Jurysprudencja kreatywna albo czy Polacy w Szczecinie chcą być Niemcami?
Jak nam to ostatnio ujawnił pewien zacytowany tu komentarz Polacy są tresowani, a do tego formaty, którymi posługują się treserzy nie mają żadnego waloru. To znaczy są powszechnie nieobowiązujące. Tego się w żaden sposób nie da nikomu wytłumaczyć, nawet na przykładach, albowiem nie istnieją w naszym świecie pojęcia, które mogłyby do takiego wyjaśnienia posłużyć. Próbę ich zaimplementowania podjął Wacek Grzybowski w swojej książce „Papież, cesarstwo i jurysprudencja kreatywna”, która – o dziwo – ciągle u mnie leży. Chodzi w niej o to, jak Niemcy traktują prawo i jak je wykorzystują w celu miękkiego przyłączania terenów ościennych do swojej domeny. To jest w Polsce nie do wyjaśnienia, jak nadmieniłem, a powodów jest kilka. Po pierwsze Polacy nie mają pojęcia co to jest prawo. Im bardziej się w prawie specjalizują tym mniej tego pojęcia mają. Większości zdaje się, że istnieje ono po to, by mogli zyskiwać jakieś przewagi nad bliźnimi i tworzyć jakiś nowy rodzaj arystokracji. Tak jest z sędziami w Polsce. To jest zgraja istot silnie zinfantylizowanych, takie przynajmniej można odnieść wrażenie, oglądając tych trzęsących się staruszków, którzy opowiadają o tym, jak bardzo są wyjątkowi. Przez ten właśnie stan nie mogą się oni cofać przed niczym, najmniej zaś przed stosowaniem prawa we własnym rozumieniu, dla korzyści często bardzo iluzorycznych, ale za to dających wiele osobistej satysfakcji.
Zmierzam do tego, że w Polsce, inaczej niż w Niemczech przez całe wieki, nie istniała żadna korporacja reprezentująca interes większości mieszkańców kraju. W Niemczech zaś takich korporacji było kilka i one zawsze były bardzo silne, bardzo dobrze zorganizowane, a do tego jeszcze swoiście interpretowały prawo. Tyle, że interpretowały je na zewnątrz, a nie na swoim terenie. Wewnątrz państwa zaś, stanowiącego coś w rodzaju politycznej rafy koralowej, istniało wiele zabezpieczeń, które chroniły całość przed rozpadem. I tak, aż do bardzo silnych ingerencji z zewnątrz, które doprowadziły w końcu Niemcy do upadku.
O tym wszystkim pisze Wacek, wskazując na Hanzę i zakon krzyżacki jako na dwie najważniejsze korporacje, które poprzez swoiście rozumiane prawo realizowały politykę Niemców na wschodzie. Niemców rozumianych jako byt nadrzędny nad dynastą cesarską, obojętnie kto by jej nie stanowił aktualnie. To są sprawy, których w Polsce nikt nie zrozumie, albowiem treści, którymi się karmimy są celowo infantylizowane, kandyzowane jak owoce dla dzieci. Kiedy zaś próbujemy ten trend odwrócić zjawia się, jak diabeł z pudełka, jakiś człeczyna i woła, że to nieważne, bo istotne jest to, że Tusk to nazista i o tym trzeba mówić! A dlaczego? Bo wtedy zwiększa się ilość widzów TV Republika i TV w Polsce. No i co? No właśnie nic, bo ta ilość nie ma żadnego znaczenia wobec podstawowego faktu, jakim jest nieobecność w Polsce żadnej organizacji reprezentującej doktrynę i interes państwa. Jest w rzeczywistości gorzej, bo na podstawie ogólnego ogłupienia, dokonano podziału narodu, który z jednej strony aspiruje do tego, by jak najszybciej stać się Niemcami, a z drugiej chciałby jakiejś Polski, ale nie wie jakiej, bo kreacje jakie proponują ludzie określający się jako patrioci nijak nikomu nie podchodzą. Są tak samo infantylne i słabe, jak wyskoki niektórych sędziów. Na razie wszyscy się dobrze bawią, bo myślą, że to takie żarty. No i byle do wyborów, bo wtedy się rozstrzygnie. Co? Czy będziemy się w tę głupią grę bawić jeszcze parę lat czekając do kolejnych wyborów, czy może nasz prezydent rozwiąże parlament. A nawet jak rozwiąże to co? Najliczniejszą ponoć partią w Polsce jest PSL, organizacja o takiej samej strukturze jak irlandzkie gangi w Nowym Jorku, w latach trzydziestych. Wtajemniczona i żyjąca na wysokiej stopie góra i ogłupiałe, niczego nie rozumiejące doły. Przeważają jednak masą i każdy musi się z nimi liczyć. I jak na razie to jedynie PSL wygląda na tą organizację, która może dźwignąć ciężar doktryny. Są to bowiem ludzie interesowni, wręcz łapczywi i będą wszystko wykręcać tak, by jak najwięcej zostało im w rękach. No chyba, że zdarzy się jakaś masakra w dzień św. Walentego i będzie po zawodach, a my zobaczymy tu całkiem nowe rozdanie. Na to się jednak nie zanosi. PiS chcąc nie chcąc będzie musiał mieć dla PSL jakąś ofertę i ona przeważy i zaciąży nad wszystkimi patriotycznymi gawędami. To zaś uczyni je całkowicie nieważnymi i po raz kolejny zdegraduje wyborców PiS na rzecz tych, którzy popierają PSL. Skąd mi takie myśli przychodzą do głowy? To proste. Nie ma żadnych niezależnych i samodzielnych, czy choćby tylko wykreowanych i kontrolowanych przez PiS bytów politycznych w Polsce. Nie ma nawet takich osób w przestrzeni publicznej, a to czyni widoczną przez nas dyskusję całkowicie nieważną. Oto przykłady – TV Republika ustami Rachonia wskazuje, że znów ludzie związani z Moskwą ścigają patriotów, czyli samego Rachonia i jego szefa. Zapytałem go kiedy będzie na odwrót, ale nie odpowiedział. Wczoraj czy parę dni temu, zapraszany do tejże TV Republika i do TV w Polsce Artur Bartoszewicz, kandydat na prezydenta, udzielał wywiadów jakimś kremlowskim propagandystom. U Stanowskiego zaś, nieznany mi, ale bardzo pewny siebie pan, powtarza to, co od lat jest treścią wypowiedzi Bartosiaka – Amerykanie odejdą na Pacyfik. I tak w koło Wojtek. Ludzie zaś oczekują prawdy. Lub czegoś co wygląda jak prawda. Tymczasem dostają fejknewsy o rzekomym przejęciu TVN i jakichś centralnych ruchach w administracji USA, które – w zależności od tego kto o nich wspomina – mają nas wystraszyć lub pocieszyć. My sami zaś ciągle pozostajemy gromadą bezwolnych gamoni. I nikt nie zamierza tego stanu zmieniać. PiS albowiem nie ma kadr koniecznych do przeprowadzenia takiej zmiany, a pisowskim mediom to nie jest na rękę. Jest bezpiecznie i przez to można się – przy gorszej koniunkturze – ustawić w roli ofiary. Przy lepszej zaś…no właśnie, co przy lepszej? Przecież pisowcy nawet nie flekują pokonanych, to do czego można się tam dołączyć? Chyba do wspólnego z tuskoidami świętowania sukcesu, którego wyznacznikiem jest kilka punktów procentowych. Innej możliwości nie widzę. Dotyczy to szczególnie pionów urzędniczych w terenie, gdzie ludzie się przecież znają i uważają, że nie powinni się nawzajem krzywdzić. To znaczy niektórzy tak uważają.
Dlaczego to wszystko, o czym napisałem, czyli ten PSL i ci urzędnicy, ani te media, nie przypominają jednak niemieckich korporacji kreujących prawo dla swoich korzyści? Bo nie mają ani celu, ani pieniędzy, ani miecza. Nie są też zdolne do żadnych konfrontacji z organizacjami z zewnątrz, albowiem ich wewnętrzny regulamin w ogóle takich rzeczy nie przewiduje. Ktoś powie, że w Niemczech dziś nie ma żadnych organizacji, które by się zachowywały podobnie jaki wymienione przeze mnie wcześniej. Aha…nie ma….Jurysprudencja dlatego jest kreatywna, że zawiera opcję zmiany, a nie opcję zachowania stanu obecnego, jak to jest w PSL. Opcja zmiany zaś otwiera nieograniczone możliwości. I tak, jak to słusznie wskazał Wacław – zakon krzyżacki, pod przewodnictwem ostatniego swojego mistrza, zamienił się w korporację humanistów opartą o akademię w Królewcu. Ci humaniści zaś zajmowali się werbunkiem Polaków ze stanów wyższych i czynili z nich agentów nowej doktryny. Jakiej? Luterańskiej. Ta zaś nie miała w sobie nawet cienia wrogości wobec Polski. Ot, chciała tylko ulepszyć życie warstw oświeconych i oderwać je od zatabaczonego Kościoła.
Dziś niemieckie fundacja i instytuty przypominają mieszkańcom tak zwanych ziem odzyskanych, że można przecież tam żyć, nie będąc Polakiem, ale Europejczykiem. I nic się wielkiego nie stanie. Zwłaszcza, że Polska nie ma dla nich żadnej oferty. Ktoś zawoła, że ma, bo jest tunel pod Świną i przekopali Mierzeję. Ludzie, opamiętajcie się, nie o taki rodzaj oferty chodzi. Jeśli tego nie rozumiecie, dajcie sobie spokój z polityką i idźcie na grzyby. Tamci dają im poczucie wybraństwa, pieniądze na drobne i grubsze wydatki, a także poczucie bezpieczeństwa jakiego w Polsce nigdy nikt nie zagwarantuje. No, ale to jest złudne – pokręcą głowami pisowcy. No jest, ale ten fakt ujawni się później, kiedy cele jurysprudencji kreatywnej zostaną osiągnięte. PiS zaś nie może się ich realizacji przeciwstawić. Poznajemy to po tym, że Rachoń w TV Republika załamuje ręce, a także po tym, że PiS nie umie stworzyć wokół siebie przestrzeni wolnej od agentur. Dlaczego nie umie? Albowiem mechanizm, który zastosował równo 500 lat temu Albrecht Hohenzollern, czyli mechanizm podmiany rycerzy na akademików, znacznie od tych pierwszych skuteczniejszych, działa w najlepsze. Prezes Kaczyński zaś w światłach reflektorów witał się z Bartoszewiczem i Bartosiakiem i zasiadał z nimi przy jednym stole, gdzie omawiali najważniejsze dla kraju kwestie. I ani mowy nie ma, by to się zmieniło. Bo całe otoczenie prezesa i połowa PiS-u wierzą w deklaracje akademików, a druga połowa wierzy w skuteczność mediów. W związku z tym żaden inny rodzaj komunikatu się nie liczy. Jest jeszcze gorzej. Każdy różniący się od standardowego komunikat, jest dla PiS wrogi, albowiem dewastuje komfort uprawiania polityki. No i unieważnia cały dyskurs. Ten zaś zamieni się wkrótce w serię występów stand uperów, ale prezes już chyba tego nie zauważy.
Na tym kończę dzisiejszą przemowę i zachęcam do zakupienia oraz uważnego przeczytania książki Wacława
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/papiez-cesarstwo-i-jurysprudencja-kreatywna/
Jeśli ktoś może jeszcze wspomóc Saszę i Anię, będę wdzięczny
https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification
tagi: wojna polacy niemcy polityka doktryna prawo pis kreacja psl ko ziemie odzyskane
![]() |
gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 08:17 |
Komentarze:
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 08:41 |
"Dziś niemieckie fundacja i instytuty przypominają mieszkańcom tak zwanych ziem odzyskanych, że można przecież tam żyć, nie będąc Polakiem, ale Europejczykiem. I nic się wielkiego nie stanie. Zwłaszcza, że Polska nie ma dla nich żadnej oferty. Ktoś zawoła, że ma, bo jest tunel pod Świną i przekopali Mierzeję. Ludzie, opamiętajcie się, nie o taki rodzaj oferty chodzi."
No właśnie.
Nie tak dawno napisał pan w którejś ze swoich notek na temat ośmioletnich rządów PiS, cytuję:
"mieliśmy przez 8 lat Polskę.."
Aż miałem ochotę zapytać:
na czym to posiadanie Polski polegało?
Czy na tym że przekopali rów na Mierzei Wślanej, czy sypnęli trochę grosza rodzinom i emerytom?
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 lutego 2025 08:41 |
13 lutego 2025 08:43 |
Wie pan, dla mnie, mieszkańca Polski wschodniej to bardzo dużo. Wiem jednak, że kształtowana przez Niemców mentalność mieszkańców Polski zachodniej tego nie ogarnie, bo oni są przyzwyczajeni do innych propozycji
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 08:43 |
13 lutego 2025 08:56 |
Pojmuję.
Faktem jest że elektorat Platformy i tych wszystkich jej satelitów wywodzi się właśnie z tych terenów , Pomorze, Śląsk, dawne Prusy.
Ludzie wykorzenieni i przenicowani, otwarci na oferty z zewnątrz.
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 lutego 2025 08:56 |
13 lutego 2025 08:57 |
No tylko, że PiS nie umie skonstruować dla nich oferty.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 09:17 |
Dziś niemieckie fundacja i instytuty przypominają mieszkańcom tak zwanych ziem odzyskanych, że można przecież tam żyć, nie będąc Polakiem, ale Europejczykiem.
Oj, nie tylko ziem odzyskanych... całej Polski. Można jak najbardziej żyć, ale w tak zwanym międzyczasie skakać do Niemiec do jakieś roboty. Ostatnio różne popularne portale internetowe stały się słupem ogłoszeniowym zachęcającym do podejmowania czasowej pracy w Niemczech - za fantastyczne wynagrodzenie bez specjalnych kwalifikacji.
Co się dzieje?
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 08:57 |
13 lutego 2025 09:18 |
Myślę że nawet gdyby PiS miał ofertę, to ona by ich nie zainteresowała.
Bo polskość, jak to ujął w swoim czasie ich szef Tusk, to nienormalność.
Dołączmy do Europy i wypnijmy się na tych wąsatych Januszow z plastykowymi siatkami i w sandałach.
Jak Mlynarska która pojechała na Kretę czy do innej Toskanii.
Żeby odetchnac Europą na spółkę z Twardochem.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 13 lutego 2025 09:17 |
13 lutego 2025 09:21 |
Wreszcie realizowane są aspiracje Polaków. Mogą wyjechać, popracować i zainwestować w kraju. O tym zawsze marzyli. Przez ostatnie 15 lat nikt nie zaproponował Polakom, by mogli być kimś innym niż tylko najemnikami. Oni więc tego nawet nie biorą pod uwagę
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 lutego 2025 09:18 |
13 lutego 2025 09:22 |
Ja myślę, że pan grubo przesadza, a to co mówił Tusk jest do obłędu powtarzane przez PiS z taką samą jak państka intencją. Może trzeba spróbować coś ludziom zaproponować. Ja, na przykład, zaproponowałem, a działam w skali mikro, albo nawet bardzo mikro
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 08:57 |
13 lutego 2025 09:25 |
Owszem ,nie umie,bo najpierw musiałby wywalić ze swojego nadzoru tych "patriotów"co pilnują poleconego interesu.I to metodą ,którą poleca Valser!...... Inaczej aby lud zrozumiał o co chodzi to ministerki rządzące obecnie musiałyby zatańczyć w TV1 kankana i to bez majtek.
Przepraszam,za dosadność ,ale na nic wysiłki,bo tak dosadna forma najlepiej dociera -a "Jurysprudencja kreatywna" nie dociera do zakutych łbów.No i jakże nie dać panu kilka plusów naraz ?...
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 13 lutego 2025 09:25 |
13 lutego 2025 09:30 |
dziękuję
![]() |
ewa-rembikowska @Szczodrocha33 13 lutego 2025 09:18 |
13 lutego 2025 09:47 |
Może by zainteresowała, gdyby była podana w innej formie.
Problemem jest to, że PiS w propagandzie koniecznie chce przekonać do siebie beton wyborczy PO a nie stare baby ze wsi, które nie interesują się polityką, nie znają się na polityce, głosują emocjami.
Poza tym nie wiem, czy sztab wyborczy Nawrockiego do końca wie co robi?
Ja się pytam, po co - przy tak brudnej kampanii - wysłali Nawrockiego na spotkanie z mieszkańcami Inowrocławia dosłownie kilka dni po spotkaniu z Trzaskowskim. Tak jakby mu musiał po piętach deptać. Nie mogli go skierować chodźby do Mogilna a najlepiej na wieś do jakiejś gminy.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 09:52 |
Jedyna sensowna organizacja z oferta w czasach z ktorymi jest jeszcze jakas lacznosc, to byly Narodowe Sily Zbrojne.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 13 lutego 2025 09:52 |
13 lutego 2025 09:57 |
Tak, ale ich nikt nie promuje. Bo nie ma za to wynagrodzenia
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 09:57 |
13 lutego 2025 10:01 |
Wiekszosc ludzi niestety szuka tzw. bezpieczenstwa, to jest stalej pensji, ktora zapewnia tzw. swiety spokoj, a bardziej ambitni mysla o podlaczeniu sie do rury z dotacjami. Z taka doktryna ciezko walczyc, a pierwsza rzecz do zrobienia polega na przemeblowaniu w glowie.
![]() |
grudeq @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 08:57 |
13 lutego 2025 10:02 |
Bo ta oferta musiałaby się opierać do Gomułkowskiego "Byliśmy, jesteśmy, będziemy" i prastarych prapiastowskich czasów względnie do hagad o Pionierach Szczecina z 1945 roku, którzy to urachamiali pierwszy (po wojnie) tramwaj, czy rozładowywali pierwsze statki z pomocą i ekspediowali pierwsze statki z węglem... no ale to dla Pisowcow pewnie byłaby komuna.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 13 lutego 2025 10:01 |
13 lutego 2025 10:06 |
Powinien działać taki mechanizm, że jak ktoś jest podłączony do dotacji, traci prawo głosu. Bo jedynie żre i wydala.
![]() |
gabriel-maciejewski @grudeq 13 lutego 2025 10:02 |
13 lutego 2025 10:06 |
Ja Ci niebawem dokładnie pokażę na czym powinna się opierać taka oferta. Nie uprzedzajmy jednak faktów
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 10:06 |
13 lutego 2025 10:12 |
Ależ u nas dotacje najchętniej biorą te wszystkie wielkie międzynarodowe korporacje, których budżet jest większy niż budżet całej Polski, bo to przecież prestiż mieć u siebie znane marki.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 13 lutego 2025 10:12 |
13 lutego 2025 10:15 |
Obłąkanie
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 10:06 |
13 lutego 2025 10:29 |
Był kiedyś taki mechanizm, jeszcze tak ze 150 lat temu w Królestwie Pruskim. Wójtem czy pisarzem gminnym mieszkańcy mogli wybrać nauczyciela, ale on sam nie mógł głosować, bo pobierał pensję z podatków.
Nazywało się to rozwiązanie cenzus majątkowy, co wcale nie znaczyło, że wszystko w takiej gminie toczyło się pod dyktando miejscowego oligarchy, bo on delegował maksymum 1/3 głosów rady (samodzielnie), ale też ponosił koszty wszystkich gminnych inwestycji do wysokości 1/3 sumy wydatków. Drugą część wybierali bogatsi gospodarze, którzych podatki były równe łączniej kwocie płaconej przez tzw I Komorę, a do trzeciej wpisywano całą resztę, która praw wyborczych nie została pozbawiona.
Tyle, że tworząc Rzeszę Bismark zrezygnował z tego rozwiązania, bo wydawało mu się, że jego pozycja (czyli knaclerza mianowanego bezpośrednio przez cesarza) i pozycja samego cesarza będą zawsze nadrzędne.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 10:15 |
13 lutego 2025 10:33 |
I to jest też ta jurysprudencja kreatywna.
![]() |
Zbigniew @grudeq 13 lutego 2025 10:02 |
13 lutego 2025 10:51 |
"Nad Odrom i Nysom, MY som"
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 10:06 |
13 lutego 2025 11:07 |
O tak,...
... ale to jest ,,antysocjalne i niezrUwnowaRZone,, podejscie !!!
Wiekszosc NIEROBOW i DARMOZJADOW by wyzdychala.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 08:43 |
13 lutego 2025 11:28 |
Tak. Nazachodxie Polski jest trochę inaczej. Ale pocieszę Cie, że dużo ludzi ze Szczecina dojeżdża do pracy w Niemczech i na co dzień widza, jaki tam burdel się zrobił. Pracują tam, bo Niemiec płaci lepiej niż Polak. Poza tym są bardziej przyzwyczajeni do takiego burdelu i marnotrawstwa (z wyjątkiem ilości imigrantów). I raczej wolą, aby zarabiać jak Niemiec, ale koszty utrzymania mieć jak Polak. I stad nie wierzę, aby się zgodzili na przyłączenie do Niemiec. Różnica płac tylko jeszcze ratuje wizerunek Niemiec. Z chwilą, gdy ona zaniknie Niemcy nie będą mieć żadnej atrakcyjnej oferty dla Szcxecina i innych miast przygranicznych.
![]() |
grudeq @Zbigniew 13 lutego 2025 10:51 |
13 lutego 2025 11:34 |
Ano.. jako, że moi dziadkowie mieszkali w Szczecinie to jadąc tam z Kielc w latach 80-tych chłonąłem to miasto i pamiętam masę książek, które pokazywały fotografie Szczecina z 1945 roku i pokazywały jak Polska Szczecin odbudowała na rok 1965 czy 1975... dopiero w latach 90tych wektorek się trochę zmienił i zaczęli pokazywać zdjęcia Szczecina z 1939 roku i wcześniej. A teraz sie człowiek łapie, że Gomułka wiedział co robi, bo jakby tego tematu propagandowo nie obrobili to by już nam Niemcy nakaz eksmisji wystawiali.
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 12:06 |
PiS chcąc nie chcąc będzie musiał mieć dla PSL jakąś ofertę i ona przeważy i zaciąży nad wszystkimi patriotycznymi gawędami.
PiS przed wyborami miał przecież ofertę, że..."klękajcie narody!"
Ale "naród" "Peeseloski" nie klęknął!
I do dzisiaj nie wiadomo co się stało,
że się "temu misiu ucho urwało?"
...dajcie sobie spokój z polityką i idźcie na grzyby.
Ja poleciłbym pójść po książkę Grzybowskiego Wacława, bo warto!
Przeczytałem raz i zamierzam przeczytać ją drugi raz, ponieważ zawiera wiele faktów do przemyśleń.
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 14:22 |
>Ci humaniści zaś zajmowali się werbunkiem Polaków ze stanów wyższych i czynili z nich agentów
>nowej doktryny. Jakiej? Luterańskiej. Ta zaś nie miała w sobie nawet cienia wrogości wobec Polski.
>Ot, chciała tylko ulepszyć życie warstw oświeconych i oderwać je od zatabaczonego Kościoła.
Miała wrogość i wiązało się z tym przysłowiowym zatabaczonym kościołem. W sanktuarium Maryjnym w Świętej Lipce widać to choćby w napisie -> Czyja Władza tego Wiara ... a dziś są nawet bajki 3D dla najmłodszych jak to ta władzuchna jest urzekająca, że nawet w czasie będzie podrożować i świat naprawiać raz na taki oboz koncentracyjny a raz na inny oboz koncentracyjny, sam kolega Gospodarz o tym pisał wczoraj.
Na konferencji w Krakowie zadałem panu Andrzejowi Nowakowi pytanie czy można stworzyć format jak w podobie -> Najlepsi Niemcy (Ameryka), Niemcy (Hitlerowcy), Najgorsi Niemcy (Sowieci) ...
I walić nim jak dziadek, babcię, żeby jej pamięć wrociła ...
Ci z TV Republika to jakaś, żenada i nie wiedzą jak to robić, a jak napisałem pod felietonem "Prawo składu" uważam, że wielu wyznawcow PO, KO, PSL modli się do WODZÓW i pali im kadzidełka za pomyślność ... A PiS uważa, że jego sukcesem będzie wychodowanie podobnych IDOLI i to jest TOTALNE NIEZROZUMIENIE dlaczego tyle przecież ludzi na nich głosuje ...
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 10:15 |
13 lutego 2025 14:32 |
Nie obłąkanie a TREND.
Za PO-KO-PSL korporacje robią INŻYNIERIE FINANSOWĄ a nie UŻYTKOWĄ i dlatego na ten przykład firma w podobie DELPHI nie musi produkować za transferuje i przelewa środku ... Po pieniądze krążą w postaci zapisw.
Za PiS jak rozkręcono programy społeczne to na rynku pojawiły się PRAWDZIWE PIENIĄDZE ... w postaci pracy i tę PRACĘ trzeba było pozbierać, robiąc PRAWDZIWĄ PRODUKCJĘ ...
Ale są korporacje jak PRODUCENCI LEKÓW, ktorych ten schemat nie dotyczy, bo one TU NIE PRODUKUJĄ. ..
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 14:45 |
Dzięki za promo! Tak, o to chodzi w tej książce. We wprowadzeniu do niej piszę wprost, powołuje się na niemickich historyków języka, że fenickie faktorie po upadku Kartaginy musiały jakoś dostosować się do nowej sytuacji i zasymilować w germańskim, wandalskim czy jakim tam otoczeniu. Kult zmarłych i zamordystyczna dyscyplina w tych gangach, podtrzymywane w kupieckich niemieckich cechach, o czym pisze Harold Berman, świadczy o względnej ciągłości tej tradycji. A więc Hanza półświadomie inspirowała się punickim modus operandi: centrum portowe i szereg faktorii rozsianych na wybrzeżech i nad rzekami. Jedyna różnica że mieli garba cesarskiego nad sobą. Ale korzystali z jednego i drugiego. Czyli z prawnej tradycji Rzymu dającej zabezpieczenia stowarzyszeniom equitów/kupców i z ekspansji merkantylnej.
Na nasze szczęście dla nas Anglicy byli w tym lepsi. Centrum upadłego świata punickiego przeniosło się razem z kultem Baala na wyspy brytyjskie. O tym świadczy Baal Tar w Alandale, gdzie w sylwestra upamiętnia się całopalne ofiary z ludzi. Na pierwszym planie jest tam smoła, ogień, i miedziana blacha czyli orkiestra dęta (wszystko z mosiądzu), ale łatwo się domyśleć, że chodziło właśnie o składanie ofiar z dzieci. Koszmar po prostu. Hanza to była kolejna inkarnacji organizacji punickiej. Ale garb cesarski przemógł ją. Bo cesarstwem nie da się zarządzać. Habsburgowie dali radę ale do czasu. Angielskie stow. odważnych kupców morskich (Merchant Adventurers) miało większą swobodę. Dlatego Hanza a tym bardziej cesarstwo nie podołały konkurencji angielskiej. Nie stały się imperium morskim. Zostały przywalone ciężarem własnej jurysprudencji kreatywnej, czyli walce o władzę i zyski. Ale pozostała tradycja prawnych zabezpieczeń organizowania się.
Utrącenie polskich i litewskich organizacji szlachecko-kupieckich na sejmie piotrkowskim 1505 i warszawskim 1633 załatwiło naszych praszczurów na długo. A było to załatwione z inspiracji prawdopodobnie Szydłowskich którzy kręcili intersy z kupcami wrocławskimi. Krzysztof Sz bronił ich przed Zygmuntem Starym, chodziło o prawo składu i cła. Pisze o tym Bukowski. Dopiero w 18 w. Prot Potocki próbował z bankami i Towarzystwem Czarnomorskim. Marzyciel. Zapomniał o odwiecznych interesach holenderskich i francuskich na Czarnym Morzu. W 19 w. nasi ziemianie odbili się od tego dna, ale nie na długo.
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 13 lutego 2025 14:45 |
13 lutego 2025 15:10 |
Szydłowieckich...
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut 13 lutego 2025 14:32 |
13 lutego 2025 15:11 |
Czekam na nawrót prawdziwej produkcji
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut 13 lutego 2025 14:22 |
13 lutego 2025 15:12 |
Skuteczność Reubliki równa jest skuteczności Misia Kolargola. Też był popularny
![]() |
gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 13 lutego 2025 12:06 |
13 lutego 2025 15:13 |
No zawiera
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 13 lutego 2025 11:28 |
13 lutego 2025 15:13 |
Niemiec może przestać grać miękko i po prostu wkroczyć. I skończy się zabawa w liczenie zysków i kosztów utrzymania
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 13 lutego 2025 11:07 |
13 lutego 2025 15:14 |
Niestety są komuś potrzebni
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 13 lutego 2025 10:29 |
13 lutego 2025 15:15 |
Bismarck, choć pochodził z Pomorza, morza i kwestii związanych z panowaniem na morzu nie rozumiał chyba ni cholery. Jak cesarz i kanclerz mogą być nadrzędni wobec kupców puszczających frachty przez Atlantyk?
![]() |
zkr @ArGut 13 lutego 2025 14:32 |
13 lutego 2025 15:53 |
> Ale są korporacje jak PRODUCENCI LEKÓW, ktorych ten schemat nie dotyczy, bo one TU NIE PRODUKUJĄ. ..
Moment, a dla przykladu Polpharma, Adamed czy Hasco?
W Polsce nie tylko wytwarzamy postacie gotowe lekow ale tez mamy dzialy syntez (przykladowo Polfa w Stg: https://polpharma.pl/nauka-i-innowacja/api/ ).
OK, firmy wykorzystuja glownie API produkowane w Azji (Indie, Chiny, Izrael) ale nie jest tak, ze produkcja w Europie zamarla.
![]() |
ArGut @zkr 13 lutego 2025 15:53 |
13 lutego 2025 16:26 |
Generalizowałem bo w Polsce jest sporo zakładów produkujących leki generyczne -> TEVA Polska i stare sprawdzone rozwiązania -> Hasco.
I jest też INNOWACJA -> Selvita. INSULINĘ robimy lokalnie Bioton, Polfa Tarchomin. Tyle,że nie produkujemy wszystkiego-na-wszystkie rynki ...
I taki przykład DETRALEX ma "dziesiątki" zastępników ale ... na mnie nie działąją. W Polsce trudno z jakichś nieznancyh powodów go kupić a ... na Słowacji w Czechach, Estonii, Hitlerowie -> NO PROBLEM. Wspólny Rynek ...
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 15:12 |
13 lutego 2025 16:58 |
A wie kolega Gospodarz byłam na łikendzie pozwiedzać Łódź, normalnie AMERYKA. Ulice jak "block of streats" a najdłuższa ma 12 km. No a w muzeum kinomatografii mieszczącym się w Pałacu Scheiblera, misia Kolabora z jego skutecznością też pokazywali ...
Młodzi panowie z obsługi byli bardzo zorientowani i fajne rzeczy opowiadali ... A uwiódł mnie plakat ...
Telewizja to DOM DZIWÓW ...
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 15:10 |
13 lutego 2025 17:38 |
Różnie ich piszą. Niektórzy jako Szydlowskich.
Wracając do ad remu, wydawać się może że zabezpieczenia prawne władców to nadrzeczywistosc. Tak ale to jest przeniesienie zastosowania prawa stanowionego na usługach niższych organizacji na wyższy poziom. Walka o władzę robi z tego zastosowania manipulacje/oszustwo. Szydlowieccy powinni stanąć po stronie króla, ale oni stają po stronie Fuggerow i klanu Turzo. W sumie postronie cesarstwa. Zygmunt powinien oddać ich jatu ale nie ma narzędzi prawnych do tego. Szydlowieccy wchodzą w wyższą szarą strefę walki o władzę. Któryś z nich, mistrz włącznie, wykonuje egzekucję na Warnenczyku pod Warną, pewnie za pomocą wloczni. Zapomniałem jego imienia. Wszyscy oni stroją się w plisowane spódnice dodawane do zbroi. Taki niby sznyt ale jak dla mnie to rodzaj znaku wtajemniczenia czyli dania d... cesarstwu i sultanowi. W sprawie kupców wrocławskich, choc nie tworzą żadnego dokumentu, dokonują aktu jurysprudencji kreatywnej.
Ostatecznie jest ona manifestacja walki o władzę charakterystyczną dla cesarstwa, czyli dla projektu niemożliwego do utrzymania, dla utopii cesarskiej. Cesarstwo zawsze będzie obszarem cyklonu.
![]() |
Magazynier @Magazynier 13 lutego 2025 17:38 |
13 lutego 2025 17:41 |
... oddać ich katu ...
![]() |
zkr @ArGut 13 lutego 2025 16:26 |
13 lutego 2025 17:42 |
Polecam rozmowe z Bogdanem Maslankiem, szefem "Chemii" (tj oddzialu syntez) w Starogardzie
https://www.rynekzdrowia.pl/Farmacja/Producent-API-za-drogi-dla-samego-siebie-Kupujemy-taniej-z-zewnatrz-mimo-ze-mamy-wlasne-substancje,260204,6.html
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 15:15 |
13 lutego 2025 17:43 |
Taka tradycją. Fugger pomógł nie zrozumieć Hanzy Habsburgom. Nie wiem kto Hohenzollernom. Bismarck pewnie.
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 19:09 |
W Szczecinie (tak jak wszędzie chyba) są kluby emeryckie organizujące wycieczki po mieście i okolicy. Z tym, że w tych tutaj przewodnik zawsze ma jakąś gadkę o wspaniałościach przedwojennego Szczecina i jego niezwykle mądrym zarządzaniu. Tak słyszę z opowieści uczestników.
![]() |
gabriel-maciejewski @chlor 13 lutego 2025 19:09 |
13 lutego 2025 19:14 |
O Katarzynie II nie mówią?
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut 13 lutego 2025 16:58 |
13 lutego 2025 19:16 |
Dziś telewizja to dom wariatów
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 19:14 |
13 lutego 2025 19:24 |
Mówia o Quistorpie i jego synu:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Johannes_Quistorp
Najlepsze jest to, że gość kupił za pół darmo olbrzymie nieruchomości pod Szczecinem, bo dostal cynk, że kajzer zniesie status twierdzy dla Szczecina. A wiadomo, że coś takie wywinduje ceny w kosmos, bo zacznie sie boom budowlany. Przez ten status twierdzy w Szczecinie malo co można było busowac. Najśmieszniejsze jest to, ż3 filmy o nim przedstawiają go jako gwniusza. Ale nikt nie piśnie ałowem skad ten gwniusz się wziął? Bo dostac cynk i skupic nieruchomosci po frajerskiej cenie to kazdy Żydek potrafi. No ale on był protestancki filantrop i na czyms musiał zarobic
![]() |
chlor @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 19:14 |
13 lutego 2025 19:27 |
O Katarzynie nic, może dlatego że to dawno było. Są jednak pożyczone od niemców opowieści o tym jak prości sowieccy żołnierze nieraz pomagali w końcu wojny uciekinierom ryzykując własne życie. Taka odwieczna przyjaźń rosyjsko-niemiecka przechowana wśród prostego tamtejszego ludu.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 15:13 |
13 lutego 2025 19:27 |
M8ze przestać, ale liczę na to, że po rych wyborach 23 lutego będą miec niuatajacy pat politycxny, tj. wszystkie trzy główne siły bedą mieć mniej wiecej identyczne poparcie, a zatem żadnego trwałego rzadu Niemcy nie bedą mieć. To są moje przypuszczenia, ale dosc dobrze uzasadnione. Poparcie Muska dla AfD utwierdza mnie w tym przekonaniu
![]() |
OjciecDyrektor @chlor 13 lutego 2025 19:27 |
13 lutego 2025 19:30 |
Serio? To chyba dla naiwnych Niemców te opowiesci. Pamietnik z Prus von Lendorf'a jest wstrząsajacy. Tzn. bezlitosny dla Rosjan.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 09:57 |
13 lutego 2025 19:39 |
Spróbujmy wykreowac współczesna myśl polityczną na tej bazie. Czyny już są i to poparte ciężką pracą. Jak wyjdę że szpitala to zacznę pisać edukacyjnie na SN jak Gabriel pozwoli. Zobaczycie i poczytacie jak Polska jest zorganizowana i czemu służy 'prawo'. Część wątków będzie z 'Do Ciebie.Pzdr qwerty' kto kogo I do czego werbował i nadal werbuje, etc
![]() |
chlor @OjciecDyrektor 13 lutego 2025 19:30 |
13 lutego 2025 19:40 |
No nie wiem. To rzewna opowieść Niemca odwiedzającego swój rodzinny dom w dzisiejszym Szczecinie. Tam jednak nie było o tym że jakoby Polacy byli sto razy gorsi od Ruskich. Przynajmniej w obecnej wersji.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 15:14 |
13 lutego 2025 20:34 |
Tak,...
... zeby ,,pApowali,, poparcie i ,,Fsparcie merdialne,, dla tych ZLODZIEJI i SZUMOWIN ,,wadzuniowyH,, !!!
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 20:42 |
U nas jest taki problem, że nad wszystkim stoją korporacje i jedyne czego chcą to żeby Polska była grajdołem na wzór Meksyku albo Rosji. Przez lata istniała ścisła sztama między postkomuną, a korporacjami, tzn. postkomuna dała korporacjom ofertę, że będą trzymać Polaków w stanie skrajnego upodlenia, a korporacje w zamian mają ich ustanowić zarządcami tego grajdołu.
No ale, ludzie powiązani z J. Kaczyńskim stworzyli ruch polityczny, który wykorzystując koniunkturę światową dał korporacjom propozycję, żeby Polaków traktować lepiej(przynajmniej trochę lepiej niż zwierzęta) i to też przyniesie im zyski i to się udało. Objawiło się tym, że Polacy w końcu dostali jakąś ofertę, wizję tego, że państwo może być dla nich.
No, ale PiS nagle wycofał się z tego w pół kroku i w tym momencie okazuje się, że poza pierwszymi nadziejami(przekop mierzei itd.) oni nie chcą już mieć ze swoimi wyborcami nic wspólnego.
Tak jak napisałeś, ludzie domagają się konkretów, a ci się tylko głupio uśmiechają.
Rozumiem, że może koniunktura się zmieniła, ale niech przynajmniej próbują cokolwiek robić i nie mydlić ludziom oczu tanimi chwytami. Bo teraz już jedynym argumentem żeby na nich głosować jest to, że może jednak będą robić to co kiedyś, a nie to co teraz, no i to że nie są platformersami.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 lutego 2025 20:42 |
13 lutego 2025 20:57 |
Na razie masz same tanie chwyty. W zasadzie, żeby rządzić w takiej sytuacji, jak nasza trzeba prowadzić permanentną kampanię. Kluczem do sukcesu PiS był prezydent i ten właśnie zawiódł. Teraz zaś chce gdzieś uciec, takie mam wrażenie. Jeśli Trzaskowski zostanie prezydentem, PiS zostanie zmieciony z planszy. Duda zawiódł na całej linii. Zdegradował misję i urząd.
|
KOSSOBOR @chlor 13 lutego 2025 19:27 |
13 lutego 2025 22:04 |
A nie opowiadają ci emeryci, jak sowieccy żołnierze masowo ubogacili Niemcom teutońską krew? Ciekawe, w jakim stopniu Niemcom ichnia rasa się zmieniła. Może i stąd kontynuacja odwiecznej przyjaźni niemiecko-rosyjskiej. Poniekąd rodzinna...
|
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 20:57 |
13 lutego 2025 22:13 |
Errata: nie "właśnie", ale bardzo często podczas swoich kadencji. A zaczął od początku, od przekroczenia progu pałacu, bo jeszcze w tym progu natychmiast podpisał dwie /bodaj/ wredne POowskie ustawy /ziemia, szczepienia/. Czyli dał tzw. widomy znak.
A miał jakąś inicjatywę ustawodawczą???
Zostało nam tylko mieć nadzieję /hmm.../, że nie wciągnie wojska polskiego w wojnę /do czego przebiera nogami/ na Ukrainie, lub do pilnowania strefy buforowej po końcu wojny. "Mieć nadzieję" to tylko taki zwrot retoryczny w sytuacjach beznadziejnych.
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 13 lutego 2025 22:13 |
13 lutego 2025 22:33 |
Odnoszę wrażenie,ze już nie zdąży,więc nadzieja jest,bo i czasu do wyborów mało,a negocjacje potrwają. Rosja jak postawi swój sołdacki bucior ,to ani kroku w tył,bo matuszka Rasija potrzebuje coraz więcej,nie wspominając o ambicjach.Więc będzie kupczenie... Owszem jak ten, (też doktor) Trzaska z Trzaskowskich wygra -to strefa buforowa zapewniona -niestety,moim zdaniem. Te lewaki mają dziwną zdolność bycia kameleonami... a takie dziecię jak Trzaskowski nawet taniec na rurze dla korzyści odstawi... pozdrawiam....
|
KOSSOBOR @BTWSelena 13 lutego 2025 22:33 |
13 lutego 2025 22:38 |
Wystarczy prezydentowi, że Trump każe.
Też mam takie wrażenie jak Gabriel, że Duda chce się stąd zabrać na jakieś stanowisko zagraniczne. I ostatnio fauluje misję /polską, prezydencką/ raz za razem.
Też pozdrawiam, Pani Seleno :)
|
KOSSOBOR @BTWSelena 13 lutego 2025 22:33 |
13 lutego 2025 22:48 |
Prawaki /niektóre/ też są skoczne. Taka Kluzik-Rostkowska z PISu do PJN /wraz z pyzowatą Elżbietą Jakubiak/, potem do PO. Nie mówiąc o niejakim fuju /ergo: fuj!/ Niesiołowskim, ongi z ZCHN.
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 13 lutego 2025 22:38 |
13 lutego 2025 22:59 |
Jest jeszcze za młody ,aby "zbijać bąki",czy polować na zwierzynę w lasach,więc nie dziwota,że przebiera nóżkami,licząc na stanowisko...Dzisiaj przyleciał Pete Hegseth. Andrzej Duda przyjmie sekretarza obrony USA w piątek w Pałacu Prezydenckim .Polska to przecież modelowy sojusznik w inwestycjach obronnych i dzieleniu się ciężarem w NATO,już Hegseth kadzi w mediach... PAD jako mający zasługi i Prezydent RP będzie honorowany...więc kwestia rzeczywista i otwarta...
Ale gospodarz ma rację,jak Trzaskowski wygra to zrobi wszystko aby zmieść PiS ze sceny...wtedy już zmasowany atak na przestępców pisowskich ze staranną abolicją całej koalicyji...
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 13 lutego 2025 22:48 |
13 lutego 2025 23:18 |
Ja to kiedyś zrobiłam sobie taki reserarch tych skoczków,a własciwie turystkę partyjną... Lista jest długaśna i wszyscy gdzieś tam awansowali.Bulwersującą postacią jest mecenas Giertych z LPR..współpracował z PiS nawet w randze ministra.Burzliwa kariera trwa nadal,ale już u boku samego Tuska....i teraz kładzie zasługi jak James Bond ścigając przestępców politycznych... Dobry na każdą okazję,a jakieś tam kłopoty z milionami ,to przecież wymysł pisowski... Ten mecenas to ma łeb,prawie koński ...
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
13 lutego 2025 23:19 |
https://x.com/HubnerrMax/status/1890101415168651280
(...)Mike Benz, były urzędnik Departamentu Stanu USA u Joe Rogana mówi o wpływie USAID na obalanie rządu PiS. To jest tak niewiarygodna bomba, która wyszła na jaw po rozmontowaniu USAID, uderzająca w rząd Donalda Tuska i całe jego środowisko polityczno-medialne, że to powinno zmieśc w normalnym kraju cały ten antypolski motłoch. Tyle lat pisałem o wpływie zagranicy na obalenie PiS - wszystko się sprawdziło. Włącznie z wyborami korespondencyjnymi, włącznie z kastą sędziowską, "rozliczeniami" opozycji i domknięciem systemu po wygranych przez nich wyborach prezydenckich - dlatego robią co mogą by zapewnić zwycięstwo Trzaskowskiemu. Nie można do tego dopuścić, bo Polska po prostu przestanie istnieć. (...)
z X
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 20:57 |
13 lutego 2025 23:19 |
Moim zdaniem kluczem jest bezwzględne odcinanie się od postkomuny(czyli liberałów) i pokazywanie ludziom że można cokolwiek zrobić. Duda przecież na tym wszedł w pierwszą kadencję. Za to często prezes JK był strofowany, bo niektórym wydawało się to zbyt radykalne i że przez to traci się poparcie tych bardziej liberalnie nastawionych.
Wyraźnie widać, że kiedy PiS teraz od tego odszedł to leci w dół.
Co do Dudy to wczoraj pozytywnie zaskoczył z reakcją w sprawie uwalania CPK:
https://x.com/prezydentpl/status/1889639851076546775
![]() |
Paris @peter15k 13 lutego 2025 23:19 |
13 lutego 2025 23:47 |
Ale jaja !!!
|
KOSSOBOR @BTWSelena 13 lutego 2025 22:59 |
14 lutego 2025 00:07 |
No przecież napisałam, że "mieć nadzieję" to tylko zwrot retoryczny...
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 14 lutego 2025 00:07 |
14 lutego 2025 00:13 |
Ja cały czas mam nadzieję i jest to mój ulubiony zwrot retoryczny kochana Kossobor...
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 13 lutego 2025 19:39 |
14 lutego 2025 06:13 |
Czekam z niecierpliwością i trzymam kciuki za szybki powrót.
![]() |
OjciecDyrektor @chlor 13 lutego 2025 19:40 |
14 lutego 2025 06:23 |
To chyba ci Niemcy musieli być komunistami. O ile to prawda.
![]() |
Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 13 lutego 2025 08:43 |
14 lutego 2025 20:28 |
Mam wątpliwości co do "kształtowania przez Niemców mentalności mieszkańców Polski zachodniej". Przecież na terenach odzyskanych większość osób to Polacy ze wschodu a także Ukraińcy, Łemkowie, Romowie i kilka innych grup etnicznych. Poza tym przesiedliło się tam wiele osób z różnych regionów Polski. W moich stronach jeszcze w latach 90-tych z Niemcami były takie skojarzenia jak pod Przemyślem z banderowcami.