-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Komunikaty gwarantowane

Moje nieliczne, ale jednak podejmowane próby, by zorganizować jakąś imprezę na terenie kościelnym, zawsze kończyły się tak samo – głuchym milczeniem, albo serią pytań w rodzaju – kim pan jest, kto pana popiera i czy bierze pan dotacje? Żaden bowiem przypadkowy człowiek znikąd, nie może tak po prostu wynająć salki katechetycznej czy większej sali konferencyjnej z przeznaczeniem na spotkanie autorskie czy wykład. Wyjątkiem są oczywiście ojcowie karmelici, do których jadę w czwartek, 7 marca. Będę opowiadał o jezuitach, wykład trwał będzie trzy godziny i każdy może przyjść pod warunkiem, że wrzuci jakiś grosik na tacę.

Z największą łatwością za to na teren kościelny wchodzą ludzie głoszący różne nieładne rzeczy o Kościele, albo próbujący ten Kościół modelować po swojemu. I mowy nie ma, żeby ktokolwiek im zwrócił uwagę. Ludzie ci bowiem mają gwarancje mediów i są popierani przez jakieś środowiska, czyli przez jakieś hierarchie opierające na kolejnych gwarancjach innych „zasłużonych” osób. I nie ma żadnego znaczenia ile i jakich demaskacji i autodemaskacji narośnie wokół takiej postaci – raz wydane pozwolenie działa zawsze. Bezradność i niesamodzielność gospodarzy kościelnych nieruchomości jest, dla mnie przynajmniej, zaskakująca. Są oczywiście takie miejsca, gdzie nawet mnie zapraszano, ale ja się z kolei obawiam, że nasza obecność tam spowoduje taką lawinę donosów do osób prawdziwie decyzyjnych, że będą z tego tylko same kłopoty. Bez uznanych zasług nie ma wstępu na teren Kościoła. Te zasługi zaś oceniane są według kryteriów, które na naszym z kolei terenie nie obowiązują.

Hołownia już na zawsze pozostanie Polakiem-katolikiem, który publikował wzruszające i szarpiące serce teksty, a także „dawał do myślenia” tym, co chcieli wziąć rozbrat z Kościołem. Terlikowski już do końca życia będzie wybitnym katolickim publicystą i nawet gdyby się okazało, że jest agentem KGB, wszyscy by mu współczuli i gratulowali odwagi. Poza tym ilość okazji do skomentowania jego postawy zniwelowałaby wszystkie grzechy, stałby się memem, z którego toczono by bekę. Bez sekundy zastanowienia nad tym co się dzieje wokół. Cała bowiem współczesna głasnost’ jest dopuszczalna, albowiem ludzie, przejęci autoprezentacją, zapominają po co wynajmuje się i do czego katolickich publicystów. No i w każdym, najmniejszym, ruchu czy sensacji w przestrzeni publicznej widzą szansę dla siebie. Uważam, że należy zrezygnować z tych szans, stąd pomysł na spotkania katakumbowe, bez rozgłosu i bez parcia na szkło. Pierwsze – przypominam – odbędzie się 12 kwietnia 2024 roku, w pałacu w Ojrzanowie, a gościem będzie Piotr Naimski. Nikt  nie jest zaproszony poza osobami, które znajdą się na liście. Ta jest jeszcze otwarta, ale niebawem zostanie zamknięta. Na spotkaniu będę zbierał co łaska na wynajęcie sali.

Na miejscu będziemy emitować wyłącznie komunikaty nie posiadające żadnych organizacyjnych gwarancji, a to znaczy takie, za którym nie podąży żaden tłum. Nigdy nie zapomnę pana, którzy przyjechał do mnie aż z Piaseczna, albowiem wysłuchał pogadanki Leszka Żebrowskiego na temat książki „Bitwa o Warszawę”. Gdyby nie Leszek, ten sympatyczny skądinąd człowiek, nie sięgnąłby po tę publikację albowiem nie została polecona. Była więc potencjalnie niebezpieczna, albo przynajmniej rozczarowująca. Ludzie zaś nie lubią rozczarowań, stąd potrzeba gwarancji. Jak gdzieś zjawi się Terlikowski, wiadomo co będzie, podobnie z innymi katolickimi publicystami. Nie ma więc niebezpieczeństwa, że ktoś wyskoczy z czymś ambarasującym i atmosfera skiśnie. Taki Terlikowski, na przykład, wyda niebawem, już zapowiadaną, biografię Judasza. Promocja odbywa się na prostej zasadzie – wydawca sugeruje, że to Terlikowski jest tym współczesnym Judaszem, bo to właśnie zarzucają mu ludzie podli, podstępni i niewrażliwi. A to jest nieprawda, o czym przekona się każdy, kto kupi książkę. Takie i podobne numery są całkowicie obezwładniające. Publiczność nie poradzi sobie z nimi, bo jest wychowana na kabaretach, wujku Czarku i filmie „Psy”, który, nota bene, w języku angielskim nazywa się „Pigs” czyli świnie. A skoro jest na tym wychowana, domaga się przede wszystkim dobrej zabawy i emocjonalnego bezpieczeństwa. Jeśli go nie dostaje reagują zawory bezpieczeństwa, zainstalowane w każdym prawie mózgu i sercu – publiczność przestaje widzieć co się dzieje, albo nie ma zamiaru tego komentować, ewentualnie jeszcze wygłasza, zawsze będące w takich razach pod ręką, truizmy. W ten sposób unieważnia się prawdę, która nie może nigdy wygrać z konwencją. Dlatego należy ją przekazywać przez konwencję, najlepiej tę, którą narzuca wróg. No, ale do tego potrzebna jest wyrobiona publiczność i seria niejawnych, milczących porozumień pomiędzy nią a prelegentem lub artystą. Do tego prawie nigdy nie dochodzi, albowiem zawsze znajdzie się jakiś sensat, który gotów jest spalić najlepsze kawały, tylko po to, by wskazać wszystkim, że on też coś rozumie. Wobec zmasowanej emisji komunikatów gwarantowanych, z którymi nikt nie polemizuje, bo paraliżują go autorytety, albo rozmiar kłamstwa, które jest pod nimi ukrywane, niezorganizowana masa nie ma żadnych szans. Jakieś polemiki lub zarzuty skończą się sprawą sądową, przed prawdziwie wolnym trybunałem, a po co to komu? Stworzenie własnego systemu komunikacji, oznacza marginalizację, na którą można, a nawet trzeba się zgodzić. No, ale nie zawsze to wychodzi. Wtedy należy uważnie posłuchać co mówią tamci, grający w grę, w której nie widać bramki i czołowych napastników i zacząć mówić dokładnie tak jak oni. To powinno wystarczyć. Podkreślam jednak – potrzebna jest wyrobiona publiczność.

Jakieś dziewięć albo dziesięć lat temu sławny historyk z Lublina prof. Tomasz Panfil wygłosił przed publicznością wykład na temat przewag polskich w historii. On ciągle jest dostępny na YT. Ja go, na swoje nieszczęście, niedawno wysłuchałem. Założenie tego wystąpienia jest następujące – Polacy wyróżniają się w historii wyższością moralną. W zasadzie, kiedy ktoś sugeruje coś takiego, publiczność powinna wyjść z sali. Niestety tak się nie stało, albowiem na widowni były same chłopki-roztropki, które oczekiwały, że sławny profesor utwierdzi ich w przekonaniu, że są dziedzicami dawnej chwały. Wykład swój Tomasz Panflil zaczął od bitwy pod Płowcami, podkreślił rolę, jaką odegrał w niej książę świdnicki Bolko Mały, który pod Głogowem i Niemczą zatrzymał idące Krzyżakom na odsiecz wojska czeskie. Zrobił to, albowiem rósł w nim duch i wiedział, że trzymając z Polakami okryje się chwałą – cytuję z pamięci. Słowa dobry profesor nie powiedział o tym, że potem Bolko włączył swoje księstwo do korony czeskiej, a o tym, by zawarł gdzieś sugestię, że ktoś temu Małemu Bolkowi zapłacił za zatrzymanie Jana Luksemburskiego, nie mogło być mowy. Wszystko odbywało się na najwyższych diapazonach szlachetnych emocji. Ku pokrzepieniu serc. Czyich? Jakichś nieszczęśników, co rozeszli się potem do domów i na drugi dzień już nie pamiętali kim był ten cały Panfil.

Do czego zmierzam? To stwierdzenia, że ten sposób narracji wpisuje się w narrację najezdniczą. Nikt tego jednak nie rozumie, albowiem wierzy, że gorące serce ważniejsze jest niż wszystko, a zapał i energia zastąpią wszystko – przede wszystkim zaś pieniądze i dobre przygotowanie do akcji. W istocie takie gawędy, jak ta zacytowana, a także inne podobne, służą do kompletowania list bohaterów, do których można potem dopisać w zasadzie każdego. Listy takie mają swoich strażników i nawet nie ma mowy, żeby ktoś im mógł zwrócić uwagę, że umieszczają na nich osoby niewłaściwe. Jak bardzo wiążące są te ustalenia świadczyć może przykład Wałęsy, ale nie tylko jego.

Do tego, że taki podstęp w ogóle działa, nie przekonacie nikogo. Przemożna bowiem jest chęć przynależenia do grupy osób o wyższym morale niż reszta. Im większa degradacja panuje wokół, im większa nędza i oszustwo, tym pragnienie, by należeć do wianuszka najszlachetniejszych jest coraz większe.

Najważniejszym jednak bonusem, jaki osiągają wrogowie z dystrybucji takich formatów jest powszechna zgoda i akceptacja na wszystkie inne gawędy jakie kolportują. Dlatego tak istotne jest, by zmienić język wypowiedzi i język popularyzacji. To, bowiem co mamy, jest szkodliwe, przewidywalne, robi się nudne i generuje emocje, z których nic poza oczekiwaniami, nigdy nie spełnionymi, nie wynika. Ponazywanie zaś wszystkiego inaczej niż to czyniono dotychczas, albo podmiana znaczeń słów, formatów i postaci dokonana na żywej, wrogiej propagandzie, ma swoją nazwę. Mogę się mylić, ale sądzę, że nazywa się to przejęciem władzy w zakresie istotnym. Na tym kończę. Miłego dnia.



tagi: wojna  kłamstwo  propaganda  autorytety  komunikaty  gwarancje 

gabriel-maciejewski
4 marca 2024 08:22
56     2554    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

BTWSelena @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 08:49

cytuję ,bo: " wydawca sugeruje, że to Terlikowski jest tym współczesnym Judaszem, bo to właśnie zarzucają mu ludzie podli, podstępni i niewrażliwi. A to jest nieprawda, o czym przekona się każdy, kto kupi książkę."

Ja przepraszam,nie przystoi w moim wieku brzydko pisać ,ale ten świętojebliwy pan Terlikowski jest współczesnym Judaszem.  Na temat Hołowni to jednak zamilknę,bo naprawdę nie przystoi się wyrażać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 4 marca 2024 08:49
4 marca 2024 08:54

Wobec takiego postawienia sprawy, jak to zrobił wydawca, nazywanie Terlikowskiego Judaszem, to podkręcanie promocji. Właśnie o tym napisalem tekst, żeby zmieniać znaczenie słów, a nie udowadniać, że przeciwnik nie ma racji. On tylko na tym skorzysta. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 09:15

No i jeszcze cmentarze...cmentarze pełne zużytych zasobów wroga tj. fałszywych bohaterów. 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 08:54
4 marca 2024 09:27

No właśnie,podkręcenie promocji,ale przypadkiem trafione. Bo tak jest i niestety może tak być ,że wielu kupi jego książkę. To są metody...a także TVN chętnie zaprasza go do dyskusji. Sorry ,ale juz ładnych kilka lat temu (2013)miał pan rację co do "świętości " pana Terlikowskiego i wychodzi mi z jego wystąpień że to współczesny Judasz: https://www.salon24.pl/u/coryllus/479662,terlikowskiego-droga-do-swietosci

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 4 marca 2024 09:27
4 marca 2024 09:38

I niech Pani zobaczy, jaki byłem głupi wtedy, zakładając, że Terlikowski nie jest z nimi w zmowie. W głowie mi się to nie mieściło. Teraz, kiedy wiemy, że to jest jedna banda, nie ma sensu się nim zajmować. No chyba, że po to, by te jego metody wykorzystać do własnych celów

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 09:47

" W ten sposób unieważnia się prawdę, która nie może nigdy wygrać z konwencją."

Niesamowite zdanie. Innymi słowy: zmieńmy konwencje - a prawda sama się zmieni na naszą. Mam jednak wątpliwość, czy prawda naprawdę jest tak słaba..? Biorąc pod uwagę, że jest ona wciąż i wciąż, przez kolejne pokolenia, atakowana, można się zastanowić, jak to się dzieje, że jeszcze jest co atakować? Dlaczego fałsz, który wciąż tryumfuje, ciągle musi być podsycany? 

I jeszcze jedno pytanie: ile było w historii świata podbojów a ile przygotowań do podbojów? Zakładam, że tych drugich było znacznie więcej a z tego wynika, że nie każde przygotowanie ma predestynowany sobie finał. Być może taki kraj jak Polska, z racji swego położenia geopolitycznego jak również religijnego istnieje w permanentnym stanie takiego przygotowywania? Nie piszę o tym po to, by stwierdzić, że nic nie należy robić, lecz po to, bym nie wpadł w panikę. 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 09:50

To jest w sumie proste jak  algorytm instagrama. Klikane treści są podbijane, a te bez komentarzy znikają w czeluściach internetu. Do podbijania najlepiej służą komentarze negatywne , bo są zazwyczaj rozbudowane , a algorytm  "czyta" tylko te powyżej trzech słów. No ale nikt tych algorytmów nie przekłada do komunikacji w szerszym rozumieniu. To znaczy prawie nikt :)

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 09:38
4 marca 2024 09:51

Bo mieliśmy wiarę wszyscy,że wolność ma twarz Jezusa,a nie Judasza...Ale teraz wychodzą wszystkie zmory jak te judaszowskie pocałunki. Jak napisałam w poprzedniej notce pana książki pozostaną i tak trzymać powtórzę.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 09:55

Czy Terlikowski przeszedł na ciemną stronę mocy ?  Rodzi się jednak nieśmiałe podejrzenie,  że zawsze tam był… Przecież zawsze chlipał z „Naje Fraje” ( dziś GW ) swą intelektualną zupę.  Tak samo jak Balcerowicz dziś w onetowskim aucie zachwalał prywatyzację (ciekawe czy  jak taki Orlen będzie  „wreszcie”  sprywatyzowany i będzie należał do BlacRocka czy Vanguarda to dalej  będzie wolny kapitalizm ?)… Potem wsiadła wzmożona młoda prokurator o wyglądzie Elizy Michalik ( skąd one się biorą ? ) z jakiegoś stowarzyszenia, w którym ma nadzieję lewarować się na dobrą posadę państwową i prowadzący zastrzelił ją  pytaniem – czy Pani czytała dziś „Naje Fraje”… sorry Wyborczą ? Oczywiście czytała. "Tamta strona" bez przekazu dnia z "Naje Fraje" nic z siebie nie wyciśnie….

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 09:58

"Uważam, że należy zrezygnować z tych szans, stąd pomysł na spotkania katakumbowe, bez rozgłosu i bez parcia na szkło. "

A Pan sprawdził, do jakiej loży należy Naimski?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 4 marca 2024 09:47
4 marca 2024 10:04

Nie, myślę, że chodzi bardziej o definicję podboju. Cały naród nie może być jednolicie partyjny, więc trzeba opracować takich schemat, by ci bezpartyjni żyli z jakimiś tam satysfakcjami, ale bez możliwości decydowania o czymkolwiek

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 4 marca 2024 09:50
4 marca 2024 10:05

Oczywiście, najważniejsza jest wymiana komentarzy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 4 marca 2024 09:55
4 marca 2024 10:06

O matulu, oczywiście, że zawsze tam był. No, ale na początku wszyscy wierzyliśmy w to, że oni są wobec nas szczerzy i występują w naszym imieniu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 4 marca 2024 09:58
4 marca 2024 10:06

Mam to w dupie. Zadowolony pan? Czy jeszcze mam coś dodać?

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 10:06
4 marca 2024 10:08

Pan dużo pisze o demaskacjach.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @peter15k 4 marca 2024 09:55
4 marca 2024 10:11

Niestety muszę spytać, co to jest "Naje fraje"? 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Czarny 4 marca 2024 10:11
4 marca 2024 10:17

Podskórnie czuję, że takie zwykłe coś, co zarabia na Necie.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Czarny 4 marca 2024 10:11
4 marca 2024 10:34

Oczywiście pozwoliłem sobie na wykorzystanie słów wiersza Juliana Tuwima "Absztyfikańci Grubej Berty" albo "Całujcie mnie wszyscy w dupę" ( jak kto woli ),  w którym Naje Fraje to tytuł wiedeńskiego pisma syjonistycznego "Neue Freie Presse”.  Tu taka lekko ocenzurowana wersja:

https://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @peter15k 4 marca 2024 10:34
4 marca 2024 10:39

Wierszyk znam bardzo dobrze, łącznie z tym zwrotkami, których nie śpiewają nasi wiecznie odważni aktorzy. Ale gazety nie znałem, dzięki. 

zaloguj się by móc komentować


Pointblack @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 11:26

– Sumlińskiego i Rolę możecie zaprosić, ale tego Coryllsa, nie radzę.

– Adamie, nikogo niezweryfikowanego do Kościoła nie wpuścimy. A ty zawsze masz ostatnie słowo.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @atelin 4 marca 2024 09:58
4 marca 2024 11:26

Jakie to ma znaczenie? 

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @ArGut 4 marca 2024 11:26
4 marca 2024 11:28

Takie, że ostatecznie każdy chce posłuchać kto jest żydem, a kto masonem. Wszystko inne jest dekoracją.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Pointblack 4 marca 2024 11:28
4 marca 2024 11:29

Tak właśnie, nic innego nie ma znaczenia i liczy sie tylko spychanie dyskusji w takie rejony

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 11:29
4 marca 2024 11:34

Fragment komiksu „300 łuczników Agory”. ;-)

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 10:04
4 marca 2024 11:37

No tak. Mamy więc kolejną przydatność demokracji: nie każdy się z nami zgodzi, ale niech ci, którzy się nie zgadzają cieszyli się, że mają prawo się nie zgadzać - wtedy nie będą działać. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pointblack 4 marca 2024 11:34
4 marca 2024 11:39

Biskup Ryś to bardziej mnich Morito z serialu o Musashim

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 4 marca 2024 11:37
4 marca 2024 11:40

We wskazanych zakresach rzecz jasna, bo są takie obszary, nad którymi zapada milczenie, albo zgoda jest wymuszona

zaloguj się by móc komentować

atelin @ArGut 4 marca 2024 11:26
4 marca 2024 13:34

Takie, że Naimski ma (przez przypadek?, nie sądzę) BARDZO dużą wiedzę i za cholerę się nią nie podzieli. I nie robi filmów na yt jak Bartosiak, który nie wie nic.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 13:50

Co do Judasza, to myślę, że w tej książce może on być ukazywany jako "postać chwalebna, dzięki której dokonało się zbawienie", jako "osoba ważniejsza niż święty Piotr" i jako ten, któremu "należy się miejsce w niebie". Takie bowiem krążą wrzutki w kręgach okołokościelnych, sprotestantyzowanych, które tworzą obraz Boga na swój obraz.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 11:06
4 marca 2024 13:54

Pewnie tak. A będzie można zadawać Naimskiemu pytania?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 14:46

"Publiczność nie poradzi sobie z nimi, bo jest wychowana na kabaretach, wujku Czarku i filmie „Psy”, który, nota bene, w języku angielskim nazywa się „Pigs” czyli świnie."

Prawdziwe świnie to ci którzy ten film zrobili.

A raczej zamówili.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 4 marca 2024 13:54
4 marca 2024 14:47

Jak się zgodzi pewnie tak, ale za pytanie o masonów czeka pytającego dożywotnie usunięcie z bloga. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 14:49

"Jakieś dziewięć albo dziesięć lat temu sławny historyk z Lublina prof. Tomasz Panfil wygłosił przed publicznością wykład na temat przewag polskich w historii. On ciągle jest dostępny na YT. Ja go, na swoje nieszczęście, niedawno wysłuchałem. Założenie tego wystąpienia jest następujące – Polacy wyróżniają się w historii wyższością moralną."

To jest taktyka takiego samego mniej więcej kalibru jak tak która traktuje jako ciekawostkę fakt ograbienia Polski przez Szwedów podczas Potopu.

Siedzimy nadal w czarnej dupie, głęboko.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 4 marca 2024 14:46
4 marca 2024 14:50

Zamówili go ci sami ludzie, którzy zamówili filmy "Wirus", "E=mc2", "Killer" i inne, podobne

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 4 marca 2024 09:55
4 marca 2024 14:55

"Czy Terlikowski przeszedł na ciemną stronę mocy ?"

Terlikowski, podobnie jak i inni, uważa że nia ma ciemnej i jasnej strony.

Świat jest szary.

 

Terlikowski w GW, Cichocki w "Rzeczpospolitej", Aleksandra Jakubowska [dawniej lwica laicy] w nowoczesnym portalu myślacych bliżniaków...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 14:50
4 marca 2024 15:05

Tak.

Kino jest najważniejszą ze sztuk.

Nie rozumiał tego na przykład Mieczysław F. Rakowski, który gdy został premierem, zadał pamiętne pytanie:

"chciałoby się wiedzieć gdzie bije ta polska dusza?"

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 marca 2024 15:13

Ta wyższość moralna i jej istnienie w świadomości Polaków ma spore korzonki.

Już w 1939-40 roku jeden z profesorów Uniwersytetu Jana Kazimierza we Lwowie twierdził że Anglicy przyjdą nam z pomocą ponieważ mają wobec Polski

zobowiązania moralne.

Dobrze że tego nie usłyszeli, bo by skrętu kiszek chyba ze śmiechu dostali.

zaloguj się by móc komentować


ArGut @Pointblack 4 marca 2024 11:26
4 marca 2024 15:49

puściłem wyszukiwanie jak często pan Adam wypowiada się w WIĘŹ.pl i jak często WIĘŹ.pl o nim chce pisać. 

No i to CHYBA taki "święty żydowski" co to odszepków uczy, jak spowrotem wrócić na pień ... 

Bardzo mnie to dziwi, że wzorcem szczerego i oddanego żyda z monopolem arbitra od antysemityzmu stale jest pan Adam Michnik.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @Szczodrocha33 4 marca 2024 15:13
4 marca 2024 16:22

Z ciekawości zajrzałem przy lunchu do Hansarda z lat 1939-1940 i dowiedziałem się, że w styczniu 1940 operowali we Lwowie przysłani z Moskwy pracownicy brytyjskiej ambasady, organizujący pomoc i ewakuację brytyjskim poddanym i obywatelom Palestyny, którzy mieli nieszczęście znaleźć się pod sowiecką okupacją. Niezbyt na temat, ale dzielę się ciekawostką.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 15:16
4 marca 2024 20:42

Usłyszeli. Ale rankiem 4 lipca 1941 roku, na Wzgórzach Wuleckich, od Niemców, którzy ich za chwilę zamordowali.

https://www.polskieradio.pl/39/156/artykul/949468,mord-profesorow-lwowskich-jak-niemcy-zacierali-slady-swoich-zbrodni

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @KOSSOBOR 4 marca 2024 20:42
4 marca 2024 20:45

Potem zamordowali jeszcze premiera, profesora Kazimierza Bartla.

Jakoś przez osiem ostatnich lat nie słyszałam, by podnoszono tę sprawę... Może zadowalano się samą wyższością moralną...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 4 marca 2024 20:42
4 marca 2024 21:33

"Usłyszeli. Ale rankiem 4 lipca 1941 roku, na Wzgórzach Wuleckich, od Niemców, którzy ich za chwilę zamordowali."

 

A nasi profesorowie wpatrywali się pilnie w niebo w oczekiwaniu na samoloty RAF-u.

No bo przecież Anglicy mieli wobec nas zobowiązania moralne.

I samoloty nad Lwowem [i nie tylko] faktycznie pojawiły się.

Tyle że niemieckie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @KOSSOBOR 4 marca 2024 20:42
4 marca 2024 21:44

To było straszne i wstrząsające --juz sam fakt zacierania śladów po mordach w linkowanym materiale jest okropny.Życiorys tego  SS-Brigadefuhrera  Eberharda Schöngartha tak w polskiej ,jak w niemieckiej wiki jest jest wstrząsający i ociekający krwią.Brytyjczycy go pwiesili  pod zarzutem zamordowania jeńca-lotnika alianckiego.To był wyjątkowy wykształcony psychopata,zresztą jak całe to komando SS https://pl.wikipedia.org/wiki/Eberhard_Sch%C3%B6ngarth 

https://de.wikipedia.org/wiki/Karl_Eberhard_Sch%C3%B6ngarth

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 4 marca 2024 21:33
4 marca 2024 21:50

To prawda Szczodrocho ...sowieci także w niczym nie ustępowali pod tym względem tym psychopatom SS z Niemiec. Moi dwaj stryjowie oficerowie zniknęli bez śladu w lasach katyńskich...Czego Niemcy nie zdążyli ,to sowieci dobili... Straszny czas mordów.... a ratunku z nikąd...A teraz jedni i drudzy jeszcze się panoszą... i pyskują..............

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 4 marca 2024 21:50
4 marca 2024 22:18

O toż toż mnie się rozchodzi.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 4 marca 2024 21:50
4 marca 2024 22:21

" a ratunku z nikąd."

"Bydełko ryczy, z pastwisk ucieka, bór nie ocali, nie skryje rzeka.

.... A smok zieje ogniem i wszystkich goni...."

Pamiętam tę czytankę jeszcze z wczesnej szkoły podstawowej, pani Seleno.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
5 marca 2024 00:22

A wystarczy słuchać właściwych hierarchów, jak dzisiaj to uczyniłem. Jeszcze są tacy.

Powiedziałem sobie, że będę pisał pozytywnie. Wszystko wokół zmierza do nie wiadomo czego. A przecież my, katolicy, wiemy gdzie idziemy. Powinniśmy wiedzieć. O tym mówią właśnie ci właściwi hierarchowie. Ba, o czym ja piszę. A Biblia to co to jest?

Informacje ostatnie nad wyraz pozytywne, jakie przeczytałem, to takie, że Mercedes zmienił strategię produkcji na najbliższe lata i nie zamierza rezygnować z produkcji aut spalinowych, kosztem elektrycznych, których sprzedaż spada.właśnie.

Druga wiadomość nad wyraz pozytywna, to przecieki do mediów o tajnym liście jednego z kardynałow w którym wykłada "kawę na ławę", jakiego papieża powinni kardynałowie mieć na uwadze przy jego wyborze na najbliższym konklawe. A pisze to, co my wszyscy wiemy, że taki właśnie następny papiez powinien być, po niejednoznacznym pontyfikacie papieża Franciszka, mówiąc delikatnie.

___________

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 4 marca 2024 21:44
5 marca 2024 01:16

 "SS-Brigadeführer, szef SD i Policji Bezpieczeństwa (Sicherheitspolizei) w Krakowie i Hadze."

To może wyjaśnia, dlaczego listę lwowskich profesorów zrobili ukraińscy studenci z Krakowa.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 4 marca 2024 21:33
5 marca 2024 01:18

W Warszawie również - we wrześniu 1939 roku - zwykli ludzie wypatrywali samolotów RAFu. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 5 marca 2024 00:22
5 marca 2024 08:56

Cieszę ,że będziesz pisał pozytywnie.Lecz wbrew pozorom wszyscy których tutaj skupia gospodarz ---wiemy dokładnie do czego to prowadzi,a nie "do niczego."Już teraz za mało ,że my katolicy wiemy dokąd i gdzie idziemy.Spójrz na sam tytuł Krzysztofie"komunikaty gwarantowane"i wokół siebie,oraz na Polskę.

Nie bez powodu linkujemy te straszne czasy bezmyślnych mordów ,ludzi zwykłych i elit polskich.Historia lubi zataczać koło,tylko metody się zmieniły.Powoli zamienia się młodzież i ludzi w bezmyślne zombi,niezdolne do egzystencji ,kasując im pamięć ,tradycje,Rodzinę ,religie , obyczaje,naukę--za miskę strawy pełnej robaczywej żywności.

Już sama Biblia i zmiana Papieża to za mało...chociaż nasze pokolenie jest pełne jeszcze nadziei i wiary.I nie udało się niestety w pełni wszczepić tego młodzieży,aby kontynuowała przesłanie. I niekoniecznie jest to wina rodziców....

Zgadzają się na takie życie i własciwie na zagładę,bo szurnięci wodzusiowie obiecują im lepszy Eden.Całe tabuny uczonych "profesurów" nad tym pracuje i w tym jest meritum sprawy ,aby demaskować te intencje,mimo że dosłownie trzymają nas za tzw pysk,wobec przewagi...siły i środków jakie posiadają.

Internet jest pełen fałszywych proroków,lecz jeszcze są miejsca takie jak SN .........i tak trzymać!

zaloguj się by móc komentować

Art @atelin 4 marca 2024 13:54
5 marca 2024 11:39

Pan Naimski czyta ten portal,więc może odpowie nie pytany na interesujące,a nie zadane pytanie?Wszak ta organizacja jest ponoć dobro czynna,więc wstydu nie ma.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 5 marca 2024 08:56
6 marca 2024 00:59

Seleno, wszystko, dosłownie wszystko co widzisz wbrew nam, to dzieło szatana. Wszelkie dyskusje wokół są już na nic. Musimy być tam, w tym Mistycznym Ciele Chrystusa, Kościele Katolickim. I tam jesteśmy. Bóg z nami. On zawsze jest z nami.

________

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować