-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kadry vs anomalia

Dwa dni temu prof. Andrzej Nowak, opublikował taki oto tekst

https://portal.arcana.pl/Glos-starego-wyborcy-z-mysla-o-mlodszych,4646.html

Wywołał on jakaś tam reakcję, ale nie taką, jaką wywołują bąki puszczane przez youtuberów czy gwiazdy twittera. W zasadzie merytorycznie próbował się do tego materiału odnieść jedynie minister Gliński, który powiedział coś w rodzaju – musimy się jednoczyć wobec zagrożenia, a nie zaczynać rozliczenia w tak trudnym momencie. Ja się oczywiście zgadzam z prof. Nowakiem, choć nie bardzo wierzę, że to minister Czarnek jest lekiem na całe zło. Poza tym wiem na pewno, że ludzie zgromadzeni wokół Jarosława Kaczyńskiego prędzej zatopią cały kraj niż zrezygnują choćby z pół metra przestrzennego swoich wpływów. I nie chodzi bynajmniej o to, że oni są złośliwi, albo podli, choć pewnie i tacy się zdarzają. Oni są zwyczajnie ślepi. No i ktoś im, niestety, stale i konsekwentnie obniża horyzont. Reakcje samego prezesa na to, co dzieje się wokół są nieadekwatne. Cóż to znaczy? Prezes wychodzi na ulicę i protestuje, albowiem nie ma innych narzędzi wpływu. To jest dla nas, wyborców, bardzo niekomfortowy widok. Mam na myśli obserwowanie tego zjawiska i słuchanie co oni tam w czasie tych demonstracji mówią. Jeśli zaś chodzi o tekst prof. Nowaka nie jestem w stanie wytłumaczyć nikomu, spoza ścisłego, naszego kręgu, że pozostanie on wołaniem na puszczy. Wszyscy bowiem uważają, że wystarczy wypowiedź profesora, żeby polityka wewnętrzna PiS ulegał zmianie. Nie ulegnie, albowiem partia jest tak samo dziedzicem komunistycznych patologii, jak wszystkie inne partie w Polsce i dokładnie to widać w decyzjach kadrowych. Pół Internetu zastanawia się od wczoraj, jak to jest możliwe, że na listach PiS znalazła się Monika Pawłowska, która zamierza przejąć mandat po pośle Kamińskim? Wszak wcześniej była u Biedronia, a jej ciotka to działaczka SLD? Nie ma w tym nic dziwnego i nadzwyczajnego. Ludzie, którzy znajdują się w sejmie i w partii, są, według naszych standardów, kompletnymi degeneratami. To powoduje, że nie cofną się przed niczym, żadna decyzja im nie straszna, albowiem priorytetem jest utrzymanie się na stołku i partyjne handelki. Prezes o tym wie i usiłuje żonglować stanowiskami, mandatami i rozgrywać jakoś całą tę patologię. To jest działanie beznadziejne, bo prowadzi do tego, że patologie polityczne stale się pogłębiają. I nie zasłoni ich jeden prof. Nowak, zwłaszcza, że nie ma już na to ochoty, sam to napisał. Prezes jednak nic innego nie potrafi, a myśl o tym, że do partii zaciągnie się niekontrolowaną ilość ludzi, którzy mają jakieś pomysły jest mu wstrętna. No i prawdopodobnie on w ogóle nie rozumie po co miałby coś takiego firmować. Można przecież, a jest to o wiele bezpieczniejsze, wystawić na front ludzi, którzy w swojej naiwności, albo wyrachowaniu, bo tylko te dwie cechy wchodzą w grę, będą udawać ideowych działaczy z pomysłami. I z tej myśli wyewoluował Oskar Szafarowicz, który ma przymus fotografowania się ze wszystkimi ważnymi osobami w PiS. Ostatnio zrobił sobie zdjęcie z Tobiaszem Bocheńskim. Jeśli sytuacja będzie się dalej rozwijać w ten sposób Bocheński nie zostanie prezydentem Warszawy, ale ludzie, którzy doprowadzą do jego klęski nie wezmą na siebie odpowiedzialności, bo niby dlaczego…To Bocheński będzie winien, bo okazało się, że jednak nie sprostał zadaniu. Taki jest mechanizm – klika, bez pomysłów, planu i zdecydowania, decyduje kto jest bohaterem, a kto zdrajcą i nieudacznikiem. Skupia na sobie coraz więcej nienawiści i coraz bardziej irytuje wszystkich, ale jest przekonana, że to co czyni, odbierane jest przez tłum pozytywnie. I nie ma się już doprawdy co ochrzaniać i dawać im jakichś szans czy wierzyć w ich dobre intencje. W TV Republika, po staremu, jak w TVP Info za PiS, występuje Senyszynowa i zapraszają tam Mariana Kowalskiego, który jest – według nich reprezentantem narodu. W tym czasie Stanowski, który doinwestował swój kanał ogromnymi kwotami, ma prawie takie same zasięgi jak oni. I nikomu nie da się wyjaśnić, że zasięgi nie mają tu żadnego znaczenia. Tak, jak nie miały znaczenia przed wojną samoloty dwupłatowe broniące polskiego nieba. Nie mają, bo ośrodki kolportowanie informacji istotnych są poza krajem. Jak w tym wszystkim ma się odnaleźć prof. Nowak? No i co zrobić z jego postulatami?

Kadry decydują o wszystkim, jak powiedział klasyk. A jakie mamy kadry każdy widzi. To są ludzie, którzy przepłacają za wszystko, po to by zrobić wrażenie na wieśniakach. Tak można by ująć ich politykę syntetycznie. Ziobro zapłacił Roli, o czym już pisałem, ale nie tylko pieniądze wchodzą w grę. Od wczoraj sieć zapełnia się zdjęciami niejakiej Izy Pek, którą na tych fotografiach widać w towarzystwie prezydenta Andrzeja Dudy. Nie wiem z jakiego czasu pochodzą te zdjęcia, ale chyba są stare. Nie ma to jednak znaczenia. Pani Pek bowiem to kochanka posła Pięty, najbardziej konserwatywnego posła PiS, który przed laty skompromitował się właśnie przez znajomość z nią. Dziś osoba ta powraca i zaczyna opowiadać, że chce być pisarką. I zapewne będzie, a wszyscy rzucą się na jej produkcję, bo będą się chcieli dowiedzieć, czy z prezydentem też spała. Oczywiście rozumiemy, że reakcje tłumu są niezależne od nas, niezależne są one nawet od prezesa. Ale, na litość, po się ma media właśnie, żeby te reakcje stymulować. Przypomnę, że w czasach kiedy PiS rządził telewizją, nagrodzili tam autora książki o Lolku Skarpetczaku w krainie wyobraźni. W czasach kiedy każde dziecko ma smartfona!!! Firmował to Piotr Gliński, który dziś wzywa prof. Nowaka do opamiętania i chce byśmy się jednoczyli. Wokół kogo i czego, że spytam? Posłanki Pawłowskiej, ten całej Izy Pek, czy może wokół Skarpetczaka? Niech się minister Gliński sam z nimi jednoczy i weźmie sobie do pomocy Oskara i Mariana, oni są reprezentatywni dla narodu, jeden reprezentuje młodzież, a drugi spracowaną klasę robotniczą. Normalnie jak w 1968. Brakuje tylko, żeby ktoś, specjalnie dla prezesa, zaaranżował jakieś demonstracje pod oknem z okrzykami – syjoniści do Syjamu. Nie ma końca temu obłędowi. Coraz bardziej jednak widoczna jest metoda. Jej założeniem najważniejszym jest to, by naród dostosował się do wyobrażeń polityków na jego temat. Powiem krótko – a gówno. Nie będzie tak, a na pewno nie tutaj. Bo tu potrafimy sobie wymyślić swoje własne zabawy i mamy swoje własne puzzle.

Niech cały komuszy pomiot czynny bez przerwy w polityce i podszywający się pod dawno zamordowanych bohaterów, bawi się w swoje gry, niech Monika Jaruzelska dyskutuje z Mellerem o wolności słowa i niech wskazują, że Olszański, były zomowiec jest dla niej największym zagrożeniem. Nas to nie powinno zajmować. Widzimy bowiem, że od roku 1944, do dziś, żaden polityk, nawet najbardziej patriotyczny nie traktuje tu nikogo podmiotowo. I każdy doskonale wie, że można udać i zagrać wszystko i każdego. Wczoraj puściłem tu link do starego filmu „Ostatnia droga komendanta Ponurego”. Film ten bardzo mnie wzruszył, kiedy oglądałem go dawno, dawno temu. Nie wiedziałem wtedy kim jest biskup Gulbinowicz, który celebrował nabożeństwo żałobne, a potem został kardynałem. Myślałem, że oto wreszcie coś się zmienia. Nic się nie zmieniło, także później. I widzimy, też, że dziś również nie ma szans na zmianę. Mówi nam o tym prof. Nowak. Mamy przed oczami ciągle tych samych ludzi, wywodzących się z tych samych środowisk, którzy z coraz większą niechęcią przebierają się – specjalnie dla nas – za osoby, którymi nie są i nigdy nie były. Kiedy im się znudzi, albo kiedy dorosną ich dzieci i wnuki, wróci cenzura, taka, jak za Stalina. Sądy już się do tego przymierzają. I nikogo to nie obejdzie, albowiem Monika i Marcin, dalej będą dyskutować w poważnych programach publicystycznych o potrzebie wolności słowa.

Treści, którymi ekscytuje się motłoch nie będą cenzurowane, ograniczy się jedynie te istotne. Jakie to będą treści, już my tutaj się o tym dowiemy pierwsi. Nikt jednak nie wstanie i nie ujmie się za nami. O tym możecie zapomnieć. Zbyt wielka bowiem będzie ekscytacja spowodowana nowymi demaskacjami Izy Pek. No i ilością lajków zdobywanych przez Stanowskiego i Republikę. Uklepywanie gruntu pod triumf kolejnego pokolenia komuny – nie żadnej tam postkomuny, ale wprost komuny – trwa w najlepsze.

W sieci zaś latają takie oto filmy, które podbijane są przez idiotów lub agentów, piszących, że podnoszą one w nich dumę narodową, a także uczą patriotyzmu dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=I53jV1p5slw

https://www.youtube.com/watch?v=DzZiRyW7f-E

Na ewentualne protesty, że muzyka piękna i wszystko takie wzruszające, odpowiadam – pokażcie to Monice Pawłowskiej i jej ciotce. Ich reakcja będzie właściwą miarą skuteczności tej produkcji. Brakuje tylko Oskara Szafarowicza, który by to zapowiadał w TV Republika.

Schemat operacyjny, który tu omawiamy od kilku dni jest taki – wtajemniczona jest egzekutywa. Ona decyduje o tym, jakie narzędzia propagandy i walki są stosowane. Ona też decyduje kto umrze, a kto będzie żył. O tym, kto będzie zabijał również ona decyduje, ale w porozumieniu – tajnym – z wrogiem. Nie można bowiem toczyć wojny nie porozumiewając się z wrogiem za plecami tych, którzy przeznaczeni są na stracenie. Poza tym ich krew też jest potrzebna, żeby cementować sojusze. Jeśli ktoś próbuje zdemaskować ten schemat zostaje nazwany zdrajcą i zabity. Tak to wyglądało dawniej. Dziś zaś po prostu się o kimś takim nie mówi. Trzeba jednak zawsze pamiętać, że dawne czasy mogą wrócić. Walka klas bowiem zaostrza się w miarę jej prowadzenia. Im mniej zaś szans na tajne porozumienia tym większy popyt na zdrajców i tym zacieklejsze starcia. Ten etap dopiero przed nami, bo PiS odkrywa, z niejakim zdumieniem, że tamci nie chcą się już porozumiewać. Chętnych zaś na wskazywanie błędów w działaniach egzekutywy przybywa. Pierwszy odważył się prof. Nowak.

No, a co z nami? My jesteśmy anomalią, która ujawniła się w salonie24 piętnaście lat temu, ku nieopisanemu zdziwieniu egzekutywy. Po czym, po chwilowym stuporze, w jaki wprawiliśmy egzekutywę, zostaliśmy zmarginalizowani, albowiem okazało się, że jest cała masa ludzi, którzy w bardzo przekonujący sposób potrafią udać blogerów i pisarzy. No, a później pojawiły się kanały na YT i ich monstrualne zasięgi. Kto by się więc przejmował, jakimiś anomaliami, kiedy Stanowski dogania Republikę, a oba kanały mają takie subskrypcje, że głowa może rozboleć od samego patrzenia.

No nic, robimy daje swoje, w przekonaniu, że to Bóg jest po naszej stronie, a egzekutywa, w tych działaniach, które podejmuje teraz, musi sobie radzić bez niego.

 



tagi: polityka  komuna  sejm  komunikacja  partia  kadry  prof. nowak  minister gliński  anomalia 

gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 09:19
116     3547    25 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 10:06

Wczoraj tak sobie czytałem o niejakim Alcybiadesie, a raczej o tym, co robił po powrocie z Syrakuz. I dzisiejszy tekst jakoś mi te jego działanie przypomniał.

Ci, którzy protestowali przeciw powierzaniu mu powtórnie naczelnego dowódctwa nad armią to też była jakaś nieistotna anomalia. Ważniejsi byli przecież ci, którzy ściągnęli go z Persepolis czy też Suzy spowrotem, a którzy dobrze wiedzieli, że doradzał on tam w jaki sposób wysyłać pomoc wojskowo - finansową dla Sparty.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 10:08

Jak w treści! Pan w tej notce pisze podręcznik kontrrewolucjonisty, jak w poprzednich, a prezes ma to gdzieś.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 21 lutego 2024 10:06
21 lutego 2024 10:14

Tak, Alcybiades to wzorzec metra. Wszystkie wzorce są w antyku, ale wykształcenie klasyczne nawet jak obowiązywało, nie wnosiło niczego istotnego w ogląd spraw. Stąd pomysł na szkoły realne, czyli w uczące rzeczy nieistotnych

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 10:28

" bo nie o zrozumienie tu chodzi, ale o utrzymanie wpływów " - doskonała diagnoza,i wpis u profesora,a ludzie tak łatwo zapominają,że dziedzictwo komunistycznych patologii przez pół wieku wciskane nam ,najpierw za pomocą "nagana",a później w każdej dziedzinie trwa nadal.Komuna wypaliła nam piętno conajmniej na dwa pokolenia.I to nie tylko w umysłach,ale w historii ,gospodarce,etc,etc...

Reset na całość zrobili agenci wpływu,metodami już nie "nagana"ale z uśmiechem i pewnością,zrywając wszelkie tzw "ciche"porozumienia. Roszada i obawa przed utratą wpływów zagłuszyła wszelkie dobre intencje. Poszło tym łatwiej tamtej stronie,że mieli poparcie ze strony Europy i niestety USA. Nie będzie łatwo Polsce podnieść się z tego.Kto zechce wtykać nosa w Polskie sprawy,gdy światu kuper się pali?..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 10:29

Kazda poniatowszczyzna konczy się tak samo. Egzekutywa idzie do piachu, a reszta jej popleczników puszczana w skarpetkach...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 10:29
21 lutego 2024 10:36

Tak, ale moment udzielania gwarancji jest sakralizowany i egzektuwa w śmierć nie wieży. Poniatowski też pewnie wierzył, że jego koronacja jest na poważnie. Po śmierci zaś umacnia się złudzenie mocy jakimi rzekomo miała dysponować egzekutywa. Stąd styl stanisławowski w architekturze i pozdrowienie dla Gór Świętokrzyskich wysłane przed śmiercią. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 10:29
21 lutego 2024 10:36

Tak by wyglądało,że racja,ale gdzie pana optymizm?...bo to zapachniało rozbiorami...Polski.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 21 lutego 2024 10:28
21 lutego 2024 10:38

Ponoć w Wiedniu budują wielkie lotnisko, ma być skończone w 2027. Tam się pewnie przenieśli Amerykanie namówieni przez Niemców, a nasi nie skojarzyli tej budowy ze swoją własną kampanią wyborczą. Myśleli, że Lolek Skarpetczak i Oskar z Marianem im pomogą. I dalej tak myślą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 10:36
21 lutego 2024 10:38

Kurna, wierzy, a nie wieży...co się dziś ze mną dzieje...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 10:38
21 lutego 2024 10:45

Ma pan rację https://dlapilota.pl/wiadomosci/swiat/wieden-buduje-nowy-terminal-lotniczy. To by wyjaśniało zagadkę po części "opór" Nowej władzy. Stracili kontrahentów?..chwilowo..?

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 10:57

" Walka klas bowiem zaostrza się w miarę jej prowadzenia."

Okazuje się, że chyba strasznie mądry człowiek to powiedział. Bo to jest chyba sedno sprawy. Nie wytłumaczył jednak ów człowiek jasno - dlaczego ta walka się zaostrza? Stwierdził po prostu fakt, który również my teraz, tutaj, obserwujemy. Będzie więc coraz ostrzej i my, hobbici, nie mamy na to innej odpowiedzi, niż: "robić swoje". Nie wiem, czemu, ale coraz częściej mam wrażenie, że w przypadku wielu, te "robić swoje", to po prostu "szkolić kadry".

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @BTWSelena 21 lutego 2024 10:45
21 lutego 2024 11:09

Nieco obok tematu. Port lotniczy Katowice-Pyrzowice, oddalony o circa 40 km od centrum Katowic, do tej pory nie doczekał się (i nie widomo, czy się doczeka) szybkiego połączenia kolejowego z Katowicami, Chorzowem, Bytomiem (właściwie wraz z Sosnowcem i Dąbrową), nie wspominając o reszcie miast aglomeracji. Jedyne uruchomione połączenie to z Częstochowy przez Myszków i Zawiercie z takimi "metropoliami" po drodze, jak Poręba, Siewierz i Miasteczko Śląskie. I żeby było śmieszniej, to odległość między peronem i terminalem nie zachęca szczególnie do korzystania z tej formy dojazdu.

Sytuacja sprzyja więc jedynie rozwojowi "przemysłu parkingowego". Nowy "patent" w tej branży polega na tym, że wlaściciel oddalonego dość mocno parkingu oferuje dowóz z parkingu do terminala i spowrotem 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Czarny 21 lutego 2024 10:57
21 lutego 2024 11:12

Już tam oni, autorzy (Lenin, czy Stalin)dobrze wiedzieli dlaczego i po co.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 11:24

>Gliński sam z nimi jednoczy i weźmie sobie do pomocy Oskara i Mariana,...

Mój najmłodszy, Jacenty, jak słuchałem dzisiejszego felietonu, zadał mnie pytanie ->

-) Kim są Oskar i Marian ?

On ma 16 lat. Jest w I klasie liceum. Największą bekę ma na lekcjach HiT, prowadzi ją pan związany z ZHR. Na zebraniu semestralnym, teraz są ferie w małopolsce, dostaliśmy zestawienie frekwencyjne uczestnictwa w przedmiotach obowiązkowych. Na samym dole jest ... HISTORIA, niecałe 60% HiT ma się lepiej, beka beką ale zainteresowanie wzbudza. I dzieciaki wolą się zwolnić z historii a pogapić się na nauczyciela HiT-u. Tak do "DZIADA" Czarnka piję, "DZIAD" stąd, że moja grupa rówieśnicza z nauką związana strasznie płakała, że nie ma na "gazety i czasopisma". Nie mogli załapać, że to w zasadzie dobrze, jak prowadzą prace badawcze to, jak nie ma "gazet i czasopism" to uczelnia MUSI wyrazić zgodę na wyjazdy do archiwów i bibliotek. Nie przekonałem nikogo, choć jedna ze świeżych doktorantek lata do Itali i na Wyspy Brytjskie grzebać. Czyli może ten "DZIAD" Czarnek nie jest taki zły. No i zapunktował w grupie wiekowej kobiecej 50 PLUS jak powiedział, że go tylko seksualność żony interesuje.

No i ja HiT lubię bo takie "babki" nie lubią HiT-u...

No i jak powiedziałem kim jest Oskar i Marian ... Zapytałem się a kogo ty synu słuchasz w internetach:

-) Kacper Pitala,
-) Grzegorz Bobrek,
-) Szymon Libert (ten to mnie nawet raz tak wkurzył, że pojechałem po Jacentym).

Trudno mnie sobie wyobrazić, żeby dzieci poniżej 16 jakoś polubiły panią Różę czy panią Hanię.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 21 lutego 2024 11:24
21 lutego 2024 11:33

Straszne banały, no, ale młodzież takie rzeczy lubi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 21 lutego 2024 10:57
21 lutego 2024 11:33

Czy mądry nie wiem, na pewno chytry

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Zdzislaw 21 lutego 2024 11:09
21 lutego 2024 11:45

To brzmi jak dowcip "dowóz z parkingu do terminala i z powrotem" - nigdy nie zdarzyło mi się podróżować z Pyrzowic. Mieszkam 30 minut od lotniska Balice-Kraków,ma on raczej dobre połączenia dla miejscowych oczywiście. Ogólnie rzecz biorąc komunikacja i połączenia słabiutkie,lotniska i parkingi się duszą... Jak ląduje się juz w Frankfurcie to inny świat dla pasażera...Dlatego też i nasi sąsiedzi pilnują interesu na zasadzie :po co lotniska w Polsce ,jak są w Berlinie,czy gdzies tam w Frankfurcie. Zwłaszcza jak zabrzęczą monety w kieszeni ,lub obieca im się cacko z dziurką.....ech........

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 10:29
21 lutego 2024 11:48

Voila,...

...  nic  dodac -  nic  ujac  !!!

Dlatego  tez  zadnego  ,,pojednania  ani  zrozumienia,,  NIE  BEDZIE,...  juz  nie  bedzie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 10:38
21 lutego 2024 11:56

A  jak,  Panie  Gabrielu,  inaczej...

...  moga  ,,myslec,,  te  wszystkie  POPiS`owe  POLMOZGI  i  BURAKI  ?!?!?!

Czy  TOTO  BURACTWO  ,,ZONdowe,,  i  te  dete  ,,geniusie  doraTcze  potrafiO,,  w  ogole  MYSLEC  ???

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 21 lutego 2024 10:45
21 lutego 2024 11:58

Niech  buduja...

...  i  tak  z  tego  NIC  nie  bedzie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Czarny 21 lutego 2024 10:57
21 lutego 2024 12:05

A  co  tu  jest  do  ,,tlOmaczenia,,...

...  ze  kur*wy  i  zlodzieje  z  nierobami  i  pasozytami  chca  ,,ZONdzic  sFiatem,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 12:11

(...) Poza tym wiem na pewno, że ludzie zgromadzeni wokół Jarosława Kaczyńskiego prędzej zatopią cały kraj niż zrezygnują choćby z pół metra przestrzennego swoich wpływów. I nie chodzi bynajmniej o to, że oni są złośliwi, albo podli, choć pewnie i tacy się zdarzają. Oni są zwyczajnie ślepi (...)

Smutny tekst pofesora Nowaka. Pis podobno wybory wygrał ale jest "niekoalicyjny".  To jest wprost nieprawdopodobne,że mając to w ręku największym zagrożeniem okazał się Bosak na marszałka a przecież już formował się rząd Tuska. To taki przekaz - nikt oprócz nas... Prezes wyskoczył na mównicę i rzucił,  że Tusk to agent.  Szkoda bo PIS pokazał,że można wyrąbać sobie jakieś znośne miejsce w Europie pomiędzy pruską zieloną głupotą a ruskim imperializmem.  

Niestety trzeba prawdzie spojrzeć w oczy - to była ostatnia kadencja PIS w tej formie ponieważ PIS nie ma wyborców młodego pokolenia a oni ostatnio zrobili wynik i będą mieli coraz większy wpływ w przyszłości. Nie będzie już spontanicznego oddolnego poparcia w internecie, dzięki któremu PIS wygrywał a potem ..."zapomniał" mocując tyłeczki w zyskowne synekury .  Jeszcze tylko "geriatria" zagłosowała na PIS ale bez entuzjazmu... W zasadzie niewykluczone, że nagle wyskoczy jakiś nowy "Tymiński" i zgarnie wahających się po uprzednim starannym zbadaniu przez zagraniczne firmy public relations - co można u nas zastosować... Czas jednak działa na naszą niekorzyść a CPK będący projektem także dla naszego bezpieczeństwa, będzie "grany na czas", żeby stracił ekonomiczny sens.  Potem już tylko szparagi... I o to chodzi...

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 21 lutego 2024 11:24
21 lutego 2024 12:13

Dramat,...

...  nie  poznalam  pani  Rozi  na  tej  fotce,...  no  koszmar  jakis  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 12:15

A ja mam 2 pytania do A. Nowaka:

1. Czy właśnie tak rozpoczął swoją kampanię wyborczą? Przypominam, że w 2015 miał wielki żal do Prezesa, że nie został Dudą...

2. Od tego samego 2015 jest członkiem sekcji "Kultura, tożsamość narodowa, polityka historyczna" w Narodowej Radzie Rozwoju przy PAD - czego tam dokonał?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 21 lutego 2024 12:11
21 lutego 2024 12:17

To jest wina doradców, a po części też metody i wiary w to, że nazwanie kogoś agentem jeszcze działa. To samo Macierewicz, po przegranych wyborach umówił się na wywiad z Sakiewiczem i powiedział, że teraz już na pewno jest pewien, że w Smoleńsku był wybych. Kto tym ludziom doradza? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 21 lutego 2024 12:15
21 lutego 2024 12:18

Ma zlecenie na tę całą historię Polski, myślisz, że to mało? Pewnie jeszcze jakieś obowiązki uczelaniane. A czego dokonali inni z tej rady, może ty powiedz...

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 12:19

Podobno hoplita stawał w szyku na własnych nogach, z których lewa była obuta i opancerzona a prawa bosa. Lewa stopa nieco wystawała spod tarczy i służyła do okazyjnego kopania nie łamiąc szyku. Prawa była schowana, niejako do „wewnętrznego użytku” szyku, czyli do zapierania się w miejscu, a bosa stopa podobno lepiej wyczuwała i trzymała się gruntu. Od tamtego czasu każde wojsko zaczyna marsz od lewej nogi, czyli symbolicznie od tej agresywnej.

Analiza prof. Nowaka jest nic dodać nic ująć. Tak samo Twoja, Gabrielu, niejako polemika z tą analizą. Zakwestionowanie dalszego przywództwa J. Kaczyńskiego ma tu wagę - wydawałoby się - najbardziej radykalną ale jednocześnie odbiór tej wagi jest przesadzony. Gdzie bowiem ma ciążyć? Chyba powinna obciążać przede wszystkim pytanie o dalszy los Polski poprzez przyszłe szanse wyborcze ośrodka w każdym razie lepszego, niż ta obecnie obsiadająca Polskę zgraja plat-fejków, od której trudno sobie wyobrazić ośrodek jeszcze gorszy.

Co można bowiem dzisiaj sądzić o przytomności umysłu tych współobywateli, którzy w oczywistych, a codziennych wymiotach środowisk obecnie rządzących nadal widzą dodatnie dowody przymiotów charakteru, rozumu, wiedzy, czy kultury? Obecnie ujawniająca się skala ich indolencji i podłości przekroczyła moją wcześniejszą wyobraźnię.

Tu konieczne jest ostrzeżenie. Ułomności PiS-u są zupełnie innego rodzaju i na pewno nie obciąża ich „genetyczna” antypolskość. To są ułomności natury organizacyjnej i dopiero z niej wynikają błędy personalne. Dlatego pozbycie się ich należy do zadań tej hoplickiej nogi, która służy trzymaniu pozycji. To powinno być wykonane i wykonywane w sposób zaciszny.

Sposób publiczny byłby uzasadniony, gdyby PiS była partią masową. Moim zdaniem, a wydaje mi się, że prof. Nowak może je podzielać, jakieś najdawniej 5 lat temu należało PiS przekształcić w partię masową silnie opartą o jej struktury lokalne. To zmieniłoby warunki gier wewnętrznych a prawdopodobnie także ostatnich wyborów*. Teraz chyba trzeba odczekać i najpierw załatwić kwestię, kto ma poprowadzić do masowości partii.  

Natomiast, co z tą opancerzoną nogą hoplity? Pozwalam sobie zgadywać, że prof. Nowak tu właśnie widzi potrzebę, wyróżniające kwalifikacje i przydatność np. posła Czarnka, czy Jakiego. Po prostu trzeba takich „zatrudnić” zgodnie z ich talentami i to tacy jak oni powinni kopniakami odpędzać wrogich interwenientów w czasie potrzebujących spokoju wewnętrznych przemian w PiS. Niech na tym się skoncentrują, a wtedy osobiście będę upraszać, aby tutaj dać im spokój. I tak swoje dostaną od wrogów a przyłączanie się do wrogich jojczeń w ramach jakiejś „elegancji”, to tylko droga do defetyzmu.

Skoro zaś celujemy w przyszłość (wyborczą), to nie można abstrahować od konieczności wynikających z „biologicznego” horyzontu przywództwa J. Kaczyńskiego. Nawiązywanie do rychłego następstwa przywództwa w PiS wcale nie pochodzi od prof. Nowaka. On własnie wyraził przekonanie, że potrzeba jest już teraz w czym wcale nie jest on pionierem, ani nie jest odosobniony.

Co nowe przywództwo musi zapewnić. Przede wszystkim zwarcie szeregów, porządne wsparcie się tą bosą nogą w grunt a zarazem bieżące, konsekwentne (wojenne!) używanie nogi opancerzonej oraz tarczy. Dopiero wtedy skutecznie można wystawić włócznię.

=========

*/ Wydaje się ustała tutaj ciekawość odpowiedzi na pytanie: dlaczego oni wygrali? Otóż dlatego, że postawili na warcholstwo znacznej części Polaków. Wiele lat to warcholstwo podsycali i udowodniali jego podkulturową atrakcyjność i prawną bezkarność a w czasie wyborów zaprosili warchołów na imprezę ośmiogwiazdkową. Ci rechocząc stawili się tłumnie. Stąd frekwencja i wynik wyborów w znacznej części przekształconych w imprezę warchołów.

Trzeba uzbroić się cierpliwość, aż rechot ustanie a czas ten wykorzystać na organizacyjną przebudowę PiS.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 21 lutego 2024 12:19
21 lutego 2024 12:21

To są ułomności natury organizacyjnej i dopiero z niej wynikają błędy personalne. 

Żebyś się nie zdziwił

zaloguj się by móc komentować

jacland @BTWSelena 21 lutego 2024 10:45
21 lutego 2024 12:21

plan  budowy nowego pasa, a właściwie prawie nowego lotniska (bardzo długi pas startowy, ponad 3,5 km) z systemem lądowania bez widocznośći CAT III

https://www.viennaairport.com/unternehmen/flughafen_wien_ag/3_piste/bauprojekt_3_piste

https://www.viennaairport.com/jart/prj3/va/uploads/data-uploads/Konzern/pistenlage_luftbild.pdf

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 12:17
21 lutego 2024 12:25

Myślę, że im nikt nie doradza, bo kto by wiedział lepiej od nich. Szkoda powtarzać o pysze i upadku.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 21 lutego 2024 10:45
21 lutego 2024 12:26

Połączenia strategiczne z Wiednia na tereny polskie są dość wątpliwej przepustowości i wydajności w czasie. W kierunku na Rumunię, to co innego, ale stamtąd gdzie dalej? Wojsko powinno wykopać won każdego stratega, który zrezygnowałby z natowskiej podstawy strategicznej w Polsce. Rumuńska może być tylko uzupełniająca (wojskowi mówią: flankująca).

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 12:18
21 lutego 2024 12:30

Oczywiście, że mało - to mógł zrobić znacznie lepiej zespół pod jego kierownictwem - a gdzie choćby jakieś inicjatywy ws. udostępniania/tłumaczenia kluczowych źródeł archiwalnych (Czesi potrafią a my nie?), tworzenia "kanonu historycznego", inicjowania naprawdę ważnych i potrzebnych programów badawczych  itd. itp.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 21 lutego 2024 12:30
21 lutego 2024 12:35

Boson, dobrze wiesz, że za tłumaczenie źródeł nikt się nie weźmie, chodzi o to, by utrwalać obłąkańczą wizję, czynną do tej pory i nic w niej nie zmieniać

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 12:35
21 lutego 2024 12:37

I dlatego nie kupuję szlachetnej narracji Andrzeja Nowaka.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 21 lutego 2024 12:11
21 lutego 2024 12:37

Ze  tez  robi  Pan  sobie...

...  jakies  zludzenia  z  tym  detym  PiS`em  !!!

Oni  juz  sie  ZAORALI,...  chodzi  mi  o  te  ZGRAJE  cala  ZASIEDZIALA  na  ,,stolcach,,...  do  tego  prosze  doliczyc  ,,wszystkie  matki,  zony  i  kochanki,  corcie,  synusiow,,  i  reszte  pozostalych  PASOZYTOW  tzw.  ,,znajomych  kroliczka,,...  nie  wspominam  o  POpapranych  PASOZYTACH,...

...  na  co  Pan  liczy  w  tym  ,,CUCHNACYM  aNtOraRZO,,...  na  zdziecinniala  Witkowa,  czy  na  Suskiego,...  a  moze  sama  Szydlo  czy  inna  Kempe  ???

Tych  NIEROBOW,  DARMOZJADOW  =  PASOZYTOW  jest  STANOWCZO  i  KATEGORYCZNIE  ZA  DUZO...  i  dlatego  nie  ma  o  czym  gadac  !!! 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 12:19
21 lutego 2024 12:37

a kto ma tę przebudowę zrobić? kto te szeregi ma zwierać? mamy być widownią co to na trybunach czeka aż drużyna otrzeżwieje/wytrzeżwieje? ja dziękuję. Gdzie i po co ta drużyna walczy i z kim? przecież oni nawet nie wiedzą jak świat wokół wygląda. Patryk Jaki - a co on ma do zaproponowania i w jakiej dyscyplinie. A Czarnek? Znowu sny o wybawcach? Będziemy reformować po zdobyciu władzy/koryta? Jeszcze jeden i jeszcze raz?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 12:17
21 lutego 2024 12:43

Najgorsze jest w tym, że oni w to wierzą- i jak mantrę powtarzają. A kto wątpi w geniusz doradców/analityków/autorytetów/... ten agent. Oczywiście, że w Smolensku wybuch rozpieprzył samolot lecz przyczyny to już inna pieśń [zbiorniki paliwa są w skrzydłach samolotu - wystarczy iskra]. A Macierewicz to nie agent popłuczyn po sb prlu? Toż od lat łyka wszystko co dostaje od najwierniejszych z wiernych. Zrobiłem dla nich 'Medyczne haki WSI' - i mogę się pośmiać z tych tropicieli agentów/agentur.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @jacland 21 lutego 2024 12:21
21 lutego 2024 12:44

Dzięki za link,opis i plany ,oraz założenia b.dobre,a właściwie to jakby budowa-dobudowa od podstaw. Bo nie moze na takim obiekcie być najmniejszy błąd.Skutki byłyby katastrofalne. Nie odszukałam kto będzie głównym wykonawcą?.To pewny dobry biznes dla wykonawcy.

zaloguj się by móc komentować

stachu @BTWSelena 21 lutego 2024 10:36
21 lutego 2024 12:46

Jak Niemcy zażądali kapitulacji otoczonych wojsk w Ardenach, to amerykański dowódca odpowiedział w stylu pana Gabriela, "a takiego".

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 12:17
21 lutego 2024 12:48

BURAKI,...

...  ,,zaslORZUne,,  buraki...  i  SSSakiewicze  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 21 lutego 2024 10:36
21 lutego 2024 12:51

Mój optymizm nie gaśnie. Po prostu wszystkim tym przebierańcom życzę tego samego, czego oni życzą nam....:). I zawsze po ścięciu starego padu zasadza się nowy, "lepszy", "zdrowszy", "ładniejszy". Stąd ta moja awersja do brania udziału w życiu politycznym. Dzięki właśnie tej awersji nigdy nie biadolę "co to teraz będzie?", bo wiem że będzie tak jak już to nie raz bywało. Dłużej klasztora niż przeora...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 21 lutego 2024 11:09
21 lutego 2024 12:54

W ogóle tory między Krakowem a Katowicami to temat żartów od 30 lat. Tam ustnieje po prostu taka kolejowa granica pomiędzy zaborami i ktoś tej granicy pilnuje, tzn. "pielęgnuje" ją...:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 21 lutego 2024 12:26
21 lutego 2024 12:55

Orjanie,no przecież tym strategom od Tuska na czele z Laskiem koło gwizdka wisi Polska Racja Stanu. Zamiast skorzystać i łapać wiatr w żagle...zwlekają a nóż widelec coś im kapnie do kieszeni. Nie mogą wyzbyć się mafijnej zależności ,przecież to widać gołym okiem..patałachy ! Jeżeli nie dostaną porządnego kopa po "wojskowemu",to dalej będą "badać" z uwagą,czy to się opłaci i wmawiać wyborcom ,że pisiory miały bujną fantazję...i Polska za biedna na pisowskie fanaberie...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 21 lutego 2024 11:45
21 lutego 2024 12:55

parkingi w Balicach są w zasięgu spaceru pieszego ale też są prywatne parkingi dalej od lotniska. PKP dowozi na terminale wręcz - 18 zl z Głownego Dworca. Każdy port na swoja specyfikę. Frankfurt, Monachium to takie huby przesiadkowe i na to są nastawione. Problemy dot. dużych portów lotniczych to nie jest taki prosty świat. Dla średnich i mniejszych lotnisk tez jest miejsce w strukturze komunikacji. Przykład: Balice czekam na odlot do Monachium a potem do San Frnacisco; awaria samolotu Lufthansy, dosteje smsa, że moge do Wiednia za 45 min. i zdaże w Monachium sie przesiąść, to lece do Wiednia stamtąd do Monachium i do San francisco wg planu, ale w san frnaciso burza i laduje w sacramento na 5 godx. i wracam do San Francisco;- 22 godz. i ok

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 21 lutego 2024 12:11
21 lutego 2024 12:56

Znowu te szparagi.....ludzie kochani! Więcej optymizmu...:)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 12:17
21 lutego 2024 13:03

Sytuacja PIS jest błędem strategicznym wynikającym z przekonania,  że wybory mają wygrane. No i rzeczywiście wygrali ale za mało i nikt z nimi nie chciał rozmawiać... Teraz będą punkt po punkcie "wyślizgiwać" ich z różnych posad... Karnowscy założyli fundację i proszą o datki.... chyba sobie coś uskładali przez 8 lat...Mam wrażenie, że darczyńców będzie newielu. Sztandar "patriotyzmu powstańczego" przesuwa się w kierunku "patriotyzmu biznesowego" no ale "patriotyzm powstańczy"( grupy rekonstrukcyjne , jasełka, rocznice przegranych powstań itp )   nie zagraża nikomu oprócz posiadaczy emerytur ośmiogwiazdkowej  "geriatrii ubeckiej".  Natomiast patriotyzm biznesowy to coś innego i będzie zwalczany bezwzgędnie.  "Geriatria ubecka" na której oparł się nowy rząd ma już co najmniej drugie pokolenie i ono na pewno jest spragnione nie tyle szans biznesowych ale dobrze płatnych etatów...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 21 lutego 2024 13:03
21 lutego 2024 13:08

To i właśnie mnożą etaty

zaloguj się by móc komentować

atelin @orjan 21 lutego 2024 12:19
21 lutego 2024 13:09

Cholera..., nie wiedziałem o lewej nodze hoplity...

Pomijam powiedzenie o wstawaniu lewą nogą, bo to może być w tym świetle całkiem uzasadnione, ale zastanawia mnie lekka pogarda dla lewej nogi. Wygląda na to, że lepiej mieć dwie lewe ręce, niż być lewą nogą. Gdzie tu logika i kto to tak sprofilował?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 21 lutego 2024 12:55
21 lutego 2024 13:09

zagadnieniem jest co to jest ta polska racja stanu? Ci goście są do zadań zleconych i je realizują. Widzą Polskę jako obszar podległy w wiekszości relacji - co zamyka drogi awansu dla obywateli i do akumulacji kapitału. Ale nie należy zapominać co poprzednicy w finansach publicznych porobili - dowiemy sie za 10/20/.. lat albo w ogóle. przykład: Kraków i inwestycje Majchrowskiego za kredyty, ktorych nikt nie jest w stanie spłacać a zdziwienia, że na nowy parking w Cichym Kąciku nie ma chętnych na operatora tylko rozbawiaja mieszkańców, ile moze być wielkich hal do sluchania muzyki w Krakowie? i kto za to zapłaci? widowni niet i znowu zdziwienia. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 12:51
21 lutego 2024 13:10

Oj tam, ..mimowolnie bierze pan udział w życiu politycznym,mimo zaprzeczenia.Często widzę trafne wnioski...ale ta "poniatowszczyza" mnie zasmuciła ,bo nie wesoło wróży. W przyrodzie to się sprawdza ,że po ścięciu starego zasadza się nowy lepszy i zdrowszy, ładniejszy.To dobre w przyrodzie,ale u ludzi wygląda inaczej,bo pomija pan głębokie skażenie...tutaj nie można od razu "podsypać "odpowiedniego środka. No i tych przebierańców wykopać z tego teatru co odstawiają dla ubogich... Mi daleko od beztroski.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 21 lutego 2024 12:19
21 lutego 2024 13:12

Coz,...

...  nie  czytalam  analizy  pana  Nowaka  i  juz  jej  czytac  nie  bede  -  bo  to  nie  ma  sensu  -  analizy  Pana  Gabriela  sa  tak  TRAFNE  w  OCENIE  tego  BAJZLU,  jaki  zafundowala  nam  ,,wadzunia,,  ze  szkoda  czasu  na  inne  analizy,  tzw.  wewnetrzne.  One  zawsze  sa  albo  za  pozne  albo  ,,nietrafne,,  bo  ,,wadzunia,,  sama  sie  nie  oceni  jak  nalezy.

Jedno  z  czym  moge  sie  zgodzic  to  tylko  UZBROJENIE  SIE  w  CIERPLIWOSC,...  nic  wiecej.  To  ekstremalnie  trudna  sztuka,  ale  do  wykonania,...  nie  zapominajac,  oczywiscie,  o  ,,robieniu  swojego,,.

PS.  Nie  wiem  czy  ,,przebudowa  PiS,,  cos  pomoze,  bowiem  tzw.  ,,gora  czy  scisle  jONdro  PiS`u,,  obecni  poslowie  i  poslanki  -  jest  zbyt  ZDEGENEROWANE,...  tam  -  co  najmniej  -  3/4  DARMOZJADOW  z  ogolu  jest  zwyczajnie  WON.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 12:56
21 lutego 2024 13:18

Szparagi są bardzo dobre ilustracyjnie  jako przykład nowej zmiany czyli podporządkowania gospodarce Rzeszy.  Za starych czasów jak bezrobocie było dwucyfrowe sporo ludzi jeździło na szparagi i potem chyba do Bożego Narodzenia jakoś wegetowali... Potem wprowadzili 500 plus i "pokazała się" masa artykułów w "niezależnej prasie" , że to finansowanie patologii bo Niemcy musieli sprowadzać pracowników samolotami z Rumunii ( migrantom nie chciało się grzebać w ziemi )...itd itp...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 21 lutego 2024 13:09
21 lutego 2024 13:19

Nie powiem ,że krew mi się burzy jak słyszę o inwestycjach pana Majchrowskiego za kredyty.Nie będę nawet robić wyliczanki... jako mieszkanka Krakowa. Chyba to jakiś stan umysłu,który miał odzwierciedlenie w doszczętnym pożarze nowo wybudowanego archiwum,tak aby 99% zasobów spłonęło.Jestem tutaj bezsilna w argumentach nawet. Wiesz chyba lepiej jak to wygląda,bez zbędnych słów,bo ja ciągle szukam odpowiedzi.Dlaczego głupota i beztroska mieszkańców jest tak wielka?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 21 lutego 2024 13:03
21 lutego 2024 13:24

gdyby tylko szło o te etaty to pół biedy ale oni budują nowe otoczenie społeczne przez likwidacje realnej i potencjalnej konkurencji, i ludzie PiSu swoje zdziwienia okazują, że tak sie nie robi, tak nie można, bo prawo, bo Konstytucja, - ot tacy polityczni frajerzy, co w swoją wielkość uwierzyli. Przecież ich dzieci już mają w kartotekach: tatuś/dziadek był w PiSie, mamusia też [to że przez m-c ale zawsze], i nawet pojęcia nie mają jak to oddziałuje na ich losy w przyszlości, Stąd będzie taki pęd do samokrytyki i do zmiany barw politycznych. Po sędziach juz widać - oddaję nominację, bo to nie etyczne/błędne/.. że ją przyjęłam ..' - film się rozkręca na całego.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 21 lutego 2024 13:19
21 lutego 2024 13:25

Rolę tego pożaru widać na salach sądowych, gdy sięgamy po archiwalne dokumenty - odpowiedż - nie ma.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 21 lutego 2024 13:24
21 lutego 2024 13:33

Oj qwerty toż to rodem z sowieckiego sojuza takie budowanie relacji.Ale jako żywo masz rację,ze te matołki to zdegenowane pokolenie,aż trudno uwierzyć,że prowadzą taką narrację... Pierwsi dają sygnał sędziowie do samokrytyki,bo są w komfortowej sytuacji.Nikt ich palcem nie ruszy nawet po kres żywota,a nominacja? ,co tam ...apanaże zawsze są i środki do życia...ech.......

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 21 lutego 2024 13:25
21 lutego 2024 13:35

Wiem,nawet "słupa" nie mają...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 21 lutego 2024 13:19
21 lutego 2024 13:35

Dlatego, że ludzie na własne życzenie oderwani zostali od pojęć podstawowych: własność, koszty, kapitał, dlug, zastaw, ... i na końcu: przyszłość. ideologia konsumpcji tu i teraz, bo świat jest dobry i nikt nas nie skrzywdzi - cenrum Krakowa i Kazimierz de facto jest juz wyzwolony z polskiej własności mogącej mieć znaczenie kapitałowe. Nieruchomości kościelne jeszcze statysktyki ratują. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 21 lutego 2024 12:21
21 lutego 2024 13:36

Widzisz, najczęściej reorganizacja służy tworzeniu pozorów postępu w czasie, gdy naprawdę zwykle służy porządkowi dziobania, często ukryciu odpowiedzialności. Tu masz kierunkową rację. Dlatego ja mówię o przebudowie i w tym sensie odwołuję się do problemu organizacji jako narzędzia przebudowy. 

Moim zdaniem potrzebne jest zejście do podstaw. Podstawy ideologicznej PiS ani prof. A.Nowak, ani my tutaj chyba nie kwestionujemy. Chyba w ogóle nie jest ona przedmiotem polemik, ani nawet fejków, bo niby jakie własne pozycje ideologiczne musiałby krytyk ujawnić, nieprawdaż.

W tej sytuacji jedynym sensownym i chyba gładkim rozwiązaniem, takim sięgającym samych podstaw, jest dziś przebudowa PiS z partii co do zasady kadrowej w partię masową. Nic lepszego, a nawet innego nie wymyśli się.

Dotychczasowe dzieje PiS oparte są, według mnie, na obawie J. Kaczyńskiego przed utrzymaniem dyscypliny w partii ewentualnie masowej. Były powody takich obaw, kadrowość dała parokrotne zwycięstwo, aż stała się bezradna wobec poszczególnych "potrzeb" personalnych. Jednak PiS zostało pokonane przez wzbudzenie masowego warcholstwa. NB.: Czy zauważyłeś, że to słowo, warcholstwo, jakby zostało zupełnie wykreślone ze słownika mediów dla opisu sytaucji bieżących? A, niby które inne słowo ze słownika jezyka polskiego, nie lepiej, gorzej, ale w ogóle które opisuje to, co się działo od 2015 roku?

Warcholstwo można pokonać tylko własnymi kontr-wpływami w masach. Inaczej vergessen dass. Narzędzia przemocy tylko podjudzają dalsze warcholstwo. Tu PiS miał rację, że się nie posunął, ale właśnie wtedy przegapił przebudowę w partię masową. Dlaczego partia masowa ma obiektywną podstawę w terenie, gdy terenowa podstawa partii kadrowej jest tylko subiektywna? Przyczyn jest wiele zaczynając od możliwości aktywności i kariery organizacyjnej w terenie. To wcale nie mało!

Weźmy jednak na przykład (przecież nie tylko) opcję składek partyjnych o niestotnej wysokości, np 1 zł kwartalnie. Już musi być sekretarz do ich zbierania i już musi przynajmniej 4 razy na rok odbyć "kolędę" (sorry, ale lepszej organizacyjnej analogii nie ma). Już to daje w terenie aktywnie funkcjonującą a całą gębą organizację ze stałym kontaktem z członkami. Składka płacona wobec sąsiadów znajomych i rodziny potwierdza afiliację wobec partii i tak naprawdę to potwierdzenie jest celem składek, a nie pieniądze. PiS i bez składek potrafi mieć pieniądze i wcale ich nie kradnie. Czy jeszcze trzeba tłumaczyć, jakim zaniedbaniem był brak przejścia PiS na masowość?

NB.: Tusk przeszedł, podwyższył masowość, tzn. skompilował masy warcholskie pośrednio jako prowadzone przez te różne Lemaparty, Tuleje i podobne. Gdy "unieważniał referendum", to już był pewien przewagi dzięki wzbudzeniu masowego warcholstwa. Nikt, ja też, nawet warchoły, nie zrozumieli o co chodzi z tym "unieważnianiem". Uwaga polityczna poszła z tym do sfery memów a warcholstwo dostało kolejną podnietę (imprezę). Tak się to stało!

Jeśli prof. A. Nowak widzi szanse w przejściu na masowość, to ma rację powyżej 100%, bo efekty będą wzrostowe (wykładnicze).

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 21 lutego 2024 13:33
21 lutego 2024 13:38

i w ten sposób cale struktury Pąnstwa zostaja przekształcane w zorganizowane grupy przestępcze. Pokój między tymi grupami dopóty dopóki są jeszcze frajerzy do obrobienia. ale to sie juz kończy i wojny o kasę/wpływy będa między nimi. Dokładnie takie jak między WSI a aparatem MSW.

zaloguj się by móc komentować

orjan @kpiotrzk 21 lutego 2024 12:37
21 lutego 2024 13:40

A jaką narrację masz w zamian? Bo trzeba wreszcie jakoś uporządkować ogląd tego co się stało. Pretensje do PiS (wszelkie, a nie Twoje), to trochę mało. Na razie narracja prof. Nowaka jest przede wszystkim całościowa i przekonująca w czym konkurencji nie ma.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 21 lutego 2024 13:24
21 lutego 2024 13:42

No,  nie  wiesz  czasem,...

...  jak  parchy  zlodziejskie,  administracyjne  i  partyjne  sie  ,,etyczne,,  zrobili  !!!

 

Jeszcze  zeby  ten  pomiot  ,,woloNtarJOszy  i  wszelkiH  aktywistUF,,   sie  tak  ,,wyetycznil,,  z  tych  KLIK  POZARZADOWYCH  to  by  dobrze  bylo.  

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 21 lutego 2024 13:24
21 lutego 2024 13:43

Nie jestem zdziwiony - znajomy sprzed wielu lat - aktywny internetowo j***Pis - za komuny ojciec w CHZ, placówki zagraniczne, po 90-tym roku skarżył się, że "solidaruchy" obsiadają stanowiska i są niekompetentni itp. Oni są bardzo wyposzczeni.... nie będzie jeńców...  Bardzo im po drodze z gazownią - tam też lansowali na stołki "swojaków"... bo inni się nie znają itp...Nic nowego jakby tylko pytanie jakie haki będą na tych z drugiego pokolenia bo ze starego to była II wojna albo rodzina śpiewała przyśpiewki "das ist mein fatherland", nadawała do Gestapo albo była w Auschwitz z tym, że na wieżyczce z mauserem itp... Obyczajówka słabo już działa bo gender....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 13:36
21 lutego 2024 13:44

a jaka to ta podstawa ideologiczna? jestem partyjotą, i państwowcem i będę reformatorem tylko kasę poproszę ..., ech, ..; przecież żadnej ideologii  nie ma, chyba że TKM;- tylko medialne i gazetowe osiągnięcia dla wąłsnego samozadowlenia no i aby ludek zrzucił sie bo mało zarabiają, przecież oni niczym się nie róznią od tych co robią za ich przeciwników politycznych, niczym. Te same środowiska, te same uczelnie, itd. i te same lektury w głowach. 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 21 lutego 2024 12:37
21 lutego 2024 13:45

Już Tobie kiedyś odpowiedziałem, że ktoś chce coś zrobić, to szuka sposobu. Gdy nie chce szuka trudności.

Hasło masowości musi wyjść od wewnątrz PiS. Najlepiej od Jarosława. Wtedy nawet ja pomogę. A Ty?

PS.: Mnie koryto jest niepotrzebne. Nigdy nie potrzebowałem.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 13:36
21 lutego 2024 13:49

masowośc masowościa ale aktyw i biuro polityczne musi być, a Nowak niech założy POP w PiSie i pokaże jak sie to robi, nabór, selekcja, awans, władza; no i cel - osiagniety i zweryfikowany; no, coz to jest zbyt trudne ale porozmawiac można, byłby raj gdyby ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 13:45
21 lutego 2024 13:53

ja na codzień pomagam nieszczęśnikom co w okowy sytemu wpadają jako naiwni frajerzy co to co kilka lat pokładają nadzieję w reformatorach wszelkich maści; apropos PiSu - żaden ale to żaden z ich wysokiej rangi funkcjonariuszy nie jest zainteresowany aby mu pomagać w czymkolwiek - oni wiedzą lepiej i my jesteśmy tylko za głupków do głosowania, bo to Panie poooolityka

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 21 lutego 2024 12:55
21 lutego 2024 13:58

To jest zabawa na dwie strony. Potrzeby i opcje plat-fejków tylko ich dotyczą i na pewno Wiednia nie sięgają. Mnie w tej chwili interesują już tylko, niestety tylko, drugostronne potrzeby strategiczne Amerykanów i - niech będzie - NATO. Lotnisko w Wiedniu przydać się może, ale nie jest dla nich strategicznym zamiennikiem, ani nawet substytutem. To wynika z geografii.

Spróbuj wyobrazić sobie, że po kilku latach PiS armia USA ma samodzielnie skatalogowane wszystkie polskie drogi istotne dla wojska: skrajnie, objazdy, nośność nawierzchni, mostów, prześwity w wiaduktach, miejsca obronnego postoju i tak dalej. Tymczasem militarne utrudnienie, a nawet zablokowanie przejścia (z Austrii) przez Sudety, czy Karpaty, to wojskowa bułka z masłem.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 13:45
21 lutego 2024 14:02

a w czym chcesz pomóc? który problem w państwie chcialbyś naprawiać i jakie widzisz tego możliwości oraz narzędzia prawne? może petycje do: Prezydenta, Premiera, Jarosława, etc? ulotki będziesz roznosił? Miałem przed sobą jako rozmówców: ministrów, premiera, Prezydenta, .. kontakty do praktycznie wszystkich kreujących narracje dlla wyborców i co? nie chcieliśmy pomóc sobie i im? Nie łudź się, że ktoś na Ciebie czeka z utęsknieniem, bo ilość przejdzie w jakość [Marksa znamy aż za dobrze].

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 12:54
21 lutego 2024 14:03

Bo tam się od czasów zaborów bardzo niewiele zmieniło. Nie bardzo jest gdzie wcisnąć potrzebne "apgrejdy". Ba! Nie ma którędy puścić porządnej arterii drogowej w Katowicach na linii północ-południe. Powstają jakieś nieśmiałe kawałki, niby ambitne, ale nie bardzo wiadomo skąd dokąd. A wracając do kolei, to nie przypadkiem (bo "obracam się" w sferach projektanckich) wiem, że są przymiarki do "apgrejdu" trasy z Katowic na południe (m.in. do Ostrawy, Brna i Wiednia, ale i Bielska via Tychy). Może nawet z tego powodu odtwarzają intensywnie starą trasę do Tychów przez Kostuchnę (przyda się podczas przebudowy).

I jeszcze taka śmiesznostka - ostatnio uruchomili pociąg z Zawiercia (a może aż z Częstochowy) do Krakowa, omijający ten węzeł gordyjski (Katowice i okolice) po stareńkiej trasie kolei warszwsko-wiedeńskiej, czyli w Ząbkowicach w lewo (Będzińskich niegdyś, nie mylić ze Śląskimi) przez Sosnowiec-Maczki (niegdyś Granica) do Szczakowej, a potem w lewo do Krakowa, a nie w prawo "nach Wien". Jedzie się tamtędy z Zawiercia dwa razy szybciej niż przez Katowice.

Tak że, jeśli przypadkiem w Balicach zabraknie miejsc w samolocie, to można walić z Krakowa do Pyrzowic via Szczakową-Maczki, niestety z przesiadką w Zawierciu, omijając "opłotkami" te "bezczelne" Katowice i niemal całą tę ich "metropolię".

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 21 lutego 2024 13:49
21 lutego 2024 14:04

...  babcia  miala  wasy  to  by  byla  dziadkiem  !!!

Pamietam,  jak  PAD  zapodal  te  swoja  CZEREDE  ,,doraTcza,,...  byla  kupa  smiechu  na  blogu  Pana  Gabriela  z  tych  DARMOZJADOW,...  a  przynajmniej  z  wiekszosci  z  nich.  Ktoby  sie  spodziewal,  ze  ta  TEPA  ZARAZA  rozwinie  sie  do  taaaaakich  rozmiarow,  jakie  dzis  mamy.

MASOWOSC  i  POWSZECHNOSC  tego  ZEROWANIA  jest  skandaliczna,  przechodzi  wszelkie,  ludzkie  pojecie,...  a  ,,panstFo  DEMONkratyczne,,  nic  nie  moze  zrobic  z  tym  ZLODZIEJSKIM  DZIADOSTWEM.

zaloguj się by móc komentować

orjan @atelin 21 lutego 2024 13:09
21 lutego 2024 14:06

Jazon wszedł do Jolkos w jednym sandale lewym (prawy zgubił brodząc w potoku) dlatego witający go stryj Pelias uznał Jazona za utajonego wroga i wysłał go po Złote Runo, czyli na zgubę.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 21 lutego 2024 13:12
21 lutego 2024 14:31

Gabriel uczciwie i kompetentnie przedstawił racje prof. Nowaka, więc czytać ich nie musisz. Pewnym niedopowiedzeniem pof. Nowaka jest tylko, że Jarosław ewentualnie odchodząc od prezesury zabierze ze soba także parasol, pod którym chronią się ci - wg Ciebie - zdegenerowani. Dlatego wskazywanie potrzeby odejścia Jarosława automatycznie jest żądaniem głębokiej selekcji kadrowej na szczytach partii. Wielu popłynie, a kto wypłynie tego nie wiadomo aż wypłynie nowy przywódca. Zanim to nastąpi koncentrowanie się na krytykach personalnych jest (m.zd.) jałowe choć takie krytyki w znacznej mierze podzielam. Zwłaszcza, jeśli domagać się odpowiedzialności kolektywnej, a ta jest tu właściwa.

Dodam też, że ewentualne przejście w kierunku partii masowej samo z siebie zmieni tryb wyłaniania najwyższych władz a także wskazywania kandydatów na posłów itp.

Ja sam odrzucam jednak podejście, że nic nie da się z tym PiS-em zrobić, bo tam, oprócz prezesa, wszyscy są łajdakami a prawdę mówiąc i prezes gagatek. No, ale każdy, kto podchodzi ma swoje racje. PiS i jego kierunek naprawy mnie interesuje przynajmniej dopóki nie pojawi się inna partia wiarygodnie przejmująca społeczne i narodowe cele takie, które ma PiS. Na razie takiej nie widać. Nie jestem członkiem, nic od PiS nie mam, niczego nie oczekuję, ale dlatego PiS-owi sprzyjam. Obecnie to sprzyjanie musi jednak łączyć się z oczekiwaniem przebudowy. Dlatego podzielam tezy prod. Nowaka.

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 21 lutego 2024 14:02
21 lutego 2024 14:43

Stawiasz sprawę nieuczciwie i to zarazem ad personam. Nie pomaga się wbrew komuś, ani za kogoś, tylko w czynach i potrzebach tego kogoś. Nie mnie zatem pytaj, co PiS-owi jest potrzebne. Niech sam określi, ja zobaczę i ewentualnie pomogę.

No, ewentualnie, jeśli sam coś wiesz o pisowskich potrzebach pomocy, to zdefiniuj konkretnie o pomoc w jakiej sprawie chodzi, a ja odpowiem, czy i jak pomogę.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 15:19

"Jeśli sytuacja będzie się dalej rozwijać w ten sposób Bocheński nie zostanie prezydentem Warszawy, ale ludzie, którzy doprowadzą do jego klęski nie wezmą na siebie odpowiedzialności, bo niby dlaczego…"

W Polsce nie ma ani osoby ani jakiejkolwiek instytucji czy organizacji która odpowiadałaby za cokolwiek.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 15:24

"W sieci zaś latają takie oto filmy, które podbijane są przez idiotów lub agentów, piszących, że podnoszą one w nich dumę narodową, a także uczą patriotyzmu dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=I53jV1p5slw

https://www.youtube.com/watch?v=DzZiRyW7f-E"

 

To są ławeczki niepodległości w formacie muzycznym.

Tyle że przynajmniej na skonstruowanie tych rzewnych zaśpiewów przynajmniej nie wydali takiej kasy jak na te ławki.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 21 lutego 2024 14:31
21 lutego 2024 15:26

"Nie jestem członkiem, nic od PiS nie mam, niczego nie oczekuję, ale dlatego PiS-owi sprzyjam. Obecnie to sprzyjanie musi jednak łączyć się z oczekiwaniem przebudowy."

Tak...

Ja to chyba już kiedyś słyszałem.

Partia jest ta sama ale nie taka sama..

Czy coś w tym stylu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 21 lutego 2024 14:02
21 lutego 2024 15:30

"a w czym chcesz pomóc? który problem w państwie chcialbyś naprawiać i jakie widzisz tego możliwości oraz narzędzia prawne? może petycje do: Prezydenta, Premiera, Jarosława, etc? ulotki będziesz roznosił? "

To już było.

Roznosili ulotki, drukowali jakieś pisemka, w przerwie kopali piłkę i huśtali się na trzepaku.

I do tej pory chcą odcinać kupony od tej przesławnej działalności.

No przecież walczyli z komuną.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 21 lutego 2024 13:10
21 lutego 2024 15:38

Opisuwanie i analizowanie to nie jest czynny udział w życiu politycznym. Ja naprawdę mogę spokojnie rozmawiać z każdym (mam na myśli zwykłych ludzi, a nie polityków, bo z tymi mnie się zwyczajnie nie chce gadać, bo nie lubię rozmawiać do ściany) ...co najwyżej pesymiści się na mnie szybko zirytują...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 21 lutego 2024 13:18
21 lutego 2024 15:45

Teraz to Rzesza będzie brana, a w zasadzie już jest, pod but....włoski but. A u nas świrują, cyrk odstawiają właśnie dla Niemców. Proszę zwrócic uwagę, że u nas protesty rolnicze są najssłabsze w całej Europie, a i tak robione strasznie wysiłkowo. Powodem tych protestów jest ponoć zalew taniej żywności z Ukrainy. Więc mam pytanie - kogo tą Ukrainą chcą wykończyć? I czy na pewno za tym stoją Niemcy? Bo mam zdanie, że właśnie chcą wykończyć Niemców, którzy są tak słabi  (albo tak głupi co na jedno wychodzi), że nawet nie potrafią powiedzieć STOP organom unijnym. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Szczodrocha33 21 lutego 2024 15:24
21 lutego 2024 15:54

Dziękuję bardzo za zafundowanie mi koszmarów.

zaloguj się by móc komentować



ArGut @Paris 21 lutego 2024 12:13
21 lutego 2024 16:09

>...  nie  poznalam  pani  Rozi  na  tej  fotce,...  no  koszmar  jakis  !!!

Może ma jakąś CELEBRYCKĄ chorobę ... Nie, żebym jej życzył ale tak może być. Te dość popularne CELEBRYCKIE choroby to HIPOGLIKEMIA REAKTYWNA i ZESPÓŁ METABOLICZNY ...

A, że NAWIGATORZY to nie żyły i tacy co to tajne kręgi. Nie trzeba nas rozrożniać męskoosobowo i nie męsko osobowo. To mogę się ze WSZYSTKIMI podzielić. Najlepsza jest dieta .

A jak to nie pomoże to albo na wesoło Rocky Gervais lub na poważnie Peter Attia

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 21 lutego 2024 15:26
21 lutego 2024 16:10

Też to pamiętam. To deklaracja zgrabna, ale kłamliwa już w kryteriach prostej logiki. Ta sama musi być taka sama względem tego czym przedtem była sama i względem innych wtedy takich samych. Zaś, jeśliby już nie była taka sama jak przedtem, to nie byłaby tą samą, co przedtem.

U mnie najlepsze wspomnienia ma taki plakat z epoki jaruzela przedstawiający trzy koła zębate takiej samej średnicy, zazębione każde z każdym i jakby razem wpisane w trójkat równoboczny, każde w inny jego wierzchołek. Jedno nosiło napis: "nauka", drugie "postęp", a trzecie chyba "produkcja". Hasło plakatu było: "Aby się dobrze zazębiały". Dowcip w tym, że koła zębate nie są do zazębiania się, tylko do obracania się, gdy tak wzajemnie zazębione trzy koła zębate obracać się w ogóle nie mają prawa.

Ten plakat widoczny był także z przystanku, z którego ja i inni, w tym inżynierowie, odjeżdżali po pracy a czekający znając się, gadaliśmy o czymkolwiek i to bez wzajemnych obaw o temat rozmowy. Ja nawet w rozmowie z trzema takimi wskazałem ten plakat. Myślałem, że pośmiejemy się razem, ale reakcją było machnięcie ręki, Eeech! 

Akurat nadjechał autobus więc do dzisiaj nie wiem, czy ich odporność na propagandę była aż tak wielka, że gadżetów propagandowych po prostu  nie zauważali (patrzę, ale nie widzę)? Czy wręcz przeciwnie: gadżet propagandowy z samej zasady wskazuje tyż-prawdę więc jego odczytywanie jest bezprzedmiotowe? Tak, czy inaczej - barwy ochronne.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 10:29
21 lutego 2024 16:23

>Kazda poniatowszczyzna konczy się tak samo. Egzekutywa idzie do piachu, a reszta jej popleczników
>puszczana w skarpetkach...

A jak by to wyglądało w przypadku obecnie rządzącego sojuszu miasta i wsi.

Dla przykładu panów Szymon PŁACZKA z Kotłowii i Władzia Kosiniaka-Kamasza.

No bo jak GOSPODARZ pisze, że to tradycja ... to i tamtej strony też powinna dotyczyć.

Jak nam NIEBO spadnie na głowę to pan Szymon będzie nagrywał patriotyczne mowy, po czym spieprzy a pan Władziu spieprzy od razu bo nie ma ważnego szkolenia na robienie zastrzyków, i się nie przyda w polowym szpitalu?

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 21 lutego 2024 16:23
21 lutego 2024 16:38

Ani Szymon ani pan K-K nie są egzekutywą. Do Kaczyńskiego im daleko. A stanowiska u nich rozdziela inny dobrodziej...z JP Morgan.

Oni są wynienialni jak kostki pamięci w kompach. Tusk przy nich to taka bezprzewodowa mysz. 

Na razie nic nam nie spadnie na głowę. Putin się nas boi...serio. Bo skoro zaczyna nam grozić, to znaczy że się boi. Pewnie tych naszych dronów.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 15:45
21 lutego 2024 16:44

Ja do dzisiaj nie mogę pojąć jak Niemcy ( a w zasadzie koncerny bo te tam rządzą ) dały się wciągnąć w tak głupi pomysł zielonej energii skoro żaden logiczny bilans się nie spina ( przemysł i przetwórstwo zużywają ogromne ilości energii a zielona może co najwyżej być uzupełnieniem ). Odpowiedzią może była przed laty  książka Guntera Oggera - zera w garniturach - o niemieckich managerach. Co do Włochów to tam jest gospodarka związana  ( jakbyśmy nie mieli złych skojarzeń ) z tzw. rodzinami.   Znajoma opowiadała,że widziała jak senior i właściciel firmy był całowany w rękę. Nawet sprzątaczka pracując w danej firmie wchodzi do rodziny, która daje jej pracę. Taka specyfika. Z Niemcami nigdy nie umieli się dogadać. Na innych falach nadają... Wiele włoskich firm przetrwało kryzys motoryzacyjny  np Fiat i ostro współpracowali z Chińczykami co przerwał covid. Wcale bym się nie zdziwił żeby chcieli się Niemcom odwinąć za Euro... Opowiadał mi znajomy o Holendrach w pewnej firmie - że jak byli wszystko się kręciło, był handel - jak już wykorzystali temat to opchnęli tą firmę Niemcom. Niemiec jak przyjechał zaczął mierzyć i sprawdzać czy wszystko zgodne z planem ...oczywiście handel padł... 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 15:38
21 lutego 2024 16:57

Sorry ,ale nie napisałam,że bierze pan czynny udział w życiu politycznym. Mimo,że nie mamy obecnie wpływu na tą całą bieżączkę,to dobrze,że nam sytuacja Polski nie "zwisa i powiewa" i jest takie miejsce publiczne,które stworzył gospodarz tego portalu, gdzie można oceniać ... i nawet nie być towarzystwem wzajemnej adoracji. Nawet spierać się nie zaszkodzi....

Pozwolę sobie zauważyć,że nasionka jak się rzuci w glebę ...to nie od razu wydają plony. O tym wszyscy chyba wiedzą na tym przyjaznym portalu. Mnie pan nie irytuje w żadnym wypadku.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 21 lutego 2024 14:31
21 lutego 2024 17:35

To  fakt,  ze...

...  Pan  Gabriel  uczciwie  stawia  sprawe  i  WYSTARCZAJACO  kompetentnie  przedstawia  przedstawia  rozne  racje  -  w  tym  dzisiaj  pana  Nowaka  -  i  to  od  prawie  15  lat  swojej  mozolnej,  KONSEKWENTNEJ  i  TWORCZEJ  pracy  !!!

To  jest  szmat  czasu  i  kawal  -  naprawde  -  NADZWYCZAJNEJ  PRACY,...  kto  chcial  i  chce  mogl/moze  korzystac  pelnymi  garsciami,...  ale  z  bolem  musze  przyznac,  ze  po  stronie  ,,wadzuni,,  takiej  checi  i  woli  brak.

Niestety  ,,nadajemy,,  nie  na  tych  samych  falach  i  ,,rzadzimy  sie,,  innymi  prawami,...  cele  i  wyzwania  tez  mamy  nietozsame.  Czas  najwyzszy  przestac  SIE  OSZUKIWAC  i  innych  przy  okazji  tez,  bo  TYLKO  na  KLAMSTWIE  i  nieprawdopodobnej  skali  spekulacji  i  manipulacji  merdialno-panstwowej  daleko  nie  zajedziemy,...  ani  my,  jako  Polska,  ani  jako  Europa,  a  o  swiecie  to  nawet  nie  ma  sensu  gadac,...  ani  tym  bardziej  niczego  nie  zbudujemy,... 

...  to  jest  tylko  i  wylacznie  niebywala  PATOLOGIA,...  ktora  zdaje  sie,  ze  ,,nie  ma  granic,,.  Tej  PATOLOGII  nie  da  SIE  NAUCZYC  ani  PRZYWYKNAC  do  niej...

...  ta  PATOLOGIA  =  ARMAGEDDON  !!!

 

Ciezko  mi  teraz,  Orjan`ku,  pisac  o  PiS`ie,  bo  dla  mnie  to  jest  juz  ,,projekt  zamkniety,,  wypalil  sie  i  tyle.  Nalezaloby  to  wszystko  UNIEWAZNIC...  i  zaczac  od  poczatku,...  ale  absolutnie  bez  nich,  POpaprancow  i  roznych  innych  ,,odpryskUF,,  od  nich,  bo  wiesz,  ja  ich  wszystkich  DARMOZJADOW  -  KOPIE  ROWNO,  bo  wszyscy  oni  sa  siebie  warci...

...  z  tej  ,,egzekutywy,,  juz  nic  dobrego  nie  bedzie,...  bo  i  nie  ma  prawa  byc.

 

W  kazdym  badz  razie,  ja,  sie  ,,nie  zalamuje,,  robie  swoje  i  prosze  Pana  Boga  o  sile  i  dobre  zdrowie,...  a  Polska  spod  ogona  sroce  nie  wypadla,  ma  jeszcze  wieeelu  bardzo  madrych,  zdolnych  i  pracowitych  obywateli  i  w  czarna  d*pe  sie  nie  zapadnie,  gdyby  zabraklo  tej  ,,egzekutywy,,...  zdegenerowanej  i  patologicznej.

Ale  serce  mi  krwawi  na  te  obecne  ,,porzadki,,  pod  obce  dyktando  robione,...  taki  dopust,  a  bedzie  to  co  ma  byc.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 21 lutego 2024 14:43
21 lutego 2024 17:42

Ja  sie  ,,wylamuje  od  pomocy,,...

...  PiS`owi,...  starczy  juz  tego  dobrego,...  ile  mozna  pomagac  !!!

Tam  w  PiS`ie  i  roznych  ich  ZEROWISKACH  ta  partyjna  swolocz  sie  tak  pobogacila  -  tylko  w  ostatnich  8  latach,  ze  to  glowa  mala.  Im  jak  nawet  WOREM  bedziesz  sypal,  to  i  tak  powiedza,  ze  malo.  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 14:43
21 lutego 2024 17:47

Przepraszam, nie jest moją intencją obrażanie kogokolwiek. Ad pomoc; może byśmy tutaj jakąś edukacyjną formę wdrożyli aby uzupełnić wysiłki Pana Gabriela. Ja zajmuję się na codzień patologią Państwa i stosowaniem prawa wobec patologii. Lecz brakuje mi partnera do upubliczniania wysiłków edukacyjnych. Edukacja na przykładach. Przyklad: 90% orzeczeń sądowych ma w swoim powstawaniu przestępstwa przeciwko dobru wymiaru sprawiedliwości i nie ma skutecznej ścieżki prawnej do obrony ofiar tego procederu. Ofiarą staje się pokrzywdzonym dopiero gdy poniesie szkodę w mieniu. I to w zasadzie skutkuje tym, że tzw. wym.spr. stoczył się jako narzędzie zorganizowanej przestępczości. Od sędziów poczynając a na prokuratorach/biegłych/adwokatach/.. kończąc. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 21 lutego 2024 15:24
21 lutego 2024 17:48

Tak,...

...  ,,laweczki  niepodleglosci,  ,,rzewne  zaspiewy,,...  i  ,,aktywacja  obywateli,,  poprzez  kola  gospodyn  wiejskich,  ktore  bedzie  z  ,,rozmaHem,,  wizytowac  ,,prezydeNtowa,,  AKD  !!!

 

Nam  pozostanie  tylko  PLACIC  CORAZ  WYZSZE  PODATKI.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 21 lutego 2024 17:42
21 lutego 2024 17:49

Pomaga się tym, którzy chcą aby im pomagać. Pomagać np. ekipie Ziobry aby powstawaly byty typu fundusz sprawiedliwości to lepiej od razu iść po flaszkę.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 16:38
21 lutego 2024 17:53

Musi bierze tabletki na sen, bo spać nie może. A Holownia mu się śni nad ranem jak kondukt prowadzi, tylko czyj kondukt?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 21 lutego 2024 17:48
21 lutego 2024 17:54

Elity 3K, kretyn, kabotyn, kanalia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 15:45
21 lutego 2024 17:57

Nas  chca  wykonczyc,...

...  Panie  Dyrektorze,...  NAS  !!!

 

Takie  SLABE  te  nasze  protesty  -  to  fakt  -  a  telewizor  francuski  NADAJE  o  NICH  juz  od  2  tygodni...  i  to  dzien  w  dzien,  po  kilka  razy  dziennie,...  jak  nigdy.

,,Dziwy,,  jakies  ,,niepSZecieNtne,,.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 14:43
21 lutego 2024 17:57

Zaproponowałem Sakiewiczowi teraz akcję na Trzaskowskiego, od wystawiania fałszywych faktur VAT przez M.St. Warszawa po ... I zainteresowanie zero. Segregatory są pełne tylko chętnych do walki brak. Opowiadanie pierdół bynajmniej bronią w walce nie jest.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 16:38
21 lutego 2024 18:08

Swietne,...

...  smieje  sie,...  jak  mysz  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 21 lutego 2024 17:54
21 lutego 2024 18:20

Voila,...

...  modus  francaise  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 21 lutego 2024 17:47
21 lutego 2024 19:34

Ja nie obrażam się, ale też nie mam ochoty na przepychanki typu: on mi tak, to ja mu tak. Takie nic nie dają. Tutejsza edukacja dotycząca stosowania prawa nic nie pomoże, bo to już jest skutek, a nie przyczyna. Przyczyna tkwi w samych ustawach. Pomińmy na chwilę, czy to prawda, ale jeśli to prawda, to ewentualny ratunek tkwi w parlamencie, a nie w sądach. A ratunek parlamentu tkwi w obsadzie mandatów poselskich i senatorskich. Z kolei ratunek w sprawie tej obsady mandatów tkwi w obywatelskim poziomie elektoratu, czyli Polaków. Odpowiednio wysoki poziom osób stających do głosowania potrafi "unieważnić" wszelkie cuda nad urną.

Całe z okładem 30 ostatnich lat, bez przerwy trwa usilne przerabianie Polaków w motłoch i w zasób. Akurat na tym blogu argumentować tego nie potrzeba. A mimo to, ja już kilkakrotnie, a bez zwrotnego zainteresowania podziliłem się tutaj następującą refleksją:

Co należy sądzić o kulturze, inteligencji, profesjonalizmie (etc.) człowieka uważającego się a nawet szeroko uważanego za kulturalnego, inteligentnego, wykształconego (etc.), jeśli taki sam wdaje się w poczynania warcholskie, lub cudze warcholstwo imponuje mu, a widząc już czyny elementu obecnie sprawującego władzę, uważa ten element za ludzi kulturalnych, inteligentnych, profesjonalnych (etc.)?

Zatem taki człowiek, zwłaszcza jeśli wykształcony, należy już do motłochu, czy jednak jeszcze pozostaje kulturalny, inteligentny, profesjonalny, (etc.) za jakiego sam siebie uważa?

Już kilka lat temu podzieliłem się tutaj uproszczonym rozeznaniem, że polski elektorat decydujący o jakości życia zbiorowego (stosunków publicznych aż po stosunki całkowicie prywatne) dzieli się na trzy mniej-więcej równe grupy: 33% to stronnicy oferty PiS, następne ok. 33% zsumowani zwolennicy ofert innych partii, a trzecie 33% to "ludzie luźni". Konkurencja wyborcza zawiera się w podchodach od tej trzeciej grupy. PiS myślał, że "kupuje ją" świadczeniami społecznymi, lecz plat-fejki "przelicytowały" ofertą warcholstwa i igrzysk.

Nazywam "plat-fejki", bo to tylko fałszywa podróbka jakości sobie samym i im fałszywie przypisywanej. Jak można tego jeszcze nie widzieć od kiedy przystąpili do realnego sprawowania władzy! Na ich tle jest na razie tylko PiS. I niech ten PiS sobie będzie taki, czy owaki, ale jeśli ktoś uważa go za gorszą alternatywę, to ja wysiadam bez względu na rodzaj i prawdziwość pretensji przedstawianych PiS-owi. Trzeciej alternatywy nie ma.

W takim razie, niech on PiS lepiej wróci do władzy. W tym celu musi jednak pójść do przodu a jedynym poważnym sposobem jest (moim zdaniem) przejście do formuły partii masowej. Bez tego do władzy nie wróci, a jeśli nie wróci, wtedy co komu za różnica jakie kadry w nim wtedy będą? Kadry poradzą sobie, bo nawet mocno okrojone będą mieć zbiorowy potencjał. W Polsce jest wiele organizacji dawniej mocnych, teraz zajmujących się tylko sobą bez zbytniego wzbudzania cudzej uwagi a zapewniających wygodne życie ich kadrom plus potomstwu. Tak na rybkę: komu z obserwatorów polityki coś, ale tak od ręki, wiadomo o SD, czyli o Stronictwie Demokratycznym?

Dobra. Moje zdanie jest takie: Chcesz mieć porządne sądy, to zacznij od jakości składu parlamentu, czyli od partii startujących w wyborach. Bez tego nawet nie zawracaj sobie głowy. Jakość składu parlamentu to jest zadanie optymalizacji tego, co być może, a nie maksymalizacji tego, co by się chciało.

Skoro parlament potencjalnie jest zdolny sądy wyleczyć, to nie poprzez wymiany składów. Tu jednak trzeba zastrzec, że niektórzy sędziowie niestety stali się oczywistymi warchołami i za to powinni być usunięci. Natomiast przede wszystkim trzeba zmienić główne zasady postępowania procesowego. Ja zacząłbym od przywrócenia obowiązku ustalania prawdy materialnej (obiektywnej) z wyrzuceniem na smietnik tzw. prawdy procesowej. Nastepnie zakazałbym cywilnym sądom drugiej instancji orzekania odwrotnie wobec wyroku drugiej instancji (bo gdzie wtedy gwarancja dwuinstancyjnego procesu?). Następnie, zachowując sądowe prawo swobodnej oceny materiału dowodowego, pozwoliłbym opierać zaskarżanie orzeczeń pod zarzutem sprzeczności lub nadużycia swobodnej oceny materiału. Wygląda to skromnie, ale to byłaby rewolucja. Od tego należy zacząć.

Uff! Rozpisałem się i nagle mam dosyć, ale myślę, że teraz lepiej mnie zrozumiesz.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 21 lutego 2024 19:34
21 lutego 2024 19:47

Tak. Wywód jest inspirujący. I masz rację co do kroku procesowego dot. rewolucji jakościowej. Wykorzystam i to szybko jako intencje apelacji.

zaloguj się by móc komentować

Nova @Paris 21 lutego 2024 13:12
21 lutego 2024 19:49

Zgadzam się z Panią.Cierpliwość i czekać aż nasi wrogowie pozabiają się nzawzajem w walce  o łupy.Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 21 lutego 2024 19:49
21 lutego 2024 20:35

Dokladnie,...

...  czekajmy  i  niech  sie  te  ,,nasze  i  nienasze  skur**syny,,  POZABIJAJA...  za  te  pusta  kasiore  z  koziej  d*py  wzieta  !!!

Nie  spieszac  sie  wcale  -  bo  i  po  co  -  z  wielka  cierpliwoscia  i  konsekwencja  robmy  swoje,...  i  zajmijmy  sie  swoimi  rodzinami  -  bo  pomimo  tego  zlego,  co  bysmy  o  nich  nie  sadzili  -  to  jest  jednak  nasza  wartosc  BEZCENNA.

 

Wzajemnie  pozdrawiam, 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 21 lutego 2024 19:47
21 lutego 2024 20:36

Już dawno się wyleczyłem z tego fałdzywego mniemania, że podział na prawicę i lewicę, rząd i opozycja itd. jest realny. To wszystko teatr, udawanie. Mają kreować spór, który jest cichym układem. Walkę, która jest wrestlingiem. 

Jak ich widzę, a zwłaszcza ich reakcje. Tak jie teagują ludzie, którzy mają swobodę decyzji. Sakiewicz to tylko taki jeden z wielu. Ja zaproponowalem Braunowi realną walkę z pedofilią i potraktował mnie jak debila. 

Więc ja już się wyleczyłem naeet od tych "niezłomnych" i "bezkompromisowych". 

Proponuję założyć tu na seoim blogu taki diariusz sądowy i opisać w skrócie jakieś klasyczne lub mniej klasyczne, a bardziej perfidne przypadki śmiania się ludziom w nos przez "niezawisłe" sądy. To potem zostanie i ktoś to może przeczytać. Ja czytam w wolnych chwilach archiwalne notki sprzed 5-8 lat, zwłaszcza betacool'a. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
21 lutego 2024 20:47

W uzupełnieniu notki:

https://www.youtube.com/watch?v=FVvo4G6Pl1k

Prof. Andrzej Nowak w Radiu Wnet na interesujący nas temat zmian w PiSie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 21 lutego 2024 19:34
21 lutego 2024 20:57

Tylko, że na razie gdzieś "na górze" poszła decyzja, że PiS, a właściwie wszystko co sobą reprezentował(czyli opcja na rozwój Polski) ma oddać władzę, więc możemy sobie pogadać póki co tylko na ten temat.
Jedyne co PiS(czy szerzej mówiąc - stronnictwo za rozwojem) może zrobić to odwrócić się od działań które sprawiły odpływ tych kilkuset tysięcy wyborców(od ostatnich wyborów w 2019r.) i bycie konstruktywną opozycją(co w przypadku obrony CPK im się jakoś udało niedawno, no ale to jest samograj), zamiast tego wrestlingu który obecnie uprawiają, cały czas rozwalając wszystkie szanse jakie dostają właściwie za darmo od obecnego rządu(przecież taki rząd to skarb dla opozycji, tylko punktować).
Dlatego dopóki oni chcą uprawiać wrestling i powielać wszystkie błędy z ostatniego minionego roku, to my ich na siłę nie zmusimy żeby się wzięli do roboty.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 20:36
21 lutego 2024 21:03

Coś takiego jest w przygotowaniu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 20:36
21 lutego 2024 21:13

Tak,...

...  to  tylko  TEATR  i  UDAWANIE  !!!

Tylko  TRUPY  -  dla  niepoznaki  -  sa  prawdziwe,...  te  w  Katyniu,  Smolensku,  a  ostatnio  Nawalny,...  to  co  pokazywal  ,,wzmoRZony  i  obORZony,,  telewizor  francuski  przez  ostatnie  dni  to  dopiero  bylo  SZOL  i  SZOPKA  dla  idiotow. 

Te  wszystkie  dete  i  nieprawdopodobnie  ,,pApowane,,  merdialnie  ,,reakcje  i  narracje  wielkiH  tego  sFiata,,  na  te  smierc  zadana  przez  ZBRODNIARZA  Putina  to  normalnie  KURIOZUM  bylo  i  gra  pozorow,...  i  nic  wiecej.

zaloguj się by móc komentować



olekfara @OjciecDyrektor 21 lutego 2024 15:45
22 lutego 2024 18:44

nie jest ponoć, nie jest też tylko z Ukrainy,ceny pszenicy lecą na łeb i szyję,lecz także Mercosur. Zalew dotyczy całej Europy. Co to znaczy strasznie wysiłkowo. Odbyły się juz trzy protesty . Każdy z nich, to w około 200 do 250 punktów w kraju. Do tego ciągle sa uruchamiane nowe, stała blokada na granicy. Rolnicy wydali już na protesty z własnej kieszeni od 150 mln do 200 mln. zł. Rolnicy nie ustępują. O co chodzi to wszyscy wiedzą, w miarę dobrze to wyjaśniono wczoraj u Stanowskiego na kanal zero. https://www.youtube.com/watch?v=FaYdiB83_YU To są krokodyle łzy, bo nikt nie ma recepty. Sytacja rolników jest tragiczna. Dzisiaj Tusk oznajmił, że granica to od dziś infrastruktara krytyczna, a więc pogonią rolników.

zaloguj się by móc komentować

Paris @olekfara 22 lutego 2024 18:44
22 lutego 2024 20:10

To  mnie  Pan  dopiero  ,,zaSZCZelil,,...

...  tym  ,,odkryciem  ameryki  pSZeS  tego  KRETYNA  Stanoskiego,,  !!!

 

Szkoda,  ze  tego  drugiego  tam  nie  bylo,  tego  detego  Mazurka  albo  Borka,  moze  oni  by  ,,cOs  wyjasnili,,  -  np.  czego  tam  na  tych  detych  ,,protestaH,,  NIET  tych  BAMBARYLOW  z  PSL  albo  z  Samoobrony  -  Begerowej,  Sawickiego,  Pawlaka,...  Kowalczyka,  doktOra  Kuzmiuka,...  Ardanowskiego,  tego  detego  PAJACA  z  agroLunji  -  dzis  ZONDowego  PASOZYTA  -  i  pozostalej  reszty  tych  SZCZUROW,  co  sie  podorabiali  przez  ostatnie  lata,  a  dzis  sa  w  ,,dobrych  OkladaH  z  oligarami  ukrowymi,,...  gdzie  oni  sa,  gdzie  ten  PATALACH  Wojciechowski,  zwany  szumnie  ,,komisaZem,,  !?!?!?

Ze  tez  temu  detemu  i  tepemu  Stanoskiemu  przez  gardlo  nie  przeszlo,  ze  dzieje  sie  FEDERALIZACJA  Polski,...  co,  nikt  tego  JELOPA  nie  uprzedzil  o  tym  i  nie  wyjasnil  mu  ???

 

Szkoda,...  a  tyyyle  detych  ,,odslon,,  mial,  

 

Szkoda,...  bo  w  tragicznej  sytuacji  oprocz  rolnikow  jest  co  najmniej  3/4  obywateli  Polski,...  a  wszystko  to  DZIEKI  POPiS`owi  i  Rudemu  ZONdowi.      

 

zaloguj się by móc komentować



zaloguj się by móc komentować