-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Logicy i cynicy albo czy Polska jest podobna do kościoła Mormona?

Na Netflixie pokazują film, którego bohaterem jest Mark Hoffman. To jest żyjący ciągle oszust, który ma znamiona geniuszu. Siedzi w więzieniu, bo zabił dwie osoby za pomocą bomby. Zasłynął jednak najbardziej z tego, że fałszował mormońskie dokumenty, w tym te najważniejsze, które Smith przepisał ze złotych tablic wskazanych mu przez anioła Moroni. Ktoś powie, że to jest żadna sztuka, albowiem Mormoni to oszuści, nie było żadnego anioła Moroni, a Smitha inspirował nie wiadomo kto, jakaś organizacja, która chciała mieć w USA zdyscyplinowane zaplecze. No tak, ale jednak Hoffman, który sam był mormonem, musiał do swoich fałszywek przekonać ten cały episkopat złożony z kutych na cztery nogi cwaniaków. Oni zaś w jego spreparowane dokumenty uwierzyli i dali mu gwarancje. Kłopot polegał na tym, że chciał on zarobić na fałszywych papierach wielkie pieniądze i wyznał, że posiada pewną unikalną kolekcję dokumentów, którą dopiero zamierzał wyprodukować. Kontrahenci się pośpieszyli, chcieli ją obejrzeć a Hoffman jeszcze jej nie wyprodukował. Musiał więc ich usunąć. Oczywiście, łatwiej się robi fałszywki, kiedy cała struktura, dysponująca doktryną i pieniędzmi opiera się na fałszywych założeniach, nie zmienia to jednak niczego w ocenie geniuszu Hoffmana. Zrobił on bowiem jeszcze jedną fantastyczną rzecz, wyprodukował domowym sposobem coś w rodzaju wykrywacza kłamstw i od 14 roku życia ćwiczył na tym, będąc świadomym, jak dalej potoczy się jego życie. Nie przewidział tylko, że będzie odpowiadał za podwójne morderstwo.

Najlepsza w tej historii jest wiara to, że istniały złote tablice i anioł Moroni, której Hoffman, świadom tego, że wszystko dookoła jest dęte, a jego współwyznawcy to w najlepszym razie gromada głupków, nie zmienił ani na jotę.

Po tym wstępie przechodzimy do istoty dzisiejszych rozważań. Oto przypadkiem obejrzałem sobie film czy też spektakl pod tytułem Negocjator. To jest jeszcze lepsze niż historia Hoffmana. Opowiada ów film o ataku terrorystycznym na polską ambasadę w Bernie, którego dokonała organizacja o nazwie Powstańcza Armia Krajowa, a jej dowódca używał pseudonimu Piotr Wysocki. Jak się okazało, a rozumiem, że to prawda, negocjatorem który rozmawiał z terrorystami był nie kto inny, jak ojciec Bocheński, sławny filozof i logik, który mawiał, że poza logiką jest tylko nonsens. Myślałem, że śnię. To jednak była prawda. Bocheńskiego grał taki gruby facet, którego nazwiska nie pamiętam. Historię ataku na ambasadę wszyscy znamy, była jeszcze bardziej dęta niż historia anioła Moroni i złotych tablic odnalezionych w lesie. Twórcy jednak tego filmu uznali, że należy rzecz całą postawić na gruncie logiki i moralności. Pokazać w retrospekcjach życiorys Bocheńskiego i powiedzieć – zobaczcie jak mędrzec razi sobie ze złem i jak je obłaskawia. Patrząc na to dowiedziałem się dokładnie, kim są ludzie produkujący dziś w Polsce tak zwane patriotyczne treści. To jest pułk, albo nawet dwa pułki Marków Hoffmanów. Oni szczerze wierzą, że my wierzymy iż anioł Moroni pokazał Smithowi złote tablice. Ojcem duchowym tych ludzi jest prezes Kurski.

Ten napad na ambasadę zorganizowany został przez Kiszczaka, a facet, który go prowadził był zaangażowany w aferę Żelazo i to wynika z logiki wywodu, jaki tam jest przedstawiony. Nie mogło być inaczej. Ludziom, którzy to wyprodukowali chodziło jednak o coś innego, myślę, że głównie o to, by pokazać jak świetnie Redbad Klynstra gra Jerzego Urbana. Zamiast logiki mamy bełkot w wykonaniu aktora udającego Bocheńskiego. Można się oczywiście zastanawiać, jak to się stało, że rektor uniwersytetu we Fryburgu zgodził się negocjować z terrorystami, co do których – jako wybitny logik – musiał mieć ciężkie podejrzenia. No, ale takich wątków w filmie nie ma. I to jest zdumiewające. Są za to inne wątki, które zwalają z nóg. Oto mamy retrospekcję w której Bocheński rozmawia z Andersem pod Monte Cassino i tam rozważają różne polityczno-logiczne pułapki. Jak to – mówi Bocheński – jest – jeśli wszyscy ludzie są śmiertelni, a Sokrates jest człowiekiem, to także jest on śmiertelny. No i Anders się z nim zgadza. A Kurski, jak sądzę musiał chyba bić brawo w tym momencie, jak oglądał film, bo on też zrozumiał, że Sokrates musi umrzeć. Bocheński jednak ciągnie dalej – no a Polska, panie generale – pyta ironicznie i dramatycznie jednocześnie – No, a Polska? Jest przecież w obozie zwycięzców, a jednak wojnę przegra! Anders nic na to nie odpowiada, a ja widzę oczami duszy, jak prezes Kurski bije się dłońmi po kolanach i z radością oraz niedowierzaniem powtarza w obecności żony i dzieci – świetne, no po prostu świetne!

Ojciec Bocheński już nie żyje i nie ma się co nad nim znęcać, jeśli zaś idzie o jego próbę opisania sytuacji Polski w roku 1944, to próbował on zmierzyć się z aniołem Moroni, to znaczy opisać nonsens i nielogiczną pułapkę, zastawioną na takich jak on. Pułapkę, której mechanizmu nie rozumiał, albowiem pycha podpowiadała mu, że zna już wszystkie zmienne układu, może więc wyciągać wnioski. Tymczasem nie znał ponad połowy tych danych i nie mógł logicznie orzekać o niczym. Jeśli dał się rzeczywiście wciągnąć w te negocjacje w ambasadzie, w roku 1982, to znaczy, że nie ma sensu zawracać sobie nim głowy.

Pułapka nadal działa. Jeśli nie wierzycie, proszę bardzo, oto dowód.

https://wpolityce.pl/polityka/567680-dlaczego-sumlinski-korzysta-z-zaplecza-leszka-bubla

Najsławniejszy już autor Karnowskich, noszący to samo co ja nazwisko, zastanawia się, dlaczego Sumliński podpiera się doradcami Leszka Bubla? Szczególnie niejakim Szenicerem, który był wcześniej dozorcą żydowskiego cmentarza przy Okopowej, a teraz zamienił się w zajadłego antysemitę. Nie wiem doprawdy, co powiedzieć panu Jakubowi. Może tyle, że lepiej by zrobił zajmując się historią mormonów, niż historią Polski. Po co w ogóle zastanawiać się nad Sumlińskim? Od lat wiadomo kto to jest, ale nie, ludziom się wydaje, że on miał i ma szczere intencje, tylko błądzi. No i oni, dzięki logice, za którą przecież jest już tylko nonsens, zawrócą go na właściwą drogę i znów będzie pięknie i można będzie poważnie dyskutować.

Anioł Moroni objawił się już też Jankowi Pospieszalskiemu i Witoldowi Gadowskiemu, albowiem wystąpili oni na imprezie firmowanej przez Olszańskiego. Uczynili to, albowiem nie chcą byśmy żyli w niewoli, którą szykuje dla nas rząd.

https://twitter.com/PawelKuki/status/1441699470601768960?s=19

Czekam kiedy poseł Braun wyjawi nam, co jemu powiedział anioł Moroni i jakie to fragmenty zaginionych złotych tablic przekazał mu potajemnie człowiek, który ma dostęp do najtajniejszych dokumentów, oczywiście w stu procentach autentycznych.

Idą ciężkie czasy powiem Wam, albowiem ludzie, którzy wchodzą dziś w życie nie przyswajają już żadnych komunikatów poza najbardziej spłaszczonymi, ich uwagę zaś na dłużej zatrzymać może tylko anioł Moroni. Durnie domagający się dialogu pójdą mieszkać na pawlaczu. Nikt z nikim rozmawiał nie będzie albowiem nadchodzi czas demonstracji siły, jedynej dającej się natychmiast zweryfikować jakości, która natychmiast też zamienia się w obowiązującą prawdę.

Nie zamierzam w tym brać udziału, ale ciekaw jestem kto też opiekuje się tym cmentarzem przy Okopowej, jak Szenicer poszedł w antysemity?

Oczywiście prowadzę dalej swoją zbiórkę na cel, którego żadna z wymienionych w tym tekście osób nie może zrozumieć. Wszak przed nimi teraz dni największej chwały, być może nawet sukcesu politycznego. Kto by się tam przejmował jakimiś głupstwami.

 

https://patronite.pl/Coryllus?podglad-autora

 

Na koniec jak zwykle reklama książek

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/kredyt-i-wojna-tom-i-2/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/kredyt-i-wojna-tom-ii/

 

No i zasygnalizowana wczoraj wrześniowa promocja

 

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/miedzy-altransztadem-a-poltawa-stolica-apostolska-wobec-obsady-tronu-polskiego-w-latach-1706-1709/



tagi: historia  braun  antysemityzm  fałszerstwa  pospieszalski  logika  bocheński  gadowski  kościół mormona 

gabriel-maciejewski
26 września 2021 08:08
83     4611    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

handlarz @gabriel-maciejewski
26 września 2021 09:20

Szwajcarski radca federalny, Kurt Fogler, wezwał natychmiast do Berna swojego dawnego profesora na uniwersytecie we Fryburgu, dominikanina Józefa Bocheńskiego (imiona zakonne: Innocenty Maria).

 O.Bochenskiemu  wystarczyla chyba jedna wizyta w ambasadzie  by opisac zdarzenie.

 „Między nauką a wiarą”. Z [Innocentym] Józefem M. Bocheńskim rozmawia Jan Parys. Montricher 1988

a tu wiadome wiesci,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaj%C4%99cie_polskiej_ambasady_w_Bernie_w_1982_roku

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
26 września 2021 10:15

"Anioł Moroni objawił się już też Jankowi Pospieszalskiemu i Witoldowi Gadowskiemu, albowiem wystąpili oni na imprezie firmowanej przez Olszańskiego. Uczynili to, albowiem nie chcą byśmy żyli w niewoli, którą szykuje dla nas rząd.

https://twitter.com/PawelKuki/status/1441699470601768960?s=19

"

Nie da się już bardziej skompromitować, nie wiem co oni musieliby zrobić, żeby ich "wyznawcy" w końcu poszli po rozum do głowy.
Najgorsze jest to, że nawet tu na twój blog zawitują ludzie co wierzą w ten taniec ducha i na prawdę przykro się na to patrzy jak dorośli ludzie łapią się na tak płytkie i słabo skrojone prowokacje, a jeszcze w dodatku próbują jakoś to tłumaczyć.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
26 września 2021 10:34

A propos mormonów. Są oni aktywni w obszarze genealogii. W sieci są ogólnodostępne, darmowe programy, które pozwalają na zbudowanie własnego drzewa genealogicznego w czym dominują firmy amerykańskie. Można zadać pytanie czy są one jedynie sentymentalnym ułatwieniem w poszukiwaniach przodków czy może są źródłem cennej informacji dla do prowadzenia skutecznej windykacji wobec spadkobierców. Takie oprogramowanie jest gotową pełną informacją przydatną w znalezieniu spadkobierców , których można eksploatować za długi krewnych.

Polskie prawo na przykład dopuszcza dziedziczenie długów nawet po dalekich krewnych. Oczywiście nie jest ono wprowadzane przypadkowo. Warto zwrócić uwagę na luzowanie mozliwości kredytowych w korelacji do niskich płac i wzrostu bezrobocia przed laty.  Taka "koncepcja biznesowa"... 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Kuldahrus 26 września 2021 10:15
26 września 2021 10:43

Najgorsze jest to, ze zaden "zdrowy opor" wzgledem tego, co sie dzieje, w Polsce nie jest mozliwy, bo zaraz jest sie utozsamianym- a to z prowokatorami, a to z Kremlem, a to z kij wie jakim jeszcze diablem. Ciekawe co bedzie jak faktycznie wprowadza paszporty sanitarne. Wszyscy grzecznie posluchaja,  zeby tylko, bron Boze, nie byc w jednej druzynie z Konfa...? Chyba sie troche zakalapuckalismy.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @peter15k 26 września 2021 10:34
26 września 2021 10:52

A co ciekawsze, lata temu, gdy Internet był w powijakach i nie było tylu dostępnych baz genalogicznych, to mormoni dysponowali już mikrofilmami akt metrykalnych z prawie wszystkich parafii w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @jestnadzieja 26 września 2021 10:43
26 września 2021 10:55

Ja się nie zakałapućkałem i w ogóle nie patrzę się w stronę tych wszystkich konfederacji itp. .

 

Do oporu potrzebna jest wspólnota i przemyślane, najlepiej ciche działanie przede wszystkim w wymiarze indywidualnym.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
26 września 2021 11:05

Dee, jego angeologia i pierścień Salomona który "daje władzę" nad duchami czystymi - gadżety wiecznie żywe. Do tego trzeba dodać tylko jakiegoś Kelleya albo Hoffmana. Trzeba tylko na nich uważać bo zrobią dziecko żonie wodza albo podłążą bombę, ale organizacja też się uczy, co pokazuje nam film.  

zaloguj się by móc komentować


JK @gabriel-maciejewski
26 września 2021 11:16

A jednak, gdzieś tam z tyłu głowy ma pan nadzieję na jakiś dialog, bo inaczej nie zabierałby się pan do projektu, który ma trochę zmienić widzenie Polski i jej historii.

Swoją drogą, jeśli ktoś sie jeszcze nabiera się na tego Olszańskiego to musi mieć co najmniej zaćmę daleko posuniętą a logikę wielce pokrętną. Wystarczy spojrzeć na jego kolejne wdzianka, by stwierdzić, że to zwykła maskarada.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @jestnadzieja 26 września 2021 10:43
26 września 2021 11:21

Dokladnie tak, wszelkie podrygi normalnego oporu są obklejane od razu Płaczkiem, pajacem w mundurku, Płaczkiem (to mój faworyt jeśli chodzi o drogę na "hołownianego prawicowca") itd. Sądzę, ze to w wyniku poczucia osamotnienia lekarze, normalni ludzie, którzy odważyli się coś powiedzieć pozwalają na takie obklejanie i nie sądzę by czuli się z tym komfortowo widząc te flagi państwa zaprzyjaźnionego. Są jednak zostawieni sami sobie, przez nas w pewnym sensie również. 

Nie ulec prowokacji, a jednak coś robić to cieżka sprawa. Coś mi dzwoni, ze ten zjazd wcale nie był organizowany przez duce w onucach, on go najechał. Jeśli się mylę prosze o sprostowanie.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ewa-rembikowska 26 września 2021 10:52
26 września 2021 11:29

Czyli już niedługo jak ktoś dorobi się ciężką pracą majątku w Polsce nagle komornik zajmie mu konto bankowe i wejdzie na hipotekę domu z powodu długu kuzyna wuja sprzed 50 lat powiększonego o odsetki na wniosek amerykańskiej kancelarii z siedzibą w Warszawie.  Zajmie także udziały w firmie plus majątek ruchomy firmy.   Oczywiście takie numery można uciąć odpowiednią legislacją ale tylko wtedy jak zaczną się dobierać do majątków "elit" co prawdpodobnie było u podstaw wprowadzenia RODO. 

zaloguj się by móc komentować

Roszkowski @gabriel-maciejewski
26 września 2021 11:31

"Oczywiście prowadzę dalej swoją zbiórkę na cel, którego żadna z wymienionych w tym tekście osób nie może zrozumieć."

Sorry ale my rozumiemy!

Proszę popatrzeć, jak to życie jest ciekawe.

Igorek najpierw dał kopa Gabrysiowi, i biedaczek musiał założyć swoją "sforę nawigatorów", a teraz igorek znowu podsunął

pomysł/ dolina kwantowa/ z Patronite.

I chociaż gabryś od wielu lat zarzekał się, że on nigdy zniży się do organizacji zbiórek, ochoczo podchwycił pomysł igorka.

Nic mi do tego, wpłacać nie będę, a tylko z lubością będę się przyglądał, jak gabryś będzie:

"Zgromadzenie dokumentacji historycznej, opisującej lata poprzedzające wojnę z Chmielnickim na Ukrainie, która wybuchła w roku 1648. Celem jest zapoznanie się z niepublikowaną do tej pory w języku polskim dokumentacją, która znajduje się w archiwach innych państw: Rosji, Turcji, Ukrainy, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii, Grecji. Trudno oszacować koszt wydobycia tych dokumentów, tak więc kwota przeznaczona na realizację celu ma charakter orientacyjny."

Chłopak zna języki, jest znany w świecie....jprdl

Ludzie wpłacajcie!!!!

ps:

A niecałe 2 lata temu pisał:

"Coraz łatwiej pisze mi się te teksty promocyjne i z coraz większą chęcią myślę o nich każdego wieczora. Wczoraj pomyślałem też, że można by całkowicie zmienić politykę publicystyczną w SN i wszystkim naraz i każdemu z osobna wyszłoby to na dobre. Plan jest taki: ja się wycofuję, zostawiam Wam całą SN, będę tylko komentował. Wycofuję się na z góry upatrzone pozycje, czyli do sklepu, który łączymy ze stroną coryllus.pl. Wszystko staje się od razu wyrazistsze i jaśniejsze. Dostęp do moich tekstów byłby płatny, tak jak płatne są niektóre serwisy. Kurczę, tyle ile ja się namyślę i nakombinuję nad każdym promocyjnym materiałem, żeby był ciekawy i atrakcyjny, to wiem tylko ja i Pan Bóg na niebie. Sława mi nie jest do niczego potrzebna, komentarze także, a dodatkowy grosz się przyda. No więc, to tak nie działa."

"To mówiłem ja – coryllus – człowiek, który sprzedał wczoraj dwa tytuły naukowych opracowań pod redakcją Grzegorza Kucharczyka. Jeden w godzinę – 10 egz. a była sobota, na dworze 28 stopni Celsjusza – drugi zaś – 20 egz. w osiem godzin, a był sobotni wieczór, który zwykle zniechęca ludzi do myślenia (...)Na tym zakończę, dodam tylko, że nie zamierzam rezygnować z dalszej działalności i jutro znów zamówię trochę naukowych opracowań, żeby zarobić uczciwie kilka stówek, nie ruszając się z krzesła. Pa, miło się gawędziło…."

Po co pracować!!!

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Kuldahrus 26 września 2021 10:55
26 września 2021 11:34

Rozumiem zalozenie, i w calej rozciaglosci popieram.  Prosze jednak podac mi przyklad "cichego, indywidualnego dzialania w wymiarze indywidualnym" w sytuacji, gdy studentom zabroniono od 21 wrzesnia wstepu na uczelnie bez passu covidowego. 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @jestnadzieja 26 września 2021 11:34
26 września 2021 11:54

Właśnie dlatego użyłem słowa "indywidualny", to zależy od wyborów każdego z nas. Nie wiem co zrobić w takiej sytuacji bo jej nie doświadczyłem. No, co ma zrobić, przypiąć się łańcuchami do drzwi i zacząć głodówkę? Nie wiem...
Taki student jest w o tyle lepszej sytuacji, że paszporty covidowe dotyczą wszystkich i nie jest sam z tym problemem. Bardziej mnie martwi sytuacja np. samotnej matki, która nie ma "paszportów" zwanych popularnie banknotami żeby zapewnić lepszy byt swoim dzieciom.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Kuldahrus 26 września 2021 10:15
26 września 2021 11:56

Mysle, ze tam ktos poslal Olszanskiego wlasnie po to aby skompromitowac Pospieszalskiego i Gadowskiego.
A ten Kukowski z Twittera to jest jakis troll robiacy dla MZ.
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 26 września 2021 11:56
26 września 2021 12:21

Naprawdę pan tak myśli? Ale z pana frajer...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Roszkowski 26 września 2021 11:31
26 września 2021 12:21

Rozumiem, że się rozstajemy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 26 września 2021 11:16
26 września 2021 12:22

Robię to dla własnej przyjemności, nie dla tego, żeby mieć okazję do pogaduszek

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @peter15k 26 września 2021 10:34
26 września 2021 12:23

To jest straszne i niesamowite

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 września 2021 10:15
26 września 2021 12:24

To jest trend nie do odwrócenia, emocje karmią się kłamstwem, jak bakterie cukrem

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @handlarz 26 września 2021 09:20
26 września 2021 12:25

Jeżeli z Józefem Bocheńskim rozmawia Jan Parys, to ja wysiadam z tego autobusu, przejdę się poboczem, grzybów poszukam...

zaloguj się by móc komentować

umami @Kuldahrus 26 września 2021 10:15
26 września 2021 12:25

Idą kamraci od Wojciecha Olszańskiego, czyli pierwsze efekty kremlowskiej dywersji posła Konfederacji Grzegorza Brauna.

i Ty serio traktujesz te twitty?

Wystarczy się nie godzić na politykę wyszczepiania i jej skutki?
(Nie oglądałem filmiku ale zakładam, że to o to chodzi)

No to ja się także nie zgadzam, co nie znaczy, że popieram te gwiazdy i maszerować bym, nie maszerował. 
Jasne jest chyba, że bez znaczenia, która z opcji by rządziła w Polsce (czy PO, czy PiS, czy czerwoni, różowi, zieloni), każda w te pędy instalowałaby tu te obostrzenia, bo każda z tego żyje, że realizuje jakieś cele i dyrektywy, albo unijne, albo amerykańskie (co chyba na jedno wychodzi), w dupie, pardon, mając zdrowie i kondycję finansową tubylców.

Oni się wyżywią i ich rodziny także. A jak będzie trzeba, to zaprowadzą taki sam zamordyzm jak w Australii, bo tak im każą starsi i mądrzejsi. Nie mam złudzeń, co do tego. Tam niektórzy, jak ten cały Niedzielski, już dawno w blokach startowych, tylko czekają na hasło.

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @zkr 26 września 2021 11:56
26 września 2021 12:26

Udało się w XX wieku wprowadzić łagry - to czemu ma się nie udać w XXI? 

"Nie bedziesz miał nic i bedziesz szczęśliwy" - w swoim 70 m pałacu...

Za chwilę (max 10 lat) w policji i armii na standardzie będą roboty zamiast ludzi - nie będzie nawet jak łapówki dać a maszyna nie ma empatii czy wyrzutów sumienia. Wykona rozkazy zgodnie z instrukcją - już nawet nie trzeba bedzie służb indoktryować ani kształcić...

Tesla już prezentuje cywilny model robota humanoida, który pójdzie za nas na zakupy!

Protestować trzeba - właśnie dziś tak mocno jak nigdy dotąd. 

Pisanie w internecie nic nie zmieni - a 2 mln ludzi na ulicy to pokaz siły.

Dlatego ja ide na kazdy antycovid protest - gdybym nie poszedł miałbym do siebie pretensje i nie wiedział co powiedzieć dziecku, które mnie za jakiś czas zapyta - a ty co wtedy zrobiłeś ? siedziałeś grzecznie przed komputerkiem i pisałeś na TT FB czy SN ? i co to dało?

Bo ja starego zaptytałem - dlaczego nie jestes właścicielem Plusa albo Polsatu jak tamci?

Co robiłeś jak byl krojony tort? 

Nie wiedzialeś, że żeby nam sie dobrze żylo trzeba było byc w pzpr i mieć układy?

Toś głupi i tyle.

Tylko konfromizm i elastyczność - idealiści i ludzie z kręgosłupem - kończą jak bohaterowie - ich pełne cmentarze... jak świat długi i szeroki.

Dlatego w kominiarce na protest a oficjalnie czas sie przyłaczyć do zwycięzców. 

Pan Gabriel ma racje - idą ciężkie czasy. I lepiej być przy stole niż zbierac okruchy.

 

 

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

umami @ewa-rembikowska 26 września 2021 10:52
26 września 2021 12:28

Tak było/jest rzeczywiście, cenny trop petera15k, chyba o to chodzi.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @gabriel-maciejewski 26 września 2021 12:25
26 września 2021 12:30

latoś cienko z grzybami w moim lesie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 26 września 2021 12:26
26 września 2021 12:30

To ja jestem ten głupi, bo ja na żadne antycowidowe protesty nie pójdę

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @umami 26 września 2021 12:25
26 września 2021 12:32

To już kwestia dyskusji skąd te działania są kierowane.

Koń jaki jest każdy widzi, bez względu na to co Kukowski napisał w tweecie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 26 września 2021 12:21
26 września 2021 12:44

Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze Pospieszalski gra w tej samej druzynie co Olszanski.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @handlarz 26 września 2021 11:15
26 września 2021 12:51

Wiem, siedzę w genealogii 17 lat.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 26 września 2021 12:44
26 września 2021 13:13

Jasne, przypadkiem się tam znalazł i wlazł na scenę, a Gadowski przypadkiem podłączył się z laptopa. Niech pan nie będzie dzieckiem, dobrze

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 26 września 2021 13:13
26 września 2021 13:40

A będzie jeszcze lepiej... bo będą gali na wzmacnianie roli miast. Tych mniejszych.

https://twitter.com/PawelKuki/status/1442078497736990726?s=20

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski 26 września 2021 12:23
26 września 2021 14:04

Nie twierdzę że "Piotr Wysocki" i Powstańcza Armia Krajowa to ta sama organizacja co Mormoni, ani tym bardziej Dee, ale od Dee niedaleko do Mormonów - pień i jego gałęzie.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @ewa-rembikowska 26 września 2021 12:51
26 września 2021 14:13

ciekawostka,

The percentage of Arab students at the Technion equals the percentage of the general Arab population in Israel: 20%

https://pl.wikipedia.org/wiki/Numerus_clausus_(szkolnictwo_wy%C5%BCsze)

Autor Gilad Japhet

Education BSc Software Engineering, Technion 1996, Summa Cum Laude

https://en.wikipedia.org/wiki/Technion_%E2%80%93_Israel_Institute_of_Technology

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
26 września 2021 14:23

Coś z tą genealogią jest na rzeczy. Za Wiki:

"W latach 1960–1983 opiekunem cmentarza był Pinkus Szenicer, następnie jego syn Bolesław Szenicer. W 2002 zastąpił go Przemysław Szpilman, odwołany ze stanowiska w 2020. Obecnie dyrektorem cmentarza jest genealog i hebraista Witold Wrzosiński."

https://www.dwutygodnik.com/artykul/7893-mordka-kucyk-gerszon-ambaras.html

zaloguj się by móc komentować

handlarz @ewa-rembikowska 26 września 2021 12:51
26 września 2021 14:32

przy okazji,

Kościół głosi możliwość zbawienia wszystkich ochrzczonych, niezależnie od tego, czy należeli kiedykolwiek do ich wspólnoty. Aby pomóc w zbawieniu, gromadzone są kopie wszelkich zapisów i rejestrów o urodzeniach i śmierci mieszkańców całej Ziemi. Gromadzone dane są wykorzystywane przez członków Kościoła przy dokonywaniu obrzędów za zmarłych, które muszą być dokonane za konkretne osoby. Zgromadzone dane archiwalne są udostępniane jednak nie tylko członkom wspólnoty, lecz wszystkim osobom zainteresowanym badaniami genealogicznymi.

Aby ten zamysł zrealizować, emisariusze mormonów podróżują po całym świecie i na podstawie umów z archiwami państwowymi i archiwami innych kościołów kopiują rejestry urodzeń i zgonów oraz inne dokumenty przydatne przy badaniach genealogicznych (spisy ludności, rejestry podatkowe itp.).https://pl.wikipedia.org/wiki/Mormonizm

zaloguj się by móc komentować

handlarz @Magazynier 26 września 2021 14:04
26 września 2021 14:36

od Dee niedaleko do Mormonów

LSD czy LDS

zaloguj się by móc komentować

klon @onyx 26 września 2021 14:23
26 września 2021 14:42

Istnieje  instytucja odrzucenia spadku.

Nie zawsze to działa? Nie jestem specjalistą "od prawa". 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @handlarz 26 września 2021 14:36
26 września 2021 15:22

LSD rozumienie, ale nie wiem co to LDS

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @handlarz 26 września 2021 14:36
26 września 2021 15:23

LSD rozumiem, ale nie wiem co to LDS

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 września 2021 15:23

" Patrząc na to dowiedziałem się dokładnie, kim są ludzie produkujący dziś w Polsce tak zwane patriotyczne treści. To jest pułk, albo nawet dwa pułki Marków Hoffmanów. Oni szczerze wierzą, że my wierzymy iż anioł Moroni pokazał Smithowi złote tablice. Ojcem duchowym tych ludzi jest prezes Kurski."

W PRL produkowali szajs i teraz produkuja szajs.

Z tym ze za Polski Ludowej byla plejada wybitnych aktorow, teraz ludzie musza ogladac Karolaka, Ostaszewska i innych.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 września 2021 15:25

"Czekam kiedy poseł Braun wyjawi nam, co jemu powiedział anioł Moroni i jakie to fragmenty zaginionych złotych tablic przekazał mu potajemnie człowiek, który ma dostęp do najtajniejszych dokumentów, oczywiście w stu procentach autentycznych."

Po tym jak zobaczylem na zdjeciu Brauna sciskajacego z usmiechem reke Zbigniewa Stonogi to uwierze juz we wszystko.

Nawet jak Braun sie rozbierze w sejmie i goly bedzie biegac wokol mownicy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 26 września 2021 15:23
26 września 2021 15:30

Co do Ostaszewskiej to jeszcze ten kwiatek, z polskiej wikipedii.

Pisza tam w jej biogramie ze juz w wieku szesciu lat zdecydowala o zostaniu aktorka.

 

O tym ze jest buddystka to pewnie wiedziala od urodzenia.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 26 września 2021 10:34
26 września 2021 15:36

"A propos mormonów. Są oni aktywni w obszarze genealogii."

Nie tylko genealogii.

Bardzo aktywnie nawracaja. Tu w Stanach, zwlaszcza tych zachodnich [bo to blizej ich centralnego osrodka w Utah], chodza po domach, pukaja, zaczepiaja ludzi na ulicy.

No i w Polsce po transformacji zaroilo sie od kaznodziejow przeroznego autoramentu.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @Magazynier 26 września 2021 15:23
26 września 2021 15:37

The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints – LDS czyli wiekszosc mormonow.

btw,

like it?

/stupid question/

zaloguj się by móc komentować

umami @Szczodrocha33 26 września 2021 15:30
26 września 2021 16:32

W poprzednim wcieleniu już planowała.

zaloguj się by móc komentować

umami @Szczodrocha33 26 września 2021 15:25
26 września 2021 16:37

Ten przykład z Bocheńskim jest bardo dobry. Można być logicznym do bólu, tylko pozostaje pytanie, o ten zestaw danych/zmiennych, którymi się operuje. Bo mając błędne dane, można, logicznie, dojść na manowce.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 26 września 2021 12:25
26 września 2021 16:57

Autorzy tego spektaklu, pierwowzór, to: Jan Parys i Jacek Suchecki.

Bocheńskiego gra Orzechowski, z tym Urbanem dobre, choć nie widzę fotosów z nim.
https://filmpolski.pl/fp/index.php?film=1252454 

Znowu jakiś kotlet odsmarzony, bo w 1984 nakręcili film Ultimatum:
Zamachowcy wyrzucają w butelce tekst ultimatum. Domagają się odwołania stanu wojennego w Polsce w ciągu 24 godzin. W przeciwnym razie grożą wysadzeniem budynku z zakładnikami. Do ambasady dzwoni redaktor Wolnej Europy. Pyta Raszkę, przedstawiającego się jako pułkownik Wybicki, o motywy i cele zamachu. Raszka powołuje się na Ordona i Wołodyjowskiego.

https://filmpolski.pl/fp/index.php?film=12890.

Nie widziałem ani filmu, ani spektaklu. Film kiedyś miałem szansę widzieć, ale pierwszy raz o nim słyszę, ale tych nowych produkcji z zasady nie oglądam.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @umami 26 września 2021 16:37
26 września 2021 17:14

tu jest troche o logice,

LOGIKA. Tradycyjnie pojmowano logikę jako naukę o poprawnym
wnioskowaniu. Obecnie logika składa się z trzech głównych części, a
mianowicie logiki formalnej, która jest teorią przedmiotów w ogóle, a
więc pewnego rodzaju ontologią, z ogólnej metodologii nauk i z semiotyki,
tj. logicznej teorii mowy. Logika formalna ma obecnie postać
matematyczną (logistyka*). Wokoło logiki istnieje długi szereg zabobonów,
z których wymienimy pięć.
1. Stosunkowo najbardziej niewinnym zabobonem jest pogląd,
wyznawany przez wielu filozofów, zgodnie z którym współczesną
logikę należałoby zastąpić przez jakąś logikę dawniejszą, np. kartezjańską
albo scholastyczną. Jest to zabobon, jako że współczesna (matematyczna)
logika obejmuje wszystko, co ma jakakolwiek wartość w
dawniejszych, historycznych postaciach logiki i to zwykle w znacznie
poprawniejszym sformułowaniu, a zarazem wiele rzeczy nowych.
Wydaje się, że filozofowie broniący przestarzałych postaci logiki
powodowani są chęcią uniknięcia ścisłości, jakiej domaga się logika
dzisiejsza.
2. Znacznie groźniejszy jest zabobon polegający na uznawaniu jakichś
innych, rzekomo “głębszych" logik, np. logiki uczuć, transcendentalnej,
dialektycznej itp. Skrajnym przykładem tych logik jest
rzekoma “logika objawienia". Na jej przykładzie łatwo jest poznać, że
owe “głębsze" logiki są zabobonami. Bo jeśli objawienie podane jest ludziom przez Boga i ma zapewne treść boską, to przecież musi
być im podane w postaci zrozumiałej dla ludzi, a więc w ludzkim
języku. Otóż ludzki język to język podlegający prawom semiotyki
logicznej i logiki formalnej. Mowa naruszająca ich prawa nie jest w
ogóle ludzką mową, ale niezrozumiałym bełkotem*. Podobnym
bełkotem jest mowa “dialektyczna", tj. gwałcąca zasadę niesprzeczności.
3. Ten zabobon zyskał u niefachowców niemało wskutek powstania
logik heterodoksyjnych, przede wszystkim logik wielowartościowych.
Mówi się np., że w logice trójwartościowej Łukasiewicza nie ma prawa
sprzeczności. Wobec istnienia wielu takich logik, mamy - powiada ten
zabobon - zupełną wolność w wyborze między różnymi, wzajemnie
sprzecznymi logikami czyli, w gruncie rzeczy, wolność wszelkiej
logiki. Ten zabobon wynika z nieznajomości rzeczywistego położenia.
Albowiem logiki heterodoksyjne albo 1. w ogóle nie są logikami, a
tylko formalizmami bez logicznej interpretacji, tj. zbiorami znaków, dla
których nie ma modelu logicznego, albo są 2. logikami częściowymi,
wycinkami logiki ogólnej (taką jest np. wspomniana logika
trójwartościowa Łukasiewicza), albo wreszcie 3. istnieją dla nich
interpretacje, pozwalające przekładać ich twierdzenia na złożone prawa
logiki zwykłej, dwuwartościowej.
4. Najradykalniejszą postacią logicznego zabobonu jest mniemanie
sformułowane przez Pascala w słowach Le coeur a ses raisons que
la raison ne connait point - “Serce ma racje, których rozum nie zna".
Mamy tu wyraz zabobonnego pragnienia wolności od “kajdanów
logiki".
Wspólnym korzeniem tych wszystkich zabobonów jest irracjonalizm*
- zabobon polegający na przyjmowaniu u człowieka jakiejś
władzy rzekomo “wyższej", która zdaniem zwolenników tego wierzenia
zastępuje z korzyścią rozum, a nie podlega prawom logiki.
Ale logika (formalna) nie jest niczym innym jak opisem najogólniejszych
cech przedmiotów w ogóle - kto więc uwalnia się od niej,
bełkocze. Poza logiką jest tylko nonsens.
W porównaniu z tymi groźnymi zabobonami znacznie mniej niebezpieczny że logika naukowa jest niezbędna do poprawnego rozumowania w życiu
codziennym. W rzeczywistości każdy człowiek ma logikę naturalną,
wrodzoną, która mu pozwala poprawnie rozumować, jak długo nie
chodzi o wnioskowanie bardzo złożone. Znaczenie logiki polega zresztą na
jej roli narzędzia nie tyle wnioskowania, ile analizy pojęć. Decydujące
znaczenie posiada logika, gdy chodzi o filozofię (podstawy)
matematyki, cybernetykę i przy analizie bardzo złożonych dowodów,
np. w matematyce i w metafizyce
*.

zaloguj się by móc komentować

umami @umami 26 września 2021 16:57
26 września 2021 17:20

Piszą pod tym pierwszym o Bocheńskim:
Przed II wojną światową opublikował zarys etyki wojskowej pt. „De Virtute Militari”.
Może stąd ta potrzeba wsadzenia tam Powstańczej Armii Krajowej?

 

zaloguj się by móc komentować

umami @handlarz 26 września 2021 17:14
26 września 2021 17:26

Nie wiem czemu to piszesz, ale wytłumacz może, po co negeocjował Bocheński?

Ja się odnosiłem do tego fragmentu tekstu Gospodarza:
Ojciec Bocheński już nie żyje i nie ma się co nad nim znęcać, jeśli zaś idzie o jego próbę opisania sytuacji Polski w roku 1944, to próbował on zmierzyć się z aniołem Moroni, to znaczy opisać nonsens i nielogiczną pułapkę, zastawioną na takich jak on. Pułapkę, której mechanizmu nie rozumiał, albowiem pycha podpowiadała mu, że zna już wszystkie zmienne układu, może więc wyciągać wnioski. Tymczasem nie znał ponad połowy tych danych i nie mógł logicznie orzekać o niczym. Jeśli dał się rzeczywiście wciągnąć w te negocjacje w ambasadzie, w roku 1982, to znaczy, że nie ma sensu zawracać sobie nim głowy.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @umami 26 września 2021 17:26
26 września 2021 17:27

napisalem wczesniej

zaloguj się by móc komentować



handlarz @umami 26 września 2021 17:26
26 września 2021 17:37

cytujesz belkot, niestety,

czy wiesz kto pisal, ze o.Bochenski/a nie Bochenski/ 'na łożu smierci wygrazal piescia Panu Bogu?'

czytales o.Bochenskiego?, pytanie z gatunku http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/czy-to-co-twoje-bedzie-zatracone

zaloguj się by móc komentować

handlarz @umami 26 września 2021 17:33
26 września 2021 17:40

to zostawmy temat,

greetings

zaloguj się by móc komentować

peter15k @klon 26 września 2021 14:42
26 września 2021 17:50

Jeżeli syn odrzuca spadek po ojcu dług przechodzi na wnuka...itd.  Dlatego tak  kluczowa jest wojna o "praworządność" i "opanowanie" systemu prawnego.  Tak samo obecna wojna o praworzadność ma związek z kredytami hipotecznymi banków "okragłęgo stołu" które mają "ulokowane" tam mld zł do windykacji 

A tu już gotowe schematy działania kancelarii

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 26 września 2021 17:50
26 września 2021 18:12

spadek należy odrzucać przez każdego kto tylko może brać udzial w dzidziczeniu [dzieci, wnuki,...] ale dotyczy to osób żyjących w dacie odrzucania spadku; cały system ma kreowac realcje wierzyciel-dłużnik a dłużnicy maja mniej praw niz Żydzi w III Rzeszy; to jest istota tworzenia i stosowania prawa w każdej postaci, takze rozwój patologii taka doktryne okazuje; 'lepiej miec więcej dłuznikow niz mniej' - tego uczą na studiach prawniczych i np. ujawniony adwokat co wyłudza wyroki sądowe doczeka wytlumaczenia od dziekana izby adwokackiej "on nie wyłudzal on nie znał prawa' - to jest RP XXI wieku; zorganizowana przestępczość ma za tworców i wykonawców prawników [100/100];

Tego należy sie uczyć a nie zajmować się FKonecznym i innymi pierdołami

... 5.  Propozycje:

 a) Sędzia Śledczy – ukierunkowany ustawowo na wykrywanie przestępstw przeciwko dobru wymiaru sprawiedliwości RP i podległy Prezydentowi RP,

b) uprawnienia dla Prezesów Sądów skutkujące ingerowaniem w tok postępowań ale nie naruszające niezawisłości sędziowskiej,

c) wymuszenie zaangażowanie Prokuratury w postępowaniach cywilnych, administracyjnych [patrz: a)],

d) ustawowe dozwolenie NGO [nadzór Ministra Sprawiedliwości] na występowanie jako strona posiadająca bezpośredni interes prawny,

e)  nowa ścieżki wznawiania bądź unieważniania wyroków żeby nie absorbować SN RP.

6. Odszkodowania zasądzane od Skarbu Państwa za ‘błędy’ aparatu wymiaru sprawiedliwości mają mieć przełożenie bezpośrednie na budżety resortów i na wynagrodzenia/emerytury. Uzasadnieniem jest fakt, iż patologię przekazuje się coraz to nowym pokoleniom polskich sędziów i tworzy się zorganizowaną przestępczość opartą na niezawisłości sędziowskiej oraz niezależności prokuratorskiej. Środowiska te przedkładają lojalność środowiskową ponad prawo RP.

Oszustwa sądowe.  

Orzeczenia sądowe kreują normy społeczne oraz służą do egzekwowania zachowań społecznych.

Wszelkie kontakty z administracją oraz innymi podmiotami coraz częściej kończą się spotkaniami na salach sądowych. Pojęcie sąd należy rozumieć jako przestrzeń sądowa obejmującą wszystkie funktory tj: sędziów, adwokatów, prokuratorów, biegłych sądowych, strony, inne.

Od kilku lata badamy występujące patologie w przestrzeni sądowej.

Podsumowaniem stanu sądownictwa jest diagnoza dokonana przez SN RP opisana w orzeczeniu IV KK 93/09 z dnia: 27.11.2009r.:

..”Analiza uzasadnienia zaskarżonego wyroku nie pozostawia wątpliwości co do tego, że  Sąd Okręgowy [w Krakowie] nie rozważył żadnego z zarzutów podniesionych w apelacji. Ponadto do treści wniesionego środka odniósł się w tonie nie tylko ironicznym, ale ponadto w sposób mogący świadczyć o rozpoznaniu apelacji z naruszeniem zasady bezstronności.”

Patologia w przestrzeni sądowej przejawia się przede wszystkim występującymi oszustwami.

Podstawowa klasyfikacja oszustw sądowych obejmuje:

- oszustwo na tytuł wykonawczy: zaspokojony, kopiowany, fałszowany,

[sędziowie, komornicy, adwokaci, strony],

- oszustwo na ‘ważny interes społeczny’: orzeczenia bez materii dowodowej tzw. na sentencje oraz na nie istniejące normy prawne,

[sędziowie],

- oszustwa na fikcyjnych wierzycieli: dopisywanie fikcyjnych wierzycieli jako uczestników postępowań,

[komornicy, sędziowie],

- oszustwa na fikcyjne wierzytelności/długi: niewykreślone hipoteki, zabezpieczenia fikcyjnych roszczeń, decyzje administracyjne,

[sędziowie, komornicy, adwokaci, strony]

- oszustwa na fikcyjnych pełnomocników: kreowanie fikcyjnych pełnomocników w celu uniemożliwienia udziału w postępowaniu,

[sędziowie],

- oszustwa fałszowania dokumentów: zwrotki, pisma, przez nadpisywanie/dopisywanie/etc,

[sędziowie, strony],

- oszustwa na podmianę danych: w postępowaniach podstawia się podmioty o podobnie brzmiących nazwach/nazwiskach,

[sędziowie, prokuratorzy, komornicy],

- oszustwa z wykorzystywaniem fikcyjnych podstaw prawnych: wbrew normom ustawowym i konstytucyjnym np. nieistniejące paragrafy,

[sędziowie, prokuratorzy, komornicy],

- oszustwa spedycyjne: korespondencje na fikcyjne adresy stron i fikcyjnych pełnomocników,

[sędziowie, adwokaci, komornicy, strony],

- oszustwa na zmianę treści protokołów: zmiana treści,

[sędziowie],

- oszustwa proceduralne: przetrzymywanie korespondencji, nierejestrowanie pism, nie nadawanie tytułów wykonawczych, nadawanie tytułów wykonawczych na zlecenia,

[sędziowie, prokuratorzy],

Wchodząc do przestrzeni sądowej należy mieć świadomość, że patologia jest tam normą a środowiskowa solidarność uniemożliwia skuteczne przeciwdziałania.

                                       Oszustwa tzw. komornicze.

- wypożyczanie zaspokojonych tytułów wykonawczych i kierowanie ich do powtórnych egzekucji,

- nie nanoszenie adnotacji o zaspokojeniu tytułu wykonawczego,

- wszczynanie egzekucji bez tytułów wykonawczych,

- wszczynanie egzekucji bez wniosków wierzyciela o wszczęcie egzekucji z mienia [tzw. egzekucje na telefon],

- dokonywanie egzekucji na podstawie fikcyjnych wierzytelności,

- dopisywanie do postępowań fikcyjnych wierzycieli [nawet bez ich wniosków i bez jakichkolwiek podstaw prawnych],

- łączenie egzekucji w celu epatowania ilością wierzycieli w postępowaniu,

- dyskontowanie nieważnych operatów szacunkowych [brak adnotacji o przedłużeniu ważności operatu],

- egzekucje przez tzw. podkładkę tytułu własności i dłużnika,

- nieuwzględnianie prawa własności w postępowaniach,

- fałszowanie akt sądowych i komorniczych [np. podmiana dokumentów źródłowych tj. klauzule wykonalności],

- egzekucje na podstawie kserokopii tytułów wykonawczych i klauzul wykonalności,

- poświadczanie nieprawdy w dokumentach urzędowych,

- uruchamianie tzw. oscylatorów egzekucyjnych [egzekucja, koszty adwokackie i komornicze, egzekucja kosztów, nowe koszty i nowa egzekucja, itd.],

 

Praktycznie powstał cały przemysł okradania obywatel RP niby zgodnie z prawem obejmujący: sędziów, komorników, adwokatów, radców prawnych, biegłych sądowych, ….

Jak rozpoznawać patologie? Jak się bronić przed patologią? To już tematy na inne spotkania.

Wszystkie informacje pochodzą z udokumentowanych postępowań organów administracji państwa o nazwie RP.

Przykład:

Oznaczenia w tekście:

- NUSKK [Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków Krowodrza]

- SRKK [Sąd Rejonowy dla Krakowa Krowodrzy]

- SO [Sąd Okręgowy w Krakowie]

   Manierą krakowskiego [i nie tylko] sądownictwa jest opisanie w orzeczeniu SN RP IV KK 93/09 z dnia: 27.11.2009r.:

..”Analiza uzasadnienia zaskarżonego wyroku nie pozostawia wątpliwości co do tego, że  Sąd Okręgowy [w Krakowie] nie rozważył żadnego z zarzutów podniesionych w apelacji. Ponadto do treści wniesionego środka odniósł się w tonie nie tylko ironicznym, ale ponadto w sposób mogący świadczyć o rozpoznaniu apelacji z naruszeniem zasady bezstronności.”

Poniżej opis procederu, który jest multiplikowany w najróżniejszych wariantach w polskich sądach, od Tatr do Bałtyku.

                                     Modelowanie oszustwa sądowego.

Istota zasadza się na wyłudzeniach orzeczeń sądowych z dyskontowaniem schematów:

- dwóch lub więcej zmówionych świadków i fikcyjne zdarzenie/a,

- fałszowany dokument i dwóch lub więcej zmówionych świadków.

Dokument jest uznawany za sfałszowany np. przez przerobienie gdy został zmieniony jego wygląd w wyniku czynności, które nie były wykonywane podczas powstawania dokumentu. Bez znaczenia jest w jakim celu i jakimi intencjami sprawca/y się kierowali. Dokument jest albo oryginalny albo nieoryginalny, czyli sfałszowany. Wielokrotnie w krakowskich sądach zlokalizowano przerabianie kserokopii i przedkładanie ich jako mających odzwierciedlać oryginały. Dopisywanie do pierwotnego dokumentu dodatkowych treści [ręcznie i/lub maszynowo] jest fałszowaniem przez przerabianie.

......

zaloguj się by móc komentować

umami @handlarz 26 września 2021 17:37
26 września 2021 20:53

To jest odpowiedź z gatunku nie wiesz co pisał x, to nie mamy o czym rozmawiać.

Masz szansę mnie oświecić, bo ja nie czytałem Bocheńskiego i nie wiem czemu cytuję bełkot. Zdaje mi się też, że to ma mało wspólnego z tym, do czego się odnosił Gospodarz — logik–antykomunista wpada w pułapkę komunistów i negocjuje.

Z kontekstu jasno wynika, o którego Bocheńskiego chodzi, więc nie ma chyba powodu za każdym razem dodawać Ojciec.
Równie dobrze można napisać nie o. Bochenski tylko o. Bocheński, ale po co tak się czepiać?

I jakie ma znaczenie kto twierdzi, że groził na łożu śmierci pięścią Panu Bogu?

Jesteś jakimś strażnikiem tajnej wiedzy?

zaloguj się by móc komentować

DrWall @gabriel-maciejewski
26 września 2021 22:32

A wiesz, że w każdą sobotę, w radiowej Trójce zaraz po Wojciechu Cejrowskim ma swoją audycję Redbad Klynstra? I coż za przypadek, akurat w tej wczorajszej rozmawiał na antenie z Królikiewiczem-Raginisem. 

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @umami 26 września 2021 17:33
26 września 2021 22:51

W tym kontekście warto przywołać wymowną tezę Bocheńskiego:

„Wiedza, rozum są dzisiaj tak zagrożone, jak to się niegdyś rzadko zdarzało, a wraz z nimi zagrożone jest także to, co ludzkie po prostu; być może nawet samo istnienie człowieka. Tylko autentyczna filozofia, która do poznawania używa wszystkich środków, mogłaby przyjść z pomocą w tej sytuacji. Nie zaś nauki szczegółowe, i podobne im upraszczające systemy, które jako związane z jedną metodą, nie są w stanie ogarnąć całości”.

zaloguj się by móc komentować

umami @ApesCornelius 26 września 2021 22:51
26 września 2021 23:07

Arcy to mądre, tylko jak ta autentyczna filozofia (i która to ta nieautentyczna?) chroni przed prowokacją?

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @umami 26 września 2021 23:07
26 września 2021 23:51

Proponuję przeczytać encyklikę Leona XIII 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/%C3%86terni_Patris

I zainteresować się postacią niezwykłą

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Mieczys%C5%82aw_Albert_Kr%C4%85piec
I taka ciekawostka.

Filozof który za PRL utworzył fundusz, na który składało się kilka milionów dolarów na specjalnym koncie w Watykanie, którym dysponował jego kolega z gimnazjum w Tarnopolu – Władysław Rubin.

Cały tekst w linku  poniżej:

http://www.ptta.pl/index.php?id=news5&lang=pl

 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ThePazzo 26 września 2021 12:26
26 września 2021 23:51

Wiesz, od kilku dni mam samochód i nie mam. Nie ma paliwa nigdzie wokół mnie. Tak będzie wyglądał świat za chwilę.

Ok, będzie można sobie pogadać w Internecie. Ale zdaje się w Chinach nie ma na przykład YouTube. I w ogóle ten Internet tam, to tak jak ja mam teraz. Jest ale może go nie być.

Stale mam to w głowie. I przestaje mi się chcieć cokolwiek już w tym Internecie. Świat na niby. Zresztą, nie ma już innego. Więc trzeba się w to bawić.

Bo w co? Brawo Hubert, a Iga jeszcze pokaże ☺

_____

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski
26 września 2021 23:52

"Najsławniejszy już autor Karnowskich, noszący to samo co ja nazwisko, zastanawia się, dlaczego Sumliński podpiera się doradcami Leszka Bubla? Szczególnie niejakim Szenicerem, który był wcześniej dozorcą żydowskiego cmentarza przy Okopowej, a teraz zamienił się w zajadłego antysemitę. Nie wiem doprawdy, co powiedzieć panu Jakubowi."

Najlepiej byłoby na początek odpowiedzieć wprost na zadane pytanie, bo, doprawdy, nic bardziej do prawdy nie zbliża, jak prosta odpowiedź na proste pytanie. Tym bardziej, że w gruncie rzeczy "pan Jakub" sam na to pytanie, zapewne bezwiednie, odpowiada sobie takim passusem:

"Spośród tysięcy osób wyznania mojżeszowego, które mogłyby w filmie Sumlińskiego wykazać się sceptycyzmem wobec przerwania ekshumacji w Jedwabnem autorzy wzięli akurat spadkobiercę PRLowskich tradycji swojego zasłużonego dla komunizmu ojca."

Pan Jakub mógłby wymienić, ot tak dla przykładu, jakąś setkę, albo niech tylko parę osób "wyznania mojżeszowego" z tych "tysięcy, skłonnych wyrazić swój sceptycyzm wobec przerwania ekshumacji w Jedwabnem" - publicznie, wszem i wobec, a nie półgębkiem na uboczu. Nie wykluczam, że takie osoby w Polsce istnieją, ale ja o nich nie słyszałem. Z dużą dozą pewności można założyć, że Sumliński też o nich nie słyszał i posłużył się jedynym dostępnym chętnym, spełniającym formalne wymogi "strony żydowskiej". Te tysiące występujące w narracji J. Maciejewskigo w najlepszym wypadku siedzą cichutko jak mysz pod miotłą, aby nie narazić się - nie wiadomo komu bardziej - czy swym braciom z pochodzenia, czy aktualnie rządzącemu PISowi, który jest odpowiedzialny w osobach Kaczyńskich zarówno za wstrzymanie ekshumacji i przerwanie śledztwa, jak i za jego nie wznowienie. 

A ocenę roli Bolesława Szenicera w filmie zacząłbym od postawienia pytania - kłamie, czy mówi prawdę, bo chyba to jest najważniejsze..?

Podobnie z filmem Sumlińskiego, kwestią podstawową nie jest jego twórca, ale czy sam film oddaje rzeczywistość, czy ją wypacza, oraz czy służy interesowi polskiemu, czy nie.

I tyle.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
27 września 2021 00:44

Anioł Moroni czasem krąży nad głowami tych, co wyciągają pochopne wnioski/oceny postaci ze spektakli teatralnych...Tymczasem rzeczywistość jest znacznie bardziej skomplikowana. Ktoś o. Bocheńskim po niemal 30 latach próbuje przykryć tajemniczą historię z udziałem szwajcarskich (chyba nie tylko!) służb. I nawet nie próbuje szukać po latach śladów głównego sprawcy, niejakiego Floriana Kruszyka, choć nic nie wskazuje, aby zszedł z tego świata, a jego wspólnik jest dzisiaj "szanowanym biznesmenem na Opolszczyźnie", a nawet poetą i akwarelistą! https://www.taniaksiazka.pl/co-znaczy-przezyc-8230-miroslaw-plewinski-p-1503620.html

Tak w każdym razie nadaje Radio Opole https://radio.opole.pl/400,65,tajemnica-polskiego-zamachu-na-ambasade-w-bernie

Biografii Kruszyka - płk. Wysockiego z Wysocka k. Ostrowa Wielkopolskiego, urwanej dziwnie na 1982 r., wujek Gugiel jest pełen, poczynając od ciotki Wiki. Bliżej mu zdecydowanie do Olszańskiego, niż do Pospieszalskiego i Brauna, nawet gdyby stali obok siebie, a anioł Moroni szeptał, że to wspólnicy. Dlatego linkować nie będę, każdy może sobie sprawdzić.

A co do logiki, to implikacja jest fałszywa tylko wtedy, kiedy z prawdziwych przesłanek wyciąga się fałszywe wnioski. Wyciąganie poprawnych wniosków z niekompletnych lub fałszywych przesłanek nie falsyfikuje wnioskowania w rachunku zdań. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Alrus 26 września 2021 23:52
27 września 2021 06:43

Naprawdę wierzy pan w to, że jakiś film może oddawać rzeczywistość? A Sumliński jest może filmowcem? Od kiedy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 27 września 2021 00:44
27 września 2021 06:46

Czyli zdanie Polska była w obozie zwycięzców a jednak przegrała wojnę jest prawdziwe? 

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @ewa-rembikowska 26 września 2021 10:52
27 września 2021 08:34

Z parafii? Serio? To kto im - heretykom przecież, udostępnił dane z. katolickich przecież, parafii? Czy coś o tym wiadomo? Jakiś ślad? Kto za tym stał po "naszej" stronie?

zaloguj się by móc komentować

Strikt @Szczodrocha33 26 września 2021 15:36
27 września 2021 10:14

W Warszawie też nawracają na ulicach. I uczą angielskiego za darmo, co przyciąga.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @jolanta-gancarz 27 września 2021 00:44
27 września 2021 10:31

 Furgler characterized Kruszyk as a "fanatic" driven by a mixture of political and criminal motives.

In an interview with Swiss radio, Joseph Bochenski, the Polish-born philosophy professor who helped mediate the crisis, said of Kruszyk: "This wasn't at all a political affair. He wanted money."

Florian Kruszyk, 42, a Polish emigre who served a nine-year sentence in Austria for the armed holdup of a jewelry shop. In 1969 he was arrested in Vienna for robbing a jewelry store and holding hostage, with the help of three others, the family that owned it. He served nine years in prison.

After his release, Kruszyk applied for political asylum in Switzerland but was refused, Furgler said, because of his criminal past and was forced to leave Switzerland.

Kruszyk went to Holland, where he married a Dutch woman, thereby gaining a residency permit. Swiss officials said today that Dutch authorities told them that Kruszyk had made threats against the Polish Embassy in The Hague and had expressed concerns that he was being hunted by Polish security forces.https://www.washingtonpost.com/archive/politics/1982/09/10/swiss-storm-embassy-free-captives/f5392fc1-e7db-4791-98d6-bbe07c171823/

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski 27 września 2021 06:43
27 września 2021 11:01

Oczywiście, że film, jak każda opowieść, może oddawać rzeczywistość. 

Sumliński nie jest filmowcem, jednak mamy film Sumlińskiego. Z Ziemkiewiczem i Szenicerem. 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 27 września 2021 06:46
27 września 2021 11:10

Myślę, że sam dobrze wiesz. Ale odpowiem: tak, jako gorzka konstatacja zdrady sojuszników.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @handlarz 27 września 2021 10:31
27 września 2021 11:14

No i...? Gdzie tu jest wyjście poza 1982 r., tudzież informacje, zawarte w polskiej Wiki? Chyba tylko ta holenderska żona?

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski 27 września 2021 06:43
27 września 2021 20:26

Ten film oddawał rzeczywistość - oczywiście mimo woli reżysera, scenarzysty i całej ekipy, chyba jedynie poza cenzorem:

https://filmpolski.pl/fp/index.php?film=12890 

Szkoda, że nie mogłem tego dzieła znaleźć na yt. 

Ale to wszystko to oczywiście sarkazm z mojej strony.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewa-rembikowska 26 września 2021 12:51
28 września 2021 00:08

Nie wiem czy nie należy łączyć sprawy synalizowanej przez znajomego z Pani informacją o niegdysiejszym mikrofilmowaniu ksiąg parafialnych, a mianowicie spotkał się kilkukrotnie z niechęcią lub brakiem zgody na dostęp do ksiąg parafialnych mimo iż sygnalizował, że chodzi mu o szukanie danych dotyczących urodzin, zgonów i ślubów jego przodków.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @ApesCornelius 26 września 2021 23:51
2 października 2021 04:35

Dzięki za link do artykułu o o. Krąpcu. 
Ważne żeby wiedzieć i pamiętać o tym jak działają siły antykościelne i antychrześcijańskie. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
2 października 2021 21:24

I dlatego to lubię, bo już mówili by odzwiedzić psychiatrę.

P.S.

są inne problemy.

:)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować