-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kolportaż propagandy

Po wczorajszych wyborach przez sieć przeleciała opinia, że to koniec kampanii opartych na gwiazdach. Bo Kamala przegrała, a to ją właśnie popierały tak zwane gwiazdy.

Trochę się zgadzam z tą opinią, a trochę nie, a teraz spróbuję wyjaśnić dlaczego tak jest. Gwiazdy były, są i będą, nawet jeśli nie będzie teatru, kina i telewizji. Będzie zawsze kawałek pustej przestrzeni, a na nim ktoś kto śpiewa lub pokazuje różne sztuki z mniejszą kub większą zręcznością. I od samego początku do gwiazd przyklejone są różne inne misje, czyli mówiąc wprost kolportują one różne treści na zlecenie, a jeśli ich sztuka nie obejmuje kolportażu treści, a jest niema lub polega na przemawianiu nie swoim tekstem, stają tylko w odpowiednich miejscach, przy odpowiednich ludziach. Żeby publiczność mogła ich zobaczyć.

Od kliku tygodni gwiazdą jest Michał Rachoń, a wczoraj ktoś puścił w eter plotkę, że jego kandydatura rozpatrywana będzie jako opcja dla majowych wyborów.

Polityka nie obejdzie się bez gwiazd, problem polega na tym, kto gwiazdy kreuje. W Ameryce jest to cały przemysł zdominowany przez środowiska lewicowe, te zaś spenetrowane są przez jakieś zewnętrzne siły. Z tego konglomeratu wyłaniają się gwiazdy i formaty, w których eksploatują one emocje – swoje i bliźnich. Ten schemat, jak powiadam, działa w USA, ale nie działa w innych miejscach. Francuzi mają w nosie swoje gwiazdy i to co one mówią, bo te prawdziwe, kładą się właśnie, jedna po drugiej, do grobu. Chłopcy już się położyli, ale dziewczyny jeszcze fikają. To co przyszło po nich w ogóle nie jest rozpatrywane w kategoriach gwiazdorstwa.

Na tak zwanego chama schemat amerykański ciśnięty jest u nas, choć nie ma żadnego przemysły rozrywkowego i żadnych środowisk. Wszyscy zaś polscy gwiazdorzy, obojętnie czym by się nie zajmowali, mówią nie swoim tekstem. Tak, jakby na czole i na plecach mieli napisane – wynajęto mnie do kolportażu propagandy, choć sam niewiele potrafię. Tak czynią środowiska lewicowe, z aspiracjami do wrażliwości i inteligencji, co zawsze wypada komicznie, bo teraz każdy idiota wykonuje te same gesty i powtarza te same słowa, co Stuhr, żeby się wydawać inteligentnym.

Gorzej jeszcze jest na prawicy, bo tam wszystkim, którzy wchodzą do studia wydaje się, że są gwiazdami, ale nie kolportują propagandy, a prawdę najszczerszą. No i – skoro realnie gwiazdami nie są, bo nie żonglują, nie śpiewają, nie tańczą, a jedynie gadają coś z odpowiednią intonacją, całkowicie fałszywą – czynią tej prawdzie krzywdę. Co było do okazania w jesiennych wyborach zeszłego roku.

Gwiazdorzy służą do kolportażu propagandy. To jest konstatacja najważniejsza. Żeby byli skuteczni musi być przemysł rozrywkowy. Ten przemysł musi działać sprawnie i dostarczać ludziom autentycznych przeżyć. My zaś kłócimy się czy Dukaj do dobry pisarz i czy lepszy od Komudy. No, ale z pisarzami jest tak, że oni przynajmniej coś piszą, bo inaczej nikt ich nie zauważy. Reszta poza propagandą nie produkuje niczego, a w związku z tym jest całkowicie niewiarygodna. I to samo jest w Ameryce, gdzie lansowane są coraz gorsze i głupkowate filmy i formaty estradowe. I teraz to wszystko, cała ta nicość została zdemaskowana. U nas także, ale nasi nabrali wody w usta i udają, że to nie do nich. No, ale oberwą odpryskiem, to pewne, tylko trzeba tę gorącą atmosferę dowieźć do maja. Czy to się uda? To zależy jak wielu polityków PiS zrozumie, co to jest polityka oraz że nie służy ona kolportażowi propagandy. Bądźmy dobrej myśli, choć na razie na prawicy rozkręcają się formaty estradowe. Jako wyborca nie mam nic przeciwko popisom Dominika Tarczyńskiego, byle on się opamiętał w odpowiednim momencie. Tak samo, jak nie mam nic przeciwko żartom o kandydaturze Rachonia. Okay, to wszystko służy jak najbardziej sprawie. Tamci zaś mają pozatykane swoje kanały kolportażu treści, a Trzaskowskiemu wręcz wydaje się, że jak będzie na prawie rok przed wyborami jeździł po prowincji, to wygra. A w maju co zrobi? Wielką paradę czirliderek w stolicy? No nic, ale nie przeszkadzajmy wrogom pogrążać się w bagnie.

Moim zdaniem problem polega teraz na tym, jak stworzyć intersującą, a w dodatku sprawną massa tabulettae, która kryć będzie treści propagandowe. A przed wyborami przejść na trym – serio, bo tak robi Trump i wygrywa.  Moim zdaniem, niestety, można to zrobić tylko za pomocą wybranych polityków PiS, czyli takich, którzy mają talent do zgrywy, bo artystów zawodowych PiS sobie nie wychował. Żadnych podnajętych też nie weźmie, bo to są albo starcy, albo durnie, albo jedno i drugie.

Wygrana Trumpa otwiera więc, dla ludzi bystrych i zdecydowanych, wielkie pole do popisu – nomen omen. Trump sam jest zgrywusem, ale jest też serio i nikt się za długo z jego żartów nie śmieje, bo nie wiadomo do kiedy można. Niejeden już przesadził i potem szukał tego swojego uśmiechu gdzieś pod kaloryferem.

O tym, jak korzystną mamy sytuację świadczy informacja, która wyświetliła mi się wczoraj na telefonie. Dowiedziałem się, że dziennik Rzeczpospolita zrezygnował ze współpracy z Łukaszem Warzechą. Powodów było kilka, najpierw ten, że współpracuje on z kontrowersyjnymi pismami, a mianowicie z „Do rzeczy”. Kolejny – że wygłasza poglądy antyukraińskie i antynaukowe. Twierdzi mianowicie, że zmiany klimatu nie zależą od człowieka. W tym miejscu całkowicie zgadzam się z Łukaszem Warzechą. Niemcewicz pisze, że zimie przełomu lat 1829-1830 była straszna, We Włoszech i w Hiszpanii pozamarzały rzeki. No, ale wracajmy do naszych baranów. Proszę państwa, to jest coś niesamowitego. Łukasz Warzecha nie opowiedział w życiu chyba ani jednego śmiesznego żartu – w mojej przynajmniej ocenie, jeśli się mylę, przepraszam. Kiedy mówi wygląda, jakby zawiadamiał jakąś rodzinę o śmierci najbliższej osoby. Pismo „Do rzeczy” składa się z takich samych, jak on istot, a do tego wcale nie jest kontrowersyjne, tylko banalne. Ludzie tam zatrudnieni zaś to ci gwiazdorzy, którym wyznaczono misję kolportowania propagandy, ale nie powiedziano im, że powinni umieć śpiewać, albo zagrać coś wesołego na grzebieniu. A to i tak jest nieźle, bo Rzeczpospolita to przy nich wręcz pracownicy zakładu pogrzebowego „Wieczny odpoczynek”. Całość, czyli te przepychanki i spory: ten tu, ten tam, ten nienaukowo, tamten za mało postępowo, ów antyukraińsko; wyglądają jak bal manekinów połączony z nocą żywych trupów. Mógłbym jeszcze użyć porównania wprost z księgi trzeciej przygód Tytusa, Romka i A’Tomka  - to jest zużyty człon rakiety, który należy odłączyć i niech on sobie leci gdzieś w cholerę ku nieznanym galaktykom.

Trump wygrał, a za nim stoi Elon Musk, który ma cały komunikacyjny kosmos na własność i puszcza na orbitę prawdziwe rakiety, a do tego umie opowiedzieć śmieszny kawał. Gwiazdorzy, czyli tak zwani ludzie kultury, właśnie przestali być potrzebni. I dotyczy to wszystkich – od śpiewaków do dziennikarzy. Pisarzy także, ale bądźcie spokojni, my sobie jakoś poradzimy, bo nie zajmujemy się kolportażem propagandy. Wobec takich perspektyw trzeba przyjąć jakąś strategię. Błagam, niech jej twórcami nie będą Sasin, Terlecki i Suski. Niech Beata Szydło wyjdzie na scenę i opowie kilka zabawnych historii. To naprawdę wystarczy na ten moment.

Na dziś to wszystko, pamiętajcie o naszych nowościach

Jak zawsze przypominam o nowościach.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/julian-ursyn-niemcewicz-pamietniki-z-lat-1830-1831/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/z-dziejow-wspolzawodnictwa-anglii-i-niemiec-rosji-i-polski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jerzy-ossolinski-biografia-ludwik-kubala/

 

Przypominam też, że w dniach 14-15 grudnia, w hotelu Polonia w Krakowie odbędzie się kiermasz książki i sztuki. Wystąpią: pracownia Sztuka Cięcia, Agnieszka Słodkowska i Hubert Czajkowski, Tomasz Bereźnicki, Wydawnictwo Klinika Języka.

 



tagi: polska  propaganda  usa  tarczyński  trump  gwiazdy  wybory prezydenckie  kolportaż  rachoń 

gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 08:05
139     3899    18 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 08:15

Bedzie dobrze. Za prezesem stoi Sakiewicz. On wprawdzie nie puszcza rakiet, a co najwyzej  bonki, jak poje kebaba na ostro z podwojna cebula, ale za to odpalil komunikacyjny projekt ALBICLA. To wprawdzie nie jest kosmos, ale pustka do kosmosu calkiem podobna.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 7 listopada 2024 08:15
7 listopada 2024 08:21

Możesz mieć rację, niestety

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 7 listopada 2024 08:21
7 listopada 2024 08:52

Jesli stary pijak Kwasniewski daje taka opinie - https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-11-06/kwasniewski-o-wygranej-trumpa-trzeba-bic-na-trwoge/   to znaczy, ze dobrze ze Trump wygral.

Jesli polityka w Polsce jest odbiciem tego co dzieje sie w Ameryce, nawet jesli to jest krzywe zwierciadlo, to te mechanizmy moga zadzialac.

To oczywiscie jest nedza golym okiem widoczna, ktora sugeruje nam, ze nic wlasnego i orginalnego Prezes z ekipa nie jest w stanie wykreowac. Kurski zawsze bedzie mial cos w tych rozdaniach do powiedzenia i reszta tych nieudacznikow, ktorych wymieniles. Oni dzialaja jak Gang Olsena. Inaczej nie potrafia.

Trump pare dni przed wyborami poszedl do Joe Rogana na trzygodzinna rozmowe. Powtorzmy - rozmowe, a nie wywiad. I on tam kilka rzeczy zapowiedzial, zupelnie od niechcenia. Jesli Trump zrobi to zapowiada, to on zakonczy ten caly gender nonsens. I to byla platforma do porozumienia z Elonem Muskiem, ktorego syn zostal poddany "procedurze zmiany plci".

Ten gender nonsens to nic nowego. Z nimi trzeba pojechac tak jak Zizka pojechal z Adamitami, w przeciwnym wypadku za pare lat jakis Trzaskowski wprowadzi na listy wyborcze swojego psa i bedzie to cisnal jak Neron swojego konia na senatora.

Za pare miesiecy skonczy sie wojna na Ukrainie, bo Trump to tez zapowiedzial. Bedzie deeskalowal sytuacje. Skonczy sie wojna w Gazie, z Libanem, Syria i zrobi sie porzadek na morzu Czerwonym. W 2012 jak kacapy zajely Krym i w 2022 jak napadli na Ukraine, to przy wladzy w USA byli demokraci. Przypadek?

Zaraz po tym, jak Trump byl u Rogana, to kolejnym, ktory przyzedl na rozmowe z Joe, byl Elon Musk.

Polecam obydwie rozmowy. To sa paradygmaty, ktore tworza nowy swiat komunikacji. Poza telewizja, poza uniwersytetem, poza gazetami.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 7 listopada 2024 08:52
7 listopada 2024 09:14

To nie przypadek,bo Demokraci w USA zamienili się w dziwnie gnijąca lewiznę. Trump juz zapowiedział ,ze szaleństwo z gender ukróci,jak też wydziwy z zielonym ładem.Ubawiłam się z tym Trzaskowskim i porównaniem do Nerona konia senatora.Komentarz powiał mi optymizmem i dzięki za to. A "Gang Olsena"obowiązkowo musi skoczyć po rozum do głowy,albo ich pogonić.

Pocieszający jest fakt,że Imane Khelif – mistrz olimpijski w boksie kobiet ma jądra i penisa jednak.Kurczę tak obecnie  wyglada,że facetów trzeba komisyjnie pomacać nawet w konkurencjach Olimpijskich.

https://www.magnapolonia.org/imane-khelif-jednak-jest-facetem/

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 09:21

Odnośnie gwiazd i gwiazdeczek to jest jeszcze jedna reguła - w 99% to banda zdemoralizowanych do cna i zaprzedanych diabłu idiotów, którzy siłą rzeczy muszą siedzieć w kieszeni tego całego sorosowo-lewackiego estabilszmętu. Oni oczywiście ściągają na siebie uwagę, mają odsłony, laiki i subskrybcje, z tym, że nie rozkminili jeszcze, że 80% ludzi, którzy ich oglądają robi to na zasadzie -"ciekaw jestem co ten debil dziś odpierdoli".

Jest jeszcze jakiś marny procent tych prawicowych no i co dziwne ich realny wpływ jest znaczne większy niż tego 99% nawozu. W Stanach Trumpa poparli np. Stallone, Eastwood, Gibson czy nawet Hulk Hogan - (Terminator jak słyszałem poparł Harris, zgłupiał widać do cna ale to wyjątek) - ci aktorzy kojarzą się jednoznacznie i pozytywnie (silni i twardzi popierają swojego).

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 7 listopada 2024 09:14
7 listopada 2024 09:21

Magnapolonia stala sie w tym momencie pasem transmisyjnym kacapskiej propagandy. Do rozstrzygniecia pozostaje, czy robia to z przyrodzonej prawicowej glupoty, czy za kacapskie pieniadze?

https://www.theguardian.com/sport/2024/nov/06/olympic-boxer-imane-khelif-takes-legal-action-over-male-chromosomes-claims

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 7 listopada 2024 08:52
7 listopada 2024 09:24

Mała korekta Incitatus to był koń Kaliguli...

zaloguj się by móc komentować

valser @aszymanik 7 listopada 2024 09:24
7 listopada 2024 09:27

to duza korekta. Przepraszam i dziekuje.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 09:28

Ależ ten trump nieuprzejmym jest! Dłoni nie uścisnął...

https://9gag.com/gag/agmAN9n

zaloguj się by móc komentować

valser @DYNAQ 7 listopada 2024 09:28
7 listopada 2024 09:34

To jest dowod, ze na niego dziennikarska tresura nie dziala.

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @valser 7 listopada 2024 09:21
7 listopada 2024 09:57

Z podlinkowanego przez panią Selenę artykułu: "Teraz pojawiły się nowe doniesienia dzięki raportowi medycznemu, który został sporządzony we współpracy między szpitalem Kremlin-Bicêtre w Paryżu we Francji a szpitalem Mohameda Lamine Debaghine w stolicy Algierii".

Podparyska miejscowość Le Kremlin-Bicêtre ma dość intrygującą nazwę: "Kreml-Nieszczęście". Czasem tu pokpiwam z nadmiernej gotowości do kojarzenia wszystkiego ze wszystkim, ale... Zostawiam innych z tym faktem.  ;)

PS. Mimo wszystko boks to naprawdę jest sport dla dżentelmenów, a nie dla dam.

zaloguj się by móc komentować

valser @jan-niezbendny 7 listopada 2024 09:57
7 listopada 2024 10:12

Nomen omen. Te doniesienia sa z kacapskiej doopy. Nie wiem ile razy jeszcze ten nieszczesny i zamkniety temat bedzie wracal?

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 10:33

A u mnie pojawiło się coś takiego ...

Trump - X - Team

No i gdzie by tu i czy wogóle można umieścić panów Rachonia i Tarczyńskiego jakby mieli być w Drużynie-Beaty i mężnie zmierzać Tam-i-z-Powrotem po naszym UE łez padole ?

Według mnie w USA wygrała Hillbilly Elegy świetnie zrealizowana na ekran i odegrana przez Gleen Close i Amy Adams.

Hillbilly Elegy - movie

Można oglądnąć na Netflix-ie, a nie na ALBICLA-pierdu-pierdu.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 7 listopada 2024 08:52
7 listopada 2024 10:40

Zupełnie się z Tobą nie zgadzsm, co do tej wizji przyszłosci. To że Keaśnieedko się boi Trumpa, to wynika z jego lewackości. Staram się nie oceniac sytuacji po tak prostackich schematach jak prawica-dobrze lewica-źle.

Wygrana Trumpa to:

1. Wzmicnienie pozycji Rosji

2. Osłabienie Ukrainy

3. Eskalacja na Bliskim Wschodzie 

4. Zacieśnienie polityki kredytowej/monetarnej

5. Wyeksportowanie gospodarczych problemów USA za granicę - głównie do Europy

Czyli zw6czajnie zacznie się teraz zaciskanie pasa, a nawet pętli na szyi (kredytowej pętli).

No ale ja nikomu nie zabraniam cieszyć się z wygranej Trumpa, bo wiem jak trudno jest pozbyć się złudzeń. 

I na tym zakończmy te rozbieżność zdań...:), bo ani ja Ciebie, ani Ty mnie nie przekonasz co do Trumpa...:)

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @ArGut 7 listopada 2024 10:33
7 listopada 2024 10:42

Dominik Tarczynski niezle odpowiedzial Cenk Uygurowi w PBD (Patrick Bet-David) Podcast.

Doba i ponad 5mln wyswietlen. Ostro tam sie naparzali ale nasz zrobil show. Dostal owacje na stojaco.

link

W linku ustawilem na poczatek wymiany "strzalow" ale w razie czego jest to w zakresie 6:09:50 do 6:14:29

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 7 listopada 2024 09:21
7 listopada 2024 10:49

Dzięki za linka.Faktycznie temat z tym nieszczęśnikiem/nieszczęsną już był. Zdarza się także w naturze ,że ON ma jakieś cechy ONEJ. Ale sobie myślę ,że medycyna i natura nie są jeszcze tak doskonałe,aby nie odkryć pod prysznicem płci,nie wdając się w intymne szczegóły.

Jak się nie mylę to mamy taką Anię Grodzką z penisem.Czort tam z urodą i uczuciami,nie mam zamiaru urażać nikogo,ale Valserze krew mnie zalewa,jak słyszę o tych wydziwach z kilkoma płciami.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 10:40
7 listopada 2024 10:52

O Matko! Jak mnie się to nazwisko Kwaśniewskiego napisało...:)

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 10:40
7 listopada 2024 10:55

Zacznijmy od tego, ze ja nie mam zadnych wizji. Widze jednak potrzebe, zeby takich durni jak Trzaskowski, Nowacka, Biedron i jego maz schowac gdzies do pawlacza, niech sie tam wylezakuja. Kto to moze zrobic? Nie wiem. Prezes, Kurski, Suski i Sasin raczej nie maja na to.

Wojna na Ukrainie powinna sie zakonczyc jak najszybciej, bo to sa tylko koszty i nieszczescie. Nikt zdrowy na umysle nie chce, zeby ta wojna dalej trwala. Jakie zapadna rozstrzygniecia w tej sprawie to sie jeszcze okaze.

Jak jestes przekonany do Kamali, do zmiany plci, Black Lives Matter i innych lewackich nonsensow to ja tez nie mam zamiaru ciebie przekonywac.

Na Bliskim wschodzie bedzie deeskalacja, bo eskalacja jest teraz. To jest znak firmowy demokratow amerykanskich. Za ich kadencji kacapy najechaly Ukraine i teraz nastapi deeskalacja, ktora u ciebie sie nazywa "wzmocnieniem Rosji". KAzdy kto ma inne zdanie powinien pojechac na ochotnika do Donbasu na pierwsza linie i poprzec swoje slowa akcja.

Podobnie bedzie na Bliskim Wschodzie. Czekam na to, zeby znormalnialo. Z ekonomicznymi problemami mozna sobie poradzic, jak masz dwie rece, nogi i glowe na karku.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 7 listopada 2024 10:55
7 listopada 2024 11:04

Ale wiesz jak Trump chce doprowadzic do pokoju? Bo ja słyszałem, że Krym ma pozostać przy Rosji, a co do Mariupola i całego południa Ukrainy to "się zobaczy". Czyli najpraedopodobniej bedą chcieli podzielić - to ci na wschód od Dniepru pozostanie przy Rosji. Dla mnie takie warunki to zwyczajnie zwycięstwo Rosji.i upokorzenie Ukrainy. Oczywiście tak się może stać, bo Trump jest w tej kwestii mocno zdeterminowany. Więc każdy, kto się wzrusza "ilością ofiar" będzie się cieszył i nie zawracał sobie głowy konsekwencjsmi na przyszłość.

Co lgbt, zmiany płci itp.  to wpadasz, jak prawie wszyscy, w te pułapkę zastawioną na nas i pozwalasz określać swój wybór poprzez ten pryzmat. Pryzmat całkowicie fikcyjny, ale na tyle ostry, że mało kogo stać na olanie tej alternatywy. Ten pryzmat to takie krzywe, szydercze  lustro. My się w nim oglądamy i cxujemy się dobrze, bo każdy w nim widzi swoich wrogów jako pokraki, a swoich jako pięknych i zgrabnych. Radzę mimo wszystko nie patrzeć w to lustro i nie zmuszać mnie do tego. Bo zwyczajnie emocjonalne szantaże na mnie nie działają - jestem bez serca...:).

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 10:40
7 listopada 2024 11:07

Zaciskanie pasa w RP to nie wynika z tego że Trump wygrał wybory. Takiego systemu jaki powstał w Polsce to przede wszystkim Niemcy nie wytrzymują. Batalia pójdzie jako kontynuacja eliminowania żywiołu polskiego że zdolności do kumulowania kapitałów. Oraz z potrzeb skarbówki do kreowania stosunków społecznych. Liczba dłużników wzrośnie adekwatnie do wzrostu ilości postępowań sądowych. Tak buduje się PKB.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 11:07

"Gwiazdorzy, czyli tak zwani ludzie kultury, właśnie przestali być potrzebni."

Ok, ale kto zajmie ich miejsce? Kogoś tam przecież trzeba wsadzić, bo gadka-szmatka nie znosi, jak wiadomo, próżni. Wydaje mi się, że oni nie tyle przestali być potrzebni, ile zminieniono im (oficjalnie) okres przydatności do spożycia. Na taki parominutowy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 10:40
7 listopada 2024 11:07

Szanowny OjciecDyrektor -to nie są prostackie  schematy jak prawica-dobrze lewica-źle. Lewica jest pogrążona w głebokiej żałobie,że Tramp zasiał w Amerykanach,nadzieję na normalne zwyczajne życie.Wiadomym jest i praktycznie pewność,że Tramp będzie pilnował swoich interesów.Ciekawostką jest dlaczego tak lewackość boleje nad wyborem Trampa?... A Rosja?...hmn... tam potrzeba jeszcze ze 100 lat aby Rosjanie (naród) coś zrozumiał. Zawsze nad nimi wisi :nagan jakaś zsyłka,lub skok z okienka.Niedługo stuknie cały wiek sowieckiego wychowania,a sowieciarze stali się nagle żbikami kapitalizmu i miliarderami bez ograniczeń.

I to jest dopiero numer w polityce sowieckiej.Amerykanom nie zajmie to aż tyle czasu,chociaż cała lewizna z pewnością będzie próbowała mu łeb odstrzelić...jak by coś nie ten ...teges...

zaloguj się by móc komentować


valser @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 11:04
7 listopada 2024 11:11

Opowiedz o tym pryzmacie Elonowi, ktory sam dzis przyznaje, ze "stracil syna", a przy okazji jako geniusz wyszedl na kompletnego durnia. https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/elon-musk-transgender-daughter-vivian-wilson-interview-rcna163665

Co do wojny na Ukrainie... to rzeczywiscie chcesz, zeby ona trwala jeszcze dwie dekady do "ostatecznego zwyciestwa Ukrainy". Opowiedz mi o swojej wizji i dalszym rozwoju wypadkow w tej wojnie? To moze byc ciekawe.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 7 listopada 2024 09:21
7 listopada 2024 11:12

Arnold nie poparł Trumpa, żeby mu nie zarzucali, że jest nazista z Austrii, jak Hitler

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 11:04
7 listopada 2024 11:12

W realu zjawiska dzielimy jak w przyrodzie jest- nie ma. Mocarstwo Ukraina i wizję obecnych ich elit? Los zwykłych ludzi był i jest straszny. Ale RP ma własną państwowości i jak czas pokazał hura optymizmy, wykrzykiwane pierdoły, etc w zderzenie zsąsiadem miłością nie pachną.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 7 listopada 2024 09:28
7 listopada 2024 11:13

Bał się, że sie rozklei w jego ręce

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BTWSelena 7 listopada 2024 09:14
7 listopada 2024 11:14

>Trump juz zapowiedział ,ze szaleństwo z gender ukróci,jak też wydziwy z zielonym ładem.

Myślę, że koleżanka nawigatorka się zawiedzie. Kolega VALSER wrzucił wykresy jak bardzo rozpędzony jest przemysł medyczno - farmaceutyczny w tzw. afirmatywnych terapiach i tranzycjach.

Wg. mnie to zwolni i znikną publiczne transfery na obcinanie "siusiaków" czy modelowanie "cipek" i nie żebym tu słów używał to wszystko z kultowego filmu - Gliniarz w przedszkolu.

Za Trumpa będzie czysty protestancki utylitaryzm a za fanaberie i brak akceptacji siebie trzeba będzie płacić samemu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 7 listopada 2024 11:07
7 listopada 2024 11:16

Sztuczna inteligencja ich zastąpi

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 7 listopada 2024 11:12
7 listopada 2024 11:17

Problemy terytorialne RP z wszystkimi sąsiadami były i będą. Nawet z Czechami a co dopiero z mocarstwem Ukraina. Czas pokazuje, że wszystkie rozwiązania w europie są czasowe. I warto o tym pamiętać.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 7 listopada 2024 11:14
7 listopada 2024 11:20

Tak i w poprzedniej jego kadencji wiele osób dostało finansowo po tyłku. Hasła hasłami ale kasą obracać trzeba. Wiele wizji jego otoczenia to obłąkanie. I jak wiele razy stwierdzamy dla normalnych coraz mniej.miejsca. 

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 11:28

Ja będę w weekend ze swoimi „gwiazdami” (obrazami gwiazd i nie tylko) na Targach w Pałacu Sztuki. To jest bardzo specyficzna impreza i niektóre osoby omijają moje stoisko szerokim łukiem, bo jest zbyt patriotyczne i w ogóle. W tym roku wystapię głównie z malarstwem (kilku płócien jeszcze nie ujawniłem) i T-shirtami, które jeszcze zostały. Komiksów wezmę po 5 i kilka płyt. Zapraszam czytelników SN, bo na nich zawsze można liczyć.;-)

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 7 listopada 2024 11:16
7 listopada 2024 11:28

Ja pierdzielę. Nie chciałem tego pisać, gdyż myślałem, że myśl ta zbyt zuchwała...

zaloguj się by móc komentować

pike @gabriel-maciejewski 7 listopada 2024 08:21
7 listopada 2024 11:29

Zmiany są ale czy klimatu?

Tzw. Zmiany klimatu (kryzys klimatyczny) nie mają nić wspólnego z lakalnymi zmianami pogody

takie jak: mrozy,burze ,huragany,powodzie, okresy ocieplenia itp….

To są całkiem innego rodzaju zagadnienia.

Niestety przede wszystkim media i politycy mieszają je ze sobą i wyprodukowano przez to jeszcze innego rodzaju problemy

wytwarzane przez tzw. Zielony ład…..

Zmiany klimatyczne , którymi straszą nas kolejne raporty IPCC są oparte o symulacyjne programy komputerowe,

ponieważ tą zmianą klimatu , którą mamy się przejmować jest podniesienie się temperatury

całej Ziemi (w wyniku emisji CO2) o 1 stopiń C za kilkadziesiąt lat - na przykład 100.

Do symulacji wybiera się konkretne dane. I w tym jest problem. Bo najlepiej gdyby uzwgledniano wszystkie.

Tylko kto je zna i czy dadzą się rozpoznać. A w kolejnych raportach pomija się nawet te , które należałoby brać po uwagę.

Naukowcy wykorzystujący symulatory mają dodatkowy problem wynikający z znajomości zmiam klimatu w przeszłości

kiedy ludzi było znacznie mniej niż obecnie i o wpływie człowieka na klimat nie może być mowy…

Nie ma żadnej pewnej wiedzy na temat tego dlaczego zmiany pogody są takie a nie inne ani wpływu człowieka na nie.

A tym bardziej klimatu na całej Ziemi.

Można w miarę pewnie przewidzieć pogodę w okresie tylko dwóch tygodni…

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 7 listopada 2024 10:12
7 listopada 2024 11:30

Skoro wraca to znaczy, że nie jest zamknięty. Jeśli wierzysz, że Trump zrobi to co zapowiada to ja bym poczekał z ostatecznym werdyktem bo on w kampanii powiedział, że to niedopuszczalne żeby faceci bili kobiety w ringu. Może nasza bokserka zostanie jeszcze mistrzynią olimpijską. Nie bierzesz pod uwagę takiej opcji że to kacapska robota ale odwrócona? To im powinno najbardziej zależeć na takiej sytuacji skoro ich sportowcy są wykluczeni z IO. Degrengolada systemu i chaos w instytucjach to sowiecki sport narodowy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ArGut 7 listopada 2024 10:33
7 listopada 2024 11:38

Albicla to format tekstowy a nie VOD jak Netflixy. Po drugie temat Albicli jest już zamknięty od dawna i nie wiem po co go przywoływać. Nic z tego nie wyszło bo wyjść nie mogło. Sakiewicz ma te kluby gazety, na których od lat jedzie ale i one się pewnie wykruszają dlatego rozpaczliwie poszukuje dofinansowania w postaci zbiórek. A aktorzy grający superbohaterów stanęli za Kamalą i nagrali wspólny filmik ale to była nędza i nic z tego nie wyszło. Jeśli ludzie teraz przekładają załogę Trumpa na nich to pewnie robią to tacy sami amatorzy jak nasi od PRu.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 7 listopada 2024 08:52
7 listopada 2024 11:47

>Polecam obydwie rozmowy. To sa paradygmaty, ktore tworza nowy swiat komunikacji. Poza
>telewizja, poza uniwersytetem, poza gazetami.

Rozmowy były 3 - #2219 - Trump, #2221 - JD Vance, #2223 - Elon

I tak będzie jak kolega napisał -> JRE to nowy rodzaj globalnej komunikacji.

Trump gadał co miał gadać o swoim udziale w szoł biznesie. Rozmowy z Vice Prezydentem USA i Głównym Wizjonerem to były rozmowy o program polityczny bez napinki.

Obstawiam, że JD Vance będzie kandydatem na 48 prezydenta z ramienia parti republikańskiej. Ktoś z obsługi startował do JD Vanca o russian colusion ... czy inne takie DoD zagrywki i był looz. Mnie ruszyła taka gadka JD Vance-a:

Kiedyś szef GM mówił, że interes GM to interes Ameryki ... a dziś interes/strategia GOOGLE-a to nie interes/strategia Ameryki

Ruszyła bo jak Donald Hitlerowiec mówi, że będzie coś robił dla mnie to ... się zastanawiam od kogo wzion.

To brzmi i poważnie i zabawnie wiedząc skąd JD Vance pozyskał fundusze na swoje kampanie do senatu i obecną vice prezydencką. W jego rozmowie, też było to, że Trump go wybrał na "running mate" ale to on był odpowiedzialny za swoją kampanię a nie jakiś ***** spin doktor.

To jest wogóle inny świat. Jak mam użyć porównania hokejowego:
NHL do chłopaków z podwórka co grają zimą jak im stary ormowiec wyleje wodę na lodowisko.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 7 listopada 2024 11:14
7 listopada 2024 11:48

Skoro tak ,to z pewnością zmniejszy się chociaż ilość tych fanaberii,a jeszcze na dodatek jak przestaną matolić dzieciakom w szkole,bo sie nie opłacą programy to już coś tam drgnie. ArGutcie myślę ,ze "cipek" nie brakuje nam w polityce,więc bez sponsorów jak namawiać do obcinania siusiaków? Chyba to za bolesne doświadczenie,a chłopcy raczej są przywiązani do swojego narządu.

Firmy farmaceutyczne przestawią produkcję na coś innego,na to liczę i nie tylko ja. 

zaloguj się by móc komentować


bolek @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 11:56

'I to samo jest w Ameryce, gdzie lansowane są coraz gorsze i głupkowate filmy i formaty estradowe.'

Chyba, że jest poważne zlecenie. 

Na okoliczność zwycięstwa Trumpa obejrzałem, bardzo dobrze zrobiony i zagrany paszkwil, The apprentice, gdzie Donald z początków swojej kariery, przedstawiony jest w bardzo niekorzystnym świetle, mówiąc oględnie. 

Jak widać, nie zaszkodziło mu to zbytnio :-) 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @qwerty 7 listopada 2024 11:20
7 listopada 2024 12:06

Jak dobrze kolegę zrozumiałem to się nie zgadzam. Otoczeniu Donalda Trumpa nie przeszkadza, żeby konkretna osoba jak się nie zgadza na siebie to wycięła sobie "siusiaka" i zamodelowała "cipkę", ale:

- za swoje,
- odpieprzcie się od nieletnich.

Natomiast jest oczywistym, że otoczenie Donalda Trumpa nie jest idealne i jest utylitarne. Badanie medyczne potrzebują/przemysł farmaceutyczny, żeby aborcje były. Kolega VALSER umieścił u siebie wykres jak bardzo machina związana z przemysłem "możesz być kim chcesz" jest rozkręcona i o jakim wolumenie kwotowym i ilościowym jest mowa. To nie zniknie ani do stycznia 2025 ani później ...

Jakieś półroku temu myślałem, że przymysł jądrowy w USA czeka tylko na możliwości realizacyjne (czyli przychylność banków, na finansowanie). Teraz jestem sceptyczny, ale jak w ciągu 2 lat powstaną nowe technologicznie elektrownie i SMR to odszczekam. Najlepsi Niemcy mają swoje ograniczenia ... 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 12:10

Trump wygrał, a za nim stoi Elon Musk...

I to jest istota wygranej Trumpa. U nas nie ma Muska, za to poziom zidicenia społeczeństwa jest chyba wyższy niż w USA. Twitterem rządzą w Polsce jebaćpisy. Innymi mediami społecznościowymi również.

Tzw. nasi - z wrodzonego skąpstwa oraz z myślenia życzeniowego (Trump wygrał to i my) - nie zatrudnią profesjonalnej agencji PR do  zrobienia porządnej kampanii wyborczej. 

Co do Trumpa, to poczekajmy z ochami. Zdaje się, że za pierwszej swojej kandencji przysłał nam na ambasadora Georgette Mosbacher, która nieźle u nas mieszała i chciała wprowadzać praworządność.

Czy Trump odwoła Brzezińskiego? jeśli tak, kogo przyśle?

Jak rozumiem za Trumpem stoi kapitał przemysłu biznesowo-wojskowego a nie finansjera fiducjarna. Co ten kapitał będzie chciał ugrać? I ile na tym stracimy, jadąc starym szmoncesem.

I jeszcze jedno Trzaskowski to grupa Bildberga. Czy przy prezydenturze Trumpa grupa ta straci swoją magiczną moc?

Ja powiem brutalnie. Obawia się, że naszych zgubi brak pokory, brak przemyślanego działania i myślenie życzeniowe.

Obym oczywiście się myliła.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 7 listopada 2024 11:29
7 listopada 2024 12:21

Mnie tam nie obchodza symulacje i badania. Za 25 lat maja byc zatopione atole na Pacyfiku - bo taka prognoze podano w 1989. Pamietam to, bo juz wtedy straszono straszliwymi akutkami ocieplenia. Wiec jak nie zatopi ocean nawet jednego atolu (a do tej pory prze, te 35 lat nie), to mozna im pidawac ten koronny dowod ich glupoty.

Bo na racjonalne argumenty to szkoda czasu. Ja to juz trenowalem. To gorzej niz rozmowa ze Świadkami Jehowy.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @aszymanik 7 listopada 2024 09:21
7 listopada 2024 12:30

To było na rozdaniu Oscarów bodaj za kadencji Trumpa, tej pierwszej. Bardzo blisko sceny były stoliki, mniejsze i większe. Zobaczyłem taki większy stół, a przy nim Al Pacino, Robert de Niro i pewnie jeszcze kilku innych wybitnych aktorów, których nie kojarzę. Nie mogę zapomnieć do dzisiaj rechotu tych dziadków, gdy ze sceny padały te "właściwe" słowa o aktualnie urzedujacym prezydencie.

Ja już wiedziałem wcześniej, co "wyznają". Ale gdy zobaczyłem ich na wizji bezpośrednio i w takiej scenie, zrobiło mi się przykro. Te wszystkie ich filmy. To się pamięta przecież.
________

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 12:21
7 listopada 2024 12:31

A czy ktoś dziś wypomina głupoty tym, którzy w latach 60-tych wieszczyli, że zabraknie ropy? Albo tym, którzy w latach 70-tych wieszczyli epokę lodowcową? A może tym, którzy w latach 90-tych wieszczyli powiększanie się dziury ozonowej? 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @ewa-rembikowska 7 listopada 2024 12:10
7 listopada 2024 12:32

Brzeziński to lewacka agenda po całości i on się nawet nie krył, że popiera na chama obecną władzę. Może Elon go wyśle na Marsa pierwszym składem? Mosbaher to przy nim dzień do nocy. Jebaćpisy nie rządzą na Xie, są tylko zorganizowani bo to farma i sekciarstwo. Naszym się po prostu nie chce widząc miałkość obecnego PiSu ale jak się niedawno chciało to przykryto gwiazdkowców czapką ot tak z dnia na dzień.

zaloguj się by móc komentować

onyx @cbrengland 7 listopada 2024 12:30
7 listopada 2024 12:34

Bo to prywatnie w dużej mierze są takie same kołki jak nasi tylko mają dużo lepszy warsztat i fachową obsługę z kasą do robienia kina.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bolek 7 listopada 2024 11:56
7 listopada 2024 12:35

Trumpowi nic nie zaszkodziło i nic nie zaszkodzi, bo zostal wybrany, aby sciagnąc "nawis inflacyjny" jak Balcerowicz. U Trumpa wszyscy zarobie - banki, zbrojeniówka, nafciarze, big-farma no i Musk. 

Jakos nikt z nas tu nie skojarzyl, ze Musk'owi bardzo zalezy na szybszym i powszechnym zeroemisyjnym światem. I jakos nikt nie zadaje sobie pytania, czy Trump nie bedzie wspieral eko-szaleństwa? Bo moim zdaniem Trump bedzie ekologiem nr 1. I zadne sciemniajace gadki mnie nie zmylą. 

No ale mozna sie cieszyc, ze jest cholera, a nie dżuma.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 7 listopada 2024 12:31
7 listopada 2024 12:36

No tak. Alzheimer szaleje po swiecie.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @onyx 7 listopada 2024 11:38
7 listopada 2024 12:52

>Albicla to format tekstowy a nie VOD jak Netflixy. Po drugie temat Albicli jest już zamknięty
>od dawna i nie wiem po co go przywoływać.

Czyli jakie to ma znaczenie jak nie istnieje! A nie ja pierwszy wymieniłem ALBICLA-e ...

Serwisy, które powstały w USA w opozycji do TWITTER-owej cenzury jakoś istnieją ...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 7 listopada 2024 11:11
7 listopada 2024 12:54

Nie wiem jak Tobie sie spina w głowie jak najszybszy pokoj z Rosja i chęć wykończenia kacapii lub jej totalnej marginalizacji. Dla mnie to dwa bieguny, zbiory rozłączne

 No ale jestem słaby z arystotelowskiej logiki...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 7 listopada 2024 08:15
7 listopada 2024 13:24

Taaak...

...  ten  ,,dOLet,,  ma  ,,pSZyszlosc  i  powodzenie,,  jak  tramwaj  w  Boze  Narodzenie,...  szczegolnie  podczas  Wigilii  !!!

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @cbrengland 7 listopada 2024 12:30
7 listopada 2024 13:29

Ja tam co do tej bandy nigdy jakiś specjalnych złudzeń nie miałem. Owszem uważam takich aktorów jak Al Pacino czy de Niro za wybitnych, no ale z faktu, że ktoś potrafi zrobić coś przed kamerą nie czyni go z automatu jakiegoś omnibusa. Wrzucę taki mały kamyczek do (tak myślę) Twojego ogródka - Ci goście, którzy swoimi twarzami poparli Trumpa, kojarzą się jednoznacznie dobrze - tzn. w swojej długoletniej karierze unikali raczej ról czarnych charakterów. No może ktoś mi tutaj wyciągnie jakąś rolę Stallona, Eastwooda czy Gibsona, o której nie pamiętam ale z pewnością generalnie oni przez całe swoje życie zawodowe tego typu skojarzeń ze swoim image myślę, że świadomie unikali. Przeciwna strona takich obiekcji nigdy nie miała, ba  Ala Pacino czy de Niro właśnie bardziej pamiętamy z takich właśnie ról gdzie grali morderców, gangsterów, zimnych i bezdusznych sukinsynów albo nawet samego diabła. Co prawda ostatnia produkcja ze Stallonem to Tulsa King, gdzie gra on gangstera i mordercę ale rękę daję sobie uciąć każdemu kto mnie przekona, że jest on w tym filmie czarnym charakterem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 7 listopada 2024 08:52
7 listopada 2024 13:29

Dobre,...

...  bo  z  tym  BYDLEM  ,,polYtyczno-merdialnym  NIE  MA  SENSU  juz  gadac  o  czymkolwiek  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @DYNAQ 7 listopada 2024 09:28
7 listopada 2024 13:36

I  prawidlowo  !!!

Dziadostwo  omija  sie  szerokim  lukiem,...  a  nie  przystaje  i  co  gorsza  sciska,

zaloguj się by móc komentować

klon @valser 7 listopada 2024 08:52
7 listopada 2024 13:45

<<< To sa paradygmaty, ktore tworza nowy swiat komunikacji. Poza telewizja, poza uniwersytetem, poza gazetami. >>>

U nas jest "kanał" 0

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Pioter 7 listopada 2024 12:31
7 listopada 2024 13:46

Ja pamiętam tych, którzy mówili, że jedzenie masła i pomidorów powoduje raka. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 13:47

" Trump wygrał, a za nim stoi Elon Musk, który ma cały komunikacyjny kosmos na własność i puszcza na orbitę prawdziwe rakiety, a do tego umie opowiedzieć śmieszny kawał."

Akurat kawałów to on opowiadać nie umie i w ogóle wizerunkowo prezentuje się słabo. Pośrednio dlatego też pojawiła się w eterze opinia, że gwiazdorstwo już nie działa, bo Trump miał niemal zerowy PR oparty o show-biznes, a to co miał  było bardzo przaśne i bardziej zniechęcające niż zachęcające. Szczerze mówiąc, gdybym był amerykaninem to bym mocno zaciskał zęby głosując na Trumpa, gdybym brał pod uwagę właśnie ten pokraczny PR.

Co prawda po drugiej stronie nie było dużo lepiej bo poszli w jakieś uliczne seanse nienawiści i nagrania dla korpoludków, w stylu - "Hello, patrzcie jacy jesteśmy fajni i successfullni, powiemy wam bezmózgom, na kogo macie głosować żeby być fajnym tak jak my".

Jeden z plusów może być taki, że dobrzy twórcy skupią się w końcu nad robieniem dobrych filmów zamiast robieniem z siebie idiotów na zlecenie polityczne. Bo przez ostatnie lata poziom tragicznie obniżyli.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 10:40
7 listopada 2024 13:53

Ja uważam, że aż tak źle nie będzie.

To prawda, że Trump wygłaszał w czasie kampanii parę tez, które dla nas nie brzmią optymistycznie, ale zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 12:54
7 listopada 2024 13:55

To ty tworzysz takie nieistniejace polaczenia i probujesz je inputowac innym.

Ukraincy od jakiegos czasu sami sobie zadaja pytanie jaki jest dalszy sens prowadzenia tej wojny i juz na front sie nia pala.

Kazdy kto majaczyl, ze Ukraina pokona kacapow gdzie stosunek zywej sily jest jak 1 do 5 bedzie mial predzej czy pozniej problem kiedy, jak i na jakich warunkach ta wojne zakonczyc? Naprawde myslisz, ze za kolejne dwa lata Ukraina bedzie w lepszej sytuacji i bedzie mila lepsza pozycje negocjacyjna niz teraz? Pomijam juz logike, ktora caly czas tutaj mieszasz.

Wojna z logika nie ma nic wspolnego.

Idzie kolejna zima i wbrew nonsensom o globalnym ociepleniu bedzie ciezka. Jak prawie kazda zima.

Sytuacja na moje oko wyglada tak, ze to Trump bedzie negocjatorem miedzy Ukraina i kacapami, bo to USA z jednej strony szachuja kacapow i trzymaja Ukraine na wojennej smyczy. Gdyby nie Ameryka, to ta wojna by sie skonczyla i Ukrainy by nie bylo jako panstwa, tylko kacapska republika.

Ja wrzuce tylko taka mysl, ktora kolejny raz wyplywa z afganskich historii wojennych. Obojetnie czy to byly kacapy czy Amerykanie, to jedni i drudzy mogli byc wzglednie bezpieczni w swoich bazach. Kazde wyjscie w teren to bylo duze ryzyko, ze sie wroci bez reki, bez nogi, czy bez oka. Oni ich zalatwiali malymi improwizowanymi ladunkami wybuchowymi nafaszerowanymi szklem lub gwozdziem. Nie chodzilo o to, zeby typa zabic, tylko wylaczyc z gry, bo bez pacow dloni, bez oka, bez stopy, taki typ musial byc wycofany ze sluzby liniowej, zaopatrzony, a potem doobslugi trzeba bylo jeszcze kilkunastu, lub kilkudziesieciu osob, zeby go zrehabilitowac i przywrocic do normalnego funkcjonowania. To wszystko jest czas, energia, kasa, zwiazanie kolejnych sil ludzkich w proces. Zabicie typa kreuje co najwyzej jednorazowe koszty transportu i pochowku, a tutaj masz mase dodatkowych problemow, ktore sa rozlozone w czasie i strasznie obnizaja morale, zeby cokolwiek dalej robic. Piekna taktyka moim zdaniem.

Mnie sytuacja na Ukraine nie spedza snu z powiek. To jest przede wszystkim problem Ukrainy i nie ma sensu sie wyrywac przed szereg, z  roznych wzgledow. Mysle jednak, ze o wiele wiekszym problemem jest to, ze polowa spolecznosci zamieszkujacej terytorium Miedzy Bugiem, a Odra juz dzisiaj ma inklinacje do kolaboracji i nie ma dla nich znaczenia czy beda to Niemce, czy kacapy. Oni zreszta beda pierwsi do tego, zeby swoich kapowac.

 

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 12:36
7 listopada 2024 13:59

Prorocy globalnego oziębienia z lat 70. XX wieku błędnie prognozowali wzrost zanieczyszczenia atmosfery aerozolami związków siarki w wyniku rosnącego zużycia brudnych paliw. Zanieczyszczenia nie wzrosły, bo tymczasem wprowadzono czystsze paliwa. Sam model teoretyczny był poprawny, czego dowód nie wprost otrzymaliśmy całkiem niedawno.

Obecna walka z globalnym ociepleniem też jest wywijaniem mieczem obosiecznym. Kol. Greenwatcher (szkoda, że rzadko pisze) na pewno objaśniłby to kompetentniej, ale chyba nie popełnię wielkiego błędu stwierdzając, że gazy cieplarniane z paliw kopalnianych pochłaniają część energii słonecznej wracającej w Kosmos po odbiciu od powierzchni Ziemi. A jak ta energia zostanie pochłonięta przez cząsteczki CO₂ czy metanu, to już z nami zostanie jako ciepło. Zakłócona równowaga radiacyjna - tak to się chyba nazywa.

No i tu jest problem z panelami słonecznymi. Czy nie absorbują światła słonecznego, przetwarzając je na energię, która koniec końców zostanie z nami jako ciepło? Im bardziej są wydajne, im więcej powierzchni zajmują, im więcej energii do zasilania elektryków produkują, tym bardziej przyczyniają się do podgrzewania planety. Cóż, że pośrednio i bez kopcenia?

Zresztą jest całkiem możliwe, ze czegoś istotnego nie biorę pod uwagę. Ale na pewno proste recepty na złożone problemy nie zawsze są najlepsze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 7 listopada 2024 12:10
7 listopada 2024 14:03

Dokladnie  tak,...

...  ,,nasi,,  juz  sa  zgubieni  !!!

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewa-rembikowska 7 listopada 2024 13:46
7 listopada 2024 14:12

a pamieta Pani jak streczono margaryne w latach '90?
Maslo jest be a tluszcze roslinne sa zdrowe - jedna z wiekszych sciem tamtych czasow

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @zkr 7 listopada 2024 14:12
7 listopada 2024 14:30

Oczywiście, że pamiętam. Wydaje mi się, że margarynę stręczą do dziś tak jak lewacką propagandę, gender, zielony (nie)ład oraz Trzaskowskiego na prezydenta.

Jedyna nadziej, że rząd chce uwolnić ceny energii elektrycznej i przywrócić opłatę mocową, co mocno odbije się na kieszeniach wyborców.

Gdyby jakiś sensowny kandydat PiS zrobił kampanię wokół tematu cen energii elektrycznej, to może by pociągnął za sobą tłumy. Ale tu powininni jednak wkroczyć specjaliści PR, którzy jednak najpierw powinni przeprowadzić badania w różnych grupach społecznych - co komu dolega? co komu gra na duszy? a potem pod wyniki robić optymalizację komunikacji w treści i formie. A Sasina i Sakiewicza niech schowają za kotarę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @ewa-rembikowska 7 listopada 2024 13:46
7 listopada 2024 15:28

A jedzenie jajek skutkuje zawałem...ja je jem średnio 15 tygodniowo od zawsze.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @MZ 7 listopada 2024 15:28
7 listopada 2024 15:57

Palenie niby też, a ja palę paczkę dziennie od zawsze.... (do czasu niestety).

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewa-rembikowska 7 listopada 2024 14:30
7 listopada 2024 16:08

> najpierw powinni przeprowadzić badania w różnych grupach społecznych - co komu dolega? co komu gra na duszy?

Wezmy temat OC.

1) dlaczego musze placic OC skoro nie poruszam sie danym pojazdem po drogach?
Powody moga byc rozne, np.:
- wyjechalem na pare miesiecy na kontrakt i nie korzystam
- mam pojazd, ktory sobie skladam, stoi w garazu i nie spieszy mi sie z uruchomieniem (moja sprawa)

2) przykladowo, mam samochod i dwa motocykle - dlaczego mam placic 3 x OC? OC powinno byc na kierowce a nie na pojazd. Nie jestem w stanie jezdzic wiecej niz jednym pojazdem naraz.

Partia , ktora sie tym zajmie na pewno zyska troche wyborcow.

zaloguj się by móc komentować

MZ @aszymanik 7 listopada 2024 15:57
7 listopada 2024 16:18

No tutaj byłbym ostrożny...,myślę,że dobra nalewka jest lepsza.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @MZ 7 listopada 2024 16:18
7 listopada 2024 17:03

Przecież pisałem - "do czasu". Chyba Pan nie przypuszcza, że mówiłem tutaj, że papierosy są zdrowe:)

Zresztą z naleweczkami też lepiej nie przesadzać....

zaloguj się by móc komentować

MZ @aszymanik 7 listopada 2024 17:03
7 listopada 2024 17:21

Tylko ,że nie wiemy do jakiego czasu...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @zkr 7 listopada 2024 16:08
7 listopada 2024 17:28

Z założenia prezydent powinien być osobą ponadpartyjną i stać  ponad partyjnymi interesami, za to rozwiązywać sprawy obywatli. Prezydent ma inicjatywę ustawodawczą, więc może zainicjować zmiany w ustawie o obowiązkowych ubezpieczeniach pojazdów. Musi chcieć tylko.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 7 listopada 2024 09:14
7 listopada 2024 17:28

"To nie przypadek,bo Demokraci w USA zamienili się w dziwnie gnijąca lewiznę. Trump juz zapowiedział ,ze szaleństwo z gender ukróci,jak też wydziwy z zielonym ładem."

 

U demokratów teraz płacz i zgrzytanie zębów.

Kamala Harris during her speech the day after the presidential election, at Howard University, Washington, November 6, 2024.

Klnąc i złorzecząc ruszyli na Bidena, winiąc go za klęskę Harris.

A on nieszczęsny już i tak dobrze chyba nie kojarzy za wiele, jeszcze trochę i podsuną mu bujane krzesło.

Mówi się że Republikanie są obecnie, przynajmniej w części, tam gdzie byli Demokraci w latach 60-tych.

Odpowiedż na pytanie gdzie są obecnie Demokraci pozostawiam domyślnym.

To jest ściek kanalizacyjny.

 

Pozostaje mieć nadzieję że Trump zdoła to choć trochę przepłukać i odkręci wiele nonsensownych pomysłów i projektów.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 7 listopada 2024 08:15
7 listopada 2024 17:31

"Bedzie dobrze. Za prezesem stoi Sakiewicz. On wprawdzie nie puszcza rakiet, a co najwyzej  bonki, jak poje kebaba na ostro z podwojna cebula, ale za to odpalil komunikacyjny projekt ALBICLA. To wprawdzie nie jest kosmos, ale pustka do kosmosu calkiem podobna."

 

Sakiewicz niedawno rzucił ożywczą myśl, że jeśli Trump wygra, to Tusk upadnie po kilku  miesiącach.

Jeśli politycy PiS liczą na to że po garbie Trumpa dojdą do władzy, to mogą się srodze rozczarować.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @cbrengland 7 listopada 2024 12:30
7 listopada 2024 17:37

"To było na rozdaniu Oscarów bodaj za kadencji Trumpa, tej pierwszej. Bardzo blisko sceny były stoliki, mniejsze i większe. Zobaczyłem taki większy stół, a przy nim Al Pacino, Robert de Niro i pewnie jeszcze kilku innych wybitnych aktorów, których nie kojarzę. Nie mogę zapomnieć do dzisiaj rechotu tych dziadków, gdy ze sceny padały te "właściwe" słowa o aktualnie urzedujacym prezydencie."

 

Ja widziałem w sieci wystąpienie de Niro podczas wyborów 2016, Trump vs H. Clinton.

To był występ człowieka spod budki z piwem, któremu zabrakło na kolejną butelkę i piekli się bo go suszy niesamowicie.

De Niro to taki amerykański Olbrychski, niegdyś dobry aktor, obecnie stary popaprany dziad, no może nie tak zapity jak pan Daniel.

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 7 listopada 2024 12:30
7 listopada 2024 17:56

Tego  satanistycznego  spedu...

...  nie  ogladam  juz  od  lat...  ani  tego  samego  SYFU  tylko,  ze  z  Francji  !!!

 

Da  sie  zapomniec,  Krzysiu,  te  ich  wszystkie  filmy  i  ich  samych  tym  bardziej,...  a  teraz,  dzisiaj  to  NIE  MOZNA  wprost  patrzec  na  nich,  zeby  sie  NIE  ZRZ**AC.  Tyle  zostalo  z  tej  ich  tzw.  ,,tFUrczosci  i  artyzmu...  no  i  PIEKLO  czeka.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 17:58

"Od kliku tygodni gwiazdą jest Michał Rachoń, a wczoraj ktoś puścił w eter plotkę, że jego kandydatura rozpatrywana będzie jako opcja dla majowych wyborów.

Polityka nie obejdzie się bez gwiazd, problem polega na tym, kto gwiazdy kreuje."

 

Powinni zrobić film pt. "Być jak Michał Rachoń"

Rachoń i jego podskoki to jest kariera typu:

"podaję w swoim CV [czy tam resume,jak kto woli], dwa miesiące temu podawałem oranżadę do stolika senatora, a 5 miesięcy temu wpuszczałem na salę obrad polityków.

I przedzierałem bilet gubernatora gdy przyszedł na seans w kinie".

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 7 listopada 2024 12:32
7 listopada 2024 18:01

Ja,  to  bym  ich  obydwu  POPAPRANCOW...

...  wyslala,...  i  nawet  jedna  lza  by  mi  nie  poleciala  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 7 listopada 2024 10:33
7 listopada 2024 18:04

"No i gdzie by tu i czy wogóle można umieścić panów Rachonia i Tarczyńskiego jakby mieli być w Drużynie-Beaty i mężnie zmierzać Tam-i-z-Powrotem po naszym UE łez padole ?"

 

Rachoń się czepia nogawek Trumpa, na tym chce jechać.

Daleko nie zajedzie, ten nius zapodany o tym jak rozważają jego kandydaturę na prezydnta RP to musi być żart.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 12:35
7 listopada 2024 18:06

Skojarzyl,  skojarzyl...

...  tego  ,,mYlJardera  od  tesli,,  z  koziej  d*py  wzietego...  ,,Fylantropa  sFiatowego,,  pustaka  jednego  !!!

 

Takie  kity  o  Elonie  to  tylko  w  Ameryce  moga  ,,RZenic,,.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 7 listopada 2024 13:46
7 listopada 2024 18:11

Albo,  ze  jajka  sa  NIEZDROWE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 7 listopada 2024 17:28
7 listopada 2024 18:33

Gdyby  Donek  tylko...

...  z  ta  lewizna  zrobil  porzadek  -  to  juz  by  bylo  baaardzo  duzo  !!!

 

Pocieszajace  jest  tylko  to,  ze  Amerykanie  wybrali  jednak  Trump`ka  zamiast  tej  KRETYNKI  Kamali...  o  reszcie  ,,planUF  i  zamieZen,,  nie  ma  co  gadac,  bo  az  do  samego  zaprzysiezenia  bedzie  w  Ameryce  sie  dziaaalo.  Nie  wspominam  o  naszym  grajdole,  bo  obecna  ekipa  to  samo  DNO  i  6  METROW  MULU.

Ale  bedzie  to  co  ma  byc. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 7 listopada 2024 17:31
7 listopada 2024 18:34

Zabic  go  pustym  smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 7 listopada 2024 17:28
7 listopada 2024 18:40

Coś w tym jest Szczodrocho,bo i w Europie wśród lewackich "demokratów"jest powszechna żałoba.Pilnie ogladałam wszystkie "uciechy"wyborcze w USA i autentyczne łzy -fanek Kamali.W Polsce Onety itp portale aż wyją ze złości ,że Ameryka wybrała takiego prostaka,a nie krainę pełną czaru i obietnic lewackiego ciupciania mózgów i seksualności.

Nie obiecuję sobie osobiście wiele,aby Tramp pochylał się szczególnie nad Polską,ale jakoś mi tak raźniej na duszy,że tyle milionów amerykanów -chcą wreszcie normalności i mają nadzieję pogonić rozindyczone aborcjonistki,płcie podobne ni pies ni wydra ,a coś na ksztat świdra i nakazać marines siedzieć na pupie i co najwyżej kazać dzieci robić. Oby...... ten mój sen się spełnił....amen!

zaloguj się by móc komentować

ziemski @valser 7 listopada 2024 08:15
7 listopada 2024 18:50

Prezes niedługo po wyborach zapowiedział, że Republika I wSieci to za mało. Sakiewicz robi co może, ale raczej żadnych gwarancji nie ma. Na początku roku Wyborcza rozsiewała plotki, że pis dogaduje się z funduszem powiązanym z ludźmi Orbana, aby utworzyć tv w Polsce. Teraz okazuje sie, że do Euronews - będącej własnością tego funduszu przeszła D. Cosic. Fakt sam w sobie nic jeszcze nie znaczy, ale warto śledzić takie transfery. 

https://www.wirtualnemedia.pl/m/artykul/dominika-cosic-tvp-dziennikarka-bruksela-gdzie-pracuje-euronews

Wygląda na to, że doczekamy się przełamania monopolu na naszym rynku mediów pod takim lub innym znakiem firmowym, co nie ma aż takiego znaczenia. Prawdopodobnie warunkiem powodzenia tych planów jest stabilizacja sytuacji na Ukrainie, a to dlatego, żeby rządy państw Europy Środkowej znów zaczęły że sobą współpracować. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 7 listopada 2024 18:40
7 listopada 2024 19:29

Tak, postępowy świat,michniki wszystkich krajów łączyły się i obgryzały mu nogawki, bo go nienawidzą jak czarnej śmierci.

Ale to się skończyło, a niewykluczone że teraz on się co poniektórym tu w Stanach do dupy dobierze.

 

Co do Europy a Ukrainy w szczególności to wojnę tam wywołali w dużej mierze sami Amerykanie, może z udziałem lekkim Brytyjczyków moimm zdaniem.

Ładując kasę w pomarańczową r., majdan, kusząc ich UE i NATO.

Proszę zauważyć że Putin się odwinął jeszcze za prezydentury Obamy, zajmując Krym.

I Amerykanie w osobie Trumpa mogą się wydatnie dołożyć do zakończenia tej awantury.

Gdyby nie amerykańska kasa, sprzęt, broń i szkolenia, to Rosjanie pewnie do tej pory staliby już gdzieś w okolicach Lwowa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 7 listopada 2024 18:40
7 listopada 2024 19:29

Tak, postępowy świat,michniki wszystkich krajów łączyły się i obgryzały mu nogawki, bo go nienawidzą jak czarnej śmierci.

Ale to się skończyło, a niewykluczone że teraz on się co poniektórym tu w Stanach do dupy dobierze.

 

Co do Europy a Ukrainy w szczególności to wojnę tam wywołali w dużej mierze sami Amerykanie, może z udziałem lekkim Brytyjczyków moimm zdaniem.

Ładując kasę w pomarańczową r., majdan, kusząc ich UE i NATO.

Proszę zauważyć że Putin się odwinął jeszcze za prezydentury Obamy, zajmując Krym.

I Amerykanie w osobie Trumpa mogą się wydatnie dołożyć do zakończenia tej awantury.

Gdyby nie amerykańska kasa, sprzęt, broń i szkolenia, to Rosjanie pewnie do tej pory staliby już gdzieś w okolicach Lwowa.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 7 listopada 2024 13:55
7 listopada 2024 19:39

Nie wiem skąd te njusy mssz, że Ukraińcy sie zastanawiaja po co dalej walczyc z Rosja. To są własnie te kacapskie wrzuty, ktore Ty kolportujesz. Wiem, ze te wrzuty kolportuja tez Amerykanie (przypominam, ze Trumpa ciągani po prokuratorach w celu wyjasnienia po cowysyłał syna do rosyjakiej ambadady w 2020). 

 Bylem na Ukrainie,a Tu n8e byłes. Ja nie widzialem niecheci do walki. Widzialem caly czas nienawisc do Rosji. Wiec jesli ktos gada, ze Ukraincy chca gadac z Rosja o pokoju, to jest micno niedoinformowany albo zwyczajnie jest ruską onucą, czyli agentem rosyjskim.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 19:39
7 listopada 2024 19:59

Głowa w zimną wodę.

Studenną ?

 

Coś tu nie gra/sztymuje, ale tak w ogóle jak najbardziej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
7 listopada 2024 20:01

Ukraińcy mają już dwie wojenne zimy za soba. Narawde myslusz jak p. Braun, ze w trosce o zwyklych ludzi powinno sie zakonczyc te wojne?

Twoje argumwnty przypominaja mi tych, co to pokój z Rosja w 1667 uznaja za bardzo dobry, wrecz zbawienny. A ze Kijow i Zadnieprze zostaly moskiewskie, to nic wielkiego. Pewnie w tym 1667 Polacy tez juz nie chcieli walczyc (tylko dlaczego w takim razie walczyli miedzy soba pidczas rokoszu Lubomirskiego?). 

Sorry, ale nie kupuje twej troski..

zaloguj się by móc komentować

BeaM @onyx 7 listopada 2024 11:30
7 listopada 2024 20:02

Temat powraca, bo Valser broni do upadłego ewidentnego skandalu, jakim było dopuszczenie faceta do zawodów między kobietami i jeszcze podpiera się oświadczeniami MKOL-u, zdeprawowanej i skorumpowanej organizacji. Mam wrażenie, że  nawet gdyby postawiono mu przed oczami sfotografowane jądra tej rzekomej kobiety, albo i je na żywo, to broniłby wciąż swojej tezy. Taką chyba obrał strategię - wszystko, co przeczy jego przekonaniom, pochodzi z kacapskiego anusa... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @jan-niezbendny 7 listopada 2024 13:59
7 listopada 2024 20:05

Idac tym tropem wszystkiemu winna jest ziemska atmosfera. Gdyby jej nie bylo cala prawie energia ze słonca wracałaby w kosmos i żadne przegrzanie by nie groziło.

zaloguj się by móc komentować

zkr @jan-niezbendny 7 listopada 2024 13:59
7 listopada 2024 20:13

> Czy nie absorbują światła słonecznego, przetwarzając je na energię, która koniec końców zostanie z nami jako ciepło? Im bardziej są wydajne, im więcej powierzchni zajmują, im więcej energii do zasilania elektryków produkują, tym bardziej przyczyniają się do podgrzewania planety.

Nie widze w tym logiki...
Ale moze jako tepy chemik czegos nie rozumiem...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 19:39
7 listopada 2024 20:16

Nienawiść do Rosji nie musi iść w parze z chęcią do walki. Najlepszym dowodm tej niechęci są tysiące młodych Ukraińców, facetów, ktorzy tutaj mieszkają i ani myślą wracać i walczyć. Bo po prostu chcą żyć i nie ma się co dziwić. Większość Ukraińców chce pokoju, nawet kosztem utraconego terytorium. To wynika z rozmów z nimi i nie sądzę, żeby Ci wszyscy ludzie byli ruskimi onucami, drogi panie. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 20:05
7 listopada 2024 20:18

Mysle, ze w tym wszystkim chodzi o wielki skok na kase.
Najpierw trzeba ludziom wbic do glow poczucie winy, ze to oni niszcza planete.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 7 listopada 2024 20:18
7 listopada 2024 20:30

"Mysle, ze w tym wszystkim chodzi o wielki skok na kase.
Najpierw trzeba ludziom wbic do glow poczucie winy, ze to oni niszcza planete."

 

To już nawet nie 10/10, ale 100/100.

Tu właśnie pan dotarł do sedna sprawy.

Wbijanie do głowy i pranie mózgów. Od tego się zaczyna, i to jest najważniejsze.

Potem idzie jak z płatka, media, legislacja, zakazy, nakazy, ustawy.

 

Tu w Portland gdzie mieszkam, parę miesięcy temu grupa głupich kobit, bo inaczej tego nazwać nie mogę, stała przy ruchliwym skrzyżowaniu z plakatami i transparentami typu:

"stop global warming", itp.

I prosiły kierowców żeby trąbili na znak poparcia.

A ja się tak zastanawiałem, może któryś się w pewnej chwili zagapi, pierdolnie w drzewo albo w inny samochód, i będą jatki.

A wtedy może ubezpieczenie się wtrąci i skierują sprawę do sądu na te głupie baby, że przyczyniły się do powstania wypadku i poważnych strat ludzkich i materialnych.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 7 listopada 2024 20:30
7 listopada 2024 20:35

> Wbijanie do głowy i pranie mózgów. Od tego się zaczyna, i to jest najważniejsze.

Ideas Have Consequences

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 19:39
7 listopada 2024 20:48

Nienawiścią wojen się nie wygrywa. Ukraina jako Państwo to nie zwykli ludzie Ukraińcy lecz aparat władzy. Prezentowane cele walki typu: plac czerwony największym placem zabaw ukraińskich dzieci, - to już znamy. Świat agentów jest troszkę inny niż w emocjonalnych zabarwieniach. Jeśli elity ukraińskie nie rozważają w ogóle skal porażki i ich czasowych konsekwencji to niech lepiej na Cypr już jadą. Ja mam do czynienia z rodzinami wołyńskimi i nienawiść nie jest ich zawołaniem. Cóż trupom po ziemi? Aby to ich ziemia czy tylko raz na jakiś czas? Przeciez ci ludzie są ukształtowani ideologicznie w CCCP i ich system edukacji [podobnie jak w Polsce] jest chory. Ludność Ukrainy liczbowo spadła tak, że widać, iż ludzie głosują nogami. Sytuacja wykazuje podobieństwa do Jałty 2.0.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jan-niezbendny 7 listopada 2024 13:59
7 listopada 2024 20:53

a powierzchnie czarnych, asfaltowych drog to akumulatory ciepła, że heej. A oddzialywanie przegrupowan mas na wielkich obszarach i budowlach [NY, tama 3 przelomów i setki innych] jako czynnik zmian trajektorii Ziemi wobec Słońca. Ideologia, ze Ziemia to małe laboratorium gdzie można wszystkim zarządzać jest chora z definicji. Problem skutków spalania nie jest pierwszorzędnym problemem. ale jest nosny jako zawołanie i tworzenie nowej ideologii wladzy. wladza musi mieć ideologie i tlumaczenie dlaczego to jest dobre a tamto złe. - lub odwrotnie - zalezy od budżetów.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 7 listopada 2024 20:02
7 listopada 2024 20:56

Fakty są takie, że mamy słowo przeciwko słowu.
MKOL twierdzi, że nie jest transwestytą i podpiera to tym że zawodniczka(?) przeszła badania, a ci inni twierdzą, że jest, ale jedyny dowód mają taki że wygląda jak mężczyzna, bo wcześniej nikt nie miał uwag i dopuszczali ją(?) do zawodów(więc przechodziła wszystkie badania dopuszczające), a dopiero teraz sprawa wychodzi.

Sądzę, że nie ma co się angażować tylko czekać na pewne informacje z wiarygodnego źródła.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 7 listopada 2024 20:48
7 listopada 2024 20:58

A na blogu, a na blogu 

tak siedzimy sobie wszyscy,

nikną troski i zmartwienia,

gdyż Dyrektor wszystko zmienia.......

 

Ojciec Dyrektor niestety już uległ zaczadzeniu dość dawno temu, panie qwerty, dlatego stracił kontakt z rzeczywistością.

zaloguj się by móc komentować

bolek @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 12:35
7 listopada 2024 21:02

"Trumpowi nic nie zaszkodziło i nic nie zaszkodzi"

No nie wiem. Obraz bezdusznego degenerata na amfetaminie mógł zniechęcić tzw niezdecydowanych. Odpalili to miesiąc przed wyborami. Wyszło na to, że to był kapiszon :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 19:39
7 listopada 2024 21:03

o pokoju takim czy siakim mogą tylko rozprawiać żywi. Cóż martwym po wojnie lub pokoju? Pomniki sobie będą stawiać, że walczyli o mocarstwo ale nie wyszło? Warto pamiętać, że jak ktoś przegrywa to zawsze musi wskazać winnego i nie jest to adwersarz lecz sojusznik [to juz słychać, że Polacy za Ukrainę nie chcą walczyć z Rosją i dlatego Ukraina przegrywa]. Społeczeństwo ukrainskie to nie jest monolit ideologiczny. Jak w każdym kraju tam też odbywa sie zarządzanie zasobami personalnymi i hoduje się kadry do konfrontacji wewnętrznej. My praktycznie nie wiemy jak wyglada prawdziwe życie na Ukrainie, bo relacje z tur turystycznych to fajny opis ale nie opisuje to zasad i reguł sprawowania władzy. Przeciez nie powiem kasjerce na kasie w Biedronce, że jest ruską onucą bo uciekła spod bomb. a jak nie chce już tam wracać, że jest ruskim agentem.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Szczodrocha33 7 listopada 2024 19:29
7 listopada 2024 21:04

Wojna zakończy się gdy Amerykanie dogadają  z Rosjanami kwestie własności ziemi na Ukrainie ,kupionej przez amerykańskie fundusze,np.BlackRock  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 7 listopada 2024 19:29
7 listopada 2024 21:15

To wszystko prawda Szczodrocho,ale Putinowi jak baletnicy,przeszkadza nawet rąbek spódnicy i zawsze jakiś wróg u granic bezkresnej Rosji. Ale to i tak mało,a tak szczerze mówiąc amerykanie z pomocą angoli nie zrobili "kuszenia dziewicy" ładując kasę,bo trafił swój na swego.

Reszta tam szemranych interesów w jakim stopniu prowadzili w Putinowskiej przecież Ukrainie z Oligarchami jednej i drugiej strony-to już tajemnica poliszynela.Tam nic nie ruszyło bez wiedzy Putina,a jak co nie co ruszyło to i Putinek wsiadł na stalowego rumaka i ruszył na Ukrainę...bo Rosja zawsze miała  granice gdzie chciała,lub wywojowała.

I tak wojaki tłuką się na śmierć z jednej i drugiej strony,a Putinowi nagle krzywda się stała,bo baby,dzieci i kochanki i kasa ,kasa na pierwszym miejscu na tym jak to ten wodzuś rzekł na tym "pedalskim" zgniłym zachodzie bezpieczne niż w Rosji. A przy okazji pokusa,gdzieby jeszcze ogarnąć,a raczej zagarnąć kraiki pobliskie,jakby co stawały okoniem to pieprznąć atomkiem,bo mają i tak sobie sowieckim obyczajem sowieckim paluchem czasem wygrażają.Ot i cała historia...nie na żarty...

A czy to kolportaż propagandy?... no skoro takie gwiazdy jak generały sowieckie,ups FR tak głoszą na świat to juści coś tam na rzeczy...nie daj Bóg jest.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 7 listopada 2024 20:48
7 listopada 2024 21:46

Też tak myślę qwerty,że to nie tylko podobieństwo,ale na 98% pewność,że tak będzie. I sprawdza się to powiedzenie ,że nienawiśc zatruła krew pobratymczą. Przecież sowieci doskonale "podmienili "i zamienili Ukrainę jako Republikę ZSRR,bardziej niż każdą inną. To temat rzeka i nieprzyjemny........

Owszem nienawiść Ukraińców za zabicie bliskich,jest czymś innym ,niż aparat władzy Ukrainy. Lecz świat nazwie to zawartym pokojem,bo Jałta jako symbol zdrady naszych aliantów nie przejdzie w takiej "demokracji".

Ale to jest pewne ,że będą kupczyć i handlować Ukrainą jak koniem na targu,bo i tak wytestowali broń,wybili troche narodu i co niektórym urosły miliardowe fortuny. Gorzko,że człowiek człowiekowi takim wilkiem. Mało z tym,to może każdy pobliski kraj tak samo spotkać...to zależy jakiemu wodzowi i co strzeli do durnego łba.

zaloguj się by móc komentować

chlor @zkr 7 listopada 2024 20:13
7 listopada 2024 21:47

Jakaś logika jest, bo każda wytworzona eneria elektryczna zamienia się częściowo na ciepło. Tylko częściowo jednak. Jak do tego dodać znikomy udział paneli w ogólnej produkcji energii, to można powiedzieć, że jest to logiczne ale bez znaczenia.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @chlor 7 listopada 2024 21:47
7 listopada 2024 21:56

> Jakaś logika jest, bo każda wytworzona eneria elektryczna zamienia się częściowo na ciepło.

OK ale czym jest energia docierajaca ze Slonca?

undefined

zaloguj się by móc komentować

zkr @chlor 7 listopada 2024 21:47
7 listopada 2024 22:05

> Jakaś logika jest, bo każda wytworzona eneria elektryczna zamienia się częściowo na ciepło.

Czyli co, energia ze Slonca jest wykorzystywana na produkcje pradu albo wodoru w procesie elektrolizy oraz do tego dostajemy dodatkowe cieplo, ktore ogrzewa planete?
Bez paneli mniej energii ze Slonca zostaloby na danej powierzchni pokrytej przez panele???

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 7 listopada 2024 20:56
7 listopada 2024 22:08

Takie „pewne informacje" nie nadejdą, bo zapewne poleciałyby głowy różnych ważniaków, więc na wszelki wypadek się wycisza sprawę i wycofuje dyscypilnę z igrzysk. To wiele mówi. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @zkr 7 listopada 2024 21:56
7 listopada 2024 22:18

To co dociera do Ziemi, to fale elektromagnetyczne różnej częstotliwości. Te krótkie są silniej pochłaniane w atmosferze, dłuższe odczuwamy jako ciepło. Nie mamy wpływu na spektrum widma Słonecznego.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 7 listopada 2024 22:08
7 listopada 2024 22:29

Moim zdaniem nic nie mówi, a skoro wiarygodne informacje nie nadejdą to nie ma o co kopii kruszyć.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 7 listopada 2024 20:16
7 listopada 2024 23:09

Ci co są w Polsce tak mówią. Ci co są na Ukrainie mówią na odwrót. Kogo jest więcej? I kto będzie decydował? 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bolek 7 listopada 2024 21:02
7 listopada 2024 23:10

A Amerykanie lubią wyluzowanych amfetamiarzy...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 7 listopada 2024 20:48
7 listopada 2024 23:12

Skoro aparat władzy będzie decydował, to odpowiedź jest prosta - nie będzie pokoju z Rosją. Bo aparst władzy czerpie duże zyski z tej wojny. Po co więc ją yak szybko kończyć? 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @ewa-rembikowska 7 listopada 2024 12:10
7 listopada 2024 23:14

Mamy znajomego i współpracownika Elona - Zarembę, twórcę Chgpt, Czajkę, Kielan.

Temperatura się utrzyma, Duda nie podpisze budżetu, wybory na wiosnę, w maju prezydenckie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 7 listopada 2024 21:03
7 listopada 2024 23:15

Zgadzam się, że Ukrainy nie da sie dobrze poznać będąc tylko turystą. Trzeba by mieć jeszcze otrzaskanie minimum kilkuletnie z urzędnikami i pracodawcami. Nie mniej jestem turystą nietypowym, bo samotnym i zdsnym na zwykłą ludzką życzliwość lub nieżyczliwość. I stąd lepiej i głębiej poznaję ludzi. A to już coś.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 7 listopada 2024 20:58
7 listopada 2024 23:17

 Elon Musk już się Pana pyta kiedy kupuje elektryka? Bo czym później, tym będzie drożej...:).

 

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 7 listopada 2024 20:02
8 listopada 2024 00:34

nikt nigdy nie przedstawil zadnych dowodow, ze to mezczezna, a obie kobiety maja historie startow w kobiecych kategoriach od lat 15. Jak ktos dzisiaj robi jakis claim, ze to sa mezczyzni, to ma albo cos z glowa, albo bierze od kacapow pieniadze, zeby powielac te glupoty. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @ArGut 7 listopada 2024 12:52
8 listopada 2024 09:15

To inaczej, Albicla nie istnieje jak portal komunikacyjny w polskiej infosferze. To że sobie coś stoi w sieci nie oznacza, że żyje i ma jakiekolwiek przełożenie na opinię publiczną. Sakiewicz to zrobił bo myślał że coś na tym zarobi i nic więcej. To już większą siłę miał "blog modowy" córki Tuska.

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @zkr 7 listopada 2024 20:13
8 listopada 2024 09:17

Ponieważ mój komentarz skłonił kilku spośród Sz. Kolegów do odpowiedzi, pozwolę sobie na jeszcze jeden.

Moja uwaga o panelach solarnych, zainspirowana autentycznymi doniesieniami o nieoczekiwanie negatywnym wpływie stosowania czystszego paliwa okrętowego na klimat, była oczywiście amatorską próbą interpretacji pewnego dość popularnego w mediach modelu powstawania efektu cieplarnianego. Tak uproszczonego, że być może zupełnie nieprawdziwego. I nie są to rzeczy trudne tylko dla laików, co obszernie tłumaczy na swoim kanale YT pani Sabine Hossenfelder. W dodatku nawet Sabine, chociaż Ph.D. in physics, nie jest ostatecznym autorytetem (tu refutacja tez wyłożonych w cytowanym filmiku).

Fakt pozostaje faktem: powierzchnia Ziemi odbija prawie 30% docierającego do niej promieniowania i jeśli nawet dla podgrzewania planety zasadnicze znaczenie ma energia pochłonięta, wypromieniowana z powrotem w postaci podczerwieni i w nadmiarze "przechwycona" i znów wypromieniowana przez cząsteczki gazów cieplarnianych, to przecież zwiększenie absorpcji tej pierwotnej dawki nie pomoże. Czy zaszkodzi w istotnym stopniu, to inna sprawa. W każdym razie nie ja jeden pomyślałem sobie, że panele fotowoltaiczne pochłaniają i ostatecznie konwertują na ciepło (wiem, że najpierw na prąd, ale w końcu na ciepło) część światła widzialnego, która bez nich zostałaby odbita. Niektórzy każą już malować dachy na biało zamiast układac na nich czarne i niebieskie panele, chociaż inni twierdzą, że to jakaś bzdura. Rozpisałem się o tym nie żeby dojść do jakiegoś pozytywnego wniosku, a żeby ukazać trudności i kontrowersje, z jakimi zmagają sie nawet bystrzy specjaliści od tych zagadnień.

Nawiązując do komentarza @qwerty, powiem tak: jesli nawet Ziemia jest swego rodzaju laboratorium, to na pewno nie takim jak "Mały chemik" ze Składnicy Harcerskiej (o ile cos takiego jeszcze istnieje).

zaloguj się by móc komentować

olekfara @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 19:39
8 listopada 2024 09:22

To, o czym pan pisze nie ma żadnego znaczenia, nie ma też żadnego znaczenia, nad czym się zastanawiają Ukraińcy. Był Majdan, był, wywieziono złoto z Kijowa, wywieziono, oprózniono magazyny wojskowe zachodu ze złomu wojskowego, opróżniono. Udzielono Ukraińćom olbrzymie kredyty, nie pomoc bezwrotną. Myśli pan, że je odpracują, nigdy, zresztą blisko  połowa ludności "znikneła" z Ukrainy. Lub, że komornik odpuści, nie , nie odpuści, czasowo wstrzyma  i zadowoli zachodem Ukrainy. Zostaje problem Donbasu i złóz w nim. Poczekają, ale nie rezygnują. Nienawiśc Ukraińców, a więc uczucie, które w takim nienormalnym stopniu nasilenia u nich jednak niestety występuje, zostało bezwzględnie wykorzystane, zresztą nie pierwszy już raz.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 8 listopada 2024 00:34
8 listopada 2024 10:36

Myślisz, że gazeta ujawnila fragmenty badań zdobyte przez jednego z lepszych dziennirzarzy śledczych, by strzelić sobie w stopę? Mam nadzieję, że bokser pozwie gazetę i wtedy możba będzie w sądzie ujrzeć te dowody, a nie tylko w prasie. Oraz że dziennikarz, ktory się podjął ujawnienia tego nie zginie w dziwnych okolicznościach.
https://lecorrespondant.net/imane-khelif-ni-ovaires-ni-uterus-mais-des-testicules/

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jan-niezbendny 8 listopada 2024 09:17
8 listopada 2024 10:44

Dzięki. Mam też dyplom technika chemika w karierze.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 23:12
8 listopada 2024 10:46

Będzie stan do wywołania gwałtownych zmian wewnętrznych. Wyścig już trwa.

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 8 listopada 2024 10:36
8 listopada 2024 11:19

Tak mysle. Pieniadze od kacapow sa na tyle interesujace, ze na to poszli. To dziennikarze. Na calym swiecie sa tacy sami. Oni za kase by sprzedali matke na tagu niewolnikow, a corke oddali do burdelu. A jak slysze dziennikarz sledczy to widze tylko Trotyla Gmyza i samobojce Sumlinskiego.

https://www.bbc.com/sport/olympics/articles/c4gp8evl009o

zaloguj się by móc komentować

onyx @BeaM 7 listopada 2024 20:02
8 listopada 2024 15:14

Gdyby to tylko Valser ciągnął temat to ja bym nie zawracał głowy, każdy ma swoje przemyślenia i ciężko je zmienić. Ale sprawa wraca bo pojawiają się jakieś nowe informacje i kiedy ktoś taki jak Trump przywołuje to w kampanii to sprawa nie jest taka oczywista. Dla mnie to jest część tęczowej rewolucji i rozwałka podziału sportowców wg płci co jest jednym z podstawowych przekazów jaki za sportem stoi.

zaloguj się by móc komentować

onyx @BeaM 7 listopada 2024 20:16
8 listopada 2024 15:17

Znam takie sytuacje, że dzieci w szkole proszą nauczycieli by zwracali im uwagę kiedy źle akcentują słowa podczas mówienia bo tak bardzo chcą być Polakami. I na to wchodzą czopki z Konfy i głoszą hasło o ukrainizacji Polski.

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 8 listopada 2024 15:14
8 listopada 2024 15:34

I nie potrafie zrozumiec jak sie ludziom mieszcza w glowie historie, ze ktos funkcjonuje przez 25 lat jako kobieta, przychodza jakies czubki i usiluja wmowic publice, ze to facet? A cale 25 to byl jakis nic nie znaczacy epizod, bo ktos zrobil "testy" i z nich wyszlo, ze facet. Na dodatek, nikt tych "rezultatow testu"  nie przedstawil. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 8 listopada 2024 10:44
8 listopada 2024 15:35

Tak i jak zwykle wszyscy prorocy z YT zostaną zaskoczeni, że to "w ten dziwny sposób?"...:).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 8 listopada 2024 15:34
8 listopada 2024 15:36

Bo to była zła kobieta..:)

 

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 8 listopada 2024 15:36
8 listopada 2024 17:59

Nie dziwi mnie, ze nikt nie chce stanac w obronie kobiety. Facetow, ktorzy by tak postapili ubylo, za to tych co uprawiaja heretycki sport, bynajmniej nie stajac przy tym w ringu, sa cale sztaple. Polowanie na czarownice dostarcza wiecej emocji i pozwala "widziec sprawy jasno", stac po stronie ucisnionych, a moze nawet blizej boga.

Jest oczywiste, ze jesli to jest kobieta, to powinna udowodnic, ze nie jest wielbladem, bo przeciez ma garbaty nos i wyglada jak wielblad? Przeciez jak ktos jest bez grzechu, to niech pierwszy sciaga gacie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 8 listopada 2024 17:59
8 listopada 2024 19:30

Odnosze wrażenie,że nie o to chodzi Valserze.Sprawa z tą panienką,która przypomina faceta to chyba był młyn na wodę nie tylko dla sportowego świata. Dziwi mnie to ,że doprowadzona do desperacji pierwsza, sorry nie ściągnęła majtek,lub nie pokazała swojej seksualności,jako kobieta ,aby postawić na swoim. Nie wspominam celowo o rozmnażaniu się,bo wiadomo...

Nawet w Polsce ,przerabialiśmy już Anię Grodzką ,co prawda z urodzenia nie była kobietą,ale zmieniła  tożsamość.Ciekawscy dziennikarze wiele by dali za zdjęcie pod prysznicem,ale nic z tego.Z pewnością to inny przypadek,ale..........

Zdarzają się takie "hybrydy"lub wybryk natury w wypadku tej bokserki i myślę ,ze "tęczowa rewolucja" chciała to jakoś wykorzystać .Myślę ,ze temat będzie jeszcze dłuuugo rozważany nie tylko w świecie sportowym.

Dodam od siebie,że mam takiego kardiologa,który z buzi przypomina kobietę.Przy pierwszym spotkaniu popełniłam pomyłkę,tytułując "pani doktor",dopiero po chwilii zorientowałam się,że to facet. Siedział za kompem ,miał długie włosy i rysy twarzy kobiece.Jak" wstała"rzekoma kobieta to istny masywny facet dwumetrowego wzrostu i głos mężczyzny.Było mi niezręcznie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 8 listopada 2024 17:59
8 listopada 2024 22:09

No właśnie stajemy w obronie kobiety, której o mało ktoś uważający się za kobietę, nie zatlukł. Wszystko przez triumfujący genderyzm włąśnie, ktorego, dziwię się, nagle bronisz. Wiadomo, że władze olimpijskie przydzieliły osobę boksującą do kategorii płci na podstawie paszportu, a nie badań. A właściwe badania podważyli. Valser, ta sprawa śmierdzi na odległość i dziwię się, że toś tak bysty jak Ty, udaje że nie kuma,  o co chodzi. A może Ty po prostu z racji swoich sportowych powiązań, nie możesz wyartykułować prawdy o działaniach MKOL-u, pierwszej na liście do skorumpowania przez ruską agenturę. Nie napiszę ci, co myślę, o ludziach, którzy posługują się generalizacjami, o takich, co mówią „wszystkie baby są takie same" itp . Ale są to zwykle sfrustrowane jednostki. Piję do tego, co napisałeś o wszystkich dziennikarzach - w imieniu swoim, ale przede wszystkim tych, którzy stracili życie albo zdrowie, dążąc do poznania prawdy. A obrzydliwie porównania o sprzedawaniu dzieci do burdelu dla pieniędzy powinieneś sobie darować. 

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 8 listopada 2024 22:09
9 listopada 2024 00:30

Zgadzam sie. Smiedzi kacapem. Widzialem te ryje na konferencji i kity ktore cisneli, ktora zrobili podczas olimpiady. Polecam kazdemu posluchac i poogladac. Dac temu wiare to dobrowolna rezygnacja z rozumu i dolaczenie do kacapskiej propagandy czego nikt nie raczy zauwazac. 

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 8 listopada 2024 22:09
9 listopada 2024 00:36

Federacja bokserska, ktora cisnie te kocopoly jest opanowana przez kacapow. Siedzibe przeniesli z Lozanny do Moskwy i stamtad nadaja. Nie ma o czym gadac, a dawac wiare kacspskiej propagandzie to glupota. To sa ewidentne sprawy, tylko trzeba troche w temacie poskrobac. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 9 listopada 2024 00:30
9 listopada 2024 12:48

Próbowałam tego odsłuchać, ale tam jest jakaś jazda z dźwiękiem, jakby cecelowe zagłuszanie... 

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 9 listopada 2024 12:48
9 listopada 2024 13:42

No wlasnie. To sa kacapskie standardy. Za tymi "testami"  wlasnie ta ekipa stoi. Oni tam zadnych dowodow i dokumentow nie przedstawili. Dwie godziny pierdoletow o rownosci fair play. Dziennikarstwo sledcze to wpuszcza w obieg i idzie gadanie o korupcji i "upadki i zgniliznie Zachodu". Kacapy o tym od 100 lat nawijajo i jak widac ludziom sie to podoba. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 9 listopada 2024 13:42
9 listopada 2024 13:53

Warto przypomniec Baczkowskiego:

"Głównym rodzajem broni rosyjskiej, decydującym o dotychczasowej trwałości Rosji, jej sile i ewentualnych przyszłych zwycięstwach, nie jest normalny w warunkach europejskich czynnik siły militarnej, lecz głęboka akcja polityczna, nacechowana treścią dywersyjną, rozkładową i propagandową. W tej też dziedzinie twórczości obronnej Rosji skupia się gros wysiłków rosyjskich umysłów, tych wysiłków, które w Europie ograniczają się głównie do dociekań na tematy manewrowo-operacyjne."

Włodzimierz Bączkowski "Uwagi o istocie siły rosyjskiej"

zaloguj się by móc komentować

Traube @OjciecDyrektor 7 listopada 2024 19:39
9 listopada 2024 15:51

Byłeś na Ukrainie, więc może wiesz, czy te wszystkie informacje o łapankach młodych mężczyzn do armii to prawda czy ruska propaganda. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować