-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kreatury pozbawione wsparcia

Miałem ten tekst nazwać inaczej, ale uznałem, analizując głosy, jakie pojawiają się na twitterze oraz postawy ludzi, którzy te głosy emitują, że sytuacja jest bardzo poważna i lepiej nie wskazywać niczego wprost. Niech się demaskatorzy narażają. Ja sobie poczekam. Coś jednak napisać powinienem.

Jak to jest z tymi gwarancjami bezpieczeństwa? Kto ich może udzielić? Tylko ci, którzy rzeczywiście mają takie możliwości. A w zakres możliwości wchodzą: żywotne interesy, dobrze zrozumiane, armia, technologia i chęci. Te zaś, dobre czy złe, muszą być zawsze realne. To znaczy, że ktoś kto chce nam uczynić coś złego, albo dostać od kogoś gwarancje na tego rodzaju czyny, musi się liczyć także z naszą postawą. Ta z kolei zależy od determinacji. Często jednak gwarancji udziela się po to, by osłabić determinacje. W zasadzie w większości przypadków tak jest, bo większość gwarancji to pułapki, w dodatku wielopoziomowe.

Polska historia, która jest jednocześnie historią ukraińską, uczy nas, że sojusze, które dokładnie wskazują co powinniśmy czynić i jak się zachowywać, żeby osiągnąć sukces, a także jakiego rodzaju walutą za to zapłacić, są przeważnie fałszywe. I mamy w Polsce kilka symbolicznych sytuacji i kilka symbolicznych wytrychów, które opisują podstępną bardzo zdradę. Ich synonimami są polityczne zagrania Prus i Wielkiej Brytanii. Ta zaś choć miała w XVIII wieku możliwość wspomożenia Polski, szybko ją straciła, wskutek bardzo perfidnej polityki pruskiej i rosyjskiej. Czy wobec tego polski polityk, analityk, geostrateg czy zwykły jełop karmiący się internetową papką, może potraktować serio gwarancje niemieckie i brytyjskie udzielone jakiemuś krajowi? Weźcie się zastanówcie, jak to mówi moja córka – na logikę?

Ukraińcy nie rozumieją, że ich historia to historia Polski i fakt ten wypierają ze świadomości. Nie są nawet w stanie zrozumieć dlaczego doszło do upadku hetmanatu. No i w ogóle nic ich to nie obchodzi, bo mają gwarancje, które dają im bezpieczeństwo. I pozbawiają determinacji. Bo nie mówcie mi, że czynią ich silniejszymi.

Powtórzmy więc kto może udzielić gwarancji i dlaczego? Czy kraje, które deklarują solidarność z Ukrainą i które odwiedza Zełenski po wyjeździe z USA, rzeczywiście są w stanie udzielić takiej gwarancji? Bo jeśli geostratedzy czynni w sieci, są przekonani, że owszem, to jest możliwe, to ja nie mam pytań. Kładę uszy po sobie i słucham grzecznie co mają do powiedzenia. Ale czy na pewno….?

Czasem ludzie zwracają się do mnie z kwestią podobną – proszę pana, ale czy na pewno wyda pan to czy tamto. Ja nie wiem. Rzeczywistość jest płynna, a ja nie udzielam gwarancji na nic, bo też i mi ich nie udzielano nigdy. Staram się grać tak, jak to jest w moim przypadku możliwe. I nigdy nie kierować się żadnymi obietnicami. Ta postawa gwarantuje mi rzecz przez wszystkich geostrategów pożądaną najbardziej – możliwość działania w realiach.

Realizm polityczny jest tym złudzeniem, którym się najczęściej karmimy. Ja to znam z czasów, kiedy jeszcze pracowałem na etacie. Wszystkim się zdawało, że ten etat to jest taka realna wartość, dzięki której osiągną stabilizację. I tak do pierwszej redukcji, kiedy wszyscy etatowcy polecieli na pysk, a na ich miejsce przyjęto jakichś gamoni. I oni pracowali równie dobrze, ale za mniejsze stawki.

Prawdziwe gwarancje, które określimy tak, dla odróżnienia ich od tych „realnych” są mało uwodzicielskie.

Czym wobec tego są złudzenia? To przekonanie o własnej sile. Uzyskuje się je zaś poprzez stwierdzenie wyraźnej słabości przeciwnika. Od trzech lat słyszymy o słabości Rosji. I być może, za chwilę, okaże się, że ta Rosja rzeczywiście jest słaba, a jej armia dostaje jakieś spektakularne wciry i cofa się na pozycje, które zostaje zmuszona zająć. To zapewne uskrzydli polityków ukraińskich, ale nie zwolni ich z odpowiedzi na pytanie – czy są pewni, że kraje na które postawili rzeczywiście mogą udzielić im gwarancji? A przede wszystkim czy chcą to uczynić?

Jakie my mamy w Polsce doświadczenia z gwarancjami? Tak naprawdę gwarancji serio dla lokalnie rządzącej ekipy udzielił tylko ZSRR instalując tu swoją agenturę. Dlaczego? Bo mógł to zrobić i gwarancje te, w całości wpisywały się w politykę tej organizacji. Myśmy tego oczywiście nie chcieli i nazywaliśmy to okupacją, ale były to gwarancje. Poświadczane codziennie przez całą machinę propagandową państwa. Hasła: wolność, pokój, współistnienie i inne, podobne banały, były wszędzie. I każdy wiedział, jak to czytać.

Jak czytać sytuację, w której gwarancje nie są w istocie gwarancjami, nikt nie wie. Bo i przykłady, na które można się powołać pochodzą z czasów dawnych. Taki Stanisław Leszczyński, także miał złudzenie, że uda mu się utrzymać na polskim tronie w oparciu o Francję, nie rozumiał jednak, że to Francja jest rozgrywana. Jej ministrowie zaś nie mogą i nie chcą udzielić nikomu gwarancji. Mogą tylko kłamać, że tak czynią. Wiara zaś w kłamstwa jest zgubna.

Pół twittera śmiało się ostatnio z króla Karola, który pakował daktyle przeznaczone dla muzułmanów do zjedzenia w ramadanie. Tak to zrozumiałem, choć mogło chodzić o coś innego, wybaczcie jeśli coś pokręciłem. Naprawdę uważacie, że to śmieszne? I że GB stanie się zaraz muzułmańska? I nie spędza Wam snu z powiek możliwość trwałego sojuszu, jakże przecież dobrze osadzonego w tradycji, Wielkiej Brytanii i islamu? Upierałbym się wręcz przy tym, że – porównując okoliczności z dawnymi czasami – GB stanie się dziś w relacjach z islamem odpowiednikiem XVII wiecznej Francji. No, ale to są, jak zawsze, przykłady z czasów minionych, całkiem już dziś nieważne. Mamy bowiem przed oczami próbę wzmocnienia Europy, w odpowiedzi na agresywną politykę USA. To mi z daleka zajeżdża gwarancjami rosyjskimi, ale co ja tam mogę wiedzieć biedny głupek?

Wszyscy przemądrzy mełamedzi z różnymi poważnymi certyfikatami  pochodzącymi z Oksfordu, Hogwarthu i innych renomowanych uczelni, od wczoraj wołają, że oto Trump chciał sprzedać Ukrainę i dogadać się z Putinem. I inne, gorsze jeszcze rzeczy. I komunikaty te emitują jak na komendę. Wcześniej zaś, co obserwowałem uważnie, wszyscy oni przeszli jakiś proces uwiarygodnienia się, mniej lub bardzie skuteczny. Taki Bartosiak, na przykład, chyba wręcz zamieszkał w Radio Wnet, tyle razy wypowiadał się ostatnio w tym studio na temat zdrady Trumpa. Inni też nie lepsi. Nagle zaczęli śpiewać na jedną z Bartosiakiem nutę. No to lu, mili panowie, odpowiedzmy sobie na pytanie, czy oficjalnie wyśmiana w mediach, w czasie spotkań polityków najwyższych szczebli armia niemiecka, czy inna jakaś europejska armia jest w stanie kogoś obronić? Każdy wie, że nie. I armia ta nie ma zamiaru niczego ryzykować, no chyba, że życia jakichś cywili mieszkających na wschodzie. Jakie więc gwarancje wchodzą w grę? I czy Ukraina zdaje sobie sprawę z tego, jaki jest jej największy problem? Otóż taki, że cała państwowość Ukrainy, oparta jest na micie ludowości. Lud zaś jest niestety przekupny. I pójdzie za tym, kto więcej obieca. Jest nawet gorzej, bo wszyscy wiemy czym są ukraińskie elity. To są ludzie, którzy domagają się gwarancji, aby prowadzić swoje dotychczasowe życie, nie mające nic wspólnego z życiem ludu. Ten zaś w sporej części przebywa za granicą, także w Polsce. Sytuacja, kiedy lud ukraiński dostaje od Rosji jakieś gwarancje i pakiet propozycji jest łatwa do wyobrażenia. I co wtedy? Wtedy kochani, lud ukraiński, który takiej propozycji nie dostał, bo był na emigracji, czuje się silnie sfrustrowany i też szuka jakiegoś spełnienia. Szuka też winnych. Elity zaś ukraińskie, które zostaną postawione wobec sytuacji bez wyjścia, albowiem uważane są za bandę degeneratów, także będą musiały określić się wobec faktu zdrady. I także będą musiały poszukać winnego. Ktoś może dziś powiedzieć, że to niemożliwe. Jasne, kiedy uchwalano Konstytucję 3 maja, rozbiory także wydawały się niemożliwe.

Często ludzie mądrzejsi ode mnie używają zwrotu – architektura bezpieczeństwa. No to, ja widzę to tak: GB, Turcja i Niemcy, będą próbowały wydrenować Ukrainę ze wszystkiego, a do tego jeszcze – o ile się da zająć jakieś obszary na jej terenie. Ponieważ nie istnieje silna Europa, bez wsparcia USA, a przynajmniej w ostatnich pięciu dekadach nie zanotowano jej istnienia, a tylko ostatnie pięć dekad liczy się dla poważnych analityków, możemy rozejrzeć się za innymi jakimiś gwarantami jej wielkości. Będą to te same organizacje, które gwarantują bezpieczeństwo Ukrainy – GB i Turcja. Jakieś to osiągnięcia mają te kraje w zakresie gwarantowania bezpieczeństwa? Sami sobie odpowiedzcie na to pytanie. Niemcy już dawno wiedzą – gwarancji dla wielkości i stabilizacji Europy może udzielić tylko Rosja. I ta z pewnością się zgodzi, albowiem leży to w jej żywotnym interesie. Coś zapewne sobie za tę usługę policzy. Myślę, że nie tylko policzy, ale też dostanie. Dostanie tyle Ukrainy, na ile zgodzą się Turcy.

Życzę Wam miłej niedzieli i dalszego, przyjemnego słuchania, różnych, pardon wypierdów emitowanych przez certyfikowanych naukowców i politologów.

Wspomóżcie Saszę i jego córkę, bo oni, obojętnie jak by się wojna nie skończyła, raczej będą zmuszeni do poszukania sobie nowego miejsca na ziemi.

 

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification

 

Przypominam o konferencji, na którą można się zapisywać do końca marca. W zamku Gniew miejscu już niestety nie ma. Noclegów należy szukać gdzieś w okolicy.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/



tagi: niemcy  propaganda  ukraina  rosja  turcja  wielka brytania  interesy  kłamstwa  realizm  gwarancje  intrygi  wsparcie 

gabriel-maciejewski
2 marca 2025 09:39
160     4509    19 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 10:02

Póki co sytuacja zmienia się z godziny na godzinę i nawet nie wiemy co jest grą dyplomatyczną, a co rzeczywistością. Jedyne co możemy to wróżyć z fusów. Komentatorzy jak wiadomo z tego żyją, więc będą do porzygania komentować, czy ułożenie ręki Trumpa w lewo, czy w prawo na spotkaniu oznacza to, czy tamto, a niektórzy ludzie po prostu będą w tym uczestniczyć bo to dla nich rozrywka. Dla mnie to jest, lekko mówiąc, dziwaczny sposób na spędzanie wolnego czasu, ale jak widać są amatorzy.

Teraz nie wiemy, czy to co się stało w gabinecie owalnym to był umówiony teatr, czy działo się to naprawdę. Moim zdaniem to było umówione, Trump potrzebował takiej udawanej kłótni żeby zobaczyć reakcje. Nie wierzę w to żeby Zelenski i jego otoczenie byli takimi idiotami żeby uwierzyć w obietnicę Niemiec.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 10:05

Jakie siły, jakie środki musiałby dostać Żełeński od Unii, aby przejść do ofensywy i wyprzeć armię rosyjską z zajętych terenów?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 10:10

Problemy wewnętrzne Ukrainy są podobne jak Polski 30 lat temu. Tzn. tak jak napisałeś - jest postkomunistyczna oligarchia całkowicie wyizolowana od ludności i ona szuka patrona, któremu udostępni możliwość eksploatacji Ukrainy wzamian za możliwość bycia nadzorcami i czerpania z tego profitów.
Dla Niemców to jest idelany plan bo to już testowali w Polsce. Widać, że Trump nie chce oddać wszystkiego Niemcom, chce żeby USA miało wiodącą rolę i kontrolę w zarządzie nad Ukrainą.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 2 marca 2025 10:02
2 marca 2025 10:13

Obawiam się, że są takimi idiotami. Oni żyją podręcznikowymi wizjami z ubiegłych wieków. Gabriel ma rację Rosją dostanie imprimatur i Turcja 'zastąpi' USA. Czasowo. To będzie wg zasad cesji jawnej. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 2 marca 2025 10:05
2 marca 2025 10:13

Żadne, bo Unia nie zamierza nikogo wypierać. Chcą tylko, żeby USA przestała "się wtrącać" w Europie środkowo-wschodniej i robić dalej deal z Moskwą jak za dawnych czasów.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 marca 2025 10:02
2 marca 2025 10:21

Nie można zaaranżować takiego teatru

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 2 marca 2025 10:13
2 marca 2025 10:21

Moim zdaniem zbyt wyraźnie było widać wyreżyserowanie tego spotkania. Zelenski nie wyszedł z roli, ale wstawka Vance'a była bardzo sztuczna, to takie pouczanie Zelenskiego jak uczniaka że"ma być wdzięczny i coś tam coś tam", nie wyglądało to naturalnie.
Ode mnie złota malina :-)

No, ale to są tylko nasze przeczucia.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 marca 2025 10:10
2 marca 2025 10:22

Myślę, że Ukraińcy niczego nie rozumieją

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 10:21
2 marca 2025 10:26

No, nie wiem. Dla mnie to wyglądało sztucznie, tak jakby panowie mieli już przygotowane kwestie, ale jedynie Zelenski wyglądał naturalnie bo wiadomo że to jego wyuczony zawód.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 10:22
2 marca 2025 10:29

Wiadomo, że wszystko zależy od determinacji administracji Trumpa, jak będą chcieli to tak wszystko ułożą, że w końcu dostaną swoje, jak nie, to choćby Ukraina miała najmądrzejszych polityków rozumiejących sytuacje, to i tak się wycofają.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 marca 2025 10:26
2 marca 2025 10:30

Po 70-tce każdy wygląda trochę sztucznie...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 marca 2025 10:29
2 marca 2025 10:32

No chyba, że to nie surowce są kluczem do sprawy, a Turcy i Brytyjczycy powiedzą Amerykanom - oj tam, oj tam...pogadamy z ruskimi i dostaniecie tę swoją rzadką ziemię z metalami, a po kiedy wam ta cała Ukraina?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 10:36

"Niemcy już dawno wiedzą – gwarancji dla wielkości i stabilizacji Europy może udzielić tylko Rosja." zdanie wyrwałam z kontekstu,ale -co najmniej od dwóch wieków my Polacy znamy te gwarancje.

To się nie zmienia.W tym stuleciu wytworzyła hybrydę Oligarchiczną w swoich koloniach,rozpościerając swoje wpływy z mafiozami w całym świecie,niczym sieć pająka. A głowy państw w swoich spektaklach -pokazują kto ma większego.................farta,kulturalnie się wyrażając.

I tak wojny handlowe- podparte wojnami militarnymi zbierają żniwo,a dyplomacja międzynarodowa każde ludom oglądać "spektakl mowy ciała "z pozycji swojego lepszego bogactwa.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 10:22
2 marca 2025 10:39

Nie,  nie  rozumieja,...

...  to  jest  ukrainski  bazar  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 10:32
2 marca 2025 10:40

Nie wiadomo.
Trump bardzo ostro zaczął, gdyby tak łatwo miał ustąpić to by w ogóle nie zaczynał i poklepał tylko oficjalnie Zelenskiego po plecach jak robił to Biden, a potem usiadł do stołu z Niemcami i Rosją, a GB i Turcję olał całkiem.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 10:45

" Prawdziwe gwarancje, które określimy tak, dla odróżnienia ich od tych „realnych” są mało uwodzicielskie."

"Czasem ludzie zwracają się do mnie z kwestią podobną – proszę pana, ale czy na pewno wyda pan to czy tamto. Ja nie wiem. Rzeczywistość jest płynna, a ja nie udzielam gwarancji na nic, bo też i mi ich nie udzielano nigdy. Staram się grać tak, jak to jest w moim przypadku możliwe. I nigdy nie kierować się żadnymi obietnicami."

 

Polityka, politykom, ale tutaj napisałeś coś bardzo ważnego co przedewszystkim sprawdza się w codziennym życiu.
Warte podkreślenia.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 10:21
2 marca 2025 10:52

Też tak uważam, Trump jest cięty na Zełęskiego za popracie dla Kamali, prawdopodobnie zaproponował mu ciężkie do zaakceptowania warunki tych gwarancji, zakłądam, że miały trwać tak długo jak USA będę ekssploatować złoża, a potem wiadomo, jaki byłby scenariusz. Trump może w głowie już inne rzeczy, np. da sobie spokój z Europą i wystąpi z NATO. Wtedy leżymy, zwłaszcza po prezentach militarnych dla Ukrainy.   

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 2 marca 2025 10:52
2 marca 2025 10:54

Nie wiadomo jaki byłby scenariusz. Ukraina to nie Afganistan, nie wycofaliby się stamtąd mając zaplecze w Polsce. Nie sa sobie żadnego spokoju i znikąd nie wystąpi

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 10:55

Taki scenariusz wydaje mi się nie do zaakceptowania dla Trumpa. Według mnie to ustawka nie była, być może Żelenski wie, że zostanie wymieniony. Na propozycję takiej transakcji Ukrainy z USA Putin szybko zaproponował swoje , nowe złoża na podbitych terenach, które USA może eksploatować wspólnie z Chinami.

To jakby znak dla Zeleńskiego - nie spiesz się z tym podpisywaniem. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 2 marca 2025 10:55
2 marca 2025 11:00

Nie przypuszczam, żeby USA eksploatowały jakieś złoża wspólnie z Chinami

zaloguj się by móc komentować


DrWall @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 10:32
2 marca 2025 11:11

Oczywiście, że nie surowce, których podobno wcale nie ma tam wiele. Kluczem, jak zawsze jest Polska. Dlatego trwa tak szybki jej demontaż, bo jeżeli USA zainstaluje się na Ukrainie i w Polsce, to Niemcy i Francja zostaną państwami trzeciej kategorii. I tak się skończą ich mrzonki o europejskim imperium.

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @Kuldahrus 2 marca 2025 10:21
2 marca 2025 11:18

Zaczęło się na dobre od tego jak Żeleński powiedział do Vance'a: „O jakiej dyplomacji mówisz?”. Za coś takiego ja bym go za fraki wyprowadził. J.D. zrobił to w białych rękawiczkach. Potem było znacznie gorzej, bo Żeleński w pozycji zamknietej zwracał się tylko do vice, co było grubym nietaktem wobec prezydenta USA. Potem gdy przejął to Trump, Ż. bez przerwy mu przerywał (nieskutecznie). Amerykanie pewnie wcześniej wiedzieli, że młody nie przyjechał się dogadać, bo dostał inne gwarancje. Jego strój był pierwszym wyraźnym sygnałem. Dlatego Trump na wejściu mu to wytknął. Ubiór to był wyraźny znak. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 11:32

Akurat na  pierwszym programie TVP króluje Hans Kloss . Premier Tusk obiera ziemniaki i słusznie .Pokazuje swoim ,że   zrobiłem co miałem zrobić – teraz wy się wykażcie .  Otóż frakcja bezpieki przed 1990 rokiem ulokowała swoje „uczucia” w „projekcie  unijnym”. Okazało się jednak, że projekt unijny jest opanowany przez biurokrację, której kariery sfinansowali obecni przeciwnicy Trumpa.  Jest jeszcze gorzej – „projekt Nawalny” mający wyślizgać frakcję bezpieki Putina został definitywnie „zakończony”.  Ponieważ frakcja Putina zdaje się nie tolerować  przeflancowanych „swoich byłych pracowników”  wielu ma teraz kłopoty gastryczne. Na dodatek Trump obciął USID finansujące LBGT i to źródełko wyschło.  Jedynym ratunkiem jest wciągnięcie nas do krucjaty na wschodzie.  Londyn natomiast robi to co zwykle czyli daje nam gwarancje . To już przerabialiśmy w 1939 roku .  Jest jednak pewna subtelna różnica. Otóż Londyn planował lewarować swoje znaczenie i soft power rodziną królewską. Na pogrzebie królowej Elzbiety II Karol dumnie obnosił krzyż jako obrońca chrześcijaństwa w rycie protestanckim a w zasadzie anglikańskim. Następca Wilhelm spłodził wg prasy brytyjskiej  następce tronu …no jakże by nie  w… Belwederze.  No ale producenci kredytu sprowadzili Anglików na ziemię – najpierw w BBC Emily Maitlis mająca wybronić księcia Andrzeja ze sprawy Epsteina zaorała go spektakularnie a potem pojawiły się w prasie „przypadkowo” oczywiście zdjęcia nagiego dziecka uciekającego z okna  pałacu Buckingham.  Od tego czasu Król Karol pokornie walczy  z ociepleniem klimatu z tęczową flagą w ręku .  Londyn ma znać swoje miejsce i nie  brykać. Nasze” tink tanki”   dostały pląsawicy zwanej dawniej chorobą sw. Wita w poszukiwaniu karmnika po odcięciu USD.  Soros teraz będzie bardziej skąpy bo już płaci z własnej kieszeni.  Zełenski  jednak umie włozyć garnitur jak odwiedza swojego prawdziwego pracodawcę

zaloguj się by móc komentować

pike @Kuldahrus 2 marca 2025 10:13
2 marca 2025 11:35

Może najpierw trzeba wyjaśnić dlaczego kraj 10 razy biedniejszy od

Europy ma z nią robić co mu się podoba. W Europie też mają broń atomową..

 A spora częśc Rosjan nie wie co to łazienka itp.....

https://forsal.pl/swiat/rosja/artykuly/8387382,wstydliwy-problem-rosji-dostep-do-urzadzen-sanitarnych-toalety.html

W wyniku sankcji maja problemy z kasą i inflacją  itd....

zaloguj się by móc komentować

orjan @Pointblack 2 marca 2025 11:18
2 marca 2025 11:41

Do tego, co napisałeś dodam, że w komentarzach nie rozumiem przemilczania pewnego zdarzenia. Otóż bezpośrednio przed kłótnią Żełeński wysłuchal na ucho jakąś instrukcję od swojego doradcy. Tego młodego, siedzącego nieco z tyłu, po prawicy Żełeńskiego.

Co to było? 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @peter15k 2 marca 2025 11:32
2 marca 2025 11:52

to jest z Davos w 2020...

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @kpiotrzk 2 marca 2025 11:52
2 marca 2025 11:57

Tak, od wybuchu wojny nie zakłada garnituru.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @kpiotrzk 2 marca 2025 11:52
2 marca 2025 12:02

Raczej nie przytył od tego czasu. Pracodawca ten sam ( a raczej ci którzy za nim stoją ). 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @orjan 2 marca 2025 11:41
2 marca 2025 12:05

A kto był tym doradcą ? Jednak, Kuleba?

Mogli dostać cynk, że Ameryka ich wykiwa i stracą pole manewru.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DrWall 2 marca 2025 11:11
2 marca 2025 12:05

Giertych właśnie napisał na twitterze, że oczywiste jest iż następnym etapem uwalniania się Europy spod wpływów USA będzie wyjście z rozliczeń amerykańską walutą

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 12:11

Dla mnie najciekawsze w tej rozmowie jest powiedzenie Trumpowi, że na razie czujecie się dobrze bo macie ocean. Ale wkrótce wasze dobre samopoczucie się zmieni, bo się zmieni.

I na to Trump nie wytrzymał.

Niby nic, ale jeśli w cały ten syf wpakowała Ukrainę Ameryka to nie zdziwię się jak nienawiść Ukraińców odwróci się że zdwojoną siłą przeciwko tym, którzy nie dotrzymują umów. 

To nie Gruzini.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 2 marca 2025 12:11
2 marca 2025 12:15

Gruzini są według pana mniej groźni? 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Drzazga 2 marca 2025 12:11
2 marca 2025 12:22

Ja tylko powiem, że gruzińska mafia ostro rozpycha się w Polsce jeśli chodzi o handel narkotykami.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Drzazga 2 marca 2025 12:11
2 marca 2025 12:29

Tak, zdanie o tym oceanie było triggerem całej awantury. Trump nie mógł sobie pozwolić na to, żeby na oczach milionów Amerykanow ktoś rzucił choć cień wątliwości w kwestii bezpieczeństwa obywateli. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 2 marca 2025 11:32
2 marca 2025 12:29

A ten z lewej na fotce to kto?

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @Drzazga 2 marca 2025 12:11
2 marca 2025 12:30

Wg mnie jest odwrotnie. Ukraina jest tylko pretekstem i to Europa w cichym porozumieniu z Rosją pakuje USA w tę wojnę, bo jak wiemy od dawna taki był cel powstania UE: wywołanie wojny gospodarczej i pokonanie USA. W b. dużym skrócie. W tym roku okaże się czy tez pójdziemy „pod kosiarkę”. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:08
2 marca 2025 12:31

Dwa tygodnie temu gosciu chcial kupowac Grenlandie i robic aquaparki w Gazie. Moze jednak trzeba troche wyluzowac i patrzec bardziej co robi, a nie co gada?

Sam widzisz, ze ludzie slabi na umysle reaguja jakby w majty narobili i tak jak czlowiek o twarzy konia zaczynaja halucynowac o odejsciu od dolara. 

Cala ta medialna operacja z Zelenskim jest po to, zeby zainicjowac reakcje u roznych graczy i zobaczyc kto po ktorej stronie boiska bedzie zagrywal. Na kogo mozna liczyc, a na kim krzyzyk postawic.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Drzazga 2 marca 2025 12:05
2 marca 2025 12:34

Raczej to oni marza o wykiwaniu każdego, też USA.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 2 marca 2025 11:41
2 marca 2025 12:34

Mnie chodzi po głowie inne pytanie. 

W jakim formacie odbyło się to słynne już spięcie między prezydentami Ameryki a Zełenskim. Co to za "rodzaj literacki" był? To były negocjacje (rokowania), konferencja prasowa, spotkanie nieformalne?

Jeśli to były negocjacje, to od kiedy odbywają się one w towarzystwie mediów? Konferencja prasowa to też nie była, ponieważ zasadniczo to Trump, Vance i Zełenski rozmawawiali ze sobą. Jeśli to spotanie nieformalne, to dlaczego ma taką wagę?

Co myśmy właściwie widzieli, oglądali?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @mniszysko 2 marca 2025 12:34
2 marca 2025 12:38

Miał być hołd ukraiński i Trump jako demiurg. Ale ukraincom się popieprzyło, że to oni cokolwiek dyktują.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Pointblack 2 marca 2025 11:18
2 marca 2025 12:39

Do stroju przyczepił się dziennikarz. Głupio moim zdaniem, bo przez 3 lata wszyscy się przyzwyczaili. Trump o stroju wspominał raczej przychylnie, w kontrze do dziennikarza. Zresztą już dokładnie nie pamiętam. 

Podobno dziwne jest, że tak długo dziennikarze w ogóle tam byli i zadawali pytania. Np. Zelenski wtrącił się Vance'owi, gdy ten odpowiadał dziennikarzowi. Takie wcięcie się jest głupie.

Zelenski tam pojechał z repertuarem, który sprawdzał mu się w Europie. Szantaż moralny, oskarżenie o osamotnienie i straszenie, że jak nie udzielą pomocy, to ruskie też do nich wejdą. I to Trumpa zirytowało. 
Ogólnie miałem wrażenie, że Zelenski za dużo mówił do Europy, z którą Trump jest w konflikcie. I to też jest dziwne, bo przecież Trump od zawsze chce, aby Europa zwiększyła nakłady na NATO, co jest przecież zgodne z interesem Ukrainy.
 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @peter15k 2 marca 2025 11:32
2 marca 2025 12:42

To jest zdjęcie z 2020 roku

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 marca 2025 12:31
2 marca 2025 12:45

No to widać już chyba - można liczyć na Polskę, Włochy i Holandię, Niemcy wygldają, jakby się na nowo miały podzielić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek 2 marca 2025 12:39
2 marca 2025 12:47

Tak, chce wzmocnienia NATO, a wszyscy wołają, że nie, bo NATO jest już i tak mocne. Tusk napisał, że Europa ma więcej sprzętu niż USA i więcej niż Rosja. Nie napisał tylko, że nie ma doktryny wojennej. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @mniszysko 2 marca 2025 12:34
2 marca 2025 12:49

Dziwaczne to było. Ta impreza miała wdzięk wywiadówki w pierwszej klasie podstawówki. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 2 marca 2025 12:34
2 marca 2025 12:50

No właśnie.

Jednak uwagi Ojca prowadzą do następnych. Trzeba się bowiem zastanowić nad tymi kilkoma (very few) pytaniami mediów, które jednak zadano, a Trump odpowiedział.

Dlaczego.akurat od tych mediów i kto oraz po co taką kolejkę ustawił? Jeśli to bowiem była - niektórzy uważają - ustawka, to w całości, a nie we fragmentach.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 2 marca 2025 12:31
2 marca 2025 12:51

Dokladnie  tak  !!!

I  juz  po  niespelna  2  dobach  od  tej  HUCPY  duuuzo  sie  okazalo  i  uslyszalo  naszym  oczom  i  uszom.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:45
2 marca 2025 12:51

Casus Ukrainy to jak Niemcy 1945. Linia podziału tam gdzie doszli sowieci i wojska koalicji. USA chce powtórzenia manewru bo jak będzie umowa o lokacji interesów to linia podziału będzie trwałą granicą. Ale też kiedyś pieprznie, i co będzie powodem? Zagranie jest doktrynalnie celowe casus Łaby przesuniętej na wschód. To są projekty na dziesięciolecia a nie na kadencję. Nastąpi zmiana władzy na Ukrainie i Trump dopnie swego. Należy pamiętać, że Trump jest fajterem swego zaplecza o którym cicho, sza. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:47
2 marca 2025 12:52

Nie ma więcej sprzętu. I nie ma żołnierzy. I nie ma w ogóle przytomności. Jak kiedyś pisałeś, Europa zachowuje się jak Królestwo Jerozolimskie tuż przed upadkiem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:47
2 marca 2025 12:53

tylko ze części zamienne do  sporej części tego sprzetu trzeba kupić w USA

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:15
2 marca 2025 12:55

To zależy w jakich aspektach rozpatrujemy "grozę".

Gruzini to waleczni indywidualiści potrafiący stawić czoło w sytuacjach kryzysowych.  Mogą być bardziej bezwzględni w interakcjach osobistych.

Podczas gdy Ukraińcy wykazują większą strategiczną bezwzględność i  determinację, zorganizowaną waleczność w kontekście narodowym, są bardziej zdeterminowani w długofalowej walce.

Ukraińcy - strategia

Gruzini - emocje

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kamiuszek 2 marca 2025 12:52
2 marca 2025 12:59

BlackRock wynajmie żołnierzy gdzieś po świecie. W "głodnych" rejonach tego swoata nie ma klopotu z chętnymi. Bo BlackRock najwięcej zainwestował nad Dnieprem i w zasadzie ta wojna toczy się o utrzymanie tego, co ten fundusz inwestycyjny kupił , czyli tereny wraz z politykami.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Drzazga 2 marca 2025 12:55
2 marca 2025 13:02

Gruzinów jest jakieś 10-cio krotnie mniej, a wliczając "diasporę", to  jeszcze mniej.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:45
2 marca 2025 13:05

Naprawde? Z tego co ogladam to nikt nie jest gotowy na fundamentalne zmiany, ktore do wiekszosci przyjda z zewnatrz, a do tego to wszystko zmierza.

Nikt nie wie jaki plan ma Trump? Byc moze wcale nie ma planu i gra na doswiadczenie i improwizacje. Cala reszta wydaje sie nie miec zadnego planu.

Inicjatywe ma Trump. Cala reszta pozostaje w reakcji do tego co on robi lub zamierza robic. To ustawia sprawe w taki sposob, ze reszta jest w tej chwili co najmniej jeden krok do tylu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 2 marca 2025 13:05
2 marca 2025 13:11

Dokladnie  tak  !!!

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Kuldahrus 2 marca 2025 10:02
2 marca 2025 13:12

To, co widziałeś, jest tym co było, a nie żadną grą. 

Trump zaproponował uczciwy deal - podpisanie umowy o surowcach miało odbyć się jawnie i przy otwartej kurtynie, w obecności dziennikarzy - bardziej jawnie być nie może. Korzyść Ukrainy była oczywista - korzyść ekonomiczna Trumpa niekoniecznie - bo nie wiadomo ile tych surowców jest, czy są łatwe do wydobycia itd. 

Żełeński nie potrafi pojąć, iż poza USA nikt nie załatwi mu pokoju i nikt poza USA nie da mu gwarancji możliwych do przyjęcia - bo jakby chciał i mógł, to już by to zrobił. Pozostali mogą poklepywać go po plecach i mówić "jesteśmy z tobą".

Logika Żełeńskiego jest taka, iż nie należy ufać Putinowi - co jest interpretowane tak: żadna umowa, żadne rozwiązanie wstrzymujące wojnę nie ma sensu - jedynym rozwiązaniem do zaakceptowania byłoby sprowadzenie Moskwy do parteru - czyli, jak słusznie - publicznie mu wytknięto jedynie III WS byłaby gwarancją. 

Co do intencji USA, a przy okazji naszej, polskiej pozycji - to wystarczy czytać wiadomości  w tle, gospodarcze. Właśnie (3 dni temu) przeprowadzono pierwszy rozładunek w gdańskim terminalu kontenerowym, który może obsługiwać kontenerowce każdego rozmiaru. Wokół Gdańska budowane są centra logistyczne z magazynami - przez amerykańską firmę. W grudniu ub. r. wydano pozwolenie na budowę pływającego terminala LNG w Gdańsku. To nie są inwestycje, jakich dokonuje się w kraju, który ma zostać porzucony czy wydany na pastwę Moskwy.

Tydzień temu Polska zamówiła kolejne 5 tysięcy zestawów do satelitarnego internetu Starlink dla Ukrainy. Polska jest stroną umowy i opłaca abonament za lwią cześć działających na Ukrainie Starlinków. Żełeński chyba wie, iż te Starlinki są wykorzystywane w celach obronnych - a nie po to, by Ukraina miała dostęp do fejsbuka. Co robią "przyjaciele Ukrainy"? Puszczają plotki, iż jak Żełeński nie podpisze umowy o minerałach to mu Amerykanie wyłączą dostęp. Co pisze Musk, który jest blisko Trumpa i jest właścicielem Starlinka? Pisze, że to kłamstwo:

https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/militaria/polacy-wysylaja-starlinki-do-ukrainy-my-tez-oplacamy-ich-abonament/6r6q4yj

Przed podpisaniem "umowy o minerałach" Trump przedłużył sankcje na Rosję na kolejny rok:

Odpowiedni dokument opublikowano w amerykańskim Rejestrze Federalnym. Informuje on o utrzymaniu do 6 marca 2026 roku reżimu nadzwyczajnej sytuacji w stosunkach międzynarodowych USA i Rosji.

https://wiadomosci.wp.pl/tylko-tego-boi-sie-rosja-donald-trump-zdecydowal-jednym-podpisem-7130090385374144a

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 2 marca 2025 12:31
2 marca 2025 13:13

> Dwa tygodnie temu gosciu chcial kupowac Grenlandie

Nie jest pierwszym. Jednym z pierwszych byl Seward

Proposed United States acquisition of Greenland

Tu tez wspominaja o tym:

That Time The United States Was Thinking Of Buying Iceland
 

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @valser 2 marca 2025 13:05
2 marca 2025 13:14

Wg mnie Trump musi nadrabiać stracony czas. Plan był taki jak widzimy na tym zdjęciu (2021). Trochę się posypał i Polska miała w tym spory udział. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek 2 marca 2025 12:52
2 marca 2025 13:19

Tak, a Tusk, to Balian z Ibelinu, który otworzy bramy Jerozolimy przed Saladynem...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 2 marca 2025 12:53
2 marca 2025 13:19

Nie ma w ogóle o czym gadać, to jest pieprzenie dla słabych umysłowo. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 2 marca 2025 11:32
2 marca 2025 13:19

> Zełenski  jednak umie włozyć garnitur jak odwiedza swojego prawdziwego pracodawcę

Kapitalna uwaga, sprzedaje dalej (jesli mozna)  :)))

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 2 marca 2025 12:55
2 marca 2025 13:20

Trzeba uważać, żeby nie zawiązali koalicji i nie podbili świata

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 marca 2025 13:05
2 marca 2025 13:22

No i właśnie wymienieni przeze mnie stanęli po stronie Trumpa. Polska jest podzielona, ale ubecy i ich potomstwo popierające Tuska są w mniejszości. Mam nadzieję, że reszta jest krok do tyłu

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 13:22
2 marca 2025 13:30

Godzina proby jeszcze nie nadeszla, a jak nadejdzie, to zanim sie zrobi jakis wiekszy krok na zewnatrz, trzeba miec wysprzatane wlasne podworko. Wiekszosc ludzi jest jednak organicznie slaba i chce miec tzw. swiety spokoj i za ta cene nie bedzie walczyc o swoje, tylko pojdzie na kolaboracje.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Wolfram 2 marca 2025 13:12
2 marca 2025 14:01

Przyłączam się do Twojego komentarza. Argumenty są dobrze dobrane.

Jeśli dotychczas potrzebny był dowód, to właśnie go mamy: Żełeński jest niesamodzielny. Wieloaspektowo niesamodzielny. Prawdopodobna przyczyna jego chęci postawienia się Trumpowi polegała na dążeniu, aby z poczucia grzeczności Trump też przyjął postawę niesamodzielności. Wtedy negocjacje trwałyby dalej choć, poniekąd, trwanie byłoby wyłudzone. 

Rzeczywiście, momentem spięcia (point of no return) było wystąpienie J.D. Vance'a. Dlatego to on pierwszy zareagował i to emocjonalnie, bo (moim zdaniem) ma on pewną, a rzadką dziś cechę wyróżniająca go spomiędzy polityków amerykańskich. Tą cechą jest jego osobiście manifestowany idealizm o katolickiej podstawie. Właśnie dlatego obaj (tj. on z Trump'em) stanowią ciekawy i potencjalnie skuteczny tandem. Czegoś takiego w historii prezydentury USA jeszcze nie było.

Warto przyjrzeć się działaniu tego tandemu. Zatem, Vance zamanifestował sprzeciw. Żełeński skontrował. Chwilę to trwało, a Trump milcząc słuchał zachowując sobie prawo ostatniego słowa. Mało kto zauważył, że w pewnym momencie Trump powstrzymywał akurat Vance'a. Ten od razu zrozumiał, ale Żełeński dalej brnął przenosząc swoje tyrady bezpośrednio na Trumpa. Usiłował go sformatować. No to doczekał się ostatniego słowa od Trumpa.

Teraz zwolennicy teorii ustawki powinni sobie wyobrazić, ile pracy i stranności wymagałoby wyreżyserowanie takiej sceny w teatrze i dopilnowanie jej przez inspicjenta zwłaszcza, jeśli aktorzy sami układaliby teksty swoich kwestii.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 2 marca 2025 12:29
2 marca 2025 14:26

Jeśli to przyszły kanclerz Friedrich Merz, to chyba wiadomo, skąd poczucie bezkarności (gwarancji) u Zełenskiego. Pan Merz to wszak niedawny były przewodniczący Rady Nadzorczej niemieckiej fili największego na świecie funduszu inwestycyjnego BlackRock, de facdto wlasciciela (bogactw naturalnych) Ukrainy.

Tak że wcale nie jest pewne , czyt Trump ma do dyspozycji najmocniejsze karty w tym pokerze szulerów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 2 marca 2025 14:01
2 marca 2025 14:28

Pardon,  Orjan`ku,...

...  ale  w  tej  ustawionej  i  pokazowej  hucpie  ,,nie  chodzilo  o  te  sliwki,  tylko  po  cos  tam  wlazl,,  !!!

 

Zelenski  zachowal  sie  jak  BURAK  i  dal  sie  sprowokowac,...  a  dzis  mamy  tylko  dalsze  ,,bicie  piany  i  siwy  dym,,...  i  cala  mase  roznych  dennych  narracji,  insynuacji  i  improwizacji  -  zupelnie  nie  na  temat  -  bo  tak  po  prawdzie  to  nawet  ,,niewiadomo,,  co  to  bylo.  On,  nie  powinien  tam  ,,gadkowac  bez  tlumacza.

Bo  wyszlo  to  co  wyszlo,  ze  ,,dyplomacja,,  -  to  DNO  i  6  METROW  MULU.

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda 2 marca 2025 12:29
2 marca 2025 14:32

A ten z lewej na fotce to kto ?

No to ...taki niemiecki ...Retinger - mógł o dowolnej porze wejść do Białego Domu albo Downing Street10 pogadać z prezydentem albo premierem. Nie musiał przechodzić z tragarzami... 

zaloguj się by móc komentować

klon @Pointblack 2 marca 2025 13:14
2 marca 2025 15:05

Jeśli plan miał być zgodny ze zdjęciem,  co spowodowało, że skrajne postaci skoczyły sobie do gardła? Działania USAID?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pointblack 2 marca 2025 11:18
2 marca 2025 15:09

Tak jak już @Kamiuszek, @Mniszysko i @Orjan wcześniej napisali - bardzo dziwne zachowanie obu stron i formuła jak na oficjalne spotkanie dyplomatyczne. Wpaść w emocje i pokłócić się to mogą koledzy na piwie, a nie głowy państw przy takim spotkaniu w świetle kamer.
Jest taka możliwość, że Zeleński chciał w ramach demonstracji odwalić chamówę, ale wtedy zachowanie prez. i wice USA byłoby inne moim zdaniem.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @pike 2 marca 2025 11:35
2 marca 2025 15:10

Co jest 10 razy biedniejsze, USA?

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Wolfram 2 marca 2025 13:12
2 marca 2025 15:16

Chodzi mi tylko o to że nie wiemy tak naprawdę co się dzieje dopóki nie przyjdą jakieś konkrety.

Nikt nie może być pewny czy to było specjalnie, czy Zelenski specjalnie odwalił chamówę.

W każdym razie dzięki temu co się stało na tym spotkaniu Trump uzyskał wiele cennych informacji, poprzez obserwację reakcji.

 

 

zaloguj się by móc komentować


saturn-9 @stanislaw-orda 2 marca 2025 12:53
2 marca 2025 15:24

Znaczy sprzęt nie jest na gwarancji?  We Francji ubolewają [w DE też], że tzw "MittelEuropa" czyli Polska zakupami nie wspiera europejskiego kompleksu militarno-wojskowego. Więc będzie ciężko z częściami zamiennymi.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @peter15k 2 marca 2025 11:32
2 marca 2025 15:30

Dlaczego Pan wkleja zdjęcie sprzed wojny, kiedy Żeleński spotykał się z każdym w garniturze? Takie zdjęcie to manipulacja, zupełnie niepotrzebna. Obniżająca tylko jakość tego miejsca. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @stanislaw-orda 2 marca 2025 12:59
2 marca 2025 15:31

Złośliwi w DE powiadają, że BlackRock w osobie przewodniczącego CDU [Friedrich Merz [38][39] ] położył łapę na Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @kamiuszek 2 marca 2025 12:39
2 marca 2025 15:31

Dobrze Pan to zauważył. Kwestia ubioru jest tutaj drugorzędna. Trump nie ma z tym problemu. Nie ocenia nikogo po szacie, bo to byłby nonsens. Ubiór Żeleńskiego to pewien symbol i to jest zrozumiałe. Trump zaś nie jest małostkowy, żeby robić z tego problem. Zdenerwowało go dopiero przekraczanie granic przez Żeleńskiego i próba wciskania mu jak się niby Amerykanie będą za jakiś czas czuć. Za te słowo Żelenski powinien już wtedy stamtąd wylecieć. 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @Wolfram 2 marca 2025 13:12
2 marca 2025 15:32

Bardzo trafnie. Dziękuję za ciekawe spostrzeżenia, zresztą tak jak zawsze :)

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @orjan 2 marca 2025 14:01
2 marca 2025 15:33

Zgadzam się. Nie wiem jak można pomyśleć, że to jest wyreżyserowany teatr? To akurat było przeciwieństwo tych wszystkich teatrzyków, którymi nas karmią na każdym kroku. Chociaż raz w życiu zobaczyliśmy polityków w dyplomacji "na żywo" i świetnie, bo od razu wychodzi jakim ktoś jest człowiekiem i można sobie szybko samemu wyrobić zdanie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 2 marca 2025 12:31
2 marca 2025 16:23

Tez uważam, że to teatr, aby wkręcić Europę w wojnę i ją oskubać. Trumo mówił o kosztach ponoszonych przez wojnę na Ukrainie. I wymienił wprist Europe, jaką tę która ma ponieśc koszty. Tonpasuje nie tylko Trumpowi, ale i Żeleńskiemu. Pasuje tez Anglii. I poborcami należności komorniczych uczyni się tych islamistów...nawet Turków. I w ten sposób notka Coryllusa spina się....:)  Jest i teatr, są widzowie, są kasjerzy biletowi i są aktorzy oraz reżyser, scenograf i "pani od muzyki", czyli Meloni-melomanka. Aha..są też kaskaderzy i twórcy efektów specjalnych. Premiera już niebawem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 2 marca 2025 15:33
2 marca 2025 16:25

No właśnie dlatego, że PO RAZ PIERWSZY ZOBACZYLIŚMY poliryków "na żywo" w dyplomacji, nie wierzę, że to było na serio. Trump-ekshibicjonista?

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 16:30

"Tak naprawdę gwarancji serio dla lokalnie rządzącej ekipy udzielił tylko ZSRR instalując tu swoją agenturę"

W punkt,prawdziwe gwarancje zawsze pochodzą od okupanta...zawsze.

Zaborcy udzielili gwarancji polskiemu ziemiaństwu i jakby na to nie patrzeć,zachowali swoją własność-paradoks-ale to inny szeroki temat,takie gdybanie.

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 2 marca 2025 16:30
2 marca 2025 16:35

Pomjająć Austryjaków.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 2 marca 2025 13:12
2 marca 2025 16:38

Trumo mówił, że zarobią,bardzo dużo. Biła pewność, wiec ja bym nie napisał, że niewiadomo czy Trump zarobi. Zarobi..spoko.

Z Żeleńskim i Ukrainą jest ten problem dla wielu obserwatorów, że to ONI NIE ROZUMIEJĄ, iż Żeleński jest marionetka Anglii i w całości od niej zależny. Więc, jeśli zrobił to, co zrobił, to tak chciał Londyn i analizowanie, czy Żeleński to głupi czy nie głupi nie ma tu sensu. Juz to pisałem u K-Bedryczko, że tak naprawdę analizując politykę Ukrainy trzeba analizować politykę Anglii. Za to zdsnie zostałem poproszony o nie pisanie u niego i jeszcze wyszydzony, że w takim razie zażądano ode mnie analizy polityki Anglii. Widać, że ta teza wnerwia speców od Ukrainy. Nie wiem dlaczego, bo Żeleński poleciał wprost do Londynu po tym spotkaniu, a wcześniej Londyn z Waszyngtonem coś tam sobie w cztery oczy gadali.

Anglii zależy na osłabieniu UE. Ttumpowi zależy na ściągnięciu "należności komorniczych" z UE (czyli nakazanie, aby to UE płaciła od tej pory za wijnę na Ukrainie i w ogóle za wojnę z Rosją). A więc obu konkurentom to pasuje. Dogadali się. Zrobili coś, co ja nazwałem teatrem. Nie wiem jeszcze po co to zrobili, ale świta mi coś takiego, że po to, aby aktywować agenturę angielską i amerykańska w UE, która ma wystąpić w roli prowokatorów i anty-amerykanów (u nas Giertych, bo jest prorosyjski i czekam na kolejnych). Bo jakoś trzeba puścić domino w ruch.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 2 marca 2025 16:38
2 marca 2025 16:49

To bardzo, bardzo prawdopodobne.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @Pointblack 2 marca 2025 11:18
2 marca 2025 17:09

"Amerykanie pewnie wcześniej wiedzieli, że młody nie przyjechał się dogadać, bo dostał inne gwarancje. Jego strój był pierwszym wyraźnym sygnałem. Dlatego Trump na wejściu mu to wytknął. Ubiór to był wyraźny znak."

 

Przecież on w tej bluzie od dresu wszędzie jeżdzi już od lat.

Taki sznyt, chce pokazać że jest twardziel i wojownik.

Trump już mu napomknął, jakim to twardzielem jest i dzięki komu.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 2 marca 2025 16:25
2 marca 2025 17:17

Żeleński prowokował i zachowywał się chamsko. Być może dlatego, bo tak kazał mu Londyn, Obama lub jeszcze ktoś inny. Tak też mogło być. Tego nie wiemy. Co go akurat nie tłumaczy. Pojedynek wygrał Trump, wypadł zdecydowanie lepiej. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Drzazga 2 marca 2025 12:11
2 marca 2025 17:31

"Niby nic, ale jeśli w cały ten syf wpakowała Ukrainę Ameryka to nie zdziwię się jak nienawiść Ukraińców odwróci się że zdwojoną siłą przeciwko tym, którzy nie dotrzymują umów."

 

Umowy się zmieniają, w zależności od administracji.

Obama z urzędnikami swoimi wpakował Ukraińców w ten syf i wojnę, finansując euromajdan i usuwając Janukowycza.

I mamiąc Ukrainę członkostwem w NATO i UE.

Rosja ani nie odda zajętych terytoriów, ani nie zgodzi się na wejście Ukrainy do NATO.

Śmiem twierdzić że gdyby wtedy Trump był prezydentem do tej całej awantury i wojny by w ogóle nie doszło.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:47
2 marca 2025 17:37

"Tak, chce wzmocnienia NATO, a wszyscy wołają, że nie, bo NATO jest już i tak mocne."

 

Można tylko wzruszyć ramionami.

BBC podało oficjalnie że siły lądowe Zjednoczonego Królestwa to 70 tysięcy żołnierzy.

Premier UK gotów jest posłać na Ukrainę [nie wiem po co], 2500 wojska.

O Niemczech czy Francji to już nie ma co wspominać.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 2 marca 2025 17:17
2 marca 2025 17:38

Noe ma sensu rozpatrywac trgo spotkania w kategoriach "lustereczko powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy w świecie". Nie zniżajmy się do tego poziomu piaskownicy. Żeleński to aktor zawodowy, a Trump polityczny.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 2 marca 2025 16:38
2 marca 2025 17:50

"""Ttumpowi zależy na ściągnięciu "należności komorniczych" z UE (czyli nakazanie, aby to UE płaciła od tej pory za wijnę na Ukrainie i w ogóle za wojnę z Rosją)."""

Taki obrót sytuacji ogarniam, ale jak się to ma do twierdzenia, że "Rosja jest w grupie kapitałowej z USA" ?
Moskwa byłaby aż tak nisko w hierarhii aby wykonywać samobójcze rozkazy?
 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @MarekAd 2 marca 2025 15:30
2 marca 2025 17:54

Dziekuje że mi Pan przypomniał, że obniżam jakość tego miejsca.  Proszę o zarzuty merytoryczne. Zdjęcie pokazuje, że Zełenski mógł się ubrać w garnitur. Ba mógł uratować Ukrainę ale namieszał. Wejście kapitałowe firm amerykańskich ,które co warto przypomnieć miały zainwestować dopiero w eksploatacje nowych złóż i poprzez obecność powstrzymać ekspansję Rosji. Teraz Rosja ma drogę otwartą. Aż do naszej granicy. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Szczodrocha33 2 marca 2025 17:37
2 marca 2025 17:59

<<< Premier UK gotów jest posłać na Ukrainę [nie wiem po co], 2500 wojska.>>>

Jako listek figowy? Alibi do wepchnięcia tam wojsk innych państw np?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 2 marca 2025 17:37
2 marca 2025 18:04

Friedrich Merz był w zarządzie BlackRock Germany... Będzie wojna z Trumpem...

(...)Zasiadał w zarządach wielu firm, w tym BlackRock Germany. Prawnik korporacyjny i renomowany multimilioner, Merz jest również licencjonowanym prywatnym pilotem i posiada dwa samoloty.(...)

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @peter15k 2 marca 2025 17:54
2 marca 2025 18:08

Zdjęcie sugeruje, że Żeleński zrobił wyjątek i ubrał się w garnitur, a to nieprawda. Proszę tego nie odbierać osobiście, ale powtórzę, to jest manipulacja. Ja też nie przepadam za Żeleńskim, szczególnie po jego występie u Trumpa. Warto jednak trzymać się faktów, przynajmniej tam gdzie jest to łatwe do sprawdzenia i nie zaniżać się do chwytów poniżej pasa. Tylko tyle.

zaloguj się by móc komentować

Traube @peter15k 2 marca 2025 17:54
2 marca 2025 18:11

Pan naprawdę nie rozumie czy tylko tak udaje?

Ewidentnie sugeruje Pan, że Żeleński TERAZ ubiera garnitur, kiedy odwiedza "swojego prawdziwego pracodawcę".

Wystarczy wpisać w google po polsku "Żeleński w garniturze" i wyskakuje pełno takich fotek. Tyle, że one są wszystkie sprzed wojny.

Zarzut jest zatem merytoryczny. Świadomie czy nie, manipuluje Pan.

Podkreślam też, że ani Żeleński, ani jego strój, mi się nie podobają i uważam za żenadę, że się tak na spotkanie z prezydentem USA wystroił. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarekAd 2 marca 2025 17:17
2 marca 2025 18:15

Bez  przesady,  Panie  Marku,...

...  jeszcze  daleeeka  droga  do  wygranej  Trump`ka  !!!

 

Z  cala  pewnoscia  byl  CWANSZY,  co  nie  dziwi,...  ale  ,,maly  Wolodia,,  tez  sie  uczy  i  nie  stoi  w  miejscu.  A  ja,  taki  ,,ciemny  ludek,,  tez  pozyskalam  ciekawa  wiedze  i  przypomnienie  realiow,  o  tych  detych  i  skandalicznych,  zlodziejskich    rozgrywkach  ,,dyploMATOLSKIH,,   miedzy  SZULERAMI.

Ktorzy  w  d*pie  maja  miliony  cierpiacych  ludzi  ,,w  swoich  gierkach,,.

 

Jak  sobie  te  HUCPE  probuje  zreasumowac  -  to  wychodzi  szok,  stupor  i  ciezki  bol  glowy  w  jednym.

DNO,  po  prostu  dno. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarekAd 2 marca 2025 17:17
2 marca 2025 18:15

Bez  przesady,  Panie  Marku,...

...  jeszcze  daleeeka  droga  do  wygranej  Trump`ka  !!!

 

Z  cala  pewnoscia  byl  CWANSZY,  co  nie  dziwi,...  ale  ,,maly  Wolodia,,  tez  sie  uczy  i  nie  stoi  w  miejscu.  A  ja,  taki  ,,ciemny  ludek,,  tez  pozyskalam  ciekawa  wiedze  i  przypomnienie  realiow,  o  tych  detych  i  skandalicznych,  zlodziejskich    rozgrywkach  ,,dyploMATOLSKIH,,   miedzy  SZULERAMI.

Ktorzy  w  d*pie  maja  miliony  cierpiacych  ludzi  ,,w  swoich  gierkach,,.

 

Jak  sobie  te  HUCPE  probuje  zreasumowac  -  to  wychodzi  szok,  stupor  i  ciezki  bol  glowy  w  jednym.

DNO,  po  prostu  dno. 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 2 marca 2025 17:38
2 marca 2025 18:17

Bez przesady z tym jego aktorstwem. Dla mnie to nie była piaskownica. W takich emocjonalnych sytuacjach można w jakiś sposób poznać człowieka. Wszystkiego nie da się wyreżyserować.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @klon 2 marca 2025 17:59
2 marca 2025 18:18

No cudownie, więc jednak sojusznicy chcą rozkręcać konflikt. Premier UK po raz nie wiem który dowodzi, jak bardzo Anglikom na Ukrainie i kontrolowaniu jej zależy. Jak wyśle tam swoich, to Putin nie będzie miał problemu, żeby zrzucić też bombę na ww-ę, a do Londynu wciąż daleko... Wniosek jeden - trzeba jednak te plecaki sobie szykować. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Traube 2 marca 2025 18:11
2 marca 2025 18:20

Sprawa garnituru jest poboczna. Każde zdjęcie można uznać za manipilację w zależności of tego jakich głębokich przekonań to dotyka u dyskutantów.  Mam inne pytanie - czy ujawnienie faktu że USID finansował gender, LGBT i nawet  Majdan Pana zaskoczyło ?  

zaloguj się by móc komentować

klon @peter15k 2 marca 2025 18:04
2 marca 2025 18:24

Pewne decyzje chyba już zapadły i są wdrażane. Pierwsze 4 minuty wystarczą...
 

Może być, że spotkanie w Owalnym było kolejnym "filmikiem" do uzasadnienia przyszłych kroków.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 2 marca 2025 17:31
2 marca 2025 18:26

Wlasnie,...

...  wiekszosc  z  tej  ,,polYtycznej  holoty,,  juz  zapomniala  jak  na  majdanie  2014  zaklinala  rzeczywistosc  i  obiecywala  GRUSZKI  NA  WIERZBIE  aby  SIE  DORWAC  do  UKRAINY  !!!

 

I  sie  dorwali,...  i  eksploatuja  ja  do  dzisiaj  ILE  WLEZIE,...  ze  sami  nawet  nie  wiedza  co  tam  jeszcze  jest  i  na  jak  dlugo  starczy.

 

A  juz  czeka  ,,kolejny  projekt,,  -  WIELKi  HOLOKAUST  w  Gazie...  bo  na  Benka  Trump`ek  nie  ma  bata.    

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 2 marca 2025 17:37
2 marca 2025 18:28

Przeciez  to  jest  PUSTACTWO  i  BANKRUCI  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 2 marca 2025 17:54
2 marca 2025 18:32

A ja twierdzę,ze wcale nie obniżasz jakości tego miejsca Peterze.Spotkanie w Owalnym Gabinecie już samo w sobie było antydyplomatycznym -spotkaniem na cały świat w świetle kamer - stąd określenie "kłótni" między głowami państw jak by nie było.

Jedni zwracają uwagę na ubiór,drudzy na mowę ciała,inni na zachowanie i fiasko spotkania. Trump zdarł jednak zasłonę teatralną,co wzbudziło ruch i przerażenie w Europie...A wywołało to istną lawinę,bo jedni zrozumieli,następni myślą ,że to okazja uwolnić się od wpływów USA.

To bicie piany---Europa nie przygotowana w żaden sposób militarnie,a najłatwiej i najtaniej jest jej porozumieć się z Putinem i dalej uprawiać stare gierki do czasu. Nic innego,nic konkretnego,a dyplomacja międzynarodowa przeradza się macaniem kur,aby złote jaja znosiły... Smutek dla zwyczajnych ludzi...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Paris 2 marca 2025 18:26
2 marca 2025 18:33

Za to Benek na Trumka ma, a holocaust trwa w Gazie od półtora roku. Jednak filmów o tym nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarekAd 2 marca 2025 18:08
2 marca 2025 18:38

Nie  ma  znaczenia,...

...  w  co  byl  zestrojony  ten  zaprzedany  i  niesamodzielny  SLUP  i  PAJAC,  zwany  ,,prezydEtem,,  Ukrainy  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Traube @peter15k 2 marca 2025 18:20
2 marca 2025 18:41

Nadal udaje Pan, że nic nie rozumie. U mnie zdjęcie Żeleńskiego nie dotyka żadnych przekonań. Sugestia, że ubrał ten garnitur akurat na takie spotkanie, była kłamstwem. Tym bardziej, że ubierał garnitur choćby na spotkania z Dudą czy Morawieckim. Na to, a raczej na Pańską reakcję na zwróconą mu uwagę, zareagowałem.

Pytanie o USAID jest w tym kontekście od czapy.

A co do głębokich przekonań, to gdyby mi się zdarzyło taką fotkę, z takim komentarzem, zamieścić, to po zwróceniu mi uwagi przeprosiłbym za błąd i przyznał się do pomyłki. A Pan zachowuje się, jak - z przeproszeniem - Tusk. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Traube 2 marca 2025 18:11
2 marca 2025 18:41

Zeby  wszyscy  tak  ,,manipulowali,,...

...  to  by  bylo  pieknie  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @klon 2 marca 2025 18:24
2 marca 2025 18:42

Jest oczywiste że Rosja nie chce Zełenskiego na Ukrainie.  Trump też nie . Moim zdaniem Zełenski reprezentuje mówiąc eufemistycznie - "inną grupę kapitałową" i inną koncepcję społeczno-gospodarczą.  Poza tym Biden ( w zasadzie syn ) był szantażowany nagraniami. Tego się nie toleruje .   Tak więc Rosji i USA w tym "po drodze". W innych sprawach też jak już pisałem. My z kolei musimy utrzymać USA w Europie środkowej. Merz pracował w zarządzie BlackRocka i będzie grał na wypchnięcie USA z Europy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 2 marca 2025 18:18
2 marca 2025 18:48

Tak,...

...  w  Jalcie  sie  spisali  ,,sojOsznicy,,  wiec  dzisiaj  tez  ,,Hco  sie  spisac,,  !!!

 

Taka  bandycka  tradycja  anglosaska,...  przeciez  to  proste  jak  drut.  Ale  pamietajmy,  kto  pod  kim  dolki  kopie,  to  czesto  sam  w  nie  wpada.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Traube 2 marca 2025 18:41
2 marca 2025 18:49

Z tym porównaniem do Tuska, to pan chyba trochę przeszrżował. Jeszcze chwila i powstanie grupa rekontrukcyjna Draka w Owalnym. ;)

zaloguj się by móc komentować

Traube @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 18:54

"Merz pracował w zarządzie BlackRocka i będzie grał na wypchnięcie USA z Europy."

To ciekawa koncepcja zważywszy na fakt, że BlackRock jest amerykańską firmą.

Rozumiem, że gdyby pracował w zarządzie Gazprom Germania grałby na zaostrzenie sankcji wobec Rosji.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Traube 2 marca 2025 18:41
2 marca 2025 18:58

Stosuje Pan chwyty erystyczne w zamiarze deprecjonowania tekstu merytorycznie - zarzut - manipulacja zdjęciem.  Prosze o odpowiedz na pytanie w co Pan wierzył przed ujawnieniem źródła finansowania USID  ?  Z czym Pan się nie zgadza w tekście ?

zaloguj się by móc komentować

Traube @BeaM 2 marca 2025 18:49
2 marca 2025 18:58

Chodzi mi o reakcję. 

Dziwne jest dla mnie, że ewidentne kłamstwo i głupkowate tłumaczenia na zwróconą uwagę spotykają się na tym portalu z takim uznaniem. Właściwie to kol. MarekAd powinien się teraz bić w piersi i przepraszać. No i ja razem z nim. 

zaloguj się by móc komentować

Traube @Traube 2 marca 2025 18:54
2 marca 2025 18:59

Sorry, to było do Peter15k.

zaloguj się by móc komentować

Traube @peter15k 2 marca 2025 18:58
2 marca 2025 19:01

Poddaję się. Nie będę takich durnych dyskusji prowadził. Odniosłem się TYLKO I WYŁĄCZNIE do fotki, uwagi MarkaAd i Pańskich krętactw w odpowiedzi. Bez odbioru.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @peter15k 2 marca 2025 18:58
2 marca 2025 19:02

Niech pan nie odwraca kota ogonem, napisał pan:
" Zełenski  jednak umie włozyć garnitur jak odwiedza swojego prawdziwego pracodawcę "

I pod spodem wstawił pan zdjęcie sprzed wojny.

 

Czy pan uważa użytkowników SN za idiotów?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Kuldahrus 2 marca 2025 19:02
2 marca 2025 19:10

Stosuje pan erystykę - zdjęciem deprecjonuje zawartość merytoryczną tekstu. Pozdrawiam . Zełenski był u Schwaba w garniturze. Panu sie świat też zawalił po ujawnieniu źródeł finansowania USID ?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Traube 2 marca 2025 19:01
2 marca 2025 19:11

Proszę sie też odnieść do meritum tekstu. Czysta erystyka.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Traube 2 marca 2025 18:54
2 marca 2025 19:19

BlackRock jest amerykańską firmą tak jak Geroge Soros ma obywatelstwo amerykańskie. To nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Konfrontacja dotyczy firm i korporacji amerykańskich. Wyrzucani są pracownicy CIA, FBI to też obywatele amerykańscy. Czy ja muszę tłumaczyć takie proste sprawy. Jeżeli ktoś pracował w zarządzie firmy BlackRock to znaczy nie sprzątał tam kibli .Ktoś go tam powołał i płacił grubą forsę. Na tym kończę dyskusję bo nie mog się doczekać merytorycznych zarzutów do tekstu. 

zaloguj się by móc komentować


peter15k @BTWSelena 2 marca 2025 18:32
2 marca 2025 19:31

Nie wiem czy sprawa garnituru tak wkurzyła czy raczej sugestia o pracodawcy Zełenskiego. Raczej to drugie.  Moja opinia o Schwabie prezentowana tutaj była kwestionowana. Wielu świat się zawalił bo okazało się że większość zjawisk ideologiczno-kulturowych była finansowana z USID. No ale wylazło szydło z worka.  Są już głosy że Zełenski spartolił sprawę co może się odbić także na nas. Sam się dzisiaj dowiedziałem, że ta amerykańska propozycja nie była wcale taka głupia. No ale zobaczymy. 

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @klon 2 marca 2025 15:05
2 marca 2025 19:33

Plany się zmieniają i na razie poza słowami i pomocą, nikt sobie do gardeł nie skoczył. Mamy innego premiera w Brytanii, inną partię w Niemczech i w USA wygrał nie ten co miał (miała). W Polsce mamy u steru ludzi, którzy byli w latach 2007-2014, najlepszymi sojusznikami Putina. Sikorski, którym się zachwycają różni patrioci, chciał dawac wgląd Rosjanom w systemy tarczy antyrakietowej! Przypominam, że na poczatku, to polski premier jeździł po Europie i zachecał do poparcia Ukrainy. Niemcy i Francuzi czekali na upadek Kijowa. Nadal mamy sytuację w której oni walczą cudzymi rękami, a wrazie zawieszenia broni, wrócą do wspólnych interesów. To jest gra prowadzona na wielu poziomach i nikt nie wie jak się zakończy. Chodzi o to by nie dać sie oszukać różnym ekspertom i politykom. Nie nabierać się na tzw. poglądy. Zresztą co ja tam wiem. Mogę tylko rysować atrakcyjnych i odważnych ludzi.

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @Szczodrocha33 2 marca 2025 17:09
2 marca 2025 19:40

To wszyscy wiemy, ale może Trump liczył na jakiś ukłon. Pamietam jak Coryllus kiedyś odnowił stosunki z Braunem. Chyba tylko na jedne Targi. Powiedział mi wtedy, pół żartem, że każe mu zgolić brodę. ;-)) Wtedy jeszcze mieliśmy złudzenia, że pan Grzegorz jest kimś innym. Dlatego, dobrze, że tego nie zarządał, ale w realnym Świecie tak to powinno wyglądać. Każdy deal może mieć pewne zewnetrzne oznaki. 

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 19:43

Żyjemy przed dużymi zmianami!

Czy będziemy żyć po dużych zmianach - oto jest pytanie ?

zaloguj się by móc komentować

klon @Pointblack 2 marca 2025 19:33
2 marca 2025 19:43

Ktoś tam jednak kłów używa. Putin i Żełeński byli na tym zdjęciu razem i o to pytałem.
Lekce na SN umożliwiają trzeźwiejszą ocenę i uczą jak traktować słowa polityków. Więcej prawdy w  Pana "obrazkach" zobaczyłem niźli od eksperta usłyszę, zatem nie mam blokady aby pytanie zadać w kwertii "niegraficznej".

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @klon 2 marca 2025 19:43
2 marca 2025 19:54

Patrzę jak dyletant, ale lata lecą i ufam coraz mniej w to co widzę.
Po prostu lepiej działać niż ufać tzw. ekspertom. 
Dzięki za dobre słowo.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @peter15k 2 marca 2025 19:10
2 marca 2025 20:07

Tak ciężko napisać: "przepraszam, nie wiedziałem, że to zdjęcie sprzed wojny, nieudany żart"

OK

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 2 marca 2025 19:02
2 marca 2025 20:17

To w tym ferszalungu on śpi, je i nie daje do prania.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Henry 2 marca 2025 19:43
2 marca 2025 20:44

> Czy będziemy żyć po dużych zmianach - oto jest pytanie ?

:D

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 2 marca 2025 20:07
2 marca 2025 21:02

Kuldahrusie -naprawdę nie warto o spierać się o garnitury ,w takich sytuacjach.Niektórzy przywiązują wagę (jak w pierwszym komentarzu,rączka w prawo,rączka na lewo )i co ona oznaczała,albo całkowita mowa ciałka... na co zwrócił uwagę także Biały Dom,że to niegrzeczne. Wcale nie byli lepsi w dyplomacji ,chociaż w garniturkach.

Niektórzy to uważają,że ta wojenka na Ukrainie nie trwa od 3 lat,tylko co najmniej od 2014 roku i chyba to nie diabeł tam mieszał w tym kotle,ale ta i inna dyplomacja...niekoniecznie w garniturkach.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Kuldahrus 2 marca 2025 20:07
2 marca 2025 21:09

Ta presja Państwa złozenie samokrytyki  przypomina do złudzenia metody stalinowskie. Zdjęcie oczywiście było prawdziwe i moim zdaniem nie sugerowało spotkania po wizycie w USA ze Schwabem ale mogło wywołać takie skojarzenie .  W tekście tego jednak nie było.   Natomiast skoncentrowanie się Państwa uwagi tylko na zdjęciu jest znamienne i dotknęło Was osobiście.  Presja na samokrytykę bardzo przypomina zakodowany widocznie kod kulturowy PRL.

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 2 marca 2025 12:47
2 marca 2025 21:11

Tusk chciał uspokoić wyborców Trzaskowskiego, że wszystko jest dobrze i nie ma sie czego bać, coby się nie odwrócili. Tylko, że Europa nie spieszy się z wysłaniem tej potęgi na Ukrainę. Na misję stabilizacyjną to owszem pojadą, gdy ktoś/USA zapewni bezpieczeństwo, żeby pokój był sprawiedliwy, tzn. żeby z ukraińskiego tortu coś ukroić.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Kuldahrus 2 marca 2025 20:07
2 marca 2025 21:14

Towarzyszu złóżcie samokrytykę - to zdjęcie stawiało w złym świetle tow Zełenskiego...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Henry 2 marca 2025 19:43
2 marca 2025 21:15

No właśnie Henry!- oto jest pytanie.Ja w swojej bezsilności -prałabym po pyskach taką dyplomację,a raczej wszelkich dyplomatołków.

Dokąd idziesz, Panie? ,czyli Quo vadis...odwieczne pytanie...bo zmiany rzeczywiście przyśpieszają...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 2 marca 2025 21:14
2 marca 2025 21:16

:))) Właśnie miałam napisać, że już jest takie wejście w role, że pan Kuldahrus jak Donald Trump przywoluje pana peter15k niczem pana Zełeńskiego do porządku

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stachu 2 marca 2025 21:11
2 marca 2025 21:48

"Tylko, że Europa nie spieszy się z wysłaniem tej potęgi na Ukrainę. Na misję stabilizacyjną to owszem pojadą, gdy ktoś/USA zapewni bezpieczeństwo, żeby pokój był sprawiedliwy, tzn. żeby z ukraińskiego tortu coś ukroić."

 

Potęga Europy może być mierzona ukazami komisji europejskiej.

Ile robaków i owadów ma zawierać pieczywo, jaki kształt ma mieć banan, i jakie rozmiary ogórek.

 

Żadnej misji stabilizacyjnej nie będzie.

Ustabilizuje się wszystko i skończy się wojna jak wywalą Zelenskiego [co moim zdaniem już się szykuje], i Trump dogada się z Putinem.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Szczodrocha33 2 marca 2025 21:48
2 marca 2025 21:56

Dopóki Rosja nie podpisze bezwarunkowej kapitulacji, to trzeba się z nią dogadywać, niestety.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stachu 2 marca 2025 21:56
2 marca 2025 22:01

Facet który ma 6 tysięcy głowic nuklearnych, w tym środki przenoszenia o zasięgu międzykontynentalnym, nie podpisuje nawet warunkowej kapitulacji.

 

Zelenski jest tępy i liczy na europejskich przyjaciół.

Nadzieja jest matką głupich jak to niektórzy mówią.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
2 marca 2025 22:03

Trump administration asks Zelenskyy to leave White House after tense  exchange - YouTube

Prysnął z podkulonym ogonem.

Trump mu przekazał radę:

"nie podskakuj jak chodzisz po jajkach"

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 2 marca 2025 22:01
2 marca 2025 22:36

Zełe jest od początku zakładnikiem. Za dużo weksli podżyrował, więc nie może mieć  samodzielnego manewru. Przecież  nie po to wystawia się politykom weksle, aby mieli swobodę w swoim postępowaniu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 2 marca 2025 22:36
2 marca 2025 22:50

No tak, nie może nawet jak Dyzma powiedzieć:

"a weksle proszę pana, to były...

rozumie pan?

były, ale się zmyły.."

 

Te weksle to się nie zmyją.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @qwerty 2 marca 2025 12:51
2 marca 2025 23:29

Gdy Pan to napisał, o tej linii podziału w 1945 roku, to zaraz przypomniał mi sie generał Patton i jego samowolny rajd poprzez Czechy. Ponoć pierwsze pancerne zagony  już wchodziły na Dolny Śląsk. Wybito mu to z głowy /dosłownie/. Ale Donald Trump jest ponoć nieobliczalny :))) Zatem nie wiadomo, co będzie. 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @Traube 2 marca 2025 19:01
3 marca 2025 00:50

Kolego Traube, jest taki słynny cytat Marka Twaina i on idealnie pasuje do pokrętnych tlumaczeń peter15k :) Mnie wystarczy, że jest tu kilka osób, które rozumieją słowo manipulacja. 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @BeaM 2 marca 2025 21:16
3 marca 2025 00:51

Pan Kuldahrus nie wchodzi w żadne role, ani nie przywołuje nikogo do porządku. Zwraca tylko uwagę na rażącą manipulację, obok której trudno przejść obojętnie. Dziwne, że Pani tego nie widzi.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MarekAd 3 marca 2025 00:51
3 marca 2025 01:45

Proszę już nie drążyć tematu rzekomej manipulacji i odwoływać się do sumienia kilku osób,bo pan Kuldahrus nie potrzebuje adwokata i zakończył komentarz. Sprawa garnituru ,czy bez ,jest taką podobną dyskusją ;czy wojna na Ukrainie toczy się od 2014 ,czy od chwili czołgów 2022 i niektórzy kilometrami dowodzą sobie racji w necie.Notka gospodarza jest zupełnie innym tematem i dodatkowe dochodzenie jest zbędne. No i bez urazy,MarkuAd...

zaloguj się by móc komentować

Henry @BTWSelena 3 marca 2025 01:45
3 marca 2025 03:13

Muzyka, tfu Muza łagodzi obyczaje ;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @mniszysko 2 marca 2025 12:34
3 marca 2025 04:53

Wizyty innych głów państwowych też odbywały się przy obecności dziennikarzy: premier Japonii, Netanyahu, Macron. 
Trump lubi media. :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarekAd 3 marca 2025 00:51
3 marca 2025 08:21

To jest efekt taniej scenografii. Przecież gość ubiera i zdejmuje swój strój sceniczny tylko do roli która gra i w którą publika ma wierzyć. Ojej jaka to ofiarą chodzić w jednych majtkach i ich nie zdejmować. Na cześć ..? To on tego wdzianka nie zdejmuje? Przecież to jest element socjotechniki i gość w ten sposób narzuca swoją przewagę. Dajecie się zwariować. Dobrze że strzyże włosy bo jaja byłyby większe. Pokazanie, że facet potrafi stosować zasady przez ubiór pokazuje, że facet narzuca dyktat 'zasady to ja' i w ten sposób ogrywa frajerów. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @KOSSOBOR 2 marca 2025 23:29
3 marca 2025 08:28

Utrzymanie pozycji jest istota zawarcia nie rozejmu lecz międzynarodowo uznawanego pokoju. Wojny na przetrzymanie Ukraina nie wygra ale przepieprzy wszystko. Szkoda tylko ludzi co myślą że to jak w kabarecie. Ciekawe, że wiele lat temu eksplozja kabaretowych szoł też przyniosła zmiany na scenie politycznej. Haratamy w gałę? Oddziaływania medialne na społeczeństwo to już nie eksperci lecz przekazy podprogowe i widowiska sterujące reakcjami np. śmiechem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 3 marca 2025 08:28
4 marca 2025 08:50

"Wojny na przetrzymanie Ukraina nie wygra ale przepieprzy wszystko."

Zelenski powiedzial:

"albo Ukraina będzie wielka, albo jej wcale nie będzie"

Raczej to drugie.

Tylko on jest zbyt tępy żeby to zrozumieć.

To jest jak oświadczenie Mikołajczyka, że Polska nigdy się nie pogodzi z utratą Wilna i Lwowa.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Szczodrocha33 4 marca 2025 08:50
4 marca 2025 09:01

Po kilku "głębszych" (w jego przypadku raczej wdechach niż kieliszkach)  bohaterstwo nie zna granic.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować