-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kulturowy sabotaż

Kultura, w najszerszym możliwym rozumieniu, jest najważniejszym fetyszem w Polsce. Nawet pieniądze nie mają takiej mocy. Stąd ludzie, którzy „robią w kulturze” mają status świętych krów, pod warunkiem że są certyfikowani. Status ten zachowują oni nawet wtedy kiedy ich zachowania i decyzje są dalekie od kultury w rozumieniu potocznym. Zawsze bowiem, znajdując się w centrum tego całego świata kultury, mogą wymyślić jakieś usprawiedliwienie dla swoich szaleństw. I mowy nie ma, żeby ktoś mógł im się sprzeciwić. Poza tym kultura jest finansowana przez państwo, w teorii przynajmniej, a to oznacza, że kiedy jakiś urzędnik państwowy, spróbowałby weryfikować postawy ludzi kultury natychmiast stałby się wrogiem publicznym numer 1, dla wszystkich którzy do kultury aspirują. Czym w istocie jest kultura dotowana przez państwo, czyli te wszystkie instytucje i dziedziny, które nie potrafią się same utrzymać, bo nie wywołują żadnych emocji i skojarzeń poza najbardziej wulgarnymi? To jest bardzo źle maskowana propaganda antypolska. I ona ma swoją tradycję w komunizmie, ale nie tylko. Chodzi bowiem o to, że kultura, z przymiotnikiem – nowoczesna – a tylko taka wchodzi w grę, to narzędzie dewastacji tradycji, narodowej i domowej. I możemy się oczywiście łudzić, że rzewne gawędy także futrowane państwowym groszem coś na to poradzą, ale ja bym złudzeń nie miał. Wszak państwo dotuje także tę „kulturę nowoczesną”, czyli wszystkie horrenda, noszące od dawna bardzo nazwę eksperymentów artystycznych. To nie są żadne eksperymenty, ale propaganda, która musi się przekształcać, żeby w ogóle zwrócić na siebie uwagę. Gdyby nie skandal nikt by tego szajsu nawet nie zauważył. No chyba,  że państwowi urzędnicy idąc komuś na rękę, zmusiliby młodocianą publiczność do oglądania jakiegoś spektaklu czy wystawy, które byłby jawną obsceną lub idiotyzmem. I w tym właśnie miejscu dochodzimy do konkretu. Takie oto nagranie wczoraj otrzymałem.

https://www.youtube.com/watch?v=wttCXKcI4TY

 

Interesujący nas fragment zaczyna od 10 minuty 38 sekundy. Profesor Andrzej Nowak mówi o chamstwie i o grupie osób, stanowiącej 14 procent społeczeństwa, która nienawidzi Polski. I to chamstwo, jak je nazywa profesor, zagnieździło się w teatrach. Między innymi w teatrze Słowackiego w Krakowie, instytucji futrowanej przez miasto, gdzie większość rady stanowią członkowie PiS. Otóż wystawiają tam sztukę na motywach Pana Tadeusza, która przypomina wszystko, tylko nie dzieło Mickiewicza. Jest tam o chłopach pańszczyźnianych, o udręce Zosi zmuszonej do wczesnego zamążpójścia, a Tadeusza gra ukraiński aktor, ledwo mówiący po polsku. Podkreślam – profesor nazywa to chamstwem i domaga się, byśmy to my tych ludzi zawstydzali swoją postawą i szczerym przywiązaniem do ojczyzny. Proszę Państwa, to jest jakieś horrendalne nieporozumienie. Dyrekcja teatru Słowackiego, to zapewne ludzie dobrze osadzeni w krakowskich realiach politycznych i towarzyskich. A także w rzeczywistości prawa pracy, takiej jaką ona jest. Są to urzędnicy państwowi, którzy mają wszelkie legitymacje, także nieformalne, by swoje funkcje pełnić. Profesor Andrzej Nowak zaś zwraca się do działaczy PiS, z których większość nie potrafiłaby odnaleźć teatru Słowackiego, nawet gdyby ich postawić przed hotelem Polonia, od strony ulicy Basztowej, z apelem by tych ludzi zawstydzali? Oni, nawet przy bardzo dobrych chęciach, nie mają po prostu takich narzędzi, nie wiedzą co mieliby zrobić, by taki efekt zawstydzenia osiągnąć. Poza tym popatrzcie sobie wszyscy na Krzysztofa Głuchowskiego, dyrektora teatru im. Słowackiego. Pan ten, na stronie instytucji, pozuje do zdjęcia z koralami na szyi, takimi jakie ma Joanna Senyszyn. W dwóch kolorach w dodatku – czarnym i czerwonym. Czyni to, jak przypuszczam, po to, by uzyskać jak największy efekt propagandowy, to znaczy, by wszyscy idioci kojarzący kolory banderowskie oskarżyli go o sprzyjanie banderowcom, a wszyscy tropiciele gejów, transwestytów i podobnych istot wyrażali oburzenie jego stylem. Kwestia więc zawstydzenia w przypadku pana dyrektora i jego podwładnych w ogóle nie wchodzi w grę. Bo jeśli ktoś będzie próbował go zawstydzić, z pozycji polityczno-obyczajowych, na jakich stoi PiS, on po prostu zdejmie gacie i tyle. Krytycy pierzchną, a on ogłosi, że oto kultura po raz kolejny pokonała chamstwo. I wszyscy radni miasta Krakowa, włącznie z tymi z PiS, będą klaskać. Kto, jak kto, ale prof. Nowak, z takich zależności na pewno zdaje sobie sprawę. Trudno więc zrozumieć, dlaczego opowiada takie historie. No, ale spróbujmy. Moim zdaniem nie ma ten format innego sensu, jak tylko zintegrować grupę osób, stanowiących w PiS większość, która nie rozumie w zasadzie nic ze świata. Szczególnie ze świata kultury.  I dać tej grupie przekonanie, że oto są w jakimś sensie wybrańcami, bo przeciwstawiają się prowokacjom. Powodzenie takiej zagrywki oczywiście jest możliwe, pod warunkiem, że ludzie do których przekaz jest adresowany, nigdy się z kulturą, taką jak ją widzą radni Krakowa, także ci z PiS, nie zetkną. Czyli przekaz ten nie jest powszechnie ważny. Jest ważny na konwencji PiS jedynie. Dobrze, że chociaż tyle – ktoś westchnie. Wszak kultura nie jest tak ważna, jak na przykład, przemysł, można ją sobie odpuścić. No właśnie nie można, bo profesorowi Nowakowi, poprzez jego formację wewnętrzną i karierę bliżej jednak do środowiska krakowskich ludzi kultury niż do członków PiS z Myślenic czy Dukli. I to jest demaskacja, bo tym działaczom nie można po prostu powiedzieć prawdy. Trzeba im jednak coś dać, żeby nie musieli odczuwać psychicznego i emocjonalnego dyskomfortu. I taką pastylkę wybraństwa wręcza im właśnie prof. Nowak. Świadomie pomijając istotę problemu, czyli fakt, że z tak zwanymi środowiskami artystycznymi, żadne państwo, także pisowskie nie ma szans. Czego byliśmy świadkami przez osiem lat rządów tej partii. Środowiska artystyczne bowiem nie są grupą lokalnych kacyków, co dłubiąc w nosach, wymyślają jakieś sceniczne histerie. To jest część organizacji globalnej, która ma do wykonania poważne zadania związane z deprawacją całej populacji. Bo do tego służy sztuka już od bardzo dawna. My zaś zgłupieliśmy tak bardzo, że nawet nie domagamy się od artystów, by potrafili cokolwiek zaprezentować z zakresu wyuczonych, czy też rzekomo wyuczonych umiejętności. Wystarczy deklaracja, bo ta z miejsca znajduje pokrycie w postawie środowiska, finansowanego z różnych źródeł i stawia artystę wyżej niż odbiorcę. A do tego jeszcze upoważnia go do okazywania odbiorcy pogardy. I ten moment próbuje ukryć przed działaczami PiS profesor Nowak. I za to dostaje oklaski.

Proszę Państwa, to wszystko są bardzo poważne sprawy i musimy – stając w prawdzie – uświadomić sobie, że w tym momencie, w którym się znajdujemy, nawet jeśli PiS wygra wybory, państwo nasze nie będzie miało żadnych szans w starciu z tak zwaną kulturą. Ludzie bowiem, którzy ją reprezentują zajmują się sabotażem, nie propagowaniem chamstwa. I ten kulturowy sabotaż jest w Polsce tradycją bardzo starą, sięgającą momentu upadku państwa. Moment, którego nie potrafimy zrozumieć, to znaczy dlaczego ten sabotaż w ogóle działa, nie jest trudny do wyjaśnienia. Kłopot w tym jedynie, że ludzie są bezradni wobec własnych emocji. Sabotaż bowiem nie polega na zdejmowaniu gaci w publicznym miejscu, nie polega też na tym, by lansować malarstwo pełne nagich ciał, a także spektakle, gdzie na scenie pokazują seks. To jest jedynie część akcji sabotażowej. Najważniejsze jest to, że aranżujący ją ludzie doskonale wiedzą jaka będzie reakcja ich ofiar, chcą też by była ona maksymalnie dla nich korzystna. W tym celu zmieniają kryteria oceny zjawisk za pomocą instytucji państwowych, które wcześniej opanowali, a następnie wręczają różnym oburzonym do rąk narzędzia całkowicie nieprzydatne w walce z prowokacją. Dające im za to różne satysfakcje natury moralnej. Napisałem wręczają? Przepraszam, przejęzyczyłem się, oni je sprzedają, za 170 złotych od sztuki. Albowiem, poprzez swoją obecność w instytucjach państwowych, kulturowi sabotażyści wchodzą w interakcję z tymi, którzy powinni – z istoty – być ich przeciwnikami i proponują im deal. I nie ma człowieka, który by się złamał i na ten deal nie poszedł. Bo w grę wchodzi wybraństwo towarzyskie i finansowe. Czego dowodem są radni PiS w krakowskim ratuszu.

Mam nadzieję, że wszyscy zrozumieli, co tu napisałem. Tak więc, jeśli ktoś się takiemu systemowi sprzeciwia, jak my tutaj, robi sobie niejednego wroga, ale dwóch. Ten pierwszy wróg, jest mniej groźny, bo on takich pcheł, jak my nawet nie zauważa. Ten drugi jednak dostrzega, że część klaszczącej publiczności może się wymknąć spod kontroli i wyraża zaniepokojenie. Wszak nie można przeszkadzać w przeciwstawianiu się chamstwu, które musi przecież ustąpić prawdziwym wartościom. Te zaś muszą być wyrażane i kolportowane wprost – Mickiewicz to Mickiewicz, a Sienkiewicz to Sienkiewicz. A co z Witkacym zapyta jakaś podstępna małpa? Tego właśnie do końca nie wiadomo.

Tekst się zrobił długi nieco i powinienem go właściwie zakończyć. Trzeba by jednak wskazać choć jedną postawę lub plan, który mógłby wywołać w tamtych autentyczną wściekłość i poruszyć serca wszystkich. Oczywiście w sposób ujawniający najskrytsze i najgłębsze pokłady szlachetnych emocji. Taki pomysł się pojawił, ale został zakrzyczany. Otóż trzeba usunąć z teatrów i kina wszystkie produkcje rosyjskie i radzieckie. Po prostu. Wtedy jednak okazałoby się jak wielu jest wśród szczerych patriotów miłośników Tołstoja i Dostojewskiego, którzy nigdy w dodatku nie otworzyli żadnej z napisanych przez nich książek. Nie mówiąc już o ich czytaniu. Tak powinna wyglądać właściwa decyzja administracyjna, która nigdy nie zapadnie. Jeśli zaś chodzi o dialog w sztuce i o sztuce, potrzeba po prostu nowych formatów, które miałbym certyfikat państwa czy choćby tylko jakiejś jego części. Formatów, które nie są jak drewniane szable arian wręczone im przez tureckich agentów, by dewastować gotowość do obrony kraju. A tym w istocie są narzędzia proponowane przez PiS i prof. Nowaka do zwalczania tego rzekomego chamstwa w kulturze.

Może będę kontynuował ten temat, choć przecież tyle razy już o tym pisaliśmy. No, ale jak widać za mało.

Przypominam, że do końca tygodnia trwa promocja. Jest to ostatnia promocja w tym roku.

https://www.facebook.com/reel/1204084155102986

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/roman-sanguszko-pamietniki-ksieznej-klementyny-sanguszkowej/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pamietnik-kawalera-zakonu-sw-jana-alonso-contreras/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jerzy-ossolinski-biografia-ludwik-kubala/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/co-zrobic-ze-wschodem-europy/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/?s=Indie&post_type=product

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/slask-i-polska-wobec-powstania-czeskiego-adam-szelagowski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/porwanie-krolewicza-jana-kazimierza-gabriel-maciejewski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swieta-brygida-szwedzka-jej-zycie-jej-objawienie-i-jej-dzielo-tom-i-i-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wojna-moskiewska-ludwik-kubala/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydzi-w-powstaniu-kosciuszkowskim/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydzi-krolestwa-polskiego-w-dobie-powstania-listopadowego/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/alchemicy-gabriel-maciejewski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/krucjata-dziecieca/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/edward-woynillowicz-wspomnienia-1847-1928-czesc-pierwsza/



tagi: polska  teatr  kultura  pis  prowokacja  andrzej nowak  chamstwo  sabotaż  wstyd 

gabriel-maciejewski
26 października 2025 07:50
85     2343    7 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
26 października 2025 08:32

W teatrze Słowackiego najlepiej prezentuje się kurtyzana,

tfu kurtyna  Henryka Siemiradzkiego ;-)

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
26 października 2025 08:38

Jedynym skutecznym dzialaniem na sabotaz jez dywersja. No, ale komu bedzie sie chcialo robic rzeczywista demolke swiata kultury, tego ktory istnieje i to w taki sposob, zeby sie jeszcze nikt nie pokapowal, ze to bedzie wygladac jak seria nieszczesliwych zdarzen i wypadkow?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 26 października 2025 08:38
26 października 2025 08:42

Trzeba by było odzyskać jakieś instytucje najpierw. Choćby radę miasta, ale jak kiedy wszyscy tam są z jednego rozdania i nie ma znaczenia PiS czy nie-PiS. Jakiekolwiek dywersje w grę nie wchodzą, bo nie zostaną rozpoznane przez publiczność, która chce machać drewnianym mieczem i śpiewać - hej kto Polak na bagnety...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
26 października 2025 08:45

Kwintesencja notki to, cytuję:

Środowiska artystyczne bowiem nie są grupą lokalnych kacyków... To jest część organizacji globalnej, która ma do wykonania poważne zadania związane z deprawacją całej populacji.

 ...drewniane szable arian wręczone im przez tureckich agentów, by dewastować gotowość do obrony kraju. A tym w istocie są narzędzia proponowane przez PiS i prof. Nowaka do zwalczania tego rzekomego chamstwa w kulturze.

Może na początek, żeby prości ludzie jak ja umieli odróżnić te święte krowy należałoby zrobić coś takiego jak na poniższym zdjęciu czyli potrzebny jest znak certyfikacji ( w Polsce podobno preferuje sie lewe ucho):

https://rfidlivestock.com/blog/why-do-cows-have-tags-on-their-ears/

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
26 października 2025 08:47

Może ktoś, na początek, wydałby poczet świętych krów?   ;)))

Z odpowiednim oznakowaniem i numeracją. ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 26 października 2025 08:47
26 października 2025 08:54

Ja nie mogę robić wszystkiego Andrzej...mam inne plany, ale może ktoś się skusi. Pamiętaj jednak, że publiczność jest całkowicie we władaniu tamtych. I żyje pojęciami fałszywymi

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 26 października 2025 08:54
26 października 2025 09:10

Przecież żartowałem! ;((

Nie wiem czy mam jeszcze kolegów, ponieważ chodzą do teatrów, a ostatnio jeden z nich zamierza się wybrać na film o Kafce zrealizowany przez  Agnieszkę Hol...!

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 26 października 2025 08:42
26 października 2025 09:10

ja mysle o fizycznej likwidacji. To nie rozwiazuje problemu, ale problem znika. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 26 października 2025 09:10
26 października 2025 09:10

A czytał coś Kafki wcześniej?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 26 października 2025 09:10
26 października 2025 09:12

Nie możesz pisać takich rzeczy, wezmą mnie na milicję i będę im musiał tłumaczyć kim jesteś. Dobrze, że nie wiem gdzie mieszkasz. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 26 października 2025 09:12
26 października 2025 09:22

chodzi o likwidacje teatru i rury z piniondzem. To siedlisko grantojadow. Jak sie zamknie instytucje i zakreci kurek, to problem zniknie.

To sie da zrobic tak samo jak zamkniecie kopalni, a koszty likwidacji duzo mniejsze. Potrzebne decyzji i to wszystko od razu znika. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 26 października 2025 09:22
26 października 2025 09:30

No nie, bo prócz rury państwowej są tam podłączone jeszcze inne rury. I zamknięcie tej państwowej spowoduje jedynie ujawnienie się potężnej i ukrytej strukturym, która przypuści frontalny atak na zatroskanych losem narodowej kultury patriotów z Myślenic i Dukli. No i zdemaskuje także tych patriotów, którzy ciągnęli zyski z tych innych rur. A także korzystali z różnicy poziomów w pojmowaniu zjawisk, czyli takich co wycinki zebrane w książkę sprzedają za 170 zyli. I dlatego nikt nie jest naprawdę zainteresowany żadną likwidacją, chodzi jedynie o nawoływanie do czynu w pomieszczniach zamkniętych i sprzedaż drewnianych mieczy do zwalczania chamstwa

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 26 października 2025 09:32
26 października 2025 09:35

Tak widziałem. Ciekawe co teraz? Będą musieli oddawać, czy dostaną jeszcze więcej?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
26 października 2025 09:38

To wygląda tak jakby PiS został przekazany do likwidacji, dlatego też nikt tam narazie nie podejmuje żadnych działań realnych.
Możemy liczyć tylko, że wyłoni się z tego rozpadu jakaś grupa ludzi którzy zaczną robić coś konkretnego tak jak PiS 10 lat temu.

Jakiś czas temu napisałeś, że oni w tym momencie spełniają taką samą funkcję jak napis "palenie zabija" na paczce papierosów i to bardzo dobrze opisuje całą sytuację.

Ewentualnie wielcy "na górze" mają jakiś plan żeby PiS narazie udawał debili i pozwolił platformersom dewastować kraj jeszcze do końca ich kadencji, a w 2027 dopiero się zacznie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
26 października 2025 09:39

P.S.

Nie wrzuciłeś linku do filmiku z wypowiedzią prof. Nowaka, tylko link do swojej poczty.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
26 października 2025 09:39

"I to chamstwo, jak je nazywa profesor, zagnieździło się w teatrach. Między innymi w teatrze Słowackiego w Krakowie, instytucji futrowanej przez miasto, gdzie większość rady stanowią członkowie PiS."

Tak było prawie na początku I kadencji w 1990 roku :radnych było 75 związanych z z komitetem "Solidarność"(oblig okrągłego stołu) mandaty komitet otrzymał 73 a KPN 2 .

Pozostałe kadencje 43 radnych i już były "zadbane"-różnymi komitetami z różnym skutkiem mandatów.Ostatnia IX kadencja :KO 24 radnych PiS 12 radnych KWW Gibała 7 radnych. https://pl.wikipedia.org/wiki/Rada_Miasta_Krakowa

Przewodził im praktycznie prawie od poczatku ,jako wielka" święta krowa "pan Jacek Majchrowski i tak to sobie Radni piją z dziubków i dbają o "wzruszenia"sabotażu kulturowego.I nikt nikomu nie podskoczy,bo znów wybory i tak wkoło Wojtek.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 października 2025 09:39
26 października 2025 09:43

Dzięki. Oni nie mają żadnego planu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 26 października 2025 09:39
26 października 2025 09:46

Dobrze, że zadków na wizji nie pokazują w ramach działalności kulturalnej

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
26 października 2025 09:59

Nie bardzo rozumiem dlaczego tylko "produkcje rosyjskie i radzieckie".

Deprawacja i nihilizm to głównie oferta z "demokracji zachodnich", w wiekszości protestanckich czyli otwarcie  antykatolickich. Lawinowe bombardowanie ww ofertą daje w Polsce bardzo szybkie  rezultaty. Zaczyna się to już od tzw. wychowania przedszkolnego w szerokiej sieci przedszkoli pństwowych, społecznych i prywatnych.  A potem edukacja szkolna wzmacnia ten efekt. W dorosłość wchodzi gotowy wypiek tej edukacji, z gotowymi szablonami i kalkami mentalnymi na odbiór tzw. realu.

Pewna nadzieja w tym, iż generalnie w szkołach nikt niczego już się nie uczy i nie wymaga (a nawet jesli chciałby wymagać, to po krótkim czasie daje temu spokój), a i sami nauczyciele wiedzą niewiele więcej od przeciętnego mediożercy.

Ale to słaba nadzieja, bo poza edukacja szkolna dziala  jeszcze "elektroniczna', na którą obecnie położony jest główny nacisk w celu wdrukowywania w umysły  matriksowych wizji.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 26 października 2025 09:59
26 października 2025 10:09

Nie, demokracje zachodnie są tylko pośrednikiem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 26 października 2025 09:22
26 października 2025 10:10

I  to  jest  najwlasciwsza  odpowiedz  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 26 października 2025 09:30
26 października 2025 10:13

I  oto  wlasnie  chodzi,...

...  wyciac  ,,branRZe  kOltOralno,,  i  wszystkie  wokol  dzialajace  ,,kraniki,,  !!!

 

Mialam  na  mysli  wszystkie  PASOZYTY = GRANTOJADY.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Paris 26 października 2025 10:13
26 października 2025 10:15

Wszystkich się nie da, bo większość jest za granicą

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 26 października 2025 09:46
26 października 2025 10:15

No może gołych nie,ale Radnym KO nikt nie podskoczy.Nie tak dawno była sprawa radnego o wygaszenie mandatu "przewalana" około 3 m-cy.Chodziło o to,że Radnym może zostać osoba, która w dniu wyborów samorządowych mieszkała na stałe na terenie gminy, z której kandyduje.

Komisja składała się z 6 osób w tym 4 z KO.Zrobili z tego zwyczajny cyrk,praktycznie pokazali 4 litery.A Radny z KO pokazał naprawdę "wała"gdzie naprawdę mieszka i tak się to toczy z kulturą i wszystkim gdzie można nasmrodzić.

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 26 października 2025 10:15
26 października 2025 10:26

Jak  sie  zalatwi...

...  tych  miejscowych,  to  i  ci  ,,za  granicO,,  tez  beda  zdychac  !!!

 

Tym  bardziej,  ze  ,,za  granicO,,  nie  beda  ich  trzymac  za  friko...  bo  i  sama  ,,zagranica,,   SIE  SYPIE  i  to  w  szybkim  tepie.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 26 października 2025 09:30
26 października 2025 11:04

to sa organizmy, ktore po odcieciu rury zdechna w trzydziesci dni. 

Sytuacja wyglada tak, ze z ekonomicznego punktu widzenia, te organizmy nie sa w stanie na siebie zarobic, jak kopalnie oblizone roznymi oplatami klimatycznymi, a przy tym nie wolno kopalni dotowac. 

Nie ma nikogo z jajami, ktory by ta patologie zakonczyl. Albo zdegenerowani i umoczeni, albo slabi i tchorze, zeby to przerwac.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 26 października 2025 11:04
26 października 2025 11:13

Witek Gadowski protestował tam kiedyś, z 10 lat temu, ale go olali i dał spokój. Chciał się trochę polansować, ale naród nie ruszył do szarży, przeciwnie wszyscy sympatyzowali z obsceną i degrengoladą

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
26 października 2025 13:42

Na "kulturę" działa tylko metoda proroka Eliasza. Bo w zasadzie ona jest kultem nowego Baala. Wkrótce dyro Słowackiego zaprosi elitę Allandale z płonącymi beczkami i orkiestrą dętą. Stos sami rozpalą.

Jeśli nas nie stać na metodę Eliasza, możemy tylko trzymać się od tego syfu jak najdalej. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 26 października 2025 11:04
26 października 2025 14:43

Bo  wiekszosc  jest  zdegenerowana  i  ,,zaCHaczona,,  !!!

 

Zeby  ta  PATOLOGIA  trwala  dluzej  ,,poCZebna  jest  wojna,,...  bo  ,,ona  zmienia  perspektywe,,  w  5  minut.

Chyba,  nawet,  to  Ty  o  tym  napisales,...  o  ile  pamiec  mnie  nie  zawodzi.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 26 października 2025 09:43
26 października 2025 14:48

Nawet gabinet prezydenta USA?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 26 października 2025 13:42
26 października 2025 14:49

Dokladnie  tak,...

...  i  w  NIC  nie  dac  sie  wkrecic  !!!

 

Niech  sie  sami  z  tym  syfem  bujaja,  bo  TO  ONI  GO  ZROBILI...  i  robia  coraz  wiekszy.

Musimy  sobie  dac  na  wstrzymanie  i  konsekwentnie  robic  swoje,  a  DEBILI  NIE  SLUCHAC,  bo  to  nie  ma  sensu  ani  zadnej  przyszlosci,...  a  ,,nowi  kooptanci,,  do  tej  ZGRAI,  musza  zdac  sobie  sprawe,  ze  po  akcesie  do  nich  beda  miec  przechlapane,  a  smrod  moze  sie  za  nimi  ciagnac,  nawet  i  do  konca  zycia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Kuldahrus 26 października 2025 14:48
26 października 2025 15:06

Tak,...

...  nawet  GP  USA  nie  ma  zadnego  planu  !!!

 

Pardon,  ze  sie  wcielam.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
26 października 2025 15:23

Cos  mnie  podkusilo,...

...  i  posluchalam  tego  detego  zenujaco-zalosnego  wystapienia  pana  Nowaka  !!!

 

Publika,  oderwana  od  rzeczywistosci,  slabo  dopisala,  ale,  o  kuriozum,  oklaskala  to  CHORE  wystapienie  akademika  z  Bronkiem.

Rzeczywiscie,  az  mi  sie  wierzyc  nie  chce,  ze  pan  Nowak  z  ta  KAMARYLA  w  Katowicach,  kaze  nam,  narodowi  polskiemu,  ZAWSTYDZAC  te  14%  ,,HamUF,,  ktore  i  tak  TA  SAMA  KAMARYLA  finansuje  z  naszych  pieniedzy.

To  jest,  naprawde,  MEGA  KURIOZUM,...  bo  wczesniejsze  pana  Nowaka  powiedzenie  o  ,,psowaniu  dziewek  na  Ukrainie  przez  polskich  panow,,   to,  po  prostu,  BETKA.

 

Pan  Nowak,  to  dla  mnie  taka  ,,cFana  gapa,,  bo  jemu  sie  marzy  byc  jeszcze  dluuugo  PRZY  KORYCIE,  a  PORZADKI  wsrod  i  miedzy  jego  kolegami  to   niech  se  narod  robi  sam,  bo  napewno  nie  on  te  porzadki  bedzie  robil.

Oooo,  co  to  to  NIE  !!!  On  jest  ponad  to,...  za  dobrze  ,,wyHowany,,  za  ,,kuRtOlarny,,  on  sie  nie  bedzie  szarpal  ze  SWOIMI  KOLEGAMI  i  doprowadzal  do  agresywnych  i  skandalicznych  ,,zaHowan,,  uzywal  ,,wOlgarySmUF,,.  Po  co  to  jemu  i  na  co.

 

PATOLOGIA  przez  duze  P...  i  nic  wiecej.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 26 października 2025 11:04
26 października 2025 15:25

"Albo zdegenerowani i umoczeni, albo slabi i tchorze" - to jest opis dzisiejszego "narodu" potylicznego. Sponsorzy kultu z Allandale mają zapotrzebowanie na takich właśnie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Paris 26 października 2025 14:49
26 października 2025 15:28

Tak. Ale nowi adepci nie zdadzą sobie sprawę. Jedynie za sprawą cudu. O taką interwencję należy jednak modlić się i podejmować w tej intencji post/umartwienia. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 26 października 2025 09:30
26 października 2025 15:28

Morawiecki "uszczelniajac VAT" udowodnil, ze takie rzeczy jak przeplywy finansowe mozna szybko i skutecznie zaczac kontrolowac, skad od kogo, na co i na jakich zasadach. Problem w tym, ze wszyscy maja mordy pelne frazesow, a jak przyjdzie do podjecia akcji, to nagle robia sie "trudnosci". Nie ma zadnego sygnalu, ze jest jakas wola kontroli tego kto i jakie tresci emituje, a na koncu ci powiedza, ze chodzi o wolnosc slowa i demokracje, a jak nie to to jestes rasista i tyran.

Ja juz nie mam sliny, zeby pluc w ich strone. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 26 października 2025 09:59
26 października 2025 17:34

" dlaczego tylko "produkcje rosyjskie i radzieckie" -bo te "produkcje"były na nas Polakach i nie tylko ćwiczone przez Rosję ,a później i Rosję radziecką ładnych parę lat,a nawet ciut ponad 1 wiek.

Ten romatyczny Fiodor Dostojewski,tak chętnie grane sztuki w teatrach  kiedy w „Dzienniku pisarza” nawoływał do zjednoczenia się wszystkich Słowian w związek, któremu przewodzić będzie Rosja jako gwarant cywilizacyjnego postępu: religijnego, kulturowego i politycznego. Natomiast w „Idiocie”  pisarz daje czytelną literacką wykładnię misji Rosji jako narodu wybranego, który ma uleczyć chory Zachód...Nie bedę wspominać o innych rosyjskich "romantykach",bo chyba pan dobrze zna kulturę Rosji.

I tak spełniali swoją misję,od caratu po radziecki sojuz,że płacimy do tej pory ciężkim stanem nie tylko umysłu ,ale i granicami. A jak czytam to niektórzy są zachwyceni,że FR wali w banderowskie NATO i przyjdzie czas na durną Polskę. Ot produkcje.......na miarę ciut niższą od Fiodora.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 26 października 2025 15:28
26 października 2025 17:52

I  CUD  nastapi,...

...  tylko  wieksza  BIDA  zajrzy  ludziom  do  tylka  !!!

 

Wielu  mlodych,  natomiast,  juz  zdaje  sobie  sprawe,  ze  dobrze  nie  bedzie,...  ale,  jak  moj  sasiad  powiada,  maja  na  to  wyje**ne.  A  przynajmniej  jego  dzieci,  ,,wyszkolOne  i  z  warsiawki,,  maja  to  gdzies  i  korzystaja  z  zycia  ile  moga,...  bo  wiedza  i  MAJA  SWIADOMOSC,  ze  lada  moment  sie  to  urwie,  bo  juz  sie  rwie  i  oni  to  juz  widza. 

Ale  nie  martwia  sie  tym,  co  bedzie,  bo  ,,RZyjO  HFilO,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 26 października 2025 15:28
26 października 2025 17:57

Albo  jak  powiedzial  Nowak...

...  ,,zawstydzac  ich,...  albo  jak  Kaczynski  -  isc  i  ,,protestowac,,  !!!

 

Ale  sami  tego  nie  zrobia,  tylko  SZUKAJA  GLUPA,  co  by  za  nich  NIEROBOW  i  DARMOZJADOW  robote  zrobil.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 26 października 2025 17:34
26 października 2025 19:17

Wiem, wiem. Tyle że na Dostojewskim ( i Bablu) świat bynajmniej się nie kończy. Nawet świat literatury rosyjskiej. To nie jest winą tej literatury, że u nas  kulturowo-medialny  monopol sprawowany przez  "żydowinów" nastawiony jest na eksploatowanie  głównie tworczości o akcentach antypolskich (czytaj: antykatolickich). Bo u nas kulturowe "żydowiny" nienawidzą Polaków znacznie bardziej niż Dostojewski.
Może nie bardziej niż Babel, ale ten ten ostatni to akuratnie żydowin (pierwotne brzmienie nazwiska: Bobel).  Rodem z Odessy, ma się rozumieć. 

Reasumując, cyganie zawinili, a wy chcecie wciąż wieszać kowali. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 26 października 2025 19:17
26 października 2025 19:29

Może, skoro od 100 lat gra się w Polsce rosyjskich autorów, dwie dekady przerwy dobrze im zrobią, nie sądzisz?

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 26 października 2025 19:17
26 października 2025 20:45

Dzisiaj znajomy,głęboko wierzący,związany blisko z Kościołem-zakon "chrystusowców"-przekazał,że jeden z zakonników polecił mu czytać Dostojewskiego,w sensie pozytywnym.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 26 października 2025 20:45
26 października 2025 20:56

Życiorysu św. Stanisława Kostki nie kazał mu czytać? Dziwne

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 26 października 2025 19:17
26 października 2025 21:17

No cóż..nawet nie myślałam,że akurat pan Stanisławie pojedzie na kulturowych"żydowinach" w obronie winy literatury rosyjskiej.Jak to w tak wielkim imperium nie zaprzeczam trafiali się i geniusze muzycy,balet etc...Ale decydującym kierunkiem wpływu na kulturę w Polsce były władze ZSRR,juz podczas II wojny.Należało gruntownie „przepłukać mózgi” inteligencji polskiej.

Udało się i naprawdę są przepłukane!........do dzisiaj......nawet.......

Oby nie było,że jestem skrajnym rusofobem zalinkuję prof. Виктор Александрович Хорев ,który na podstwie archiwum rosyj.napisał notkę "Ingerencja ZSRR w życie kulturalne Polski"
http://rcin.org.pl/Content/56826/PDF/WA248_69837_P-I-2795_choriew-ingerencja.pdf

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 26 października 2025 21:17
26 października 2025 22:49

Inspiracja tzw. sowietów w kulturalny "zasób Polski to była planowa robota tamtejszych i tutejszych "żydowinów". No bo cóż to był sowietyzm i skąd się wzięli owi sowieci?

Polska kultura powojenna jej animatorzy i głowni wodzireje to któz to był.

Polecimy po nazwiskach? 

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 26 października 2025 22:49
26 października 2025 22:58

> Polska kultura powojenna jej animatorzy i głowni wodzireje to któz to był.

Kultura to jeden z obszarow.
Dodalbym jeszcze "polski" korpus dyplomatyczny.
Trzecia wladze.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 26 października 2025 22:49
26 października 2025 23:52

Brakło by stron panie Stanisławie.Jakże biedna była ta Rosja carska i sowiecka,że ją tak gwałciły żydowiny.Niby się broniła ,ale ciała  jednak dała.Takie Imperium! No i kulturę na Polakach wprowadziła na amen.

Przecież cały Zachodni spisek dokładnie opisał wielki geniusz Miles Mathis ,nawet z rodowodem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 26 października 2025 23:52
26 października 2025 23:58

Rosjanie byli  większymi ofiarami komunizmu (sowietyzmu) niż Polacy.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 26 października 2025 23:58
27 października 2025 00:07

> Rosjanie byli  większymi ofiarami komunizmu (sowietyzmu) niż Polacy.

Tu, mimo, ze jestem "starym rusofobem", zgadzam sie w 100%.

Ostatnio probowalem ogladac

Чекист (фильм) — Википедия

ale nie dalem rady...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 27 października 2025 00:07
27 października 2025 00:26

Dajcie już spokój panowie tym ofiarom komunizmu.Nie jesteśmy w przedszkolu i takich danych -milionów ofiar jak  Imperium radzieckie ,chińskie ,kambodżańskie etc-to strach wyliczać,bo historycy nawet się nie doliczyli i nie doliczą dokładnie.Nie było chyba w historii ludzkości takiej liczby ofiar,oprócz naturalnych kataklizmów.

W przeszłości były wojny i są nadal,ale takiego na rympał mordoru nie było.

Do dzisiaj posowieckie wypierdki jeszcze wsadzają nochala we wszystko i jak wspomniał gospodarz nawet w kulturę.To,to ciągnie się od kilku niestety pokoleń.

zaloguj się by móc komentować

zkr @BTWSelena 27 października 2025 00:26
27 października 2025 00:31

> Dajcie już spokój panowie tym ofiarom komunizmu.

Ja nie dam spokoju bo mi zabili pare osob w rodzinie!

"Kiszczak, gdzie jest mój brat?"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 27 października 2025 00:31
27 października 2025 00:51

Ja to rozumiem.Jesteśmy w tym wieku,że pamiętamy co nas wszystkich dotknęło.W mojej Rodzinie też,chociaz byłam małym dzieckiem.Stryjowie mojej matki zniknęli bez śladu(oficerowie)dziadek jako piekarz został kułakiem.Gdy zabierali mu piekarnię,bronił się tzw pocioskiem.Jak wyszedł z więzienia,po śmierci Stalina,to pluł krwią i wkrótce umarł.Więc pamiętam!

Mam jednak obawy,że niektórzy łudzą się ,że sowieci jak zmienili nazwę,to się nawrócili.Ale moim zdaniem upiory wracają,bo chcą znów poszerzyć swoje Imperium.Nie mogę już słuchać tych bzdetów o banderowskim NATO.To handlarze ludzkim życiem ,mający bunkry w odwodzie.Dotyczy jednej i  drugiej strony.Ludzie tak zindoktryzowani szybko sie nie zmieniają,to proces na kilka pokoleń.A my bezsilni w centrum wydarzeń.

zaloguj się by móc komentować

zkr @BTWSelena 27 października 2025 00:51
27 października 2025 00:54

> sowieci jak zmienili nazwę,to się nawrócili.

"Rogaty" sie nawroci???

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 27 października 2025 00:54
27 października 2025 02:04

Chyba,że się wyspowiadają u Patriarchy Moskwy Cyryla.Miłościwy to Cyryl,przyjaźnie nastawiony do wodza Putina,którego okrzyknął "cudem boskim".Cyryl ma duszę na wskroś miłosierną,ale te metody...

zaloguj się by móc komentować

Art @stanislaw-orda 26 października 2025 23:58
27 października 2025 03:17

Niemcy byli większymi ofiarami fashizmu/hitlerizmu niż Polacy.

Czyli wszyscy byli większymi ofiarami .....

Zdarzyło mi się być na pielgrzymce do Ziemi Świętej.W ostatniej chwili.

Przewodnik/przewodniczka spod Gdańska tak wkomponowała się w narrację izraelską,że wyśpiewała zgraną strofę:6 mln żydów zginęło w II wojnie światowej.

Znamienne,że po moim krótkim proteście "co?!!!" cyfra została zmieniona na 3 mln.

Zajęło jej to 3 sec.Więcej z tą propagandystką nie pojechałem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Art 27 października 2025 03:17
27 października 2025 03:52

Nie wszyscy. Ale Rosjanie tak. 

O Niemcach nie wspomniałem, zatem przywołałeś ich  "ni pricziom".

zaloguj się by móc komentować

zkr @BTWSelena 27 października 2025 02:04
27 października 2025 06:49

Cyryl to turbogej :) Metropolita Sodomsko-Gomorski

zaloguj się by móc komentować

qwerty @zkr 27 października 2025 00:31
27 października 2025 08:39

Pamięć pamięcią ale na dekompozycje systemu sowieckiego w Polsce nikt się nie odważył. Na odwracanie uwagi i pierdoly o dekomunizacji to chętnych nie brakuje. Wize USA otrzymałem jak przedstawiłem wyrok ojca z 1951r. przetłumaczony przez przysięgłego tłumacza.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Art 27 października 2025 03:17
27 października 2025 08:41

To wg zasady: kłamcie kłamcie zawsze coś z tego zostaje.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @zkr 27 października 2025 00:54
27 października 2025 08:42

A czy sowieci to tylko w Moskwie siedzą?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 27 października 2025 00:51
27 października 2025 08:43

Problemem dla większości jest definiowanie: co to jest sowietyzm.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 26 października 2025 22:49
27 października 2025 08:45

Nie do końca skuteczna analiza. Biedni Polacy co nie chcieli być sowietami? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Andrzej-z-Gdanska 26 października 2025 08:47
27 października 2025 08:46

Na początek niech każdy upatrzy sobie problem sowieta w otoczeniu i go wyeliminuje. Przewagi, w tym ilościowe mamy lecz nieuświadomione.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 26 października 2025 09:10
27 października 2025 08:48

Usunięcie ze stanowiska i pozbawianie wpływów - to jest likwidacja ale niestety indywidualizowana. Ale satysfakcję daje- jednego mniej.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 27 października 2025 08:43
27 października 2025 09:53

Nie znajduję się w tej większości qwerty.Powyżej linkowałam "Ingerencja ZSRR w życie kulturalne Polski" tak oględnie i miłosiernie napisana przez rosyjskiego profesora,który wybrał co nieco z archiwum sowietów.Pozwolono mu,bez szczegółów okrutnych mordów,bo jakże demokracja i "nawrócenie" Już sama notka powinna dać do myślenia,czym był sowietyzm.Mordował on swoich i inne narody. Rosja jest wielkim Imperium i było co mordować.I nie można zwalać wszystkiego na "żydowin",bo to uproszczenie.

Tak myślę,że obecnie w tym kotle historia odżywa.Znów te żydowiny dręczą FR i musi się bronić. Niestety znów wojna ojczyźniana,ociekająca "patriotyzmem",bo nic innego ten udręczony naród nie potrafi.A powinni żyć w luksusie i spokojnie mając tyle bogactw natury. Wiec młodzież rosyjska znów do mięsa armatniego w imię czego? Ale co ja tam wiem........

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 27 października 2025 08:45
27 października 2025 11:22

To nie jest analiza. Analiza miała by objętość  kilkadziesięciu stron.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 27 października 2025 09:53
27 października 2025 12:06

Ja odniosłem się do problemu sprawowania monopolu w dziedzinie propagandy, kultury i edukacji w czasach PRL-u, czyli kto zarządzał takimi resortami i agendami państwowymi. Telewizją i radiem, filmem, teatrem, wydawnictwami, programami dla szkół etc. A nawet tekstami dla tzw. kabaretów. A dzisiaj zarządzają ww. instytucjami  dzieci, wnuki i prawnuki politruków, którzy tu w 1945 r. przybyli znad Oki.

Natomiast na wekslowanie dyskusji w poboczne kwestie nie mam wpływu.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 27 października 2025 12:06
27 października 2025 19:45

Hmn...akurat w tej części komentarza ma pan  rację.Rosyjski prof.Wiktor Horiew(link powyżej ) dokładnie opisał na podstawie archiwum sowieckiego "Związek Radziecki za pomocą różnych środków, nie wyłączając  terroru policyjnego, narzucił Polsce własny system polityczny."(...)Radziecki mechanizm ideologicznej obróbki świadomości masowej w Polsce i wpływu na rozwój kultury polskiej pracował na rzecz propagandy polityki ZSRR"

W PRL-u władze sprawowały rządy tylko i wyłącznie z błogosławieństwem sowietów.Niechby się ktoś wychylił,a jakby coś to polował w najlepszym wypadku na białe misie.

"A dzisiaj zarządzają ww. instytucjami  dzieci, wnuki i prawnuki politruków, którzy tu w 1945 r. przybyli znad Oki."

i dodam nie tylko znad Oki,bo kierownicę trzymał sowiet.Otóż to !.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 27 października 2025 19:45
27 października 2025 21:15

Czyli wracamy do punktu wyjścia.

Bo któż zacz ów "sowiet" i kim się głównie wysługiwał na terenie Polski?

Zwłaszcza w propagandzie, kulturze i edukacji, gdzie  na pozycjach decyzyjnych byli wyłącznie  "wajdeloci".

Nie wspomnę o służbach jawnych i skrytych, bo to zbyt oczywiste.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stanislaw-orda 27 października 2025 21:15
27 października 2025 22:40

Absolutnie koniecznie do tych "kwiatków" trzeba dodać tzw. wymiar sprawiedliwości. Prokuratorzy, sędziowie, wątpliwej /ubeckiej/ konduity adwokaci. Morderczy śledczy przebierający się  wesoło - w myśl mądrości etapu - w togi sędziowskie. I cała ta antynarodowa wataha ma progeniturę, działającą do dzisiaj.

W kulturze jest to samo. W dziennikarstwie takoż.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @stanislaw-orda 27 października 2025 21:15
28 października 2025 09:33

Nie ma po co wracać.To zostało odnotowane i sam pan osobiście w swoich notkach pisał o krwawych wyczynach sowietów.Ujmując encyklopedycznie " Sowieci to obywatele byłego ZSRR. Słowo dzisiaj potoczne, wyrażające niechęć, czasem pisane małą literą."

Historia jednak wytropiła,że sowieci nie zamieszkiwali na Marsie,tylko w Rosji,ściśle pisząc ZSRR w tym czasie gdzie sowiet rządził krwawą rączką.I żadną miarą tego nie da się wymazać.

I wiadome wszystkim kim się wysługiwał sowiet i kogo namaszczał na przewodnika stada w podbitym dla siebie kraiku.I ci "wajdeloci"ze służbami jawnymi i skrytymi spowiadali się regularnie ze swoich czynów u sowietów,łącznie,a raczej szczególnie z wymiarem sprawiedliwości,którą wymierzali w razie niesubordynacji ludności.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 28 października 2025 09:33
28 października 2025 09:39

Powrtórzę zatem, że to Rosjanie okazali się ich głównymi ofiarami

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 28 października 2025 09:39
28 października 2025 09:51

pożywką dla wszelkich sowietów jest zawsze ideologia taka czy inna; natomiast egzekwowanie wymaga czołgów lub weksli, lub tego i tego. Kwestia kto był mniejszą czy większą ofiarą jest salonowym rozpatrywaniem problemu. Podobnie jak widzenie homo sovieticus tylko wg linii genetycznych. Jest ideologia są wyznawcy. Bywa, że kierunki rozwoju ideologii i jej zmiany na np. środowiskowe 'religie' nie chcą byc dostrzegane.  Są twórcy ideologii oraz kreatorzy jej rozwoju. W Polsce to widać na każdym kroku. Najlepsi sa patrioci co nie chca wiedzieć jak sowiecki system działa, a nie chca bo sa jego częścią i budżetowa kasa uświęca wszystko.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 28 października 2025 09:39
28 października 2025 09:53

Poddaję się panie Stanisławie,bo skoro takie były fakty,to spadkobiercy i kontynuatorzy sowieckiego sojuza dalej rżną swoich,a przy okazji nie swoich. Ci hospodarze wiedzą,że najpierw porządkuje się własne gospodarstwo,aby był porządek na własnym podwórku. Ja jakoś nie dostrzegam poprawy i nawrócenia,ale co tam ja wiem?......

Nie ma co szukać porównań,bo widzimy w Polsce jak Ci"wajdeloci"zrobili nam z .... naszego podwórka Polską nazwaną ............średniowiecze w każdej dziedzinie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 28 października 2025 09:51
28 października 2025 10:08

" Najlepsi sa patrioci co nie chca wiedzieć jak sowiecki system działa, a nie chca bo sa jego częścią i budżetowa kasa uświęca wszystko."... to zdanie qwerty powinno być umieszczone przy wejściu do Sejmu RP,oraz jako test dla startujących polityków do Rządu i nie tylko.Oprócz szkolenia szczegółowego przydałby się także psychiatria i psycholog.Marzenia,marzenia.........

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 28 października 2025 10:08
28 października 2025 12:21

albo komercyjne obozy przetrwania;- pożyj miesiąc w demoludzie;- promocja tylko 1000 zł za godzinę do wyczerpania limitu, masz kartę? zaloguj. aplikacja do ściągnięcia. Normalny dom wariatów co ludziom kradną życie, mienie, zdrowie, ... no i jeszcze jedne wybory i już, już będzie raj;- każdemu wg jego potrzeb - od każdego wg jego możliwości;- pamiętacie? pamiętamy. pomożecie? pomożemy. i kończy się jak zwykle: syjoniści do syjamu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 27 października 2025 22:40
28 października 2025 14:09

"Absolutnie koniecznie do tych "kwiatków" trzeba dodać tzw. wymiar sprawiedliwości. Prokuratorzy, sędziowie, wątpliwej /ubeckiej/ konduity adwokaci. Morderczy śledczy przebierający się  wesoło - w myśl mądrości etapu - w togi sędziowskie. I cała ta antynarodowa wataha ma progeniturę, działającą do dzisiaj."

 

A na gmachy Sądu Najwyższego jest inskrypcja:

"Sprawiedliwość jest ostoją mocy i trwałości Rzeczypospolitej"

 

Obcy ósmy pasażer Nostromo nadal szczerzy ząbki.

Szyderczo.

I nie sposób go przegonić.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 28 października 2025 14:09
28 października 2025 14:21

Czyli ani mocy ani trwałości ani sprawiedliwości. Antypanstwo.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 28 października 2025 14:21
28 października 2025 14:41

Widziałem kiedyś jak w telewizji Republika puścili podsłuchaną rozmowę dwóch sędziów, nie wiem czy nie z Sądu Najwyższego.

Ten "doświadczony" udzielał przyjecielskich i fachowych porad temu niedoświadczonemu młodziakowi, coś związane z jakimś rozstrzygnięciem

w sprawach gospodarczych czy biznesowych, jak wykręcać i naginać paragrafy.

 

W USA po opublikowaniu czegoś takiego w mediach ci ludzie byliby skończeni, usunięcie ze stanowiska, śledztwo, rozprawa sądowa i wyrok skazujący.

W Chicago i w ogóle w stanie Illinois, który jest dżunglą od dawien dawna, wsadzili gubernatora Roda Blagojevicha za próbę sprzedaży zwolnionego miejsca w Senacie po wybraniu Obamu na prezydenta,

dostał 14 lat w więzieniu federalnym.

Poprzedni gubernator George Ryan dostał 6 lat za udział w aferach gspodarczych i za korupcję.

 

W Polsce wszystko spływa po wszystkich jak woda po gęsi.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 28 października 2025 14:41
28 października 2025 15:47

Bo to jest tak Szczodrocho :w USA doskonale wiedzieli co to jest i ćwiczyli nawet komunizm na uczelniach.Ale nie doświadczyli sowietów i jego zachowania do kilku pokoleń. Ta zaraza pozostawiła niestety swoje bakterie,stąd spływa po wszystkich jak woda po gęsi.! W razie co-nie ruszać demokracji w najlepszym wypadku.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 28 października 2025 15:47
28 października 2025 18:10

Ćwiczyli na uczelniach i już w latach powojennych wyłuskiwali w ramach Fundacji Fulbrighta dzieci bonzów partyjnych z Polsi i innych krajów Europy wschodniej.

Latorośle studiowały, zarabiały pieniążki, tak się wykuwały elity przyszłej "wolnej" Europy.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować