Kampania personalna czyli uzbrojeni w bezradność
Kampania KO była przygotowana lepiej niż kampania PiS i to jest oczywistość. Mimo iż rok 2019 wskazał jakie błędy popełnia Prawo i Sprawiedliwość i można było ich uniknąć. Kampania KO oparta była na nienawiści zbiorowej przełożonej na szereg mniejszych niechęci, do poszczególnych działaczy PiS. Panuje powszechne przekonanie, że takim metodom można się przeciwstawić jedynie poprzez wstawienie na front osobowości wyrazistych i dynamicznych. Jeśli tak rzeczywiście jest, to powiedzcie mi, jakim cudem Płaczek znalazł się w sejmie?
Mamy do czynienia, w zasadzie codziennie, z coraz bardziej wyrazistymi aranżacjami, których ofiarą pada publiczność. Każdy dureń może założyć sobie zrzutkę, opowiadać na YT o tym, że Ukraińcy nas za chwilę wyrżną, albo Amerykanie odejdą na Pacyfik i wejdą tu ruscy. I na pewno znajdzie wdzięczną publiczność, która coś tam mu zapłaci. Przy takiej łatwości konkurowania z medialnym profesjonalizmem i przy takiej bezczelności trzeba się naprawdę zastanowić nad tym skąd się bierze skuteczność i jak buduje się niechęć do przeciwnika. PiS nie zbudował wystarczająco silnej niechęci do Tuska, choć bardzo się starał. TVP zbudowało za to niechęć do wielu działaczy PiS, a przede wszystkim do własnych ekspertów, którzy pokazywani byli dzień w dzień w wiadomościach i zabierali głos w każdej sprawie. Od hodowli tuczników po produkcję rakiet.
Wpadły mi wczoraj w oko dwie rzeczy. Nagranie Zychowicza z Markiem Budziszem i twitt redaktora Gursztyna odnoszący się do niedawno opublikowanego artykułu GW na temat sytuacji na granicy. Dwaj pierwsi bohaterowie naszych czasów z trudem powstrzymują wesołość opowiadając o zagrożeniach jakie nas czekają w najbliższym czasie i wyobrażając sobie – jak przypuszczam - frajerów, którzy lecą do komputera by zamówić przez Internet ich książki. Redaktor Gursztyn zaś, wzorem innych, ważniejszych odeń redaktorów z TVP domaga się, żeby ktoś wreszcie zaczął nagłaśniać sprawy opisane niedawno przez gazownię. A cóż takiego tam napisali? Mniej więcej to, że Holland w swoim filmie kłamała. Sytuacja na granicy nie wygląda tak, jak ona to pokazała, ale bardziej tak, jak to było przedstawiane w TVP. I na to jeden z redaktorów TVP pisze, że ktoś powinien to wreszcie nagłośnić. W sensie, że my chyba? My – blogerzy…Proszę bardzo, nagłaśniam. W dodatku zupełnie za darmo. Nie chcę za to honorarium. Sprawę tę na początku podniósł Jan Maria Rokita, który – w swoim obecnym emploi – powinien być schowany na pawlacz. Jest bowiem symbolem nieskuteczności, postacią z czeskiej komedii i w ogóle pretekstem do ogólnej beki. On też się domaga, żeby ktoś się wreszcie tym zajął.
Nie wiem czy należycie jasno się wyrażam. Oto TVP przez całe dwie kadencje PiS stanowiła, a przynajmniej takie było powszechne przekonanie, propagandową tubę rządzącej partii. I wydawać by się mogło, że jej wpływy są wielkie. Ledwie opadł kurz po wyborach, które przecież nie zostały jakoś drastycznie przegrane i okazuje się, że wpływ TVP jest równy zeru. A jej pracownicy domagają się reakcji przypadkowych ludzi, na jeden artykuł, którym powinien się zająć prokurator, w dodatku wojskowy. Jeśli bowiem na granicy trwa wojna hybrydowa, to film Hollandowej podpada, jak mniemam, pod zdradę stanu. I GW pisze w dodatku, że nie zawiera on prawdy, ale jest jedynie pewną wizją. I nic się nie dzieje. Jedyną siłą sprawczą ma być Internet. Mamy żywić Zychowicza, dawać władzę i charyzmat największej partii w Polsce, bo wynajęci przez tę partię ludzie, zatrudnieni w państwowej telewizji mogą się jedynie ustawiać na czyimś tle i tam prezentować swoje poglądy i kreacje. I zapewne – w chwili kryzysu – mamy wyjść na ulicę, narażać się na wszelkie związane z tym niebezpieczeństwa, a w razie sukcesu tej akcji przekazać władzę działaczom PiS i ich uwiarygodnić? To na szczęście nie jest mój problem i ja w związku z tym żadnych rozczarowań przeżywał nie będę, albowiem w żadnych demonstracjach nie biorę udziału. Raz wziąłem i wystarczy. O jeden raz za dużo.
Myślę, że będzie jeszcze weselej, bo prezes zwołał na styczeń nadzwyczajny jakiś kongres prawicy, gdzie wszyscy będą się zastanawiać co zrobić przed nadchodzącymi wyborami samorządowymi i europejskimi. Wyznaczono nawet frontmanów, którzy będą koordynowali tę akcję. W „Do rzeczy” napisali, że będzie to obejmowało głównie sprawy polskie, bez zagranicy. Nie wiadomo co to może znaczyć, bo wszak wybory europejskie zagranicy dotyczą, a jednym z głównych rozgrywających jest minister Rau. Pozostali dwaj to minister Gliński i minister Czarnek. Ten ostatni był głównym czarnym ludem, którego wskazywała opozycja jako zagrożenie dla demokracji i różnych swobód. Był on też autorem kilku nieszczęsnych bon motów, służących opozycji do nawalania PiS. I stał się przez nie jeszcze wdzięczniejszym obiektem ataku niż Beata Szydło. Oczywiście – każdy ma tam jakieś swoje rachuby. Ja nie mam nic do ministra Czarnka, chcę tylko powiedzieć, że w zbudowanej na nienawiści preparowanej w każdym pojedynczym sercu kampanii KO, zajmował on ważne miejsce. I przeciwko niemu kierowana była największa ilość hejtu.
Myślę, że sprawy należy ująć w kategoriach ilościowych – czy Przemysław Czarnek jest w stanie wyprodukować w mediach tyle śmiesznych powiedzonek, że zrównoważą one medialną kampanię przeciwko niemu? Bo to jest kampania. I niech ktoś wreszcie zauważy tę dysproporcję – tamci robią negatywną, personalną kampanię przeciwko konkretnym osobom. Uczestniczą w niej media, farmy trolli, politycy KO, jej działacze regionalni, przypadkowe osoby ziejące nienawiścią do PiS i Bóg jeden wie, kto jeszcze. W PiS nikt nie wpadnie na pomysł, że wystawienie wyrazistej postaci powinno łączyć się ze stworzeniem jej zaplecza, zbudowaniem analogiczne machiny propagandowej wymierzonej w tamtych. W PiS wszystkim się zdaje, że jak ktoś pełni ważne stanowisko, potrafi opowiedzieć żart i daje sobie radę w pyskówkach, to będzie dobrze. Nie będzie dobrze, bo to jest wysyłanie pojedynczych ludzi na zatracenie. PiS nie może przekonać wyborców, że Tusk to zdrajca, Rachoń apeluje do rządu, żeby ujawniał jakieś kwity, czyni to na wizji. Dziennikarze codziennie właściwie demonstrują bezradność, a zapowiedziana konferencja zjednoczonej prawicy opierać się będzie na Czarnku, który jest głównym celem ataków i szyderstw. I sam się nie obroni, bo wobec stosowanej przez tamtych metody nie można odpowiadać podobną metodą. To właśnie prowadzi do bezradności, czego przykładem była i jest nadal publicystyka w TVP. Nikt nie jest w stanie przekrzyczeć jawnych, oczywistych i bezczelnych kłamstw. W dodatku podawanych tak, że nie można przeciwko nim skierować sprawy do sądu, bo strach, lub też chronionych immunitetem. Trzeba zagrać va banque i unieważnić wybory, rozpocząć postępowanie przeciwko oszczercom i wyprowadzić prewencje na ulicę. Potem zaś dopiero siadać do rozmów z tymi wyfiokowanymi pańciami. Nie wcześniej. Lub też zająć się budowaniem pozytywnego, niekonfrontacyjnego przekazu opartego na innych niż Przemysław Czarnek osobach. I tu pojawia się postać ministra Raua, który ma duży kredyt, jest osobą spokojną, zrównoważoną i kompetentną. No i nie robi niczego, co dałoby się przerobić na mem. Stworzenie pozytywnego przekazu nie polega na zakomunikowaniu wyborcom – chcemy dobrze. To jest za mało. I niech ktoś to wreszcie zrozumie.
Będziemy mieli ten kongres i na to wygląda, że wyznaczy się tam kolejną grupę młodych zdolnych, którzy rokują najlepiej. I oni, bez żadnego wsparcia medialnego, bez żadnych narzędzi, bez planu i celu zostaną wysłani na propagandową wojnę z przeciwnikiem, który nie musi się nawet obawiać demaskacji własnych łgarstw. Bo chodzi mu tylko o to, by zniszczyć wroga. Metoda jest nieistotna. A skoro jest nieistotna nie można jej kwestionować, bo to jest właśnie bezradność. Media związane z PiS zaakceptowały metodę tamtych i nawet nikt nie zauważył kiedy się to dokonało. Nikt nie zauważył, bo pycha ludzi kierujących tymi mediami jest tak wielka, że jakby na nią wleźli i spadli, to mokra plama by z nich nie została.
Obawiam się, że będzie jeszcze gorzej. Zapowiadają, że kongres ten zagarnie szeroko wszystkie środowiska prawicowe. Pewnie więc dojdzie do wydawania jakichś certyfikatów kto jest a kto nie jest szczerym patriotą. I – obstawiam to już dziś – wszyscy dawni i ci nieco świeżsi zdrajcy i kunktatorzy, dostaną stosowne uwierzytelnienia. Potem zaś kiedy zorientują się, że nie są one nic warte, grzecznie przejdą na stronę tamtych, jak swego czasu Migalski z Poncyliuszem. W końcu chodzi tylko o to, żeby się dobrze bawić. I o nic więcej.
My też się tu przecież nieźle bawimy obserwując to wszystko. Ktoś zapyta – skoro media nic nie znaczą, skoro prawo nie może być zastosowane, skoro nikt poza głupkowatym nawoływaniem do czynu nie może nic zrobić, to na co to wszystko i na czym się ten zestaw niemożności trzyma? Wszyscy wierzą, że prezes Kaczyński ma nadludzkie moce. I wszystko trzyma się na wierze w rozdawane przezeń charyzmaty. Nic ponad to się nie liczy. Żadna sprawność osobnicza, poza wskazaniem przez prezesa nie ma znaczenia. I długo jeszcze nie będzie miała. Bo to, co jest w PiS istotne, to hierarchie wewnętrzne. I trzeba by, żeby Tusk zorganizował gestapo, a także by rozpoczął aresztowania o świcie, żeby ten stan się zmienił. Chętnych zaś do przyjęcia namaszczenia z rąk Jarosława Kaczyńskiego jest ciągle wielu. I wierzą oni wiedzą, że nawet jak ta szarża na czołgi się nie powiedzie, to zawsze można będzie podpisać z Tuskiem jakiś akt niehonorowej kapitulacji i dostać odeń jakiś stołek. Tak to wygląda na dzień dzisiejszy. Może coś się zmieni, ale raczej wątpię.
tagi: prawica pis media kampania sukces strategia ko
![]() |
gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 09:34 |
Komentarze:
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 09:56 |
Ja już tego oglądać nie mam zamiaru. Im nie pomoże nawet armia "olimpijczyków". Pycha kroczy przed upadkiem i to się właśnie stało. Zaraz opozycja, która już nią nie jest wyciągnie kolejny kij do tłuczenia pisu, czyli sytuację na granicy z Ukrainą. Łaska ludu na pstrym koniu jeździ. Poza tym, jeżeli prezes stawia na czarnka, to już nie mamy o czym rozmawiać. Po co przejmować się działaniami ludzi, którzy sami niczego nie rozumieją. Co do ulicy, niech sami sobie po niej łażą.
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 09:56 |
26 listopada 2023 10:03 |
Czeka nas festiwal żenady niestety
![]() |
Nova @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 09:56 |
26 listopada 2023 10:11 |
Wypowiedz chyba w radiu Suskiego a propo blokad polskich kierowców na granicy to szczyt oderwania od realiów. W wijewództwach wschodnich najniższa frekwencja w kraju była. Żelazny elektorat zbojkotował partię która olała swoich wyborców. A teraz jeszcze partia rządząca domaga się od tych zlekceważonych nue wiadomo jakiego poświęcenia.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 10:28 |
"... bo wynajęci przez tę partię ludzie, zatrudnieni w państwowej telewizji mogą się jedynie ustawiać na czyimś tle i tam prezentować swoje poglądy i kreacje. I zapewne – w chwili kryzysu – mamy wyjść na ulicę, narażać się na wszelkie związane z tym niebezpieczeństwa, a w razie sukcesu tej akcji przekazać władzę działaczom PiS i ich uwiarygodnić? "
To zawsze tak było. My robiliśmy poparcie w internecie i salkach, a potem my zostawaliśmy w tych salkach, a okazywało się, że są "godniejsi". Tylko, że zawsze mieliśmy bardzo ważne powody żeby tak robić bo jedynie w partii PiS, oprócz tych którzy przykejają się do burty i krzyczą "płyniemy!", są ludzie którzy czują rzeczywistą więź z narodem i chcą aby państwo Polskie było poważne.
Teraz stała się rzecz dosyć istotna moim zdaniem, ludzie ciężkiej, mrówczej pracy, ludzie którzy robili PiSowi rzeczywiste poparcie zostali w czasie wyborów źle potraktowani, bo klęska tak naprawdę ich najbardziej dotknęła, a nie karierowiczów. W jakimś okręgu nawet zdarzyło się, że pewna bardzo zasłużona działaczka nie dostała się do sejmu bo jakiś karierowicz nie majacy nic wspólnego z wyborcami PiSu, bardziej bym powiedział po jego życiorysie, że to typowy kandydat "demokratycznej opozycji", wpuszczony na listę tylko dlatego, żeby zwiększyć ilość szabel zażyczył sobie wyższe miejsce na liście nad nią.
Mam nadzieję, że ci ludzie tak potraktowani nie dadzą się rozgoryczeniu i nie pójdą drogą wyłączenia się z partii i tworzenia "patriotycznej kanapy", a wyciągną wnioski i następnym razem przypilnują żeby partia nie skręcała w rejony w które nie powinna.
![]() |
Matka-Scypiona @Nova 26 listopada 2023 10:11 |
26 listopada 2023 10:29 |
"Andrzej Łukawski, 70-letni działacz kresowy i organizator Marszu Pamięci o Ofiarach ukraińskiego Ludobójstwa, został w środę osadzony w więzieniu celem odbycia kary 7 miesięcy pozbawienia wolności. To efekt wniosku złożonego przez Związek Ukraińców w Polsce". Łukawski został wypuszczony po awanturze zrobionej przez internautow i interwencji Brauna i Zapalowskiego, którzy skierowali do Dudy wniosek o natychmiastowe ułaskawienie. Ktoś strasznie miesza, ale diabeł tkwi w szczegółach a na mieszkańców Polski wschodniej działa to jak płachta na byka. Tak... Suski, Sasin... Tuzy polityki...
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 listopada 2023 10:28 |
26 listopada 2023 10:33 |
Ale jak przypilnują? Są całkowicie bezradni, bo żadna siła poza wolą prezesa nie działa. Ludzie zaś zmieniają miejsca na listach, bo nowi składają otoczeniu prezesa obietnice bez pokrycia, dotyczące zasięgów, wpływów czy czego tam. Ziobro idzie do Roli, bo mu się zdaje, że widzowie Roli będą na niego głosować.
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 10:29 |
26 listopada 2023 10:34 |
No ciekawe który prokurator wsadził tego pana. Bo, że żaden nie chce wsadzić Hollandowej, to pewne
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 10:36 |
P.S.
Moim zdaniem na bardzo ścisłej "górze" zostało włączone ręczne sterowanie i PiS musiał się podporządkować, a teraz tylko odgrywany jest spektakl żeby zadośćuczynić pozorom dekoracji demokratycznej.
Na takiej np. Ukrainie gdzie aż tak mocno pozorów nie trzeba trzymać, po prostu kazali temu samemu prezydentowi mówić co innego, jakby mu wgrali inny program na dysk.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 listopada 2023 10:36 |
26 listopada 2023 10:37 |
To czekamy na efekty. Nie spodziewam sie rewelacji
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 10:41 |
> Zapowiadają, że kongres ten zagarnie szeroko wszystkie środowiska prawicowe.
Slyszalem pare razy, ze powaznym problemem JK jest, ze on nie akceptuje ludzi czy ugrupowan, ktore zgadzaja sie z PiS powiedzmy "tylko" w 80%.
Musi byc 100%.
Tak sie zadnej koalicji nie zbuduje.
Jeszcze dodajmy to, ze JK (zreszta podobnie jak DT) nie lubia dzielic sie wladza.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 listopada 2023 10:36 |
26 listopada 2023 10:41 |
Wczoraj Woś odczytał jakąś depeszę, która miała pogrążyć Tuska. Jakoś nie zauważyłem, żeby Tusk był pogrążony. No chyba, że w marzeniach...
![]() |
gabriel-maciejewski @zkr 26 listopada 2023 10:41 |
26 listopada 2023 10:42 |
I dlatego musi zawierać koalicje z wrogami i jawnymi zdrajcami. Świetny sposób
![]() |
ewa-rembikowska @Nova 26 listopada 2023 10:11 |
26 listopada 2023 10:51 |
Może otrzeźwieją jak im Tusk zaserwuje Berezę i zacznie ciągać po komisjach śledczych a potem po rozgrzanych sądach.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 10:33 |
26 listopada 2023 11:03 |
To jest właśnie w tym najgorsze. Bo to, że nas często nie szanują to się przyzwyczaiłem, w końcu jesteśmy ich najtwardszym elektoratem, a demokracja na tym polega żeby przyjmować czasami zgniłe kompromisy, ale to że najbardziej pracowici i zasłużeni działacze, ministrowie i marszałkowie muszą pokornie pić to piwo nawarzone przez celebrytów przykejonych do burty to kiepsko wygląda.
No, ale jakoś mam nadzieję zareagują na to.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 10:41 |
26 listopada 2023 11:05 |
No właśnie...
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 listopada 2023 11:03 |
26 listopada 2023 11:05 |
Nie zareagują. Trwa akcja obrony dziennikarzy TVP bez których ludzie nie wyobrażają sobie życia
|
onyx @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 11:08 |
Jeśli PiS nie dał rady ogarnąć ostatnich wyborów mając władzę to wybory samorządowe i do UE przerżną z kretesem bo opozycja nie będzie się już bała zrobić jakiegoś większego wałka. Jak ktoś nie umie poskramiać dzikich zwierząt to powinien się dobrze wyuczyć w grze w trzy karty albo zmienić robotę bo od wygłaszania pompatycznych kwestii to publika ziewa już dawno. A publika jest tylko jedna, wszystko już widziała i inna nie przyjdzie.
![]() |
Kuldahrus @zkr 26 listopada 2023 10:41 |
26 listopada 2023 11:14 |
To są akurat rzeczy rozgłaszane przez "prawicowe kanapy", które chciałyby wejść do Zjednoczonej Prawicy, ale jako koło partyjne i tam sobie robić poparcie, a potem taktowanie powiedzieć, że oni występują w najgorszym momencie.
Akurat w tym JK popieram, bo takie "kanapy" będą tylko rozwalały koalicję, zasłaniając się rzekomymi poglądami, a w rzeczywistości chodzi tylko o zyski dla ich partii.
Ludzie nie rozumieją, że te wszystkie "szczerze zatroskane o losy narodu" partyjki "prawicowe" są wysyłane tylko po to żeby rozwalać prawicę. Nie rozumieją pomimo tego, że to było ćwiczone już wielokrotnie.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 11:05 |
26 listopada 2023 11:21 |
No, nie wiem, zobaczymy
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 10:34 |
26 listopada 2023 11:23 |
Piszą, że został oskarżony przez prokuratora Macieja Młynarczyka z Prokuratury Rejonowej Praga-Północ, znanego m.in. z nękania ocalałych z kresowego ludobójstwa. Do tego jest harcmistrzem ZHP i jest zaangażowany w działalność pro ukraińską
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 26 listopada 2023 11:08 |
26 listopada 2023 11:32 |
Ta, poza tym pompatyczne kwestie to żerowisko proroków z YT, w tym wspomnianego tu Roli, który nie boi sie ani żenady, ani obciachu, ani niczego
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 listopada 2023 11:14 |
26 listopada 2023 11:33 |
Trzeba zmienić format. Nie może nim być kanapa i kanapowe rozumowanie
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 11:23 |
26 listopada 2023 11:33 |
Kto jest zaangażowany? Prokorator czy oskarżony?
![]() |
Wrotycz1 @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 11:35 |
Chyba jedynym elementem działającym na korzyść PiS jest deficyt budżetowy, w 2024 podobno ponad 250 mld zł, i pewnie w kolejnych latach podobnie. Tusk będzie musiał obciąć wydatki w sposób istotny i podnieść VAT na żywność, co wielu ludzi boleśnie odczuje. Niewykluczona jest również podwyżka stóp procentowych i jej konsekwencje na rynku pracy. Częściowo uda mu się przerzucić odpowiedzialność za lukę budżetową i resztę problemów na Morawieckiego ale reszta, może nawet większa część, będzie przyklejona do niego. Czy PiS będzie potrafił wykorzystać to propagandowo? Raczej wątpię. Kwestii ekonomicznych nikt tam oprócz Morawieckiego i Glapińskiego nie potrafi omawiać w sposób prosty i jasny, ale oni nie będą dla nikogo wiarygodni. Bełkotu czeredy z TVP nie ma co brać pod uwagę, nawet gdyby Tusk ich nie rozgonił.
![]() |
zkr @Kuldahrus 26 listopada 2023 11:14 |
26 listopada 2023 11:39 |
> To są akurat rzeczy rozgłaszane przez "prawicowe kanapy"
Zgodze sie, ze tacy sa i mogliby stanowic zagrozenie ale mi nie chodzi o "kanapy".
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 11:33 |
26 listopada 2023 11:42 |
Prokurator
![]() |
gabriel-maciejewski @Wrotycz1 26 listopada 2023 11:35 |
26 listopada 2023 11:43 |
Oni wszystko zwalą na PiS, a jak się częściowo nie uda, to zaczną rozliczać księży z pedofilii, a Rydzyka z majątku. I dowiozą kadencję, a może i wejdą w kolejną
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 11:42 |
26 listopada 2023 11:44 |
Prourator zdaje się nie może się w takie rzeczy angażować. Ciekawe jednakowoż jest to, co dokładnie zrobił ten pan i gdzie tego dokonał
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 11:56 |
<<<wszak wybory europejskie zagranicy dotyczą, >>>
Może w "Do Rzeczy" widzą to inaczej? Komisje UE pracują nad "homogenizacją" Europejczyków.
![]() |
Nova @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 10:29 |
26 listopada 2023 12:01 |
Z pis jednym z nielicznych mówiąvym językiem zrozumiałym dla wyborców i ogarniętym jest Kacper Płażyński. Zakon Pc dalej żyje w matrixie.
![]() |
Nova @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 10:29 |
26 listopada 2023 12:01 |
Z pis jednym z nielicznych mówiąvym językiem zrozumiałym dla wyborców i ogarniętym jest Kacper Płażyński. Zakon Pc dalej żyje w matrixie.
![]() |
Nova @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 10:29 |
26 listopada 2023 12:02 |
Z pis jednym z nielicznych mówiąvym językiem zrozumiałym dla wyborców i ogarniętym jest Kacper Płażyński. Zakon Pc dalej żyje w matrixie.
![]() |
Nova @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 10:29 |
26 listopada 2023 12:02 |
Z pis jednym z nielicznych mówiąvym językiem zrozumiałym dla wyborców i ogarniętym jest Kacper Płażyński. Zakon Pc dalej żyje w matrixie.
![]() |
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 12:06 |
Znowu coś się dzieje ze stroną...
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 12:17 |
Zychowicz i Budzisz pozycjonują się w kierunku nieuchronnego starcia militarnego z Rosją. Tymczasem w obszarze Internetu wkraczamy w nowy etap wojny zasilanej rzeką pieniędzy. Pisanie zaczyna być niebezpieczne z powodów procesowych. Otóż portal Demagog rozpoczął nowy etap swojej działalności z wykorzystaniem sądów i prokuratury. Widocznie samo pranie mózgów już nie wystarcza do osiągnięcia celów biznesowych i myślozbrodnie będą penalizowane z wykorzystaniem „niezależnego” sądownictwa.
(…) To najważniejszy tekst, jaki przyszło mi pisać” tweetnął Aleksy Szymkiewicz, autor ataku Demagoga na Coolfonpl. Szymkiewcz pełni w Demagogu funkcję koordynatora projektu ds. dezinformacji klimatycznej (sic!). Jest “antropologiem, medioznawcą i filozofem — absolwentem Międzyobszarowych Studiów Humanistycznych i Społecznych”. Aktualnie jest doktorantem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie przygotowuje „rozprawę dotyczącą przyczyn i konsekwencji ruchów konspiracyjnych w gospodarce opartej o wiedzę”.
Chwali się uczestnictwem w DFR Lab’s Digital Sherlocks, organizacji factcheckingowej związanej z The Atlantic Council. To think tank z siedzibą w Waszyngtonie, posiadający czternaście ośrodków na całym świecie, który koncentruje się na różnych kwestiach politycznych, w tym „zmianach klimatu, rozwoju gospodarczym i wspieraniu demokracji”. W latach 2019-2021 kilka dużych grup i instytucji konsekwentnie przekazywało Radzie Atlantyckiej dotacje w wysokości co najmniej 1 miliona dolarów w każdym roku podatkowym. Należą do nich Pfizer, Ambasada Zjednoczonych Emiratów Arabskich w USA, Facebook, Google, Goldman Sachs, Fundacja Rockefellera i miliarder Bahaa Hariri.( …)
Myślozbrodnie ( np że naukowcy mówiący o ociepleniu klimatu mają stosowne granty od pewnych firm ) będą penalizowane...
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k 26 listopada 2023 12:17 |
26 listopada 2023 12:28 |
W żadnym kierunku się nie pozycjonują i to widać na ich roześmianych twarzach. Zychowicz strzela sobie foty ze swoim nowym autem. Jedyny kierunek w jakim się pozycjonują to kasa
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 13:41 |
PiS nic nie robi, bo czuje, że teraz jest faza formowania nowych gwiazd w galaktyce z pyłu międzygwiezdnego i pożerania przez czarne dziury starych. Niektórzy, jak Zychowicz liczą na to, że nastąpią w trakcie tego procesu wybuchy supernowych. Nawet udają, że są "ajnsztajnami" i potrafią dokładnie wskazać, która gwiazda ekspliduje i nawet potrafią wyliczyć czas eksplozji.
Nikt jednak nie wie ile we wszechświecie jest tej tzw. Ciemnej materii, która odpowiada za ruchy grawitacyjne (przyciąganie, rozciąganie, rozpraszanie). No w związku z tym jedni udają, że są fachowciami z NASA [tuski) i wszystko już wiedzą, a inni udają że niczego nie wiedzą i że nigdy nie byli astronomami, a więc że za nic nie odpowiadają (pis).
Mnie to bawi, jakbym widział stopy dzieci schowane za firanką, myślące że nikt ich nie widzi.
Wszystko się skończy wesołtm oberkiem. Tak jak w 1993, gdy Suchocka z cała Unią Denokratyczną wpadła w objecia Goryszewskiego i całego ZChNu. I wszyscy będą śpiewać piosenkę Rezerwatu "Przeżyj to sam....nie zamieniaj serca w twardy głaz"
![]() |
stachu @Nova 26 listopada 2023 10:11 |
26 listopada 2023 13:59 |
Czym i jak PIS olał swoich wyborców?
![]() |
OjciecDyrektor @stachu 26 listopada 2023 13:59 |
26 listopada 2023 14:25 |
Oliwą z oliwek z dziesiątego tłoczenia...:) i powiedział, że to "extra virgin"...:)
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 11:44 |
26 listopada 2023 14:26 |
Była jakąś demonstracja a ten człowiek zwyzywał banderowców. Teraz zacznie się ciąg prowokacji, bo ludzie nie zdają sobie sprawy, że takie rzeczy będą wykorzystywane
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 14:32 |
"Wszyscy wierzą, że prezes Kaczyński ma nadludzkie moce. I wszystko trzyma się na wierze w rozdawane przezeń charyzmaty. Nic ponad to się nie liczy. Żadna sprawność osobnicza, poza wskazaniem przez prezesa nie ma znaczenia. I długo jeszcze nie będzie miała."
Kaczyński ma wielu zaprzysięgłych zwolenników i wielbicieli, i równie wielu zaciekłych wrogów.
A może tych ostatnich to jest chyba więcej niż tych pierwszych.
Ale Jarosław Kaczyński ma 74 lata i poważny problem z nogą.
Nadciąga nieubłaganie emerytura, wymuszona biologicznie i medycznie.
Niezależnie od tego kto zostanie jego następcą to proces "psucia" się PiS już się zaczął.
PiS się zaśmierdzi i żadna lodówka go już nie uratuje.
Nie po to została zmajstrowana trzecia droga żeby PiS się "odświeżał" w niskich temperaturach.
![]() |
OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 14:26 |
26 listopada 2023 14:35 |
Ci banderowcy to pewnie przebierancy - elektorat SLD lub nawet jego członkowie szeregowi. Pierwszą rzecżą, jaką bym zrobił to bym się spytał ich o coś w języku ukraińskim (google translator wystarczy). To by wyeliminowało ich na samym początku. Bo oni tylko rosyjski znają...:). Za 7 miesięcy jadę ponownie na Ukrainę i się przekonam, co z tych nowych bajek jest prawdą, a co kumuszym kłamstwem. Będę się poruszał jiedaleko granicy, więc będę miał okazję sprawdzić, jak wojsko podchodzi do Polaków i czy coś się w ogole zmieniło na niekorzyść.
![]() |
MZ @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 11:23 |
26 listopada 2023 14:35 |
Na tych s...,tylko jedna metoda by działała...metoda Velslera
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 12:28 |
26 listopada 2023 14:38 |
(...)W żadnym kierunku się nie pozycjonują i to widać na ich roześmianych twarzach. Zychowicz strzela sobie foty ze swoim nowym autem. Jedyny kierunek w jakim się pozycjonują to kasa(...)
Jedno drugiemu nie przeszkadza - nieuchronny zbrojny atak ruskich=lobbowanie dla koncernów zbrojeniowych. Zychowicz wyciagnął Bartosiaka z depresji po ujawnieniu plagiatu doktoratu a ponieważ obaj jak sie okazało zwiedzali ...kibuce podczas wizyt w Izraelu czyli mają coś wspólnego. Jakby nie patrzeć rzadko kto jeździł do Izraela zwiedzać... kibuce - raczej z parafii do Ziemi Świętej...
![]() |
MZ @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 10:29 |
26 listopada 2023 14:38 |
No to mam satysfakcję,bo na senatora głosowałem za p.Zapałowskim,że też "patryjoci " z Pis-u nie iterweniowali.
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 12:28 |
26 listopada 2023 14:39 |
Po co się pozycjonować, jak to jest niebezpieczne dla kasy. Niezależny ekspert nie narazi się nikomu i czuje jak pączek w maśle przy każdej władzy.
![]() |
MZ @Wrotycz1 26 listopada 2023 11:35 |
26 listopada 2023 14:42 |
" podnieść VAT na żywność,"
Dla jasności VAT na żywność zaplanował -muszę sprawdzić-w budżecie 2024 rząd PISU a Tusk to ochoczo wykona.
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 14:26 |
26 listopada 2023 14:53 |
Widać już entuzjazm na twitterze. Nie powinni go zamykać, a prokurator powinien być prześwietlony pod kątem wpływów rosyjskich
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 14:35 |
26 listopada 2023 14:54 |
Myślę, że wszystkich w tej historii trzeba by prześwietlić
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k 26 listopada 2023 14:38 |
26 listopada 2023 14:55 |
On go nie musiał z nikąd wyciągać
|
onyx @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 11:32 |
26 listopada 2023 14:58 |
A czego on miał się bać jak dostawał kasę i ochronę od samego ministra Ziobro? Najgrosze jest to, że gdyby oni cokolwiek tam rozumieli to by się dogadali o ile to było możliwe bezpośrednio z Olszańskim i lepiej by na tym wyszli niż te Role i futrowanie TVP. Przewalili fortunę na gesty, które już w chwili wykonywania nie miały znaczenia i nie zapadły nikomu w pamięci. Chyba, że jako wzór obciachu. A wiele tych gestów to były tylko zapowiedzi, które utonęły we Wiśle.
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 14:55 |
26 listopada 2023 15:00 |
Wydaje mi sie że pił gdzieś w górach....z powodu tego lipnego doktoratu i naruszenia swojego pomnika - geostratega ze spiżu - tak przynajmniej wyglądał....
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 26 listopada 2023 14:58 |
26 listopada 2023 15:11 |
No tak, Olszański to przynajmniej zawodowiec, ale pewnie miał inne zobowiązania i uwikłania, więc odpadł. Rola był bezpieczniejszy i młodszy
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k 26 listopada 2023 15:00 |
26 listopada 2023 15:12 |
Może pił tak zwyczajnie...poza tym kto mu zakwestionuje doktorak pisany u Kozieja. Piegzik już przycichł i nigdzie go nie widać
![]() |
Paris @Matka-Scypiona 26 listopada 2023 09:56 |
26 listopada 2023 16:29 |
Tez tego ,,prawicowego syfu,,...
... ogladac nie bede !!!
Te ,,wysteMpy,, sa dla idiotow,... a zauwazam w najblizszym swoim otoczeniu kompletny ich brak,...
... ale niewatpliwie bedzie to tylko KOLEJNA ZLODZIEJSKA OKAZJA wyszarpania z budzetu ,,paru groszy,, dla calej tej ,,prawicowej swoloczy,, i reszty PASOZYTOW i DARMOZJADOW,... nic wiecej.
![]() |
Paris @Nova 26 listopada 2023 10:11 |
26 listopada 2023 16:38 |
O losie,...
... coz mozna wymagac od tego UPASIONEGO KNURA, posla-osla, przyspawanego ryjem do sejmowego koryta od IV kadencji !!! !!! !!!
Panie Nova, to jest SKRAJNA PATOLOGIA, wrecz DEGENERACJA,... od 28 lat siedzi TOTO i tylko PIERDZI w fotele, pozytku z tego zadnego NIE MA i JUZ NIE BEDZIE !!!
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 11:33 |
26 listopada 2023 16:56 |
Tylko żeby zmienić format ludzie muszą zrozumieć, że tzw. "wyraziste poglądy" to jest pułapka zastawiona na tych niezorientowanych. Na prawicy służą do paraliżowania jakichkolwiek sensownych działań na zasadzie "nie będę z wami tego robił bo mam swoje poglądy", na lewicy zaś służą do tłumaczenia się ze wszelich nikczemności, przykładowo: "nie mogę zgodzić się na wolne niedziele w handlu bo mam poglądy wolno-rynkowe".
![]() |
Paris @onyx 26 listopada 2023 11:08 |
26 listopada 2023 16:57 |
Mamely PiS`owskie...
... i kurwizyjne zainteresowane sa i przejete tylko i wylacznie KUNKTATORSTWEM,... w celu utrzymania sie przy korycie panstwowym,... niczym wiecej !!!
Na wiekszosci z nich, nalezy postawic przyslowiowy KRZYZYK... i nie robic sobie zadnych zludzen.
![]() |
Kuldahrus @zkr 26 listopada 2023 11:39 |
26 listopada 2023 16:58 |
Ja akurat napisałem o kanapach bo tylko one takimi tekstami się tłumaczą, że "JK nas nie chce przyjąć bo w 100% się z nim nie zgadzamy".
Pytasz ich, w czym się z JK nie zgadzacie, to nie potrafią wskazać konkretów tylko wymyślają postulaty niemożliwe do zrealizowania i dziwią się, że JK się nie zgadza na nie.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 26 listopada 2023 16:56 |
26 listopada 2023 17:01 |
W Kościele nie ma poglądów, jest posłuszeństwo. Ja jestem zwolennikiem partyjnej dyscypliny, ale połączonej z działaniami ofensywnymi. No i uważam, że efekty powinny być nagradzane. Poglądy to wytrych.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 11:32 |
26 listopada 2023 17:05 |
Jak jest...
... prawnuczkiem czerwonego generala Zymierskiego-Roli to ,,dziedzic i spaTkobierca,, sie niczego nie boi,... a to blad !!!
![]() |
Kuldahrus @Wrotycz1 26 listopada 2023 11:35 |
26 listopada 2023 17:07 |
Deficyt budżetowy jest mniejszy niż w momencie kiedy PiS obejmował władzę, więc nie ma żadnych podstaw do cięć i "zaciskania pasa", finanse publiczne są w tak wyśmienitym stanie, że wręcz można jeszcze więcej tego pasa poluźnić co po tylu kryzysach jakie przypadły na czas rządów PiSu jest nie małym sukcesem.
Zresztą deficyt budżetowy w takich krajach jak nasz to jest zwyczajna sprawa w dzisiejszych czasach, to jest po prostu narzędzie finansowe.
Tylko, że jest tak jak Gabriel napisał, nawet jakby nie było w ogóle deficytu budżetowego to oni i tak jak będą chcieli Polaków "docisnąć" to wymyślą, że to przez to że "PiS zostawił Polskę w ruinie przez rozdawnictwo i przez Kościół, który pławi się w luksusach".
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 26 listopada 2023 17:05 |
26 listopada 2023 17:09 |
Chyba nie jest. Bo Żymierski nazywał się naprawdę Łyżwiński
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 17:01 |
26 listopada 2023 17:09 |
Dokładnie tak.
![]() |
Paris @Wrotycz1 26 listopada 2023 11:35 |
26 listopada 2023 17:10 |
Dokladnie tak,...
... CZEREDA z kurwizora byla i jest ZAORANA, od samego poczatku !!!
Intelektualnie i pod kazdym innym wzgledem to jest DNO i 6 METROW MULU,... po prostu kompromitacja i zenada.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 12:28 |
26 listopada 2023 17:22 |
Voila,...
... ,,pozycjonujO sie do kranu z kasO,,... zreszta tak samo jak pozostala wiekszosc ,,szamanUF z jutuPka,, !!!
![]() |
stachu @Kuldahrus 26 listopada 2023 17:07 |
26 listopada 2023 17:24 |
Nikt nas nie bedzie dociskał. Od premieru Tusku dostaniemy wybór; budowa 300 tys. armii i zbrojenia, albo 800+, budowa CPK albo wolne niedziele itp., bo na wszystko nie starczy pieniedzy. Od tego są fachowcy, żeby przygotować alternatywy, które nas zadziwią.
![]() |
zkr @Kuldahrus 26 listopada 2023 16:58 |
26 listopada 2023 17:25 |
Nie zgodze sie.
Gdy wczesniej czytalem GP to mialem wrazenie, ze "kto nie z nami ten ruska onuca".
Zwlaszcza u Sakiewicza to bylo wyczuwalne. Troche odpuscili ostatnio.
Glosuje na PiS od 2015 ale wielu rzeczy u nich nie akceptuje. Mam chyba prawo do krytyki? Czy mam pasc na kolana przed portretem JK i zamilknac?
![]() |
zkr @zkr 26 listopada 2023 17:25 |
26 listopada 2023 17:45 |
napisalem " Nie zgodze sie. ", bo nie tylko one, to jest tzw. "kanapy", tak tlumacza sytuacje
![]() |
Kuldahrus @zkr 26 listopada 2023 17:25 |
26 listopada 2023 17:49 |
No właśnie bardzo ładnie pokazał pan przedział emocji na jakim grają ci "szczerze zatroskani o losy ojczyzny patrioci". Wydobywają z ludzi jakieś dziecinne obrażalstwo, "nie zrobili tego tak jak chciałem to tupnę nóżką, obrażę się i pójdę do tego co mówi żeby wszystkich won wyrzucić", to że nie wyrzuci to wiadome, a nakarmi tylko głód tych dziecinnych emocji.
To jest polityka, tu są interesy, a nie emocje - wszystko na zimno i nic osobistego. Trzeba krytykować i szukać jakiegoś dobrego wyjścia, a nie chodzić i gadać "patrzcie jaki jestem bezkompromisowy, nie wszedłem z nimi współpracę".
![]() |
Kuldahrus @stachu 26 listopada 2023 17:24 |
26 listopada 2023 17:51 |
Tak, będzie polityka molesto... oj, co jo godom, co jo godom, polityka miłości oczywiście.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 17:09 |
26 listopada 2023 17:51 |
Pamietam jak kiedys,...
... pare lat temu byla dyskusja ,,kto on, ten dety Rola i skad sie wzial w sieci,,... a wiec wszystko ,,sie chyba,,. Zapamietalam go jednak jako ,,prawnuczka,,... i do prawnuczka mi pasuje,...
... dziw wielki, ze ten KRET PiS`owski Ziobro sie do niego przykleil !!!
W kazdym badz razie on to naprawde nic specjalnego, a ogolnie ZENADA.
![]() |
zkr @Kuldahrus 26 listopada 2023 17:51 |
26 listopada 2023 18:20 |
> "szczerze zatroskani o losy ojczyzny patrioci"
Powtarzam, nie pisze o nich. A Pan caly czas o "patriotach" i jeszcze o dziecinnych emocjach.
Obserwowalem sondaze na wiele miesiecy przed wyborami. Czesc z nich wskazywala na niewielka przewage PiS nad KO. Znam statystyke, wiem jak to narzedzie bywa wykorzytywane ale komus tam sie powinna "zapalic zolta kontrolka" (jesli nie czerwona). To zle wrozylo. I niestety w pewnym momencie bylo za pozno aby cos probowac sklecic na wypadek nieuzyskania wiekszosci parlamentarnej. PSL poszedl w koalicje z Holownia, w Konfe walono jak w beben.
Ba, sa nawet zbieznosci programowe z Razem (kwestie socjalne), sa tematy w ktorych sa zgodni z PiS (np. ostatnio temat kontynuacji CPK).
> To jest polityka, tu są interesy, a nie emocje - wszystko na zimno i nic osobistego.
No wlasnie czesc osob w PiS chyba tego nie rozumie.
![]() |
kpiotrzk @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 18:51 |
znowu z polecenia @ada1: Prof. Ancyparowicz: Nowy Ład to był bezład! Zdumiała mnie polityka PiS. Morawiecki dopłacał bankom – YouTube
![]() |
Kuldahrus @zkr 26 listopada 2023 18:20 |
26 listopada 2023 19:22 |
Cały czas o tych "patriotach" bo tylko oni wykorzystują te emocje o których jest mowa.
Konfa zabierała tylko głosy PiSowi. Tak ciężko to zrozumieć?
PSL zaś nie chciał się z nikim dogadywać. O czym pan w ogóle mówi?
Razem od razu powiedziało, że są chętni do współpracy w kwestiach socjalnych, ale oni z PiSem nie chcą mieć nic wspólnego.
W obecnym kształcie teatru politycznego, koalicja PiSu z kimkolwiek zadziała zawsze tak, że ten koalicjant w rzeczywistości będzie albo "bezpiecznikiem" narzuconym przez kogoś z góry żeby pilnował aby PiS za bardzo się propolsko nie rozhasał(i może właśnie teraz tak to się skończy) albo rozwalaczem który będzie próbował skompromitować taką koalicję rządzącą tak jak to było w latach 2006-2007.
![]() |
BTWSelena @kpiotrzk 26 listopada 2023 18:51 |
26 listopada 2023 19:38 |
Świetny wywiad,pani prof.Ancyparowicz strzela z mową z szybkością karabinku,ale wszystko jasne jak słońce...
![]() |
klon @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 14:25 |
26 listopada 2023 19:44 |
Kurna, trafne!
![]() |
stanislaw-orda @Kuldahrus 26 listopada 2023 11:14 |
26 listopada 2023 20:19 |
z nich są tacy sami prawicowcy jak ze mnie lama tybetański
![]() |
stanislaw-orda @Wrotycz1 26 listopada 2023 11:35 |
26 listopada 2023 20:25 |
Tusk w przyszłym roku wymieni komisarz van der Leyden, musi tylko zmontować rząd na przyklepanie federalizmu europejskiego, czyli fundamenty pod Świeckie Cesarstwo Brukselskie Narodu Niemieckiego. A zaraz potem skonsumuje obiecaną premię.
![]() |
Paris @stanislaw-orda 26 listopada 2023 20:25 |
26 listopada 2023 20:39 |
Tak,...
... szczegolnie jak ,,ZONT polski pSZeZnie w sONdzie z Pfeizer`em,, to odchodzaca Orszulka, PLAGIATORKA z Reichu bedzie miala z czego mu te PREMIE ODPALIC !!!
![]() |
Kuldahrus @stanislaw-orda 26 listopada 2023 20:19 |
26 listopada 2023 20:52 |
Tak jest
![]() |
olekfara @BTWSelena 26 listopada 2023 19:38 |
26 listopada 2023 21:00 |
Nic nie jest jasne, raczej zaciemnia, niż mówi, jak jest. Gdzie ona widzi te twarde weto wobec polityki Niemiec. To mit, podpisano, wszystko, co istotne dla Niemiec. Działania NBP, to przecież poprzez utrzymywanie niskiego kursu euro, raz, że to zarobek w przyszłości dla tych, co mają lokaty w euro, (powtórka z z początku lat dziewięćdziesiątych) a co gorsze to łupienie polskich przedsiębiorców eksporterów i rolników. Czyli forma ukrytego podatku. Owszem, korzystna dla spłaty polskiego zadłużenia zagranicznego, ale ktoś musi za to zapłacić. I płaci, polski przedsiębiorca i polski rolnik. W tym znaczeniu, o którym mówi, że Marowiecki dopłacał bankom poprzez wakacje kredytowe, to nieprawda. To było tylko odroczenie spłaty, a nie obniżenie sumy do spłaty. Finito pożyczkobiorca, ma do spłaty o wiele większe zadłużenie i okres kredtytowania się wydłuża. Więc, do czego dopłacał? A jeżeli rzeczywiście dopłacał, to po co. W rzeczywistości banki dzisiaj mają kolosalne zyski, ale z powodu wysokiego oprocentowania kredytów, gdzie znów zarabia także NBP. Do tego celu, wygenerowano sztucznie inflację, kilkunastoprocentową, stworzono nawet nową definicję ekonomiczną, Putin inflacja, tyle , że z ekonomią nie miało to nic wspólnego. Nawet tą definicją posługiwał sie Morawiecki. Uzasadniał inflację stwierdzeniem, że u amerykanów też jest , ale nie powiedział, że tylko jednoprocentowa. Broniąc Morawieckiego, że on mógł czegoś nie wiedzieć, a musiał podpisywać, co mu suflowano. Jesteśmy na jakiś przedstawieniu, może w cyrku? Owszem, trzeba ufać upodległym (błąd niezamierony, ale niech zostanie) urzędnikom, ale sternik jest tylko jeden. On wyznacza kurs, a reszta musi się podporządkować, jezeli nie, to za burtę. A on tego nie robił? I chce dalej rządzić!
![]() |
OjciecDyrektor @stachu 26 listopada 2023 17:24 |
26 listopada 2023 21:36 |
Nikt nie pozwoli na takie alternatywy. Czy ja nie dość wyraźnie napisałem? W CPK i inne strategiczne inwestycje wchodzą, do spółki z Anglikami, Amerykanie. Wpłacają żywą gotówke, a nie jakieś "offsety". Czy naprawdę nie widzi Pan, że sytuacja się tak diametralnie zmieniła, że teraz tak naprawdę to nieważne, kto zrobi rząd, bo wszyscy będą musieli robić TO SAMO, co robił PiS?
Błagam.. przestanie "anyżować" grozą czy groteską. Można już naprawdę odpocząć od tych emocji. Wszystko będzie dobrze, a nawet lepiej. A o szantażach Niemców to możemy się pośmiać. Oni chcą zachować twarz, chcą się ratować przed upokorzeniem i stąd wymyślają takie numery, żeby w razie czego wyszło, że oni bedą walczyć ..."Rysiu, walczę!".
![]() |
OjciecDyrektor @olekfara 26 listopada 2023 21:00 |
26 listopada 2023 21:40 |
To ja nie rozumiem czegoś. Kto się oburza, że banki będą mieć większe zyski? Przecież Moraeiecki powiedział jeszcze przed wyborami, że banki MUSZĄ zwiększać zyski, aby móc dalej finansować/kredytować inwestycje infrastrukturalne. To jest po prostu przygotowywanie się na ewentualny wariant opuszczenia UE. Czy to tak trudno pojąć?
![]() |
Kuldahrus @olekfara 26 listopada 2023 21:00 |
26 listopada 2023 21:50 |
Glapiński akurat świetnie sobie radzi z inflacją.
To premier specjalnie wzniecił inflację, żeby Glapiński mógł ją sukcesywnie zbijać? Trochę odjechana teoria spiskowa.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 21:36 |
26 listopada 2023 22:04 |
Pardon,...
... ale z tego ,,optymizmu i nadziei,, to zaczyna Pan ,,odlatywac,, !!!
A wszystko bedzie dobrze dopiero, jak ta KRETYNKA von Layen z ta druga stara malpa Makrela zaczna ,,ogladac sFiat przez kratki,, bo tam ich miejsce jest.
![]() |
MarekBielany @BTWSelena 26 listopada 2023 19:38 |
26 listopada 2023 22:05 |
Pani profesor z dziesięć lat temu (plus/minus) w RM zapytana o przerost biurokracji, odpowiedziała: a co ci ludzie mogą robić ? lepiej żeby nie byli bezrobotni. Dlatego kursywą bo cytuję z pamięci (własnej).
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
26 listopada 2023 22:43 |
Dzisiaj w telekurierze były dwie informacje następujące po sobie:
1. podlaski uniwersytet dla dzieci.
2. stare chłopy bawiące się, lub grające, czymś co kiedyś nazywało się żołnierzykami.
![]() |
BTWSelena @olekfara 26 listopada 2023 21:00 |
26 listopada 2023 22:59 |
" Gdzie ona widzi te twarde weto wobec polityki Niemiec. To mit, podpisano, wszystko, co istotne dla Niemiec"- odniosłam wrażenie,że pani prof.nie stawiała jasno twardego weta wobec Niemiec. Wobec tego oznacza to tylko jedno"Morawiecki zrobił dobrze Niemcom ,a Tusk zrobi jeszcze lepiej. Wobec tego "tertium non datur",skoro sternik jest tylko jeden..i ewentualnie występowali w cyrku na tym przedstawieniu. No można i tak....sorry..
![]() |
OjciecDyrektor @Paris 26 listopada 2023 22:04 |
26 listopada 2023 22:59 |
Jestem "odlotowy"...
![]() |
pike @stachu 26 listopada 2023 17:24 |
26 listopada 2023 23:18 |
Chyba wkrótce zorientują się, że tylko mogą zmienić wysokość zasiłku pogrzebowego...
![]() |
BTWSelena @MarekBielany 26 listopada 2023 22:05 |
26 listopada 2023 23:28 |
Marku ,uważa pan ,że pani profesor jest socjalistką?...No tak z pewnością są lepsi od niej ,którzy ukończyli studiowanie z program Fulbrighta. To praktycznie światowa już elita jak Leszek Balcerowicz, Marek Belka, Henryka Bochniarz, Włodzimierz Cimoszewicz, Danuta Huebner czy Grzegorz Kołodko etc...którzy z pewnością nie są socjalistami,bo łyknęli światowej wiedzy...tacy byliby właściwi w Radzie Polityki Pieniężnej.
![]() |
qwerty @MarekBielany 26 listopada 2023 22:05 |
27 listopada 2023 09:25 |
Tak jest od zawsze w RP. Troska o aparat administracyjny za każdą cenę. Jak tworzono kasy chorych to wg tej samej ideologii, 'przecięż ich na bruk nie wyrzucimy'. Struktura podległości i jej ochrona to jest istota postsowieckiego Państwa.
![]() |
qwerty @BTWSelena 26 listopada 2023 23:28 |
27 listopada 2023 09:26 |
Oczywiście, że jest hard socjalistką.
![]() |
qwerty @BTWSelena 26 listopada 2023 23:28 |
27 listopada 2023 09:27 |
To o tej elicie to żart? Nieprawdaż?
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 21:40 |
27 listopada 2023 09:29 |
Oj, trudno pojąć.
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 21:40 |
27 listopada 2023 09:29 |
Oj, trudno pojąć.
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 21:36 |
27 listopada 2023 09:34 |
Wizje o Niemcach co motywacje czerpią z 'zachowywania twarzy' są zabawne, jak na podwórku. Realną polityka jest przede wszystkim budowana na 'szantażach' i propozycjach nie do odrzucenia.
![]() |
zkr @stanislaw-orda 26 listopada 2023 20:19 |
27 listopada 2023 10:22 |
> z nich są tacy sami prawicowcy jak ze mnie lama tybetański
A zna Pan jakas partie prawicowa w Polsce? :)
![]() |
BTWSelena @qwerty 27 listopada 2023 09:27 |
27 listopada 2023 11:16 |
Czy pozostaje nam coś innego jak ponury żart,skoro zaciera się różnica między komunizmem a socjalizmem?Lewacy teraz twierdzą,że komunizm odbierał wolność,dostając manto od Stalina ,a socjalizm przynosi wolność...co odczytujemy w tęsknotach profesorskich.
Czy nie wydaje się qwerty,że hybryda na której ukształtowały się "elity"w RP,to więcej niż ponury żart? Bo ja odnoszę wrażenie ,że kilometry naszych dyskusji pokazują,że wciąż kręcimy się w kółko wokół tych narzuconych wartości i tylko te "elity" wskazują drogę w Polsce,po drodze zmieniając panów.
Nawet Piułsudski,który był socjalistą wysiadł z pociągu na stacji Niepodległość i ciągle historia się powtarza,jak to ,że ciągle te same elity zakładają majtki koparką i to przez głowę. Co nam pozostaje?
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
27 listopada 2023 11:28 |
Uśmiech na twarzy i Wiara. Żyliśmy w gettach to i nadal tak żyć musimy. Celem jest przeżycie/przetrwanie no i wiedza o świecie dzisiejszym i przeszłym.
![]() |
qwerty @qwerty 27 listopada 2023 11:28 |
27 listopada 2023 11:29 |
Do BTWSelena
![]() |
qwerty @BTWSelena 27 listopada 2023 11:16 |
27 listopada 2023 11:32 |
To centra ideologiczne dekretują w mediach: ten jest elitą, ten przywódcą, ten autorytetem, ... a na widowni śmiech i drwina 'jeszcze jeden i jeszcze raz'
![]() |
stanislaw-orda @zkr 27 listopada 2023 10:22 |
27 listopada 2023 11:33 |
Nie ma podglebia dla prawicy. Praktycznie nie ma prywatnych właścicieli kierujacychn się polskim interesem państwowym.
Poza wszystkim terror fiskalny (i medialny) moze ich w dowolnym momencie anihilować, gdyby spróbowali działać na własna rękę w takim kierunku.
Ergo, prawica na socjalistycznych etatach albo pasożytująca na dotacjach samorządowych to tylko fałszywka-mutant wykreowana
w III RP.
![]() |
BTWSelena @qwerty 27 listopada 2023 11:32 |
27 listopada 2023 12:09 |
Nic innego nam nie pozostaje jak wiara,bo uśmiech często gaszą nam "elity"RP.Dobrze,ze istnieją takie zakątki jak SN... ale niestety "elity"zawsze wyprzedzają nas o krok swoimi kreacjami. Obserwuję kilka portali ,sterowanych z różnych stron świata,nie biorąc udziału w dyskusjach. Wystarczy...na zdanie jak różne intencje próbują zatruć umysły ludzi,tych którzy są rzekomo dobrze wykształceni.
A w nas jest tylko siła trwania...i wyłowienie clou przetrwania. Pozdrawiam Cię qwerty...
![]() |
stachu @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 21:36 |
27 listopada 2023 13:13 |
No tp polegnie 800+, wolne niedziele i inne takie.
![]() |
ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski 26 listopada 2023 15:12 |
27 listopada 2023 18:12 |
Piegzik już umarł, jest jego ostatni film, ten zza grobu,
![]() |
Aquilamagna @ParysvelParwowski 27 listopada 2023 18:12 |
27 listopada 2023 21:49 |
Z okolic tej sprawy umarł raczej dr hab. Jarosław Centek.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 27 listopada 2023 09:25 |
27 listopada 2023 22:44 |
No ale czy widzi Pan, że nasi pastuszkowie gwiżdżą na te niemieckie szantaże i propozycje nie do odrzucenia? Np. dzisiejszy news, że składa rząd skargę do TSUE na Niemcy, żeby zabrali i na swój koszt zutylizowalu swoje odpady.
Skoro Amerykanie wchodzą tu teraz bezpośrednio ze swoimi kapitałami, to obecność niemieckich jest conajmniej problematyczna. Zwyczajnie Niemcy będą musieli ustąpić miejsca Amerykanom, bo jak nie, to USA dopiero na Niemcach przetestuję politykę szantaży i propozycji nie do odrzucenia.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 22:59 |
27 listopada 2023 23:09 |
... az za bardzo !!!
![]() |
Paris @pike 26 listopada 2023 23:18 |
27 listopada 2023 23:13 |
Ho, hoo, tak, tak,...
... powiedzial co wiedzial >emerytowany general< !!!
![]() |
Paris @qwerty 27 listopada 2023 09:25 |
27 listopada 2023 23:17 |
To widac,...
... po tym jak ,,premier techniczny,, na odchodne wzmozenia dostal w ,,ratowaniu,, tych PASOZYTOW z kurwizora !!!
![]() |
zkr @OjciecDyrektor 27 listopada 2023 22:44 |
27 listopada 2023 23:23 |
> Skoro Amerykanie wchodzą tu teraz bezpośrednio ze swoimi kapitałami, to obecność niemieckich jest
> conajmniej problematyczna. Zwyczajnie Niemcy będą musieli ustąpić miejsca Amerykanom, bo jak nie,
> to USA dopiero na Niemcach przetestuję politykę szantaży i propozycji nie do odrzucenia.
Chce wierzyc, ze ma Pan racje, ze USA nie pozwola sie Heilhitlerom panoszyc za bardzo.
Bo inaczej nie bede mial wyboru i za 2-3 lata wybiore sie za Kaluze. Szkoda zycia na Pede... tzn. Federacje pod zarzadem Berlina...
![]() |
Paris @qwerty 27 listopada 2023 09:34 |
27 listopada 2023 23:24 |
Tak,...
... te ,,wizje,, - zwlaszcza o ,,zaHowaniu tFaZy u Niemcow,, - u Ojca Dyrektora to chyba po spozyciu nalewki z amanita muscarie, a nie ginu czy jakiegos innego burbona !!!
![]() |
Paris @qwerty 27 listopada 2023 11:32 |
27 listopada 2023 23:31 |
Tak,...
... a te ,,centra,, to maja tyle rozumu co pies pod ogonem... albo ta deta, znowu przez nich ,,odpalona Grecia,, tym razem ze ,,zmiazdzeniem syjonizmu pSZeS sFiat caly,, !!!
A to tylko TWORKI sa,
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 27 listopada 2023 22:44 |
27 listopada 2023 23:36 |
Laski nie robia,...
... od tego sa i za to biora ciezkie pieniadze !!!
![]() |
OjciecDyrektor @zkr 27 listopada 2023 23:23 |
28 listopada 2023 07:30 |
Gdy odzie o zyski z inwestycji, czyli o pieniądze, to nie ma zmiłuj się. Nie altruizmu i nie ma przyjaźni. USA w każdej chwili i o każdej porze mogą Niemcom przypominać, że tylko dzieki nim są teraz tym, czym są, a nie pariasami świata. No i Niemcy wyznają kult siły i tylko siły. Więc z samej tej wiary nie będą mieć żadnych problemów natury psychicznej, aby się podporządkować woli silniejszego (vide: "Rozmowy z katem" - Kazimierz Moczarski)
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 28 listopada 2023 07:30 |
28 listopada 2023 09:37 |
Ogólnie,więcej niż wstrząsająca książka...i wspomnienia...
Może nie całkiem fortunne porównanie,bo Niemcy urosły w siłę ponownie,to amerykanie im pozwolili.I tak się zastanawiam dlaczego to amerykanie przekazali tego prostaka i rzezimieszka w ręce polskie,skoro uznali że wyrok śmierci w Bawarii za zabijanie amerykańskich jeńców -to za mało?...Swoją drogą nie doszukałam się info,czy organizacje Żydowskie przetłumaczyły "Rozmowy z Katem "jako dowód zbrodni na Żydach?.Czy pan ma info na ten temat?.....Bo Niemcy owszem jakieś śladowe nakłady...(info 2009 rok)...Pytam tylko dlatego,że w ostatnich latach "banksterzy żydkowi"wobec Polski prowadziły całkiem chamską propagandę w całym świecie,aby uzyskać kasę.
https://www.dw.com/pl/rozmowy-z-katem-znowu-w-niemieckich-ksi%C4%99garniach/a-4649668
![]() |
gabriel-maciejewski @ParysvelParwowski 27 listopada 2023 18:12 |
29 listopada 2023 07:03 |
Ostatni wpis na twitterze z maja. Ciekawe. Ma pan jakieś pewne informacje na ten temat? To bardzo młody człowiek
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 29 listopada 2023 07:03 |
29 listopada 2023 10:08 |
Nie, ostatni wpis jest sprzed 15 godzin. Ten wpis z maja jest po prostu przypięty.
![]() |
MarekBielany @stanislaw-orda 27 listopada 2023 11:33 |
1 grudnia 2023 21:39 |
prawica czy też lewica to pojęcia widziane z trybuny parlamentu.
Helicopter view ?
Niekoniecznie.
Widoki z drona. Przyznaję, że teraz próbują obezwładnić.
Wystarczy wyłączyć fonię.