-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Kaczor śmierci powraca

Przeczytałem wczorajsze komentarze pod tekstem. Szczególnie te, dotyczące Collegium Intermarium. Proszę Państwa inicjatywa ta, jest jak Kaczor Śmierci w filmie Clinta Eastwooda zatytułowanym Unforgiven. Ja już raz użyłem tego porównania, ale uważam, że jest okazja, by zrobić to po raz drugi. Oto widzimy w tym filmie gościa, który przebrany w czarny surdut, z malowniczo założonymi za uszy siwymi włosami, w kapeluszu ze srebrnym łańcuchem na deklu, przemierza Dziki Zachód. Towarzyszy mu dziennikarz, który zamierza opisać jego przygody i nadać im tytuł Duke of death. Obaj przybywają do miasta, w którym rządzi Gene Hackman. On nie ma ani czarnego surduta, ani ładnego kapelusza, ani oksydowanych rewolwerów. Jest za to bandytą prawdziwym. Co zawsze wiąże się z jedną ważną cechą - nie widać tego na pierwszy rzut oka. Aha, byłbym zapomniał, okazuje się, że jedna część przygód Duke of death jest już wydana i pan dziennikarz próbuje zaimponować nią Hackamanowi. Ten bierze książkę do ręki i czyta głośno tytuł, stawiając na końcu znak zapytania – Duck of death? Srebrnopióry rewolwerowiec próbuje go poprawiać, ale dostaje w mordę z miejsca, potem parę kopniaków, potem jeszcze raz w pysk, a na koniec Gene Hackman pakuje go do celi. Taka jest mniej więcej relacja między wykładowcami Collegium Intermarium, opłacanymi z kasy państwowej, a neomarksistami, którzy są utrzymywani przez organizacje globalne. To widać wyraźnie na tych nagraniach. Ludzie ci nie rozumieją, co się wokół nich dzieje i sądzą, że okoliczności w jakich żyli do tej pory, z gwarancją na to, że ich pozycja będzie wyjątkowa, trwać będą wiecznie. Przekonanie to utrwalają w nich wydane książki z ich nazwiskami na okładkach, książki, których nikt nie czyta, poza aspirującymi młodzieńcami, umieszczającymi sobie na fejsie, w tle, fragment fresku Szkoła ateńska, autorstwa Rafaela.

Twierdzenie, że neomarksiści kogoś lub czegoś się boją, a potem wskazywanie, z charakterystycznym mrugnięciem oka, że chodzi o Zybertowicza albo prof. Nowaka, jest niestety nieuprawnione.

Rektorem nowej uczelni jest człowiek o nazwisku Tymoteusz Zych. Nigdy o nim nie słyszałem. Może to źle, ale trudno. Zajrzałem więc na stronę Klubu Jagiellońskiego, którego jest członkiem i dowiedziałem się, że jest to także wiceprezes Ordo Iuris. To super, ale nie zmienia to ani na jotę mojego zdania – wszystko to razem zasługuje na miano Kaczora śmierci – Duck of death.

Kliknąłem w pierwszy artykuł, jaki się tam wyświetlił i przeczytałem zdanie

 

Istotą problemu, z którym się dzisiaj mierzymy, jest zanegowanie obiektywnego charakteru rzeczywistości. Tylko po przyjęciu takiego założenia lewicowy bojówkarz bijący w biały dzień na ulicy niewinnego człowieka może stać się „aktywistką aresztowaną za poglądy”, samorządy wspierające rodzinę i małżeństwo mogą znaleźć się w Atlasie nienawiści, a oparcie rekrutacji do pracy na państwowej uczelni o kryterium płci może zostać przedstawione jako „zwalczanie dyskryminacji”

Fragment ten mówi – tamci mają pozwolenie na wszystko, a my nie mamy pozwolenia na nic, nawet na kontestowanie ich poglądów. Jeśli to czynimy, musimy wypowiadać się w pomieszczeniach zamkniętych i liczyć na to, że oni do nich nie wtargną. Nic ponadto w tym tekście nie widzę. Przed nami kolejna odsłona występów facetów w muszkach i zafascynowanych nimi dziewczyn, którzy będą opowiadać czego to też nie narobią, jak tylko im się zachce. Najpewniej zaś narobią doktoratów i habilitacji, a później zaczną się rozglądać za jakimś etatem, który pozwoli im, w miarę bezpiecznie, dalej bić tę pianę.

Słuchanie przemówienia pana Zycha zakończyłem na fragmencie dotyczącym „klasycznej” idei uniwersytetu, która łączy Jagiellonkę, uniwersytet Karola w Pradze i uniwersytet budapesztański. Nie wiem doprawdy co powiedzieć, jak wiecie jestem słaby w takie klocki i nie wkraczam nigdy prawie na grunt pojęć filozoficznych. No, ale wiem, że stosowanie pojęcia „klasyczna idea” w doniesieniu do instytucji kościelnej, jest trochę dziwne. Podobnie jak porównanie uczelni praskiej wzorowanej na Sorbonie, z krakowską, którą Kazimierz Wielki powołał, chcąc by przypominała uniwersytet w Neapolu – cesarski uniwersytet w Neapolu. Uniwersytet w Budapeszcie to w ogóle osobna kwestia. No ale to się rzekomo wszystko łączy. Nieprawda, nic się nie łączy i cała ta inicjatywa skażona jest błędem metodologicznym i zwykłym chciejstwem. Wszystko zaś po to, by stworzyć nowe pole do kreowania budżetów na rzekome polemiki z neomarksistami, którzy zawłaszczyli ulice, place i redakcje, a do tego mają całkowitą gwarancję na to, że prawo ich nie dotyczy. Nowa uczelnia zaś występuje przeciwko nim z narzędziami prawnymi właśnie, które tak są przydatne, jak  wędka przy polowaniu na niedźwiedzie.

Jakby tego było mało, wśród gości dało się zauważyć tego kolorowego inwalidę na wózku, który firmuje różne prawicowe inicjatywy i wystawiany jest zwykle jako żywy argument przeciwko lewicowym ideologom lansującym aborcję. Ludzie, nie możecie wozić ze sobą wszędzie tego faceta, nawet jeśli on sam tego chce. Bo to tylko podkreśla waszą bezradność.

Najbardziej irytujące  w tym wszystkim są oczywiście roszczenia dotyczące głębi przemyśleń i tak zwanej formacji duchowej. To jest fikcja, nie ma żadnych przemyśleń i żadnej formacji duchowej. Albowiem rzekome przemyślenia tych osób rozmijają się w oczywisty sposób z wymową faktów, które próbują interpretować. To zaś jest dobrze wszystkim znane chciejstwo, czyli myślenie życzeniowe, czyli Kaczor śmierci we własnej osobie.

Jeśli zaś idzie o sprawy praktyczne – absolwenci tej uczelni zostaną pozbawieni pracy tak samo, jak absolwenci uczelni ojca Rydzyka. Żeby bowiem znaleźć pracę w zawodzie prawnika, nie wystarczy odebrać odpowiednią formację duchową. Wszyscy ci ludzie o tym wiedzą. Wiedzą jaki jest rynek usług prawniczych, bo sami na nim działają. Są uzależnieni od sił, które zamierzają zwalczać. A jeśli będą wmawiać tym absolwentom, że są przyszłą elitą polityczną, osuną się już w najzwyklejsze kłamstwo. Nie oni bowiem kreują elitę polityczną. I od tego chyba wypadałoby zacząć. Na razie bowiem plany twórców tej uczelni przypominają znane z dawnych czasów, pogadanki dla poborowych, którym opowiadało się różne dyrdymały, a potem oni sami musieli radzić sobie w koszarach.



tagi: collegium intermarium  kaczor śmierci  unvorgiven  clint eastwood 

gabriel-maciejewski
30 maja 2021 09:03
65     3408    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Nova @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 10:06

To o czym Pan pisze (bezkarność środowisk lgbt na ulicy) i niemoc tzw. "naszych; pokazuje ostatnia decyzja szefa GUS. Uiął się pod naciskiem tzw mniejszości i do spisu powszechnego wpisał opcję: małżeństwa jednopłciowe. Pomijając drobny fakt definicji małżeństwa w konstytucji. Więc albo jest to jawny sabotaż wbrew własnemu rządowi albo naczelnik po cichu jak to zwykle on robi ugiął się i pozwolił na taki rarytas. 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Nova 30 maja 2021 10:06
30 maja 2021 10:25

Obstawiam, że to wycofanie się ze spisu :-)

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 10:30

Absolwenci uczelni ojca Rydzyka pracują w różnych redakcjach - od mediów internetowych, poprzez TV Republika, po TVP.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nova 30 maja 2021 10:06
30 maja 2021 10:31

kwadratura koła to faktycznie rarytas

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 10:34

Cieszę się że się dogadaliśmy:)

Ja bym ze swojej strony dodał jeszcze dwie sprawy: Po piewsze cześć ludzi ze środowiska skupionego wokół Collegium Intermarium "wie jak jest" i traktuje to po prostu jako dojną krowę. I ich marzeniem jest kompletne spolaryzowanie narracji. Albo publikujesz w Newseeku albo jesteś skazany na Collegium Intermarium. Żadnych sił niezależnych tolerować się nie będzie, a z perspektywy "sił postępu" im bardziej takie sztandarowe incjatywy "reakcji" jak nowa uczelnia będzie przesycone różnymi wariatami tym lepiej. Albo Collegium Intermarium albo Collegium Invisible.

Druga sprawa jest bardziej subtelna - tłumaczenie Gabrielowi Maciejewskiemu o roli uniwerstytetów za Georga Hochenzollerna jest oczywiście bez sensu, bo sam to wiem z jego "Baśni jak niedźwieź". Ale pozwolę sobie skomentować, że największym sukcesem polskiej humanistyki po '89 ('45?) jest wmówienie nam, że uniwersytet jest równie ważny dla propagandy jak 500 lat temu. Pewnie gdyby politycy to nie byli en masse prawnicy i historycy byłoby trudniej utrzymywać tą fikcję towarzyską. 

Stąd nawet skądinąd rozsądni ludzie o prawicowych poglądach autentycznie wierzą, że zło pochodzi z uczelni i że jak uczelnie obsadzimy swoimi "kontynuatorami myśli JP2" czy innymi "przyjaciółmi wesołego Czarnka" to będzie jeszcze gorzej. To nie uczelnie zradykalizowały młodych w 1968 i to nie uczelnie teraz sprawiają, że mają lewicowo-postępowe poglądy. Jak już pisał Gospodarz kultura popularna jest 100x ważniejsza niż akademia jeśli chodzi o formatowanie (Gliński to ofermo) a po drugie sytuacja Francji czy USA z 1968 bardzo przypomina naszą Noc Listopadową. Zrewoltowane masy młodych chodzą i szukają swoich generałow. To nie generałowie czy profesorowie ich wiedli na barykady a oni wypychali wodzów na sztandary.

Z resztą jeśli "pamięta wół jak cielęciem był" to wie że z skoszarowania 19-23 latków płci obojga bez istotnego zajęcia i perspektyw, zwłaszcza na wiosnę, na pewno będą z tego jakieś radykalne tezy, wrzenie, niechciane ciąże i wiele hałasu o nic. A jeszcze gorzej jak im się wskarze wroga, albo co gorsza na pozycję tego wroga wlezie się na ochotnika. Tak będzie na uczelniach, na wyjazdach WOTu i na pielgrzymach do Częstochowy. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 30 maja 2021 10:34
30 maja 2021 10:37

Uniwersytet służy dziś jedynie do produkowania pretekstów i utrzymywania ludzi, którzy tworzą tło dla wypadków ulicznch

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 30 maja 2021 10:30
30 maja 2021 10:38

I realizją tam ducha i formację jakie zdobyli na uczelni?

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 30 maja 2021 10:38
30 maja 2021 10:48

Teza była, że zostaną pozbawieni pracy. A co i gdzie będą realizowali, to insza inszość.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 10:49

(...) Żeby bowiem znaleźć pracę w zawodzie prawnika, nie wystarczy odebrać odpowiednią formację duchową (...)

Syn znajomego robi aplikację sędziowską i żyje w ogromnym stresie. To czy dostanie nominację  sędziowską zależy nie od wiedzy tylko od namaszczenia przez krąg towarzyski "dynastycznej arystokracji korporacyjnej".  W przypadku adwokatury także oczywiście nie wystarczy dobrze grać w golfa czy jeździć konno. 

Co do takich inicjatyw jak Collegium Intermarium to oczywiście nowe etaty dla "nabudowy uczelnianiej" mówiąc po marksistowsku tak jak wysyp różnych dziwnych uczelni finansowanych z dotacji unijnych.  Należy mieć nadzieję, że  nie będzie to inicjatywa budowy uczelni po której zjawiała się firma i demontowała uprzednio zamontowane wyposażenie bo stosowna dotacja została już wykorzystana. Jednak taka uczelnia może być wykorzystana do tzw "zajmowania stanowiska w tzw sprawie" w jakiejś grze na punkty.   Niestety nie będzie działała w taki sposób jak zaoorano w Wikipedii Ziemkiewicza - zakłada się fundację nikumu nie znaną a potem się ją lewaruje medialnie jako "amerykańską organizację ekspercką " ( dobry numer ) i otrzymujemy taki oto komunikat:

(...) 18 sierpnia 2020 amerykańska organizacja ekspercka Global Project Against Hate and Extremism (GPAHE) opublikowała raport na temat mowy nienawiści rozpowszechnianej na Twitterze i YouTube, w którym określiła Ziemkiewicza jako „negacjonistę Holokaustu” i „homofoba”(...) 

Oragnizacje lewackie z dużymi budżetami mają podobno kursy jak fałszować w taki sposób dane w wikipedii. Collegium Intermarium to konfrontacja czołgu z kosynierem. 

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 10:50

Akurat co do absolwentów o. Rydzyka to wydaje mnie się, że nie masz racji. Z tego co wiem, to problem jest następujący. Ponieważ nie ma rynku mediów alternatywnych oni są przejmowani przez mainstream. Dużo znajdowało zatrudnienie w Wyborczej. Jest jest teraz to nie wiem.

Większość absolwentów ze szkoły toruńskiej jest dobrze wykształcona i sprawna warsztatowo. Wystarczy tylko zmienić wektor i po kłopocie. W ten sposób akurat z powodu takiej właśnie sytuacji, koszty kszatłcenia kadry są przerzucane na przeciwnika.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 30 maja 2021 10:50
30 maja 2021 11:04

I według Ciebie ja nie mam racji? Sam mi ją właśnie przyznałeś. Wszyscy widzą, że problemem nie jest brak ludzi, ale brak rynku. Tamci przestawiają wektory, bo dają pracę tym od Rydzyka i pozamiatane. No, a to całe Intermarium będzie kształciło nowych, jeszcze lepiej uformowanych, którzy potem przejdą na stronę tamtych. Trzeba być naprawdę krótkowzrocznym, żeby tego nie widzieć, ale oni nie widzą, bo dostają pieniądze za niewidzenie i w pakiecie jeszcze koszulkę z napisem "mędrzec Europy"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 30 maja 2021 10:49
30 maja 2021 11:04

Walka byka z parowozem jak się u nas w Dęblinie dawnymi laty mawiało

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 11:16

"On nie ma ani czarnego surduta, ani ładnego kapelusza, ani oksydowanych rewolwerów. Jest za to bandytą prawdziwym."

Nie widziałem filmu ale obstawiam w ciemno, że (według Pańskiego opisu) Hackman miał oksydowane rewolwery w przeciwieństwie do "siwego", który miał wszystko błyszczące.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @peter15k 30 maja 2021 10:49
30 maja 2021 11:17

Jednak prawnicy z OI sa dosc skuteczni. Dostaje biezace sprawozdania dzialalnosci. Wiekszosc spraw dzieje sie po cichu, na szczescie. Zobaczymy po pierwszych rocznikach za pare lat czy udalo im sie wyhodowac zrecznych wspolpracownikow.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @peter15k 30 maja 2021 10:49
30 maja 2021 11:21

wysyp różnych dziwnych uczelni

Jeżdżąc komunikacją miejską natknęłam się na reklamę Uczelni Medycznej im. Marii Skłodowskiej-Curie. Myślicie może, że mają radiologię? Gdzie tam, za to jest kosmetologia. Rektorem jest dr hab.

https://uczelniamedyczna.com.pl/

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Nova 30 maja 2021 10:06
30 maja 2021 11:22

W Polsce prawo zakazuje bigamii - ale jeżeli w spisie uczestniczyłby cudzoziemiec (a ma obowiązek), który ma zgodnie z prawem swojego kraju kilka żon - to na odpowiednio zadane pytanie mógłby odpowiedzieć, iż mieszka z kilkoma żonami.

Jeżeli ten cudzoziemiec nabyłby nieruchomość i zmarł - to prawa do spadku w przypadku ogólnym miałyby wszystkie żony - czyli prawo polskie musiałoby uwzględnić fakt wielożeństwa - uznać go za legalny - pomimo, iż w Polsce jest to nielegalne.

Oni tak argumentowali w GUS - iż chodzi o przypadki związków zawartych za granicą - a dane do spisu podaje się pod rygorem odpowiedzialności karnej - więc niepodanie związku zawartego za granicą oznaczałoby zatajenie lub podanie nieprawdy.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 30 maja 2021 11:04
30 maja 2021 11:22

Nie masz racji w tym, że nie znajdą zatrudnienia. Tylko o to mi chodziło o nic więcej. Zresztą rozpoznaję ten mechanizm, dzięki tekstom i dyskusją jakie tutaj się toczą.

I masz rację. Największym problemem jest brak rynku nad którym ma się kontrolę.

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @peter15k 30 maja 2021 10:49
30 maja 2021 11:24

c.d. No i chyba dostali jakieś dotacje, bo wcześniej się stręczyli pod hasłem czegoś dobrego za niską opłatą, a teraz ta część "misji" zniknęła.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 30 maja 2021 10:49
30 maja 2021 11:40

" Oragnizacje lewackie z dużymi budżetami mają podobno kursy jak fałszować w taki sposób dane w wikipedii. Collegium Intermarium to konfrontacja czołgu z kosynierem. " Bingo Peterze! ,a nad tym czuwają admini do tego zatrudnieni,bo trzeba pokierować odpowiednim tokiem myślenia młodzianków.Jednym kliknięciem klawisza,pod rączką wszystko co powinni wiedzieć...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @jestnadzieja 30 maja 2021 11:17
30 maja 2021 11:46

Istotnie OI jest "niebezpieczna"sądząc po nerwowych reakcjach z pewnych stron.  No bo w sądzie jednak ( jak się nie ma "właściwego" sędziego ) trzeba przedstawić jakieś dowody czarno na białym. To taka konfrontacja prawa rzymskiego z hucpą. Trochę tak jak reakcja na dowody Gontarczyka przeciw Engelking.  To właściwy kierunek. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @maria-ciszewska 30 maja 2021 11:21
30 maja 2021 11:52

To jest tak trochę jak z wysypem siłowni i aqua parków. Dotacja poszła ale te obiekty muszą się potem utrzymać czyli mieć klientów a uczelnie studentów ( bo wykładowców to na pewno wystarczy... ) 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @peter15k 30 maja 2021 11:46
30 maja 2021 12:00

W tzw. środowisku mówi się, iż za PiS awansowało sporo takich, co mieli problemy z aplikacjami - rozumiem, iż ta nowa uczelnia poza produkcją prawników ma dla nich przygotowane ścieżki kariery?

p.s.

Jeżeli o mnie chodzi- to po jednej z ostatnich decyzji personalnych w szeroko rozumianym wymiarze sprawiedliwości - nie mam już żadnych pytań - ani do PiS, ani do Ordo Iuris, ani do kogokolwiek z tych kręgów.

zaloguj się by móc komentować

Nova @Wolfram 30 maja 2021 11:22
30 maja 2021 12:05

Ok, przyjmuje do wiadomości to co Pan jasno wyklarował poszerzajac mi perspektywę.  Nie brałem jeszcze udziału w spisie więc nie wiem jak dokładnie są sformułowane wszystkie pytania. Dla przestrzegania polskiego prawa i poprawności w tym pytaniu można by dać np. rubrykę dla cudoziemców z innymi systemami prawnymi .Jeśli jest  to sformułowne tak ,że może na to odpowiedzieć obywatel polski to jest to furtka do rozmiękczania definicji małżeństwa w Polsce. Przynajmniej dla mnie. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @mniszysko 30 maja 2021 11:22
30 maja 2021 12:09

Corrylusowi raczej chodziło o to, że nie są zatrudniani w "naszych" mediach przy "naszych" tematach. Przypuszczam, że kończąc szkołę Ojca Rydzyka i trafiając do mediów muszą potem realizować programy pt. "Hotel Paradise", "Pożar w burdel", "Zamiany żon" "Królówe życia" albo jakieś "Ekipy z Warszawy" na MTV. 

zaloguj się by móc komentować


glicek @olekfara 30 maja 2021 12:10
30 maja 2021 12:15

Dziś można bardziej mówić o pracownikach mass-mediów niż dziennikarzach. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @jestnadzieja 30 maja 2021 11:17
30 maja 2021 12:31

Proszę zajrzeć do poczty wewnętrznej SN

____

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 12:38

Żeby tam zaraz Kaczor Śmierci! Ptasie radio raczej ...

"To jest fikcja, nie ma żadnych przemyśleń i żadnej formacji duchowej."

No właśnie. W tym towarzystwie możliwa jest tylko recytacja psalmów w językach narodowych. Czyli bicie ptasieko mleczka, ptasie radio. Łacina raczej nie przejdzie, mimo deklarowanej miłości do klasyki. O wspólnej Eucharystii, czy jakimś nabożeństwie pokutnym z sakramentem pojednania, nawet nie ma co marzyć. 

I jeszcze prof. Chodakiewicz, który sugeruje iż przeprasza za siebie i chyba za Trumpa, bo jest Tukidydesem, który płynął szybko ale i tak nie zdążył przed Persami, dlatego wykopsali go z Aten. Czyli mamy wybaczyć mu że Trump nie wygrał.

Ależ panie profesorze! Nigdy taką odpowiedzialnością pana nie obarczaliśmy. Zamiast tego załatw nam pan wejście na rynek amerykański. Że co, że wszystko obstawione? Panie profesorze i o czym my w takim razie mamy tu gadać? Aha, że pan do nas nie gada? A to przepraszam. Że z ciekawości tylko zapytam, w takim razie do Gadowskiego? 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 30 maja 2021 11:04
30 maja 2021 12:41

"mędrzec Europy"

Dobre! Mędrcy wszystkich krajów łączcie się!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @koncereyra 30 maja 2021 10:34
30 maja 2021 12:42

Kto raz powąchał koszary (w zasadzie wystarczy pierwszy dzień tzw "wcielenia") ten wie że nie ma tam miejsca na żadne wrzenia marzenia ani inne chałasy. Niechciane ciąże nie mają też i nigdy nie miały nic wspólnego z polityką, a co najwyżej z chęcią "ustabilizowania" indywidualnej sytuacji majątkowo/zawodowej (jeśli sprawcą był ktoś na decyzyjnym stanowisku)... Radykalne tezy i aspiracje znikają równie szybko i często jak następuje odpływ rozczarowanych "przygodą we wojsku". Jeśli ktoś wierzy w te wszystkie medialne zadęcia o gotowości umierania za ojczyznę (za wyjątkiem oczywistej gotowości do ochrony własnej rodziny) ten sam sobie szkodzi... Propaganda nigdy nie była i nie będzie wyznacznikiem ani probierzem tego co "większość" naprawdę myśli. Nawet w tak często toczonych sporach w rodzinie, wystarczy że jedna ze stron będzie konsekwentnie schodzić z "problemów medialnych" wzruszeniem ramion, na ziemię i natychmiast druga strona milknie przypominając sobie problemy w pracy w małżeństwie czy z dziećmi.

Nie wiem jak to wygląda na uniwersytetach czy pielgrzymkach, ale tego rodzaju doświadczenia również w niczym nie robią różnicy (ani nie pomagają ani przeszkadzają) poborowym w zajęciu/awansie "pozycji społecznej" wśród "braci broni". Jednym słowem - wojsko bardzo szybko pozbywa młodego człowieka złudzeń i patriotycznych mrzonek/wzmożenia, którym był nasiąkł w cywilu. Szybko też weryfikuje przydatność "wiedzy uniwersyteckiej", szczerość deklaracji/poglądów, i prawdziwość "zasad moralnych" aspiranta.  Wystarczy dać takiemu 30 kilo na plecy, kazać maszerować do lasu w którym ma spędzić kilka dni i nocy bez "łazienki" i uświadomić że cel/zadanie zespołu jest ważniejsze o własnej wygody, i że brak dyscypliny w tym zakresie sprowadza katastrofę na całą "grupę"... Ewentualnie można też awansować/nagrodzić jakiegoś fajtłapę/szkodnika na uroczystym apelu, i też wiele skrywanych ambicji/deficytów szumnie deklarowanych pod przysięgą, w masowy sposób ulega weryfikacji, czy to skutkując namysłem że jednak nie mam do tego serca, czy też zaburzeniem fantastycznych planów imponowaniu w cywilu dziewczynom/kolegom, jaki to ze mnie wojak. WOT tym lepiej różni się od zawodowstwa że łatwiej odejść, w każdej chwili, i to bez żalu czy stresu co się będzie robić w cywilu.

Zło każdy nosi w sobie... Uniwersytet, pielgrzymka, wojsko, czy jakakolwiek inna lektura, mogą je jedynie wydobyć i "ugruntować" z tym że we wojsku najmniej się takowe "oświecenie" ukryje za tzw gadką szmatką. Kaczory śmierci prędzej czy później muszą sobie szukać innego hobby.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Wolfram 30 maja 2021 11:22
30 maja 2021 12:43

Przepraszam, dopiero dzisiaj odpisałem na poczcie :-)

_____

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @atelin 30 maja 2021 11:16
30 maja 2021 12:47

A Pan myśli że oksydowane rewolwery nie mogą zostać zaprzęgnięte w ten sam wóz, tyle że do dyszla z drugiej strony?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nova 30 maja 2021 12:05
30 maja 2021 12:49

oczywiście, że furtka.

I nie chodzi o kilka żon dposzczalnych w islamie, czy np. u mormonów, ale o "małżeństwa jednopłciowe",
co w tym względzie wykracza poza obszar zakreślony  w konstytucji. GUS to urz ad centralny, nafaszerowny 'absolwentami" uniwersytetu, w tym  Colegium Civitas. A to mentalne lewactwo z wdrukowanym dogmatem  "postępu" wg wykładni  marksistowskiej.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @glicek 30 maja 2021 12:15
30 maja 2021 12:52

to psy wojny strzelające słowami w każdego, za kogo mają płacone

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Nova 30 maja 2021 12:05
30 maja 2021 12:57

Ja również nie znam pytań ze spisu - ponieważ są kontekstowe, tzn. opublikowana jest tylko lista pytań początkowych (wejściowych).

Problem nie w tym, jak są zadane pytania (i czy są) - lecz w tym, iż istnieją dziesiątki fundacji i przewaga mediów, istniejących głównie po to,by taki temat obrobić - wniosek w sprawie takich pytań składała nie jedna fundacja - a kilkanaście czy kilkadziesiąt.

Można oczywiście było zadać pytanie w ten sposób, gdy ktoś zaznaczył, iż jest cudzoziemcem i żyje w związku - czy jest sformalizowany w oparciu o prawo zagraniczne.

Jednak clou polega na tym - iż te fundacje i media będą uprawiały swoje działania niezależnie od tego, czy pytania będą, czy nie - tak to przedstawią, iż cokolwiek będzie w spisie, to zawsz będzie w ich ocenie dyskryminujące i zawsze się o tym dowiemy z kilku co najmniej źródeł.

Jeżeli zajrzy pani: 

https://spis.gov.pl/lista-pytan-w-nsp-2021/ 

w pozycji osoby w mieszkaniu są pytania o adresy zamieszkania - w tym adresy innych domowników, ich PESELE, poprzednie miejsca zamieszkania -  widać, iż stopień szczegółowości dot. zagadnień niekoniecznie istotnych dla statystyki - ale istotnych dla aparatu przymusu jest znaczny. W takiej sytuacji trudno było uniknąć pytań o kwestie formalne - skoro urząd chce wiedzieć wszystko.

Ordo Iuris nie krzyczy, że GUS chce wiedzieć wszystko, łącznie z tym, w której szafce jest solniczka i zadaje pytania, które często nawet policjant, sąd czy prokurator uznałby za niestosowne - a konieczność spisu wynika nie tyle z chęci własnych urzędu ile z wymogów Unii - które PiS klepie, jak leci - i to Ordo Iuris też nie przeszkadza. Im, mam wrażenie bardzo wiele rzeczy nie przeszkadza, podobnie, jak PiSowi. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @jestnadzieja 30 maja 2021 11:17
30 maja 2021 13:01

Dostawałem kiedyś od nich takie "raporty". Zanim zrezygnowałem głównie ze spamowania mnie prośbami o wsparcie, formułowanymi w klasyczny przykład szantażu emocjonalno/moralnego, doszedłem do wniosku że cały ten OI to są właśnie kaczory śmierci, które znalazły sobie świetną niszę na biznes, bo druga strona pomimo "spektakularnych porażek" (o których zaskakująco cicho w mediach "patriotycznych"), ma się ciągle bardzo dobrze, a jedyne co osiągnęło OI to "moralne uzasadnienie" finansowania tego biznesu.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Wolfram 30 maja 2021 12:00
30 maja 2021 13:10

Jak to zasugerował Franc w którejś części psów, że komisje się zmieniają a ludzie ciągle ci sami... A najlepszym uprawnieniem do ich powstawania są rzecz jasna "trudne sprawy" i "spory doktrynalne". Całe szczęście że ludzie nie mają za bardzo czasu na te wszystkie "problemy" bo zajęci są życiem czy chociażby rozrywką. Z daleka od takich co bez przerwy wymachują szabelkami i szukają konfrontacji, bo nie mają nic innego do roboty

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Wolfram 30 maja 2021 12:00
30 maja 2021 13:13

"Jeżeli o mnie chodzi- to po jednej z ostatnich decyzji personalnych w szeroko rozumianym wymiarze sprawiedliwości - nie mam już żadnych pytań "

Chętnie się dowiem o kogo chodzi, bo to nie z mojej branży i jeśli chodzi o wymiar sprawiedliwości to zawsze muszę trochę zgadywać

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 13:18

Rzeczywiście, może te wszystkie wysiłki są niepotrzebne i źle zorganizowane. Uczmy się od najlepszych lewicowych nauczycieli i ekspertów, a naszych pogońmy do pracy fizycznej.
W tym kontekście, wydawnictwo Klinika Języka też kształci elity dla lewicy.
Dlatego też, zamiast marnować czas na oglądanie prelegentów Collegium Intermarium, lepiej posłuchać przyszłego prezydenta jak ratuje klimat. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ApesCornelius 30 maja 2021 13:18
30 maja 2021 13:24

To jest najlepsze. Moja działka od wielu miesięcy przypomina pole ryżowe, a o stepowieniu Wielkopolski słyszę od lat 80-tych. W między czasie utworzono Park Narodowy Ujście Warty, pełen wody i zanotowano kilka widowiskowych powodzi. Może jak się wprowadzi paszporty covid, to ci uchodźcy nie przejdą?

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @OdysSynLaertesa 30 maja 2021 13:01
30 maja 2021 13:24

Nie znam ani jednego newslettera, ani jedne organizacji, ktora by nie prosila o wsparcie, pod swoimi newsami.

OI robi to i tak w miare taktownie:)

Wszelkie Reduty, pch24, instytut Piotra Skargi, robia to dosc obcesowo.

 

zaloguj się by móc komentować


Nova @Wolfram 30 maja 2021 12:57
30 maja 2021 13:49

Pan nie Pani :))

Zgadzam się w pełni ,że PISowi w zasadzie to już nic nie przeszkasza co zlewaczała i coraz bardziej  oszalałą Unia Europejska wciska wszystkim państwom w tym Polsce.

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @gabriel-maciejewski 30 maja 2021 13:24
30 maja 2021 13:53

Proszę zwrócić uwagę, że jest to kanał jezuitów a w tle mamy NADZIEJA, WIARA i ŻYCIE.
 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 30 maja 2021 13:26
30 maja 2021 14:09

No to czymu nie wyda książki o Jedwabnem w Stanach? To byłoby wszak naturalne, u jakiegoś Żyda. Wtedy nawet bym nie zgłaszał pretensji do wejścia na rynek amerykański. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Magazynier 30 maja 2021 14:09
30 maja 2021 15:16

Ależ Pan ma pamięć - podziwiam a analogia z duck of death - wyborna.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Nova 30 maja 2021 10:06
30 maja 2021 15:50

Ten  szefunio  GUS...

...  za  te  absolutnie  BEZPRAWNA  CHUCPE  powinien  wyleciec  NA  ZBITA  MORDE  dzien  po  podjeciu  tej  skandalicznej  decyzji  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @maria-ciszewska 30 maja 2021 10:30
30 maja 2021 15:53

Fajnie...

...  od  razu  widac  "formacje  duchowa"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ThePazzo 30 maja 2021 15:17
30 maja 2021 15:57

To oczywiste że do GM. Nadto zgadzam się z moim przedmówcą. Unforgiven nie oglądałem. Tytuł mnie odstraszył. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @maria-ciszewska 30 maja 2021 10:49
30 maja 2021 16:01

Bravo  PiS,  "lepsza  zmiana"...

...  no  i  naturalnie  pan  Jaroslaw  Kaczynski,  PAD  i  kurwizory  wszelkie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 30 maja 2021 10:49
30 maja 2021 16:06

A  gdziez  tam,  Panie  peter15k,...

...  konfrontacja  !!!

To  dziadostwo  nie  ma  pojecia  na  jakim  swiecie  zyje  i  co  jest  grane...  to  zwyczajne  ZEROWISKO  -  i  naturalnie  -  SKOK  NA  KASE...  oczywiscie  nasza  polska  kase  !!!

Nic  wiecej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 30 maja 2021 12:05
30 maja 2021 16:21

Dokladnie  tak...

...  to  jest  FURTECZKA  !!!

Nie  tak  dawno  na  SN  bylo  duuuzo  o  tych  "furtkach"...  "furtka  zmiekczajaca"  jako  modus  operandi  DEGRADACJI  i  DEREGULACJI  PRAWNEJ...

...  struganie  "chaosu",  burdelu,  czyli  ogolnie  tzw.  "niemocy  i  bezradnosci"  biurew  panstwowych  i  na  etatach,  coby  KORYTO  IM  NIE  WYSCHLO  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 30 maja 2021 13:49
30 maja 2021 16:37

Dokladnie  tak...

...  zreszta  wszyscy  PiS'owcy  na  to  sie  zgadzali,  a  potem  w  nocy  cala  ta  SWOLOCZ  SEJMOWA  to  "implementowala"  do  polskiego  prawa...  wiec  tu  naprawde  jest  ZERO  zdziwien,...

...  a  nadgorliwosc  jest  gorsza  od  faszyzmu  i  teraz  to  sa  tylko  kAsekWencje  DEBILIZMU  i  CIEMNOTY  "naszych  pSZedstawicieli"  wladzuni,  ktorej  dzisial  pozostaje  -  wylacznie  -  RZNIECIE  GLUPA...

...  tylko  kto  wierzy  w  ten  odgrywany  KABARET  !!!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Wolfram 30 maja 2021 11:22
30 maja 2021 17:03

W brydżu nazywa się to założeniem impasu.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @OdysSynLaertesa 30 maja 2021 12:47
30 maja 2021 20:13

Oczywiście, ale ja nie o tym. 

zaloguj się by móc komentować

DrWall @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 22:30

Sławomir Zapała, występując w TVP1 na koncercie poświęconym pamięci K. Krawczyka, śpiewa piosenkę pt. "Parostatek". Już nie chcę Wam pisać kto tam jeszcze występuje, bo byście chyba nie uwierzyli.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrWall 30 maja 2021 22:30
30 maja 2021 22:43

Uwierze  Panu,...

...  a  Zenek  Martyniuk  tez  wystepuje  ?

zaloguj się by móc komentować

DrWall @gabriel-maciejewski
30 maja 2021 22:51

Górniak, Stankiewicz, Mlynkowa, Brzozowski (ten od "Jaka to melodia") i tylko brakuje duetu Kurskich unplugged. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrWall 30 maja 2021 22:51
30 maja 2021 22:58

Rzeczywiscie...

...  nedza  straszna  !!!

Jeden  Kurski  "zadaje  czaru"  w  Sopocie  na  jakims  detym  festivalu  filmowym.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @atelin 30 maja 2021 20:13
30 maja 2021 23:41

Fetysz to fetysz... Nie ważne czy błyszczący czy matowy :)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować