-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kiedy Bartosiak nasra w fortepian czyli o sposobach zarabiania na Rosji

Dowcip o fortepianie już opowiadałem, ale jeszcze go przypomnę. Oto dwóch białych oficerów przepija na emigracji w Paryżu resztki ocalałe z pożogi rewolucyjnej. W końcu jeden, oszalały z tęsknoty, mówi do drugiego – nie wytrzymam, chyba pójdę i nasram w fortepian. Na co drugi – zostaw, nikt cię tu nie zrozumie. Nigdy dość przypominania tego żartu, albowiem obłęd dotyczący Rosji i metod jakie Rosja stosuje w komunikacji ze światem zamiast maleć i stygnąć, narasta i robi się coraz bardziej gorący. Już wszystkie chyba tygodniki prawicowe zatrudniły na tym odcinku największe autorytety, z prof. Nowakiem włącznie, by tłumaczyć maluczkim czego to też pojąć nie możemy w tej niezgłębionej Rosji. To jest obłąkanie z jednej strony, a z drugiej skok na kasę. Nie ma to bowiem, jak powtarzany ciągle bełkot o Iwanie Groźnym, Piotrze I, polityce Niemców wobec Rosji i tych wszystkich nic nie znaczących kalkach, którymi próbuje się Rosję usprawiedliwiać. Bo do tego się to sprowadza. W imię honorarium za wywiad lub artykuł w tygodniku, czytelnik otrzymuje zestaw przemyśleń, służący do usprawiedliwiania zbrodniarzy. No i do podtrzymywania fascynacji siłą, bezwzględnością i okrucieństwem. Na koniec zaś zawsze dodaje się tę samą konkluzję – że Rosja musi się nawrócić, bo tak powiedziała Matka Boża w Fatimie. No, ale ona nie powiedziała, że sama to załatwi przy pomocy Trójcy Świętej. Rosja musi się nawrócić poprzez kogoś. Jak chcecie ludkowie nawracać Rosję, kiedy wszyscy piszecie poematy opiewające sranie w fortepian?

Dawno, dawno temu gazownia i inne media próbowały wypromować książkę Mariusza Wilka zatytułowaną Wilczy notes. Było to niemożliwie, do zgrzytania zębami, pretensjonalne piśmidło o Sołowkach, na które wybrał się autor, by tam pomieszkać trochę i poszukać inspiracji. Ta słusznie i całkowicie zapomniana książka może uchodzić dziś za symbol bełkotania o Rosji, a ja zapamiętałem sobie wskazówki jakiegoś mędrca, który radził autorowi, by zamieszkał w Rosji, bo ona daje pisarzom chleb do końca życia. Z tego co wiem, pan Wilk wrócił do Polski i spokojnie gdzieś mieszka, nie zawracając sobie głowy Rosją. Myśl ta – że Rosja da autorowi chleb do końca życia – funkcjonuje jednak w najlepsze. I wielu w to wierzy. Piszą ludzie ci głębokie analizy, którymi dokładnie tak samo, jak Rosjanie sraniem w fortepian, próbują kokietować bliźnich. Udając przy tym, że za ich słabieńkim bełkotem, kryje się jakaś niezgłębiona i mroczna tajemnica. Nic się tam nie kryje poza niewiedzą i celowymi przeinaczeniami dotyczącymi historii Rosji. Nic się tam nie kryje poza głupkowatymi interpretacjami kwestii oczywistych i prostych. Rosją rządzą gangi stymulowane z zewnątrz, które czynią życie w Rosji piekłem. I to jest rdzeń tak zwanej rosyjskiej tradycji. Nie jest prawdą, to co piszą różni farbowani mędrcy, że Rosję mogą pokonać tylko sami Rosjanie. Może ją pokonać każdy, o ile w sprawę nie włączy się jakaś organizacja finansowa z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, albo USA. Demonizowanie zaś Rosji jest po prostu działalnością agenturalną, lub misją pożytecznych idiotów, jak wszystkie postawy wobec tego kraju wykluczające jego nawrócenie.

Dziś z rana przeczytałem, że koncern Renault przekazał swoje rosyjskie aktywa państwu Putina, liczy też na to, że je odzyska w ciągu sześciu lat. To jest właśnie najbardziej charakterystyczne dla Rosji, wsparcie zagranicznych organizacji finansowych, które liczą, że otrzymają ogromne zyski i za to będą popierać i kryć wszystkie zbrodnie jakiś na miejscu dopuszcza się reżim, albo też będą w tych zbrodniach uczestniczyć. Istotne pytanie brzmi, czy świat wolności, demokracji i dobrobytu może wypracować jakiś mechanizm, który futrowanie Rosji unieważni. Na razie nie, albowiem mądre głowy w Polsce i na zachodzie zajmują się rozgryzaniem problemów dotyczących wpływu kultury wielkiego stepu na Rosję, albo omawianiem szczegółów panowania Piotra I, zapominając przy tym, że Piotr nie pojechał na zachód po to, by uczyć się odlewania armat, ale po coś zgoła innego. Na taką konstatację jednak żadnego polskiego uczonego nie stać. Chce on bowiem ocalić wszystkie idiotyczne mity i memy, jakie świat wyprodukował na temat Rosji, a do tego dołożyć do tego zbiorku kilka własnych. Postawienie kwestii jasno – Panowanie Piotra I, to panowanie Holendrów, nie wchodzi w grę, albowiem burzy cały ustalony porządek akademicko-publicystyczny, do jakiego ludzie przywykli, choć przecież prawda ta leży przed oczami wszystkich. Renault przekazuje swoje aktywa Rosji, albowiem liczy, że Rosja będzie po wojnie potrzebować partnera na zachodzie. Nie w Chinach, ale na zachodzie właśnie. No i partnerem tym spodziewa się zostać Francja. Sytuacja więc rozwijać się będzie jak zwykle. Jeden z krajów Europy będzie futrował potwora, który potem zaatakuje Europę wschodnią. Winą zaś za okrucieństwa popełniane w czasie wojny obarczy się żyjącego w XII wieku Czyngis Chana. Inne analizy Rosji, jej dziejów i wpływu jaki wywiera na Polskę oraz kraje byłej Rzeczpospolitej nie są potrzebne. Są wprost zawracaniem głowy. Jeśli więc chcemy pokonać Rosję, a potem ją nawrócić, zróbmy coś, by nasi partnerzy z zachodu nie podtrzymywali pieniędzmi jej pozycji i nie obiecywali Rosjanom czegoś, czego nigdy nie będą mogli im dać. Czy w naszych czasach coś się zmieni? W Niemczech jest szansa na zamianę rządu, ale czy republikański obłęd we Francji, która spodziewa się zostać najważniejszym partnerem Rosji, może zostać zatrzymany? Jeśli analitycy chcą dziś powiedzieć coś istotnego, a nie tylko z błogą miną srać do fortepianu, powinni się zająć analizą stosunków we Francji, wszystkich podstępów, zaniechań, kruczków prawnych, wymuszeń jakie francuska polityka stosuje by utrzymać swój wpływ na Rosję.

Teraz ważne pytanie czy wobec tak postawionej kwestii – Rosja zawsze ma patrona na zachodzie – bezpieczeństwo Europy Środkowej może być zagwarantowane? Tak, o ile Rosja zostanie podzielona. No i nawrócona. Pierwszy etap podziału niebawem się dokona – Ukraina na trwale zostanie oddzielona od rosyjskich wpływów, a Brytyjczycy i Amerykanie będą tam inwestować. Czy Francuzom wystarczy siły, pomysłów, sprytu, bezczelności i podstępów, by zniwelować wpływ tych inwestycji na wschodzie? Mam nadzieję, że nie. No, ale czas pokaże. Pokaże on także gdzie Francja szukać będzie sojuszników dla swojej polityki.



tagi: pisarze  wojna  rosja  pieniądze  europa  francja  publicyści  uczeni  renault 

gabriel-maciejewski
16 maja 2022 10:32
57     4433    15 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 10:52

(...) radził autorowi, by zamieszkał w Rosji, bo ona daje pisarzom chleb do końca życiia.

Tak jak Gumilowowi, Mandelsztamowi, Majakowskiemu, i wielu innym. A wróć, Cwietajewej nie dała, aż się z tego biedaczka powiesiła. No, ale podobno wyjątek potwierdza regułę.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 10:54

 Pan wielokrotnie opisywał żelazny sojusz Francji i Imperium Osmańskiego . Z Francji jechały armaty i kadra oficerska, z Turcji pieniądze. Turcja została przystopowana najpierw traktatem Karłowickim a potem powoli kawałkowaniem Bałkanów. Teraz jeśli Anglosasi serio chcą kolejnego żelaznego sojusznika Francji wykasować powinniśmy spodziewać się serii kreacji ruchów narodowowyzoleńczych w Moskowii.  Jak patrzę na mapę to z ekonomicznego punktu widzenia morze Azowskie powinno być wewnętrznym Ukraińskim co by zabezpieczało zakotiwczenie Ukrainy nad M.Czarnym.To wszkak od zdobycia Azowa w tym rejonie Moskale zaczęli swój marsz do pokonania Turcji.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 16 maja 2022 10:54
16 maja 2022 10:58

Tak, ale Rosja jest płytka jak kałuża. Nie ma tam żadnej treści poza tą sprowadzoną z zachodu, stąd trudniej znaleźć propagandowe uzasadnienia dla ruchów odśrodkowych

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 16 maja 2022 10:52
16 maja 2022 10:58

Ludzie dalej wierzą w takie rzeczy

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 11:10

>>> Teraz ważne pytanie czy wobec tak postawionej kwestii – Rosja zawsze ma patrona na zachodzie – bezpieczeństwo Europy Środkowej może być zagwarantowane? Tak, o ile Rosja zostanie podzielona. <<<

Może w trochę innej formie powtórzę to, co napisałem u Magazyniera, pod jego ostatnim tekstem.

Stukaliśmy tutaj, że gra toczy się o nową globalną architekturę bezpieczeństwa. Proszę się zastanowić, jaka globalna architektura bezpieczeństwa satysfakcjonowałaby Anglosasów?

Ano taka, gdyby udało się zmienić wektor agresji Moskwy i przestawić go z Zachodu na Wschód. Wtedy Chiny byłyby blokowane nie tylko od Oceanu ale także z drugiej strony od północy. Albowiem tylko Moskwa może stworzyć taki drugi front. Żaden inny kraj nie ma takiego potencjału, ani Kazachstan ani tym bardziej Mongolia (wolne żarty!).

Aby to byłoby możliwe trzeba odepchnąć Rosję jak najdalej na Wschód i jeszcze lepiej od Morza Czarnego, czyli zdetonować ją przez sankcje. Myślę, że sankcje dla Anglosasów są równie ważne jak wygrana Ukrainy. To są naczynia połączone, które umożliwiają "detonację" obecnej Federacji i maksymalnie jej cofnięcie na Wschód. Dla mnie całkiem do pomyślenia jest to, że nad Morzem Azowskim i Czarnym powstanie państwo kozackie na ten przykład a nad Kaspijskim odrodzi się Czeczenia. Zaś Ukraina będzie gwarantem nowego ładu nad Morzem Czarnym i nie tylko.

Natomiast wydaje mnie się, że z wyżej podanego powodu, nie będzie całkowitego rozpadu Moskowii, poza jej odepchnięciem od zachodu oraz południa Europy i przewektorowaniem na Daleki Wschód.

Takiej „zdetonowanej” Moskwie zdetonowanej zostanie złożona oferta, tak jak Amerykanie złożyli ją Japońcom, pod warunkiem, że będzie gotowa działać w sojuszu, gdy wolność (zwał jak zwał) handlu pacyficznego zostanie przez Kitajców zagrożona.

Otóż wydaje mi się, że wojna na Ukrainie daje taki potencjał do zrealizowania tego scenariusza. Kończąc Moskwa ma światu jedną rzecz do zaofiarowania. Zamiast być żandarmem Europy musi się zgodzić być żandarmem Chin.

Według mnie o to biega.

Czy to się zrealizuje, to się zależy od determinacji Anglosasów, aby Europa przyłączyła się do skutecznych sankcji przeciw Moskwie. W innym wypadku będziemy mieli międzywojnie z lekką przewagą po naszej stronie, bo nie ma wątpliwości, że Ukraina wygra ale jak stukałem wcześniej sama wygrana Ukrainy bez detonacji Moskwy niczego nie rozstrzyga. Pozostawia sprawy w zawieszeniu. Co dzisiejszym tekstem pokazuje Coryllus.

Dlatego uważam, że polską racją stanu jest współpraca z Anglosasami i dążenie ze wszystkich sił do nałożenia jak najsurowszych sankcji, aby spowodować zapaść Moskowii i przemodelować jej zachodnią i południową granicę. Tylko taka zmiana granic i postawienie na straży tych granic obecnych państw z dawnej RON’u umożliwia zmianę optyki Moskwy a nam bezpieczeństwo. Bez sankcji to się nie uda.

Sama wygrana Ukrainy, co po raz kolejny punktuję i jak słusznie zauważa Coryllus nie wystarcza.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 16 maja 2022 11:10
16 maja 2022 11:15

Oczywiście, że nie. Odepchnięcie Rosji od europejskich mórz, pozostawienie jej łączności z Londynem przez Archangielsk, to sprawa najważniejsza. I przestawienie wektora, jak mówisz, na wschód

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 11:17

Co jakiś czas wraca przedwojenny cytat "Niemiec zabije tylko nasze ciała, Rosjanin - dusze". Nie lubię go, bo sugeruje, że kacapia działa na poziomie duszy właśnie, a nie ciała.  Wbrew intencji autora (chyba?)  nobilituje to w pewien sposób ruskich. A przecież oni przychodzą zabijać, gwałcić i okradać, a na koniec narobić w fortepian. Subtelności ducha mają głęboko gdzieś.  Dusze (i rozum) to, jak widać, zabija ich forsa pompowana na zachód.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 16 maja 2022 11:17
16 maja 2022 11:21

To jest kolejny mem, autorstwa Józefa Mackiewicza, który uwielbiaja powtarzać nasi prorocy mniejsi. Sami nie potrafią obronić niczego co napisali, więc posługują się obsesjami Mackiewicza. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 10:58
16 maja 2022 11:24

Te ruchy odśrodkowe już są i podobno się zaczęły bez żadnej wielkiej ideologii. Otóż gubernatorowie, aby utrzymać się u władzy kumulują dobra, które są wytwarzane w okręgu im powierzonym i nie puszczają dalej w obieg wewnątrz Federacji. Tak czyni np. Stawropol ze swoim cukrem. Na skalę Federacji zaczynają pękać łańcuchy dostaw. Stąd tylko parę kroków i są stworzone warunki do powstania udzielnych organizmów.

Moskowia przecież nawet gwoździe sprowadzaja zza granicy, eh!

Poza tym powstał tam już jakiś ruch, który widzi Moskowię jak związek bardzo autonomicznych okręgów, podzielonych według nacji i języków. Za czasów propagandowych sukcesów Putina, to była mrzonka. Przy obecnej sytuacji i coraz mocniejszym działaniu sankcji, ta propozycja może mieć jakiś potencjał.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 16 maja 2022 11:24
16 maja 2022 11:27

Okay, w ten sposób to może popękać, ale co zrobią wtedy wszyscy miłośnicy kultury i literatury rosyjskiej? Gdzie się podzieją? 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 11:27
16 maja 2022 11:30

Samogon i kiszone ogorki zostana. To jest konkretna wkladka niesmiertelnej kacapskiej duszy. Bedzie sie to blakac po stepie razem z rzewna piosenka.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 11:31

1. Chiny już sę od Moskwy odcięły. I to samo przykazały swoim wasalom. Przykładem tego jest nagła epidemia koronawirusa w Korei Północnej oraz blokada Pekinu z tego samego powodu.

2. Ruchy narodowo-wyzwoleńcze w Moskowii powoli się wykluwają. To Ukraińcy w rosyjskojęzycznym necie publikują filmy o Tuwie (i tamtetejszej biedzie oraz nienawiści do ruskich), robią wywiady z opozycją wśród Buriatów i Dagestańczyków oraz przypominają, że Moskowia na śmierć wysyła wyłącznie ludy niesłowiańskie.

3. Opcja 1 walki Ukraińców (już dziś nieaktualna) to stan z 23.02.2022. Opcja 2 (aktualna na dziś dzień) to wyzwolenie Ukrainy w granicach określonych na mapach ONZ. Ale jest też opcja 3 (na razie nieśmiało przebąkiwana przez ukraińskich blogerów) - przyłączenie do Ukrainy obecnego obwodu Krasnodarskiego (czyli Kubania).

4. Co do Francuzów, to w końcu Macron zaproponował Zeleńskiemu, aby pozwolił Putinowi zachować twarz. Tym samym wyraźnie określił stanowisko Francji w obecnym konflikcie i wątpię aby zostało to wybaczone. Ukraińcy obecnie chcą rozstrzygnąć wszystko na polu boju.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 maja 2022 11:30
16 maja 2022 11:32

I znajdą się na to amatorzy...to jest dopiero nieszczęście

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 16 maja 2022 11:31
16 maja 2022 11:34

Ja na miejscu Macrona obawiałbym się czy Putin mu to wybaczy, bo potraktował go jak skompromitowanego przegrańca. Do Zełenskiego zaś poszedł by prosić o łaskę dla Putina

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 11:27
16 maja 2022 11:37

Pójdą na Syberię zgłębiać płycizny duszy Moskala a przy okazji będą ją zachęcać, aby Harbin stał moskiewski. Przecież Harbin założył car.

P.S. Stąd ważność tych sankcji. One powodują pękanie łańcucha dostaw i rozprzęganie się obiegu wewnątrz Moskowii.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 16 maja 2022 11:37
16 maja 2022 11:40

miało być: "rozprzęganie się obiegu gospodarczego wewnątrz Moskowii".

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 11:44

Przy okazji ujawniają się kolejni agenci. Nie tylko we Francji. Prezydent Przemyśla miał jednak nosa, co do Salviniego - włoskiego prawicowca. Oto news:

https://wpolityce.pl/swiat/598680-salvini-przeciw-rozszerzeniu-nato-czy-to-przybliza-pokoj

Dla mnie to ostateczna demaskacja tzw. całej europejskiej "prawicy" pożal się Boże!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 16 maja 2022 11:44
16 maja 2022 11:46

Tak, to ostateczna demaskacja. Całe szczęście on nie ma nic do gadania. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 12:14

Jeśli chodzi o Francję to jestem dziwnie spokojny.

Francja nie ma porządnego lewara ekonomicznego, jeśli się wywróci to nikt płakał nie będzie, nie ma własnego pieniądza, kluczowych dla gospodarki światowej, nie zastępowalnych na szybko w innym mocarstwie gałęzi przemysłu(może jedynie energia atomowa?, silniki lotnicze?).
Do tego ten ich pomysł żeby być oparciem dla Moskwy jest zabójstwem dla Imperium brytyjskiego, o ile brytyjczycy mogą zgodzić się(do czasu) na silne Niemcy i przymykać oko na ich wyskoki, to na takie coś nie zgodzą się nigdy. W dodatku Francja sama z siebie jest już słaba jako państwo, wystarczy iskra i powstaną tam ruchy odśrodkowe, przedsmak mieliśmy w trakcie covida, no i spalenie Katedry Notre-Dame też było znakiem. Na czym Francja(jako całość) chce oprzeć swoją doktrynę, na wieży Eiffla i zwłokach Lenina?
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 maja 2022 12:14
16 maja 2022 12:18

Na wolności, równości i braterstwie. Trzeba uważać, bo wydobywali się zawsze z największych kłopotów

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 12:23

Druga kwestia którą poruszyłeś, czyli zachowania elit wobec herezji komunistycznej i wobec kacapii w państwach zachodnich, to faktycznie ważna sprawa. Czy pojawią się tacy co będą chcieli zerwać całkowicie z socjalizmem(tęczowym, czerwonym, czarnym itd.)?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 16 maja 2022 11:24
16 maja 2022 12:24

No żesz! Jak na ironię landyzację wymyślił wierny przyjaciel Moskowii, "który pucuje śniedź pomników na wieczną chwałę i pamiątkę pruskich kaprali Fryderyków" (cytat z Garnczarka). Cesarstwo znowu strzeliło sobie w ... nie powiem co.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 16 maja 2022 11:31
16 maja 2022 12:27

Jest też opcja 4: Legion wolna Rosja i rosyjscy antyputionwcy na ukraińskich tankach. Co ciekawe nie ma tam miejsca dla Nawalnego, przynajmniej wg Fejgina.

Obejrzałem kilka filmików Gonczaruka. Niestety efekciarz, ekspresjonista. Przesadza bo ma parcie. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 12:18
16 maja 2022 12:28

Tylko, że przez swoją politykę palenia mostów i spalonej ziemi utracili wszystkich pobocznych sojuszników poza Moskwą. Do tego stali się synonimem obciachu, Niemcy przynajmniej stworzyli mit solidności, a oni żabie udka.
No, ale zobaczymy.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 16 maja 2022 12:24
16 maja 2022 12:50

na ironię landyzację wymyślił wierny przyjaciel Moskowii...

 

 znaczy się elity polityczne w zachodnich strefach okupacyjnych Rzeszy Niemieckiej?

Pragmatyka polityczna tamtych lat wskazuje na zasiedziały naród prawniczy ze Wschodniego Wybrzeża. Nastała 'zimna wojna' czo robić? Germans to the front!   Jak zapobiec silnemu scentralizowanemu państwu prusko-niemieckiemu? Federacja landów jako remedium na zakusy 'wiecznych firerów'.

W trakcie doświadczeń kowidowych taka struktura pomagała wyhamować zakusy statystów-totalistów w strukturach władzy. 

Czy obecnie ma jakiś wpływ na decyzje kanclerza Scholza?

Wyniki wyborów w trzech landach od czasu 'wojny Putina' nie daje jednoznacznych argumentów poparcia polityki obecnej koalicji.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Pioter 16 maja 2022 11:31
16 maja 2022 13:11

Ad 1. przekorni w sieci [niemieckojęzycznej] interpretują jako przystąpienie Chin do kryzysu ukraińskiego po stronie Moskowii. Lockdown w Szanghaju paraliżuje łańcuchy dostaw do 'pasożytniczego' pierwszego świata. Paraliż trwa dopiero kilka tygodni na efekt ofiar współbieżnych w naszej 'wspónocie wartości' należy nieco poczekać. Kowidoza to dobra wymówka. 

W Pekinie lockdown dotyczył szczególnie dzielnicy dyplomatycznej [tak nadawał DLF].

Czy Korea Północna faktycznie przechodzi fazę epidemii czy jest ofiarą innych manewrów? 

 

Jest konflikt pomiędzy 'pierwszym' i 'drugim' światem a 'trzeci' przygląda się i głosuje odpowiednio do klimatu chwili w ONZ  "za, przeciw czy wstrzymuje się od głosu".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 maja 2022 12:28
16 maja 2022 13:14

Wszystko przepieprzyli to fakt. Impresjonizm nikogo już nie rusza. Żarło, żarło bardzo długo, ale pora chyba, żeby zdechło

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 16 maja 2022 12:27
16 maja 2022 13:46

Obojętne jest czy w Moskwie będzie ekipa Putina czy ekipa Nawalnego. Wszyscy oni posługują się ukradzioną przez Piotra I doktryną polityczną Wielkiej Rusi (Rosji), w której nie ma miejsca na niedpodległą Ukrainę.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @saturn-9 16 maja 2022 13:11
16 maja 2022 13:47

Przez dwa lata oficjalnie nie było tam żadnej pandemii. A teraz nagle jest - mozliwe wyjaśnienie, że są jakieś umowy wojskowe podpisane z Moskwą i jest to jeden ze sposobów wymiksowania się z tego.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 14:21

Te rozważania odnośnie przyszłości Rosji i co z nią ma być mają pewną lukę. Mianowicie, brakuje odpowiedzi na pytanie, dlaczego obecna Rosja jest tak kompromitująco niewydolna w tym, o co zawsze uważana była za wydolną. Topornie wydolną, ale jednak wydolną. Mam na myśli wydolność wojskową.

Otóż najwyraźniej brakuje tam silnej ręki. Ale skoro jej nie ma, to przyroda próżni nie znosi i najprawdopodobniej Rosja jest już w stanie smuty przykrywanej wielkorosyjska tromtadracją. Prawdopodobnie rządzi tam sektor siłowy, a w nim liczni jego watażkowie na podobieństwo chińskich "panów wojny". Podobieństwo polega na tym, że wprawdzie toczy się wojna, ale nikt po ruskiej stronie, żaden watażka, nie jest zainteresowany jej celem strategicznym, ani osiągnięciami taktycznymi. Po prostu ta wojna służy "gospodarce magazynowej" i prywatyzowaniem jej zasobów.

Tu jednak przykra dla nich niespodzianka. Okazuje się bowiem (pola bitew Ukrainy pokazały), że Zachód odpłynął w siną dal w zaawansowaniu technologicznym i informatycznym tzw. pola walki. Odpłynął i dogonić go się już nie da. Przypomina to lata, w których Amerykanie odjechali z programem promu kosmicznego, Ruskie podjęły wyścig (Buran) i padły. Przede wszystkim dlatego, że nie potrafili wyrównać dystansu w badaniach podstawowych i w organizacji działania obejmującej rozpisania projektów na całą gospodarkę i całą naukę. Na pewne projekty wynalazki w stylu Akademgorodka nie nadają się, a gdy projekt jest rozpisany na całą gospodarkę, to nawet nie wiadomo co i u kogo ukraść, tj zarosjanić i jak oraz kim to zarosjanione poskładać.

Tu zwracam uwagę, że przy wszelkich różnicach, z Chinami jest podobnie. Mogą być wysoce efektywni w powielaniu wynalezionego, natomiast nie są w stanie prowadzić odpowiednio szerokich badań podstawowych i przez to ich wyścig ze zwłaszcza USA jest beznadziejny. Badąn podsatwowych nie da się prowadzić na szybko, czy na skróty. Tak samo Chiny mają w dziedzinie militarnej. Jednak tu zachodzi istotna różnica z Rosją, że Chiny nigdy nie wygrały żadnej wojny zewnętrznej. Moim zdaniem wojna jest u nich pojęciem z zakresu polityki skierowanej do wewnątrz; Tajwan jest na zewnątrz. Oni dobrze to wiedzą, więc na pewno nie zaatakują Rosji. Ona ich też nie, bo to grubo przerasta siły Rosji możliwe do skoncentrowania na tamtejszej granicy. Poza tym, Chińczycy w swojej wizji rasy panującej wcale nie chcą władać obszarami "niechińskimi". Oni chcą takie eksploatować strony gospodarki. Zwłaszcza finansowej. W tym Chińczycy są prawdopodobnie lepsi od wszystkiego, o co antysemicko posądza się żydów.

Dlatego nastawienie, czy raczej naprowadzenie Rosji na Chiny, czy odwrotnie jest moim zdaniem nieosiągalne w zakresie ewentualnej agresji deklarowanej, czy wykonywanej. Między nimi jest stan poczucia niemocy ze strony Rosji i stan niezainteresowania agresją po stronie Chin. Chiny Rosję wyssają, to po co się brudzić wojną? A technologię ssania zna każde cielę, że musi pokazywać łaskawość, a nie hardość. To nawet nieźle tłumaczyłoby zachowanie się Chin wobec wojny na Ukrainie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 16 maja 2022 14:21
16 maja 2022 14:27

Bez względu na to co się stanie, pozostaje problem - co zrobić z tymi 70 milionami słowiańskich Rosjan przebierających się przy byle okazji w mundury i udających zdobywców Berlina. Pozostałe 70 milionów podzieli się pomiędzy Chiny i Turcję

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 14:27
16 maja 2022 14:34

Na razie okazuje się, że są to tylko raszyści-onaniści. Ja zacznę się bać dopiero wtedy, gdy w Rosji ujawni się bunt pod hasłem: "dlaczego bierzemy w dupę nawet od Chachłów". Z tym, że taki bunt musieliby podnieść jacyś współczesni odpowiednicy bolszewików walcząc przeciwko Rosji, aby była zdolna walczyć na zewnątrz siebie. Niemcy przyślą takich zaplombowanym pociągiem?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 14:27
16 maja 2022 14:37

Pozostanie otworzyc dla nic Blue Oyster Club. Tam beda mogli sie przebierac i przy glosnej muzyce spozywac alkohol w ilosciach takich, ze nie do odratowania.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 16 maja 2022 14:34
16 maja 2022 14:57

Demaskacji ciąg dalszy - Niemcy nikogo nie przysłali żadnym pociągiem, oni tylko ten pociąg podstawili. Zleceniodawca był inny, a on dziś nie jest zainteresowany budowaniem w Rosji czegokolwiek. Chce, żeby Rosja została odepchnięta od mórz europejskich

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 maja 2022 14:37
16 maja 2022 14:58

Proponuję sieć taką w lokalach po McDonalds

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 14:58
16 maja 2022 15:08

Najlepiej od razu z metylowym spirytusem.

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 15:13
16 maja 2022 15:15

W tym sa dobrzy, jesli nie najlepsi. Zeby mialo kolorek i aromat, to mozna politury dobawic.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 16 maja 2022 14:37
16 maja 2022 15:23

> Blue Oyster Club

W temacie - jaki kraj, taki "Top Gun":

Ognisty ptak

Firebird | Official Trailer HD | 2022

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 16 maja 2022 14:21
16 maja 2022 15:46

Przecież nie chodzi o to, aby Moskwa wojowała z Chinami ale aby Chiny szachowała i na to są precedensy w historii (vide Harbin). Zresztą do małej wojenki chińsko-radzieckiej już raz doszło.

Natomiast co do nieskuteczności zewnętrznych kampanii Chin, to bym do końca się nie zgodził. Chińczycy lubią posługiwać się innymi. Dali na to dowody w historii. Najsłynniejszych z nich to najazd mongolski. W imię jedwabnego szlaku otworzyli sobie drogi przez Wielki Step dewastując na kilka dziesięcioleci drogę morską. Przecież stąd mamy odkrycie Ameryki przez przypadek.

To co jest pewne, to poszukiwanie przez Anglosasów rozwiązania, które by blokowały Chiny od strony lądu. Indie z powodu Himalajów się do tego nie nadają a Kazachstan z powodu demograficznych odpada.

Zresztą pożyjemy zobaczymy. Na razie Anglosasie prą na sankcję. Widać to po przysłaniu sekretarza skarbu USA Janet Yellen.

https://www.tvp.info/60201397/sekretarz-skarbu-usa-janet-yellen-w-polsce-spotkala-sie-z-premierem-mateuszem-morawieckim

 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 11:15
16 maja 2022 17:27

Ukraińcy już żartują z takiej odepchniętej Rosji - że kraj zmieni nazwę Z "Rossijskoj Fiedieraciji" na "Tayoschnuju Fiedieraciju" (związek tajgowy).

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 11:27
16 maja 2022 17:44

Wszyscy miłośnicy kultury i literatury rosyjskiej powinni przestudiować przykład kultury Jugosłowiańskiej albo podążyć za "russkim koriablom".

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @valser 16 maja 2022 14:37
16 maja 2022 18:06

:-))) sprawdziłem o co chodzi z tym Blue Oyster ; scenka z Akademii Policyjnej 

zaloguj się by móc komentować

valser @Zawierucha 16 maja 2022 18:06
16 maja 2022 20:39

jest to jakis pomysl. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Zawierucha 16 maja 2022 18:06
16 maja 2022 20:40

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blue_Oyster_(Saint-Petersburg,_Russia)

nie ma przypadkow. Proces zeslizgi i zaglady sie juz rozpoczal. Na Ukrainie. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Kuldahrus 16 maja 2022 12:14
16 maja 2022 21:22

Tam się szykuje przebudzenie regionów....i to chybcikiem.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 22:27

Ta Francja dużo inwestowała/grała. A to takie odpady z przesmyku z mórz.

:)

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 23:29

Ładne z tym "sraniem do fortepianu". To także było ćwiczone nie tylko w Paryżu, jak wiemy. Sowietom coś szczególnie fortepiany po domach polskich przeszkadzały... Mamy też rosyjską ruletkę i chlanie przez oficerów /carska Rosja, a czy teraz - to nie wiem/ stojących w otwartych oknach, tyłem do zewnętrza. I albo spadał i pagibł, albo nie i wówczas zyskiwał uznanie kolegów. No i te rzewne piosenki - fakt. 

Literatura rosyjska XIX wieku, czym mamy się zachwycać... Otóż /co znalazła PP/ w zasadzie niemal  wszyscy ci poeci i pisarze byli agentami Ochrany, z określonymi zadaniami. Nawet Turgieniew /w Paryżu był agentem wpływu, miał przyjaźnie do Rosji nastawiać paryskie towarzystwo/.

Teraz Rosja sama pokazuje, gdzie ma ową domniemaną głębię swojej duszy... 

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Drzazga 16 maja 2022 21:22
16 maja 2022 23:32

Łukaszenka nawołuje do zjednoczenia państw Organizacji Układu o Bezpieczeństwie Zbiorowym do walki z zachodem,co sugeruje że jak na razie z tym zjednoczeniem cóś cieniutko,tym bardziej że podczas głosowania w ONZ z tych państw tylko Białoruś głosowała za Rosją ,pozostałe wstrzymały się od głosu...D tej pory z tego układu wymiksowały się :Gruzja , Azerbejdżan i Uzbekistan . Sygnatariusze Traktatu wyrzekli się groźby użycia siły wobec państw trzecich,zatem Putin nie może wypowiedzieć wojny Ukrainie nie łamiąc Układu...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 12:18
16 maja 2022 23:35

Co do Francji - analitycy przewidują głód w północnej i płn.-wschodniej Afryce, na skutek świadomej polityki Putina /zboże, karmiące Afrykę,  nie wyjdzie z Ukrainy/. I Putin zapowiedział wielkie kłopoty Francji jesienią - chodzi o masową wielomilionową emigracje głodową z Afryki do Europy. Może to też jest powodem tych telefonów Macrona? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 23:45

Co do Francji - analitycy przewidują głód w północnej i płn.-wschodniej Afryce, na skutek świadomej polityki Putina /zboże, karmiące Afrykę,  nie wyjdzie z Ukrainy/. I Putin zapowiedział wielkie kłopoty Francji jesienią - chodzi o masową wielomilionową emigracje głodową z Afryki do Europy. Może to też jest powodem tych telefonów Macrona? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @DYNAQ 16 maja 2022 23:32
16 maja 2022 23:49

Białoruś ma systemy wojskowe zintegrowane z rosyjskimi. Jak na razie - B. kilka dni temu wysłała wojska na granicę z Polską, Litwą i Ukrainą. 

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Bialorus-wysyla-dodatkowe-wojska-na-granice-z-Polska-Litwa-i-Ukraina-8333899.html

A ich szef Sztabu Generalnego nosi piękne, polskie nazwisko: Hulewicz... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 16 maja 2022 23:49
17 maja 2022 07:01

Może jest krewnym piosenkarza Edwarda Hulewicza

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 16 maja 2022 23:45
17 maja 2022 07:01

Ja się spodziewam po Francuzach samych najgorszych rzeczy. Tak mi się zrobiło, jak wysłuchałem krótkiego wywiadu z ichnim generałem, co pojechał do Rumunii, żeby tam bronić NATO

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 17 maja 2022 07:01
17 maja 2022 12:00

Może, bo - jak zerknęłam - Edward urodził się na Wołyniu i ma dzisiaj 83 lata. Całkowite beztalencie wokalne. Zawsze był obciachem :(

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 17 maja 2022 12:00
17 maja 2022 12:04

Są tacy co uważają, że miał wielki talent :-)

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować