-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Koncepcja którą uważałem za dobrą okazała się zła

Chodzi o konferencję w Gniewie. Okazało się wczoraj, że w zamku i obu stojących obok niego hotelach nie ma już miejsc na termin majowy. Część została zarezerwowana przez naszych uczestników, a część przez inną konferencję, która też się tam odbywa, albowiem w zamku jest kilka sal do tego przeznaczonych.

Na mojej liście figuruje od wczoraj 18 osób, które zapłaciły za udział, a to jest zdecydowanie za mało, żeby konferencja mogła się odbyć. Mamy jeszcze czas, jak wszyscy rozumieją, ale nie mamy miejsc w zamku, a na to właśnie liczyłem organizując spotkanie tam właśnie. Myślałem, że duży obiekt będzie odpowiedni, szczególnie, że wcześniej – w Kurozwękach – musieliśmy się rozproszyć po lokalizacjach wokół pałacu. Nie przewidziałem, że zamek może być tak obłożony i że pokoje znikają błyskawicznie i nie zwróciłem uwagi na ceny pokoi. Przyznam od razu, że nigdy nie zwracałem uwagi na ceny przy wyborze obiektów, ale też nigdy nie było to problemem. Teraz jednak kwestia ta urosła i nabrzmiała. I ja to doskonale rozumiem, bo jak napisała wczoraj Aleksandra, trzy noce w Gniewie to prawie tyle samo co trzy noce w Atenach. Nie można z tym dyskutować i już. Jak wszyscy się domyślają znalazłem się w dość kłopotliwej sytuacji. Wykładowcy są umówieni, część osób, nie wiem jaka, ma rezerwacje w zamku, a część w hotelu w mieście. Nie wiemy ile osób zdecyduje się na udział w konferencji i kiedy podejmą tę decyzję. Bo być może nie podejmą jej w ogóle. Coś jednak musimy postanowić, żeby jakoś z tego wybrnąć. To znaczy ja muszę, bo Wy nic nie musicie. Ktoś może mnie zapytać, dlaczego nie zarezerwowałem puli pokoi dla uczestników? Nigdy tego nie robiłem. I nigdy nie było to konieczne. Poza tym, jakie pokoje i dla jakiej liczby osób miałbym zarezerwować? Napisałem, że lepiej decydować się wcześniej niż później. No, ale okoliczności okazały się trudne do pokonania. Mam na myśli cenę pokoju w hotelach zamkowych. Tak wysoko postawionej poprzeczki nie było nawet w Kliczkowie.

Dlaczego w ogóle uparłem się na ten Gniew? Bo byłem tam kilka razy i miejsce jest super. Chciałem ponadto, żeby korespondowało ono z tematami konferencji, czyli sprawami dotyczącymi Prus i Pomorza. No i chciałem też, żeby był klimat i takie tam sprawy. Poza tym zaplanowałem na ten rok bardzo wiele wydawnictw o tematyce pruskiej, ze względu na rocznicę hołdu. Jak widzicie jest to cały zestaw dobrych chęci, którymi zwykle brukuje się piekło. Chciałem dobrze, ale odpłynąłem za daleko od realiów, co mi się raczej nie zdarza.

Powtórzę to, co napisałem wczoraj. Jeśli ktoś chce wziąć udział w konferencji, musi zdecydować się do końca marca i poszukać sobie noclegu w okolicy. Zbyt mała ilość osób zapisanych w tym terminie spowoduje odwołanie konferencji, bo bardzo chciałbym uniknąć płacenia zaliczek. Jeśli dojdzie do odwołania, a uczestnicy popłacili jakieś zaliczki na poczet pokoi wynajętych w zamku, zamek zaś nie będzie chciał ich zwrócić, otrzymają ode mnie ekwiwalent w książkach. Pieniądze wpłacone za udział w konferencji zwrócę. Nic innego na razie nie mogę obiecać i niczego innego nie mogę przedsięwziąć.

Myślałem, że ten pomysł jest dobry, naprawdę. No, ale okazało się, że nie jest. Musimy się też zastanowić, czy nadal będziemy organizować konferencje. One się już od dawna słabo bilansują i chyba nie ma sensu tego ciągnąć. Tak zwana rzeczywistość znów zaczyna skrzeczeć, my zaś wszyscy zaczynamy liczyć pieniądze. Nie mogę w nieskończoność podnosić cen za udział w konferencji. Uważam więc, że jeśli konferencja w Gniewie się odbędzie powinna być ona ostatnią organizowaną przeze mnie. Dobre czasy się skończyły niestety. Może kiedyś powrócą.

Można oczywiście poszukać tańszych obiektów, ale fazę tę mamy już za sobą. Tańsze obiekty są odległe od szlaków komunikacyjnych, nie zawsze mają odpowiedni standard, no i nie wszystkim się podobają. Będę jednak o tym myślał. Na razie muszę rozwiązać problem konferencji w Gniewie.  Na szczęście mamy jeszcze dużo czasu.

Teraz słowo o wydawnictwach dotyczących Prus i o zaproszonych gościach. Wszyscy oni są w jakiś sposób związani z regionem i zainteresowani propagowaniem jego historii. Stąd też konferencja miałaby swoisty i niepowtarzalny koloryt. Ja zaś, jak wspomniałem, przygotowałem cały pakiet pruskich niespodzianek. One pewnie i tak się ukażą, ale bez konferencji to już nie to samo.

Liczyłem, że jako organizacja nieformalna, będziemy mogli – poprzez tę konferencję – jakoś uhonorować przynajmniej jedną z przypadających w tym roku dwóch ważnych dla historii kraju rocznic.

No nic, tak się sprawy mają nie będę się dalej rozpisywał. Jak wszyscy już wiedzą, wydałem specjalny numer nawigatora, drugi już poświęcony protestantyzmowi. W związku z tym postanowiłem wznowić ten pierwszy w niewielkiej ilości 100 egzemplarzy. To także miało się wpisać w plan ogólnej prusyfikacji i protestantyzacji tegorocznych wydawnictw.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-numer-specjalny-protestancki/



tagi: konferencja w gniewie 

gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 09:57
72     2074    6 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 10:10

Tak wygladaja sprzeczne sygnaly do interpretacji. 

Skoro pokoje w Gniewie sa drogie, a mimo wszystko juz nie mozna ich zarezerwowac, to chyba jednak jest znak, ze kasa jest i biznes sie kreci?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 25 lutego 2025 10:10
25 lutego 2025 10:16

No, na to wygląda. Biznes się kręci, ale my jako grupa docelowa zostajemy trochę poza burtą. Dobra, jeśli będą kolejne konfernecje, to już tylko na zadupiach. Gdzie nie ma kłopotu z rezerwacją w dłuższej perspektywie czasowej. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 10:27

> Tańsze obiekty są odległe od szlaków komunikacyjnych, nie zawsze mają odpowiedni standard, no i nie wszystkim się podobają.

OK. Mieszkam w Starogardzie i wiem jak sytuacja wyglada. Pracowalem w Polfie i caly czas zamawialismy serwisantow do przegladu czy naprawy aparatury. Jest wiele miejsc wokol Starogardu i nigdy nie bylo problemu aby zalatwic im hotel.
Jezeli komus zalezy na uczestnictwie w konferencji nie musi przeciez nocowac w Gniewie. Gniew lezy przy drodze krajowej 91 i dojazd jest naprawde latwy. 20 - 30 minut od hotelu/motelu i jestesmy na miejscu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 25 lutego 2025 10:10
25 lutego 2025 10:28

Z  tego,  co  nadmienil  Pan  Gabriel,...

...  to  hotel  zostal  ,,zakonferowany,,  przez  jakas  firme  !!!

 

Nie  wiem  co  to  za  firma  ani  KTO  PLACIL  -  bo  to  ma  zasadnicze  znaczenie.  W  kazdym  badz  razie  ,,dobre  czasy,,  sie  skonczyly,  a  zdecydowana  wiekszosc  z  nas  nie  holduje  zasadzie  -  ZASTAW  SIE,  a  POSTAW  SIE.  I,  w  sumie,  slusznie  i  logicznie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 10:30

W  Kurozwekach...

...  bylo  naprawde  bardzo  znosnie  !!!

 

To  byla  bardzo  udana  konferencja,...  a  pod  wzgledem  finansowym  nie  oderwana  od  realiow,...  takze  zlego  slowa  nie  moge  powiedziec.  

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 10:37

"Część została zarezerwowana przez naszych uczestników, a część przez inną konferencję, która też się tam odbywa, albowiem w zamku jest kilka sal do tego przeznaczonych."

A pomyślał Pan o tej innej konferencji? Zapytał się Pan pani z recepcji na jaki temat ma być? Kto ją organizuje? Bo to, że w Gniewie ktoś akurat  w marcu zechciał również zwołać "konferencję", zaczyna mi pachnieć torpedowaniem. 

To ciekawy temat do zbadania: jaka firma i z kim powiązana ma forsę na zjazd integracyjny i popijawę na złość Maciejewskiemu? Bo w żadną konferencję nie wierzę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 25 lutego 2025 10:30
25 lutego 2025 10:38

Okay, gdzieś przed Kurozwękami zmieniła się nieco optyka. Ja się musiałem nasłuchać, że zarezerwowałem wszystkie pokoje i nie ma gdzie spać. Nie dało się niektórym wytłumaczyć, że pokoi z pałacu było 5. I należało szukać miejsca gdzieś poza. Pomyślałem więc, że wezmę duży obiekt, żeby wszyscy byli na miejscu. Takie myśli mną kieorwały. Staram sie słuchać uwag do mnie kierowanych, ale chyba znów przestanę to robić. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 25 lutego 2025 10:37
25 lutego 2025 10:39

Czy pan ze szczętem oszalał?

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 25 lutego 2025 10:16
25 lutego 2025 10:46

No,  nie  wiem...

...  czy  biznes  sie  kreci  !!!

 

Pol  pietra  w  hali  Mirowskiej  swieci  pustkami  juz  od  -  co  najmniej  -  3  lat.  Podobnie  jest  z  okalajacym  ja  bazarem,  polowa  bud  jest  zamknieta.  Ci  co  jeszcze  sa  jada  ,,na  oparach,,.

Takze  uwazam,  ze  przedmiotowy  hotel  w  Gniewie  nie  jest  adekwatnym  odniesieniem.

Hotel  ,,Golebiewski,,  tez  zbankrutowal,...  Zakopane  tez  zaczyna  ,,siadac,,...  pozyjemy  zobaczymy,  a  ZLODZIEJSTWU  nie  ma  co  na  sile  nabijac  kabzy.  

zaloguj się by móc komentować

zkr @atelin 25 lutego 2025 10:37
25 lutego 2025 10:50

> jaka firma i z kim powiązana ma forsę na zjazd integracyjny i popijawę na złość Maciejewskiemu? Bo w żadną konferencję nie wierzę.

W Gniewie odbywa sie wiele tzw. imprez firmowych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 25 lutego 2025 10:37
25 lutego 2025 10:50

Baaardzo  ciekawy  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 10:51

Ceny hoteli w ciągu ostatnich dwóch lat skoczyły gwałtownie, są jak w Anglii. Sprawdziłam z ciekawości, ile kosztuje pokój w Gdańsku w ten sam weekend w maju, no 500 zł w trzygwiazdkowym hotelu!!! Pozostaje organizować konferencje w Atenach, skoro wyjdzie taniej z dolotem ;)

zaloguj się by móc komentować

kr @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 10:52

Zarezerwowałam pokój w pałacu Marysieńki. Jeśli konferencja nie odbędzie się, i tak pojadę, chociażby obejrzeć ten tamtejszy wielki świat. Zrobię sobie też na przykład masaż, czegoś.

Podoba mi się natomiast pomysł konferencji na zadupiach. Ciekawe zadupia mogą być niekiedy ciekawsze, niż błyszczące, wielkie światy.

zaloguj się by móc komentować

zkr @kr 25 lutego 2025 10:52
25 lutego 2025 10:55

> Podoba mi się natomiast pomysł konferencji na zadupiach.

O, wypraszam sobie! Pomorze to nie zadupie! ;)))

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 25 lutego 2025 10:38
25 lutego 2025 10:57

Rozumiem,...

...  ale  musi  Pan  przestac  przejmowac  sie  ,,pretensjami,,  kazdego  uczestnika  konferencji  !!!

 

Zawsze  bylo  i  jest  duzo  czasu  przed  ogloszeniem  konferencji  zeby  kazdy  uczestnik  mogl  sobie  zorganizowac  wszystkie  sprawy  zwiazane  z  konferencja.  Nawet  ja,  osoba  absolutnie  NIENOWOCZESNA,  potrafie  to  zrobic...  musi  byc  tylko  swiadomosc  i  DETERMINACJA.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 25 lutego 2025 10:50
25 lutego 2025 11:03

Tak,...

...  az  KORPOLUDY  nimi  RZY**JA  !!!

 

Bo  firmy  nie  maja  pieniedzy  dla  ludzi  zeby  im  przyzwoicie  zaplacic,  a  na  przepier****nie  kasa  jest.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 11:04

Coryllusie, Twoje konferencje są niepowtarzalne, nikt prywatnie takich nie robi. Musisz konkurować z imprezami organizowanymi przez korporacje i ich lipne szkolenia i imprezy integracyjne za które w rezultacie zapłacimy my, jakieś akcje sponsorowane przez samorządy, NGO czy Państwo. To on robią konkurencję, dla nich kasa to jak woda, przepływa przez ręce. Tysiąc za pokój czy dwa co za problem. Ważne żeby był grill! 

Tak przy okazji może rozwiązaniem są kampery? Wiem że to karkołomne ale 400 zł doba dla 3 osób to rewelecyjnie obniża koszty. Do tego mobilność na miejscu. Pewnie do tego coś tam dochodzi ale to i tak taniocha. /za paliwo i tak płacą wszyscy/ Jest poważna kwestia kierowców. 

zaloguj się by móc komentować

kr @zkr 25 lutego 2025 10:55
25 lutego 2025 11:12

"Dobra, jeśli będą kolejne konfernecje, to już tylko na zadupiach. " - tak napisał Gospodarz i to miałam na myśli.

Można zresztą zapytać: A cóż to jest zadupie?

zaloguj się by móc komentować

zkr @Paris 25 lutego 2025 11:03
25 lutego 2025 11:25

> Bo  firmy  nie  maja  pieniedzy  dla  ludzi  zeby  im  przyzwoicie  zaplacic,  a  na  przepier****nie  kasa  jest.

Swietnie to Pani ujela.
To jest dokladnie to. "Ludzie pomagaja ludziom", piekna sciema :)

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 25 lutego 2025 10:39
25 lutego 2025 11:26

A dlaczego od razu  @atelin aż "ze szczętem oszalał"?

Sam wielokrotnie napisałeś, że blog ten jest dość szeroko czytany. Ja przynajmieniej ze dwa razy podnosiłem jako ciekawostkę, że w przerwach różnych spotkań typu biznesowego da się spotkać sporo ludzi, którzy gadając tutejszymi skojarzeniami lansują swoją niewątpliwie wyróżniającą ich inteligencję i przenikliwość ich jakoby własnych opinii o świecie.

Jeśli Ty i ja mamy rację, to propozycja spotkania w Gniewie rozeszła się szeroko, znacznie szerzej niż aktywne tutaj grono. A wtedy ...

Gniew mógł raptem uzyskać chwilową promocję i obojętnie od jej możliwych motywacji, zapora działa przeciwko Twojej inicjatywie. Zatem @atelin niekoniecznie "oszalał", a juz na pewno ne "ze szczętem". Powiedziawszy tyle, rasowy poszukiwacz przyjąłby także ewentualność wrogiej interwencji. Ot tak, z samej ostrożności badawczej. Taki jest też świat nieuczciwej konkurencji.

Prawda jest taka, że recepcja tego Gniewa powinna była Ciebie poinformować, że pojawili się nowi klienci dając Tobie czas na ewentualną reakcję (deadline)  zanim tamtych przeniosą z listy oczekujących na Twoje miejsce. Informowali?

 

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @orjan 25 lutego 2025 11:26
25 lutego 2025 11:56

Nie musieli, a w Gniewie znaleźć dzień, w którym nie ma przed pałacem Marysienki rozstawionych ogromnych banerów czy balonów jest bardzo trudno. W recepcji nikomu nie przyszło do głowy, że nasza konferencja wiąże się z pokojami. Poza tym zemscilo się myślenie w stylu, że jest jeszcze czas. Przepraszam bardzo, ale albo chcę albo nie. Gniew jest piorunsko popularny, bo ma potężną bazę hotelowa. Kwidzyn jest blisko. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 11:59

Kwidzyn i okolice - dużo ofert dla zmotoryzowanej osoby

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 25 lutego 2025 11:26
25 lutego 2025 12:05

Jak konferencja jest jednodniowa, to mogli pomyśleć, że wiekszość dojedzie sobie z domu  "z marszu" w dniu konferencji...;). Zresztą hotele z wieloma salami konferencyjnymi nie są niańkami organizatorów i zwyczajnie nie muszą informowac innych, że wynajmują inne sale. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @kr 25 lutego 2025 10:52
25 lutego 2025 12:09

To też jest zadupie. Tylko obiekt fajny. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Autobus117 25 lutego 2025 11:04
25 lutego 2025 12:11

Nie, kampery nie są rozwiązaniem

zaloguj się by móc komentować



pike @Paris 25 lutego 2025 10:46
25 lutego 2025 12:26

I to dobrze się im kręci ....

Gmina Gniew 15 lipca 2010 r. podpisała umowę sprzedaży Wzgórza Zamkowego

Nabywcą została Grupa Polmlek

W skład Grupy Polmlek wchodzą także Fortuna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Serwar sp. z o.o. 

z siedzibą w Warszawie, Mleko sp. z o.o. z siedzibą w Lipsku, Mleczarnia Gościno sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 

Polmlek Raciąż sp. z o.o. z siedzibą w Raciążu, Zakład Mleczarski Polmlek Mława sp. z o.o. z siedzibą w Mławie, 

Spółdzielnia Mleczarska Polmlek Maćkowy w likwidacji z siedzibą w Gdańsku, Zamek Giżycki sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie[1].

W 2022 r. do grupy dołączyło przedsiębiorstwo JAGR Sp.z o.o. z Warlubia[2] oraz marokańskie przedsiębiorstwo Safilait[3]

Safilait jest jednym z trzech największych producentów wyrobów mleczarskich w Maroko, sprzedającym swoje produkty pod marką Jibal.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @pike 25 lutego 2025 12:26
25 lutego 2025 12:37

To jeszcze proszę sprawdzić, czy Safilait to nie jest jakiś niemiecki kapitał ;))

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 25 lutego 2025 12:05
25 lutego 2025 12:41

Masz rację tylko w takim przypadku, gdyby zawierana umowa o salę w ogóle nie była powiązana (u wynajmującego salę) z jakimś rodzajem opcji na pokoje w konkretnej liczbie łóżek z terminem potwierdzenia (deadline) tych pokoi, inaczej opcja na te łóżka wygaśnie.

Pamiętasz kultowy (prawdziwy, choć wtedy załgany) postulat ze sklepów za komuny: "Klient nasz pan". Niby dlaczego akurat teraz z tego ustępować, gdy komuna poszła (podobno!) precz? 

Wynajmujący salę nie może od siebie odtrącać wiadomego mu celu, w jakim najemca (tj. klient jego pan) bierze tę salę w najem. Współdziałanie w realizacji celu najmu zobowiązuje obie strony, bo to jest umowa wzajemna. Za tym stoi także co najmniej 2 tysiące lat kultury handlowej. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Matka-Scypiona 25 lutego 2025 11:56
25 lutego 2025 13:00

Twoja argumentacja oddaje modelowy obecnie stan rzeczy i metod postępowania z klientelą. W tym sensie mówisz prawdę, ale - z całą moją przyjaźnią - nie masz racji.

Ja mogę ewentualnie przyjąć, że Gabrielowi coś "nie przyszło do głowy" w zakresie potrzeby zafiksowania pokoi. Ale odrzucam ustalenie, iż recepcji taka potrzeba "nie przyszła do głowy" i dlatego nie omówili jej z Gabrielem. To są zawodowcy i zapewne podobnych zdarzeń przeżyli już ze sto, albo i więcej. To do nich należało uprzedzić amatora Gabriela, gdy salę brał w najem, co - mianowicie - stać się może i co Gabriel jeszcze potrzebuje, aby konkretnego ryzyka uniknąć. Uprzedzili go?

 

zaloguj się by móc komentować

pike @BeaM 25 lutego 2025 12:37
25 lutego 2025 13:37

Na ten czas raczej nie. Mają Niemcy tam ok 100 firm.

Ale nie tyko oni w Maroku mają firmy....

Nasi chwalą się 15 letnim doświadczeniem handlowym z Marokiem

(przed zakupem Safilait).

Ale to nie Niemcy są głównym problemem w XXI wieku...

Szefowie Polmeku martwią się rosnąca niezależnością (samowystarczalnością)

Chin od dostaw mleka i wyrobów mlecznych z Polski...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @pike 25 lutego 2025 13:37
25 lutego 2025 13:45

A to nawet nie sądziłam, że nasze mleko aż do Chin dolata ;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 25 lutego 2025 12:26
25 lutego 2025 16:04

Pieknie,...

...  nawet  te  Mackowy,  w  likwidacji,  sie  zalapaly  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 25 lutego 2025 12:37
25 lutego 2025 16:05

Albo  francuski  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 25 lutego 2025 13:45
25 lutego 2025 16:09

Moze,...

...  ale  tylko  w  proszku  !!!

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Paris 25 lutego 2025 16:09
25 lutego 2025 16:15

Zniweczyłaś moją romantyczną wizję tłukących się przez stepy transportów i mleka kołyszącego się w bańkach ;))

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BeaM 25 lutego 2025 10:51
25 lutego 2025 16:25

"Ceny hoteli w ciągu ostatnich dwóch lat skoczyły gwałtownie, są jak w Anglii. Sprawdziłam z ciekawości, ile kosztuje pokój w Gdańsku w ten sam weekend w maju, no 500 zł w trzygwiazdkowym hotelu!!! Pozostaje organizować konferencje w Atenach, skoro wyjdzie taniej z dolotem ;)"

 

Zdzierstwo straszliwe.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 16:28

To tak z ciekawości, ile pokój w tym Gniewie kosztuje?

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 25 lutego 2025 16:28
25 lutego 2025 16:33

Ceny sa od 270 zl za dobe. Jak na ta klase hotelu to jest tanio. Mniej niz 70 dolarow.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 25 lutego 2025 16:28
25 lutego 2025 16:58

Nie wiem, mam całą kalkulację gdzieś i nie chce mi się teraz szukać

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 25 lutego 2025 16:15
25 lutego 2025 17:03

Desolee,...

...  ale  jeszcze  bedac  we  Francji  dowiedzialam  sie,  ze  Chiny  sa  najwiekszym  importerem  na  swiecie  mleka  w  proszku  z  Europy,  a  dokladniej  z  Francji  i  Polski  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 25 lutego 2025 16:28
25 lutego 2025 17:10

Z  miesiac  temu...

...  ,,kSZyczeli,,  ponad  500  zeta  !!!

 

A  @Marysia  Ciszewska  zarezerwowala  jeszcze  wczoraj  noclegi  po  140  zeta  za  dobe...  i  to  ze  sniadaniem...  i  bez  ZALICZKI   !!!  !!!  !!!

Takze  nie  wszyscy  jeszcze  w  Polsce  sa  ZDZIERCAMI,...  a  wrecz  okazalo  sie,  ze  sa  jeszcze  tacy,  co  to  im  SIE  OPLACA. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Matka-Scypiona 25 lutego 2025 17:04
25 lutego 2025 17:17

Interes życia - płacisz za mleko, dostajesz masło ;)
Tak se żartuję w tymi bańkami

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @BeaM 25 lutego 2025 10:51
25 lutego 2025 17:32

A tymczasem pewien Czech, odwiedziwszy Polanicę po 8 latach niebytności w Polsce, pieje z zachwytu jaka to Polska wspaniała, szczególnie Biedronka, gdzie Czesi zostawili już kilkadziesiąt miliardów koron, uszczupając wpływy do ich budżetu, oczywiście prócz Biedronki jeszcze hotele, które wszakże - mimo nienagannej ponoć jakości - są o 1/3 tańsze od czeskich (praskich zapewne). Z tego wynikałoby, że praskie są droższe także od londyńskich. Trochę te zachwyty fałszem zalatywały i niepiękną jakąś intencją.

Co do Polanicy - na marginesie - to gotów jestem się z nim zgodzić, ale co do reszty Kotliny, nawet  Kłodzka, czy Międzygórza to już nie bardzo. A wspaniałe w mej pamięci zprzed lat już 45 (?) Wambierzyce z wielką swiątynią (bazyliką?) na wzgórzu to już niestety zbladły zupełnie. Te skromne datki wraz z moim na wiele nie wystarczą. Również nie zachwycił mnie Zamek Książ, też po tychże 40-tu i kilku latach. Utrzymany owszem nieźle, lecz ten wystrój/nastrój i narracje jakieś takie obce, oględnie mówiąc. Nie polecam. Więc tę pokaźną kwotę na zwiedzanie i parking wydałem zupełnie niepotrzebnie. Podobnie, jak sto kilkadziesiąt dodatkowych kilometrów.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 25 lutego 2025 16:33
25 lutego 2025 17:35

270 zł za dobę to jest umiarkowanie bardzo.

 

Gdy byłem w Krakowie, w hotelu "Amadeusz" [tak się nazywał, teraz już zamknięty, permanentnie jak informuje gugle], za pokój śpiewali 800 złotych.

Z tym że to był rok gdzieś 2002 czy 2003.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Zdzislaw 25 lutego 2025 17:32
25 lutego 2025 17:50

W Bazylice w Wambierzycach byłem 3 lata temu.Piękna i okazała ,remontują.Ale Droga Krzyżowa na wzgórzu pożal się Panie Boże.I te dzwony leżące na skraju pola w czerwonej ziemi.

zaloguj się by móc komentować

MZ @BeaM 25 lutego 2025 17:17
25 lutego 2025 18:00

Za PRL-lu iinteresy na masle polskim robili Holendrzy,masłomiało być "pakowane" w wysokiej jakości beczki dębowe.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 18:17

" Ktoś może mnie zapytać, dlaczego nie zarezerwowałem puli pokoi dla uczestników? Nigdy tego nie robiłem. I nigdy nie było to konieczne. Poza tym, jakie pokoje i dla jakiej liczby osób miałbym zarezerwować? Napisałem, że lepiej decydować się wcześniej niż później. No, ale okoliczności okazały się trudne do pokonania. Mam na myśli cenę pokoju w hotelach zamkowych. Tak wysoko postawionej poprzeczki nie było nawet w Kliczkowie."

Właśnie o to chodzi, musiałbyś mieć określoną ilość osób pewnych na 100% że przyjadą, bo przecież nie zarezerwują ci na "na razie 40, ale jeszcze zobaczę".

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 25 lutego 2025 16:33
25 lutego 2025 18:25

Jak mi zaśpiewali 800 złotych, to ja, jak ten gość z bródką od Makuszyńskiego:

 

"westchnął cicho nasz koziołek,

i znów poszedł biedaczysko,

po szerokim szukać świecie,

tego, co jest bardzo blisko"

 

I blisko było, bo parę poprzecznic dalej znalazłem w skromnym przybytku pokoik za jakieś bodajże 150 złotych.

Z tym że ciepłej wody nie było, ale tylko przez jeden dzień.

Może chcieli żebym się zahartował.

Za to kolacja w Wierzynku super.

 

"Choć raz w życiu wczasy klasa, jak nie w Polsce, jak nie w górach....."

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
25 lutego 2025 18:43

Dopiero wczoraj obudziłem się z rejestracją na konferencję i faktycznie szkoda, że nie ma już miejsc w zamku. Ciekawa wartość dodana nocowania w miejscu organizacji konferencji to śniadania w doborowym towarzystwie, ale podjechanie z jakiegoś pobliskiego obiektu to chyba nie powinien być problem. Z cywilizacji do Gniewu blisko i z powrotem też. Główni poszkodowani w całej sytuacji to nerwy gospodarza.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @BeaM 25 lutego 2025 13:45
25 lutego 2025 18:57

Jakoś w 2013 roku rozmawiałem podczas studiów z Chińczykiem, który mówił mi, że ogólnie chodzi na zakupy do lokalnego chińskiego sklepu, ale po mleko w proszku dla dziecka chyba będzie chodził do polskiego, bo "musiałby oszaleć" żeby kupować je u rodaków. Było to na fali afery, która wybuchła kilka lat wcześniej - chiński producent dodawał trującą melaminę do mleka, żeby oszukiwać pomiary zawartości białka metoda Kjeldahla. Widać Polakom udało się zagospodarować jakąś część powstałej przez aferę niszy :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @tomasz-kurowski 25 lutego 2025 18:57
25 lutego 2025 19:09

Mi ten eksport polskiego mleka, zwłaszcza do Chin (czyli niemałe ilości to być muszą) ciężko zrozumieć, bo jeżdżąc po Polsce, nigdzie od dawna nie widzę krów. Ciągle się dziwię, skąd jest biały ser w sklepach nawet u nas, hehe 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BeaM 25 lutego 2025 19:09
25 lutego 2025 19:19

Krowy są trzymane 24/h doba  w wielkch oborach/obozach (tzw. fermach) i nie wychodzą już  na pastwiska.

zaloguj się by móc komentować

zkr @tomasz-kurowski 25 lutego 2025 18:43
25 lutego 2025 19:30

> Z cywilizacji do Gniewu blisko i z powrotem też

Powiem wrecz, ze Gniew to cywilizacja. Rozwazalem nawet zlozenie tam cv w jednej z firm.
Ma tam oddzial m.in. Kongsberg oraz kilka innych firm.

Poland, Gniew - Kongsberg Maritime CM Sp z o.o.

Trudno nie trafic na zamek z drogi 91 (a droga jest swietna, laczy Lodz z Gdanskiem):

zaloguj się by móc komentować

BeaM @stanislaw-orda 25 lutego 2025 19:19
25 lutego 2025 19:32

Tak, wiem, niestety, podzieliły los świń. Pewnie jakieś regulacje unijne?

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 25 lutego 2025 19:09
25 lutego 2025 19:42

A  to  CZYSTA  CHEMIA  jest  !!!

U  mnie  na  wsi,  na  3000  mieszkancow  NIE  MA  JUZ  od  2  lat  ani  jednej  krowy.  Ostatniemu  wlascicielowi,  89  lat,  zmarlo  sie.  

Takze  te  mleko  w  proszku  np.  z  Mlekovity,  ktore  ,,robi,,  za  mleko  ,,sFieZe,,  albo  inne  ,,markowe,,  wyroby  mleczne  -  typu  serki,  jogurty,  itp,  -  to  po  prostu  SYF,  KILA  i  MOGILA.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 25 lutego 2025 19:30
25 lutego 2025 19:45

Rzeczywiscie,...

...  droga  jest  REWELACYJNA  !!!

 

Jechalam  nia  w  ubieglym  tygodniu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 25 lutego 2025 19:19
25 lutego 2025 19:47

"Krowy są trzymane 24/h doba  w wielkch oborach/obozach (tzw. fermach) i nie wychodzą już  na pastwiska."

 

A worków do dupy im plastikowych nie przyczepiają?

Bo to walka z ociepleniem globalnym , panie Stanisławie.

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 25 lutego 2025 19:19
25 lutego 2025 19:56

Na Słowacji są na pastwiskach,polskie mleczarnie u nich zaopatrują sie w mleko.

zaloguj się by móc komentować


zkr @kpiotrzk 25 lutego 2025 11:48
25 lutego 2025 20:23

> Kociewie!

Kociewie uber alles! :)
10 lat temu bym tego nie powiedzial ale teraz doceniam.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 25 lutego 2025 19:56
25 lutego 2025 20:34

a ile jest tych "polskich"?

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 25 lutego 2025 20:20
25 lutego 2025 20:42

Dziekuje  bardzo,...

...  ale  ja  mam  dobra  znajoma,  ktora  przywozi  mi  doskonale  mleko,  ser  bialy,  maslo,  smietane  czy  maslanke  od  jej  wlasnych  krow  z  okolic  Wyszkowa  !!!

Jestem  z  tego  powodu  przeszczesliwa,  bo  ja  kocham  jesc  nabial  w  kazdej  postaci,...  po  prostu  wychowalam  sie  na  nim  od  dziecka.  Gdyby  go  zabraklo  to  by  byl  dla  mnie  ,,lekki,,  dramat.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @BeaM 25 lutego 2025 19:09
25 lutego 2025 20:49

Nie do końca tak jest.Orawa,Spisz i Podhale to nieraz po 100 krów na pastwisku.Tyle ,ze to na własne potrzeby.Oscypki tzn. serki górskie bo oscypek zastrzeżony dla sera z owczego mleka.A i tak brakuje,bo "oscypkorze" jeżdżą pod Kraków i dalej po mleko do wyrobu sera.

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 25 lutego 2025 20:34
25 lutego 2025 20:52

No może z Polski,ale jedna z Podkarpacia się ostała ,ma znakomite wyroby...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
27 lutego 2025 13:09

Właśnie zarezerwowałem pokój 2-osobowy ze śniadaniem w cenie całkowitej 290zł w dniach 23-26,05,2025 r.

Zajazd GNIEWKO,  Rakowiec 108, 83-135 Mała Karczma, pomorskie, Polska,

10 km na południe od Gniewu przy drodze DK91.

Telefon: 58 535 15 27

Sa jeszcze wolne miejsca, ale nie pytałem ile.

W związku z tym możemy z Jurkiem zwolnić nocleg w podanym wyżej terminie w zamku.

Wiadomość na priv.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować