-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kampania jako misterium

Po wyrzuceniu na bruk wszystkich obywateli, którzy posiadali fortunę ściągalną, a więc -majątek łatwy do opodatkowania, nie wiedziano, skąd wziąć te pieniądze….

 

Emanuel Małyński „Nowa Polska”

 

 

 

Naprawdę miałem nic nie pisać, ale po wczorajszej deklaracji prezydenta, zmieniłem zdanie. Jeśli jeszcze ktokolwiek miał wątpliwości, że komunikacja w kampanii prezydenckiej to konglomerat narracji wykorzystywanych przez kampanie globalne, powinien pozbyć się złudzeń. Nie może być inaczej i nie jest, albowiem masy, do których odwołują się kandydaci nie rozumieją innego języka. Dociera do nich tylko zmasowana, produkowana za miliardy dolarów, propaganda koncernów, organizacji politycznych jawnych, takich jak USA czy Rosja i tajnych takich jak ruch ekologiczny. Nic więcej, a już z całą pewnością nie indywidualne życie każdego wyborcy w Polsce, nie ma najmniejszego znaczenia. Tak sprofilowanym językiem nie da się niczego uzyskać w kampanii politycznej.

Jeśli rzecz ustawimy w takich rejestrach widać wyraźnie, że obecny prezydent jest na słabszej pozycji, albowiem kampania jego przeciwnika wpisuje się we wszystkie globalne kampanie, jakie prowadzi się obecnie na świecie. Andrzej Duda zaś musi – bez zrozumienia w dodatku – odwoływać się do emocji, które nakręcają przeciwników tych kampanii. Kłopot w wymiarze realnym polega na tym, że ci przeciwnicy, te demonstracje, to oburzenie i wściekłość, są integralnymi elementami strategii. Zostały w nią wpisane i gwarantują nieustające zainteresowanie kampanią. Ja oczywiście wiem, że tego się nie da wytłumaczyć ludziom protestującym przeciwko szczepionkom czy 5G, bo oni wierzą, że ich oburzenie to autentyczne emocje, a przewidywania dotyczące kataklizmów związanych z jednym czy drugim produktem, to szczera prawda. Nie. Jest inaczej. To jest element kampanii, w którą wszyscy zostaliśmy wplątani. Nie ma możliwości, żeby się wyplątać, bo kampania prowadzona jest na wszystkich absolutnie poziomach dostępu do informacji, a skoro tak, nadaje kolportowanym przez siebie informacjom wymiar ewangeliczny. Udział zaś w kampanii to misterium. Mógłbym tu zedrzeć gardło, wołając, żebyście zawrócili z tej drogi, nic by to nie pomogło. Udział w misterium bowiem podnosi indywidualne znaczenie każdego i wskazuje nań, jako na wyjątkowy i niepowtarzalny element narracji. Każdy kto protestuje przeciwko szczepionkom, udziela tak naprawdę zgody na ich stosowanie. Jest elementem zaplanowanej kampanii. Żeby przestać nim być, należy zmienić narrację. Tego jednak zrobić nie można, bo wtedy człowiek czuje od razu, że traci na znaczeniu i nie mówi już językiem takim, jak wszyscy dookoła, a przez to jest wykluczony z dyskusji i sprawach istotnych. Na które – w co głęboko wierzy – ma wpływ. Nie ma żadnego wpływu, a w kampanii chodzi tylko o to, by wykorzystać jego darmowy czas i siły na cele promocji. Możecie mi nie wierzyć, że tak jest, ale mówię Wam, że wszystko co najistotniejsze rozgrywa się w sferze komunikacji. Twórcy globalnych kampanii mówią – można się zgadzać albo można się nie zgadzać. Ja mówię – można milczeć, pokazać wała, opowiedzieć żart, lekko tylko związany z treścią kampanii, który odwróci uwagę ludzi od tego oszustwa, można wreszcie zacząć mówić o czymś zupełnie inny, o czymś, co poruszy serca i dzięki czemu ludzie też poczują się ważni. Można. Naprawdę.

To co zrobił wczoraj Andrzej Duda, a mam na myśli próbę skokietowania antyszepionkowców, było gestem rozpaczy. Nikt bowiem nie prowadzi prezydentowi kampanii. Działa ona na zasadzie negacji, ale dużo słabiej zorganizowanej niż ta, którą posługuje się Trzaskowski. Stosowane w niej chwyty są doraźne, a przy tym oderwane – o czym wspomniałem – od globalnych, dobrze finansowanych hagad, w które w sposób naturalny wpisuje się Trzaskowski. Jakby tego było mało, kampania prezydenta to efekt politycznych targów na zapleczu. Czyli, w wymiarze realnym, kolejna demonstracja słabości. Nikt jeszcze, póki co nie wytłumaczył się z zaangażowania tej dziwnej, kompletnie pogubionej kobiety na stanowisku szefa kampanii prezydenta Dudy. Uważam, że takie wyjaśnienie jest konieczne. Dlaczego osoba, która nie rozumie absolutnie niczego, szefuje tak ważnemu przedsięwzięciu?

Na co liczyli ludzie z PiS i otoczenie prezydenta? Na słabość przeciwnika i mobilizację elektoratu. Gdyby ta okazała się niewystarczająca, można by ją podkręcić za pomocą „rządowych mediów”. Prezydent Duda wystartował w kampanii, jako faworyt. I miejmy nadzieję, że dojedzie do szczęśliwego końca, na tych resztkach niskooktanowego paliwa, które składa się w większej części ze szczerego entuzjazmu ludzi. Może się jednak zdarzyć inaczej i wtedy rozpocznie się szukanie winnych, a także publiczne sądy. Już teraz napiszę, że nie możemy brać w tym udziału. Dobrze będzie jednak zapamiętać, a nawet zapisać, nazwiska ludzi, którzy okażą się głównymi aktorami w tym przedstawieniu i mieć na nich oko przez najbliższą dekadę.

Słabość przeciwnika okazała się siłą, dlatego, że zyskała napęd kampanii globalnych. Nie tylko emocjonalny, ale pewnie także finansowy. Prezydent może w tym wypadku jedynie poszukiwać jakichś osieroconych grup, do których mógłby zwrócić swój przekaz. Sondaże bowiem są coraz bardziej niepokojące. Jeśli elektorat się nie zmobilizuje naprawdę, czyli jeśli – po raz nie wiem który – ludzie sami z siebie nie zapewnią zwycięstwa PiS, sprawa się posypie, a jeńców nikt brał nie będzie. Ci zaś, którzy dziś są odpowiedzialni za słabość kampanii, zwalą wszystko na prezydenta i pójdą w pokorze prosić o etat u przeciwnika.

Kampania – z istoty słabsza i uboższa – bo moim zdaniem PiS nie docenił przeciwnika, który dostał szansę i ją wykorzystał, zdejmując z pierwszej linii Kidawę – interpretowana była przez szefów partii, jako kampania sukcesu. Było i jest nadal dokładnie odwrotnie. Celem następnej kampanii, powinno być zachowanie tych głosów, które są zawsze oddawane na PiS i próba zmierzenia się z narracjami kampanii globalnych. W miarę możliwości mało kokieteryjna. Co będzie oczywiście znacznie trudniejsze niż teraz, dopóki bowiem tamci nie wezmą wszystkiego, czyli nie będą mieli większości w sejmie, wykorzystają wszystkie wyborcze obietnice PiS i przedstawią je jako własne sukcesy. To im przyjdzie bardzo łatwo. Już przychodzi, wszyscy wierzą bowiem w to, że sukcesy PiS to tak naprawdę zasługa Tuska. Jeśli bowiem Andrzej Duda przegra wybory, kolejne także będą przegrane. Choć oczywiście od razu rozpocznie się jakiś festiwal złudzeń i pobożnych życzeń. I nie mówcie mi, że jak Trump wygra, to i PiS wygra, bo to nie jest wcale oczywiste. Polska zaś nie jest Izraelem. Demonstrowanie głupoty powoduje to jedynie, że nikt nie wpisuje nas, nawet jako potencjalnego przeciwnika sprzedażowych hagad, do planu kampanii. Zamieniamy się w paprotki, albo latające nad bajorem komary, z którymi – skoro nie czują, że są oszukiwani – liczyć się nie należy. To jest czytelne i jasne. Ja oczywiście nikogo nie namawiam na udział w wyborach, bo to są indywidualne decyzje każdego z nas. Mam jednak wyrobioną opinię na temat ludzi, którzy będąc w polityce i publicystyce politycznej, odmawiają przyznania różnic obydwu kandydatom. To jest gruba manipulacja, zdradzająca ich intencję i głęboką świadomość tego co się wyprawia. No i głęboki brak szacunku dla swoich słuchaczy. To są ludzie uwalniający Barabasza. I zacierający przy tym ręce, że tak im się sprytnie udało wybrnąć z całego zamieszania. A być może, do następnych wyborów, doczekamy się i takiej hagady, że należało uwolnić Barabasza, bo bez tego nie dokonało by się odkupienie….Ho, ho, tak, tak….wielka jest potęga reklamy….



tagi: andrzej duda  kampania  wybory  rafał trzaskowski 

gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 09:26
74     4881    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 09:40

Napisać, że się zgadzam z powyższym tekstem to mało!

Na moje nieszczęście oglądałem wczoraj telewizor a w nim gość podobny z wyglądu i z  głosu do premiera. Niestety mówił jak jakiś nawiedzony. Oglądałem prze dłuższą chwilę jak zaczarowany , żeby potwierdzić czy to on czy nie on. Cały czas odbywało się "walenie" w "Czajkowskiego" czy jakoś podobnie się nazywa "konkurent" obecnego prezydenta. To, że ktoś ma "rację" to nie znaczy, że wszystkie "hamulce" muszą puścić. To było żenujące przedstawienie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 7 lipca 2020 09:40
7 lipca 2020 09:44

Kadry decydują o wszystkim - Lenin

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 09:59

Przeczytałem z uwagą i przyjemnością - zwieńczoną ulgą, że nie wiem o czym gospodarz pisze. Ja wrzuciłem pare dni temu głos do skrzynki na rogu i niczego nie śledzę. Spojrzałem na kilka dyskusji tutaj i nawet tego miałem dość. Do polskich znajomych się na wszelki wypadek nie odzywam. Paru miejscowych zagaiło towarzysko jak tam nasze wybory, ale zbyłem ich ogólnikami. Za to odwaliłem w międzyczasie kawał dobrej roboty. Gdyby kampania trwała wiecznie zostałbym noblistą albo trupem.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 10:03

Ta sprawa z tą babką w czerwonym od kampanii rzeczywiście jest zagadkowa. Już naprawdę łatwiej mi znosić tego kwadratowego Sasina niż takich śpiochów. Ciekawe czy ona tam się znalazła jakimś potwornym przypadkiem (wątpię) czy ktoś ją przyprowadził. 

A kampanie globalne rzeczywiście wylewają się doslownie z każdego kąta, to musi kosztować masę pieniędzy. Nawet ta nasza słynna firma od gry Wiedźmin zmieniła sobie logo na tęczowe. Właściwie trudno dziś powiedzieć cokolwiek, żeby ktoś tam od razu nie zaczął dopatrywać się związku z kampaniami globalnymi. Albo Rafał Trzaskowski, albo Krzysztof Bosak. Pole do dyskusji zmniejszyło się do wielkości kawalerki, a właściwie to powiększyło do wielkości planety. Można mówić o wszystkim i o wszystko się spierać byle przedmiot sporu odnosił się do kolorów tęczy albo szczepionek. A wszytko rzecz jasna w duchu wolnościowym, a jakże.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 10:07

Im wydarzenie działo sie dalej w czasie tym mam większy dystans emocjonalny. Na ten przykład czytam rodział z książki "Socjalizm i śmierć" T III, a tam na wstępie:

Wybory do Sejmu w 1922 roku

Pierwsza istotna informacja dotycząca wyborów parlamentarnych roku 1922 dotyczy wolności zgromadzeń. Druga zaś sposobu finansowania partii zrzeszonych w bloku prawicowym.

We wrześniu jednak MSW wydało tajny okólnik, w którym z działania wyżej opisanej ustawy wyłączono pewne ugrupowania polityczne. Wymieńmy je po kolei: Komunistyczna Partia Robotnicza Polski, Żydowska Socjal-Demokratyczna Partia Robotnicza „Poalej Syjon” - lewica,...

...dość szokujące. Oto Chjena dostawała pieniądze od ziemian, od przedsiębiorców z „Lewiatana”, a także od Banku Handlowego w Warszawie. Bank ten przeznaczył dla Chrześcijańskiego Związku Jedności Narodowej aż 30 milionów marek. I co w tym dziwnego? - spyta ktoś. To, że dla masońskiej i prożydowskiej Unii Narodowo-Państwowej dawniej zwanej DUP-ą, ten sam bank przeznaczył 15 milionów marek.

 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 10:18

Mam tylko 2 uwagi:

1) W sprawie szczepień Duda kręci jak Szurkowski wraz z Szozdą i Mytnikiem pod górę. Tu jest jego wypowiedź z końca kwietnia: https://www.youtube.com/watch?v=fEi7VKmVxYA

2) "PiS nie docenił przeciwnika, który dostał szansę i ją wykorzystał, zdejmując z pierwszej linii Kidawę" 

Należałoby w tym miejscu dodać od kogo ten przeciwnik dostał szansę podmiany. Dokładnie dostał ją od PIS-u właśnie. PiS odmówił znokautowania Platformy Obywatelskiej. Tak to trzeba nazwać. Zastanowiłbym się raczej co było tego powodem. Czy polecenia starszych i mądrzejszych, czy tragiczna sytuacja finansowa kraju ergo wymiksowanie się z odpowiedzialności, czy też realizacja planu wielodekadowego meczu w ping-ponga "raz my - raz wy"?

Kręcenie zasię z wyborami zostanie zapamiętane na długo. Cieszy też przy tej okazji znakomite samopoczucie Sasina i superduo Mor-Szum

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 7 lipca 2020 10:18
7 lipca 2020 10:22

Moim zdaniem nie masz racji. Szczepionki i tak będą. Bo każda o nich wzmianka, pochlebna czy nie, nakręca koniunkturę, a podmiana nie została dokonana za zgodą PiS. To jest łatwizna, na którą idziesz z niezrozumiałych powodów

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Marcin-K 7 lipca 2020 10:03
7 lipca 2020 10:23

Ona jest do Gowina....to wszystko wyjaśnia

zaloguj się by móc komentować


Vesuvio @gabriel-maciejewski 7 lipca 2020 10:22
7 lipca 2020 10:42

1) Nie pisałem nic o szczepionkach. Napisałem tylko, że Duda w tej sprawie kręci.

2) "podmiana nie została dokonana za zgodą PiS" - mam rozumieć, że podmiana dokonała się sama z siebie wskutek inercji bądź wirusa?

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 10:44

Z powodu tych kampanii globanych PiS jest od dawna w defensywie. I tu jest pies pogrzebany. Widać to doskonale w tym jak trudno się przynać do tego że się głosuje na Dudę. Widać to doskonale w akcji "mimo wszystko Duda". Po prostu wstydzimy się (albo boimy) manifestować popracie dla Dudy (tj. PiSu). Zwolennicy Trzaskowskiego nie mają oporów manifestowania swojego poparcia. Tak już było od dawna. W towarzystwie nikt się nie przyznaje że głosuje na PiS, za to popularne jest krytywowanie PiSu.

Zwolennicy Trzaskowskiego są bezkrytyczni w stosunku do swojego kandydata. On może zrobić wszystko. Zwolennicy Trzaskowskiego chcieliby tylko żeby on wygrał z Dudą. I po prostu był.

My którzy nie chcielibyśmy żeby wygrał Trzaskowski mamy inną postawę. Obrażamy się na Dudę bo nie jest taki jak powinien być. Trudno powiedzieć właciwie czy Duda miałby być inny czy po prostu szkodzi mu to, że jest z PiSu i to jest takie nie do końca fajne. Powinien być jak Bosak. Nie że Bosak jest fajny bo wszyscy widzimy że nie jest. I powagi mu nie doda zaczesanie włosów do góry. Dalej będzie miał wygląd pacholęcia udającego dorosłego. On po prostu nie jest z PiSu. I to jest ok. Manifestować poparcie dla Bosaka jest mieści się w granicach przyzwoitości.

Do końca więc nie wiadomo o co nam chodzi ale jakoś tak trochę chcemy żeby PiS dostał nauczkę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 7 lipca 2020 10:42
7 lipca 2020 10:44

Podmiany dokonali działacze KO, co tu jest do rozumienia? PiS nie decyduje kto ma startować w wyborach przeciwko Dudzie. Co to znaczy - Duda kręci w sprawie szczepionek, skoro ta sprawa jest od samego początku tak skręcona, że żaden wisielczy sznur nie może sie z nią równać? Jest nieszczery w swoich deklaracjach? To chcesz powiedzieć? Weź może daj spokój....

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 10:53

Ciekawe jak deklaracja prezydenta ma się do tej zapowiedzi z wizyty w Waszyngtonie, że będziemy polem doświadczalnym dla amerykańskich koncernów farmaceutycznych?

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 10:53

"Nad Morskim Okiem siedzi stary baca. Przechodzący turyści pozdrawiają go i pytają:
- Co tu robicie?
- Łowię pstrągi.
- Przecież nie macie wędki!
- Pstrągi łowi się na lusterko.
- W jaki sposób?!
- To moja tajemnica. Ale jeśli dostanę flaszkę, to ją wam zdradzę.
Turyści wrócili do schroniska, kupili butelkę wódki i zanieśli ją bacy. On tłumaczy:

- Wkładam lusterko do wody, a kiedy pstrąg podpływa i zaczyna się przeglądać to ja go kamieniem i już jest mój...
- Ciekawe... A ile już tych pstrągów złowiliście?
- Jeszcze ani jednego, ale mam z pięć flaszek dziennie..."

źródło tekstu

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 10:55

Ta akcja "mimo wszsytko Duda" jest na takiej zasadzie, że żeby oświadczyć że się głosuje na Dudę (PiS) trzeba się usprawiedliwić (bo to jest ujma na honorze).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 7 lipca 2020 10:53
7 lipca 2020 11:00

Zwyczajnie, jest częścią tej samej kampanii. Co tu jest do rozumienia?

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @Vesuvio 7 lipca 2020 10:18
7 lipca 2020 11:00

Chce pan po prostu uzasadnić, dlaczego zostanie w domu?

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @Klasyk 7 lipca 2020 11:00
7 lipca 2020 11:04

Nie. Proszę przeczytać jeszcze raz moje wypowiedzi

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 7 lipca 2020 10:23
7 lipca 2020 11:08

My możemy "nie lubieć" Gowina, możemy z niego szydzić i okazywać mu wzgardę. Zasługuje zresztą na to wszystko i ciężko na to pracuje.

Nie wolno nam go jednak lekceważyć.

Według mnie, on ma pełnomocnitwa do kontrolowania polskiej sceny politycznej i to całej sceny politycznej. Jest według mnie lepszy i niebezpieczniejszy od Geremka, ponieważ ukrywa się pod figurą niedorajdy. Betacool był powiedział, że pod figurą błazna. 

Ja go uważam za naczelnego błazna obecnego układu politycznego.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 7 lipca 2020 11:00
7 lipca 2020 11:09

Poza tym kiedy nadejdzie druga fala COVID antyszczepionkowców sąsiedzi będą denuncjować.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 11:15

Nie pozwolą na żarty, bo napisałem pokrętnie żartobliwą notkę, że niebo wskazuje na kogo głosować i zaraz zjawia się ikony58 i sprowadza sprawę do parteru. Ma być nawalanka i szlus.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 11:19

Ta kampania jest tak samo nieudolna, a w zasadzie nieistniejąca jak wiedza o jej sztabowcach. Ta wyjadaczka od Gowina zrezygnowała ze sztabu już w marcu, po czym szefem został Brudziński a rzecznikiem Bielan, najczęściej wypowiadają sie p.o. p.o. W sztabie jest też teoretycznie Szydło, ale na jej miejscu też chyba bym nic nie szyła. Więc generalnie wszystko się rozpływa i bez wizji,  z jakimiś jedynie hiphopowymi niespójnościami...tam podpisze deal zakupu szczepionek, w innym miejscu powie, że nie powinny być obowiązkowe...to, że nie powinny nie oznacza tego, że w "krytycznej" sytuacji nie zmieni zdania.

Jadąc autem w sobotę i słuchajac salonu politycznego Karwowskiego (chyba tak to się zwie) można było dostać próbkę tego jacy geniusze medialni podpowiadają obecnemu prezydentowi. Niejaki dziennikarz Janecki usiadł i skrupulatnie obliczył, że Duda wygra bez cienia wątpliwości. Przecież ta ponad milionowa róznica dzieląca Trzaskowskiego od Dudy jest nie do przeskoczenia, przecież wyborcy Hołowni zostaną w domu, jak i wyborcy Bosaka, bo przecież ich kandydaci odpadli. Więc Duda może być spokojny...

A patrioci oddolnie niech się sami mobilizują i zrobią wszystko, żeby ich prezydent wygrał.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 11:28

Wydaje mi się, że nie wszyscy spostrzegli, że pani od "kampanii" PADa, z którą ktoś na początku kampanii próbował robić gwiazdę PiSowskiej polityki, od jakiegość czasu robi już za "gwiazdę śmierci".

https://wyborcza.pl/7,75398,26029321,turczynowicz-kieryllo-blizej-mi-do-tego-co-mowi-trzaskowski.html

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 7 lipca 2020 11:19
7 lipca 2020 11:30

tu piję do #mimowszystkoduda spotu zrobionego oddolnie przez patriotów, oczywiście

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 11:32

>>> bo moim zdaniem PiS nie docenił przeciwnika, który dostał szansę i ją wykorzystał, zdejmując z pierwszej linii Kidawę <<<

Gowin niedawno wprost powiedział (nie chce mi się teraz szukać linku), że gdyby PiS postąpił inaczej i przeprowadził wybory to po 6 lipca ogłoszono by ich nieważność.

Ho, ho, ho! Tak, tak, tak!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 7 lipca 2020 11:28
7 lipca 2020 11:34

o proszę,

pani wcześniej oficjalnie odpaliła swoją narrację...

ludzie Gowina i Mora to głównie peowcy

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 7 lipca 2020 09:44
7 lipca 2020 11:45

Ja nie rozumiem jak to się stało, że debatę prowadził Adamczyk.

Do obsady remaku Draculi to on by się nadał, ale w sprzedaży bezpośredniej to miałby 100% zatrzaśniętych przed nosem drzwi.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 11:52

W ramachc globalnego trendu powstał "Spontaniczny Sztab Obywatelski - Demaskujemy PiS! #wyPAD2020", który zebrał do tej pory 392460 zł na plakaty antyDudowe. Wpłacających niewielu bo tylko 5170 osób, ale krzykliwi.

Najbardziej obrzydliwy i kłamliwy billbord stanął na wjeździe do Gniezna. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ainolatak 7 lipca 2020 11:19
7 lipca 2020 11:53

Kurczę, nawet nie zwróciłem uwagi, że Biela, ale to niczego nie zmienia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 7 lipca 2020 11:28
7 lipca 2020 11:53

Kurna, nie zauważyłem, a ona jest stąd, z Milanówka

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @betacool 7 lipca 2020 11:45
7 lipca 2020 11:54

Adamczyk kojarzy się sztabowcom z papieżem, nie rozumiesz?

zaloguj się by móc komentować



betacool @gabriel-maciejewski 7 lipca 2020 11:54
7 lipca 2020 12:01

A Końskie z kasztanką Piłsudskiego i Andersem na białym koniu?

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @betacool 7 lipca 2020 11:45
7 lipca 2020 12:15

Ja uwazam, ze jest ok (nie mam uprzedzen, bo tv nie ogladam).

Zajrzalam na YT na kawalek tej debaty Dudy w Konskich, a nastepnie na kawalek z Leszna, gdzie Trzaskowski sie produkowal.   Ten to dopiero mial "twarzowcow" jako prowadzacych..:) Nie wspominajac o calosci tego dziwnego wystapienia...

https://www.youtube.com/watch?v=9vNFMLVnVYI

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @tomasz-kurowski 7 lipca 2020 09:59
7 lipca 2020 12:18

Ale koledze fajne, ja to się wożę z "elektroniczną karteczką" do głosowania. 12 będę przejazdem w Przasnyszu i mam określić czy jest to miejsce zamieszkania. 

Nie rozumię moich współobywateli, że wymyślili sobie "znów dać się oszukać" i oddawali głosy na panów Szymona Hołownię czy pana Krzysztofa Bosaka, jakby trzecia droga była możliwa. A z Polski miał powstać samodzielny polityczny byt. Jakby tak miało być to w 1918 posładali by nas macherzy w granicach RON-owych.

Jedyne sensowne wytłumaczenie to, żeby se ci z komisji dodatkowe 1/2 stawki zarobili bo to ciężkie czasy kowidowe i na wakacjach trzeba oszczędzać.

zaloguj się by móc komentować

betacool @jestnadzieja 7 lipca 2020 12:15
7 lipca 2020 12:26

Oglądałem obie debaty równolegle. Pstrykałem pilotem, gdy ktoś przynudzał. Trochę się napstrykałem.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 12:49

Problem w tym, iż gdyby im ktoś powiedział wcześniej, że z tą panią może być problem, to by nie uwierzyli. Z nieszczęsnym ułaskawieniem też jest coś nie halo - bo polityka ułaskawieniowa czy kasacyjna nie wygląda tak, iż ktoś napisze, a w kancelarii ktoś się rozpłacze i pomoże - są ostrożni. Czytałem zeznania obu zainteresowanych kobiet (zakładam, że nie są to fejki) - są niemal identyczne i wyglądają na wyuczone - czyli korzystały z pomocy profesjonalisty - co jest dziwne, jak na osoby, które ledwie wiążą koniec z końcem. Być może jestem przewrażliwiony - ale nie wierzę, iż wszystko przebiegło gładko w sposób naturalny.

Mam nadzieję, że Duda wygra mimo tych wszystkich przeciwności.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Wolfram 7 lipca 2020 12:49
7 lipca 2020 13:18

Może i wyuczone, ale są to osoby jakby nie było dorosłe i jak mniemam z pełną zdolnością do czynności prawnych, więc wchodzenie w ich życie z radami i pouczeniami przez publikę jest co najmniej nietaktowne. Na dodatek ułaskawienie miało miejsce w marcu, jeszcze przed pierwotnym terminem wyborów 10 maja, więc dlaczego odpalono temat przez II turą?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Wolfram 7 lipca 2020 12:49
7 lipca 2020 13:19

Jeżeli te kobiety szły normalną procedurą (art. 561 k.p.k.) - to znaczy przez złożyły na początku wniosek do Sądu I instancji, ten wydał pozytywną opinię, potem Sąd II instancji - druga pozytywna opinia, potem Prokurator Generalny (jego wniosek) i wreszcie Prezydent - to nie szukałbym jakiejś dziury we dnie. Profesjonalnie sporządzony wniosek - Pani może skorzystały z ustawy o pomocy prawnej i jakiś prawnik "z sercem" napisał im to "z sercem". 

Gdyby było, że to PRezydent sam zainicjował procedurę ułaskawieniową - to może wtedy i jakieś drugie dno byłoby.

Dzisiaj czytałem, że te kobiety chcą pozwać Axel Springer za naruszenie dóbr osobistych na kwotę 1 mln złotych. Swoją drogą ta sprawa mogła być przez Kancelarię przedstawiona aby dziennikarze z Wizjera TVN zrobili reportaż o tym jak człowiek przeszedł resocjalizację a Prezydent mu pomógł. Chociaż mogli z Wizjera TVN jeszcze zaatakować Prezydenta, że to taka "kulawa" łaska, bo tylko darował mu środek karny, ale innego środka karnego - wykreślenia z rejestru przestępców seksualnych już nie zastosował. Mam nadzieję, że sprawa ułaskawienia będzia dla trzaskowskiego gwoździem w butach, który mu sie wbił na ostatnich 100 metrach biegu. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @betacool 7 lipca 2020 12:01
7 lipca 2020 13:21

A powinny się kojarzyć z pałacem budowanym na wzór Pałacu w Pillnitz i z zakładami które miały uzbroić wojsko za czasów Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. 

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 7 lipca 2020 13:18
7 lipca 2020 13:35

Bo spodziewano się, że do  dojdzie do II tury? Bo szykowano "kampanię" dużo wcześniej niż my pomyśleliśmy? Gdyby odpalono w pierwszej temat byłby "zużyty" na drugą. 

A może się mylę? 

zaloguj się by móc komentować


klon @ewa-rembikowska 7 lipca 2020 13:57
7 lipca 2020 14:09

Dla  Czaskoskiego spece pracują. Przestałem czytać tytuły na DerOnet / treści nie czytam z założenia / bo sama ich forma przyciąga mocniej niż tytuły wPolityce. 

Jeszcze bym się dał przekonać? :) 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 7 lipca 2020 14:09
7 lipca 2020 14:30

Mam nadzieję, że przedobrzą i więcej stracą głosów niż zyskają. Idą zbyt nachalnie i za bardzo po bandzie. Szkoda tylko, że PAD w sumie to musi sobie sam prowadzić kampanię, bo to jego zaplecze jakby jest zupełnie niemrawe.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @mniszysko 7 lipca 2020 11:08
7 lipca 2020 15:08

to nie jest błazenada; proszę przeczytać wywiad z J.Gowinem - www.biblioteka-niepokonani.pl oraz moją pointę;- dopóki nie zaglądamy do 'wnętrza' to widzimy figury taki czy inne - ale o dysponentach losów/... cicho sza

zaloguj się by móc komentować


qwerty @ainolatak 7 lipca 2020 11:19
7 lipca 2020 15:15

to jest kółko wzajemnej adoracji przekonanych o własnej genialności i tylko oni w tą genialność wierzą, 'być geniuszem i samemu tylko o tym wiedzieć' to chyba MTwain

zaloguj się by móc komentować

umami @Janusz-Tryk 7 lipca 2020 10:44
7 lipca 2020 16:34

No bez żartów. Tu nie chodzi o wstyd tylko o to, że Duda jest lepszy od Trzaskowskiego. Albo, jak kto woli: lepszy niż R.T.
Ten drugi ciągnie za sobą przeszłość swoją i swoich kolegów (i tu możemy wymieniać te wszystkie dokonania PO, których sprawcy powinni siedzieć, bo będziemy z tego złodziejstwa i dewastacji za ich rządów wychodzić jeszcze przez lata).
Pierwszy reprezentuje nie do końca nasz punkt widzenia (np. nie mój ale oddam na niego swój głos), popełnia błędy, itd.
I stąd to MIMO WSZYSTKO. Tylko dlatego, że nie spełnia wszystkich naszych nadziei, i tylko dlatego to mimo wszystko. Nikt nie jest ideałem.
Głosować na Dudę to nie wstyd, bo wstydzić to się można zataczającego i bełkoczacego Kwaśniewskiego, TW Bolka, Jaruzelskiego, skaczącego Komorowskiego. I jak już człowiek się tyle w życiu nawstydził, to nawet nie spojrzy w stronę Trzaskowskiego. Bo to krew z krwi.
Ja nie jestem z PiS, ani to nie moja bajka, ale na PO nie zagłosuję. A jak mi mówią, że zwariowałem, to mówię, że na złodziei nie głosuję.
 

zaloguj się by móc komentować

tadman @umami 7 lipca 2020 16:34
7 lipca 2020 16:53

Ludzie wierzą, że RT przychyli im nieba, a wystarczy przeczytać to.

źródło: https://www.tvp.info/48560743/warszawiacy-z-kamienic-czekaja-na-odszkodowania-ratusz-wskazuje-na-luki-prawne

 

Jednym z wielu problemów wokół sprawy dzikiej reprywatyzacji jest ciągły brak wypłat odszkodowań jej ofiarom, mimo przyznania ich przez powołaną w 2017 r. komisję weryfikacyjną ds. nieruchomości warszawskich. Do tej pory komisja wydała 257 decyzji o przyznaniu odszkodowania lub zadośćuczynienia. Ich łączna kwota opiewa na 8 mln 352 tys. 102 zł. M.st. Warszawa złożyło sprzeciwy od decyzji w 210 sprawach.

Innymi słowy 80% decyzji zostało oprotestowanych przez ratusz.

i to:

https://polskieradio24.pl/5/1222/Artykul/2389703,Sprawa-Nabielaka-9-Corka-Jolanty-Brzeskiej-oburzona-decyzja-sadu

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @umami 7 lipca 2020 16:34
7 lipca 2020 16:54

W każdym razie Rafał ma mały problem na końcówce, bo dziś znów kierowca z Arrivy (Deutsche Bahn ) staranował 4 samochody i był pod wpływem amfetaminy.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @qwerty 7 lipca 2020 15:08
7 lipca 2020 17:12

Polecam żeby przesłuchał Pan ten wykład:

https://youtu.be/9OZrl-Q551o

zaloguj się by móc komentować

umami @tadman 7 lipca 2020 16:53
7 lipca 2020 17:16

Tzn. Ratusz Trzaskowskiego i Waltzowej blokuje, a ludzie liczą, że on im nadal to niebo przychyli?
 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @umami 7 lipca 2020 16:34
7 lipca 2020 17:27

Właśnie o to mi chodzi. Żaden zwolnnik Trzaskowskiego się nie będzie tłumaczył bo on jest przekonany o swojej wyższości i swojej racji. A my się tłumaczymy. Po co i przed kim? Dlaczego ludzie się nie tłumaczą że głosowali na Bosaka? Nie czują takiej potrzeby. Bo są przekonani o swojej wyższości i swojej racji (moim zdaniem powinni się wstydzić nie mniej niż ci co głosowali na Hołownię czy Trzaskowskiego i nie zgadzam się, że nie można oceniać jak kto głosuje, można i to się robi z drugiej strony). Tylko ludzi którzy głosują na PiS są takimi skromnymi myszkami, którzy nie potrafią wyrazić swoich przekonań (chyba że są działaczami PiS). Bosak był parodią kandydata na prezydenta taką samą jak Hołownia.

Proponuję zrobić eksperyment i ten stopień krytyki który stosuje się w stosunku do PiSu przyłożyć do Konfederacji i pozostałej sceny politycznej. Nie zostanie śladu po reszcie. Tylko trzeba trochę ucziwie spojrzeć na sprawę.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @umami 7 lipca 2020 17:10
7 lipca 2020 17:39

Trzaskowski podpisał z nimi kontrakt na obsługę transportu Warszawiaków. Arriva zawiadują nie wiem, czy całością, czy częścią autobusów i należy do Deutsche Bahn, a ta do rządu niemieckiego.

zaloguj się by móc komentować


umami @Janusz-Tryk 7 lipca 2020 17:27
7 lipca 2020 18:00

Ale ja się nie tłumaczę.
Nic mnie nie kosztuje powiedzenie czym się różni jeden kandydat od drugiego, a może coś dobrego z tego wyjdzie, przy tej okazji. No i zawsze fajnie się patrzy na reakcje i ten gasnący rozpęd zwolenników TVN-u, bo o samego R.T. nawet tym ludziom nie chodzi (proszę wymienić jakieś zasługi tego człowieka), tylko o tę przynależność do unowocześnionych, lepszych, bardziej rozgarniętych, oświeconych i idących z duchem czasów. Popierają R.T. chyba tylko dlatego, żeby obciachu sobie w towarzystwie nie narobić.
Proszę się nie dawać tresować i nie przejmować się tak. To co ludzie gadają, a co robią przy urnie, to dwie różne rzeczy. Przy samym głosowaniu oni przed nikim nie pozują, ani niczego nie udają, a nikt im w kartę nie zagląda. Dalej będą mogli w pracy psioczyć na PiS.
 

zaloguj się by móc komentować

umami @Janusz-Tryk 7 lipca 2020 17:43
7 lipca 2020 18:14

To jest klasyka. Zero konkretu. A Pan się na to otwiera. 
Jeszcze raz powtórzę: proszę wymienić jakieś zasługi prezydenta Warszawy i jego kolegów z Platformy Obywatelskiej.

zaloguj się by móc komentować

umami @ewa-rembikowska 7 lipca 2020 17:39
7 lipca 2020 18:19

Poczytałem, ponoć mają testy na obecność narkotyków robić. Można przy tej okazji wymieniać tych wszystkich uniewinnionych przy innych sprawach, co to się czują ponad wszystkich i którzy znaleźli poparcie w zaprzyjaźnionych mediach lewicowo-liberalnych.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ludomir 7 lipca 2020 17:55
7 lipca 2020 18:19

A wg grafiku to  do ktorej masz tu dzisiaj dyżur?

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @umami 7 lipca 2020 18:14
7 lipca 2020 18:23

Otwieram? W życiu! To mnipulacja szysta grubymi nićmi. Młodzi ludzie wkurzeni na obydwie strony konfliktu (Duda-Trzaskowski). Tak się zaczyna. A kończy standardową nawalanką w PiS :)
 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ludomir 7 lipca 2020 18:23
7 lipca 2020 18:29

Onucowy zespół maniakalny rzadko  poddaje się leczeniu, zatem  rokowania dla ciebie nie są najlepsze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @betacool 7 lipca 2020 11:28
7 lipca 2020 19:03

Ale jaja  !!!

A ktoz mogl to robic jak  nie  SAKIEWICZ  i  KURWIZOR  ?!?!?!

Nie ma mocnyH  na tych  pazernych  KRETynow  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 7 lipca 2020 11:34
7 lipca 2020 19:06

Przeciez ten pierwszy...

... to  POpapraniec,  a ten drugi  to  "doradca"  Tuska  !!!

Wiec szafa gra.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 7 lipca 2020 11:08
7 lipca 2020 22:16

W końcu on w bardzo subtelny/pokrętny sposób załatwił dodatkowy czas dla kampanii Czajkowskiego, scusi, Trzaskowskiego.

Swoją drogą od czasu awarii Czajki, p. Rafał w pełni zasłużył sobie na ten lapsus. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ewa-rembikowska 7 lipca 2020 13:18
7 lipca 2020 23:11

dlaczego odpalono temat przez II turą?

Bo w pierwszej nic by nie dał - a w drugiej może.

zaloguj się by móc komentować

mithrandir @gabriel-maciejewski
7 lipca 2020 23:35

W poniższym materiale trafiłem na analizę dr Piskorskiego, która mnie osobiście z nóg zwaliła. W skrócie: wyborcy Konfederacji powinni głosować na RT. Dlaczego? Bo dzięki temu PiS i PO będą się wykrwawiać w walce między sobą. A to stworzy nową przestrzeń dla Konfederacji.

Przy takim podejściu RT ma zwycięstwo w kieszeni. Skoro w CEPolska  takie rzeczy... Uczciwie jednak muszę przyznać, że materiału do końca nie obejrzałem. Może na koniec dojdą do innych wniosków.

Od ok. 33:42

 

Nadal uważam, że RT to Poważna Oferta.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @mithrandir 7 lipca 2020 23:35
8 lipca 2020 07:07

A gdyby Polki nie wiedziały jak z tym głosowaniem,tu są wskazówki...:

https://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/7,100865,26104775,hej-polko-a-jesli-masz-dwa-glosy.html?utm_source=Google&utm_medium=cpm&utm_campaign=GW&utm_term=hej_polko&utm_content=MM

Zajawka tego pojawiła mi się na stronie worldometer,a tam rekl;amy zdaje się nie są tanie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować