-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Król vs parlament i administracja vs sądy

Jeśli ktoś nie widzi podobieństwa, nie umiem mu pomóc. Zanim jednak przejdę do meritum chciałbym rzec słowo o targach w Kędzierzynie Koźlu. Oczywiście były słabe, czego powinienem się domyślić, ale chciałem zobaczyć jak to jest na imprezie darmowej organizowanej przez samorząd. Wniosek jest taki – chyba nie da się uniknąć błędów, które wcześniej popełniali wszyscy organizatorzy dużych targów. No więc były występy dzieci, a potem te dzieci chodziły szukając czegoś u wystawców. I powiem Wam, że dwie dziewczynki kupiły u mnie dwie książki – dawne „Dzieci peerelu” – w prezencie dla swoich mam. Później ktoś wpadł na pomysł, że dobrze będzie przyprowadzić na targi niepełnosprawnych intelektualnie z miejscowego ośrodka. Oni też do nas przyszli i głośno wołali – bocian, bocian – widząc okładkę książki prof. Tryjanowskiego. Był to bowiem jedyny obrazek, który z czymś im się kojarzył. Poznaliśmy pani Barbarę, która pisze o Annie Wazównie i może coś dla nas też napisze. Ja zaś chciałem podziękować z tego miejsca Panu Kazimierzowi, Panu Wojtkowi, Panu Jarkowi i Pani, która kupiła „Ludwika Świętego”. Dzięki nim bowiem ta impreza nie zakończyła się całkowitą katastrofą. Aha, no i tym dwóm dziewczynkom, których mamy miały na imię Karolina i Karina. I jeszcze jedna kwestia – okazało się, o czym nie miałem pojęcia, że w Kędzierzynie Koźlu jest technikum kształcące marynarzy floty śródlądowej. No i na rynku defilowała orkiestra szkolna w mundurach. Było super. Szkoda tylko, że oni potem wszyscy idą pracować na niemieckich barkach.

Teraz do rzeczy. Ukraina może się i obroni przed ruską napaścią, ale Polska w żaden sposób się nie obroni przed niemiecką i ruską dywersją, która działa tu pod przykrywką sądów. Ludzie bowiem popierają tego, kto ma siłę i potrafi ją stosować. Nie musi to być jawna przemoc, ale takie interpretowanie przepisów, by były korzystne. W tym momencie – nawet jeśli nic się nie wydarzy – samo ogłaszanie wyroków wbrew prawu i rozsądkowi stwarza alternatywną rzeczywistość, która – odpowiednio stymulowana – musi z czasem zamienić się w obowiązujące prawo. Użyję teraz ulubionego sformułowania Adama Michnika – to jest pełzający zamach stanu. I albo to zrozumiemy, albo będzie po nas. Może też być po nas, nawet jak to zrozumiemy.

Wczoraj zapadły dwa wyroki, nie ma sensu ich opisywać, każdy wie o co chodzi. Administracja nie przyjęła ich do wiadomości, jak można się zorientować, a media wrogie Polsce mówią i piszą o nich tak, jakby były obowiązującym prawem. Publiczność po naszej stronie śmieje się z tego. Być może słusznie, ale jasne jest, że kampania zakłamywania rzeczywistości będzie trwać do wyborów. I będzie coraz bardziej intensywna.

Nie wiem ile razy powtarzano w mediach, że gra idzie o wyborców niezdecydowanych. Niektórych z nich uda się przekonać programami socjalnymi, ale nie wszystkich. Wielu będzie nakłaniało ucha doniesieniom z TVN i czekało, aż padnie słowo, które ich ostatecznie przekona. Czyli będą czekali, aż ktoś – pardon – skradnie im serce. Odnoszę wrażenie, że nie będzie to jednak pan Poręba, wyznaczony przez PiS do prowadzenia kampanii wyborczej. Powiedział on bowiem wczoraj, że zwyciężymy, jeśli damy z siebie wszystko. Sądzę, że będzie inaczej. Co którzy dadzą z siebie wszystko, wyplują płuca i przegrają. Zwyciężą ci, którzy będą mieli lekki krok i kilka asów w rękawie. Na razie asy wyciągają tamci i nie ma doprawdy znaczenia, że są one znaczone. Ludzi bowiem to nic nie obchodzi. Zakwestionowano właśnie uprawnienia prezydenta, a on ogłosił orędzie, które ma skłonić tych kwestionujących jego uprawnienia do pełnej współpracy z rządem, dla dobra Polski, w dodatku w roku 2025. Nie wiemy co będzie w 2025 roku. Pewne jest to jedynie, że skończy się kadencja prezydenta. Potem zaś prezydent ogłosił, po raz kolejny, narodowe czytanie lektur. Tym razem będziemy czytać „Nad Niemnem”. Jak tak dalej pójdzie, w przyszłym roku będziemy wspólnie czytać „Księgi Jakubowe”, a to z tego względu, że prezydent chce być prezydentem wszystkich Polaków. Nie dostrzega jednak, że nie wszyscy Polacy chcą, by on był ich prezydentem. I skupia się na przemawianiu do tych akurat, którzy nie chcą go wcale. I to jest raczej zasmucające, a dla mnie jeszcze przy tym nieco infantylne.

Być może – powiadam – nic się nie stanie teraz, ale decyzje sądów są obliczone na długotrwały efekt propagandowy i należy je rozumieć jako demonstracje siły. Na tym tle prezydent demonstruje dobrotliwą słabość, a można było po prostu nic nie mówić, a na pewno nie od razu.

W mediach „nasi” eksperci wprost straszą rozbiorem. Tak mówi Saryusz-Wolski. Dziennikarze zaś, ci najbardziej zaufani, posiadający autorytet nie tylko wśród czytelników, ale także duchownych, tacy jak Lisicki na przykład, jawnie krytykują ustawę o badaniu rosyjskich wpływów. I wszyscy kiwają ze zrozumieniem głowami, bo to taki pluralizm. Każdy może się przecież wypowiedzieć. Prezydent zaś usiłuje coś w niej zmienić, w taki sposób, by nie można było ludzi współpracujących z wrogiem wsadzić do więzienia. Jak wobec tego partia rządząca zamierza przekonać do swojej skuteczności twardy elektorat? Przymusem, jak zwykle. Nie macie wyjścia – powie nam Poręba – pokazując swoje żałosne spoty reklamowe. Musicie na nas głosować, a my damy z siebie wszystko. Damy tak dużo, że po meczu smród w szatni będzie nie do zniesienia.

Powtórzę – decyzje dwóch sądów nie zostały podjęte po to, by wdrażać je w życie, ale są demonstracją siły i otwarciem nowego propagandowego frontu.

Tymczasem na naszym podwórku… Toyah powiedział mi wczoraj, że zakończył współpracę z portalem i.pl. Nie dość, że mu nie płacili, to jeszcze ingerowali w jego teksty, a jakiś gamoń, co nie potrafi napisać niczego poza wyrazem „ch….j” na ścianie śmietnika, a i to przez samo „h”, rzekł wręcz, że gdyby nie jego ingerencje teksty Toyaha byłby nie do czytania.

Widzimy więc wyraźnie, że piloci Boeingów zaczęli już grzać silniki w swoich maszynach i szykują się do naprawdę wspaniałego lotu. W TVP startuje już kolejny program wskazujący ile dezinformacji znajduje się w przestrzeni publicznej. Prowadzą je dziennikarze z największymi zasługami dla sprawy narodowej. Do czego są te programy? One mają dwie funkcje, a jedna wynika z drugiej – wskazują, że partia rządząca nie może nic zrobić, ani z sądami, ani z propagandą którą uprawia opozycja. Publicystyka zaś służy do tego, by za ewentualną porażkę zwalić odpowiedzialność na wyborców. W Washington Post zaś dwoje dziennikarzy w Polski pisze, że demokratyczne wybory to upadek demokracji, której nie ma w Polsce już od prawie dekady.  Dwie kadencje rządu, decyzja suwerena ujawniona przy urnach to jest brak demokracji. Aż strach pomyśleć, co w takim razie jest demokracją.

Jeśli ktoś nie rozumiem co tu się odjaniepawla, wyjaśniam – chodzi o zawłaszczenie pojęć kojarzonych z dobrem i porządkiem. Następnie o ich odwrócenie i używanie jako pałki w grze politycznej. Jak jest odpowiedź naszych? – Damy z siebie wszystko – to raz. Dwa – zdemaskujemy ich i pokażemy jacy są źli – do dwa. Zorganizujemy media społecznościowe, gdzie nasi najlepsi ludzi, ci co nie potrafią napisać „ch…j” na śmietniku wdrażać będą programy lojalnościowe. No i uruchomimy Albiclę, Mabenę i redaktora Rachonia. W mediach zaś toczyć się będą demokratyczne spory z Bosakiem, na dowód, że brak demokracji w Polsce to przecież kłamstwo.

Już mniej niż miesiąc pozostał do Targów Książki i Sztuki w Grodzisku Mazowieckim, edycja II. Zapraszam wszystkich, którzy się ze mną zgadzaj oraz tych, którzy się nie zgadzają, ale gotowi są milczeć przez całą imprezę dla dobra sprawy.

Wszystkim, którzy dorzucili się do naszej zrzutki na mieszkanie dla Saszy i Ani bardzo serdecznie dziękuję. Jeśli ktoś jeszcze zechce nam pomóc, będę wdzięczny.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_confirmation

 



tagi: wojna  polska  propaganda  ukraina  sądy  wybory  parlament  nieudolność 

gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 09:16
86     3885    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 09:27

Istnieją - wg mnie - tylko dwa sposoby likwidacji tego stanu. Albo ironia, ale taka naprawdę śmieszna albo...nagłe, niewyjaśnione zgony sędziów....jakaś choroba tajemnicza, jakiś zawał serca lub i inne nagłe niedomaganie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 7 czerwca 2023 09:27
7 czerwca 2023 09:28

Stawiam na ironię. Ale kabarety są po tamtej stronie

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 09:32

Mnie aż korci, aby chodzić z pisakami i dopisywać różne ironiczne teksty di propagandowych plakstów/billboardów. Oststnio natknąłem się na plakat przedstawiający kota i napis "My też mamy swoje prawa". Oczami wyobraźni ujrzałem plakat przedstawiający szczura z podobnym napisem. 

Wszystko można wyśmiać - nie tylko dobre rzeczy, ale też i te złe. I nie trzeba być satyrykiem zawodowym. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 09:36

W takich przypadkach prawo germańskie przewidywało tzw: Pojedynek Sądowy. Niekoniecznie musiał on trwać do śmierci pokonanego, a mógł do tzw pierwszej krwi. Pozostaje więc skorzystać z tych prerogatyw wobec wyznawców wszechmocy TSUE i przypomnieć im o tym.

zaloguj się by móc komentować

atelin @OjciecDyrektor 7 czerwca 2023 09:32
7 czerwca 2023 09:41

Koty nie mają prawa łapać szczurów. ;-)

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 7 czerwca 2023 09:36
7 czerwca 2023 10:04

Nie ma sensu przypominać. Trzeba ich zaciągnąć do innego sądu.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 10:04

W ostatnim czasie były trzy wyroki, wpisujące się w kampanię wyborczą: TSUE, ws Kamińskiego, no i Turów. Biorąc pod uwagę, jak przez lata ludziom wbijali do głów "państwo prawa, państwo prawa", nie zdziwię się, jeśli to zacznie przechylać szalę na rzecz opozycji. Większość urzędników średniego szczebla czyni z prawa fetysz. To samo ze wszytkimi z pretensjami do ilorazu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 7 czerwca 2023 10:04
7 czerwca 2023 10:08

Tak właśnie. Bo wszyscy chcą być praworządni, a źródłem prawa jest sąd

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 10:19

Obstrukcja sądowa to sprawa oczywista, ale co do "zakwestionowania uprawnień prezydenta, " to jest także interpretacja tegoż uprawnienia (która akuratmnie przekonuje) , iż nie zakwestionowano tych uprawnień, natomiast zakwestionowano ich zastosowanie do sytuacji nieadekwatnej (nie przedweodzianej ustawowo).  Otóż nie mozna skorzystać z prawa  łaski w stosunku do kogoś , w stosunku do kogo  nie uprawomocnił się wyrok o jego winie (czyli wówczas, gdy postępowanie jest w toku, bo np.  została wniesiona apelacja od wyroku I instancji - ergo jeszcze nie ma rozstrzygnięcia czy jest winny i czy zostanie w ogóle skazany, zatem do czego mialaby być potrzebna   łaska).

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 10:19
7 czerwca 2023 10:22

Można, w sieci latają precedensy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 10:19
7 czerwca 2023 10:23

Poza tym to zagranie propagandowe. Żaden z ludzi odbierających ten news nie myśli tak jak ty

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 10:23
7 czerwca 2023 11:12

W drugiej kwestii (EC Turów) nie jest to "wyrok", ale postanowienie wydane przez sędziego Wojewo dzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.. Owe postanowienie stwierdza miamnowicie, że wyrok innego organu sądowego (europejskiego) nie został do dnia dzisiejszego wykonany. Oczywiście, postanowienie takie i w takim momencie jest elementem antykampanii wyborczej skierowanej przeciwko ekipie aktualnie tządzacej. To dosypanie paliwa propagandowego.

 

Zasadnicza kwestia jest mianowicie taka, czy aby nie sa to zagrania z tytułu nowego rozdania "resetowego", w którym głowny harcownik wojny na wschodzie (tj. Polska) staje sie zawadą w ułożeniu na nowo stosunków z Moskwą, skoro nie udaje sie ich wymusić na drodze militarnej.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 10:23
7 czerwca 2023 11:13

" Aż strach pomyśleć, co w takim razie jest demokracją." Zwłaszcza ostatnie wydarzenia wyraźnie to pokazują. Taka myśl zagrań propagandowych ,na pewien moment pokazała stacja TVN w sprawie uprawnień Prezydenta.Dobrze ,że jest takie narzędzie jak pilot,bo wykładnia była taka sama jak ujął pan Stanisław. W moim odczuciu to zasada "jedna baba drugiej babie wsadziła do **** grabie. Czyli dwóch profesorskich sędziów + Monisia Olejnik...  czyli sprawdza się "pełzający zamach stanu" do wyborów...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 11:12
7 czerwca 2023 11:20

Myślę, że nie bedzie żadnego resetu. Osobiscie w6gląda mi to na zorganizowaną akcję ujawniania swojej agentury. Wiem że głupie to, ale w końcu my też kiedyś dla Dowietów przeprowadziliśmy akcję "Burza" i była przeprowadzana z zadziwiającą premedytacją  -  z całkowitą wiedzą l, co się stało z tymi, którzy przystąpili do Burzy jako pierwsi. 

Wygląda mi to tak, ze dwa główne gangi się dogadały co do tego, jak to ma być w Polsce i jednym z warunków tego dogadania jest wystawienie swojej agentury przez tych drugich w zamian za coś...co? Nie wiem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 11:24

Tak. 

Nadto do marca mogłem złapać Radio 24 w swoim samochodzie. Trzy tygodnie temu znikło znowu. Zamiast jest jedynka albo trójka. Ostra zadyma. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 11:33

Ode nie ma Pan stały plus. We wczorajszym wystąpieniu Pan Prezydent wspominał referendum akcesyjne do uni. Jak to on zagłosował za, bo przecież i episkopat krk zachęcał, a po pielgrzymce do Brukseli obiecywał ewangelizować na nowo laicką Europę, i św. Jan Paweł II był za przystąpieniem. A ja głosowałem przeciwko, bo Nasz Papież powiedział, że do Europy owszem, ale na równych prawach, a tego od poczatku nie było, nie ma i prawdopodobnie nie będzie. O tym Pan Prezydent zapomniał.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 11:12
7 czerwca 2023 11:35

Przesadza pan z tym głównym harcownikiem jaką rzekomo ma być Polska w wojnie na wschodzie ,że jest główną zawadą w ułożeniu sobie stosunków z Moskwą.

I przede wszystkim jaka znów wojna?,to przecież operacja specjalna,wytoczona przez uciemiężoną Rosję Ukrainie co to dręczył ją nazizm "banderowskiego pomiotu"-jak twierdzą zorientowani patrioci...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @OjciecDyrektor 7 czerwca 2023 09:32
7 czerwca 2023 11:36

odsłony z kotami i szczurami już były co też oddano w bajkach dla dorosłych. Np. w roku 1962 po francusku (czy tylko dla Paris?):

 


Le rat        Fable / Poémes d'Jean Anouilh

 

[...]

La radio nous annonce une invasion des chats.

Il va falloir tuer tout cha ! »

(Il prononçait à l'auvergnate

Etant chien de
Clermont-Ferrand.)

Le rat, entendant

Ces mots, bondit soudain des quatre pattes.

Laissant l'engin de luxe aux portes nickelées,

Dépouillant son plastron, sa pelisse fourrée,

Jetant sa canne et son chapeau

Rat nu, en poil de rat,

Comme au jour de naissance,

Le rat ne fit qu'un bond jusqu'à l'égout voisin

D'où il cria au sot :

«
Apprenez, sotte engeance,

Que la race des rats a bien d'autres desseins !

Un rat gras à
New
York vaut un rat gras à
Vienne

Ou à
Paris.

Courage, mon ami!

Défendez le pays :

Et lorsque nous aurons enfin

Vaincu la race des félins,

Informez-moi, que je revienne. »

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 11:49

Przydałby się nowy Paweł Włodkowic, który przywróciłby właściwy wymiar tzw. praworządności. Rzecz jasna współcześnie, gdy soborem są media o zwycięstwie nie będzie decydować logika wywodu, ale rozmach i jakość propagandy.

Bez tego nawet najbardziej ambitne plany zbrojeniowe na nic się zdadzą.

https://defence24.pl/sily-zbrojne/czy-orka-zmienia-sie-w-gwiazde-smierci

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 11:12
7 czerwca 2023 12:08

Myślę, że nie. To jest defetyzm. Już kilka takich sugestii pojawiło się na twiterze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 7 czerwca 2023 11:13
7 czerwca 2023 12:10

Tak, będą w ten sposób pogrywać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 7 czerwca 2023 11:33
7 czerwca 2023 12:12

I nikt o tej nierówności nie wspomina, jak wyznał nam poseł Wolski

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ziemski 7 czerwca 2023 11:49
7 czerwca 2023 12:14

Nie umiem tego ocenić niestety

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 12:21

Sądownictwo było i jest kluczowe a batalia rozpala wszystkich od Bundesnachrichtendienst aż po tęczowe ambasady prawie wszystkich krajów europejskich. Po 1990 roku sądy miały „uwalać” przynajmniej w okręgówkach wszystkie ewentualne sprawy , które ktoś chciałby wnieść przeciw dawnym służbom i beneficjentom PRL-u . Natomiast po wejściu do Unii sądownictwo ma legitymizować wszystkie koncepcje płynące z  "centrum decyzyjnego wielkiej zmiany cywilizacyjnej” ( LGBT plus klimatyzm) a na to  przemalowali się wsadzeni tam "niezawiśli". Możliwe są czasowe porozumienia np. wpuszczacie naszych do Orlenu a my rezygnujemy czasowo np. z promocji LGBT w przedszkolach i żłobkach bo sądy i tak wsadzą do więzienia każdego kto się temu sprzeciwi. Tęczowy i "klimatyczny" Berlin mieści się bardziej w dogmatach "wielkiej zmiany cywilizacyjnej" niż "zaściankowa" Polska dlatego my poniesiemy koszty a oni wezmą zyski. No chyba, że okaże się iż ambasady i politycy tych krajów od dawna siedzą w kieszeni i kompromatach Putina i Chińczyków czyli pojawi się nowy McCarthy ze swoją komisją...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 7 czerwca 2023 11:35
7 czerwca 2023 12:52

pożyjemy, zobaczymy (czy przesadzam).

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 11:12
7 czerwca 2023 12:56

Dokladnie  tak...

...  te  dete  ,,zagryFki,,  odbieram  !!!

Jest  jeszcze  wsrod  ,,naszyH,,  jakas  GARSTKA  trzezwo  i  zdrowo  myslacych  ludzi,  ktorzy  wkladaja  ,,kij  w  szprychy,,  tych  ZGNILYCH  i  PATOLOGICZNYCH  ,,dogaworow,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stachu 7 czerwca 2023 11:33
7 czerwca 2023 13:05

PAD`owi  cos  sie  ,,pozajaczkowalo,,...

...  sp.  Jan  Pawel  2  NIE  BYL  ZA  ta  deta  AKCESJA  do  Lunji...  NIGDY   !!!   !!!   !!!

 

A  w  ogole  to  niech  zostawia  Go  w  spokoju...  wara  od  Niego  tym  PRZECHRZTOM  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 12:12
7 czerwca 2023 13:15

Rychlo  w  czas...

...  sie  POpapranemu  pSZebierancowi  pSZypomnialo  !!!

Zreszta  nie  tylko  niemu...  profesUry  Krasnodebski,  Piotrowski,  a  ostatnio  nawet  Karski  doznali  ,,naglego  olsnienia,,  po  dziesiatkach  lat  TLUSTEGO  ZAKASZANIA  Z  KORYTA  PANSTWOWEGO  !!!

 

Teraz  im  sie  ,,pSZypomina,,  jakie  to  SKUR**SYNSTWO  na  narodzie  bylo  ta  cala  DETA  akcesja  Lunijna,...  a  won  z  nimi  wszystkimi  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 14:04

Mamy klasyczną wojnę gospodarczą w Niemcami, w  wygraniu której ma pomóc zmajoryzowana kasta sędziów, wysadzająca w powietrze  ten rząd i instalując rząd przychylny Niemcom.

A Prezydent swego czasu mógł nie posłuchać Romaszewskiej i jednak podpisać się pod ustawą o reformie sądownictwa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 12:52
7 czerwca 2023 14:09

Daj Boże ,aby "to-to"wyszło za naszego życia i tak będzie. Zupełnie kto inny będzie układał stosunki z Rosją i wschodem. Z pewnością to nie będzie magdalenkowy okrągły stół w W-wie. A że WSI-oki lubią starym obyczajem wkładać pręty w klatkę,to mamy taki taniec chochołów, jak w Weselu Wyspiańskiego,lub jeszcze lepszy...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 7 czerwca 2023 14:04
7 czerwca 2023 14:12

To był skandal i nadal jest to skandal, brak podpisu pod tą ustawą. Na co on liczył? I kogo on uważa za naród?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ewa-rembikowska 7 czerwca 2023 14:04
7 czerwca 2023 14:31

Wtedy o ile pamiętam protesty w obronie sędziów były znacznie silniejsze a PIS słabszy.  Co nie znaczy, że Prezydent tak kalkulował tylko tak wyszło, że się trochę samo rozmyło...  Niemcy teraz w ogóle idą na rympał a jednocześnie rozbudowują na potęgę swoje np sieci handlowe.   Trwa wewnętrzna rozgrywka w USA z Antifą i LGBT w tle. To oczywiście nie są przypadki tylko uruchamianie "aktywów" . Jeżeli w związku z tym USA będzie zmuszone zająć sie wewnętrzną sytuacją to będzie dla nas niekorzystne.  Mam znajomego który twierdzi że to całe LGBT itp to ruskie i chińskie oddziały destabilizujace Stany... Jeżeli tak jest to oni to budowali długie lata...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 14:12
7 czerwca 2023 14:33

Jak trafnie Pan zauważył - największym marzeniem Prezydenta jest to żeby tamci go polubili (jakiś defekt psychiczny moim zdaniem, no ale są tu lepsi fachowcy) i oni to doskonale wiedzą. Nie to, że zamierzają go polubić pod jakimiś warunkami, co to to nie ale cyniczna gra jego deficytami osobowościowymi jak najbardziej - stąd wprost wynika kampania, która zrobiła z niego długopis i Adriana i przemożne pragnienie Prezydenta żeby się odadrianić...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 7 czerwca 2023 14:33
7 czerwca 2023 14:36

Ciekawe co będzie w tym projekcie ustawy? Ktoś już coś wie?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 14:43

"Nie wiemy co będzie w 2025 roku. Pewne jest to jedynie, że skończy się kadencja prezydenta. Potem zaś prezydent ogłosił, po raz kolejny, narodowe czytanie lektur. Tym razem będziemy czytać „Nad Niemnem”. Jak tak dalej pójdzie, w przyszłym roku będziemy wspólnie czytać „Księgi Jakubowe”, a to z tego względu, że prezydent chce być prezydentem wszystkich Polaków."

Niewykluczone.

Może sam prezydent będzie recytował o papierku mamakającym śliną, który spływa powoli w dół gardła.

Bo pan Duda już Tokarczukowej zdaje się w swoim czasie już gratulował literackego nobla.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @peter15k 7 czerwca 2023 14:31
7 czerwca 2023 14:47

Ależ mógł podpisać i odesłać do TK a tam by sobie poleżało. 

Zawsze najlepiej działać w celu destabilizacji danego państwa przez wewnętrzną agenturę. To są procesy obliczone na lata. NKWD skończyło może działać oficjalnie, ale nieoficjalnie działa cały czas. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @aszymanik 7 czerwca 2023 14:33
7 czerwca 2023 14:49

"Jak trafnie Pan zauważył - największym marzeniem Prezydenta jest to żeby tamci go polubili (jakiś defekt psychiczny moim zdaniem, no ale są tu lepsi fachowcy) i oni to doskonale wiedzą."

Pan prezydent robi to na tej samej zasadzie co ci co załatwili legislacyjnie kwestię hanldu w niedziele:

Trochę niedziel handlowych, trochę wolnych od handlu. 

Albo jak z tym pomnikiem co to go zrzucali na podłożone opony.

Żeby każdemu trochę ziarna odsypać.

Tak w ramach ogólnonarodowego "kochajmy się!".

zaloguj się by móc komentować

moher @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 15:06

Moim zdaniem wybory i ich wynik nie mają już żadnego znaczenia.
Jeśli wygra niemiecka oPOzycja to będzie spokój, jeśli wygra PiS to kasta ogłosi nieważność wyborów - co natychmiast zostanie potwierdzone majestatem wszystkich najważniejszych niemieckich, znaczy unijnych instytucji.
Prawdopodobnie dojdzie też do krwawych zamieszek.
Tak czy inaczej Polska ostatecznie już przegrała.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @moher 7 czerwca 2023 15:06
7 czerwca 2023 15:23

I co Tusk powoła rząd na uchodźctwie? Oby to zrobił

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @moher 7 czerwca 2023 15:06
7 czerwca 2023 15:31

Hmn... na dwoje babka wrózyła:gdy wygra oPOzycja to następne 3,5 roku będą "poprawiać i uzdrawiać" finanse ,dziury i pozycję Polski,robiąc dalej szemrane i oficjalne geszefty.A gdy znów PiS wygra,to jest w tym racja,,bo majestat sądowniczo unijny zrobi wszystko aby unieważnić wybory.

Widać to we wzmożonym tempie legalnych i nielegalnych sędziów i czort jeden wie,na czym ma to polegać... Tym łatwiej jest łamać serduszka wyborców i ,tym bardziej ,że operacja specjalna trwa i jak wieść głosi to rząd głodując odejmuje sobie i Polakom -wszystko absolutnie od gęby aby nakarmić ,jak "patrioci"głoszą "banderowców".... wszystkie rączęta na stół..... Krwawe zamieszki wykluczam....

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 7 czerwca 2023 14:47
7 czerwca 2023 15:35

Oj tak pani Ewo...nieoficjalnie to nawet obrosła w potężną kasę...Ta rozbójnicza instytucja ma się bardzo dobrze............do tej pory...i się świetnie rozwija,ubrana w porządne markowe garniturki,władająca już dobrze językami Europy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 7 czerwca 2023 15:31
7 czerwca 2023 15:38

Jak KO wygra PiS nie wygra już nigdy więcej. Ci durnie z PiS, którzy liczą na to, że się uchowają i będzie demokracja, powinni wreszcie oprzytomnieć

zaloguj się by móc komentować

ziemski @peter15k 7 czerwca 2023 14:31
7 czerwca 2023 16:00

LGBT to oddziały destabilizujące USA? Przecież LGBT to główny charyzmat Partii Demokratycznej, a ta raczej nie wspiera Putina i KPCh.

zaloguj się by móc komentować


ziemski @moher 7 czerwca 2023 15:06
7 czerwca 2023 16:25

Te zamieszki to raczej nie w Polsce. Jeśli miałyby być to byłyby w 2015. Prędzej będą w Niemczech, bo tam po władzę idzie AFD. Ciekawe czy rząd AFD też będzie dla KE praworządny. Mi to wygląda jak scenariusz rozpadu UE, na który też powinniśmy być gotowi. Coś jak powtórka z IWŚ. Wówczas rozpad caratu przebiegał równolegle z ograniczaniem wpływu Polaków w Dumie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 7 czerwca 2023 14:04
7 czerwca 2023 16:29

Romaszewska jako doradca to świadczy o braku zdolności Prezydenta do jakichkolwiek samodzielnych inicjatyw. Byłem, widziałem wyszedłem przerażony z Kancelarii Prezydenta RP.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 10:22
7 czerwca 2023 16:32

To jak składanie wniosku o uzasadnienie przed ogłoszeniem wyroku. Jest to syndrom zbytniego pośpiechu. I procedury są bezwzględne. Powstają jeszcze inne problemy i warto nieraz się nie spieszyć.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 10:22
7 czerwca 2023 16:34

W RP oficjalnie nie ma prawa precedensów. Ale jak tłumaczyć wtedy w uzasadnieniach odwoływanie się do innych orzeczeń innych sądów?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 15:38
7 czerwca 2023 17:05

"Jak KO wygra PiS nie wygra już nigdy więcej. Ci durnie z PiS, którzy liczą na to, że się uchowają i będzie demokracja, powinni wreszcie oprzytomnieć"

Tusk może ze dwie pary butów zedrzeć na kolejnych marszach, a jesienią i tak PiS wygra.

No chyba że Amerykanie wyrażą, że tak się wyrażę dezintersmą naszą częścią Europy i wypną się na nas tyłkiem, co na szczęście nie grozi.

Mnie natomiast ciekawi kto wystartuje w wyborach prezydenckich.

Nie zdziwiłbym się gdyby jednym z kandydatów była Monika Jaruzelska.

zaloguj się by móc komentować

Paris @moher 7 czerwca 2023 15:06
7 czerwca 2023 17:31

Pardon,...

...  ale  zdecydowanie  Moher  przegina...  i  tyle  !!!

Co  do  reszty  i  tego  ,,przegrywania,,  to  sie  dopiero  okaze  i  zobaczy,...  moze  byc,  ze  ,,nasza  wadzunia  spier**li  przez  Zaleszczyki,,  bo  to  jej  taka  tradycja,...  ale  wcale  NIE  MUSI  do  tej  zlodziejskiej  i  zbankrutowanej  HOLOTY  i  SWOLOCZY  dazyc.   

zaloguj się by móc komentować

Paris @ziemski 7 czerwca 2023 16:25
7 czerwca 2023 17:38

To  nie  wyglada,...

...  tylko  TO  JEST  ROZPAD  tej  SZCZUJNI  eLropejskiej...  kryminalistow,  pustakow  i  BANKRUTOW  i  wszelkich  innych  pojeb*w  !!!

 

Amen,

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 czerwca 2023 16:29
7 czerwca 2023 17:43

Wierze,...

...  tam  -  co  najmniej  -  75%  tych  detych  ,,doraTcUF,,  kwalifikuje  sie  na  dobrego  kopa  z  zajmowanych  stolcow  i  etatow...  i  to  od  samego  poczatku  !!!

Ta  ,,doraTcza  czereda,,  UWLACZA  INTELIGENCJI  wiekszosci  Polakow.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 7 czerwca 2023 17:43
7 czerwca 2023 17:44

Niestety masz rację.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 7 czerwca 2023 17:05
7 czerwca 2023 17:48

Monika się zmarginalizowała dobrowolnie. Jej juju jest marne, a czary nie działają. 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @peter15k 7 czerwca 2023 12:21
7 czerwca 2023 17:58

Tak. Sądownictwo jest kluczowe, dlatego, w miarę możliwości, po II WŚ byli ludzie, którzy potrafili temperować zapędy zbyt rozgrzanych sędziów wysyłając ich w niebyt. O tym mało się mówiło, by nie dawać przykładu. Obecnie, największą presją jest ujawnienie w sieci nazwiska sędziego ferującego zadziwiające wyroki. I na tym koniec. Przez 8 lat PiS nie dorobił się ekipy, która potrafiłaby skutecznie oddziaływać na niegrzecznych, niekoniecznie aż tak radykalnie ale może trochę bardziej dotkliwie. Mimo, że wiedział dokładnie, że na tym polu będzie gra. Poprzednicy wybrali przecież awansem  2 kandydatów chyba do TK czy SN.  Teraz jest rezultat. Może jeszcze nie jest zbyt późno na silniejszą presję wobec tego gangu. Nie tylko w kraju. Jeśli nie na ostro, to niech ich przekupią, zamiast bawić się w przekomarzanie o praworządności. Albo jednych tak, a drugich inaczej. Służby wyprowadziły tyle kasy w czasie Covidu, że powinno im starczyć na tak drobne ruchy. Czy ktoś nimi faktycznie zarządza, czy to one dyktują tematy?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 7 czerwca 2023 16:34
7 czerwca 2023 18:13

Ależ właśnie dlatego Duda został prezydentem. Zawsze na ten urząd dawano ludziom do wyboru dwóch, którzy nie mieli żadnych zdolności do podejmowania samodzieknych decyzji. Lech Kaczyński też był taki - pamiętam jego ukłony w stronę salonu...aż o. Rydzyk się zdenerwował. 

Za 2 lata będzie to samo....choc nikomu nie zabraniam się łudzić. 

zaloguj się by móc komentować

Nova @OjciecDyrektor 7 czerwca 2023 18:13
7 czerwca 2023 18:45

Prezydent Duda tym swoim niby orędziem zorbił rzecz niedopuszczalną. Zamanifestował strach chociaż miał inne intencje. Wróg który nie ma wachań i zachamowań tak to odczytał ibędzie jeszcze bardziej bezwględnie atakował. Paru sędziów przez odpowiednie służby powinno być zdyscyplinowanych albo gangrena się rozleje jeszcze bardziej.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Wrotycz1 7 czerwca 2023 17:58
7 czerwca 2023 18:45

Kasą ich nie przekupią, musieliby przeforsować  raczej zmianę zasad powoływania sędziów i ich odwoływania przez vox populi. W tej chwili sędziowie jako kasta są poza i ponad prawem. Nie ma sposobu by ich w jakiś sposób zdyscyplinować.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ziemski 7 czerwca 2023 16:00
7 czerwca 2023 19:37

To chyba nie jest takie proste. Główną narracją Rosji było przedstawienie gnijącego zachodu w opozycji do czystej, naturalnej Rosji Putina. Natomiast LGBT w przypadku demokratów jako charyzmat to szukanie i kreowanie głosów w konfrontacji wyborczej. Pokazywanie takich dziwolągów jak drag queen w poważnych urzędach i ich afirmacja tylko USA ośmiesza. Wygląda to dziwnie z zewnątrz ale jeżeli przyjąć definicję chińską, że USA jako państwo nie istnieje i jest to tylko konglomerat różnych lobbbies. Stąd jeszcze dziwniej wygląda de facto występowanie różnych ambasad , które zdejmują flagi narodowe zastępując je tęczowym sztandarem.. Jeżeli PIS jest postrzegany jako proamerykański to dlaczego jest atakowany za pośrednictwem TVN-u z okolic amerykańskiej ambasady. Być może akurat ten "układ" nie lubi lobby zbrojeniowego ?  Te tłumaczy różne dziwne zdarzenia. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 7 czerwca 2023 19:37
7 czerwca 2023 19:54

TVN to własność eskimośków, tyle że z paszportami amerykańskimi (znaczy, z  amerykańskimi także)

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @peter15k 7 czerwca 2023 19:37
7 czerwca 2023 20:37

Cóż...próbuję tu nieśmiało, nienachalnie, ale jednak tłumaczyć, że skoro jest od 250 lat konflikt pomiędzy USA a Anglią (Coryllus nazwał ją kiedyś wojną o niepodległość USA), a my razem z Ukrainą tworzymy angielski  pomost pomiędzy Baltykiem a M. Czarnym, to nie może nas dziwić, że USA będzie atakować, osłabiać - za pośrednictwem Niemców lub Francji lub bezpośrednio - rządy proangielskie. PiS jest rządem PROANGIELSKIM i warto to sobie zapamiętać. Wtedy wszystko bedzie łatwiejsze w zrozumieniu i nie będzie konsternacji. 

A to, że Amerykanie dostają od nas zlecenia np. na budowę atomówek, to wynika z wyższych ustaleń pomiędzy Olimpijczykami a Wężowym Plemieniem. Te ustalenia jak widać nie wykluczają wrogiej PiSowi propagandy, ale myślę że ona nie zmieni wyniku wyborczego. Rząd zrobił już tyle (zwłaszcza obietnic przedwyborczych) że w zupełności wystarczy to do uzasadnienia pozytywnego dla PiS wyniku wyborczego. Stąd zapewne te gamoniowate zachowania polityków PuS - oni wiedzą, że i tak wygrają, bo "wyższe moce" tak postanowiły. Oczywiście nikogo nie zniechęcam do głosowania - ale emocjonować się wyborami nie będę. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 czerwca 2023 17:44
7 czerwca 2023 21:40

Wiem  o  tym,...

...  choc  wcale  mnie  to  nie  cieszy  !!!

Wprost  przeciwnie  ciezko  mi  uwierzyc,  ze  to  taka  TEPA  BANDA  ZAPRZEDANYCH  BARANOW,   TARGOWICY  i  ZDRAJCOW,   ktora  z  naszego  wyboru  uczynila  sobie  BYCIE  PRZY  KORYCIE  modus  operandi  NA  ZYCIE  wlasne  i  wlasnego  wykolejonego,  pasozytniczego  pomiotu...  nic  wiecej.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 7 czerwca 2023 15:38
7 czerwca 2023 21:46

Dokładnie tak będzie,jak pan napisał. Tym durniom trzeba majtki zakładać koparką.Może coś wtedy dotrze.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda 7 czerwca 2023 19:54
7 czerwca 2023 21:54

Tak więc mamy też i "rzymian"... 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 7 czerwca 2023 20:37
7 czerwca 2023 22:06

Istotnie. Jednak racjonalizując i tak trochę mniej metafizycznie , pewne lansowane koncepcje globalne puszczają z torbami ( i z wpływami )  bardzo spore grono graczy...i oni z pewnością nie są bierni...  a mają spore możliwości... Co do Niemców to jak im się pogorszy to może przerobią powtórkę z lat XXX tych i gdzieś tym razem w okolicach dawnego NRD znajdzie się jakis malarz... Jakby nie patrzeć trzeba się okopać w naszym grajdołku z dużą ilością czołgów i innych "zabawek" latających na wszelki wypadek... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 7 czerwca 2023 22:06
7 czerwca 2023 22:16

Prędzej Czesi urządzą im trzecią defenestrację i skończą jak w 1648. Z graczami wpływowymi jest ten problem, że im się zdaje że mają jakiś wpływ, a zwyczajnie nie mają. A gdy zaczynają działać, aby pokazsć że jednak woływ mają, to na końcu okazuje się, że dalu się zwyczajnie sprowokować i zaliczają zgon. Wenecja też myślała, że ma wpływ....aż dała się wpuścić w pomoc finansową dla Habsburgów, a gdy Habsy rozwałkowały Osmanów, to Wenecji podziękowano. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 7 czerwca 2023 22:16
7 czerwca 2023 22:41

Na szczęcie nikt nie ma takich wpływów, które załatwiają wszystko. BTW te różne ruchy BLM czy "pielgrzymkowe na klęczkach"  za winy bałej supremacji itp wg mojej ulubionej teorii spiskowej są tworzone sztucznie aby zneutralizować potencjalne próby destabilizacji i rozpętania rozruchów na tle rasowym.  Takie zamieszki były w czasie wojny wietnamskiej. Teraz są neutralizowane.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 7 czerwca 2023 18:45
7 czerwca 2023 22:49

Odwołanie i utrata praw emerytalnych tylko tak i poprzez struktury społeczne jako uprawnione do akcji

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 7 czerwca 2023 21:54
7 czerwca 2023 22:55

Nie tylko "rzymian" Peterze. Trzeba sobie zadać pytanie w jaki sposób struktury właścicielskie Dicovery działały w Rosji do 2023 r,powiązanie spółek,spółeczek tu i ówdzie w rajach podatkowych są tak misternie powiązane siecią pająka,że warto zrobić porządny research jak biegnie splątana nić. Przecież TVN to telewizja stworzona jako medialna dywersja przez komunistów. I to tych najniebezpieczniejszych, bo militarnych agentów Moskwy Już udzielenie TVN koncesji KRRiT w 1997 klepnęło proceder prania kasy z FOZZ.

I to uchybienie państwa jest teraz jak nieleczona infekcja. TVN zmieniała właściciela jak rękawiczki, ale zawsze pozostaje w rękach ludzi opętanych nienawiścią do Polski. Cały czas wykonuje jedno zadanie: siać zamęt i niepokoje społeczne, walczyć z polską racją stanu. I najciekawsze jest to,że stacja należąca do  rzekomego z nazwy inwestora amerykańskiego --atakuje i zwalcza rząd ,który jest proamerykański.

To dopiero majstersztyk !...

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
7 czerwca 2023 23:41

Piszesz:

>> ... samo ogłaszanie wyroków wbrew prawu i rozsądkowi stwarza alternatywną rzeczywistość, która – odpowiednio stymulowana – musi z czasem zamienić się w obowiązujące prawo. <<

To jest prawdziwe ujęcie tego co się dzieje. Jednak, jak mawiali rzymscy Rzymianie: słowa uczą, ale dopiero przykłady pociągają. W takim razie, jak to Twoje ujęcie opisać przykładem? Ale takim omijającym potrzebę odnoszenia się do jakiejkolwiek prawniczości, do konkretnej sprawy, czyli jak ułożyć przykład korzystający z tzw. liczb ogólnych.

Otóż erupcja wyczynów sądownictwa europejskiego i polskiego upoważnia do przewidywania, że właściwie nic już nie stoi na przeszkodzie, aby któraś/yś sędzia za coś tam skazał kogoś na śmierć.

Jeśli bowiem orzeczeniem można abstrahować od prawa i tworzyć prawo własne, to niby co stoi powyższemu na przeszkodzie? 

I co wtedy mamy zrobić z takim orzeczeniem? I z immunitetem tego sędziego?

Niby przykład absurdalny, ale tylko niby, bo na liczbach ogólnych sprawnie oddaje istotę i ewolucję tego co się dzieje uwalniając zarazem od mulących ogląd sporów o konkretne orzeczenia wyczynowe.

q.e.d.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 7 czerwca 2023 23:41
8 czerwca 2023 00:07

Morawiecki jest bardziej proangielski, a proamerykański o tyle, o ile mu dsdzą takie instrukcje z Londynu. A więc żaden majstersztyk. Waszyngton chce po prostu coś więcej od PiSu. Ot takie naciski. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 7 czerwca 2023 22:41
8 czerwca 2023 00:08

"BTW te różne ruchy BLM czy "pielgrzymkowe na klęczkach"  za winy bałej supremacji itp wg mojej ulubionej teorii spiskowej są tworzone sztucznie aby zneutralizować potencjalne próby destabilizacji i rozpętania rozruchów na tle rasowym.  Takie zamieszki były w czasie wojny wietnamskiej. Teraz są neutralizowane."

Te rozruchu na tle rasowym, podobnie jak ruch dzieci-kwiatów mogły być inspirowane i podsycane przez Sowietów.

I pewnie były.

Najlepsza metoda "zimnego wojowania" to osłabić wroga na jego własnym podwórku siejąc destrukcję i zwątpienie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 8 czerwca 2023 00:07
8 czerwca 2023 00:28

Ja nie chcę komentować Twoich ocen. Morawiecki ma moje poparcie tak długo, jak długo jest efektywnie propolski bez względu czy motywację do tego czerpie z Londynu, z Waszyngtonu, czy skądinąd. Byle nie z Brukseli, ani z Moskwy, ani z Berlina, bo stamtąd propolskości nie było, nie ma i nie będzie. Poza tym, przepływ motywacji może mieć także kierunek odwrotny. Tak się już zdarzało.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
8 czerwca 2023 01:10

Tutaj wiele treści (i dobrze!) poświęca się antykowi greckiemu. Tymczasem rzymski pozostaje zaniedbany choć w odniesieniu do oceny współczesnego woluntaryzmu sędziów ten antyk rzymski jest bardziej miarodajny.

Na przykład był taki jeden Decimus Iunius Iuvenalis, od którego pochodzi refleksja: quis custodiet ipsos custodes co na dzisiejsze tłumacząc można także sparafrazować, a któż osądzać będzie samych sędziów? To jest problem, który wymaga namysłu i rozwiązania. Rozwiązanie musi się znaleźć. Odnośnie zaś Konstytucji, to tym szybciej będzie należycie wykonywana, im szybciej dojdzie do powszechnego przekonania, że Konstytucja to nie jest pakt samobójców. Czym zaś jest i ma być, o tym wyraźnie jest napisane w jej Preambule. Na pewno nie jest to krysza dla sędziów takich, jakimi są.

To samo odpowiednio dotyczy oragnów Unii oraz jej Traktatów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 7 czerwca 2023 23:41
8 czerwca 2023 08:16

Akurat w tym przypadku na przeszkodzie stoi najważniejsza rzecz - osobista odpowiedzialność sędziów. Od dzisiejszej degrengolady, do skazywania na śmierć, droga jest jeszcze daleka. No chyba, że to nas skażą na śmierć. Wtedy się zgodzę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 8 czerwca 2023 01:10
8 czerwca 2023 08:18

Kto to ma wyegzekwować? Ja widzę tylko jedną siłę - wyznawców Allacha. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2023 08:18
8 czerwca 2023 09:12

Kto ma wyegzekwować? To pytanie jest wyłącznie techniczne. Podobnie jak metoda egzekucji. Zauważ proszę, że tęsknotę (tusknotę?) za egzekucją jako metodą polityczno społeczną pierwszy wyraził Donald Tusk.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 8 czerwca 2023 09:12
8 czerwca 2023 09:16

No bo on wie, jak wyegzekwować. Musisz zrozumieć, że oni nie żartują. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2023 08:16
8 czerwca 2023 09:33

Ależ właśnie tu jesteśmy zgodni. Przecież nie o to chodzi, czy taki wyrok śmierci byłby wykonany, lecz o to, że zostałby wydany i chyba dopiero to wprawiłoby publiczność w osłupienie, co następnie z takim sędziowskim fantem (faktem) zrobić? A niby co dziś zrobić z "wyrokiem" na Turów?

Taki rodzaj ewolucji ustrojowej jaki lansują sędziowie musi zakończyć się farsą. Przyczyna jest prosta. Mianowicie sędziowie absolutnie i to żaden z nich nie nadają się do politycznych funkcji wykonawczych i cokolwiek sobie i nam uczynią, to nigdy samodzielnie nie przejmą państwowej mocy wykonawczej.

Obecnie, a sam o tym wielokrotnie napisałeś, PiS nie ma (na razie!) odpowiedniej mocy wykonawczej wyłącznie z głupoty wyborców. Żadna bowiem inna propozycja wyborcza nie rokowała lepiej w poprzednich wyborach, a tym bardziej nie rokuje lepiej w tych nadchodzących. To nie jest pogląd, a pewność wręcz organoleptycznie sprawdzalna. Pewności tej nie potwierdzi jednak ten, kto nienawidzi (z głupoty), ani ten, kto (także z głupoty) szuka rozwiązań według niego idealnych. Szczęśliwy wybór dobrego rządu jest bowiem zagadnieniem optymalizacyjnym, a nie maksymalizacyjnym.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2023 09:16
8 czerwca 2023 09:41

Ja nie tylko rozumiem, ale nie mam złudzeń, co to za element. Całym swoim życiem wykazuje do czego jest zdolny a stronnicy są niczym ów rzymski plebs w obietnicy igrzysk.

zaloguj się by móc komentować


orjan @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2023 10:03
8 czerwca 2023 10:57

Skoro aż tak rozpisałem się, to być może szerszą uwagę przyciągnie tutaj omówienie pewnej obserwcji formalnej akurat teraz aktualnej wobec wyczynów komisji unijnej i tego tam TSUE. 

Moją uwagę na przykład przykuło, że traktat wykonawczy Unii Europejskiej (ten, który m.in. wskazuje kompetencje, tj. jurysdykcję TSUE) w ogóle nie przewiduje przypadku potrzeby rozstrzygnięcia sporu państwa członkowskiego z Komisją Europejską. Można do TSUE zaskrżyć bezczynność Komisji, czy tam zaniechanie czynności Komisji (art. 265 TFUE). Ale nie można zaskarżyć czynności Komisji za wyjątkiem zaskarżenia nieważności wydanych aktów prawnych. Analogicznie do brzmienia art. 258 - 260 TFUE, nie ma ani słowa , iżby i gdzie państwo członkowskie mogło zaskarżyć Komisję za dopuszczanie się uchybień w zakresie zobowiązań, jakie ciążą na Komisji na mocy Traktatów. Zatem W odwrotną stronę Komisja może skarżyć państwo członkowskie, lecz Traktat nie wskazuje możliwości skarżenia Komisji przez państwo członkowskie. Ale też takiego skarżenia nie zabrania. Po prostu pomija je przez co ewentualna potrzeba skargi mieści się chyba w obszarze nieuregulowanym.

Co z tego wynika, bo przecież wcale nie obiektywna niemożliwość zaistnienia takiego sporu? Przypadki polskie i węgierskie są dowodem obiektywnej potrzeby rozstrzygania takich sporów zwłaszcza, gdy Komisja wyraźnie uprawia kampanie wrogości wobec państwa członkowskiego. Otóż wynika, że wtedy TSUE byłby sądem niewłaściwym. A który byłby właściwym? Oto jest pytanie! Tym bardziej, że w rachubę nie wchodziłby spór między państwowy, lecz między państwem a po prostu organizacją umowną, która formalnie państwem nie jest, choć pewne tam drugorzędne atrybuty niby ma.

W takim razie wynika z tego, że potrzebna jest dyskusja dokąd Polska mogłaby pozwać Komisję Unijną za dopuszczanie się uchybień w zakresie zobowiązań wobec Polski, jakie ciążą na Komisji na mocy Traktatów (a nie z mocy widzimisię Komisji)? Ja bym zaczął od przyjrzenia się sądom w Nowym Jorku.

To samo dotyczy ewentualnego pozwania TSUE za to samo i chyba tutaj należy szukać rozwiązania skoro orzekanie TSUE jest tylko jednoinstancyjne, co samo w sobie stanowi wyjątkowo bezczelną obrazę dla praworządności. Dalsza agresja unijna przeciwko Polsce w końcu doprowadzi do postawienia takiego pytania na wysokości polityki państwowej.

Czy kogoś to już teraz interesuje?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 8 czerwca 2023 10:57
8 czerwca 2023 11:01

No właśnie obawiam się, że nie

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 8 czerwca 2023 11:01
8 czerwca 2023 11:11

A mnie się wydaje, że sytuacja powoli dojrzewa w takim kierunku. Przyroda próżni nie znosi. Podobnie jak z polskim żądaniem naprawy przez Niemcy szkód wojennych, istotne i to pierwszorzędnie istotne jest podjęcie manifestacji. Efekt jest mile oczekiwanym, lecz drugorzędnie istotnym.

Ktoś u Ciebie na blogu wspomniał o dzisiejszym zapotrzebowaniu na nowego Pawła Włodkowica.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 8 czerwca 2023 10:57
8 czerwca 2023 11:43

Poruszony  przez  Ciebie  ,,problem,,...

...  stanowiacy  WYJATKOWO  BEZCZELNA  OBRAZE  DLA  PRAWORZADNOSCI  w  SZUJNI  eLropejskiej  jest  tym  WSZYSTKIM  ZLODZIEJSKIM  ZLOBOM  w  KE  i  pozostalej  HOLOCIE  Lunijnej  doskonale  i  baaardzo  dobrze  znany... 

i  nie  ma  co  ,,udawac  jarzabka,,  ze  jest  inaczej  !!!

 

Ten  ,,problem,,  jest  znany  OD  DAWNA,...  co  m.in.  stwierdzil  niedawno  eLroOSIOL  Saryusz-Wolski  albo  profesUr  Krasnodebski...  tylko  teraz  zaczyna  sie  im  palic  pod  d*pami,  wlasnie  to  ich  ,,prawo  i  zasady,,  z  taaakim  ,,posFieNceniem  wynegocjowane,,.

 

Pozabijac  ich  TYLKO  pustym  smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować