-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Krótkowzroczna publicystyka i dalekowzroczna polityka

Dziś z samego rana Ziemkiewicz zaczął na nowo futrować zasuszonego już nieco i słabo pamiętanego Janka Pospieszalskiego. Ten zaś po wybuchu wojny i wskazaniu antyszczepionkowców jako ruskich agentów, gdzieś przepadł. No i teraz powraca niesiony na ramionach Rafała Aleksandra, który robi mu PR reklamując materiał o lekarzach, co drogo płacą za wolność słowa.

Zabawa w Niedzielskiego hitlerowca zaczyna się więc na nowo, a dla nas jest to przyczynek do dyskusji o tym, że żadne dziennikarstwo nie jest, nie będzie i nigdy nie było potrzebne. Zawsze bowiem jest funkcją działania wywiadów państw obcych. To widać dokładnie w Polsce, gdzie nie zdarza się właściwie, by jakiś autor poruszył temat spoza listy, którą ktoś sponsoruje. Ta zaś jest krótka, a do tego nudna, co jest jakimś tam wyczynem, ale umówmy się, niezbyt wielkim.

Cechą najbardziej charakterystyczną dla polskiej publicystyki jest jej krótkowzroczność. Oznacza to między innymi, że kiedy pojawia się temat wyborów, wszyscy publicyści zaczynają pisać o cenach energii, owoców, chleba, masła, benzyny, czyli tak zwanych produktów podstawowych. Dokładnie tak, jakby ich ktoś włączył. Można to złożyć na karb wrodzonego idiotyzmu stymulowanego przez naczelnych, albo działalności agenturalnej. Każdy oceniający może sobie wybrać sam, co woli.

Kolejną cechą rodzimej publicystyki, wynikającej wprost z tej pierwszej jest fałszywa troska o czytelnika, z której wypływa, tylekroć tu opisywana pogarda. Ta zaś jest połączona z kłamstwem. Najłatwiej wskazać mechanizm tego kłamstwa na przykładzie tak zwanych liberałów. Nie spotkałem jeszcze liberała, który by nie pracował na etacie i nie pobierał jakichś świadczeń. To samo dotyczy dziennikarzy wielkich stacji telewizyjnych i dużych redakcji, troszczących się o los przedsiębiorców. Ich relacje z otoczeniem, rzucone na tło ich wyobrażeń stanowią główną pożywkę mediów. Dlatego też media te wyglądają gorzej niż kabarety rozśmieszające publiczność za pomocą języka śląskiego.

Jak wobec tego ma wyglądać ocena polityki Polski, ocena sytuacji w regionie i sytuacji globalnej? Ona w ogóle nie wygląda, bo ludzie, którzy powinni się tymi kwestiami interesować i zabierać głos w różnych sprawach mogą co najwyżej powtarzać jakieś podsunięte im frazy. Od pięciu przynajmniej lat słyszymy, że Amerykanie odchodzą na Pacyfik. Tymczasem wybuchła wojna w sąsiednim kraju, bombardowane są miasta, dochodzi do ludobójstwa, we wschodniej części Polski jest tylu amerykańskich żołnierzy ile w zachodnim Berlinie w roku 1945. I co? Myślicie, że oni skończyli z tym pieprzeniem o Pacyfiku? Oczywiście, że nie. Dalej ukazują się artykuły o tym, co będzie jak wreszcie ci Amerykanie odejdą na Pacyfik, żeby tam rozpocząć ostateczny, śmiertelny bój z Chinami. Wszystko wygląda inaczej niż opisują to media, wszystko zmierza w innych zupełnie kierunkach, ale media w Polsce nie mają żadnego narzędzia poznawczego, by stan ten opisać. Mogą jedynie używać tych chwytów, które są już znane, ale niestety nie pasują do obecnej sytuacji. To oczywiście nie krępuje dziennikarzy wcale. Oni po prostu są sobą i czekają, kiedy ich proroctwa się spełnią, choć nie ma na to szans najmniejszych. No, ale w takim razie tym gorzej dla faktów, jak powiedział klasyk.

Zdumiewające jest to, że publiczność nie stosuje wobec nich ostracyzmu. Istnieją dorośli ludzie, którzy piszą, że rozczarowali się Ziemkiewiczem, albo Warzechą, albo kimś innym, tak jakby w świecie powszechnego dostępu do informacji nie można było sobie wyrobić opinii bez pośredników. Albo jakby dziennikarze byli sławnymi dowódcami na froncie, którym należy się atencja, przez sam fakt, że istnieją. Oni nigdy nie powiedzą niczego oryginalnego, a ich wpadki oraz lęki zostaną zatarte przez kolegów, tak jak teraz Ziemkiewicz zaciera wyczyny Pospieszalskiego, który znów będzie ratował Polaków przez podstępnymi lekarzami, oczywiście do spółki z periodykiem o nazwie „Polonia Christiana”.

Czy polityka prowadzona przez polityków rozumiejących rację stanu na tym cierpi? Minister Błaszczak i jego pomysły przekonują mnie, że nie, ale cierpi na tym na pewno postrzeganie polityki przez Polaków. Każde, pardon, pierdnięcie jakiegoś Kissingera, Macrona, Berlusconiego, jest przez polskie media nagłaśniane i komentowane po wielokroć, co jasno moim zdaniem wskazuje na agenturalny charakter tych mediów. Nie sądzę, by w innych krajach, ktokolwiek przejmował się bredniami tych dziadów. No, ale w Polsce ekipa kontrolująca rynek informacji ma do załatwienia mnóstwo spraw. Po pierwsze musi utrzymać wewnętrzną spójność, to znaczy pilnować by najważniejszym z nich nie działa się krzywda, po drugie musi realizować cele propagandowe. Te zaś nie mogą być realizowane, jeśli dziennikarzom nie oddaje się czci boskiej. O to jest najłatwiej, o czym wspomniałem wyżej, albowiem wielu ludzi, bez tych codziennych hołdów nie wyobraża sobie życie. Żeby było śmieszniej są wśród nich także ludzie mieszkający za granicą i rozumiejący, że w innych krajach takich kuriozów nie ma.

Równie beznadziejne co dziennikarstwo w Polsce są obywatelskie demaskacje i oczekiwania wobec nich stawiane. Naprawdę nie ma się co łudzić, że wyjdziemy kiedykolwiek poza stwierdzenie, że ktoś tam gdzieś stosuje podwójne standardy i to jest okropne. O innych banałach nie chce mi się nawet pisać. Czekam, kiedy sytuacja w Polsce zmieni się na tyle, że publicystyka i media całkowicie odkleją się od rzeczywistości. Mam nadzieję, że stanie się to już niebawem, po 17 września 2022, kiedy otwarta zostanie śluza na Mierzei Wiślanej.

Mam wrażenie, że zmiana w postrzeganiu okoliczności będzie tak gwałtowna, że ani Ziemkiewicz, ani Pospieszalski nie zrozumieją, co się dzieje i wraz z innymi mędrcami analizującymi ceny warzyw i owoców, na rynkach w małych miastach, znikną ze sceny. A wcześniej zrobią jeszcze jakąś głupią minę. Obyśmy tego wszyscy doczekali, bo może uda się w tych nowych okolicznościach zaimplementować trwale jakieś nowe treści na naszym rynku.



tagi: publicystyka  polityka  polska  europa środkowa  ziemkiewicz  agentura  dziennikarze  pospieszalski 

gabriel-maciejewski
6 czerwca 2022 09:49
38     3819    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2022 09:57

"...po 17 września 2022, kiedy otwarta zostanie śluza na Mierzei Wiślanej."

 

Powinni 15.08.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2022 10:37

Nadzieję twoją podzielam.

Ale chcę i muszę wskazać na przykład ukraiński. Nowe jakości przebijające sufit i mgłę w ukraińskich mediach, czyli Kwartał 95, Sługa narodu, Zełeński, Arestowicz, Podolak, Jermak, Monasterski itp. to wynik odwagi i wysiłku ukraińskich rodzimych środowisk, prawdopodobnie też patriotów w służbach. Potrzebna jest inicjatywa takich ludzi jak Mariusz Kamiński, albo ktoś analogiczny na tym stanowisku, polska patriotyczna agentura w Polsce, i to agentura z jajami. Kamińskiemu i Morawieckiem doradzałbym 7 dniowe rekolekcje ingacjańskie, nie koniecznie w odosobnieniu, można w trakcie normalnego tygodnia pracy, jednak przy mniejszym obciążeniu. Potrzebne jest tu zluzowanie, formacja, informacja i przegrupowanie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @atelin 6 czerwca 2022 09:57
6 czerwca 2022 10:38

Może i 15 08. Ale 17 09 też niezły. Odwrócenie miśka ogonem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 6 czerwca 2022 10:37
6 czerwca 2022 10:38

Ja się na takich rzeczach nie znam. Myślę, że zwyczajna podmiana tematów w tygodnikach by wystarczyła

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2022 10:40

Ostatnio zajrzałem na Onet i walnęło mi po oczach tytułem "felietonu" Warzechy o tym, że PiS po raz kolejny okłamuje Polaków, tym razem przy okazji KPO. On zreszta ma na YT jakiś dziwny kanał gdzie od kilku lat z Antonim Dudkiem przewidują upadek wyborczy PiS-u, który ma się wydarzyć już najdalej za miesiąc. W świetle nie chcących się zmienić od prawie 8 lat sondaży, debilizm obu tych dziwnych ludzi robi jednak wrażenie. To jest zresztą typowe dla tej całej menażerii publicystycznej - im bardziej mylą się niemal w każdej prognozie, tym szerszy podejmują zakres tematów na które wypowiadają się z coraz większym "znawstem". Co ciekawe - nieudolnych polityków da się jeszcze od bidy jakoś oderwać od koryta w wyborach, ale publicyści nie podlegają żadnej weryfikacji. Nie pomaga nawet nie kupowanie gazet, czy nie klikanie w dane linki. Oni są jak rybki w zaniedbanej łazience, ciągle zjawiają się nowe i ciągle dostają kolejne miejsca do pasożytowania. Pokrywa się to trochę z wątkiem poruszonym w tym tekście, bo wychodzi na to że tam się po prostu zdobywa punkty za opowiadanie jak największych bzdur i tylko na tym da się zrobić karierę. Im większe bzdury i bardzij bezczelne, tym punktów dostaje się więcej. No nie chce być inaczej.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2022 11:03

Ostatnio rozmawiałem z kolegą i, proszę sobie wyobrazić, zdecydowałem sie delikatnie skrytykować Onet. A on mi na to: "ty naprawdę wątpisz w niezależne niemieckie dziennikarstwo?".

No i co? Jak udowodnić, że słoń nie jest jednak różowy? Gospodarz mówi o tym, by robić swoje - owszem, to chyba jedyne rozwiązanie. Ale w moim przypadku jest ono nieustająco podszyte świadomością, że naczynie, do którego nalewam ma dziurę większą, niż dno.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 6 czerwca 2022 10:40
6 czerwca 2022 11:22

Antoni Dudek jest także promowany przez PiS, bo jest profesorem. To wystarczy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 6 czerwca 2022 11:03
6 czerwca 2022 11:23

Niezależne niemieckie dziennikarstwo...niezłe

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2022 10:30
6 czerwca 2022 11:30

To nie złośliwość, tylko nawiązanie do klęsk wszelkich.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2022 11:22
6 czerwca 2022 11:39

Mnie się wydaje, że PiS nie zajmuje się promowaniem. Dział promocji znajduje się w redakcjach "Gazety Polskiej" i "Sieci". Karnowscy i Sakiewicz w tej chwili kontrolują nawet TVP Info. I to sie póki co nie zmieni.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @atelin 6 czerwca 2022 11:30
6 czerwca 2022 11:39

Można przeciągnąć termin otwarcia mierzei do 20 września. Czyli pięknie uhonorować kapitalację załogi Kremla w 1610 przed Żółkiewskim. 3 dni później nie powinno zrobić różnicy w przygotowaniach, ale miesiąc wześniej może. ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 czerwca 2022 11:39
6 czerwca 2022 11:41

No tak, ale jak coś schrzanią to idzie to na konto PiS a nie Karnowskich. Zresztą tam jest jeszcze w miarę spokojnie. Najgorsze jest Do rzeczy

zaloguj się by móc komentować

atelin @Marcin-K 6 czerwca 2022 10:40
6 czerwca 2022 11:42

Na początku wojny w Ukrainie wywaliłem kilka zakładek, w tym Onet. Nie zaglądam, ale podziwiam, że się Panu chce przyglądać wrogowi. Jest taki miałki, że na to nie zasługuje.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 6 czerwca 2022 11:42
6 czerwca 2022 11:44

W sensie: nie zasługuje na klikanie.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Pioter 6 czerwca 2022 11:39
6 czerwca 2022 11:51

A moze data 17.09 odnosi sie do "resetu" z r. 2009.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2022 11:58

>>> Czy polityka prowadzona przez polityków rozumiejących rację stanu na tym cierpi? Minister Błaszczak i jego pomysły przekonują mnie, że nie <<<

Mnie bardzo cieszy, olbrzymi nacisk położony na rozbudowywanie (a właściwie zbudowanie od podstaw) obrony przeciwlotniczej CAŁEGO KRAJU położony przez ministra Błaszczaka oraz odejście od lansowanego za SLD i PO pomysłu, że wpuszczamy wroga do kraju, do linii Wisły, a potem oskrzydlamy i wybijamy.

Teraz założenia są takie, że mamy dawać odpór już na samym początku granicy.

To wszystko razem wzięte, pokazuje, że PiS chce zrobić z Polski kraj o bardzo silnej ochronie antydostępowej z rozproszonym systemem obrony, który trudno za jednym zamachem zlikwidować.

To też pokazuje, że obecny rząd o żadnych "Zaleszczykach" na dziś i na przyszłość nie myśli.

Niżej wywiad z ministrem Błaszczykiem:
http://www.polska-zbrojna.pl/home/articleshow/37369?t=Tworzymy-spojny-system#

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2022 11:41
6 czerwca 2022 12:01

Z tego co widzę, Lisicki z kolegami zostali ostatecznie spuszczeni. A tego że ostatecznie, dowodzi ich desperacja w kompromitowaniu się. Juz nawet nie próbują. Pozostaje już tylko Sakiewicz i ci dwaj cwaniacy. Straszne jest to, że tam Kaczyński nie ma zadnego wyboru. Podobno Obajtek z Kanią próbują coś tworzyć obok. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko 6 czerwca 2022 11:58
6 czerwca 2022 12:19

Ja bym to odniósł do obrony medialnej PiS-u.

Internetowy rozproszony system obrony, który trudno za jednym zamachem zlikwidować.

Tylko nie ma szefa z prawdziwego zdarzenia budującego porządną ochronę przeciwlotniczą.

Całe szczęście, że opozycja lata cały czas na drzwiach od stodoły napędzanych sieczką.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 6 czerwca 2022 11:58
6 czerwca 2022 12:43

Nie ma mowy o Zaleszczykach, nas też na emigracji nikt witał nie będzie, chyba, że w Hiszpanii. Albo się obronimy, albo umrzemy. Dydrymały o obronie na linii Wisły są dla przedszkolaków. Wszystko co żyje i mówi po polsku do linii Wisły zostałby wybite albo wywiezione. To są pomysły jawnych zdrajców

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 czerwca 2022 12:01
6 czerwca 2022 12:44

Tak, ale idzie im to tak sobie. No, ale Mucha z Wybranowskim przynajmniej ze mną gadają, jakoś tak półgębkiem, ale się odzywają. Reszta milczy wyniośle i ogranicza się do wrzucania swoich przemyśleń. Ewentualnie banowania. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2022 12:43
6 czerwca 2022 14:18

Pod warunkiem, że orki dojdą do Pirenejów. Wtedy przypomni się im jakimś cudem Samosierra, tak samo jak angole olali 303 i ogólnie Polaków.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2022 16:00

Dużo tutaj mówimy o propagandzie, o tym, że powinna być autentyczna. Oto ukraiński przykład:

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1234263%2Cukrainski-rezyser-na-froncie-z-karabinem-i-notesem-pisze-pod-bombami.html

A naszyści jak zwykle zza biurka albo z youtube'a serwują "dziesiątą wodę po kisielu" eh!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 6 czerwca 2022 16:00
6 czerwca 2022 16:06

Tutaj inny news z tej samej dziedziny i też zza Bramy Przemyskiej:

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1234264%2Cukraina-ma-swojego-kaszpirowskiego-hipnotyzujacym-glosem-prowadzi-zbiorowa

To opisuje PAP. Ciekawym, czy w rządzie, przed wyborami, ktoś pójdzie po rozum do głowy ...

zaloguj się by móc komentować

Paris @krzysztof-osiejuk 6 czerwca 2022 11:39
6 czerwca 2022 16:20

Bravo,  Panie  Osiejuk,...

...  wlasnie  napisal  Pan  wszystko  w  temacie...  wiecej  nie  trzeba  !!!

zaloguj się by móc komentować


JK @Magazynier 6 czerwca 2022 10:37
6 czerwca 2022 17:16

Rekolekcje ignacjańskie działają owaszem, ale jak to się mówi: "w dłuższym okresie czasu". Na dodatek nie na każdego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 6 czerwca 2022 16:06
6 czerwca 2022 17:22

My musimy słuchać Semki, Terlikowskiego, Ziemkiewicz, albo Bartosiaka, bo oni zostali wyznaczeni na charyzmatyków. Nie charyzmat lecz decyzja zrobi z ciebie...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 6 czerwca 2022 17:11
6 czerwca 2022 22:19

Taaaaak,...

...  a  razem  z  Kania  ma  ,,megamoc,,   !!!

Na  prezesa  PiS`u  go,...  a  najlepiej  od  razu  na  PREMIERA...  albo  i  prezydEta  !!!

zaloguj się by móc komentować

Vester @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2022 01:27

Poprzeglądałem dziś komentarze w necie tu i tam, i jestem przerażony. Taka ilość antyukraińskiego ujadania, że można stracić wiarę w ludzi. Nie chce mi się wierzyć, że to tylko ruskie płatne trolle. Coś się ludziom we łbach wywraca. Wolą cynizm i hejt od elementarnej logiki i empatii. Można złapać doła. :/ Zaraz sam zacznę hejtować w drugą stronę, bo trudno to zdzierżyć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vester 7 czerwca 2022 01:27
7 czerwca 2022 06:51

Jest naprawdę okropnie, ale myślę, że to jednak jest płacone

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @gabriel-maciejewski 6 czerwca 2022 11:23
7 czerwca 2022 08:27

To samo mnie rozbawilo do łez

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @mniszysko 6 czerwca 2022 11:58
7 czerwca 2022 08:54

Powiem tak - mamy w Warszawie na Rembertowie system symulacji pola walki - JTLS. To jest jeden wielki komputer rozmieszczony na siedmiu piętrach. Z grubsza jest gra komputerowa taka do której z jednej strony siada sztab obdarzony naszym potencjałem, a piętro niżej siedzi sztab z innej jednostki, który dysponuje potencjałem przeciwnika. To jednak taka gra, która potrafi symulować każdy czynnik na polu walki - nawet morale, zmęczenie, pogodę itp. itd. Uczestniczyłem chyba kilkanaście razy w symulacjach gdzie broniliśmy się na granicy. Najdłużej broniliśmy sie bodajże 8 dni zadając im ogromne straty ale sami tracąc niemal wszystko, a oni mieli jeszcze potecjał żeby jechać dalej. Nikt więc w Polsce - jestem pewien, nie zakłada obrony granic w stylu klasycznym. To ma być wojna manewrowa toczona nie na naszym terytorium - o tym świadczą ostatnie zakupy MONu - to broń wybitnie ofensywna.

zaloguj się by móc komentować

betacool @aszymanik 7 czerwca 2022 08:54
7 czerwca 2022 09:17

Jestem laikiem, ale w głowie rodzą mi sie następujace pytania. Jaki symulator mają Niemcy, skoro wyceniali obronę Ukrainy na 3 dni. Czyżby Ukraińcy takiego symulatora nie mieli albo mieli armię kilkanaście razy lepszą od naszej?

A może komputerowe "wyceny" armii rosyjskiej są mocno przeszacowane?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 7 czerwca 2022 08:54
7 czerwca 2022 09:41

Całe szczęście, że nie na naszym. Bo Bartosiak chciał toczyć na naszym

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @betacool 7 czerwca 2022 09:17
7 czerwca 2022 09:45

Niemcy też mają symulatory, nawet uczestniczyłem w ćwiczeniu na ichnim symulatorze w Wildflecken. Jeśli chodzi o rzeczywisty potencjał ruskiej hołoty - to fakt, była mocno przeszacowana. Liczby nie walczą, myślę, że teraz operatorzy naszych systemów symulacyjnych przed następnym ćwiczeniem wezmą pod uwagę wiele nowych czynników wyjściowych, które objawiły się na Ukrainie bardzo wyraźnie. Z jednym najważniejszym - piętro niżej nie powinien siedzieć kompetentny polski sztab, którejś z naszych dywizji - tylko ucznowie, którejś ze szkół specjalnych (z całym szacunkiem dla chorych dzieci).

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2022 09:41
7 czerwca 2022 09:56

Bartosiak powinien być dowódcą sił przeciwnika w następnej symulacji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Vester 7 czerwca 2022 01:27
7 czerwca 2022 11:58

Tak...

...  wywraca  sie  SZCZEGOLNIE  korpoludom,  biurwom  na  etatach  panstwowych...  i  znacznej  czesci  tym  co  biora  500+  albo  innym  ,,opiekunkom,,  i  ,,wolontariuszom,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować