-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Lance Armstrong polskiej polityki?

Wiele osób pamięta kolarza nazwiskiem Lance Armstrong, który wygrywał Tour de France kilka razy z rzędu z przewagą tak miażdżącą, że wyścig ten nazwano w końcu Tour de Lance. Wiele lat temu pisałem tu o nim i o kimś jeszcze, do kogo go porównałem, ale nie pamiętam już kto był bohaterem tamtego tekstu. Przypomina mi się jedynie pewien komentarz, który stanowił finał dyskusji. Ktoś napisał, że wie, co łączy tego bohatera i Armstronga – lans!

Zapamiętałem sobie to dobrze, bo na odległość zaleciało mi to metodą. Ci co oglądali wyścigi kolarskie pamiętają ile wysiłku media wkładały w to, by oddalić od Armstronga podejrzenia o doping. Pisało się wręcz, że to niemożliwe, że to samorodny talent i wielkość sama w sobie. I tak aż do momentu kiedy przyszło opamiętanie, a testy wykazały, że pan Armstrong całą swoją karierę zbudował na kłamstwie. Po cichu oddał medale i wycofał się z życia publicznego. I nawet nie chce mi się sprawdzać co on dzisiaj robi. Dziś w sytuacji, kiedy w kobiecych zawodach sportowych startują faceci, Lance wydaje się być osobistością z innej, malowniczej epoki, kimś w rodzaju przedwojennego kasiarza, albo podróżnika z XIX wieku, który ma co prawda różne rzeczy na sumieniu, ale za to fajnie opowiada.

Czy kariery polityków buduje się na tej samej zasadzie co karierę Lance’a? Ja tego nie wiem, ale jeśli tak, to warto się zastanowić co jest dopingiem?

Nie zrobimy tego od razu, chcę bowiem – raz jeszcze – przypomnieć konkurs sms, ogłoszony dawno temu, który dziś chyba już zarzucono. Chodziło o wybory jakiegoś patrioty roku czy kogoś podobnego. Były to już te czasy, kiedy nie organizowano wśród blogerów konkursów li tylko sms-owych, albowiem wygrywaliśmy je ze znaczną przewagą głosów, ale dodawano do konkursu specjalne komisje złożone z zaufanych ludzi, którzy orzekali kto powinien wygrać. No, ale trzeba było ujawnić ile kto dostał tych sms. W tym pierwszym konkursie, przy sporym zaangażowaniu komentatorów z bloga i społeczności skupiającej się wokół niego, jeszcze w salonie24, zdobyłem 700 sms. Oczywiście przegrałem, bo wygrał ten konkurs prof. Nowak, który był drugi i zebrał 140 sms. Nie pamiętam ile trwało to zbieranie, ale naprawdę dużo czasu. Mieliśmy sporo satysfakcji, bo dystans na jaki odsadziliśmy zwycięzcę był w zasadzie nie do wyrównania. Dziś o żadnych konkursach już mowy nawet nie ma, albowiem wszystko jest zabetonowane i każdy wie, kto ma dostać jaką nagrodę i za co. Każda organizacja też wprowadza, tylnymi drzwiami, ekspertów do różnych gremiów wypowiadających się publicznie, ci zaś znienacka pokazują się publiczności, a ta ma uwierzyć, że oto zjawił się ktoś nie tylko przenikliwy, ale także zasłużony.

Podobne rzeczy dzieją się także w wyborach. Oto dawno nie widziani politycy, których mieliśmy nadzieję już nie oglądać, wyskakują niczym diabeł z pudełka i stają się posłami. Potem zaś kandydują na prezydenta lub popierają swojego kandydata. Oto gwiazdy YT, które występując na tle białej ściany, w białej koszuli, pod którą kryje się równie jak koszula blada skóra, opowiadający głosem płaczliwym o swoich różnych przygodach, bez żadnych problemów zostają posłami.

Do tego dochodzą kandydaci, którzy są tak wielbieni przez wyborców, że ci, w niedługim czasie sami wtykają im w ręce dziesiątki tysięcy podpisów, czyniąc ich kandydaturę wiarygodną. Kandydaci ci udzielają wywiadów w mediach, a przepytujący ich dziennikarze nie mogą wyjść z podziwu i zaskoczenia, jak to było – kurczę – możliwe. I my także wierzymy, że było możliwe, bo jak tu nie wierzyć, kiedy sam kandydat mówi, że o żadnym dopingu nie może być mowy, bo PKW wszystko sprawdza. No, a jak sprawdza to gdzie jest problem?

Wszystkie podpisy są autentyczne, tak samo poparcie. Trzeba tylko czekać, aż nadejdzie dzień wyborów i okaże się jakie miejsc taki kandydat zajął i ile głosów zdobył. Ja wierzę, że zdobędzie dużo.

Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości, czy szczerość takich kandydatów jest najwyższej próby, powinien – zanim zacznie rzucać oskarżenia – zastanowić się jak działają dzisiaj media. I dlaczego dziennikarze czy też ludzie się za takowych uważający w zasadzie nie wychodzą ze studia. Jedynym zaś narzędziem weryfikacji newsów jakie mają do dyspozycji jest fraza – Naprawdę?! Pan tak mówi serio? To chyba niemożliwe? Kandydat wtedy odpowiada, że owszem, to co mówi jest jak najbardziej możliwe, a dowodu nie trzeba szukać daleko – są nim bowiem potwierdzające autentyczność sytuacji instytucje strzegące wyborów. I koniec.

Oczywiście, kogoś może to drażnić i ktoś może nie dowierzać, ale bądźmy do diaska ludźmi i dajmy innym szansę, szczególnie, że sami nie potrafimy im dorównać. No, może czasem, jak ktoś jakiś konkurs sms zorganizuje. Nie jest lekko, powiem Wam, będąc sławnym blogerem, zebrać 700 sms. Nie wyobrażam sobie więc nawet tego trudu, który był udziałem kandydatów, bez zaplecza i struktury, którym udało się wskoczyć na poziom powyżej 100 tysięcy podpisów. No i tego poziomu zaufania do kandydata też sobie wyobrazić nie potrafię.

Myślę, że wyżej od owego poparcia sklasyfikowane być mogą jedynie występy dzieci, które pojawiają się od czasu do czasu na mitingach wyborczych. Zadają one drżącymi głosikami poważne pytania, a potem równie poważni i zatroskani o nasz los politycy na te pytania odpowiadają. Czynią to także ci politycy, którzy do niedawna politykami nie byli, ale za to wyżywali się w ironicznych demaskacjach innych polityków. I nie wiadomo doprawdy, co ich mogło skłonić do zmiany postawy. Ci sprawiło, że z bezkompromisowych poszukiwaczy prawdy, zamienili się politycznych edukatorów rodem z radzieckich czytanek, które wszyscy pamiętamy ze szkoły podstawowej.

Myślę, że tak wielbiony tu przez nas autentyzm, reprezentowany przez różne postaci sceny politycznej odchodzi w przeszłość. To co mamy przed sobą, to konfrontacja konwencji i formatów, a jedyny kłopot – mam wrażenie – polega na tym, że brakuje u nas zdolnych reżyserów. Ci zaś, którzy za takowych uchodzili, sami poszli w politykę i traktują z najwyższą powagą pytania zadawane im przez dzieci, które przypadkowo znalazły się na wyborczym mitingu.

Kolejnym etapem, nie może być inaczej, będą prześladowania niedowiarków. Czyli takich, którym się zdaje, że polityka ma coś wspólnego z autentyzmem deklaracji postaw. Na szczęście my do nich nie należymy.

Żeby coś się zmieniło w opisanych wyżej relacjach trzeba poczekać na wojnę. Wtedy wszyscy ci, których dziś obserwujemy rzucą się do sprawdzania czy ich gwarancje, co je otrzymali wcześniej od Lance Armstronga, rzeczywiście działają. No, a w polityce pojawią się ludzie mówiąc własnym głosem. Czy jednak chciałbym dożyć takiego momentu, pewien nie jestem. Może więc lepiej odwrócić się w ogóle od polityki i nie zawracać sobie nimi wszystkimi głowy?

Nieustająco polecam naszą księgarnię

https://basnjakniedzwiedz.pl/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/



tagi: media  kampania  sukces  wybory  autentyczność  podpisy 

gabriel-maciejewski
24 marca 2025 08:32
58     2326    23 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 09:10

"Ci zaś, którzy za takowych uchodzili, sami poszli w politykę i traktują z najwyższą powagą pytania zadawane im przez dzieci, które przypadkowo znalazły się na wyborczym mitingu."

Tak, to jest najlepszy i na dodatek stary trick. Pamiętam kampanię wyborczą Kwaśniewskiego w jakimś zapchlonym Wołowie, gdzie na wiecu pod czujnym okiem Kalisza były umundorowane drużyny zuchów i harcerzy i kilka osób cywilnych.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 10:06

Moim zdaniem do roli  polityków powinni być desygnowani przede wszystkim zawodowi aktorzy, ktorzy w stosownym momencie potrafią zapłakać albo zaśmiac się jak najbardziej wiarygodnie. Polityk-naturszczyk może bowiem pomylić się i zaśmiać  wówczas, kiedy trzeba  zapłakać. Zawodowy aktor nie pomyli się nigdy, nawet obudzony ze snu w środku nocy. No i koszty podszkolenia zawodowego aktora do nowej roli okażą się niewspółmiernie niższe, niż kogoś kto dotychczas  uczył nauczania poczatkowego w zreformowanej oświacie i który wszystko, co tam wstawiono do programu nauczania, bierze serio. Takich trudno szybko przeformatować i efekty, jak to obserwujemy na codzień, przeważnie bywają żałosne.
Po prostu zwyciężyć musi  czysta kalkulacja kosztów i zysków. Tak więc pełna teatralizacja polityki jest jeszcze przed nami.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 10:12

Przyznam, że trudno napisać jakikolwiek komentarz do felietonu kolegi GOSPODARZA. No chyba, że się weźmie jakiś lewar albo skocznie ... (w sensie trampolinę do wybicia)

Moją trampoliną będzą "Czyste spekulacje i moralne opory doktora Oppenheimera". W polityce sprawą ŻYCIA I ŚMIERCI jest odpowiedź na proste fizyczne pytania - "Gdzie jesteśmy i Co tu rządzi"

Konkursy i ich zwyciężcy to też odpowiedź na podobne zestawy pytań.

Sport jak nauka jest propagandową SOFTPOWER, ... więc Lance Armstrong ciągle jest WIELKI a lance armstrong polskiej polityki mały. Dlaczego? Bo to ciągle facem, mężczyzna, aktywny człowiek ... zaś niektóre niemieckie sportsmenki - kobiety, to faceci, z problemami zdrowotnumi ... inwalidzi sportowi.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 10:13

Czyli naszym problemem jest to, że nas podatników jest za dużo. To znaczy że obniżenie podatków to takie obiecanki cacanki. Za duża pokusa dla parlamentarzystów. Im więcej podatników tym wyższe podatki, składki, akcyzy, procenty na zbrojenia, itp. I więcej podatków tym bardziej dostęp do tej kasy okopany przez układy. 

Wojna, trzęsienie ziemi, wulkan, meteoryt. Takie sprawy. Powrót do feudalizmu niemożliwy. A wtedy wybierali po taniości, bo z własnego sąsiedztwa do sejmiku, z własnego gangu do sejmu. Elekcyjni nie musieli tyle inwestować w kampanię. Wystarczyło, że mieli nazwisko i na Mszy św. zasiedli na tronie po prawicy Biskupa ubrani w bisiory i piórka. Ech, łezka się kręci ...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 24 marca 2025 10:13
24 marca 2025 10:28

Dochodzi jeszcze ważny element , a w zasadzie najwazniejszy, ktorym jest  prowizja od zawieranych kontraktów, dajmy na zbrojeniowych, bo one sa najdroższe.  Ta nieoficjalna, of course. Ale zeby [odatnik nie czuł sie zbyt okpiony, nalezy wykreować wroga oraz zagrozenie uzasadniające takie wydatki. A im wieksze zakupy tym większa prowizja. Zatem zagrozenie musibyc stałe i corz bardziej dmuchane.  Czy ten schemat działania  czegoś komus  nie przypomina z dzisiejszych realiów?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Magazynier 24 marca 2025 10:13
24 marca 2025 10:36

Kto obiecywał obniżkę VAT do poprzedniego poziomu 22%?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 24 marca 2025 10:28
24 marca 2025 11:16

No przypomina. Ale Putin musi mieć jakieś odsetki z tej prowizji. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 11:17

"Może więc lepiej odwrócić się w ogóle od polityki "

No tak, ale jak tu się odwrócić gdy z tyłu głowy, ktoś stuka - patrzysz a to niemiec  i mówi odaj nam nasz Śląsk, oddaj nam  nasze Pomorze i Kraj Warty też a my cię będziemy bronić armią europejską, będziemy produkować dla ciebie broń i tak wogóle nie będziesz się musiał o nic martwić. Widzisz jak masz dobrze z naszymi marketami.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 11:18

Bez polityki można żyć, ale generalnie na politykę i propagandę jest zapotrzebowanie. CNN i inne naśladowcze stacje typu "cośtam24" to potwierdzają.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @atelin 24 marca 2025 10:36
24 marca 2025 11:19

Chyba Bierut, co nie? Czy Gomułka?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 24 marca 2025 10:28
24 marca 2025 11:21

Poza tym Trump zepsuł im zabawę. Zerwał kontrakty. Zepsuł kontrakty Berlinowi, Paryżowi i Londynowi. 

zaloguj się by móc komentować


marianna @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 11:44

https://www.youtube.com/watch?v=2egJR9Fy_hs

Jeżeli to było wyreżyserowane , to na wysokim poziomie. Świetna szkoła! Przecież oni wszyscy grają w tym spektaklu. Jedni lepiej , inni gorzej . Ten kandydat akurat wyśmienicie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @atelin 24 marca 2025 11:24
24 marca 2025 11:45

Ach, jednak to ten podstępny Kaczor. Usprawiedliwiam go, bo gdyby obniżył partia dyrektorsko-moskiewska nie darowałaby mu tego. Wyrok jak nic. 

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 11:54

Historia Lance Armstronga jest troche inna niz ta, ktora zostala zaprezentowana w mediach.

Armstrong przeszedl przeszlo 500 kontroli antydopingowych i wszystkie rezultaty byly negatywne. To sa fakty. ANI RAZU nie mial pozytywnej probki, zostal skazany i zlupiony z rezultatow, dlatego, ze mu odowodniono post factum, ze klamal. 

Za wszystkim stoi gosc szemrany gosc, ktory nazywa sie Jeff Novitzky. Kiedys scigal ludzi, dzialajac w ramach rzadowych agencji, a teraz pracuje dla UFC.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Novitzky

To jest brudny swiat, ktory przedstawia nam zawsze falszywych bohaterow i firmuje jakies ciemne sprawy jako przyklad do nasladowania.

Lance dla mnie jest nadal gosciem i bohaterem, na ktorego jakas mafia zagiela parol i doprowadzila do dna.

Jego probki moczu i krwi byly na wiele lat zdeponowane i zamrozone i dopiero, kiedy rozwineli metody badania probek, to zrobili afere. To oczywiscie bylo nielegalne, jak wszystkie dzialania post factum, zeby cos udowodnic.

Podobnie bylo z aferami meldonium i Szarapowa czy z chinskim mistrzem plywackim - Sun Yang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sun_Yang#2018_testing_incident_and_2020_ban

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @marianna 24 marca 2025 11:44
24 marca 2025 11:58

"Jeżeli to było wyreżyserowane , to na wysokim..."

A szanowna @marianna nie wie, jak się stawia przecinki? Do takich adresuje się wysoki poziom.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 12:03

Zycie publicze, polityka, jakies spoleczne inicjatywy to niestety pasmo ustawek, gdzie z gory wiadomo, ale oczywiscie nie wszystkim, jaki bedzie  outcome. Oszustow trzeba tepic na kazdym kroku i wszystkimi sposobami i z tego co pisze qwerty - pod zadnym pozorem nie isc przeciwko nim do sadu.

Nie ma szans, zebym kiedykolwiek wzial w tym udzial. Wole cos samemu dziobac na wlasna reke i lepiej, zeby mi nikt w droge nie wchodzil z jakimis oszukanymi tematami, bo po prostu dam w leb i nakopie do doopy.

zaloguj się by móc komentować

marianna @atelin 24 marca 2025 11:58
24 marca 2025 12:06

Nie wiem. Ja półanalfabetka jestem Panie polonisto.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @marianna 24 marca 2025 11:44
24 marca 2025 12:11

Nie, no to jest akurat w pełni naturalne. 11 latek słucha co tam w telewizji i internetach gadają o wojnie w strefie Gazy i porównuje to z doniesieniami z Ukrainy, ja też taki byłem. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @marianna 24 marca 2025 12:06
24 marca 2025 12:15

A ja mam maturę, o której się nie śniło gimbazie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 24 marca 2025 11:54
24 marca 2025 12:19

No, ale z jakiegoś powodu ten parol zagięli? O co tam chodzi? O doskonalenie metod sprawdzania próbek, które są ważniejsze niż trening i wyczyn?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 24 marca 2025 11:18
24 marca 2025 12:20

Jest zapotrzebowanie w pewnym spektrum wiekowym. Ludzie wchodzą w dorosłość i myślą, że za pomocą skandowania haseł, coś osiągną. Potem się okazuje, że jednak nie i szukają czegoś czym mogliby się ekscytować przez resztę życia. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 24 marca 2025 11:17
24 marca 2025 12:21

No wiem, ale mam już trochę dosyć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 24 marca 2025 10:13
24 marca 2025 12:24

Trzeba szukać jakichś innych oaz prócz tej naszej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 24 marca 2025 10:12
24 marca 2025 12:24

Myślę, że nikt nie zadaje sobie takiego pytania. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 24 marca 2025 10:06
24 marca 2025 12:26

Właśnie wchodzimy w ten etap. Oni wszyscy mają przeszkolenie aktorskie. Nie może być inaczej. Stosunkowo najsłabiej wypada Nawrocki, bo nie ma vis comica, ani też nie unosi brwi w charakterystyczny dla głodnego cocker spaniela sposób. No nic, zobaczymy co będzie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 24 marca 2025 09:10
24 marca 2025 12:26

Tak, bez molestowania dzieci, ani rusz

zaloguj się by móc komentować

marianna @atelin 24 marca 2025 12:15
24 marca 2025 12:45

Ja też ale to było już tak dawno.....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 24 marca 2025 11:16
24 marca 2025 12:46

Zeby tylko Putin.

Ja miałem na mysli tych, co kupują. I Nie tylko od Putina

zaloguj się by móc komentować




marianna @atelin 24 marca 2025 13:00
24 marca 2025 13:13

To nie na temat. Przestańmy trolować notkę bo nas gospodarz wywali.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 24 marca 2025 12:24
24 marca 2025 13:15

No to może jestem odrobinę dziwny. Tylko po co zestawiać politykę ze sportem przez to, że imię jednego kolarza brzmi jak "straganowa, wsiowa popularność"?

Kolega VALSER w swoim komentarzu wymienił jednego bohatera niby afery dopingowej. Ja wymienię dwóch kolejnych Taylera Hamiltona i Floyda Landisa ... w mojej opini im się "zdawało", że WSZYSCY KOKSUJĄ ... a to oni będą tymi vice lansami ... ale STOJĄCY ZA KOTARĄ DEMOKRACJI uznali, że nie!

Może też różnica, czy rozdzwięk w zrozumieniu czym jest lans w polityce a czym lans w sporcie ... wynika z tego, że w demokratycznym sporcie wszystko co nie jest zabronione jest dozwolone, ale tylko dla tych, których DEMOKRACJA STOJĄCA ZA KOTARĄ uzna za ważnych.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @marianna 24 marca 2025 11:44
24 marca 2025 13:28

ŚWIETNE !

I to jest lans polityczny ... Zwyciężyła Demokracja ...

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 24 marca 2025 13:15
24 marca 2025 13:59

Jak zwykle opinie ekspertow sa podzielone (pacz Hamilton i Landis) i zasada kopac mistrza wydaje sie byc niesmiertelna.

Do mnie przemawia caly czas jeden i ten sam fakt - przeszlo piecset kontroli antydopingowych na czysto i jakies post factum ustawki. W ten sposob kazdego mozna sflekowac.

Kolejna rzezc jest nastepujaca - bierzez jakis specyfik, ktory nagle trafia na liste substancji zabronionych i zaczynaja cie przetywac koksiarzem. Nikt bowiem nie wie, co tym idiotom i oszustom z WADA przyjdzie do lba?

Ja jeszcze raz to wrzuce - https://www.wada-ama.org/en/news/wada-clarifies-position-covid-19-vaccines

Leci piaty rok, a oni do tej pory nie przebadali skladu preparatu, ani nie wydali orzeczenia czy ten preparat podawany rowniez w zabroniony sposob (poprzez injekcje) jest szkodliwy dla zdrowia i czy mozna wykluczyc jego dopingowe dzialanie?

Mowiac krotko - niech spadaja na drzewo ze swoimi regulacjami i orzeczeniami. Sa umoczeni w polityke i to oni ustawkami decyduja, kto bedzie mial medale i kase z tego tytulu. Rzeczywista rywalizacja jest tylko pretekstem i dodatkiem do interesu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 24 marca 2025 13:59
24 marca 2025 14:08

 " Mowiac krotko - niech spadaja na drzewo ze swoimi regulacjami i orzeczeniami."- mówiąc krótko Valserze,juz tyle lat i WADA pozostaje wadą i nie ma nawet imiennie komu dać w pysk.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 24 marca 2025 13:59
24 marca 2025 14:23

No dobra z tym, że ten Lance przyznał się ostatecznie do brania dopingu. Wiem oczywiście, że w wyczynowym sporcie bez jakiś farmakoligcznych dopalaczy trudno sobie poradzić i granica między tymi dopuszczalnymi, a wykluczonymi jest zmienna i płynna, no ale on przyznał się właśnie do zażywania nielegalnych specyfików:

Lance Armstrong przyznał się do stosowania dopingu w wywiadzie z Oprah Winfrey[18], odpowiedział twierdząco na pytania dotyczące stosowania EPO, kortyzonu, testosteronu, hormonu wzrostu oraz stosowania transfuzji krwi. Jednocześnie przyznał, że podczas wszystkich siedmiu wygranych Tour de France stosował doping[19] - za ciotką wiki.

On już wtedy pobawiony tych swoich tytułów i medali, w sumie nie musiał robić tego coming outu ale jednak jak się wydaje stanął w prawdzie.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 24 marca 2025 13:59
24 marca 2025 14:25

Ten trop pociągnijmy dalej, a tak czasowo to wcześniej ... Pani Ewa Kłobukowska, musiała się wycofać ze sportu z powodów politycznych.

A dla kontrastu pokażmy panią Caster Semenję , która raz wygrywałą, po zmianie zasad nie wygrywała, a po kolejnej zmianie zasad znów wygrywała ...

Przecież żyjemy w świecie, GDZIE KAŻDY MOŻE BYĆ KIM CHCE, no chyba, że zagrosi to jakimś dużym interesom ... sądzę, albo TRZEBA GO UKARAĆ za herezje, które głosi. Choć nie muszą to być wcale herezje a wystąpienie przeciw herezjom ..

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 24 marca 2025 14:23
24 marca 2025 14:25

Może od tego uzależniono pozwolenie na przetrwanie jego fundacji?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 24 marca 2025 14:25
24 marca 2025 14:32

Ciekaw jestem czy chora na astmę Marit Bjergen ma fundację?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @aszymanik 24 marca 2025 14:32
24 marca 2025 14:32

która nawiasem mówiąc wygląda jak norweski drwal...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 24 marca 2025 12:19
24 marca 2025 14:35

Chodzi o kontrole rynku preparatow medycznych, ktory jest wiekszy niz rynek narkotykowy, poprzez dopuszczenia, legalizacje, certyfikacje i banowanie produktow.

Sport jest pretekstem do tego co ludziom wmawiac co jest zdrowe, a co jest niezdrowe.

Kazdy produkt jest "konserwowany" cukrem, a efektem jest "choroba cywilizacyjna". Nikt tego nie banuje, bo jest tanio i przynosi klientow na rynek medyczny, ktorych sie traktuje paralekami.

Nie wiem komu Lance nadepnal na odcisk, ale nie wykluczam, ze to Jeff Novitzky  wpadl na pomysl, ze na glosnym nazwisku zrobi kariere i swoje nazwisko wywinduje, doprowadzajac kariele Armstronga do upadku.

I tak dla mnie to wyglada, bo flekowanie goscia post factum, gdzie zadna z jego 500 kontroli nie dala pozytywnych rezultatow mowi wszystko o tym procederze. Co tam sie dzialo za kulisami to nie wiemy.

To jest wojna o kase i wplywy. 

Przypomne jeszcze, ze facet odpowiedzialny za doping i oszustwa dopingowe od olimpiady w Soczi, uciekl z Rosji do USA -  Григорий Михайлович Родченков i znajduje sie obecnie w programie ochrony swiadkow FBI (dlaczego FBI? To tez ciekawe...)

Efekt jest taki, ze od 2014 do dzis zadnej rosyjskiej reprezentacji nie ma na igrzyskach na olimpiadzie i MS. Najpierw doping, poznie wojna... To juz trwa przeszlo dekade.

zaloguj się by móc komentować

valser @aszymanik 24 marca 2025 14:23
24 marca 2025 14:45

Post factum. Lenca zdyskwalifikowana nie za to, ze bral jakies zabronione srodki, tylko ze klamal w tej sprawie. Zadna probka, ktora byla poddawana testom nie byla pozytywna. To jest szemrana sprawa z wieloma watkami.

Gosciu ktory go doprowadzil do upadku pracuje od 2015 roku dla UFC.

Mnie sie nie chce w tym grzebac. Ten caly antydoping to jest systemowe skorumpowane goovno, smierdzi polityka i propaganda. Oni sie oczywiscie przedstawiaja jako obroncy czystosci moralnej, co jest po prostu obrzydliwe, przy udokumentowanych dziesiatkach skandali i oszustw, w ktore ci oficjele sa zamieszani.

Przypomne, ze Rorczenkow, szef rosyjskiej agencji, oszust i klamca, dystrybutor i gosciu, ktory organizowal i preparowal rezultaty byl z nominacji uznanym ekspertem od kontroli. Byl przedstawicielem i szefem WADA w Rosji, a nie osoba z zewnatrz, ktora chciala oszukac system. To jest mafia i to oc ogladamy to jest klotnia w rodzinie, a glowe na pieniek zawsze musza polozyc sportowcy.

Nie znam przypadku, zeby jakis oficjel z WADA byl skazany, a jesli juz jest scigany - tak jak Rodczenkow jest scigany przez Ruskich listem gonczym, to znajduje spokojna przystan w USA, z programem ochrony swiadkow w zamian za informacje. To jest sytuacja spalonego agenta, ktory ucieka i dostaje azyl polityczny i ochrone.

zaloguj się by móc komentować

stachu @valser 24 marca 2025 14:45
24 marca 2025 15:05

W mediach było, że niektórzy sportowcy rosyjscy mieli przygotowane próbki moczu specjalnie do kontroli. Brała w tym udział ich krajowa służba antydopingowa i dlatego wykluczono prawie generalnie.

zaloguj się by móc komentować

valser @stachu 24 marca 2025 15:05
24 marca 2025 15:52

Tak, ale oni mieli wszyscy certyfikacje WADA. Mysle, ze amerykanie ustawili Rodczenkowa na pozycji szefa rosyjskiej agencji antydopingowej, tym bardziej, zeon w Ameryce i w Kanadzie pracowal.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @stanislaw-orda 24 marca 2025 10:06
24 marca 2025 15:59

Trafiają się takowi, np Zelenski. I jest niezły, ale nawet jemu zdarzył się kiks, w Vabinecie Owalnym. 

zaloguj się by móc komentować

klon @szarakomorka 24 marca 2025 11:17
24 marca 2025 16:23

《będziemy produkować dla ciebie broń》

..na produkcję której zaciągniesz kredyt, a później za tę broń jeszcze zapłacisz, ale ze zniżką...

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 16:34

《Może więc lepiej odwrócić się w ogóle od polityki i nie zawracać sobie nimi wszystkimi głowy?》

Przyznam szczerze, że to właśnie zrobiłem po ostatnich wyborach, które PiS "przegrał na własne życzenie". Za dużo w tym ustawek. Jestem tym cyrkiem zmęczony. 

Zaangażować się mógłby w kampanię "Wstrzymaj się od głosu!" Ciekawym wydaje się jakie miny robili by polityci i dziennikarze, gdyby w wyborach wzięło udział max 10% obywateli ( działacze i ich rodziny)? :)

Marzenie...ech.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 24 marca 2025 12:11
24 marca 2025 17:00

Ja siłą rzeczy mam kontakt z dziecmi i młodzieżą. Otóz to naturalne nie jest. I nie tylko odnośnie jedenastolatków, ale 15, 18, 20 i 25- latków. Oni z reguły nie wiedzą czy Ukraina graniczy z Izraelem czy Afryką i nic ich to nie obchodzi. W tym akurat przypadku bardzo jest możliwe oczywiście, że ten akurat chlopczyk pochodzi z rodziny, gdzie wszyscy są tak bardzo zajęci polityką, że on też w tym tkwi. Ale to nie jest naturalne. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 24 marca 2025 13:59
24 marca 2025 17:23

Dla mnie taka akcja bylo "skasowanie" Bena Johnsona.
Zagrozil pozycji amerykanskich lekkoatletow?

zaloguj się by móc komentować


valser @zkr 24 marca 2025 17:23
24 marca 2025 17:50

Dzisiaj juz wiemy, ze Carl Lewis, ktory byl drugi, a potem w miejsce Bena - pierwszy - mial trzy pozytywne wyniki na obecnosc substancji, ale te wyniki zostaly utajnione i to on dostal zloty medal. Nawet w wiki o tym pisza. No, ale to bylo dawno i nieprawda. Niby dawno, ale Bena Johnsona kopia po twarzy do dzisiaj w mediach, chociaz wszyscy widzieli, ze to on przybiegl pierwszy. Podobnie jest z Armstrongiem.

https://www.theguardian.com/sport/2003/apr/24/athletics.duncanmackay

To jest wszystko polityka, albo jak kto woli szambo - z ciagla produkcja goovna i robienia na tym szajsie pieniedzy.

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 20:10

Z branży CZ i tych takich ...

Doped to po prostu nadanie temu krzemu pożądanych właściwości.

 

P.S.

w porywach dla najczystszych to neutronami po jądrach i z Si transmutuje w P.

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 20:13

Sądzę, że widowiskową klęskę miał Armstrong od pewnego momentu kariery wpisaną do kontraktu. Taki cyrograf.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 24 marca 2025 17:00
25 marca 2025 18:47

No przecież żartowałem. Weź zajrzyj do maila, bo ci list od czytelnika wysłałem. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować