-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Karlica na ośle albo dlaczego nie można nakręcić dobrego, polskiego filmu?

Jak pamiętamy, w zeszłym roku Polska wystawiła swojego kandydata do Oskara i był to film „Sukienka” opowiadający o niskorosłej kobiecie zakochanej w kierowcy ciężarówki. W mojej ocenie całkowity absurd jeśli patrzeć na rzecz z punktu widzenia widza, któremu szarpie się nerwy o wiele bardziej wydumanymi emocjonalnymi szantażami. Film oczywiście przepadł, bo w Hollywood nikogo takie rzeczy nie interesują. W tym roku, człowiek, który nigdy nie powinien nakręcić żadnego filmu, albowiem nie rozumie on o co w filmie chodzi, czyli Jerzy Skolimowski, wystawił swoje dzieło zatytułowane „IO”. Film opowiada historię smutnego osiołka. Oczywiście nikt nie zwrócił na ten obraz uwagi, a Skolimowski, już na długo przed oskarową galą, mówił, że nagrody nie będzie. Zapewne po to, by przygotować naiwnych na ten nieszczęśliwy moment, jakim stało się ogłoszenie wyników głosowania.

Trzeba sobie zadać pytanie – po co polskie filmy w ogóle biorą udział w takich konkursach? Trudno to zrozumieć, ale jedynym powodem jest chyba to, że ludzie, których tu uważa się za zasłużonych, znanych i profesjonalnych, a którzy w Hollywood znaczą mniej niż meksykańska sprzątaczka, mieli ciągle te swoje pięć minut sławy wydłużające się w nieskończoność. Do tego należy dołożyć krytyków, którzy nie mogliby przecież żyć, gdyby Polska nie wystawiała filmów w konkursach. Wczoraj, przez pół dnia, TVP Info pokazywało krytyka Adamskiego, który jest takim samym krytykiem, jak Skolimowski reżyserem, a może nawet gorszym. Pan ten bełkotał coś w rejestrach, których w Hollywood w ogóle nikt nie słyszy, a on uważa, że to jest język właściwy do tego, by komunikować się z widzami.

Teraz mała dygresja, która jest niestety konieczna. Na tę całą galę nie zaproszono prezydenta Zełenskiego, choć Ukraina się o to starała. Nie zaproszono, albowiem jest on biały. Wojna zaś, którą Ukraina prowadzi z Rosją, jest wojną białych. I nie można im przez to współczuć. Widzimy więc na czym opierają się kryteria doboru filmów i tematów, które omawiane są w kuluarach festiwalu Oskarowego. Musi być o czarnych, albowiem tylko oni zasługują na współczucie i zrozumienia. Nie karlice i nie osły, im nie należy się nic. Jeśli zaś komuś się zdaje, że poprzez swój film wkracza w jakieś rejony emocji bardzo subtelnych, ten chyba oszalał ze szczętem. Film to prezentacja z gruba ciosanych postaw, które pokazywane są w politycznym świetle, na tle różnych, rzekomych problemów, ważnych dla współczesnego świata. O tym co jest ważne, a co nie decyduje ten kto płaci. Jest kilkanaście schematów sytuacji, które można pokazać w filmie i one są przenoszone w czasie i przestrzeni, przez różnych reżyserów, po to, by stworzyć wrażenie różnorodności. W sukcesie filmu pomagają wielkie budżety i zdecydowani oraz całkowicie oddani swojemu zajęciu aktorzy, którzy żyją na pograniczu szaleństwa kub zwyczajnie są chorzy psychicznie. No i najnowocześniejsza technika, ona też pomaga. Nawet jednak jeśli zgromadzimy te wszystkie elementy i użyjemy ich do zrobienia filmu, nie ma gwarancji, że będzie Oskar. Niemcom się udało dostać Oskara, myślę, że przez to iż film był ekranizacją całkiem niezłego tekstu, a lobby niemieckie w Hollywood jest dość mocne. Jeśli jakiś film robiony po taniości, dostaje Oskara, muszą być po temu ważne i wyraźne powody. W przypadku polskich filmów takich powodów nie było.

Wróćmy jednak do meritum. Filmy w Polsce kręci się po to, by utrzymywać lokalną czeredę fachowców i znawców, którzy nie mają szans na żadne nagrody i w ogóle na to, by ktokolwiek zwrócił na nich uwagę. Miotają się jedynie pośród słabych bardzo naśladownictw lub taniochy, a po wódce mówią, że tacy jak my laicy, gówno z tego rozumieją, bo chodzi przecież o pieniądze. No i oczywiście podkreślają, że oni wiedzą iż Oskar to mrzonki.

Zejdźmy teraz na samo dno piekła, czyli do miejsca gdzie wykuwają się strategie. Jest kilka ważnych, podstawowych założeń strategicznych, z których nie wszystkie da się rozpoznać i nazwać. Niektóre są tylko wyczuwalne intuicyjnie, a o ludziach, którzy potrafią je zastosować w praktyce, mówi się, że są geniuszami. Być może tak jest, ale ja uważam, że jeszcze większymi geniuszami będą ci, którzy je kiedyś precyzyjnie opiszą. Spośród najważniejszych założeń skutecznej strategii wymienię dwa. Pierwsze – nigdy nie zwracaj na siebie uwagi zbyt wcześnie. Kolejne dotyczy hierarchii i zasad, które obwiązują na terenie, gdzie zamierzamy odnieść sukces. Nie można w ogóle startować w zawodach, które są ustawione w sposób jawny, a do tego bardzo kosztowne. Takiemu startującemu bowiem wydaje się, że jest zawodnikiem, a w rzeczywistości jest publicznością. Lub wręcz tłem. Jak jest bardzo głupi, to będzie się ekscytował udziałem w zawodach i opowiadał, jak było świetnie, choć nagrody przecież nie dostał. Ważne jest jednak uczestnictwo. To nie prawda, ważne jest osiągnięcie sukcesu i zdobycie nagrody. Uczestnictwo jest nic nie warte. Jeśli zaś mamy świadomość, że nie uda nam się ta sztuka, nie możemy brać udziału w imprezie, bo to nas degraduje i skazuje na kolejne porażki. Bo się nie nadajemy po prostu i wszystko tam jest ustawione przeciwko nam. Żeby więc polski film zdobył jakieś autentyczne uznanie, musi być dystrybuowany poza festiwalami, bo one wszystkie są ustawione. W dodatku w sposób na tyle subtelny, żeby nikt nie wskazał tego wprost. To nie znaczy, że nie ma dystrybucji poza festiwalowej. Ona jest i należy to wykorzystać do zrobienia skandalu, który będzie się nakręcał w miarę jak środowisko filmowców wyrażać będzie oburzenie. I tu kolega Wacław podsunął znakomity pomysł. Należy zrobić film o tym, jak Karol Wojtyła walczył z pedofilami-konfidentami SB. Taki film promowany byłby za darmo, kupowany pokątnie wszędzie. Lansowany z każdej ambony, a koszt jego promocji i dystrybucji spoczywałby na naszych wrogach. Dlaczego taki film nie powstanie, a będą powstawały dalsze filmy Latkowskiego? Bo środowisko filmowców, które używa języka filmowców, czyli znanego nam dobrze bełkotu, prezentowanego wczoraj przez krytyka Adamskiego, przekona polityków, do których należy w tym wypadku decyzja, że to jest niepotrzebne. Film taki bowiem unieważni świat, w którym żyją ci ludzie i ich egzystencja stanie się bezsensowna. Nie będzie można już wtedy mówić o tym, że jak kolejny geniusz zrobi następnego roku film o karlicy galopującej na ośle w pogodni za kierowcą TIRA, to Oskar w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny będzie pewny. I tak się to kręci.

Jeszcze prośba mojego kolegi

Polski Związek Niewidomych Okręg Lubelski Koło w Rykach zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe na rzecz Koła.

 

Polski Związek Niewidomych w Rykach zrzesza osoby niepełnosprawne z dysfunkcją narządu wzroku, które z racji swojego inwalidztwa często żyją w izolacji. Organizujemy szkolenia, wycieczki, spotkania, które integrują osoby niewidome i słabowidzące w celu ich społecznej integracji, wyrównywania szans w dostępie do informacji, edukacji, zatrudnienia i szeroko pojętej aktywności społecznej a także w celu ochrony ich praw obywatelskich.

Efektem spotkań są min. oddziaływania psychologiczne, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, akceptacja niepełnosprawności, które mają ogromne znaczenie w przypadku osób niewidomych.

Dzięki przyjaznej dłoni ludzi dobrej woli możliwa jest realizacja naszych celów i zamierzeń. W imieniu naszego stowarzyszenia oraz jego członków wyrażamy głęboką wdzięczność za ofiarowaną pomoc i życzliwość.

Jeśli nie masz innej możliwości – można nam pomóc w działaniu przeznaczając 1,5 % podatku na PZN w naszym powiecie.

Krajowy Rejestr Sądowy - nr KRS: 0000007330

z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

Jeśli chcesz pomóc indywidualnie poniżej podajemy link do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Lubelski i numeru konta:

https://pzn.lublin.pl/podziekowanie-specjalne/

także z dopiskiem na cel: Koło w Rykach



tagi: nagrody  promocja  film  dystrybucja  pedofile  oskary  nędza  krytyka  karol wojtyła 

gabriel-maciejewski
13 marca 2023 08:37
28     2746    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 10:22

Po co tam polskie filmy? Po to, żeby robić tło. Ale popełnili faux pas bo powinien to być humanistyczny obraz o pedofilach i psychopatach. Jak mówi poeta: "Chapeau bas! Chapeau bas przed ludzką kondycją - woła psychopata". Równie dobrze można by to sparafrazować "Chapeau bas przed ludzką kondycją - woła humanista". Humanizm i jumanizm to "mesjanistyczna" misja polskiego kabarety morlanego nieopokoju. Tzn. chciałem powiedzieć polskiego filmu.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 10:26

"Żeby więc polski film zdobył jakieś autentyczne uznanie, musi być dystrybuowany poza festiwalami, bo one wszystkie są ustawione. W dodatku w sposób na tyle subtelny, żeby nikt nie wskazał tego wprost."

Tak. Propagować z ambony. Kultura faktyczna jest możliwa. Może jednak się uda. Są przecież filmowcy którzy robią filmy na festiwal w Niepokalanowie. 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 10:28

"Należy zrobić film o tym, jak Karol Wojtyła walczył z pedofilami-konfidentami SB." - pomysł rzeczywiście bardzo dobry. Jednocześnie uświadomiłem sobie, że jest całe mnóstwo takich pomysłów, takich filmów (książek) - widmo, które nigdy nie powstały i nie powstaną, choć leżą przed nami na ulicach i wystarczy się schylić. Nawet nie będę wymieniał tytułów, bo każdy tu je zna. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 11:00

Że zacytuję św. Igancego: "Módl się tak, jakby wszystko zależało od Boga, a działaj, jakby wszystko zależało tylko od ciebie." Oraz to: "Burza, która bez naszej winy przeciw nam się sroży, jest zapowiedzią rychłej w przyszłości korzyści."

I betacoola: "To może warto się pomodlić o to, żeby św. Ignacy nie miał problemu w niebie i żeby nie musiał odwracać wzroku?"

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 11:01

Gabriel zrób ten film. Tak jak potrafisz. Znasz Gontarczyka, Żebrowskiego, jak będziesz potrzebował dotarcia do kogoś z Krakowa postaram się pomóc.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 13 marca 2023 11:01
13 marca 2023 11:12

Daj spokój, nie mam czasu i nie jestem filmowcem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 13 marca 2023 10:28
13 marca 2023 11:13

Trzeba zacząć od czegoś małego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 13 marca 2023 10:26
13 marca 2023 11:13

Tylko chęci nie ma. W NIepokalanowie rządzi Terlikowski

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 13 marca 2023 11:01
13 marca 2023 11:17

Zaryzykuję tezę że Gabriel już się za to zabrał. Są też książki np. "Ku prawdzie i wolności. Komunistyczna bezpieka wobec kard. Karola Wojtyły" 

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski 13 marca 2023 11:12
13 marca 2023 11:18

Skolimowski jest filmowcem, i co.

I ...

A z czasem trzeba obchodzić się jak z czymś cennym. Trzeba go mieć na rzeczy najważniejsze. 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 marca 2023 11:12
13 marca 2023 11:20

Każdy robi co może. Zobaczymy. 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 13:42

Wiem że Pan dzisiaj pisze o filmie ale sugestia aby nie grać w ustawionym meczu gdzie wszystko jest przeciwko nam, dla mnie bardzo paSuje do naszej obecnej pozycji w UE. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 14:40

Na tę całą galę nie zaproszono prezydenta Zełenskiego, choć Ukraina się o to starała. Nie zaproszono, albowiem jest on biały. Wojna zaś, którą Ukraina prowadzi z Rosją, jest wojną białych. I nie można im przez to współczuć. Widzimy więc na czym opierają się kryteria doboru filmów i tematów, które omawiane są w kuluarach festiwalu Oskarowego.

I dlatego im dłużej Ministerstwo Glińskiego będzie dopieszczać ten "wielki holyłudzki film" o Rotmistrzu Pileckim i im więcej przeznaczy na niego kasy - oprócz tego że do tej pory wydano na wielkie nic jakieś 40 mln - tym bedzie większa katastrofa frekwencyjno-finansowa, jeśli miałby być puszczany za granicą. Tematy II wojny światowej w kinie - holocaustu tym bardzie - chyba już dziś malo kogo intersują, bo to była i jest "wojna białych czlowieków". "Lista Schindlera" czy nawet "Pianista" to było dawno i to 'se ne vrati'. Film o Pileckim trzeba było nakręcić 30 lat temu. Może nawet 8 lat temu...

 

Musi być o czarnych, albowiem tylko oni zasługują na współczucie i zrozumienia.

Po prostu demografia robi swoje, a całe rzesze młodych niebiałych woli oglądąć jakieś fikcje o "czarnych panterach" i "wakandach" niż o wojnach białych między sobą. Do tego dochodzi dziś lewacka silna w holyłudzie ideologia "woke" i "culture cancel". Czyli "przebudzenia" mniejszości nie tylko kolorowych ale też zmiana paradygmatów w którym biali zaplatający sobie dredy muszą pamiętać - na razie tylko pamietać - o tym, że to niezwykle ważny element "kultury" czarnych. A jak się wyrazila nie tak dawo polskojęzyczna wakandowa jutuberka "nie ma czegoś takiego jak kultura białych".

 

Jeśli jakiś film robiony po taniości, dostaje Oskara, muszą być po temu ważne i wyraźne powody. W przypadku polskich filmów takich powodów nie było. [...] Nawet jednak jeśli zgromadzimy te wszystkie elementy i użyjemy ich do zrobienia filmu, nie ma gwarancji, że będzie Oskar.

W ub. roku polski wyrób kinematograficznopodobny odniósł "sukces" tzn. patologiczne soft-porno niejakiej Blanki Lipińskiej "365 dni" był nominowany w 7 kategoriach "Złotych Malin" z czego dostał 1. W tym roku kolejne 2 części tego tryptyku byly tylko nominowane w 1 kategori, ale "Złotej Maliny" już nie dostał. Pani Blanka jest bardzo dumna z nagrody, więc może tu jest ta nisza w której mogłoby się odnaleźć mnóstwo naszych autorów. ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/41st_Golden_Raspberry_Awards

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 marca 2023 11:13
13 marca 2023 15:54

Tak,  i  to  jest  DRAMAT  i  UPADEK  w  jednym...

...  swiety  Maksymilian  Maria  Kolbe  przewraca  sie  w  grobie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 13 marca 2023 13:42
13 marca 2023 16:01

Voila,...

...  i  w  tym  DENNYM  holiludzie  i  w  UE  robimy  jako  TLO...   naprawde  czas  to  zmienic  i  przestac  brac  udzial  w  takich  beznadziejnych  hucpach  !!!

I  ten  holilud  i  ta  deta  UE  i  tak  juz  zdycha  i  dogorywa...  ten  trend  bedzie  sie  tylko  nasilal,  bo  wszyscy  juz  wiedza,  ze  z  tej  nedzy  i  hipokryzji  NIC  NIE  BEDZIE  !!!

 

To  dziadostwo  MUSI  SIE  ZAWALIC,

zaloguj się by móc komentować

Mathias92 @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 16:09

Dobrze że nie widział Pan nowego sezonu Korony Jagiellonów w TVP. Plastikowa makieta emitująca Wawel, surowe komnaty jak w jakimś lochu, dwór króla liczący 6 osób, Kraków składający się z dwóch drewnianych szop. Dialogi na poziomie 3 klasy podstawówki, to jest deklasacja polskiej historii i robienie z nas debili.

Nie wspomnę już o produkcjach innych stacji, takich jak Ukryta prawda itp 

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 16:59

Słusznie, nie powinniśmy w ogóle brać udziału w tej szopce zwanej oskarami. Nie rozumiem też czemu jesteśmy skazani na festiwal w Gdyni. Przecież to powinien być festiwal dla regionu co najmniej Europy Centralnej. Są różne fundusze, np. BGK w ramach Trójmorza.

zaloguj się by móc komentować

glicek @Mathias92 13 marca 2023 16:09
13 marca 2023 17:03

Nie wspomnę już o produkcjach innych stacji, takich jak Ukryta prawda itp 

Może Ci sami ludzie robią i to i to?

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 19:02

Film o ŚP. Karolu Wojtyle i jego przygodach z SB, mógłby być zauważony w Hollywoodzie tylko w wypadku gdyby Papieżem był czarny aktor. Denzel Washington, na przykład....

zaloguj się by móc komentować

Paris @ziemski 13 marca 2023 16:59
13 marca 2023 19:08

To  byl  NAJGORSZY...

...  ,,wieczUr  oskarowy,,  od  lat,...  telewizor  francuski  tez  ten  BADZIEW  olal  !!!

Jako  ,,wydaZenie,,  pokazali  Salcie  Hajek  -  z  wylewajoNcym  sie  bJOstem  -  i  15-letnio  cUrUnio  ,,na  sciance,,.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Tenerka 13 marca 2023 19:02
13 marca 2023 19:48

Aktor D. Washington nie przyjąłby roli żadnego z papieży, bo wówczas zostałby wpisany na holyłódzki indeks aktorów zakazanych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Tenerka 13 marca 2023 19:02
13 marca 2023 20:20

Tak,...  to  sie  Panu  udalo  !!!

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
13 marca 2023 23:02

Nie było Zełeńskiego ale za to był Nawalny z żoną i nawet wygrali statuetkę więc ci Murzyni to był tylko pretekst by nie psuć kremlowskiej propagandy. Trzeba pamiętać skąd temu Hollywoodowi/Molochowi wyrastają nogi. Kasa też nie robi wygranej bo druga część Avatara która kosztowała 250 milionów dolarów dostała tylko Oskara za efekty co w tym wypadku jest nagrodą za samo powstanie filmu bo takich efektów do tej pory człowieki nie widziały. I nic na jurorach nie zrobił fakt że film już zarobił prawie dwa miliardy trzysta milionów. Z takiej puli każdy krytyk mógłby dostać karlicę na ośle gratis ale nic to nie pomogło. Deszcz nagród czyli siedem Oskardów i worek drobnych medali zdobyło dziwne kino SF pt. "Wszystko wszędzie naraz", które budzi skrajne oceny wśród komentujących. Taki Matriks robiony przez Azjatów z budżetem 25 milionów. Wcześniejszy film dwójki reżyserów to obraz pt. "Człowiek scyzoryk" w którym główny bohater zaprzyjaźnia się z trupem i mają razem różne wesołe przygody. Nieboszczyka gra aktor wcielający się wcześniej w Harrego Pottera a budżet 3 miliony ledwo się zwrócił generując niecałe pięć baniek. Może film który ma być wisienką na torcie dopiero ten duet nakręci bo reklamę już mają jak Tarantino i Rodriguez swego czasu. Nasi kiedyś nakręcili film "Ciało" o przygodach z nieboszczykiem ale obeszło się bez nagród.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
14 marca 2023 04:51

Polacy na Haiti / Santo Domingo - samograj - film i serial kupi całą Ameryka płd, potem Latynosi w Stanach. trochę jak Pacahotas z przebitkami z wojen w Europie. Niedola murzyńsko - polska.

Aha, warunek ani jednego polskiego aktora czy reżysera. Główna rola męska może byc Bohun z "Ogniem i mieczem". 

no może wyjątek w takiej produkcji musi być jakiś nikczemnik arcypodły - zróbmy wyjątek niech zagra któryś ze Stuhrów. Zagra dobrze.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
14 marca 2023 08:06

Ten niemiecki film też był o czarnych. Aktor co grał główna rolę jak był w tych okopach to wysmarowali go brudnym , czarnym błotem.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
14 marca 2023 08:06

Ten niemiecki film też był o czarnych. Aktor co grał główna rolę jak był w tych okopach to wysmarowali go brudnym , czarnym błotem.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 13 marca 2023 23:02
14 marca 2023 10:07

" Taki Matriks robiony przez Azjatów z budżetem 25 milionów."

Nie oglądałem tego, ale po opisach brzmi jak mieszanka Matrixa i Mechanicznej Pomarańczy.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować