-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kilka niesamowitych karier

Właśnie się okazało, że na miejsce prof. Jana Żaryna, który kierował Instytutem Myśli Narodowej im. Dmowskiego i został wczoraj odwołany, przyjdzie Adam Leszczyński z OKO Press. Po raz kolejny już więc zaczyna się pisanie polskiej historii od nowa.

Ja mam jeden podstawowy zarzut do ludzi po tak zwanej naszej stronie, którzy się pisaniem historii zajmowali. Wielu z nich zdawało się, że to takie żarty, a metodologia naukowa to świętość, na którą nikt się nie porwie. Inni zaś, ci bardziej skłonni do popularyzacji wątków historycznych, zajmowali się przez osiem lat autoprezentacją i dzieleniem budżetów pomiędzy godnych i godniejszych. I teraz właśnie wszyscy będziemy ponosić koszty tych postaw. Zwolniono bowiem także panią Gawin z Instytutu Pileckiego i zabawa zaczyna się na całego. Dlaczego ja tak uważam? Ponieważ wszyscy „nasi” w tych wszystkich instytutach zajmowali się tak naprawdę apologetyką i malowaniem ikon wszystkich świętych polskiej niepodległości. Teraz zaś przychodzą ikonoklaści, którzy to pozrywają ze ścian i rzucą w ogień. W ten sposób nie utrwala się tradycji, a na pewno nie utrwala się tradycji świeckiej. Modlić się można do wizerunku św. Andrzeja, ale nie do portretu Dmowskiego czy Piłsudskiego. Módlcie się wszyscy, żeby oni teraz nie zaczęli kręcić filmów w typie „Bitwa warszawska”, ale z odwróconym przesłaniem. Leszczyński, jak to zapowiedziano na stronie OKO Press, ma zastąpić Dmowskiego Narutowiczem. Ciekawe czy Leszczyński wie, że Narutowicz polował z endekami i razem z Hallerem planował budowę dróg wodnych w całej Polsce, żeby stworzyć sieć taniego transportu. Przypuszczam, że nie, a nawet jeśli to są to dla niego sprawy drugorzędne. Istotna będzie propaganda, której mechanizm streściłem w jednym z dzisiejszych twittów. Tak naprawdę gra idzie o to, by przekonać wszystkich, że czynnikiem cywilizującym i kulturotwórczym na polskiej wsi przed odzyskaniem niepodległości był Żyd karczmarz. Dziedzic zaś, wraz z zaborcą, tylko gnębili chłopa i wydzierali mu z rąk wszystko co miało jakąkolwiek wartość. Według Leszczyńskiego i jemu podobnych sytuacja ta została zamrożona i w swoim upiornym stuporze trwa do dziś. Należy więc ją odmrozić i szybko zmienić. Żyd karczmarz, z którym Leszczyński i całe OKO press się utożsamiają musi zintensyfikować działania cywilizacyjno kulturowe, pana dziedzica jakoś zutylizować, a chłopa ucywilizować. Dziedzicami będą ci wszyscy, którzy posiadają cokolwiek, ale nie mogą się opłacić i w ten sposób zabezpieczyć przed procesem cywilizowania, a chłopami najprawdopodobniej emigranci, albo ci Polacy, którzy nie umiejąc niczego domagają się wszystkiego, a przede wszystkim szacunku. Rewolucja nadchodzi i to my jesteśmy jej winni, bo wszystkie pisowskie instytuty i fundacje żyły przez osiem lat złudzeniem, że kraj i naród są po to, żeby oni mogli piastować ważne funkcje w strukturach urzędów zajmujących się kulturą.

Sam nie wiem dlaczego, przypomniał mi się wczoraj Aleksander Rozenfeld, który zmarł w marcu zeszłego roku. Poznałem go osobiście na targach książki w Katowicach, gdzie mieszkał w ostatnich latach przed śmiercią. Przyszedł do nas na stoisko i siedział przez trzy dni opowiadając kawały. Przeszedł ze wszystkimi od razu na ty, przez co zrozumieliśmy, że ma on do wypełnienia jakąś misję i nie siedzi z nami ot tak sobie. Bo i cóż my go mogliśmy obchodzić? Kawały, które opowiadał były takie średnio śmieszne, ale udawaliśmy rozbawienie, żeby starszemu człowiekowi, który ma w dodatku opinię wesołka i zgrywusa, nie było przykro. Trochę nas zmęczył, ale tylko trochę. Kiedy powróciliśmy na te targi w kolejnym roku, on znowu się pojawił i sytuacja się powtórzyła. Może nas po prostu polubił. Ja zapamiętałem jego felietony, które publikował w Gazecie Wyborczej przez krótki czas, a potem przestał. Pewnie dlatego, że miał trudny charakter i lubił dominować. Myśmy mu na to pozwalali, a Michnik i jego ludzie chyba nie. Tak to sobie tłumaczę, choć mogło być przecież inaczej. No i wczoraj zaglądam do jego biogramu na wiki, a tam, jak wół, stoi, że Aleksander Rozenfeld był dziennikarzem Gazety Polskiej. Chyba za czasów Wierzbickiego, który potem został felietonistą muzycznym u Michnika…bo kiedy? Ja GP nie czytam, albowiem uważam, że to nie jest gazeta tylko urągowisko i ubliżanie inteligencji czytelnika, mogę się więc mylić. Najlepsze w życiorysie Aleksandra Rozenfelda było jednak to, że on się ochrzcił w roku 2009. I to w Archikatedrze Gnieźnieńskiej. Miał chłop rozmach, nie ma co…Pisał też poezje. W tych Katowicach wyznał mi, że będąc dziecięciem, przebywał na obozie czerwonego harcerstwa, wraz z Jackiem Kuroniem, w dworze w Radoniach, pięć minut drogi od mojego domu. Mówił o tym z wielkim wzruszeniem. Ach! O jednym byłbym zapomniał. Aleksander Rozenfeld był także doradcą prezydenta w latach 1996 – 2001. Nie mogę sobie przypomnieć, kto był wtedy prezydentem, ale może Wam coś zaświta…

Po co ja piszę dziś akurat takie rzeczy? A sam nie wiem, tak mi się jakoś przypomniało, skojarzyło poetycko, wypłynęło z kiszek umysłu, jak to celnie ujął inny poeta – Jacek Kaczmarski.

Nawet jeśli Aleksandra Rozenfelda nie było w Gazecie Polskiej, kiedy kierował nią Tomasz Sakiewicz, to była tam z pewnością Eliza Michalik. Wszyscy, mniej więcej, kojarzą tę panią, która dziś podaje się za ewangeliczkę reformowaną i stawia zarzuty Zbigniewowi Ziobrze, kiedy ten przebywa w szpitalu. Pani Michalik, o czym trzeba zawsze przypominać, pracowała dla Gościa niedzielnego, a także miała stały felieton w GP, pod tytułem „Kącik homofoba”. Było to coś tak okropnego, nieśmiesznego i dołującego, że trudno zrozumieć kto pozwalał na druk tego badziewia. Zwykle jest tak, że za wszystko odpowiada naczelny. I sam sobie przy tym wystawia świadectwo. Pani Michalik była oskarżana o plagiaty, ale jakoś się z tego wykaraskała, a następnie przeszła – choć może lepiej będzie napisać że dokonała transferu – do mediów postępowych. Środowiska homoseksualne wybaczyły jej obelgi i dziś walczy ona w pierwszej linii sił postępu, o lepsze jutro dla nas wszystkich. I jeszcze jedno, wraz z redaktorem naczelnym GP, Tomaszem Sakiewiczem, napisała książkę o powiązaniach SLD z Samoobroną…zapewne bardzo ciekawą.

I teraz zastanówmy się ilu mamy po tak zwanej naszej stronie dziennikarzy, którzy porzucili służbę u tamtych i ze szczerego przekonania zmienili barwy organizacyjne? Moim zdaniem nie ma takich ludzi. Jeśli ktoś by próbował zrobić coś takiego spotkałby się z jawną wrogością „naszych” albowiem ruch taki zaburzyłby wszystkie najświętsze hierarchie. Czyli wyrwał władzę nad propagandą z rąk tych, którzy utrzymują, że sukcesy PiS to ich zasługa. Powtórzę więc – sukcesy PiS to zasługa wyborców. Nie mediów, bo te, w takim kształcie jaki mamy dzisiaj nie są partii do niczego potrzebne. Służą temu jedynie, by tworzyć struktury, które po wahnięciu koniunktur politycznych będą przejmowane przez tamtych, z całym dobrodziejstwem inwentarza, budżetów, misji i czego tam chcecie. Tylko patroni zostaną zmienieni. Ta strategia jest zabójcza. Im wcześniej to zauważymy tym lepiej. No, ale co ja, pardon, pieprzę? Kto ma to zauważyć, jak wszyscy wierzą w sukcesy Jacka Kurskiego? Tylko w niektórych jego pojawienie się budzi niepokój. Większość uważa, że oto przybył rycerz na białym koniu. To już chyba lepiej było, jak ten Rozenfeld w GP pracował…naprawdę…przynajmniej jakieś kawały opowiadał.

Za dwa tygodnie mam taką oto pogadankę we Wrocławiu. Może przyjść każdy, ale trzeba wrzucić na tacę.

Teraz jeszcze ogłoszenia z wczoraj.

Częściowo z inspiracji własnej, a częściowo Piotera, postanowiłem ściągnąć z rynku takie oto tytuły

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wojskowosc-slowian-polabskich-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wojskowosc-slowian-polabskich-ii/

 

Informuję jednocześnie, że książka "Wojna domowa w Polsce" będzie dostępna pod koniec przyszłego tygodnia. Dziś do druku poszła książka zatytułowana "Porwanie królewicza Jana Kazimierza", a niebawem Hubert pokaże na swojej stronie jej okładkę.

Jeśli chodzi o spotkania w katakumbach sprawy mają się tak. W piątek 12 spotkamy się w pałacu w Ojrzanowie. Przypominam, że impreza jest płatna co łaska. Jeśli chodzi o Łódź i spotkanie z Tomaszem Badowskim, rzecz prezentuje się tak oto: nie da się za sensowną cenę wynająć w maju sali w Łodzi i okolicach. Dzięki jednak współpracy jednej z czytelniczek udało się wynegcjować sensowną cenę za salę w hotelu "Fabryka wełny" w Pabianicach. Sala jest niewielka pomieści 44-50 osób. Termin jednak, na którym mogliśmy sie załapać za niższą cenę to środa 22 maja godzina 18.00. Na zgromadzenie listy osób chętnych do uczestnictwa w wieczorku mamy czas do 6 maja. Będziemy w tych Pabianicach gawędzić o wojnie, ale nie w dobrze znanym stylu internetowych analityków. Tomasz Badowski obiecał mi, że będziemy uspokajać publiczność i wylewać oliwę na fale. Ciekaw jestem ile osób podejmie wyzwanie. Oczywiście nowe książki też będą, a być może jeszcze coś. W dniu 28 czerwca zaplanowałem wieczorek katakumbowy w Kielcach, o godzinie 18, willi Hueta. Zapisy trwają do momentu, aż lista się nie wypełni, bo nikt nie chce od nas zaliczek. Imprezy mają charakter prywatny, wchodzą na nie ludzie zapisani na listach, są one płatne w systemie "co łaska". Będzie można kupić książki



tagi: polityka  historia  media  kurski  kariery  żaryn  awanse  dymisje  rozenfeld  michalik  gawin 

gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 09:11
124     3289    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pointblack @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 09:37

Skoro wspomniałeś o „Wojnie domowej”, do której miałem przyjemność robić ilustracje, to przypomnę, że wybrane z tej książki, limitowane ilustracje można zdobyć tutaj:
https://sklep.bereznicki.pl/kategoria/ilustracje/

Żeby zobaczyć pozostałe trzeba kupić książkę, a przynajmniej za jedną Sienkiewicz mógłby mnie wtrącić do lochu. Nie zrobi tego jednak, bo nie o to w tej zabawie chodzi.  

Pozwolę też sobie z tego miejsca zaprosić chętnych na Targi Designu do Krakowa. Będę w dziale komiksu na stoisku C13. 20-21 kwietnia, hala Cracovii.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 09:57

"Aleksander Rozenfeld był także doradcą prezydenta w latach 1996 – 2001."

Od czego był doradcą? To może być ważne. Może prezydentowi suflował kawały, którymi mógł błysnąć przy Elżbiecie II?

 

"Dziedzic zaś, wraz z zaborcą, tylko gnębili chłopa i wydzierali mu z rąk wszystko co miało jakąkolwiek wartość."

Ja tak ostatnio zauważam w Internetach srogi wysyp artykułów na temat niedoli chłopów w drugiej połowie XIX w. I tak sobie myślę, czy ci dziennikarze po gimbazie czytali "Chłopów" naszego noblisty? Do tego dochodzi moja, obecnie czytana, lektura, z którą się bardzo męczę, Xaviera Martina. On tam napisał (profesor historii prawa) że na początku XVIII wieku francuskim chłopom zaczęło się żyć lepiej. Wymyślono więc Oświecenie. Kto wymyślił i wymusił? Chyba banki, bo po co im chłop, który nie bierze kredytu?

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 10:27

Czyli Jakub Szela na znaczki i monety, może i szkoła jakaś jego imienia powstanie?  Nowa szlachta to wg. wytycznych oczywiście osławieni "junusze biznesu" czyli drobni przedsiębiorcy, którzy próbują jakoś przeżyć, rolników też wrzucą do tego wora. Masz rację, że chłopami zostaną biedni imigranci. Pasują jak ulał do narracji (przypadek?) Nakręcą jeszcze ze trzy takie "Granice" i każdy akt przemocy z ich strony będzie przedstawiany jako sprawiedliość społeczna. Tak będą mówić niedługo  o nas:

Nie zapominajmy o ty, że pan szlachcic sarmata potrafił przyjechać i zgwałcić chłopkę na polu przy wszystkich. Że potrafił dla zabawy biczować chłopa np. 50 razy po czym przy 49 stwierdzić, że jednak się pomylił i musi liczyć od początku. Wyburzanie chłopu ściany w chałupie wdzień wigilii w środku zimy to też nic nowego. Odmawianie chłopu dostępu do edukacji czy normalnego pokarmu i masa innych rzeczy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 12 kwietnia 2024 10:27
12 kwietnia 2024 10:29

Nawet nie wie debil, że wigilia to początek zimy, a nie środek

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Pointblack 12 kwietnia 2024 09:37
12 kwietnia 2024 10:30

Miejmy nadzieję, że nie zrobi

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @atelin 12 kwietnia 2024 09:57
12 kwietnia 2024 10:35

Jeśli dziennikarze nawet czytali, to nie zrozumieli, bo co obserwuję, dla młodych ludzi ogromnym problemem jest myślenie  abstrakcyjne. Przechodzenie od abstraktu do konkretu i na odwrót. Oni wiedzą, że dwa jabłka i 3 jabłka to jest 5 jabłek, ale przy działaniu 2 plus 3 już jest gorzej.

Poza tym ludzie dają się wkręcać w uogólnianie jednostkowych patologicznych zjawisk.  A te wszystkie książki o niedoli chłopa, chłopki, służącej właśnie są pisane w takim formacie. Jednym słowem dialektyka marksistowska zawsze na topie i w każdych okolicznościach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 10:35
12 kwietnia 2024 10:42

Oni nawet mowy wiązanej nazywającej rzeczy po imieniu nie rozumieją. Tu mamy opis okoliczności jakie nastały po zniesieniu pańszczyzny, ale nikt tego jakoś nie analizuje

https://literat.ug.edu.pl/mariakon/010.htm

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 12 kwietnia 2024 09:57
12 kwietnia 2024 10:49

W 2018 i też kiedy indziej widziałem Doradców Prezydenta RP. Dajmy sobie spokój z wyobrażeniami o Państwie i jego problemach. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 10:49

A kto zastąpi Gowin?

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 10:29
12 kwietnia 2024 10:56

To było widocznie przed zmianami klimatycznymi, które spowodowała pańszczyzna. Bałtyk zamarzał we wrześniu i do Chorwacji można było przejść po lodzie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BeaM 12 kwietnia 2024 10:49
12 kwietnia 2024 10:56

Sorry, Gawin :)

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 10:58

To wszystko jest wreatlingiem...cała otaczająca nas "rzeczywistość" polityczna.

Dowód kolejny - koronny, bo dotyczący finansó, z dzisiaj:

https://stooq.pl/n/?f=1607974

 

Ogromna większość szanownych Nawigatorów, a przede wszystkim @peter15k, martwią się,że Tusk nas odda w arendę Niemcom, a tu proszę....minister finansów mówi, że z tym wmeuro to chyba raczej nie jest dobry pomysł.

I tak jest na każdym polu. Jeśli będziemy uważać, że te walki kogutów to tak na serii, to będziemy się nieustannie dziwić zdziwieniem wielkim. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zyszko 12 kwietnia 2024 10:56
12 kwietnia 2024 11:02

Tego nawet filozofowie by nie wymyślili...dobre...:). "Do Chorwacji po lodzie". 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 10:42
12 kwietnia 2024 11:04

Ubogi zagon u nędznej twej chatki

I mokrą łączkę, i mszary, i wrzosy

Obsadzi urząd... podatki! podatki!

Ty idź do kosy!

Konkluzja autorów i tak jest zawsze dialektyczna - pan zawsze winien nędzy chłopa. Przcież te opracowania to jest typowa agitka propagandowa.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 10:35
12 kwietnia 2024 11:08

Stąd też wysyp w Necie głupkowatych zadań na kolejność działań, kto rozwiąże poprawnie ten jest na celowniku.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 10:35
12 kwietnia 2024 11:16

Jak się ciągle ogląda w necie tych patostreamerów, którzy tylko i wyłącznie stosują uogólnienia na podstawie jednego faktu, to nie można sie dziwić. 

Najgorsze w tym procesie dewastacji wiedzy jest właśnie to, że wielu ludzi z ogromnymi deficytami wiedzy prsgnie te deficyty zlikwidować sobie i dxieki tym patostreamerom myślą naiwnie, że można to zrobić szybko, łatwo i przyjemnie (poprzez ekscytację seksualnymi wątkamj lub w ogole działającymi na wyobraźnię). Mam tu siebie tajie dobrego znajomego - chłop szczery katolik, ale nie lubiący wczesniej czytac książek dłuższych niż 50 stron. On teraz po ożenku - a ożenił się z kobieta, ktora jest adwokatem (ale robiąca na mnie pozytywne wrażenie co do charakteru) - zapragnął uzupełnić swoją wiedzę i co robi? Czyta Sumlińskiego i Gadowskiego oraz ich ogląda na YT. I żadne moje "to jest strata czasu" nie pomagają. Nawet mu nie wspominam tego, o czym tu dyskutujemy i o wnioskach z tych dyskusji, bo on kompletnie tego by nie zrozumiał. Bo skoro nie rozumie kim jest dziennikarz śledczy i jaką rolę pełni, to tylko bym tracił czas. Po prostu się za niegi modlę i mam nadzieję, że ci patostreamerzy, w swej pysze, odwalą taki numer, że kolega w końcu przejrzy na umyśle.

Z młodymi jest tak samo - oni wiedzą, że nic nie wiedza i chcą nadrobić te "braki". A lepiej by było, gdyby jednak nie chcieli nadrabiać, bo wtedy nie sistaliby wykoślawieni. Łatwiej nadać właściwy kształt surowemu drewnu niż zdeformowanemu.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 11:04
12 kwietnia 2024 11:18

Do kasy zapomogowej...:)...trzeba to obecnie uściślać, bo młodzi pomyślą, że chodzi o coś innego.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 11:23

Ogólnie ciekawy ten facet, właśnie czytam jego złote myśli

Upadek wczesnego państwa - przez dawniejszych historyków traktowany jako katastrofa i zagłada cywilizacji - dla jego mieszkańców oznaczał często wzrost poziomu życia. Rozpadała się bowiem opresyjna struktura, która wyciskała poddanych do cna, odbierając każdy gram wyprodukowanego zboża, który przekraczał minimum wystarczające do przeżycia. Rozpad organizmu państwowego był zatem katastrofą tylko dla elity.

Jak dla mnie to całkiem nowatorska Myśl Narodowa.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Zyszko 12 kwietnia 2024 10:27
12 kwietnia 2024 11:29

>Nie zapominajmy o ty, że pan szlachcic sarmata potrafił przyjechać i zgwałcić chłopkę na polu przy wszystkich. Że potrafił
>dla zabawy biczować chłopa np. 50 razy po czym przy 49 stwierdzić, że jednak się pomylił i musi liczyć od początku.
>Wyburzanie chłopu ściany w chałupie wdzień wigilii w środku zimy to też nic nowego. Odmawianie chłopu dostępu do edukacji
>czy normalnego pokarmu i masa innych rzeczy

To mądrości internetu? Czy ktoś od minister edukacji się wykazał? A może to Szczerba&Joński?

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 11:32

Z tymczasem ... pora

wyostrzyć spojrzenie

co bywa karierą.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @ArGut 12 kwietnia 2024 11:29
12 kwietnia 2024 11:32

To tylko komentarz interenetowy z dużą liczbą polubień. Bardzo reprezentatywny dla osób które kupują "Ludową historię polski"

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ArGut 12 kwietnia 2024 11:29
12 kwietnia 2024 11:36

Pomylił mu się ruski bojar z polskim ziemianinem.

Pomyliła mu się normalność z patologią charakteru właściciela.

Nie umie patrzeć na zjawiska przez pryzmat rozkładu normalneg, czyli krzywej Gaussa.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 12 kwietnia 2024 11:32
12 kwietnia 2024 12:08

Jak widzę tę sprawność manualną, szybkość i automatyczność ruchów, to się zastanawiam po co ludziom roboty? Myślę że tak ssmo sprawnie wytwarzano rzeczy z metalu i 2-3 tyś. lat temu.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 10:58
12 kwietnia 2024 12:42

Stąd taka niska jakość argumentów po naszej stronie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 11:04
12 kwietnia 2024 12:43

No, ale tu jest wskazany urząd, w dodatku rosyjski, który oni w przypadku pańszczyzny wychwalają, bo "uwolnił" chłopa z poddaństwa

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Zyszko 12 kwietnia 2024 11:23
12 kwietnia 2024 12:46

To jest agresywny idiota...Ciekawe co zrobi jak przetłumaczymy kiedś pamiętniki Mojżesza Montefiore...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 12 kwietnia 2024 11:32
12 kwietnia 2024 12:48

Jak w średniowieczu, a może nawet gorzej

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 12:44
12 kwietnia 2024 13:14

Tego się obawiałem. Czyli trwała deformacja. Lepiej więc nie "popularyzować" wiedzy. Lepiej od razu na głęboką wodę, bo wtedy nawet, jak nic nie zrozumie, to przynajmniej nauczy się pokory. Bo jak ktoś uważa, że wszystko łatwo rozumie, to potem jeździe na turbosłowianach z dopalaczem haplogrupowym. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 12:43
12 kwietnia 2024 13:16

W przypadku dialektyki marksistowskiej logika nie istnieje. Istnieje dogmat  - pan polski był zły, zrobił z chłopa niewolnika i już.

Fakty nie zgadzają się z teorią i praktyką, odrzucamy je.

Teraz czytam agitki pod tytułem - zbytnie rozdrobnienie polskich gospodarstw rolnych. Gdyby były większe, to byłyby bardziej opłacalne.

Jak zadałam jednemu gościowi pytanie, to w takim razie, czy kwestionuje dorobek polskiej reformy rolnej roku 1944 roku, to już się nie odezwał. To jest dopiero dialektyka, podzielić majątki ziemiańskie, dać ziemię chłopom, po to, by po jakimś czasie powiedzieć, że drobne gospodarstwa są nieefektywne, najlepiej zatem niech je sprzedadzą jakiejś korporacji, gdzie nie wiadomo do końca, kto jest jej właścicielem, a ta niech te ziemie scali, by osiągnąć efekt skali.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 13:14
12 kwietnia 2024 13:22

Oczywiście, że lepiej. Nikt nie popularyzuje medycyny, a jak zaczyna, to każdy wie, że to oszust. Najlepszym przykładem klęski popularyzacji jest popularyzacja wiedzy o lesie. Nikt nie rozumie, że las to hodowla i pozyskanie, każdemu się wydaje, że jak rozpozna sosnę i świerka to staje się właścicielem zalesionego areału. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 13:16
12 kwietnia 2024 13:23

Bo reforma rolna to celowe działanie zmierzające własnie do tego, żeby ziemia była w rękach korporacji, ale durnie propagujący reformę za nic sie nie przyznają, że są kantowani. To jest mądrość etapu

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 13:16
12 kwietnia 2024 13:24

To jest to samo rżnięcie głupa, jak z Zielonym Ładem...tylko że wtedy nazwane wprost reformą rolną. Chodziło nie tylko o przejęcie ziemi, ale o wzrost cen produktów rolnych, czyli marż. Myślę, że to był nawet najważniejszy motyw, bo ludzie muszą nieustannie jeść, czyli kupować jedzenie, a czym więcej ludzi, tym wiekszy obrót. Rosnący obrot i rosnące jednoczesnie marże, to marzenie każdego kupca. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 13:24
12 kwietnia 2024 13:28

Tego nie wytłumaczysz żadnemu chłopu, bo on wie, że dziedzic go gnębił, a komuna dała mu ziemię. Po co dała? Żeby było lepi, to chyba jasne...dalej wnioski ludu i jego pasterzy z uniwersytetów nie sięgają

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 13:54

"Wielu z nich zdawało się, że to takie żarty, a metodologia naukowa to świętość, na którą nikt się nie porwie. Inni zaś, ci bardziej skłonni do popularyzacji wątków historycznych, zajmowali się przez osiem lat autoprezentacją i dzieleniem budżetów pomiędzy godnych i godniejszych."

A o ilu sprawach jeszcze nie wiemy, bo wszystko dzieje się w cieniu dla swoich i ich rodzin.

https://instytutliteratury.eu/2024/04/11/moje-miejsce-na-ziemi-pokazy-filmowe-o-janie-polkowskim-i-wojciechu-wenclu/

zaloguj się by móc komentować

onyx @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 13:24
12 kwietnia 2024 14:00

Im droższa będzie żywność wyhodowana metodami tradycyjnymi tym ogólnie tańsza będzie ciepła strawa produkowana z robaków. Ciepła strawa = ciepłe i strawione...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 13:28
12 kwietnia 2024 14:03

Taak ...u nas w Polsce było inaczej " Tego nie wytłumaczysz żadnemu chłopu, bo on wie, że dziedzic go gnębił, a komuna dała mu ziemię.".Stalin zrobił to po swojemu,kolektywizował ziemię zabierając chłopom. https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielki_g%C5%82%C3%B3d_na_Ukrainie.

Ogladałam wczoraj historyczny esej na kanale+ ,dwóch dziennikarzy: Walter Duranty. Z Durantym polemizował walijski dziennikarz Gareth Jones .... Gareth Jones został podstępnie zamordowany przez NKWD,no bo jakże...pokazywał zdjęcia jak chłopi,dzieci puchły z głodu,a co niektórzy uprawiali kanibalizm przywiedzeni do desperacji... Oryginalne zdjęcia,oraz sceny sfilmowane  były straszne...Stalin "wydusił"kilka milionów chłopów...metodą kolektywizacji i swoją policją kryminalną...

Myślę,że po tylu latach nie ma żadnych wniosków "kolektywizacja" ma swój wymiar jeżeli chodzi o Ukrainę ,przejęły ją tylko holdingi światowe i walcza metodą wprost mafijną,a polskim chłopom wmawiają uniwersytety,że to wina dziedziców co to hulali i doprawadzili chłopa do desperacji...Jak zwykle plusik dla pana.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @BTWSelena 12 kwietnia 2024 14:03
12 kwietnia 2024 14:16

Czekam kiedy holdingi zaczną robić wymuszenia na działaczach samorządowych z PSL

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 12:08
12 kwietnia 2024 14:22

No pewnie, ale spójrz na twarze tych ludzi i mimikę. Maluje się w nich autentyczna duma z tego co robią. A w to co robią wprowadzają perfekcję ruchów. Widzisz jakiś zbędny ruch? Ja dawno temu, jeszcze w ub. wieku (ależ to brzmi!) wielokrotnie bywałem w Indiach i pętałem się jako ciekawski obserwator po ichnich przedsiębiorstwach - własnie po podobnych manufakturach rozsianych po miastach. Gadałem z takimi ludźmi. Oni przy pracy są tacy, jak na tym filmie i jeszcze, nawet wobec siebie samych, do swojej pracy dokładają entertainment free.

Czyż to nie jest kariera? I w czym się konkretna kariera rozgrywa? W zazdrosnym podziwie innych, czy w dumie własnej? Takie pytania.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 12:48
12 kwietnia 2024 14:24

A w średniowieczu karier nie było?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 14:16
12 kwietnia 2024 14:26

Słuszna uwaga,chyba już coś się w tej kwestii dzieje. Już z pewnością nie metodami Stalinowskimi,ale metody są......... a działacze PSL maja tzw "wrażliwość" na metody...wypróbowane....

zaloguj się by móc komentować

Adriano @BTWSelena 12 kwietnia 2024 14:03
12 kwietnia 2024 14:27

"Myślę,że po tylu latach nie ma żadnych wniosków "kolektywizacja" ma swój wymiar jeżeli chodzi o Ukrainę ,przejęły ją tylko holdingi światowe ".

Przejęły a przedstawiciele tychże holdingów radzą polskim rolnikom: "Polscy rolnicy powinni zaniechać produkcji zbóż, a zająć się co najwyżej uprawą warzyw lub nawet konopi indyjskich - uważa prezes Ukraińskiego Klubu Agrobiznesu Alex Lissitsa".Ukraiński Klub Agrobiznesu: Polscy rolnicy za mali, by konkurować na rynku zbóż. Mogą produkować marihuanę (farmer.pl)

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 12 kwietnia 2024 14:24
12 kwietnia 2024 14:29

Były, trochę ironizowałem

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 13:16
12 kwietnia 2024 14:36

>> Istnieje dogmat  - pan polski był zły, zrobił z chłopa niewolnika i już. <<

Wprawdzie źródła nie pamiętam, lecz kiedyś przeczytałem interesującą ripostę. Otóż skoro polski pan był taki zły, a chłopi byli tylko niewolnikami, to kto sfinansował posiadanie i ewolucję chłopskich strojów ludowych? Jakim cudem chłop niewolnik mógł mieć np. sukmanę, obojętnie lepszą, czy gorszą, bo to przecież nie jest ubranie robocze. A ci kosynierzy pod Racławicami, to kosy ukradli swoim właścicielom? I tak dalej.

Przekręt tego dogmatu polega na tym, że sformułowano jakiś wzorzec właściwy dla pewnej części ludności wiejskiej i rozciągnięto ten wzorzec na ogół tej ludności.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 12 kwietnia 2024 14:36
12 kwietnia 2024 14:41

Kwestia tak zwanych strojów ludowych to jest zagadka większa niż Trójkąt Bermudzki. Nikt się tym chyba serio nie zajął, to znaczy nie ustalił, skąd wzięła się ich mnogość, kto je pordukował, projektował i jak się nazywali pośrednicy. Wszyscy milcząco przyjmują, że chłop po tygodniu pracy na pańskim musiał jeszcze w nocy szyć sobie sukmanę, żeby mieć w czym chodzić. Taka sukmana dzisiaj kosztowałaby z 5 tysięcy pewnie, ale to są już informacje dla miłośników chłopów i ich niedoli zabójcze

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 14:41
12 kwietnia 2024 15:02

"Taka sukmana dzisiaj kosztowałaby z 5 tysięcy pewnie, ale to są już informacje dla miłośników chłopów i ich niedoli zabójcze"

Bez przesady.W połowie tej kwoty śmiało można się wyrobić i to z Vatem nieznanym wówczas wynalazkiem.. Cennik strojów krakowskich (perfekt.krakow.pl)

zaloguj się by móc komentować

orjan @Adriano 12 kwietnia 2024 15:02
12 kwietnia 2024 15:31

Sugerujesz, że chłop niewolnik po pokryciu kosztów swej (plus rodzina) marnej egzystencji dysponował ponad to jeszcze gotówką w ramach tzw. funduszu swobodnej dyspozycji i sukmanę sobie kupował? Czy też ten niecnota głodził swoją rodzinę, aby sukmanę sobie kupić?

A właściwie, skoro już dysponował gotówką, to jakim cudem jeszcze był niewolnikiem?

Gabriel ironicznie wskazuje na alternatywę uszycia sobie sukmany po nocach (chyba w zimie, bo są dłuższe). No, ale - nawet wtedy - skąd i za co materiał? Po prostu nie ma nic z niczego (z wyjątkiem tuskowego gadania). Plony z pracy, czy niewoli na cudzym zawsze należą do właściciela pola. Żeby mieć cielę, trzeba mieć krowę i zapłacić właścicielowi byka.

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 12 kwietnia 2024 14:22
12 kwietnia 2024 15:45

Nie przesadzajmy, to jest normalna robota przy taśmie tylko w nienormalnych warunkach bhp. Jak robisz ciągle to samo to nabierasz nawyków by wyrobić normę ale narobić się mniej. Tam widać wyraźną hierarchię mistrzów rzemiosła, im wyżej tym robota czystrza i w lepszych warunkach. Wszyscy się cieszą bo dzięki swoim umiejętnością mają robotę i zamówień do oporu. Ciekawe ile zarabiają?

zaloguj się by móc komentować

Adriano @orjan 12 kwietnia 2024 15:31
12 kwietnia 2024 15:56

Ludzie jak sądzę,mieli kiedyś czas a dziś muszą mieć kasę ,żeby opłacić  ZUS,VAT,CIT,dochodowy etc. i inne socjalistyczne wynalazki.

A z drugiej strony czy dzisiaj ktoś próbuje wrócić do stosunków społecznych jaki były wówczas?Pan żyje w poddaństwie,jest chłopem pańszczyźnianym,kmieciem itd.?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Adriano 12 kwietnia 2024 14:27
12 kwietnia 2024 16:09

Oczywiście Adriano słuszna uwaga!.Następny doradca i jeden z tych jak ten doradca z tupetem Alex Lissitsa---on z tych co to się urodzili i od razu studiowali. Ba ! nawet doktorat zrobił na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Lissitsa prowadził także badania podoktorskie w School of Economics, University of Queensland ( Brisbane , Australia ) i Iowa State University . Mało z tego tak wykształcony chłop pełnił chyba wszystkie dyrektorskie stołki w agroholdingach na Ukrainie.Więc pełna nonszlancji wypowiedź co powinni produkować  polscy rolnicy --mi nie dziwota....Posłuszna papuga za kasę...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Adriano 12 kwietnia 2024 15:56
12 kwietnia 2024 16:14

A korpo? to nie ten znienawidzony feudalizm, tylko w innych warunkach technologicznych?

Sorry, może niesłusznie, ale ja mam wrażenie, że ciągle potykamy się o jakieś warianty feudalizmu.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 12 kwietnia 2024 16:09
12 kwietnia 2024 16:15

Bo w Polsce chłop swoje pole powinien przerobić na pole golfowe i przyjmować gości niemieckich, by się rozprężyli po demolce Europy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 16:15
12 kwietnia 2024 16:38

O matko Jedyna ,pani Ewo...wobec tych wszystkich wigibasów unijnych to znakomite podsumowanie. I niech ich las ogarnie,to chyba bardzo uprzejme z mojej strony...słowa....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 12 kwietnia 2024 14:22
12 kwietnia 2024 16:51

Oni są jak pająki....pająki wykonują zero zbędnych ruchów. A jak wykonują, to szybko. Ten film mnie zahipnotyzował właśnie z tego powodu.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 16:14
12 kwietnia 2024 16:53

To nowoczesna-wspólczesna wersja feudalizmu.

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 16:15
12 kwietnia 2024 16:55

I poczęstować skrętem "marychy".Dobrze radzi ten młokos.:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 16:14
12 kwietnia 2024 16:58

Cały czas się potykamy, bo wszystko już było i do tego w najróżniejszych wariantach w głębokiej stsrożytności, ktorą nam certyfikowani historycy malują jako czasy Adama i Ewy, kiedy ludzie chodzili na golasa i dopiero odkrywali możliwoścu już nie tylko zarabkowania i handlu, ale mawet dopiero odkrywali zalety rolnictwa (do dziś w tej Turcji tę osadę z kolistymi magazynami zbożowymi - datowaną na czasy ok. 9 tyś. p. Chr - nazywają "centrum kultu religijnego", bo im do głowy nie przychodzi, że już wtedy istniał masowy handel zbożem.....Pioter nawet pojazał zdjęcie z wyrzeźbioną jaszczurką na filarze, idącą w pionie na dół - to jest koronny sowód na to, że to były magazyny zbożowe, bo taka jaszczurka to był "strach na wróble" dla gryzoniów).

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 17:31

"Nawet jeśli Aleksandra Rozenfelda nie było w Gazecie Polskiej, kiedy kierował nią Tomasz Sakiewicz, to była tam z pewnością Eliza Michalik. Wszyscy, mniej więcej, kojarzą tę panią, która dziś podaje się za ewangeliczkę reformowaną i stawia zarzuty Zbigniewowi Ziobrze, kiedy ten przebywa w szpitalu."

Pewnie wkrótce przejdzie na islam i zacznie uprawiać jogę.

Mnie już chyba nie jest w stanie w Polsce zaskoczyć.

Nie zdziwiłbym się nawet gdyby na czele nowoczesnego portalu W Polityce stanęła Aleksandra Jakubowska, a bracia Karnowscy przeszliby do redakcji Gazety Wyborczej.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 16:14
12 kwietnia 2024 17:37

Ja też mam takie wrażenie z przechyłem, że bliżej temu w kierunku niewolnictwa.

zaloguj się by móc komentować

MZ @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 16:15
12 kwietnia 2024 17:52

Byłem zwolennikiem,by byłe PGR-y oddać pracownikom,dzisiaj mielibyśmy silne polskie rolnicze holdinngi z silnym zapleczem technicznym i kadrowym,ale nie o to szło ,po latach wyszło szydło z worka.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 17:59

<<<Rewolucja nadchodzi i to my jesteśmy jej winni, >>>

Nie bądźmy tacy krytyczni.

Rewolucja nadejdzie i tak.  "My" to jednak nie "nasi". Bo "nasi" zarobili.....tfu, zrobili co mogli. Ich wysiłek mamy obecnie docenić i dać głos - na wezwanie. 

"My" możemy odpowiadać jedynie za łatwowierność, z jaką przyjęliśmy "Drobną  Zmianę".

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 18:16

Czasem pod sklepem można  spotkać pijaczka, który ma na sobie piękną koszulkę z gigantycznym orłem w koronie, całkiem nową.  Patriota  - nie sądzę.  Mam wrażenie, że ktoś za piwo zaproponował ten happening i pstryknął fotkę. Przejeżdżałem niedawno obok walącej się drewnianej rudery z zatkniętą biało-czerwoną. Obok oczywiście zadbane posesje z dobrymi samochodami. Ktoś pstryknął fotkę ?  Przypadek – nie sądzę.  Pedagogika wstydu pozwala na trzymanie „nadmiernych” ambicji w ryzac zarówno politycznych jak i biznesowych.  Dlaczego istnieją  takie "Elizy" i Kataryny - bo wpisują się w scenariusz...

zaloguj się by móc komentować

klon @MZ 12 kwietnia 2024 17:52
12 kwietnia 2024 18:17

A może istnienie polskich  holdingów rolnych przyspieszyłoby przejęcie ziemi przez holdingi zagraniczne, jak ma to miejsce na Ukrainie.

Kto wie? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 14:16
12 kwietnia 2024 18:38

Weź pod uwagę, że: "Chytrze bydlą z pany kmiecie"... /z 1483 roku!/ - ale słuchając pezelowców mam wrażenie ciągłości :)

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 16:58
12 kwietnia 2024 18:40

No właśnie, ciągle mamy do czynienia z wariantami tego samego, tylko o poziom technologiczny wyżej. A wmawiają nam, że było niewolnictwo, feudalizm, kapitalizm, socjalizm, komunizm. Ta periodyzaja logiki się nie trzyma, ale jest wciskana butem w mózg.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 16:51
12 kwietnia 2024 18:44

Tylko, widzisz, oni nie są wytresowani. Tym, co Indusów wyróżnia w dowolnym miejscu pracy, to instynktowna innowacyjność. Ona działa tak samo w "czystej" informatyce, czy w farmacji (tu i tu Indie są potęgą światową) jak i przy "brudnej" produkcji tych nożyc, gdzie innowacyjność przybiera postać eliminacji wysiłku i stąd w oczy rzuca się ta oszczędność ruchów.

Tu trzeba wziąć poprawkę, że najprawdopodobniej Indusi sami podkręcili akcję w tym filmie grając pod okiem kamery. Oni mają bowiem to do siebie, że gdy pracując widzą cudze zainteresowanie, a jeszcze bardziej filmowanie, to natychmiast przestawiają się na tryb cyrkowy. To instynkt. Rozrywka musi być. Lubią popisywać się i przyciągać tym cudzą uwagę. Traktują to także jako rodzaj własnej promocji (popatrz na me ręce, jak ja niemi kręcę). No, ale trzeba mieć umiejętności cyrkowca, aby "od święta" przestawiać się na tryb cyrkowy.

Możesz być przy tym pewny, że ci pracownicy utrzymują rodziny i prawie na pewno posyłają swoje dzieci do szkół. Zaryzykuję nawet domysł, że - gdyby któryś nie chciał - to może stracić pracę, bo z tak aspołeczną postawą nie będzie godny grupowego zaufania. Każdy pracodawca indyjski z pewnością rozumie też istotę wolnego rynku, że każdy musi na nim osiągać interes, a taka postawa wyklucza pazerną eksploatację. Obstawiam, że tym młotkowym płaci co najmniej tyle, aby ich rodziny były dobrymi klientami rynku rzeczy spożywczych i codziennego użytku. Kupią to u miejscowych kupców. Ci z kolei kupią swoim córkom jakieś sari u miejscowego krawca, a ten przecież potrzebuje krawieckie nożyczki. A przecież krawca podglądają konkurencyjni krawcy ...

I to nie jest moja wyobraźnia, bo taki wykład ekonomii kilkakrotnie, a zgodnie udzielili mi sami Indusi, gdy tylko okazałem ciekawość.

zaloguj się by móc komentować

orjan @KOSSOBOR 12 kwietnia 2024 18:38
12 kwietnia 2024 18:52

Jak w liceum powiedziałem, że owo "Chytrze bydlą z pany kmiecie" oznacza, iż najwyraźniej było wtedy społeczne partnerstwo stanów, to pani kazała mi siadać, że się wygłupiam na lekcji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 12 kwietnia 2024 18:17
12 kwietnia 2024 18:53

Tak.Ktoś tą brudną robotę agregacji musi wykonać. Probleme tkwi w rozdrobnieniu i niechęci wlascicieli gospodarstw do 'interesów' w zgrupowaniach kapitalowych.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 12 kwietnia 2024 18:16
12 kwietnia 2024 18:54

to jest budowanie scenografii 'na autentycznośc' - 'jest' tzn. jest reprezentatywne

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 12 kwietnia 2024 17:59
12 kwietnia 2024 18:56

Nikt nie podejrzewał, że to aż tak na niby. Teraz marsze mają ich przywrócić do patriotycznego sprawowania władzy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 12 kwietnia 2024 18:44
12 kwietnia 2024 18:57

Zgadzam się w 100%. W Poosce też znałem kilku takich, co lubili popisywać wię tem0em i sprawnością pracy. Z tym że, jeśli n8e pracowali na akord, to zwyczajnie uważałem to za rozdawanie prezentów pracodawcy. Po prostu uważam, że takie umiejętności muszą być właściwie wynagradzane. Jesli hinduski pracodawca tak czyni, to w zasadzie jest kwestią 50 najbliższych lat, gdy Indie przegonią gospodarczo Chiny. U nas w Polsce dużo ludzi pracuje fizycznie tylko na akord i świetnie zarabiają - mogę to sam z własnej autopsji potwierdzić -  "pracuje pan jak maszyna". Nie potrafię już pracować za stawkę godzinową...:). Chyba że będzie to 100zł/godzinę. Taka praca wciąga, jak sport wyczynowy, jest jak narkotyk. Człowiek po pracy jest tak fajnie zmęczony, bo zmęczenie fizyczne daje satysfakcję psychiczną (że się nie jest "starym wapniakiem", że "dało się radę"), a świadomość ile się zarobiło tę satysfakcję jeszcze bardziej potęguje. I stąd taka ochota do pracy i nawet cyrkowe popisy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MZ 12 kwietnia 2024 17:52
12 kwietnia 2024 18:58

Bez akywnej roli Panstwa to by sie nie sprawdziło. Za flaszkę by poszły ha ziemi. Zarządzania kapitalem nikt nie zamierzal uczyć owych pracowników.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 kwietnia 2024 15:31
12 kwietnia 2024 19:09

Popatrzmy na to z perspektywy jak funkcjonowało polskie społeczeństwo po 1981r. Powstało drugie państwo gospodarcze tj. to co nazywa się szarą/czarną strefą. Chciałem mieć buty? to musiałem je sobie zrobic [jeśli umiałem] lub musialem na rynku zaoferować inny 'towar' aby móc wymienic dobro za dobro. Gótwoka miala inne znaczenie. No, chyba, że usd jako miernik wartości. We wszystkich czasach ludzie aby żyć i aby przeżyć reagują podobnie. Relacje wlascicielskie sa teoretyzowaniem. Co niewolnika obchodzi własność dobra z ktorego chce lub musi korzystać? Na jednym z wykładów postawiłem problem: czy więzień kacetu aby przeżyć może okradać magazyny ż jedzeniem, które są własnościa ssmanów? To pytanie dot. funkcjonowania ludzi w objęciach patologii każdego rodzaju. I jak sądzicie jaka była odpowiedż? Odpowiadający to byli praktycy i teoretycy prawa.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adriano 12 kwietnia 2024 14:27
12 kwietnia 2024 19:11

a najlepiej hodowlą kur co znoszą tęczowe jajka.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 13:16
12 kwietnia 2024 19:25

dialektyka wyklucza logikę. mity o kolejnych etepach rozwoju tj. agregacja areału w kraju w ktorym nie ma co statystycznie agregować bo właścicieli mnóstwo i tylko wyzbycie z własności może być formą agregowania nieruchomości rolnych. A wyzbycie będzie będzie szybkie i zgodne z prawem i zgodne ze społecznymi odczuciami. Długi, hipoteki, egzekucje, .. - tego nikt nie chce tym wlaścicielom powiedzieć. Nieruchomości w miastach sa przykładem. W Krakowie na Kazimierzu lub na Starym Mieście 70% nieruchomosci zmieniło włascicieli i w większości nie były to dobrowolne sprzedaże. 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2024 12:43
12 kwietnia 2024 19:29

to jest spójne z mądrością, po co ludziom mieszkania na własnośc? wynajem to jest ideał. Nic nie mam, niczym jestem. No i za 1 dolara/rubla każdego sprzedam. A zdolność kredytowa jest moim bożkiem. I tutaj logika: jaka zdolność kredytowa jak nic nie mam? Wtedy tylko Państwo ma zdolność kredytową, bo ma frajerów do zaoferowania jako bezpieczny zastaw.

zaloguj się by móc komentować

MZ @qwerty 12 kwietnia 2024 18:58
12 kwietnia 2024 19:34

Pełna zgoda,to oczywiste,że za tym musi zmierzać polityka państwa,ale ten twór powstał by Polaków rabować a nie wspierać.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 11:16
12 kwietnia 2024 19:34

Sumlińskiego? Z jego 'materiałami'? Gadowskiego z jego realizacją wytycznych wygodnych na danym etapie? Czy ci ludzie rozumu nie mają? Albo też chcą być wtajmniczonymi, bo to dziennikarz śledczy? 

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 12 kwietnia 2024 19:29
12 kwietnia 2024 19:53

Banki już raz (kryzys Lehman Bros.) boleśnie przećwiczyły skutki obsługi klienteli NINJA (No Income, No Job, Assets). Może im nikt jeszcze nie powiedział, ale staną wobec alternatywy wypadnięcia paru milionów klientów z rynku usług bankowych, albo powtórzą rozwój klienteli NINJA. W obu wypadkach zapłacą za tę głupotę.

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 18:57
12 kwietnia 2024 20:34

Te nożyczki są rewelacyjne. Nie ma szans by kupić takie w Polsce. To co tu jest, to szajs z plastykowymi uchwytami niemożliwy do naostrzenia. Podobnie dobre japońskie kosztują ze 30 tysięcy i trzeba się zapisać do kolejki.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 16:14
12 kwietnia 2024 20:51

To na pewno nie jest feudalizm, jeśli już musielibyśmy porównywać, to niewolnictwo bardziej, takie z czasów starożytności. Z tym, że to też nie jest takie samo niewolnictwo.

Mnie się spodobało to co kiedyś powiedział Gabriel wiele lat temu i wryło mi się w pamięć:
"Jesli chodzi o Marksa to tak w skrócie można powiedzieć, że on uważał, że istnieje jakaś ewolucja złodziejstwa w historii, a to nieprawda, bo złodziejstwo jest zawsze takie samo."

To jest tak, że wypomina się panom feudalnym wyzysk i wielu pewnie słusznie bo ci najbogatsi(na przykład magnateria) ulegała pokusie władzy absolutnej nad swoimi poddanymi. Z tym, że wyzysk i wykorzystywanie słabszych wcale nie dotyczy wyłącznie feudalizmu(sądzę, że feudalizmu najmniej akurat), ale każdego ustroju gospodarczego kiedy słabną czynniki kontrolne(mogą być bardzo różne, niekoniecznie wyłącznie siłowe poprzez prawo państwowe). Dlatego zresztą feudalizm w krajach protestanckich bardzo różnił się od tego w krajach katolickich na przykład.
Tylko, że to jest bardzo złożony temat i bardzo rozległy, opisany dobrze głównie przez ludzi Kościoła, bo tylko Kościół był i jest instytucją broniącą najsłabszych przed wykorzystywaniem przez silniejszych.
No, a różne cwaniaki, tak jak to Gabriel dzisiaj napisał, chcą ten temat zawłaszczyć i skroić pod tępą propagandę.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @chlor 12 kwietnia 2024 20:34
12 kwietnia 2024 20:51

Mam identyczne,wczesne lata 30-te ub.wieku.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zyszko 12 kwietnia 2024 10:27
12 kwietnia 2024 20:53

Janusze biznesu to nie są przedsiębiorcy.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 12 kwietnia 2024 19:09
12 kwietnia 2024 21:08

Stanisław Grzesiuk odpowiedział praktycznie. Przypuszczam, że wbrew teoretykom prawa.

zaloguj się by móc komentować

chlor @MZ 12 kwietnia 2024 20:51
12 kwietnia 2024 21:13

Czyli taki Hindus robi z tysiąc nożyczek dziennie które potem chodzą po 100 dolarów minimum, a zarabia tyle co polski inżynier za Gierka, więc jakieś 20 dolców miesięcznie.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 12 kwietnia 2024 19:09
12 kwietnia 2024 21:21

Pewnie odpowiedzieli, że działanie w stanie wyższej konieczności powoduje brak odpowiedzialnosci karnej. Tako jest w kodeksie karnym. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Kuldahrus 12 kwietnia 2024 20:53
12 kwietnia 2024 21:23

"Janusze biznesu to nie są przedsiębiorcy."

 

A są w Polsce przedsiębiorcy w ogóle?

O początku transformacji ukazuje się w Polsce magazyn "Sukces".

Tak się zastanawiam, jaka w polskich realiach byłaby najtrafniejsza definicja człowieka sukcesu.

Czy może taka np:

To facet który rąbnął walizkę pieniędzy i nie siedzi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 12 kwietnia 2024 21:13
12 kwietnia 2024 21:27

No ja nie śmiałem się, nie ktytykowałem. Napisałem, że film mnie zahipnotyzował. Byłem pod wrażeniem sprawności manualnej - jak roboty, jak pająki. 

Też bym chciał takie nożyczki ...:). Zwłaszcza od takiego wyczynowca.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @Kuldahrus 12 kwietnia 2024 20:51
12 kwietnia 2024 21:27

To jest tak, że wypomina się panom feudalnym wyzysk i wielu pewnie słusznie bo ci najbogatsi(na przykład magnateria) ulegała pokusie władzy absolutnej nad swoimi poddanymi.

NIe wiem jak później, ale w XVII wieku było odwrotnie. To znaczy w wielkich majątkach wymiar pańszczyzny był  mniejszy niż w małych folwarkach. Więcej łanów chłopskich i ogólnie mniejsze obciążenie. Poza tym magnackie majątki (co za tym idzie i ich kmieci pańszczyźnianych) o wiele szybciej podnosiły się po zniszczeniach. Na przykład dobra biskupów krakowskich w Małopolsce w zasadzie kilka lat  po potopie miały podobne dochody jak przed wojną. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @chlor 12 kwietnia 2024 20:34
12 kwietnia 2024 21:30

Mam nożyczki z apteczki samochodowej Mercedesa niesamowite jak dla chirurga. Tną.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2024 21:08
12 kwietnia 2024 21:32

Odpowiedz była zgodna: są usprawiedliwieni.

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 21:27
12 kwietnia 2024 21:32

Można kupić podobnej klasy przedwojenne noże i nożyczki na jarmarku z okazji Winobrania z Zielonej Górze.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 12 kwietnia 2024 21:23
12 kwietnia 2024 21:35

Bywają przedsiębiorcy tacy normalni. Zderzenie z aparatem eliminuje każdego. Po co w Polsce przedsiębiorcy? Do tworzenia i akumulacji kapitału? Toż to wróg klasowy!!!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 12 kwietnia 2024 19:53
12 kwietnia 2024 21:37

Banki są "przygotowywane" do lokwidacji. Czyli złocą im rogi. Oczywiście, gdy to nastąpi - a od razu mówię, że nie wiem kiedy - wszyscy ekspercibbędą mówili, że tak się musiało stać. Inni bŕdą bronić banki, mówiąc, że działały w sytuacji przymusowej, wytworzonej przez "światową sytuację gospodarczą". 

Ale spokojnie...gdy banki padną, to ich działalność przejmą firmy high-tech (Meta, Alphabet, Amazon, Netflix itp.). Już o tym wspomniałem w "Bomba kryptoatomowa". Nastąpi "nowa era" bankowości. A długi się umorzy, tak jak już to nieraz robiono w historii. Czyli po tyłku dostaną wtedy ci, co nadal beda uważać, ze windykacje to złoty interes. Kto ten interes sprzeda przed tym krachem banków, ten bedzie królem nowej bankowości..:). Dlatego nie podzielam pesymizmu @qwerty'ego. Zadłyżanie i kredyty zawsze byłt, ale też zawsze następowało też kasowanie długów. I nowy Solon się pojawi w czasie krachu starej bqnkowości. Po to, by wszystko zostalo po staremu, choć w nowe ubrane szaty. 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @MZ 12 kwietnia 2024 17:52
12 kwietnia 2024 21:38

Byłe PGRy to były majątki kogoś przecież. Pochodziły te PGRy z państwowego rabunku. Jeżeli nawet na SN lekce sobie się waży prawo własności, a złaszcza prawo własności ziemi, to różne tu dyskusje tracą sens. 

Spółki pracownicze /czy coś podobnego/ mogły powstać, owszem, z PGRów na Ziemiach Zachodnich i na Ziemiach Północnych, po uprzednim zabezpieczeniu roszczeń własnościowych obrabowanych przez komunę polskich ziemian. W jakimś procencie tyczy to także "rozkułaczonych" chłopów. Im tez zabierano ziemię, lasy, jeziora. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 12 kwietnia 2024 21:32
12 kwietnia 2024 21:40

Dzięki za reklamę Zielonej Góry. Nigdy tam nie bylem, ale zawsze mnie interesowało lubuskie. Ładny przyrodniczo region. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Szczodrocha33 12 kwietnia 2024 21:23
12 kwietnia 2024 21:41

Oczywiście, że są, np. taka lokalna pani fryzjerka z dzielnicy, czy nasz gospodarz dzięki któremu właśnie ten portal istnieje.

Problemem jest tylko to, że przedsiębiorcami chcą się nazywać ludzie(i zawłaszczyć to miano) którzy z przedsiębiorczością mają tyle wspólnego co wielbłąd z łyżwiarstwem figurowym, czyli pospolici cwaniacy, kombinatorzy i janusze biznesu i przez to ludzie w Polsce właściwie już uważają, że przedsiębiorca=złodziej i przedsiębiorcy nie istnieją.

 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @qwerty 12 kwietnia 2024 21:30
12 kwietnia 2024 21:46

Gdybyś im zasugerował, że ss-mani to komuniści, to zdecydowanie wykluczyliby działanie w stanie wyższej konieczności i powiedzieliby, że to kradzież mienia społecznego. Zawsze powstaje spór w kwestii analogii. W teorii prawa istnieje nawet wykładnoa "per analogiam" ale jest to temat śliski, tzn. zarezerwowana ona jest tylko dla wybrańców.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 12 kwietnia 2024 21:41
12 kwietnia 2024 21:48

To właśnie to. Ciągle chrzanią o "świątyni", a nie o magazynach i centrum dystrybucji płodów rolnych. Co za łby!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zyszko 12 kwietnia 2024 21:27
12 kwietnia 2024 21:58

Gdzieś właśnie mi się obiło o uszy(chyba w którejś z książek wydanej przez Klinikę Języka przeczytałem), że później w XVIIIw. magnateria która była tak bogata, że miała własne mini-armie ulegała pokusie traktowania chłopów jak swoją własność. Oni też stali się przyczynkiem do rozbiorów bo "romansowali" z protestantyzmem i sądzili, że Rzeczpospolita jest im niepotrzebna do prowadzenia interesów, ale głowy nie dam że to było dokładnie tak, bo już parę lat temu to czytałem.

No właśnie. Chociażby na tym przykładzie widać jaki to jest złożony i skomplikowany temat.
Nie da się tego wrzucić do jednego worka i urpościć pod tezę.

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @orjan 12 kwietnia 2024 11:32
12 kwietnia 2024 22:03

Fantastyczne!

Mam poczucie, że Azja przetrwa uderzenie nowej komuny, a Europa zdechnie - my nie mamy już takich prostych umiejętności. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @qwerty 12 kwietnia 2024 21:30
12 kwietnia 2024 22:14

Nożyczki kupujemy w sklepach zaopatrzenia medycznego. I jest git. 

zaloguj się by móc komentować

ninon-ninon @Szczodrocha33 12 kwietnia 2024 21:23
12 kwietnia 2024 23:16

magazyn "Sukces" w roku 1995 albo 96 prowadził zapisy do klasy średniej, pamiętam to dobrze, bo mnie to bardzo rozbawiło

warunki były trzy: wykształcenie wyższe, posiadanie własnego mieszkania i własnego auta. trzeba było wpisać swoje dane do rubryki, wyciąć z gazety, włożyć do koperty i wysłać do siedziby redakcji 

co było dalej, nie wiem... 

zaloguj się by móc komentować

orjan @KOSSOBOR 12 kwietnia 2024 22:03
12 kwietnia 2024 23:28

Praca musi mieć sens, na który składa się wiele sensów. Jednym z nich niewątpliwie jest porządna robota jako sposób, neutralnie ujmując, samorealizacji pracownika w jego wytworach. Gdy pierwszy raz obejrzałem ten film o nożycach, to dopadło mnie przypomnienie jednej z "gawęd" Jasienicy (chyba w Polsce Piastów).

Otóż w czasie nowożytnego remontu pewnego średniowiecznego kościoła z niszy ściennej wyjęto figurę świętego, aby i tę poddać renowacji. Nisza znajdowała się wysoko i to była bodaj pierwsza od średniowiecza okazja przyjrzeć się tej figurze z bliska. Była starannie wyrzeźbiona, lecz zdumienie wywołało odkrycie, iż równie starannie wyrzeźbiono ją od tyłu. I tu Jasienica skoncentrował swoją fascynację na nieznanym artyście, który wiedział, iż może nikt nigdy nie obejrzy tej figury od tyłu, a jednak szacunek dla treści własnej  pracy kazał mu wyrzeźbić całą figurę. On sam wprawdzie popadł w zapomnienie, lecz po wiekach ten szacunek przekazał przedmiot pracy, czyli ta figura.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ninon-ninon 12 kwietnia 2024 23:16
12 kwietnia 2024 23:30

A jeśli ktoś miał dwa fakultety, lub przynajmniej dwa auta?

zaloguj się by móc komentować


orjan @ninon-ninon 12 kwietnia 2024 23:16
12 kwietnia 2024 23:33

Albo jedno auto, ale za to służbowe?

zaloguj się by móc komentować

ninon-ninon @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 23:36

mnie ciekawi, ile do redakcji przyszlo zwrotek...

zaloguj się by móc komentować

ninon-ninon @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2024 23:36

to było do orjana of kors :)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2024 10:58
12 kwietnia 2024 23:38

(...)Ogromna większość szanownych Nawigatorów, a przede wszystkim @peter15k, martwią się,że Tusk nas odda w arendę Niemcom, a tu proszę....minister finansów mówi, że z tym wmeuro to chyba raczej nie jest dobry pomysł(...)

Są przymiarki aby nas oddać jednym albo drugim i raczej to mnie martwi.  Moim celem jest ostrzeganie w miarę skromnych możliwości i nadzieja, że nie bedziemy tylko montownią "klamek do mecedesa". Przypominałem tutaj strategię powojennego szefa niemieckiego wywiadu Gehlena, którą w skrócie można nazwać powolnym gotowaniem żaby,tym razem po dobroci. Powolne wcielanie do protektoratu poprzez regionalizację drogą dotacji unijnych, które jednak nie zagrażają powstaniem konkurencyjnego obszaru wobec Berlina.  Czy nie widać było w ostatnich latach skuteczności tej strategii ?   Jednocześnie trzeba jasno powiedzieć, że to właśnie dzięki handlowi z Niemcami osiągnęliśmy ten poziom jaki mamy. I dobrze. Niemcy z kolei mają z nas pożytek co widać z ich statystyk . Takie są fakty. Niezbyt przyjemna strona ujawniła się ostatnio w słowach Klausa Bachmana jako skutek "kłusownictwa" w obszarze "zastrzeżonym" dla Berlina czyli konkurencji wobec hegemona.  To że się "nie dajemy" to dobrze ale także dzięki kijowi wpychanemu w szprychy przez anglosasów.   Nasza pozycja dlatego jest tak konkurencyjna ponieważ jak dotąd nie dajemy sią sprowokować np przekazaniem myśliwców w początkowej fazie wojny bez zezwolenia Nato. Warto zwrócić uwagę kto za tym optował. To samo z Królewcem w publicystyce szanownego Ojca Dyrektora.  Ja optuje za "scenariuszem Malborskim". Nasza siła w stabilności ...jak na razie...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 12 kwietnia 2024 23:38
13 kwietnia 2024 04:16

I słusznie martwimy się ,że Tusk może oddać nas w arendę Niemcom.Wypowiedź linkowana przez OjcaDyrektora jak  Domański w Radiu Zet, odpowiadając na pytanie "czy wprowadzenie euro pomogłoby polskiej gospodarce?",jest tylko wypowiedzią i nie on Domański zdecyduje...ale dobrze,że jest na nie jak na razie.To takie światełko błyska w wypowiedziach -do romansów Tuska w kierunku UE...

 Minister Domański wszedł do polityki, bo, jak twierdził na swojej stronie "nasz kraj, nasza gospodarka zmierza w bardzo złą stronę, nasze relacje z UE ulegają ciągłemu pogorszeniu, a PiS próbuje wypchnąć nas ze struktur Zachodu".... więc jest młody i "giętki",chcąc robić karierę.

Ciągoty pana Tuska są ogólnie znane i ochoczo poprawia nasze relacje z UE,a mam wątpliwości czy anglosasi raczą wpychać nieustannie kij w szprychy w tej kwesti waluty Euro,jak nie będą mieć interesu. Zresztą Tuskowym marzeniem nie od dzisiajszego panowania jest wejście w strefę Euro.Nie na darmo trwają nieustanne przymiarki jak wywalić pana Glapińskiego.
 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 12 kwietnia 2024 23:38
13 kwietnia 2024 07:00

Jak ktoś lubi się martwić rzeczami przyszłymi, ale niepewnymi, to ZAWSZE znajdzie coś, czym bedzie mógł to swoje "hobby" uzasadnić. Na tym właśnie żerują prorocy zagłady i inni patostreamerzy. 

Nikogo nie zmuszam do porzucenia tego "hobby", ale życie bez takich zamartwień przyszłościowych jest piękniejsze i sensowniejsze, bo nie paralizuje układu nerwowego i człowiek robi coś z energią i nadzieją. 

Zresztą lepiej, aby człowiek mierzył sie z aktualnymi problemami i przeciwnościami - to go utrzymuje w stanie człowieczeństwa, a nie w stanie "wegetatywnym". No zmartwienia odbierają chęci do pracy, do wysiłku, do życia. No i w ktoryms momencie cxłowiek taki zamartwiony nie wytrzymuje psycho-emocjonalnie i wtedy na WSZYSTKO staje się obojętny. Tak się kończy to "hobby".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 13 kwietnia 2024 07:00
13 kwietnia 2024 08:12

Pozwoli pan ,że się wtrącę ,chociaż komentarz nie do mnie . "Na tym właśnie żerują prorocy zagłady i inni patostreamerzy."  Ma pan absolutną rację w tym zdaniu.Jestem identycznego zdania. Ale nasze życie nie będzie piękniesze i sensowniejsze,jeżeli będziemy bujać w obłokach i damy się im wypuszczać,bo w Polsce teraz już larum grają...Czytam codziennie SN i o tym pisze nasz gospodarz ,a Nawigatorzy swoje dorzucają --w każdej dziedzinie....

Bo też i powoli przyznaję panu rację,że politycy ,a nawet i światowi ten słynny polityczny wrestling uprawiają ,a rżną nas wszystkich w sposób praktycznie mafijny w swoim interesie...I jest wojna i juz praktycznie ogniska wojny wybuchają gdzie im pasuje...

I wcale nie ma potrzeby obojętnieć na stan rzeczy,tylko odrobinę rozsądku i dobrego info...Przecież życie jest cudem danym tylko raz i trwa bardzo krótko... i moja suplikacja od powietrza wojny,głodu ,wojny,śmiertelnych chorób --na do dadatek idiotycznie szurniętych polityków --ma swoje uzasadnienie.

zaloguj się by móc komentować

klon @BTWSelena 13 kwietnia 2024 04:16
13 kwietnia 2024 08:21

<<<Zresztą Tuskowym marzeniem nie od dzisiajszego panowania jest wejście w strefę Euro.>>>

Nie przypisujmy Tuskowi mocy, których nie posiada, a samodzielność podejmowania decyzji jest jedną z nich. 

Pewnym jest, że zarówno Najlepsi jak i  Najgorsi Niemcy ( ® - AR-Gut) dbają o własne dobro. Dla mnie problemem jest niemal całkowite wrogie przejęcie wielu struktur mających pracować dla dobra obywateli RP. Patologia ich działań ukazuje najlepiej o co mi chodzi. Jak dla mnie, większość notek Coryllusa opisuje takie zdarzenia. To jest nasz problem. 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 13 kwietnia 2024 08:21
13 kwietnia 2024 08:37

To nie jest tak do końca Klonie...Tusk nie jest cesarzem i daleko mu do niego.Ten bastrad jest groźny i jednak "dosiadł"tych mocy ,których rzekomo nie ma...i sprawuje Rządy ze swoją bardzo posłuszną kliką.

I ośmielam się twierdzić,że przyczynił się do przejęcia wielu struktur w czasie Transformacji,chociaż był jeszcze nieopierzony.I zawsze jego marzeniem było wejście w strefę Euro... I nie przypisuję Tuskowi mocy,których nie ma,lecz to posłuszny pachołek ,złapany przez mądrzejszych od niego na haki i nie będzie dbał o dobro Polski jak " Najlepsi jak i  Najgorsi Niemcy ( ® - AR-Gut) dbają o własne dobro. " I wiem także jaką patologię opisuje Corrylus ,bo codziennie czytam,wraz z komentarzami.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @klon 13 kwietnia 2024 08:21
13 kwietnia 2024 09:40

>Dla mnie problemem jest niemal całkowite wrogie przejęcie wielu struktur mających pracować dla dobra obywateli RP.
>Patologia ich działań ukazuje najlepiej o co mi chodzi. Jak dla mnie, większość notek Coryllusa opisuje takie zdarzenia.
>To jest nasz problem. 

Nie sposób się temu nie dziwić ... przecież mogli by powiedzieć jak kandydat z wyborow prezydenckich 2015 - "Zmieniam pracę. Biorę kredyt" i wyjechać tam gdzie się DOBRZE CZUJĄ. Tylko może wtedy musieli by pracować, a nie "budować układy towarzyskie" w tych gałęziach administracji i obsługi państwa gdzie teraz przebywają, cierpiąc za MILIJONY. Tyle, że tak nie będzie o czym w pewnym sensie zdecyfowała emigracja po Stanie Wojennym 1981, tak uważam.

zaloguj się by móc komentować

MZ @KOSSOBOR 12 kwietnia 2024 21:38
13 kwietnia 2024 10:04

Oczywiste jest,że w pierwszej kolejności,to zwrot zawłaszczonej własności...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ninon-ninon 12 kwietnia 2024 23:16
13 kwietnia 2024 15:03

"magazyn "Sukces" w roku 1995 albo 96 prowadził zapisy do klasy średniej, pamiętam to dobrze, bo mnie to bardzo rozbawiło

warunki były trzy: wykształcenie wyższe, posiadanie własnego mieszkania i własnego auta. trzeba było wpisać swoje dane do rubryki, wyciąć z gazety, włożyć do koperty i wysłać do siedziby redakcji 

co było dalej, nie wiem... "

 

Dalej to było m. innymi tak, że redaktorem naczelnym magazynu został Bartosz Węglarczyk.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować