-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kultura i antykultura albo czy kontrolerzy lotów znajdą pracę w ratownictwie górniczym?

Koincydencja zdarzeń z jaką mamy do czynienia każe postawić takie pytanie i uznać je za zasadne. Wczoraj bowiem pokazali w Wiadomościach przedstawiciela związku zawodowego tych całych kontrolerów, który powiedział, że dla nich najważniejsze jest bezpieczeństwo ludzi (czy coś podobnego). Skoro więc tak jest, niech po odejściu z pracy na Okęciu zatrudnią się w Jastrzębskiej Spółce Węglowej. Tam co prawda płacą dużo mniej, ale zagrożenie bezpieczeństwa ludzi jest znaczenie większe i każdy kontroler, w tym także członkowie związków zawodowych, a może nawet i zarząd, spełnią się w działaniu. Będą wreszcie mogli zaspokoić tę palącą potrzebę zadbania o bezpieczeństwo Polaków.

To jest oczywiście szyderstwo, ale trudno nie szydzić widząc co się dookoła dzieje. Trudno nie dostrzec tej paniki w szeregach, która manifestuje się w miejscach, do tej pory dla przeciętnego Polaka nie istniejących. Ponoć szykują się już kolejne strajki, a to wszystko na wieść, że obniżone – wreszcie – będą podatki. Jeśli wydaje się Wam, że w związku z tym partie liberalne, wszyscy sławni, polscy wolnościowcy otworzyli szampana, to jesteście w błędzie. Obniżanie podatków teraz jest złe. I na pewno ma jakieś drugie, a może i trzecie dno, które spowoduje, że Polacy zostaną oszukani. Na twitterze pojawił się nawet Wipler, którego zapewne większość czytelników nie kojarzy. Był przecież taki wolnościowiec i zasłyną bardzo dynamicznymi przemówieniami z mównicy sejmowej.

Reforma podatków nazywa się dziś mieszaniem w podatkach. PiS w nich miesza na szkodę Polski. Wszyscy więc – z posłem Dziamborem na czele – są przeciwko temu. Poseł Braun zaś zorganizował wczoraj konferencję prasową, bo ktoś mu przypomniał antypolski wiersz Szewczenki. Biedny Taras ponad połowę życia spędził w więzieniu, gdzie odmówiono mu nawet kawałka ołówka, żeby czasem czegoś nie zapisał, co godzić mogłoby w samodzierżawie. Dziś Braun wywleka go z grobu i wskazuje na jego zbrodnicze poezje. A jest przy tym reżyserem filmu pod jakże wymownym tytułem „Poeta pozwany”, który opowiadał o sprawie jaką Michnik wytoczył Jarosławowi Markowi Rymkiewiczowi. O antypolskich wierszach Puszkina poseł Braun zapomniał, one mu nie przeszkadzają, podobnie jak zapomniał o opowiadaniu Lwa Tołstoja pod tytułem „Za co”, którego tekstu nie można odnaleźć nigdzie. Jest to historia Polaka zesłanego gdzieś a wybrzeże Morza Kaspijskiego czy Azowskiego, po Powstaniu Listopadowym. Człowiek ten zostaje zaszczuty i pozostawiony bez sam wobec rodzinnych tragedii. Otaczają go zaś sami prawosławni włościanie i urzędnicy rosyjscy, mający o sobie niezwykle wygórowane mniemanie. Takie rzeczy skrzętnie się ukrywa, albowiem gdzie jak gdzie, ale w Rosji wszyscy dobrze wiedzą jaką moc ma słowo pisane i jak silnie trzeba dyscyplinować autorów, żeby pisali to czego władza sobie życzy. Z tego też powodu nie można wierzyć w ani jedno słowo rosyjskich pisarzy i poetów, bo to są funkcyjni wysłani na odcinek propagandowy. Nie można im wierzyć nawet wtedy jak pokazują blizny na plecach, które zostawiła im żandarmska nahajka. A może właśnie przede wszystkim wtedy.

My tutaj także dobrze zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest umiejętność formułowania myśli w języku ojczystym, wiedza ta jest na tym blogu o wiele głębiej osadzona w umysłach niż wśród urzędników odpowiedzialnych za propagandę państwową, bo tamtym zdaje się, że wystarczą jakieś smętne pogadanki o patriotyzmie wygłaszane przez znajomego z podstawówki i tłum nie tylko się wzruszy, ale będzie szalał. My tu wiemy, że nie wystarczą. Niech więc nikt – skoro posiedliśmy tę unikalną wiedzę – nie próbuje mnie dyscyplinować ani ograniczać. Niech nie czyni tego ani dobrym słowem, ani rewolwerem, ani szantażami emocjonalnymi wynikającymi z długoletniej znajomości. Bo srodze się zawiedzie, a jeśli wyjmie rewolwer będzie miał jeszcze cholerne kłopoty.

Sfera publiczna jest miejscem, w którym bardzo łatwo zepchnąć dyskusję w rejony czystego obłędu. I to właśnie rozgrywa się na naszych oczach. Kwestie dotyczące pracy kontrolerów lotów w ogóle nie powinny być słyszalne w tej chwili. Podobnie jak kwestie dotyczące Wołynia, które na twitterze podnoszą sami ruscy trolle, jeden w drugiego. I w zasadzie nikt poza nimi. Ponieważ jednak Ukraińcy, sami z siebie, zaczęli porządkować wołyńskie cmentarze, temat nie jest już tak nośny. Wobec tego, cała ta banda chamów nie odróżniająca fresku od fototapety zabiera głos w sprawach kultury. Czyni to wspomniany już poseł Braun, który jako jedyny w całej Konfederacji jest w stanie zbudować jakąś semantyczną pułapkę na przeciwników i potrafi odróżnić Prusa od Prousta. I on właśnie dlatego został wysłany na odcinek kultury I tam – na tym odcinku – w obecności jakichś istot z nieznanej planety wygłasza kwestie, jakoby Ukraińcy reprezentowali antykulturę. Wszystko przez tego Tarasa Szewczenkę i jego wiersz. To jest oczywiście przymus. I niech każdy pozbędzie się już wątpliwości, co do natury wystąpień posła Brauna. Nie skorzystał on bowiem z żadnej okazji, żeby siedzieć cicho.

Umieszczę tu teraz materiał poglądowy, żeby już każdy mógł odróżnić kulturę od antykultury. Tak wygląda przykład rosyjskiej kultury:

 

https://www.wykop.pl/link/6629073/wesola-rosyjska-piosenka-o-zrzuceniu-bomy-atomowej-na-waszyngton-ryje-mozg-d/najnowsze/

 

Szczególnie chciałbym zwrócić uwagę wszystkich na reakcję jurorek. Bo ona jest naprawdę wyjątkowa. Ten styl, charme i szyk, którego nie ma nigdzie poza Rosją, nawet na przyjęciach u królowej Elżbiety II, gdzie potrafią podać gościom picie w papierowych kubkach. To jest dopiero prawdziwa wyższość kulturalna, która o całe parseki wyprzedza ukraińską antykulturę. Gdyby komuś jednak brakowało wrażeń i poczuł pewien niedosyt mam jeszcze jedno nagranie gdzie widać tę rosyjską kulturę w tak pełnej krasie, że nawet poseł Braun po obejrzeniu tego filmu, zacząłby wywijać hołubce. Nagranie pochodzi z Czeczenii, z roku 1996 albo 1997. Niech każdy sobie przypomni co wtedy robił. Gdzie był, czy siedział w domu, czy w kawiarni, z kim rozmawiał i jakimi sprawami się martwił. Potem zaś niech zajrzy głęboko w oczy tych dzielnych junaków, którzy przyszli na Kaukaz by zaszczepić tam  prawdziwą kulturę. I niech zrozumie wreszcie, że mamy oto powtórkę z rozrywki. Oni są teraz tu niedaleko na Ukrainie, gdzie rozprawiają się ze wskazaną przez posła Brauna antykulturą.

 

https://twitter.com/CoryllusGm

 

Życzę wszystkim miłej niedzieli Miłosierdzia Bożego. Powiem jeszcze na koniec tyle, że rozumiem iż w wielu przypadkach doszliśmy tutaj do wyborów, w których ani ja, ani treści lansowane na SN nie mają najmniejszych szans i muszą zostać odrzucone w imię racji wyższych i spraw sercom wielu o wiele bliższych. To tylko w końcu jakaś tam niszowa platforma blogerska. Ona się zasadniczo jednak różni od innych platform. Mało jest tu kokieterii i stan ten będzie utrzymany.



tagi: wojna  ukraina  rosja  kultura  braun  antykultura  kontrolerzy lotów  ratownictwo górnicze 

gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 08:41
85     5877    29 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Alberyk @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 09:02

Po tym drugim filmie zaniemówiłem. 

Powinni to puszczać raz tygodniu i po nim rozpoczynać posiedzenia Sejmu oraz publicystyczne dyskusje. 

Miłej Niedzieli Miłosierdzia Bożego. 

Dziękuję i Pozdrawiam 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 09:04

Byłbym zapomniał, najbardziej kulturalni i dowcipni Rosjanie umieszczają na rakietach wystrzeliwanych od wczoraj ku pozycjom ukraińskim napis "Chrystus zmartywychwstał". Jeszcze raz życzę miłej niedzieli Miłosierdzia Bożego wszystkim katolikom polskim przyjmującym, w związku z wojną, postawę hamletyzującą. Może miłosierny Bóg się nad Wami zlituje. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 09:04

https://vm.tiktok.com/ZMLgcG447/

A nad wszystkim katedra ku czci szatana, o czym już pisaliśmy 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alberyk 24 kwietnia 2022 09:02
24 kwietnia 2022 09:04

Proszę uprzejmie. W tym filmie występuje sam zły. Widać go w oczach tych dwóch młodzieńców. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 24 kwietnia 2022 09:04
24 kwietnia 2022 09:05

Brakuje tylko krwawej ofiary na ołtarzu. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 09:09

Od 1 stycznia 2021 zarządzanie Kolejami Ukraińskimi na 10 lat przejął Deutsche Bahn, który swego czasu startował do przejęcia PKP Cargo i dalej ma na to ochotę.

Na ile tenże zacznie mieszać teraz w PKP Cargo, na którym - jak mniemam - spoczywa ciężar przewozu pomocy militarnej i paramilitarnej dla Ukrainy? czy tu też związek zawodowy ogłosi gotowość strajkową, czy wagony nagle zacznął się psuć, coś się wykolei?

V kolumna zaczyna działać na bezczela.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2022 09:09
24 kwietnia 2022 09:10

Wszystko wyjaśni się po 5 maja i spotkaniu w Rammstein. Jeśli Niemcy się nie podporządkują wszystko zostanie im odebrane. Narzędzia się znajdą. Myślę, że Ukraińcy się nie zawahają. 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 09:24

https://www.pulshr.pl/prawo-pracy/kontrolerzy-lotow-popracuja-dluzej-beda-nowe-przepisy,85580.html

"Nadmienić również należy, że w 2018 r. i 2019 r. w niektórych organach ruchu lotniczego średnia liczba nadgodzin na jednego kontrolera ruchu lotniczego przekraczała 150 godzin w ciągu roku. Wyróżnienie w tym miejscu Organu Kontroli Obszaru ma o tyle istotne znaczenie, że jest to organ, który obsługując największą liczbę operacji lotniczych jest również organem generującym największe koszty osobowe dla PAŻP" - informuje uzasadnienie.

 

https://www.money.pl/gospodarka/wynagrodzenia-kontrolerow-lotow-siedmiu-w-zeszlym-roku-zainkasowalo-ponad-milion-zlotych-6609421940611968a.html

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej podjęła decyzję o zredukowała obsady wież lotniczych. Powód: pandemia, przez którą liczba lotów spadła o niemal połowę i nawet na największych lotniskach natężenie ruchu jest takie, jak przed koronawirusem w mniejszych portach lotniczych. 

Redukcja obsady wież, czyli po prostu skierowanie kontrolerów do pracy samodzielnej, a nie w parach, ma ograniczyć koszty. Decyzja spotkała się ze sprzeciwem kontrolerów, którzy podnoszą, że brak pracy w parach powoduje, że kontrolerom trudniej jest zapewnić bezpieczeństwo lotów.

Jako że ten system był w zeszłym roku testowany na kilku lotniskach, można wyciągnąć pewne wnioski. I tak, choć w 2020 r. spadła liczba rejsów lotniczych, to częstotliwość występowania zdarzeń lotniczych, czyli niebezpiecznych lub potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, wzrosła o niemal 40 proc. 

 

Jak nie daj Boże dojdzie do katastrofy i będziemy mieli 100 ofiar śmietelnych to kto pójdzie siedzieć ? Kontroler czy osoby odpowiedzialne za skierowanie kontrolerów do pracy samodzielnej ?

Jest Pan gotowy wziąć to na swoje sumienie ?

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 09:05
24 kwietnia 2022 09:26

Juz sa. Najpierw wielbłąd, teraz ludzie ...

zaloguj się by móc komentować

nawigowAny26 @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 09:27

Drogi Panie Gabrielu, rząd powinien wprowadzić jakieś specprzepisy i wyaresztować tych wszystkich, którzy osłabiają zdolności obronne i sojusznicze kraju! Od wszelkiej maści Tusków, przez chętnych do strajkozdrady po agitatorów medialnych. Bez oglądania się na nikogo, a już na pewno na Niemco-Unię. Do czego to podobne, wojna u progu, a ta hołota ma czelność sekowania działań majestatu kraju! A za rządzących nieustanny Różaniec, a dzisiaj pędem do kościoła błagać o miłosierdzie. Pozdrawiam. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Peiper 24 kwietnia 2022 09:24
24 kwietnia 2022 09:33

Nie, ale na swoje sumienie biorę usunięcie pana stąd. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @nawigowAny26 24 kwietnia 2022 09:27
24 kwietnia 2022 09:36

Na razie wystarczą uprzejme prośby. Myślę, że wszyscy jednak przyjdą do przytomności

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Peiper 24 kwietnia 2022 09:24
24 kwietnia 2022 09:37

I tylko podwyżki pensji dają bezpieczeństwo, i jeszcze jedna i jeszcze, brak podwyżek to wszystkie samoloty do Moskwy bezpiecznie odfrunął, co to będzie ojoj 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @nawigowAny26 24 kwietnia 2022 09:27
24 kwietnia 2022 09:41

Nie ma co na rząd czekać, po rozum samemu trzeba się udać a już kierunki pędów to może warto zainteresowanym zostawić? 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Alberyk 24 kwietnia 2022 09:02
24 kwietnia 2022 09:49

Raz w tygodniu? Codziennie przed dziennikiem z pozdrowieniami dla opozycji od przedstawicieli "wielkiej kultury", za którą tęsknią 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 10:04

https://wiadomosci.wp.pl/barbarzynskie-teorie-ekspertow-w-kremlowskiej-telewizji-zabetonowac-wszystkie-wyjscia-6761602152049472a

 

Jeśli ktoś by pomyślał, że tam w Czeczenii to tylko prostaki... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 24 kwietnia 2022 10:04
24 kwietnia 2022 10:07

Strach pomyśleć, co powiedzą rosyjscy poeci

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 10:13

Zwykły sabotaż kryje się pod szczytnymi hasłami. Przy okazji może jeszcze da się trochę dodatkowo zarobć.

Dobro człowieka - kontrolerzy lotów - sabotaż + podwyżka pensji

Dobro człowieka - "Grupa Granica". Przy okazji wpadnie troche grosza z przemytu ludzi i z dotacji na                                    przetrzymywanie migrantów w "ośrodkach otwartych".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 24 kwietnia 2022 10:13
24 kwietnia 2022 10:28

Łudzę się, że aż tak, to może nie...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Peiper 24 kwietnia 2022 09:24
24 kwietnia 2022 10:34

To jest właśnie ten rodzaj (pseudo)moralnego szantażu, ktory stosują ci kontrolerzy, mówiąc że chodzi im tylko o bezpieczeństwo pasażerów. Śmiech na sali. Dlatego próbuje się redukowć ilość kotrolerów, bo ich pensje są wystrzelone w kosmos, z zawłaszcza umowy były tak sformułowane, że właśnie można było wyciągać po 150 tysięcy miesięcznie. Z takiego ich zatroskania o losy pasażerów może ich wyciągnąć tylko wolny rynek. Mam nadzieję, że kiedyś, jak się skończy wojna, przyjdą na ich miejsce Ukraińcy.  
A ile zarabia pilot, może pan wie? Czy on nie odpowiada za życie 100 osób. Chyba nawet bardziej ich życie spoczywa w jego rękach. 
całą ta sytuacja jest tak ewidentnym atakiem na polskie bezpieczeństwo, na kluczowe sektory. To samo dzieje się z tą koleją. Doprowadzić do krzysu a potem przejąć. Chodzi o to by połączenia regionalne miały na wagonach napis Deutsche Bahn. Może likwidacja związków zawodowych byłaby pierwszym krokiem do wytrzebienia agentury... Tylko jak tu ludzi przekonać?

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 10:40

To nie jest czas na dylematy. Absolutna zgoda z JK: sabotaż. Kto tych kontrolerów najął? A może nad ich stanowiskami pracy też wisiały herby Federalnej Służby Bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej FSB?

https://polskatimes.pl/mon-zlozyl-zawiadomienie-do-prokuratury-ws-cek-nato-w-centralnym-miejscu-wisial-herb-fsb/ar/9215493

Temat poruszany w niniejszej notce wcześniej sygnalizowała BeaM:

http://beam.szkolanawigatorow.pl/czy-rosjanie-zajeli-juz-lotnisko-okecie

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 10:49

Ten drugi link się nie wkleił, więc wrzucam:

https://twitter.com/piotr_paauwe/status/1517917032498573313?s=20&t=DdY3-jbAebjdJ-WJVxkK5Q

Od razu ostrzegam, że obraz wstrząsający - tylko dla ludzi o mocnych nerwach.

 

zaloguj się by móc komentować


Caine @Peiper 24 kwietnia 2022 09:24
24 kwietnia 2022 11:07

Jak ktoś zaczyna z wysokiego C, to wiadomo że chodzi o pieniądze

 

https://businessinsider.com.pl/firmy/uklad-z-wiezy-lotniska-chopina-zarobki-kontrolerow-ruchu-lotniczego/8lkdljg

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 09:33
24 kwietnia 2022 11:10

A taki wydawał się merytoryczny komentarz, starego bywalca,  a tu na koniec zonk-pytanie. Chyba ktoś chciał Pana ubrać w szaty "moralnego sprawcy".  

Jak "przepracowany" bidula, zarabiający z nadgodzinami banke na rok spowoduje katastrofę to winna będzie jego chciwość.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @Kuldahrus 24 kwietnia 2022 10:49
24 kwietnia 2022 11:28

Niestety tak to wygląda w realu. Trzeba robić pozwolenia na broń.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 11:44

Dla mnie ewidentnie obecne kłopoty z kontrolerami to sabotaż. Zresztą Moskwa próbuje to robić na wielu frontach. Oto tutaj artykuł z Defence24.pl o rozruchach islamskich w Szwecji wywołanych prowokacją w Danii:

https://defence24.pl/geopolityka/dunczyk-podpala-koran-czy-rosja-europe

zaloguj się by móc komentować

onyx @BaZowy 24 kwietnia 2022 11:10
24 kwietnia 2022 12:02

Szczególnie kiedy coś się stanie gdy przepracowany kontroler śpi w godzinach pracy.

https://businessinsider.com.pl/firmy/kontroler-ruchu-lotniczego-spal-zamiast-pracowac-wideo-z-lotniska-chopina/vyccwrg

Rząd wprowadza przepis by można było zatrudniać pracowników z zagranicy.

"W czwartek, w Radiu Zet Marcin Horała, wiceminister infrastruktury, był pytany o to, co będzie, jeśli PAŻP nie dojdzie do porozumienia z kontrolerami lotów. Przekazał wówczas, że jest kilka możliwości. - Jest wojskowa kontrola przestrzeni powietrznej, jest możliwość usunięcia wymogu znajomości języka polskiego dla kontrolerów, bo kontrola przestrzeni powietrznej odbywa się po angielsku. Ale jest formalny wymóg, żeby kontroler znał język polski, choć go nie używa w pracy. Wtedy moglibyśmy zatrudnić kontrolerów z innych państw Unii Europejskiej - powiedział."

https://www.prawo.pl/kadry/kontroler-ruchu-lotniczego-bez-wymogu-znajomosci-jezyka-polskiego,514680.html

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @onyx 24 kwietnia 2022 12:02
24 kwietnia 2022 12:28

Oni są żałośni. Za mało zarabia - będzie niebezpiecznie, ale jak siedzi ileś tam godzin na tzw. nadgodzinach to już nie jest niebezpiecznie.

Jeśli mnie pamięć nie myli, to dzień roboczy kontrolera wynosi 6 godzin ze względu na napięcie i stres. A niektórzy to chyba z wieży nie wychodzili tylko pracowali po 24 godziny na dobę.

Skoro zatem potrzebne były nadgodziny to albo praca była źle zorganizowana, albo było zatrudnionych zbyt mało osób.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @mniszysko 24 kwietnia 2022 11:44
24 kwietnia 2022 12:44

Ma Ojciec rację - to sabotaż, tym bardziej, że mówi się o paraliżu Warszawy i Modlina tam pracują najlepiej opłacani kontrolerzy (na prowincji stawki są bardzo dobre ale średnio ze 2 albo 3 razy mniej bardzo dobre). Wiadomo, bo w każdej instytucji tak jest - żeby dochrapać się do intratnej posadki swoje trzeba przeorać na ugorze, ileś dup wylizać i porobić sobie odpowiednie koneksje. Tam pracują najstarsi (teoretycznie najbardziej doświadczeni) kontrolerzy - w większości stare emerytowane trepy być może jeszcze z LWP w kartotekach. Dla mnie infiltarcja tego środowiska agenturą jest oczywista.

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 13:17

..." zapomniał o opowiadaniu Lwa Tołstoja pod tytułem „Za co”

podobnie jak o utworze Dostojewskiego "Gracz",paszkwil na Polaków.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 09:04
24 kwietnia 2022 13:47

Na Odessę w juliański Wielki Tydzień, w Wielki Piątek, czyli przedwczoraj, Moskwicini wysłali siedem takich rakiet. Ukraińcy dwie zestrzelili. Pięć pozostałych wykonało mokrą robotę, w tym przyniosło śmierć młodej matce i jej trzymiesięcznemu dziecku. Mówił o tym wczoraj Zełeński w czasie konferencji prasowej wieczornej. 

Zaiste prześwietna to kultura, która pucuje śniedź pomników na wieczną chwałę i pamiątkę ruskich rzeźników. 

Ale nie całkiem zgodzę się ze zdaniem: "w wielu przypadkach doszliśmy tutaj do wyborów, w których ani ja, ani treści lansowane na SN nie mają najmniejszych szans i muszą zostać odrzucone w imię racji wyższych i spraw sercom wielu o wiele bliższych."

Owszem ale mogą być przekierowane na Moskwologię, Berlinologię i Rutenistykę. O treściach zaś lansowanych na SN do tej pory nie trzeba zapominać. Kiedyś powrócą. Być może szybciej niż nam się wydaje. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 13:51

Zełeński wczoraj nazwał Moskwicinów po imieniu. "Padonki, подонки, o Odessie mówili Odessa mama, bo tam tak smacznie gotuję. Żreć się zachciał padonkom/łajdakom." Inaczej ich nazwać nie można.

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 14:23

Na domiar wszystkiego Wołyniacy deklarują, że polskie cmentarze otoczyli opieką z wdzięczności za polską pomoc. Jak żyć, panie?

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 09:04
24 kwietnia 2022 15:48

>>najbardziej kulturalni i dowcipni Rosjanie umieszczają na rakietach ... napis<<

Rywalizują o świąteczną palmę pierwszeństwa w teleturnieju "Wesoły mirotworiec" z kolegami,  którzy w zrabowanych domach bazgrzą na ścianie "dziękujemy za wszystko i przepraszamy za bałagan".

...chwilę zeszło zanim odetkało mnie po pierwszym przykładzie kultury. Tu ani się śmiać ani płakać - wykonawczyni , jury i publika - po równo odbierają mowę. Człowiek zastanawia się czy to parodia , żart czy na poważnie, a te kobiety są jak bandzior uśmiechający się do ciebie zanim dźgnie nożem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 24 kwietnia 2022 10:34
24 kwietnia 2022 15:51

Mysle,  ze...

...  ludzi  nie  trzeba  przekonywac  do  likwidacji  tych  ZWIAZKOWYCH  PASOZYTOW,...  czy  to  w  LOT`cie,  czy  w  PKP...  czy  chocby  w  Spolkach  weglowych,  tam  tez  siedzi  pelno  PASOZYTOW  ZWIAZKOWYCH,  a  pozwalniani  przez  lata  GORNICY  z  zamykanych  kopalni  doskonale  wiedwa  co  to  za  ZLODZIEJSTWO  bylo...  i  jest  nadal  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Globalny 24 kwietnia 2022 10:40
24 kwietnia 2022 16:10

To  sa  jaja  jak  berety,...

...  prosze  Ksiedza,  te  cale  dete  sluzby  kontrwywiadu  wojskowego  !!!

Ich  wszystkich  KRETYNOW  powinni  powylapywac  i  POZAMYKAC...  te  cale  CEK  NATO  -  na  czele  z  Sakiewiczem  i  Macierewiczem  !!!  Cale  szczescie,  ze  kwatera  sojuszu  odciela  sie  od  tych  PAJACOW,  ,,naszyH,  patriotycznyH  i  narodowyH,,  ze  nigdy  nie  byli  akredytowani  przez  sojusz  i  podlegaja  TYLKO  polskim  wladzom  !!!   

To  jest  naprawde  skandal  nad  skandale  !!!

 

PiS`owcy  wystrugali  se  takie  ZEROWISKO,  w  koncu  z  czegos  muszo  zyc  te  wszystkie  ,,nasze,,  barany  i  zlodzieje,

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zawierucha 24 kwietnia 2022 15:48
24 kwietnia 2022 16:13

I teraz wyobraźmy sobie, że one tu wkraczają za wojskiem. Wszystkie czarne legendy o francuskich markietankach grabiących Niemcy w czasie wojny 30 letniej idą do lamusa. Żaden gwóźdź by się w ścianie nie ostał.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2022 12:28
24 kwietnia 2022 16:46

Bezczelne  chamy,  sabotazysci  i  zlodzieje...

...  i  nic  wiecej,  i  wszystko  to  DZIADOSTWO  KONTROLERSKIE  powinno  byc  juz  na  bruku...  z  zakazem  pracy  w  jakiejkolwiek  kontroli  i  kontrolowania  czegokolwiek  !!!

Tam,  na  tym  calym  Okeciu  pasowaly  tym  chamom  tylko  panstwowe  dotacje  w  wys.  400.000.000  zeta  -  tak  najmarniej  -  zeby  uchronic  tego  ,,wielkiego  pSZewoznika  panstwowego,,  przed  likwidacja  albo  bankructwem  !!!

Ja  pamietam  jak  UROCZO  o  tym  pSZewozniku  -  swojego  czasu  -  opowiadala  mecenas  Modzelewska  w  CE  ,,Powisle,,...  juz  wtedy  wlosy  stawaly  deba  jakie  tam  kanty  byly  odstawiane...  w  tym  ku***dolku  na  Okeciu...

...  nie  wspomne  o  tym,  co  tam  sie  dzialo  przed  Smolenskiem  w  2010,...  a  dzisiaj  mdleja  co  robic  i  cackaja  sie  ze  SWOLOCZA...  to  dopiero  jest  CHUCPA  !!!  

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 17:03

Gdybym ja był kontrolerem lotów w Polsce i zarabiał 45 tysięcy złotych to siedziałbym cicho, Boga chwalił i zasuwał do roboty.

Nie postałaby nawet w mojej głowie myśl o jakichś strajkach czy protestach.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2022 12:28
24 kwietnia 2022 17:06

Nadgodziny były tak zorganizowane by garstka cwaniaków zarabiała milion złotych rocznie. Tam jest kasta jak w zawodach prawniczych. Do większej kasy nikt bez układów nie wejdzie. Równolegle z kontrolerami strajkują kolejarze z Polregio. Kolejny strategiczny dział gospodarki w czasie wojny kiedy Polska jest hubem pomocy i przesyłu ludzi i sprzętu.

https://300gospodarka.pl/news/polregio-odwolane-pociagi-strajk-kolejarzy

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Caine 24 kwietnia 2022 11:07
24 kwietnia 2022 17:19

"Jak ktoś zaczyna z wysokiego C, to wiadomo że chodzi o pieniądze

 

https://businessinsider.com.pl/firmy/uklad-z-wiezy-lotniska-chopina-zarobki-kontrolerow-ruchu-lotniczego/8lkdljg"

Przeczytałem, szokujące.

Kombinacje, układy, krociowe zarobki i kręcenie nosem.

Ten tekst powinien wisieć przyklejony na każdym słupie i billboardy powinny to mieć.

A polskim radio nadawać to dwa razy dziennie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 24 kwietnia 2022 17:06
24 kwietnia 2022 17:21

Jak tak dalej pójdzie to nie wiem jak ja się dostanę w lipcu do Polski.

Chyba do Niemiec albo Holandii samolotem, a potem może pociągiem.

Jeśli są jakieś połączenia kolejowe Niemiec z Warszawą.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 17:44

@ALL

Miałem nie komentować ale ulegacie wszyscy propagandzie, włącznie z Gospodarzem.

Cały film The Search z angielskimi napisami można obejrzeć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=zTgKgIjfHBE&t=223s

W wiki piszą:
W 2015 roku fikcyjna sekwencja zaczerpnięta z filmu została zaprezentowana jako prawdziwe wideo z masakry dokonanej przez rosyjskiego żołnierza podczas wojny w Czeczenii w 1999 roku. W 2022 roku ta sama fikcyjna sekwencja została opublikowana na portalach społecznościowych, tym razem rzekomo jako przykład masakry dokonanej przez ukraińskich żołnierzy podczas wojny czeczeńskiej (choć – paradoksalnie – armia ukraińska nigdy nie walczyła w Czeczenii). [25]
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Search_(2014_film)

Na marginesie: niektórzy to mają dojścia do tych wpisów w wiki, prawie na bieżąco.

A ta piosenka pochodzi z programu В нашу гавань заходили корабли, wyemitowanego w 2010 [https://www.youtube.com/watch?v=7gfMUHRTLJE], gdzie śpiewa się różne piosenki i przeróbki: Główny repertuar stanowiły pieśni podwórkowe, uczniowskie, furmańskie, nieoficjalne, wojskowe, mieszczańskie, kupieckie, więzienne, więźniów politycznych, dzieci ulicy.
Na YT można znaleźć całe odcinki.

Prowadycz program:
Irina Hakamada, córka japońskiego komunisty
https://ru.wikipedia.org/wiki/Хакамада,_Ирина_Муцуовна;
Eleonora Filina i Eduard Uspieński (byli małżeństwem ale się rozwiedli w 2011)
https://ru.wikipedia.org/wiki/Филина,_Элеонора_Николаевна
on był twórcą postaci Krokodyla Gieni i Czeburaszki i tekstów dla dzieci, a jego piosenka Niebieski wagon została przerobiona na tę Медленно ракета уплывает в даль; zmarł w 2018.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Успенский,_Эдуард_Николаевич
Życiorysy mają nieciekawe.

W innym miejscu piszą, że piosenka rozgniewała niektórych, wysokich rangą, urzędników amerykańskich, m.in. Ariela Cohena, czyli to czasy po 17 września 2009 roku, kiedy za Obamy odmrożono stosunki USA—Rosja i odwołano decyzję o instalacji tarczy antyrakietowej w Polsce.
Tu dłuższy fragment programu, ale nie rozumiem, co oni tam gadają wcześniej, przed piosenką:
https://my.mail.ru//mail/chipp69/video/20/1325.html

W niektórych komentarzach w necie datuje się ją (tę piosenkę) na czasy zimnej wojny i kryzysu kubańskiego ale to raczej niemożliwe, bo oryginał pochodzi z 74 roku.

Historia piosenki i inne zwrotki:
http://a-pesni.org/army/praket.php

Piszą tu:
Parodia piosenki „Niebieski Wagon” z kreskówki o Czeburaszce i krokodylu Giena. Pojawiła się dwa miesiące po emisji kreskówki i zyskała ogromną popularność wśród uczniów, studentów i wojska...
Czasami piosenkę poprzedza epigraf: „Jestem starcem, nie mam nic do stracenia. Pogrzebię kapitalizm! (c) N.S. Chruszczow.”


Na koniec Niebieski wagon w oryginale:
https://www.youtube.com/watch?v=XVDkdvEplrQ
http://a-pesni.org/baby/golubvagon.php



 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @umami 24 kwietnia 2022 17:44
24 kwietnia 2022 18:51

Czyli w Czeczenii nie dochodziło do żadnych mordów? A te dwie kur...y jurorki zachowują się według ciebie w porządku? To chcesz mi powiedzieć?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 24 kwietnia 2022 18:29
24 kwietnia 2022 18:52

Dlaczego jak cię o coś proszę to nigdy tego nie zrobisz, a jak nie chcę żebyś coś robił, to wykazujesz się taką gorliwością, że nie można cię zatrzymać? Możesz mi wyjaśnić ten fenomen?

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 18:51
24 kwietnia 2022 19:13

Nie rób ze mnie idioty. Chodzi o te linki, które podajesz, to manipulacje. 

Do zbrodni w Czeczenii, oczywiście, dochodziło. Obejrzyj sobie film Czeczenia, zabójstwo za zgodą świata. Jest na YT.
A jeśli chcesz morderstw z drugiej strony, to w necie jest masa nagrań jak Czeczeńcy filmują podrzynanie gardeł Rosjanom i tam już udawnia nie ma. Po prostu groza.
Pewnie znajdą się i takie, gdzie Rosjanie mordują w ten sposób Czeczeńców. Ja akurat trafiłem na te pierwsze, szukając źródła tego filmiku, podanego przez Ciebie.

Co do tych jurorek, to w czasach pokoju parodia jest tylko parodią, jednych śmieszy innych nie, ale kiedy giną ludzie wszystko zmienia znaczenie, wystarczy tym zarządzać i emitować w odpowiednich momentach.


 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 19:27

Ja jednak caly czas mam wrazenie ze towarzyszy nam uparcie Stanislaw Orda.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 24 kwietnia 2022 19:13
24 kwietnia 2022 19:46

T ty nie rób ze mnie idioty. Nie przychodź tu i nie przychodź na żadne spotkania ze mną. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 18:52
24 kwietnia 2022 19:52

Prosiłeś żebym nie pisał o porozumieniu WiN i UPA, to posłuchałem, czy nie?
Posłuchałem.

Prosiłeś w lutym, żebym milczał, to najpierw długo milczałem, potem coś tam pisałem, nie dotykając tematu wojny, a potem może coś tam skomentowałem kilka razy. 

Z tą moją gorliwością więc przesadzasz.

Jeśli reaguję nie w tych miejscach i momentach, w których byś chciał, żebym nie reagował, to zwykle jest to wynik tego, że się na coś nie zgadzam, albo kłóci się to z prawdą. Jeśli mam jakieś wątpliwości, pytam, ale jak nie mam, to działam odruchowo.

Z niektórych Twoich tekstów wynika zła reakcja u odbiorców i ostatnio zareagowałem na tę mgłę Chodakiewicza.
Takiej Twojej reakcji na to się nie spodziewałem, więc miałem już całkiem nie komentować. I tak by było, ale dzisiaj podałeś te linki, dlatego znów zareagowałem.
 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 19:46
24 kwietnia 2022 19:56

Nie robię z Ciebie idioty. Traktowałem to miejsce poważnie.
Nie przychodź tu i nie przychodź na żadne spotkania ze mną. 
OK, jak tak wolisz, bez wrogości z mojej strony.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @umami 24 kwietnia 2022 17:44
24 kwietnia 2022 19:57

Ok dałem się nabrać jak dziecko, z tym filmem, że to prawdziwe nagranie z tamtego czasu.

To nie zmienia faktu, że ten fragment filmu dobrze oddaje sposób zachowania wojsk rosyjskich wtedy w Czeczenii, ale też teraz na Ukrainie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 24 kwietnia 2022 19:56
24 kwietnia 2022 20:00

No widzisz, a to miejsce jest skrajnie niepoważne. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 24 kwietnia 2022 19:57
24 kwietnia 2022 20:01

Mateusz, weź się może uspokój, co?

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 09:04
24 kwietnia 2022 21:02

Od paru tygodni uswiadamiam w rozmowach ze znajomymi, co głosowali na Konfe "bo Braun..." , że Braun mowi jak prowokator i zachowuje sie jak prowokator ("bedziesz wisiał!") i że muszą na niego uważać, bo ktoregos niepieknego dnia może pociągnąć  swoich zwolenników w te same rejony, w które wpadli eserowcy w 1917 - czyli walcząc z caratem utorowali drogę bolszewikom.....i sami zostali przez nich  zgładzeni potem . 

Dwoch z nich już oprzytomniało.....zwlaszcza, że maja wśród znajomych Ukraińców i wiedzą z pierwszej ręki co sadzić o nich. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 24 kwietnia 2022 17:19
24 kwietnia 2022 21:18

W  jakim  ,,polskim  radio,,  Panie  Szczodrocha,...

...  widziala  swinia  niebo  !?!?!?

Lada  chwila  bedzie  ,,radio  obajtkowe,,...  tak  jak  juz  portal  albinos  czy  tam  ,,niezalezna  od  rozumu,,   juz  sa  ,,obajtkowe,,  !!!   Ta  POPiS`owa  tepa  swolocz  juz  sie  PRZYSPAWALA  DO  KORYTA,...  gdzie  sie  tylko  dalo...

...  wojna  na  Ukrainie  tylko  to  UWYDATNILA,...  a  kacap  Sakiewicz  juz  sie  calkiem  do  kurwizora  wyprowadzil...  bic  piane  i  prac  mozgi  Polakom  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 24 kwietnia 2022 21:18
24 kwietnia 2022 22:03

Tak, ma Pani racje.

Media w Polsce, podobnie jak sady sa tak niezalezne jak i niezawisle.

Bo jeszcze nie zawisli wszyscy oni na drzewach.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @ewa-rembikowska 24 kwietnia 2022 09:09
24 kwietnia 2022 22:10

Nasze koleje podpisały porozumień  z przewoźnikiem ukraińskim. Mam poczucie, że waga tych kwestii nie umyka komu trzeba.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 24 kwietnia 2022 22:03
24 kwietnia 2022 22:21

Dokladnie  tak...

...  nie  mamy  czego  przezywac  i  czym  sie  przejmowac,  bo  ,,wadzunia  nasza,,  rznie  glupa,  tak  samo  jak  i  ,,nasze  obajtkowe  me*dia,,...  tj.  taka  MAMELE,  dzis  przyprowadzona,  zagubiona  i  bezradna  co  to  nie  wie  co  ma  robic  i  co  do  niej  nalezy...  tym  bardziej,  ze  to  ,,nasza  wadzunia,,  przez  lata  zaniedban  i  UDAWANIA  doprowadzila  do  WSZEDOBYLSKIEGO  SYFU,  jaki  dzisiaj  mamy  i  miec  bedziemy  jeszcze  dluuugo  !!!

Takze  robmy  swoje  i  nie  dajmy  wkrecac  sie  w  te  rozne  ,,sabotaRZowe  projekty,,  bo  one  sa  znane  i  kontynuowane  przez  samych  swoich  od  lat,...  tym  samym  MY,  NAROD  jestesmy  przez  ZLODZIEJSTWO  RZADOWE  krojeni  na  nieprawdopodobne  pieniadze,...

...  a  ta  ,,marchewke,,  w  postaci  obniSZki  5%-wej  podatkow  niech  ,,nasza  wadzunia,,  -  caly  czas  zlodziejska,  zaklamana  i  perfidna  -  wsadzi  sobie  w  d*pe  !!!  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2022 21:02
24 kwietnia 2022 22:26

Braun jak większość tego politycznego towarzystwa jest od odprawiania rytuałów a nie od realizowania polityki Państwa 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 24 kwietnia 2022 22:26
24 kwietnia 2022 22:34

Zgoda, ale ich zwolennicy myślą, że te rytuały są na serio, że one są dobre, że prowadzą do zbawienia. Dlatwgo rych nieszczęśników trzeba ostrzegać....trzeba  wyjść do nich, a nie tylko  z nich  się nabijać. Bo może to doprowadzić do prawdziwego nieszczęścia. 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @umami 24 kwietnia 2022 19:52
24 kwietnia 2022 22:38

Jest 2022r. i ten Gabriel obrzydliwie trzyma się teraźniejszości, ba jeszcze nie chce transformacji upiorów przeszłości na dzisiejsze czasy, a kto jeszcze wie co to te WiNy i UPA a o IV komendzie WiN to już tylko wierzby szumią, mam na półce oryginały dokumentów NSZ i mogę się tylko pośmiać, prawda - zgadzanie się lub brak zgody; a na co? RP jest obszarem wojny agentur i żywioł Polski nie ma ani swoich mediów ani liderów, to może warto ciut, ciut szanować lub doceniać starania gospodarza? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2022 22:34
24 kwietnia 2022 22:41

Pojęcie ostrzegać zamieniłbym na uświadamiać, ale musimy mieć świadomość,że mamy do czynienia z swoistym zadaniowanym obłąkaniem i to wyrachowanym 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 24 kwietnia 2022 22:38
24 kwietnia 2022 22:47

No widzisz, nie warto. Kolejne osoby zaczynają tu zaglądać tylko po to, by mi powiedzieć, jak bardzo je uraziłem swoją postawą. Już któryś z kolei raz proszę, żeby nie robić ze mnie durnia, a wszystko jak krew w piach. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
24 kwietnia 2022 22:54

Uraziles? Raczej wymusiłeś ich konfrontacje upojenia sobą z rzeczywistością. A tego nikt ci nie daruje. Konkret jak Twoja postawa także wzbudza obrzydzenie. Bo jak można nazywać zdarzenia/zjawiska po imieniu? A gdzie podziw dla cudzych wizji i przemyśleń oraz aspiracji? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 24 kwietnia 2022 22:38
24 kwietnia 2022 23:04

Genialne...

...  i  wyrywa  z  butow,...  zwlaszcza  to  ostatnie  zdanie  !!!

Dzieki,  Qwerty, 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 24 kwietnia 2022 23:04
24 kwietnia 2022 23:14

Ja też dziękuję. Pzdr
zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @Alberyk 24 kwietnia 2022 09:02
25 kwietnia 2022 00:05

ten filmik z Czeczeni to chyba z filmu fabularnego pt. "Rozdzieleni"

 https://en.wikipedia.org/wiki/The_Search_(2014_film) 

Co nie zmienia faktu że ta stalinowska kacapia robiła tak w Czeczeni, Gruzji a teraz w Ukrainie, i ciągle bezkarnie

zaloguj się by móc komentować

tomciob @umami 24 kwietnia 2022 17:44
25 kwietnia 2022 00:45

Fakt że te " militarne" przeróbki piosenki "Niebieski Wagon" powstały w 1974 roku i to już w dwa czy trzy miesiące po oryginale, w tej a nie innej formie, i rozpowszechniły się "na ludowo" jest raczej dodatkowym obciążeniem dla poziomu społecznego Rosjan i indoktrynacji umyslowo-moralnej. Przy czym tekst oryginału w wersji dla dzieci jest ciekawy i niegłupi, refleksyjny. Natomiast wykorzystanie go w programie satyrycznym z przed ponad dwunastu lat potwierdza, iż ta "nuklearna przeróbka" wydaje się nadal bawić ludzi radzieckich.

Tak więc myślę, że użycie tego przykładu w notce jest zrobione dobrze i oddaje ideę popkulturowej indoktrynacji człowieka kacapskiego. Dla równowagi warto jednak zobaczyć tekst oryginału piosenki "Niebieski Wagon:"

Cyt.:

"Tłumaczenia » Tłumaczenia piosenek » Piosenka "Niebieski wagon"
Голубой вагон

из мультфильма "Шапокляк"

Медленно минуты уплывают вдаль,
Встречи с ними ты уже не жди,
И хотя нам прошлого немного жаль,
Лучшее, конечно, впереди.

Припев:

Скатертью, скатертью дальний путь стелится,
И упирается прямо в небосклон
Каждому, каждому в лучшее верится,
Катится, катится голубой вагон.

Если ты обидел вдруг кого-то зря,
Календарь закроет этот лист.
Жить без приключений нам никак нельзя,
Эй, прибавь-ка ходу, машинист.


Припев:

Скатертью, скатертью...

Голубой вагон бежит-качается,
Скорый поезд набирает ход,
Ах, зачем же этот день кончается,
Лучше б он тянулся целый год.

Припев:

Скатертью, скатертью...


Nie­bie­ski wagon

z filmu ry­sun­ko­we­go "Sza­po­klak"


Nie­spiesz­nie mi­nu­ty od­pły­wa­ją w dal,
Na spo­tka­nie z nimi nie licz, nie,
I choć tego, co mi­nę­ło tro­chę żal,
To naj­lep­sze wciąż przed nami jest.

Re­fren:

Jak wart­ki rzeki nurt w siną dal po­ciąg mknie,
Koła stu­ka­ją tak, że aż lecą skry.
Każdy z nas, każdy z nas w lep­szy los wie­rzyć chce,
Nie­bie­ski wagon gna, a my razem z nim.

Jeśli przez przy­pa­dek coś zro­bi­łeś źle,
To ka­len­darz skry­je kartę tę,
Wiele no­wych przy­gód, druhu, czeka cię,
Dalej, ma­szy­ni­sto, zwięk­szaj bieg!

Re­fren:

Jak wart­ki rzeki nurt…

Mknie nie­bie­ski wagon, koła kręcą się,
Po­ciąg na roz­dro­żu zmie­nia tor.
Szko­da, że nie­dłu­go skoń­czy się ten dzień,
Prze­cież mógł­by trwać przez cały rok!

Re­fren:

Jak wart­ki rzeki nurt…"

źródło tłumaczenia

zaloguj się by móc komentować

m8 @Szczodrocha33 24 kwietnia 2022 17:21
25 kwietnia 2022 03:22

Wieden, Praga, Bratyslawa?

zaloguj się by móc komentować

honoratka @gabriel-maciejewski 24 kwietnia 2022 22:47
25 kwietnia 2022 04:45

Panie Gabrielu, dziękuję za ten artykuł. To czego się dowiedziałam wykorzystałam na portalu:

"Lubimy czytać", tutaj wkleję mój wpis z tego portalu:

Bajka o rybaku i rybce

Aleksander Puszkin

Masz na półce:

Przeczytane

Twoja ocena:

 1 / 10

Średnia ocen:

 7,2 / 10

109 ocen

Ukryj opinię [13 plusów]

Czytelnicy: 205 Opinie: 11

EDYTUJ

Piękna pouczająca bajka.
----------------------------------------------------
Dopisek 24.04.2022 r.
Puszkin był wrogiem Polaków.
Proszę zajrzeć na stronę:
http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/kultura-i-antykultura-albo-czy-kontrolerzy-lotow-znajda-prace-w-ratownictwie-gorniczym
Cytat:
" O antypolskich wierszach Puszkina poseł Braun zapomniał, one mu nie przeszkadzają, podobnie jak zapomniał o opowiadaniu Lwa Tołstoja pod tytułem „Za co”, którego tekstu nie można odnaleźć nigdzie. Jest to historia Polaka zesłanego gdzieś a wybrzeże Morza Kaspijskiego czy Azowskiego, po Powstaniu Listopadowym. Człowiek ten zostaje zaszczuty i pozostawiony bez sam wobec rodzinnych tragedii. Otaczają go zaś sami prawosławni włościanie i urzędnicy rosyjscy, mający o sobie niezwykle wygórowane mniemanie. Takie rzeczy skrzętnie się ukrywa, albowiem gdzie jak gdzie, ale w Rosji wszyscy dobrze wiedzą jaką moc ma słowo pisane i jak silnie trzeba dyscyplinować autorów, żeby pisali to czego władza sobie życzy. Z tego też powodu nie można wierzyć w ani jedno słowo rosyjskich pisarzy i poetów, bo to są funkcyjni wysłani na odcinek propagandowy. Nie można im wierzyć nawet wtedy jak pokazują blizny na plecach, które zostawiła im żandarmska nahajka. A może właśnie przede wszystkim wtedy."

A oto wiersz Puszkina
Oszczercom Rosji
(Клеветникам России)
Aleksander Puszkin, przeł. Maciej Szczepańczyk


Po co huczycie narodowi oratorzy?
Po cóż grozicie Rosji anatemą?
Czyż was wzburzyło Litwy poruszenie?
Zostawcie, to spór jest Słowian między sobą,
Domowy stary spór, zrządzeniem losu zawieszony,
Pytanie, na które nie dacie odpowiedzi.

To tylko pierwsza zwrotka, całość na stronie:
https://wiersze.fandom.com/wiki/Oszczercom_Rosji

Popierał też rzeź Pragi z roku 1794
4 listopada 1916 r. obchodziliśmy 222. rocznicę rzezi Pragi – ostatniej większej walki powstańców Kościuszki z wojskami Aleksandra Suworowa. Po przełamaniu oporu obrońców Warszawy, Rosjanie dokonali masakry ludności cywilnej Pragi, zabijając około 20 tysięcy ludzi.
to ze strony:
https://slowopolskie.org/puszkin-rze-pragi-i-rosyjska-pogarda/ 

mniej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ParysvelParwowski 25 kwietnia 2022 00:05
25 kwietnia 2022 06:51

Ktoś to puścił jako dokument. Czy to zmienia fakt, że w Czeczenii dochodziło do nieludzkich zbrodni? Czy pokaz emocji publiczności i tych dwóch jurorek nie jest znamienny? Czy w Polsce w publicznej telewizji ktoś śpiewał kiedyś piosenkę - siekiera motyka, dwa balony, Hitler nasrał w kalesony - a publiczność klaskała? 

zaloguj się by móc komentować

orjan @honoratka 25 kwietnia 2022 04:45
25 kwietnia 2022 10:16

Puszkin, na ówczesne rosyjskie stosunki na pewno wykształcony i obyty, uważa w tym wierszu Litwinów za Słowian. Tym samym dostarcza dowodu, iż Słowianie, to dla niego wyłącznie byt polityczny, lecz przedmiot, a nie podmiot na służbie imperium personifikowanym przez cara. Jest to imperium carskie nad Rosjanami, a tym bardziej nad .

Gdybym miał zaryzykować zwięzłe porównanie, jak Polak "odczuwa" Rosjanina i odwrotnie, to ująłbym, że Polak patrząc na Rosjanina czuje litość i pogardę, zaś Rosjanin patrząc na Polaka czuje pogardę i nienawiść.

U Polaka dotyczy sprzeciwu: jak wy Rosjanie, tylekroć okazując posiadanie zbiorowej mocy i wydając tyle talentów osobistych, możecie godzić się na takie niewolnictwo i upodlenie jak u siebie macie i jeszcze w każdej okazji stawać w obronie tego imperium a przeciw sobie jako ludziom? To jest właśnie mieszanka litości i pogardy. W tej kolejności

U Rosjanina pogarda bierze się z wiary we własną brutalną przewagę, czyli z wiary w ciemną moc imperium, że jest nieograniczona, nawet zbrodnią. Natomiast złączona z nią nienawiść polega na tym, że Rosjanie ogólnie uważają innych ("cudzych") za przedmioty, a nie za podmioty równe sobie. W stosunku do Polaków dochodzi jeszcze ten odbiór niepowodzenia, że tyle razy już Polaków namordowali, tyle razy okradli (tzn. "zarosjanili"), a ci nadal nie chcą ugiąć karku i patrzą na Rosjan właśnie z litością, a to dopiero jest obraza ich Rosjan.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 25 kwietnia 2022 06:51
25 kwietnia 2022 10:42

Mnie już doprawdy "rence opadli" i dopiero teraz łapię za klawiaturę. Wydawałoby się bowiem niemożliwe, aby właśnie na tym blogu, dochodzić mogło do manifestacji i awantur za pomoca argumentów sprzecznych z elementarną logiką. 

Awantura wybuchła wobec zaprzeczenia ustaleniom o zbiorowych u Rosjan zbrodniczych predylekcjach okazywanych w każdym ich akcie przemocy skierowanym przeciwko innym narodom. Ustalenia te mają być nieprawdziwe, bowiem autor felietonu podał przykład o wątpliwej prawdziwości. Tymczasem prawda jest odwrotna, jakkolwiek dopiero czeka na odkrycie jej przejawów.

Mamy więc tutaj implikację pojmowaną przez przeczącego protestanta, że w oprotestowanym przypadku nieprawdziwy jest poprzednik implikacji (ów film) zatem nieprawdziwy jest następnik implikacji (te zbrodnicze predylekcje). To oczywiście nonsens logiczny i aż dziwota bierze, dlaczego wprowadził danego protestanta w manifestowane wzburzenie. Jeśli ktoś w szkole średniej nie uważał, to podpowiem, że prawdziwe jest także zdanie p=>q, w którym q jest nieprawdziwe.

Tu nie jest jakis bylejaki blog, lecz taki, który domaga się pewnej precyzji wnioskowania przynajmniej zaś precyzji formalnej. W takim więc razie, dopóki ów protestant nie zaofiaruje dowodów na odwrotną prawdę, mianowicie, że to Ukraińcy są sprawcami przypisywanych Rosjanom zbrodni przeciwko Ukraińcom i Ukrainie, powinien czuć się zdyskwalifikowany.

Z formalnego punktu widzenia, a także ze stanowczego postawienia tego przez prawo międzynarodowe, najeźdźca oraz okupant biora na siebie obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa i porządku na terenie najechanym lub okupowanym. Jeśli na tym terenie wydarzy sie zbrodnia, to najeźdżca / okupant w każdym przypadku jest odpowiedzialny chocby pokazywał na kogokolwiek innego. Chocby więc w tej Buczy mordował kto inny, to i tak odpowiedzialni są Rosjanie. W szczegolności w ich interesie (a nie Ukraińców) jest ewentualne wskazanie sprawców jako z nimi, tj. z Rosjanami współwinnych. W tej przykładowej Buczy i w innych miejscach na Ukrainie dowód na zupełną niewinność Rosjan po prostu istnieć nie może.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 25 kwietnia 2022 10:42
25 kwietnia 2022 10:48

Spóbowałem to wyjaśnić dzisiaj nieco bardziej opisowo

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 25 kwietnia 2022 10:42
25 kwietnia 2022 10:49

O rany, ta klawiatura. Widać dopiero po wydruku

więc errata:

prawdziwe jest także zdanie p=>q, w którym p jest nieprawdziwe.

Piszący najwyraźniej miałem z tyłu głowy pojęcie kontrapozycji.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 25 kwietnia 2022 10:48
25 kwietnia 2022 10:50

Te moje opadające rence , to z przyczyny, iż w takich przypadkach tracę pewność, czy mam do czynienia z normalnym komentatorem, czy z prowokatorem.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Caine 24 kwietnia 2022 11:07
25 kwietnia 2022 11:59

Tak właśnie jest. I to jest głęboka patologia z którą nikt się nie zmierzył.

Jak głęboka? Bardzo.

Obecny kształt pracy kontrolerów lotu to jest jakiś anarchronizm sprzed pół wieku i epoki masowej komputeryzacji (to jak te wojska na Ukrainie, co wolą używać telefonów komórkowych cywilnych (bo działają) zamiast super-hiper-bezpiecznej komunikacji wojskowej (bo nie działa).

Na to nakłada się tradycyjna kilka ludzi przy korycie (jak prawnicy, lekarze, czy inny dozór).

Plus jeśli kursy (znowu klika) na kontrolera rzeczywiście koszują po 1mln złotych, to ktoś na tym tyle zarabia. A przecież tak naprawdę to jest dosyć prosta praca, w której głównym wymogiem jest zdolność skupienia się oraz brak "wyskoków". A jak ktoś już zapłacił bańkę za kurs to nic dziwnego ze piszczy jak mu chcą zabrać pensje.

Zrobiłby rząd kursy po 100tyś, przeszkolił dodatkowe 1000 kontrolerów i problem by się rozwiązał. Albo niech zacznie z przekierowania sterowania ruchem lotniczym nad Polska z Warszawy do Krakowa, Radomia, Piły,  Zielonej Góry i Olsztyna. 

No ale tu pojawia się podstawowy problem - "Glińszczyzna" - nie można "naszych" warszawiaków zostawić bez pensji, poniżej 6500zł zarabia tylko idota albo złodziej.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @OjciecDyrektor 24 kwietnia 2022 21:02
25 kwietnia 2022 12:01

Braun sie zdemaskowal w 2013r okupacją PKW. Po tym jak przestrzegał przed prowokatorami. Jak ktos dalej w niego wierzył po 2013r to ma problemy z myśleniem i niech lepiej idzie na emeryturę i ogórki uprawia a nie zajmuje się polityką i głosowaniem

zaloguj się by móc komentować

m8 @orjan 25 kwietnia 2022 10:16
25 kwietnia 2022 12:57

Owczesnie Litwa zaczynala sie nad Balytykiem a konczyla na polnoc os Wolynia i Czernichowa. Owczesnie Litwa to jak dzis Bialorus. Po trzecim zaborze wladze carskie zmienily troche nomenklature, ale to dopierpo wtedy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @m8 25 kwietnia 2022 12:57
25 kwietnia 2022 16:49

Tak byłoby ujmując w wierszu Litwę jako państwo (Wielkie Księstwo Litewskie). Tyle, że ów Puszkin urodził się po III Rozbiorze Rzeczypospolitej. Nie mógł więc nazwy "Litwa" odnosić do jakiegoś państwa. Nawet by nie śmiał.

W kolejnej strofie zaczyna: "Już z dawna oba te plemiona [...]", zatem pisząc "Litwa" wyraźnie ma na myśli "plemię". Ale wedle jakiego kryterium wyodrębnione? Czy do tego plemienia zaliczyłby np. Adama Mickiewicza, bo ten, wedle urodzenia, uważał ziemię Litwy za swoją ojczyznę, ale przecież nie uważał się za Litwina?

Biorąc pod uwagę, że wiersz powstał w związku z Powstaniem Listopadowym (... Litwy poruszenie ...) ja bym obstawił, że Litwinami nazywa mieszkańców aż do, mniej więcej, północnej granicy dzisiejszej Ukrainy. Ale czemu wszystkim im przypisuje, że są Słowianami? Wygląda na to, że za Słowian miał ten cały Puszkin także moich tatarskich przodków osiadłych pod Grodnem od około 1420 r.

Puszkin Wydmuszkin.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować