-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Ludzie pióra. Łukasz Warzecha

Pomyślałem, że napiszę coś o tak zwanym profesjonalnym dziennikarstwie, a zainspirował mnie do tego właśnie redaktor Warzecha. Nie sam rzecz jasna, ale za pomocą platformy Wirtualne media.

Kolega cortes przysłał mi taki oto link, prowadzący wprost do Łukasza Warzechy.

 

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lukasz-warzecha-kanal-na-youtube-zbiorka-pieniedzy-oplaty?fbclid=IwAR29PQB2ZW_zWy-xcCYDb8TDG0uvC7fbAGkN55z_Msgvzq_uWf5zC1u3pGA

 

Z mojego punktu widzenia jest to informacja wstrząsająca. Jeśli zaś idzie o wyjaśnienie stanu, w którym znalazło się tak zwane polskie dziennikarstwo, to analiza ta jest jeszcze bardziej poruszająca niż sam news. Okazuje się bowiem, że dziennikarze, którzy są mocno usadowieni we wszystkich możliwych periodykach, mają dorobek, niektórzy nawet wydali książki, i to nie pojedyncze sztuki, ale całe serie, nie są w stanie utrzymać mediów, które ich karmią. To jest coś nieprawdopodobnego. Zwracam uwagę, że problem nie tkwi w tym iż Łukasz Warzecha prosi swoich czytelników i widzów o wsparcie. Jak sam wspomina, czyni to wielu innych. Problem polega na tym, że ci wszyscy ludzie znaleźli się w mediach w wyniku jakiejś selekcji. I to na nich opierała się, przynajmniej w teorii, siła tych mediów. Dziś zaś okazuje się, że oni, a Warzecha wymienia w tym tekście jeszcze Rosiaka, absolutną gwiazdę, muszą włączyć patronite, żeby przeżyć. No dobrze, nie o przeżycie chodzi, ale o utrzymanie pozycji. Czy to się uda? Nie. Nie uda się, albowiem idą takie czasy, że na rynku treści przeżyją tylko twory hybrydowe. Pan Warzecha może co prawda robić na niektórych takie wrażenie, ale to są pozory i złudzenia. On jest silnie sprofilowany i nadaje się, jako narzędzie propagandy, a tym jest każdy dziennikarz, do załatwiania ściśle określonych spraw.

Łukasz Warzecha, który ze swojej decyzji, nie wiedzieć czemu czyni news, przywołuje Dariusza Rosiaka i jego sukces, jaki rzekomo nastąpił, po uruchomieniu profilu na patronite. Ja po pierwsze w sukces Rosiaka nie wierzę, tak jak nie wierzę w żadne doniesienia o dziesiątkach tysięcy sprzedanych egzemplarzy książek Radka Kotarskiego. Po drugie, nie o to chodzi. Zarówno Rosiak, jak i Warzecha zaczynali z bardzo wysokiego pułapu. Czegoż tam nie było, jeden był naczelnym, drugi napisał biografię Radka Sikorskiego, którą okleili całe miasto swego czasu. Miał być sukces i kariera, a kończy się jak widać. Od razu zaznaczę, że nie zamierzam tu szydzić z obydwu panów, to by było zbyt niskie. Oni oczywiście nie zorientowali się gdzie są i na czym polega praca w mediach, stąd ich dzisiejsze kłopoty. Praca w mediach polega na tym, że wydawca lub producent, jak zwał tak zwał, wobec dzikiej zupełnie konkurencji, musi obniżać koszta produkcji. To zaś wiąże się z degradacją autorów i redaktorów. O korekcie nawet nie wspomnę. Nie ma już dziś dziennikarzy, są mediaworkerzy na śmieciówkach. Ludzie zaś, którzy dekadę temu stworzyli elitarny, wąski klub wybrańców, zajmujących się dojrzałą publicystyką polityczną, mierzyć się muszą z następującymi problemami. Pierwszy: wobec zdewaluowania autorów ich znaczenie spadło prawie do zera. I nic tu nie ma do rzeczy fakt, że Rosiak ponoć kosi 50 tysięcy miesięcznie z tego patronite. Drugi: okazało się, że nie są wolni, ale muszą gadać to, co każe sponsor. Ten zaś widząc coraz mniejszy wpływ wywierany przez nich na tak zwana opinię, irytuje się coraz bardziej. Trzeci: jest ich zbyt wielu, tak więc część, trzeba wywalić z łódki wprost w ciemne wody internetu. Patrz: Warzecha, Rosiak. Czwarty problem dotyczy ich wieku: są starzejącymi się dziamdziakami, którzy nie mają już nic ciekawego do przekazania. Nie mają zaś, albowiem całe życie zawodowe wierzyli w gwarancje, które kiedyś tam od kogoś otrzymali. Łukasz Warzecha to chyba od Sikorskiego je dostał, bo skąd by indziej. No, a jak widzimy wpływy pana Radosława znacznie zmalały. Być może wzrosną wkrótce, ale nie znaczy to, że zwróci się on wtedy do Łukasza Warzechy, by zrobił mu ponowne medialne entree i zaprezentował polskiej publiczności. Na to bym jednak nie liczył. Zostaje kokietowanie publiczności, która jest podzielona, ma swoje humory, a do tego może korzystać z oferty tak zróżnicowanej, że głowa boli. I wszyscy, mam na myśli wszystkie ciemne siły czynne w sieci, zajmują się tylko jednym – pilnowaniem, by nie doszło gdzieś do jakiegoś przesadnego skoncentrowania uwagi na tym czy innym autorze lub problemie. Natychmiast zjawiają się w tym miejscu ludzie, którzy zaczynają gadać jak tamten, ale tak nie do końca. Wyglądają trochę jak roboty, trochę jak aktorzy, a jak ich zapytać co i gdzie publikowali, to uśmiechają się szeroko i mówią – wypi….aj zdrajco ojczyzny.

Jeśli mogę coś doradzić Łukaszowi Warzesze, widząc jak wkracza na tę chybotliwą kładkę zbudowaną ze starych desek, ciągnącą się hen ku horyzontowi, nad wielkim i głębokim bagnem internetu, rzeknę tak; najważniejsza jest wytrwałość. Z faktu, że Rosiak raz dostał 50 kawałków za miesiąc gadania, nie wynika nic. W kolejnym miesiącu mógł dostać dwa albo wręcz 500 zł.

W porównaniu z innymi autorami mainstreamu, którzy zaczynają swoją przygodę na YT, Łukasz Warzecha wydaje się być człowiekiem budująco uczciwym. Napisał, że przez pierwszy dzień na jego apel odpowiedziało 50 osób. Kto inny powiedziałby, że 500, a Radek Kotarski, że 5 tysięcy. No, ale to jest ten entuzjazm pierwszych dni. Potem zaczynają się schody. Powtórzę – najważniejsza jest wytrwałość.

Wróćmy do mediów, ich funkcji i karier. Boom, z którym mieliśmy do czynienia pięć, sześć lat temu, boom na tak zwane prawicowe media, które powstały w oparciu o nierozpoznane, przynajmniej przez nas tutaj budżety, właśnie się kończy. Widzimy to wyraźnie, bo okazało się, że w prasie mainstreamowej nie ma miejsca na profesjonalne dziennikarstwo Rosiaka, które składa się w zasadzie z samych powierzchownych opinii, a kierowane jest, z założenia, do ludzi którzy czytają zagraniczne portale i interesują się czymś naprawdę. Widzimy to, bo Łukasz Warzecha, nie może się utrzymać ze swoich licznych felietonów, które są pisane w myśl tej samej zasady – garść powierzchownych przemyśleń, dla ludzi z grubymi portfelami. To jest jakaś pomyłka, która wisi jak gradowa chmura nad całym polskim dziennikarstwem, tak prawicowym, jak i lewicowym. Ludzie ci, zostali wynajęci do wpływania na opinię i sądzą, że mogą to czynić na chybcika, bez planu, bez pogłębiania własnej wiedzy i bez ryzyka. Chcą w istocie pracować w rozrywce. No, ale rozrywkę zapewniają mediaworkerzy i pudelek. Jak więc polscy dziennikarze prawicowi widzą swoje miejsce w medialnej hierarchii? Widzimy jak – chcą zamienić się w ulicznych grajków. No, ale grajek, jak sama nazwa wskazuje na czymś musi grać. Warzecha z Rosiakiem nie mogą nawet grać na emocjach, bo do tego służby wynajmują swoich ludzi, albo zawodowych aktorów, którzy korzystają z każdej okazji, by pokazać się publicznie. Może więc trzeba zacząć nowy etap życia od zdefiniowania na nowo misji? To się nie zdarzy, albowiem wiedza i doświadczenie obydwu panów, podpowiadają im, że kto, jak kto, ale oni mają z całą pewnością rację. Poza tym, wszyscy widzą, jak wielu ludziom udaje się przeżyć w internecie. Jasne. Bardzo wielu.

Spróbujmy jeszcze ten problem pogłębić i wróćmy do początku, czyli do wyrazu selekcja. Wszyscy polscy dziennikarze i publicyści, zostali wyłonieni w wyniku selekcji negatywnej. To widać wyraźnie. Do tego spora część aktywności tych ludzi zużywana jest na maskowanie tego faktu. Swoją całkowitą nieprzydatność do niczego maskuje się zwykle demonstracyjnymi działaniami, służącymi zwróceniu uwagi publiczności, która szuka rozrywki. I tu mistrzem jest pan Mikke. Nikt go nie przebije, albowiem on przekonał wszystkich już dawno, że każda aktywność której poświęci swój czas, będzie mistrzostwem świata. Przy czym wszyscy dokładnie widzą, że trudno o osobę w wyraźniejszy sposób niż on, zbędną.

Jeśli kogoś wynosi na szczyt selekcja negatywna, ten ktoś musi mieć gwarancje, inaczej zleci. Żeby nie zleciał najlepiej dać te gwarancje większej grupie, albo wręcz zbudować jakiś taki specjalny szczyt dla niepełnosprawnych, z plasteliny najlepiej i żeby oni tam siedzieli jeden na drugim. I to się udało. Możemy to obserwować każdego dnia. Okazuje się jednak, że zaczynają się spychać nawet z tej plastelinowej Gubałówki i robi się kłopot. Bo gwarancje ulegają korozji i widać, że coś z nimi było nie tak. Poza tym – całkiem nie oczekiwanie, albowiem za Tuska tego wcale nie było widać – Polska znalazła się, jeśli nie w samym epicentrum politycznych rozdań, to bardzo blisko tego punktu. No i zeszli tu prawdziwi ludzie gór, przypłynęli prawdziwi ludzie morza i deklarują, że będą teraz kształtować opinię publiczną. I dziennikarze nie są im potrzebni. Do czego niby potrzebny jest dziennikarz takiemu ministrowi finansów? On go tylko będzie wkurzał. Minister finansów załatwia komunikację z opinią jednym luźno rzuconym zdaniem. Potem wychodzi i ma wolny dzień. Dziennikarz mógł być potrzebny Sikorskiemu, w początkach kariery. Teraz wszyscy ci spece od opinii już się zorientowali czym jest ta nasza czeredka i do czego jest zdolna. Szykują więc nową selekcję i nowe gwarancje. Tym razem nie będzie to selekcja negatywna. Wybiorą najlepszych. Już dziś więc musimy się w coś uzbroić. Czasy bowiem robią się poważniejsze i mało będzie miejsca na żarty. Dlatego ja, ponadto, co czynię zwykle, przygotowuję też jakiś materac, czy też może ponton, ja którym zjedziemy z tych Himalajów bezpiecznie w dół, jak Indiana Jones, co wypadł z samolotu, razem z tą gwiazdą kabaretu i małym Chińczykiem. Pamiętacie…? Na pewno pamiętacie.

Na koniec jeszcze raz przypomnę tylko, że najważniejsza jest wytrwałość.



tagi: polityka  propaganda  dziennikarstwo  sukces  łukasz warzecha  patronite 

gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 09:02
79     4199    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @heheszek 21 listopada 2020 10:09
21 listopada 2020 10:12

No, ile? Tylko się nie pomyl.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @heheszek 21 listopada 2020 10:19
21 listopada 2020 10:23

Ciebie spotka kop w zadek. 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 10:25

Po dwóch notkach "geograficznych", to, że trzecia będzie o ŁW - tego nie dało się zgadnąć.

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @heheszek 21 listopada 2020 10:19
21 listopada 2020 10:34

A możesz podać kiedy?

Bo ja sobie nie przypominam, a zwykle o takich sprawach wiedziałem

 

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @heheszek 21 listopada 2020 10:17
21 listopada 2020 10:41

Ja wpłacam autorowi co miesiąc mimo, że jestem traktowany przez p. Gabirela dość obcesowo. Co sobie cenię.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 10:42

W tym artykule poświęcono więcej uwagi tym odrzutom z Trujki, która ma wystąpić w przebraniu 357 i tu już nie przebierano w podawaniu sum. Lawina forsy płynie. A wśród tych wzburzonych fal wymienili nazwisko Szołajski. 
A tu taka informacja z wiki:
W lipcu 2020 został asystentem społecznym Grzegorza Brauna, posła Konfederacji[6][7].
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konrad_Szołajski
Niezła fuzja.

Co do Warzechy i reszty (kto to ten Rosiak?) to gwarancje, najwyraźniej, straciły ważność. Gazet ani artykułów w tych wszystkich popularnych portalach nie czytuję, chyba, że ktoś linkuje do konkretnego artykułu w swoim tekście tutaj. Los, marny, jaki im zgotowali sponsorzy jakoś ani mnie ziębi, ani grzeje. Ot, skończą się, niestety tylko niektóre, dęte kariery. To lądowanie pilotów wielkich maszyn, których nie kontrolują, zwykle kończy się spektakularną katastrofą. Bo przecież nie zamachem. Dziennikarstwu może to tylko pomóc. Rzecz jasna nie chodzi o to bieżączkowe kłapanie dziobem na zadany temat.
Pokora i wytrwałość dobrze robią człowiekowi, bujającemu (żeby nie powiedzieć szybującemu) w obłokach. Traktory czekają.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 10:45

Tak. Też jestem zdania, że idą czasy, że tylko ludzie konsekwentni w swoich działaniach przetrwają i to nie tylko w dziennikarstwie, ale w każdej innej dziedzinie. Ja to postrzegam jako świat specjalistów. Chyba naszym zarządcom znudziły się gadające głowy, jakiś czas pobawili się idiotami, a teraz potrzebne będą konkrety. Rozlegnie się ogłuszające wycie. 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 10:46

A skąd na nadzieja że tym razem nie będzie selekcji negatywnej?

 

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 10:47

Szkoda, że nie o Edycie Hołdyńskiej.

zaloguj się by móc komentować

Szestow @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 11:08

Jak zobaczyłem coś takiego jak kanał dla rolników:

https://www.youtube.com/channel/UC7iTON-_LCOCJVWt8gvExcA/videos

gdzie produkował się Warzecha i paru innych to pomyślałem że to bezczelność w przewalaniu budżetu ale to zwykła bieda go zmusiła. Jak to śpiewał Kazik Gdy koryto puste już lecz można jeszcze lizać.

Ktoś zakręcił kurek i zaczynajął się nerwowe ruchy. Kilka miesięcy temu Otoka Frąckiewicz płakał że skończyły się piniomdze i trzeba zwalniać ludzi. Może Bierecki dał na Zandberga bo lepiej rokuje :)

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 11:09

Grajkowie też nie zasypiają gruszek w popiele. Oto na FB anonsuje się pan Ryszard Makowski:

Zachęcam do nabywania mojej płyty "Marsz, marsz Niepodległa"
Płyta wbrew patetycznemu tytułowi jest płytą rozrywkową.
W tych czasach to prawie jedyny sposób kontaktu z odbiorcami.
Materiał ma już druzgocą recenzję w GW:
"11 listopada egzorcyzmy czuje zdrada". Ryszard Makowski maszeruje, wychwalając Jana Pietrzaka
Czyli certyfikat jakości potwierdzony.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 11:13

Warzecha  to wiadomo.. Ale jak bracia Karnowscy i Sakiewicz wylądują ? Bo to odgrzwanie starych kotletów i to kiepskie dziamganie propagandowe kiedyś  sie skończy... Czasem jak na nich patrzę jak występują  przed kamerakami internetowymi to odnoszę wrażenie ,że to są jakieś potworki z kabaretu absurdu .. Jeden z Karnowskich, ten co to udaje bardzo poważnego ,tak nadaje jakby skonczył moskiewskie szkoły.. Tego sie nie da słuchać , ten kod językowy ,gdzie oni się tego nauczyli. Normalnie nie da się tego słuchać.  Piec lat mija od rządów PiS, a te sezonowe drewniaki niczego sensownego nie potrafią zaprezentować.  

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 11:52

Ja myślę, że ŁW to jest raczej z grupy ludzi, którym zrobiono koło pióra ;)

A jeszcze 4 lata temu takie były perspektywy i nadzieje mediaworkerowe...pudelek sugerował, że Ogórkowa po romansie z pluszakiem lewicy, Węglarczykiem, przeskoczyła w romans z rzeczonym pluszakiem prawicy. Normalnie zawrót głowy na strzelnicy, pełna rozrywka i okulary nawet prawie te same. On człowiek "pióra" gotów był każdym centymetrem swego pluszu błysnać jako mentor i partner top blondyny.... Jak to się stało, że nie doceniono jego potencjału, a służby bezwstydnie wykorzystały i wsadziły - jego kosztem of course - swoją asówę na tron "prawicowej" hierarchi twarz medialnych, zarabiającej 600 tys. w tvp?

Dopóki ŁW nie nauczy się czegokolwiek dobrze - choćby grać na emocjach - dopóty będzie mógł grać tylko na patronite lub fortnite.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 11:59

A Terlikowski ma przymus pisania jak Kraszewski. 

 

https://wydarzenia.interia.pl/polska/news-tomasz-terlikowski-sa-w-moim-zyciu-gorsze-rzeczy-niz-to-ze-s,nId,4869079#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

 

Do nich jeszcze nie dotarło, że każdy pisarz polski z wyjątkiem Sienkiewicza i Prusa to wynajęty agent wpływu. Prus był agentem wpływu dobrowolnym, z rozczarowania, a Henryka wszyscy lekceważyli i uważali za głupka. Kraszewski zaś to wyjątkowa wprost krearura, ale Terlikowskiemu to nie przeszkadza. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 21 listopada 2020 11:52
21 listopada 2020 12:01

On się tego nie nauczy nigdy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Draniu 21 listopada 2020 11:13
21 listopada 2020 12:01

Z uwagą patrzę na Karnowskich

zaloguj się by móc komentować





gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 21 listopada 2020 10:45
21 listopada 2020 12:03

Zastanawiam się czy jestem wystarczająco konsekwentny

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 21 listopada 2020 10:42
21 listopada 2020 12:03

Co to jest społeczny asystent?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioterrr 21 listopada 2020 10:25
21 listopada 2020 12:04

Rzeczywiście, to było trudne

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 21 listopada 2020 12:03
21 listopada 2020 12:07

zapewne spec od monologu (do)społecznego

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @wierzacy-sceptyk 21 listopada 2020 10:46
21 listopada 2020 12:14

Sądzę, że na "prawą" stronę już podczas poprzedniej negatywnej (w przyadku prawicy nie może być inna) selekcji tak szeroki garnitur warzechów wybrano, że będą ich tylko w razie opozycyjnej potrzeby odgrzewać. No, ale jest kilka "dobrych" wyborów, jak wspomniana wyżej Ogórkowa, która bije na łeb garnitur durczoków na ten przykład, a i publika zmęczona jest starymi twarzami medialnymi obozu liberalno-lewicowego. Czy błaznów w stylu Jandy co ssie różne wymiona. Idzie zmiana, więc jeśli ktoś postanowi, że np. taki Tusk ma wrócić, to muszą również zainwestować w nowych żołnierzy medialnych i to całkiem dobrych. 

 

zaloguj się by móc komentować


wierzacy-sceptyk @ainolatak 21 listopada 2020 12:14
21 listopada 2020 12:40

A wpisałem i mi zniknęło

Gdy zobaczę na tak zwanych portalach prawicowych felietony Gabriela, Kamiuszka albo Toyaha to może mi ta moja nieufność zmaleje

Ale na razie to nie

Niech Warzecha ląduje swoim Boeingiem na zaoranym polu

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @wierzacy-sceptyk 21 listopada 2020 12:40
21 listopada 2020 13:15

ale pozytywna selekcja nie będzie dotyczyć prawej strony

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ainolatak 21 listopada 2020 12:14
21 listopada 2020 13:17

Tak jak wielkim krokami zbliża się dewalucja złotówki , inflacja raczej będzie miała tendencje wzrostową, dług w oczach pęcznieje. ..Stany czeka coś w stylu rewolucji/wojny domowej, w każdym razie nie będzie tam   spokoju. UE wczesniej czy później się rozpadnie, Francja tematu nie udzwignie zbyt dużo ma problemów wewnętrznych, już się rozpoczął  schyłek UE, tego sztucznego formatu politycznego po wyjściu Anglii. Euro raczej nie przetrwa w dłuższej perspektywie. Rosja czeka jak przyczajony tygrys.Chiny kwitną. Muzułmanie w Europie ostro działają w swojej determinacji. Kolejne lata pod względem ataków wirusowych itp. tez nieciekawie się zapowiada.. A więc, jeżeli chodzi o środowisko dziennikarskie, to raczej nikt nie pojawi się rozsądny, będą tłuc pianę tak jak to się odbywa do tej  pory, czy to będzie pan/pani x ,czy też y, nie spodziewalbym się niczego nadzwyczajnego, prowizorki maja sie dobrze i one sa promowane. Sądzę ,ze wkraczamy w krainę totalnego chaosu, dezinformacji itp.itd.. Osobiście nie dostrzegam cienia optymizmu ale zawsze trzeba mieć nadzieję.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @maria-ciszewska 21 listopada 2020 11:09
21 listopada 2020 13:22

Jeżeli Jan Pietrzak ma być certyfikatem jakości, to komuna zbliża się szybkim krokiem. Parę dni w programie Jedziemy porównał Unię Europejską do dworu i  monarchi (tematem było przyznanie środków powiązane z praworządnością). NIe przeszło mu przez gardło porównanie do sowietów?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @wierzacy-sceptyk 21 listopada 2020 12:40
21 listopada 2020 13:27

Ale zaraz, zaraz, Coryllus od ponad 11 lat funkcjonuje w przestrzeni medialnej, Toyah jeszcze dłużej, o Kamiuszku wiem mało, co teraz robi. Przyjdzie czas, że nie będzie już nikogo oprócz nich. Ale, przynajmniej ja już tak mam, że Toyah, to już był ☺

I przecież nie będę pisał po raz kolejny. Nie ma dla mnie nikogo innego, takiego kalibru, w polskiej przestrzeni medialnej i piszącego po polsku, poza Gabrielem Maciejewskim Coryllusem. Podkreślę, piszącego w języku polskim i o Polsce. Pasowali do siebie bardzo z Grzegorzem Braunem. To również mistrz języka polskiego i polskich spraw. Nie wnikam w jego obecne polityczne zaangażowania.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Draniu 21 listopada 2020 13:17
21 listopada 2020 13:47

To co napisałam nie oznacza optymizmu, wręcz przeciwnie, mając świadomość, ze na prawicy obowiązuje właściwie tylko selekcja negatywna (słabeuszy po prostu). Selekcja pozytywna to selekcja jakościowa, wybieramy najlepszego, ale w tym przypadku mozna wybrać kogoś genialnie złego.  W czasach chaosu tym bardziej ludzie będą zwracać uwagę na tych z pozytywnej selekcji zła, rzesza miałkich już ich nie zaspokoi. Będą szukać kto im zasypie dziurę spowodowaną brakiem bezpieczeństwa i będzie ona wypełniana przez wyraziste, konsekwentne, dobrze wyćwiczone okazy. Do takich zaliczam oczywiście Ogórkową, ale ona nie jest wcale twarzą wystawioną i kierowaną przez prawicę. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 13:58

Ja pierdziu, pokazali Cię w Polsacie. Wszystko przez tę słynną wypowiedź Brauna o strzelaniu do dziennikarzy giewu i TVN-u w Klubie Ronina.
Zacząłem oglądać program Skandaliści z tym Szołajskim ale nie zmogłem, bo to wyjątkowa kreatura, a tam mi zaraz podsunęli występ Brauna z 18 stycznia tego roku i w 23 minucie i 29 sekundzie pokazali fragment tego nagrania.
Oklaski gości w programie.
https://www.ipla.tv/wideo/news/Skandalisci/5004612/Skandalisci-Grzegorz-Braun/23ed667a1b4f78fc109a7786531f938c?seasonId=5004612

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @olekfara 21 listopada 2020 13:22
21 listopada 2020 14:10

Certyfikat jakości wystawiła mu GW. To jest fantastyczny tekst, każde zdanie to perełka, dlatego wrzuciłam tę zajawkę w całości.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 14:52

Myślę, że za "pójściem do ludu" takich ludzi pióra i tak stoją sponsorzy i to nie jedynie pośrednio, to jest przez obcinanie budżetów i przymuszania swoich protegowanych głodem (nie ważne czego), a bezpośrednio, czyli przez zaproponowanie takiego rozwiązania, wytłumaczenie jak taki system działa, przedstawienie jakichś prognoz mających uspokoić pupila, że choć sponsor kurek przykręci, to dzięki crowdfundingowi jego dochody nie spadną a wzrosną, ba - może nawet napisanie "człowiekowi pióra" odpowiednio sprofilowanej odezwy.

Duże organizacje ostrzą sobie zęby na pieniądze, które mogłyby zarobić lub zaoszczędzić na finansowaniu społecznościowym, ale z przyczyn wizerunkowych lepiej im działać przez pośredników: niech sami proszą lud o pensje, my ich tylko przyuczymy jak to robić, jak jacyś szefowie gangu żebraczego (chciałem napisać "stręczyciele", ale ich praca jest w sumie trochę inna). Chociaż bywało już, że spore firmy jak Atari zwracały się o finansowanie społecznościowe bezpośrednio, zauważywszy, że jakaś własność intelektualna (seria "Rollercoaster Tycoon" w przypadku Atari) zbiera na ich półce kurz, a można by spróbować zarobić na nostalgii kilka euro - nie ryzykując przy tym własnych budżetów, które przecież mają.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @heheszko 21 listopada 2020 16:49
21 listopada 2020 17:30

:)))))))))))

W punkt! trafił Coryllus, jak widać :D

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @heheszko 21 listopada 2020 16:49
21 listopada 2020 18:23

Ziemkiewicz też ostatnio poszedł na swoje, ale o datki żebrać nie ma zamiaru.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szestow 21 listopada 2020 11:08
21 listopada 2020 19:08

O  la  la...

...  ale  dekadencja  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 21 listopada 2020 11:52
21 listopada 2020 19:17

Tak...

...  to  dopiero  byl  KANT  !!!

Top  blondyna,  "corunia"  Millera,  starego  kiejkuta  jako  tFaSZ  w  "prawicowej"  kurwizji  !!!

Naprawde  oni  sa  BEZNADZIEJNI...  i  juz  dawno  SAMI  SIE  ZAORALI  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 21 listopada 2020 11:59
21 listopada 2020 19:23

Bo  sam  jest...

...  obrzydliwa  i  skompromitowana  kreatura  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 21 listopada 2020 12:35
21 listopada 2020 19:46

Szolajski,...

...  asystentka  Kinga  Duda,  corcia  starego  Terleckiego  w  kurwizorze,  ex-maz  "nowej  zony"  Kurskiego,  cala  banda  "dobrej  zmiany"  na  ministerialnych  stolkach  albo  w  "fundacjach"...

...  NIE  DAMY RADY,  jako  narod  wyzywic  tych  PASOZYTOW  i  tworzone   TEATRUM  "dla  naszego  dobra",  oczywiscie...  nawet  nie  ma  mowy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 21 listopada 2020 13:27
21 listopada 2020 20:06

Rownia  pochyla...

...  z  tym  GB...  az  sie  nie  chce  wierzyc,  ze  tak  SIE  ZAORAL....  i  tak  szybko  !!!

Przykro  sie  robi,  jak  sie  obserwuje  te  "eventy"  w  ktorych  on  bierze  udzial  i  jaka  SWOLOCZ  -  te  rozne  winnickie,  bosaki  i  godki  -  wokol  niego  sie  skupila,  naprawde  smuteczek...  zdawalo  sie,  ze  to  taki  rozumny  facet  byl,  a  to  zwykly  koniunkturalista  !!!

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 21:39

Jako agrarystka powiem tylko, że mnie osobiście pan ŁW ani zębi ani parzy, natomiast ten portal Świat Rolnika to fajny pomysł, dużo praktycznych i ciekawych informacji w jednym miejscu - można poczytać jak długo będę futrować zwierzaki paszami GMO, o migracji amin aromatycznych z łyżki Fiskars, o tym, że Czesi hodują marmurkową wołowinę albo że jest pomysł na produkcję opon z ryżu! 
Każdy teraz musi żebrać o kasę, takie czasy, a czarnulka pani redaktor ładniutka. 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @BeaM 21 listopada 2020 21:39
21 listopada 2020 22:14

A jaka z Ciebie agrarystka?

Ile czasu spędziłaś na polu pieląc albo zbierając?

O orce dzień w dzień po 19 godzin nie wspomnę, bo dziewczyna...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 23:02

A to by się pan zdziwił, co potrafię wyhodować.
Agraryzm to doktryna. 
Z rolniczych wspomnień najlepsze, bo najcięższe dla nastoletnich rączek było zbieranie lnu na areałach ziemi lubuskiej 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
21 listopada 2020 23:02

To ostatnie miało być do Pana wierzącego-sceptyka

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Szestow 21 listopada 2020 11:08
21 listopada 2020 23:03

Powiedziałbym że szczury uciekają z tonącego okrętu ale to po prostu zaciskanie pasa (na szyi) 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Pioterrr 21 listopada 2020 18:23
21 listopada 2020 23:04

RAZ raz na dzień to jest tak 7x w tygodniu za dużo "tego dobrego"

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @umami 21 listopada 2020 10:42
21 listopada 2020 23:08

Rosiak akurat wszedł w paronite pierwszy i zrobił to z wielkim rozmachem, tzn rzeczywiście audycje robi równie profesjonalnie jak w Polskim Radiu, przy czym on głównie zaprasza gości (np fenomenalny Jan Natkański) i w tym jego siła. Choć i tak sukces go trochę zdemoralizował i za dużo tam Unii Wolności w formie & tresci:) A Warzecha będzie opowiadał swoje przemyślenia - no tu nie wróżę sukcesu komercyjnego

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @BeaM 21 listopada 2020 21:39
21 listopada 2020 23:32

Opony z ryżu! To zainteresuje każdego rolnika w Polsce uprawiającego ryż!

zaloguj się by móc komentować

umami @koncereyra 21 listopada 2020 23:08
22 listopada 2020 00:19

I tak nie kojarzę, przeczytałem, że z Trujki i dalej już mi się nie chce, ale dzięki.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @DYNAQ 21 listopada 2020 23:32
22 listopada 2020 00:31

Póki co traktory są oponiaste nie tylko w Chinach, a rolnicy też nie tylko reymontowscy

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 21 listopada 2020 19:46
22 listopada 2020 00:32

Kiedyś, w PRL-u, o takich jak Warzecha, czy Janke, mówiło się, że się podwiesili — chodziło o to, że przyssawali się do jakiegoś idącego w górę karierowicza i ssali, tzn. nosili teczkę, gardłowali, pisali jakieś przemówienia, nadstawiali klatę za swego chlebodawcę, i z tego żyli. Jak dyrektora akurat dymisjonowali, to lecieli razem z nim. Po czym ich można poznać? No po tych ich książkach: o Sikorskim Radku Zdradku, o Solidarności Walczącej i żniwiarzu z pola rodziny Popiełuszko, Mateuszku Morawieckim. No a tym Napastnikiem, o Orbanie, to Janke najwyraźniej daleko mierzył. Ale coś nie wyszło. Kto tam jeszcze wystartował z książkami o politykach licząc na falę, która ich wyniesie? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 21 listopada 2020 11:59
22 listopada 2020 01:03

Kto lekceważył i uważał Henryka za głupka???!!! Ryj obiję - nawet pośmiertnie! Howgh! /Że Gombrowicz - to wiemy, ale to było później./

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 22 listopada 2020 01:03
22 listopada 2020 07:38

Jakaś pani, nie pamiętam nazwiska. Współcześnie  z nim żyjąca

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 21 listopada 2020 21:39
22 listopada 2020 07:39

Marmurkową wołowinę? To znaczy jaką?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @heheszko 21 listopada 2020 16:49
22 listopada 2020 07:41

Pofikałeś sobie, jak mnie nie było i starczy, ale za nim wylecisz, powiedz mi bracie co takiego stworzył Warzecha?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 21 listopada 2020 14:52
22 listopada 2020 07:45

Może być, najbardziej wiarygodny jest felietonista głodny. Poza tym może być tak, że rośnie popyt na "niezależnych", no i trzeba się jako niezależny zaprezentować

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 21 listopada 2020 13:58
22 listopada 2020 07:46

Mam się cieszyć czy ich zaskarżyć?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 21 listopada 2020 12:35
22 listopada 2020 07:48

Czy oni kiedyś przestaną? Z tym seksem i Kościołem...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
22 listopada 2020 07:54

Może pojawi się nowa kadra "prawicowych" dziennikarzy . Na przykład ktoś dostanie ten film co to Lechu skakał z motorówki przez płot. Bo gdzieś te różne filmy są. No i będzie nowy panteon "prawicowych" co odkryli prawdę...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 22 listopada 2020 07:54
22 listopada 2020 08:20

To by było nawet zabawne, ale zmusiłoby nas do nadania bardziej hermetycznego charakteru tutejszym dyskusjom

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 22 listopada 2020 07:46
22 listopada 2020 10:14

Oczywiście, że zaskarżyć :)

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Draniu 21 listopada 2020 11:13
22 listopada 2020 10:31

Karnowscy są jak niewielka firma przewozowa "Mobilis," a więc na pewno sobie poradzą i to świetnie, niezależnie od okoliczności zewnętrznych.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @tomciob 22 listopada 2020 10:31
22 listopada 2020 10:36

Znaczy się chciałem napisać że mają "certyfikat niepokorności."

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 22 listopada 2020 07:48
22 listopada 2020 10:44

Nie ma takiej opcji.
 

W tym odcinku z Szołajskim o egzorcyzmach, którego następnych parę minut wysłchałem bo w całości jakoś nie daję rady, wypowiada się także prof. Święcicki. Polsat zapytał go o zdanie „żeby mieć pełny obraz sytuacji”. Wg Szołajskiego, to co mówi prof. Święcicki, to zamykanie oczu na to, co się wyczynia w tej sprawie.

Zastanawiam się, czy Konrad Szołajski oglądał te wszystkie pornosy, w których jego tato czytał dialogi. On ma obsesję na punkcie seksu, zdecydowanie niezdrową, w mojej ocenie.

No i jeszcze jedna kwestia prawna. Oni w tym programie, rzecz jasna anonimowo bez pokazywania twarzy, puścili wypowiedź jakiejś dziewczyny latami maltretowanej i molestowanej po klasztorach przez, jak mamy sobie doczytać, psychicznych dewiantów z deficytami w habitach. Ta pani jest chroniona i jej wizerunek także. Czemu policja się tym nie zajmuje tylko media?
Żeby zrobić film dokumentalny Szołajski musiał poprosić o różne zezwolenia od biskupa. Dostał je. Poszedł, nakręcił. Jak o tym swoim dokumencie opowiada, to przedstawia siebie jako, oczywiście, niezależnego obserwatora. No ale jak on się strasznie bał, że zaraz i jego tam zwiążą i będą maltretować.
To jest szukanie sensacji i jakieś pornograficzne widzenie rzeczy. Tym się karmi spragnioną publikę. A że podglądanie przez dziurkę od klucza już nie wystarcza, trzeba eksalować i szukać nowych podniet. Może by tak reżyser opowiedział o stosunkach seksualnych w swoim domu rodzinnym? Kto tam z kim i przy kim, chętni na obejrzenie na pewno się znajdą. Murowana oglądalność.
Później, w tym programie, następuje obróbka materialistyczno-naukowa problemu, jest przywołany autorytem w postaci psychiatry Aleksandrowicza i następuje zaorywanie i utrwalanie skojarzeń. Średniowiecze, stosy, itd, itp.
Pytanie co z zaufaniem? I czy ktokolwiek pytał osoby pokazywane w materiale o zgodę na publikowanie wizerunku? Bo jak trzeba przedstawić tych ludzi jako chorych psychicznie, to oporów nie ma.
O manipulacji wypowiedzią prof. Święcickiego szkoda nawet gadać. Załatwia się go zamykaniem oczu.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @heheszko 22 listopada 2020 11:10
22 listopada 2020 13:36

"w stosunku do Pana Warzechy, który coś stworzył i poleca się ofiarności oglądających i czytających"

Czyli pan Warzecha stworzył "coś". Jakże to chwalebne!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @maria-ciszewska 22 listopada 2020 13:36
22 listopada 2020 14:44

"Coś" to sworzył Steven Edwin King  (a wyreżyserował John Carpenter), w polskiej wersji  przetłumaczone bywa  jako "To".

Ja wolę wersję w brzmieniu "Coś".

zaloguj się by móc komentować

umami @umami 22 listopada 2020 10:44
22 listopada 2020 15:04

autorytet

i jego biogram, psychiatry i psychoterapeuty, członka PZPR od 1968, może, jako Żyd, zaraz po marcu, kto wie? Pochowany na cmentarzu wojskowym.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Aleksandrowicz_(psychiatra)
i żony od filozofii Wschodu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Beata_Szymańska

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 22 listopada 2020 07:41
22 listopada 2020 15:32

On,  Lukasz  Warzecha,...

...  zrobil  z  siebie  publiczna  BEKE,  zwlaszcza  po  tym  jak  niedoszla  prezydEtowa,  zdradkowa  "wykrzyczala"  mu  pranie  jego  skarpetek  w  Chobielinie...

...  to  naprawde  bylo  "cUs"...  NIGDY  tego  nie  zapomne  !!!

On  jest  juz  ZAORANY,  ale  UDAJE,  ze  tego  nie  wie...  typowy  syndrom  swini  -  pluc  w  oczy  powie,  ze  to  mzawka.

Doskonaly  ten  wczorajszy  Panski  wpis.   

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 22 listopada 2020 07:54
22 listopada 2020 15:45

Wszystko  mozliwe...

...  bo  po  ostatnim  zlodziejstwie  3%  stopy  rezerwy  obowiazkowej  -  to  i  "fundusze  z  powietrza"  strugac  bedo...  narod  za  wszystko  zaplaci  !!!

A  ile  to  roboty  -  kliknac  se  w  laptopa,  w  Bazylei  i  "zakomunikowac"  narodowi  na  "specjalnej  i  wyjatkowo  pilnie  zwolanej"  kAferencji  prasowej,  o  tych    niezwyle  "waznych"  powolaniach  "geniuszy"  kadrowych  typu  "Eliasz  Grubinski",  "Kapuscinski"  albo  wczesniej  POpaprany  Vincent  "z  Bydgoszczu"  !!!

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 22 listopada 2020 07:39
22 listopada 2020 18:31

To jest wagyu - taka wyjątkowa wołowina japońska, od rasy krów rustykalnych, odpornych i mających wyjątko dobrej jakości kopyta. Ale chodzi głównie mięso, w przekroju wygląda jak marmur, bo równomiernie poprzerastane jest tłuszczykiem i smakowite, a tym samym drogie. Czesi wzięli jedną parę i tak poprowadzili hodowlę, że pewnie już eksportują do Japonii, gdzie z kolei te już prawie wyginęł. Jakby nasi poszli w te ślady, to może jaki handel wołem by tutaj na powrót zaprowadzić :)
https://swiatrolnika.info/wagyu-hodowla-czechy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @heheszko 22 listopada 2020 15:52
22 listopada 2020 19:44

żyj i daj żyć innym - powiedz to komornikowi/sędziemu/prokuratorowi/.. w tej nowej RP - stań i pokaż jak to się robi za innych i za siebie; potrafisz? a jak nie potrafisz to ..., ok?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @heheszko 22 listopada 2020 15:52
22 listopada 2020 19:47

tolerancje widział? bez jaj; swoje przeżył? śmiech mnie wzbiera; a cóż Ty dobry człowieku przeżyłeś? słyszałeś? g.. wiesz o życiu to sobie żyj dalej

zaloguj się by móc komentować

qwerty @umami 22 listopada 2020 15:04
22 listopada 2020 19:49

po 1968 także Polacy aby wybyć z prl-u udawali żydów, njalepszy numery byly przy wypełnianiu kwestionariszy w obozach przejściowych np. wyznanie: rzymsko katolicki odłam wyznania mojżeszowego; i to przechodziło

zaloguj się by móc komentować

qwerty @heheszko 22 listopada 2020 11:10
22 listopada 2020 19:54

a ten Warzecha to kto? bo nie znam gościa ani jego 'stworów' ; poleca sie ofiarności? a niech k.. idzie do roboty; ot, kolejny żebrak co nic nie potrafi a już za swoje pieniądze i na osobiste ryzyko to absolutnie nie, bo nie na tym ta misja polega, nieprawdaż?

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
22 listopada 2020 23:38

Nie znam, ale jakże różny biogram od biogramu syna. Irenę Gumowską kojarzę. Czasem daleko pada jabłko od jabłoni.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować