Kariery akademickie jako element dystrybucji zbrodniczych idei
Pamiętam czasy, kiedy ludzie odkrywali ze zdumieniem, że taki Pol Pot, zanim został politycznym zbrodniarzem, studiował na Sorbonie. Tą samą ścieżką kariery przeszli niektórzy afrykańscy kacykowie, zwani dla niepoznaki przywódcami niepodległych i demokratycznych państw. Informacja ta, poza tym, że wywoływała zdziwienie, traktowana była jako pewien folklor. Nikt nie rozumiał wówczas, a pewnie i dziś nie rozumie, że nie można kolportować i utrwalać w praktyce zbrodniczych idei, bez pośrednictwa uniwersytetu. Mam na myśli uniwersytet państwowy. To jest niemożliwe, albowiem zbrodniarz, by móc popełniać zbrodnie, musi mieć do tego zagwarantowaną bezkarność. Musi być stworzona sytuacja, w której ludzie, nie wiedząc co ich czeka, dobrowolnie, na podstawie gwarancji, jakie dają demokratyczne państwa i czynne tam uniwersytety, poddają się władzy zbrodniarza.
Ktoś powie, że Pol Pot to przeszłość. No cóż...można w to oczywiście wierzyć, ale ja mam pewne obawy i serce moje drąży niepokój. Wszystko przecież może się zdarzyć, tym bardziej, że struktura karier akademickich zbudowana jest w taki sposób, by implantować na terenach peryferyjnych różne idee, które krzewić mają tam właśnie ludzie mający największy autorytet. Chodzi oczywiście o autorytet wiedzy i moralności. Któż to może być, jeśli nie uniwersyteckie sławy?
Mechanizm ten został skompromitowany już dawno, ale utrzymuje się go nadal, albowiem jego skuteczność została wielokrotnie potwierdzona i w zasadzie jest on niezbędny do tego by prowadzić politykę imperialną, czyli działania zmierzające do podporządkowywania krajów polityce globalnej. To na uniwersytecie, a w dodatku nie tylko na wydziałach takich jak politologia, ale także tam, gdzie istotną rolę odgrywają pomiary i dane liczbowe, wymyśla się uzasadnienia, które służą dystrybucji idei, zachowań i produktów. Upraszczając rzecz do końca można powiedzieć, że tam wymyśla się uzasadnienia dla dystrybucji przemocy i przymusu. To zaś jest po prostu pośmiertnym triumfem marksizmu, heglizmu czy jak się tam ten syfilis nazywał... Chodzi o to, że po ogłoszeniu ostatecznego końca zbrodniczych, lewicowych idei, nie złożono ich do grobu, ale upudrowano trupa i podłączono do akumulatora, żeby udawał żywego. Nie da się bowiem, w świecie świeckich i zmierzających do odebrania ludziom indywidualnej swobody, idei, rządzić bez marksizmu.
Na razie nie można go jednak implantować na tak zwanego chama. To już było i się nie powiodło. Ostatnim zaś, „wielkim” przedstawicielem tego trendu był, martwy już Zygmunt Bauman. Niech mu ziemia lekką będzie.
Dziś sprawy wyglądają inaczej. Żeby w ogóle coś sprzedać, a mówimy jak zwykle o handlu treścią, to coś musi mieć pewien charyzmat. Nie chodzi bowiem o sprzedaż w tradycyjnym rozumieniu, że ktoś za coś płaci i ta rzecz jest jego, ale o wyniesienie produktu zawierającego treść do rangi relikwii, a owej treści do rangi dogmatu. Tych relikwii i dogmatów produkuje się teraz całą masę, bo one się zużywają błyskawicznie i uniwersytet nie nadąża z ich emisją. Jest z tym naprawdę poważny kłopot, bo żeby dogmat i relikwia zaistniały, nie wystarczy sam uniwersytet, potrzebne są jeszcze stosowne media. Dziś zaś mamy tę szczęśliwą sytuację, że każdy w zasadzie spór medialny ma charakter dogmatyczny i wszystkie organizacje, które podpisały umowy na okoliczność sprzedaży w Polsce jakichś idei poprzez uniwersytet ze wspomaganiem mediów okładają się tym po łbach. I bardzo dobrze. To powoduje gwałtowną dewaluację dogmatów i treści, a także wywołuje tak potrzebną dla psychicznej higieny wesołość. Sytuacja jednak może się zmienić, a ja wręcz przypuszczam, że mechanizm karier akademickich, jest przez jakieś ciemne siły stymulowany, w taki sposób, by dogmaty i zbrodnicze idee, były za parę lat promowane przez ludzi, którym w zasadzie nie będzie można niczego zarzucić. Jak to – zapyta ktoś – skoro nie będzie można niczego zarzucić, to może i te idee nie będą zbrodnicze? Tak się zawsze wszystkim zdawało. Wracamy bowiem do korzeni, to zaś oznacza, że, pardon, wszystkie stare kurwy zaczną udawać dziewice.
Jak działa mechanizm windowania karier akademickich i co jest jego paliwem? Przede wszystkim ambicja. Stąd właśnie, swego czasu, na komunistycznym jeszcze uniwersytecie wymyślono punkty za pochodzenie. Chodziło o to, by z najgłębiej w lesie położonych wioch przychodzili na studia ludzie, którzy później, będą żyć ze świadomością, że wszystko zawdzięczają systemowi. Dziś to nie jest potrzebne wcale, albowiem dostęp do informacji sprawił, że każdy może się we własnym zakresie przygotować do egzaminów maturalnych, które dadzą mu wstęp na wybrane kierunki. I nie ma znaczenia gdzie mieszka. Ważne żeby miał ambicję. Prócz ambicji potrzeba jest jeszcze wiara. Nie w Boga bynajmniej, ale w system, który promuje ludzi nauki, a także w to, że ta nauka służy czemuś dobremu. Od czasów Pol Pota, wiadomo, że nie służy, a sama idea uniwersytetu, rozumiana jako mgławica o ujemnym ładunku elektrycznym służy temu jedynie, by w masie robiących kariery ambicjonerów ukryć tych właściwych, przeznaczonych do zadań poważnych.
System karier i powiązań akademickich to dystrybucja i biada temu, kto takich spraw nie rozumie. Nie można wymyślić czegoś w Polsce, i nie mówię tu teraz o wynalazkach, ale o ideach i koncepcjach, a także o interpretacjach, a następnie sprzedać tego za granicą. To jest śmieszne złudzenie. Można zrobić tylko na odwrót. To znaczy, wszystkie powstałe w zachodnich akademiach brednie muszą być natychmiast kolportowane na peryferiach, bo to jest element działania systemu. I one nie mają charakteru ciekawostek, z którymi się dyskutuje na seminariach, ale jest to przymus. Na razie egzekwowany łagodnie, bo promocja „na Baumana” okazała się dystrybucyjną porażką odbierającą wiarygodność dogmatom. Jeśli cokolwiek napisanego po polsku przekłada się na języki obce, nie czyni się tego po to, by ktoś to czytał za granicą, ale po to, by treść tę w oczach lokalnej ludożerki podnieść do rangi dogmatu, a produkt ją zawierający do rangi relikwii. Proces ten będzie postępował, a jego celem jest stworzenie nowej grupy nieskompromitowanych jeszcze osób, które z głupoty, albo złe woli napędzanej wiarą w system i ambicją, będą dystrybuować zbrodnicze idee. To się odbędzie na naszych oczach. Jestem tego pewien. Nie wiem czy mamy możliwość zastopować ten proces, ale wierzę, że tak.
Czy Polska i kraje jej podobne mogą coś dystrybuować za granicą? Mam na myśli produkty akademickie. Oczywiście, przede wszystkim ludzi, co się odbywa od wielu już dekad, a w zasadzie od ponad stu lat. Od czasów Marii Skłodowskiej, metropolia przerzuca koszt wykształcenia kadr rozwijających przemysł zbrojeniowy na peryferia. Inaczej nie można tego interpretować. Trzeba się zastanowić, czy nie jest to jedyny sens istnienia niezależnych peryferiów, których elity muszą ogrzewać się w blasku ambicji i wiary w lepsze jutro, a także ekscytować się tym, że „nasi” robią karierę za granicą. Jestem w tej kwestii pesymistą i sądzę, że drenaż ludzi zdolnych i pracowitych to jedyne uzasadnienie naszej niezależności. Gdybyśmy znaleźli się pod okupacją, po dekadzie, dwóch, zaczęlibyśmy dostarczać kadr okupantowi. Nie niemieckiemu bynajmniej, bo ten liczy na własne kadry, a przez to stwarza sytuację upiorną, która ułatwia owo wyławianie talentów i czyni same Niemcy przedmiotem drenażu.
Prócz ludzi, na zachód sprzedaje się także elementy technologii lub jakieś spójne nowinki techniczne. I to w zasadzie tyle. Oczywiście ludzi to cieszy, bo choć zabierają nam te cuda, to jednak „nasi” to wymyślili. Nie ma końca temu obłąkaniu. Podobnie jak nie ma końca opowieściom o tym ile to bogactw kryje polska ziemia. Nikt nie chce zrozumieć, że dopóki nie zmieni się system dystrybucji, te bogactwa oznaczają wyłącznie cholerne kłopoty. Żeby ta zmiana nastąpiła, przede wszystkim należy pomyśleć o tym, by sprzedawać poza Polską idee i interpretacje, konkurencyjne dla tych wciskanych nam przez uczniów Baumana. No, ale to jest prawdziwe ryzyko i prawdziwa trudność. I na taki zryw nikogo, póki co w Polsce nie stać. Pomijam już kwestię najważniejszą, czyli niezrozumienie tego, o czym tu napisałem. Bo tego akurat nikt nie rozumie. Sami możecie się o tym przekonać, próbując to wyjaśnić komuś naprawdę bystremu i, jak to się mówi, oblatanemu.
tagi: polska uniwersytet kariera przestępstwa polityczne bauman pol pot
gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 09:19 |
Komentarze:
Marcin-K @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 09:29 |
Ostanio w radiu Wnet Bartosiak apelował, że trzeba sprowadzić do Polski 20 milionów Polaków, którzy żyją zagranicą i wtedy to dopiero ruszymy z kopyta... Trudno to właściwie nawet skomentować.
gabriel-maciejewski @Marcin-K 10 maja 2021 09:29 | |
10 maja 2021 09:45 |
W bydlęcych wagonach?
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 09:56 |
Marksizm, heglizm, kowidianizm i kapłan nowego kultu - dr nauk ekonomicznych Niedzielski jako pas transmisyjny przemocy, przymusu i terroru.
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 10 maja 2021 09:56 | |
10 maja 2021 09:57 |
No tak
tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 09:59 |
Tutaj w ostatnich paru latach przez zawirowania brexitowe liczba polskich magistrantów i doktorantów trochę spadła, ale wszyscy bardzo ich sobie chwalą i liczą na rychłe przywrócenie drożności dystrybucji.
gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 10 maja 2021 09:59 | |
10 maja 2021 10:00 |
Co niewątpliwie nastąpi, po pierwszym tąpnięciu w polityce dobrej zmiany
Zyszko @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 10:41 |
" Jestem w tej kwestii pesymistą i sądzę, że drenaż ludzi zdolnych i pracowitych to jedyne uzasadnienie naszej niezależności."
Oglądając filmy Barei i Smarzowskiego widać jak na dłoni ciągłość propagandy mającej obrzydzić własny kraj i zamieszkujących go dzikusów, a emigrację przedstawić jako absolutny szczyt ambicji. Skutecznie jak widać.
DYNAQ @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 10:57 |
Kim Dzong Un też ,po szwajcarskich uniwersytetach.
cbrengland @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 10:58 |
Chodzi o to, że po ogłoszeniu ostatecznego końca zbrodniczych, lewicowych idei, nie złożono ich do grobu, ale upudrowano trupa i podłączono do akumulatora, żeby udawał żywego. Nie da się bowiem, w świecie świeckich i zmierzających do odebrania ludziom indywidualnej swobody, idei, rządzić bez marksizmu.
Dobrze, że jesteś i to tak ładnie opisujesz :-)
Jeszcze przed BREXIT'em to było, gdy dotarlo do mnie, w jakim kraju mieszkam "po nowemu". Dzisiaj piszę, jak to mieszkam w kraju, gdzie po raz drugi w ciągu swojego życia mam Stan Wojenny. A kraj taki demokratyczny jest/był.
Tym razem jednak z pewną różnicą. On już będzie permanentny. To taki ich kościoł jest. Jakiś być musi. Tak, jak napisałeś właśnie.
______
pink-panther @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 11:01 |
Paryski uniwersytet ukończył też "wieczny" minister spraw zagranicznych Chińskiej Republiki Ludowej - Zhou Enlau (Czou En Laj) - 1920-1924 i w roku 1922 wstąpił do Komunistycznej Partii Chin i w Paryżu założył europejską sekcję tej partii. Jeździł też do Berlina. W tym samym czasie przebywał w Paryżu "ojciec Wietnamu Północnego" - Cho Chi Min, który jednakowoż nie studiował na uniwersytecie tylko pisał do gazet i sztuki dramatyczne. Cho Chi Mina wylansowali i sponsorowali oczywiście Chińczycy, zwłaszcza w czasie wojny Północy z Południem Wietnamu.
Pol Pot był młodszy o całe pokolenie.
Pamiętać też należy, że "francuscy intelektualiści" a zwłaszcza akademicy jeździli do Chińskiej Republiki Ludowej w czasie Rewolucji Kulturalnej i wielce się nią nasładzali. Na przykład Simone de Beauvoir narzeczona Jean Paul Sarte'a, która spotkała się z Mao.
Akurat wtedy Chou En Lai został zmuszony do podpisania decyzji o aresztowaniu rodzonego brata i przybranej córki, która zresztą na rozkaz żony Mao została w więzieniu zamordowana w raczej potworny sposób.
Tak więc wszystkie potworności, które działy się na Dalekim Wschodzie przez kilkadziesiąt lat zawdzięczmy francuskim uniwersytetom i służbom specjalnym Londynu, które też wspierały po cichu tych wybrańców.
z-daleka @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 11:18 |
Poruszył Pan w ramach tego wpisu mechanizm peryferii do jakiego sformatowana jest obecnie Polska. Nie przypuszczałem , że w kilku zdaniach można tak dosadnie opisać ten mechanizm.
mniszysko @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 11:26 |
Proroctwa ciebie wspierają:
https://info.wiara.pl/doc/6851865.Powstala-nowa-uczelnia-Collegium-Intermarium
gabriel-maciejewski @mniszysko 10 maja 2021 11:26 | |
10 maja 2021 11:30 |
To oznacza reaktywację Austro-Węgier pod patronatem Londynu. Cofamy się do czasów sprzed zamachu na arcyksięcia Rudolfa. Następca tronu Edward znów zjechał do Wiednia. To jest dzień świstaka.
gabriel-maciejewski @z-daleka 10 maja 2021 11:18 | |
10 maja 2021 11:31 |
Tak jakoś się samo zrobiło
gabriel-maciejewski @pink-panther 10 maja 2021 11:01 | |
10 maja 2021 11:31 |
Kadry to podstawa. Szkoda, że "nasi" tego nie widzą
gabriel-maciejewski @cbrengland 10 maja 2021 10:58 | |
10 maja 2021 11:32 |
Nie martw się Korona wkrótce obejmie protektoratem Europę środkową i wszyscy będziemy żyć w jednym systemie
gabriel-maciejewski @DYNAQ 10 maja 2021 10:57 | |
10 maja 2021 11:32 |
Najlepsze dla najlepszych
gabriel-maciejewski @Zyszko 10 maja 2021 10:41 | |
10 maja 2021 11:32 |
Tak, to prawda...
klon @z-daleka 10 maja 2021 11:18 | |
10 maja 2021 11:38 |
Nie wszystko da się zobaczyć patrząc z daleka :).
DYNAQ @gabriel-maciejewski 10 maja 2021 11:32 | |
10 maja 2021 11:50 |
To mi jakoś przypomniało spotkanie w Grudniu 2020r kolumny brytyjskich samochodów pancernych w środku Puszczy Boreckiej. Wojska brytyjskie stacjonują w...80 krajach na świecie.
chlor @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 11:53 |
Na mojej politechnice mechanizm działa dokładnie tak jak opisujesz. Każda antynaukowa i antyludzka brednia z Zachodu jest natychmiast wszczepiana w program nauczania i procedurę zdobywania stopni naukowych.
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 11:54 |
a największy "prestiż" ma byc wówczas, gdy polski kopacz piłki zdobywa gole dla niemieckiego klubu.
Czarny @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 11:59 |
Ja próbowałem i próbuje wyjaśniać bystrym i oblatanym. Skutek jest zerowy.., ale na szczęście to zero pozorne. Najpierw trzeba przytaszczyć glebę, potem ją skopać, potem podlać, potem zasadzić ziarenko...
Myślałem, że to nie zadziała nigdy, ale byłem uparty. Po paru latach okazuje się, że jest na czym bazować i o co opierać się w rozmowach. I są pierwsze efekty. Nie chodzi oczywiście o zgodę, ale rozmowa z delikwentem ma trochę inny charakter. Już nie przerwaca z niesmakiem oczami i nie kiwa głową patrząc w jakiś punkt za moimi plecami. Słucha.
Drzazga @gabriel-maciejewski 10 maja 2021 11:31 | |
10 maja 2021 13:09 |
Widzą. Mają powstać dwa nowe uniwersytety - w Krakowie i Warszawie i dwie nowe politechniki+ w Gdańsku i we Wrocławiu. Kadra najlepsza z Polonii.
krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 13:24 |
Ja o dwóch kwestiach:
- w kwietniu żołnierze francuscy, w tym generałowie w stanie spoczynku, napisali list otwarty do polityków o katastrofalnej sytuacji kraju, który już gorzeje w ogniu wojny domowej między rodowitymi Francuzami a muzułmanami. Sygnatariusze listu wychodzą z pozycji Francji jako takiej, a więc stawiają Królestwo Francji i Republikę Francuską na równi. Prezydent, premier, pani minister obrony, inni politycy, szef sztabu potępili sygnatariuszy listu, ale z sondażu opinii publicznej wynika, że większość narodu popiera żołnierzy. Myślę, że dynamika układu sprawia, że Republika upadnie, bo bronić jej będą wyłącznie przedstawiciele francuskiego Komitetu Obrony Demokracji, równie stetryczałego jak polski. Ci Francuzi, którzy będą chcieli bronić Francji jako takiej, za jakiś czas poprą przywrócenie Królestwa Francji.
- Partia Narodowa Szkocja wygrała wybory samorządowe w Szkocji. Przewodnicząca PNS podniosła postulat referendum niepodległościowego, na które nie zgadza się premier Zjednoczonego Królestwa. Większość Szkotów chce pozostać w UE, a reszta ZK nie chce. Kiedy królowej Elżbiety II zabraknie na tronie, nic Szkotów nie powstrzyma przed złamaniem woli premiera ZK, a wtedy żadna siła nie zablokuje przywrócenia Królestwa Francji.
krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 13:26 |
Wtedy uczelnie francuskie przestaną funkcjonować jako rozsadniki zbrodniczych idei, nawet jeśli dojście do tego stanu rzeczy potrwa jakiś czas i przebiegnie nie bez potwornych walk.
gabriel-maciejewski @krzysztof-laskowski 10 maja 2021 13:26 | |
10 maja 2021 13:30 |
Tak może być
gabriel-maciejewski @Drzazga 10 maja 2021 13:09 | |
10 maja 2021 13:31 |
Ciekawe, kiedy powstaną?
gabriel-maciejewski @Czarny 10 maja 2021 11:59 | |
10 maja 2021 13:31 |
To jest prawdziwa praca u podstaw, a nie edukacja niepiśmiennych
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 10 maja 2021 11:54 | |
10 maja 2021 13:31 |
Tak, właśnie
gabriel-maciejewski @chlor 10 maja 2021 11:53 | |
10 maja 2021 13:32 |
Wszyscy to widzą, a większość udaje głupiego
gabriel-maciejewski @DYNAQ 10 maja 2021 11:50 | |
10 maja 2021 13:32 |
Widocznie ma powody
Krystian @Drzazga 10 maja 2021 13:09 | |
10 maja 2021 14:01 |
Skąd takie info ?
Nie umiem się doszukać, a jako osoba z Systemu, widze wręcz tren odwrotny. W ogóle po pierwszej ocenie akredytacyjnej w oparciu o ustawę 2.0, będzie rzeź małych uczelnii, albo konsolidacja i twory takie jakie PolitechnikoUniwersytety.
Studentów coraz mniej zresztą...
qwerty @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 14:27 |
"... będą dystrybuować zbrodnicze idee." oni już je wdrażają w zycie, po to ambitni idą studiować prawo i administrację [wcześniej deklarując w podaniach do tzw. 'służb' wolę walki o silne państwo]; my tej walki/wojny nie wygramy, możemy wygrywać bitwy i jak Bóg pozwoli to przeżyć
Szczodrocha33 @Marcin-K 10 maja 2021 09:29 | |
10 maja 2021 14:29 |
"Ostanio w radiu Wnet Bartosiak apelował, że trzeba sprowadzić do Polski 20 milionów Polaków, którzy żyją zagranicą i wtedy to dopiero ruszymy z kopyta..."
Mnie, jesli cos mialoby sprowadzic do Polski to na pewno nie Bartosiak tylko ewentualnie moja emerytura.
I z kopyta tez nic nie ruszy, ale sie przynajmniej siostra ucieszy.
cbrengland @gabriel-maciejewski 10 maja 2021 11:32 | |
10 maja 2021 14:31 |
Ależ przecież już tak jest :-)
Dlatego tutaj siedzę i po co się stąd ruszać. Zresztą na razie, tak jest zarządzone nawet. Te manewry wyjazdowe, wakacyjne ... Śmiech na sali. Ale angole łykają to na poważnie. Wiadomości z pierwszej ręki ☺
______
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 14:32 |
"Na razie nie można go jednak implantować na tak zwanego chama. To już było i się nie powiodło. Ostatnim zaś, „wielkim” przedstawicielem tego trendu był, martwy już Zygmunt Bauman. Niech mu ziemia lekką będzie."
A inny, taki globalny przedstawiciel przeroznych trendow to George Soros [prawdziwe nazwisko György Schwartz] - gangster i filantrop z Budapesztu.
Nie jestem msciwy, ale temu akurat zycze zeby ziemia kiedys byla mu jak najciezsza.
cbrengland @gabriel-maciejewski 10 maja 2021 13:31 | |
10 maja 2021 14:35 |
Akurat tutaj ja się cieszę. Ta bramka wczorajsza Roberta, to prostu bajka ☺ To wybitny piłkarz, po prostu. Ma w dupie politykę. Gdyby to od niego zależało, dawno by grał gdzieś indziej.
_______
Drzazga @Drzazga 10 maja 2021 13:09 | |
10 maja 2021 14:37 |
Jak na razie to koncepcja testowana z jakim spotka się odbiorem. Znaki dymne.
krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 10 maja 2021 13:30 | |
10 maja 2021 14:40 |
Żeby tego było mało, pojawił się drugi list otwarty utrzymanie w tonie podobnym do pierwszego. Tekst napisali żołnierze pozostający w służbie czynnej.
Szczodrocha33 @cbrengland 10 maja 2021 14:35 | |
10 maja 2021 14:42 |
"Akurat tutaj ja się cieszę. Ta bramka wczorajsza Roberta, to prostu bajka ☺ To wybitny piłkarz, po prostu. Ma w dupie politykę. Gdyby to od niego zależało, dawno by grał gdzieś indziej."
Ja to cieszylbym sie gdyby polska reprezentacja grala tak jak gra klub Roberta.
atelin @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 14:51 |
"Nie da się bowiem, w świecie świeckich i zmierzających do odebrania ludziom indywidualnej swobody, idei, rządzić bez marksizmu."
To pojadę po milewskiemu: Hipolit Korwin-Milewski, "Śmiertelne niebezpieczeństwa rewolucji rosyjskiej", wydanie I, Szczęsne 2017,str. 25:
"Tak jak przyznawano chłopom ziemię i wolność, tak samo zdrowy rozsądek zdawał się wskazywać środek zupełnie prosty: uczynić chłopów takimi samymi obywatelami jak wszystkich innych i właścicielami na bazie uti posidetis. To było zbyt proste, a carat nigdy nie patrzył na zdrowy rozsądek, a jeszcze mniej patrzyli nań biurokraci."
Strikt @stanislaw-orda 10 maja 2021 11:54 | |
10 maja 2021 15:08 |
Rozumiem, że lepiej, gdyby został w Polsce? W głównym, postkomunistycznym polskim klubie piłkarskim woleli trzecioligowego Hiszpana, zgodnie z polskim kompleksem wobec Zachodu.
Akurat Lewandowski to jest najlepszy reprezentant Polski na świecie: mistrz, sympatyczny, tradycyjny.
atelin @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 15:17 |
"Pamiętam czasy, kiedy ludzie odkrywali ze zdumieniem, że taki Pol Pot, zanim został politycznym zbrodniarzem, studiował na Sorbonie. Tą samą ścieżką kariery przeszli niektórzy afrykańscy kacykowie,..."
"To na uniwersytecie, a w dodatku nie tylko na wydziałach takich jak politologia, ale także tam, gdzie istotną rolę odgrywają pomiary i dane liczbowe, wymyśla się uzasadnienia, które służą dystrybucji idei, zachowań i produktów. Upraszczając rzecz do końca można powiedzieć, że tam wymyśla się uzasadnienia dla dystrybucji przemocy i przymusu."
I jeszcze jedno, przy Pańskiej wczorajszej notce miałem to napisać, ale odpuściłem. Dzisiaj jednak muszę. Otóż w 1987 na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu studiował https://unaab.edu.ng/2010/09/prof-akinwale-adio-taofiki/
Siedział ze mną w jednej ławce, jego siostra w tym czasie studiowała w Londynie (proszę nie mylić z Lądkiem), był zwolniony z w-f ze względu na poranione nogi. Na roku było wówczas dwóch studentów z Nigerii - ten drugi o Adio mówił, że to syn jakiegoś "grubego" wodza/kacyka.
Jak się komuś chce, to może zgłębiać temat, bo widzę, że gostek sławny został - mi wystarczy notka Gospodarza ze zrozumieniem.
stanislaw-orda @Szczodrocha33 10 maja 2021 14:42 | |
10 maja 2021 15:23 |
"ja to się cieszę byle czym"
stanislaw-orda @Strikt 10 maja 2021 15:08 | |
10 maja 2021 15:23 |
Niestety, nie rozumiesz.
Paris @ewa-rembikowska 10 maja 2021 09:56 | |
10 maja 2021 16:45 |
Rzeczywiscie...
... "kaplan Niedzielski" to dopiero jest mUSK !!!
Licze mocno, ze temu "zdrowotnemu terroryscie" juz niebawem jakas kontrol dobierze sie do d*py, bo to co sie teraz odgrywa w "mOnisterstwie zdrowia" to zwyczajnie KRYMINAL !!!
Paris @pink-panther 10 maja 2021 11:01 | |
10 maja 2021 16:50 |
Dokladnie tak !!!
I dzis jest tak samo... to co sie dzieje w Birmie, "rezyserowane jest" z dalekiego Paryza. Ostatnie "wypadki" z dalekich Indii - zapewne tez.
peter15k @gabriel-maciejewski 10 maja 2021 09:45 | |
10 maja 2021 17:07 |
W zasadzie to ja nie wiem po co Bartosiak wygaduje takie głupoty. Albo żyje w bańce albo chce gdzieś zaplusować. Jeżeli płace w Polsce osiągną jakieś 70 % angielskich to może 30 % wróci. No ale jeżeli osiągną te 70 % to te wszystkie montownie się zwiną ....Jeżeli ktoś tam jest długie lata ma pracę, rodzinę i chałupkę to może wróci ale najwyżej na rodzinny cmentarz w formie urny. O ile pamiętam podobne głupoty wygadywał Tusk chyba - też nie wiem po co ...
Magazynier @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 19:24 |
To można zrobić tylko podpinając się pod jakiegoś tameszniego wydawcę/przedsiębiorcę treściowego. A tamesznie treści, z wyjątkiem autorów akademickich próbujących nadążać za lotną myślą imperatorów, to po prostu nawet nie sex w mieście, ale zwykłe oglądactwo w suterenie. Być może to szansa. Jednak przedsiębiorca taki musi chcieć ocyganić ten kaganiec poprawności sexulanej.
Szczodrocha33 @peter15k 10 maja 2021 17:07 | |
10 maja 2021 19:35 |
"O ile pamiętam podobne głupoty wygadywał Tusk chyba - też nie wiem po co ..."
Tak chyba sobie, zeby cos powiedziec.
Kaczynski tez pare ladnych lat temu apelowal do wyjezdzajacych zeby godnie reprezentowali Polske za jej granicami.
Cos jak kiedys chrzest statkiu: "plywaj po morzach i oceanach i rozslawiaj imie Polski".
Jakby nawet czesc Polakow wrocila na stale i montownie sie zwinely to znowu grozi 20-30 procentowe bezrobocie.
Na to politycy nie pozwola.
Nie po to ciagneli nas do UE i budowali w pospiechu lokalne lotniska zeby teraz sie drapac po lbie i zastanawiac co zrobic z bezrobotnymi masami.
chlor @Szczodrocha33 10 maja 2021 19:35 | |
10 maja 2021 19:51 |
W Polsce żyć w miarę przyjemnie może najwyżej 10 mln ludności. Na więcej nie pozwalają zasoby naturalne, mieszkalnictwo, ilość parkingów, możliwości energetyki i pojemność służby zdrowia.
peter15k @chlor 10 maja 2021 19:51 | |
10 maja 2021 20:10 |
Rzecz względna zależy od tego co kto rozumie przez przyjemne życie. Lasy ( jeszcze ) zajmują 30 % powierzchni, jest morze i są jeziora. Jest też coś takiego
Kolej na Hel - Pociągi z lotu ptaka! - YouTube
Możliwości energetyki zmieniają się po uruchomieniu elektrowni jądrowej, służba zdrowia - jeżeli doliczymy 25 000 lekarzy które zachód ukradł. Wszystko zależy od wzrostu zamożności i od tego jak sie rządzi krajem.
chlor @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 20:22 |
Energetyka jądrowa? Walka z pandemią kosztowała na razie tyle co 5 takich elektrowni.
Jazgarz @gabriel-maciejewski | |
10 maja 2021 20:57 |
Co do przedostatniego akapitu:
Na politechnice warszawskiej na I roku na 'dzień dobry' dziekan prosi by podniosły rękę osoby, które swobodnie potrafią rozmawiać przez telefon po angielsku. Nastepnie zwraca się do tych drugich, co nie podnieśli: " spójrzcie- oto wasi przyszli szefowie/pracodawcy"..
Tia... Mało że uniwersytety to parkingi dla bezrobotnych, które nic nie gwarantują to jeszcze pielęgnuję się kompleks człowieka sowieckiego
A do (kompradorskich) rządów można aspirować z namaszczenia metropoli
peter15k @chlor 10 maja 2021 20:22 | |
10 maja 2021 21:06 |
To inna kieszeń... wszyscy chcą nam pożyczać, po prostu pchają się z workami pieniędzy ... agencja ratingowa Moody's A2 perspektywa stabilna, japońska - A, Fitsch A- perspektywa stabilna, wszystko na poziomie inwestycyjnym.
Szwajcaria ma Aaa Niemcy - Aaa... Po prostu pchają sie worami wypełnionymi banknotami...
m8 @pink-panther 10 maja 2021 11:01 | |
10 maja 2021 21:11 |
Aż mi się nasuwa "Herbatka u Stalina" teatr telewizji u naszym "ulubionym" Gajosem, Holoubkiem. "schodni akademik nasladza się eugeniką itp".
pink-panther @m8 10 maja 2021 21:11 | |
10 maja 2021 23:19 |
Bo to było dokładnie to samo. Tyle że u Stalina byli Anglicy a u Mao - Francuzi. Każdy chciał promować "postęp" czyli eksperyment na żywym ciele.
Szczodrocha33 @chlor 10 maja 2021 20:22 | |
11 maja 2021 02:15 |
"Energetyka jądrowa? Walka z pandemią kosztowała na razie tyle co 5 takich elektrowni."
Ja do energetyki jadrowej podchodze sceptycznie dosyc. Pamietajmy co bylo nie tak dawno, bo w 2011 roku w okregu Fukushima w Japonii.
Wprawdzie w Polsce tsunami czy trzesienie ziemi raczej nie grozi, ale sa inne zagrozenia: bylejakosc, beztroska, niski poziom kultury technicznej.
Jak slusznie wskazala pani Izabela Brodacka Falzmann, ludzie ktorzy maja problemy ze skonstruowaniem dachu na Stadionie Narodowym, chcieilby sie porywac na budowe elektrowni atomowej?
KOSSOBOR @krzysztof-laskowski 10 maja 2021 14:40 | |
11 maja 2021 02:15 |
Ale ci już nie podpisali się, po represjach, jakie spadły na sygnatariuszy tego pierwszego listu.
Wojsku należy się przyglądać .
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 10 maja 2021 09:45 | |
11 maja 2021 02:35 |
Może chodzi /jak zwykle.../ o majątek, który miałaby ta Polonia przywieźć w zębach Ojczyźnie wytęsknionej, pozostającej bezustannie pod rządami najlepszych z najlepszych... Ten niezależny majątek prywatny Polonusów zawsze wkurzał wszystkich tutejszych rządzicieli.
stanislaw-orda @Szczodrocha33 11 maja 2021 02:15 | |
11 maja 2021 07:48 |
Przeciez zbudowali by Koreańczycy, Francuzi, czy Japończycy.
qwerty @KOSSOBOR 11 maja 2021 02:35 | |
11 maja 2021 09:11 |
marzenie o nowych latach 40-50-tych, że tyle będzie można konfiskować dla dobra państwa i świetlanej przyszlości jego obywateli;- złodziej zawsze szuka łupu a rynek na te 'propańswtowe' działania juz się w RP wyczerpuje, bo jak mawial Kononowicz tu już nie ma nic, tylko zastawione mienie i długi
qwerty @peter15k 10 maja 2021 17:07 | |
11 maja 2021 09:13 |
powroty do Polski nie zależą od wysokości płac/podatków/etc lecz od zupełnie innych czynników, podstawowe pytanie to: po co?
olekfara @Szczodrocha33 11 maja 2021 02:15 | |
11 maja 2021 09:14 |
Ja bym w tę kulturę techniczną nie wątpił. Problem w tym, że robi się wszystko, żeby tej kultury technicznej nie było, zaczynając od wykształcenia. Co mówic u nas, kiedy to w USA w wykształceniu technicznym w szkołach równa się do najniższego poziomu, aby nie byc tylko rasistą.
krzysztof-laskowski @KOSSOBOR 11 maja 2021 02:15 | |
11 maja 2021 09:57 |
Haniu, kiedy muzułmanie zaczną plądrować i palić budynki administracji rządowej i samorządowej francuskiej, represjonujący żołnierzy masoni uciekną do mysiej dziurki.
peter15k @qwerty 11 maja 2021 09:13 | |
14 maja 2021 14:19 |
Spokój. Rozmawiałem z jednym z dyrektorów włoskiej firmy produkującej w Polsce ( elektrotechnika ). Mówił że mają w Polsce spokój i jest bezpiecznie. Pracował w różnych rejonach ale tu jest spokojnie a przemysł to lubi. Czyli jeżeli w niektórych krajach ( np Francja ) zacznie być naprawdę niebezpiecznie to to będzie jeden z potencjalnych czynników do powrotu. Nie dotyczy to oczywiście wieku przedemerytalnego. Myślę, że cześć emigracji stanu wojennego może wróci na stare lata. Dlatego chciano nam na siłę wcisnąć migrantów i finansuje się różne zadymy - żeby nie było ucieczki firm do Polski. Oczywiście można to wysadzić politycznie - już sa naciski albo np cenami prądu. Pewne zawody w Polsce nie muszą wyjeżdzać - mam znajome małżeństwo informatyk-lekarz ( dwa domy w tym w górach dwa dobre samochody - wczasy w dowolnym miejscu na globusie. ) Dużo się stawia całkowiecie nowych domów jednorodzinnych w ładnych miejscach.
BTWSelena @peter15k 14 maja 2021 14:19 | |
14 maja 2021 14:53 |
Lekarze,a zwłaszcza specjaliści to osobna wyższa półka i wcale nie muszą nigdzie wyjeżdżać.Jest ich taki brak,że Ci co się ostali mają pracowite ,lecz bardzo dobre życie...A jeszcze jak w małżeństwie Informatyk ,to całkiem bardzo dobrze... Na ich prywatną praktykę dobijają się naprawdę chorzy ludzie ,którzy nie mają czasu czekać około roku na termin z ubezpieczenia. A zwłaszcza chorzy na serce... Poza całkiem przyzwoitą pensją w szpitalach,mają świetny zarobek na prywatnych praktykach,a zwłaszcza Ci najlepsi.Pewnie jest to nierówno rozłożone,ale tych dobrych stać na bardzo wiele...
peter15k @BTWSelena 14 maja 2021 14:53 | |
14 maja 2021 15:06 |
Jednak sporo lekarzy się szybko wykańcza - szczególnie zabiegowcy, ci którzy biorą poważnie swój zawód ( profesorowie to inny temat - znajomy w środowisku wyjaśnił mi, że leczy się co najwyżej u lekarza z doktoratem - wyżej nie). Stresy. Na dodatek jeszcze dodatkowo biorą sobie na głowę różne biznesy i jest tam także wielu rozwodników. Znowu nerwy. Także ambicje - doktorat i kariera. Pieniądze płyna ale ciężko tak dożyć starości...
stanislaw-orda @peter15k 14 maja 2021 15:06 | |
14 maja 2021 22:37 |
Szczepionka COVID - 19
BTWSelena @stanislaw-orda 14 maja 2021 22:37 | |
15 maja 2021 16:02 |
Panie Stanisławie -na litość boską -proszę mnie nie straszyć...mnie np zmuszą do szczepienia wcześniej czy później...nie bedę wyjasniała dlaczego,ale to przymusowy wybór...
takitam @gabriel-maciejewski | |
15 maja 2021 21:04 |
Pol Pot w Paryżu nie studiował na Sorbonie, lecz w École Française de Radioélectricité (dzisiaj École d'ingénieur généraliste en informatique et technologies du numérique). To nawet nie jest , która nie jest nawet uniwersytetem, tylko tzw. grande école, i to raczej z tych mniej znanych. Egzamin po pierwszym roku zdał w trybie poprawkowym, a końcowego w ogóle nie zdał i nie dyplomu nie otrzymał. Podobno był pilnym studentem, ale widać mało zdolnym i chyba po francusku też nigdy dobrze sie nie nauczył. Ot, taki z niego francuski filozof i intelektualista.