-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Malarze i aktorzy czyli nowa fala

Dawno, dawno temu napisałem tekst o tym, że malarze całkowicie nie sprawdzają się w polityce. To znaczy, że ich wrażliwość, przekierowywana jest na myśli i czyny niepiękne. Przykładem może być Hitler, który nie był złym malarzem, ale za bardzo przywiązywał się do własnych koncepcji. Aktorzy za to radzą sobie w polityce świetnie, dość przypomnieć Reagana i Jana Pawła II. Teraz mamy kolejną odsłonę malarsko-aktorskiego spektaklu politycznego. W Kijowie rządzi aktor, a ruskim wojskiem dowodził do niedawna malarz amator, pan Szojgu, z zawodu brygadzista budowlany, obecnie przebywający w szpitalu. Ktoś powie, że to są głupstwa i nie można się zabawiać w ten sposób. Pewnie tak, ale ludzie w przestrzeni publicznej, aspirujący do poważnych ocen, zabawiaj się jeszcze gorzej. Oto wczoraj jeden z nowych, starających się zastąpić Bartosiaka, analityków, który używa tak mądrych wyrażeń, że nie wiadomo co powiedzieć, zmartwił się bardzo po tym jak zobaczył film propagandowy, gdzie widać jak ukraińska armia strzela w nogi rosyjskim jeńcom. Jego przenikliwy umysł zabuksował najwyraźniej i zarył się w błocie, co zaowocowało dziecinnym zupełnie lękiem o wizerunek medialny tejże ukraińskiej armii. Ciekawe jakby zareagował ów mędrzec gdyby po zbombardowaniu jakiegoś polskiego miasta, dajmy na to Olsztyna, jego mieszkańcy, ocaleli z pożogi, poużynali jaja rosyjskim jeńcom, a potem kazali im je zjeść? Czy również troszczyłby się o wizerunek medialny tych ludzi? Ja nie wiem, tylko pytam. Uważam, że wkroczyliśmy w nowy etap aktywności propagandowej Rosji w Polsce. Mit niezwyciężoności armii już runął, teraz podtrzymywany będzie inny mit – bestialstwa przeciwnika. To jest wdzięczny bardzo temat, który znajdzie w Polsce naśladowców. Potomkowie żołnierzy służących w istriebitielnych batalionach już są na pozycjach i szykują się do zmasowanego suflowania przykładów takiego bestialstwa z przeszłości oraz poszukiwania analogii współczesnych. Niech nikt nawet nie próbuje takich numerów tutaj. Nie będę tej decyzji opatrywał żadnym komentarzem, bo wszystko jest całkowicie jasne.

Nasilają się personalne ataki na mnie i próby wyjaśnienia mi, że błądzę przyjmując tak klarowną od początku wojny postawę. Ludzie, którzy się w to bawią, oczekują, że będę  im odpowiadał i dam się wciągnąć w długotrwałe i jałowe gawędy pod swoimi filmami na YT, albo że wpuszczę tu jakichś „zdroworozsądkowych” komentatorów, którzy uczynią dyskusję na SN jeszcze bardziej atrakcyjną. Okazało się, że uaktywnia się tutaj wielu trolli, którzy zalogowali się dawniej i spokojnie czekali na swój moment. Parasol wywalił dzisiaj wszystkich, którzy mieli pozakładane konta, ale ani jednego komentarza. Nie będzie tu takich numerów.

Najśmieszniejsze jest to, że ciągle istnieją ludzie, którym się zdaje, że jak napiszą do mnie list zaczynający się od słów – kupowałem pańskie książki, ale…To ja się wzruszę, przejmę, albo ukorzę. Nie wiem skąd się biorą im te pomysły, tym bardziej, że po sprawdzeniu czy rzeczywiście jeden z drugim kupował książki okazuje się, że tak – dwa razy w odstępie czterech lat.

Proszę Państwa, aktywność takich istot na tak mało znaczącym portalu jest nie tylko demaskatorska, ale także zaskakująca. Nie ma doprawdy potrzeby interesować się Szkołą Nawigatorów i mną osobiście, albowiem jesteśmy – jak mawiał klasyk – marginesem internetowej niszy.

Ciekawe swoją drogą, dlaczego wyrażenie internetowa nisza nie zrobiło kariery….

Jak wobec tego nazwać uroczystości obchodzone w niedzielę w klubie Hybrydy, które zostały rozreklamowane przez Rafała Aleksandra Ziemkiewicza na twitterze? Było to 30 lecie pisma Najwyższy czas. Najbardziej bojowego i najbardziej prawicowego pisma w najnowszej historii Polski. Zatrzymałem to nagranie i policzyłem ludzi na sali. Otóż było trochę ponad pięćdziesiąt osób. Niezwykłe. Okrągła rocznica tak popularnego periodyku, wśród gości osobistości znane szeroko i rozpoznawane przez wszystkich, wstęp wolny, centrum stolicy, łatwy dojazd, a na sali pół setki ludzi?

Dla porównania, na konferencję organizowaną przez nikomu nieznanego blogera, pochodzącego z marginesu internetowej niszy, która odbywa się w starym zamku, gdzieś na jakimś zadupiu, gdzie nie dojeżdżają środki komunikacji publicznej, a za wstęp trzeba zapłacić 250 zł (dziś 270), zjawia się 120-130 osób. Na ostatniej, zmasakrowanej przez pandemię konferencji, było 87 osób. To rekordowo niska ilość uczestników.

To chyba coś mówi o zasięgach i skuteczności. No, ale co ja tam mogę widzieć, biedny głupek, nie rozumiejący czym jest prawdziwa polityka.

W Hybrydach odbywały się też niby targi książki. Rozstawiono trzy stoliki z przypadkową ofertą skierowaną nie wiadomo do kogo. Na naszych konferencjach nie ma przypadkowej oferty, a i stolików jest więcej.

Pora na ważną deklarację. Wobec rozwijających się dynamicznie wypadków, wobec nowej fali propagandy, która wznosi się już wyraźnie nad naszymi głowami i pewnie zwiastuje kolejną, jeszcze większą, ogłaszam co następuje.

Żeby podnieść wyniki sprzedaży i zachować swoją pozycję, nie mogę zamykać się w ciemnej piwnicy ze sfrustrowanymi dziadkami, bez pomysłu na siebie i otoczenie. Nie mogę też wnosić tam swoich książek, bo to jest ich degradacja. Nie ma mowy, bym zgodził się wystąpić w jakimś studio, gdzie przypadkowe osoby mieniące się ekspertami, budują swoją narrację w oparciu o ruskie fejki wrzucane do Internetu. Nie mogę też uczestniczyć w pyskówkach, jakie się w takich miejscach odbywają, i patrzeć jak jeden drugiego ciągnie za krawat wyrzucając mu kłamstwa i pomówienia. To wszystko są elementy kompromitujące autora i jego dzieło, nie mają one wpływu na promocję, wręcz jej zagrażają. Żeby wszystko było jak dawniej, muszę występować w jasnych, najlepiej oszklonych pomieszczeniach, gdzie przychodzą spokojni sympatyczni, świadomi pewnych kwestii ludzie, nie mający ochoty podniecać się suflowanymi problemami. Musi być ciepło, a przed oczami musi rozpościerać się duża przestrzeń pozwalająca zrelaksować się oczom i umysłowi. Prócz książek muszą być w tym miejscu, także inne artefakty, na przykład obrazy, albo grafika. Tak właśnie jest w kompleksie pałacowo-parkowym w Wąsowie pod Poznaniem, gdzie w u 11 czerwca odbędzie się kolejna już, nasza konferencja. Zapraszam wszystkich, uprzedzając jednak, że jeśli ktoś nie zgadza się ze mną w ocenie sytuacji politycznej, niech lepiej zostanie w domu. Oglądając bowiem ostatnie eventy, publicystykę i media mogę rzec jedno – takiego szaleństwa u mnie nie będzie. Można nie przyjeżdżać i spokojnie poczekać na kolejną imprezę w Hybrydach, gdzie znani i lubiani wytłumaczą wszystkim jak jest. Może kiedyś przyjedzie tam sam Mariusz Max Kolonko? Kto to może wiedzieć?

Idę na razie na twitter, gdzie już potężnieje kolejna fala fejków będąca pożywką dla głęboko i poważnie myślących ludzi, takich jak redaktor Gadowski. On już wie, że Ukraińcy mordują jeńców, tak samo jak Rosjanie, choć nikt jeszcze ani razu nie napisał, że Rosjanie ich mordują. Cóż to jest jednak za problem, dla ludzi widzących dalej i wyraźniej niż my.

Przypominam o promocji, która trwa do końca miesiąca

 

Przypominam o promocji

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/relacja-o-panstwie-polonia-i-prowincjach-polaczonych-z-ta-korona-john-peyton-jr/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gimnazjum-i-liceum-wolynskie-w-krzemiencu-w-systemie-oswiaty-wilenskiego-okregu-naukowego-w-latach-1805-1833/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swiety-ludwik-jacques-le-goff/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sacco-di-roma/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pajaki-czarne-bloto/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sebastian-polonus-mistrz-z-abruzzo/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czerwiec-polski/

 

 



tagi: wojna  polska  propaganda  ukraina  rosja  media  konferencje 

gabriel-maciejewski
28 marca 2022 10:29
83     4810    25 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
28 marca 2022 10:37

Wczoraj już zaczepiali Ukrańców o to strzelanie, wypowiedź była krótka, że ten co to zrobił zostanie surowo ukarany, a przyczyną była utrata bliskich. Ukraińcy zdają sobie sprawę z tego, wydaje się, że są krok przed "kacapami".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 28 marca 2022 10:37
28 marca 2022 10:39

Nikt z tych oburzonych nie wie jakby się zachował wobec wroga, który zbombardował mu dom. Niech więc nie pieprzą...Jakby spadły rakiety na Polskę, ci sami ludzie wzywaliby do surowego ukarania wszystkich, czyli do tego co dziś nazywają bestialstwem

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 10:39
28 marca 2022 11:08

Jak oni po miesiacu cos smola o ukrainskim bestialstwie, to propagandowo sa do tej wojny kacapy przygotowane tak samo jak militarnie. Plan nie wypalil i teraz szukaja wyjscia z matni w ktora sie sami wpedzili. Kacapia przegrywa ta wojne na wszystkich frontach. Przegrywaja militarnie i propagandowo. Beda sie imac wszystkich starych brudnych numerow, to nie jest nic nowego, bo znani sa z tego z przeszlosci. Okazywanie litosci kacapom uwazam za slabosc. Mozna im okazac milosierdzie, pod warunkiem, ze przyznaja sie do winy, przeprosza, odkupia winy, poprosza o przebaczenie. Jesli to nie nastapi, to do piachu z nimi wszystkimi. Po kolei, bez wyjatku i bez litosci. I tyle. Jak ktos ma z tym problem, to trzeba mu dac na poczatek otrzezwiajacego klapsa w morde, a jak to nie pomoze, to niech dolaczy do kacapow.

Oburzenie jest oczywiscie udawane i sterowane. Tym sie nie ma co za bardzo przejmowac.

Ja akurat wiem jakbym sie zachowal, bo sprawa jest akurat prosta. Nie mam jednak pewnosci, czy cala reszta jest tego swiadoma, ale to juz nie jest moj problem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 marca 2022 11:08
28 marca 2022 11:18

Całej reszcie wydaje się, że są na froncie, bo słyszą głosy w głowie. Wczoraj jakaś żydowska dziennikarka powiedziała, że Putin chce zbombarować jedno z lotnisk w Polsce, albowiem "on się nigdy nie cofa" i to był powód do bicia piany na twitterze przez cały wczorajszy wieczór i dzisiejszy poranek

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 11:18
28 marca 2022 11:28

Jesli tak rzeczywiscie jest, to to jest dobra wiadomosc, bo to znaczy, ze Putka jest przewidywalny i w kazdy kanal da sie go wpuscic. Ludzie mysla, ze jak puszczaja takie komunikaty, to emituja "zle wiadomosci". One moga dzialac na jakis emocjonalnie rozchwianych i strachliwych. Tymczasem to jest dobra wiadomosc. My sie oczywiscie cofniemy (nie tak jak Pukta, ktory sie nigdy nie cofnie), ale tylko po to, zeby Putke wpuscic w kanal. W jednokierunkowa ulice, z ktorej nie bedzie juz wyjscia.

Nikt z nas nie jest na froncie, dopoki sie rzeczywiscie na nim nie znajdzie. Faktem jest jednak, ze walke mozna przegrac, zanim ona sie rzeczywiscie zaczela. Kacapia to podlota najgorszego gatunku i nie wolno im dawac zadnej satysfakcji. Oni juz widza, ze za kazdy cm2 Ukrainy beda musieli zaplacic wlasnym scierwem. Darmo nic nie dostana. Taki message powinien dotrzec do ich pustych, bandycko-zlodziejskich lbow. Jak wejda do Polski to cena im tylko urosnie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 marca 2022 11:28
28 marca 2022 11:29

Oby tak było. Wolałbym jednak tego nie oglądać...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 10:39
28 marca 2022 11:31

Coz,...

...  zdrowia  zycze  do  tego  porabanego  twitter'a,...

...  a  redaktUr  Gadowski,  szumnie  zwany  "Rambo  z  Balkan"  -  pewnie  dla  beki  -  to  klasyczny,  "nasz  KACAP"...  poza  tym  sluchac  go  moze  wylacznie  "kacapia"  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @valser 28 marca 2022 11:08
28 marca 2022 11:31

Ale żeby to dotyczyło tylko jeńców. Wczoraj ktoś skomentował zniszczenie ruskiego czołgu ukraińską rakietą - szkoda żołnierzy... Brak słów. Żeby już żołnierzy najeźdźców żałować? Ach ta sowiecka legenda 4 pancernych, tam przecież Janek z Gustlikiem jechali.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
28 marca 2022 11:34

Zaraz po wojnie część mojej rodziny osiadła we Wrocławiu. Władza komunistyczna w ramach odwojowania ziem piastowskich kazała zrównać z ziemią wszystkie cmentarze niemieckie spychaczami. Ludzie którzy akurat przechodzili obok, zatrzymywali się i dopingowali ekipom rozbiurkowym. Nie było człowieka, który by głośno wyraził sprzeciw. Każda rodzina miała kogoś kogo straciła lub była doprowadzona do nędzy. O życiu w ciągłym terrorze i strachu nie wspominając. To co dziś wydaje się nie do pimyślenia, wtedy było dla wszystkich normalne. Sądzę, że jeden nalot bombowy zmieniłby wszystkim optykę. 

zaloguj się by móc komentować

valser @ahenobarbus 28 marca 2022 11:31
28 marca 2022 11:37

Tak, rzeczywiscie szkoda, ze tylko raz ich mozna ubic. Zasluguja na o wiele wiecej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 28 marca 2022 11:08
28 marca 2022 11:37

Voila...

...  "litosc"  moga  tylko  okazac  "kacapy"  uzaleznione  od  "stolca"  i  przyspawane  ryjami  DO  KORYTA   KACAPSKIEGO  !!!

Naturalnie,  ze  "oburzenie"  jest  udawane  i  sterowane...  to  jest  calkowite  uniewaznienie  takich  "obroncUF  kacapii  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 11:18
28 marca 2022 11:37

Masha Gessen – amerykańsko-rosyjska dziennikarka pochodzenia żydowskiego, autorka książek o tematyce społeczno-politycznej, działa na rzecz praw osób LGBT. Mieszka w Nowym Jorku wraz z poślubioną w USA rosyjską działaczką na rzecz praw mniejszości seksualnych. „Pierwszą żoną Mashy była Swietłana Generałowa, która podobnie jak Gessen działała w Moskwie na rzecz praw osób LGBT. Rozwiodły się w 2004 r.Posiada obywatelstwo rosyjskie i amerykańskie.

Autorka tezy na marginesie procesu Engelking i Grabowskiego, że"aby uniewinnić naród z morderstw trzech milionów Żydów, polski rząd posunie się nawet do ścigania uczonych za zniesławienie".

I wszystko jasne.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 11:18
28 marca 2022 11:39

zapomniała dodać, że my też się nigdy nie cofamy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ahenobarbus 28 marca 2022 11:31
28 marca 2022 11:41

bo zwycięska wojna ma być tylko w jedna stronę i odpowiedź ogniem zaatakowanego jest nieetyczna oraz sprzeczna z europejska moralnością, strzelać do T34? to okrutne

zaloguj się by móc komentować

valser @ahenobarbus 28 marca 2022 11:31
28 marca 2022 11:46

rzeczywiscie szkoda. Mozna bylo przeciez tym scierwem swinie skarmic.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 28 marca 2022 11:37
28 marca 2022 11:46

Jak  dzisiejsze  slonce...

...  to  taki  "platny  pachol  kacapski"  od  BICIA  PIANY  dla  idiotow  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 28 marca 2022 11:28
28 marca 2022 11:54

W punkt. Warto sobie ustawić poziomy ważności. Ukraiński opór zależy od sukcesów ich żołnierzy. Tu jest naprawdę ciężko. Propagandowo odnoszą sukcesy na wszystkich kierunkach (OSW fajny materiał o tym nakręciło).

Bardzo przytomny komentarz Kaczyńskiego odnośnie tego w jakim miejscu się znajdujemy i jakie mamy opcje

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1133624%2Cprezes-pis-ukraina-musi-zwyciezyc-musi-sie-obronic.html

zaloguj się by móc komentować

valser @OdysSynLaertesa 28 marca 2022 11:54
28 marca 2022 12:02

Dla PiS nie ma w tej chwili zadnej alternatywy. Nie ma tez alternatywy dla nas. Te wszystkie konfy, Szymki Holownie, Tuski, Millery, Palikoty i Zandbergi najlepiej byloby zamknac na pare lat w jakiejs piwnicy, bo oni w tej chwili beda tylko przeszkadzac. Na nich tez bedzie stawiala kacapska propaganda, na pluralizm i wolnosc slowa.

Nie mozna dawac szansy na opamietanie w nieskonczonosc. Takich rzeczy sie po prostu nie robi.

zaloguj się by móc komentować

glicek @Nova 28 marca 2022 11:34
28 marca 2022 12:06

kazała zrównać z ziemią wszystkie cmentarze niemieckie spychaczami

Hm... Osobowicki & Grabiszyński również? No ok. Po cmentarzach w Wałbrzychu jakoś nie jeździły spychacze, resztki poniemieckiego cmentarza na Puławskiego i Żeromskiego nawet pamiętam.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 28 marca 2022 11:37
28 marca 2022 12:08

Uczonych...dobre...zapamiętam sobie...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 28 marca 2022 11:34
28 marca 2022 12:09

Wystarczyłaby seria z automatu po oknach 

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 12:07
28 marca 2022 12:12

ONO mogloby sie za to obrazic, ale tylko ze wzgledu na przypisanie do plci zenskiej. Tutaj tylko idiot pasuje.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @valser 28 marca 2022 11:37
28 marca 2022 12:15

Na szczęście Ukraińcy przyjęli właściwą optykę. Jak się nie da pokonać "niepokonanej" armii to trzeba ją po prostu pozabijać. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 28 marca 2022 11:28
28 marca 2022 12:15

Oni się boją wchodzić z przytupem do Mariupola i kilku jeszcze miast bo tam bunkrem każdy dom i przecznica. Azow będzie walczyć do końca. Niektóre miasta/miejscowości kacapy opuścili, okopując się w pewnej odległości, bo ponosili ogromne straty próbując je utrzymać odcięci na dodatek od zaopatrzenia... To dużo mówi o burdlu nie tylko na froncie ale i na zapleczu/szlakach rzekomo kontrolowanych przez kacapię. Zrezygnowali z Kijowa (utrzymują pozycje w oddali by wiązać na północy rezerwy Ukrainy), a tym co udało się (i próbują) uzbierać będą chcieli obejść front północny i doniecki. Stąd ostrzał z daleka i wojna pozycyjna na wyczerpanie (polowanie na magazyny i miejsca koncentracji/wypoczywania ukraińskich pododdziałów) zanim stworzą odpowiednio silną pięść, i podciągną logistykę.

Właśnie fakt że Ukraińcy wytrzymali nerwowo, wpuszczając w sposób kontrolowany pierwszy rzut kacapii jak najbliżej, dał im możliwość mocnego uderzenia i likwidacji najbardziej wartościowych żołnierzy, wywołując jednocześnie szok i głupią ambicję w szeregach dowódców, którzy pchali kolejne zgrupowania na zasadzie "nakryjemy ich czapkami". Teraz trwa wyścig mobilizacyjny i widać że kołderka krótka. Tylko te rakiety i artyleria robią robotę.

zaloguj się by móc komentować

valser @OdysSynLaertesa 28 marca 2022 12:15
28 marca 2022 12:21

Mnie sie podoba mezna i spokojna postawa Ukraincow. To jest przyklad jak trzeba dzialac. Jakis czas temu zakomunikowali kacapii, ze artylerzystow nie beda brali do niewoli. Wylaczyli ich z tego przywileju.

W Polsce publicystyka i media ogolnie to jest po prostu zenada, dziecinada i przedszkole. Tu nawet klapsy nie pomoga, bo oni przez to nie pojda po rozum do glowy, tylko bedzie placz, ze sie krzywda dzieje. Szmaciarstwo takie, ze na wszystkich liniach wstyd.

No, ale kto sie kukulka urodzil, to orlem nie umrze.

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 28 marca 2022 11:08
28 marca 2022 12:27

Jeżeli jesteśmy przeciwko wojnie jako takiej, to nie dlatego, że prowadzi do innego ułożenia czegoś tam. Jesteśmy przeciw dlatego, że nie ma wojny bez okrucieństwa a cierpią nie tylko żołnierze. Wojna to nie są stadionowe rozgrywki hokejowe. Gdy zaś dochodzi do nas film propagandowy, gdzie widać jak ukraińska armia strzela w nogi rosyjskim jeńcom, to pojawia się kilka pytań.

Nie pytam o prawdziwość tego filmu, bo - jak mówią - pierwszą ofiarą wojny jest prawda. Natomiast interesowałoby mnie, czy ci "jeńcy" nie są przypadkiem artylerzystami. Bo gdyby byli - obojętnie, jaką który miał funkcję przy działach od rachmistrzów, przez amunicyjnych, ładowniczych, celowniczych i tak dalej aż po korpus oficerski rosyjskiej artylerii - to z prawdopodobieństwem sięgającym 100% zostali tam złapani jako zbrodniarze wojenni winni licznych zbrodni przeciwko ludności cywilnej. U nich prawdopodobieństwo jest najwyższe a całkowitą nieprawdą jest, że artylerzyści nie wiedzą, do czego strzelają.

Oczywiście, zbrodniarzom wojennym też należy się odpowiednie traktowanie. Mam tylko wątpliwości, czy akurat zbrodniarze mogą się domagać, aby litość, którą oni dotychczas daleko od siebie odpędzali, natychmiast przy nich była. Im dalej, który odpędzał, tym dłużej niech teraz poczeka. Inaczej nigdy się nie nauczy. Człowieczeństwa.

PS. Ukraińcy mieliby kręcić i rozpowszechniać taki film propagandowy? Chyba jakieś ruskie krety.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 28 marca 2022 11:46
28 marca 2022 12:28

> swinie skarmic

chyba nie chcialbym szynki z takiej swinki ;)

zaloguj się by móc komentować

valser @zkr 28 marca 2022 12:28
28 marca 2022 12:33

Tak. Szynka wieprzowa jest haram.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 28 marca 2022 12:02
28 marca 2022 12:33

Idzie też o to, że bez pewnych zmian do których jest potrzebna większość konstytucyjna, nie da się nic w Polsce zbudować ani zaplanować na dłużej jak do kolejnych wyborów... Inaczej mówiąc, trzeba by wszyscy wzięli za to odpowiedzialność, a póki co ujawnili się całemu społeczeństwu co jest ich priorytetem wobec momentu w którym się znaleźliśmy wszyscy. Czy to jest dawanie szansy? Raczej ultimatum.

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1131703%2Cjaroslaw-kaczynski-kto-nie-bedzie-chcial-podniesc-reki-za-zmiana

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 28 marca 2022 12:28
28 marca 2022 12:37

Ja bardzo przepraszam,ale mi się nie podoba taka "militarna" dyskusja,chociaż jestem cięta na "kacapów". To mi przypomina kanibalizm. Może jestem staroświecka,ale można chyba inaczej?...

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 28 marca 2022 12:27
28 marca 2022 12:39

Ja akurat nie mam watpliwosci. Domagac sie moga, dostac tego czego sie domagaja - mie moga. Mnie dziwi to, ze scierwo sie oburza i sobie rosci jakies pretensje, ze nie jest traktowane jak ludzie.

Moim zdaniem powinni sie cieszyc, ze ich nikt jeszcze goracymi obcegami nie rwal na kawalki.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @orjan 28 marca 2022 12:27
28 marca 2022 12:39

Ukraińcy dokonali już kilka razy wymiany jeńców, i doskonale radzą sobie również na tym polu. Traktowanie pojmanych z godnością. Zimną ale jednak. Doskonale wiedzą że nie stać ich na opinię okrutników. Zwłaszcza wobec rosyjskich rodzin/ matek, którym wysyłają SMS y i inne wiadomości na temat trzymanych w niewoli synów... Tu odrobili lekcje naprawdę porządnie, nawet jeśli tylko z wyrafinowania.

zaloguj się by móc komentować

valser @OdysSynLaertesa 28 marca 2022 12:33
28 marca 2022 12:41

Za przykladem Ukrainy, ktora ma to juz siedem lat za soba, potrzebna jest ustawa dekomunizacyjna, wysylajaca w pakiecie caly komuszy swiat w publiczny niebyt.

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @valser 28 marca 2022 11:46
28 marca 2022 12:45

...nie no co Ty? Kto by to potem jadł?

;-)

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 28 marca 2022 12:02
28 marca 2022 12:47

Palikot zajął się produkcją piwa. Chyba nie ma zamiaru wracać do poliytyki. Prędzej mecenas Giertych przebiera nogami i czuje krew żeby znowu wrócić i być w mediach częściej niż dotychczas.

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 28 marca 2022 12:39
28 marca 2022 12:47

Mniej więcej o to mi chodzi. Odmawiają człowieczeństwa mordowanym Ukraińcom, ale od nich człowieczeństwa dla siebie żądają.

Zwróć proszę uwagę, że ja absolutnie nie zwalniam Ukraińców z obowiązku człowieczeństwa, ale to jest ich własny obowiązek wymagany względem siebie samych, a nie obowiązek na wymaganie morderców ich bliskich.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OdysSynLaertesa 28 marca 2022 12:39
28 marca 2022 12:51

Właśnie!

Powoli dochodzę do przekonania, że jest sposób na pokonanie armii ukraińskiej. Trzeba, aby wszyscy Rosjanie poddali się w niewolę. W końcu, co im za różnica? 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @orjan 28 marca 2022 12:51
28 marca 2022 12:53

O jednym takim przypadku czytałem... Kto wie czy nie ma ich więcej

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 28 marca 2022 12:53
28 marca 2022 12:55

Ten jeden wyjątkowy dotyczył wręcz prośby o azyl. W niewolę oddało się dużo więcej 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
28 marca 2022 12:56

Polecam wszystkim, ktorzy jeszcze nie widzieli, a ci, ktorzy widzieli to niech sobie odswieza pamiec. Nie ma miejsca na dyskusje z kacapia, a tym bardziej na jakies miejsce dla nich.

https://www.youtube.com/watch?v=kUKZcVR58i8

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 28 marca 2022 12:56
28 marca 2022 13:03

a, tak
Polecam jego "Kondotierow"

zaloguj się by móc komentować

bolek @Nova 28 marca 2022 11:34
28 marca 2022 13:06

Ale to we Wrocławiu, tak? Pytam bo np na cmentarzu w Oleśnie jest dużo poniemieckich grobów.

zaloguj się by móc komentować

bolek @valser 28 marca 2022 12:56
28 marca 2022 13:28

Klasyk! Dlaczego tvp nie puszcza tego 3xdziennie? Pytanie retoryczne...

zaloguj się by móc komentować

atelin @bolek 28 marca 2022 13:06
28 marca 2022 13:48

We Wrocławiu, np. przy ulicy Kamiennej. Teraz jest tam park i zajezdnia tramwajowa.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @bolek 28 marca 2022 13:28
28 marca 2022 13:49

Odpowiadam retorycznie ;) Nie ma czasu antenowego, bo zajęty jest np. przez zapraszanie 1 marca przez Gursztyna do programu Co dalej takiego Wosia, który uważa, że kult Wyklętych ci nie powinni wykluczać innych "grup" na panteonie np. podzemia komunistycznego, AL, GL, a zaproszony do dialogu Płużański musi się z tego tłumaczyć, na co Woś się oczywiście nie zgadza.

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @valser 28 marca 2022 12:56
28 marca 2022 13:52

Kondotierów kupiłam jeszcze jak chodził w tamtych czasach za grube 200 zł :) Później wreszcie to wydali po normalnej cenie. Po przeczytaniu wiedziałam, że trzeba się nauczyć strzelać i po to trzeba mieć broń :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ahenobarbus 28 marca 2022 11:31
28 marca 2022 13:55

i pewno z psem Szarikiem albo Łajką

zaloguj się by móc komentować

m8 @atelin 28 marca 2022 13:51
28 marca 2022 14:02

Ciekawe czy ktos te akcje z nponiemieckimi cmentarzami naukowo opracowal i ustalil z imienia i nazwiska tozsamosc decydentow.

zaloguj się by móc komentować

m8 @valser 28 marca 2022 12:12
28 marca 2022 14:24

Raczej ONI/IM (wg. twittera)

zaloguj się by móc komentować

bolek @ainolatak 28 marca 2022 13:49
28 marca 2022 14:49

To już wiem dlaczego nie oglądam tvp ;-)

zaloguj się by móc komentować



m8 @bolek 28 marca 2022 14:50
28 marca 2022 15:50

Barbaria ms twarz i nazwisko. Jeszcze nie pozno ustalic sprawstwo kierownicze. Z jednego rewgionu wiem , ze stalo sie to juz po pamietnej wizycie Brandta w Warszawie.

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @valser 28 marca 2022 12:56
28 marca 2022 15:51

Dziękuje za przypomnienie. Wychowani w ułudzie pacyfizmu, zapomnieliśmy że pokój nie jest dany wiecznie...

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
28 marca 2022 16:36

Kaczyński też zaczynał od aktorstwa! 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @Tenerka 28 marca 2022 15:51
28 marca 2022 16:39

"Zapomnieliśmy"... Polecam zaledwie minutkę (od 23 minuty) tego materiału, który jako żywo mógł posłużyć Łysiakowi jako materiał do jednej z jego książek. Kto czytał ten wie.

Ja też dziękuję za "przypomnienie"

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @gabriel-maciejewski
28 marca 2022 17:16

Kupowałem pańskie książki... i nadal będę je kupował :).

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 16:37
28 marca 2022 19:50

Podeslal mi znajomy ten filmik ze strzelaniem po kulasach.

Propaganda kacapska jest jeszcze slabsza niz wyczyny militarne. Beznadziejne kacapskie aktorstwo i scenariusz do doopy. Prawdziwi Ukraincy nie strzelaliby w nogi, tylko poprzebijaliby typow widlami, pocwartowali siekiera i obcieli lby jakas tepa pila.

A tak... zwykla wojenna propagandowa ustawka. Nawet po ukrainsku slabo te kacapy gadajo. Tylko jakis specjalnej troski przyglup da sie nabrac na te zaklamane kacapskie propagandowe filmy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 marca 2022 19:50
28 marca 2022 20:09

Niejaki Wolski, który występuje teraz z Zychowiczem i mądrzy się zamiast Bartosiaka i redaktor Gadowski, który schodził swego czasu na samo dno piekieł. Oni to podjęli

zaloguj się by móc komentować

chlor @valser 28 marca 2022 12:41
28 marca 2022 20:17

Ciekawe jakim sposobem można by wysłać w publiczny niebyt komusze klany rodzinne rządzące mediami, kulturą, nauką, i sądownictwem. Chyba się nie da -  są pod czułą opieką całej postępowej ludzkości. Zakazać symboliki można od ręki, bo to nic nie zmieni.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 28 marca 2022 12:21
28 marca 2022 20:20

Tak...

...  beda  tylko  sakiewiczowe  i  kurwizyjne  NIEDOJDY  piane  bic,  ze  "wolnos  slowa"  jest  zagroRZona  !!!

Rzeczywiscie  -  ta  "nasza  publicystyka"  to  tylko  DNO  i  6  METROW  MULU...  gdyby  nie  SN  to  by  bylo  pozamiatane  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @chlor 28 marca 2022 20:17
28 marca 2022 20:21

Nie chciałbym snuć ponurych wizji bo nie czas i miejsce na to, ale obejrzałem z dziesięć minut (więcej nie dałem rady) ostatniego wywiadu Mazurka z Jaruzelską. Ta rozmowa mogłaby być kiedyś puszczana w muzeum III Rp jako jej że tak powiem syntetyczna egzemplifikacja. A jeszcze gorsze wrażenie robią komentarze pod tym szambem, a gros odurzonych "klasą i stylem bycia" córci to zawołani prawicowcy. To jest prawdziwy dramat. Mazurek zaczął od snucia hipotetycznych podobieństw odbierania ruskim oligarchom majątków z brakiem podobnych działań wobec rodzin komuchów. Jaruzelska zalała się normalnie trupim jadem na twarzy a potem już Mazurek tylko się cofał... Brak na to słow.

zaloguj się by móc komentować

wafelki @gabriel-maciejewski
28 marca 2022 20:31

Zweryfikowane informacje na temat tego co się dzieje można znaleźć na reddit w dziale Ukraine albo UkraineConflict. Jakoś na tym niby niepoważnym poratlu troli brak albo są pacyfikowani od ręki. Zupełnie jak na SN ;) Bardzo dobrym ruchem moim zdaniem było wyłączenie komentarzy pod artykułami na czołowych portalach typu wp, interia. 

Pod wczorajszym wpisem była poruszona kwestia węglowodorów z wschodu. Ojciec mojego kolegi pracuje na tłoczni gazu w Włocławku i podobno od pół roku kropla gazu nie przeszła przez jego stację. Chłop przed emeryturą 3 lata i boi sie o robotę. 

Dla mnie to jesteśmy już w stanie wojny z ruskimi i należy się stosownie do tego zachować.

zaloguj się by móc komentować

valser @chlor 28 marca 2022 20:17
28 marca 2022 20:32

Trzeba zatrudnic konsultantow od Zelenskiego, oni wiedzia, podpowiedza. Tylko efektem ubocznym moze byc fakt, ze uznaja cie za naziste.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @wafelki 28 marca 2022 20:31
28 marca 2022 20:33

Nic nie trzeba weryfikować, wszyscy, którzy są świadomi tego czym była komuna, nawet jej nie pamiętając, wiedzą co robić i mówić

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 20:09
28 marca 2022 20:34

To sa dzieci specjalnej troski. Chwyciliby sie jakiejs roboty, ale jakiej? Kiedy sily w rynkach nie majo.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 marca 2022 20:34
28 marca 2022 20:40

Pan Witek chyba ma, ale tych chęci troszku brakuje. Powiedział mi, że film nakręcił, a ja co zrobiłem w tym czasie...? No co...? Przyznałem mu rację, bo jak inaczej...

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 20:09
28 marca 2022 20:45

Ma Pan racje, maski opadaja...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 20:40
28 marca 2022 20:46

taaa film nakrecil... o strzelaniu po nogach chyba. Szkoda slow na Gadowskiego. On jest od dawna skonczony.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @valser 28 marca 2022 20:46
28 marca 2022 20:50

Upiera się, że nie jest...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 20:50
28 marca 2022 20:59

niech juz siorbie kawe w tych swoich programach i nosi borsalino, byle sie juz nie odzywal.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 20:50
28 marca 2022 22:01

Szukalem cos na temat tego Wolskiego. Ekspert. Skad oni ich biora?
To jest jakis obled. Mlodzi ludzie, swiezo czy moze pare lat po studiach.
Ekspertem to moze byc ktos kto sluzyl te kilkanascie lat w wojsku, zaliczyl pare zmian w Iraku czy Afganistanie.
Ale to nie dotyczy tylko wojska. Ciagle nam strecza "ekspertow" kolo trzydziestki od gospodarki, ekonomii, geopolityki.
Lekarz musi sie uczyc 12 lat (liczac studia) zanim zostanie specjalista. A to dopiero poczatek, ukonczenie specjalizacji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 28 marca 2022 22:01
28 marca 2022 22:31

To  sa  same  POCIOTY...

...  od  Sakiewicza  i  "naszystUF"  !!!

Nie  zapominajmy,...  bo  WOJNA  wiele  zmienia,  ze  polowa  tej  "wyksztalcUnej  choloty"  jest  na  STOLCACH  ZONdowych,  te  rozne  andruszkiewicze,  horaly,  emilewicze,...  rachonie,  gojskie,  czerwinskie,  wildsteiny,...  lichockie  i  reszta  tej  "patriotycznej  i  narodowej"  LEMINGOZY  -  to  tzw.  "kadry  PiS'owskie".  Te  zaprzedane  NIEROBY  i  PASOZYTY  opanowaly  wszystkie  STOLCE...  bo  uwazaja,  ze  TERAZ  TO  ONI,...

...  a  prawda  jest  taka,  ze  oni  wszyscy  sa  WON  !!!

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski 28 marca 2022 17:32
28 marca 2022 23:19

a ja nawet dzisiaj kupiłem, 3.  ;-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 28 marca 2022 22:01
28 marca 2022 23:21

Fikcje i fakty, był kiedyś takie miesięcznik...to o nich

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Marcin-K 28 marca 2022 20:21
29 marca 2022 08:22

Ta rozmowa mogłaby być kiedyś puszczana w muzeum III Rp jako jej że tak powiem syntetyczna egzemplifikacja. 

W punkt. Pytanie o majątek komunistycznego dyktatora i potencjalne jego odebranie jest odwołaniem się do najniższych odczuć: nienawiści, zawiści itd. Oczywiście w trakcie rozmowy o zabieraniu majątków rosyjskim oligarchom w trakcie wojny. Tako rzecze córka dyktatora, pokazując jak się zamiata w III RP, w której bryluje. 

Panienka kreowana na damę posiadającą ponadczasową klasę, zupełnie w stylu starej angielskiej elity;) Ponadczasowa to trwałość. Twórcy tej ustawki bardzo dopracowali ten wizerunek. Wykorzystali aspekt jak najbardziej wspierający "starą rodzinę panującą" czyli tradycję, co jeszcze dodatkowo wzmocnili ją pseudo prawicowymi poglądami, co miało skupić również prawicowych lemingów, a szczególnie tych wywodzących się z pzprowskich rodzin/wojskówki, którzy odeszli od wiary ojców w ramach buntu. No i zdecydowanie odróżniła się tym od wulgarnych postępowców, więc jest oddechem, dla wchodzących w życie "świadomych" obywateli mających już trochę dość prostackiego wrzasku, czy to w postaci wypie...lać czy w postaci poprawnej polszczyzny, ale nasączonej tzw jadem Brauna.

I to jest prawdziwa sowiecki propagandowy majstersztyk tego etapu (tak jak wcześniej gazownia). Prawie cała Polska w zachwycie jemu ulega.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Marcin-K 28 marca 2022 20:21
29 marca 2022 15:25

"Ta rozmowa mogłaby być kiedyś puszczana w muzeum III Rp jako jej że tak powiem syntetyczna egzemplifikacja. "

Fakt

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować