-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Która konstytucja obowiązuje w Polsce?

Przyszła mi do głowy dziś z rana myśl taka – krytyka sakramentu spowiedzi to w istocie akceptacja i oswajanie najcięższych zbrodni. No i zbrodniarzy rzecz jasna, którzy nie mają szans na to, by się pokajać, a wobec tego pozostaje im już tylko jedno – jako wyróżnieni, bardziej zdecydowani, bardziej świadomi wszystkiego wokół, mogą zostać przywódcami, autorytetami, albo wręcz bogami. Ułatwi im to psychologia, która zastępuje spowiedź i służy w istocie afirmacji grzechu. Przy czym grzech to jest ciężki eufemizm, chodzi o zbrodnię. Większość z nas tego nie rozumie w ten sposób, albowiem chodzimy – lub nie chodzimy – do spowiedzi z powodów o wiele bardziej błahych. Bo opuściliśmy mszę z lenistwa, bo ktoś się napił i naubliżał bliźniemu swemu, albo coś tam zwinął z lady w sklepie, kiedy nikt nie widział. I te nasze biedne grzeszki, w naszych własnych oczach obniżają rangę sakramentu spowiedzi. Bośmy się już do niego przyzwyczaili. Najważniejszy jest on jednak dla ludzi popełniających ciężkie zbrodnie i wielkie zaniechania. Najgorsze zaś co może zrobić tak zwany szary człowiek to – poprzez afirmację osób grzesznych – oddalać ich od tego sakramentu. I tak się właśnie często dzieje. Nie pytajcie mnie dlaczego dałem taki wstęp akurat do tego tekstu. Po prostu przyszło mi to do głowy i już, a więc zaraz napisałem i teraz przechodzę dalej. Myśl ta będzie zaś osią naszych rozważań przez kilka kolejnych dni.

Może więc zacznijmy od ciężkich zaniechań. Oto wczoraj jeden z czytelników napisał na fejsie takie oto komentarze:

Pierwszy:

 

PiS robi pułapkę z Konstytucji? Przypomnę Konstytucji z 1997 roku, czasami zwaną konstytutą Kwaśniewskiego. I teraz zamilczane zagadnienie Konstytucji Kwietniowej z 1935 roku ustanawiającej w Rzeczypospolitej Polskiej ustrój prezydencki. I teraz ważne pytanie czy Konstytucja Kwietniowa nadal obowiązuje. Przy uchwalaniu Konstytucji z 1997 roku stwierdzono ciągłość naszego państwa od 1918 roku, którego nie przerwała II Wojna Światowa. I rząd emigracyjny cały czas działał na podstawie podkreślę legalniej prawnie Konstytucji Kwietniowej. Na stronie sejmowej sejm.gov.pl Konstytucja Kwietniowa widnieje jako akt nieobowiązujący. Sęk tylko w tym, że nikt nigdy Konstytucji Kwietniowej nie derogawał. Taki prof. A. Łopatka rzucił pogląd, że wygasła przez desuetudo, czyli znaczy upływ czasu. Jednak są prawnicy, którzy twierdzą, że zasady desuetudo nie można stosować w materii konstytucyjnej (prof. Górski, dr Dudek) Skoro przywrócono ciągłość tzw. III RP z II RP, i Konstytucja Kwietniowa była cały czas stosowana przez legalny rząd emigracyjny, to z uchwaleniem Konstytucji z 1997 roku należało uchylić Konstytucję z 1935 roku. Nie zrobiono tego, co wielu konstytucjonalistów uznaje za błąd i twierdzi, że Konstytucja Kwietniowa nadal obowiązuje.

No to teraz zadam pokrętne pytanie do dyskusji: jaką ma wartość Konstytucja z 1997 roku? Czy taką, jak dekret PKWN z 1944 roku?

 

Odpisałem, że nie mogę się wiążąco wypowiadać, albowiem nie jestem prawnikiem. Dostałem taką odpowiedź:

Ja też nie jestem konstytucjonalistą. Specjalizowałem się w prawie podatkowym i w tym praktykuję. Ale zawsze, jak rzucę ten temat ludziom , co zostali na uczelni albo orbitują w neoliberalnych środowiskach to najpierw jest konsternacja. Potem śmiechy i po dyskusji, której w zasadzie nie ma. Ci ludzie nie chcą podjąć dyskusji, to jakie mamy państwo. Kontynuację II RP powstałej z ofiary krwi kilku pokoleń? Czy przepoczwarzony neo-PRL powstały z woli jego właścicieli? Dlatego establishment PO ma w de.... Konstytucję Kwaśniewskiego. I z tą pułapką konstytucji, o której pisze cwaniak Sadurski jest dokładnie odwrotnie. Konstytucja "Kwaśniewskiego" jest pułapką założoną przez środowiska wyrosłe z PRL na środowiska niepodległościowe.

No więc kwestia jest taka, według mnie, człowieka nie znającego się na prawie: czy konstytucja, której tak zaciekle bronią wszystkie strony politycznego sporu, jest jedynie potwierdzeniem obcej dominacji nad narodem? Jeśli zaś tak jest, co należy zrobić, żeby to zmienić? I kolejna sprawa – czy w ogóle rozumiemy co zaszło w Polsce po wojnie? Przywołałem tu wczoraj przykład Barbary Toruńczyk, której ojciec powinien dostać szansę na szczerą spowiedź. Nie wiem czy ją dostał, ale na jego grobie nie ma krzyża więc raczej należy w to wątpić. Pani Barbara zaś dostała wielkie zadanie do wypełnienia – otworzyć przestrzeń komunikacji dla wrażliwych i czujących więcej Polaków. Czy ktoś, choć przez moment nie uważał się za wrażliwego i czującego więcej? Nie ma takich ludzi. No, ale kiedy już coś takiego przeszyje nam serce, musimy natychmiast znaleźć cały kosmos odniesień, pojęć i postaci, które pomogą nam ten stan utrzymać. I trudno przypuścić, by ludzie inteligentni, świadomi zachodzących zjawisk i przemian, nie rozumieli jak ważne dla utrzymania ich bezpieczeństwa i spokoju jest stworzenie takiego kosmosu. Czyli obszaru, w którym, w odpowiednich hierarchiach, odnajdować się będą ludzie pogubieni, a czasem przerażeni. No i tacy, którzy nie pamiętając czasów kiedy działał pan Henryk Toruńczyk, będą się mogli odnaleźć wśród postaci i pojęć kreowanych przez jego córkę. Jak w piosence Hanny Banaszak – w moim magicznym domu.

Jak widzicie robię wszystko, by nie pisać o tej konstytucji. Jeśli bowiem jest tak, jak to ujął nasz czytelnik, to znaczy, że nie zasługujemy na nic, a jedyną sprawą, która obchodzi naszych polityków jest szukanie konsensusu z potomkami pokolenia Henryka Toruńczyka. Bo nie potrafią znaleźć żadnej innej drogi. Tamci zaś, są dziś niesłychanie zadowoleni, bo po raz kolejny udało im się zastawić pułapkę, z które nie ma wyjścia. Do tego jeszcze podmienili język debaty, znaczenia, symbole i postaci. Wykreowali hierarchię prawników, polityków, poetów nawet. I dziś ludzie bez żenady zastanawiają się czy Kwaśniewski nie był lepszym prezydentem niż Lech Kaczyński. Nikt zaś nie zastanawia się nad istotnymi przyczynami śmierci tego ostatniego. Podobnie jak nikt nie zastanawiał się nad tym, jak – co jest niezwykle istotne – zagospodarować śmierć głowy państwa, by państwo to nie degenerowało się jeszcze bardziej. To się nie udało. Smoleńsk jako zjawisko polityczne i oś komunikacji polityków z narodem całkowicie się, powiem kolokwialnie, wymydlił. Podobnie jest z innymi ważnymi kwestiami. Doprowadziliśmy się do tego, że reagujemy już tylko na gwizdek i to w sprawach najbardziej powszednich lub dotyczących bieżącej polityki. Tymczasem, jak napisałem wczoraj, tamci szykują się do usunięcia symboli Smoleńska, z przestrzeni publicznej. Które to już z kolei usuwanie symboli z tej przestrzeni po wojnie? Strach liczyć. Ciekawe czym zostaną one zastąpione?

Prezydent stoi na straży konstytucji, do której łamania namawia rząd prof. Sadurski, potomek czerwonego dowódcy oddziału partyzanckiego z Lubelszczyzny. I wszystko sprowadzone jest znów do absurdu i niemocy. Jeśli bowiem konstytucja nie jest konstytucją, to prezydent broniąc jej aktywnie narazi siebie i nas na odwet tamtych. Oni zaś na pewno nie dadzą się namówić na udział w sakramencie spowiedzi, albowiem już przygotowują ołtarze, przed którymi lud będzie adorował ich wizerunki. Sadurski wskazuje więc, że konstytucja z roku 1997 jest w oczach narodu nieważna, bo obojętnie jakby się prezydent nie zachował, nie ma on do niej żadnych praw. Ona jest ważna tylko dla Sadurskiego i jego kolegów. Oni  mogą ją zatem złamać w imię obrony demokracji. Jak rozumianej? Tak, jak w roku 1945. O to chodzi i o nic więcej? Dlaczego nasi tego nie widzą? Bo podpisali jakieś porozumienia, o których nie chcą mówić. Wierzą, że promowany przez Barbarę Toruńczyk w Zeszytach Literackich Zbigniew Herbert to prawicowy poeta, jego wiersz zaś – Pan Cogito – może być mottem życiowym patriotów. Nie widzą w tym cienia kabotyństwa i nieszczerości. Dlaczego? Albowiem nie mają nic innego. Nie stworzyli niczego i do niczego nie mogą się odnieść. Cały zestaw pojęć, którymi opisują swoje i nasze życie wykreowany został przez tamtych, łącznie z konstytucją. Tak zwany obóz patriotyczny – takich wyrazów używają często najmędrsi profesorowie po naszej stronie – ma tylko jedną jakość, do której może się odnosić za każdym razem – śmierć Lecha i Marii Kaczyńskich. Było tego w sam raz tyle, żeby przez osiem lat utrzymać na powierzchni rząd i najbardziej bojowych publicystów. Nikt więcej nie mógł się wokół tego zmieścić. Tyle, że oni tam siedzieli nie po to, by prowadzić wojnę w naszym imieniu, ale po to, by kokietować tamtych. To jest zgroza.

Tamci zaś przebili tę rozgrywkę konstytucją, która jest tylko kolejnym aktem poddaństwa. Nasi zaś usiłują się w tym poddaństwie odnaleźć, z jak największą korzyścią dla siebie. Prof. Strzembosz zaś rzekł – Konstytucja to świstek papieru jeśli nie stoją za nią ludzie. To jest dość swoista interpretacja, ale wskazuje ona na to, jak ten dobry i zapewne chadzający do spowiedzi starzec rozumie prawo. Za konstytucją PRL też stali ludzie, za tą z 1997 również stoją. On właśnie o nich mówi.

Dostałem wczoraj jeszcze jedną wiadomość. Prawdopodobnie zamknięte zostanie Studium Polski Podziemnej w Londynie. Spoczywają tam zbiory dokumentów, których z różnych przyczyn nie można było wydobyć. Nie udostępniano ich, albo udostępniano za wielkie bardzo pieniądze. Przez osiem lat rząd nie upomniał się o te dokumenty, a jest tam, między innymi archiwum majora Sujkowskiego. Nie wiadomo co się stanie z tymi zbiorami teraz. Jeśli zestawimy to z wydanymi przez ministra Ziobro pieniędzmi, w ilości miliona złotych, na Marcina Rolę i jego kanał wrealu24, zrobi się trochę dziwnie. Zaraz jednak pocieszymy się, wszak już 11 wielka demonstracja w obronie mediów! Do TV Republika zaś wraca – jak napisali wczoraj w poratlu Karnowskich – ukochany przez wszystkich Polaków program satyryczny „W tyle wizji”! Poprowadzą go – a jakże – Marcin Wolski i Magdalena Ogórek! Mam nadzieję, że Pan Marcin wróci też do prowadzenia innego swojego programu. Tego o cywilizacji łacińskiej i kulturze antycznej, których częścią jest i nasza, polska kultura. Również ta powojenna, tworzona przez Henryka Toruńczyka i jego córkę Barbarę.  

Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę z tego, że przez osiem lat rządów PiS zrobiono jeden tylko film fabularny o żołnierzach wyklętych? Jest to niskobudżetowa produkcja z mało znanym aktorem w roli głównej, która nie odpowiada żadnemu konkretnemu życiorysowi. Ot taka synteza. Nie liczę głupkowatego i kabotyńskiego filmu Zalewskiego pod tytułem „Historia Roja”. Powstało mnóstwo opracowań naukowych, których nikt nie czyta, ale fabuły żadnej, poza tą jedną, nie ma. Żaden z bohaterów nie został upamiętniony i nie oddano mu hołdu. Ja zaś ciekaw jestem jak będzie wyglądała obrona IPN, kiedy tamci się wezmą za demontaż tej instytucji. Ufajmy, że do tego nie dojdzie, bo prezydent obroni konstytucję z roku 1997, za którą stoją ludzie pokroju Sadurskiego, a kryterium uliczne 11 stycznia pokaże tym ludziom, jaka jest wola narodu.

Miłej niedzieli.

 

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zdecydowali się pomóc mi w gromadzeniu pieniędzy na czynsz dla Saszy i Ani. Zbiórkę będziemy prowadzili do skutku, albowiem nie mamy innego wyjścia. Jeszcze raz dziękuję.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: prawo  konstytucja  rząd  media  patrioci  kryzys  symbole 

gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 09:59
111     3898    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 10:38

" ...krytyka sakramentu spowiedzi to w istocie akceptacja i oswajanie najcięższych zbrodni. No i zbrodniarzy rzecz jasna, którzy nie mają szans na to, by się pokajać, a wobec tego pozostaje im już tylko jedno – jako wyróżnieni, bardziej zdecydowani, bardziej świadomi wszystkiego wokół, mogą zostać przywódcami, autorytetami, albo wręcz bogami. Ułatwi im to psychologia, która zastępuje spowiedź i służy w istocie afirmacji grzechu. "

Niby oczywistość, ale warto o tym przypominać.

Człowiek który uważa, że jest idealny de facto skazuje się na życie w beznadziei, w piekle, bo będąc(w swoim mniemaniu) idealny zabiera sobie nadzieję na poprawę, nawrócenie i oddziela się od Bożego Miłosierdzia, wtedy może już tylko szukać potwierdzeń dla swojej "doskonałości" próbując zabić łączność z sumieniem.

Śp. o. Zatorski powiedział kiedyś, że to jest śmiertelne niebezpieczeństwo czasów współczesnych, że psychologia bywa wykorzystywana jako zagłuszacz sumienia, kiedy mówi się człowiekowi - to jak żyjesz i jakie wartości wyznajesz nie jest ważne, wystarczy tylko odpowiednia technika żeby znowu "poczuć się dobrze".

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 10:39

Jak chcesz się przekonać która konstytucja obowiązuje w Polsce to spróbuj ruszyć którą ze spraw zabetonowych dekretami Bieruta. Obojętne czy będzie to sprawa autonomii śląskiej, wywłaszczeń pod rozbudowę powojennej Warszawy czy majątków odebranych bezprawnie przez komunistów. Dowiesz się wtedy, że obowiązuje nadal spisany manifest PKWN oraz niepisana zasada "my nie ruszamy waszych, wy nie ruszacie naszych".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 7 stycznia 2024 10:39
7 stycznia 2024 10:42

To się właśnie zmieniło, oni zaczynają ruszać naszych, ale czy nasi rozumieją, że to idzie na poważnie?

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 10:49

Dlaczego nasi tego nie widzą? Bo podpisali jakieś porozumienia, o których nie chcą mówić... Sami będą o nich krzyczeć w drodze na gilotynę 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 7 stycznia 2024 10:42
7 stycznia 2024 10:54

To idzie na całość i tzw chama.Drwią nie tylko z tej "pieszczotliwej" Konstytucji,którą w razie potrzeby noszą na klacie jak blok reklamowy....

" tamci szykują się do usunięcia symboli Smoleńska, z przestrzeni publicznej. Które to już z kolei usuwanie symboli z tej przestrzeni po wojnie? Strach liczyć. Ciekawe czym zostaną one zastąpione? "--- hmn..czym?

Jak na razie to szef armii dr Kosiniak  w spotkaniu z mieszkańcami Tarnowa, poruszył m.in. kwestię wyzwań stojących przed Polską :deklaracja dla "sił wyższych"ponoć po rozmowach CIA ,jako przestroga i obietnica Edenu .Kosiniak to miał minę cierpiętnika ,który został batożkiem oćwiczony przy żerowaniu pełnej michy,w inną stronę,a co do symboli to o "katastrofie" smoleńskiej należy rozważać w cichości.

To podręczna diagnoza ,przecież doktora z wykształcenia,reszta pójdzie gładko jak zwykle z symbolami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 7 stycznia 2024 10:49
7 stycznia 2024 10:54

Najpewniej, ale dziś karnawał zaczyna się od nowa. Anna Popek najpierw puściła - chyba w charakterze oferty - swoje zdjęcie w negliżu, a dziś opowiada o negocjacjach z Republiką. https://twitter.com/PopekAnia/status/1741464885773369513/photo/1

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 10:55

Żadna nie obowiązuje, obowiązuje jedynie kazuistyka mafii prawniczej oraz fakty dokonane.

zaloguj się by móc komentować

klon @Pioter 7 stycznia 2024 10:39
7 stycznia 2024 10:57

<<<obowiązuje nadal spisany manifest PKWN oraz niepisana zasada "my nie ruszamy waszych, wy nie ruszacie naszych".>>>

Mam głębokie przekonanie, że  jest jeszcze spore grono ( też się do niego zaliczam) którego nie można przypisać ani do "waszych" ani do "naszych". 

I chyba tę trzecią grupę nadal obowiązuje manifest PKWN. 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @ewa-rembikowska 7 stycznia 2024 10:55
7 stycznia 2024 11:17

Strzał w dziesiątkę, z  kazuistyką mafii i jak to ujął @qwerty -to " jakość aranżowanego bezprawia "

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 7 stycznia 2024 10:55
7 stycznia 2024 11:38

Tym niemniej, na pierwszym planie obowiązuje walka na symbole. Pod wybranymi sztandarami zbierają się siły obu stron. Kto ma lepszy sztandar ten wygrywa. Nagrody odbierają.....reżyserzy walk I ich asystenci. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 11:52

ja, jako przysłowiowy ludź, "jako" też  wola narodu, twierdzę, że nigdy nie miałem i nie będę miał wpływu na treść konstytucji, w tym jednym znaczeniu, przypisując mnie do ludu, o jakim mówi i chciałby Strzembosz. Mówiąć zaś o ludzie w tym zdanie, kłamie. Nigdy w historii, za konstytucją nie stał lud. Zawsze był decydent. Konstytucję należy rozumieć, jako środek uśmierzający ból  ludu, oczywiście takiego jak ja. Ten środek uśmierzający zdaje sie, przestaje działać, gorzej - zawadza, stąd ta pozorowana wojna na górze, kto będzie alfą i omegą dla nowo wprowadzanych obrządków.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 11:53

To nie jest wydaje mi się przypadek że napisała to osoba zajmująca się prawem podatkowym. Mam wrażenie że ci ludzie są najlepszymi specjalistami w dziedzinie prawa. Może dlatego że znają przepisy i traktują je poważnie. Może to wynika z orzeczeń sądowych. Może dlatego że chodzi o pieniadze. Jak rozmawiam z "normalnymi" prawnikami to dużo mniej przejmują się źródlami prawa.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 11:58

To wszystko daje dużo do myślenia. 

1. Co się działo między 1945 a 1997?

2. Dla niektórych casus Gdańska nie jest wystarczająco wyjaśniony.

3. Kiedyś wystarczało 10 przykazań. Czy któraś Konstytucja je zniosła?

Tylko tyle  na początek. ;)

 

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @olekfara 7 stycznia 2024 11:52
7 stycznia 2024 11:58

PS

słowo obrządek dla chłopa i rolnika znaczy też chodzenie wokół zwierząt , dbanie o ich wyżywienie i legowiska.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Janusz-Tryk 7 stycznia 2024 11:53
7 stycznia 2024 12:04

To także prawdą jest co pan skomentował, w życiu codziennym ,w tym stworzonym chaosie prawnym.

Ale proszę zwrócić uwagę ,że to brzmi jak przyciężkawy paradoks "prawnik,który mniej przejmuje się źródłami prawa"... I tak wyszło ,korzysta się tego z tego mniej ,a zrobiło się więcej......

zaloguj się by móc komentować


klon @Janusz-Tryk 7 stycznia 2024 11:53
7 stycznia 2024 12:09

<<<Jak rozmawiam z "normalnymi" prawnikami to dużo mniej przejmują się źródlami prawa.>>>

A niby czym się mają przejmować, skoro obowiązuje nas (o ile dobrze pamiętam) prawo pozytywne? Co za problem wyciągnąć kolejnego prawniczego królika z kapelusza ustaw i kodeksów? 

O prawie naturalnym, które było odkrywanie, to może nam jedynie poopowiadać dziś @Trzy Krainy.

Smutne to. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 7 stycznia 2024 10:55
7 stycznia 2024 12:10

rozprawy z owa 'kazuistyką' są wykonalne tylko należy mieć wyćwiczoną logikę matematyczną jako podstawę wnioskowania. Okazuje się, że owi prawnicy nawet definicyjnych znaczeń pojęć którymi szermują nie znają. Argumentem jest 'ja prawnik'. casus sędziego SN, który udaje, że nie wie co to orzeczenie sądu i jak jest przypisane znaczeniowo.  https://www.niepokonani2012.pl/humoreski

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 12:20

ciągłość prawna Państwa obejmuje czas od powstania bytu do dnia dzisiejszego. obecna RP jest także emanacją ciągłości bytu PRL. Problem konstytucji dotyka normy o stosowaniu jej zapisów bezpośrednio. Ale pytaniem jest: która instancja, który organ jest w stanie tą bezpośredniość stosowania egzekwować. Przy realiach życia w RP to praktycznie respektowanie norm konstyutucyjnych należy do rzadkości, nawet w SN RP. Ale chcą przeżyć w tym obszarze bezprawia należy sterować działaniami mając na celu, iż może uda sie trafić na normalnego i wyksztalconego człowieka np. w todze. kilka razy w życiu mi się udało to i żyję jeszcze. Nikt nie chce przyjąc do wiadomości, że egzystencja w RP to walka o przeżycie a debaty o konstytucji, prawie, etyce g... do tego wnoszą. Wręcz pozbawiają zdolności do obrony.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 7 stycznia 2024 12:10
7 stycznia 2024 12:20

"Ja prawnik" - no te humoreski oddają stan rzeczy,obezwładniają w wymowie.I jak tu przywracać sprawiedliwość,wobec JA....prawnik...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 7 stycznia 2024 12:20
7 stycznia 2024 12:56

No dobrze qwerty,ale wobec sprawy" Wąsikowej",jakim cudem Sąd,który przez tych naszych zwycięskich  PO-opcjach ,twierdzi że -jest nielegalny--- KTO orzeknie o ważności ,lub nie-- wyborów 2023r.Pozostało jeszcze kilka dni... Czy do takiego orzeczenia nie dojdzie ,póki  Sejm z ministrem Sienkiewiczem uchwałą znów powołają legalny skład ? I jak to mozliwe,bo jest jak jest.....Bardzo mnie to interesuje.

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 13:02

Tyle lat przeżyłem w poprzednim syfie. Ten Niemiec obudził te częściowo pochowane demony z powrotem 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 13:17

To co się u nas zdarzy nawet w sferze prawniczej dintojry  może w większym stopniu zależeć od tego co będzie za naszą bliższą lub dalszą zagranicą. W Niemczech zaczynają się  protesty rolników i będą  wybory do Unii , w USA oskarżenia Mosadu o szantaż elit w interesie Izraela.   W takiej sytuacji może ktoś zadecydować,  że nasze fanaberie zakłócają spokój ( albo odwrotnie ) bo podobno są jakieś ustalenia w sprawie ukraińskiej.  Na razie jest jakby lekkie wstrzymanie zamieszania co sugeruje, że chłopcy posunęli się za daleko. No ale zobaczymy.  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 13:53

Wszystko opiera się - cały ustrój III RP - na zasadzie bezkarnosci absolutnej sędziów. Sędziowie mogą popełnić najcięższe zbrodnie (takie jak oststnio SN w sprawie prawa łaski prezydenta) i nikt nawet się nie zająknie, że to zbrodniarze. Dlaczego? Bo walka polityczna to teatr, udawanie. Oczywiście ta zasada bezkarności sedziów skończy się tym, że ludzie zaczną zabijać tych sędziów tak normalnie, bez żadnej podstawy prawnej, bez żadnego powolywania się na praeo. Zaczną zabijać, gdy dostaną na to przyzwilenie rzecz jasna. Ci głupcy, czyli sędziowie nie kumaja, że złoci się im rogi i za jakiś czas (nie wiem jak długi) to oni będą zabijani, wyrzucani z pracy, prześladowani. Bi gdy murzyn zrobi swoje, to murzyn może odejść, a jak nie chce to mu się to wytłumaczy pokazowymi morderstwami i linczami.  Zycie nie znosi próżni i porządek musi być. Nie chcą mieć prawnego porządku, to będą mieć porządek już nawet nie mafijny, a zwyczajnie porządek uliczny. 

PS. Każdy student prawa wiedziałby o orzeczeniu TK z 2003, bo zwyczajnie są programy, w których wpisując frazę "prawo łaski prezydenta" wyświetla się m.in. i to orzeczenie. Więc SN świadomie, z premedytacją unieważnił orzeczenia TK (bo skoro można jedno, to można wszystkie inne). Dokonał więc zamachu na konstytucyjny porządek RP. Zagrożone nawet dożywociem. I wszelka inna gadka i wszelkie inne spory, to odwracanie uwagi od tej zbrodni. Prawo jest jednoznaczne, ale jak się nie chce go stosować lub chce się je złamać, to chrzani się o "różnicy poglądów prawnych". Qwerty już wczoraj napisał celnie i dosadnie - problemem nie jest prawo, a ludzie je stosujący. Stosują je ludzie o mentalnosci ubeka (Strzembosz też ma taką mentalność i doprawdy nie wiem dlaczegoby go otaczać jakąś estymą..to był i jest jeden z największych szkodników). 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 14:33

"No więc kwestia jest taka, według mnie, człowieka nie znającego się na prawie: czy konstytucja, której tak zaciekle bronią wszystkie strony politycznego sporu, jest jedynie potwierdzeniem obcej dominacji nad narodem? "

Oczywicie że jest.

Konstytucja jest atrapą, na którą nikt nie zwraca uwagi, podobnie jak instytucje różne, które są przykrywką do robienia interesów i karier dla co bardziej obrotnych i ustosunkowanych.

W tej sytuacji samo państwo jest atrapą, bo jeszcze należy wspomnieć o wymiarze sprawiedliwości, sądach i prokuraturze, które można określić jako przestępczość zorganizowaną.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 7 stycznia 2024 10:54
7 stycznia 2024 14:38

Ciekawe  jaka  bedzie  mial  mine,...

...  ten  tepy  BURAK  i  CYMBAL,  a  do  tego  SLUP  i  MARIONETKA  jak  Blinken  ,,wySZSZe  sily,,  wroci  ze  swojego  ,,turnee  dyplomatycznego,,  z  BW  !!!

Przypomne,  ze  to  jego  juz  4  taaaaaakie  ,,turnee,,  od  ,,zaatakowania  Izraela  pSZeS  terrorystUF  z  Gazy,,...  o  czym  ten  ,,bidny,,  Izrael  ,,NICNIEWIEDZIAL,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 7 stycznia 2024 13:53
7 stycznia 2024 14:40

czy prezydent mógłby  skutecznie orzec o rozwodzie, jesli nie było aktu ślubu?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 7 stycznia 2024 10:54
7 stycznia 2024 14:42

"Najpewniej, ale dziś karnawał zaczyna się od nowa. Anna Popek najpierw puściła - chyba w charakterze oferty - swoje zdjęcie w negliżu, a dziś opowiada o negocjacjach z Republiką. https://twitter.com/PopekAnia/status/1741464885773369513/photo/1"

O kurczę, chyba nie będę mógł spać w nocy.

A myślałem przez moment że chodzi o Annę Jopek, tą śpiewaczkę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 7 stycznia 2024 14:42
7 stycznia 2024 14:50

Śpiewanie nie jest dziś w modzie

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 7 stycznia 2024 14:50
7 stycznia 2024 15:03

Z wyjątkiem łabędziego śpiewu.

Pisu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 7 stycznia 2024 13:53
7 stycznia 2024 15:04

Dokladnie  tak,...

...  MAFIA  PRAWNICZA  przeszarzowala  i  to  grubo...  wprost  ZA  GRUBO  pojechali  po  bandzie,...  nie  ma  juz  o  czym  dyskutowac  !!!

 

Szkoda  tylko,  ze  Kissinger`a  albo  inszego  Peres`a  nie  moga  z  martwych  powolac...  oczywiscie  ,,na  dowUT,  ze  majO  racje,,.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 7 stycznia 2024 14:40
7 stycznia 2024 15:12

A ty nadal swoje. Niewłaściwa analogia. Powtórzę ci jeszcze raz. Władza królewska, czyli głowa państwa (w republikach prezydent) ma władzę sąsowniczą. Ake sam bezposrednio nie sprawuje wymiaru sorawiedluwiści. Mianuje do tego sędziów, którzt mają prawo wydawania wyrokow W IMIENIU TEJ GŁOWY PAŃSTWA (obecnie zastępuje się to firmułką "w imieniu Rzeczpospolitej). Skoro tak jest, to ten ci mianuje ma prawo zaingerować w każdym stadium postępowania karnegi...w każdym. Weź więc skończ już popisywać sie ta twoją logiką.

zaloguj się by móc komentować

stachu @stanislaw-orda 7 stycznia 2024 14:40
7 stycznia 2024 15:54

Ślub to umowa dwóch stron, na razie i nic prezydentowi do tego.

zaloguj się by móc komentować

Vester @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 16:01

„Nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę z tego, że przez osiem lat rządów PiS zrobiono jeden tylko film fabularny o żołnierzach wyklętych? Jest to niskobudżetowa produkcja z mało znanym aktorem w roli głównej, która nie odpowiada żadnemu konkretnemu życiorysowi”.

 

Chodzi o „Wyklętego”? Główny bohater filmu nazywał się Franciszek Józefczyk „Lolo”, co było nawiązaniem do prawdziwego ostatniego AK-owca, Józefa Franczaka aka „Lalek”. Czy wiadomo, dlaczego nie użyto prawdziwych personaliów? Rodzina się nie zgodziła i MUSIELI odejść od biografii ku interpretacji, czy też zrobili biografię od czapy, WIĘC rodzina się nie zgodziła?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vester 7 stycznia 2024 16:01
7 stycznia 2024 16:05

Myślę, że oni sami to wymyślili, żeby uniknąć konkretnych postaci. Bali się komuś narazić

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 16:30

Coraz ciekawiej z tą konstytucją. W 2017 w Przeglądzie Sejmowym Jacek Zaleśny napisał bardzo ciekawy artykuł, "Tworzenie Konstytucji z 1997 roku, Przejaw kooperacji czy rywalizacji elit politycznych". Napisał tam co następuje: „Spór o konstytucję był pochodną innego sporu — socjopolitycznego ... Przebieg prac parlamentarnych odpowiadał realnemu podziałowi społecznemu, jaki występował i jest w Polsce, nierozwiązywalnego w drodze powszechnego kompromisu, a tym bardziej konsensu.” (Przegląd Sejmowy nr 6(143)/2017, s. 177–206). Podział jest wyrażony w preambule która ogłasza że konstytucja jest ustanowiona przez "wierzących w Boga" i tych którzy "wywodzą uniwersalne wartości z innego źródła". Ponieważ konstytucję ustanowili posłowie, tzw. "wierzący" to w większości praktyczni ateiści, którzy albo wierzą przede wszystkim w swoją karierę na bazie interesów wierzących Polaków, albo udają. Ci inni to dobrze umocowana agentura. Wierzących udawać nie muszą.   

https://magazynier.szkolanawigatorow.pl/czy-min-czarnek-podwazy-konstytucje-w-asksim-15-10-2022

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stachu 7 stycznia 2024 15:54
7 stycznia 2024 16:30

Nie wtrącaj się, bo to nie rozumiesz, o co chodzi.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 7 stycznia 2024 15:12
7 stycznia 2024 16:35

Analogia jest jak najbardziej właściwa.

A ty możesz mieć sobie za wzór logiki prezydenta A. Dudę  jak i zapisy w obecnej Konstytucji.
I  przy okazji zmienić swojego  nicka na "Żelbeton".

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 16:47

"Tak zwany obóz patriotyczny – takich wyrazów używają często najmędrsi profesorowie po naszej stronie – ma tylko jedną jakość, do której może się odnosić za każdym razem – śmierć Lecha i Marii Kaczyńskich".

Nie powiązał jej z gehenną Bp Barańczaka, z prześladowaniem bł. Wyszyńskiego, zamachem na Papieża, śmiercią bł. Popiełuszki, Przemyka i kilku mało znanych duchownych w 1989. A powiązanie jest logiczne. Ergo większość "naszych" to spadkobiercy Daszyńskiego i Moraczewskiego, co widać w doborze ojców niepodległości. Hallera i Dowbora-Muśnickiego pominięto. Korfantego nie dało się pominąć. Na szczeście zmarł po wyjściu z więzienia w "niewyjaśniownych okolicznościach" w 1939. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 7 stycznia 2024 16:35
7 stycznia 2024 16:48

A ja mogę ci zaproponować zmianę nicka na...."1 z 10-ciu"...smerfie-mądralo.

Jeśli w ustawie definicja brzmi, że ryba to rownież rak, to sąd ma traktować raka tak jak rybę...czy teraz kapujesz w czym tkwi twój problem? W wypowiadaniu się o kwestiach przerastających twoją logikę.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 7 stycznia 2024 16:48
7 stycznia 2024 16:59

Czyli w skrócie : durne lex sed lex. 

zaloguj się by móc komentować



ewa-rembikowska @Magazynier 7 stycznia 2024 16:30
7 stycznia 2024 18:01

Konstytucja została celowo napisana w taki sposób, by poszczególne organy mogły wchodzić sobie w szkodę i by zawsze z tyłu tlił się konflikt.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 7 stycznia 2024 18:01
7 stycznia 2024 18:03

Dlatego że jeśli dochodzi do konfliktu, wygrywa silniejszy i bardziej bezwględny, czyli spadkobiercy PKWN i volksdeutsche.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 7 stycznia 2024 14:40
7 stycznia 2024 18:11

Oj niech pan Stanisławie da sobie już z tym spokój .Akurat zapis co do związków i rozwodów znajduje się w tej osławionej Konstytucji,gdzie stoi bykami w art 18. i Prezydentowi nic do tego.

No chyba ,ze grupa nawiedzonych  zechce związku partnerskiego np z kozą,to już inna sprawa i trzeba wprowadzić zmiany.Prezydent tez nie ingeruje w rozwody,ani ile facet może mieć nieślubnych żon i kochanek ,albo dlaczego baba leje faceta po gębie ,bo i tak się zdarza.Od tego jest instancja inna niż Prezydencka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 7 stycznia 2024 18:01
7 stycznia 2024 18:26

Nie. Konstytucja nie powoduje konfliktu kompetencji. Ten konflikt powstał na skutek działań przestępczych przez osoby/organy, które są bezkarne, czyli przez sedziów/sądy. Jedyne wyjście teraz to wsadzic nezterminowo tych sędziów do pudła, a burzącym sie wstrzymać pensje i zagrozic audytem ich orzecznictwa i groźbą wsadzenia także. Bedzie trochę petyurbscji, ale w ten sposób uda się wyłonić tych sędziów, którzt będą teaktować serio ten zawód.

Istnieje też możliwość anulowania immunitetu sędziowskiego, ale tu trzeba być odporny na krytykę unijną i na jej sankcje. Czyli lepiej posłużyć się seryjnym samobójcą. Ale wiadomo, że nikt się na to nie zdecyduje. W koncu ci sędziowie-przestępcy to agenci tajnych służb poprzebierani w togi.

zaloguj się by móc komentować

stachu @stanislaw-orda 7 stycznia 2024 16:30
7 stycznia 2024 18:41

Przecież możemy odzywać się grzecznie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stachu 7 stycznia 2024 18:41
7 stycznia 2024 18:45

Smerf-mądrala przechodzi okres dojrzewania...musisz mu wybaczyc lub zwyczajnie się przyzwyczaić...:). Jak to ci się uda, to nie będziesz miał problemów w rozmowie z oskarkami i julkami....jest to więc świetny trening...korzystaj i nie narzekaj...:). Bo może być gorzej...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 7 stycznia 2024 18:26
7 stycznia 2024 18:51

No,  tylko...

...  WIEZIENIA  OTWIERAC  i  zamykac  tych  skur**synow,...  a  Strzembosza  pierwszego  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 7 stycznia 2024 18:45
7 stycznia 2024 18:56

Pilnuj lepiej tych aktorów, co to nagrywają lądowania na Księżycu.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier 7 stycznia 2024 18:03
7 stycznia 2024 19:13

Konstytucja z 1997 miała być przejściowa na 20 lat, bo okres był przejściowy.  A. Kwaśniewski o tym mówił, być może myśląc o trwałości prowizorycznych rozwiązań.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 20:01

Dekrety ?

 

Wspomniane razy dwa.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 20:35

Do wszystkich.

Jak ja to lubię:

Nie możesz komentować pod tym artkułem

cc-cv jeden do jednego.

 

Dobrej nocy.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
7 stycznia 2024 20:46

Coś nie tak u Matka-Scypiona.

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Pioter 7 stycznia 2024 10:39
7 stycznia 2024 21:18

Absolutnie potwierdzam. Usiłowaliśmy odzyskac ziemię, powołując się na różne tam mądrości, latające w przekazie dla tłumów /czyli wmawianie ludności "zasad" etc./ Odbijaliśmy się za każdym razem i we wszystkich instytucjach państwa od Manifestu z 22 lipca. Prawdziwym kuriosum była odpowiedź RPO /Rzecznik Praw Obywatelskich/. Oni - przeciw obywatelowi - mają zawsze na podorędziu swoich kauzyperdów, którzy uzasadnią wszystko /wszystkie świństwa/. Zwłaszcza te, tyczące rabunku obywateli przez państwo. To otwarta droga na przyszłość...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 7 stycznia 2024 20:35
7 stycznia 2024 21:22

znajdź dokręt razy trzy, a jest dwudziesta pierwsza dwadzieścia dwa.

 

 

zaloguj się by móc komentować

emi @Magazynier 7 stycznia 2024 16:47
7 stycznia 2024 21:28

Właśnie!

Ciągłe pomijanie sedna rzeczy, tak się nie da zbudować nic trwałego.

Zwłaszcza w Polsce, jeszcze stojącej na tym pomijanym.

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @KOSSOBOR 7 stycznia 2024 21:18
7 stycznia 2024 22:35

Kossobor,aby ominąć Dekret Bieruta - trzeba należeć było w tym czasie do rodu Jaruzelskiego.

Mój dziadek był piekarzem z dużą raczej piekarnią,więc chwycił za pociasek (dość tęga laga ) na milicję co go eksmitowali w ramach rozkułaczenia.Nie potrafił się inaczej bronić biedaczek,więc wyszedł z więzienia jak Stalin umarł.Pięty miał całe czarne od bicia,ale pluł krwią ,nic juz nie narzekał i wkrótce na wolności umarł...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @KOSSOBOR 7 stycznia 2024 21:18
7 stycznia 2024 23:03

i za cholerę nikt z tzw. elit prawicowych nie rozumie, że bez własności, polskiej własności nie będzie żadnej partii prawicowej. Dotyczy to również tych śmiesznych konfederatów łącznie z Wiplerem, Mentzenem i Bosakiem. Oni startują do korpoludków z przekazem - podatki wam zabiera socjal i generuje jeszcze inflację. I tam więcej nic nie ma.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ewa-rembikowska 7 stycznia 2024 23:03
7 stycznia 2024 23:12

Na początku lat 80 były rozwarzane ...

:)

! waga !

 

P.S.

własność vs właściwości.

 

:)

 

i nie do ścieżce na murzasichle.

 

:)))

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 7 stycznia 2024 23:12
7 stycznia 2024 23:20

trochę nudno rozbrajać kolejkę od dworca na południu do rogatek Warszawy.

 

Mamy mały problem.

pisałem nie przeczytałem, lub

dużo większy: 

widziałem i nie z obaczyłem.

 

?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 7 stycznia 2024 23:20
7 stycznia 2024 23:21

piszę do mnie/siebie ?

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2024 00:00

i patrzę na zegar.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 8 stycznia 2024 00:00
8 stycznia 2024 00:05

Trafiłem w 00:00.

:)

Dekrety są łatwo uważalne na Mokotowie !

Tak jest !

 

Powiem krótko.

Jebać Rakowiecką, ktoś to dobrze narysował.

 

Listonosz z emeryturami.

 

:)

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarekBielany 8 stycznia 2024 00:00
8 stycznia 2024 00:10

walnij sobie setę śliwowicy, to zaraz uśniesz. Może być "palinka", albo co.

Albo taki gruziński bimber, nazywa się "Chacha" (czyt. czacza). Ale tylko ten w wersji 55 proof.

Możesz go dostać w Poznaniu, na ul. Poznańskiej (Jeżyce).  
Serio, sam widziałem. Ale nie kupiłem, bo niestety drogi  jak nie wiem co, tak że chyba juz lepiej opłaca się  butelczyna słusznej pojemności  calvadosa z "Selgrosa" .
No i zdecydowanie bliżej Bielan.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 8 stycznia 2024 00:10
8 stycznia 2024 00:18

Sam sobie walnij.

Śliwowicy to daj borze sobie powąchasz.

.

Czego mimo wszystkiego życzę.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarekBielany 8 stycznia 2024 00:18
8 stycznia 2024 00:25

Przecież se walnąłem.
Inaczej bym do Ciebie nie gadał.

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @stanislaw-orda 8 stycznia 2024 00:10
8 stycznia 2024 00:41

No i zdecydowanie bliżej Bielan.

Coś uwiera profesjonalitom kodeksów ?

! uwiera !

Bchyy. brak słów.

 

Słabo !

jeszcze parę audytów i kolega Banaś. 

Zagubił się ?

 

Ma masę aby zaorać i gada a nie orze.

              

 

nie chodzi do kina .

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @MarekBielany 8 stycznia 2024 00:41
8 stycznia 2024 00:48

Nie ma tam żadnej masy, bo to papierowy tygrys, ergo zsyp dla różnych spadów politycznych, oraz ich krewnych i znajomych króliczka.

Meritum jak na lekarstwo, bo szyld to atrapa. pewnie dla zmyłki, czyli  jak w przypadku większości agend państwowych, moze  a bodaj i wszystkich.

B. moze by i chciał, ale nie ma armat.

Ja to wiem.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 8 stycznia 2024 00:45
8 stycznia 2024 00:51

poza Staszkiem.

Zapraszam całą ławę.

 

Jest problem. Ława szeroka, a wąska ława..

I był Rabin.

i spadam.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 8 stycznia 2024 00:10
8 stycznia 2024 01:04

szeroka dupa ,wąska ława ?

 

,

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarekBielany 8 stycznia 2024 01:04
8 stycznia 2024 01:08

wyrażaj się, tu nie są koszary.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 8 stycznia 2024 00:48
8 stycznia 2024 01:09

i poptrz sobie na to.

.

helictopter view ?

buah ? ? ?

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 7 stycznia 2024 22:35
8 stycznia 2024 18:07

U nas do dworu przyjechały dwie ciężarówki KBW i "historyk sztuki" o lewantyńskiej urodzie /oczywiście.../On rabował zasób dworu, a reszta KBWowców pod bronią pilnowała wywalania rodziny. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska 7 stycznia 2024 23:03
8 stycznia 2024 18:12

Konfereraci to zupełnie już skompromitowana "ostatnia nadzieja białych".  Nie ma o czym mówić. A nie - jeszcze ten obiad z Azorka... Baaardzo mocno siedzą w polskiej cywilizacji... I pies ich ganiał...

A co do własnośći - pełna zgoda. No ale i z tamtej strony też jest pelna zgoda na pozbawianie własności Polaków. Przecież inaczej by nie istnieli. Zwłaszcza jako "partia prawicowa". 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @KOSSOBOR 8 stycznia 2024 18:07
8 stycznia 2024 18:40

Ech... to były czasy powojenne ,jakby wojna dalej trwała.Mój dziadek był spokojnym,prawym człowiekiem.Nie mieściło mu się w głowie,że tak można i że można za obronę własności trafić w takie piekło.Rodzina popadła w nędzę,a matkę moją skierowano na zadupie uczyć dzieci. Jako dziecko niestety pamiętam głód... Powoli młodzież zapomina ,zresztą skutecznie kasuje się im pamięć o tych "nieprzyjemnych "czasach .Pozdrawiam...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 8 stycznia 2024 18:40
8 stycznia 2024 21:00

Młodzież wychowana na naukach korporacyjnych została odcięta od przeszłości. Im się wydaje, że zawsze było tak jak teraz. Miasta odbudowane, drogi pobudowane,wszędzie knajpki i caffe latte.  Do ich łbów nie dociera, że za tym kryją się niewyobrażalne tragedie lat pięćdziesiątych, niskie wynagrodzenia, bo trzeba kraj odbudować, potem Balcerowicz i Lewandowski z mantrą - sprzedać wyszystko, kapitał nie ma narodowości a potem Tusk wyrzucający ludzi na emigrację. Dopiero ostatnie 8 lat były jako tako spokojne i stabilne.

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 8 stycznia 2024 21:00
8 stycznia 2024 21:18

Powraca zatem staropolskie pytanie: 

I komu to, Pani, przeszkadzało? 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 8 stycznia 2024 21:18
8 stycznia 2024 22:46

Niemcom, Ruskom, lewakom, komunistom tfu... znaczy liberałom (bo Miller i Cimoszewicz to teraz liberałowie chyba),  mafii w togach, mafii bez tóg. Polska to bogaty kraj, jest co rabować.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 8 stycznia 2024 18:40
8 stycznia 2024 22:47

Jesteśmy pokoleniem, które ma wiedzę o kilku etapach historii Polski. Co jest dużym skarbem, w sensie oceny bieżących wydarzeń. Jednocześnie jest to bolesne. Przecież widzimy, ku czemu teraz to wszystko zmierza. 

Również pozdrawiam i życzę Pani zdrowia.

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @ewa-rembikowska 8 stycznia 2024 22:46
8 stycznia 2024 22:56

Kilka lat temu, jeżdżąc dużo po Polsce i to po prowincji w znacznym stopniu, mówiłam do swojej towarzyszki podróży: popatrz, jak kraj się bogaci, jak widać pracę i pieczołowitość ludzką - jest co rabować. Będzie zatem wojna. 

No i mamy.

Bank we Frankfurcie wyciąga łapy /niemiecko- europejskie/ po polskie złoto. Jak prezes Glapiński ustąpi - to Chyży w zębach to złoto wyniesie. I parę innych rzeczy. 

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 8 stycznia 2024 22:46
8 stycznia 2024 23:13

Porażająca skrupulatność wypowiedzi.

Oby nie był to znak.... 

"Po koniec listopada zaobserwowano ogromnego ptaka w pobliżu bagien Całowanie nieopodal Warszawy. Po krótkiej analizie okazało się, że to sęp kasztanowaty. Jego pojawienie jest niecodziennym zjawiskiem, gdyż ten gatunek ptaka nie żyje na naszych terenach. Parę dni później widziano go w samej Warszawie, co wzbudziło niepokój mieszkańców. Skąd się tam znalazł?"

zaloguj się by móc komentować

klon @KOSSOBOR 8 stycznia 2024 22:48
8 stycznia 2024 23:25

...i tym co koszą z tego zyski. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 8 stycznia 2024 23:13
8 stycznia 2024 23:29

Augura by trzeba było zapytać...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 8 stycznia 2024 01:08
8 stycznia 2024 23:35

O węźle gordyjskim w koszarach nie gadano.

Swoją drogą jak można ratować coś już dawno sprzedane ?

Po co ?

Przed sądem ?

 

P.S.

nie jesteśmy w kinie. to sie dzieje.

powtórzę: bić i bić brrravo ...

 

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 8 stycznia 2024 23:29
8 stycznia 2024 23:43

...to ja rezygnuję. Nie chcę ich powrotu, bo i coloseum mogłoby zacząć funkcjonować. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 8 stycznia 2024 21:00
9 stycznia 2024 01:03

Dzieci i młodzież jest bardzo cennym darem dla rodziców. To pokolenie obecnej młodzieży nie zaznało tego co my w latach PRL. Nam zaszczepiano propagandę socjalistyczną w szkołach,lecz nasi rodzice mieli wpływ ,bo wychowani byli inaczej w oparciu o kościół,inne tradycje ,a wszczepiano nam fałszywych bohaterów,pasujących do socjalizmu,a często bohaterami były zwyczajne obwiesie generalskie.

Jednakże wobec odradzającej się inteligencji nie daliśmy się do końca pognębić. Trwało to prawie pół wieku... Niestety  szkoły ,czy wychowawcy są obciążeni tym piętnem do tej pory w historii i sposobie wychowawczym. Przyśpieszyła też technika i technologia ,co byłoby teraz ułatwieniem i pomocą.I to jest zadaniem dla wszystkich rodziców,aby nie zmarnować potencjału młodzieży.

Kiepsko to widzę pani Ewo w obecnym układzie politycznym,te korporacje ,ekscytacje LGBT nie zastąpią Rodziny i znów to zaszczepianie fałszywych bohaterów. Jakoś te ostatnie 8 lat  były przesłanką do spokoju,mimo że nie było idealnie. Nadzieja tylko w tym ,że nie damy się oszukać... i młodzież też nie.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 7 stycznia 2024 14:40
9 stycznia 2024 07:23

Obecny minister (nie)sprawiedliwości czyta SN? :) 

<<<(...) ocenił Śmiszek.

Jak dodał, ułaskawienie polityków PiS przez prezydenta w 2015 r. jest jak „danie rozwodu w okresie narzeczeństwa”.>>>

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 9 stycznia 2024 07:23
9 stycznia 2024 09:38

Ależ Klonie,z pewnością to mu podpowiedziała pani Biedroniowa ,ku jeszcze jego/jej  żalowi narzeczona.A gdzie im tam do SN ...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @klon 9 stycznia 2024 07:23
9 stycznia 2024 11:15

jeden coś gdzies napisze, a stu powieli to na stu witrynach.

Nie ma o czym dyskutować i dziwie sie tej karkolomnej obronier Przezydenta RP.

Art. 139 Konstytucji głosi:
 „Prezydent Rzeczypospolitej stosuje prawo łaski. Prawa łaski nie stosuje się do osób skazanych przez Trybunał Stanu.”
Konstytucja RP zawiera także inny artykuł, tj. art. 42 ust. 3. zawierający zapis w brzmieniu:
 „Fakt popełnienia zabronionego czynu oraz fakt popełnienia go w sposób zawiniony muszą być udowodnione. Domniemanie niewinności odnosi się do każdego, kto dopuścił się czynu zabronionego, a nie jedynie do oskarżonego”.
Z art. 42 ust. 3 wynika, że do momentu prawomocnego skazania przez sąd, człowiek jest niewinny
na podstawie domniemania niewinności.

Oznacza to, że bez względu na to, czy panowie Mariusz K. i Maciej W. zostaliby ułaskawieni, czy też nie, po wydaniu przez sąd wyroku, staliby się winnymi popełnienia czynu przestępczego.

Z kolei Kodeks wyborczy wyraźnie określa, kiedy poseł traci mandat:
art. 247 par. 1 p. 2 mandat posła wygaszany jest przypadku „utraty prawa wybieralności lub nieposiadania go w dniu wyborów;”. Prawo wybieralności traci osoba: „skazana prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,” [Kodeks Wyborczy art. 11 par 2 p. 1].

Swoim aktem łaski, wydanym dla osób, którym winy nie udowodniono w drodze sądowej, Prezydent Andrzej Duda zablokował proces mający ustalić, czy obaj panowie są winni zarzucanych im czynów. W ten sposób postawił się w roli sądu,  który jako jedyny organ w państwie  jest uprawniony do wydawania wyroków.

Prezydent musiał dokonać nowatorskiej  interpretacji zapisu konstytucyjnego, zdając sobie świetnie sprawę z wszystkich konsekwencji, gdyż gdyby doszło do wydania orzeczenia sądowego, wówczas Mariusz K. i Maciej W. jako osoby skazane prawomocnym wyrokiem, nie mogłyby  zasiadać w ławach sejmowych.

Co jest tak nadzwyczaj waznego w osobach ww. panów posłów, aby bronić pospolitej etyki sytuacyjnej zastosowanej w ich sprawie przez Prezydenta RP?

Prezydent nie okazal się być  "ponadpartyjny" i to jest główna wada z której wynikają wszystkie pomniejsze..

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
9 stycznia 2024 11:58

Konstytucja to jest rewolucyjno-masonski wynalazek nad ktorym tylko Holownia moze zaplakac. Jak ktos nie ma Boga w sercu, to mu zadne konstytucje nie pomoga.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 9 stycznia 2024 11:15
9 stycznia 2024 13:07

A pan dalej swoje...Znaczy się w marcu 2015 r. zostali skazani na karę trzech lat pozbawienia wolności przez sąd I instancji i sąd był tak bezradny,że zostali niewinni jak baranki,bez cienia skazy,bo w grę nie wchodziły "słupy"i wkroczył Prezydent z prawem łaski które jest także niepodważalne i nieodwoalne...

Na drodze sądowej w obecnej w RP sądowniczej mafijnej instancji Stanisławie, to szanowny pan może mieć liczne przykłady  niewinnego jako winnego i odwrotnie (w grę wchodzą osławione jeszcze "słupy)"jako niewątpliwa wina w I i II instancji. I proszę nie wkładać w usta Prezydenta jak by nie było ,że zdaje sobie z tego sprawę,że zrobił to be.... i dokonał czegoś nadzwyczajnego w tej Konstytucji .

To w ogóle precedens i nadzwyczajny cyrk interpretacji dwóch sądów tych co są legalni i nielegalni. I które państwo dało wprowadzić się w takie maliny pośpiesznym stwierdzeniem TSUE?...Widocznie komuś zalezy na tym chaosie i destrukcji. A tak na to się zanosi,Stanisłwie ,że Prezydenta zrobią zaraz przestępcą Konstytucji i wykopią z ich RP,bo raz jak trzeba to Konstutucję depczą,następnym razem obnoszą na klacie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 9 stycznia 2024 13:07
9 stycznia 2024 13:40

wyrok nieprawomocny nie jest skazaniem (orzeczeniem o nałożeniu kary) .

Okazanie łaski to darowanie wymierzonej kary w całości albo w części.
Poslowie nie mieli orzeczonej im kary, ergo nie zostali ukarani, ani jej nie "odsiadywali", zatem co takiego im darował prezydent, okazując prawo łaski? Prezydent "darował im" dokończenie procedury sądowej, do czego prawa nie ma.

Nie mam nic więcej do dodania.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 9 stycznia 2024 13:40
9 stycznia 2024 15:00

I ja mam zarzut wielki do Prezydenta.Bo w dalszym ciągu rozciąga swoja łaskawość juz nie prawem łaski,ale kaduka chyba,pozwalając na takie idiotyczne harce sędziom i nowej władzy...Więc i Prezydentowi pokażą swoją wykładnię desygnując  takiego Bykowanię,tfu Hołownię Prezydentem z cała powagą gwiazdek,bo jeszcze działają. Ale też inni posiadają większy talent od "Mam Talent"

Lepszym chyba kandydatem będzie Radzio Sikorski ,który tak się nawrócił,że chętnie wyruszyłby z polską armią wyłomotać ruskich. Już i nawet rosyjskie generały go strofują w eterze....aby się opamiętał póki czas.

Staram się zrozumieć pana punkt widzenia,ale szkoda naszych starań w tym chaosie prawnym,nieprawdaż?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 9 stycznia 2024 15:00
9 stycznia 2024 15:13

Owszem, szkoda.

Sedno sprawy wylozyłem w swoim komentarzu z godz.. 11:15,  w  ostatnich akapityach

A skoro te zapisy nie zawierają  wystarczająco jasnego  wyjaśnienia, dlaczego Prezydent Duda uciekł się do wybiego pn.  "prawo łaski",  to oczywiście dalsze przepisywanie w rodzaju "każdy mówi  swoje", sensu nie ma.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 9 stycznia 2024 15:13
9 stycznia 2024 15:57

Owszem szkoda i powtórzę za panem jak papuga.

Tak na świeżutko o TSUE naprawdę" pieprzy jak potłuczone"https://forsal.pl/gospodarka/prawo/artykuly/9398627,powolywanie-sedziow-w-polsce-wyrok-tsue.html  jak to się ma do pretensji ,że sąd nielegalny unieważnił decyzję pana Hołowni?..... bo nawet nowo upieczony premier dzisiaj pogroził więzieniem Prezydentowi za to prawo łaski...Kurde narracja jest tak budowana,więc może patałachy wystawią list gończy za dwoma byłymi ministrami?.Oj Dudu musi uważać...

A co do Sikorskiego to on tak na poważnie i ha ! brylluje w CNN https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-sikorski-ostrzega-amerykanow-ujawnil-katastroficzny-scenariu,nId,7258315

Odważniacha ,ano ma połowicę z kilkoma najważniejszymi obwatelstwami w tym jeszcze z odpowiednie korzenie,więc co tam ...na Prezydenta...zrobi porządek lepszy.....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 9 stycznia 2024 15:57
9 stycznia 2024 16:17

Skoro Duda podał im "na tacy" pretekst, to z niego korzystają.

Głupi by nie skorzystał.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 9 stycznia 2024 16:17
9 stycznia 2024 16:23

Zgadzam się tym razem co do głupoty.Głupi skorzystał.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BTWSelena 9 stycznia 2024 16:23
9 stycznia 2024 21:01

Po namyśle dodam jeszcze co do głupoty: też jest tak z tym korzystaniem :jak udaje się przygłupa .Bo tak się dzieje a propos Tuskowej operacji i jego tłumaczy prawników z polskiego na nasze tej osławionej  Konstytucji. I nie na darmo gospodarz portalu tak zatytuował notkę...

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 9 stycznia 2024 11:15
9 stycznia 2024 21:41

Nie o "rację w temacie" prawa łaski mi chodziło. Jedynie o podobieństwo argumentacji. Bo nie byłoby dla mnie dziwne, gdyby ktoś raportował co w sieci znalazł. 

Intuicyjnie zgadzam się z opinią, że ułaskawia się skazanego. Jednocześnie argumentacja @Ojca, mówiąca jak prawo łaski wywodzili prawnicy-akademicy, co znalazło odzwierciedlenie w wyroku TK z 2003, ma sens jeśli konsekwentnie i niezmiennie będziemy rozumieć i stosować przepisy prawa.,"durne lex, sed lex." Jak większość, chciałbym stabilności, ale o jej wprowadzenie obecne władze nie podejrewam. 

Jestesteśmy chyba świadkami "prawniczego" zamachu stanu, co będzie dla przeciętniaków takich jak ja, tragiczne w skutkach w dłuższej perspektywie. Mam wrażenie, że cały komunistyczny beton wraca pod przykrywką liberalizm, a ludożerka rozwija przed nimi, nomen omen, czerwony dywan. 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @klon 9 stycznia 2024 21:41
9 stycznia 2024 22:15

odpopwiwem cynicznie,  że chcącemu nie dzieje się krzywda.

PS

Nie ma poprawnego uzasadnienia poza przywołanym przeze mnie.  Każde inne  nie ma znaczenia prawnego, a jedynie np. publicystyczne.

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 9 stycznia 2024 11:15
9 stycznia 2024 22:24

Teraz doczytane: <<<Co jest tak nadzwyczaj waznego w osobach ww. panów posłów, aby bronić pospolitej etyki sytuacyjnej zastosowanej w ich sprawie przez Prezydenta RP?>>>

Prawo Neumanna, jak sądzę. 

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 9 stycznia 2024 22:15
9 stycznia 2024 22:27

Chcącemu nie. 

Ale ja mam problem, bo "nie chcem, ale muszem".

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować