-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kto pierwszy zażąda kary śmierci?

Obserwując poczynania i słowa prawników i socjologów z tytułami profesorskimi czynnych w mediach społecznościowych, nie sposób nie zauważyć zjawiska eskalacji. Sadurski napisał wczoraj, na przykład, że PiS czyni z konstytucji pułapkę na demokratów. Safjan domaga się, byśmy zrezygnowali, dla dobra ojczyzny, z prawniczego formalizmu. Cóż to znaczy? To są wezwania do działań poza prawem po prostu. Tylko bowiem ktoś nieskończenie naiwny sądzić mógł, że oni się powstrzymają i będą realizować program zgodny z konstytucją i prawem. Chodzi o to, żeby pozostać przy władzy i tę władzę przekazać kolejnemu pokoleniu w ramach tej samej organizacji. Resztę zaś, czyli polityczną konkurencję, zniszczyć wszelkimi możliwymi sposobami, nie wykluczając przy tym kary śmierci. O tej ostatniej na razie się nie mówi, ale chyba wkrótce sprawa jej wykonywania wróci na afisz, albowiem PiS nie zamierza odpuszczać. Dlaczego w ogóle takie kwestie krążą po przestrzeni publicznej? Przyczyna jest jedna – wszyscy ci ludzie, uważający się za wykształconych, a w rzeczywistości awansowani za sprawą struktury imperialnej sowieckiej, pałają głęboką pogardą dla każdego, kto nie pochodzi z ich kręgu. Istota taka nigdy nie jest zauważana jako indywiduum, zawsze widziana jest w masie. I jako masa jest traktowana. Wszelkie socjobzdury, którymi żonglują profesorowie odnoszą się do masy. Tą zaś się pogardza, bo jest bezrozumna. I po części jest to prawda, masa bowiem żyje, oddycha, żywi się i coś przeżywa, ale przede wszystkim chce być zauważona. I każdy kto odezwie się w sposób stymulujący emocje masy usłyszy tak upragnione wycie. To jest metoda wychowania mas, stosowana od stuleci przynajmniej dwóch. Dziś jest ona o tyle ograniczona, że rządzące światem imperium domaga się, by wszyscy mu poddani zachowywali pozory. Nie można więc wprowadzić terroru, no chyba, że ten terror zostanie wprowadzony w centrali. Na razie się jednak na to nie zanosi, a więc ludzie, którzy wywodzą się z tradycji terroru, budują na razie tylko groźnie brzmiące zdania, zawierające drugie i trzecie dno. Liczą przy tym, że masa nie zrozumie o czym mówią. I pewnie się nie przeliczą, bo masa zachowuje się w sposób przewidywalny. Żeby było inaczej należy masę zdegradować, podzielić ją na grupy i rozpocząć rozgrywkę na innych zasadach. Grupy te muszą być silnie zindywidualizowane, mieć program i przekonania, nie mogą też w sposób głupkowaty i bezmyślny ulegać prowokacjom. Tylko wtedy unikniemy eskalacji prowadzącej do dalszego ogłupiania masy i legalizowania bezprawia przy jej głośnym aplauzie. Na taki numer nie pozwoli jednak nigdy partia, na którą głosujemy, albowiem ludzie w jej kierownictwie są przekonani święcie, że oni też potrafią manipulować masą i idzie im to znacznie lepiej niż tamtym. Tymczasem jest na odwrót – to tamci wykorzystali fakt iż w masie są pewne podziały, uwypuklili je, wskazali wroga i zmontowali koalicję, której celem jest zmiana prawa tak głęboka, by nikt nie protestował przy składaniu krwawych ofiar. Po stronie PiS mamy dziś już tylko bezmyślność i rachuby, które mogą się nie ziścić. A jeśli się ziszczą – mam na myśli kryterium uliczne – to nacisk na zmianę prawa czyli de facto na ustanowienie bezprawia, znacznie się zwiększy. Eskalacja prowadzi zawsze ku jednemu punktowi – ten kto będzie w kluczowym momencie bardziej zdecydowany wygra, nawet jeśli pozornie przegra. Przykłady można mnożyć, ale najlepiej wskazać Idy Marcowe i wydarzenie z nimi związane. Republika wygrała, ale nie ocalała, jej agonia przedłużyła się tylko. My jesteśmy w o tyle gorszej sytuacji, że alternatywą dla polityki PiS jest imperialna polityka Niemiec, które chcą nas skolonizować i wyssać stąd wszystko co się da. Ładując tu w zamian setki tysięcy migrantów. To oznacza po prostu koniec świata jaki znamy. Niemcy i ich poplecznicy nie wygrają, nawet jeśli wygrają, albowiem tradycja imperialna Niemiec, choć stara, jest zawsze problematyczna. Ilość zaś wrogów, którzy stają do walki, w chwili kiedy Niemcy ogłaszają swoją imperialną doktrynę jest tak wielka, że to ich bieda imperium nie może przetrwać dekady, albo przeżywa ja z trudem. Potem zostają tylko zgliszcza. Tylko idiota stawia na Niemcy. No i takiego idiotę właśnie wybrano nam na premiera. Zrobiła to podzielona na organizacje masa, która zjednoczona została jedną ideą, przy pozostawieniu tworzącym ją grupom ich ulubionych zajęć – reformy edukacji, walki z Kościołem, genderu i ekologii. To są kwestie nieistotne, bo ważne jest tylko to, by zniszczyć PiS i podporządkować kraj Niemcom.

PiS konsekwentnie idzie jednak w ogłupianie masy i podsuwa jej stare jak świat memy, grzane przez dziadków którym śmierć Stalina przytrafiła się w dorosłym życiu. Od wczoraj wszyscy ekscytują się wystąpieniem Jana Pietrzaka, zmanipulowanym przez media rządowe. Dotyczyło ono umieszczania migrantów w barakach Oświęcimia. Pietrzak rozpętał nieprawdopodobną gównoburzę, a ludzie popierający PiS gotowi są dziś za niego oddać życie. Bo jest wielkim Polakiem. Proszę Państwa, żeby konkurować z ludźmi, którzy chcą łamać konstytucję, by ostatecznie rozprawić się z przeciwnikiem politycznym, nie możemy używać takiego języka i takich przykładów, bo to są samospełniające się przepowiednie. Tyle, że to nie migranci trafią do Oświęcimia, ale członkowie PiS usiłujący, z niewiadomych przyczyn, ustawić naród w roli ofiary.

PiS, proponując kryterium uliczne jest organizacją całkowicie zhomogenizowaną i jednolitą, a to oznacza także bezmyślną i wydaną na pastwę kierownictwa, które myśli tak, jak Pietrzak. Jedyny człowiek, który dysponował organizacją konkurencyjną, zdolną do masowych wystąpień, czy Robert Bąkiewicz, został przez PiS potraktowany źle, albowiem obawiano się, że zyska jakieś wpływy w narodzie, albo będzie konkurencją dla prominentnych członków partii. Ten sposób myślenia jest zabójczy, albowiem tamci nie będą się z członkami PiS, pardon, opieprzać, raz dwa zrobią z nich męczenników i pozamiatane. I wszyscy ich zwolennicy będą wyć z zachwytu, a zgromadzone pod, nomen omen, egidą PiS demonstracje, rozejdą się do domów łykając gorzkie łzy. Triumfalizm na początku politycznej walki jest zabójczy, a mamy go w całej okazałości. Czas jednego lidera, obstawionego gromadą pasożytów żyjących z jego charyzmatu i męczeństwa jego brata minął. Dobrze, żebyśmy to zrozumieli. Nie obawiam się podziału PiS, bo jest tam dość liderów, którzy są świadomi, oddani sprawie i na tyle przytomni, by nie wchodzi w żadne koalicje z Tuskiem. I oni prędzej czy później skorzystają z szansy. Wszystkim to tylko wyjdzie na zdrowie.

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzieli na mój wczorajszy apel dotyczący zbiórki na lokal dla Saszy i Ani. Przypominam, że dobrze by było zebrać do końca miesiąca całą kwotę, na pół roku mieszkania. Dlatego bardzo proszę wszystkich o wsparcie. Tych oczywiście, którzy chcą i którzy mogą takiego wsparcia udzielić. Rozumiem też, że łatwiej jest pomagać Władzi, która jest młoda i ładnie śpiewa, niż zbliżającemu się do pięćdziesiątki wdowcowi, samotnie wychowującemu dziecko. Nic jednak nie poradzę na to, że akurat taka odpowiedzialność przypadła mi w udziale. A jestem tylko groszowym wydawcą i handlarzem, nie protegowanym przez państwo luminarzem kultury, jak bohaterski pan Janek Pietrzak. I sam, bez waszej pomocy sobie nie poradzę.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: prawo  konstytucja  pis  tusk  pietrzak  prawnicy  kara śmierci  ko  socjologowie  safjan  sadurski 

gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 09:12
113     5026    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Czarny @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 09:30

Tak sobie myślę, że eskalacja, sama w sobie, nie jest pomysłem, lecz raczej dowodem na brak pomysłu. I jest to pocieszające, ponieważ brak pomysłu (i jego realizacji) zawsze kończy się źle dla tego, który tego pomysłu nie ma. Inna sprawa, że "nasi" też pomysłów nie mają i wychodzi na to, że żyjemy na obszarze, na którym ścierają się ze sobą dwa wielkie Braki Pomysłów, a co za tym idzie - eskalacja tryumfuje. Obydwie strony podeszły z różnych stron do tej samej ściany i zaczynają w nią kopać. Dobra wiadomość jest natomiast taka, że wszystko przeminie, prócz Boga, który lituje się nad każdym.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Czarny 3 stycznia 2024 09:30
3 stycznia 2024 09:58

Dlatego powtórzę jeszcze raz - to wszystko to pocieranie zepsutej lampy Alladyna i nic więcej. Niemcy się nie liczą i dowiedzą się o tym na samym końcu jako ostatni. Nie wiem po co ten cyrk robią, ale widocznie załatwiają pod jego osłoną jakieś bardzo poważne ustalenia, których skutki uwidocznią się za lat 3-5.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Czarny 3 stycznia 2024 09:30
3 stycznia 2024 10:01

To bardzo dobrze, że WŁADZA ROBIĄCA PRZEWRÓT nie ma pomysłu jak rządzić. Pułkownik Sienkiewicz cały intelektualny potencjał wyczerpał u Sowy i Przyjaciół, a doświadczenia w kryteriach ulicznych nie ma. Nie można zrobić obozów koncentracyjnych, nie można wprowadzić teroru ... NIE MEDIALNE.

Jedynie Robert Górski może być zadowolony. Teraz będzie Premierem, Prezesem, Gen-Sek-iem i może nawet Marszałkiem ... I nie ma gwarancji, że będzie śmiesznie ...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 09:58
3 stycznia 2024 10:19

A z kim to załatwiają?

W 1914 jak Niemcy coś załatwiały ... albo im załatwiano to wiadomo co było, że historycznie mocno nawiąże. Choć sytuacja bardziej przypomina perturbacje z rynku półprzewodników 1997, kryzysu finansowego 1996 w Azji czy perturbacji lat 2001-2002. W 2001 rząd niemiecki wypiął się na dofinansowanie budowy fabryk AMD, 2002 to podobno ostatni prawdziwy kryzys finansowy w Polsce. No i po 3-5 latach przychodził zonk.

Czy Najlepsi Niemcy to udzwigną ? Mnie by odpowiadało, jakby Niemcy znów były podzielone na Prawdziwe Niemcy i Emigracyjne Niemcy.

Może lepiej, żeby się wyjaśniło za rok. Mielibyśmy Wolne Media - prąd, światło, gaz. Z uwagi na 3 elektrwnie atomowe przy granicy z Hitlerowem i podobne 3 przy granicy z Sowietami. Największa mogła by stać na legendarnym Przesmyku Suwalskim, żeby mędrcy od strategi mogli dywagować.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 3 stycznia 2024 10:19
3 stycznia 2024 10:29

Ustalaja Anglicy z USA. O Niemcsch nikt z nich nie myśli w kategoriach beneficjenta. Niemcom dano na chwilę lizaka i polskie kolorowe kredki. Ale jak się wypiszą te kredki, to nowych nie dostana i będą płakać jak dziecko.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 09:58
3 stycznia 2024 11:02

Jak napisał gospodarz "Tylko idiota stawia na Niemcy. No i takiego idiotę właśnie wybrano nam na premiera. ",więc nie możemy wobec tego faktu lekceważyć,że Niemcy robią nie wiadomo jaki cyrk,gdzie skutki uwidocznią się za parę lat. Może i pan ma rację ,ale póki co ,dalej są przewodnią siłą w Unii i nie zanosi się do wyborów w Unii ,ze będzie inaczej i inaczej będą łomotać Polskę w imię ich praworządności. Tam już kasa świeci troszke pustką i Tuskone musi lizać paluchy,co łaskawy pan rzuci... Imigranci zżerają socjal i coś trzeba szybko robić,a nowi napływają...

I przydział zwożonych imigrantów jest jak najbardziej realny,oraz "kooperacja" gospodarki tak samo. Na portalach dworują sobie,że są takie państwa jak FR,która nie pozwala sobie na takie "narzucenie" opcji.Ha!-oczywiście,bo organizują nawet im tanie przeloty,aby ptaszęta się nie utrudziły i ominęły ich kraik.

Ktoś tutaj już wysnuł konstatację,że Polacy zakładają sobie sznur na szyję-na własne życzenie,więc czas najwyższy odcinać samobója z trzeźwą głową,aby ten idiotyzm NAS Polaków nie pogrążył na lata.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 09:58
3 stycznia 2024 11:14

W takim rankingu Polska liczy się odpowiednio mniej jak Niemcy. A o ile mniej  to przekonamy sie w ciagu najbliższych miesiecy, czyli nie będziemy czekać kilku lat.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 11:26

Genialne  ma  Pan  refleksje,...

...  a  i  komentarze  niezgorsze  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 11:30

Przy Sadurskim Kiszczak  jawi się jako symptyczny leśny dziadek... Frakcja dawnej bezpieki zainwestowała przed laty aktywa osobowe w Unię. Tusk otrzymał teraz ich wsparcie ale te jego kadry to takie ... wzięte wprost z ośmiu gwiazdek. Teraz  zbliżają się wybory w Unii no i także nie wiadomo co będzie. Liczą na wygraną AfD z enerdówka z poparciem kacapii. Aby wygrać z AfD muszą rozładować migrantów. Jak uda się wprowadzić Euro to zostaną opsypani złotem a targowica stanowiskami. Trwa kampania obsr...Najłatwiej będzie przysłać tu migrantów. Podobno Buzek bardzo kreatywny w tym temacie. Już niedługo strach będzie wychodzic na ulicę. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 3 stycznia 2024 11:30
3 stycznia 2024 12:11

To tylko przypomne, że Tuskowi zrobiono aferę hazardową i Tusk wtedy publicxnie się żalił, że "nie może być tak, że w rządzą tajne służby".  I zakazano mu kandydować na urząd prezydenta oraz po kilku miesiacach został zastąpiony przez Kopacz. Ten przypadek pokazuje, że on się urwał wtedy z łańcucha. To wtedy po dymisji Niemcy zrobili go funkiem w organach Unii. Więc on nie jest od służb polskich. One musiały go wstawić na premiera ponownie, bo wyższy poziom decyzyjny tak zdecydował na podstawie ustaleń na tym wyższym poziomie.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 12:13

"To jest metoda wychowania mas, stosowana od stuleci przynajmniej dwóch."

Zaczęło się od wynalezienia druku przez wynalazek radia -> do telewizji  -> i internetu.

Wkrótce każdy będzie "zaszczepiony" (tak uzależniony od smartfonu)  "z pozwoleniem" na myślenie tylko w określonych granicach.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 12:21

"To są kwestie nieistotne, bo ważne jest tylko to, by zniszczyć PiS i podporządkować kraj Niemcom."

Z poprzedniej kadencji Tuska wydawało im się, że wystarczy zniszczyć tylko kraj.

Okazało się, że nie wystarczyło. No to teraz muszą zniszczyć wszystko.

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 3 stycznia 2024 11:30
3 stycznia 2024 13:03

> Przy Sadurskim Kiszczak  jawi się jako symptyczny leśny dziadek..

No, nie byl sympatycznym lesnym dziadkiem. I nie chodzi mi tylko o uzycie broni wobec strajkujacych...

Ale zgodze sie, prof. Sadurski nie nalezy do milusinskich:

https://archiwumosiatynskiego.pl/autor/wojciech-sadurski/

Polecam rzucic okiem na to co pisal w GW.

P.S. Taka ciekawostka odnosnie profesora: "(...)od 2007 zasiada w Radzie Programowej Centrum Myśli Polityczno-Prawnej im. Alexisa de Tocqueville’a".
(zrodlo: wikipedia)

a w zespole w/w Centrum sa m.in. prof. Zbigniew Rau i dr hab. Kazimierz Ujazdowski

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 13:14

Na mnie szczególne wrażenie wywarła taka informacja poboczna (nie potrafię sprawdzić), że podobno polscy mechanicy naprawiający nówki mercedesy uważają za korzystne wymieniać silniki na pochodzące od Renault. 

Symbolika upadku Niemiec.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 3 stycznia 2024 13:03
3 stycznia 2024 13:18

W warunkach podwórkowych bijatyk najgorzej jest dać przewagę tchórzliwemu niedojdzie. Bo gorliwie będzie udowadniał cechy przeciwne. Teraz przewagę i poczucie bezkarności mają te zatuszczone.

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 3 stycznia 2024 11:30
3 stycznia 2024 13:40

Prof. Sadurski:

Spowiedź jastrzębia. Rozliczenia nie mogą być selektywne [Gazeta Wyborcza, Wojciech Sadurski]

Zaniechanie stosowania prawa jest tak samo jego przekroczeniem jak bezprawne działanie, więc odpuszczenie wymierzenia sprawiedliwości niektórym złoczyńcom z obozu władzy w imię fałszywie pojmowanego zakończenia wojny polsko-polskiej byłoby naruszeniem konstytucyjnej zasady legalizmu.

Rozliczyć przestępstwa PiS bez pobłażania. Konstytucja nie jest paktem samobójczym [WYBORCZA]

Pięknoduchom, powtarzającym mantrę: „Żadnej zemsty”, odpowiadam: „Żadnego pobłażania, żadnego wybaczenia”. Bo zasady się liczą, ale trzeba też myśleć o konsekwencjach

Nie popełniajmy konstytucyjnego samobójstwa [Gazeta Wyborcza]

Konstytucja nie jest paktem samobójczym – napisał w 1949 roku wielki amerykański sędzia Robert Jackson. W dzisiejszych warunkach polskich można tę maksymę sparafrazować: Konstytucja nie jest glejtem bezkarności dla tych, którzy ją łamią.

Nie jest gwarancją utrzymywania niekonstytucyjnego status quo w nieskończoność. I nie może być zasadzką, zastawioną przez autokratów na reformatorów, którzy będą musieli coś zrobić z bezprecedensowym demontażem instytucji demokratycznych i sądownictwa.

Trybunał do wyzerowania [Gazeta Wyborcza]

Trybunał do wyzerowania

Uwieńczeniem kadencji Julii P. powinno być skazanie przez niezależny sąd za przestępstwo ciągłe z art. 231 kk

Julia P. rozpoczęła symbolicznie panowanie aktem będącym połączeniem nieudolności i oszustwa. I potem już tak poszło. Aż do rewelacji o mailu Dworczyka potwierdzającym jej służalczość wobec ośrodka władzy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 3 stycznia 2024 13:40
3 stycznia 2024 13:57

Generał Pożoga normalnie

zaloguj się by móc komentować

klon @zkr 3 stycznia 2024 13:40
3 stycznia 2024 14:04

A gdzie "gruba kreska"!?! :)) 

zaloguj się by móc komentować

zkr @klon 3 stycznia 2024 14:04
3 stycznia 2024 14:46

> A gdzie "gruba kreska"!?! :)) 

sadzac po tym co pisze to jedyna "gruba kreska" jaka zna to:


zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 3 stycznia 2024 13:03
3 stycznia 2024 14:58

Oh  la  la,...

...  i  jeszcze  ta  MENDA  Ujazdoska  z  nieboszczki  uw  sie  tam  ,,odnalazla,,  !!!

  

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 3 stycznia 2024 13:40
3 stycznia 2024 15:04

Taki  ,,wyLOczOny,,  ten  GAMON...

...  i  BARAN  w  jednej  osobie,...  taaaki  ,,wypasiOny  i  mocny,,  ze  normalnie  ,,kleNkajcie  narody,  bo  straH  sie  bac,,  !!!

 

Co  za  nedza  i  obciach, 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @zkr 3 stycznia 2024 14:46
3 stycznia 2024 15:40

Oni się bawią w złego i dobregobpolicjanta. Sadurski odgrywa tego złego.

Tymczasem Tusk jest w Londynie i to jest najważniejsze. Nie w Berlinie tylko w Londynie.

https://stooq.pl/n/?f=1590187

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 15:40
3 stycznia 2024 15:42

To znaczy będzie w Londynie...:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 15:40
3 stycznia 2024 15:49

> Oni się bawią w złego i dobregobpolicjanta. Sadurski odgrywa tego złego.

Czesto mam takie wrazenie...

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 15:42
3 stycznia 2024 16:08

Idzie "śladem" B. Szydło, A. Dudy, M. Morawieckiego....

 

zaloguj się by móc komentować

klon @zkr 3 stycznia 2024 15:49
3 stycznia 2024 16:12

Szkoda, że ich zabawy mają wpływ na moją codzienność. Odwrócenie głowy daje "ochronę tymczasową".

I to mnie drażni.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 15:40
3 stycznia 2024 16:23

No ja nie mogę,toż to prawie jak zbawca.A czy Ursula von Leyen dała błogosławieństwo ,czy planowo urywa się ze smyczy? No ale najpierw był w Brukseli....złożyć meldunek...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 3 stycznia 2024 16:12
3 stycznia 2024 16:24

Gdybyś zdobył się na więcej ironii słuchając tych ich gadek, to od razu twoje samopoczucie by się poprawiło. Naprawdę zalecam każdemu pośmiać się z tego. To są pacjenci specjalnej troski.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 16:32

<<<... czyli polityczną konkurencję, zniszczyć wszelkimi możliwymi sposobami, nie wykluczając przy tym kary śmierci.>>>

Tu będzie potrzebny psycholog, socjolog i prawnik lepszy od Bodnara. Wszak każda istota żyjąca, wg postępowców, ma wartość równą człowieczej, co implikuje konieczność spozycjonowania polityków PiS w okolicach błota z kałuży. 

Czy aż tak prosto może się to stać? Nie wiem. Nie żyłem w czasie II WW. 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 16:24
3 stycznia 2024 16:39

Wiem, że są.

Jednakowoż próbują - bo mają narzędzia - innym aplikować tabletki które sami przyjmują. Jak się odwiniesz, to "masz problem", boś niepełnosprawnego uraził.

I co tu począć? :)) 

zaloguj się by móc komentować

onyx @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 12:11
3 stycznia 2024 16:55

Gdyby Tusk się zerwał z łańcucha to tylko wtedy gdyby wcześniej na nim zadyndał. Normalnie został wycofany z odcinka polskiego na z góry upatrzone miejsce. Wiedzieli, że PO/PSL straci władzę a do tego nie wiedzieli jak się potoczą sprawy rozliczania Smoleńska. Wycofali asy zostawiając na stole bloki na pożarcie. Teraz jest druga odsłona tej samej operacji tylko przeskalowana w nowej sytuacji politycznej.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 17:01

Występy profesora Sadurskiego nie powinny dziwić. Sadurski jest potomkiem Franciszka Sadurskiego  też profesora nauk prawnych,  urodzonego w 1911 w Końskowoli, w czasie II WW "członka komendy BCH na obwód Puławy", który to profesor Franciszek Sadurski w roku 1944 wybrał jedynie słuszną drogę i NIE został aresztowany przez UB jak jego dowódca - Stefan Rodak ps. Rola i nie został skazany na karę śmierci jak tenże ( z zamianą na dożywocie) ale

a) ożenił się z Hanią Lewkowicz koleżanką z Getta Aliny Edelman (z domu Margolis) oraz

b) przystąpił niezwłocznie do Związku Młodzieży Polskiej "Wici" i w sierpniu 1944 został członkiem zarządu głównego.
A potem to już poooooszło.: w 1945 r. jednocześnie ukończył KUL, zrobił aplikację sędziowską i adwokacką, załapał się do kierownictwa Lasów Państwowych a od lipca 1945 był już dyrektorem departamentu w Ministerstwie Leśnictwa. Potem w Naczelnej Radzie Adwokackiej a od 1965 z ramienia ZSL - w Sejmie PRL.

A tymczasem jego dowódca Stefan Rodak ps. Rola został wypuszczony z celi śmierci  w 1954 r. na podstawie amnestii a potem cichutko żył chyba w Lublinie, gdzie zmarł w 1975 r. i został pochowany na cmentarzu na ul Lipowej. O karierach jego dzieci, jeśli je miał, historia milczy.  Stefan Rodak pochodził w Łąkoci pod Kurowem.

I tak miał farta, bowiem Szef Organizacyjny BCH Okręg Lubelski  Jan Adach ps. Czerw w 18 listopada  1944 został aresztowany przez "komunistyczne służby bezpieczeństwa" i "tego samego dnia" został wywieziony do ZSRR, gdzie przebywał w obozie w Borowiczach pod Nowogrodem Wielkim i w obwodzie swierdłowskim. Uwolniony powrócił do PRL w 1947 i cicho żył aż zmarł w 1981 r. w Puławach. Pochodził spod Opola Lubelskiego.

Więc proszę się nie dziwić tekstom wypowiadanym przez absolwentów studium doktoranckiego politruka Ehrlicha, bowiem oni o zamykaniu bez sądu i skazywaniu na  śmierć w ramach "czyszczenia nieprawilnego elementu politycznego w Polsce"   wiedzą wszystko i zasadniczo bardzo im się to podoba bo to szalenie wygodna metoda eliminowania konkurencji.W polityce i w życiu "wogle".

Jak więc widać, obecni "liderzy demokratyczni" w III RP wywodzą się na ogół w prostej linii od poputczyków stalinowskich albo zwyczajnie od małych judaszyków powojennych. Więc zero zdziwień.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Sadurski

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Rodak

https://wkazimierzudolnym.pl/bataliony-chlopskie/

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @klon 3 stycznia 2024 16:32
3 stycznia 2024 17:02

To już się stało w pewnej części społeczeństwa. Eskalacja wobec PiSu będzie narastała wraz z przybywaniem kolejnych procentów zainteresowanych takim obrotem rzeczy. Z jednej strony Sadurski podkręca czerń do samosądów a z drugiej strony Tusk ogłasza pojednanie osłabiają wpływy PiS. To pojednanie ma oczywiście nastąpić na "trupie PiS". Tak jak naprawianie spraw rosyjsko-niemieckich na trupie Polski. Jak wcześniejsza eskalacja zakończona Smoleńskiem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 17:11

W rok sędziowską i adwokacką i w jeden rok zrobił całe studia na katolickiej uczelni.....niesamowite! To kto tam pracował na tym KULu, że na to aię zgodzili? Bo wiem dlaczego Sadurski senior poszedł na KUL - miał być takim "naszym" stalinowcem....co to "żywi i broni".

zaloguj się by móc komentować


peter15k @zkr 3 stycznia 2024 13:03
3 stycznia 2024 17:21

Przy Sadurskim Kiszczak  jawi się jako sympatyczny leśny dziadek.

Oczywiście to żart. Natomiast Sadurski zachowuje się jakby go krew zalewała z nienawiści...

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 17:11
3 stycznia 2024 17:47

Czy przed Smoleńskiem też Pan uważał, że to teatrzyk?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 3 stycznia 2024 17:01
3 stycznia 2024 17:51

Kierownictwo lasów państwowych.Dziś Tusk ogłosił "Nowym Dyrektorem Generalnym Lasów Państwowych będzie Witold Koss. Znany leśnik z Zachodniopomorskiego." Rozumiem,że nowa miotła zamiata wszystkie resorty. Nigdzie jednak nie ma życiorysu nowego Tuskowego leśnika...

a przecież Tusku od razu zapowiedział "okrągły stół" i debatę na temat przyszłości polskich lasów,których deczko przybyło... Czy mamy podstawę do niepokoju? Cieszę się ,że pani jest....Panthero ...

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @peter15k 3 stycznia 2024 17:21
3 stycznia 2024 18:01

W maju 2023 po ślubie córki przyjaciela na następny dzień Mama Pani Młodej ( profesor UJ) zaprosiła mnie na prywatkę poweselną ( szkoda znakomitego poczęstunku, który pozostał nieskonumowany na właściwej uczcie). Po przybyciu okazało się, że bawi w domu głównie towarzystwo uniwersyteckie. Miła Pani domu po pewnym czasie widząc, że rozmowy zjeżdżają na niebezpieczne tory zaczęła szeptać, że kończymy i nie rozmawiamy o polityce, bo mamy wśród nas osobę o odmiennych poglądach. Biedaczka nie przewidziała reakcji, część osób wstała i ostentacyjnie bez pożegnania z "czarnym ludem" wyszła.

Pani Mama już do końca się nie uśmiechnęła, widocznie złamała zasadę.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BTWSelena 3 stycznia 2024 17:51
3 stycznia 2024 18:13

Jeszcze nazwisko się nie ustabilizowało. Witold Kos vs Koss (Kloss?)

 

P.S.

może to taka mehanikakfantóf ?

lub AI.

 

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @BTWSelena 3 stycznia 2024 16:23
3 stycznia 2024 19:16

Voila,...

...  zadna  nowosc,...  zawsze  te  zdradzieckie  skur**syny   SIE  DOGADYWALI...  i  tym  razem  wcale  NIE  JEST  i  NIE  BEDZIE  INACZEJ  !!!

 

Obluda,  oszukanstwo,  a  jako  ,,wisienka  na  tym  torcie,,  hipokryzji  -  ZLODZIEJSTWO  NA  MAXA.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @onyx 3 stycznia 2024 17:02
3 stycznia 2024 19:17

Czyli już mamy trupa 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 17:11
3 stycznia 2024 19:23

To była wtedy norma wśród "aplikantów" do nowej władzy. Ktoś ich chyba wcześniej sprawdzał. Natomiast warunki wojenne miały usprawiedliwić wszystko.
Nawiasem magister mecenas Sadurski jest w pewnych miejscach zaliczany do "dowódców obwodów" BCH a tymczasem nie ma go na krótkiej liście imiennej kolejnych dowódców obwodu puławskiego, za to ma napisane w życiorysie wiki, że "należał do komendy obwodu". Brak listy innych "członków komendy". Zastanawiam się, czy nie dopisali mu tej heroicznej funkcji po latach, kiedy już prawdziwi dowódcy obwodów BCH okręgu lubelskiego zeszli ze świata.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @zkr 3 stycznia 2024 19:12
3 stycznia 2024 19:27

Oj niedobrze niedobrze.

aintrit flukcug łaps za wajhu, pierdut z rury i do rajhu.

 

Małpa z brzytwą się przypomina. Oglądając takowe uświadomiłem sobie, jak to jest groźne. Aż cztery przeciwstawne kciuki !

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @BTWSelena 3 stycznia 2024 17:51
3 stycznia 2024 19:32

Kolejne niemieckie nazwisko. Natomiast w bazie danych IPN znajdują się dwie pozycje "Koss": jeden to "Katol Koss urodzony w Szczecinie 08.01.1903 ojciec Otto, matka Alwina. W latach 1954-1957 pracownik techniczny Komendy Wojewódzkiej MO (hydraulik).  Czyli podpadałby na pradziadka:))))
Drugi to Roman Koss urodzony w 1930 r. we Lwowie , w roku 1954 "...słuchacz Międzywojewódzkiego Kursu Przeszkolenia Oficerów Bezpieczeństwa Publicznego we Wrocławiu...: Do 1957 referent w Powiatowym UB w Pile potem znika z radaru.

Czyli "dobre korzenie" inaczej "kwalifikacje" można znaleźć.

PS. Też się cieszę. Zarządziłam po Nowym Roku całe 3 dni lenistwa:))) I tak sobie siedzę przed laptopem.

zaloguj się by móc komentować


Paris @pink-panther 3 stycznia 2024 17:01
3 stycznia 2024 19:37

Dzieki,  Pani  Panther`o,...

...  za  te  BEZCENNA  ,,laLOrke,,  dla  tatusia  i  synusia  Sadurskich  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @peter15k 3 stycznia 2024 17:21
3 stycznia 2024 19:42

...  bo  go  zalewa  !!!

 

Jak  kazdego  ZDEMASKOWANEGO  i  SKOMPROMITOWANEGO  ,,kacapa,  komucha  i  poststaliniste,,.

zaloguj się by móc komentować

Nova @pink-panther 3 stycznia 2024 17:01
3 stycznia 2024 19:46

Szanowna Pani Panthero a to politruj Erlich nie był "mistrzem" Pana Jarosława Kaczyńskiego? Bo to by wyjaśniało wiele kwestii jak na relacje państwo-obywatel patrzy Pan Kaczyński? Pozdrawiam serdecznie.Cieszę się że Panią widzę :).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 3 stycznia 2024 17:47
3 stycznia 2024 19:50

Przed Smoleńskiem widziałem czystą nienawiść do pisu, obłudników z LPR oraz cwaniaków z samoobrony, którzy okazali się durniami. N8e brałem udzialu w wyborach od 2003, ale to był czas, gdy jeszcze dawałem się nabrać na to i owo.

Wiedzialem ze rzady PO niczego dobrego nie zrobią, wiec sie nie czulem oszukany czy rozczarowany. 

Wystarczy? Czy coś jeszcze mam napisać?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 3 stycznia 2024 17:51
3 stycznia 2024 19:52

Leśnicy - zgidnie z tym, co Coryllus nie raz pisał - teraz sie cieszą. Wiec nie odmawiajmy im tej radochy. Niech dostaną deską po głowie. Wyjdzie to im tylko na zdrowie. Lasom pewnie nie, ale za pisu i tak leśnicy robili swoje.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Nova 3 stycznia 2024 19:46
3 stycznia 2024 19:56

Był, był:))) Może dlatego nie można się doczekać jakiegoś ruchu w sprawie "oddania" ok. 270 tys ha lasów z Lasów Państwowych na rzecz prawdziwych lub wydumanych "przedstawicieli poszkodowanej przez operację "Wisła" mniejszości ukraińskiej.". Tu panuje zgoda ponad podziałami. I w paru innych sprawach.

Serdecznie pozdrawiam również w Nowym Roku i życzę wszystkiego dobrego.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MarekBielany 3 stycznia 2024 18:13
3 stycznia 2024 19:57

MarkuB. "przeca" Tuscone twierdzi ,że to znany leśnik...Znaczy się miłośnik lasów ,czy biznesu  szefa jak by nie było rządu RP.Moja babska ciekawość jest słuszna.Powinien już trafić do cioci wiki i przynajmniej : urodził się i od razu studiował leśnictwo.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 3 stycznia 2024 19:38
3 stycznia 2024 20:00

Kto to jest "otwsrty tradycjonalista"? Ci, co to zrobili to kółko potrzebują psychiatry. Nie łapię się do żadnej grupy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Paris 3 stycznia 2024 19:37
3 stycznia 2024 20:00

Dzięki wielkie. W końcu Końskowola leży 6 km od Puław. Praktycznie "sąsiedzi":))) A o Batalionach Chłopskich w naszych okolicach sporo wiadomo. Tylko o "wielkim żołnierzu podziemia antyniemieckiego" Franciszku Sadurskim, niezależnie od tego, ile medali otrzymał, jakoś cicho. Może skromny był:)))
PS. Trzeba ich rozkminiać, bo się strasznie panoszą. A kiedy ktoś nawołuje do łamania prawa a zwłaszcza konstytucji RP, to naszym obywatelskim obowiązkiem jest sprawdzanie kim są podżegacze: prowokatorami czy agenturą w drugim, trzecim pokoleniu.

Serdecznie pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 3 stycznia 2024 19:23
3 stycznia 2024 20:00

Nawet...

...  nie  ma  co  sie  zastanawiac  !!!

 

Bo  to,  ze  ,,dorobili  legEde,,  KOMUCHOWI  Sadurskiemu  w  viki  jest  jasne  jak  slonce,...  ta  krotka  lista  imienna  jest  tego  DOWODEM.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BTWSelena 3 stycznia 2024 19:57
3 stycznia 2024 20:05

Ja sobie wydrukowałem ekran o godzinie osiemnastej.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 3 stycznia 2024 19:32
3 stycznia 2024 20:06

Dzięki Panthero..od razu raźniej jak pani "leniuchuje" ....z korzyścią dla SN.... No nie wiem dlaczego ten leśnik Koss tak mnie zastanowił,bo  Tusku chce "okrągłego stołu" z leśnikami. To się wyda wkrótce,czy tylko o stołek chodzi,bo zawsze jest tak :gdzie las nie daj Bóg rąbią to i wióra lecą..

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MarekBielany 3 stycznia 2024 20:05
3 stycznia 2024 20:12

Figlarz z pana Marku,a ja o 18-tej księdza po kolędzie gościłam,całkiem sympatyczny ojczulek i nawet troskliwie pytał,czy pomocy potrzebuję.? Ha i trochę popolitykował już po modlitwie i całkiem nie tak nabożnie.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BTWSelena 3 stycznia 2024 20:12
3 stycznia 2024 20:16

:)

Napewno nie klął.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 19:52
3 stycznia 2024 20:18

Pewnie tak,a Coryllus także pisał(jak pamiętam) ,że nie tylko można taką deską dostać po głowie,ale niektórzy to po niej jeżdżą gołą dupą(sorry) po tej nieheblowanej desce.Nie uwierzy pan ale jak sobie skojarzyłam jednego polityka ,to za brzuch się trzymałam przez cały wieczór... Aż córka kukała co się mi stało,że rżę nad kompem serdecznie...Też mam wyobraźnię,ot co...

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 20:00
3 stycznia 2024 20:22

> Ci, co to zrobili to kółko potrzebują psychiatry. Nie łapię się do żadnej grupy.

Nie wiem kto to robil ale co do "zawstydzonych Polska" to znam ludzi, ktorzy twierdza, ze im nie przeskadza byc "Landem niemieckim" czy tez zyc "w porzadnym niemieckim Landzie"... :/
I jak tu z takimi rozmawiac?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 3 stycznia 2024 20:22
3 stycznia 2024 20:28

Ja obawiałbym się  o wynik referendum w tej kwestii

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MarekBielany 3 stycznia 2024 20:16
3 stycznia 2024 20:30

Na Boga nie ,absolutnie nie klął...Miał tylko wadę wymowy,pomimo zyskał u mnie pełnię zrozumienia i  pomyślałam ,że to dobry........żołnierz.Ojczulek był młody i miał ze dwa metry wzrostu...Takich właśnie żołnierzy potrzebuje kościół,to szybko się nie podda,gdy byle miernota i lewak na KK pluje...

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 3 stycznia 2024 20:00
3 stycznia 2024 20:30

Naturalnie,  ze...

...  to  najwazniejsza  sprawa  dla  nas  wiedziec  i  znac  dzisiaj  z  ,,czyjej  d*py  wyrastaja  nogi,,  tej  SWOLOCZY,  ktora  teraz  probuje  OKRASC  nas,  narod  i  ZDESTABILIZOWAC  Polske  !!!

 

Tak,  czuja  sie  te  zlodziejskie  swinie  JAK  U  SIEBIE  i  NA  SWOIM,  co  najmniej,...  dlatego  prosze  Pania  Pink  Panther`e  -  baaardzo  uprzejmie  -  o  troche  wiecej  ,,lenistwa  przed  laptopem,,  niz  3  dni  !!!

Do  tego  przesylam  moc  samych  dobrych  zyczen  zdrowia  i  pomyslnosci  dla  Pani,  Jej  Rodziny  i  Bliskich...

...  i  dziekuje  za  te  wielka  radosc  i  przyjemnosc  czytania  Pani  znowu,...  Do  siego  Roku,    

    

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 3 stycznia 2024 20:28
3 stycznia 2024 20:32

> Ja obawiałbym się  o wynik referendum w tej kwestii

Ja tez.
Swietna uwaga.

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 3 stycznia 2024 20:32
3 stycznia 2024 20:35

P.S. Jestem z Pomorza, to co napisalem to nie "gugiel", to sa opinie osob z otoczenia...

zaloguj się by móc komentować

Jimmy @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 20:44

Jakiego pochodzenia są ci ludzie?

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 19:50
3 stycznia 2024 20:45

A teraz Pan tej nienawiści nie czuje?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 3 stycznia 2024 20:35
3 stycznia 2024 20:46

Oczywiście, można się tez konsekwentnie samooszukiwać, ale co to mogłoby zmieniać, poza samopoczuciem.

Ja jestem spod Warszawy, ale chodzę  po bazarkch i slysze, co i o kim  mówi "lud pracujący miast i wsi".

To jakby kamertony Radio "ZET" .

zaloguj się by móc komentować

zkr @Jimmy 3 stycznia 2024 20:44
3 stycznia 2024 20:50

> Jakiego pochodzenia są ci ludzie?

Kociewie

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 3 stycznia 2024 20:45
3 stycznia 2024 20:55

Czuję i dziwiłem się pisowi, że strzela sobie sam w kolano różnymi głupimi akcjami. 

No ale w końcu oni też czuli...a ja nie jestem niczyją nianką i jak ktoś nic nie robi lub wręcz podkłada się, to co? Mam wychodzić na ulicę? Nie biorę się za rzeczy, które nie są ode mnie zależne.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 3 stycznia 2024 20:50
3 stycznia 2024 20:56

Z Kociewia jest Cejrowski. Szczycił się pochodzeniem z tak tradycyjnego regionu.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 20:55
3 stycznia 2024 20:59

A czy tu chodzi o PiS? PiS naszą niańką nie będzie.

 

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 21:00

Czy Tusk w Londynie zostanie poproszony o zwolnienie czy przyśpieszenie puczu ?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 21:00

Podobno mamy atak terrorystyczny od 01.01.2024 na polski złoty.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 3 stycznia 2024 20:46
3 stycznia 2024 21:02

> Oczywiście, można się tez konsekwentnie samooszukiwać, ale co to mogłoby zmieniać, poza samopoczuciem.

Nie zlapalem?

> Ja jestem spod Warszawy, ale chodzę  po bazarkch i slysze, co i o kim  mówi "lud pracujący miast i wsi".

> To jakby kamertony Radio "ZET" .

Ja okreslam ich jako grupe co "wiedze o swiecie czerpie z tvn a o historii z Netflix'a".

P.S. Z tym byciem z Pomorza to jest to pewne "naduzycie" ;)
Urodzilem sie Gdansku ale moi rodzice mieli starych dowodach "miejsce urodzenia: ZSRR".
W Gdansku wiekszosc to (chyba) ludnosc naplywowa.
"Z Pomorza" to moga o sobie mowic na przyklad Kaszubi.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BTWSelena 3 stycznia 2024 17:51
3 stycznia 2024 21:11

Strasznie trudno znaleźć informacje o stażu pracy "prawdziwego leśnika" Witolda Koss-a ... Niby ze szczecińskich lasów ... może nie państwowych ? -> Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinie - Lasy Państwowe.

 
Jak w minionej epoce, premier rozwozi po kraju samych "prawdziwych patriotów/fachowców"*
* niepotrzebne skreślić
 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 20:56
3 stycznia 2024 21:14

> Z Kociewia jest Cejrowski. Szczycił się pochodzeniem z tak tradycyjnego regionu.

Tak pisza i mowia. Nie wiem na ile sie legenduje.
Na Kociewiu byla kiedys niezla "mieszanka" narodowosciowa.
Slady da sie zauwazyc do dzisiaj - kiedys na rynku w Starogardzie slyszalem rozmowe dwoch starszych panow. Nie rozumialem o czym rozmawiaja. Z "melodii" jakas gwara/dialekt, podobna/y do jezyka niemieckiego.

zaloguj się by móc komentować


pike @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 20:55
3 stycznia 2024 21:27

W rzeczy samej, powinni brać przykład z plemienia Insubrów

('mieszkańców rzecznej wyspy') którzy po wkroczeniu do Italii

pokonali etruskie plemię TUSKÓW w bitwie w pobliżu Ticino.

Następnie założyli osadę. którą nazwali Mediolanum....

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Witekbieszczady 3 stycznia 2024 21:00
3 stycznia 2024 21:33

Tusk w Londynie złoży zapewnienie, że interesy Londynu nie zostaną uszczuplone. Złoży hołd, ale Sunakowi...:). Myślę że niedługo cyrk się skończy, gdyż oba gangi przygotowały znacznie efektowniejsze przedstawienie pod nazwą "zamykanie kanału Sueskiego".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 3 stycznia 2024 20:59
3 stycznia 2024 21:35

Tu chodzi o mnie

 Pytał się Pan o mnie. Więc ja żadną nianką nie będę. Nie będę się troszczył o pis, tym bardziej że pis sam się o siebie nie troszczy. Finito.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 3 stycznia 2024 21:02
3 stycznia 2024 21:38

samooszukiwać odnosiło się do przekonywania (się) , że jest lepiej niż jest faktycznie. To taka ogólna parabola a propos ew. referendum tudzież myślenia życzeniowego, jako środka samoobrony psychicznej, oczywiście bez konkretnego adresata.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 3 stycznia 2024 21:02
3 stycznia 2024 21:38

Do Gdańska przybyła warstwa robotnicza z Wilna. Inteligencja wileńska poszła do Torunia. W Gdyni zaś jest potomstwo warstwy inżynieryjnej z Warszawy. Tak to w zarysach wyglada...albo wyglądało jakiś czas temu, bo ludzie teraz bardzo mobilni.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 3 stycznia 2024 21:14
3 stycznia 2024 21:40

Cejrowski kiedyś urządził w deoim rodzinnym Osieku zjazd "ciemnogrodu". Więc on z miasta Osiek na Kociewiu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 3 stycznia 2024 21:27
3 stycznia 2024 21:42

Czyli już wiemy gdzie znajdowała się w starożytności Tuskolandia...:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 3 stycznia 2024 21:11
3 stycznia 2024 21:48

Dzięki ArGucie,nie zawiodłeś mnie. Toż to faktycznie "prawdziwi" leśnicy..Aż dostałam dreszczyku zgrozy ,że 26 tysięcy pracowników leśnych było tak zastraszanych przez pisowski reżim.Tuskone ich nie zawiódł - tych przedstawicieli prawdziwych delegatów -leśników-przytulił ich - do zbolałego serduszka .

Pocieszając,że to fakt zbójecki prawie,no bo pisiory nawet chciały drzewa zapisać do PiS-u,jak się nie udało to ich wyżynały. O jasna cholera!  Ten Tuskone,to geniusz nad geniusze.  Już nie jestem ciekawa życiorysu Witolda Kossa,to z pewnością "prawdziwy" leśnik,fachowiec wysokiej klasy ,skoro Tuskone namaścił go na czubek leśniczej zwierzchności. I z pewnością jak się urodził to poszedł studiować.Nauka się opłaciła ,bo poszła w las....

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
3 stycznia 2024 21:59

Czy Was coś nie uwiera ?

 

Dobra noc !

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 3 stycznia 2024 20:50
3 stycznia 2024 22:06

W XIX w. Bełchatów należał do grupy 246 miast, w których Żydzi nie podlegali ograniczeniom co do osiedlania się, gdyż była to prywatna własność rodu Kaczkowskich. Właściciele dostrzegali korzyści ekonomiczne, pojawiające się dzięki osadnictwu żydowskiemu. Chcąc rozwinąć przemysł i handel, zaprosiili do Bełchatowa grupę zamożnych Żydów, którym podarowano place pod budynki, cmentarz i bóżnicę.

W 1809 r. odsetek ludności żydowskiej wynosił tu 11%. W 1820 r. Żydzi stanowili już 45%, a w 1864 r. nawet 80% ogółu ludności. Początkowo zajmowali się tylko handlem. W okresie Księstwa Warszawskiego rozpoczął się proces ich produktywizacji. W manufakturze Leona Kaczkowskiego rozpoczęli pracę pierwsi sukiennicy wyznania mojżeszowego. Żydzi bełchatowscy zajmowali się także kupiectwem oraz prowadzili składy przędzy. Największy skład posiadał tutaj Birnbaum oraz Warszawski.

Żydzi posiadali także własne zakłady tkackie. W 1867 r. na 16 małych zakładów w Bełchatowie 13 należało do Żydów. Zakłady te zatrudniały 95 robotników. Ponadto działały tu: manufaktura Mendla Tuska i Lajzera Warszawskiego, który prowadził także tartak parowy. Chaim Tusk natomiast posiadał w miasteczku duży sklep materiałów i manufakturę. Jego zakład w 1899 r. zatrudniał od 35 do 70 robotników, w zależności od sezonu.

za:
https://sztetl.org.pl/pl/miejscowosci/b/464-belchatow/99-historia-spolecznosci/137048-historia-spolecznosci

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 3 stycznia 2024 22:06
3 stycznia 2024 22:10

i łódź wypynęła z wiosłem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @BTWSelena 3 stycznia 2024 21:48
3 stycznia 2024 22:35

To tak świecka tradycja historię o Biesach i Czadach czyli o Bieszczadach stworzył Marian Hess , który wyjechał sobie do ojczyzny a ta jest dzisiaj dzielnie wprowadzana w umysły

zaloguj się by móc komentować

ArGut @MarekBielany 3 stycznia 2024 21:15
3 stycznia 2024 22:36

Czyli, że nasz Donald Hitlerowiec takie zielone ludziki se znalazł ... Czy może bardziej neapolitańska restauracja na Mokotowie ...

Zwiedzając POLSKĘ byłem i w Zachodniopomorskim i byłem w Płocku. Bardzo mnie się podobało i nie oddawałbym ani kawałka tej ziemi w "lepsze europejskie" zarządzanie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Witekbieszczady 3 stycznia 2024 22:35
3 stycznia 2024 22:39

Ukraińcy do dzisiaj nie znają tej nazwy "Bieszczady". Dla nich to "Wododilna Werchowyna". 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 3 stycznia 2024 22:06
3 stycznia 2024 23:18

O, panowie "T."

A to ja wrzuce cos o innych panach T., Alfonsie i Adolfie:

"Andrzej Michałowski, członek zarządu stowarzyszenia "Godność", skazany na 7 lat więzienia przez sąd PRL w l. 80-ych za próbę obalenia siłą ustroju, związkowiec z gdańskiego Portu:

W 1938.r po aneksji Austrii i zajęciu Czeskich Sudetów przez wojska Hitlera nagle na terenach Czech zaczęły znikać całe rodziny bogatych Żydowskich rodzin. Po wybuchu II wojny we Wrześniu 1939,r na pozostawione żydowskie nieruchomości zaczęli pojawiać się nowi właściciele, zasłużeni funkcjonariusze NSDAP z III Rzeszy, Wszyscy oni posiadali oryginalne akty własności, notarialnie podpisane przez byłego właściciela i sporządzone na terenie Rzeszy. Nowi właściciele twierdzili że nabyli je legalnie a ich dawni właściciele o sprzedaży nieruchomości wyjechali za granicę w nieznanym kierunku, prawdopodobnie do USA lub do Palestyny. Niedługo po wojnie sprawa się wyjaśniła Otóż na terenach Sudetów działało Spec Komando-Śmierci SS które uprowadzało żydowskie rodziny i za obietnicę sprzedania swojego majątku ratując życie i pozwolą im wyjechać do dowolnie wybranego kraju. Po podpisaniu dokumentów natychmiast zostali likwidowani a ich ciał nigdy nie odnaleziono. Z dokumentów znalezionych po II wojnie odkryto że dowódcami tamtych Komand-śmierci SS byli dwaj bracia, pochodzący z Pomorza Alfons i Adolf Tuskowie. To nazwisko kojarzy mi się z tamtymi czasami i tamtym niemieckim porządkiem."

https://wybrzeze24.pl/dlaczego-nie-zaglosuje-na-tuska/andrzej-michalowski-to-nazwisko-kojarzy-mi-sie-z-niemieckim-porzadkiem

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 3 stycznia 2024 21:38
3 stycznia 2024 23:21

> To taka ogólna parabola a propos ew. referendum tudzież myślenia życzeniowego

ja napisalem powaznie, ze sie zgadzam z opinia odnosnie referendum
wynik w Gdansku i okolicach moglby nas zaskoczyc...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 3 stycznia 2024 23:21
3 stycznia 2024 23:28

Nie tylko w Gdańsku i okolicach, ale przecież także w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Bydgoszczy, Szczecinie, Zielonej Górze, etc., etc. . Tzn. mnie by nie zaskoczył.

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 3 stycznia 2024 23:18
3 stycznia 2024 23:30

A co do Donalda T., to jego babcia, Anna Liebke, pracowala jako korektorka w

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zoppoter_Zeitung

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 3 stycznia 2024 21:40
4 stycznia 2024 07:54

"Cejrowski kiedyś urządził w deoim rodzinnym Osieku zjazd "ciemnogrodu". Więc on z miasta Osiek na Kociewiu."

Cejrowski to celebryta bosy.

Ma przetłuszczone włosy, chodzi boso z kubkiem zsiadłego mleka w ręku [czasami], i twierdzi że jest gotów polec za ojczyznę.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 3 stycznia 2024 23:28
4 stycznia 2024 10:12

Co do Szczecina, to takie referendum mogłoby zdziwic Niemców. A to dlatego, że mieszkańcy Szczecina doskonale wiedzą, jak jest w Niemczech, bardzo często tam jeżdżą do pracy, czy w interesach. Do tego funkcjonowało w Szczecibie takie ironicxne powiedzenie, że Szczecin jest zielonymi płucami Nerlina (a w związku z likwidacją wielu zakładów pracy w latach 90-tych). W Szczecinie ludzie głosuja na PO z powodów religijno-ideologicznych z naciskiem na religijne. Oczywiście to prowadzi do powolnej utraty tożsamości narodowej, ale akurat nie na rzecz Niemiec...tak sądzę. Aczkolwiek mogę się mylić.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @zkr 3 stycznia 2024 23:32
4 stycznia 2024 14:53

Dobra mapa, biorąc pod uwagę że do Kaliningradu przesiedlani są Niemcy Nadwolzanscy a sami mieszkańcy chcieliby do Niemiec 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @zkr 3 stycznia 2024 21:02
4 stycznia 2024 19:37

Raczej nie "chyba", bardziej "na pewno". Ja o Gdańsk - co prawda - "zahaczyłem" tylko w swym życiu, lecz były to lata znaczące - od 14-go do 20-go roku życia. Teraz bywam tam rzadko - u siostry i na cmentarzu łostowickim.

Moi nauczyciele w Conradinum byli w większości "Wilniukami", choć trafił się jeden przedstawiciel przedwojennych "Danzigerów". Do tej pory brzmi mi w uszach wymowa slowa "Litwa" w ustach przekupek z gdańskiego targowiska (gdzie spędziłem większość tamtych wakacji jako sprzedawca warzyw). Brzmiało to bardziej jak "lietuwa".

A Kaszub, to było wówczas niemal przezwisko, więc się z "kaszubskością" (podobnie jak nieco później ze "śląskością", gdzie - dla odmiany - mieszkam już prawie 50 lat) nikt specjalnie nie obnosił. Teraz widzę, że zarówno TAM, jak i TU "tubylcy" mają znacznie lepsze samopoczucie. Więc - tak "poprawno-politycznie" - wypadałoby się z tego cieszyć. Tylko pamięć o sponsorach tego ICH samopoczucia i ich stosunek do nas ("obcych") jakoś nie napawają optymizmem.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ArGut 3 stycznia 2024 22:36
4 stycznia 2024 22:23

Ja nie pożywiam się w restauracjach. Nie stać mnie. Co zobaczyłem przed ćwierć wiekiem na lotnisku Narita ? Przybłędów którzy mieli na bilet lotniczy. Ja nie mam i nie chcę. 

Naprawdę poważny przy specjalnym posiłku spytał czy nie mamy problemu z imigrantami. Jak przyznał, mieli problemy z rozpoznawianiem Wietnamczyków. Zdziwiłem się, taki problem miała czechosłowacka Tesla. 

 

Na piechotę, lub z trepa 

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 4 stycznia 2024 22:23
5 stycznia 2024 20:54

po praskiej stronie: na szagę.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
9 stycznia 2024 23:19

Ten kto kupi rewolwer ?

 

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @MarekBielany 9 stycznia 2024 23:20
10 stycznia 2024 03:16

przechodząc Brzeską o Kijowskiej, Ząbkowskiej i Radzymińskiej,

:)

 

prawie tam poległem !

?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować