-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Maciej Stuhr i moralni sprawcy

Tekst ten będzie nieoczywistą promocją książki, a raczej serii książek, o czym zawczasu uprzedzam. Oto trafiłem w sieci na wypowiedź Macieja Stuhra, który obawia się, że jakiś wzmożony wypowiedziami polityków PiS narodowiec poderżnie gardło jemu, jego żonie, albo dzieciom. Jak wiemy Stuhrowi niczego wytłumaczyć się nie da, albowiem jak ktoś jest aktorem z Krakowa, to po prostu wie lepiej i już. No, a poza wszystkim potrafi odegrać każde emocje i my się nie zorientujemy kiedy kłamie. Tak na marginesie, czekam kiedy ilość aktorów zabierających nieszczerze, ale wyraziście głos w sprawach publicznych przekroczy masę krytyczną. To znaczy kiedy przestaną być oni wiarygodni. Kogo wtedy system wystawi na czoło kolumny? Może szympansy z cyrku, takie co palą papierosy i nakładają czapki bejsbolówki daszkiem do tyłu? Sam nie wiem, trudno w ogóle coś przewidywać w tej kwestii.

Maciej Stuhr zaś, jak zawsze próbuje uchodzić za mądrego i to mu całkiem nie wychodzi. Nie rozumie on bowiem, że porusza się po powierzchni bardzo grząskiej. Tak zaś, jeśli rzeczywiście nastąpiłbym wypadki, o które w skrytości ducha się modli, licząc jednocześnie, że nie dotkną one jego samego i jego bliskich, może łatwo zarwać się pod jego nogami i wciągnąć go w otchłań, z której już się nie wydobędzie. Maciej Stuhr bowiem sugeruje, mniemam, że przez kogoś inspirowany, istnienie sprawstwa moralnego w przypadku ciężkich bardzo przestępstw. Dziesiątki, jeśli nie setki razy pisaliśmy tu o sprawstwie moralnym i jego rzeczywistej funkcji, którą jest ukrycie i ochrona sprawcy faktycznego. I to jest – jak przypuszczam - dla wszystkich oczywiste. Wskazanie niewinnego, jako sprawcy moralnego, uwalnia od winy tego, który dopuścił się czynu, a w najgorszym razie oświetla go nieco inaczej. Czyni zeń męczennika sprawy, ślepe narzędzie w rękach zorganizowanego gangu politycznego, człowieka, który zasługuje co prawda na karę, ale zasługuje też na odrobinę współczucia.

Stuhr oczywiście deklaruje zrozumienie dla okoliczności, to znaczy mówi, że to nie Ziobro i Kaczyński będą sprawcami tego mordu, który może się wydarzyć, ale wie iż to oni nakręcają spiralę nienawiści. Ludzie mają kłopot w takich wypadkach i nie wiedzą, jak odpowiedzieć, albowiem mają przed sobą pewną dość dobrze zbudowaną konstrukcję. Oto postać znana, w dodatku osadzona w kontekście kulturowym – aktor z Krakowa, posługuje się schematami wprost z notatnika komunistycznego agitatora i lansuje się na niezaistniałym jeszcze cierpieniu swojej rodziny. Wśród ludzi wierzących nosi takie zachowanie nazwę – wywoływania wilka z lasu. Jeśli uświadomimy sobie bowiem pewną stałą i nigdy nie ulegającą zmianie tendencję, z której Stuhr najwyraźniej „nie zdaje sobie sprawozdania”, odejdzie nam ochota do żartów z tego biednego człowieka. Otóż noże w rękach, a także odpowiednią motywację do ich użycia, mają tylko ludzie, którzy nakręcają psychozę Stuhra. Ci, w których jest ona wymierzona, cały czas deklarują potrzebę spokojnego i rozważnego dyskutowania spraw. Jeśli zdarzają się wypadki, gdy na ulicę wypadnie szympans z papierosem, co wyjada sobie baby z nosa i ma czapkę nałożoną daszkiem do tyłu, nawet ugrupowania, w opinii Stuhra, skrajne, odcinają się od niego natychmiast. Stuhr tego nie słyszy, a przyczyna takiego stanu może być tylko jedna – coś podpisał, albo są na niego jakieś kompromaty. Musi więc służyć ludziom, którzy nie zawahają się zastosować przemoc, kiedy ich sytuacja stanie się naprawdę zła. Jak mówi Jacek Bartosiak, sytuacja stanie się kinetyczna. Co w takim razie realnie robi Stuhr umieszczają w sieci swoje wypowiedzi? Czy on występuje w obronie skrzywdzonych i uciskanych, ponieważ sam siebie tak postrzega? Jeśli za prawdę weźmiemy jego deklarację, musimy w nią uwierzyć. No, ale świat realny to świat przepisów prawnych regulujących nasze życie. Nie ma w nim miejsca na pojęcie sprawcy moralnego. Za tym światem, rozciąga się rzeczywistość niejednoznacznej propagandy, gdzie rozmywa się pojęcia, rozbraja je i na ich miejsce tworzy nowe, wiązane sznurkiem od snopowiązałek. Nie mają one nic wspólnego z rozstrzyganiem spraw trudnych, wskazywaniem winnych rzeczywistych czynów. Są fazą przejściową pomiędzy prawem, które i tak kuleje w naszych okolicznościach przyrody, a totalnym bezprawiem. Z takiego właśnie świata – totalnego bezprawia – przybywa do nas kosmita Stuhr i zaczyna swoją przemowę – odin, dwa, tri, czietyrie...Co on czyni? No jak to co? On straszy. Są, jak wiemy, różne rodzaje straszenia, od prostej nachalności, od której nie można się uwolnić, bez rzucenia raz i drugi brzydkim wyrazem na literę k, czego człowiek stara się jednakowoż uniknąć, do metod gangsterskich. Stuhr znajduje się właśnie w drzwiach, na samym ich progu, w drzwiach, za którymi siedzą ludzie z nożami, przemieszani z szympansami. Ludzie ci nie są na razie widoczni, a zadaniem Stuhra jest przekonanie nas, że jego mocodawcy przybywają z krainy łagodności i chcą się tu, u nas, rozprawić ze złem. To znaczy z żołnierzami na granicy i innymi funkcjonariuszami wspieranymi przez organizacje polityczne i społeczne. Takie, z którymi Stuhrowi nie jest akurat po drodze. Dlaczego? No kurna, jak to dlaczego? Bo on jest wysłany przez tych drugich, mówię przecież. Nie rozpoznajemy tego jednak, albowiem występuje jako aktor z Krakowa, a ktoś taki nie może być ani zły, ani uwikłany, to chyba jasne. Chwalmy Pana na harfie, chwalmy Pana na cytrze...jak śpiewała świętej pamięci Anna Szałapak. Tylko takie klimaty mogą przekonać niezdecydowanych do przekazu Stuhra i one nie zejdą z tapety nigdy.

Zachowanie Stuhra oceniam jako skrajnie niebezpieczne, albowiem w naszej historii mamy kilka przynajmniej przypadków zastosowania zwodu z moralnym sprawcą w roli głównej. I za każdym razem cały naród dawał się na to nabrać. Teraz numer ten ktoś usiłuje powtórzyć, a na rozgrywającego wybrał sobie aktora z Krakowa. Najważniejszym oczywiście przekrętem na moralnego sprawcę, była próba obarczenia prawicy i generała Hallera, odpowiedzialnością za zamach na Gabriela Narutowicza. Operacja ta zakończyła się pełnym sukcesem, albowiem do dziś żaden historyk nie jest w stanie opowiadać o tych wypadkach inaczej, jak tylko ze znanym nam zaśpiewem o moralnym sprawstwie ugrupowań prawicowych za tę zbrodnię. Wszystko to tak ładnie się udaje, albowiem łatwo przechodzimy od pojęć opisujących stan rzeczywisty do rozmytej, gangsterskiej w istocie, propagandy. Sprawy te opisałem w trzech tomach Baśni socjalistycznej, są one poruszone także w książce Stanisława Kijeńskiego Proces Eligiusza Niewiadomskiego. Uwaga, uwaga, to było lokowanie produktu.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/proces-eligiusza-niewiadomskiego/

 

A tu kolejna reklama okładki na instagramie

 

https://www.instagram.com/p/CXLINg0qMJu/?fbclid=IwAR3Jcury8M0PxXVkxQhzNaKyS5gv-tP24nN-mDjV3sCJwV4yTlmZ3s9MwHQ



tagi: prawica  pis  zbrodnia  granica  moralni sprawcy  stuhr  mord polityczny 

gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 10:12
55     4171    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ostatniRaz @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 10:18

ja mam takie pytanie z natury tych technicznych

czy spotka się Pan z Panem Karoniem?

ewenutalnie czy zaporosi go Pan szanowny na swoje targi?

myślę że to byłby ambitny krok w przód i wielka promocja wydawnictwa

 

ps. czy można kupić u Pan w sklepie jakieś płyty muzyczne?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ostatniRaz 7 grudnia 2021 10:18
7 grudnia 2021 10:24

Muzyczne powiada pan? Nie, niestety, nie mamy płyt muzycznych, mamy tylko plastyczne, architektoniczne i historyczne. Z panem Karoniem nie porozmawiam, bo on sprzedaje tylko paździerzowe. To nie jest mój target. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 10:31

Długo do Baśni socjalistycznych nie mogłam się zabrać z powodu wstrętu do tego typu ludzi. Ale w końcu to zrobiłam i po prostu wciągnęłam je nosem. Demaskują mechanizmy, którymi różne cichociemne kreatury posługują się, żeby osiągnąć swój cel. Teraz wystawiły Stuhra. Skoro wyszedł przed szereg z takim zawodzeniem, że ktoś jemu lub komuś z jego rodziny poderżnie gardło, tzn że jest durniem. Takim zwykłym. Po prostu. Posądzanie aktora z Krakowa, że może być w tej układance kimś ważnym byłoby poważnym nieporozumieniem. Ale on jednak to powiedział. Obawiam się, że zastosują wobec nas wszystkie, ale to absolutnie wszystkie wytrychy, nawet te leżące dziewiczo na półkach, bo takie na pewno są, żeby zdestabilizować ten skrawek ziemi. Na razie to nie wychodzi i trzeba się modlić, żeby nigdy nie wyszło. 

A lektura baśni socjalistycznych i procesu niewiadomskiego to obowiązek. Wtedy się już wie, z kim mamy do czynienia. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 10:35

Prowokacje Stuhra są o tyle perfidne ze przecież już przypadek zabicia kogos przy użyciu noża na tle politycznym już mieliśmy i nie zrobił tego żaden "pisowiec" tylko wręcz przeciwnie. Stuhr pieprząc o tym gardle przy okazji też unieważnia moralnie tamten obrzydliwy czyn.

zaloguj się by móc komentować

kozdron @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 10:40

- Marek M. w przebraniu drag queen tańczył na scenie z dmuchaną lalką symbolizującą duchownego, którego zdjęcie było do niej przyczepione. Przy słowach odtwarzanej piosenki "Lola, zabiłam go" zasymulował podcięcie nożem gardła arcybiskupa, a dla większego efektu rozlał sztuczną krew – przekazała Prokuratura Okręgowa w Warszawie.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-06-24/symulowal-podciecie-gardla-abp-marka-jedraszewskiego-uslyszal-zarzuty/

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 7 grudnia 2021 10:35
7 grudnia 2021 10:46

To biedny głupek i chorobliwie wystraszony, niczego nie rozumie

zaloguj się by móc komentować


Alberyk @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 10:47

Wydaje mi się, że aktorzy nie stanowią już dzisiaj dla większości punktu odniesienia jako autorytety, jak chociażby 20 lat temu, kiedy zabierali głos jako dyżurne gadające głowy. Sam pamiętam Hanuszkiewicza jak objeżdzał domy kultury w małych miasteczkach robiąc pogadanki umoralniające. Obecnie stuhry, olszańskie itd. przecież to pajace do wynajęcia. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alberyk 7 grudnia 2021 10:47
7 grudnia 2021 10:51

Hanuszkiewicz i pogadanki umoralniające? Nieźle...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 11:29

Takich Maciejów Stuhrów jest więcej.Ostatnio w modzie antyszczepionkowcy, a Burmistrz Włodawy" zdębiał. ".

"Zamorduję cię za podawanie broni biologicznej w postaci szczepionki mieszkańcom. U... ci łeb kataną, tak, że będzie fontanna krwi i udokumentuję to, aby inni wiedzieli, co ich czeka."

Czyż jest coś bardziej okrutnego? Co prawda burmistrz nie przebił Stuhra poderżnięciem gardła,ale czyż celebryci nie są przypadkiem  ten tego....szurnięci?

https://wydarzenia.interia.pl/autor/irmina-brachacz/news-podpale-ci-dom-antyszczepionkowcy-groza-smiercia-samorzadowc,nId,5690762
 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Marcin-K 7 grudnia 2021 10:35
7 grudnia 2021 11:47

Ma Pan rację - zresztą to bardzo ciekawy przypadek z tow. Adamowiczem był. Bo on oczywiście, po usamodzielnieniu się myślał, że będzie udzielnym księciem na dużym majątku bez ograniczeń. Wiemy dobrze, że od momentu, kiedy poczuł się na tyle silny, że już nie potrzebował być członkiem "peło" mógł zostać wykorzystany przez rękę prowadzącą i dającą siłę tej partii. Chociaż był ostrzegany. Pół roku przed ostatnimi wyborami samorządowymi sam Schetyna - ówczesny szef "peło" - w wypowiedzi, które kiedyś była na youtube (nie wiem jak teraz) powiedział: "jeżeli ktoś kto wszystko zawdzięcza platformie staje teraz przeciwko niej [chodziło o wybory prezia Gdańska], to musi liczyć się z poważnymi konsekwencjami". No ale Adamowicz stanął, wygrał z kandydatem "peło" Wałęsą (młodym -ten od szaleństw na motocyklu). W ten sposób w mateczniku "peło" ta zaliczyła prestiżową porażkę (PiS i tak mógł liczyć tylko na II/III miejsce). No i skasowali gościa, a teraz cały czas podteksty są, że to winą złowrogiego ... i przejaw zagrożenia demokracji.

Faktycznie te palanty nie potrafią się zorientować jak mogą być łatwo wykorzystani ze straszliwymi konsekwencjami dla siebie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 7 grudnia 2021 11:29
7 grudnia 2021 11:48

Ktoś tym steruje, a pożyteczni idioci się podniecają

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 12:09

"To znaczy kiedy przestaną być oni wiarygodni.

Kogo wtedy system wystawi na czoło kolumny?"

To już się stało w USA.

System wystawił gwiazdy sportu jako ideały do naśladowania a także jako wiarygodnych ekspertów od wszystkiego.

Sthur sie boi kosy od narodowca a nie od wyszkolonego zabojcy wysłanego do  Adamowicza?

Kto jest moralnym sprawcą smierci Adamowicza? 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 12:10

Jest taki aktor krakowski: Jan Nowicki. Gdzieś mi się kiedyś w Sieci rzuciła w oczy Jego wypowiedź o aktorstwie, że każdy aktor jest kabotynem, który ma grać to, co jest w scenariuszu. Ciekawe, że Pan Jan Nowicki nie udziela się w szeroko pojmowanych sieciach, a to dlatego, że pojmuje swój zawód, w przeciwieństwie do Jand i młodych szczurów. Jego syn, Łukasz Nowicki, również: prowadzi PnŚ na najwyższym poziomie rozmawiając z debilami idebilkami oraz prowadzi "Postaw na milion" - też na niezłym poziomie aktorskim. Pan Jan Nowicki (i to jest druga Jego wypowiedź publiczna) wypowiedział się kiedyś, że w Krakowie spotkał któregoś z Mroczków pod obstawą ochroniarzy. I się załamał, że takiej ochrony potrzebuje. Ja nie wnikam, o czym rozmawia stary Stuhr z młodym Stuhrem, ale młody bardziej rozmawia z Ostaszewską niż z ojcem, który też postanowił się nie udzielać.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 12:18

Widać Maciejowi lepiej płącą za tę chalturę niż za granie w teatrze, a jaka z tym wiąże się adrenalina.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Matka-Scypiona 7 grudnia 2021 10:31
7 grudnia 2021 12:46

Aktor musi robić wszystko, aby pokazać, że jeszcze  istnieje. O ile nie kreci filmów, to musi czyms zainteresować media brukowe (bardziej adekwatne: rynsztokowe) . Czym zainteresować ? Oczywiscie jak nabzdurniejszą prowokacją? Internet to szeoko rozniesie a  jeszcze i "W tyle wizji" wzmocni  mu "halo".
I   wszyscy sobie przypomną  o  aktorze o tym nazwisku.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 13:11

Jak klikam na ten link Instagramu, to chcą, żebym się zalogował. Wczoraj nie musiałem. Nie chcę mieć tam konta, da się coś odkliknąć u Ciebie, żeby to było ogólniedostępne? 

Wczorajszy link też domaga się dzisiaj logowania.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 14:18

 (...)coś podpisał, albo są na niego jakieś kompromaty(...)

Może jeszcze skrajna głupota. Te niebezpieczne granice głupoty pokazały się niedawno w związku z wydarzeniami na granicy. Trzeba być skończonym idiotą żeby nie zauważyć, że w takim przypadku żarty się skończyły. Jednak jak się ogląda te celebryckie połączenie głupoty z pieniędzmi to ręce opadają. Im się wydaje że unia będzie ich bronić czy coś takiego ...

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 14:49

Ciekawe skąd ten pomysł właśnie o podrzynaniu. Czy ktoś coś komuś ostatnio w Polsce poderżnął? W Europie zachodniej się zdarza.

W Londynie w czasie reform znoszących zsyłki do Australii udało się ponoć niektórym skorzystać na koniunkturze i nasprzedawać kołnierzy z kolcami czy żyletkami oraz innych podobnych wynalazków, a - co ważniejsze - rozpętana prze prasę fama podrzynaczy pomogła przepchnąć zaostrzenie kar więziennych na miejscu i rozbudowanie systemu więziennej pracy przymusowej.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
7 grudnia 2021 14:58

Na Stuhra jest prosty sposob - wystarczy mu podstawic mikrofon przed otwor gebowy i on przez nikogo i o nic nie pytany zalatwi sie sam w poltorej minuty.

https://www.youtube.com/watch?v=8-sXgr744K8

zaloguj się by móc komentować

tadman @valser 7 grudnia 2021 14:58
7 grudnia 2021 15:10

A, bo tutaj nie mówi tekstem napisanym przez scenarzystę czy autora skeczu, a mówi własnym tekstem. To co mówi, to zachęta do  rewizji wszystkiego co było w dawniej i to w duchu pokajajmy się przed każdym i to w imię wyssanych z brudnego palca argumentów, bo przecież byliśmy po stokroć gorsi niż Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 7 grudnia 2021 15:10
7 grudnia 2021 15:11

A na dodatek jesteśmy bardziej od  nich zakłamani. Maciej, mimo tuziemskiego imienia chyba jest nie z tej ziemi.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 7 grudnia 2021 14:58
7 grudnia 2021 15:19

Ha,ha ...ja nie mogę,ależ to "cudowności" w półtorej minuty.Nie wiedziałam jak słowo daję,że to aż tak poszło.Przecież to chyba naczelny ignorant i bęcwał...

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 7 grudnia 2021 15:19
7 grudnia 2021 15:23

Macius to jamochlon. Ten jego wystep jest na poziomie ruskiego dowcipu - o tym, ze na placu czerwonym rozdaja ludziom za darmo samochody... nie pod Cedynia, a pod Legnica, nie do tarcz, tylko do maszyn oblezniczych i nie Polacy, tylko Niemcy.

Ten facet to nie tylko bezmozgowie, ale rowniez pelna groteska.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @valser 7 grudnia 2021 15:23
7 grudnia 2021 16:48

Przemawia do ingorantów wykształconych w patopostPRL i PRL edukacji - nikomu więc nie przeszkadza bo nikt nie wie o czym mówi.

Jej on sam nie wie o czym mówi :)

Jedyne co wie to w jakim tonie należy mówić.

A to wiadomo - Polska to nienormalność - zamiast świętować pobicie Ruska lepiej jak tatuś całować go w oczko...

 

zaloguj się by móc komentować

valser @ThePazzo 7 grudnia 2021 16:48
7 grudnia 2021 18:44

Zeby sluchac Stuhra, to trzeba byc jeszcze wieksza pomylka niz on. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 7 grudnia 2021 10:31
7 grudnia 2021 18:50

Wstret  wstretem,  Pani  Matko,  ale...

...  przeczytac  te  TRYLOGIE  SOCJALISTYCZNA  i  proces  Niewiadomskiego  to  rzeczywiscie  OBOWIAZEK  !!!

Szczesliwie  mam  juz  w  posiadaniu  wszystkie  te  ksiazki,  tylko  czasu  zdziebko  brakuje,  ale  juz  mi  blizej  niz  dalej...  jeszcze  tylko  paredziesiat  stron  akwitanskiego  Nawigatora,  pol  niedokonczonego  Peyton'a  i  wreszcie  BS,...  nie  moge  sie  juz  doczekac.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 7 grudnia 2021 10:35
7 grudnia 2021 19:03

Ten  prymityw...

...  odgrywajac  role  prowokatora  -  moze  nawet  i  on  by  nie  chcial  tego  -  on  wie,  ze  MUSI,  podobnie  zreszta  jak  ta  cala  pozostala  NEDZA  cFelebrycka,...  te  cale  ostaszewskie,  ochojskie  czy  sterczyniaki,  jachiry,  wielgusy,  spurki,  itp.  CHOLOTA,...

...  oni  moga  byc  nawet  PRZESTRASZENI,  przeciez  DOSKONALE  zdaja  sobie  sprawe  z  tego,  ze  sie  kur**a  i  kundla,  czyli  SZMACA  !!!

I  dobrze  im  tak,    

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alberyk 7 grudnia 2021 10:47
7 grudnia 2021 19:06

Dokladnie  tak...

...  "bo  wszyscy  aktorzy  to  prostytutki"...  nie  pamietam  kto  tak  spiewal,  ale  to  bylo  i  nadal  jest  prawdziwe  stwierdzenie  !!!  

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @atelin 7 grudnia 2021 12:10
7 grudnia 2021 19:23

Jerzy Stuhr "postanowił się nie udzielać", gdy dostał bęcki za "wstydzenie się, że jest z Polski" i że we Włoszech z tego powodu nie używa języka polskiego - jak powiedział. Szybko wówczas znaleziono komunistycznego prokuratora, który był ojcem Jerzego. No a potem przyszła jakaś poważna choroba, która uczy ludzi pokory, a nawet niektórzy zaczynają wierzyć w Pana Boga. Maciej Stuhr jest rzeczywiście idiotą, zdolnym idiotą. Ale doskonale wie, skąd wieje wiatr. Jak pamiętamy, miał "tu polew" na scenie, jako rzecz krotochwilną... 

Obrzydlistwo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 7 grudnia 2021 15:10
7 grudnia 2021 19:24

Stary  i  mlody...

...  to  naprawde  DNO  i  6  METROW  MULU  !!!

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 7 grudnia 2021 10:51
7 grudnia 2021 21:16

To brzmi prawie jak temat na niezły tekst. 

zaloguj się by móc komentować

m8 @tadman 7 grudnia 2021 15:11
7 grudnia 2021 21:27

Ale co jest tuziemskiego w imieniu Stuhr? Szczur to co innego. 

zaloguj się by móc komentować

m8 @KOSSOBOR 7 grudnia 2021 19:23
7 grudnia 2021 21:30

Stalinowskiego prokuratora? 

zaloguj się by móc komentować

onyx @m8 7 grudnia 2021 21:30
7 grudnia 2021 22:10

To chyba mocno na wyrost określenie. Pradziadek zmarł w 1962r. i kariery w zawodzie nie zrobił. Maciej to głupi ignorant sam z siebie i nie ma mu co dodawać. Może razem z ojcem mają coś za uszami? Cyrograf za karierę. Nie wierzę, że się aż tak udzielają tylko dla kasy. Seniorowi już zdrowie nie pozwala na ekscesy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Oskar_Stuhr

zaloguj się by móc komentować

zkr @onyx 7 grudnia 2021 22:10
7 grudnia 2021 22:47

Oskar to pradziadek, tu chodzi o Tadeusza. Tadeusz S. byl prokuratorem.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Paris 7 grudnia 2021 19:06
8 grudnia 2021 00:26

Kazik śpiewał - "Wszyscy artyści to prostytutki"

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @KOSSOBOR 7 grudnia 2021 19:23
8 grudnia 2021 00:29

O tak "Tu polew" każdy sobie zapamiętał.

A, że czerowne żydowskie pająki nie lubią Polskiego języka ?

A co oni Polskiego lubią? Chyba tylko nasze podatki, którymi zarządzają.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @KOSSOBOR 7 grudnia 2021 19:23
8 grudnia 2021 04:51

Pamiętam "Spotkania z balladą", bodaj te pierwsze, gdzie rej wodzili Stuhr senior i Sobczak. On właśnie chyba wtedy zaczął być popularny. Fajne to było. W ogóle, jak się dzisiaj popatrzy na te programy z PRL-u, to aż się wierzyć nie chce, jakich mieliśmy aktorów i te programy też. I oni byli nasi. Tak nam się wydawało. Było lżej jakoś. Nie mówię już o Kościele, naszej ostoi.

Co to się porobiło dzisiaj? A na dodatek będąc poza Polską. Odczuwa się to wszystko w dwójnasób przecież

_______

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @cbrengland 8 grudnia 2021 04:51
8 grudnia 2021 08:04

Jak to mozliwe, że w PRL ta zydokomuna artystyczna uważana byla za waszych?

Młodszy jestem to nie moge tego wiedzieć.

To może dzis młodzi za swoich uważają artystów antyreżimowców, bohaterów w walce z faszyzmem, nietolerancją, rasizmem i homofobią.

Pomyłka zdaje sie porównywalna.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @ThePazzo 8 grudnia 2021 08:04
8 grudnia 2021 08:46

"Jak to mozliwe, że w PRL ta zydokomuna artystyczna uważana byla za waszych?"

Bo robili oko do widzów, że są po ich stronie.

Nie było to trudne, wszystko kontrolowane przez cenzurę, przekaz na wszystkich kanałach informacji odpowiednio ustawiany i kontrolowany. Telewizja, gazety, książki, filmy, rozrywka, nauczanie, wszystko. W tych warunkach każda aluzyjka, nawet mimowolna i niezamierzona była odbierana jako znaczący przekaz. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Alrus 8 grudnia 2021 08:46
8 grudnia 2021 09:27

opozycja z puszczeniem oka. O to, to właśnie.

"... wyszywali na sztandarach hasło Honor i Ojczyzna ..."

Tylko Bóg im się jakoś zgubił w tym wyszywaniu (w tekście piosenki, oczywista)

zaloguj się by móc komentować


ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski 7 grudnia 2021 11:48
8 grudnia 2021 15:29

Ktoś tym steruje zgadzam się, tylko jeszcze nie wiadomo kto wyjdzie na idiotę, pożyjemy zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski 7 grudnia 2021 11:48
8 grudnia 2021 15:29

Ktoś tym steruje zgadzam się, tylko jeszcze nie wiadomo kto wyjdzie na idiotę, pożyjemy zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 8 grudnia 2021 00:26
8 grudnia 2021 18:28

Voila,...

...  dzieki,

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 8 grudnia 2021 04:51
8 grudnia 2021 18:39

A  sie  porobilo,...

...  tak  z  grubsza  -  to  i  nam  troche  starszym  i  tym  mlodym  Polakom  -   taki  kubel  zimnej  wody  NA  PRZYPOMNIENIE  I  OPRZYTOMNIENIE,  jak  najbardziej  wskazany  !!!

Co  do  "naszosci"  to  ona  byla  TAKA  SAMA  jak  Dworczyk,  BYL  "nasz",  chodzili  razem  sie  nachlac,  tak  jak  Dworczyk,  ta  skompromitowana  LACHUDRA,  byl  "nasz"...  albo  inny  KNUR  Sasin,  co  sam  osobiscie  optowal  za  ZAMKNIECIEM  KOPALN  !!!

Potrzebny  nam  wszystkim  taki  dopust  Bozy,

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 8 grudnia 2021 08:04
8 grudnia 2021 18:47

Stety,  ale  mozliwe,...

...  tez  bylismy  wtedy  mlodzi,  tak  jak  Pan  dzisiaj...  i  naiwni  !!!   Nic  nie  wiedzielismy,  wiedzieli  nieliczni,  starsi,  co  cos  przezyli,  zobaczyli  i  doswiadczyli  !!!

A  pomylka  IDENTYCZNA.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ParysvelParwowski 8 grudnia 2021 15:29
8 grudnia 2021 18:53

Naturalnie,  ze...

...  to  jest  sterowalne,...  a  steruja  ciagle  ci  sami  !!!

Przede  wszystkim  MERDIALNIA,  ktora  to  wszystko  przekazuje  i  opisuje...  OSZUST  SMOLENSKI,  kurwizor  i  reszta  tych  zaprzedanych  PRESStytutek  !!!

zaloguj się by móc komentować

m8 @onyx 7 grudnia 2021 22:10
8 grudnia 2021 20:11

Dziękuję za uzupełnienie. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @zkr 7 grudnia 2021 22:47
8 grudnia 2021 22:08

zrk & m8

Tak, pomyliłem się bo dwie osoby mi się zlały w jedną. Pradziadek Oskar ma Tadeusz na drugie imię. A o samym Tadeuszu informacji w sieci nie ma, są tylko słowa Maćka, który napisał, że dziadek nie zapisał się do PZPR i zakończył karierę na stanowisku vice powiatowego.

https://natemat.pl/216693,maciej-stuhr-odpowiada-hejterowi-i-ostrzega-wszystkich-prawicowych-mistrzow-piora

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Paris 8 grudnia 2021 18:47
8 grudnia 2021 23:09

Rozumiem.

Po prostu człowiek żyje za krótko.

Gdy juz sie czegos w koncu o życiu dowie i tak nie ma na nic już siły a za chwile umiera.

Smutne.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 8 grudnia 2021 23:09
9 grudnia 2021 15:56

Nie  wiem,  prosze  Pana,...

...  czy  krotko  czy  dlugo  -  bo  to  "domena"  Pana  Boga  -  czlowiek  zyje,  ale  zyje  tyle  ile  ma  zyc  i  to  jest  wystarczajace  !!!

A  ze  wiekszosc  z  nas  nie  robi  tego  co  powinna  -  szczegolnie  "nasza  wadzunia",...  ktora  na  dodatek  okazuje  sie  DEWASTATOREM  calej  naszej  gospodarki  i  nas  samych,  calego  narodu  -  to  potem  mamy  takie  "kwiatki"  jak  dzisiaj,  ze...  POLSKI  JUZ  NIE  MA  !!!

Fajny  "prezent"  od  "naszej  wadzuni"  na  13  grudnia  '81,  a  potem  na  te  bandycko-zlodziejskie  pSZemiany  po  '89  trwajace  DO  DZISIAJ...  nie  dosc,  ze  OKRADZENI  to  jeszcze  WKRECANI  w  caly  ten  dety  "kAflikt  na  granicy"  !!! 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ThePazzo 8 grudnia 2021 23:09
9 grudnia 2021 16:04

Ja bym powiedziała inaczej. Za czasów "Spotkań z balladą" stary Stuhr nie wypowiadał się publicznie na tematy polityczne, ani też nikogo nie pouczał. Nawet nie wiem, czy był w teatralnej komórce partyjnej, czy nie. O tym publicznie się nie mówiło.Po prostu był aktorem grającym jakieś tam role i tak był traktowany przez publiczność.

Dzisiaj jego syn jest bardziej celebrytą niż aktorem, jeszcze ma ambicje by stać się guru politycznym i wpływać na kształtowanie opinii społecznej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 9 grudnia 2021 16:04
9 grudnia 2021 18:07

Voila,...

...  dzis  "kazdy"  cFelebryta  czy  "artysta"  ma  pSZymus  toczenia  piany  ze  swoja  denna  "opinia"  na  jakikolwiek  temat,  ktora  narod  i  tak  ma  GLEBOKO  W  D*PIE,...  ich  "opinie  i  ich  samych  tez  !!!

Watpie,  czy  ten  CYMBAL  z  krakUFka,  bo  nie  z  KRAKOWA,  ma  wplYF  na  swoja  RZone...  o  reszcie  nie  ma  co  wspominac  !!!   Zaoralo  sie  TOTO  i  tyle, 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować