-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kiedy masoni przeproszą za Jedwabne czyli protestantyzacja katolickich homilii i mediów

Otrzymałem wczoraj taki oto link. https://info.wiara.pl/doc/6775846.Jezuici-chca-zebrac-100-mln-dolarow-na-odszkodowania-dla

Zanim przeczytałem, co tam jest napisane, zwróciłem uwagę na widoczne po prawej stronie uśmiechnięte główki. Pod każdą kryje się felieton, czyli synekura dla osoby, która zapewne ma jakieś zasługi. Nie wiem dla kogo i dla czego, ale to nie jest aż tak bardzo istotne. Sama ta formuła jest odstręczająca. Jacyś ludzie, o których nikt nigdy nie słyszał, albowiem ich osobowości są obłe i niezauważalne, silą się na coś w rodzaju świeckiej homiletyki. Po co? Żeby podnieść klikalność portalu i wprawić wszystkich czytelników w dobry nastrój. Przyznam, że nie wiem i nie potrafię odgadnąć jaki to może mieć cel. Po co na katolickim portalu wiara.pl podaje się, jak mawiał ś.p. Papcio Chmiel, takie prochy nasenne dla paralityków? Sądzę, że polityka Kościoła polega na tym, by serwować ludziom treści uspokajające, bo to nie spowoduje odpływu wiernych ze świątyń. Gdyby zaś w tym miejscu, gdzie mamy te dziwne głowy znajdowały się jakieś treści choć trochę kontrowersyjne mogłoby to spowodować jakieś niepotrzebne zawirowania. Takie myśli zapewne krążą po głowach hierarchów. I teraz pomyślcie, co by było gdyby podobnymi kryteriami kierował się w swojej misji Jan Kapistran. Szkoda nawet gadać.

Przejdźmy jednak do treści artykułu. Oto amerykańscy jezuici wpadli na pomysł, by założyć fundację, która zadośćuczyni potomkom niewolników, jakich ci jezuici posiadali na początku XIX wieku. Pieniądze z funduszu będą przeznaczone także na coś, co zostało nazwane pojednaniem ras.

W ślady jezuitów mają iść inne zgromadzenia katolickie czynne w USA. Ja zaś mam pytanie – a kiedy członkowie lóż masońskich czynnych w XVIII i XIX wieku w Ameryce i Wielkiej Brytanii, handlujący niewolnikami po całym świecie, stworzą wreszcie fundusz, który zadość uczyni potomkom ofiar tej organizacji? Czy może wyznaczono już jakiś termin zebrania w tej sprawie? Czy wskazano lidera projektu, który będzie za wszystko odpowiadał i czy stosowne portale opublikowały już liczbę osób, którym należy wypłacić odszkodowania? To mnie bardzo ciekawi, albowiem wtedy dopiero świat mógłby odetchnąć z ulgą. Mam też kilka innych propozycji. Na przykład taką: ponieważ jednym z najbardziej zagorzałych zwolenników niewolnictwa był markiz Pombal, należałoby w zasadzie zburzyć jego pomnik w Lizbonie. Dlaczego tego jeszcze nie zrobiono? Skoro można wywrócić św. Ludwika w S. Louis, to dlaczego nie Pombala? Albo Waszyngtona? Powszechnie wiadomo, że człowiek ten posiadał niewolników, sprzedawał ich i kupował. Okrył tym samym hańbą cały naród. Nie powinien stać na cokołach, a stoi.

Trzeba by też sięgnąć głębiej i zastanowić się co też spowodowało kłopoty finansowe jezuickiego uniwersytetu w latach 30 XIX wieku, że zdecydował się on na sprzedaż niewolników? Może jakiś kryzys gospodarczy? Może jakieś nie do końca właściwie zinterpretowane posunięcia masońskiego rządu? Tym powinni się zająć felietoniści katolickiego portalu, a nie robieniem płatków mydlanych sprzedawanych potem, jako produkt spożywczy. Czy kogoś takie rzeczy w ogóle obchodzą? Jeśli nie, to ja pierwszy rzucam to hasło – MASONI! PRZEPROŚCIE ZA NIEWOLNICTWO! ZA LUDZI, KTÓRYM ZGOTOWALIŚCIE PIEKŁO SPRZEDAJĄC ICH SWOIM WSPÓŁBRACIOM W LOŻY. PRZEPROŚCIE ZA DZIECI ODEBRANE MATKOM, ZA ZGWAŁCONE DZIEWCZĘTA I KREW PRZELANĄ NA PROWADZONYCH PRZEZ CZŁONKÓW LÓŻ PLANTACJACH! IM SZYBCIEJ TO ZROBICIE TYM PRĘDZEJ PAN BÓG WAM WYBACZY.

To jest, w mojej ocenie, właściwy ton, jakim katolickie media powinny dyskutować ze światem o zjawiskach takich jak niewolnictwo i jego konsekwencje. No, ale tego tonu nie odnajdujemy w wypowiedziach duchownych i hierarchów, a szczególnie nie odnajdujemy go postawie ojców jezuitów, którzy nie są w stanie, a wynika to wprost z niechęci, właściwie naświetlić historii paragwajskich redukcji. Odwracają od nich głowy i zakładają fundusz, który będzie wspierał bogatych amerykańskich czarnych i tak od dawna utrzymywanych przez państwo. Do tego dochodzi propagandowy wymiar takich akcji, które skupiają całą uwagę na postawie Kościoła w dawnych czasach. Nie dość, że księża mordowali sieroty w Irlandii, to jeszcze do tego handlowali niewolnikami. Potworne! W tym czasie państwa rządzące przez masonów próbowały zaprowadzić raj na ziemi. Tak to będzie wyglądać w wyobraźni przeciętnego konsumenta treści medialnych. Nie sądzę, by Pan Bóg wybaczał głupotę, która działa na szkodę Kościoła, ale jak ojcowie jezuici chcą się w ten sposób łudzić, to jest to wyłącznie ich sprawa.

Jak możemy przeczytać w tym artykule podobne inicjatywy podjęły także niektóre parafie anglikańskie. To interesujące, ale niestety autora nie zaciekawiło które to parafie. To jest więcej niż brak profesjonalizmu dziennikarskiego. To jest coś absolutnie dyskwalifikującego. Nie autora bynajmniej, ale czytelników. Mamy bowiem całkowitą pewność, czytając takie i podobne artykuły, że stojące za nimi gremia redakcyjne, uważają swoich odbiorców za durniów. Siebie zaś za wybrańców losu. I o tym właśnie świadczą te uśmiechnięte główki z prawej strony.

Historia Kościoła pełna jest męczenników za wiarę, męczenników z przypadku i nie zawinionych ofiar pogan, muzułmanów, masonów i żydów. Nikt nie przeprasza potomków tych ludzi i nikt nie proponuje im jakiegoś zadośćuczynienia tu na Ziemi. Oni bowiem swoją nagrodę odbiorą w Niebie. Jeśli zaś ktoś proponuje gratyfikacje za niedolę i zły los wypłacane post factum, w dodatku z funduszu, który będzie zarabiał na giełdzie, ten nie wierzy w życie wieczne. I to jest dość proste do zrozumienia. Wierzy za to w propagandę i satanistyczną wizję ziemskiego raju. Im bardziej malowniczym i sielskim folklorem obudowuje się takie inicjatywy, tym gorzej dla misji Kościoła na tym świecie. To naprawdę nie jest trudne do zrozumienia. Można się oczywiście zastanawiać jaki rodzaj gratyfikacji, poza finansową otrzymują wszyscy ci ludzie, którzy podobne histerie firmują własnymi nazwiskami. Bo rozumiem, że grosze, jakie zarabia się w takim portalu nie są główną motywacją. Zapewne chodzi jeszcze o utwierdzenie siebie i otoczenia w tym, że podąża się właściwą drogą, a droga ta nie dość, że jest szeroka, pięknie wybrukowana, to jeszcze wiedzie we właściwym kierunku. Powtórzę na koniec jeszcze raz – co by na to powiedział Jan Kapistran...



tagi: jezuici  masoni  niewolnictwo  odszkodowania  fundusz 

gabriel-maciejewski
19 marca 2021 09:26
65     4257    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 09:47

Porównałem sobie wersje rewelacji z portalu wiara.pl i ze służącym za źródło The Guardian. W "naszej" wersji i tak łaskawie pominięto opis Kościoła katolickiego jako "pierwszej i największej organizacji posiadającej niewolników w Amerykach", która i tak "nigdy nie będzie w stanie w pełni spłacić tego, co należne za miliony skradzionych i zniszczonych jej niewolniczymi i segregacyjnymi praktykami czarnych istnienień", jak i wyrazy nadziei, że inne zakony, biskupowie i Watykan podążą za godnym pochwały (na dobry początek) gestem ze strony Jezuitów.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 09:59

Kapistran zwerbował armię ochotników nie obiecując im ziemskiego żołdu i wiodąc ich na wielce prawdopodobną śmierć. I ta armia pod jego duchowym przywództwem pokonała profesjonalnie wyposażone wojska sułtana.

Turcja powinna skarżyć Watykan o śmierć janczarów i straty moralne i finansowe ich dzieci. Przecież to ofiary nieprzewidywalnego w skutach katolickiego fanatyzmu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 19 marca 2021 09:47
19 marca 2021 10:02

Nachalne są te kur...y i zuchwałe...

zaloguj się by móc komentować

DKA @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 10:02

Ostatnio na lewicy popularne stało się określanie się różnych kobiet jako wnuczki wiedźm których w domyśle Kościół nie zdążył spalić. Ciekawe kiedy one ustawią się w kolejce po jezuickie odszkodowania.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 marca 2021 09:59
19 marca 2021 10:03

No tak, a sułtan zapewnił przecież opiekę małoletnim Serbom i Bułgarom, a do tego wychował ich na żołnierzy. I to wszystko jak krew w piach...w dosłownym znaczeniu. Czy ktoś w tym naszym Kościelem ma jeszcze głowę i karku i może wypowiedzieć jakąś sensowną krytykę?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DKA 19 marca 2021 10:02
19 marca 2021 10:04

Niebawem okaże sie, że USA to było katolickie państwo wyznaniowe. A czarownice z Salem zostały spalone nie z rozkazu króla Jakuba, ale papieża 

zaloguj się by móc komentować

betacool @tomasz-kurowski 19 marca 2021 09:47
19 marca 2021 10:04

No zostaje nam tylko skarżyć Turcję i Żydów o handel tysiącami niewolników wziętych w jasyr i sprzedawanych na targu w Stambule. Problem widzę taki. Skąd wziąć głęboko religijnego wyznawcę judaizmu, który napisze o tym list i wzruszy sumienia współwyznawców.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 marca 2021 10:04
19 marca 2021 10:07

Nie można tego zrobić, bo ci wywożeni z I RP są w propagandzie współczesnej określani jako Rosjanie....Tak mówią w filmach. Sprawy więc nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

DKA @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 10:07
19 marca 2021 10:21

Poza tym jeśli poruszy się ten temat to wyjdzie Olga Tokarczuk i opowie o tysiącach ukraińskich niewolników uciskanych przez polską szlachtę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DKA 19 marca 2021 10:21
19 marca 2021 10:22

Oczywiście, i tak naprawdę, to oni na tym targu w Stambule odyskali wolność dzięki żydowskim pośrednikom, którzy ich tam kupili i sprzedali dalej, gdzieś do Persji czy Egiptu. Lepszy los im przygotowali po prostu

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 10:25

A to nie Jezuici czasami  sami stali się w swojej historii przedmiotem handlu?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 10:31

Trzeba nam dzisiaj Templariuszy, nawet za cenę tego, że mogą spłonąć na stosie, czyli "załamując" się w piątek, po południu. Seryjny samobójca "wychodzi na miasto" wtedy. I różnie może być.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 10:33

Po co sięgać tak daleko. Skoro pojednanie polega za finansowym zadośćuczynieniu, to kiedy państwo polskie (bo UB czy SB, to były formacje państwowe) zadośćuczyni za prześladowanie duchownych po II wojnie światowej, za procesy pokazowe, kampanie zniesławień czy złamane życia?

A co z marronami, którzy handlowali niewolnikami śmiało i bez przytomności?

A Ojcowie Jezuici powinni pójść po rozum do głowy i żądać odszkodowania za kasatę swojego zakonu od rządów poszczególnych państw. Papież wcale nie skasował jezuitów. Papież pozwolił monarchom, jeśli uznają to za potrzebne na kasatę zakonu w ich domenach. I tak RON wcale nie musiała kasować jezuitów. Z tego skorzystali caryca Katarzyna i jezuici w Rosji.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 10:33

Gabryś, Pan Bóg raczył wysłuchać Twoich postulatów, ale powoli, w odpowiedniej kolejności. Oto bowiem zostało potwierdzone, że Benedykt XVI mianował ambasadora pokoju w Beninie jak papież panujący: https://fromrome.info/2021/03/19/confirmed-pope-benedict-xvi-did-name-an-ambassador-to-benin/ Watykanista Andrea Cionci rzecz potwierdził w rozmowie z tymże ambasadorem Lorenzem Festicinim.

Za niedługo powinny pojawić się i wypowiedzi utrzymane w tonie rzuconego przez Ciebie hasła, bo Kościół katolicki jest już całkowicie wolny od masońskich infiltratorów, którzy sami się usunęli.

zaloguj się by móc komentować



cbrengland @cbrengland 19 marca 2021 10:31
19 marca 2021 10:36

A to dzisiaj, w imperialnej gazecie. Masz intuicję. Jesteś w temacie. Oni też  ☺ Po prostu mistrzostwo galaktyki to zdjęcie​​​​

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 19 marca 2021 10:31
19 marca 2021 10:36

Może zacznijmy od mówienia tego co myślimy. I nie oczekujmy, że Pan Bóg zaraz nas udekoruje palmą męczeńską. To jest przejaw pychy. Niech tamci sie zamkną i przestaną kłamać. Nasi nich przestaną, pardon, pier...dolić jak potłuczeni. To nam pozwoli złapać pion

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 10:43

Wychodzi na to, że doprowadzą do tego, że KK sam się wyprzeda ze swojego dziedzictwa, a kapłani będą smażyć hamburgery. Zakonników i zakonnic już nie będzie. Tak to jest, gdy brak wiary i zrozumienia. Zaczęło się od sprzedaży tiary na potrzeby biednych, obecny papież postanowił skromnie mieszkać w domu św Marty, jezuici zbierają na odszkodowania za niewolnictwo. Jednym słowem Etruski, przy głupocie i współudziale katolickich kapłanów, znaleźli sposób na jumę. Cwaniaki! Bezpośredni rabunek mógłby wywołać oburzenie, ale  w sytuacji, kiedy Ci, co powinni bronić swojego Kościoła, legitymują swoim działaniem nagonkę na Niego, to pozostaje tylko wystawić parafie na licytacje. Może od razu z zasobem ludzkim...

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 19 marca 2021 10:43
19 marca 2021 10:46

Pewnie. I tak nikt nie zauważy zmiany. Niektórym będzie się nawet podobało, może jakieś filmy zaczną puszczać w kościołach.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 10:48

To wygląda na jakiś absurd i ja mam też absurdalną propozycję i trochę śmieszną chociaż sam temat nie jest śmieszny:

Gdybym był prezydentem tych wszystkich be-el-emów to poprosiłbym fundację o przekazanie mi pieniędzy ponieważ ja jako demokratyczny prezydent tych wszystkich be-el-emów zrobię to najlepiej (może nie najsprawiedliwiej).
Następnie odprowadziłbym stosowny podatek.
Moi urzędnicy obliczyliby koszty utrzymania wszystkich be-el-emów od początku świata. Wtedy reszta pieniędzy zostałaby rozdysponowana pojedynczym be-el-emom.
Mogłoby się jednak okazać, że bilans byłby ujemny i be-el-emy musiałyby oddać/odpracować brakującą ilość pieniędzy. :(((

Absurd za absurd.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @betacool 19 marca 2021 10:04
19 marca 2021 10:56

Może mój pomysł nie jest taki dobry, ale na początek...

W Waszngtonie przy głównej ulicy, tej przy której stoi taki biały domek, jest kancelaria prawnicza, której członkiem jest tatuś żony naszego najlepszego dyplomaty ( czyli to chyba teść). Możnaby spisać "deal" na ileś procent i interes sam się kręci. :)) Dzięki temu, jak naucza Coryllus, koszty są przerzucane na przeciwnika.

zaloguj się by móc komentować

MG @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 11:06

To przy czym do tej pory Kościół obstawał i czego się trzymał (uwarunkowania moralne dotyczące małżeństwa, rodziny, potępienie nadużyć seksualnych) staje się przestarzałe i idzie w odstawkę, a w miejsce tego wchodzi rozbuchane i pokrętnie rozumiane miłosierdzie. I jak zwykle, Towarzystwo Jezusowe stoi na czele, jak w tym i w innych przypadkach, służąc i przecierając ścieżki papieżowi. 
Kierowanie apelu do masonerii, aby uderzyli się w piersi, własne piersi, nic nie wnosi, gdyż to co czyniła masoneria (niewolnictwo, tępienie Indian), było zawsze dobre i potrzebne, to co narobił Kościół, było zawsze złe i zbędne. I trzeba to teraz z mozołem odkręcać. A że przy okazji idą lody...

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MG 19 marca 2021 11:06
19 marca 2021 11:07

Czyli, że niepotrzebnie napisałem ten tekst...?

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 11:26

Ja się kiedyś tymi bezczelnymi kłamstwami  denerwowałem do czasu jak usłyszałem przed laty wykład ks prof Chrostowskiego m. innymi o faktach, jeżeli prawdziwych tym gorzej .  Taki modus operandi.  Z tymi kłamstwami można walczyć jedynie krucjatą medialną i prawną no ale z jakiś powodów jej nie ma poza inicjatywami oddolnymi i niszowymi.  Dlaczego one są jedynie oddolne i niszowe ? To jest najbardziej interesujące pytanie.  Poszukiwanie nowych dużych  żródeł dochodów polegających na  fałszerstwach historycznych, kampanii medialnej i żądaniach finansowych trwa już od lat. Przykładem jest IKEA, której  niedawno zmarły właściciel był oskarżany o "faszyzm" w młodości . Była to strategia niszczenia wizerunku firmie, która żyje z klientów i wizerunek jest w tym kluczowy. Płacił oczywiście i miał wtedy trochę spokoju. Nasz przykład to  bezczelne manipulacje Grabowskiego i Engelking, które próbuje odkłamywać  IPN wzmocnione presją polityczną i lobbingową. Nie chcę byc złym prorokiem ale to wszystko się źle skończy. Kto sieje wiatr zbiera burzę.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 12:07

A czy ktoś z ludzi Kościoła wie i podniósł, że na początku XIXw. rząd USA wysłał z powrotem do Afryki WSZYSTKICH chętnych? I jeszcze kupił spory szmat ziemi, który nazwano Liberia. 

Ci, co zostali woleli nadal pozostać na służbie u hiałych...i jak widać po latach, porównując życie w Liberii z życiem w USA, mieli więcej oleju w głowach a mniej fałszywych iluzji.....ci potomkowie tych fo wrócili, powinni teraz zażądać odszkodowań od tych humanistów/romantyków, którzy wprowadzili ich przodków w błąd. 

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 12:16

Założą fundusz, który będzie płacił dla innych fundacji założonych przez inne organizacje - przyjaciół niewolników i murzynów.

Kiedy odezwą się indianie? Skoro murzyni podnieśli łeb, to czemu czerwonoskórzy milczą? Czy są gorsi i nie zasługują na kolejne 100mln$ od zakonników?

zaloguj się by móc komentować

MG @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 11:07
19 marca 2021 12:30

Bez urazy, ale chyba tak. Nagłaśnianie tych jezuickich bzdetów jest niepotrzebne, zdecydowanie lepiej takie informacje zamilczać, a odnośnie apelu do masonów, to najsensowniej można to ująć z rosyjskiego: забрать кучу дерьма себе в рот и плюнуть им в жопу. 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 10:36
19 marca 2021 12:31

Oni się nie zamkną. Gadają już setki lat i będą gadać dalej. Mają wszystko, czego potrzeba w mediach. Mają cenzurę też.

Lekko nie będzie z tym, co mamy. Tzn z tymi, co właśnie gadają u nas. Masz rację.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MG 19 marca 2021 12:30
19 marca 2021 12:36

Niestety nie znam rosyjskiego, jak również żadnego innego języka i nie potrfię się popisywać tak, jak pan

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 12:42

Taki ot nie ot :)

Do czego służą fundacje można zobaczyć w takiej jednej produkcji netfloksowej pt Operacja Varsity Blues: Rekrutacyjny skandal. Fabularyzowany dokument o wyższym szkolnictwie w USA.

Bardzo "pouczający". Nadal mnie szyja boli od kręcenia głową ;-)

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 11:07
19 marca 2021 12:58

Harvey Applebaum jest starszym radcą w firmie Covington & Burling ds. Praktyk antymonopolowych i handlu międzynarodowego. Jego praktyka antymonopolowa i ochrony konsumentów obejmuje dochodzenia i postępowania sądowe w Departamencie Sprawiedliwości i FTC, zarówno cywilne, jak i karne;
prywatne spory antymonopolowe; oraz różnorodne praktyki doradcze, w tym dystrybucja, dyskryminacja cenowa, porozumienia z konkurentami, fuzje i wspólne przedsięwzięcia, własność intelektualna i stowarzyszenia handlowe.

Covington & Burling
850 Tenth Street, NW Washington,

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 13:36

"Nie sądzę, by Pan Bóg wybaczał głupotę, która działa na szkodę Kościoła, ale jak ojcowie jezuici chcą się w ten sposób łudzić, to jest to wyłącznie ich sprawa."

To nie jest wyłacznie sprawa Jezuitów. Jezuici są dobrem całego Kościoła. W tym jest największy problem.

zaloguj się by móc komentować

glicek @peter15k 19 marca 2021 11:26
19 marca 2021 14:10

Z tymi kłamstwami można walczyć jedynie krucjatą medialną i prawną no ale z jakiś powodów jej nie ma poza inicjatywami oddolnymi i niszowymi.  Dlaczego one są jedynie oddolne i niszowe ? To jest najbardziej interesujące pytanie.  Poszukiwanie nowych dużych  żródeł dochodów polegających na  fałszerstwach historycznych, kampanii medialnej i żądaniach finansowych trwa już od lat.

Jest rok 2005 i nawet w GazoWni to był zupełnie inny etap niż dziś.

=======================================

https://wyborcza.pl/1,75399,3034288.html

Uczniowie państwowo-kościelnych szkół, do których siłą wysyłano indiańskie dzieci, dostaną 1,7 mld dol. USA odszkodowania. Rząd obiecuje też 3,5 mld dol. na poprawę warunków życia ?pierwotnych narodów Kanady?

Kanada utworzyła obowiązkowe szkoły dla indiańskich dzieci w 1928 r., istniały one aż do lat 70. Było ich 170. Płaciło państwo, prowadziły je kościoły - katolickie i protestanckie. Dzieci uczyły się religii, ale także angielskiego i francuskiego, fizyki, matematyki. Mieszkały w szkolnych internatach. Pomysł miał "ucywilizować" - inni mówią o "chrystianizacji" - tysiące dzieci z biednych indiańskich i eskimoskich rodzin rozrzuconych po małych wioseczkach w wielkiej pustce Arktyki i porośniętej tundrą północno-zachodniej Kanadzie. Miał ich przygotować do życia w szybko unowocześniającym się i bogacącym kraju. - W ciągu dwóch pokoleń Kanada będzie miała z głowy "indiański garb" - mówili w latach 30. pomysłodawcy.

Niewolnicze internaty

Do wiosek przybywali rządowi delegaci, prośbą i groźbą nakłaniali rodziców do oddania dzieci do szkół. Rodzice zgadzali się często, wierząc w "lepszą przyszłość" dzieci. Niektóre wracały do domów tylko na kilka tygodni w roku, inne wcale. W szkołach nie uczono ich własnego języka ani kultury, wmawiano, że będą żyły w miastach, pracowały w fabrykach.  [....]

Przez internaty przeszło ponad 100 tys. indiańskich dzieci (w wieku 4-18 lat), do dziś żyje 80 tys. Na mocy umowy wynegocjowanej ze stowarzyszeniami "pierwszych narodów", jak się ich nazywa w Kanadzie, rząd wypłaci byłym uczniom w sumie 1,7 mld dol. USA zadośćuczynienia. Każdy były uczeń - większość ma dziś ponad 60 lat - ma średnio otrzymać kilkanaście tysięcy dol. [...]

Jak zauważył jeden z wodzów, który negocjował w imieniu Indian, w obecnej ugodzie oprócz pieniędzy i sposobów ich wydania nie ma słów przeprosin. - Na to pewnie będziemy musieli poczekać kolejne kilka lat - mówią Indianie.

=======================================

Ok, kto ma przepraszać? Jest rok 2018. Królowa brytyjska jako głowa państwa Kanada? Nie, papież. No ale coś nie chce.

=======================================

https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-nowy-papiez/aktualnosci/news-papiez-nie-przeprosi-za-przymusowe-szkoly-dla-indian,nId,2564267

Kanadyjscy Indianie i Inuici, premier Justin Trudeau są rozczarowani, że papież Franciszek nie przeprosi za udział Kościoła katolickiego w prowadzeniu przymusowych szkół, do których trafiały dzieci rdzennych mieszkańców Kanady. [...]

Premier Justin Trudeau powiedział w środę, że jest rozczarowany stanowiskiem papieża i dodał, że pojednanie to sprawa nie tylko między rządem a rdzennymi mieszkańcami, muszą w nim uczestniczyć także strony pozarządowe.

=======================================

Kilkanaście tys. USD d...py nie urywa jak mawiają u mnie na wiosce. Ciekawe co się stało z tymi funduszami "na poprawę doli" Indian?

A te siostry zakonne z Irlandii te paskudy, które pochowały kilkaset dzieci w szambach - było o tym głośno parę lat temu - to wybuliły już odszkodowanie?

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 10:02
19 marca 2021 14:11

Nie wiem czy pocieszać się, że ktoś uznał, że czytelnik wiara.pl nie jest jeszcze na tak zuchwałe przedstawienie sprawy gotowy, czy widzieć w tym chęć zatajenia owej zuchwałości. Ciekawe jak to przedstawi (może już przedstawiła?) na przykład Gazeta Wyborcza, bo The Guardian to taki tutejszy odpowiednik. Na marginesie zaskakujące, że wiara.pl robi sobie przegląd prasy akurat z lewicowego Guardiana, bo to nie pierwsze źródło o tym donoszące (sam The Guardian powołuje się na New York Times). Nigdy nie prowadziłem portalu informacyjnego, ale wydaje mi się, że czerpanie pełnymi garściami z otwarcie wrogiej lewicowej prasy i ewentualne pomijanie wypowiedzi, które dla naszego czytelnika byłyby zbyt szokujące, to złe podejście.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 10:02
19 marca 2021 14:12

A, zaskoczyło mnie jeszcze, że przytoczone zuchwałe cytaty pochodzą od profesor historii z Villanova University w Pennsylvanii, czyli innej katolickiej uczelni, prowadzonej dla odmiany przez oo. Augustian. Niezła humanistyczna presja na szefostwo...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @beczka 19 marca 2021 12:16
19 marca 2021 14:31

"Kiedy odezwą się indianie? Skoro murzyni podnieśli łeb, to czemu czerwonoskórzy milczą? Czy są gorsi i nie zasługują na kolejne 100mln$ od zakonników?"

Na razie odzywaja sie oburzeni reprezentanci mas ludowych:

Portland anarchist: 'We don't want Biden, we want revenge' | The Oregon  Catalyst

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 14:33

Kiedy Jezuici wyzbedą się agentów masonskich w swoim zakonie. A tego rodzaju  dzialania o ktorych jest mowa to jest juz jawna współpraca z masonerią.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 19 marca 2021 10:43
19 marca 2021 15:05

Wszystko  mozliwe...

...  "prawo  bezspadkowe  447"  nie  wypalilo,  "nowy  lad"  idzie  jak  krew  z  nosa,...  to  teraz  cwaniaki  ustawiaja  sie  z  "jezuitami"...

...  licze,  ze  w  Polsce  ten  ZLODZIEJSKI  PRZEWAL  nie  przejdzie  !!!...  jeszcze  nie  teraz  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 11:07
19 marca 2021 15:10

Ogromnie  potrzebnie  !!!

Sam  wpis  genialny,...  a  zadawanie  tytulowego  pytania  ze  wszechmiar  wrecz  KONIECZNE  i  niecierpiace  zwloki  !!!

zaloguj się by móc komentować


Maginiu @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 15:40

Jeżeli przyjrzymy się dokładniej, jak historycznie kształtowały się losy różnych grup - czy to etnicznych, czy rasowych, czy narodowych - w obszarze opanowanym przez obecnie  oskarżane o wszystko co najgorsze chrześcijaństwo - to twierdzenie, że czarne niewolnictwo w Ameryce było i nadal jest niezmytą największą hańbą  białego człowieka, to powstają duże wątpliwości jak to oceniać. I czy faktycznie właśnie nadszedł czas, aby biały człowiek zmył z siebie tę hańbę i zadośćuczynił potomkom pokrzywdzonych.

Jeżeli przyjrzymy się, jak żyli w Ameryce przez cztery wieki biali europejscy imigranci, z jakich powodów i w jakich warunkach emigrowali ze swoich miejsc zamieszkania w Europie, jakie - jako biała rasa - ponieśli koszty tej emigracji, to los afroamerykanów wcale nie wygląda na tym tle jako wyjątkowo okrutny i... nieludzki. Afroamerykanie jako niewolnicy byli towarem, ale każdy towar ma wartość. O ten towar- podobnie chociażby  jak o zwierzęta hodowlane - trzeba było zadbać, zapewnić im warunki do przeżycia. A to robił ich właściciel. Biali przybysze - wpierw jako kolonizatorzy, a potem jako imigranci nie mieli właściciela, sami musieli zapewnić sobie choćby jakiekolwiek warunki do przeżycia. Obydwie grupy przybyszów do Ameryki w swoich rdzennych terenach cierpieli niesłychaną biedę, trwały tam ciagłe walki - w Europie wojny, w Afryce walki plemienne. Owszem - funkcjonowały elity - które podtrzymywały dla zysków  i grabierzy wojny w Europie, i istniały elity które organizowały dla zysków wywóz czarnych do Ameryki. Owszem -  to w większości były białe elity. Ale pasożytowały na obu grupach - białych Europejczykach i czarnych Afrykanach. Można powiedzieć, że pasożytował na nich nie biały człowiek, ale pieniądz.

Nie chce być posądzony o cynizm  lub rasizm - ale naprawdę trudno ocenić, która z tych grup historycznie rzecz ujmując najwięcej cywilizacyjnie straciła, a która najwięcej zyskała - zwłaszcza  w odniesieniu do sytuacji na rdzennych  terenach pochodzenia. To złożony problem, a w obecnej sytuacji totalnej krytyki  tradycyjnych wartości wiemy właśnie, jaki werdykt jest jedynie możliwy.

Przy okazji - jest świetny portal z archiwalnym zdjeciami  ( https://www.shorpy.com/) , parę zdjęć chciałbym tu podrzucić  dla zilustrowania jak to kwitła i szalała w USA supremacja białego człowieka.  Zdjęcia ilustrują nam historię już ponad 170 lat wstecz - szklana płyta o wymiarach 7x5 cali w swojej rozdzielczości jest bezwzględna w najdrobniejszych szczegółach. Nie oszukuje Photoshopem...

https://www.shorpy.com/node/32

https://www.shorpy.com/node/1470

https://www.shorpy.com/node/2596

https://www.shorpy.com/node/904

https://www.shorpy.com/node/23211

https://www.shorpy.com/node/1608

https://www.shorpy.com/node/5661

https://www.shorpy.com/node/18199

https://www.shorpy.com/node/20303

https://www.shorpy.com/node/3126

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maginiu 19 marca 2021 15:40
19 marca 2021 15:57

To są właśnie zdjęcia ilustrujące New Deal Roosvelta, niebawem tak będzie u nas. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 16:39

Masoni masonami,ale J.Attali w swojej publikacji "Żydzi,swiat,pieniadze",pisze ,że jego rodacy byli bardzo aktywni w handlu niewolnikami między Afryką a Karaibami...

zaloguj się by móc komentować

klon @beczka 19 marca 2021 12:16
19 marca 2021 16:41

Czerwonoskórzy i Inuici "rządzą" w Kanadzie.

zaloguj się by móc komentować

buholz @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 16:42

"Zanim przeczytałem, co tam jest napisane, zwróciłem uwagę na widoczne po prawej stronie uśmiechnięte główki. Pod każdą kryje się felieton, czyli synekura dla osoby, która zapewne ma jakieś zasługi. Nie wiem dla kogo i dla czego, ale to nie jest aż tak bardzo istotne. Sama ta formuła jest odstręczająca. Jacyś ludzie, o których nikt nigdy nie słyszał, albowiem ich osobowości są obłe i niezauważalne,"

Projekcja pańska (rzutowanie własnych cech na innych, prymitywizując pojęcie) :(

Czuję się rozczarowany drogi panie, nie powiem, boleśnie. Byłem święcie przekonany, żeś człowiekiem jest niezwykłej kultury osobistej. Inteligentnym, oczytanym, a również przyzwoitym... Rozczarowałeś... Nie tym jednak, żeś kulturę osobistą utracił, czy przyzwoitość, bo nadal wierzę, że cechy te posiadasz – w coraz większym co prawda uśpieniu – a jedynie „gumki emocjonalne” ci puściły!!!

Ciekaw jestem, co pan czuje przeglądając się w lustrze?

Nie zbiera się panu na wymioty?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @buholz 19 marca 2021 16:42
19 marca 2021 16:46

Nie, przeglądając się w lustrze czuję wyłącznie zadowolenie

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Maginiu 19 marca 2021 15:40
19 marca 2021 16:46

Piękne zdjęcia. To wszystko prawda dla imperium nie ma znaczenia czy wkorzystuje białego czarnego skośnego czy czerwonego - liczy się zysk i tania siła robocza.

Ważny wpis.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 15:57
19 marca 2021 18:27

Absolutnie  mozliwe,  ale...

...  oby  tym  razem  okazal  sie  Pan  zlym  prorokiem,...  a  zdjecia  wstrzasajace  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 20:16

Kosciołowi (a w zasadzie konczącym "państwową" edukację" kandydatom do seminariów, ktorzy później bęą czlonkami rozmaitych zgromadzeń zakonnych, albo kierować instytucjami kościelnymi, w tym medialnymi) narzucona została taka własnie optyka.

To samo stało sie w przypadku tzw. wyprw krzyzowch. Ze niby ci fanatycy spod zmaku krzyza najechali Bogu ducha winnych Arabow w Azji Mniejszej., ,a bardziej szczególówo w Palestynie, a jeszcze bardziej w Ziemi Swietej, chociaz ta ostatnia nie jest  precyzyjną lokalizacją, jako ze nie wszystkie wyprawy tam dotarły.

Otóz nikt sie nie zająknie dlaczego w ogóle powstała inicjatywa z0rganizowania takich wypraw ze strony chrześcijanskich królestw europejskich i Bizancjum. .

Na przełomie x i XI wieku w Egipcie i P)alestynie emirowie arabscy zaczęli na skalę masowa niszczyć metodycznie obiekty kultu chrześcijańskiego. Wszystkie jak leci, na czele  ze zburzeniem w Jerozolimie bazyliki Grobu Pańskiego i rotundy Anastasis.

Był to wiec  rodzaj samoobrony świata chrześcijańskiego.

Ale óz takiego  w tzw. powszechnym odbiorze kojarzy sie przecietnemu wspólczesnemu unioeuropejczykowi po tzw. maturze i tzw. studiach wyzszych z hasłem "wyprawy krzyżowe"?

Le[iej nie pytać.

We wstepie do jednego ze swoich blogowych tekstów przytoczylem tzw. powsechny stopień swiadomosci w kwestii Galileusza. W kadej kwestii odnoszącej się do historii Kościoła Chrystusowego napotykamy taką wykoślawioną w jedną wiadomą stronę kliszę.

to juz trzy wieki nieustannej kampanii propagandowej ze strony świata heretyckiego wspomaganego przez wyznawców Starego Przymierza.
Co prawda Stare Przymierze okazało się być niewystarczającym na nadchodzace czasy, a ponadto zostalo wyinterpretowane :na odwyrtke", totez Najwyższy zastapił je  Nowym Przymierzem. Ale zeby ratować "waznośc"  tego poprzedniego, wcale nie tak znów dawno utworzono interpretację, że dla wyznawców z pewnego plemienia (etnosu) ważne jest nadal to stare, a nowe to tylko dla wszystkich innych spoza tegoż etnosu. Interpretacja ta ma słabą stronę, gdyż mimo iż Nowe Przymierze nie dotyczy pewnego  tego etnosu, jest przez niego konsekwentnie i z całą moca zwalczane. Z grubsza od dwóch tysiącleci

Coś tu więc chyba  jednak "nie pasi"z podaną wyżej  interpretacją, że każdy ma swoje Przymierze. No bo co to ich obchodzi, skoro to "nie ich cyrk i nie ich ...", etc.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @stanislaw-orda 19 marca 2021 20:16
19 marca 2021 20:25

Zastanawiałem się dlaczego z aż taką zaciekłością  Nowe Przymierze jest  przez w.w. etnosa zwalczane i wyszło mi że to dlatego że -nie przyjęte- odbiera im prymat,wybraństwo .(przypowieść o dzierżawcach winnicy).

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @stanislaw-orda 19 marca 2021 20:16
19 marca 2021 20:25

Zastanawiałem się dlaczego z aż taką zaciekłością  Nowe Przymierze jest  przez w.w. etnosa zwalczane i wyszło mi że to dlatego że -nie przyjęte- odbiera im prymat,wybraństwo .(przypowieść o dzierżawcach winnicy).

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @glicek 19 marca 2021 14:10
19 marca 2021 22:38

Ale dlaczego ktokolwiek miałby przepraszać? Akurat w płn-zach Kanadzie nie było walk z Indianami.Zrobili zebranie wodzów i najstarszy powiedział:''Z białymi nie walczyć ,bo oni wiele dobrego dla nas zrobią''

''Indian Reserve'' to nie rezerwaty ,to ziemia przeznaczona tylko dla indian,nienaruszalna.Teraz przegięcie idzie w drugą stronę wszędzie są tablice z nazwami indiańskimi i angielskimi. ''First Nations'' nie płacą podatków,dostają co miesiąc czeki rządowe i co 5 lat samochód, mają swoją odrębną policję  (Tribal Police).

Tyle tylko że oni nie znali pisma...

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
19 marca 2021 23:30

Nam też należy się sowite odszkodowanie i powołuję się tutaj na pracownicę MHŻP, która w roku 2014 takk wspominała handel swoich przodków niewolnikami pozyskiwanymi z naszych terenów jeszcze przed uzyskaniem przez Polskę chrztu. Wspomniana niżej wystawa dotyczyła lat 960–1500.

"Niewolnicy zyskiwali największą wartość, gdy udało się w Verdun lub w Wenecji poddać ich bardzo skomplikowa­ne­mu zabiegowi kastracji. Była duża śmiertelność, ale jeśli przeżyli, w Kordobie byli sprzedawani z zyskiem 1350 proc. - wyjaśnia Kalina Gawlas, kuratorka galerii Pierwsze Spotkania w MHŻP. "

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Maginiu 19 marca 2021 15:40
19 marca 2021 23:42

Szkoda jest, że dziś takich zdjęć nie robią.

P.S.

t.j. robią tak jak zakładanie majtek przez głowę.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Maginiu 19 marca 2021 15:40
20 marca 2021 00:17

Ameryka... Wymarzony raj... Wstrząsające te zdjęcia. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
20 marca 2021 00:26

Misje katolickie: walka o monogamię dożywotnią /za czym szło umocnienie własności prywatnej, indywidualnej/, walka z zemstą rodową /kwestia nowego prawa, ponadrodowego/, walka z niewolnictwem. Z tym ostatnim walczono dość ostrożnie, by nie powodować natychmiastowej klęski uwolnionych. /ale i tak często zdarzało sie, że uwolnieni niewolnicy decydowali się na pozostanie u ich byłego już właściciela/. Akurat jestem przy artykułach Konecznego /z nich powyższa wiedza/ - są szalenie interesujące i też akurat napisałeś dzisiaj o tych jezuitach. 

Ale, o ile pomnę, potępienie niewolnictwa przez Kościół Katolicki nastąpiło dużo wcześniej, niż ten początek XIX wieku, co to jezuici się za niego będa finansowo kajać.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @tadman 19 marca 2021 23:30
20 marca 2021 00:29

I jeszcze podatków nie płacili /unikali płacenia/, gdy osiedli w Rzeczpospolitej. Ktoś to kiedyś żydom wyliczył i była to suma oszałamiająca. 

Zatem mamy mocne asy w negocjacjach, tylko nie mamy graczy...

zaloguj się by móc komentować


tadman @KOSSOBOR 20 marca 2021 00:26
20 marca 2021 09:56

Chociaż nie ma zdjęć z tego okresu to owe 1350% może dać wyobrażenie jak troskliwie traktowano tamtych niewolników i jaki był ich odsiew.

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 20 marca 2021 00:29
20 marca 2021 10:21

Voila,...

...  wszystko  w  temacie,  tylko  graczy  NIE  MA  !!!

 

Oooo,  pardon...

...  sa...  Lewandowski  Robcio  jest  !!!   Wlasnie  BANKSTER  Morawiecki,  tzw.  "nasz  premier"  -  "wywalczyl  telefonicznie"  u  Makreli  jego  wyjazd  na  Wembley...  tylko  patrzec  jak  malzonka  "wolna  krowa"  zacznie  "nowy  lad"  prezentowac,  bo  sa  z  "promocja"  tej  sciemy  narodowi  WIELKIE  problemy  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 19 marca 2021 10:22
20 marca 2021 18:35

<<oni na tym targu w Stambule odyskali wolność dzięki żydowskim pośrednikom, którzy ich tam kupili i sprzedali dalej, gdzieś do Persji czy Egiptu>>

HAHAHA, kto by nie chciał - all inclusive i do tego na kredyt ...nie płacili przed wyjazdem "pod palmę".

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Zawierucha 20 marca 2021 18:35
20 marca 2021 22:32

... na kredyt ...

HAHAH

taki zachwyt.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować