-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Lojalności oboczne II

To co się wczoraj działo pod tekstem o lojalnościach obocznych świadczy o dwóch sprawach. Pierwsza: stawianie pewnych problemów jest zwyczajnie męczące, albowiem w ludziach dominuje pragnienie dyskusji na tematy suflowane w mediach. To media bowiem są źródłem wiedzy łatwo przyswajalnej i nadającej się do dalszego kolportażu. Tam też znajduje się większość odpowiedzi na pytania, które wcześniej zostały zadane. Druga: nikt nie chce brać udziału w zawodach, w których obowiązują zbyt wyśrubowane normy. Bo może to nie przynieść tylu satysfakcji ilu się człowiek spodziewał. Obiecuję więc, że już nie będę pisał takich rzeczy jak wczoraj, a skoncentruję się na sprawach nadających się do ogarnięcia tu i teraz, czyli na prowokacjach, bo to one głównie stanowią treść przekazu medialnego.

To co wczoraj określiłem jako lojalności oboczne, z których składa się całe nasze życie w Polsce, jest w istocie wywoływaniem reakcji Pawłowa, za pomocą nie miski z jedzeniem bynajmniej, ale waleniem kijem po kratach. Każdy czuje się w obowiązku zareagować na to, a nawet jeśli się tak nie czuje, przekaz ten – walenie po kratach – natychmiast zostaje wzmocniony przez medialnych ekspertów. I temu już się nikt nie oprze. My tutaj, do niedawna, tłukliśmy taki oto schemat – ten sposób komunikacji jest degradujący, tragiczny i upadlający. Trzeba wymyślić coś innego, bo takie histerie nie pomagają nikomu. No, ale kto ma wymyślić i jak, kiedy medialne prowokacje, wzmocnione przez ekspertów, wariatów, różnych wzmożonych proroków, są natychmiast podbijane przez polityków, którzy czynią z nich element swojego programu w doraźnej nawalance? Nie wiem czy zauważyliście, ale nikt już, wzorem lat dawniejszych, nie poszukuje źródeł prawdziwego patriotyzmu. Bo owe źródła są, poprzez zmianę układu politycznego wskazane – to TV Republika oraz mniejszość PiS w sejmie. Szczególnie zaś ci posłowie, którzy „dobrze gadają”, czyli Jakubiak, Czarnek i…no i w zasadzie to tyle. Bo tylko ci dwaj nadążają za medialną rąbanką, sypaną na wybieg codziennie, żeby się ludożerka nie nudziła. Ja zaś, ponieważ napisałem już pół książki o wyklętych, a także prawie pół o porwaniu Jana Kazimierza, zacząłem zastanawiać się, dlaczego nie można było przez tyle lat zrobić porządnego filmu o tych wyklętych i dlaczego wszystkie książki, jakie o nich napisano są albo naukowym bełkotem, bez grama emocji, albo literaturą szóstorzędną tworzoną w stylu country and western? To jest niepojęte. Mamy do dyspozycji listę nazwisk, a za każdym kryje się dramat na miarę tragedii antycznej i co? Nikt nie potrafi zachować powagi i odnieść się do tego jakoś sensownie? A to czemu? Może dlatego, że każdy uważa iż to jest znakomity sposób na zarobienie paru groszy małym kosztem? Wiadomo bowiem o co chodzi w czytaniu książek – muszą być emocje i musi być strzelanina. No, a poza tym wujkowie, którzy je czytają muszą się utożsamić z bohaterami. Zmęczyłem się tym pisaniem, jak nie wiem co. W porównaniu z książką o wyklętych, książka o porwaniu Jana Kazimierza to jest bułka z masłem.

Za półtora miesiąca będzie święto żołnierzy wyklętych. Ciekawe, co je przykryje? Jakie ważne wydarzenie? Znowu Niemcy coś wypierdzą, że będzie wojna i  Rosja na nas napadnie, co obudzi wszystkich ekspertów, dostających ryczałtem po 500 zł za wypowiedzenie czterech zdań przed kamerą lub na antenie? Możliwe. Albo może agent Tomek coś powie, czy też pokaże, bo to co opowiada już dawno wywołuje tylko ziewanie?

Mamy za sobą cały szereg straszliwych traum, których nie jesteśmy w stanie przerobić terapeutycznie inaczej, jak tylko poprzez szyderstwo lub mimowolne szyderstwo. Czym bowiem innym jest pisanie o pościgach UB za partyzantami, których los dopełniał się potem w okrwawionych piwnicach?

Za śmierć tych ludzi nikt nie został pociągnięty do odpowiedzialności. Dziś zaś na naszych oczach odwracane jest pojęcie sprawiedliwości i niesprawiedliwości. Czyli wracamy do okoliczności z roku 1945. O tym zaś co jest, a co nie jest sprawiedliwością orzekają towarzysze Miler i Belka na twitterze. Dlaczego tak jest? Albowiem komuniści, a wcześniej socjaliści obniżyli polityczny horyzont całej populacji i zawęzili spektrum widzenia do spraw, które człowiekowi wydają się najważniejsze – czyli podziału dóbr doczesnych. Na tym polega rewolucja. Można to ująć dosadniej – do złodziejstwa zawęzili to spektrum. I dziś każdy kto brał udział w przekształceniach własnościowych po roku 1945 i po roku 1989, nie może mówić innym niż komunistyczny językiem. Nie może też przekazywać innych prawd i innych praw niż ustalone w okolicznościach, jakie mieliśmy wtedy.

Państwo to nie jest podział dóbr. To przede wszystkim musimy sobie uświadomić. Bo dyskusja o państwie i dyskusja o wyborach, sukcesach, bądź ich braku, toczy się wyłącznie wokół kwestii podziału dóbr. To jest optyka grypsery. I dramat ten dokładnie widać na tym nieszczęsnym twitterze. Ludzie ekscytują się wyłącznie newsami o podwyżkach, albo o tym, jakie szaleństwo narzuci nam NWO. No i jeszcze o tym, jak straszliwie niedoskonałe jest prawo w Polsce, bo nie pozwala nam się bronić przed szykanami władzy. W takiej sytuacji każdy, kto zaoferuje nam cokolwiek, ma szansę na to, że będziemy wobec niego lojalni i wierni jak psy. Całkowicie zapominając i tym, czym sobie wielu wyciera gębę codziennie – o tradycji, także politycznej.

Oglądałem wczoraj film o mafii. Nazywał się „Donny Brasco”, stary film w Alem Pacino i Johnnym Deepem, O tym, jak się wprowadzało agenta do mafii w czasach kiedy podsłuchiwanie polegało na trzymaniu dyktafonu wielkości tabliczki czekolady w cholewce buta. Mafiosi są w tym filmie pokazani jako banda tępych, niczego nie rozumiejących, choć groźnych gamoni. Nie cofną się przed niczym, to jest oczywiste, ale są też całkowicie bezbronni wobec spryciarza, którzy właściwie rozpoznaje ich deficyty i emocje. No i hierarchie, jakie nimi rządzą. Oczywiście, agent dużo ryzykuje, ale taki już los agenta. My dziś jesteśmy postrzegani dokładnie tak, jak ta mafia w tym filmie. Jako gromada naprutych, wiecznie mających pretensje wujków, którzy może i wyrwą sztachetę z płotu i zaczną z nią kogoś gonić, ale jak się ich odpowiednio podejdzie, zmiękną. Ktoś, powie – ale my nie jesteśmy mafią i mamy inne aspiracje. To prawda nie jesteśmy, ale tak się nas przedstawia od trzech dekad. Dokładnie po to, by nikt za nami nie płakał, kiedy trzeba będzie tu posprzątać. Jakoś nie widzę, by ktoś dostrzegał tragizm tej sytuacji. Role są rozdzielone, jedni uważają się za sprawiedliwych, inni straszą wojną z uśmiechami na ustach, następni ironizują, żeby zwrócić na siebie uwagę i zebrać kilka pochwał za ten błysk inteligencji. Po całej zaś tej aktywności nie zostaje nawet smród. Po prostu nic, pustka. Dlatego jakoś się przemęczę i skończę te dwie zapowiedziane książki, a potem jak Bóg pozwoli napiszę następne. Po to, żeby coś po nas zostało.

 

Wszystkich, którzy mogą i chcą proszę o wsparcie mojej zrzutki z przeznaczeniem na mieszkanie dla dwójki uchodźców z wojny – taty Saszy i córki Ani. Bo ich dom został na terenach okupowanych

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: książki  propaganda  prawo  prawda  komunikacja  media  tradycja  wyklęci  życie polityczne 

gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 08:15
127     4287    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 09:00

Idee Jana Amosa Komenskiego wiecznie żywe. Namieszać dzieciakom w głowach, a potem idzie z górki. Gdy dorosną - można z nimi zrobić wszystko a przede wszystkim przekonać, by działali na własną niekorzyść. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 22 stycznia 2024 09:00
22 stycznia 2024 09:05

To jest coraz gorsze do wytrzymania

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 09:16

Nie wiem czy to będzie w temacie, ale zacytuję co zostało napisane 2.07.2010. Czy to jest powtórka z roz(g)rywki dla niekórych?

Kilka lat temu D. Tusk zagadnięty przez dziennikarza przyznał mu rację, że „tusk” to nazwa psa pasterskiego po kaszubsku.

W tej kampanii prezydenckiej bardzo wyraźnie premier Tusk ukazał swe prawdziwe oblicze w negatywnym sensie tego słowa. W sukurs przyszli mu poplecznicy z jego rządu, z wszystkich partii politycznych, oprócz PiS. Nie zabrakło w tym „orszaku” również mediów i dziennikarzy polskojęzycznych oraz elit wspierających PO, wraz z W. Jaruzelskim. Doborowa kompania. Wszyscy oni zabiegają o reżim D. Tuska i dyktaturę PO, żeby im żyło się lepiej. Dlatego mniej, lub więcej udolnie argumentują konieczność głosowania na zwasalizowanego B. Komorowskiego.

Należy przypomnieć wszystkim emerytom, że to PO pod wodzą D. Tuska kilka lat temu swoim głosowaniem doprowadziło do tego, że waloryzacja emerytur i rent została tak bardzo zmniejszona, że inflacja była wyższa od podwyżek. Ale dziś D. Tusk mówi co innego.

Również podwyżki dla nauczycieli za czasów rządów PO, średnio wynoszą jedynie kilka procent. Za te marne podwyżki pani Hall nakazała cotygodniową, bezpłatną pracę z uczniami. A więc podwyżka, ale nie za darmo.

Przykładów zakłamywania rzeczywistości przez PO i jej zwolenników można mnożyć.

Jeżeli komuś ta perspektywa całkowitego zakłamania i manipulacji nie odpowiada, niech zagłosuje na J. Kaczyńskiego.

Autor: mjg53

https://www.salon24.pl/u/interpretator/202883,tusk-po-kaszubsku-to-pies

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 22 stycznia 2024 09:16
22 stycznia 2024 09:20

Ludzie nie reagują na takie rzeczy, oni konsumują opinie, a monopol na ich wypowiadania ma kilka osób. I to jest cała sztuka

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 09:37

Z Pana wywodu - całkowicie spójnego i logicznego - wynika rozpacz. Przynajmniej ja tak to odbieram. Z drugiej strony wiem, że rozpacz jest zawsze błędnym wynikiem rozumowania. Musi więc istnieć coś, co nie jest dostrzegane, ale jednocześnie ma przesądzający wpływ na ogólny wniosek końcowy. Nie wiem, co to jest. 

Wydaje mi się jednak, że jeśli tego nie znajdziemy - zginiemy.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 22 stycznia 2024 09:37
22 stycznia 2024 09:40

Trochę się wczoraj zeźliłem, żadna tam rozpacz. Zaraz się biorę za robotę

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 09:42

"Za półtora miesiąca będzie święto żołnierzy wyklętych. Ciekawe, co je przykryje? " wiadomo bełkot postkomuchów i młodych profesurów ich spadkobierców-bo dla nich "pecunia non olet". I niechaj Bóg ma pana w opiece gdy książka będzie gotowa.

Ci nowi gwiazdkowcy pokazali od razu swą prawdziwą twarz totalitarnych kozaków jakby żywcem przeniesionych z PRL-u. I jeszcze dochodzi pół wieku bez mała "młodzieży chowanie"... Erzac ,ten surogat podawany ,zastępczo robi dalej dziurę w głowach młodzieży .Mam nadzieję,że doczekam chwili wydania książki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 22 stycznia 2024 09:42
22 stycznia 2024 09:46

Co też Pani opowiada, na pewno Pani doczeka

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 10:03

Byćmoże ten brak pociągania do odpowiedzialności to jest coś więcej. To może być trop prowadzący do faktycznego początku powojennej Polski i jej znak rozpoznawczy. Nie tylko brak rozpoznawania swoich bohaterów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 22 stycznia 2024 10:03
22 stycznia 2024 10:04

Zobaczymy co będzie teraz, sąd nie wpisał likwidacji mediów do KRS. Jakie będą konsekwencje?

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 10:16

Sędziowie jak już powszechnie wiadomo dzielą się na oryginałów i dublerów. Nie wiadomo do których należy ten sędzia, ale sądząc po wyroku to chyba do dublerów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 22 stycznia 2024 10:16
22 stycznia 2024 10:19

No, ale jakaś egzekucja wyroku jest potrzebna

zaloguj się by móc komentować


qwerty @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2024 10:04
22 stycznia 2024 10:29

Będzie usilne dopasowywanie do litery brzmienia przepisów. Albo dojdzie do błyskawicznej korekty norm ustawowych celem dostosowania do materiału procesowego.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2024 10:19
22 stycznia 2024 10:35

Egzekucję każdego wyroku daje się sparaliżować. Np. wprowadzenie do akt dowodu na naruszenie prawa strony do rzetelnego procesu. Sąd Najwyzszy w 7 dni potrafi zareagować chroniąc formalności. Przykład: zarzut, że nagranie z rozprawy jest nieczytelne. Robi się to wprowadzając do akt kartkę nie podpisana z treścią o braku czytelności. I po zabawie. Następuje zmiana składu orzekającego i zapada wyrok inny w treści. To jest sądownictwo w RP a nie licytacja kto więcej książek o prawie poczytał.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @qwerty 22 stycznia 2024 10:29
22 stycznia 2024 10:37

Henry Kissinger: Nielgalne łatwo zrobić legalnym,wystarczy zmienić prawo .Z konstytucją zajmuje to nieco więcej czasu...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @DYNAQ 22 stycznia 2024 10:37
22 stycznia 2024 10:43

Zapisy Konstytucji w konfrontacji z rzeczywistością przegrywają w 90% przypadków. Dokładnie jak literalne zapisy artykułów ustaw.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @Czarny 22 stycznia 2024 09:37
22 stycznia 2024 10:50

Spróbuję dzisiaj, może zaraz, krótką notkę o rozpaczy napisać. A w zasadzie to o czymś innym, dobrym, a o rozpaczy tak przy okazji. Bo inaczej się nie da.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 11:15

Te lojalności oboczne to tragedia. Dyplomacja hiszpańska znała cel i misję swojego państwa, ale potem obniżyła poprzeczkę. To samo się zadziało za Zygmunta III Wazy. Król wiedział, co robi, jego nieliczni zaufani też to rozumieli, ale cała reszta kopała wawozy pod królem i jego polityką. Te dworskie lojalności i koterie to creme de creme obrzydliwosci. Postrzeganie świata i swojego życia przez pryzmat jakiś przyobiecanych fruktow marnie się kończy dla każdego. U nas osiągnęło wyżyny zdebilowacenia i nie ma mowy, żeby ktoś tym nie zarządzał. W zależności od potrzeb łechce się ego jakiegoś debila i ten zaczyna działać. Autodestrukcja na całego ze śpiewem na ustach. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 22 stycznia 2024 11:15
22 stycznia 2024 11:23

Tym jest to dziwniejsze, że frukta i tak były

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 22 stycznia 2024 11:15
22 stycznia 2024 11:39

Tak,...

...  ten  taniec  CHOCHOLOW  i  WARCHOLOW,...

...  wszelkiego  udawania  i  iluzji  -  poczawszy  od  prezydEta  po  zwykla  biurwe  -  dobrze  skonczyc  sie  nie  moze,...  to  jest  jasne  i  tu  watpliwosci  nie  ma  !!!

 

Ale,  ze  jakis  DEBIL  tymi  DEBILAMI  ,,zaZONdza,,  to  tez  jest  zrozumiale,...  a  nawet  wiadomo  KTO  tym  ,,creme  de  la  creme  obrzydliwosci  zaZONdza,,...  wszak  ,,nasi  wybrancy  mOszO  zarabiac,,  w  tym  BURDELU,  ktory  SAMI  TWORZA,  tak  wytrwale  i  konsekwentnie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Sinistram @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 12:11

Kościół, matka i ojciec jako źródła patriotyzmu, a ich problemy jako przyczyny upadku. 

Dobrze Pan to wczoraj napisał na coryllus.pl, zacznijmy od znalezienia dobrego spowiednika. 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 12:30

Jak mówiła babcia w "Samych Swoich": "był czas się przyzwyczaić". A może to nie ona:))) W każdym razie warto pamiętać o zbrodniach założycielskich Czeciej Erpe: Niemcy czym prędzej po 1989 oddały właścicielom zagrabione nieruchomości (mienie) , podobnie jak władze Czechosłowacji. Chodzi o ziemie, budynki, lasy etc. Czecia Erpe tego nie uczyniła  i była z tego dumna a następnie przeszła marszowym krokiem do paserstwa na mega-skalę. Nie trzeba chyba przypominać  losów Fabryki Czekolady Wedla (dawniej 22 Lipca) ukradzionej przez PKWN a po latach "odsprzedanej" w charakterze fantu - Japończykom. I tak ze wszystkim. Ostatnio ponad 230 tysięcy hektarów lasów łaskawie Czecia Erpe "oddała ofiarom Akcji Wisła". Bo oni krzywdy doznali takiej, jak uzyskanie gospodarstw murowanych w miejsce drewnianych.

I od tego się zaczęło a reszta to tylko skutki i didaskalia.

Wybrańcy Czeciej Erpe, którym się musiało trochę okruchów przyleić z tej mega-jumy a może im podarowano kawałeczek tortu w charakterze przyszłego wiecznego szantażu z coraz większym wysiłkiem odgrywają przedstawienie przed nami, jakoby baranami do strzyżenia.

Zwłaszcza ostatnio dogorywające Niemcy dały zlecenie swoim na "ostateczne załatwienie sprawy wchodnich Niemiec", w efekcie wyjęte zostają kompromaty na gwiazdy PiSu. No i mamy ubaw po pachy.

Nie wiem, co będzie. Wcale nie odczuwam tragedii. Kiedy człowiek tyle lat przygląda się zdradzie i rabunkowi oraz niekompetencji a zwłaszcza tym marsowym minom, po których potulnie podpisywane są wszystkie antypolskie kwity -po cichutku, to żadnych tragicznych myśli nie ma, tylko zaczyna się dłużej poświęcać modlitwie. A  w wolnych chwilach niewielkie oszczędności lokuje w ziemię, złote pierscionki a najmądrzejsi - w dzieci. Będzie, co Pan Bóg da.

zaloguj się by móc komentować

glicek @pink-panther 22 stycznia 2024 12:30
22 stycznia 2024 12:47

babcia w "Samych Swoich": "był czas się przyzwyczaić". A może to nie ona:)))

Ona ona.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 22 stycznia 2024 12:30
22 stycznia 2024 13:05

Ano będzie ,co być musi.Myślę,że raczej bez zgody pana Boga Panthero,bo nas wkrótce Bóg powoła do siebie.Gorzej będzie z naszymi dziećmi i wnukami. Ziemie mogą być zabrane ,nie mówiąc o błyskotkach. Ale nasze oczy nie taką biedę widziały,więc może jakoś i tym razem damy radę...pozdrawiam,życząc zdrowia..

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Andrzej-z-Gdanska 22 stycznia 2024 09:16
22 stycznia 2024 13:11

Większość mówi/pisze o PO.

Zgoda, ale dlaczego jakoś zapominamy o PSL-u ?

To on jest tutaj tym który pieczętuje, ułatwia to co robi PO.

Że tak będzie działało PO nikt przy zdrowych zmysłach nie powinien mieć złudzeń.

Zastanówmy sie co to jest dzisiaj PSL, bo z jego postawy bierze się cale zło. Gdyby nie oni PO mogłaby sobie krzyczeć , "skakać" i nie wiadomo co jeszcze.

A tak jakoś "cichcem, cichcem" znowu "upiecze sie" PSL-owi.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 22 stycznia 2024 13:11
22 stycznia 2024 13:14

A na dodatek w terenie to oni brużdżą, to nich familie zarządzają pieniędzmi, stanowiskami, wpływami, zleceniami.

Zobaczmy gdzie jest "pies pogrzebany".

zaloguj się by móc komentować

atelin @pink-panther 22 stycznia 2024 12:30
22 stycznia 2024 13:33

"Niemcy czym prędzej po 1989 oddały właścicielom zagrabione nieruchomości (mienie)..."

I bezlitośnie spuściły na zieloną trawkę Stasi jednocześnie rysując w Polsce grubą kreskę.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 14:10

Fajny tekst. Uśmiałem się mocno z nas samych - komentatorów. Postawienie przed sobą "krzywego lustra" dobrze robi na psychikę....:). Więc dziś bez trollingu.

Otóż wychodzi na to - co już mi świtało parę lat temu (może ok. 2015 gdy była afera taśmowa) - że nasi pastuszkowie jawni i tajni mają uzbroić teren Polski pod inwestycje poważnych organizacji, a gdy to zrobią na swój koszt w nadziei czerpania z tego jakiejś częsci zysków, to zrobi im sie to samo, co np. takiemu Achillesowi. Czyli zwyczajnie namówi do wzięcia udziału w jakimś poważnym przedsięwzięciu poza granicami kraju, a potem w trakcie tego przedsięwzięcia pokomplikuje tak sprawy na terenie Polski, że zwyczajnie nie ogarną tego, i chcąc ratować i jedno i drugie, rozkraczą się szpagatem i pękną na pół. 

Dzięki temu wypadnie z gry gamoń, któremu obiecano poważny udział w przyszłych zyskach. Gamonia/gamoni zastąpi się już swoimi, mówiącymi płynnie po polsku i ustrojonymi w patriotyczne amulety, a o tyle lepszymi, że zwyczajnie będącymi na zwykłej pensji. Bo wiadomo, że lepiej płacić pensje, niż dzielić się zyskami. Dzielenie się zyskami wymaga pokazania całej ksiegowości, a to pośrednio pokazuje strukturę biznesu (choć nie pełną, bo księgowością można trochę ukryć pełnego obrazu). O pokazanie struktury biznesu to mniej więcej tak, jak pokazanie majtek. Pokazanie majtek zawsze zaś kończy się roszczeniem, aby pokazać, co się ma pod majtkami.  A to już za wiele. 

Mnie tu jedno tylko martwi - te nasze gamonie nawet nie starają się udawać, że im zależy na naszej lojalności. Oni uważają, że nasza lojaln9ść jest zbędna. Dojładnie tak samo uważali bolszrwicy do 1941. Wtedy Hitler zaatakował pierwszy i Stalin zaczął odwoływać się do lojalności. Ale i to mu nie udało się, bo Józef Mackiewicz pokazał i opisał to całe masowe zjawisko przechodzenia na stronę Hitlera Rosjan, a potem ucieczkę tychże Rosjan przed Stalinem aż do Czech, Austrii czy Włoch. Powieść "Kontra" i "Sprawa pułkownika Miasojedowa".

Stalina uratowały tylko dostawy sprzętu przez Amerykanów. Gdyby Amerykanom nie zależało na utrzymaniu przy życiu Sowietów, to nic by mu nie pomogło odwoływanie się to matki-Rosji.

Nasi stalinowcy nie chcą się uczyć na błędach Stalina. Widocznie uważają, że są dla Amerykanów tak samo niezbędni jak Stalin. I to jest największa głupota z ich strony. 

I nie będzie mi ich żal. Tak jak nie żal mi PiSu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pink-panther 22 stycznia 2024 12:30
22 stycznia 2024 14:12

Wedla przejęła firma Pepsico...to nie jest amerykański kapitał?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 22 stycznia 2024 10:35
22 stycznia 2024 14:17

Gdzie można znaleźć dane takich spraw? Sygnatury akt, nazwa sądu, imiona i nazwiska sędziów i krótki opis przedmiotu sprawy...gdzie to? Bo takie przypadki trzeba zbierać i archiwizować. Bo jak nie, to pamięć po takich łajdactwach zaniknie. A tego nie wolno zapomnieć.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 14:17
22 stycznia 2024 14:32

Dane są w aktach poszczególnych postępowań oraz w aktach prokuratur, które ochraniają takie procedery. Problemem nie jest zbieranie lecz upublicznianie jako wiedzy o patologii i jak się mierzyć z patologią. Doświadczenia ostatnich lat okazują, że ludek w RP nie chce się uczyć. Dopiero jak Komornik w drzwiach lub o 6 rano policja z nakazem doprowadzenia to zaczyna się płacz, że: prawo, Państwo, sprawiedliwość, etc. Szukamy formatu publicystycznego [blog na SN też jest rozważany] I trudno dokonać wyboru. A jak Ty byś chciał poznawać patologię i po co? Odnoszenie się do pamięci ludzkiej nie jest dobrym pomysłem. Coś jak pitawal, formuła wykładu z przykładami lub z ćwiczeniami, ... Materiałów z ostatnich 30 lat jest dość, z całego kraju.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 14:34

"Za półtora miesiąca będzie święto żołnierzy wyklętych."

Ja ich zawsze nazywam niezłomnymi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 22 stycznia 2024 14:32
22 stycznia 2024 14:49

Uważam, że takie rzeczy trzeba gromadzić i upubliczniac. Gdyby ludzie żyjący 300-500 lat temu nie archiwizowaliby faktów (czyli nie pisali kronik, pamietników) to guzik dziś bysmy wiedzieli o pułapkach, podstepach itp.

Jaki jest problem z podaniem sygnatury akt sprawy już zakończonej? To nie ma klauzuli "tajne". Więc odpowiedzialność karna za to nie grozi. Z d8świadczenia osobistego wiem, że gangsterka najbardziej się boi, czy też denerwuje wię, że ktoś powie lub ujawni jak to było. Chcą by niepamięć pokryła ich łajdactwa. Bo boją się nie odpowiedzialności karnej, ale tego że po ich śmierci będzie się "szargać" ich "dobre imię". Nie wierzą w nieśmiertelność dusz, nie wierzą w istnienie dusz, ale wierzą w coś takiego jak "wieczne dobre imię". Chcą być, jak ci bogowie olimpijscy....:)

Mimo wszystko zachęcam do archiwizowania i opublikowania, gdy obawy czy lęki ustaną.  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 15:09

Złośliwy youtube a propos lojalności obocznych i patriotyzmu podrzucił niezwykle interesującą rozmowę czynnych i nieżyjących już osób kształtujących przez lata opinie publiczną . Otóż Hołownia w programie Lisa wraz z Jerzym Urbanem, Rybińskim i Toeplizem.  Jest rok 2005 tak więc minęło od tego czasu 18 lat.  Rzecz dotyczyła żałoby po JP II   Zdaniem lobby „żymskiego” reprezentowanego przez Urbana i Toepliza postać polskiego papieża była przez media przeceniana.  Od tego okresu zaczął się demontaż  postaci JP II  obliczony długoterminowo a skutki widzimy dzisiaj. Hołownia był w tym programie gorliwym  katolikiem patriotą . Oczywiście  Urban potępiał atak „ triumfującego katolicyzmu” i ludzi nasiąkających „fanatycznymi emocjami” a Toeplitz określił, że media spowodowały  „egzaltację połączoną z bigoterią” i skrytykował Michnika i Kołakowskiego jako nieszczerych.  Dzięki temu zabiegowi umieścił  po stronie „patriotycznej” Michnika i Kołakowskiego. Dobre… Według Toepliza JPII był zaledwie ”referentem” myśli Soboru II i podważył pozycję papieża jako teologa. Uważał, że społeczeństwo polskie umieściło swoje lęki i kompleksy w osobie JP II.  Świetny przykład jak długoterminowo likwiduje się konkurenta w sensie ideowym jak i biznesowym poprzez destrukcję  postaci i instytucji spajających konkurencyjną wspólnotę. Wyklęci są jednym z takich "niebezpiecznych elementów... 

Szymon Hołownia i Jerzy Urban u Tomasza Lisa - 25/26.04.2005 (youtube.com)

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Szczodrocha33 22 stycznia 2024 14:34
22 stycznia 2024 15:28

Oni sami chyba wymyślili dla siebie nazwę wyklęci. Mało czytałem o Nich i wyszło mi, że musieli trochę też swoich trzymać za pysk, aby cokolwiek miało ręce i nogi. Mało, bo jest porażająca beznadzieja, w której byli, szczególnie jak patrzy się z perspektywy. Bez odniesienia do Pana Boga nie da się tego czytać. Jedyna dla tych Rycerzy nadzieja, to przedzierać się gdzieś dalej od wschodu. Może pan Maciejewski coś teraz wprzęgnie w te Historie, bo tak po prostu, to jest obezwładniająca Ich sytuacja. Teraz znów powstało trochę Rycerzy na Ukrainie, broniących swoich, prawdziwi bohaterowie, ale nadziei dużo więcej dla nich jeszcze nie widać.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 14:12
22 stycznia 2024 15:51

To może na początku, bo po jakimś czasie mówiło się, że ostatecznie kupili Japończycy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @glicek 22 stycznia 2024 12:47
22 stycznia 2024 15:53

Czyli jeszcze nie mam totalnej demencji ale tylko częściową:))) Dzięki za wsparcie duchowe.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @BTWSelena 22 stycznia 2024 13:05
22 stycznia 2024 16:01

Nigdy nie należy popadać w rozpacz. Proszę tylko popatrzeć, co dzieje się obecnie z "naszymi odwiecznymi sąsiadami". Niby wszystko im szło świetnie a zwłaszcza Niemcom i Rosjanom a tymczasem , co się dzieje w Niemczech to widać na drogach, w Rosji podobno nie ma wcale 146 mln obywateli ale wg jakiejś tajemniczej metody - poniżej 100 mln a może nawet tylko 90 mln, Izrael staje przed Trybunałem w Hadze i oglądanie wystąpień adwokatów strony skarżącej  czyli RPA (słuchałam wystąpienia adwokata z RPA i pani mecenas z Irlandii) to bardzo ciężkie przeżycie. O Ukrainie szkoda mówić, bo od jakiegoś czasu wypłaty wynagrodzeń dla administracji tego państwa - w 100% z budżetu USA. Inaczej jedliby tynk ze ścian albo musieliby naruszyć swoje tajne konta we Wiedniu, w Monaco,  na Cyprze i w innych rajach podatkowych. 

Krótko mówiąc, trzeba kupić czipsy i colę i przeglądać internety. Polska ma wielki potencjał ale na razie agentura niemiecka dostała maksymalnego przyspieszenia, bowiem nad Niemcami NAPRAWDĘ zaczyna zachodzić słońce:)))

Pan Bóg zawsze ma ostatnie słowo ale też ma więcej czasu niż my.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @peter15k 22 stycznia 2024 15:09
22 stycznia 2024 16:17

Urban z Jaruzelskim to dwie gadziny, jadna zdusiła Solidarność wtrącając kraj w stan 10-letniej apatii. Emigracja i straszliwe spustoszenie w gospodarce do przygotowanych "reform" Byłem wtedy w wojsku, trepy o niczym innym nie rozmawiali szykowali się na jume. Urban zo jest niszczyciel duszy i nieprawdopodobnie cyniczny deprawator, gardzący Polską jego słynne "Prawdziwy Polak jest owocem wódki, brudu i zakłamania" Ten Teoplitz to też z niezłych gangsterów, "załatwili" nam licencje na Fiata, taki był warunek Włochów na udzielenie kredytu w międzywojniu za rezygnacje z produkcji rodzimych konstrukcji. Ostatnio przeglądam równolegle "Złe czasy" Karpińskiego i IITom wspomnień Woyniłłowicza, oni opisują czasami te same wydarzenia z nieco innej perspektywy, podam przykład: i tak IItom str 260 pod datą 15 października i "Złe czasy" str 125 pod datą 11 października opisują przyznanie pożyczki na warunkach bantustanu....Czy coś się zmieniło, kredyt i jakoś to będzi. Przepraszam że strollowałem tu trochę Panu

zaloguj się by móc komentować


stachu @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 16:25

Jak się pozbyć ludzi nielojalnych, gdy znamy tylko tych oficjalnych. Przeczekać ich i narażać się na ciągły rabunek. Szkoła jest w rękach lewicy, propaganda w rękach zagranicy w większości. Ludzi na mszach mało, może czekają na wiosnę jak zrobi się cieplej. Skończyło się propagowanie komunistycznej partyzantki, ale ciągle brak filmów o żołnierzach wyklętych, a o NSZ niektórzy "patrioci" nie chcą słyszeć i nazywają ich faszystami.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @pink-panther 22 stycznia 2024 16:01
22 stycznia 2024 16:32

Z tymi Niemcymi to niestety zapominami często kim oni są w rzeczywistości Demonem który.... bije nas po pysku. To teza księdza prof. Guza, i coś w tym jest. Otóż mają oni całkiem diaboliczny projekt, otwarcia się na chętnych do służby w Bundeswehrze obejmujący obcokrajowców, niekoniecznie z obszaru Unii. Taki rewolucyjny projekt, resztę prosze sobie dopisać piekło bulgoce z radości. Bodnar, niepotrzebnie duka po niemiecku, pora na egzotyczne narzecza.

https://www.nius.de/News/fdp-politikerin-strack-zimmermann-offen-fuer-bundeswehr-soldaten-ohne-deutschen-pass/df4eb22c-feac-4b1a-99bf-4c146ea3ef75

zaloguj się by móc komentować

BeaM @atelin 22 stycznia 2024 13:33
22 stycznia 2024 16:37

Ta trawka nie była taka zielona. Stasi latami budowała swoje struktury w kręgach opozycyjnych, po pierwsze, by je konstrolować i wykuwać autorytety, a po drugie, gotując się na upadek systemu, by objąć kluczowe przyczółki. Najlepsi agenci Stasi mieli na pasku swoich „dysydentów", którzy po zaaresztowaniu nie trafiali do pierdla tylko do domów wczasowych (skąd my to znamy...). Po upadku muru funkcjonariusze Stasi nie zdążyli zniszczyć wszystkich akt, szturmujący ich siedzibę lud część z nich przejął, ujrzały światło dzienne i były z tego powodu rozmaite afery. Pospolici komuniści może i na trawkę trafili, ale nie agentura, jej trzon. 

zaloguj się by móc komentować

malwina @pink-panther 22 stycznia 2024 16:01
22 stycznia 2024 16:48

Droga Pani Panthero!

Jakze sie ciesze widzac/czytajac Pania!

Sorki, obecniem bez polskiej klawiatury.

Zycze zdrowia i wszelkiej pomyslnosci!

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


Maginiu @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2024 10:04
22 stycznia 2024 17:10

Zobaczymy co będzie teraz, sąd nie wpisał likwidacji mediów do KRS. Jakie będą konsekwencje?

Będzie tak:  

„Dzisiejszy (z dnia 22 stycznia 2024 r.) wpis referendarza sądowego Tomasza Kosuba w Krajowym Rejestrze Sądowym, odmawiający ujawnienia otwarcia likwidacji TVP, nie powoduje skutków w postaci zmiany statusu Spółki i jej władz” - czytamy w opublikowanej w poniedziałek na platformie X „Informacji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym odnośnie władz Telewizji Polskiej S.A. w likwidacji”.

„Jedynie potencjalny prawomocny wyrok sądu gospodarczego unieważniający uchwałę WZA mógłby skutecznie zakwestionować legalność rozpoczętego procesu likwidacji Spółki oraz powołania likwidatora, który nadal w świetle prawa pełni swoją funkcję. To samo odnosi się analogicznie do skuteczności powołania przez WZA nowej Rady Nadzorczej Telewizji Polskiej S.A. w likwidacji (w składzie: Piotr Zemła, Maciej Taborowski i Anisa Gnacikowska)” - podkreślił Bartłomiej Sienkiewicz.

Zwrócił uwagę, że „wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym ma charakter deklaratoryjny – nie tworzy prawa lub statusu organów, ma jedynie walor informacyjny”. „Po złożeniu przez TVP S.A. w likwidacji skargi na dzisiejszą czynność referendarza sądowego dzisiejsza odmowa wpisu traci wszelką moc do czasu rozpoznania przez sąd skargi”

https://www.salon24.pl/newsroom/1355426,plan-przejecia-mediow-przez-rzad-tuska-sie-posypal-sienkiewicz-stanowczo

zaloguj się by móc komentować

olekfara @pink-panther 22 stycznia 2024 16:01
22 stycznia 2024 17:13

Są już dowody, że slońce zaczyna zachodzić, nie tylko nad Niemcami, ale i całą Europą. Zachodzą nas wszystkim globalnie, a my ciągle zaścianek widzimy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 22 stycznia 2024 16:01
22 stycznia 2024 17:17

Szczera prawda Panthero. Jestem przekonana,że nasi sąsiedzi i inni rzadziciele  Boga już dawno wyrzucili z serca. Drwiny,szukanie innych płci i ciupcianie się z samym belzebubem sprawia ,ze karma wraca. Rządziciele są wprost szurnięci,bo inaczej tego nazwać nie można odwracają wszystkie wektory,które Bóg stworzył dla nas... Miliony ludzkie znikają w bezsensownych wojenkach o dominację,bez sensu i bezmyślnych wojnach. Mam nadzieję do końca ,ze Polska znajdzie dość siły i potencjału oby stanąć im wszystkim kością w gardle... Trzymaj się Panthero i czekamy na notki....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Maginiu 22 stycznia 2024 17:10
22 stycznia 2024 17:18

Ciekawe, co napiszą, gdy sąd rozpatrzy skargę po linii referendarza?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 14:49
22 stycznia 2024 17:20

i jak to 'uczytelnić'? efekty działań centralnego biura analiz kryminalnych SN2012 to są de facto 'oboczności' zycia w RP.

Wniosek o podjęcie postępowania zakończonego Postanowieniem z dnia: 27.01.2021r. w sprawie: II Kp 1796/20/S. Wskazane postępowanie nie ujawnia dowodów popełnienia szeregu czynów niedozwolonych oraz nie ustosunkowywuje się do przedstwionych dowodów, tez i zarzutów. Postępowanie zostało przeprowadzone wg zasady ‘kopiuj i wklej’ bez jakiejkowliek oceny faktow ujawniajacych charakter wskazanych i udokumentowanych czynów. Dot. pozwu: IC 4633/19/K  oraz innych dyskontujących tzw. oszustwa procesowe.Pozew IC 4633/19/K   dyskontuje tzw. podmianę tożsamości podmiotów a mianowicie: - stroną Umowy przechowania z dnia: 6.11.2017r. jest Adam Ziąber jakoby prowadzący działalność pod marką: A-Z Auto Centrum Adam Ziąber, ul.Wrzesińska 13, owa umowa zawiera nieczytelny podpis Adama Ziąbera i nie zawiera pieczęci firmowej owego Adama Ziąbera, umowa nie zawiera danych przedsiębiorcy tj. NIP, Regon, -  okazuje się, że w 2017r. Adam Ziaber nie istniał w przestrzeni prawnej jako przedsiębiorca, ponieważ został wykreślony z rejestru w 23.11.2015r. [być może nawet nie żyje], - przedłożone faktury VAT datowane na okres od 4.12.2017r. do 4.11.2019r. wystawione są przez podmiot A-Z Auto Centrum Maria Wiechowska, ul.Wrzesińska 13, 31-031 Kraków i opieczętowane pieczęcią firmową, - Adam Ziąber nigdy nie prowadził firmy pod szyldem A-Z Auto Centrum Adam Ziąber, ul.Wrzesińska 13, w załączeniu dowód tj. wyciąg z rejestru CEIDG, treść tego wypisu okazuje także, że Adam Ziąber nigdy nie był pełnomocnikiem firmy:  A-Z Auto Centrum Maria Wiechowska, ul.Wrzesińska 13, 31-031 Kraków, zatem nie mógł podejmować żadnych czynności w jej imieniu i na jej rzecz, Wbrew oświadczeniu Powoda i jego pełnomocnika faktury VAT nie są wystawione przez Adama Ziąbera lecz przez podmiot: A-Z Auto Centrum Maria Wiechowska, ul.Wrzesińska 13, 31-031 Kraków, którego Adam Ziąber nie był nawet pełnomocnikiem.

   Natomiast gdyby się okazalo, że to Adam Ziąber jako przedsiębiorca wystawił takie faktury to mamy do czynienia z pospolitymi przestępstwami falsyfikowania dowodów przez wielokrotne fałszerstwo.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 17:25

" z Zachodnioukraińska Republiką Ludową..." znaczy się po trupie Polski.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 17:25

A tu link a propos notki "Oprzytomnienie", choć pasuje i do lojalności obocznej:

https://stooq.pl/n/?f=1593245

Związek Banków Polskich zdziwiony jest zdziwieniem wielkim, że im TSUE unieważnił coś takiego, jak rewaloryzacja, bo w końcu "jest to instytucja cywilnego prawa polskiego". Rozwalają nam fundament prawa z zewnątrz i od wewnątrz. Ciekawe, jak długo przedsiębiorstwa wytrzymają w tym bur....przepraszam - nieporządku.

Oni wszyscy niedługo się pogubią, kto z kim i przeciw komu gra.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 22 stycznia 2024 17:20
22 stycznia 2024 17:30

Otóż to!  Jeszcze skład sądu (imiona i nazwiska). I jaki to sąd?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 17:30
22 stycznia 2024 18:45

Sad Rejonowy dla Krakowa Krowoddzy. Co do nazwisk sędziów to musimy formułę podawania dopracować, a by czytający wiedział jak wygląda problem czynów przeciwko dobru wy.spr. A tekst jest wnioskiem do prokuratora regionalnego w Krakowie. Z ekipy Ziobry. To całe prawo i sprawiedliwość tak wygląda w praktyce. Poprzednicy polityczni dokładnie tacy sami. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @olekfara 22 stycznia 2024 16:50
22 stycznia 2024 19:05

Ano ...już się przykryło,jak to rzekł na spotkaniu z Wołodymyrem -ta nasza gwiazdunia Tusku" Uczciwa rozmowa między przyjaciółmi może zdziałać cuda ". Nooo,wcześniej Radzio musiał tak wdzięcznie naprawiać stosunki....

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 22 stycznia 2024 18:45
22 stycznia 2024 19:13

Oj tam qwerty..dzisiaj ministry udawadniali ,że nie są tacy sami.Na polsacie News.W rezultacie sięgnęłam po pilota,bo z całą powagą minister wykładał ,że z ekipy Ziobry,to pisowskie rozdanie,a teraz będzie demokratyczne rozdanie.

Młotkowy nawet nie pomoże,a my ośmielamy się twierdzić ,że są dokładnie tacy sami... No myślę ,że to walka z wiatrakami ---jeszcze długo przed nami.Ha, nawet mi się rymnęło.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 17:25
22 stycznia 2024 19:43

"Master of chaos". Coming soon!

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 22 stycznia 2024 16:01
22 stycznia 2024 19:45

To  rzeczywiscie  jest  FENOMEN,...

...  znaczy  sie  ta  ROZSYPKA,  w  jaka  wpadaja  nasi  ,,sONsiedzi,,  blizsi  i  dalsi,  ale  takze  ,,nasi  sojOsznicy,,...  ci  ,,bogaci  i  wielcy,,  od  dawna  juz  ZBANKRUTOWANI  i  PUSCI  JAK  BEBEN  !!!

Dzis  Niemce,  a  konkretnie  ich  ,,wadzunia,,  z  tym  ,,SLUPEM,,  Scholtz`em  na  czele,  wlasnych  protestujacych  rolnikow  nazywa  -  UWAGA  -  FASZYSTAMI  !!!,  a  niektore  nawiedzone  Lunijne  biurwy  pozwalaja  sobie  nawet  porownywac  ich  do  HITLEROWCOW  !!!

A  w  Gazie  i  nie  tylko  ,,sFiatowa  banda,,  robi  SIWY  DYM  -  tak  jak  Putin  w  Ukrainie  -  i  CZEKAJO,  ze  ,,LopinJa  pOblYczna,,  albo  ,,spolecznos  mieNdzynarodowa,,  -  z  d*py  wzieta  -  im  ,,pomoRZe,...

...  a  w  miedzyczasie  Urszula  VDL  -  cichutko  i  myk,  myk  -  juz  jest  ,,w  podrozy,,  w  Afryce  Polnocnej,,...  pojechala  KNUC  i  UKLADAC  sie  z  Chinolami,  coby  dalej  NIEWOLIC  cala  Europe  !!!

 

Takze  slonce  zaczyna  zachodzic...  i  nie  tylko  nad  Niemcami,     

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Brasil 22 stycznia 2024 16:17
22 stycznia 2024 19:48

No niestety ekipa stanu wojennego odebrała pokoleniu 10 lat życia o milionach wykształconych,których wywaliła na zachód nie wspomnę a Urban w końcu kupił  sobie dom z basenem i Jaguara a egzekutywa posprzedawała co się da, postawiła sobie chałupy... No ale to przecież  nie tylko my  - przecież Stany zostały zaoorane genderem i wszystkie amerykańskie uniwersytety a jak ktoś miał inną opinię to wylatywał. Nawet psychiatrię rozwalili a ze  zboczeń zrobili normę. Trzeba nazywać po imieniu lobbies,  które nami sterują...Istnienie lobbies nie jest niczym zdrożnym tylko trzeba je nazywać po imieniu. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @pink-panther 22 stycznia 2024 16:01
22 stycznia 2024 20:07

Zdecydowanie nie powinno się popadać w depresję ...bo...(...) Cóż tam, panie, w polityce? Chińcyki trzymają się mocno!?(...) To co u nas się dzieje jest tylko elementem zamętu i różnych działań. W zasadzie trudno powiedzieć co z tego wyniknie... Trwa osłabianie wszystkich przez wszystkich. Ten pomysł z RPA to trzeba przyznać niezły  - ciekawe kto na to wpadł.... Rosja ma z tyłu Chiny...Sytuacja jest zdecydowanie inna niż przed II wojną...Dzisiaj wiadomość że "wyciekły" filmiki od Epsteina z bardzo znanymi nazwiskami - toż to przecież "szantaż" elit amerykańskich w decyzjach strategicznych... Będzie kuracja przeczyszczająca....

Jakby nie patrzeć modlitwa zawsze się przyda...potem czipsy i cola...

zaloguj się by móc komentować

orjan @Maginiu 22 stycznia 2024 17:10
22 stycznia 2024 20:16

Przecież o tym z pięć razy komentowałem tutaj. Sytuacja rozwija się dokładnie jak przewidywałem. Teraz godne uwagi jest, kiedy i pod wpływem jakiego ciśnienia plat-fałszyści zaczynają mówić w mediach jak jest.

Oczywiście dla usunięcia uchwał o tej likwidacji potrzebne jest ich uchylenie albo unieważnienie przez sąd (tryb procesowy, a nie rejestrowy). Do tego potrzebny jest pozew. Czy zatem ktoś z tu obecnych w ogóle cokolwiek słyszał, lub cokolwiek wie w sprawie, czy te uchwały zostały zaskarżone? Dlaczego w mediach na ten temat jest głuche milczenie. Ten jakiś-ktoś-tam-sienkiewicz podkreślił, że jedynie prawomocny wyrok sądu gospodarczego ... mógłby. A nie wypadałoby dodać, czy zawisł już pozew, albo minął już termin na takie powództwo? Skąpo ten Sienkierwicz dysponuje informacją. 

Przy dzisiejszej okazji jakieś przygłupy prawnicze ... no, chyba przesadziłem ... jacyś prosto-w-oczy-oszuści mędzą, że odmowa wpisu do rejestru, to nic takiego, że potrzebny jest wyrok uchylający uchwałę, itd. A od kiedy oni sami to wiedzieli, że dopiero dziś powiedzieli? Ostrożnie gospodarują informacją, ostrożnie. Wydalają ją dopiero gdy kopa w tyłek dostają.

Teraz kłamią na nowym etapie (tryb: żołnierz dziewczynie nie skłamie, ale nie wszystko jej powie) że odmowa wpisu do rejestru, to tylko tak dla jaj, bo ma jedynie walor informacyjny. No to niech ten likwidator TVP SA pójdzie do notariusza np. sprzedać nieruchomość i powie, że to on reprezentuje TVP SA w likwidacji, bo - luken kuken - ma uchwałę a w niej swoje powołanie, choć rejestr odmówił wpisu tej uchwały i jego powołania. To znaczy rejestr odmówił publicznego nadania tej uchwale prawnej rękojmii prawdziwości. Czy więc znajdzie notariusza? Podobno wszystko jest do kupienia.

Od wczoraj uchwała ta straciła prawne "przedwpisowe" domniemanie jej skuteczności. Dzisiaj uchwale zostaje już znacznie mniej, bo tylko domniemanie faktyczne, że jest wiedzione z faktu, że po prostu jest, a co z nią będzie, to się dopiero okaże. Czy aby pokrętnym językiem nie o tym właśnie powiedział Sienkiewicz? Nie odważył się jednak powiedzieć, że jest pewny wygranej w tym prawomocnym wyroku sądu gospodarczego. A co on taki mało optymistyczny jest? Zamiast tego powiedział, że dalej będzie robić swoje. Tu powstaje ciekawa sytuacja. Wypada bowiem, jeżeli już, to spodziewać się unieważnienia tej uchwały, a nie jej uchylenia. Unieważnienie wywołuje skutki ex tunc, czyli wstecz od samego początku, nieważne wstecz okażą się wszystkie czynności prawne oprte o wykonywanie nieważnej uchwały. W tym nieważne okaża się zawarte, a może nawet już wykonane umowy. Za tymi zaś nieuchronnie pojawią się pozwy odszkodowawcze. 

Zdaje się coś tam błysnęło na horyzoncie i co bardziej rozgarniejsi kontrahenci TVP SA już szykują się do startu po odszkodowania. A co szkodzi spokojnie przygotować się w blokach startowych na wystrzał?

Naprawdę. Nic się takiego nie wydarzyło opowiada Sienkiewicz. So far so good jak powiedział skoczek mijając trzydzieste piętro.

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @peter15k 22 stycznia 2024 19:48
22 stycznia 2024 20:18

To wszystko już dawno zostało opisane Kevin MacDonald w "kulturze krytyki" nakreślił dość obrazowo co się dzieje. Wizyta Elona i te zdjęcia.... Wystawy o Pileckim pewnie nie odwiedził, obstawiony z każdej strony. Stany pozbywają się cynicznie elementu, kto to organizuje jest mało istotne liczy się reakcja. Ja w upadek usa nie wierzę podobnie jak niemiec, ale co ja tam wiem red. Sakiewicz już wszystko ogłosił tylko w bunkrze siedzi i o wsparcie narodu prosi, jak nie zbiórka na karabiny to na media. Pan Stanisław orda coś się nie odzywa, jego wizja jest bardzo prawdopodobna i coraz bardziej uważam ją za swoją. Z głupcami tak zawsze wszystko spier.....a był już całkiem sensownie kierunek obrany.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Brasil 22 stycznia 2024 20:18
22 stycznia 2024 20:41

Ach jak ten Kevin Mac Donald mógł tak jasno opisać o co chodzi ...Dlatego pisałem że takie zjawiska jak teraz już ujawniony oficjalnie udział Mosadu w sprawie szantażu "elit" , proces przed trybunałem w Hadze o ludobójstwo ( ! ) nie są przypadkowe i ciąg dalszy nastąpi... Czytam relacje z wymuszonej pielgrzymki  Elona i on pogadał trochę W Auschiwtz z Shapiro ale nie po to przejmowano z trudem twittera żeby odpuścił.  Z resztą świeżo pozwał  Zuckerberga o kradzież rozwiązań z twittera bo Zuckerberg organizuje własnego twittera przejmujac ekipę którą Musk wywalił. To idzie na ostro. Musk z kolei może być alternatywnym projektem globalnym wobec wszstko pod najem i na kredy  - bardziej przemysłowym ( mogą jacyś kosmici sie pojawić )...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @orjan 22 stycznia 2024 20:16
22 stycznia 2024 20:50

A tam jest jeszcze wniosek o wpis Adamczyka jako Prezesa TVP w miejsce Matyszkiewicza. I jeżeli KRS taki wpis zrobiłby (a prawnie i logicznie to by grało z wpisami o odmowie rejestracji Zarządu powołanego przez płk i odmowie otwarcia likwidacji) to byłoby jeszcze ciekawiej. 

Zobaczymy, jak przejdzie proces wypłat wynagrodzenia w TVP i czy pracownicy TVP mają wysoki poziom uzwiązkowienia. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 22 stycznia 2024 20:41
22 stycznia 2024 20:53

Powiem coś optymistycznego:  Znowu udało się strollować notkę...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 22 stycznia 2024 20:41
22 stycznia 2024 20:55

...  da  Pan  spokoj,  Panie  Peter`ze,...

...  to  jedna  i  ta  sama  BANDA,  z  tej  samej  LAPANKI,...  spod  ,,garaRZu  i  CZepaka,,  !!!

 

Oni  ,,CZej  mOszkieterowie,,  i  ta  banda,  mniej  widoczna  z  Obama,  nuland`ami  i  reszta  od  kompletnie  stetryczalego  Biden`a  powinna  dostac  kopa  zeby  dalej  leciec  niz  widziec...  razem  z  tym  ich  ,,wynalaSkiem,,  !!!

Czereda  kretynow  i  PUSTAKOW,

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 20:53
22 stycznia 2024 21:11

Skoro tak,to sam pan dokłada do pieca...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @pink-panther 22 stycznia 2024 16:01
22 stycznia 2024 21:16

" Polska ma wielki potencjał ale na razie agentura niemiecka dostała maksymalnego przyspieszenia, bowiem nad Niemcami NAPRAWDĘ zaczyna zachodzić słońce:)))"

Żeby tylko wierzgać nie zaczęli.

Bo gad, nawet ten zdychający, kąsać jeszcze potrafi.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @peter15k 22 stycznia 2024 20:41
22 stycznia 2024 21:23

Tak, to idzie na noże, Elon troche jak Henry Ford wymyślony na nowo bo jasne jest że nie jest samodzielnym przedsiębiorcą. Tak te wszystkie nowe sprawy tunele, Epstein i cała ta radosna degrengolada nie mówiąc o gospodarce podniosły ciśnienie komu trzeba. Pomysł wszystko na kredyt i wynajem stoi jednak tak jaskrawie w sprzeczności z amerykańskim widzeniem świata że ktoś powiedział basta... 

 "O tym zaś co jest, a co nie jest sprawiedliwością orzekają towarzysze Miler i Belka na twitterze"

To jest nasz dramat, Borowski z Warszawy i reszta towarzyszy mają dalej coś do powiedzenia. Na miejscu Antoniego przed skokiem, końcem stopy sprawdziłbym zawartość basenu, bo teraz te medialne i laserowe bajery w użytku powszechnym są...

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 22 stycznia 2024 19:48
22 stycznia 2024 21:26

"No niestety ekipa stanu wojennego odebrała pokoleniu 10 lat życia o milionach wykształconych,których wywaliła na zachód nie wspomnę a Urban w końcu kupił  sobie dom z basenem i Jaguara a egzekutywa posprzedawała co się da, postawiła sobie chałupy... "

No, ale w niepodległej część się odkuła, i to zdrowo.

Lekarze np., według pańskich danych oczywiście.

Domy, baseny, porsche, wakacje w Acapulco.

A złote zegarki też mają?

zaloguj się by móc komentować

orjan @grudeq 22 stycznia 2024 20:50
22 stycznia 2024 21:44

No nie bardzo. Dopóki uchwała o likwidacji nie jest unieważniona, to faktycznie istnieje, choć po odmowie wpisu likwidacji do rejestru każdy przytomny powinien uważac te likwidację (i likwidatora) za wątpliwą, tj. do wyjaśnienia.

Otóż likwidacja (póki jest nieunieważniona) usuwa zarząd jako organ spółki, ale nie radę nadzorczą. Wydaje mi się, że tę plat-likwidację uchwalono przed powołaniem Adamczyka do zarządu. Więc, dopóki nie wyjaśni się ewentualna nieważność uchwały o likwidacji, to właściwie rejestr nie bardzo wie, co zrobić z tym Adamczykiem. Rzecz w tym, że rejstr też jest związany zasadą prawdziwości rejestrowej (tj. mógłby Adamczyka wpisać), ale rejestr też podlega ogólnym przepisom procedury cywilnej o postępowaniu dowodowym i nie może udawać, że wbrew powszechnej wiedzy, tj faktowi powszechnie znanemu, nie ma tej uchwały o likwidacji, chociaż sam odmówił wpisu likwidacji. Prawdpodobnie właśnie coś takiego wyraził ten odmawiający referendarz w swoim wątku, że sytuacja jest na tle prawa niezwykła. Bo jest na wielu zresztą płaszczyznach, a raczej platformach. Wszystko teraz pętli się wokół zaskarżenia uchwały o likwidacji

Pewnych rzeczy sąd rejestrowy nie jest w stanie przepchnąć. Podobnie żaden sąd nie podejmie z urzędu sprawy zaskarżenia tej uchwały. Musi być pozew w dość wąskim ustawowym terminie. Jak wcześniej wskazywałem jest komu taki pozew złożyć, bo - likwidacja, czy nie - nadal legitymację procesową czynną zachowują "stare" rady nadzorcze. Dla mnie skandalem informacyjnym jest teraz ukrywanie okoliczności: jest ten pozew, czy go nie ma.

Jednak, jeśli do upływu ustawowego terminu pozwu nie będzie, to koniec sprawy i będziemy mieć zafiksowane rozwiązanie sienkiewiczowskie. Gdyby Sienkiewicz to wiedzial, to już dzisiaj pochwaliłby się. Widocznie nie wie, albo ukrywa wiedzę o pozwie.

Jeśli pozew będzie, to poczekamy na wyrok prawomocny. Zobaczymy jak długo (sądy!!!) zważywszy, że sprawa obiektywnie jest do wyrokowania już na pierwszej rozprawie.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 20:53
22 stycznia 2024 21:51

Widocznie wydarzenia przebiegają zbyt szybko. Niestety w czasie dyskusji pojawiają się wątki poboczne...co jest wątkiem pobocznym to sprawa dyskusyjna... Mam jednak wrażenie, że pewne rzeczy Pana denerwują jak nie pasują do Pańskiej wizji  ale może to tylko błędne wrażenie.  Można to nazwac ortodoksją ...Można nie zwracać uwagi na wizytę Muska w kontekście notki ale to w tylko jego platformie mogą się pojawić jeszcze pewne informacje - o wyklętych także,  o Zygmuncie III także i o wielu innych sprawach...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 22 stycznia 2024 21:26
22 stycznia 2024 22:00

Znowu trollujemy notke..     Tak ale myśle że to kwestia ostatnich lat. Musze Pana zmartwić - moje dane są prawdziwe. Prosze to sprawdzić jeżeli pan ma możliwości .   Wiem, że to może być bolesne w  kontekście słuszności decyzji o emigracji do Ameryki z perspektywy lat.  Wiem iż nostalgia bywa bolesna - odwiedziłem wuja przed laty w Anglii z emigracji wojennej ( własna prosperująca świetnie  firma inżynierska istnieje do dzis  ) . Oni jednak wyjechali z powodu wojny  i tego co groziło im po powrocie. Po stanie wojennym wyjeżdzano z powodów politycznych i oczywiście z braku jakichkolwiek perspektyw finansowych.    Lekarze teraz dużo zarabiają jak chcą oczywiście sporo pracować.  No ale to jedna grupa zawodowa,  która pozostała  i nowe pokolenie  - bo lekarze którzy wyjechali zarabiają jeszcze więcej.  Znajomemu koleżanka jego dziecka z zagranicy zadała pytanie jak się dowiedziała że chce studiować medycynę - a co chcesz być milionerem ?  Lekarz to wszędzie jak dotąd najwyżej opłacany specjalista...Myślę że słusznie... To nie jest tzw. odkucie tylko realny ....rynek na którym brakuje kadry tak płaci...

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 22 stycznia 2024 21:44
22 stycznia 2024 22:04

<<<Dla mnie skandalem informacyjnym jest teraz ukrywanie okoliczności: jest ten pozew, czy go nie ma.>>>

O to właśnie chciałem (powyżej) spytać!! 
Dlaczego przedstawiciele "starej" TV nie składają wnosku? Dla mnie raczej nie złożyły. Bo dlaczego miałyby złożyć, ale nie powiedzieć? Czy nie świadczy to o mąceniu przez "starych" i "nowych"? Czy to nie lud prosty zostaje (znów) robiony w bambuko? Działania obecnej opozycji w sprawie TV odbieram coraz bardziej jako "współudział". Może się mylę? Oby.... 

Proszę o komentarz do komentarza. :)))

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Brasil 22 stycznia 2024 21:23
22 stycznia 2024 22:16

(...)Pomysł wszystko na kredyt i wynajem stoi jednak tak jaskrawie w sprzeczności z amerykańskim widzeniem świata że ktoś powiedział basta..(...) . 

Powiem więcej o czym już pisałem - ten pomysł ( pod najem i na kredyt ) puszcza z torbami bardzo wiele poważnych biznesów i z pewnością ich właściciele nie mogli pozostac bierni w takiej sytuacji... Co ciekawe że to oficjalna informacja od jakiegoś oficera Mosadu, ze to oni szantażowali elity amerykańskie wskazuje,  że realnie zagrożono wycofaniem USA z poparcia Izraela.  Tak to widzę ale może  się mylę.... Może jakiś nowa komisja MacCarthy'ego kto wie...

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 22 stycznia 2024 22:04
22 stycznia 2024 22:30

Nie wiem. Nie siedzę tam więc nie mogę znać przyczyny. Rozsądnie biorąc, rady nadzorcze powinny milczeć dopóki powództwo nie zawiśnie. Skutki zawiśnięcia powstają dopiero z doręczeniem pozwu pozwanemu. Wtedy okaże się. Natomiast, gdyby termin pozwu już minął bezskutecznie, to Sienkiewicz pochwaliłby się. Pewnie nie wie, a tylko udaje chojraka. My czekamy.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2024 22:38

<<<Druga: nikt nie chce brać udziału w zawodach, w których obowiązują zbyt wyśrubowane normy. Bo może to nie przynieść tylu satysfakcji ilu się człowiek spodziewał.>>>

Jest jeszcze Trzecia: doświadczenia z uczestnictwa w zawodach Formuły1 nie zawsze dają się przenieść na jazdę miejską. Pewnie nie wszystkich zadowala zdobywanie sprawności których nigdy, do niczego nie wykorzystają. 

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @peter15k 22 stycznia 2024 20:41
22 stycznia 2024 22:39

Ach jak ten Kevin Mac Donald mógł tak jasno opisać o co chodzi ... No właśnie, jak mógł. Przeto każdy do którego trafią jego teksty  lub je tylko zacytuje staje się antysemitą.

Wyrywek z amerykańskiej Wiki:

Mark Potok z Southern Poverty Law Center (SPLC) twierdzi, że MacDonald „ukrył antysemityzm pod przykrywką pracy naukowej… Praca Kevina MacDonalda to nic innego jak tylko przebrany antysemityzm. U podstaw jest napisane, że Żydzi chcą przeprowadzić nas przez swój program... Jego twórczość jest komentowana przez niemal każdą grupę neonazistowską w Ameryce.”[44]

Liga Przeciwko Zniesławieniu (ADL) umieściła MacDonalda na swojej liście amerykańskich ekstremistów „Ekstremizm w Ameryce” i napisała raport[45] na temat poglądów i powiązań MacDonalda. Według ADL jego poglądy na temat Żydów naśladują poglądy antysemitów z przełomu XIX i XX wieku.[46]

Heidi Beirich napisała w raporcie wywiadu SPLC z kwietnia 2007 roku:
„Od czasu Mein Kampf Hitlera antysemici nie mieli tak obszernego przewodnika na temat tego, co jest„ nie tak z Żydami ”. Jego prace są szeroko reklamowane i reklamowane na stronach internetowych poświęconych białej supremacji i sprzedawane przez neonazistowskie wydawnictwa, takie jak National Vanguard Books, które uważa je za „najważniejsze książki ostatnich 100 lat”.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_MacDonald_(evolutionary_psychologist)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 22 stycznia 2024 20:55
22 stycznia 2024 22:44

Może ma Pani rację - może warto zatopić się w rozważaniach historycznych sprzed paru setek lat,  odciąć się od tego co "za oknem " i poczekać co się wydarzy.... 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 22 stycznia 2024 21:44
22 stycznia 2024 22:48

Orjanie, wysłuchałam tego bredzenia Sienkiewicza. Nawet ciężko pisać mi to nazwisko,bo pradziadek Sienkiewicz ...ale jabłko często daleko pada od jabłoni. Więc ten Bartłomiej ma oba uszy głuche jak pień i przekroczył już wszelkie granice. To kontynuacja i eskalowanie siłowe . Ot i cała polityka .

Liczą na kontakty Brukseli i wsparcie medialne dużych korporacji.i nie dziwota,że odwiedził W-wkę unijny minister sprawiedliwości. Reynders ,nie inaczej tylko dał do zrozumienia Bodnarowi i Sienkiewiczowi, że przez miesiąc sprawy zaszły tak daleko, iż nie można już pokojowo oddać władzy. Więc powtarzą jak mantrę,że sądy są legalne i nielegalne w Polsce,więc dalej robienie z sędziów przygłupów o tej legalizacji. I na chama rżną głupa z praworządności,którą zaleciła KE Polsce...Chyba to wszystko...

 

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 22 stycznia 2024 22:30
22 stycznia 2024 22:53

Czekamy? Ćwiczymy swą cierpliwość! Ja na pewno. :))) 

BTW 

Swego rodzaju sprawdzian się wytworzył "na intencje" dzisiejszej opozycji. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 22 stycznia 2024 22:00
22 stycznia 2024 22:55

"Musze Pana zmartwić - moje dane są prawdziwe. Prosze to sprawdzić jeżeli pan ma możliwości .   Wiem, że to może być bolesne w  kontekście słuszności decyzji o emigracji do Ameryki z perspektywy lat."

 

Krótko, żeby już nie trollować dalej notki gospodarza.

Mnie nie martwią te pańskie dane, może za dużo rzeczywiście uszczypliwości w moim komentarzu, i w poprzednich dotyczących tej kewstii zarobków.

W sumie to dobrze że w Polsce chociaż jedna grupa zawodowa stanęła na nogi i dobrze im się powodzi.

Ja nigdy nie żałowałem decycji o imigracji i nadal nie żałuję, choć majątku tu nie zrobiłem, ale żyje mi się całkiem przyzwoicie.

Do Polski jeżdżę raz w roku pomoc siostrze w różnych sprawach rodzinnych. Wyjazd stanowi dla mnie jakieś urozmaicenie i zmianę, ale powrotu na stałe do kraju nie rozważam

na serio, zbyt długo chyba już tu w USA jestem.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Maginiu 22 stycznia 2024 22:39
22 stycznia 2024 22:55

Z całą pewnością spostrzeżenia MacDonalda są bolesne i dlatego tak ostro deprecjonowane . Są jednak obecne w obiegu medialnym. Zarzut antysemityzmu przestaje już działać a proces w Hadze ma dodatkowo zneutralizować używanie tragedii holocaustu zarzutem ludobójstwa w Gazie. To oczywiście nie jest przypadek. Myślę, że jeżeli nastąpi odwrót od pewnych koncepcji globalnych to początek będzie w Ameryce. Jeżeli...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 22 stycznia 2024 22:00
22 stycznia 2024 22:58

Przepraszam, poprawki po klawiaturze.

Powinno być "..o emigracji".

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @orjan 22 stycznia 2024 20:16
22 stycznia 2024 22:59

 odmowa wpisu do rejestru, to tylko tak dla jaj   Przecież wiadomo, że  cała  ta robota jest dla jaj, a cały ten biznes to  "c---j, dupa i kamieni kupa". Cele są wyznaczone, kasa obiecana, nie daj Bóg nie dotrzymać obiecanego słowa...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 22 stycznia 2024 22:55
22 stycznia 2024 23:08

Mam chyba pół mojej klasy na emigracji najdalej w Australii. Wiadomo, że jak ktoś 20 lat już zyje na emigracji to nie ma sensu wracać chyba, że do rodzinnego grobowca... Może czasem na emeryturę. Na urlop oczywiście.  Jak patrzę wstecz to emigranci wygrali ...z pewnością finansowo. Żyło im sie także spokojniej . My w kraju przez długie lata kopaliśmy się z koniem i klepali biedę...  Teraz mamy obawę, że Tusk po prostu rozwali to co już dało się w kraju zrobić i pewne pozytywne trendy.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 22 stycznia 2024 22:44
22 stycznia 2024 23:13

...  dokladnie  tak  !!!

Ten  ,,MOZG,,  to  jest  zwykly,  najmita,  szumnie  zwany  ,,mYlJarderem,,...  jego  i  jego  takich  samych  odlecianych  i  napApowanych  kOlegUF  to  trzeba  dobrze  napier**lac  i  pogonic  do  uczciwej  roboty,  bo  do  ,,uszczesliwiania  ludzi,,  to  oni   sie  wcale  nie  nadaja  !!!

Spokojnie  poczekajmy  i  popatrzmy  jak  ta  SWOLOCZ  sie  kompromituje,  bo  ze  sie  kompromituja  i  pograzaja  w  rozwalce  i  podlocie  do  wlasnego  narodu  to  nie  ulega  zadnej  watpliwosci,...

...  nam  sie  nigdzie  nie  spieszy,...  mamy  czas,

 

Dobranoc  Panu,  

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 22 stycznia 2024 22:53
22 stycznia 2024 23:22

Sjiri pidowsja Rada Nadzorcza nie złożyła pozwu, a nie złożyła, bo każdy po złożeniu pozwu ogłasza to (taki mają zwyczaj i zwyczajnie chcą wtedy pokazać swoją determinacje). A to oznacza, że PiS bierze udział w tym wrestlingu - co zresztą od paru tygodni usiłuję wykazać. Stąd nie ma sensu podniecać się tym cyrkiem. Ja im wszystkim pokazuję gest Kozakiewicza....bawcie się dobrze, ale beze mnie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 23:22
22 stycznia 2024 23:27

"Sjiri pidowsja" w moim narzeczu oznacza "skoro pisowska".....Brasil już ogłosił, aby uczyć się egzotycznych narzeczy, a nie niemieckiego (bo Bundeswhera tu "ma wkroczyć"), więc wychodzę na przeciw zapotrzebowaniu....:). Myślę, że po kursie z moimi komentarzami, wszyscy szanowni Nawigatorzy bez problemu dogadają się z nowymi żołnierzami Bundeswhery...:)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 22 stycznia 2024 23:08
22 stycznia 2024 23:52

Myślę że jednak nie rozwali, choć pewnie będzie próbował.

 

Kwestia czy wystarczy mu czasu.

Amerykanie pod wodzą Bidena wykonali już wcześniej ruch, i stąd się wzięła trzecia droga Hołowni, no i Niemcy dostali pozwolenie żeby trochę się porozpychać łokciami.

Ale mają multum problemów u siebie, no i zobaczymy jak będzie wyglądać stolik z poważnymi graczami po rozdaniu kart - listopad 2024.

Jeśli Trump wygra, a ma bardzo duże szanse na wygraną, to w Europie wiele rzeczy się może zmienić diametralnie, w tym sytuacja w Polsce.

Pamiętam wizytę Trumpa w Niemczech po wyjeżdzie z Polski, jak bulgotali i zgrzytali zębami.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @peter15k 22 stycznia 2024 23:08
22 stycznia 2024 23:59

Wystarczy być poza Polską i tyle. Życie ma inny smak. Przykre to ale niestety prawdziwe. I coraz bardziej jednak.

_________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
23 stycznia 2024 00:18

O tym zaś co jest, a co nie jest sprawiedliwością orzekają towarzysze Miler i Belka na twitterze.

Właśnie powyzej napisalem już, jak to jest. Jak to jest, że tych dwóch dupków i nie tylko ich z tej komunistycznej czeredy, która z Polski nie wprowadzi się już, ja nie muszę słuchać, ani ich widzieć w ogóle, już nigdy.

Emigracja ma swoje plusy jednak, poza minusami. Ale bilans wcale nie wychodzi na zero. Fajnie jednak.

________

zaloguj się by móc komentować

Jimmy @cbrengland 23 stycznia 2024 00:18
23 stycznia 2024 06:13

Zawsze wracałem do Polski z ulgą. Mimo wszystko zawsze były możliwości działania i życia na poziomie wyższym od średniej zachodniej, a dla wielu Polska była bazą do spektakulranych wyników.

Oczywiście pomijam wszelkie szemrane źródła i metody.

Nie mogę sie powstrzymać przed tym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=Cp54Dokf8ac

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2024 09:20
23 stycznia 2024 06:26

Ludzie z założenia nie myślą racjonalnie. I to jest cholernie dobrze zbadane, a mechanizmy rozpracowane od przynajmniej 30 lat (Nobel za to był w latach 80 bodajże). Więc odwoływanie się do racjonalności w przekazie medialnym jest niespecjalnie skuteczne i bardziej skuteczne już nie będzie. Zwłaszcza od czasu reformy szkolnictwa. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 23 stycznia 2024 06:26
23 stycznia 2024 07:02

Nie wiem kto w latach 80 ale w 2017 nobla z ekonomii dostał Richard Thaler. Człowiek ten wystąpił w filmie Big Short, który niby w sposób wodewilowy, miał pokazać dlaczego zmaterializował się kryzys finansowy, który eksplodował w 2008.

Jakby na to nie patrzyć w Big Short pokazane są same lojalności poboczne. W jaki sposób regulatorzy rynku tworzą sobie FURTKI by przekręcić innych (albo kreować Los Perfectos), a później wmawiać innym -> TO WY JESTEŚCIE PAZERNI.

Film ma gwiazdorską obsadę, zapewne całość gwiazdorskiej obsady wspiera demokratów, bo tak są zatroskani o MALUCZKICH.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 23:27
23 stycznia 2024 07:12

Wcześniej wystarczyłby serial o przygodach J23. Ech... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 23 stycznia 2024 07:02
23 stycznia 2024 07:21

Ekonomia to z jej samej istoty nauka oszustów. Celem podstawowym jedt eykazanie, że wszelkie straty wsrtości posiadanego majątku są wynikiem dwoich własnych błędów -"To ty jesteś sam sobie winien". Dzięki temu oba gangi globalne mogą dalej robić swoje...i tak od minimum 7,5 tyś. lat.

Ostatnimi czasy wylansowali libańczyka M. Taleb, przez którego wielu ludzi już popłynęło właśnie na "szortach". No ale przymusu słuchania ekonomistów nie ma...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 23 stycznia 2024 07:12
23 stycznia 2024 07:23

Teraz mamy tylu J23, zwłaszcza w rządzie, że serial jest niepotrzebny

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Jimmy 23 stycznia 2024 06:13
23 stycznia 2024 07:42

"Zawsze wracałem do Polski z ulgą. Mimo wszystko zawsze były możliwości działania i życia na poziomie wyższym od średniej zachodniej, a dla wielu Polska była bazą do spektakulranych wyników."

 

Ja zawsze wyjeżdżałem i wyjeżdżam z Polski z ulgą.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 22 stycznia 2024 23:22
23 stycznia 2024 08:48

Hmn.... ciekawe rzeczy pan wywodzi...szanowny OjcieczeDyrektorze."oznacza to ,że PiS bierze udział w tym wrestlingu" - daje się okładać po pysku,każdemu z szacownej zbieraniny PO ,posły drżą ze strachu,że będą odpowiadać za 8 lat rządów i swojego potencjalnego przestępstwa,razem z Prezesami i byłymi ministrami i idą na układy z ministrem Sienkiewiczem,razem z nim rżną głupa.... No piękna perspektywa.

I pomyśleć ,że gospodarz wysila się na ocenę,co można zrobić dalej...a to proste...wyrżnąć wszystkich przygłupów i polec z powodu mend,którzy dostali jakimś sposobem głosy od wyborców... Hande hoch i руки вверх........No czas umierać jak to przysłowie głosi.........

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 23 stycznia 2024 08:48
23 stycznia 2024 09:20

No to kak Pani wytłumaczy to, że pisowska rada nadzorcza nie zaskarżyła jeszcze tych uchwał? To było 1,5 miesiąca temu. Tego się nie da inaczej wytłumaczyć. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 23 stycznia 2024 09:20
23 stycznia 2024 09:37

Ja nie jestem tłumaczem językowym,tych wszystkich rządzących ministrów,ale pan przesadza jak ogrodnik kwiatki. Zauważam pana dużą wiedzę w różnych dziedzinach,ale taka teoria kłóci się z faktami. Może gdzieś są ukryte krety,które ryją nieustannie,ale wobec wizyt ministrów obcych państw dla wsparcia,świadczą chyba nie o "wrestlingu". I moje pytanie ,które mnie nurtuje ,po co gospodarz się wysila ,skoro to tylko cyrk i trzeba się z tego wyautować?...Bo i tak wszystko wróci do normy,a wróci? I dokładnie tak pan to wyraził w komentarzu....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 23 stycznia 2024 09:37
23 stycznia 2024 09:47

To wszystko jest tylko pozycjonowaniem do nowej sytuacji, która była przewidywana i w radach nadzorczych i zarządach aż po kierownictwo w  administracji.  U góry będą udowadniać, że co prawda palili ale sie nie zaciągali a na dole będą wywalać z etatów aby mieć kartę przetargową w nowym rozdaniu.  Żeby sie utrzymać na stołkach będą oferować nowej zmianie ulokowanie znajomych na dobrze płatnych etatach... To nie jest jakaś specjalna strategia tylko dostosowywanie do sytuacji plus ratowanie własnego tyłka. Nic nie musi wrócić "do normy"...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 23 stycznia 2024 09:37
23 stycznia 2024 09:52

U mnie wszystko musi być zero-jedynkowe. Albo albo. Ale jak ktoś lubi pławić się w niedokreśloności, jak lubi "tajemnice" to proszę bardzo...nikogo nie zmuszam do podzielania mojego poglądu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 23 stycznia 2024 09:47
23 stycznia 2024 09:56

Wierzę,że to praktyka wyćwiczona w nowym rozdaniu po 1989 roku...Peterze .....Cyryl to był święty człowiek ,lecz Metody pozostały żywcem z najgorszych praktyk PRL-u .I nie podejmuję się roli tłumacza,bo jaki koń jest to każdy widzi...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 23 stycznia 2024 07:02
23 stycznia 2024 09:59

To jeszcze insza inszość. Grzech pierworodny w praktyce. Ale ludzie nie myślą racjonalnie z zasady. I sami z siebie nie zaczną, trzeba ich tego nauczyć. Przez wieki zajmował się tym zresztą kościół katolicki. Ale komunikacja medialna i wszelka propaganda opierają się właśnie na wiedzy jak faktycznie myślą ludzie, a nie uczeniu ich jak myśleć racjonalnie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 23 stycznia 2024 09:52
23 stycznia 2024 10:05

Tyż prawda. I nie ma żadnych nieokreśloności,ani takich tajemnic. Minister Sienkiewicz i Bodnar i sam najjaśniejszy Tusk ,wywalają wszystko kawę na ławę... sami i poprzez armię prawników...Doszukiwanie się tajemniczości jest zbędne.Czytać ,pisać i słuchać umiemy...,a dyskusje polepszają  tylko horyzonty ...........

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 23 stycznia 2024 09:47
23 stycznia 2024 10:09

Nie ma czegoś takiego jak norma. Adaptacyjność i jej oblicza to ciągła ewolucja.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 23 stycznia 2024 10:05
23 stycznia 2024 10:10

Każda ze stron ma swoją 'armię prawnikóŵ' tylko prawa w tym nie widać.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 23 stycznia 2024 10:10
23 stycznia 2024 10:18

Otóż to qwerty,w punkt. Odnosze wrażenie ,że nawet nasi pedagodzy szkolni ,przestali cokolwiek z tego rozumieć i słuchać ,bo teraz gorączkowo przeliczają :ile dostaną podwyżki i kiedy?... a co dopiero reszta ludku... Już kiedyś stwierdziłam tutaj ,że prawo zostało powieszone na grubym powrozie z wytarciem odcisków paluchów... a prawnicy cud dziewice...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 23 stycznia 2024 10:09
23 stycznia 2024 10:21

No chyba, że się chce zmienić prawa fizyki czyli kto sieje wiatr zbiera burzę... Jak się pominie w obliczeniach obciążenia mostu pewne rzeczy to most się zawali . Być może w gwałtach na moralności też tak jest,  że potem zbiera się burzę...Tylko siewcy chaosu zawsze w cieniu...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Grzeralts 23 stycznia 2024 09:59
23 stycznia 2024 10:33

"Ale ludzie nie myślą racjonalnie z zasady. I sami z siebie nie zaczną, trzeba ich tego nauczyć."  W tym rzecz i myślę że gospodarz o tym monituje.Sęk w tym ,że kościół katolicki nie bierze teraz palmę pierwszeństwa ,tylko wszechobecne media i ..........smartfony.Dlatego to jest takie trudne,zwłaszcza wychowania przez pół wieku PRL-u. Bardzo krótki i mądry komentarz i konkretny.............

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 23 stycznia 2024 09:20
23 stycznia 2024 10:36

Możesz mieć rację, że jest wtym jakaś zdrada. Podejrzewać można wszystko. Ja jednak proponuję trochę wstrzemięźliwości, bo i tak stąd, tj. "z dołu" nic nie można w tej sprawie zrobić, ani nawet - okazuje się - żądać dostępu do pełnej informacji. Rozsądnie byłoby jednak sobie wyobrazić siebie samego jako tę radę nadzorczą TVP SA wobec danego problemu zaskarżenia likwidacji. Ty zrób za siebie, a ja za siebie po kolei według jakiegoś porządku podejmowania decyzji w ogóle.

Po pierwsze, oczywiście jest niemożliwe, aby rada nadzorcza nie była świadoma swojego prawa i potrzeby zaskarżenia.

Po drugie, oczywiście jest "prawny grunt" zaskarżenia uchwały o likwidacji. Dzisiaj wiadomo, że nawet w sądach istnieją o tym przekonanania. Stąd przeciez odmowa wpisu do rejestru, a ta odmowa to gruba sprawa.

Po trzecie, czy dzisiaj już minął ustawowy termin na zaskarżenie? Chyba jeszcze nie, bo - zdaje mi się - uchwała o likwidacji jest datowana 28 grudnia ub.r. Czy zatem rozsądną byłaby taktyka czekania z pozwem do końca terminu? Oczywiście tak, bo procesowa sytuacja i szanse szybko zmieniają się. Na przykład od wczoraj są nowe argumenty procesowe z faktu odmowy rejestrowego wpisu likwidacji.

Po czwarte, czy ewentualnie już złożywszy pozew należałoby się tym publicznie pochwalić. A niby po co? Szansa, że ORMO (t.j.) rząd nie czuwa jest nikła a wpływ pozwu do sądu zostanie natychmiast zauważony. Ale w braku rozgłosu od strony rady nadzorczej rząd nie będzie się wygłupiał ze swoimi komentarzami, bo niby miałby pochwalić się, że został pozwany? 

W takim razie, kiedy pozew powinien wyjść na jaw? Tu trzeba zauważyć, że oprócz złożenia pozwu trzeba go jeszcze opłacić. Nie wiem ile, bo to zależy od treści pozwu. Ja bym pozwu nie opłacał i poczekałbym na ustalenie i wezwanie opłaty przez sąd (ze dwa, trzy tygodnie może zejść + tydzień na opłatę. Może jednak zdarzyć się, że rada poprosi sąd o zwolnienie od opłacenia pozwu, bo przecież od likwidatora pieniędzy nie dostanie. Tu już czas narasta w zakresie trudnym teraz do oszacowania.

Dopiero z tym opłaceniem (abo zwolnieniem) pozew jest skutecznie złożony, jakkolwiek skuteczny z wcześniejszą datą jego nadania do sądu. Teraz sąd musi pozew doręczyć likwidatorowi wzywając do odpowiedzi na pozew. Znowu przeleci przynajmniej 4+ tygodnie biorąc pod uwage czas tzw. obrotu pocztowego. Dopiero od tego momentu upublicznienie powództwa ma sens. Z prostej przyczyny taktycznej. Mianowicie obok informacji o skutecznym powodztwie rada może podać treść twierdzeń pozwu. To zepchnie plat-fałszystów do przynajmniej chwilowej defensywy i do konieczności wytłumaczenia się jak zamierzają na pozew odpowiedzieć. W obiegu propagandowym jest to coś warte.

Gdyby mnie ktoś pytał, to poradziłbym nadać pozew poleconym na poczcie w jakimś małym miasteczku Portugalii to wydłużyłoby czas wyżej opisany i może ten Sienkiewicz pospieszyłby się wtedy z przedwczesnym tryumfem, że termin pozwu minął. Zabawić się to też wartość w polityce, byle cudzym kosztem.

W każdym razie, cokolwiek wydarzyło się lub ma się wydarzyć, z tym powodztwem, to po naszej stronie wypada uzbroić się w cierpliwość. Skutkiem realizowanej przez plat-fuszerów strategii zemsty jednego możemy być natomiast pewni: Grubej kreski już nie będzie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 23 stycznia 2024 10:36
23 stycznia 2024 10:52

Pokretna logika. Bo właśnie zwłoka w informacji o złożeniu pozwu jest wodą na mlyn tusków. Coraz wiecej ludzi moga przekonywac do swoich racji ciraz wiekszym tupetem. Info o pozwie dałoby sygnal ludziom, że tuski jrdnak mogą nie miec racji. Liczenie na  wyhamowanie tuskow, na ich krygowanie się tą zwłoką pizwu jest bardzo ekstrawaganckie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 23 stycznia 2024 10:36
23 stycznia 2024 10:58

Dodam, że najbardziej celowe byłoby wygrać proces przed wyborami w kwietniu. Oczywiście, upływ czasu przedłuża niepewność losu pracowników i współpracowników TVP i PR. Nie chcę zabrzmieć cynicznie, lecz akurat tutaj dominuje silna krytyka jak oni sprawdzili się przed wyborami parlamentarnymi. W tym sensie koszt poczekania na wynik sporu niekoniecznie jest dla nich niesprawiedliwy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 23 stycznia 2024 10:52
23 stycznia 2024 11:02

Jeżeli po wczorajszym ktoś nadal uważa, że tuski mogą mieć racje, to takiemu nic nie pomoże. A w informacji najlepiej liczy się taktyka Hitchcocka - suspens i nagłe zwroty akcji.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 23 stycznia 2024 11:02
23 stycznia 2024 11:25

Pisowscy nie rozumieja w ogole słowa "suspens". Prosze sie ich zapytac o to.. :)

zaloguj się by móc komentować


qwerty @OjciecDyrektor 23 stycznia 2024 10:52
23 stycznia 2024 12:13

Orjan ma rację. Proceduralność i gra czasem zwiększają szanse i trzeba myśleć o dalszych etapach.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @BTWSelena 23 stycznia 2024 10:33
23 stycznia 2024 12:50

Tyle, że gospodarz też nie jest od uczenia ludzi myślenia. Może być jedynie zwolennikiem takiego nauczania, choć jako uczestnik medialnego rynku w sumie nie powinien ;)

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 23 stycznia 2024 11:25
23 stycznia 2024 13:32

Ty rozumiesz ja i paru innych. Mnie to wystarczy. Ja PiS popieram, ale niech sam sobą kieruje.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 23 stycznia 2024 07:21
23 stycznia 2024 13:45

No to przecież Game Stop to świeża, świeżość ... w "szortach"

 
A firm jak GS było więcej ... no i nie demonizowałbym ekonomii to nie nauka oszustów a nauka społeczna, gdzie matematyka się niby przydaje, jak jesteś po włąściwej stronie barykady. No i LOJALNIE tracisz, lub zyskujesz w zależności od LOJALNOŚCI ...

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Grzeralts 23 stycznia 2024 12:50
23 stycznia 2024 15:11

Zgadza się,jednakże zwolennicy takiego nauczania są potrzebni. Inaczej młotkowi w postaci Bodnarów,Jachirów,nauczycieli z tatużami, namnożą nam dalej Sienkiewiczowskich Kuklińskich..." I sami z siebie nie zaczną, trzeba ich tego nauczyć.". Bo gdy jeszcze nauczycieli zaprzągnie się do liczenia ile i kiedy jakiś grosz dostaną,to młodzieży wychowanie zejdzie już całkiem na psy...Oczywiście nie wspomnę o wywracaniu prawa dla tej zagranicznej praworzadności. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 23 stycznia 2024 13:45
23 stycznia 2024 15:18

Cała ekonomia sprowadza sie do tego, aby kupić tanio i sprzedać drogo. I to dotyczy wszystkich - piśredników, producentów i konsumentów. Reszta to didaskalia. Te teorie o tym, jak zwiększyć sprzedaż można wsadzic wiafomo gdz8e, gdy konsument nie ma hajsu. Jakoś nikt nie opowiada takich teorii w krajach afrykańskich. Ciekawe dlaczego? Tam nie działają?

Księgowość to nie ekonomia. Księgowość to jest gra w trzy karty. I każdy księgowy o tym wie. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @BTWSelena 23 stycznia 2024 15:11
24 stycznia 2024 06:58

Sęk w tym, że odkąd nie naucza się w szkołach podstaw nauk ścisłych, zwolennicy myślenia racjonalnego są w najlepszym razie głosem wołającego na puszczy. Nasza cywilizacja jest schyłkową właśnie z tego powodu, że odeszliśmy od tych podstaw (wraz z odrzuceniem chrześcijaństwa zresztą). Do tego można niby w każdej chwili powrócić, a proces upadania odwrócić, ale to wymaga chęci i czasu. Najpewniej brak nam obu.

Jako chrześcijanie i tak mamy lepiej niż pozostali, bo my w sumie czekamy na Paruzję, nie na odrodzenie cywilizacji. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Grzeralts 24 stycznia 2024 06:58
24 stycznia 2024 09:57

Otoż to...program nauczania .. to sól w oku kazdego rządu,a kończy się na tym ,co jeden minister edukacji uchwala,następny obala. I tak w koło Wojtek. A czas ucieka... nauki ścisłe wymagają żmudnej systematyczności. By być dobrym z fizyki czy chemii nie można mieć zaległości. Już w szkołach podstawowych ,aby pomnożyć jakąś liczbę młodzież sięga po......smartfona dla pewności... I dalej produkuje się magistrów socjologi,którzy z braku zapotrzebowania idą w razie noża na gardle na kasę do Biedronki.

Niektóre regiony w Polsce próbują wprowadzać jako eksperyment już w szkołach podstawowych jak w Wodzisławiu Śląskim ,z naciskim na przedmioty ścisłe.https://parenting.pl/rewolucja-w-polskich-szkolach-skroca-nauke-do-czterech-dni-w-tygodniu "ekperyment" - to w procesie nauczania bardzo żałośnie brzmi... a potencjał wśród młodzieży jest,tylko trzeba mądrze rozwijać...

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować