-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kogo Żydzi zabiją za ustawę antyreprywatyzacyjną?

Poseł Braun razem ze swoim kolegą Gryguciem nie demaskują już żydowskich przedsięwzięć w Polsce polegających na ukryciu podsłuchów w pniach palm, znajdujących się na terenie ośrodka Suntago pod Mszczonowem. Nie opowiadają też o żydowskim now how, które zostanie schowane w podziemiach Centralnego Portu Lotniczego, nawet nie próbują już zrzucić tupeciku z głowy Szwacha Weissa, co spotkało się przecież z tak życzliwym przyjęciem publiczności. Milczą dziwnie, podobnie jak pan Mikke i Stanisław Michalkiewicz. A jest przecież dobra okazja do zabrania głosu. Mamy oto nowy rząd Izraela, złożony nie z sierżantów bynajmniej, ale z samych generałów, którzy nawykli do wydawania rozkazów, nie znoszą sprzeciwu, chcą rządzić, prowadzą albo sami, albo przez pośredników rozległe interesy w Polsce i zamierzają je prowadzić nadal na swoich zasadach. Do tego jeszcze ich przeszłość, owiana tajemnicą, nie składa się zapewne z jakichś pogodnych epizodów nadających się do opisania w książce dla dzieci. Raczej pewne jest, że panowie Lapid i Bennet mają za sobą jakieś ciężkie doświadczenia operacyjne, o których ani polski prezydent, ani polski premier, ani nawet Jarosław Kaczyński nie mogą mieć najmniejszego wyobrażenia. Polityczna konfrontacja z nimi to nie są żarty, ani przelewki. Tym bardziej, że w Białym Domu siedzi pan Józio, który mało już rozumie i zawiesza się na co drugim zdaniu. Wobec takiego układu spraw zasadne będzie zadanie pytania takiego jak w tytule.

Wiele tu kiedyś, a także w salonie24 dyskutowało się o relacjach pomiędzy służbami a armią w krajach takich jak Rosja, czy USA. Dyskutanci rzecz jasna nie posiadali na ten temat żadnych istotnych informacji, mogli wszystko oceniać powierzchownie i płytko. Stanęło jednak na tym, że im więcej generałów idzie w politykę i im więcej głów nakrytych beretami pojawia się w mediach tym słabsza jest armia i silniejsze służby. Czy tak jest rzeczywiście? Nie wiem. Nie wiadomo też jak jest w Izraelu, bo sprawy tamtejsze są trudne do zrozumienia dla samych mieszkańców kraju.

Ustawa antyreprywatyzacyjna została podpisana, a nasi sojusznicy wyrazili opinię na ten temat. Jest to opinia krytyczna, którą podpierają bardzo demagogicznymi argumentami. Już dziś, z tego miejsca widać, dokąd ich te argumenty doprowadzą – do roku 1919 i niemożliwości dokonania wyboru – czy z Niemcem czy z Ruskim. Sprawy nabierają poważnego kolorytu, więc i my musimy być poważni. Nieruchomości to jeden z najważniejszych rynków i warto dla niego wiele zaryzykować, warto nawet zaryzykować zmianę administracji na dużym obszarze, o ile ta nowa obieca całkowitą swobodę w zarządzaniu nieruchomościami. Nie tylko w miastach, ale także na prowincji. Po takim postawieniu sprawy, rozumiemy od razu, ze żadne rozważania natury historycznej i powoływanie się na jakieś przeszłe sprawy, w których Żydzi i Polacy współpracowali ze sobą przeciwko okupantowi jednemu czy drugiemu, nie mają sensu, albowiem – to wynika wprost z wypowiedzi panów Lapida i Benneta – to Polacy byli zawsze najgorsi. Byli najgorsi, albowiem byli w ogóle. Gdyby zniknęli sprawy bardzo by się uprościły. Nie mamy gwarancji, czy taki właśnie – ku zniknięciu Polaków – nie będzie czasem nowy wektor polityki obecnego rządu Izraela. Ktoś może powie, że to żarty, bo żadna medialna szczujnia aż tak bardzo nie grzeje tego tematu. Na WP pojawiła się ledwie informacja o tym, że dawna szefowa kampanii prezydenta wyraziła negatywną opinię o podpisaniu ustawy. Ta szefowa, to jakaś pańcia z Milanówka, która nie mogła się zdecydować czy jest za PiS czy za PO. I wszyscy wiemy co znaczą jej opinie. Myślę, że owa obojętność mediów wobec sprawy tak istotnej jak dzika reprywatyzacja jest dość znamienna. I raczej nad nią należałoby się zastanowić. Rząd Izraela, który ujął się za swoimi inwestorami, bo tak to przecież należy czytać, musi przecież wykonać teraz jakiś ruch. Odwołano ambasadorów, zawieszono stosunki dyplomatyczne, a wszyscy milczą? Onet coś tam pisze półgębkiem, a do tego dodaje materiał o dochodach szlachty z folwarków w XVII wieku. Gazownia za to pisze o zabetonowanych centrach miast, na które powinna powrócić zieleń.

Nie przypuszczam, by rząd polski ustąpił, a jeśli to zrobi, od razu w dyskusję o zaniechaniach włączy się poseł Braun i połowa Konfederacji. I dopiero wtedy się zacznie. Jak wszyscy wiedzą, mój stosunek do premiera Morawieckiego jest więcej niż chłodny, w sytuacji jednak jaką mamy, należy raczej go popierać i oczekiwać, co zrobi, a także co zrobią nasi sojusznicy, tak przecież przychylni Polsce, mam na myśli generałów Lapida i Benneta. Jeśli rząd ustąpi po raz kolejny, cała dyskusja polityczna w Polsce, od największych mediów po sam dół, czyli takie portale jak nasz, toczyć się będzie wokół przeniewierstw szlachty w XVII wieku i żydowskich podsłuchów w Mszczonowie, na które pozwala sprzedajny pisowski rząd. Wszystko to będzie trwało do szczęśliwie przegranych przez PiS wyborów, rozpisania nowych, rozdrobnienia sejmu na szereg partyjek, jak to miało miejsce na początku lat dziewięćdziesiątych i, jak mawia Stanisław Michalkiewicz, wesołego oberka.

Przypomnę, że destabilizacja całego bloku wschodniego, o czym młodzież nie pamięta, rozpoczęła się od przegranej przez ZSRR wojny w Afganistanie. Raczej trudno było oczekiwać, że Amerykanie zostaną w tymże samym Afganistanie pokonani przez talibów, trzeba było więc, by przeprowadzić podobną operację opartą na tym samym schemacie, wycofać wojsko. No i teraz mamy to, co mamy, a oczekiwać należy, że to dopiero początek. Pan Józio zaś został mianowany syndykiem masy upadłościowej, na gruzach której stworzy się coś nowego. Sądzę, że generałowie Lapid i Bennet, a także wielu ich kolegów inwestujących w nieruchomości w Polsce, będą beneficjentami nowego układu. To zaś oznacza – powtórzę – że coś muszą zrobić w obecnej sytuacji w Polsce. Na razie nie widać wyraźnego powodu, który mógłby posłużyć jako zapalnik do destabilizacji sytuacji w kraju, a wszyscy kontrowersyjni politycy i publicyści milczą, czekając, jak mniemam na nowe jakieś briefy ze wskazówkami, co powinni mówić. My zaś powinniśmy się zastanowić, czy 1 września nie zacznie się znów jakaś wojna. Może nie na taką skalę jak poprzednia, ale wystarczająco dynamiczna, by zmienić całe nasze życie.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/kredyt-i-wojna-tom-i-2/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/kredyt-i-wojna-tom-ii/



tagi: morawiecki  polska  izrael  doda  ustawa antyreprywatyzacyjna  sojusznicy  lapid  bennet 

gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 08:37
114     5577    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 08:57

Milczenie chojraków jest symptomatyczne. Mam nadzieję, że nie złowróżbne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wrotycz1 16 sierpnia 2021 08:57
16 sierpnia 2021 09:02

Ono zawsze takie jest, dlatego nigdy nie lubiłem chojraków

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 09:27

Ja dlatego nie cierpię od dłuższego czasu wszystkeigo, co się ostentacyjnie świeci na neonowo pod nazwą prawica, zwłaszcza ta ideowo-narodowo-radykalna. Ja rozumiem że można PiS-u nie lubić, albo nawet i go krytykować, bo jest za co. Natomiast kiedy widzę, że kiedy już ten PiS na przykład zaostrzył prawo aborcyjne (o to ideowa prawica się czepiała od pierwszego dnia rządów PiS) albo zrobił tę ustawę z ostatnich dni, to wtedy się okazuje, że niepotrzebnie to zrobił, albo wręcz nienawistnie. To są symptomy, które wcale mnie nie dziwią. Im mocniej ktoś się drze, tym mniej mu ufam. Tak mnie nauczyła srogo polska polityka przez ostatnie 30 lat.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 10:01

Po wakacjach muszę stwierdzić, że Polska to "niestety" ( biorąc pod uwagę sytuację )  całkiem ładny kraj - morze, jeziora, góry no i lasy ( te lasy ... ) ... teraz z całkiem niezłą siecią dróg, jednolity etnicznie.

"Smaczny kąsek"

Na południu Polski  instalują się firmy Koreańskie wraz z restauracjami i sklepami - signum temporis ?  Ciekawe czy ramie propagandowe USA czyli NGO-sy i fundacje teraz będą wysychać ?  Gdzie się ewakuuje Izrael po zalaniu "morzem arabskim" ?  Pół izraela mówi po rosyjsku...

(...) Na razie nie widać wyraźnego powodu, który mógłby posłużyć jako zapalnik do destabilizacji sytuacji w kraju, a wszyscy kontrowersyjni politycy i publicyści milczą, czekając, jak mniemam na nowe jakieś briefy ze wskazówkami, co powinni mówić (...)

Zastanawiają sie  czym to podpalić bo nie wykazaliśmy się ostanio zbytnią gorliwością do kryteriów ulicznych...

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 10:17

Oglądałam zdjęcia z wczorajszej uroczystości nomonacji generalskich. Zaczęłam się zastanawiam nad tym, czy ci panowie są zdolni do zorganizowania jakichkolwiek działań obronnych w sytuacji, gdy nie mieli odwagi, by wystąpić na uroczystości bez kagańców. A może bardzo boją się o własne zdrowie? Obraz ten należy zderzyć z przebitką, czyli wejściem talibów do Kabulu, którzy bynajmniej zasad DDM nie przestrzegali.

Skoro jedni są rozbrojeni mentalnie (zamordyzm kowidowy) a drudzy wręcz przeciwnie, w warunkach, gdy nitki prawdopodobnie biegną do tego samego centrum operacyjnego, to kto wie, może i u nas za momencik dojdzie do jakiegoś zamachu stanu?

A może reakcja na nowelizację KPA to jest jakaś bitwa w rodzinie o dostęp do żerowiska, którego jakby w Warszawie jest coraz mniej? a my przy okazji dostaniemy rykoszetem.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 10:20

Niestety nikogo nie zabiją, a ja tak mogę sobie przypuszczać per analogia i zacytuję info o "poważnym kryzysie", który miał miejsce jakiś czas temu:

Publikacja: 27.06.2018
PiS w kilka godzin znowelizował ustawę o IPN

Wspólne oświadczenie premierów Polski i Izraela zakończyło dzień, w którym w bezprecedensowym – nawet jak na tę kadencję – stylu znowelizowano ustawę o IPN. Rano o tym, że na nadzwyczajnym posiedzeniu Sejmu odbędą się prace nad nowelizacją usuwającą najbardziej kontrowersyjne przepisy dotyczące sankcji karnych.

I dalej:

O całym planie poinformował posłów PiS w trakcie posiedzenia klubu prezes Jarosław Kaczyński. – Prezes przekonywał, że dobro naszego kraju wymaga, aby zmienić ustawę – taką informację można było w środę usłyszeć w Sejmie. Posiedzenie rozpoczęło się o 9.00, a przed godz. 12.00 Sejm przyjął nowelizację, którą później trafiła do Senatu. Izba wyższa przyjęła ją tuż po 17. Później trafiła do prezydenta. Andrzej Duda podpisał ją zdalnie z Rygi, korzystając z podpisu elektronicznego.

Jak wynika z naszych informacji negocjacje z Izraelem w sprawie zakończenia kryzysu trwającego od stycznia toczyły się przez kilkanaście tygodni. I prowadzone były w całkowitej tajemnicy. Ich przedmiotem były m.in. kształt i przesłanie środowego oświadczenia premierów Morawieckiego i Netanjahu, które miało nastąpić po przyjęciu nowelizacji usuwającej najbardziej kontrowersyjne przepisy. Rozmowy zakończyły się sukcesem i wtedy politycy PiS podjęli – na najwyższym szczeblu – decyzję o zwołaniu posiedzenia Sejmu i szybkim przegłosowaniu nowelizacji ustawy. PiS udało się uniknąć przecieków w tej sprawie.

https://www.rp.pl/Konflikt-Polska-Izrael/306279921-PiS-w-kilka-godzin-znowelizowal-ustawe-o-IPN.html

Podsumowując można powiedzieć, że dobrze, że chociaż próbują. :((

zaloguj się by móc komentować

mooj @peter15k 16 sierpnia 2021 10:01
16 sierpnia 2021 10:26

Czym podpalić...

Uświadomieniem ludzi, że teraz - po nowelizacji kpa - każdego można zniszczyć utrzymując przez 10 lat stan, w którym każda decyzja administracyjna, także wydana z rażącym naruszeniem prawa, bzdurna, wewnętrznie sprzeczna, niejednoznaczna będzie nienaruszalna ? 

O ile dobrze rozumiem zmianę. Nie wiem jak z odszkodawaniem za skutki takich decyzji, ale chyba też niemożliwe. 10 lat od ogłoszenia (niekoniecznie dostarczenia) np dowolnego wywłaszczenia (np bez odszkodowania lub za literalnie złotówkę), łamiącego ustawy etc i już - nie do zmiany, nie do naprawienia.

10 lat od ogłoszenia nie na wszczęcie odwołania, a zakończenie procedowania..chyba. A nawet  jeśli "tylko" łagodniej - tj 10 lat od ogłoszenia na uruchomienie zanegowania, nie na zakończenie to po uświadomieniu sobie możliwych skutków "parę osób" może się zagotować. Nawet jak decyzja niewykonalna, bo wystawiona na nieistniejącą osobę - nienaruszalna. Dom Kowalskich do rozbiórki (w decyzji z 2022 określony jako dom Nowaków), Kowalscy niezawiadomieni (do Nowaków poszła decyzja, albo została "ogłoszona"), buldożer przyjeżdża 2032 albo 2033 i pozamiatane.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 11:08

My cały czas dostajem. Jak nie z lewa to z prawa. Ostanie dwa lata jest dobitnym argumentem.

Zbyt mało mamy danych ,żeby cokolwiek ustalić co się zadziało za kulisami tego teatrzyku. Osobiście np nie wiem jak wygląda wlascicielski podział komercyjnego rynku nieruchomości.

W Stanach być  może, odwija się frakcja ,ktora przegrala sfałszowane wybory . Obecni decydenci ,zbyt szybko zaczynają działać , to wygląda na pewnego rodzaju nerwowość , a nie na twarde negocjacje.. 

Nie sądzę ,że PiS bez jakiś gwarancji tak by się odważył postawić, szczególnie kiedy z  lekką rączką  np przeznaczył 100 mil PLN na cmentarz żydowski.  Tych gestów szczodrości  było sporo.  

Albo faktycznie to jest gra pod publiczkę , a później tzw. rura zmięknie. To  jest jeden ze stałych fragmentów gry PiSu, do których nas juz przyzwyczaił. 

Wojny nie będzie , bo My już dawno jestesmy okupowni i krótko za przysłowiowy ryj trzymani. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Draniu 16 sierpnia 2021 11:08
16 sierpnia 2021 11:10

do @ewa-rembikowska

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 11:35

Taka mi się nasunęła refleksja na temat aktualnej  operacji "Ofensywa Talibanu". Obecna  ustawka jest realizowana także  (a może głównie) przez przeszkolonych rebeliantów, których wzięto do niewoli  w Syrii i Iraku, następnie skaperowanych i przeszkolonych przez Anglosasów , potem poprzerzucanych do Afganistanu, via bazy w Pakistanie i na pograniczu pakistańsko-afgańskim. Niby wojny juz nie było, ale bez przerwy kursowały w tamtym rejonie amerykańskie helikoptery transportowe.  Moim zdaniem, głównym celem obecnej operacji jest przeniesienie działań wojennych na teren Iranu. Anglosasi nie kwapili się zaatakować bezpośrednio tego kraju, aby zmienić w nim władzę na zależną od siebie i zneutralizować potencjalne zagrożenie nuklearne dla Izraela, dlatego postarali się  wykombinować inny sposób , który moze  posłużyć jako pretekst do zbrojnej interwencji na terenie Iranu.  Taką rozpierduchę już wcześniej miała przenieść z Iraku do Iranu tzw. Al-Qaida, ale od tamtej strony Persowie mieli dobrze obstawioną wojskiem granicę. Wygląda na to, że Anglosasi i eskimośki przyszykowali „powtórkę z rozrywki”, i  tym razem spróbują od wschodniej strony podpalić Azję Środkową, co   uderzy w interesy chińsko-rosyjskie w tym regionie.

Niewykluczone, że  w tym planie przewidziano udział Polski, tylko nie wiem w jakim charakterze.

zaloguj się by móc komentować



ewa-rembikowska @mooj 16 sierpnia 2021 10:26
16 sierpnia 2021 12:20

Tylko, że z drugiej strony jest to wykonanie wyroku Trybunału Konstytucyjnego w 2015 roku. Długo  zajęło, bo 6 lat.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 16 sierpnia 2021 10:20
16 sierpnia 2021 12:21

Myślę, że tym razem nie ustąpią

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 10:17
16 sierpnia 2021 12:21

No tak, w zasadzie nawet ja mógłby takiego ochrzanić z góry na dół, a on nie wiedziałby co powiedzieć

zaloguj się by móc komentować


Henryk-W @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 11:35
16 sierpnia 2021 12:21

Ale czy Talibowie sa/będą jakimiś szczególnymi wrogami Iranu? Wiem, że było różnie i przed 2001 r. Iran wspierał tzw. Sojusz Północny, który walczył z rządem Talibów i był sojusznikiem USA w trakcie ich kampanii 2001. Czyli wyszło na to, że Iran był sojusznikiem Stanów lub na odwrót? Ale to było 20 lat temu. Bo już w 2011 r. Iran (dokładnie - Gwardia Republikańska) aktywnie wspierał Talibów (broń, pieniądze, szkolenia w obozach). Żalił się w tej sprawie gen. armii USA David Petraeus. Jak jest obecnie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 16 sierpnia 2021 09:27
16 sierpnia 2021 12:22

Już brakuje fejk narracji dla tych prawicowych opcji. A wszytskie muszą się czymś przecież różnić

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 12:20
16 sierpnia 2021 12:24

No ale w końcu jest. Dobrze to czy źle?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 11:35
16 sierpnia 2021 12:28

Kto finansuje Talibów? kto dostarcza im broń? kto ich szkoli? Przecież tam są przewalane straszne pieniądze, bo i broń i amunicja, sprzęt, wyposażenie, systemy łączności. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Henryk-W 16 sierpnia 2021 12:24
16 sierpnia 2021 12:31

Ja uważam, że dobrze, że KPA zostało znowelizowane zgodnie z duchem wyroku Trybunału Konstytucyjnego i na ten moment zamyka sprawę oddawania kamienic z lokatorami nie wiadomo komu, tzn.   wiadomo - 140 letnim włascicielom działającym poprzez kuratorów.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Draniu 16 sierpnia 2021 11:08
16 sierpnia 2021 12:52

Ambasador w Polsce Azari zabiera głos w sprawie ustawy IPN, burzymy się i premier Morawiecki nie jedzie na wyjazdowe posiedzenie grupy Wyszehradzkiej do Izraela(sic!); Izrael "ze względu" na chwilowo złe stosunki z nami prowadzi rozmowy z Węgrami ws. tego spotkania i odbywa się ono bez nas, czyli kraju, który ma teoretycznie najpoważniejszą rolę do odegrania w tej grupie. Innym razem w Izraelu odbywało się "wyjazdowe" spotkanie w Jerozolimie poświęcone 75-tej rocznicy wyzwolenia Auschwitz-Birkenau, na którym naszemu przezydentowi Dudzie odebrano możliwość wystąpienia, czyli istniała możliwość by Polska zbierałą bęcki bez możliwości replikowania, więc prezydent nie pojechał.

Lapid już raz szermował babcią zabitą przez Polaków i Niemców, która potem przedzierżgnęła się w prababcię, a tym razem już grozi Polsce, podobnie jak kiedyś Izrael Singer.

Jak widać atak ze strony Izraela to przygotowanie do pewnych działan i zadaję sobie pytanie do jakich.

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 12:31
16 sierpnia 2021 13:03

"Oddawanie", a właściwie przekazywanie zupełnie innym podmiotom niż następcy prawni - szczególnie "z lokatorami" można było przerwać na różne sposoby.

Poza tym: lokatora i gminę wiąże umowa. Na wynajmującym (nie tylko na najemcy) ciąży obowiązek z tej umowy wynikający. Zbywa przedmiot umowy - może (gmina) płacić czynsz nowemu właścicielowi (a pobierać regulowany od najemcy), może nowe warunki (nowe mieszkanie) najemcy zaproponować, może odszkodowanie wypłacić. To sprawa pomiędzy stronami umowy (najemca a gmina-miasto/dzielnica). To nie jest rozwiązanie problemu.  Samo pokazywanie problemu jako konflikt (najemca vs nowy właściciel), to była ściema, zwalenie problemu na jedną ze stron umowy (najemcę) przez właściciela, wynajmującego (gminę). I z tego  wynikały tragedię, z umycia rąk przez gminy. Przerzucenie konfliktu na właścicieli i najemców, ukrycie kwot odszkodowań za nieważne (niezgodne nawet z bierutowskim dekretem), a czasem wręcz nieistniejące decyzje administracyjne. 

To nie kończy problemów, a tworzy nowe - na przyszłość. Rozwala i tak ułomny system kpa - czyni każdą decyzję (także błędną co do określenia strony, sprzeczną, wadliwie dostarczoną, ogłoszoną etc) nienaruszalną. Także w zakresie kar administracyjnych ("quasimandatów"), także np z lat 80 ("prawo stanu wojennego" to nie tylko wyrokim to też nękania prawem administracyjnym"), deyzji o wymiarze emerytur (nie tylko milicyjnych - każdych) etc

A 10 lat przy naszym "działającym" systemie prawnym - to jak mgnienie  oka. Żydzi nie mają z tym nic wspólnego, tym bardziej nowi "właściciele", tj  złodzieje, którzy załatwili sobie bezprawnie cofnięcie decyzji administracyjnych 5-10-15 lat temu:(

Tak mi się przynajmniej wydaje.

Wyrok TK można w różny sposób wykonać. Zakres i termin - były do ustalenia, bez kwestionowania co do zasady, że roszczenia mają termin na ujawnienie, uruchomienie procedowania.

Zaliczenie do "przedawnienia" okresu, w którym sądy RP nie funkcjonowały, jest uznaniem (nawet nie między wierszami, a wprost) "a o co chodzi? było się procesować za czasów sędziów jeszcze z PRLowskiego nadania! - mogłeś" "było się starać za czasów Piskorskiego, Kozaka, Święcickiego, Gronkiewiczowej i ich urzędników (w tym skazanych za przestępstwa - także nieoddawania właściwym następcom prawnym). Przyjęte rozwiązanie, bez dyskusji o tym, że to gmina/skarb państwa (fundusz reprywatyzacyjny?) ponosi odpowiedzialność za skutki? Bez ruszenia odszkodowań (pieniężnych), proporcjonalnych do aktywów netto, nie 100% - nie zmniejszy poczucia zagrożenia lokatorów, a wprowadzi nowe ryzyka. Nie tylko dla nieruchomości. 

Nowelizacją zachowana ciągłość: jak gminy umywały ręcę (choć były stroną umów o najem), tak teraz SP umył ręce, wycofał się 'to nie nasza sprawa, decyzja administracyjna (nie sąd! nie wyrok!) była - może bezprawna, nieskuteczna, ale po co wnikać?

Przynajmnei takie wrażenie można odnieść:( 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 13:08

Cezurą w życiu Grzegorza Brauna był rok 2012 i pobyt w więzieniu. Od tamtego czasu znany dokumentalista poszedł w politykę i darowano mu napad na policjantów na Ostrowie Tumskim, skok przez cmentarny płot w czasie ekshumacji ofiar Smoleńska, najście siedziby PKW i uchodzą mu na sucho inne najścia, jak zwana kontrolą poselską wizyta z obstawą przeciwników szczepień w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Szef tego urzędu, dr Grzegorz Cessak, ratował się ucieczką, a nastepnie złożył zawiadomienie do prokuratury w sprawie przekroczenia uprawnień przez posła Grzegorza Brauna. Przyznam się, że z trudem kupuję to legendowanie, a skok przez płot ma kiepskie konotacje. :)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 16 sierpnia 2021 09:27
16 sierpnia 2021 13:26

Mnie  tez  nie  dziwia,...

...  ale  Pan  czy  ja  to  absolutnie  inna  para  kaloszy  !!!

Ja  nie  jade  "na  dotacjach",  nie  wlocze  sie  po  "organizacjach  i  fundacjach  pozarzadowych"...  nawet  nie  mam  kredytow  i  zadluzen,  a  jak  mi  nie  starcza  to  jem  "suchy  chleb",  ale  nie  ide  do  banku  po  kredyt  czy  debet...

...  przypuszczam,  ze  Pan  i  wielu  z  nas  w  SN  i  w  Polsce  TAK  WLASNIE  MA,  a  jesli  nie  ma  -  to  bedzie  to  co  bedzie  !!!

Dlatego  "glosne"  PIERDY  Lapida  czy  Benneta  mam  naprawde  w  d**ie.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 10:17
16 sierpnia 2021 13:35

Walka  o  KORYTO  i  ZEROWISKO  !!!

A  spostrzezenia  jak  najbardziej  na  czasie...  moj  ksiadz  proboszcz,  wczoraj,  z  okazji  swieta  wojska  zyczyl  "naszemu  wojsku"   WIARY  i  CHECI   do  obrony  Ojczyzny,  a  nie  "abrams'ow".

Na  dzien  dzisiejszy  nie  ma  ani  jednego  ani  drugiego...  w  "naszym  wojsku",  w  "naszym  ZONdzie",  w  "naszych  merdiach"...  i  w  "naszym  kosciele"  tez...

...  wiec  bedzie  to  co  bedzie  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 11:35
16 sierpnia 2021 13:46

Tez  nie  wiem,  ale...

...  USTAWKA  sie  dzieje,  a  PAD  wydal  juz  "wizy  CHumanitarne"  dla  Afganczykow  i  nie  tylko.

zaloguj się by móc komentować


Paris @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 12:28
16 sierpnia 2021 13:50

Stare,  czerwone  kiejkuty  wiedzo  !!!

zaloguj się by móc komentować

Peiper @peter15k 16 sierpnia 2021 10:01
16 sierpnia 2021 13:53

Może ta rosyskojęzyczna połowa Izraela pojedzie na Krym lub/i do Dombasu ?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 16 sierpnia 2021 13:03
16 sierpnia 2021 13:56

Być może inaczej nie mogli. W końcu Sąd Najwyższy w 2020 roku uwzględnił złożony przez obrońcówMarka M. wniosek o wstrzymanie wyroku warszawskiego Sądu Apelacyjnego i kolekcjoner kamienic wyszedł na wolność.

Mówiąc krótko, gdyby nie współdziałanie handlarzy, notariuszy, sędziów, adwokatów, urzędników miasta to by afery ze zwrotem nie było. Widać CBA i inne służby albo były za cienkie, albo same ten proceder osłaniały.

Przykład  Marzena D., jest warszawską notariusz, została oskarżona przez wrocławską prokuraturę na początku lipca tego roku.  Wszystko ze względu na kolejny wątek śledztw dotyczących reprywatyzacji warszawskich nieruchomości i znów pana M.M.

Żeby było ciekawiej jej wspólniczka obsługiwała mojego ananasa, który wyautował nas ze wspólnoty. Nie tyle wiem, ile się domyślam, na co przymknęła oko, by mógł przejąć mieszkanie sąsiadki, co przybliżało go do przejęcia domu. Wiem też, że inne kancelarie nie chciały się podjąć tego co proponował uznając to za nielegalne.

Jaką oni wszyscy tworzą pajęczynę, to normalnemu człowiekowi do głowy by nie przyszło.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Marcin-K 16 sierpnia 2021 09:27
16 sierpnia 2021 13:56

W Krakowie przy przejściu podziemny w okolicach Dworca Głównego ciagle słychać nawoływani do składania podpisów pod ustawą zakazujaca aborcji. Czy zbieraja je przedstawiciele ideowj prawicy ?

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski 16 sierpnia 2021 13:49
16 sierpnia 2021 14:12

Tak, czas leci tak szybko.

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 13:56
16 sierpnia 2021 14:16

Otóż to: "układ" m.in. uniemożliwiał prawdziwe zwroty czy odszkodowania - beneficjentami w większości były kreatury, nie faktycznie spadkobiercy, szczególnie ważąc wartością.

"Stratni" byli przede wszystkim najemcy, nie samorządy.  A konflikt ustawiony na linii "były właściciel - użytkownik" lub ostrzej "Żydzi z Ameryki vs biedni emeryci, którzy za młodu odbudowali Warszawę". I to trwa, takie stawianie sprawy. Ci, którzy nie mogli odzyskać - bo np mecenas był  skuteczny nie dla klienta, a dopiero jak nabył roszczenia za grosze "udawało się", teraz być może nie odzyskają nawet 5 czy 10% bo "kpa znowelizowany i bezprawie klepnięte - tym razem nie mafią, prezydentami Warszawy, vetem Kwaśniewskiego, urzędnikami prezydentów, noatriuszami i sędziami rodem z PRLu - a ustawą Sejmu RP. I postawieni w jednym szeregu (medialnie) z  bizensem "bezspadkowym zza wody".

Ale j.w. ta nowelizacja ma skutki nie tylko w zakresie błędnie wydane decyzje w sprawie nieruchomości warszawskich - a szersze. Może rozbraja jakieś miny (zobaczymy), ale na pewno podkłada nowe. W tym paradoksalnie - w postaci decyzji zwrotowych i odszkodowawczych. Też (te bezprawne i z błędami) będą takie decyzje nie do ruszenia. Gdyby nowelizacji w tej formie była przyjęta na przełomie wieków - to komisja sejmowa ws "dzikiej reprywatyzacji" nie mogłaby nic zrobić! Żadnej błędnej decyzji podważyć, anulować.

zaloguj się by móc komentować

mooj @mooj 16 sierpnia 2021 14:16
16 sierpnia 2021 14:23

P.S. Dodam, że teraz - nie ma możliwości cofnięcia, więc nawet sensu  (poza badaniem historycznym) przejrzenia decyzji administracyjnych o zwrocie mienia, nieruchomości  "gminom żydowskim" (tj związkom wyznaniowym). Przejrzenia ile nieruchomości , ile odszkodowań było za nieruchomości, które nigdy do gminy  żydowskiej nie należały, a zostały tam wstawione bo było najprościej. W tych wypadkach to zdecydowanie "prożydowska" ustawa, nowelizacja, probandycka wręcz. Przeklepuje błędne decyzje nie z lat 40, 50 a z 90. Tak to widzę, ale może patrzę na fragmenty tylko.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @mooj 16 sierpnia 2021 14:16
16 sierpnia 2021 14:33

W samej rzeczy. Coś w tym jest, co Pan pisze.

Dlatego też pozwoliłam sobie zasugerować, że jest to walka o dostęp do żerowiska. Źródło zjawiska, czyli układ ma się jak mniemam dobrze. Nikt w więzieniu nie siedzi.

Bo w końcu przez 2 lata uczestniczyłam w spektaklu - "państwo słabe dla silnych a silne dla słaby" i po prostu widziałam jak można bez żadnych konsekwencji działać na granicy prawa, czy też łamiąc go bez żadnych konsekwencji. Tylko ten, kto to robił musiał mieć zaplecze.

Być może nowelizacja jakiś odcinek zamknie dla jednych a dla innych otworzy inną furtkę. Zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

tadman @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 11:35
16 sierpnia 2021 14:37

"Niewykluczone, że  w tym planie przewidziano udział Polski, tylko nie wiem w jakim charakterze."

Mamy już przechlapane w Iranie za organizację konferencji dotyczącej pokoju na Bliskim Wschodzie w 2019 roku pod przewodnictwem Mike'a Pence'a.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 10:17
16 sierpnia 2021 14:40

Przecież na wolnym powietrzu nie ma obowiązku noszenia maseczki - nawet NUP udzielając wywiadu jej nie nosi.

Chyba że jest to przygotowanie pod kolejny lockdown - aby zawczasu odbić agument, że w czasie tych nominacji mseczek nie było.

Ale po zeknięciu na galerię to widzę to jakies rozdwojenie jaźni - awansowani, rządowi oficjele i zaproszenie goście mieli maseczki, ale żołnierze z odziałó resprezentacyjnych już nie. trochę konsekwencji.

Czy ktoś nie, dlaczegu awansowani na generałów dostali buławy - symbol stopnia marszałka ?

 

Co do upadku Afganistanu to są po prostu jaja, aby wyszkolone wojsko co ponoć miało 250-300 tys. chłopa pod bronią (plus wojska lokalnych watażków) skapitulowało przed 75 tys. nieprzyjacielem tydzień po tym jak Amerykanie przestali udzielać im wsparcia powietrznego.

Choć z drugiej strony mamy powtórkę z Iraku i ofensywy Państwa Islamskiego z roku 2014, kiedy to z Mosulu przed islamistami na pickup'ach uciekły 2 dywizje porzucając broń pancerną.

ISIS i talibowie dostali gwarancje i pozwolenia na osiągnięcie sukcesu - ISIS już paraktycznie nie ma - pytanie kiedy talibom cofną gwarancje - moim zdaniem szybko, bo zbyt szybko zajęli cały Afganistan ponoć wbrew ustaleniom z kowbojami.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 12:28
16 sierpnia 2021 14:52

Moim zdaniem,  Amerykańce wycofały się z Afganistanu aby nie osobiście nie stać na drodze Nowego Jedwabnego Szlaku.  Pozostawili za to fanatycznych talibów i ogrom sprzętu wojskowego,/podobnież więcej niż posiada armia RP/. Na Chińczyków zatem spada problem stabilizacji regionu. :) 

A co do "mienia i nie mienia". Ziemie w RP także leżą na jedwabistej drodze z Chin. Taki bonus dla zarządzających terenem od morza do Tatr. 

zaloguj się by móc komentować

mooj @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 14:33
16 sierpnia 2021 14:53

Ano zobaczymy. Ja tylko chciałem pokazać, że nie warto ulegać narracji "to antyżydowska ustawa", w ogóle iść w stronę "kto pozbawił obywateli polskich wyznania mojżeszowego majątku" i tego typu rozważań z okazji nowelizacji kpa. To jest punkt podsuwane przez obecny rząd Izraela (przynajmniej premiera) i ew. część urzędników amerykańskich.

A w rzeczywistości może być zupełnie  odwrotnie: w wielu przypadkach przyklepie to rozbój. Jak niejednokrotnie z tymi samymi kawałkami ziemi było przez ostatnie 250 lat, z korzyścią np właśnie dla robiących dziwne ruchy "związków wyznaniowych". Grabieży tych samych kawałków ziemi i w XVIII i w XIX (czasem więcej niż raz w XIX wieku), w XX, teraz przyklepane z końcówki XX, początku XXI.

Poprzednie "przemiany własnościowe", choć przykre , nie wykluczyło rozwoju. Nie zostawiło spalonej ziemi ani w XIX, ani w XX. Gorsze niż kradzież i jej akceptacja te inne skutki mogą być:( Identyfikacja się z państwem, zaufanie i jego brak, poczucie zagrożenia bezkarnymi działaniami. Te "10 lat" na postępowanie to nowy rytm wyborczy w pewnym sensie - przejąć władzę, zastraszyć i nie trzeba zmian legislacyjnych, tylko kilka manewrów administracyjnych i organizacyjnych, by po 10 latach było [formalnie] nie do odkręcenia. Jeśli to wypadnie np 2023-2035 czy podobnie, to potomnym w 2040 nie zostanie nic innego jak wyrżnięcie fizyczne tych, którzy będą kraść  2023-2035. Innej drogi nie będzie po nowelizacji kpa

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 12:28
16 sierpnia 2021 14:54

Jak to kto? Amerykanie. Dla niepoznaki dając go marionetkowej Armii Afganistanu

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 14:56

w ogóle wygląda na to, że Izrael już się znudził reprywatyzacją w Polsce i żyje teraz Afganistanem

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 15:02

Wojny nie będzie jest za droga i nie ma takiej potrzeby.

Natomiast co do tego, że Żydzi swoje wywalczą i z Polską wygrają to pewne.   

Jeszcze jesteśmy oficjalnie niepodlegli a już nie posiadamy kluczowych gałęzi gospodarki. 

Właścicielami ziemi i budnynków w dużych miastach po aferach z kamienicami niby są Polacy?

Reprywatyzcja w Polsce przcież się odbywa od lat - dla wybranych.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @koncereyra 16 sierpnia 2021 14:56
16 sierpnia 2021 15:02

Bo jest szansa na skierowanie talibańskiego ostrza przeciw Iranowi? 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 16 sierpnia 2021 13:08
16 sierpnia 2021 15:05

"Cezurą w życiu Grzegorza Brauna był rok 2012 i pobyt w więzieniu. Od tamtego czasu znany dokumentalista poszedł w politykę i .........."

Krocej: Grzegorz Braun zostal celebryta.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
16 sierpnia 2021 15:18

>>>Milczą dziwnie, podobnie jak pan Mikke i Stanisław Michalkiewicz. A jest przecież dobra okazja do zabrania głosu<<<

Poważne negocjacje wymagają ciszy i spokoju. :) 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Peiper 16 sierpnia 2021 13:53
16 sierpnia 2021 15:31

Możliwe. Siła Izraela jest wprost proporcjonalna do siły USA, która obecnie wygląda kiepsko. Nie wiem też na ile, o czym pisano, wykorzystywali sprawę Epsteina do wewnętrznych brudnych rozgrywek ( szantaż elit ) . Do tego sprawa Trumpa tzn zamknięcie ust urzędującemu prezydentowi.   To musiało wkur....bardzo wielu.  FSB ( GRU ) na akcji most zainstalowało sobie tam agenturę. Nie wiem czy przypadkiem  realna siła Izraela nie jest obecnie przeceniana, a raczej będzie wykorzystana do rozgrywki realnych mocarstw.  Po co Rosja i Niemcy mieliby instalować sobie w Europie Środkowej diasporę - żeby mieć kłopoty następne 100 lat ? Oferta "zarządzania Europą środkową" w odpowiedzi na niestabilność regionu może nie być atrakcyjna....no chyba że wywoła się destabilizację.    U nas z kolei rozpychanie się Izraela w "okolicach nieruchomości" musiało wkurzyć pewnie "natolińczyków". No ale zobaczymy... "

zaloguj się by móc komentować

emirobro @koncereyra 16 sierpnia 2021 14:56
16 sierpnia 2021 15:36

A moze jednak najbardziej zyskaja Chiny na wycofaniu sie wojsk amerykanskich z Afganistanu i sukcesie Talibnow.

Chyba prezydent Joe Bidden sie zupelnie przeliczyl podejmujac decyzje o wycofaniu wojsk amerykanskich z Afganistanu.  Chiny, przyjaciel Iranu maja lepszy szlak komunikacji ladowej z Iranem.

https://ca.news.yahoo.com/taliban-seizes-afghanistan-heres-chinese-122933448.html

Taliban Seizes Afghanistan: Here's What Chinese Govt, Pak PM Have to Say

zaloguj się by móc komentować

peter15k @mooj 16 sierpnia 2021 10:26
16 sierpnia 2021 15:41

Istotnie sądownictwo może być "podpałką" skuteczną ale sądy mielą powoli i nie jest to "duże kryterium uliczne". Biorąc pod uwagę pensje sędziowskie to raczej poparcia wielkiego nie wywoła. Pytanie kto tam miesza - puławianie, natoliczycy czy stare kiejkuty. Dlatego wstrzymanie mieszania może być zależne od spełnienia "marzeń dysponentów" walki o praworządność. 

zaloguj się by móc komentować

mooj @peter15k 16 sierpnia 2021 15:41
16 sierpnia 2021 15:55

Przepraszam, ale kilka słów ja odpowiedź na  @"istotnie" czyli jakbym ja twierdził, że sądownictwo i pensje sędziowskie (ich obrona) miałyby być podpałką.

Nic takiego nie twierdziłem. Nigdy:)

Niesprawiedliwość może powodować społeczny protest, ta niesprawidliwość, która dotyka każdego. W tym ta, ze strony systemu tzw wymiaru sprawiedliwości, państwa.

A nowelizacja kpa tworzy większą niesprawiedliwość, a przynajmniej daje tej niesprawiedliwości lepsze warunki rozwoju, nawozi ją. W ten sposób - gdy ludzie sobie to uświadomią lub zostaną dotknięci skutkami na codzień  - może być podpałką. Nie ma to nic wspólnego z angażowaniem się w akcje poszczególnych prawników czy środowisk. Czy Tuleya czy Rzepliński czy Przyłębska - to rozpala jak mniej więcej rozpalał Falandysz - bez żadnego znaczenia kto,  w ogóle kto ich kojarzy? Z całą sympatią i szacunkiem - nikomu nie zależy czy Sędzia Andrzejewski będzie członkiem Trybunału Stanu czy nie będzie.  

Ale czy można będzie się odwołać od niedostarczonej decyzji o rozbiórce domu, nałożonej karze administracyjnej - to owszem interesujące może się okazać. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @mooj 16 sierpnia 2021 15:55
16 sierpnia 2021 16:07

Tak ale te skutki to proces rozciągnięty w czasie tymczasem obecne wydarzenia przyśpieszyły. W przypadku dojścia do władzy świadomych prawnie grup możliwa jest zmiana regulacji prawnych - no chyba, że tym grupom nie zależy bo są beneficjentami tych regulacji ( np biurokracja lub kleptokracja ). 

zaloguj się by móc komentować

umami @tadman 16 sierpnia 2021 13:08
16 sierpnia 2021 16:16

Hmm, coś nie tak zapamiętałeś.

Do aresztu trafił Braun w 2014 roku za obrazę sądu ws. toczącej się o pobicie policjantów. Niczego mu nie darowano. Nie on napadł na policjantów, bo to była ich linia obrony, niby położył 6 z nich, i dlatego oni połamali mu kciuki, a sprawa zaczęła się toczyć, bo Braun się poskarżył na nich do sądu. Gdyby siedział cicho, nic by nie było.
Skok przez płot uznać na karalny? Tylko dlatego, że jest napis wejście wzbronione
Najście siedziby PKW uznać za karalny? Czy i tu położył kolejnych 6 funkcjonariuszy? Pamiętam całe to zdarzenie i popierałem je, a tu na SN zastanawialiśmy się dlaczego to zrobił i po co tam poszedł.
Jedynie tej kontroli poselskiej nie znam, bo nie śledzę już poczynań Brauna, od kiedy przystąpił do Konfederacji. Ale zakładam, że nie postąpił niezgodnie z prawem, co najwyżej można mu przypisywać przekroczenie uprawnień, jeśli ktoś się nad tym pochyli, ale i w to wątpię.
Przyczepiałbym się do Brauna o coś zupełnie innego.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @mooj 16 sierpnia 2021 14:53
16 sierpnia 2021 16:17

W tej nowelizacji ustawy chyba chodzi o to , aby  w ogole zablokowac reprywatyzacje i wszelkie regulacje z tym związane, zeby nikt na tym nie skorzystał ,   właściciele  i diaspora żydowska co to ubiega się o tzw. mienie bezspadkowe , jednocześnie wywierajac nacisk o odszkodowania., obciazajac nas za holocaust.. 

Z tego wynika ,ze dla PiSu są ważniejsi Żydzi ci co mają wpływ na otwieranie kolejnych linii kredytowych, niż generałowie w myckach co to dorwali się do władzy u siebie na pustuni. 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @ThePazzo 16 sierpnia 2021 15:02
16 sierpnia 2021 16:18

"Natomiast co do tego, że Żydzi swoje wywalczą i z Polską wygrają to pewne."

Niech pan przedstawi precyzyjny i weryfikowalny algorytm na potwierdzenie tej frazy, którą pan przelał na ekran za pomocą klawiatury.

W przeciwnym razie należy te "przepowiednie" traktować jako bezsensowe bicie piany, wieczne narzekanie i próbę zwrócenia na siebie uwagi.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @klon 16 sierpnia 2021 15:02
16 sierpnia 2021 16:25

"Bo jest szansa na skierowanie talibańskiego ostrza przeciw Iranowi?"

Wiele spraw widzę komentatorzy przyjmują tu na wiarę tudziesz własne wrózenie (z fusów). Już pisałem o tym, ze od 2010 Iran był oskarżany o to, że dostarcza broń, finansuje i szkoli Talibów. Więc coś tu nie gra.

https://english.alarabiya.net/News/2016/12/08/Afghan-Senate-Iran-and-Russia-are-supporting-Taliban

http://www.rawa.org/temp/runews/2011/03/10/isaf-seizes-iranian-weapons-in-nimroz.html

https://jamestown.org/program/is-iran-supporting-the-insurgency-in-afghanistan/

 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @peter15k 16 sierpnia 2021 15:31
16 sierpnia 2021 16:33

"Nie wiem czy przypadkiem  realna siła Izraela nie jest obecnie przeceniana, a raczej będzie wykorzystana do rozgrywki realnych mocarstw."

Zdecydowanie tak jeżeli chodzi o realną siłę Izraela. Jest przeceniana. W końcu ustawa została podpisana (weszła w życie), a my wcale nie potrzebujemy mieć swojej ambasady w Izraelu. Oni bardziej potrzebują mieć swoją u nas (do załatwiania interesów, wywieranie presji i mieszania się) - a teraz sami sobie strzelili w stopę, a może nawet w kolano nie wysyłając ichniego ambasadora. Niech siedzi w Palestynie - Polacy za nim nie będą płakali.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Draniu 16 sierpnia 2021 16:17
16 sierpnia 2021 16:42

No ale to gwarantuje w miarę względny spokój u nas. Uważam, że to dobrze.

Jest wiele spraw, o które można miec pretensje do PiSu, ale jest też wiele które należy popierać. A z drugiej strony jest dużo więcej spraw, o które można mieć pretensje do peło+kało+zsl+Mikke, a w zasadzie żadnej pod którą można się podpisać (mam na myśli takie sprawy które są realizowalne, a nie jakieś deklaracje, które mają wzbudzić i zmobilizować naiwnych).

zaloguj się by móc komentować

mooj @Draniu 16 sierpnia 2021 16:17
16 sierpnia 2021 16:51

Nie wiem o co chodzi (widzę jak jest przedstawiane), ja piszę o skutkach - decyzje "zwrotowe" (nie wyroki, decyzje administracyjne) z wadami - po tej nowelizacji są nie do ruszenia. I widzę rozbieżność pomiędzy tym jak jest przedstawianie "o co chodzi" z niekórymi skutkami - czyli wg mnie, przynajmniej w pewnym zakresie nie chodzi o to, o czym się mówi.

To w ogóle nie dotyczy reprywtyzacji jako przywrócenia znacjonalizowanego majątku. Dekret Bieruta (to nie tylko Warszawa i nie tylko kamienice) nadal obowiązuje. "Zwroty" nie polegały na zanegowaniu dekretu, a m.in. na:

a. "anulowaniu"  (stwierdzeniu nieważności) decyzji administracyjnych wydanych w latach 1940-1990, które wykraczały poza "bieruta"

b. zwrotom części mienia dla związków religijnych

@a część (znaczna) tych zwrotów (w tym te sławne z lokatorami) i odszkodowań była decyzjami administracyjnymi (powiedzmy decyzje o nieważności decyzji) wydawanymi 1990 - 201x. Po nowelizacji kpa te "decyzje w sprawie zmiany decyzji" czyli tzw "dzika reprywatyzacja" jest nie do cofnięcia. O ile dobrze rozumiem: od teraz jeśli decyzja ma 10 lat (ta z przłomu XX/XXI wiek - żeby Kowalskiemu zwrócić własność Nowaka, którą Nowakowi zabrał Bierut, a urzędnik źle dekret w formę decyzji ubrał) - trudno, że idiotyczna, mafijna, bandycka. Klepnięte,  zamknięte, nie ma jak - np powołując się na niewłaściwość czy naruszenie prawa - jej cofnąć. Kowalski dostał plac Nowaka, żadna komisja sejmowa, sąd, nikt tego nie ruszy - bo znowelizowano kpa i każda decyzja jest dobra o ile jest odpowiednio stara. To jedyne kryterium.

b. część decyzji o zwrocie mienia związkom wyznaniowym (w tym - jak się wydaje - przede wszystkim gminom żydowskim) jest dyskusyjna. "Zwracano" czasem gminom mienie, które nigdy gminy nie było. Owszem - właścicielem był może głeboko religijny Żyd (choć nie sądzę..w Warszawie ? właściciel głęboko religijny? i to Żyd?:), członek gminy, ale nie gmina! Wydaje się, że restytuowana gmina, często w porozumieniu z następcami prawnymi  właściciela "brała to na siebie" ("bo  kościołom i gminom żydowskim zwracają, a ludziom nie - to skorzystajmy z tej ścieżki") i się dzielili. Te wszystkie decyzje "zwrotowe" w tym zakresie były bezprawne. Zwracano komu innemu. Taki trochę podobny tok do "bezspadkowego". Jakaś organizacja dostała lub uważa, że powinna dostać (wtedy gmina, teraz jakieś stowarzyszenie z Ameryki) coś co jej nie było. Było członka gminy, ale nie gminy!. To tak jakby parafia wystąpiła, o zwrot działki zabranej nieżyjącemu parafianinowi.

I te decyzje o zwrotach związkom wyznaniowym też nie będą mogły być podważone, a nawet badanie ich będzie w zasadzie niemożliwe (brak interesu prawnego).

To nie dotyczy tylko Warszawy i Bieruta. "Kamienice" zaczęły się od Krakowa, Łodzi etc. I "Dekret Bieruta" nie obejmuje wszystkiego jeśli chodzi o nacjonalizację w latach 40-50. Jest poza dekretem np mienie porzucone, są wywłaszczenia volksdeustchy etc

Nowelizacja kpa nie zamyka w żaden sposób reprywatyzacji. Było kwestionowania prawidłowości wykonania nacjonalizacji.

Nowelizacja zamyka (być może, to się dowiemy) anulowanie niektórych decyzji nacjonalizacyjnych, tych które nawet nie trzymały się bierutowskiego prawa, takich jak np zabieranie "fabryki" która zatrudniała 5 osób na podstawie paragrafu  o zatrudnianiu 50 osób; zamyka możliwość anulowania decyzji z przełomu wieków XX / XXI - tych mafijnych też.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Henryk-W 16 sierpnia 2021 16:33
16 sierpnia 2021 17:07

Voila,...

...  i  to  jest  absolutnie  REALNA  KORZYSC  !!!

Dokladnie  tak,...  nie  potrzebujemy  ambasady  moskowej  w  Polsce  ani  polskiej  w  moskolandzie. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @umami 16 sierpnia 2021 16:16
16 sierpnia 2021 17:10

Tak, masz rację, wyszedł w sierpniu 2014 z wrocławskiego więzienia. Nie szło mi o to czy naruszył jakieś przepisy, ale o tak zwane spektakularne zachowania/czyny, które budują jego obraz/legendę. Jak odrzucisz te celebryckie (jak ktoś wyżej napisał) zdarzenia to nic konkretnego nie pozostaje.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @mooj 16 sierpnia 2021 16:51
16 sierpnia 2021 17:37

"Dzika reprywatyzacja" i bez tej ustawy jest nie do cofnięcia.. Większość kamienic  tak zdobytych ,  mają trzeciego albo kolejnego właściciela.  Osobiście nie mam zielonego pojęcia ile udało się odzyskać od oszustów ,jest w ogole taka statystyka?

 

 

zaloguj się by móc komentować

umami @tadman 16 sierpnia 2021 17:10
16 sierpnia 2021 17:40

Ale te czyny nic nie budowały od początku, oprócz tego, że się przydały w kampaniach i rozpoznały bojem niektóre zakątki. Jakich konkretów można się spodziewać po kilku posłach Konfederacji? Skąd te oczekiwania? Co oni realnie mogą zrobić w sejmie?
Z pustego i Salomon nie naleje, więc po co w ogóle o nich pisać? Że nie pozwolą jakąś swoją wypowiedzią o sobie zapomnieć? W tym akurat nie są gorsi od pozostałych partii, które od lat biją pianę. 
Legenda Brauna, jeśli już o tym pisać, bierze się z jego filmów i jego wystąpień publicystycznych, tak to nazwijmy. Filmy przetrwały, niektóre wypowiedzi są nadal aktualne, a niektóre nie. Nie myli się ten, co nic nie robi. Liczyłem na to, że ta cała polityka da mu bazę finansową do realizacji filmów, a on rozmienił się na drobne. Kolejny rok i nie będzie co zbierać.
Dodanie tej sprawy z policją do spektakularnych zachowań to nadużycie. Pobyt w areszcie także, bo to zwykła niezgoda na postępowanie aparatu wobec obywatela, tak to w skrócie nazwę. Braun głupi nie jest i wie, że mogłoby to skończyć się wykluczeniem jego osoby z życia publicznego. On się nie musiał uwiarygadniać, tak jak Michnik na komendzie.
Stosujesz jakąś kalkę, zupełnie niepotrzebnie i niesprawiedliwie.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Draniu 16 sierpnia 2021 17:37
16 sierpnia 2021 18:01

Sporo rzeczy jest nie do cofnięcia, co nie znaczy, że np oficjalnie trzeba uznać "legalizację" majątków z  przemytu spirytusu, amfataminy, zmuszania do prostytucji, "zwrotu VATu" czy handlu ludźmi. A przynajmniej nie tak tylnymi drzwiami, bez dyskusji. Z jednej strony "rozsrzerzona konfiskata", kodeks karny (karny skarbowy to mało się okazało) - z drugiej takie "nie można nic, więc przykplepmy bezprawie"? Chociaż za legalizację majątku tak nabytego jakiś dochodowy?:)

Oszuści też mieli koszty (na łapówki:), poza tym ktoś musiałby uznawać "kto oszust, a kto nie oszust" (przed wyrokiem czy cofnięciem decyzji). Jak deweloper nabywał wątpliwe roszczenia (i je "wygaszał"), by się zabezpieczać przed jakimś ryzykiem np wstrzymania prac (czyli płacił haracz jak tym od żabek) - to oszust? Może wręcz niesłychanie fair postąpił: zapłacił i paserowi (samorządowi/SP), ale coś rzucił spadkobiercom (choć nie musiał)? Ja się nie podejmuję szacunków. Mogę opierać się jedynie na wrażeniach: technicznie można dużo więcej niż było, ale żadne kpa i inne tego typu kombinowanie nie rozwiąże kwestii reprywatyzacji (tej prawdziwej). Częściowej, proporcjonalnej, "odszkodowawczej" - nie w naturze.

A takie rzeźbienie powoduje fatalne skutki, ta niemożność cofnięcia bandyckich "dzikich" to nie wszystko. Realnie jest dużo więcej zagrożeń, a gdyby puścić wodze fantazji..to można złożyć w scenariusz bardzo dzikie pomysły opierajac się  "teraz wszystko będzie decyzjami załatwiane - i będzie nieodwracalne, jak maturację przejdzie". Nawet jak decyzja na kogo innego lub zupełnie poza obszarem tego, co można było zdecydować - to i tak odpowiednio stara ma nieodwracalną moc prawną. Pożyjemy, zobaczymy. Ja naprawdę tylko chciałem zwrócić uwagę, że skutki - nawet te bezpośrednie - są zupełnie inne, niż te telewizyjno-gazetowe. Nic wspólnego z Żydami to nie ma, z żydami (wyznanie) niewiele, a innymi rzeczami - ma , ale wręcz odwrotnie niż jest przedstawiane.

Chyba, że gdzieś gruby błąd robię i nie eliminuje to roszczeń (pieniężnych) odszkodowawczych za decyzję  starsze niż 10 lat, a "tylko" te "w naturze".

zaloguj się by móc komentować

klon @Henryk-W 16 sierpnia 2021 16:25
16 sierpnia 2021 18:57

Wróżenie z fusów. Już w czasach babilońskich wróżba często było podstawą przy podejmowaniu ważkich decyzji. I tradycja ta trwa po dziś dzień. :-)

Tych samych watażków z afganskich gór w latach '80 finansowało CIA. Zatem dlaczegóżby nie przyjąć, iż kolejne źródło finansowania nie może wskazać nowego celu? Dla kogo tym razem watażkowie będą pracować?  
Niespełna miesiąc temu chiński minister spraw zagranicznych spotkał się z przywódcami Talibów. Nikt z nas nie może mieć pewności co tam się wydarzy. 

ps. A kto finansuje Hezzbollah? Iran czy Izrael? Oba podmioty są wskazywane jako "darczyńcy".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Henryk-W 16 sierpnia 2021 12:21
16 sierpnia 2021 19:40

Teraz to są "przebierańcy", a nie talibowie.

Zakladam, że dowodzą nimi przeflancowani do Afgan najemnicy, których  rekrutowano od Guantanamo po  Kaszmir..

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 12:28
16 sierpnia 2021 19:48

moja wersja jest taka, że al-Qaida zmieniła teren operacyjny, oczywiście z inspiracji słuzb anglosasko-lewantyńskich. Finansowanie  jak dotychczas, czyli zajęte pola naftowe w Syrii i kontrabanda tego surowca głównie do Turcji pod osłooną US Army  to jedno z głownych źródeł finansowania. Pewnie też  dokładaja do interesu  Saudowie i emiraty znad Zatoki Perskiej , bo to wszystko pieski amerykańskie.

A kto ich szkoli, w tym w obsłudze nowoczesnych zabawek militarnych? Zapewnespece ze specsłużb anglosaskich (w bazach w Pakistanie).

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 16 sierpnia 2021 17:37
16 sierpnia 2021 20:00

Tak, na pewno jest. Prowadzi ją Komitet Obrony Lokatorów i ludzie z nim związani.

zaloguj się by móc komentować


olekfara @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 10:17
16 sierpnia 2021 20:16

Niebędę szukał danych, szkoda czasu. Sięgnę do pamięci, w Polsce niedawno było 1000 generałów, to oznacza 100 żołnierzy na jednego generała.To za dużo ma dowodzenie nawet  jedną kompanią. I tyle są warci

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @olekfara 16 sierpnia 2021 20:16
16 sierpnia 2021 20:22

Czyli mamy armię generałów. Tylko sprawnego wojska nie mamy.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 19:40
16 sierpnia 2021 20:28

Jakoś ci talibowie niepewnie w pałacu prezydenckim wyglądają (od 1:20'). Bolszewicy w Smolnym chyba z większym tupetem się poruszali:

https://www.youtube.com/watch?v=zGvqK2A9uhE&ab_channel=%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F24

A tu piękny przykład kucia żelaza póki gorące, czyli rosyjska propaganda po gorących śladach

https://www.youtube.com/watch?v=bNgR0kDPUaI&ab_channel=%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F24

Swoją drogą niektórzy talibowie całkiem semickie rysy mają i w mundurach górali ze Wzgórz Golan mogli by przysięgę pod Ścianą Płaczu składać, nie wyróżniając się od otoczenia (ok. 8').

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 16 sierpnia 2021 20:16
16 sierpnia 2021 20:32

a ilu z tej ilości w stanie spoczynku?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz 16 sierpnia 2021 20:28
16 sierpnia 2021 20:35

czyli poprzednio powinienem był napisać, że byli rekrutowania od Guantanamo, przez wzgórza Golan,
aż  po Kaszmir.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 20:32
16 sierpnia 2021 21:05

Obecnie w Wojsku Polskim służy 90 generałów, w tym 58 generałów brygady (kwiecień 2021), 24 generałów dywizji (czerwiec 2021), 6 generałów broni (wrzesień 2020) i 2 generałów czterogwiazdkowych (listopad 2019.

Jeśli Wiki prawdę mówi - https://pl.wikipedia.org/wiki/Genera%C5%82

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 21:05
16 sierpnia 2021 21:33

To skąd u olefakry wział się "tysiąc" generałów?

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 16 sierpnia 2021 20:05
16 sierpnia 2021 21:34

Noz  ku**a...

...  nie  mial  sie  kto  odezwac  tylko  ta  MENDA  Winnicka  !!!

Pewnie  za  mala  podwyzke  dostal,  ten  SMIEC  jeden,

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 20:22
16 sierpnia 2021 21:37

Tak  samo...

...  jak  mamy  ARMIE  BIUREW  PANSTWOWYCH,...  DARMOZJADOW  i  PASOZYTOW  na  roznych  ZEROWISKACH,  ale  "panstwa"  NIE  MAMY  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 16 sierpnia 2021 21:05
17 sierpnia 2021 00:13

"Obecnie w Wojsku Polskim służy 90 generałów, w tym 58 generałów brygady (kwiecień 2021), 24 generałów dywizji (czerwiec 2021), 6 generałów broni (wrzesień 2020) i 2 generałów czterogwiazdkowych (listopad 2019."

Nie bardzo maja ci generalowie kim dowodzic. 

W razie czego rozumie sie.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @koncereyra 16 sierpnia 2021 14:56
17 sierpnia 2021 00:48

:))) Izrael nigdy "nie znudzi się" reprywatyzacją Żydów w Polsce. 

Dla nas ważne jest pytanie: dlaczego nie ma reprywatyzacji mienia Polaków dla Polaków???!!!

Ergo: na kogo czeka mienia Polaków, zagrabione przez państwo? 

Dla mnie odpowiedź jest jasna...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
17 sierpnia 2021 10:23

Na pewno nie zabiją tego co tą ustawę wprowadzał. Nie po to na prywatnych spotkaniach ememes&co nosili jarmułki i zabezpieczali rózne żydowskie interesiki. Dla żydów ustawa jest mało istotna w kontekście skuteczności domagania się zwrotów, a wręcz jest narzędziem do szybszego podnoszenia uzasadnionego jazgotu. Jest to równiez narzędzie zwiększenia popularności pisu i Morawca. Więc gdybym chciała, żeby ten rozchwiany ze spadającym poparciem twór, który robi ze mną interesy jako słabsza strona się utrzymywał to sama zrobiłabym takie udawane zamrożenie, które jutro można odmrozić, a przy tym w końcu "odebrać co swoje". Dla mnie pali się czerwona lampka przed pójściem drogą, że trzeba popierać....

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 17 sierpnia 2021 10:23
17 sierpnia 2021 10:24

oczywiście rozpalone antysemickie nastroje, które utrzymają ten rząd będą pretekstem do odpowiednich działań...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 17 sierpnia 2021 00:13
17 sierpnia 2021 15:30

A  noz-widelec...

...  do  Afganistanu  ich  "poproszo"...  tak  jak  teraz  prosi  "o  pomoc  Lunja  eLropejska"  !!!

No  i  coz,  Dworczyk,  Morawiecki  i  inne  LACHY  "nie  odmowio",  ale  6  lat  minelo,  a  Polakow  z  Kazachstanu  sciagnac  nie  mieli  sposobu...  muszo  sobie  zagwarantowac  doplyw  PASZY,  a  za  "pomoc"  jak  zwykle  zaplaca  POLACY  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 17 sierpnia 2021 00:48
17 sierpnia 2021 15:34

Oczywiscie,  ze...

...  "panstwo  martwi  sie  tylko  o  panstwo",  zeby  ciagle  SAMI  SWOI  byli  U  KORYTA...  nawet  kiedy  nas  i  naszych  dzieci  NIE  BEDZIE  -  to  ONI  BEDA...  i  to  na  NASZYM  i  NASZYCH  PRZODKOW  MIENIU  !!!

Takie  to  zlodziejsko-bandyckie  modus  operanci  "naszego  panstwa"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @ainolatak 17 sierpnia 2021 10:23
17 sierpnia 2021 15:35

Jak chłopaki zaczynają na poziomie uprawiać politykę i sztukę dyplomacji to jazgot i popiskiwanie planktonu wzrasta.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 17 sierpnia 2021 10:23
17 sierpnia 2021 15:40

Dokladnie  tak...

...  NIKOGO  z  tego  FARYZEJSKIEGO  POPiS'u  tez  nie  mam  zamiaru  popierac  !!!

Niech  spier****ja  z  Polski  tak  jak  dzisiaj  z  Kabulu  te  rozne  lachudry,  tak  jak  nie  tak  dawno  przez  Zaleszczyki  !!! 

To  im  tylko  zostalo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 17 sierpnia 2021 10:24
17 sierpnia 2021 15:43

Dokladnie...

...  TARGOWICA  i  ZDRAJCY  bedo  "dzialac"  dalej,  bo  kto  jak  nie  PiS  ?!?!?!

A  ZLODZIEJE  bedo  dalej  chodzic  z  PODNIESIONYM  CZOLEM.

 

Zabic  ich  tylko  pustym  smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

olekfara @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 21:33
17 sierpnia 2021 15:48

Muszę wwszystko jednak już sprawdzać. W 2012 roku wyglądało to tak "Dziś w polskiej armii służy 103 generałów i 1486 pułkowników. To oznacza, że jeden oficer najwyższej szarży przypada na niespełna 60 szeregowych i podoficerów."

Generał w stanie spoczynku to także generał. Powołany do rezerwy może być do wieku 60 lat, szeregowy do 55 lat.  Dla tych nieobeznanych z szarżą wojskową, następnym stopniem po pułkowniku jest generał.

Do tego trzeba dodać generałów policji, pożarnictwa, no i pułkowników tych służb.

O u uposażeniach tych osób nie nie wspomnę.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @olekfara 16 sierpnia 2021 20:16
17 sierpnia 2021 16:08

Obecnie 20 % stanu osobowego WP to oficerownie - czyli ok 20 000 - z tego ok 1000 to generałowie i pułkownicy.

Ogólnie w WP 20 % to oficerowie, 38 % podoficerowie i 42 % szeregowi.

Tak więc na 1 oficera przypada 4 podoficerów i szeregowych.

A na 1 oficera i podoficera przypada 2/3 szeregowego.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 17 sierpnia 2021 15:48
17 sierpnia 2021 16:12

Niestety, ale nie. Tych, którzy znaleźli się  poza czynna słuzba (stan spoczynku, czytaj emerytura, albo wręcz wyszli z ze struktury armii, tzn. odsłużyli co swoje i są juz  "cywilami", chociaz zachowali stopień wojskowy np. jako oficerowie rezerwy) nie nalezy wliczać. Nawet takiego jednego znałem, gdy pracowałem w Londynie, był majorem po WAT, i przeszedł do cywila. Stopień mu pozostał, i chyba , gdy jakis cxzas później osiagnał wiek emerytalny (dla wojksowych), brał po powrocie do Polski stosowna gażę z ZUS.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Peiper 17 sierpnia 2021 16:08
17 sierpnia 2021 16:19

A czy wiesz, co to znaczy w praktyce "podoficer"?

Dzisiejsza armia nie musi mięć dziesiatek tysięcy mięsa armatniego (szeregowych). Wsólczesna  wojnę prowadza specjaliści zza pulpitu elektronicznego (np. obsługa dronów). A żeby armia miała takich specjalistów,  musi im odpowiednio zapłacić. A taryfikator zwiaząny z wysokoscia uposazenia, zalezy równiez, póki co, od stopnia służbowego.

Armia XXI wiekumoze skladac się chocby z  samych oficerów-informatyków,   plus obrona terytorialna "do gaszenia pożarów". Plus  ekipy remontowo-konserwacyjne do nowczesnego sprzętu, także o stosownych kwalifikacjach.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @stanislaw-orda 17 sierpnia 2021 16:19
17 sierpnia 2021 16:42

I tak i nie. Generałów i pułkowników do wysokiej klasy specjalistów zaliczyć nie można, nie ten wiek, zdaje się z nazwy to też inna liga.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 17 sierpnia 2021 16:42
17 sierpnia 2021 17:00

Co proponujesz zrobić ze spadkiem po III RP?
Bo wszak  trzecia RP przejęła spadek po PRL-u.

Utopić tych oficerów?

Moim zdaniem raczej nie rozumiesz zagadnienia. Liczą się tylko ci generałowie, którzy sprawują dowodzenie nad jakimiś strukturami militarnnymi. Pozostali to gestia księgowości i rachuby płac.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ainolatak 17 sierpnia 2021 10:24
17 sierpnia 2021 17:22

Oczom nie wierzę, uszom nie słyszę! Ty piszesz takie teksty? Toż to brednie są. Jakie antysemickie nastroje? Czyżbyż uczestniczyła w poszukiwaniu polskich antysemitów? Że takie poszukiwania trwają, to się zgodzę. Ale po oskubaniu Polaków z szans na stabilizację, po gazownianym praniu mózgu, antysemici to kilka meneli/skinów gotowych pozować do kamery przy okazji urodzin tow. Adolfa (bez sznapsa nawet). 

JK, PMM i PAD dalecy są od ideału, ale innych polityków nie będziemy mieli. Radzą sobie na tyle na ile potrafią w obecnym układzie. Selekcja negatywna do władzy nie jest pomysłem braci Kaczyńskich ani nawet PC. To jest mechanizm zapoczątkowany po koronacji Wilhelam Orańskiego na konstytucyjnego króla Brytanii.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @KOSSOBOR 17 sierpnia 2021 00:48
17 sierpnia 2021 17:24

Chyba jednak jasna nie jest. Chętnych na to mienie jest ze kilka organizacji. I to one teraz prześcigają się w trikach licytucyjnych.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 16 sierpnia 2021 19:40
17 sierpnia 2021 17:32

W takim razie ci którzy czepiają się samolotów w Kabulu to nie uchodźcy ale zadaniowi.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 17 sierpnia 2021 17:32
17 sierpnia 2021 17:55

To akurat przesada.

Jeśli jednak "Operacja  Taliban" jest scenariuszem rosyjsko-chińskim (a wszak istnieją mocne na to poszlaki), to znaczy, że polityka USA w Azji Centralnej poniosła całkowite fiasko, zaś usadowienie w roli ostatniego prezydenta Afganistanu Ashrafa Ghani, długoletniego mieszkańca USA, czyli czlowieka posiadającego obywatelstwo amerykańskie (czytaj: agenta specjalnego CIA), który dwa dni temu czmychnął z Kabulu samolotem wyładowanym twardą walutą i złotem,  tylko potwierdziłoby takie fiasko.

Ale że w polityce nic nie bywa "oczywiste", czyli nie wiadomo kto ma ile  znaczonych kart,  to lepiej będzie, trzymać się zasady "pożyjemy - zobaczymy".

zaloguj się by móc komentować

olekfara @stanislaw-orda 17 sierpnia 2021 17:00
17 sierpnia 2021 18:06

Ależ wyciąga pan nieuprawnione wnioski (utopić?) Nawet tych, co zaczeli służbę 30 lat temu w wieku 25 lat, to już ich raczej nie ma, to o spadku po PRL nie ma co mówić "Liczą się tylko ci generałowie, którzy sprawują dowodzenie nad jakimiś strukturami militarnnymi." Pełna zgoda, ale nie tym jest mowa. Rozmawiamy o stosunku kadry dowódczej do ilości podlegających im żołnierzy żołnierzy. Liczba zbyt wygórowana, jak na liczbę dywizji, pułków, czy brygad, a w końcu żołnierzy

zaloguj się by móc komentować

Peiper @olekfara 17 sierpnia 2021 18:06
17 sierpnia 2021 18:48

Ponoć w Wojsku Polskim powinno być 120 generałów i admirałów.

Są plany zwiększenia liczebności WP do 260 tysięcy (210 tysięcy żołnierzy zawodowych i 50 tysięcy WOT).

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 17 sierpnia 2021 17:32
17 sierpnia 2021 18:52

A  Pan  myslal,  ze  kto...

...  "przecietni"  Talibowie  ???   Przecietni,  nieliczni  to  szafran  zbieraja.  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 17 sierpnia 2021 18:06
17 sierpnia 2021 19:32

Co proponujesz? Zwiększyć ilość żołnierzy niższych rang do jakiego pułapu? Czy może jednak "nadwyżkowych" oficerów potopić? I ilu z nich liczy taka  nadwyżka?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 17 sierpnia 2021 17:55
17 sierpnia 2021 19:58

Jasne. Ja jednak mam na myśli że 1 na 10 takich uchodźców to zadaniowy. 

zaloguj się by móc komentować

mooj @Peiper 17 sierpnia 2021 18:48
17 sierpnia 2021 20:36

a nawet do 250+50, czyli ćwierć miliona ZAWODOWYCH

https://www.polskieradio24.pl/5/1222/Artykul/2789907,250-tys-zolnierzy-zawodowych-i-50-tys-z-WOT-Tak-ma-wygladac-w-przyszlosci-Wojsko-Polskie

Dyskusyjne i kontrowesyjne, ale nadzieja w tym, że " Tworzymy fundamenty pod to, by Wojsko Polskie liczyło 250 tys. żołnierzy zawodowych i 50 tys. żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej" to nie opieramy plany na 250+50+rezerwa+pobór, a myślenie jak stworzyć możliwości by WP mogło być bardziej liczne. Mogło, nie musiało. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @stanislaw-orda 17 sierpnia 2021 19:32
17 sierpnia 2021 21:21

Proszę pana, jeszcze raz, nie rozmawiamy o oficerach młodszych lecz zaczynamy od pułkowników i wyżej.  Polska armia to 4 dywizje, kilkanaście pułków, kilka batalionów, parę brygad, do tego marynarka wojenna i lotnictwo. Kolejna armia złozona z samych dowódców jest zupełnie zbędna. Ulokowana zapewne w "koszarach" w Wąchocku, a może w Warszawie. Nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @olekfara 17 sierpnia 2021 21:21
17 sierpnia 2021 21:26

Awans na generała powinien być dla tego, który jest lepszy od wszystkich dotychczasowych. Wojsko to nie ochronka.

zaloguj się by móc komentować

Dafi @olekfara 17 sierpnia 2021 21:26
17 sierpnia 2021 22:19

Mamy spore zasoby ludzkie do wykorzystania.Armia urzędników państwowych(np. w Urzędzie Skarbowym-byłem niedawno.Nudzą się setnie ,bo przecież informatyzacja tyle upraszcza zalatwianie spraw)  ze 100 tys. by się dało przekwalifikować na "obrońców granic".Następni w kolejce tzw.bezrobotni.Wg statystyk to ok. 1 mln.Czyli kolejne, bardzo lekko licząc  100 tys. w kamasze.I już nasi generałowie mają czym dowodzić.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 17 sierpnia 2021 21:21
17 sierpnia 2021 22:31

To nie zmienia istoty rzeczy.

Zapytałem  co zatem należy zrobić z "nadwyżkowymi" szarżami oficerskimi i generalskimi oraz kto i jak miałby wyliczyć  ilu jest tych nadwyżkowych.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Magazynier 17 sierpnia 2021 17:24
17 sierpnia 2021 23:36

Problem należy postawić zupełnie inaczej, Magazynierze. Cała ta gonitwa dookoła słupa z Żydami byłaby bez sensu, gdyby z żelazną konsekwencja państwo oddało mienie w naturze tam, gdzie to możliwe, lub mienie zastepcze legalnym spadkobiercom dawnych właścicieli. Wówczas roszczenia do "mienia bezspadkowego" organizacji żydowskich byłyby bezzasadne w sposób oczywisty. Tylko - prawni spadkobiercy. No ale wówczas należałoby reprywatyzować /nieruchomości!!!/ Polaków. A to jakoś tym płomiennym patriotom nie może przejść przez umysły, gardła i pióra. Za cholerę nie może. To obnaża dokumentnie ten ich cały "patriotyzm". Są najęci wyłącznie do zarządzania wedle wskazówek i socjotechnik różnistych. Co widzimy - i to od dawna.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @stanislaw-orda 17 sierpnia 2021 22:31
18 sierpnia 2021 07:01

Jak już wspominałem oficjalnie mamy za mało generałów - powinno być ich 120 - PiS robi w tej sprawie dobra robotę bo słyszałem o kilku szybkich awansach :

https://natemat.pl/211855,seria-blyskawicznych-awansow-budzi-sprzeciw-wojskowych-zenujacy-spektakl-i-obnizanie-prestizu-sluzby

https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/564569,awanse-wspolpracowniczki-macierewicza-rzeczniczka-mon.html

Najpiew trzeba zadać sobie pytanie po co ma się tę armię (zupełnie jak w przypadku edukacji).

I nie da się wygrać wojny mając armię informatyków i dronami - dron nie jest cudowna bronią (żadna broń nie jest cudową bronią).

Od starożytności jest wyścig miecza i tarczy. Tworzy i rozwija się broń oraz wymyśla sie środki jak ją zneutralizoać.

Już istnieją "karabiny do zwalczania dronów".

A tu analiza uzycia dronów w walkach o Górski Karabach.

https://www.defence24.pl/gorski-karabach-bezzalogowce-wygrywaja-wojne-analiza

A jakoś z ISIS i Talibami drony sobie nie poradziły.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Peiper 18 sierpnia 2021 07:01
18 sierpnia 2021 08:19

A jak sądzisz, czy tylko czynnik militarny odpowiada za długość rozwiązywania konfliktów zbrojnych ? A może jest tak, że są struktury , którym zależy na tym ,aby np. ISIS czy Talibowie   mieszkali w tym polityczno-wojennym biznesie ?

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski
18 sierpnia 2021 08:40

Oczywiście, że nie - najlepszy przykładem jest eksport ropy naftowej w ciężarówkach z terenów zajętych przez ISIS przez Turcję. Już w czasie II WŚ był to wymarzony cel dla samolotów szturmowych.

Jak dojdzie co do czego to mogą nam sojusznicy wyłączyć systemy informatyczne, przekazać wrogowi kody do pocisków itd. itp. I wtedy tylko "mieso armatnie". Ciekawe czy ktoś rozważa masową produkcję broni typu nebelwerfer - jednorazowego użytku.

PS. czy ktos wie, czy w Ponkach uruchomiono fabrykę produkującą proch bezdymny? Miała być uruchomiona w 2020/21 ale nadszedł Covid i pewnie plany ulegly zmianie. Bo obenie w Polsce produkowany jest tylko proch czarny.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @KOSSOBOR 17 sierpnia 2021 23:36
18 sierpnia 2021 12:58

Zagadzam sie. Dlatego mowie ze wiecej jest chetnych na ta kase, nierucomosci, ziemie i zloza. Chetni przede wszystkim znad szklanego sufitu wzglednie cholubieni przez nich.

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 17 sierpnia 2021 23:36
18 sierpnia 2021 15:13

100/100  !!!

NAJMICI,  SPRZEDAWCZYKI,  PASOZYTY,  PIJAWKI,  DARMOZJADY...  jednym  slowem  -  ZDRAJCY  i  TARGOWICA...  o  pardon,  dwoma  slowami  !!!

zaloguj się by móc komentować

zkr @Peiper 18 sierpnia 2021 08:40
18 sierpnia 2021 21:09

> czy ktos wie, czy w Ponkach uruchomiono fabrykę produkującą proch bezdymny?

robia:
http://fam-pionki.pl/m/oferta,inne-wyroby,15,135

ale mamy tez najwiekszego w Europie producenta trotylu:

https://www.nitrochem.com.pl/

Maja m.in. certyfikat na produkcje Mk-82:

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=29580

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować