-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Jeszcze Polska nie zginęła czyli istota patologicznej propagandy

Jest mi trochę trudno oceniać poziom bazy hotelowej w Polsce, albowiem nie mam tego z czym porównać. Nie podróżuję bowiem. Wiem jednak, że choć w hotelu Król Kazimierz byliśmy dręczeni muzyką płynącą z elektrycznego fortepianu, to śniadania są tam naprawdę świetne. W strefie SPA jest może trochę za dużo dzieci, ale to mi akurat nie przeszkadza. Sąsiedztwo miasteczka, jednego z najpiękniejszych w Polsce jest atrakcją samą w sobie. Do tego małopolski przełom Wisły, zamek w Janowcu na drugim brzegu rzeki, prom i możliwość pływania latem motorówką po Wiśle, tworzą to, co nazywamy zwykle atmosferą. Tak wygląda Kazimierz i okolice, które lepiej ode mnie opisał tu Michał z Goleniowa.

Są w Polsce miejsca jednak, o których mało kto słyszał, niewiele osób zagląda, a okoliczności są jeszcze sympatyczniejsze. Pamiętacie Turzno? Na pewno pamiętacie. Było super, prawda. W Kliczkowie też było fajnie, mimo że urwałem od razu osłonę od prysznica, a standard pokoi pozostawiał wiele do życzenia. Baranów Sandomierski i Tłokinia nie wymagają rekomendacji, choć nie ma tam przecież strefy SPA i basenów. A są przecież inne jeszcze miejsca. Jak ktoś ma ochotę wybrać się na przykład do Chlewisk, zapadłej dziury koło Szydłowca, musi się przygotować na ceny naprawdę europejskie. Konferencji tam nie zrobimy, ale powiem Wam, że zgodnie z niestarą przecież polską tradycją, podają tam w listopadzie gęsinę. I nie jest to jakaś tam gęsina, to są gęsie żołądki. Coś niesamowitego. Obfitość dań obiadowych wydawanych w formie bufetu powala, a śniadania są najlepsze na świecie. Jak ktoś się, przepraszam za wyrażenie, przeżre, może się ratować trzema czy czterema nawet, gatunkami herbatek ziołowych. Pomiędzy pałacem gdzie są pokoje, a kompleksem stajni, gdzie znajduje się strefa SPA i restauracja, poprowadzony jest ogrzewany, szklany korytarz. Ma chyba ze 300 metrów. Można sobie spacerować w szlafroku po parku i podziwiać go, nie marznąc, także jesienią i zimą.

W Sulejowie za to jest trochę skromniej, ale hotel mieści się w klasztorze, pokoje nie są szczególnie duże, za to na korytarzach rozbrzmiewa od rana do wieczora chorał gregoriański i muzyka barokowa. Jest to bardzo dyskretne i w ogóle nie przeszkadza. Cały teren wygląda, jakby był scenografią do serialu Pan Samochodzik i templariusze, a najlepszy jest kościół pod wezwaniem św. Tomasza z Canterbury, o którym już pisaliśmy. Do tatara dają gotowane żółtko. Mi to smakuje, może nawet lepiej niż surowe. Do tego marynowane grzyby w całości, co jest lepsze niż takie grzyby poszatkowane na drobno. W restauracji jest browar produkujący cztery gatunki piwa, po którym nie boli wcale głowa, jak po tym świństwie ze sklepu. Tuż obok płynie Pilica, nad którą są szerokie, piaszczyste plaże. Niedaleko, w lesie zaczyna się Zalew Sulejowski, trwają tam teraz jakieś prace budowlane, prawdopodobnie powstanie nowy teren rekreacyjny, który uczyni z tego miejsca prawdziwy kurort.

W Nałęczowie za to nie mają dla nas dobrego miejsca na konferencje, albowiem nie ma tam odpowiednio dużej sali, choć jest sporo hoteli z basenami. Jeśli miałbym polecić kuchnię, to mówię wprost, że najlepsza i do tego tania jest w hotelu Przepióreczka. Trzy osoby dorosłe najedzą się tam do rozpuku za jedyne 100 zł.

Teraz Wam powiem na czym polega istota propagandowej i polityczne patologii. Otóż ona polega na tym, żeby wmówić Wam, że to wszystko co opisałem wyżej, to nic nie warty szajs. Każdy zaś, kto się do takich prostackich niby-jakości przywiązuje nie jest człowiekiem godnym szacunku. Jest śmieciem po prostu, bo nie rozumie, że liczą się tylko prawdziwe wartości. Co to znaczy? W praktyce jest to bardzo proste do wskazania. Chodzi o to, by opisane wyżej atrakcje reglamentować i stygmatyzować. Mają być one przeznaczone wyłącznie dla tych, którzy głoszą pogardę dla nich i wskazują innym wyższe cele w życiu. Realizacja tych wyższych celów polega na tym, by przebierać się w śmieszne łachy, imitujące mundur lub inne jakieś malownicze odzienie i naśladować głosem i mimiką kogoś kim się w istocie nie jest. To nie wszystko jednak. Propagandowa patologia polega także na tym, by za pomocą ludzi nie potrafiących utrzymać rodziny, albo po prostu rozwodników promować życie rodzinne. Tylko bowiem spatologizowani do cna ludzie potrafią tak pięknie mówić o wartościach, że człowiek ma ochotę płakać, albo popaść w głębokie zamyślenie. Nie idą oni rzecz jasna drogą, którą wskazują innym, bo uważają, że to jest wybór przeznaczony dla frajerów, ale z zapałem o tym opowiadają. Im bardziej się starają, tym więcej niczego nie rozumiejących, młodych ludzi gromadzi się wokół nich, tym są cenniejszym łupem dla ludzi kreujących koniunktury wokół tak zwanych prawdziwych wartości. Te zaś są osiągalne w trudzie i znoju, a także obowiązkowo wśród wyrzeczeń. Spatologizowana propaganda polega także na tym, żeby mówiąc o wolności zgromadzeń, bronić ludzi, którzy przemawiają trzymając milicyjną pałkę w ręku. Mają bowiem do tego pełne prawo, mogą wyrażać swoje poglądy. Patologiczna propaganda polega na tym także, że kwestię tak ważną, jak obrona życia nienarodzonych traktuje się całkowicie instrumentalnie. Występując w obronie ludzi domagających się aborcji w tych momentach kiedy jest to politycznie wygodne. Patologia propagandowa polega też na notorycznym, czynionym w złej woli mieszaniu porządków. Podnoszeniu kwestii nieistotnych, jako bardzo ważnych i lekceważeniu spraw poważnych, domagających się natychmiastowego komentarza i jasnej deklaracji.

Tak jest na przykład obecną sytuacją na granicy białoruskiej. Ludzie, którzy nie zostali dopuszczeni do strefy stanu wyjątkowego piszą od rana, że polscy żołnierze piją wódkę w czasie służby.

Patologiczna komunikacja i propaganda polityczne chce wmówić ludziom, że ich miejsce jest na ulicy, na deszczu, z transparentami, na których wypisane są kretyńskie hasła, podsunięte całkowicie bez zrozumienia ich treści. Chce także wmówić im, że Polska to przymusowa integracja z ludźmi szermującymi rzekomo politycznymi hasłami, służącymi w istocie do całkowitej dezintegracji dużych grup. Z szurami po prostu.

Czym w takim razie jest Polska dziś i czego bronią polscy żołnierze? Napisałem to na początku. Polska to pałace w Tłokini, w Turznie i Baranowie Sandomierskim. Polska to gęsie żołądki podawane w Chlewiskach i piwo z browaru w Sulejowie. Polska to cała nałęczowska kotlinka z jej hotelami i ośrodkami odnowy biologicznej. I tego właśnie bronią polscy żołnierze. Nie jakichś wydumanych wartości. To najbardziej przeszkadza wrogom Polski i jej samozwańczym reformatorom, którzy chcą powrotu do wczesnych lat siedemdziesiątych, gdzie królował fundusz wczasów pracowniczych, a nędzne, udające luksus hotele, takie jak Izabela w Puławach, przeznaczone były dla partyjnych i wojskowych gangsterów. To wszystko, co opisałem na początku, należy się nam wszystkim. A jakby tego było mało możemy jeszcze w tym przebierać. Jak się komuś nie podoba pod Toruniem, może pojechać do Szydłowca. Jak mu się tam wyda za drogo, wyjedzie sobie do Sulejowa. I nic komu do tego.

Ja zaś dalej będę organizował konferencje dla wtajemniczonych w tych wszystkich miejscach, albowiem wiem, że to jedynie ma sens. I będę się jeszcze modlił za wszystkich żołnierzy strzegących naszej granicy.



tagi: polska  propaganda  wolność  jakość  granica  wrogowie 

gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 09:36
105     4899    30 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 09:56

Perspektywę popieram, a na konferencje się wybieram.

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 10:21

To wyjaśnia, czemu jeden z hotelarzy wyrywał się tak do zakwaterowania migrantów. Po prostu jego sieć reprezentuje standard lat '70.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Caine 15 listopada 2021 10:21
15 listopada 2021 10:25

Przyznam, że nie byłem w żadnym jego obiekcie, ale są one olbrzymie

zaloguj się by móc komentować


Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 10:29

Dzięki za duży "łyk" optymizmu!

Zgadzam się i popieram organizowanie konferencji!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 10:45

Bo to co normalne mamy przyjąć jako nienormalne i odwrotnie.

A przy okazji chodzi o to, by nie widzieć postępu, jaki się dokonał w ciągu minionych lat.

W Chlewiskach byłam na swojej pierwszej w życiu kolonii letniej. Po raz pierwszy wyjechałam z domu sama. To był rok 1962. Miałam 8 lat. Kolonia była ośrodku zamkniętym, ale którejś niedzieli zwiałam i poszłam do wsi. W rowie leżały pijane dzieci mniej więcej w moim wieku. Ubrane w stare, podarte za duże łachy, za duże buty.  Widok tragiczny, taki to był dla mnie szok,  że obraz ten mam wciąż w oczach. Dziś taka sytuacja jest tam nie do wyobrażenia. Ale jutro, jeśli ulegniemy serwowanej nam propagandzie, kto wie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 15 listopada 2021 10:45
15 listopada 2021 10:50

No właśnie. Chlewiska są dalej wioską, ale jest ten pałac, wcale nie wyszukany przecież. Są obok najwyższe wzniesienia w województwie Mazowieckim, wyższe niż Bukowa Góra na Roztoczu. Jest kościół św. Stanisława. Sam pałac świetnie zrobiony, ale drogi. Mimo to mnóstwo ludzi tam jeździ. 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 11:01

własnośc jest immanentnie związana z wolnością; cóż po 'wolności' (od i do czego?)  bez własności? wartości niematerialne to także własność;

"Tylko bowiem spatologizowani do cna ludzie potrafią tak pięknie mówić o wartościach, że człowiek ma ochotę płakać, albo popaść w głębokie zamyślenie. Nie idą oni rzecz jasna drogą, którą wskazują innym, bo uważają, że to jest wybór przeznaczony dla frajerów, ale z zapałem o tym opowiadają." - i to jest pełny opis życia w RP a dotyczy wszelkich obszarów debat o: Konstytucji, prawie, sądach, podatkach, opozycji, ..... itd., itd.

zaloguj się by móc komentować

Antonim @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 11:04

obyśmy się mogli jak najdłużej nacieszyć tą gęsiną :)

niektórzy w Parlamencie Europejskim chcą podwyższyć podatki na mięso, a pewna Pani z Polski napisała niedawno że ludzie jędzący produkty odzwierzęce powinni płacić wyższą składkę zdrowotną.... 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Antonim 15 listopada 2021 11:04
15 listopada 2021 11:13

W razie co mamy psychiatrę na pokładzie

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 11:18

Valser po rodzinnej turze po Polsce, chyba jeszcze w niepandemicznych czasach, bardzo pozytywnie pisał o bazie noclegowej w naszych zamkach i pałacach.

Zdumiewają mnie te nowe(?) fundacje (to temat śledczy dla PP) i łatwość z jaką wpisują się w los biednych imigrantów, tu fundacja Granica ze wsparciem Maji Ostaszewskiej znajduje imigrantów (małżeństwo + jeden mężczyzna) przed chwilą pobitych i okradzionych przez naszych, a wczoraj kolejna fundacja Ocalenie znajduje wycieńczonych dwóch braci z Syrii. Gdyby tak dopuścić do strefy przygranicznej Amnesty International, PAH (Ochojska), Owsiaka, Helsińską Fundację Praw Człowieka to zapewne dostarczyliby wiele dowodów na bestialstwo naszych żołnierzy i miejscowej ludności, a wpuszczeni zagraniczni dziennikarze puszczaliby to zaraz w Reuterze lub CNN, czy innej BBC.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 15 listopada 2021 11:18
15 listopada 2021 11:20

Cały obóz koncentracyjny by tam znaleźli. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @qwerty 15 listopada 2021 11:01
15 listopada 2021 11:25

Ta od błyskawic, żyjąca w jednorodnym stadle, walczy o prawo do aborcji. Altruistka szarpana.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tadman 15 listopada 2021 11:18
15 listopada 2021 11:26

może "fundatorzy" wynajmują tych znajdków w ośrodkach dla uchodźców, których w Polsce bybajmniej nie brakuje (tak ośrodków jak i uchodźców)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Caine 15 listopada 2021 10:21
15 listopada 2021 11:29

Ależ to dość proste. Hiszpania płaci za wielogwiazdkowe hotele /na pięknych wyspach/, które "przyjmują" imigrantów. Po takich nalotach lekarzy i informatyków hotele spadają na łeb w rankingach i zasobach wnętrz. Z pewnością odszkodowanie i odbudowę funduje państwo hiszpańskie ergo: podatnik. Zatem ten pan, co to ma standard lat '70 liczy na znaczne podniesienie owego kosztem polskiego podatnika. No i obłożenie miejsc hotelowych w całym swoim kompleksie również na koszt podatnika. Przecież sam nie będzie tego towarzycha utrzymywał, durny nie jest...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 11:34

Moja zona, ktora byla wiecej niz w piecdziesieciu krajach na wszystkich kontynentach i ma Polske z czym porownac, na haslo "jedziemy na wakacje do Polski" po prostu przebiera nogami w euforii. Polski serwis hotelowy to swiatowy poziom w cenie troche wiekszej niz hostele dla mlodziezy i innych krajach.

W Polsce jest wszystko i to na takim poziomie, wykonane i podane z taka pomyslowoscia, pieczolowitoscia i smakiem, ze dla wielu poziom jest nieosiagalny, a jesli jest to po takich cenach, ze sie kreci w glowie...

Hotel Neptun w Lebie. Jak jestem na Pomorzu, to nie odpuszcze tego miejsca. Lubie tam wracac. SPA wprawdzie nie maja, no ale po co, jak do plazy z hotelu masz 10 metrow? Moze samo w sobie jest atrakcja, do wydm na rowerach jest niedaleko i najlepiej jechac w czerwcu lub we wrzesniu, kiedy jest poza sezonem. Plaza wtedy jest wlasciwie pusta, a kapiel rano przed sniadaniem ustawia nastroj na caly dzien lub dluzej. Takich miejsc, z wysmienita kuchnia, z dyskretna atmosfera luksusu na dodatek za niewielkie pieniadze (jesli to porownac do podobnych standardow na tzw. Zachodzie) - sa w Polsce nie dziesiatki, ale setki.

Za pokoj z widokiem na morze i balkonem trzeba troche doplacic, ale dla widoku do cygarka odpalonego wieczorem na balkonie warto.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @tadman 15 listopada 2021 11:18
15 listopada 2021 11:35

Oni mają zasięgi. Po Gdańsku od dawna jeżdżą autobusy miejskie, które z tyłu mają wielki napis: wolna Białoruś. A teraz: fundacja granica. Ale jeszcze bez foty Ostaszewskiej :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 listopada 2021 11:34
15 listopada 2021 11:40

W zimie bym pojechał. Zapomniałem jeszcze o Osmolicach. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 11:49

"Propagandowa patologia polega także na tym, by za pomocą ludzi nie potrafiących utrzymać rodziny, albo po prostu rozwodników promować życie rodzinne".

W punkt.

Ostatnio dostałem album mojego rodzinnego miasta z lat 60-tych,pierwsze wrażenie patrząc na zdjęcia to siermiężność, ludzie ubrani ,dosłownie w łachmany,zniszczone twarze...a o gęsinie 

to pomarzyć. 

Przed laty jak bywałem w Stanisławowie,spotkałem młodą kobietę ,ok 30-ki,wyglądała jak 60-letnia

babcia,a dłonie czarne spracowane.Do dzisiaj mam ten obraz w oczach. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Antonim 15 listopada 2021 11:04
15 listopada 2021 11:50

Też o tej gęsinie pomyślałem. Ona w jakiś sposób zwiera sporo zjawisk.

Fajne, klimatyczne hotele, dobre żarełko. Ja bym tego nie kojarzył z Polską. Ale z jakąś Francją przykładowo. Oni to mają od dawna. Ale nam też tego pozwolono zaznać. Tylko w jednym celu... By oczywiście nam to odebrać. Byśmy odczuciami nie różnili się od Francuzów. Prawda jest taka że cały świat dostał okazję by sobie posmakować. Nawet Chińczyki, które w espresowym tempie dostarczyły luksusów prawie miliardowi ludzi. Praktycznie każdy na świecie, jeśli zechciał dostał szansę polizać i powąchać.

Podczas kiedy Morawiecki wyraził się jasno że nasza przyszłość ma wyglądać zupełnie inaczej.

Weźmy tego Covida. Gdzie został zadany pierwszy cios? Dokładnie tam! W gęsinę i hotele! Nastał czas że nie można było tego smakować. Uczestniczyć. I tak naprawdę wszystko wskazuje  na to że kierunek ten będzie kontynuowany. Na zachodzie restrykcje jakoś nie stają się lżejsze a u nas... U nas mogli obrać inną metodę.

Ale mi że opisane przyjemności nie wydają sięjakieś szczególnie polskie. I ich obrona nie kojarzy mi się z obroną  Polski. Ale z obroną stylu życia, współczesnej cywilizacji raczej.

Siły zaangażowane w przekształcanie obecnego ładu są najwyższego rzędu. Nie jakieś smętne kraiki im w głowie. Nie ma co się łudzić że rząd polski znaczy cokolwiek w tej układance. Napisałem masę tekstu o mierności tego rządu. Ale prawda jest i tak bardziej brutalna. A mi tak naprawdę chodzi tylko o to że ostanią rzeczą na jakiej możemy polegać w walce przetrwanie starego jest nasz rząd. Realizujący tą samą politykę co inne rządy. Więc jeśli ktoś nie chce utracić tych wszystkich rzeczy, które go obecnie cieszą musi zacząć szukać innych rozwiązań. Oraz przygotować się na to że to właśnie rząd będzie, już jest tym z którym przyjdzie mu walczyć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu 15 listopada 2021 11:50
15 listopada 2021 11:55

Naprawdę? Morawiecki jest teraz pańskim problemem? Miałem nie eskalować, ale nie mogę. Nie potrafi pan napisać jednego sensownego komentarza, bez lansowania się na swoich obsesjach. Wywalę pana stąd, albowiem zmieniam całkowicie politykę. Będzie pan miał okazję pokomentować na innych portalach, wśród ludzi lepiej uświadomionych niż my tutaj. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 15 listopada 2021 11:49
15 listopada 2021 11:57

A było to tak niedawno przecież. Ludzie już o tym zapomnieli. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 15 listopada 2021 11:18
15 listopada 2021 12:00

Właśnie złapali dwóch dziennikarzy z francuskiego oddziału Russia Today w odległości 100 m od granicy bez stosownego pozwolenia.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 15 listopada 2021 11:40
15 listopada 2021 12:13

Zrobilem tuz przed kowidoza rajd po Dolnym Slasku. Kazdy nocleg w zamku lub w palacu. Kliczkow i splyw kajakiem po Kwisie.

W dwoch zamkach bylismy kompletnie sami. Obsluga po godzinie osiemnastej idzie do domu i zostawia klucze gosciom. Grill i cygarko na dziedzincu zamku w Grodzcu, zapadajacy czerwcowy zmierzch... kazdemu polecam to doswiadczenie.

Jak o tym opowiadam tutaj szwajcarskim znajomym, pokazuje zdjecia, to ta przygoda bije na kilka dlugosci lokalne szwajcarskie luksusy. Takiego czegos tutaj nie dostaniesz.

Na Dolnym Slasku mimo wszystko przetrwalo 120 zamkow i palacow. Sporo z nich jest odrestaurowanych, zamienionych na hotele. Klimaty sa rozne, standard rowniez. Ale kazdy sie stara, bo kazdy chce zatrzymac klienta.

2020 i 2021 to dla mojego podrozowania sa lata stracone, niestety. Czekam az szajba z wirusem minie. Na szczescie nic nie trwa wiecznie.

Najlepsze jest to, ze w kowidozie mozna bylo ogladac roznych polskich celebrytow jak wrzucali swoje zdjecia z Zanzibaru. Jak tam jest cudownie. Nie jest. Nikt z nich nie napisze, ze "pieciogwiazdowym" hotelu (w tym trzy gwiazdki zobaczysz jak sie mlotkiem walniesz w glowe), czekasz na kawe instant pol godziny, ktora przyniosa ci zimna i zaplacisz za nia osiem dolcow. Takich atrakcji w Polsce juz wlasciwie nie ma. Mnie w kazdym razie nic takiego nie spotyka.

No i w bonusie na Zanzibarze masz atrakcje - smarowanie sie jakims chemicznym goovnem, zeby odstraszyc komary. 80% populacji Zanzibaru jest chora na malarie i zyje po prostu krocej. Dej pan spokoj z tymi Zanzibarami.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 12:13

Najlepszą wizytówką Polski są vlogi cudzoziemców. Nie tylko zza wschodniej granicy. Tyle entuzjazmu i zachwytu nad tym, co to Polska właśnie próżno szukać nawet w rządowych przekaziorach. Tu taki skromny przykład (dla młodszych są polskie napisy), nawet z, niewymienionym z nazwiska, Estreicherm w tle:

https://www.youtube.com/watch?v=hTlCnzpf5Ts&ab_channel=%D0%9B%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%92%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0

I zachwyt nad polskim szacunkiem dla zmarłych i uroczystością Wszystkich Świetych: https://www.youtube.com/watch?v=XSjLlNf6o1g&ab_channel=%D0%9B%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%92%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0

Polecam wszystkim zagubionym, wątpiącym i wstydzącym się polskości. Dla tych, co się rusyfikować językowo nie chcą jest RomanFanPolszy, a nawet IrańczykWPolsce, który zmusza do mówienia po polsku nawet angielskojęzycznych.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @smieciu 15 listopada 2021 11:50
15 listopada 2021 12:22

O matko Jedyna panie smieciu.Widocznie siedzi pan w jednym miejcu ,a prównuje rarytasy francuskie do polskich.Są tak przecudne zakątki ,hoteliki,z wyposażeniem w atrakcje dla dzieci z fantastycznym jadłem,podawane w takich ilościach,że oczy są w stanie tylko jeść.. Takie cuda przetrwają jednak klęskę polityki,pewnie poszarpane zostały wielkie hoteliska w modnych kurortach,ale i one "se"poradzą...

Jak sobie przypomnę te karaluchy w kuchniach przy-hotelowych w latach poprzednich...brr... Żałuję ,że nie mogę podróżować teraz...Słucham tylko relacji młodych,korzystających z tego komfortu,oglądam nagrania,gdzie dzieci pluskają się w ciepłej zdrowej wodzie,gdzie mają do wyboru kaszki,owocki,soczki,a rodzice komfort ,że nie dostaną roztroju żołądka... Już nie wspomnę o cudnych polskich widokach,bo komentarz urósłby do potężnych rozmiarów.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 15 listopada 2021 11:40
15 listopada 2021 12:24

To się po prostu IRP odbudowywuje bo zdecydowana większość to są stare zamki lub miejsca gdzie kiedyś coś było. Tu zobacz kilka mniej znanych miejscowości.

https://ladybusiness.pl/zamki-i-dwory-w-polsce-dzieki-ktorym-zapomnisz-o-wakacjach-za-granica/

Albo to zobacz, Sójki pod Kutnem to jest taka wioseczka, że jak nie wiesz to jadąc samochodem ją mijasz niezauważenie. Tam jak praktycznie w każdej takiej mieścinie były resztki dworku, ktoś to kupił i wyremontował. To nie jest oczywiście klasa tych dużych no ale Sójki to nie Sandomierz ;)

http://hoteldworsojki.pl/

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @jolanta-gancarz 15 listopada 2021 12:13
15 listopada 2021 12:34

Prywatna firma ustami Amerykanina polskiego pochodzenia reklamuje Polskę tak, że Gliński ze swoimi urzędnikami powinien schować się w mysią dziurę.

https://www.youtube.com/watch?v=3z1jTj6jXiI

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 15 listopada 2021 12:24
15 listopada 2021 12:38

Sójki niezłe, takie same jak Osmolice, może nawet lepsze. Nad Kombornią pomyślę, w sensie konferencji

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 15 listopada 2021 12:13
15 listopada 2021 12:40

Jest naprawdę nieźle. Nie mogę słuchać malkontentów....

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 12:43

Zobaczcie, co pan ekspert radzi - członek Rady Naukowej Ośrodka Badań nad Migracjami UW.

https://twitter.com/MaciekDuszczyk/status/1459040737601990659

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 12:46

Ja jako skromny obywatel Polski jedno marzenie mam,  by zmienić to co Pan wielokrotnie opisywał - prawo o odbudowie zabytków, zamków, pałaców z ruin. I aby na dzien dobry kompletnie odbudować zamek Krzyżtopór jak super- wizytówkę Naszego Kraju. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 15 listopada 2021 12:43
15 listopada 2021 12:47

Maciek Duszczyk? Pan ma ze 60 lat z wyglądu i Maciek? Może Maciek Boguś Duszczyk? Tak by było jeszcze lepiej. Po co Polska ma cokolwiek organizować. Migranci są na Białorusi

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 12:47

W lecie byłem na kolacji z Włochem, bardzo wybrednym. Włosi lubią dobrze  zjeść i nie wahają się ocenić jakości kolacji i podanego wina.... Był zaskoczony i zachwycony smakiem potraw i miejscem. Szczególnie ...serami. Wino podano rzecz jasna włoskie.

To restauracja w Promnicach w zameczku myśliwskim księcia pszczyńskiego. Restauracja jest prywatna a obiekt teraz państwowy ( mam nadzieję że państwowy właściciel nie obniży jakości ). Jak widać poniżej obiekt jest znany nawet w pałacu prezydenckim...

Polska to bardzo łakomy kąsek szczególnie teraz - góry, lasy, jeziora, morze ...

zaloguj się by móc komentować


Strikt @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 12:54

Ja polecam hotel Młyn Jacka w Jaroszowicach koło Wadowic. Świetne miejsce z bardzo dobrym jedzeniem.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 15 listopada 2021 12:47
15 listopada 2021 12:59

No właśnie, dlaczego hub ma być po stronie Polski?

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @ewa-rembikowska 15 listopada 2021 12:43
15 listopada 2021 13:04

Jak to dobrze, że póki co może tylko radzić.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @jolanta-gancarz 15 listopada 2021 13:04
15 listopada 2021 13:16

Na TT i nikt go nie słucha, poza GW.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 13:24

Jeszcze jeden obiekt ( nie biorąc pod uwagę konotacji politycznych właściciela - senatora Laseckiego, który odbudował zamek Bobolice po sprzedaży sieci handlowej Plus dla Jeronimo Martins czyli teraz Biedronka ). Zamek został odbudowany z ruin i tak teraz wygląda...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 15 listopada 2021 13:24
15 listopada 2021 13:27

Sala konferencyjna w hotelu jest słaba

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 13:31

"Realizacja tych wyższych celów polega na tym, by przebierać się w śmieszne łachy, imitujące mundur lub inne jakieś malownicze odzienie i naśladować głosem i mimiką kogoś kim się w istocie nie jest."

Tysiące osób na Marszu Niepodległości [GALERIA] - GazetaPrawna.pl

Aż się rażniej człowiekowi na duszy robi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 15 listopada 2021 13:31
15 listopada 2021 13:32

Nie o nich akurat myślałem :-)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 15 listopada 2021 13:27
15 listopada 2021 13:40

Nie byłem tam - zwiedzałem jedynie zamek - odbudowa takiego obiektu musiała kosztować majątek albo kilka majątków. Co do Promnic to faktycznie restauracja jest bezkonkurencyjna - mam nadzieję że samorząd nie zmieni rzeczywiście profesjonalnego personelu ale wiadomo jak to u nas może byc różnie.  

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 13:43

To jeszcze jeden łącznik z RON, czyli... głodny Amerykanin patrzy na kotlet:

https://www.youtube.com/watch?v=0YpBR-ebOEM&ab_channel=FromLAtoKRAKOW

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 15 listopada 2021 13:31
15 listopada 2021 13:45

Ale odróżniajmy grupy rekonstrukcyjne od zwykłych prowokatorów. Pana Wojtka O. i kamratów zwinęła policja, zobaczymy z jakim skutkiem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 15 listopada 2021 13:45
15 listopada 2021 13:50

"Pana Wojtka O. i kamratów zwinęła policja, zobaczymy z jakim skutkiem."

Czy chodzi o Wojciecha Orlińskiego?

zaloguj się by móc komentować


klon @onyx 15 listopada 2021 13:45
15 listopada 2021 13:52

Skutki mogą być.... rozwojówe :) 

Skutki kaliskie

zaloguj się by móc komentować

klon @onyx 15 listopada 2021 13:45
15 listopada 2021 13:53

Skutki mogą być.... rozwojówe :) 

Skutki kaliskie

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 13:57

No to jak już jesteśmy przy obiektach...

Beskidzki Raj

i sala konferencyjna

https://www.beskidzkiraj.com/hotel/galeria?galleryid=167937

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 15 listopada 2021 13:52
15 listopada 2021 13:58

I żeberkach. Oraz zupie "for one persone";-))

Oby tylko to ogarnięcie naszych miłomściwych nie spaliło na panewce...

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @peter15k 15 listopada 2021 13:24
15 listopada 2021 15:06

Byłem w tamtych okolicach w 2015 r. wędrować z całą rodziną... szlakiem orlich gniazd. Dzieciom , które urodziły się za granicą pokazać piękno i historię widoczną na każdym kroku. Jeśli chodzi o bazę noclegową to była raczej słaba. Sam szlak przemierzaliśmy pieszo w większości zupełnie sami, ba miało się wrażenie , że nie był uczęszczany od dawna. 

Młodsza córka od tego momentu  pokochała wędrowanie..

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 15:15

Zgadzam się. Mamy niezwykłe miejsca, można wymieniać i wymieniać. Mamy jeszcze nie do końca przemysłowe jedzenie, jesteśmy jednymi z najbardziej przedsiębiorczych ludzi na świecie. I wciąż kościoły nie są puste. Tak jak i Valserowi mieszkanie poza Polską jeszcze wyraźniej uzmysłowiło czym jest polskość i do niej przywiązanie.

Gdyby Niemcy czy Francuzi mieli takie podejście państwa do przedsiębiorców jak u nas większość by wyjechała, albo była na państwowym. A my się nie poddajemy mimo przeciwności. Mimo przeciwności wciąż sporo Polaków nie zaprzedała się całkowicie mamonie i potrafi wspierać innych nie patrząc wyłącznie na swoją wygodę. Mimo nagonki sporo Polaków opiera sie "postępowi".

To jest nasza wartość, bo jeszcze korzeni i tradycji nie wyrwano, nie wyrugowano pięknych życiorysów, których mieliśmy na takie pęczki, że z dumy powinniśmy pękać. Jesteśmy wyjątkowi. Nie bez powodu Matka Boska nas wybrała.

Powinniśmy to sami widzieć. To są fakty, nawet gdyby postępowa propaganda polskojęzycznych „europejczyków” wychowana na wartościach gw nas zalewała i wysyłała co chwilę zdjęcie „narodowca” sikającego w przejściu podziemnym przed marszem niepodległości.

Ale rzeczywiście poczucie wartości narodowej, sedna polskości i tej krainy zostało przez te dekady nieźle nadszarpnięte. Być może dlatego tak lubimy jak ktoś w końcu nas pochwali. A przecież powinniśmy to wiedzieć sami. Oczywiście, jeśli nam jako społeczności się dobrze żyje i możemy z tego dobrego życia korzystać, bez posiłkowania się porówaniami, że gdzieś jest lepiej lub gorzej, zarobki są wyższe a ceny niższe.

Jeśli większości/dużej części Polaków nie będzie stać na w miarę regularne korzystanie z tych dobroci, restauracji, hoteli (bez pomocy bonów turystycznych dla niektórych), a będą w supermarkecie kupować najtańszą wędlinę z duńskich świń, to nic tu po korzystających z chwili, zachwalających Amerykanach czy Ukraińcach. Oni będą ją zachwalać, ale dla kogoś innego.

Tak przy okazji łyżka dziegciu w te filmiki kręcone przez naszych sąsiadów :) Jakoś szczególnie się nimi nie ekscytuję. Ci Ukraińcy, Rosjanie to są bez wątpienia przesympatyczne osoby, fajnie się to ogląda i tyle. Chyba spora część z nich się z tej yt-bowej pracy po prostu utrzymuje. Świetnie wyczuli, ze jest na to popyt. Stąd ich działalność dość skutecznie wspierana jest na patronite. To nie zarzut oczywiście. Taka praca nie hańbi i lepiej obejrzeć coś takiego niż Rosiaka. I jeśli jest jakaś grupa Polaków, która uwierzyła, że jesteśmy ble, to dla nich oni robią dobrą robotę. Myślę, że gdyby w jukeju czy innych krajach dokąd emigrowali Polacy był popyt na podkręcenie wartości narodowej Polacy byliby mistrzami w takich filmikach. Ale tam tego raczej nie potrzebują.

Oglądam to jednak z przymróżeniem oka, bo widzę również niespójność przekazu niektórych (np. Irina, która stwierdza, ze za 3 tysiace można w Warszawie się utrzymać tak, że wystarcza wszystkiego po dziurki w nosie, a z drugiej strony chce już kupować mieszkanie i dom, chyba nie za te 3 tys. miesięcznie :)), czy to na jakich stypendiach/programach (np. Kirklandzie) jest część z tych kręcących dzieciaków. Więc jeśli zostaną w Polsce to nie sądzę, ze wspierać będą polskość, a raczej europejskie wartości w Polsce, co jak zwykle zobaczymy podczas wyborów i wyników z diaspor.  A i już zaczynają być wygodni dla takiej GW, która używa ich, by pokazać jak oni się zachwycają a my się nie, tylko narzekamy…odwiecznie…No bo przecież polityką miasta Warszawy i jej prezydentem można się zachwycać. Jej infrastrukturą również. A co dopiero emigrant z Afganistanu by powiedział :) Dlatego nie sądzę, że taka gw, albo tvn zrobią dodatek Polska da się lubić ;) Bo czy marsz albo polską tradycję związaną z KK można lubić?  To również walka z polskością – wytrącanie narzędzia realnej oceny rzeczywistości.  

Dlatego to przede wszystkim my powinniśmy wiedzieć czy dobrze w niej żyć i możemy w niej dalej żyć a nie wegetować.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 15 listopada 2021 13:50
15 listopada 2021 15:40

A czemu by miało o niego chodzić? On tam wygłaszał jakieś kwestie ze sceny?

zaloguj się by móc komentować

onyx @klon 15 listopada 2021 13:53
15 listopada 2021 15:46

Widziałem ale nie sądzę żeby to poszło w tą stronę. Może znów jak zwykle rozejdzie się po kościach. Ktoś ich pilnuje skoro organizują coraz większe zloty zarabiając na tym sporo pieniędzy. Taką sobie wystrugali niszę ewntową jadąc po najniższych instynktach.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz 15 listopada 2021 12:13
15 listopada 2021 15:49

A kto na tych filmikach dodał polskie napisy?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 15 listopada 2021 12:22
15 listopada 2021 15:52

smieciu nie ma nic konkretnego do zaproponowania, jedynie tylko, że należy wprowadzić jak najszybciej  anarchię. Ale nie chce ujawnić jak i którędy, czyli chyba chowa to w tajemnicy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 15 listopada 2021 11:01
15 listopada 2021 16:19

Dokladnie  tak...

...  tylko  SPATOLOGIZOWANI  LUDZIE  tak  pieknie  "potrafio"  mowic...  i  pisac  o  wartosciach  !!!   Stety,  ale  PRAWIE  cala  "nasza  wadzunia"  i  merdialnia  jest  spatologizowana  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ainolatak 15 listopada 2021 15:15
15 listopada 2021 16:21

Dzięki -tak pięknie to pani napisała,że poniosłam dalej te słowa.

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @stanislaw-orda 15 listopada 2021 15:52
15 listopada 2021 16:25

No cóż panie Stanisławie -wszyscy kombinują jak w tej piosence i nie dziwota:

Tak bardzo bardzo kochom ją
Że w nocy kiedy wszyscy śpią
Jo nie śpię kombinując jak być z nią

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @KOSSOBOR 15 listopada 2021 11:29
15 listopada 2021 16:32

To nie Hiszpania płaci, ale UE. I to cała tajemnica dlaczego Niemcy masowo przyjmowali imigrantów.
Za kazdym szło ( i nadal idzie) dofinansowanie z budżetu UE. Gdy Brytole zorientowali się,  że dorzucają się do takiego "interesu" Niemców, natychmiast zabrali manatki z tego kołchozu.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ainolatak 15 listopada 2021 15:15
15 listopada 2021 16:34

WE Francji jest chyba gorzej, 50 proc,. podatek dla najbogatszych. A co do filmików to ja je lubię, sądzę, że oni zostaną i się zadomowią

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @peter15k 15 listopada 2021 13:57
15 listopada 2021 16:35

Już napisałem, góry za drogie

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 15 listopada 2021 15:52
15 listopada 2021 16:42

Nie.

Ja mam i ciąglę piszę. A Pan? Napisał pan kiedykolwiek tutaj choć jedno słowo co ma Pan do zaproponowania? Czy potrafi Pan coś więcej poza nieustannym, dziecinnym i idiotycznym dopieprzaniem się?

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 listopada 2021 12:43
15 listopada 2021 16:49

BARAN  nad  barany...  i  tyle  !!!

No  i  jeszcze  to  ZEROWISKO  powinno  byc  ZLIKWIDOWANE...  PATOLOGIA  I  TWORKI,  nic  wiecej  !!!

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @ainolatak 15 listopada 2021 15:15
15 listopada 2021 17:17

Masz dużo racji, Katalonio (mam wrażenie, że również do mnie ten komentarz kierujesz), zwłaszcza w ostrożnym spojrzeniu na wielu z tych wschodnich entuzjastów, z Romanem Fanem Polszy na czele. Zarabia kasę na Patronite, podkreśla swoją areligijność i młodzieżowy luz, ale jednocześnie zwraca uwagę na takie plusy Polski, do których sami już tak przywykliśmy, że ich nie dostrzegamy  (Polska - toaletowy raj - copy by ojciec Romana). Wielu ma kasę, bo pozakładali tu swoje firmy, sprzedali jakieś mieszkania w dużych miastach Rosji, czy Ukrainy, pracują uczciwie i dostrzegają to , co podkreślała Lera w filmiku o Krzeszowicach: Polska to kraj dla zwykłych ludzi! Czysto, piękne domy, kościoły, szkoły, przedszkola, obiekty sportowe, pełno świetnie zaopatrzonych sklepów, wyborne jedzenie nawet w prowincjonalnych knajpach, dobra komunikacja publiczna (rozkłady jazdy na przystankach!) i przede wszystkim ta historia i tradycja, które zobowiązują współczesnych Polaków do troski o bliższe i dalsze otoczenie. Faktem jest, że często odbywa się to wbrew władzuchnie naszej miłomściwej, tak lokalnej, jak centralnej, ale jak widać nadal aktualne jest stare przysłowie: nie rządem Polska stoi, ale siłą swoich obywateli. Którym pozostaje pilnować, by w zmiennych okolicznościach przyrody, nie wszystko władza zmarnowała. Co się ciągle, z Bożą pomocą udaje.

Stąd taka siła przyciągania Polski, mimo dziesięcioleci starań gw i innych tvn-ów, nie mówiąc o żałosnych celebrytach. To też jest jakieś nawiązanie do RON, która też wielu cudzoziemców przyciągała i oswajała. Tylko panowie szlachta kompleksów wtedy nie mieli... Oczywiście trzeba brać pod uwagę drugie życie niektórych przybyszów, bardziej jako agentów wpływu i uśpionych dywersantów, niż tradycyjnych szpionów, ale większość to ludzie, którzy stosują zasadę: tam ojczyzna, gdzie dobrze. Ważne, żeby zapuszczając korzenie, czerpali te najlepsze, prawdziwie żywotne soki z naszej ziemi i tradycji. Niektórzy zresztą do ziemi przodków po prostu wracają, choć plusy życia jeszcze po rosyjsku wyrażają: https://www.youtube.com/watch?v=ppDnHiHWR7w&ab_channel=%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2

https://www.youtube.com/watch?v=Aiz8BWyXja0&ab_channel=%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @stanislaw-orda 15 listopada 2021 15:49
15 listopada 2021 17:23

Chyba sama Lera, bo w którymś filmiku zapowiadała, że to zrobi. Ona rozumie po polsku, więc spokojnie mogła dołożyć napisy. Ja ich nie włączam, bo mi tylko przeszkadzają w odbiorze.

zaloguj się by móc komentować


onyx @stanislaw-orda 15 listopada 2021 15:52
15 listopada 2021 17:30

Anarchia wchodzi od środka a wychodzi bokiem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 15 listopada 2021 16:42
15 listopada 2021 17:55

ja nie mam niczego do zaproponowania, ale za to lubię dopieprzać się dziecinnie i idiotycznie.
Natomiast co do tego, że nieustannie, to stanowczo oponuję.

zaloguj się by móc komentować


Paris @ainolatak 15 listopada 2021 15:15
15 listopada 2021 17:59

Trzeba...

...  przyzwyczajac  sie  do  WEGETACJI  !!!

Otoz  to,  to  MY  powinnismy  wiedziec,...  a  "my"  gdyby  moglo  -  to  z  pol  narodu  -  wykurzylo  by  w  swiat...  i  nie  mialby  kto  jeszcze  przyslowiowego  swiatla  zgasic  !!!

Zreszta  "mamy"  juz  wielowiekowa  "tradycje"  w  spier****niu  z  Ojczyzny,  chocby  ostatnia  przez  ZALESZCZYKI,...  bo  ryba  psuje  sie  od  glowy  !!!

Mnie  te  filmiki  nie  ciesza  i  staram  sie  ich  nie  ogladac,...  nie  potrzebuje  obcych  "zachwytow"  aby  wiedziec  KIM  JESTEM,  CO  MAM  ROBIC  i  W  KIM/CZYM  POKLADAC  NADZIEJE  !!!

A  na  te  "lzawe  filmiki"  to  moze  nawet  DOTUJEMY. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 15 listopada 2021 17:59
15 listopada 2021 18:31

To pawda, że mamy i taką tradycję, ale nie wśród mas (mam nadzieje, ze jeszcze nie).

Mamy tradycję również tych co zostali i wielkich Polaków :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 15 listopada 2021 18:31
15 listopada 2021 18:41

Coz,...

...  z  moich  obserwacji  i  rozmow  wynika  mi,  ze  ta  "tradycja"  ma  duuuze  powodzenie  wsrod  tzw.  prostego  ludu,  w  duzej  mierze  mlodego  ludu.  Czemu  sie  nie  dziwie,  dopiero  bolesne  doswiadczenie  przekonuje.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski 15 listopada 2021 12:40
15 listopada 2021 18:45

"Jest naprawdę nieźle. Nie mogę słuchać malkontentów...."

To proszę.

https://www.youtube.com/watch?v=39PicU-gms4

Nasłażajties. ;-) 

Bez politycznych podtekstów. Nawiasem, zrobil też materiał o obecnej sytuacji na granicy, jest na jego kanale, myślę, warto rzucić okiem.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @smieciu 15 listopada 2021 16:42
15 listopada 2021 18:46

Proszę Pana kim Pan jest z zawodu? Czy skończył Pan 40 lat? Bardzo chciałbym dowiedzieć się o Panu więcej, jako, że kontrasty w Pańskich wypowiedziach są zaskakujące.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @jolanta-gancarz 15 listopada 2021 17:17
15 listopada 2021 19:13

Ten kraj dla zwykłych ludzi to zazwyczaj jest z pozycji "dopiero co przyjechałem i porównuję do mojego dawnego życia/miejsca" :) Albo jestem na wakacjach, zarabiam więcej w swoim kraju więc tutaj stać mni ekosztowania tego z najwyższej półki. Zazwyczaj trochę obraz się zmienia jak przychodzi już konkret - płacenie podatków (bez ulg studencko dotacyjnych), tudzież realne rozliczanie się przedsiebiorcy, zaczynanie tu od zera, bez wsparcia sprzedanego mieszkania w Rosji. Ale traktuję to ok. Po prostu odnoszę się do tego z innej pozycji - jak wygląda sytuacja tych co płacą (płacą, a nie kombinują lub korzystają z jakis preferencji i zwolnień) podatki, jak wyglądają możliwości ich dzieci (zakup mieszkania choćby, bez zakładania totalnej pętli kredytowej), jak wyglądał koszt jakiejś drogi - oczywiście ona cieszy, ale też trzeba wiedzieć jakie ta inwestycja koszty wygenerowała ze wspólnej kasy. Przecież z Kulczykówki też się cieszymy ;) 

Ja te filmiki po prostu uznaję za mało znaczące w kontekscie kształtowania naszej radości czy dumy, czy nawet przyszłości ekonomicznej, bo tak jak mówię, jest na to dowartościowanie popyt i usługa jest sympatycznie dostarczana. Jest miło tego słuchać, ale mam bardzo ostrożnościowe podejście, bo nie wiem jak to będzie jak nagle za lepsze pieniądze ktoś części z nich zaproponuje coś innego. I nie będę ich winić, bo niby za co jeśli nie mają tu korzeni i więzi. Jest tylko jedna widoczna - ekonomiczna, a to za mało. Nie zastąpi to również własnej propagandy historycznej i narodowej, której w zasadzie nie ma i jasnych warunków asymilacji innych nacji. To prawda to przyciągało do Polski jej otwartość, ale bez warunków nie tworzy sie asymilacji i zadomowienia, poczucia grania do jednej bramki. Wyniki wyborów w miejscowościach o przewadze mniejszości nie wskazują, ze gramy do bramki Polskość a Europejskość....a napewno już nie katolicyzm. Bez tych warunków nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak będą wyglądały np. rozmowy w radzie szkolnej/miasta, gdzie jest dużo ukraińskich rodziców by szkole nadać np. imię Zygmunta Jana Rumela i uczyć dzieci, że został zamordowany...no właśnie gdzie i przez kogo.

Tak jak mówię to jest ciekawy obszar do obserwacji, a wniosków ze wcześniejszych nasadzeń w RON i później możemy już dużo wyciagnąć. Jeszcze jak przeglądałam te filmiki u kogoś była zaproszona para, już małżeństwo. Ona wyznania prawosławnego on katolik. W domu rzecz jasna mają teraz prawosławie. I tu przypominało mi się słowa ks. Tokarczuka i jego przestroga przed wchodzeniem Polaków w małżeństwa prawosławne - widział jaki ubytek wśród katolików to robi. Ktoś powie, że od czapy piszę. Jednak dom jest "od kobiety" prawie zawsze i nie musi to być prawosławie, mogą być jej tradycje, jej dążenia, antyreligijność, postępowość. To może być również wśród Polek, ale tutaj byc może dziadkowie/rodzice jeszcze kiedyś wymuszą refleksję nad korzeniami, cmentarz.  

I biorąc pod uwagę tą kompleksowość i niełatwość nie odnoszę się do tego z hurra entuzjazmem.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 15 listopada 2021 19:13
15 listopada 2021 19:16

Oczywiście ks. Tokarzewskiego :)

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @ainolatak 15 listopada 2021 19:13
15 listopada 2021 19:39

Nie mogę się z Panią zgodzić. Wiara idzie od ojca. Jeśli ojciec jest katolikiem rodzina będzie katolicka. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Szczodrocha33 15 listopada 2021 13:50
15 listopada 2021 19:41

Chodzi o Wojciecha Olszańskiego, aktora przebierańca, który robił sobie ciągle filmy przebrany za jakiegoś niby-kawalerzystę. Występiuje pod pseudonimem Aleksander Jabłonowski. Jego córka była obsadzona w głównej roli najdroższego filmu rosyjskiego ostatnich lat - "Matylda" (o  Matyldzie Krzesińskiej i carze Mikołaju II). To absolwent Wyższej Szkoły Aktorskiej w Krakowie, były mąż Agnieszki Fatygi.

To klasyczny prowokator, podobnie jak ustawka w Kaliszu była klasyczną prowokacją. Jego zadaniem jest skompromitowanie narodowców. I generalnie Polaków.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 19:42

To nie ten przypadek w takim razie, bo jest prawosławna. Ks. Tokarzewski również bez sensu przestrzegał ;)

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @pink-panther 15 listopada 2021 19:41
15 listopada 2021 20:02

czy wydaje się Pani, że uda się go wykończyć teraz jego własną bronią?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 20:07

Bardzo dużo plusów. Polscy żołnierze , Straż Graniczna i POlicja Państwowa bronią tego, żeby w Polsce zachowane było takie elementarne bezpieczeństwo , jakiego w Skandynawii i Niemczech już nie ma. I nie będzie. W Niemczech od kilku lat rosną statystyki gwałtów zbiorowych (ok. 750 rocznie), co stało się już powodem dla debaty parlamentarnej. Ale to już niczego nie zmieni.

Ludzie z Zachodu otwarcie przyznają, że dla nich luksusem jest to, że nie ma na polskich ulicach "arabskich suków".Albo mniej otwarcie.

Ale rzeczywiście, bronią także tego , czego zazdroszczą nam dzisiaj cudzoziemcy, a co jest "luksusem dla każdego": czystych ulic, elementarnej kultury w sklepach, domków w stylu dworkowym, których nie trzeba otaczać murem o wysokości 4 metrów (jak w krajach dawnego ZSRR), ogarniętego transportu publicznego i prywatnego (busy). Bronią też "luksusu wypoczynkowego" czyli kawiarni ogródkowych, zadbanych miejscowości wypoczynkowych, hoteli z czystymi toaletami.
Inną wielką atrakcją są zamki i pałace, których ani ci z Zachodu, ani ci ze Wschodu - nie podejrzewali (że istnieją) w Polsce. A wokół zamków i pałaców  czystych i bardzo tanich restauracji i hoteli.

Ostatnią ale nie mniej ważną atrakcją dla ludzi z Zachodu i Wschodu jest polska przyroda , wielce różnorodna i dobrze wyeksponowana w systemie tras turystycznych stworzonych jeszcze w dawnych dobrych czasach PTTK i obozów wędrownych ZHP.Filmik ze spływu Krutynią jeden z cudzoziemców umieścił  między filmikiem o Wyspach Kanaryjskich i Wyspą Santorini.

Natomiast polscy emigranci przyjeżdżają i doznają silnego ataku zachwytu różnymi drobiazgami, na które my nie zwracamy uwagi. Zamki w Polsce dorobiły się osobnej grupy filmików. Pod jednym z nich pewien Włoch napisał: "Polska jest krajem, który nigdy nie przestaje mnie zaskakiwać".Bo o tych zamkach w Polsce (zwłaszcza z czasów piastowskich) nie miał pojęcia.

Niewiele zostało nam  po wojnach i komunizmie a i tego trzeba teraz bronić ostro, bo przyszłość tego minimalnego luksusu jest zagrożona. Oczywiście totalna opozycja i wspierające ją media "mętnego nurtu" zrobiły wszystko przez 30 lat, żeby nam Polskę i samych siebie obrzydzić. A te pałace, zamki i urządzone w nich centra konferencyjne pokazują, że jesteśmy kimś innym, niż oni chcieliby widzieć i pokazywać światu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jKPVDFoQ8uU

https://www.youtube.com/watch?v=uxQEKmVwtJI

https://www.youtube.com/watch?v=EggysQhiMFE

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @pink-panther 15 listopada 2021 20:07
15 listopada 2021 20:16

:)) Na pierwszym filmiku umieścil nawet moją ulubioną parę leśnych kochanków! Musiał być poza sezonem, bo w sezonie jak na autostradzie ;) Ale Krutynia jest przepiękna, wystarczy dzień ochłodzenia z upałów, a para wodna unosi się sprawiając wrażenie, ze to nie polska rzeka a tropikalna Amazonka :) 

Zgadza się ta ziemia to łakomy kąsek i dobrze, by był wciąż nasz :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @pink-panther 15 listopada 2021 20:07
15 listopada 2021 20:16

:)) Na pierwszym filmiku umieścil nawet moją ulubioną parę leśnych kochanków! Musiał być poza sezonem, bo w sezonie jak na autostradzie ;) Ale Krutynia jest przepiękna, wystarczy dzień ochłodzenia z upałów, a para wodna unosi się sprawiając wrażenie, ze to nie polska rzeka a tropikalna Amazonka :) 

Zgadza się ta ziemia to łakomy kąsek i dobrze, by był wciąż nasz :)

zaloguj się by móc komentować

Alrus @K-Bedryczko 15 listopada 2021 19:39
15 listopada 2021 21:08

Kiedyś, gdy nie było USC, małżeństwa zawierano tylko religijne. Z reguły żona przechodziła wówczas na religię męża, sprawa przynależności religijnej dzieci stawała się oczywista. Jednak na naszych ziemiach wschodnich, ze względu na unitów, był dość powszechny zwyczaj, że córki były w jej wierze chowane, synowie w wierze ojca. 

Dziś młodzi mogą w ogole nie mieć ślubu religijnego, a nawet jak mają, w dobie "tolerancji i ekumenizmu" religię narzuca rodzic, któremu bardziej zależy. Najczęściej robią to kobiety, tym bardziej, że ich wpływ na dzieci, szczególnie małe, jest decydujący. Nie bez przyczyny Żydzi jako podstawę tozsamości wskazują matkę.

zaloguj się by móc komentować

Mathias92 @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 21:22

Polecam Sandomierz i okolice, zwłaszcza w lecie, wokół miasta mnóstwo sadow owocowych min. Moreli, brzoskwiń, jabłek, gruszek, rozwijające się winnice plus liczne wzgórza i pagórki. Do tego liczne zbytki od stylu romańskiego po gotyk, renesans i barok. Można poczuć się jak we Włoszech.
zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Alrus 15 listopada 2021 21:08
15 listopada 2021 21:37

To prawda, jedak mam wrażenie, że prawosławie jest raczej w upadku większym niz u nas katolicyzm. Tam w zasadzie to juz są tylko rytuały w wiekszości. Wszystko jest bardzo powierzchowne.Co do unitów nie ma wiedzy, ale to co Pan mówi wskazuje na dużą kulturę i wiedzę, że religia jedna a obrządki 2.  Zmoich obserwacji jeśli ojciech nie jest gorącym katolikiem, dzieci także nie są mimo wysiłków mamy. dodam to dotyczy moich obserwacji z ostatnich 15 lat.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ainolatak 15 listopada 2021 20:16
15 listopada 2021 21:44

Oczywiście, wszystkie najatrakcyjniejsze miejsca turystyczne w Polsce są już 'zadeptane" jak na przykład Krupówki czy Morskie Oko. Ale to wiemy my:)))

Którzy mieliśmy szczęście nawiedzać te miejsca, kiedy jeszcze były "samotnym pięknem". Marząc jednocześnie o życiu "jak w Paryżu".

PS. Kiedy przebywałam w Paryżu w roku 89/90 , już wtedy w niektórych dzielnicach w rejonie Sacre Coeur (zwłaszcza wzdłuż linii metra przebiegającej w pobliżu) roznosiły się zapachy z północnej Afryki, ulice były zaśmiecone a domy przeludnione przekształcały się w slumsy. Na słynnym Montparnasse w wejściu do metra młody Arab próbował wyrwać mi torebkę (ale był na straconej pozycji:))). Reszta Paryża była nadal oazą dobrego życia: kawiarnie i restauracje otwarte na ulice, spacerujący turyści, grajkowie na stacjach metra. Teraz strefy "zgniotu cywilizacyjnego" znacznie się powiększyły, coś tam wysadzono, kogoś tam zastrzelono, komuś odcięto głowę bo wygadywał na tego ich proroka. W rejonie Calais jest strefa wojny permanentnej i nasi tirowcy nie chcą tamtędy jeździć, bo to grozi śmiercią lub kalectwem.  Całe kilometry zabudowy w stylu Bombaju i Kalkuty. Może Francja musi płacić taką cenę za kolonializm czyli "stare grzechy". Ale ma z czego. My nie mamy z czego i nie jesteśmy im nic winni. Czym uporczywie starają się nas szantażować przedstawiciele "elyty III RP", co to , jak wiadomo, są "moralnie wyżsi" od nas, ciemnego ludu.

Co do filmików cudzoziemców ze Wschodu, to ja mam trochę inne spojrzenie: te filmiki w języku rosyjskim są oglądane przez ludzi mieszkających nadal na terenie dawnego ZSRR , którym nie udało się wyjechać - oraz przez tamtejsze władze (służby). I te filmiki są bardzo groźnym oskarżeniem tamtejszej oligarchii władzy i pieniądza, która dorobiła się wielkiego bogactwa praktycznie wyłącznie na rabunku dobra publicznego czyli wspólnego. To budzi tam ogromne emocje i nie nastraja przyjaźnie do tamtejszej władzy, która ma tego świadomość.  Poziom życia przeciętnego Polaka, Rosjanina czy Ukraińca/Białorusina jest wynikiem zestawienia dwóch parametrów: wysokość płacy i wysokość cen podstawowych (żarcie, czynsze, transport, ubranie). Okazuje się, że praktycznie we wszystkich krajach nas otaczających ceny na żarcie i większość innych produktów życia codziennego są wyższe niż u nas. A płace w Rosji, Białorusi czy Ukrainie są znacznie niższe.
Więc kiedy jedna czy druga młoda pani czy pan z tamtych stron, którzy po różnych przemyśleniach zdecydowali się żyć w Polsce  wpuszcza do sieci taki filmik, to jest to z jednej strony pokaz jej lub jego sukcesu, żeby koledzy z klasy zazdrościli, a z drugiej strony jednak pokazanie jakiegoś żalu czy tęsknoty, żeby taki sam poziom życia zaistniał u nich. Oni często kiedy zaczynają zastanawiać się nad tym, dlaczego "w Polsce jest lepiej" zaczynają od tego, że jeszcze w roku 1989 r. "Polska była biedniejsza" . Odnoszą to do poziomu GDP na łebka, w którym to wskaźniku mieści się m.in wartość produkowanych lokomotyw i rakiet balistycznych. Których u nich było więcej:)))
W tych filmikach do dzisiaj nie ma informacji, że w Polsce przed 1989 istniało prywatne rolnictwo i jakieś formy prywatnego rzemiosła. I że szara strefa (handel turystyczny) u nas istniała a u nich nie. Nie mieli doświadczenia z posiadaniem prywatnej własności i te filmiki są wyrazem marzenia i niezrozumienia zarazem.

Oni nie rozumieją tego, że dbałość  o trawniki przed blokiem i "wogle" zakładanie tych trawników to efekt prywatnej własności. Często informują swoich widzów, że "to państwo tak pięknie urządziło te skwerki przed blokami". I mają żal do "swojego państwa".


Za to te filmiki wnerwiają tamtejsze władze, bo niszczą im ich propagandę na rynek wewnętrzny i za często przypominają o ich złodziejstwie patologicznym.  Nie jest przypadkiem, że w Polsce nie ma miliarderów (poza kilkoma przypadkami, dość wątpliwymi) a tzw. nowobogaccy nie cieszą się szacunkiem, bo wszyscy wiedzą, że ta kasa z uczciwej pracy nie pochodziła. A w Polsce nadal szanuje się pracę i własność.

Te filmiki nie wbijają mnie w dumę, ale każą dziękować Bogu, że Polacy zdołali się odbudować po dwóch wojnach i komuniźmie. Ale niestety, inni też to zauważyli i chętnie by nam znowu wyrwali to, co mamy dzisiaj.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
15 listopada 2021 22:42

"I będę się jeszcze modlił za wszystkich żołnierzy strzegących naszej granicy."

I za Baćkę też należy się modlić, panie Gabrielu.

Albowiem powiedziane jest:

"Módlmy się za błądzących."

A on przecież wyrażnie błądzi.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Alrus 15 listopada 2021 21:08
15 listopada 2021 23:57

"Nie bez przyczyny Żydzi jako podstawę tozsamości wskazują matkę."

Chodziło o tzw. prawo powrotu (do Izraela). Najpierw było tak, że miał takie prawo ten co miał matkę Żydówkę, ale nie ze względu na tożsamość (że go tam po swojemu w żydostwie zindoktrynowała), tylko dlatego że matka jest praktycznie zawsze pewna - a kto jest ojcem to już dużo mniej. Więc chodziło o czystość rasową (krew). Ale prawo to w Izraelu zmieniono je już dość dawno (chyba lata 80-te XX w). Obecnie prawo do obywatelstwa w kurniku na BW ma ten, którego co najmniej jeden z rodziców jest Żydem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @K-Bedryczko 15 listopada 2021 18:46
16 listopada 2021 00:11

"Proszę Pana kim Pan jest z zawodu? Czy skończył Pan 40 lat? Bardzo chciałbym dowiedzieć się o Panu więcej, jako, że kontrasty w Pańskich wypowiedziach są zaskakujące."

Ja to nazywam - myśli cokolwiek zezowate.

Dla mnie jego rozważania to myśli licealisty, który na przerwie pali peta w koło kibla i rozgląda się na boki czy dyro nie idzie.

Po czym zamyka się w tym kiblu i ogłasza anarchię, tak jak niektórzy niepodległość. [przednie określenie naszego gospodarza, pozwoliłem je sobie sparafrazować].

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Szczodrocha33 16 listopada 2021 00:11
16 listopada 2021 08:51

"Ja to nazywam - myśli cokolwiek zezowate."

Właśnie, jak by fizjologia wyprzedzała odrobinę.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 16 listopada 2021 00:11
16 listopada 2021 09:35

Oslabil  mnie  Pan  zdziebko,...

...  ta  swoja  "riposta".

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko 15 listopada 2021 20:02
16 listopada 2021 10:23

On się chyba sam wykończył, bo podobno został aresztowany.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Henryk-W 15 listopada 2021 23:57
16 listopada 2021 12:24

I tak, i nie, to sprawa dość skomplikowana i nie chciałem wdawać się w szczegóły. Powodów tej ekspozycji matki u Żydów jest kilka, gdybyśmy jednak przyjęli wariant czystości krwi, to jasne jest, że ojciec też bezwzględnie musiałby być Żydem, tak zresztą było w czasach istnienia Świątyni. Alija, czyli prawo powrotu, dostępna jest w tej chwili bodaj nawet temu, co udowodni, że miał babkę żydówkę. Ale nie należy mylić prawa powrotu z automatycznym uznaniem takiego osobnika za Żyda. Wielu "prawdziwych" żydów ich nie uznaje, nie mają też wszystkich praw. Dlatego w Izraelu forsuje się termin "obywatel Izraela", Izraelczyk, a nie Żyd.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Caine 15 listopada 2021 10:21
16 listopada 2021 14:35

Tu raczej chodzi o wystawienie później faktury za "gościnę" którą udzieli migrantom. Bo w bajki, że będa oni gotowi ciężko pracować na swoje utrzmanie to ja niezbyt wierzę.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować