-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Jedna mała analogia

Pamiętacie wspomnienia Mieczysława Jałowieckiego? Na pewno pamiętacie. Szczególnie ten fragment, kiedy to autor odwiedza położony przy granicy z Prusami majątek starego, niemieckiego szlachcica. I on mu pokazuje dziwne cementowe wylewki w zbożu, czy też na łące. Jałowiecki nie może się nadziwić temu urządzeniu i nie wie do czego miałoby ono służyć. Kiedy wybucha wojna sprawa się wyjaśnia. Na tych wylewkach postawiono armaty ostrzeliwujące twierdzę Osowiec. Ów szlachcic zaś okazał się być niemieckim agentem.

I teraz analogia. Kilka tygodni temu ambasador UE przy Autonomii Palestyńskiej, jakiś pan z Niemiec, przeleciał paralotnią nad tą Autonomią i nad granicą z Izraelem. Wszystko po to, by pokazać w jak ciężkiej sytuacji jest ten kraj, który musi zmagać się z tak potężnym sąsiadem. Ktoś powie, że to jest naciągane. Może tak, a może nie. Po jaką cholerę latać paralotnią nad gęsto zaludnionymi obszarami i kogo to niby miało obejść? Premiera Netanjahu? Wypadek ten rzuca także inne światło na wszelkie, z pozoru nie mające znaczenia, albo wręcz idiotyczne eventy organizowane przez UE, w UE i na jej obrzeżach. Można wpisywać co bardziej podejrzane i zastanawiać się nad ich rzeczywistym sensem. Bo przecież w szczerą i uśmiechniętą twarz tego Hansa czy Svena co leciał to paralotnią, nikt nie uwierzy.

Jak wiemy nie należy wierzyć wiadomościom niezdementowanym. No i właśnie rząd Izraela zdementował newsa, jakoby służby egipskie ostrzegały Mosad przed atakiem. To znaczy, że na pewno ostrzegały, a pan nazwiskiem Ygal Carmon, który zajmuje się analizą mediów i mieszka w Izraelu, napisał dziś, że wiele doniesień wprost wskazywało na to, że atak nastąpi. Sam wskazał nagranie, w którym widać, jak terroryści ćwiczą atak na specjalnie wybudowaną atrapę kibucu. Tego, który potem zajęli. To też powinno dać do myślenia wszystkim – żeby wyszkolić żołnierza nie wystarczy poganiać go po pustyni czy lesie, nie wystarczy zorganizować zabawę w partyzantów. To za mało. Ci atakujący muszą mieć wszystko dokładnie przećwiczone. Żeby w czasie akcji nie zastanawiać się co robić i kto może wyskoczyć zza węgła. Takie rzeczy to można sobie pooglądać w serialu „Polskie drogi”. Ktoś więc gdzieś ten makietę zbudował, ktoś zwiózł tam ludzi, tych samych, którzy później brali udział w ataku, ktoś na pewno słyszał strzały i ktoś zorganizował też osłonę tego wszystkiego. No i teraz najważniejsze – czym zajmowali się w tym czasie Izraelczycy? Reformą sądów oraz wpływem tych sądów na rządzenie państwem. Ja nie wiem czy trzeba tu jeszcze coś dodawać. Widzimy jak sprawy przebiegają i widzimy, że żartów nie ma. Ludzie zaś, którzy uważają się za sól ziemi i najważniejszą grupę w państwie, mam na myśli państwo Izrael, są dla tego państwa jawnym zagrożeniem. I podobnie jak w przypadku ataku na kibuc, podobne grupy są szkolone i organizowane w innych krajach, albowiem weszliśmy w fazę destrukcji państw narodowych. Ma się ona zakończyć tak, że populacje tych państw, zmęczone chaosem i wojną, zapragną spokoju i zgodzą się na wszelkie postawione im warunki. Będą to warunki straszne. Wszystkim jednak będą wydawać się warte rozważenia, bo wszystko będzie lepsze niż chaos. Tak, jak napisałem wczoraj – na pierwszy ogień pójdzie wolność słowa, potem społeczeństwa zostaną podzielone na kasty, jak w łagrach, a potem zacznie się je tresować. Ci, którzy uważają się za wybrańców bez jednego wahania będą wydawać na śmierć tych, którzy im przeszkadzają lub tylko mają inne zdanie na jakiś temat. I symptomy tego widzimy już dziś. Nie w Izraelu bynajmniej.

Proces ten trwa od dawna, a konkretniej od 10 kwietnia roku 2010. Nadludzkim wysiłkiem bronimy się przed jego przyspieszeniem i za każdym razem, co cztery lata kupujemy sobie trochę czasu. Uważane jest to za wielki sukces. Powiedzmy, że jest to jakiś sukces, ale może okazać się, że osiągnięcia rządu w dziedzinie poprawy infrastruktury, posłużą jednak komuś innemu, nie nam. Przy tych, albo następnych wyborach, organizacje dążące do chaosu mogą gwałtownie zmienić zasady zarządzania i zrobi się wtedy nielichy ambaras. Jak zmienić? No tak, jak Hamas zmienił strategię – zapakowali się na paralotnie, w pic upy i ruszyli przez te przesmyki gdzie nie było wojska. W tym czasie Tel Aviv odsypiał po demonstracjach. Tylko jeden facet zastanawiał się nad tą wojną.

Jak wszyscy wiemy, w Polsce demonizuje się Mosad i armię Izraela, a wiele osób wyraża opinię, że to wszystko jest jednym wielkim montażem, który ma czemuś służyć. Nie bardzo wiadomo czemu. Sugestia, że zniszczeniu Strefy Gazy jest silna, ale w Izraelu, w przeciwieństwie do Palestyny nikt nie wierzy w to, że można pozbyć się problemu palestyńskiego naprawdę i trwale w drodze wojny. W Hamasie wszyscy wierzą, że usunięcie z mapy państwa Izrael jest możliwe, wykonalne i oni są o krok od tego sukcesu. To ważna różnica, albowiem wskazuje na skalę manipulacji i zaczadzenia społeczeństwa palestyńskiego i muzułmanów w ogóle. Nie możliwe jest usunięcie z mapy państwa Izrael, a jeśliby by nawet było to możliwe, oznaczałoby konflikt, który przede wszystkim pochłonąłby Palestyńczyków. I teraz dochodzimy do konkluzji szalenie ważnej, czyli do szerokości horyzontów.

Zastanówmy się jakie były horyzonty polityczne przeciętnego Niemca w roku 1933? Wąskie. On się w zasadzie niczym nie interesował. Wcześniej zaś, przed I wojną, przeciętny Niemiec z Westfalii czy Hesji nie miał nawet pojęcia, że w jego państwie leży miasto takie jak Gniezno. I nic go to nie obchodziło. Wąski horyzont powoduje, że upraszcza się metody edukacji i w zasadzie zamienia się to pojęcie na pojęcie szkolenia. No, a wiadomo, jak jest ze szkoleniami, muszą odbywać się w analogicznych warunkach i okolicznościach, co akcja bojowa, żeby było jak najmniej czasu na myślenie i podejmowanie decyzji.

Pozostaje wskazać teraz w jakich krajach edukacja zamieniana jest na jakieś formy szkolenia. Nie będzie to bynajmniej trudne. Musimy też koniecznie odpowiedzieć sobie na pytanie czy te kraje, które nie zrobią tej podmianki są skazane na klęskę? Polska bowiem jest takim krajem, a wyraz „edukacja” nie oznacza tu szkolenia. Przeciwnie – oznacza poszerzanie horyzontów i możliwości decyzyjnych pojedynczej osoby. To się prawie zawsze odbywało kosztem sprawności organizacji, do której Polacy należą z urodzenia, czyli państwa i narodu. Ale czy tak nadal być musi? Myślę, że nie. Że możliwe jest wyjaśnienie ludziom tej różnicy i zdyscyplinowanie ich wokół idei edukacji rozumianej inaczej niż to było zaprezentowane w Niemczech w roku 1933, inaczej niż to jest prezentowane w UE dzisiaj i również inaczej niż to jest prezentowane w organizacji Hamas i innych organizacjach islamskich.

 

Zostało mi jeszcze 21 egzemplarzy książki „Protokół dr Bernesteina”. Kto pierwszy ten lepszy

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sposob-na-cukrzyce-protokol-doktora-bernsteina/



tagi: niemcy  islam  wywiad  edukacja  szkolenie  hamas 

gabriel-maciejewski
10 października 2023 09:12
118     6075    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
10 października 2023 09:40

Taka ciekawostka, o której nie wiedziałem, a podobno, jak piszą niektórzy, można się tego było spodziewać, cytuję:

Takiej eskalacji konfliktu palestyńsko-izraelskiego można się było spodziewać i to z kilku powodów, choć przewidywano raczej wybuch nowej intifady na Zachodnim Brzegu. Od dawna narastała tam frustracja spowodowana utknięciem procesu pokojowego w martwym punkcie i spadkiem perspektyw utworzenia państwa palestyńskiego niemal do zera. Na tym gruncie rozwinął się silnie zdecentralizowany ruch Jaskinia Lwa, skupiający głównie palestyńskich nastolatków, dokonujących zuchwałych ataków na Izraelczyków. Sytuację pogorszyło wejście do izraelskiego rządu kahanistów, czyli skrajnej prawicy izraelskiej z Itamarem Ben Gvirem oraz Bezalelem Smotrichem na czele. Ugrupowania te były jeszcze do nie dawna uznawane za ekstremistyczne, a kahaniści znajdowali się od dawna na liście organizacji terrorystycznych w Izraelu i USA. Tymczasem Ben Gvir został ministrem bezpieczeństwa publicznego, a Smotrich, poza funkcją ministra finansów objął również stanowisko w resorcie obrony. Pozwoliło im to na uzyskanie ogromnego wpływu na politykę wobec Palestyńczyków i doprowadziło do nasilenia się ataków bojówek osadników żydowskich (związanych i ochranianych przez Ben Gvira) na Palestyńczyków, w tym bezkarne dokonywanie pogromów. Nie ulegało wątpliwości, że doprowadzi to prędzej czy później do pełnoskalowej konfrontacji.

https://defence24.pl/geopolityka/kto-stoi-za-atakiem-na-izrael-analiza

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 10 października 2023 09:40
10 października 2023 09:46

Smotricz to Patrzałek po naszemu...ładne nazwisko...dobrze się kojarzy

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
10 października 2023 09:52

Szkolenia dziś odbywają się w większości w sieci. Te wojskowe w większości w rosyjskiej grze World of Tanks, czy amerykańskiej Call of Duty. To taktyczne szkolenia na poziomie oficera bojowego. Inne szkolenia też pewnie by się znalazło, jak symulatory myśliwców czy okrętów. Te szkolenia już są obecnie wykorzystywane na froncie w Ukrainie - do kierowania różnego rodzaju dronami przez obie strony.

Pewnie ze strony strategicznej też by się coś podobnego znalazło.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 10 października 2023 09:52
10 października 2023 09:53

No, ale co ze szkoleniami politycznymi? Czyli ze wskazywaniem wroga i sposobów jego politycznego niszczenia?

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
10 października 2023 10:01

"Jak wszyscy wiemy, w Polsce demonizuje się Mosad i armię Izraela, a wiele osób wyraża opinię, że to wszystko jest jednym wielkim montażem, który ma czemuś służyć. Nie bardzo wiadomo czemu."

A dziad wiedział, nie powiedział, a to było tak...

To tylko moja opinia, ale wygląda na to, że wszyscy wiedzieli i postanowili zrobić drugie Pearl Harbour aby Gazę zrównać z ziemią.

zaloguj się by móc komentować

Zbigniew @gabriel-maciejewski
10 października 2023 10:02

Jest też inna analogia. Jak Święta Rodzina opuściła Betlejem, to zaraz tam pokazali się siepacze Heroda... Jak ludzie nie będą chcieli żyć z Jezusem, to będą wegetować przy róznych Herodach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 10 października 2023 10:01
10 października 2023 10:03

Czyli, że Netanjahu to ruski agent?

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski 10 października 2023 10:03
10 października 2023 10:11

Trudno powiedzieć czy jest ruskim agentem, ale na pewno ruskich agentów ma w tym swoim Izraelu i o tym wie.

Proponuję zanurzyć stopy w rzece i poczekać na jawny atak Iranu i Pustynną Burzę III.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 10 października 2023 09:53
10 października 2023 10:12

ćwiczy się na figurancie. jak dochodzi do realnego starcia to jest obojętne kto będzie robił za figuranta, byle scenografia pasowała. szkolenia polityczne? Sięgamy do notatnika lektora i po problemie. dziś kułacy, jutro żydzi, pojutrze ci którym się sądy nie podobają. Ale niestety proces ten nie trwa od 10.04.2010r. tylko cały czas. Od zarania spadku po prlu. Formuły cenzury społecznej już sa ciwczone w śadach i w praokuraturach i w skarbówce - i na taka skalę, że mało kto chce uwierzyć, że to już jest zaaprobowane, nadzorcy wyznaczeni a polowanie na ofiary/frajerów coraz bardziej się rozwija i rozszerza klasowo/kastowo. "jest Pan katolikiem i przez takich jak Pan nie możemy wejść do Europy' - tym uraczył mnie inspektor UKSu w 1998r. w Krakowie. Było to po otworzeniu w 'wolnej' Polsce aparatu skarbowego przez nabór tysięcy sbków jako gwarantów 'trzymania Polaków za twarz' - tak Lech Wałęsa publicznie to nazwał. Politycznie niszczenie zawsze oznacza eksterminację. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 10 października 2023 09:53
10 października 2023 10:13

Była taka gra Civilisation. Ustawiona od czasów prehistorycznych do współczesnych. Nie dało się jej wygrać bez wszystkich lewackich zdobyczy, chyba, że zniszczyło się wszystkich wokół bombami atomowymi.

Większość tych gier ma testować różnego rodzaju taktyki i strategie. A ponieważ obecnie gry toczą się w sieci, więc na serwerach są zebrane ogromne ilości danych na każdy prawie sposób walki - w tym nawet starymi T52 z nowiutkimi Leopardami czy Ambramsami. Teoretycznie one są rozpracowane, i fachowcy w sztabach wiedzą ile mięsa armatniego należy poświęcić, aby osiągnąć dany cel.

A szkolenia polityczne? Gry typu Assasin Creed. Złym jest zawsze Kościół. A jeśli nie on bezpośrednio to jego skorumpowani słudzy. Chyba, że akcja toczy się przed okresem chrześcijańskim, wtedy należy uderzyć w podstawy naszej cywilizacji (nie ważne, że z gruntu fałszywe) - czyli w Ateny i Rzym. Teraz wyszła kolejna część, której akcja toczy się w Bagdadzie w czasach kalifatu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 10 października 2023 09:46
10 października 2023 10:14

Wyglada  toto...

...  na  ,,klasyczna,,  MASKIROWKE  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 10 października 2023 10:11
10 października 2023 10:15

a po czym tych ruskich agentów sie rozpoznaje? i skąd wiadomo, że ruscy? czy jak wyłapiemy tych agentow to będzie raj? a może to nie tak?

zaloguj się by móc komentować

atelin @qwerty 10 października 2023 10:15
10 października 2023 10:21

Po tym, że nie wyglądają na ruskich agentów. To w Izraelu jest dość proste, wystarczy mieć pejsy i jarmułkę.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
10 października 2023 10:25

Może okazać się, że osiągnięcia rządu w dziedzinie poprawy infrastruktury, posłużą jednak komuś innemu, nie nam - Przyznam, że co jakiś czas o tym myślę. Tak było w przypadku COK przed wojną. Bardzo dobrze służył Niemcom. A to, co się dzieje w Izraelu, to ustawka wręcz prymitywna, ale zadziałała. Żeby to zakryć, w necie wylała się góra wszelakiego rodzaju specjalistów, którzy "wszystko wiedzą", ale są ślepi na szczegóły, w których "tkwi diabeł". Na analogie z naszą sytuacją to nie ma szansy, żeby się doczekać, no chyba że jakiś wyśliniak czyta ten blog. 

zaloguj się by móc komentować

pike @Pioter 10 października 2023 09:52
10 października 2023 10:26

W temacie demolowania życia innym chyba trzeba nam zwracać coraz większą uwagę

i na możliwości jakie dają obecnie sieci....

https://www.wnp.pl/energetyka/ryzykujemy-energetycznym-sabotazem-i-prosimy-sie-o-blackouty,761093.html

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 10 października 2023 09:52
10 października 2023 10:46

> Pewnie ze strony strategicznej też by się coś podobnego znalazło.

Proszę bardzo. Pierwszą grą, która bardziej niż fan postawiła na strategię była American Army, wygaszona rok temu. Przed komercjalizacją tytuł ten można był pobrać i grać jak w Quake-a tyle, że bezpłatnie i z dużo większą uważnością i szczegółowością przyłożoną do taktyki i wyłączeń przez odniesione obrażenia. id Software opublikowało źródła Quake (chyba II) w 1999 roku i zaczął się szała na wszelkie Areny i rozgrywki multiplayer. Były tytuły strategiczne i głupie strzelanki.

Dla mnie hitem w sensie rozgrywki szkolącej była gry z dodatkiem w nazwie Enemy Teritory. Mnie się bardzo podobała Enemy Territory: Quake Wars. Był tam podział na role - żołnierz, medyk, ..., chyba szpieg też był ... Te gry żyją do dziś bo wizualnie bazują na silnikach opartych o -> 3D OpenGL. Więc jak nowe karty dostają efekty to gra dostaje bust w postaci większej wizualnej realności.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 10 października 2023 10:03
10 października 2023 10:46

raczej  Hamas organizował jakas spektakularna akcję zawsze wówczas, gdy Netanjahu znalazł sie  w kłóopotach polityczno-prawnych.  Jakby ekipa Netanjahu miała jakis tajny uklład z przywódcami Hamas (moze np. odpowiedzoialnymiu z skrzydło  bojowe).

Pachnie to ustawka, ale nie wiemy, poco zaaranzowaną. Ja stawiam,ze chodzi o Iran. Ale może byc różnie i np. jastrzębie
z Pentagonu nie zdecydują się jeszcze i tym razem na totalną światową demolkę. Ale to tylko może. Obstawiałbym fifty-fifty.

zaloguj się by móc komentować

Robo @gabriel-maciejewski 10 października 2023 10:03
10 października 2023 11:13

Byly dowodca odzialow granicznych Izraela mowi tak-

Yoram Erez, były dowódca oddziałów granicznych, napisał (tłumaczenie maszynowe z hebrajskiego, językowo w całym tekście nie ma sensu, ale w treści): „Coś mi tu nie gra! To zagadka, na którą od wczoraj nie mogę znaleźć odpowiedzi? Przez przypadek wiem, jak wygląda sytuacja w Gazie i na granicy. Byłem dowódcą odcinka Kerem Szalom (Rafih), odpowiadałem za rejon Lid, znam bardzo dobrze ogrodzenie systemowe, wiem, jak tam pracuje wojsko. Byłem w obozie dla uchodźców Shati w Gazie, odpowiadałem za obóz dla uchodźców w Djibaliya, robiłem Marben na płocie i w głębi okolicy. Poznałem Gazańczyków, jadłem i oddychałem Gazą.

Przeszkoda jest tak zaprojektowana, że ​​nawet lis nie jest w stanie jej ominąć. Ogrodzenie alarmuje przy 3 stopniach ciśnienia. Musi się martwić, jeśli ją potniesz. Istnieją siły działające 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, które są odpowiedzialne za przybycie w ciągu kilku minut, jeśli nie sekund, do punktu, w którym przy ogrodzeniu włączy się alarm. Codziennie wykonuj przynajmniej jedno ćwiczenie penetracyjne. Każdy oddział ma klasę gotowości, której zadaniem jest zwiększanie energii w przypadku sytuacji awaryjnej. Obserwacje rozsiane wzdłuż granicy obejmują każdy jej centymetr. Obserwatorzy są zwolennikami identyfikacji. Niczego nie przegapisz. Wykrywają ruch, zanim w ogóle zbliży się do przeszkody – w dzień i w nocy. W obszarach problematycznych (martwych obszarach) umieść czołg z możliwością obserwacji i identyfikacji oraz zastraszenia. W niektórych przypadkach na służbie pełnią snajperzy.

Codziennie przed świtem odbywa się zabieg „przygotowania o świcie”. O tej godzinie wszystkie siły się budzą (w tym przypadku jest to także godzina, kiedy setki terrorystów wkroczyło do Izraela). Zmiana nocna zostaje zastąpiona zmianą dzienną. Każdy dowódca sił sprawdzał oś, aby upewnić się, że w nocy nie doszło do włamań. Trackery poruszające się po osi wiedzą, jak wykrywać ślady. Wiedzą, jak rozpoznać, kto przekroczył płot, ile i kiedy. Każdy scenariusz ma jasną procedurę. Na przykład procedura infiltracji terrorystów, procedura brania zakładników. Wszystko jest zapisane krwią i sprawdza się od lat.

Jest jeszcze kilka warstw zabezpieczeń, o których nie warto tutaj mówić. Krótko mówiąc, mówimy o przeszkodzie, która przetrwa próbę czasu. Jak więc, do cholery, palestyński traktor podjeżdża do płotu i nikt nie reaguje? Jak traktor mógł przeciągnąć ogrodzenie i otworzyć dostęp do Izraela na długą godzinę i nikt nie zareagował? Jak setki terrorystów i cywilów mogą pokonać tę przeszkodę, tak aby nikt z naszej strony nie kiwnął palcem? W jaki sposób terroryści piesi i samochodowi, uzbrojeni od stóp do głów, dostali się do dziesiątek izraelskich osiedli bez żadnej reakcji z naszej strony? Jak setki terrorystów mogło przebywać w Izraelu przez długie godziny, strzelać do setek Izraelczyków, Zrabowane mienie bez choćby jednej reakcji z naszej strony? Jak to się mogło stać, że setki terrorystów porwały dziesiątki Izraelczyków, kobiet, dzieci, niemowląt, starszych ludzi, którzy budzili się z łóżek zaskoczeni, gdy nie byli gotowi, żołnierzy, oficerów i bez nikogo porwali ich do Gazy. Jak kula może nie zostać wystrzelona?
Jak to wszystko mogło dziać się pod naszymi nosami? Gdzie podziała się cała liga? Gdzie podziały się 3 dywizje? Kto połknął 9 batalionów? Co się stało z 36 firmami? Gdzie zniknęła cała brygada piechoty, która zwykle wyprzedza tę postać? Gdzie były wszystkie bataliony rezerwowe, które przewyższały liczebnie armię regularną? Gdzie zniknęły tysiące żołnierzy??? Ktoś tu musi to wyjaśnić!!!

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Robo 10 października 2023 11:13
10 października 2023 11:18

Dzięki za udostępnienie. No nieźle. Podejrzewam, że w Izraelu już wielu zadaje takie pytania. Pytanie, czy i jeśli tak, to kto "beknie"? Pro cui bono?

zaloguj się by móc komentować

stachu @Robo 10 października 2023 11:13
10 października 2023 11:42

Troche to niespójne; "Obserwacje rozsiane wzdłuż granicy obejmują każdy jej centymetr. Obserwatorzy są zwolennikami identyfikacji. Niczego nie przegapisz. Wykrywają ruch, zanim w ogóle zbliży się do przeszkody – w dzień i w nocy.", a dalej "Trackery poruszające się po osi wiedzą, jak wykrywać ślady. Wiedzą, jak rozpoznać, kto przekroczył płot, ile i kiedy". Czyli izraelskie wojsko spało, albo piło wódkę i grało w karty.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
10 października 2023 11:46

Ja to widze jak odrywającą się kolejną cześć obrazu. W zanadrzu stoją Koreańczycy, Tajwan, niemcy. I rzeczywiście trzeba się szybko uczyć, zastanawia mnie dzisiejsza dymisja generała Andrzejczaka i jego zastępcy...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
10 października 2023 11:49

Ta akcja arabów, to jak standardowa akcja w stylu naszych specjalsów z "gromu". Nasi się tak właśnie przygotowują do zadań - budują makiety, ćwiczą, omawiają scenariusze, ale bestialstwo tych pogan wobec bezbronnych jest jednak im właściwe, tak jak rosjanom.

zaloguj się by móc komentować

Robo @stachu 10 października 2023 11:42
10 października 2023 11:52

Wnioski trzeba wyciagac samemu. Informacji falszywych jest zawsze wiecej w obiegu. Niektorzy podaja ,ze Hamas przejal czy tam zhakowal sztuczna inteligencje zarzadzajaca zapora i alertami. Pewne jest natomiast to ,ze gdyby oddzialy graniczne dzialaly sprawnie do tego by nie doszlo. Mozna spekulowac kto im dal karty i zakaske lub w czyim imieniu ,interesie to wszystko sie zaistnialo w okreslonym miejscu i czsasie.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 10 października 2023 09:46
10 października 2023 11:53

Smotrycz to rzeka na Ukrainie i miasteczko niedaleko Kamieńca Podolskiego.

Twierdza kamieniecka usytuowana w zakolu smotrycza..

Byłem - piękny widok.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @stachu 10 października 2023 11:42
10 października 2023 11:54

Pewnie to nie to samo, ale jak było z Pearl Harbour?

zaloguj się by móc komentować


Paris @Robo 10 października 2023 11:13
10 października 2023 11:57

Zgaduje...

...  pewnikiem  ,,Hopcy  wagner`oFcy,,...  tylko  Luny  so  taaakie  ,,zdolne,,  !!!  

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @K-Bedryczko 10 października 2023 11:49
10 października 2023 12:02

To nie są poganie. A w  kwestii bestialstwa istnieje spora konkurencja.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Robo 10 października 2023 11:52
10 października 2023 12:05

No  prosze,...

...  w  duchu  myslalam,  we  to  moze  byc  ,,robota  sztOcznej  EtelYgencYJI  !!!

A  karty  -  to  moze  -  dal  SAM  Musk  albo  inny  Cukierberg,...  normalnie,  jaja  jak  berety.  

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @stanislaw-orda 10 października 2023 12:02
10 października 2023 12:05

Zgoda. Poniosło mnie, ale bez Chrystusa to zawsze wygląda tak samo.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 10 października 2023 12:05
10 października 2023 12:06

To bajka, ze grali w karty. Wszyscy?

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 10 października 2023 12:06
10 października 2023 12:19

Naturalnie,  ze...

...  nie  wszyscy...  i  juz  prawie  wiadomo,  ze  to  MASKIROWKA  !!!

Dowiemy  sie  -  jak  zawsze  -  po  czasie,  dluzszym  lub  krotszym,  ale  sie  dowiemy  !!!

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 10 października 2023 12:05
10 października 2023 12:20

poganin nie oznacza niewierzącego

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kpiotrzk 10 października 2023 12:20
10 października 2023 12:25

Poganie to politeiści, a muzułmanie nimi nie są.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 10 października 2023 12:20
10 października 2023 12:25

to jasne biorąc pod uwagę perunów, trygławów itd....

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @stanislaw-orda 10 października 2023 12:25
10 października 2023 12:29

PWN: poganin «dla chrześcijan: wyznawca religii niechrześcijańskiej; też: człowiek niewierzący lub nieochrzczony»

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Matka-Scypiona 10 października 2023 11:55
10 października 2023 12:31

Hmn... to zasada żydowskiej "prawomyślności"... Był to rok 1948,więc przebaczono bojówkom żydowskim.A  przecież do dziś oskarżają ,nawet Polskę o Holokaust i domagają się zadośćuczynienia za krzywdy. Wszystkiego mozna się spodziewać teraz  ,także zacierania śladów... pt KTO......

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 10 października 2023 11:46
10 października 2023 12:35

To jest przedwyborcza prowokacja

zaloguj się by móc komentować


stachu @Andrzej-z-Gdanska 10 października 2023 11:54
10 października 2023 12:36

Japończycy zaatakowali w niedzielę rano, gdy wojsko odsypiało sobotnie przepustki, a "Palestyńczycy" w sabat rano. Ja nie wiem co robią żołnirze izraelscy w piątek po południu i w sobotę. W komunistycznym LWP w niedzielę w jednostce był tylko oficer dyżurny, warty, reszta kadry "odpoczywała po ciężkiej służbie" w tygodniu.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @K-Bedryczko 10 października 2023 11:46
10 października 2023 12:38

Ciekawe, że o tej rezygnacji piszą, a nawet rozpisują się media lewicowo - liberalne. W Gazecie to chyba nawet zamieniono podał się do dymisji na został zdymisjonowany ...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 10 października 2023 12:35
10 października 2023 12:42

"To jest przedwyborcza prowokacja" jeśli tak, to znaczy, że Polska ich nie interesuje, maja w końcu kim i w czym dowodzić a się wyłamują. Szokujące.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @ArGut 10 października 2023 12:38
10 października 2023 12:47

Wiekszośc byłych generałów, tych z kacapskim rysem, jak generał Skrzypczak czy mniejsze szarże została wezwana pilnie do uczestnictwa w kampanii, musza się tereaz odkrywać. Wogóle mam wrażenie, że armia jest niestety lewicująca i oportunistyczna. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @K-Bedryczko 10 października 2023 12:47
10 października 2023 12:54

To jest "amerykanizacja" życia politycznego. Wszyscy, cholera, mają serca po lewej stronie, sami kurde demokraci.

Pan Mirosław Różański ględzi na ćwierkaczu, że to i tamto, pan Skrzypczak manifestuje w marszu 1 000 000 serc ( chyba ma 10 serc i wszystkie po lewej stronie ). Dobrze, że chociaż pan Koziej siedzi cicho, ale on ma teraz swojego doktoranta na głowie, pana Jacka Bartosika, któremu wytknięto, że w swej pracy doktorskiej przepisał amerykański raport.

Ameryka, panie, ameryka ...

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @stachu 10 października 2023 12:36
10 października 2023 13:11

Wg tego, co zamieścił Robo, to szabat na granicy z Autonomią nie obowiązuje

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 10 października 2023 12:35
10 października 2023 13:22

Mogło być tak, że się nazbierało i między politykami a wojskowymi trwała "szorstka przyjaźń" ale wszyscy wiedzieli, że wojskowi i tak polecą bo kończy im się kadencja a prezydent będzie chciał sobie zabezpieczyć tyły mianując nowych. Jeśli było to planowane to na pewno nie w tym tygodniu a po wyborach. Niestety dla opozycji Tusk w debacie poległ tak bardzo że żaden spindoktor nawet go nie broni więc generalicja sama wyszła przed szereg przykrywając debatę. Choć i bez tego mogli to zrobić ale np. pojutrze. Ogólnie bardzo słabo to o wojsku świadczy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 10 października 2023 12:42
10 października 2023 13:37

Hal Turner i jego teorie spiskowe. Co za mędrzec i ekspert USA...

https://en.wikipedia.org/wiki/Hal_Turner

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 10 października 2023 13:37
10 października 2023 13:42

Im więcej fałszywych tropów, tym trudniej wyłuskac pośród nich  prawdziwe.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 10 października 2023 13:42
10 października 2023 14:01

Zgadza się...i nie chcę poruszać wieści Neonowych ,jako przykłady...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 10 października 2023 14:01
10 października 2023 14:11

Nawet tam zdarzają się sensowne teksty. Co prawda zbyt rzadko, ale czasem się coś trafi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 10 października 2023 12:42
10 października 2023 15:12

Telewizor  francuski  wspominal...

...  o  10  czy  11  Amerykancach  ,,poszkodowanych,,.  Benek  saczy  straszny,  odwetowy  jad  na  Palestynczykow,  a  Franki  -  ustami  swojej  premier  -  ,,solidaryzuja  sie,,  z  Benkiem.

Dzieki  za  nowe  info,  

zaloguj się by móc komentować

Robo @Paris 10 października 2023 15:12
10 października 2023 15:19

A Kadyrow proponuje wyslanie czeczenskich sil pokojowych na terytorium Palestyny. )))

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Robo 10 października 2023 15:19
10 października 2023 15:24

Kadyrow żyje? No proszę. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Robo 10 października 2023 15:19
10 października 2023 15:47

Oooooo...

...  to  on  jeszcze  zipie  ?!?!?!

 

A  taki  ,,HoZOtki,,  byl,...  ,,sil,,  tych  od  ZOMBI  Progozyna,  z  pewnoscia.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @onyx 10 października 2023 13:22
10 października 2023 16:54

Myślę, że te wypowiedzenia zostały złożone bo taki był plan kampanii wyborczej opozycji. Niezależnie od wczorajszej debaty, która wypadła korzystnie dla ZP. To faktycznie bardzo źle świadczy o naszej generalicji i stanowi moment otrzeźwiający dla tych, którzy pokładali nadzieje w naszej generalicji i gen. Andrzejczaku. Były takie głosy nawet tutaj. Zresztą często profesjonalizm WP jest przeciwstawiany słabości naszej klasy politycznej.

Wiadomo było, że ta kampania będzie brutalna, ale tego chyba nikt się nie spodziewał.

Co ważne w Izraelu do aktualnej porażki również przyczyniło się zaangażowanie generałów w spór polityczny z rządem.

zaloguj się by móc komentować

Robo @ziemski 10 października 2023 16:54
10 października 2023 17:16

12.05 2023 Wypowiedz Mazguly dla wyborczej - tego Mazguly, takze zdziwienia nie powinno byc.

"Gen. Andrzejczak to żołnierz, który wyrósł w poczuciu odpowiedzialności za Polskę - mówi nam pułkownik Adam Mazguła"

Pamietam ze aszymaniak bronil chyba gen. Piotrowskiego, troche mnie wredy to dziwilo.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ziemski 10 października 2023 16:54
10 października 2023 17:55

Na X na oficjalnym profilu Dowództwa Generalnego ukazała się taka informacja:

"Żaden z wysokich rangą oficerów Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych nie podał się do dymisji"

Czyli oficjalnie i urzędowo zostali zwolnieni a prezydent już powołał nowych na ich miejsce. Tusk oświadczył, że ma informacje o dziesięciu kolejnych oficerach, którzy złożyli dymisje a Błaszczak to zdementował. Żeby się po wyborach nie okazało, że średni szczebel urzędniczy i dowodzenia jest już w obcych rękach i znowu zaczną jakiś zamach stanu. Po Smoleńsku kiedy szargano mundur wojskowy w brutalny i podły sposób żodyn wojskowy na znak protestu z tego powodu do dymisji się nie podał. Karnie te żaby przełykali w imię własnych posad i emerytur.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 10 października 2023 17:55
10 października 2023 18:50

To jak w końcu jest?

Podali się do dymisji czy zostali zwolnieni?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @onyx 10 października 2023 17:55
10 października 2023 18:55

Tylko samodzielne zaglądanie na ćwierkacza coś daje. Nie zaś "śledzenie mediów", mediów komercyjnie usłużnych ...

Dwa profile: 
-) Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych,
-) Ministerstwo Obrony Narodowej.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Szczodrocha33 10 października 2023 18:50
10 października 2023 19:12

Kontrola armii jest cywilna pan minister na profilu MON zamieścił wypowiedź, która była dla tvp.info.

A mediów komercyjnie usłużne i "reporterzy śledczy" jak pan Piątek, wymyślają ...

Natomiat czy podali się do dymisji czy zostali zwolnieni, nie ma się czym chwalić. Nie ma mięty między panami generałami a ich byłymi już pracodawcami ...  

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @onyx 10 października 2023 17:55
10 października 2023 19:29

Pan Prezydent podczas nowych nominacji bardzo chwalił, tych generałów za organizację mostu powietrznego do ewakuacji naszych obywateli z Izraela. Czyżby decyzja o zaangażowaniu wojska w most powietrzny Polska - Izrael była tą kroplą goryczy, która zadecydowała, że poprzedni szefowie sztabu odeszli ze stanowisk (nieważne już) w jaki sposób?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @onyx 10 października 2023 17:55
10 października 2023 20:02

Jedynie Petelickiego odstrzelono. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @mniszysko 10 października 2023 19:29
10 października 2023 20:04

Tam są/były poważniejsze podziały o których mało wiemy. Jedni awansują inni spadają a z jakiego dokładnie klucza to wiedzą tylko oni. Media robią z tego kilka razy więcej szumu metodą kuli śnieżnej i mamy to co mamy. Każdy spekuluje w swoją stronę. Nie wiemy jak wypadną wybory i co zrobi opozycja z zagranicą. Jeśli uważamy, że PiS powinien władzę utrzymać to armia i służby muszą być lojalne nawet jeśli to będzie wymagało ich użycia dużo mocniej niż teraz.

https://www.rp.pl/wojsko/art39242661-najwazniejsi-dowodcy-polskiej-armii-podali-sie-do-dymisji-wniosek-gen-rajmunda-andrzejczaka-na-biurku-prezydenta

Na profilu Kancelarii Prezydenta pojawił się taki wpis:

Szef BBN Jacek Siewiera:

Wczoraj generałowie postanowili złożyć wnioski o wypowiedzenie stosunku służbowego, a ich decyzja zostanie przyjęta przez Prezydenta. Kluczową sprawą jest zachowanie ciągłości działań, co jest zapewnione. Dziś nastąpią zmiany kadrowe na najważniejszych stanowiskach dowódczych w polskiej armii.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @onyx 10 października 2023 20:04
10 października 2023 20:19

W tej wypowiedzi pana Jacka Siewiery szefa BBN, jest zawarta informacja, że  panowie generałowie byli na końcu kadencji. Dodatkowo idą nowe zmiany kadrowe związaną ze zmianami ustawodawczymi proponowanymi przez pana Prezydenta ...

 

zaloguj się by móc komentować

WP @onyx 10 października 2023 17:55
10 października 2023 20:24

Bo chyba niektórzy mylą pojęcia, mamy tak:

Szef Sztabu Genralnego -> do tej pory gen. Andrzejczak, od 10.10.2023 gen. broni Kukuła

Dówódca Genralny Rodzajów Sił Zbrojnych (upraszczając Hetman Koronny, podlegają mu wszystkie rodzaje sił zbrojnych poza WOT, które podlegają bezpośrednio pod MON ) -> do tej pory gen. broni Kukuła -> póki co wakat

Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych (upraszczając Hetman Polny) -> gen. broni Piotrowski, od 10.10.2023 gen. bryg. Maciej Klisz (do tej pory dowódca WOT)

zaloguj się by móc komentować

WP @WP 10 października 2023 20:24
10 października 2023 20:28

A jak komuś wydaje się to za proste, to konstytucja przewiduje jeszcze funkcję Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych ;)

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @mniszysko 10 października 2023 19:29
10 października 2023 20:37

Ponoć mieli coś wspólnego z planem obronnym Polski polegającym na oddaniu połowy naszego kraju kacapom. Po karierze. No i most powietrzny do Izraela....

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
10 października 2023 21:01

"...na pierwszy ogień pójdzie wolność słowa, potem społeczeństwa zostaną podzielone na kasty, jak w łagrach, a potem zacznie się je tresować. Ci, którzy uważają się za wybrańców bez jednego wahania będą wydawać na śmierć tych, którzy im przeszkadzają lub tylko mają inne zdanie na jakiś temat. I symptomy tego widzimy już dziś. Nie w Izraelu bynajmniej.
Proces ten trwa od dawna, a konkretniej od 10 kwietnia roku 2010. Nadludzkim wysiłkiem bronimy się przed jego przyspieszeniem i za każdym razem, co cztery lata kupujemy sobie trochę czasu. Uważane jest to za wielki sukces."

Właśnie o to chodzi, że u nas to już od 30 lat trwa i zostało przeprowadzone całkowicie, więc my nie mamy jak bać się czegoś co dopiero nastąpi, bo u nas to już dawno nastąpiło, jedyne czego możemy się obawiać to tego że proces wyzwalania się z tego jaki trwa przez ostatnie 8 lat zostanie zastopowany.

U nas podział społeczeństwa na kasty odbył się na zasadzie tego, że zrobiono kastę najwyższych powiązaną z szeroko pojętą komuną która rozdzielała awans w zamian za lojalność wobec nich. Cała propaganda kasty wybrańców szła według linii podziału: wyżsi - "wykształceni", "obyci", "oczytani", "pracowici", "zaradni" itp. vs. niżsi - "niewykształceni", "prole", "robole", "anonimowa tłuszcza", "roszczeniowe nieroby" itd.
Awanse były rozdzielane na zasadzie lojalności, ale maskowane to było właśnie propagandą "sukcesu" - "on coś osiągnął bo był pracowity i zaradny", z kolei ci co nie dali sobie złamać kręgosłupa i nie zostali dobrani do kasty lub grona kapo byli według propagandy opisywani tak - "nieroby którym się nic nie chce dlatego nic nie osiągnęli w życiu itd." . Chodziło o to, żeby kasta "wyższych" mogła swobodnie ciągnąć profity z gospodarki bez konieczności tłumaczenia się z tego, zasłaniając się "prawami wolnego rynku".
Propaganda ta mocno wryła się w społeczeństwo i ludzie w pewnym momencie faktycznie zaczęli się zastanawiać, czy aby napewno nie są jacyś "gorsi" bo np. nie skończyli studiów, więc słusznie należy im się to, że są pomiatani.
Na szczęście rządy PiSu zaczęły odwracać tę mentalność, pokazywać, że każda rola w społeczeństwie jest ważna, a np. wykształcenie jest wyborem, a nie przymusem aby "nie być tym gorszym" i że ludziom należy się szacunek bez względu na to czym się zajmują.

To jest jednym z głównych punktów powodujących dziką furię wobec PiSu, że tak skrupulatnie budowane kastowość, klasowość i rozwarstwienie śmią niszczyć.


 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 10 października 2023 10:13
10 października 2023 21:57

Muszę potwierdzić, że gry sieciowe to najlepsze cwiczenia i sprawdziany dla przyszłych żołnierzy i sztabowców. Muliony graczy kombinuje, jaj tu pokonać innego gracza i wymyśla najróżniejsze sposoby. Jedne szalone, jedne głupie, jedne skuteczne a inne nie. Zebranie tego do kupy i przeanalizowanie daje tyle wspanialego materiału, że hej. I to za zupełną darmochę, albo nawet się na tym jeszcze zarabia. 

Sam kiedyś geałem przez 3 lata w taką sieciową strategiczną  MMOG (mulitiplayer massive online game) pod nazwą Travian. Ile tam tricków wymyśliłem i sposobów zbierania informacji oraz prawidłowego analizowania razem z innymi graczami, to by się wojskowi zawodowi zdziwili. Odkryciem największym było to, że zabić można dosłownie wszystkim, nawet najnedzniejszą rzecza, a broń najpotężniejsza okazuje się bardzo mało skuteczna, gdy po drugiej stronie przeciwnik ma łeb na karku i zwyczajnie myśli, kombinuje, a nie panikuje. 

Wojna na Ukrainie pokazała, że czołgi nie są już aż tak groźne i tak niezastąpione. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 10 października 2023 21:57
10 października 2023 22:12

jaja sobie robisz ?

 

Do zobaczenia .

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Matka-Scypiona 10 października 2023 20:37
10 października 2023 22:34

Nie, raczej nie mieli w 2011 Andrzejczak był chyba dowódcą 17BZ, a Piotrowski szefem G3 w 12DZ - to za niski szczebel żeby brać udział w planowaniu na takim szczeblu. Pewnie te plany znali ale one były tajemnicą poliszynela - każdy wiedział jak jest. Zresztą obarczanie wojskowych za stworzenie takiego, a nie innego planu jest nadużyciem - armia szyje z tego co im dają politycy, w 2011r. nawet ten upubliczniony plan obrony był absolutnie nierealny. 

Byłem dziś rano tymi doniesieniami o dymisji tych dwóch generałów zszokowany - znaczy wiedziałem, że wcześniej czy później do tego dojdzie ale myślałem, że obie strony zachowają na tyle rozsądku żeby nie robić tego przed wyborami. Dalej upierał sie będę, że to Błaszczak jest tym kto powinien pół roku temu podać się do dymisji. Zagrywka z mostem do Izreala, była ze strony Błaszczaka złamaniem procedur obowiązujących w SZ i ręcznym przejęciem kierowania operacjami poza obowiązującymi procedurami. Nie wierzę, że gen. Piotrowski kierował się pobudkami politycznymi - raczej ambicjonalnymi (co do Andrzejczaka nie jestem pewien). W każdym razie to wielka strata.

zaloguj się by móc komentować

stachu @aszymanik 10 października 2023 22:34
10 października 2023 23:05

Tu nie ma żadnych dwóch stron, wojsko musi być lojalne wobec rządu. Nie wiemy czy przełożeni zmusili generałów do złożenia prośby o zwolnienie ze służby, czy generałowie wybrali ten czas. Jeżeli to inicjatywa generałów, to słusznie zrobiono to szybko. Teraz w cywilu mogą do woli lansować się w mediach. Cała sytuacja pokazuje jak trudne jest zbudowanie bezpieczeństwa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 10 października 2023 20:19
10 października 2023 23:07

"Dodatkowo idą nowe zmiany kadrowe związaną ze zmianami ustawodawczymi proponowanymi przez pana Prezydenta ..."

A jakie zmiany ustawodawcze proponuje pan Prezydent?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 10 października 2023 22:12
10 października 2023 23:10

Panie Marku, Ojciec Dyrektor nigdy nie robi sobie jaj.

Na razie.

Niech pan skoczy na karuzelę.

Na Bielanach chyba jest jakaś.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 11 października 2023 05:58
11 października 2023 07:13

"Robię....:)"

Tak, to prawda Ojcze, ale tylko wtedy gdy wypowiada się Ojciec krytycznie na temat parytetu złota.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 11 października 2023 07:13
11 października 2023 08:48

Jedną z kluczowych broni, jaką dysponują Olimpijczycy jest kontrolowanie rynku złota. Aby Wężowe Plemię mogło myśleć o trwałym sukcesie lub choćby troszkę długotrwałtm, to musi unieważnić złoto w rozliczeniach i gwarancjach. I widzę to, jak USA stopniowo to złoto unieważnia. Czy się to uda do końca? Nie wiem. Dla nas chyba lepiej, aby to złoto było istotne, ale nasze chciejstwo nie ma tu znaczenia. Stąd prognozuje w niedalekiej przyszłości poważniejszą próbe pogłębienia procesu unieważniania złota. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @ArGut 10 października 2023 20:19
11 października 2023 09:36

Tak, za rok im się kończyła kadencja a jak teraz PAD nominował nowych to mawet jeśli opozycja przejmie władzę to bez podpisu Prezydenta ich nie usuną ze stanowisk.

zaloguj się by móc komentować

onyx @OjciecDyrektor 10 października 2023 21:57
11 października 2023 09:45

Ja bym tych gier nie przecieniał bo zdecydowana większość graczy nie ma żadnego przełożenia na realne działania. Grupy i składy są budowane ad hoc z całego świata i ci ludzie nigdy się nie spotkają na żywo. Większość też gra sama i żadnych strategii nie buduje. Jeśli coś tam jest zaszyte to jest promilem przepływu mas ludzkich przez e-rozrywkę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 11 października 2023 09:36
11 października 2023 09:46

tzn. że sprawa  została  uzgodniona z tymi, którzy złozyli dymisję. Co swiadczy o odpowiedzialnosci wyższej kadry Wojska Polskiego,  nie zaś przeciwnie. I pewnie dlatego tzw. politycy opozycji toczą w tym temacie wściekłą pianę z pyska.

zaloguj się by móc komentować

onyx @WP 10 października 2023 20:24
11 października 2023 09:50

Tak, dla laików i "cywil bandy" to mało czytelne szczeble dowodzenia lekko mówiąc ale zupełnie nie przeszkadzajace w krytykowaniu tego czy tamtego czy "naprawianiu" armii. Zdobycze internetu ;)

zaloguj się by móc komentować

onyx @stanislaw-orda 11 października 2023 09:46
11 października 2023 09:56

Im bardziej kurz opada tym bardziej tak to wygląda. Co oczywiście nie oznacza, że wszyscy są z tego faktu zadowoleni i nie będą drążyć dalej w różnych mediach. Część opozycji liczyła na jakiś poważny bunt armii ale nic z tego nie wyszło i zawód jest większy niż z wystąpienia Tuska w debacie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 11 października 2023 09:56
11 października 2023 10:18

to był ich skok z trampoliny do basenu. Niestety, zapomnieli nalać wody.

Bład opozycji polega na tym, iż uważa, że wszystkich da się ograć w trzy lusterka. Ergo wszystkich mają za głupszych od siebie, chociaż w większości ich liderzy to tylko wyłudzacze reketu.

Wniosek: PiS się sporo nauczył z tzw. realpolitik.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 11 października 2023 09:50
11 października 2023 10:18

Zgadzam sie. Ale ogromna qiekszosc tych graczy ma zeyczajnie ograniczenia niezalezne od nich, bo otrzymali taka eduke ze szkoda gadac. Jak soe do tego doda brak cwiczenia charakteru, to nie dziw ze oni nic z tych goer nie eynosza piza strata czasu. Ale dla kogos, kto chce przetestowac swoje zdolnosci i traktuje gre na serio, a nie ja tylko rozrywke zabijajaca czas, to może zdobyc pewne doświadczenie, ktore ma przelozenie na realne zycie. Ja zdobylem, choc czasem zastanawiam sie czy te 3 lata to nie za wysoka cena byla. 

W kazdym razie niezaleznie od tego Pioter ma racje, ze serwery zbieraja dame o zacjowan8ach ludzi, ludzie analizuje pewne ciekawe pomysly i to przyspiesza proces nauki taktyki dla normalnych, realnych żolnierzy. Trzeba pamietac ze dowodccy, sztabowcy to tez ludzie i nie zawsze potrafia lub moga przewidziec wszystkie mozliwe zachowania przeciwnika. A na nauke w realnej wojnie nie można sobie pozwolic - jak to stwierdzil slusznie Coryllus. Gdzies trzeba uczyc szybko i skutecznie. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 11 października 2023 10:18
11 października 2023 10:28

Jest jeszcze inny, bardzom istotny aspekt szkolenia symulkacyjnego. Ono jest prowadzone w komfortowqych warunkach, w ciepłym pomieszczeniu, w wygodnych fotelach. Moze jest stress, ale to stress tego rodzaju co przy grze w brydza czy w szachy.

Otóz z przebiegu obecnychn  walk nad Dnieprem okazuje sie ,ze przeszkolenie na symulatorach w stosownych po tyemu osrodkach brytyjskich czy polskich niekonioecznie sprawdza się, gdy wokół rozrywaja się odłamki, i nie ma komfortu w namierzaniu celu, bo trzeba sie chowac przed ostrzałem, a wokól zabici i ranni. To zupełnie inny rodzaj stresu. 

Tak więc jedno to teoria, a drugie praktyka.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 11 października 2023 10:18
11 października 2023 10:29

Jest jeszcze inny, bardzom istotny aspekt szkolenia symulkacyjnego. Ono jest prowadzone w komfortowqych warunkach, w ciepłym pomieszczeniu, w wygodnych fotelach. Moze jest stress, ale to stress tego rodzaju co przy grze w brydza czy w szachy.

Otóz z przebiegu obecnychn  walk nad Dnieprem okazuje sie ,ze przeszkolenie na symulatorach w stosownych po tyemu osrodkach brytyjskich czy polskich niekonioecznie sprawdza się, gdy wokół rozrywaja się odłamki, i nie ma komfortu w namierzaniu celu, bo trzeba sie chowac przed ostrzałem, a wokól zabici i ranni. To zupełnie inny rodzaj stresu. 

Tak więc jedno to teoria, a drugie praktyka.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
11 października 2023 10:29

mam za grube paluchy do klawiatury i często wbijam po dwie litery.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 11 października 2023 10:28
11 października 2023 11:10

To trzeba zmienic symulatory na bardziej stresujace. Travian byl bardzo stresujacy....:) 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 11 października 2023 11:10
11 października 2023 11:25

Nie o taki rodzaj stresu się rozchodzi.
Udowodnione zostało w praktyce, iż wyszkolenie na symulatorach niekoniecznie dobrze sprawdza się  w rzeczywistych sytuacjach bojowych.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @stanislaw-orda 11 października 2023 09:46
11 października 2023 11:34

Ja jestem przekonany, że prezydent i MON wiedzieli o tym, co najmniej od czasu, kiedy został podany termin zwołania posiedzenia BBN, skoro we wtorek był to drugi punkt obrad BBN.

zaloguj się by móc komentować


kskiba19 @Pioter 10 października 2023 09:52
11 października 2023 12:34

Nie chciałbym walczyć pod oficerem szkolonym na grach, jakie by one nie były. To gorsze niż nie być przeszkolonym.

zaloguj się by móc komentować

Robo @gabriel-maciejewski
11 października 2023 12:48

Wlasnie nowy general powiedzial byl na poligonie w Nowej Debiez zaraz po min. Blaszczaku ,ze rola ,celem polskiego zolnieza nie jest bohaterska smierc na polu walki a zwyciezanie. Idzie ku dobremu.

zaloguj się by móc komentować

Robo @gabriel-maciejewski
11 października 2023 12:48

zolnierza

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 11 października 2023 12:09
11 października 2023 13:39

I jeszcze jeden artykuł z wPolityce.pl. Dla mnie ważny jest fragment, że w przypadku Bydgoszczy, to min. Błaszczak miał rację a generałowie kłamali. Stwierdza to NIK pod przewodnictwem Banaś, który PiS'u z wiadomych względów nie trawi.

https://wpolityce.pl/polityka/666206-dzien-generalow-refleksje-po-odejsciu-ze-stanowisk

To byłoby tyle.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @aszymanik 10 października 2023 22:34
11 października 2023 14:56

Jak wielka strata aszymaniku?...Gen Różański także odszedł w sile wieku na sowitą emeryturkę i następną służbę,a teraz ubiega się o fuchę do senatu...Czy jak wejdzie w struktury to okaże tak wielką szlachetność i zawiesi swoje zdobyte apanaże?...

Czy Ci dwaj generałowie za oddane usługi RP doznają nędzy i krzywdy finansowej?... Coś mi to nie pasuje,bo wyglada to na demonstrację czysto polityczną.Opozycja twierdzi ,ze jesteśmy rozbrojeni,a mamy 115 generałów ponoć na garnuszku państwa,chyba ciut sporo i za duzo mają czasu....

Wolno generałom mieć swoiste poglady,ale w/g zasady wojsko ,a zwłaszcza generalicja ma być apolityczna i tylko przy urnach wyborczych dać swój głos. Dwóch generałów nie wytrzymało,a teraz robi się z nich geniuszy męczęnników ,którzy padli ofiarą reżimu pisowskiego...

Mało z tego ...puszczono to w obieg opinii zagranicznej,prawie jako "pucz"generałów. Geniusze opozycyjni mało jajka nie zniosą ,wszędzie gdzie mogą to smrodzą ... Mi dlatego tylko szkoda tak chwackich "jenerałów",że dają się nabrać na lep pozłotki i następnych szlifów...Ale to ich świadomy wybór.

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 11 października 2023 13:39
11 października 2023 15:18

Ja obstawiam taką wersję, że ci dwaj i tak byli "pod murem". Przede wszystkim w kwietniu 2024 Andrzejczakowi upywała kadencja na stanowisku. Po jego medialnych "występach porakietowych" i po braku mięty dla min. Błaszczaka, śmiało mógł zapomnieć o trzeciej trzyletniej kadencji. Jeśli zaś uważał, że PO może zdecydowanie wygrać wybory parlamentarne, aby potem samodzielnie rozdawać wszelkie nominacje, to lepiej, że sobie poszedł z wojska; szkoda wojska dla takiego niego.

Z kadencją Piotrowskiego ("gen." także nie chce mi przejść przez klawiaturę) było odpowiednio tak samo - do września 2024 r.

Jedyne racjonalne, co im zostało to korzystająca z przedwyborczego napięcia manifestacja na schodach (esprit de l'escalier) w nadziei, że ktoś okrzyknie go bohaterem poległym za ... Nieważne za co, bo ten rudy i tak przerobił "to" na farsę.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @OjciecDyrektor 11 października 2023 10:18
11 października 2023 15:31

Dla strahu to się gra w horrory. Ludzie szukają przede wszystkim rozrywki i ją dostają, w coraz lepszym wymiarze. Nikt sam z siebie nie gra żeby się w czymś szkolić czyba że chodzi dokładnie o osiągi w danej grze to wtedy tak. Do szkoleń wirtualnych są specjalne sprzęty a nie gra w czołgi. Choć oczywiście taka rozrywka da jakąś ogólną wiedzę o temacie czy stosowanym nazewnictwie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Robo 11 października 2023 12:48
11 października 2023 15:34

Do tego to jest pierwszy dowódzca na tym stanowisku, który swoją przygodę z wojskiem zaczął po 89r. Może to być jakaś wartość dodana.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 11 października 2023 15:34
11 października 2023 15:43

Przy tej okazji zdemaskowała się nam w całej krasie piąta kolumna na berlińskim żołdzie wraz z pokazaniem o co jej głównie chodzi.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 11 października 2023 15:18
11 października 2023 17:02

Proszę zwrócić uwagę na ten drugi link przeze mnie zapodany.

Jeśli, autor nie mija się z faktami, to gen. Andrzejczak and company, aż trzy razy próbował "ustrzelić" ministra Błaszczaka, aby ten stracił stanowisko. Nie wiem, jak to traktować inaczej, jak nie jako robotę na zlecenie.

Dla mnie wynika z tego bardzo jasno, że min. Błaszczak musi dobrze wykonywać swoją robotę, skoro został wzięty na cel. Dobrze, że wreszcie odeszli, eh!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 11 października 2023 15:18
11 października 2023 17:19

" Nieważne za co, bo ten rudy i tak przerobił "to" na farsę. " - w rzeczy samej Orjanie,Ci generałowie ,jak napisałam wyżej do @aszymanika padli" ofiarą pisowskiego reżimu". A coż innego rudy miał wymyślic?...Podłoże tego konfliktu jak pisze ojciec mniszysko ma swoje już czytelne racje. Próbowano to nawet przerobić na pucz generałów,ale nie było chętnych...

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 11 października 2023 17:02
11 października 2023 19:14

Rzeczywiście ciekawe są informacje pod tym linkiem. Ja już nie chcę wchodzić w detale, kto znielubił drugiego i dlaczego. Z tamtą rakietą, prawda była zero-jedynkowa. Min. Błaszczak oświadczył, że go nie poinformowano i nie musiał żadnych tego dowodów przedstawiać, bo dowód niebytu po prostu istnieć nie może. Niebyt jest niebyt. Dowodem niebytu jest niebyt.

Andrzejczak powinien był - moim zdaniem - powstrzymać się od publicznych wypowiedzi. A to dlatego, że jedyne, co istotnie było do powiedzenia, to przedstawienie dowodu bytu, czyli dowodu poinformowania min. Błaszczaka. W wojsku żadna służbowa komunikacja nie przebiega na samą gębę i z ust przyłożonych do ucha. Zawsze przechodzi przez właściwe kanały komunkacyjne i te tworzą dowód razem z zołnierzami licznie je obsługującymi.

Ja nie mam na tyle własnej prostolinijności, aby za prawdę uważać cokolwiek aby napisała to prasa. Pod tym zastrzeżeniem pozwolę sobie zwrócić uwagę tylko na jedną wypowiedź (cytat z tego linku):

>> ... Rajmund Andrzejczak. Zapewnił, że on sam poinformował swoich przełożonych [w MON]” o incydencie „wtedy, kiedy miało to miejsce”. <<

Czy dziennikarz przekazał dokładne słowa Andrzejczaka, jak sugeruje ujęcie części tekstu w cudzysłowy plus kursywa? Tego nie wiem. Jeśli jednak to są dokładne słowa, a nie mam wątpliwości, że generałowie potrafią precyzyjnie się wyrażać, to sens jest taki: "poinformowałem wtedy, kiedy poinformowałem". Bo przecież kiedyś tam w końcu poinformował, czyż nie?

W ten sposób ani słowem nie skłamał, ale słowa prawdy nie powiedział. Wysokie umiejętności! Znacznie powyżej Tuskowych.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 11 października 2023 19:14
11 października 2023 19:28

Paradox: Jest jednak możliwe pogłębianie dowodu niebytu. Tak przekonuje kanoniczna literatura przedmiotu (cytat):

>> Im bardziej Puchatek zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. <<

:)

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 11 października 2023 19:14
11 października 2023 21:32

Dziękuję, że wyraźnie i "dużymi literami" pan to napisał.

Generałowie mają służyć państwu i od tego są. To jest niedopuszczalne żeby poddawać w wątpliwość autorytet państwa w tak niespokojnych czasach.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
11 października 2023 21:57

To  się wyświetlało od kilku dni.

 

Pan g. jak się domyślam odejdzie na zasłużoną ...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 11 października 2023 21:57
11 października 2023 22:01

 

P.S.

Zuch. Sporo tych sprawności zrobił.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @mniszysko 11 października 2023 17:02
11 października 2023 22:51

Jeszcze trzeba zlikwidować trójgłowe dowodzenie wojskiem. Ten zdumiewający pomysł jawi się jako zlecenie agenturalne. 

Chyba podczas wręczenia panom generałom nominacji na stanowiska prezydent Duda wspominał o inicjatywie ustawodawczej w tej kwestii. Że, mianowicie, jest i tylko trzeba ją uchwalić. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 11 października 2023 21:32
12 października 2023 00:20

Całe to zdarzenie (afera określona sporem o poinformowanie o tej rakiecie) jest co najmniej dziwne. Przecież Andrzejczak nie biega po Polsce osobiście wypatrując ruskich rakiet. Od tego są żołnierze właściwie służbowo rozmieszczeni z odpowiednim sprzętem, w tym ze sprzętem do informowania kogo tam należy według ścisle określonej kolejności.

W wojsku wszystko idzie drogą służbową. Inna droga jest właściwie zakazana. Z tą uwagą, że w wojsku informacje potrzebne dla dowodzenia idą nie jedną drogą, lecz wieloma (jakby drzewkiem) dróg zbiegających się na wyższych szczeblach dowodzenia i stamtąd rozchodzącymi się. Jest to oczywiste, bo na każdym szczeblu, przez który informacja przechodzi muszą jednocześnie zapadać własne decyzje dowodzenia tymże szczeblem. Każdy szczebel przekazuje więc informację z własną oceną dowódczą oraz zaczyna sam sobą dowodzić. W uproszczeniu: (a) sytuacja: "ze wschodu leci rakieta"; (b) analiza: "to ruska rakieta w kierunku na ..."; (c) "zdecydowałem ..."; (d) "oczekuję rozkazów i żądam potwierdzenia przekazu"; Wreszcie dowodzenie własne: "maski włóż!". Opis ten jest żartobliwie uproszczony, lecz nie wyobrażam sobie inaczej. 

W rezultacie, generał o jakimś zdarzeniu dowiaduje się w powyższy sposób chyba, że przypadkiem, bo akurat osobiście opalał się z Bronią pod lasem, a tu ruska rakieta obok upadła. Andrzejczak o tej rakiecie mógł dowiedzieć się wyłącznie od kogoś sobie podwładnego. Trenżę od sobie podwładnych, itd. w dół po ww. schemacie. Dalsze wnioskowanie o odpowiedzialności staje się więc oczywiste, bo jest zasadniczo dychotomiczne:

  1. Informacja "zatrzymała się" gdzieś poniżej stanowiska Andrzejczaka. W takim razie mamy wtedy dwóch winnych: podwładnego, na którym zatrzymała się oraz jego przełożonego (za brak nadzoru). W takim przypadku Andrzejczak powinien byłby wystawić do oceny tych dwóch, którzy nawalili. W takich sytuacjach kumpli w wojsku nie ma. Osłaniałby ich tylko wtedy, gdyby już wcześniej sam zdecydował był o własnym nieposłuszeństwie służbowym, lub/i akurat poczuł dobrą okazję wpuszczenia Błaszczaka (czyli PiS) w pokrzywy jakiegoś TVN24, czy w ręce jakiejś innej bandy rudego.
  2. Informację zatrzymał sam Andrzejczak na swoim szczeblu dowodzenia i to on jest tym, który nawalił.

W obu przypadkach odpowiada Andrzejczak chyba, że udowodniłby, że informację zatrzymał min. Błaszczak. Ciężar takiego ewentualnego dowodu spoczywałby na Andrzejczaku. To było oczywiste od samego początku. Gdy jednak min. Błaszczak oświadczył, że nie został poinformowany, to natychmiast został zakrzyczany przez te bandy. W tym momencie Andrzejczak - winny, czy niewinny - natychmiast powinien był stanowczo stanąć po stronie min. Błaszczaka, a tę opozycyjną żulię od siebie odgonić. Ale akurat spodobało mu się poprzeć tę żulię. Od tego momentu nie ma już nic do rzeczy, czy do min. Błaszczaka miał jakieś ogólniejsze pretensje. Stał się winny także nielojalności służbowej.

Zdaje się, że na tym blogu wypowiada się kilka osób, które mają doświadczenie oficerskie. Ciekaw jestem, czy potwierdzą. Powinno wystarczyć nawet najmniejsze takie doświadczenie.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @mniszysko 11 października 2023 13:39
12 października 2023 18:54

Bóg zapłać za te informacje. Mocno mnie to martwiło, a dzięki temu jakoś lżej mi na duszy.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @orjan 12 października 2023 00:20
12 października 2023 20:39

Zgrubsza można by Panu przyznać rację, no ale nie do końca. Kontrola obszaru powietrznego jest w większości zautomatyzowana to znaczy, że informacja na temat sytuacji w przestrzeni powietrznej spływają poprzez zautomatyzowane systemy dowodzenia bezpośrednio do COP, bezpośrednio podległe DO. Oczywiście idą za tym odpowiednie meldunki tudzież interpretacje wskazań ale jednak w COP w czasie bliskim rzeczywistemu widzą co się dzieje, a nie siedzą tam niegramotne gamonie, które by trzmiela od rakiety nie odróżnili. Inna sprawa, że wiedza o sytuacji w przestrzeni powietrznej jest wieloźródłowa (nie jeden radar ją widzi, nie tylko polski i nie tyko ten, który wpięty jest nasz system dowodzenia i kierowania). Od początku wojny nad naszy niebem stale dyżurują AWACSy, one wprawdzie dostarczają danych do naszych systemów ale nie tylko...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 12 października 2023 00:20
12 października 2023 21:56

"... natychmiast powinien był stanowczo stanąć po stronie min. Błaszczaka, a tę opozycyjną żulię od siebie odgonić. Ale akurat spodobało mu się poprzeć tę żulię. "

To stawanie w jednym szeregu z żuliom jest takim papierkiem lakmusowym lojalności. Różne rzeczy mogą się dziać, ale jeśli ktoś staje razem z żuliom przeciwko obywatelom i państwu to nie można go traktować poważnie.

Chociaż ja staram się póki co zachować maksymalnie neutralnie na ile się da, bo to się dopiero okaże z czasem.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 12 października 2023 20:39
13 października 2023 00:48

Automatyzacja po prostu przyspiesza przepływ informacji, poszerza źródła informacji, zestawia informacje z różnych źródeł, może je obrabiać, weryfikować z jakimś bankiem danych, może poszerzać / zwężać grono odbiorców i tak dalej. Ostatecznie jednak jakiś człowiek decyduje kogo spoza takiej automatyki "obudzić" i z jakimi rekomendacjami co robić, jeśli zdarzenie trwa. Względnie z raportem, jeśli już ustało.

zaloguj się by móc komentować

Barb @mniszysko 11 października 2023 17:02
13 października 2023 04:19

Gen. Andrzajczak caly ostatni rok brylowal po amerykanskich mediach, glownie CNN i MSNBC. Na moje oko on juz byl bardziej Natowskim(czytaj amerykanskim) generalem niz polskim. Z tym pociskiem pod Bydgoszcza moglo byc tak, ze posluchal telefonu z Waszyngtonu by sprawe wyciszyc i celowo nie powiadomil Blaszczaka. 

Z drugiej strony chodza sluchy ze PiS ma swoje tajne sadaze, ze nie dadza rady wygrac wiekszosciowo, i PO po wyborach moze im bruzdzic w wojsku, stad te przyspieszone dymisje, by dac swoich nowych generalow na kadencje , ktorej PO nie bedzie mogl ruszyc.

Gen. Andrzejczk ma byc wystawiony na kandydature prezydenta, po Dudzie. 

Wszystko dobrze , tylko dlaczego na kilka dni przed wyborami, nie mozna bylo dwa dni po?

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować