-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Konferencja w Uniejowie - podsumowanie

Zakończyła się siódma sesja Latającego Uniwersytetu Leszczynowego, sesja, która była jakąś zaskakującą drogą pod górkę, sfinalizowaną awarią rzutnika w sali rycerskiej zamku uniejowskiego, gdzie odbywały się wykłady. Dzięki Wawrzyńcowi, który wszystko jakoś pospinał na krótko, udało się w końcu te slajdy wyświetlać. Przyznam, że mam dosyć i najchętniej nie organizowałbym więcej konferencji. Stres jest za duży, a ja, czy to ze starości, czy to po covidzie, mam jakieś zaniki pamięci. Wielu jednak uczestników przekonywało mnie, że konferencje powinny dobywać się nadal. Postaram się więc przedstawić tu wszystkie za i przeciw.

Uniejów był obiektem tanim. Jest położony w teoretycznie nieatrakcyjnym miejscu, choć wszyscy dobrze widzieli, jak dziwaczny jest ten sposób oceny lokalizacji. Miasteczko jest po prostu fantastyczne, iluminowane w nocy, a ilość dobrych obiektów, w których można się zatrzymać bliska jest ilości prywatnych domów. Wszędzie są hotele, przez środek miasta płynie Warta, piękna i czysta, miasto położone jest w środku kraju, z Grodziska jedzie się do Uniejowa półtorej godziny. Zamek jest własnością samorządu, co wpływa na umiarkowaną cenę. No, ale to jest wyjątek, bo wszystkie inne obiekty są droższe. Cena za salę i pokoje dla wykładowców oraz lunch i przerwę kawową w Wąsowie była o 7 tysięcy wyższa niż w Uniejowie, a zapisało się tam o dwadzieścia osób mniej niż do Uniejowa. Powtórzę – gdyby nie ofiarność jednej z czytelniczek, konferencja ta nie odbyłaby się na pewno. A jeśli ona by się nie odbyła musiałbym odwołać także Uniejów i tak by się zakończyła nasza przygoda. Żeby w ogóle zarezerwować sobie miejsce w jakimś obiekcie, na pół roku do przodu, bo inaczej przecież nie można, muszę zapłacić zaliczkę stanowiącą około połowy całej kwoty. Doradzano mi, bym negocjował. Proszę Państwa, mam opóźnienia w wydawaniu nawigatora, mam książki do napisania, targi go zorganizowania i normalne życie do tego. Jeśli planuję konferencję, to chcę by wszystko było zarezerwowane w możliwie krótkim czasie, tak, by pozwolić ludziom na podjęcie decyzji co do uczestnictwa. Wszyscy wiemy, jak opornie idzie wpłacanie wpisowego. Modyfikacja polegająca na tym, że otwierają listę chętni, pewni swojego udziału, którzy płacą później, nie sprawdziła się. Po konferencji w Wąsowie na Uniejów zapisało się od razu pięć osób i żadna w konsekwencji nie zapłaciła. Żadna też nie odwołała swojego udziału. Musiałem się dopytywać jakie mają plany. Odpowiedział mi jeden pan – odmownie.

Większość przybyłych uczestników, nie deklarując niczego wcześniej, zapłaciła w ostatniej chwili. To nie może tak wyglądać, albowiem kosztuje mnie za dużo nerwów. Jeśli ten aspekt całej przygody nie spotyka się ze zrozumieniem, to ja nic nie mogę poradzić, niestety. Konferencje nie będą się odbywały. Nie zaryzykuję 10 tysięcy zaliczki i nie będę się trząsł przez pół roku odrywając płatki z nagietka i mamrocząc – zapłacą, nie zapłacą, zapłacą nie zapłacą…Wolę zająć się czymś innym, mniej stresującym, a bardziej zyskownym. Na przykład organizowaniem wieczorów autorskich, albo kiermaszów czy targów.

W Uniejowie wielokrotnie powracał temat wysokości wpisowego. Większość rozmówców zgadzała się z tym, że należy podnieść to wpisowe. I ja też tak uważam. Skłania mnie do tego pobieżny przegląd oferty obiektów, które do zorganizowania konferencji się nadają. Wszystko podrożało, jest inflacja, podniesienie wysokości wpisowego o 20 złotych nie rozwiązuje moich problemów i nie wywołuje u mnie entuzjazmu połączonego z chęcią organizacji kolejnej konferencji w jakimś ciekawym miejscu.

Różni szatani podsuwają mi pomysł, by te konferencje odbywały się w miejscach mniej malowniczych, ale za to tańszych, i żeby głównymi atrakcjami byli tam wykładowcy, oraz życie towarzyskie po wykładach. Powiem krótko – Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!

Nie będziemy się spotykać w zabudowaniach po PGR Kostomłoty, które miejscowy wójt przerobił na agroturystykę. Nie będziemy tam ciągnąć prof. Kucharczyka i nie będziemy mu tłumaczyć, że tak trzeba, bo taka jest mądrość etapu, a kiedyś wrócimy na salony i znów będą kanapki z łososiem oraz ciastka i kawa dostępna przez cały dzień. Konferencje muszą odbywać się w zamkach i pałacach. Okoliczność ta bowiem podnosi ich rangę i nie degraduje uczestników, co jest – uważam – najważniejsze. To oczywiście kosztuje, a więc pojawia się w tym miejscu kwestia częstotliwości konferencji. Jak pamiętamy w roku 2018 zorganizowaliśmy cztery imprezy. To był absolutny wyczyn. Pewnie gdyby nie pandemia kontynuowalibyśmy ten sukces, ale stało się inaczej. Liczba uczestników po zarazie zmniejszyła się w zasadzie o dwie trzecie. Zmalał też entuzjazm i on się nie powiększy jeśli będziemy zaniżać poziom. Tylko jak go podwyższyć i co zrobić, żeby ludzie znów chcieli jeździć na konferencje i mieli pewność, że to jest właściwy wybór? Sami Państwo zobaczcie, jakie są kłopoty z wytypowaniem odpowiedniego obiektu. W Uniejowie zaproponowałem, żeby najbliższa konferencja, jeśli w ogóle miałaby się odbyć, zlokalizowana była w jednym z podwarszawskich pałaców. Przejrzałem wczoraj ceny pokojów w tych obiektach. Zaczynają się od 420 zł. za noc w miejscu oddalonym o 100 km od Warszawy. Im bliżej miasta tym drożej. Oczywiście, można w okolicy poszukać tańszych noclegów, można znaleźć jakieś agroturystyki, ale na tym ucierpi tak kochane przez uczestników życie towarzyskie. Wśród licznych lokalizacji jakie proponowano i jakie ja proponowałem, padła też nazwa Chlewiska. Oczywiście z komentarzem, że jest za drogo. Wczoraj sprawdziłem – wcale nie jest tam drogo, jeśli porówna się to z cenami w Małej Wsi czy pałacu Aleksandrinum, czy z cenami w Łochowie. Oczywiście to są wielkie obiekty i wszyscy się tam pomieszczą, tylko czy wszyscy będą chcieli i mogli tam nocować? Ja myślę o tych Chlewiskach od dawna, także dlatego, że obok jest Szydłowiec, piękne miasteczko, gdzie jest sporo noclegów. Poza tym okolica jest fantastyczna, a do tego dojeżdża się tam obwodnicą im. Sat Okha. Jest to także idealne miejsce na konferencje zimową, albowiem pomiędzy pałacem, a wozownią, gdzie są sale wykładowe i pokoje, a także restauracja z fantastycznym zupełnie jedzeniem,  znajduje się długi, prowadzący przez park, oszklony korytarz. Można sobie więc spacerować po pokrytym śniegiem parku w szlafroku i kapciach. I to jest naprawdę wygodne. No, a cena pokoju jeśli porównać ją z cenami bliżej Warszawy wcale nie jest taka szalona. Zrozumiem jednak wszystkie obiekcje.

Kolejną kwestią jest odległość od skupisk ludzkich, w których mieszkają czytelnicy naszych blogów i książek. Oczywiście najwięcej jest ich w wielkich miastach środkowej i zachodniej, a także południowej Polski. Trudno mi jest więc proponować Państwu ciekawe, ale odległe obiekty leżące przy wschodniej granicy, bo wielu z Was tam po prostu nie dojedzie. Krasiczyn jest świetną lokalizacją na lato, ale jak tam dotrze Michał z Goleniowa albo Matka Scypiona? Gdyby chodziło o mnie, wszystkie konferencje organizowałbym na Śląsku, Dolnym albo Górnym. Bo miałbym wtedy gwarancje, że większość tu obecnych się tam zjawi. Ceny pokojów w dolnośląskich obiektach nie są wcale tak wysokie, można je porównać z warszawskimi, a ilość obiektów, które na konferencję się nadają jest po prostu olbrzymia. Podobnie jak ilość miejsc noclegowych. No, ale Dolina Pałaców byłaby także lepsza na lokalizację zimową, przejście z Wojanowa przez park w Łomnicy do zaśnieżonego zamku Karpniki i pokrytego szronem parku wokół tego obiektu, to jest naprawdę niezwykłe przeżycie. A niedaleko jest jeszcze browar w Miedziance, co pewnie zainspirowałoby wszystkich, którzy w Uniejowie, nie zważając na deszcz, ruszyli z zamku, przez kładkę na rzece, wprost ku browarowi o nazwie „Wiatr” położonemu po drugiej stronie miasta.

Proszę zwrócić uwagę, że cały czas mówię o cenie pokoju, a nie o cenie sali wykładowej, posiłku czy serwisu kawowego oraz honorarium dla wykładowców. To są osobne sprawy.

Stosunkowo najgorzej jest z lokalizacjami północnymi oraz położonymi najbardziej na zachód. Ja bym Państwa chętnie zabrał do pałacu w Brodach, gdzie mamy ciągle tę niepowtarzalną atmosferę końca wojny, znaną z serialu „Stawka większa niż życie”, a ulice wyglądają tak, jakby przed chwilą przewaliła się tam kolumna ciężarówek z wycofującymi się żołnierzami Wermachtu, której towarzyszył, na motocyklu, oficer nazwiskiem Hans Kloss. No, ale do takiej wyprawy potrzebne jest lato, długi dzień i głębokie przekonanie, że Państwo naprawdę chcecie tam jechać. Hotel jest tam w oficynie, bardzo dużej, sala konferencyjne w kaplicy drugiej oficyny, a pałac Henryka Bruhla jest ciągle w ruinie, ale trwa odbudowa. Wszystko razem robi niesamowite wrażenie, a zarządzająca obiektem pani Elżbieta obiecuje, że znajdzie wszystkim miejsca w okolicznych agroturystykach, jeśli ktoś się nie zmieści w hotelu.

Moglibyśmy też pojechać do pałacu Hanza niedaleko Grudziądza, albo do pałacu Mortęgi na Świętej Warmii, ale obiekty te znam tylko z Internetu. To byłoby dla jednych egzotyczne, dla innych bliskie sercu, bo lubią Mazury i Bory Tucholskie. No, ale czy Śląsk przyjedzie?

Trzeba więc, co mam nadzieję wyjaśniłem, znaleźć takie miejsce, które będzie bezapelacyjnie ciekawe i dobrze się kojarzące, miejsce, które wywoła przemożną chęć odwiedzenia go, nawet przez osoby mieszkające w Goleniowie czy Szczecinie. Miejsce to musi być dostępne, czyli droga musi być dobra. Jeśli nie taka opcja, to może inna? Musimy znaleźć miejsce na tyle bliskie Mazowszu, Małopolsce i Śląskowi, skąd przyjeżdża większość uczestników, żeby wszystkim było w miarę łatwo dojechać, a cena nie była tak wysoka jak w Chlewiskach. Przynajmniej teraz musimy wykonywać takie kombinacje zanim wszyscy znów nie powrócą i nie zrozumieją, że nie mogę organizować takich imprez za 270 zł od osoby. Powyższe jednak decyzje wywołują kolejne problemy. Większość naszych stałych wykładowców jest z Poznania, albo z Warszawy. Większość nie ma prawa jazdy i ma bardzo napięty grafik. Trzeba więc będzie poszukać nowych wykładowców. Czy oni zgodzą się wystąpić w obiekcie oddalonym od duży ośrodków, nawet jeśli będzie tam prowadziła dobra droga? To wszystko należałoby ustalać już teraz, jeśli – jak domagała się tego większość uczestników konferencji w Uniejowie – ma się odbyć następna impreza. No, ale ja mam teraz inne rzeczy na głowie i muszę trochę odpocząć. Nie wiem więc kiedy będzie kolejna konferencja.

Doradzano mi, żebym zmienił system przyjmowania wpłat. Na konferencjach logopedycznych, w których uczestniczy moja żona wygląda to tak – mimo mniejszej liczby wykładowców, kosztują one drożej, a do tego są dwa terminy płatności. Ci, którzy wpłacą wcześniej uiszczają opłatę mniejszą, na przykład 400 zł. Ci zaś, którzy płacą później muszą wyłożyć 470 zł. Nie wiem czy zdecyduję się na ten system, ale wiele wskazuje, że tak. Musimy jednak ustalić, czy konferencje mają się odbywać nadal.

Od siebie powiem tak – opłata musi wzrosnąć do 370 zł od osoby. Nie ma mowy, żeby to było mniej.

Po głębokim namyśle, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, te widoczne, a także niewidoczne, uznając za ważne wszystkie państwa emocje, dobre przeżycia, ale także ograniczenia, proponuję na razie dwa obiekty: Janów Podlaski i Rytwiany. Nie ustalamy jeszcze żadnego terminu. Może to być za rok, albo za półtora. Trzeba znaleźć wykładowców gotowych tam przyjechać, trzeba się zorientować ile co będzie kosztowało. Janów oczywiście na lato, a Rytwiany na późną jesień, jeśli konferencja miałaby się odbywać w tym samym roku. Sam muszę te obiekty najpierw obejrzeć, bo nigdy tam nie byłem. Uznałem jednak, że Janów jest na tyle atrakcyjnym miejscem, że każdy zechce go obejrzeć wiosną, albo latem. Dojazd do Janowa znacznie się poprawił, cały czas można tam jechać trasą szybkiego ruchu. Nawet jeśli ktoś mieszka w Szczecinie. Z Rytwianami jest trochę gorzej, ale są one w Świętokrzyskim, blisko Małopolski, Lubelszczyzny i wcale nie tak daleko od Śląska. Pałac ma fatalnie zrobioną stronę, ale to mnie nie zniechęca, bo obok jest coś takiego https://pustelnia.com.pl/ Jest to obiekt, który na pewno zainspiruje wielu uczestników. No, a poza tym okolica wiąże się ze sławnym Dziersławem z Rytwian. Nie urządzam nad tym żadnego głosowania, żeby była jasność. Zadecyduję sam, ale chętnie wysłucham wszystkich głosów dotyczących zamieszczonych tu dziś treści.

 

Na koniec napiszę jeszcze, że zorganizowany przez nas koncert, którego bohaterkami były Eugenia i Władysława, miał swoje konsekwencje. Oto Eugenia znalazła pracę w szkole muzycznej w Brzezinach, a pewnie niebawem wyjedzie do Łodzi i tam będzie pracować w swoim zawodzie, czyli będzie kształcić pianistów. Jak widzimy warto podejmować trud i warto pomagać, Eugenia była bliska decyzji o rezygnacji z zawodu i pasji, chciała się zatrudnić w Biedronce, albo w jakiejś fabryce. No, ale dzięki nam pozostała artystką i pedagogiem.



tagi: pieniądze  uniejów  konferencje  transport  przyszłość  lokalizacja  terminy 

gabriel-maciejewski
19 września 2022 08:42
55     3623    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 września 2022 09:56

Organizacja konferencji to udręka. Ale owoce są niesamowite. Cieszę że mimo schodków i slalomu konfa w Uniejowie się udał. 

Szczerze z mostu. Ty za dużo rzeczy robisz sam. Twoi pracownicy i fanatycy na tyle już widzą, co się dzieje, że możesz ich zaprzągnąć i obarczyć większymi obowiązkami. W tym konferencyjnymi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 19 września 2022 09:56
19 września 2022 09:58

Nie mogę, bo obawiam się różnych autorskich pomysłów, które nie wyjdą mi wcale na dobre

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 września 2022 09:58

Ja uważam, że to wszystko zależy od tego jak wydawnictwo na tych konferencjach wychodzi. Jeśli różne projekty mają być opóźniane i ogólnie wydawnictwo musi tracić na tym, żeby tylko konfernecja się odbyła to można przynajmniej na razie się wstrzymać na rzecz jakichś mniejszych imprez, tak jak te targi w Grodzisku albo np. wspomniane przez Ciebie spotkania z autorami(mniejszy wkład finansowy a większa możliwość zdobycia nowych odbiorców, tak myślę). Sądzę, że ważne jest też, czy konferencje przyciągają nowych czytelników, czy to jest raczej przyjemność dla stałych bywalców. Nie mówię żeby od razu całkiem rezygnować z konferencji, ale żeby przeczekać ten najgorszy czas jeśli konferencje póki co stają się dużym obciążeniem.
Ta propozycja z wielkością opłaty w zależności od tego kiedy kto wpłacił to dobre rozwiązanie i ja bym to połączył z zaliczką i twardym terminem ostatecznym po którym zaliczka przepada bez względu na to, czy ktoś przyjedzie czy zrezygnuje, tak jak to jest przy rezerwacji noclegu w hotelach.
Nawet bilet na film kupuje się i kina nie obchodzi, czy przyjdziesz na film, czy nie, kupujesz bilet i tyle, a zwrot pieniędzy obowiązuje tylko w przypadku jeśli seans nie odbył się z winy kina.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 19 września 2022 09:58
19 września 2022 10:00

Zaliczki są bez sensu. Kwota jest zbyt mała

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 września 2022 10:01

"Oto Eugenia znalazła pracę w szkole muzycznej w Brzezinach, a pewnie niebawem wyjedzie do Łodzi i tam będzie pracować w swoim zawodzie, czyli będzie kształcić pianistów. Jak widzimy warto podejmować trud i warto pomagać, Eugenia była bliska decyzji o rezygnacji z zawodu i pasji, chciała się zatrudnić w Biedronce, albo w jakiejś fabryce. No, ale dzięki nam pozostała artystką i pedagogiem."

I to jest super wiadomość. Brawo!

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 19 września 2022 10:01
19 września 2022 10:03

I jeszcze dostaje zaproszenia na koncerty

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 19 września 2022 09:58
19 września 2022 10:08

Rozumiem, że masz odpowiedzialność, firmujesz swoim imieniem. Ale wtedy nakreślasz ramy poza które współpracownicy nie mogą wyjść. Możesz podpiąć odpowiedzialność pod imiona współpracowników. Zawsze będzie na ciebie, ale chłopaki też powinny się wdrażać. Niech wezmą na siebie część stresu. Organizacja konf to ważny punkt w CV.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Kuldahrus 19 września 2022 10:01
19 września 2022 10:09

Zgadzam się z moim przedmówcą. Super wieści!!

zaloguj się by móc komentować


Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 września 2022 10:10

Moje gratulacje odnośnie wsparcia kariery Eugenii i Władysławy!

Moje subiektywne i egoistyczne uwagi odnośnie konferencji. :))

1. Opłata 370 zł.

Dowiedziałem sie w Uniejowie, że podobno koneferncje organizowane przez radio WNET miały 3 wykładowców i kosztowały 300 zł. już się nie odbywają.

2. Nie dyskutując nad oczywistymi wyjątkowościami organizowanych przez Gabriela Maciejewskiego konferencji każdemu uczestnikowi/uczniowi dobrze zrobi  przedyskutowanie materiałów wykładowych. Nie mówiąc o niepowtarzalnych spotkaniach/ rozmowach z wykładowcami. Wszystko odbywa sie na gruncie prywatnym, jest mały "luzik"  i to jest wartość której nie obejmuje żadna cena konferencji.:)))

Rozmawiałem z prof. Kucharczykiem i Panem Fryczem i to było bardzo sympatyczne. Niestety na następne rozmowy nie starczyło czasu. Nie rozmawiałem z wykładowcą Gabrielem Maciejewskim! Chociaz miałem taki plan. :(

3. Na temat miejsca nie wypowiadam się, bo każde jest odległe od Gdańska. Ma to swoje zalety i wady, o których nie muszę pisać.

Ogólnie jestem ZA organizowaniem konferencji.

Natomiast decydujące słowo w tej kwestii ma organiaztor, Gabriel Maciejewski, który poświęcić musi swój czas, a także ponosi ryzyko, tzw. handlowe.

Pozostaje tylko czekać i życzyć dużo zdrowia, bo reszta przyjdzie...

Na koniec chciałem podziękować za kolejną udana koferencję. Każda jest inna i ma swoje wady i zalety. Na szczęście zalety i korzyści są większe niż wady!

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
19 września 2022 10:12

uwaga techniczna:

proponowana wyskośc opłaty w kwocie 370 zł może byc nieaktualna już za kwartał, a co dopiero za rok.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
19 września 2022 10:13

Ja bardzo dziękuję za konferencję. Zgadzam się z decyzją podwyższenia opłaty, ponieważ nie da się dalej ciągnąć konferencji po cenie sprzed 2 lat. Można wysokość  wpłaty uzależnić od terminu albo wprowadzić jakąś kwotę bezzwrotną, która musi zostać uiszczona w konkretnym terminie. Deadline na wpłaty jest absolutnym wymogiem. Jeżeli się nie ryzykuje swoimi pieniędzmi, to wtedy łatwo kręcić nosem.

Proszę nie zwracać uwagi, to moje zdanie, czy ktoś mieszka bliżej czy dalej jakiegoś obiektu. Nie tylko z powodu odległości można nie przyjechać. Czasy są trudne a będą jeszcze trudniejsze, zatem proszę przede wszystkim wypocząć, nabrać sił, uporządkować sprawy związane z pisaniem i wydawnictwem, a potem konferencja. Uważam, że jedna rocznie wystarczy (przynajmniej na chwilę obecną) , ale to znowu tylko moja opinia. 

Jeszcze raz dziękuję za zorganizowanie konferencji w Uniejowie, za świetne wykłady i mile spędzony czas. 

Wspaniała wiadomość, że pani Eugenia znalazła odpowiednią pracę. 

Pozdrowienia dla małżonki i wszystkich nawigatorów! 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 19 września 2022 10:10
19 września 2022 10:13

Dzięki. Ten Uniejów mimo wszystkich obsów był jednak fajny. Miejsce jest odpowiednie

zaloguj się by móc komentować




Kuldahrus @Matka-Scypiona 19 września 2022 10:13
19 września 2022 10:28

"Proszę nie zwracać uwagi, to moje zdanie, czy ktoś mieszka bliżej czy dalej jakiegoś obiektu. Nie tylko z powodu odległości można nie przyjechać. "

Uważam, że odległość ma jednak duże znaczenie, jakby nie patrzeć to jest wyjazd tylko na weekend, więc jak ktoś miałby jechać np. z Wrocławia do Białegostoku tylko na weekend to pewnie zrezygnuje.
Optymalnym rozwiązaniem jest to już wypróbowane, czyli organizwoanie w miejscach gdzie jest najwięcej czytelników albo przynajmniej blisko autostrad, gdzieś bliżej "środka", gdzie każdy nie będzie miał problemu żeby dojechać szybko i komfortowo.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 19 września 2022 10:28
19 września 2022 10:29

Janów jest blisko autostrady

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 19 września 2022 10:28
19 września 2022 10:31

Z Wrocka do Janowa jedzie się 6 godzin, cały czas autostradą

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 19 września 2022 10:29
19 września 2022 10:33

Tak, ale pewnie wielu czytelników z zachodniej granicy odpadnie, ale sądzę, że ten tryb który przyjąłeś przy pierwszych konfernecjach, że jedną zrobiłeś bliżej zachodu, a kolejną już bliżej wschodu jest dobry, każdy będzie zadowolony.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Kuldahrus 19 września 2022 10:33
19 września 2022 10:51

Niestety, ale to nie jest do końca prawda. Ja też bym chciała mieszkać na południu Polski, bo można wyskoczyć na piwo do Pragi. Ale tak nie jest. Nie zadowoli Pan wielu, a nie o zadowolenie ludzi chodzi. Konferencje to pieniądze, a ryzykuje nimi człowiek, który sam zarabia na wszystko. SAM. Powtarzam. Jeśli CHCĘ pojechać do Pragi, to Pragi nie obchodzi, że muszę przejechać całą Polskę. Jadę, bo tak chcę. Wyjazd często nie wychodzi z powodu odległości, ale tego, że np w zawodzie nauczyciela urlop nie wchodzi w grę i nie można w piątek wziąć urlopu. Nie oznacza to jednak, że Gospodarz ma kogoś zadowalać z tego powodu i w obiekcie na jego ulicy zorganizować konferencję. Chyba zostaliśmy trochę rozbestwieni jako uczestnicy. Takie jest moje zdanie. Poza tym już jedna konferencja odbyła się tylko dzięki większemu wkładowi jednej z uczestniczek, której wszyscy powinniśmy serdecznie podziękować. Ale tak nie może być. Po prostu. Lepiej niech konferencje nie będą organizowane, bo Gospodarz nerwowo się wykończy. I kto wtedy będzie pisać te cudowne książki? My? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 19 września 2022 10:51
19 września 2022 10:57

Gwoli wyjaśnienia - znacząco większemu wkładowi jednej z uczestniczek, a nawet bardzo znacząco większemu

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @gabriel-maciejewski
19 września 2022 11:11

Nie każdy ma czas aby przyjechać na taką konferencję. Podejrzewam, że znaleźliby sie chętni by w późniejszym czasie obejrzać nagranie interesujących ich wykładów (oczywiście za odpowiednią opłatą). Czy rozważał Pan nagrywanie tych wykładów i dystrybucję na płytach? Nawet nie musi być super jakość - wystarczy proste zgranie z kamery na płytę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioterrr 19 września 2022 11:11
19 września 2022 11:13

Nie, nie każdy ma czas przygotować takie nagranie. I jaki miałby być nakład? Zrobiłbym setkę, a sprzedał 20. Konferencje są dla tych co maja czas, trudno

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @gabriel-maciejewski 19 września 2022 11:13
19 września 2022 11:34

A po co robić od razu taki duży nakład i zamawiać w drukarni/tłoczni?

Napiszę z własnego doświadczenia, bo tak robię, choć nie z nagraniami wideo:

- drukarka do druku na płytach - 400 zł,

- płyta dvd - 5 zł (naprawdę wodoodporne, można myć pod wodą, druk nie schodzi), bezokładkowe pudełko - 1 zł,

- przygotowanie opisu do nadruku - 1 godzina na całość - jednorazowa robota - tylko nazwa konferencji + nazwa wykładu.

- nagranie i wydruk 1 kopii - max 30 minut.

Sugerowana cena za 1 wykład dla ostatniej konferencji: 1/6 wpisowego (bo było 6 wykładów) + koszty materiałowe + wysyłka.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Pioterrr 19 września 2022 11:34
19 września 2022 11:37

PS. przesadziłem z czasem - policzyłem czas nagrywania. Moja realna aktywność to 5 minut, bo jak się nagrywa, to nie muszę siedzieć i czekać.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 19 września 2022 10:57
19 września 2022 11:38

Dlatego tak być nie może. Wielkie podziękowania dla tej Pani! 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioterrr 19 września 2022 11:37
19 września 2022 11:40

Wtedy już organizowanie konferencji będzie zbędne. Gospodarz spotka się z wykładowcą, nagra prelekcję i może ją sprzedawać. Ale pojawi się kolejny problem. Prawa autorskie... 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Matka-Scypiona 19 września 2022 11:40
19 września 2022 11:49

1. Nie. Nie będzie. Konferencja to także osobiste spotkania i rozmowy po wykładach. Nigdy nie byłem, ale z opisów uczestników wynika, że to wielka wartość dodana. Poważne wystawy mają swoje katalogi z wysokiej jakości zdjeciami i opisami. Po co jechać i oglądac oryginał obrazu, jak można sobie kupić taki katalog lub album z nim?

2. To może być jakaś przeszkoda. Nie znam się. Ale chyba da się to jakoś zawrzeć umowie z wykładowcą. Najwyżej jego wykład nie bedzie udostępniany.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
19 września 2022 13:22

Piękne zadbane miejsce, cudne krajobrazy, iluminowane zabytki, doskonali prelegenci, świetni ludzie, dobre jedzenie, a w browarze rzemieśiniczym doskonałe piwo w ośmiu różnych smakach (z badawczego obowiązku spróbowałem wszystkich).

Do tego termy, gdyby ktość się chciał porządnie wygrzać.

I to wszystko w niewielkim polskim miasteczku.

Drogi coraz lepsze i coraz bezpieczniejsze. Coś dla intelektu, podniebienia i ciała, a wszystko, jeśli się wcześniej zdecydować w rozsądnych cenach.

Gdybym to zobaczył w jakiejś kryształowej kuli trzydzieści lat temu to uznałbym, że to lipny pokaz Johne Dee.

Niech żałują ci co uznali, że nie warto.

Dzięki i gorące pozdrowienia oranizatora i dla wszystkich tam obecnych.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 września 2022 13:22
19 września 2022 13:52

Właśnie doszły do mnie różne głosy krytyczne, o których napiszę jutro. Trochę też zmienię dzisiejszą ocenę okoliczności towarzyszących konferencjom

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Matka-Scypiona 19 września 2022 10:51
19 września 2022 14:44

" Nie oznacza to jednak, że Gospodarz ma kogoś zadowalać z tego powodu i w obiekcie na jego ulicy zorganizować konferencję. Chyba zostaliśmy trochę rozbestwieni jako uczestnicy. Takie jest moje zdanie. Poza tym już jedna konferencja odbyła się tylko dzięki większemu wkładowi jednej z uczestniczek, której wszyscy powinniśmy serdecznie podziękować. Ale tak nie może być. Po prostu. Lepiej niech konferencje nie będą organizowane, bo Gospodarz nerwowo się wykończy. I kto wtedy będzie pisać te cudowne książki? My? "

Spokojnie nie chciałem nikogo zabić :-)
Gabriel zapytał się o uwagi, to napisałem, że obecna formuła Latającego Uniwersytetu jest optymalna, bo raz może być na wschodzie, raz na zachodzie i każdemu przypasuje lokalizacja kiedyś.

Jak dla mnie konfernecje mogłyby być cały czas w Uniejowie albo pod Kaliszem i też by było dobrze :-)

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioterrr 19 września 2022 11:11
19 września 2022 14:54

Dystrybucja wykładów na płytach to przeżytek z czasów wszesnej kredy, koszty produkcji przekroczyłyby zarobek ze sprzedaży, to nie jest album muzyczny, ani zapis koncertu żeby wydawać to na płytach. Jeśli już to można umieścić nagranie na youtube do którego dostęp będzie po uiszczeniu opłaty przelewem, albo przez Google-pay, takie mini-VOD.
Tylko według mnie to jest zaprzeczenie idei LULa, po to się robi te konferencje żeby na nie pojechać, a nie oglądać w internecie, jak ktoś nie ma czasu jechać to po prostu to nie jest impreza dla niego, nikt na siłę nikogo nie ciągnie.

Jedyne w czym popieram ten pomysł, to że można byłoby nagrywać wystapienia i wrzucać na youtube np. po 'x' latach(lub miesiącach) od konferencji, to też zawsze będzie jakaś promocja.

 

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 19 września 2022 13:52
19 września 2022 15:02

Jedyne do czego można się przyczepić to obsługa obiektowa przerażona na widok większej ilości gości, którzy są skłonni zamawiać i wydawać kasę.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Kuldahrus 19 września 2022 14:54
19 września 2022 15:07

"Jedyne w czym popieram ten pomysł, to że można byłoby nagrywać wystapienia i wrzucać na youtube np. po 'x' latach(lub miesiącach) od konferencji, to też zawsze będzie jakaś promocja".

Też tak sądzę. Zwłaszcza wykłady o książkach, które jeszcze można znaleźć w księgarni Kliniki Języka.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @Kuldahrus 19 września 2022 14:54
19 września 2022 17:51

1. Może i przeżytek, ale nie znam się na płatnym udostępnianiu treści w necie. Jasne, że to wygodniejsze, ale tego za darmo też nikt nie robi. Są i inne drobiazgi z tym związane, ale jak Gospodarz nie jest zainteresowany, to nie będę pisał swoich uwag do tej formy.

2. Na siłę przed ekran komputera/telewizora też nikt nie zostanie zaciągnięty. To też byłoby tylko dla zainteresowanych.

3. "jak ktoś nie ma czasu jechać to po prostu to nie jest impreza dla niego" SERIO? Kłopoty z frekwencją, o których czytam, pokazują, że LUL staje się bardzo ekskluzywnym klubem. Tak bardzo "ekskluzywnym" że ulegnie samorozwiązaniu. Z braku członków.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioterrr 19 września 2022 17:51
19 września 2022 17:57

Ad.3.
No, ale nikogo na siłę się nie zmusi do uczestnictwa, jak nie ma chętnych to nikt nie będzie dokładał do interesu. Ekskluzywność nie ma tu nic do rzeczy.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Kuldahrus 19 września 2022 14:54
19 września 2022 18:08

Dla mnie też mogłyby być w 1 miejscu, czyli np Uniejowie:) 

zaloguj się by móc komentować


Jerzy-Benedykt @gabriel-maciejewski
19 września 2022 18:34

Planowanie jednej konferencji w roku daje dużą swobodę w wyborze miejsca i podwyższenia opłaty, patrząc od strony kosztów. Osobiście wolę wariant z terminem wiosennym i jesiennym bo bardzo cenię wysoki poziom merytoryczny przedstawianych treści. Skupianie się na zdarzających się wszędzie drobnych potknięciach uwarzam za zasadnicze "odejście od tematu". Tą konferecję odebrałem bardzo pozytywnie z powodu doboru tematów i otoczenia trafnie opisanego przez Wojtka.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Pioterrr 19 września 2022 17:51
19 września 2022 18:40

Niech  sie  pan  tak  nie  martwi  frekwencja  na  LUL`u...

...  bo  jeszcze  wrzodow  pan  dostaniesz  na  zoladku...  i  po  co  to  panu  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Jerzy-Benedykt 19 września 2022 18:34
19 września 2022 18:50

Tez  tak  uwazam,...

...  a  propos  Uniejowa,...  lokalizacja  tam  konferencji  to  byl  strzal  w  10,  a  miasteczko  jest  extra,...  te  browary,  te  TERMY,...  ta  nocna  iluminacja...  naprawde  super  !!!

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
19 września 2022 20:34

> Moglibyśmy też pojechać do pałacu Hanza niedaleko Grudziądza, albo do pałacu Mortęgi na Świętej Warmii, ale obiekty te znam tylko z Internetu.

Sa ciekawe miejsca na Pomorzu jak

Rzucewo:

https://zameksobieski.pl/kuchnia-zamku/sale-restauracyjne/

Pelplin:

https://park-pelplin.pl/

sale:

http://www.biblioteka.diecezja-pelplin.pl/8-uncategorised/wynajem-sal/8-koszt

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @zkr 19 września 2022 20:34
19 września 2022 20:41

Miejsca ciekawe, ale gdzie tam zorganizować kolację i noclegi? Rzucewo nie ma oferty dla biznesu, a cena pokoi zaczyna się od 480 zł

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 19 września 2022 20:41
19 września 2022 21:19

Rzucewo - bylem tam na szkoleniu, bardzo ciekawa lokalizacja, polecam.
OK, noclegi sa drogie ale bardzo blisko mamy Puck, Rede, Rumie, Trojmiasto.

Co do Pelplina - nie wiem jak jest z noclegiem ale obok mamy Starogard Gdanski (max. 15 min samochodem), Tczew, Gniew. Do A1 kilka minut.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 19 września 2022 21:19
19 września 2022 21:38

To nie zadziała. Na stronie nie ma oferty dla biznesu, nie ma wymiarów sal konfernecyjnych, ani ceny za nie, nie ma nic poza informacją, że robią wesela i chrzciny. Co do reszty - noclegi muszą być w obiekcie, gdzie obdywa się konfernecja, większość noclegów. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 19 września 2022 21:19
19 września 2022 21:49

Największa sala w Rzucewie może pomieścić 64 osoby. W Uniejowie było 75

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 19 września 2022 21:38
19 września 2022 21:56

> Co do reszty - noclegi muszą być w obiekcie, gdzie obdywa się konfernecja

OK

To jeszcze z miejsc, ktore znam mozna rozwazyc Gniew

https://www.zamek-gniew.pl/

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 19 września 2022 21:56
19 września 2022 21:59

To dobre miejsce, rozważę je

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Andrzej-z-Gdanska 19 września 2022 10:10
20 września 2022 10:17

Panie Andrzeju, dostałam prośbę o sprostowanie informacji o kosztach konferencji Radia Wnet, żebyśmy byli precyzyjni.

300 zł to był koszt za cały semestr tj. 5 spotkań po 3 wykłady, czyli 15 wykładów.

A tak w ogóle wspaniale było Pana zobaczyć, jak i innych niesamowitych uczestników :)

Wykłady w Uniejowie były na najwyższym poziomie. Prof. Kucharczyk, choćby mówił i o psie zrobiłby to tak ciekawie i z klasą, że szczęka opada. Dr Gontarczyk mimo latających dokumentów tak bezpośrednio walił swoimi znaleziskami, że nie wiem czy moje tętno wytrzyma czekanie na książkę do stycznia. A Łukasz dotknął słodko każdego tak, że nie widziałam jeszcze takiego poruszenia po pierwszym wykładzie ever :) Greenwatcher to chyba jedynie nie zainteresował rudą darni marsjan. No, ale gdyby ci wiedzieli, że będzie o tym mówił i tak mówił, wypełniliby pierwsze miejsca bezpowrotnie.

Organizowanie konferencji to trudna sztuka, jednak wcześniejsza wiedza jacy wspaniali wykładowcy będą i gdzie się odbędzie, do ostatniej chwili kusi, mimo czasem bardzo niesprzyjających okoliczności przyrody: rodzinnych, chorobowych lub kiedy koszta najtańszej wersji podróży, noclegów i kanapek obliczone a jednak trzeba czekać do ostatniej chwili na spłynięcie wypłaty. No chyba, że polityka konferencyjna SN nie jest kierowana do takich słuchaczy i uczestników.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ainolatak 20 września 2022 10:17
20 września 2022 11:31

Dzięki za sprostowanie. Ta informacja była owocem rozmowy przy śniadaniowym stole. Mnie również było miło spotkać się i porozmawiać. ;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 20 września 2022 10:17
20 września 2022 19:28

To  fakt,  ze...

...  UCZESTNICY  konferencji  to  naprawde,  absolutnie  UNIKATOWI  ludzie,  jedyni  tacy  w  swoim  rodzaju,...  nie  dosc,  ze  inteligentni,  blyskotliwi,  utalentowani,  to  przy  tym  bardzo  serdeczni.  Takich  spotkac  na  swojej  drodze  zyciowej  to  niebywale  szczescie  i  radosc,...

...  a  WYKLADOWCY  -  mucha  nie  siada...  wszyscy  NADZWYCZAJNI  !!!

 

PS.  A  mnie  bylo  podwojnie  milo,  bo  poznalam  Pania,  jedna  z  moich  ulubionych  Komentatorek.  Mialam  duzy  ,,wyrzut  sumienia,,  za  konferencje  w  Kazimierzu.  A  za  tym,  ta  droga,  pozdrawiam  Pania  serdecznie  i  licze  na  ponowne  spotkanie  na  kolejnej  konferencji.      

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
5 października 2022 21:10

Z wielkim opóźnieniem - wynikłym z obowiązków remontowych i innych - dziękuję bardzo za organizację świetnej konferencji!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować