-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Jakiej partii politycznej potrzebują Polacy

Ostateczna klęską polityki PiS i programów socjalnych tej partii, każe zadać takie pytanie. Na początku powiem może, że ja jestem za programami socjalnymi PiS, nie przeszkadzają mi one wcale. Rozumiem jednak innych, którym to nie odpowiada.

Czy Polacy w ogóle są zainteresowani polityką? Oczywiście, ale w zakresach, które zostały im narzucone. To znaczy nigdy nie przebiją się przez medialny bełkot, zwany publicystyką polityczną, albowiem uważają, że udział w komentowaniu wspomnianego bełkotu czyni ich poważniejszymi i lepszymi ludźmi. Stąd rozgrywanie Polaków przed wyborami jest niesłychanie łatwe. Widać to było na przykładzie ośmiu gwiazdek i całej negatywnej kampanii KO. Wariaci, którzy zagłosowali na Trzecią Drogę, uważali, że będą Katonami z Psiej Wólki, bo taki wybór świadczy o tym iż chcą Polski ponad podziałami. Zostali wpędzeni w prostą pułapkę, z której nie ma wyjścia. Przynajmniej na razie. Zwycięska koalicja bowiem wyciągnęła z jakichś jam swoich oprychów i straszy nimi posłów równie zwycięskiej opozycji. Wszystko w nadziei, że uda się Tuskowi sterroryzować koalicjantów, a Hołownia dowiezie swoje przerośnięte ego do wyborów prezydenckich. Myślę, że tak się nie stanie, ale może być różnie.

- Zgoda buduje – to pierwsze oszustwo, jakiemu Polacy ulegają, albowiem uważają, że polityka to oni i ich szwagrowie, ewentualnie sąsiedzi, z którymi czasem się kłócą.

Kolejnym złudzeniem są kwestie dotyczące słabych i nie dających sobie rady w życiu, którym należy pomagać. Od dekad najsłabszą grubą społeczną w Polsce są mężczyźni, szczególnie młodzi, którym robi się wodę z mózgu, defasonuje życie i skłania do rozmaitych dewiacji, a wszystko w imię równouprawnienia kobiet. Te z kolei brutalizują się w sposób niepojęty, z wiarą dość fanatyczną, że ta brutalizacja uczyni ich kimś, kim nigdy nie były i nie będą. Złudzenie to trwać będzie aż do momentu, kiedy jedna z drugą ministra nie otrzyma ciosu pięścią w podbródek od zaprzyjaźnionego z nią migranta, który opacznie zrozumie czynione mu awanse i zechce je wyegzekwować według własnych, niezwerbalizowanych założeń.

Pomocy potrzebują też dzieci, a więc uwalnia się je od prac domowych. Dzieci te będzie się od nowego roku wychowywać według nowych, świeckich założeń albowiem kolejnym memem politycznym, któremu Polacy oddają cześć jest świeckie państwo. Żadne państwo na świecie nie jest świeckie, ale tego akurat Polacy nie rozumieją, albowiem wynika to z ich obłąkanego przekonania, że można pogodzić ze sobą idee i doktryny. Większość Polaków w ogóle nie wie o co chodzi z tym państwem i doktryną, bo uważa, że najważniejsza jest Unia, która spowoduje, że oni wreszcie przestaną być Polakami i awansują na kogoś znacznie lepszego. To złudzenie zemści się straszliwie. No, ale świeckie państwo…Nie ma czegoś takiego. Państwo jest albo poświęcone Bogu, albo oddane w pacht szatanowi i odwołań od tej alternatywy nie ma. Ludzie bardzo prymitywni uważają, że owe odwołania jednak istnieją, albowiem ich życie na to wskazuje. Nie chodzą do kościoła, nie modlą się, a jednak jakoś im się wiedzie i jest okay, gdyby tylko jeszcze ten Kaczyński umarł, to na ziemi zapanowałby raj. Wiara w to jest powszechna, tak jak wiara wariatek, które wykolejają swoich synów, w to że silne kobiety są w stanie poradzić sobie ze wszystkim. Wszak staropolskie przysłowie mówi – gdzie diabeł nie może tam babę pośle. Jakie przysłowie?! O matko, napisałem staropolskie? Jaki wstyd, o jakiej tu staropolszczyźnie mówić, kiedy Netflix wypuścił właśnie serial pod tytułem 1670 i tam doskonale widać, jak fatalne było wszystko w tej dawnej Polsce, od której trzeba się natychmiast odciąć, a potem ucywilizować. A co to znaczy? Po pierwsze – zdegradować mężczyzn, którzy i tak są w fatalnej kondycji psychicznej. Po drugie – wprowadzić świeckie państwo, czyli podpisać cyrograf. Po trzecie – oddać ster rządów agentom i wariatkom. To wystarczy, żeby większość Polaków uznała iż właśnie zbliżają się do osiągnięcia nirwany.

Przekonanie Polaków, szczególnie tych z prowincji i szczególnie tych na państwowych i samorządowych etatach, że polityka używa innych miar i pojęć niż oni sobie to wyobrażają jest w zasadzie niemożliwe. Przez ostatnie dekady bowiem siły ciemności osiągnęły w Polsce wielki sukces, który jest ciągle niezauważalny i w zasadzie nie opisywany – zdeprawowały prowincję. Możecie mi nie wierzyć, ale tak właśnie jest. Nie ma już żadnej prowincji, gdzie kultywuje się jakieś zwyczaje, wszystko co się tam dzieje, jakieś spotkania z politykami, wspólne śpiewy i temu podobne historie, robione jest na pokaz, albo występuje jako zjawisko krańcowo marginalne. Prowincja chce wreszcie być lepsza od metropolii i zrobi wszystko, żeby tak było. I nie ma takiej bzdury, której by nie powtórzyła i nie afirmowała. Przykład Trzeciej Drogi jest tu najbardziej wyraźny.

Partie takie jak PiS odwołując się do instynktu narodu, ufając, że gdzieś tam jest jakaś zdrowo myśląca prowincja, uprawiają sport zwany czasem wołaniem na puszczy. Tam nikogo nie ma. Na PiS głosuje aparat urzędniczy i ci mieszkańcy wielkich i mniejszych miast, którzy już się zorientowali co jest grane. Prowincja w rozumieniu wsi i małych miasteczek, jak zwykle obudzi się na końcu, kiedy już odwinie papierek z tego swojego sukcesu i okaże się co tam naprawdę jest w środku. Nie marcepan z całą pewnością…

O tym, by trafić do Polaków z jakimś głębszym przekazem, nie może być nawet mowy. Politycy bowiem to ludzie, którzy zawodowo zajmują się sprzedażą kitu. W ofercie jest zawsze kilka jego rodzajów. Ten pisowski to konglomerat fałszywych wyobrażeń o historii, mesjanizmu i aspiracji do przywództwa w stylu oświeconym, połączonego ze wspomnianymi programami socjalnymi. Okazało się, że ten kit nie działa jak należy, bo tamci mają lepszy, robiony na bazie czystej nienawiści i świeckości państwa. Żeby z nimi konkurować nie wystarczy demonstracyjnie odmawiać różaniec i chodzić na pielgrzymki. Nie wystarczy też branie uroczystych ślubów kościelnych po dwóch rozwodach. To jest myślenie obłąkane, które ludzie głosujący na PiS diagnozują od razu, a przez to ich sympatia do partii spada. Widzą bowiem, że nie traktuje się ich serio. W ogóle politycy demonstrujący tak zwane „cechy ludzkie” powinni się chyba nad sobą zastanowić, albowiem nie ma takich ram, w których pomieściłoby się ich ego.

Działacze i politycy PiS mają, takie odnoszę wrażenie, pretensje do swoich wyborców, że nie są tak bezwzględnie lojalni wobec organizacji, jak wyborcy PO. To jest kluczowe nieporozumienie. Politycy ci bowiem obruszają się na krytykę pod ich adresem, nie rozumieją jej, a co za tym idzie popadają w zabójczą pychę. Co było do okazania 15 października. Wyborcy PiS są ludźmi wolnymi, lojalnymi w pewnych zakresach, ale nie głupimi. I nie należą do żadnej przestępczej lub paraprzestępczej organizacji. Nie podpisywali też cyrografów. A przez to charakter ich więzi z partią jest inny. Tego właśnie nie potrafią zrozumieć politycy PiS. Uważają oni, że wyborcy go zhomogenizowana mierzwa, którą – jak w PO – łączą z partią powiązania resortowe. To nie jest prawda, podobnie jak nie jest prawdą opinia, że można wygrać wybory za pomocą zblatowanych urzędników. Lojalność bowiem tych ludzi jest problematyczna. O czym warto pamiętać dziś, kiedy tamci przejmują media. Kupowanie ich zaś obietnicami jest bardzo ryzykowne.

Zwłaszcza, że konkurencja, świadoma tego jak zdeprawowani i głupi są ludzie, potrafi za pomocą jednego prostego ruchu skupić uwagę dużej części elektoratu na problemach fikcyjnych, ale takich, które robią wrażenie nie dość, że poważnych, to jeszcze atrakcyjnych. I tak, na przykład, Konfederacja, zaczęła właśnie dyskusję nad legalizacją marihuany. Jeśli połączymy to z programami lewicy dotyczącymi ogólnego wyzwolenia wszystkich uciskanych ze wszelkich opresji, okaże się, że opozycja – prawicowo-lewicowa – przedstawia w miarę spójny program, który polega na odwracaniu uwagi wyborcy od spraw istotnych, czyli od likwidacji państwa i degradacji narodu. To zaś dokona się, jak zwykle, w imię celów wyższych i spraw bardziej ludzkich – marihuana, prostytucja, in vitro,

Jakiej więc partii potrzebują Polacy? Takiej, której nigdy w życiu żaden z nich nie zaakceptuje, bo ona musi odwoływać się do spraw poważnych, stale aktualnych i mało przydatnych do kokietowania elektoratu. Tego zaś żaden polski wyborca nie zniesie. Najbardziej na świecie bowiem lubi on kiedy go kokietują i podnoszą jego znaczenie. Jest łasy na komplementy albo po prostu na wziątki. Nie zawsze jest jednak lojalny po otrzymaniu powyższych, albowiem szatan potrafi znaleźć inne sposoby dotarcia do zakamarków jego duszy i przekabacić go po swojemu. Taki człowiek może się nawet kiedyś tam zawstydzić z powodu swoich głupich decyzji, ale do błędu nie przyzna się nigdy.

Polacy potrzebują partii ideowej, która powstać żadną miarą nie może, albowiem ilość niestosownych propozycji, jakie natychmiast otrzymałoby kierownictwo takiej organizacji, unieważniłoby je już na wstępie. Partię zaś przejęliby zwolennicy rozwiązywania problemów konkretnych – mieszkaniowych, rodzicielskich, narkotykowych, burdelowych i jakichś innych jeszcze.

Polacy potrzebują partii, która postawi przed nimi wyzwania historyczne. Czego oni wcale nie chcą i uważają, że uda im się doturlać do emerytury lub mogiłki na swoim nędznym etacie. Są do tego przekonani, że potrafią też poustawiać swoje dzieci, tak by nic złego im się nie przydarzyło. Ten rodzaj tępoty jest najbardziej zadziwiający. Polacy pozbawiają się bowiem politycznej ochrony, oddają życie swoje i życie swoich dzieci w pacht gangsterom o zacięciu satanistycznym, a potem oczekują, że będą w spokoju konsumować owoce swoich wyborów.

Polacy potrzebują wreszcie partii, która zmieni styl komunikowania się z wyborcą. Zmodyfikuje, albo usunie z pola widzenia całość tak zwanej publicystyki politycznej, czyli w istocie jednego z rodzajów kokieterii. Polacy potrzebują też partii, która przestanie podlizywać się grupom zawodowym – górnikom, hutnikom, kolejarzom. Jest to bowiem najgorszy i najbardziej beznadziejny sposób na utrzymanie władzy.

Ktoś powie, że taka partia nigdy nie powstanie, bo musiałaby zaprowadzić dyktaturę. Być może, za chwilę jednak będziecie mieli inną dyktaturę, dążącą z całym impetem do likwidacji Polski i unieważnienia Polaków. I na to wszyscy się z ochotą zgodzą. Nie wiadomo bowiem dlaczego Polska wielu ludziom przeszkadza i gotowi są ją wymienić na koszyk prezentowy. Nie mówcie mi, że tak nie jest. Być może przyczyna tego stanu jest prosta i czytelna – Polacy nie znają swojego kraju ani siebie nawzajem. Postrzegają siebie i swój kraj poprzez pryzmaty stworzone przez swoich wrogów i nie zamierzają z tego rezygnować. Taka bowiem opcja narzuciłaby na nich jakąś odpowiedzialność i zmusiła do dokonywania wyborów. To zaś jest najgorszym wyjściem z możliwych. Dokonywanie wyborów bowiem naraża człowieka na oceny, często nieprzychylne, a do tego jeszcze pozbawia go wszystkich urojonych gwarancji.

No nic, taka partia, o jakiej piszę nigdy nie powstanie. Mamy to, co mamy i lepiej nie będzie. Na koniec opowiem Wam anegdotę. Wczoraj Jarosław Kaczyński powiedział, że członkowie partii powinni się bardziej zaktywizować w Internecie i podjąć działalność w social mediach….Nie wiem co powiedzieć – ślimaki szykują się do zwycięstwa w Wielkiej Pardubickiej. Miłego dnia.

Wczoraj musiałem znów ogłosić promocję, albowiem mój syn miał wypadek. Jakaś Ukrainka skasowała mu autor. Trzeba to naprawić, czym prędzej, a nie wiadomo kiedy ubezpieczalnia wyceni szkodę i wypłaci pieniądze, a także ile tych pieniędzy będzie. Tak więc zostałem zmuszony do obniżenia ceny książek drogich. Jeden tytuł już się wyprzedał, więc dołączam kolejny.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/handel-wolami-w-polsce/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/



tagi: polityka  polska  rząd  idee  wybory  partie polityczne 

gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 06:19
67     3878    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 07:09

Jarosław Kaczyński zwrócił uwagę na internet... Już dawno powinien mieć swoje konta na wszystkich forach społecznościowych. Za ich pośrednictwem zadawać ludziom pytania, brać na klatę bluzgi, które by były (jak tego nie potrafisz, nie idź do polityki), wrzucać fotki z kotem, ze spotkań z rodziną, z wyjazdów, spotkań, pisać o sobie, czyli co czytam, co jem na śniadanie itp. Przy okazji wiedziałby od zacieklych przeciwników, co odwala jego otoczenie. No i swoi wyborcy też by mieli możliwość kontaktu. A tak... No cóż, nie tylko prezes odrodził się od elektoratu betonowa ścianą... Rychło w czas coś zaświtało... 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 07:48

Przez dwie trzecie swojej pracy zawodowej (tej "ozusowanej", czyli 41 lat) jeździłem po Polsce poweiatowej, gminnej, wojewódzkiej.

Potwierdzam, aspiracje i kompleksy inteligentów, czyli ludzi utrzymujacych się, jak to sie kiedys okreslało,  z pracy "nieproduktywnej", ale  mieszkających na prowincji są upiorne na zasadzie, ze chca byc postrzegani jako nie gorsi o "elit wielkomiejskich", co w Polsce ogranicza sie do powielania wzorców stolecznych formatowanych przez rozmaite "wysokie obcasy". Co wiecej w tym przedabrzani staja sie bardzueej swieci od papieża. Nigdzie nie ma tak zapiekłej zajadłosci w dązeniu aby  "zrzucić z siebie" swój obecny status.

Spróbujcie sie pochwalic w ich towarzystwie, ze byliscie na wczasach  w Ladku Zdroju.

Gdzie? Przeciez nie ma takiego miasta. Tak, Polski nie znają i znać nie chcą. ,Zdecydowanie bardziej  wolą wydać trzy razy tyle, aby zrobic sobie zdjęcie na wielbładzie w tle egipskiej piramidy. Kązdy wtedy moze zobaczyć , ze i im światowy sznyt nie jest obcy.

Zacytuję wiec  jedno zdanie z notki , które zawiera bardzo ważny opis naszej rzeczywistości:

"Polacy nie znają swojego kraju ani siebie nawzajem. Postrzegają siebie i swój kraj poprzez pryzmaty stworzone przez swoich wrogów i nie zamierzają z tego rezygnować."

Jestem zdania, że kolejne pokolenia ofiar reform edukacyjnych dobrowolnie,  a nawet z ulgą pozbędą się tego garbu, jakim jawi się im "polskość".

I panaceum  na to  nie znajdzie żadna partia polityczna, bo przecież jaka by nie była, to będzie się składała z wyżej scharakteryzowanych obywateli.

I z tym optymistycznym akcentem życzę spokojnych i zdrowych świąt Narodzenia Pańskiego AD 2023.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 grudnia 2023 07:09
23 grudnia 2023 08:44

Prezes wierzy w bilbordy najwyraźniej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 23 grudnia 2023 07:48
23 grudnia 2023 08:45

Tak, musi przyjść jakieś ciężkie rozczarowanie żeby to się zmieniło

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 09:15

Bardzo dobry, przenikliwy felieton. Zwraca uwagę na to, że zarówno PiS jak i cała reszta w istocie tak samo potraktowali elektorat, tj. społeczeństwo. Mianowicie potraktowali jako tworzywo, czyli jako materiał do przerobienia w procesie wyborczym i nadania mu odpowiedniego kształtu w zakresie nadbudowy. Różnice propozycji nadbudowy bardzo trafnie Gabrielu zestawiłeś.

Widocznie też na PiS-ie zemściła się 8-mio letnia troska o byt obywateli; malkontentom proponuję spokojnie rozejrzeć się dookoła. W każdym razie, poprawa bytu ma to do siebie, że przesuwa codzienny frasunek w stronę zabawy w nadbudowę. Powinno być inaczej, poprawa na odcinku bazy powinna upewniać, że funkcjonująca nadbudowa jest właściwa i efektywna. W każdym razie, że nie jest błędna. Tak prawdopodobnie zakładali sternicy PiS. Natomiast totalsi obstawili relację, że im lepiej w korycie, to tym prędzej trzeba wymienić nadbudowę. Celowo użyłem tu określenia "koryto" mając ma uwadze za kogo, kto bierze społeczeństwo i jakie chce zbudować w swoim akcie tworzenia.

Teraz nie ma wyboru i skutki wyborów pozostaną jakiś czas. Weryfikacja nowej nadbudowy nastąpi poprzez ocenę postępu w bazie. Mianowicie, czy plat-fuszerka podciągnie lepsze koryto. Komuś na pewno podciągnie. Tyle, że każdy z głosujących na nią wierzył, że on także będzie tym "komusiem". Tędy właśnie została napisana tragikomedia pomyłek.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 23 grudnia 2023 07:09
23 grudnia 2023 09:24

...  optymistycznie  napisze,  ze...

...  szkoda  pisac  o  Kaczynskim  i  o  tej  NEDZY  POLITYCZNEJ  ,,naszej,  brukselskiej,  moskiewskiej,...  hamerykanskiej,,...  i  kazdej  innej  jaka  tylko  w  ,,calym  sFiecie,,  istnieje  !!!

 

POZABIJAC  ICH  WSZYSTKICH  SMIECHEM...  PERLISTYM   !!!

 

 

Radosnych  Swiat  i  wszelkiego  blogoslawienstwa  od  Bozej  Dzieciny,  dla  Ciebie,  Basiu  i  Twoich  Bliskich,...  sciskam  mocno  i  do  milego,  serdecznego  spotkania,...  w  katakumbach,

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 23 grudnia 2023 07:48
23 grudnia 2023 09:27

Voila  !!!

Wzajemnie,  optymistycznych  Swiat  Bozego  Narodzenia  dla  Ciebie  i  Twojej  Rodziny,  

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Paris 23 grudnia 2023 09:24
23 grudnia 2023 09:27

Tobie i całej rodzinie również moc Bożego Błogosławieństwa od narodzonego Syna Bożego i szczęśliwego Nowego Roku! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 grudnia 2023 08:44
23 grudnia 2023 09:31

Tak,...

...  ,,naiwnosc,,  tego  czlowieka,  jego  otoczenia  i  jego  ,,kadr,,  -  po  tyyylu  latach  spedzonych  NA  PANSTWOWYM  KORYCIE  -  to  nieprawdopodobne  KURIOZUM...  to  wprost  KOSMICZNE  kuriozum  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 grudnia 2023 08:45
23 grudnia 2023 09:36

Dokladnie  tak,...

...  nie  ma  innej  sily  !!!

My  tez  dzieki  tym  ,,naiwnym,,  NIEROBOM  i  DARMOZJADOM  oberwiemy  ,,rykoszetem,,  ale  ONI,  ta  ,,polYtyczna  banda,,  SIE  NIE  PODNIOSA...

...  wystarczy  tylko  WYPIAC  SIE  na  nich,  tak  jak  ONI  wypinali  sie  na  narod...  i  NADAL  wypinaja.

 

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 09:38

Ja zawsze wybieram naprawę w warsztacie, bo wyceny są zdecydowanie zaniżone.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 23 grudnia 2023 09:15
23 grudnia 2023 09:42

Exactement...

...  POPiS  to  jedna  i  ta  sama  ZLODZIEJSKA  i  OBLUDNA  SWOLOCZ  !!!

 

I  niech  teraz  SAME  LOBUZY  ze  ,,Fszystkich  OgrOpowan  polYtycznyH  same  se  radzO,,  bo  to  ONI,  RAZEM  i  WSPOLNIE  ZROBILI  TEN  SYF...  w  Polsce,  w  Europie,...  i  na  calym  swiecie  !!!

  

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 23 grudnia 2023 09:42
23 grudnia 2023 09:47

Zgoda. Jest jednak subtelna różnica. PiS musi sobie radzić. Natomiast plat-fuszerka ma poradzić swoim obowiązkom.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 09:53

Jest takie powiedzenie: easy come easy go, czyli łatwo przyszło, łatwo poszło. Jeśli mam kaprys lub dobrą wolę to coś daję i na tym koniec! Najagorsze co może mi przyjść do głowy to oczekiwanie na wdzięczność! Z reguły "człowieki" są tak skonstruowane, a niektóre "człowieki" są rozregulowane do tego stopnia, że myślą, że skoro coś dostali to dlatego, że im się należy!
To samo dotyczy państwa. Raczej powinno się stosować, w niektórych sytuacjach, mówiąc skrótowo, zasadę coś za coś. Ludzie cenią sobie tylko to co ich kosztowało jakiś wysiłek - może być nawet mały.
Między "rozdawaturą", a dyktaturą jest dużo innych możliwości, ale do tego trzeba kogoś kto ma w tym doświadczenie - łatwiej określić to jednym słowem - fachowiec, ale "lewusy" zdewaluowały znaczenie tego słowa, a na razie nie ma nic innego.
Jak chodzi o partię i program to trzeba uważać, bo "lewusy" poprzekręcały znaczenie wielu ważnych słów. Pozostaje krótki lapidarny opis i do roboty, bo liczą się tylko fakty i to dokonane! Trzeba liczyć na to, że dobry przykład znajdzie naśladowców.
 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 23 grudnia 2023 09:47
23 grudnia 2023 10:02

Takie  zycie,  Orjan`ku,...

...  kazdy  musi  sobie  RADZIC  SAM  -  jesli  ma  2  rece  i  2  nogi  zdrowe  !!!

 

Pomoc  nalezy  kalece  lub  osobie  chorej...   niech  sie  PiS  ,,dogaduje,,  z  plat-fuszerka,...  PRZECIEZ  ONI  SA  z  TEGO  SAMEGO  PODWORKA  i  zawsze  ,,sie  dogadywali,,...  w  Magdalence,  przy  ,,okraglym  meblu,,...  etc.  !!!

Moja  rodzina  i  ja  sama,  tez  RADZIMY  SOBIE  SAMI...  nie  wyciagamy  reki  do  PiS`u  ani  do  innych  ,,naszych  pastuchow,,  !!!

 

To  naprawde  NIE  JEST  MOJ  PROBLEM...  juz  nie  jest.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 11:01

Cóż, musi być bardzo źle aby było dobrze. Na Dolnym Śląsku w XIX w. Mirjscowości gdzie ludzie mówili po Polsku i byli katolikami dopiero wtedy obudziły swoją polskość gdy władza pruska zaczęła ich gnębić za używanie polskiego języka. Wcześniej gdy nikomu to nie przeszkadzało ludzie ci byli lojalnymi poddanymi Prus. Te wszystkue fajnopolaki z szmatą unijną w tle ostro w d.... muszą dostać by oprzytomnieć. Niestety.... 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 11:05

7x Nie:)

"Polacy potrzebują partii, która postawi przed nimi wyzwania historyczne."
To jest na opak postawione pytanie. Polacy potrzebują takiej partii co wygra wybory (i potem działa dla dobra Ojczyzny). Partia co wybory przegrywa  jest niepotrzebna. W tym sensie litania o tym, że potrzebują Polacy tchnięcia w nich "nowej nadziei" jest zarazem błędna i trafna.

"Działacze i politycy PiS mają, takie odnoszę wrażenie, pretensje do swoich wyborców, że nie są tak bezwzględnie lojalni wobec organizacji, jak wyborcy PO. To jest kluczowe nieporozumienie."
To prawda (że pretensje działaczy PiS wobec elektoratu są wyrazem obłędu), przy czym PO w meczu na betonowy elektorat 1:1 przegrało z PiS. Rządzi właśnie dlatego, że Tusk miał wyciągniętych z kapelusza dwóch takich co kokietowali niezdecydowany elektorat. PiS tego nie miał, bo przed wyborami dozbrajał narracyjnie beton. Czy to głupota czy sabotaż nie mnie rozstrzygać. W tym sensie Gospodarz ma rację wytykając miałkość narracyjną PiS. 

"O tym, by trafić do Polaków z jakimś głębszym przekazem, nie może być nawet mowy."
Być może, ale w tych wyborach nikt nie próbował. 

"Czy Polacy w ogóle są zainteresowani polityką? Oczywiście, ale w zakresach, które zostały im narzucone[..]  Stąd rozgrywanie Polaków przed wyborami jest niesłychanie łatwe."
Gdyby tak było to PO wygrałoby w 2015 i 2019. A jednak wygrał PiS, czyli to jest coś istotnie bardziej subtelnego.

"Wariaci, którzy zagłosowali na Trzecią Drogę, uważali, że będą Katonami z Psiej Wólki, bo taki wybór świadczy o tym iż chcą Polski ponad podziałami. Zostali wpędzeni w prostą pułapkę, z której nie ma wyjścia. "
Być może, ale wpędził ich tam własnie Naczelnik używając narracji, że nie ma żadnej alternatywy i ani kroku w tył. Warto porównać pierwszą i drugą kadencję PiS. Po pierwszej PiS wzrósł w sondażach, a po drugiej wyszło jak wyszło. I jak dla mnie nie ma tu w ogóle wyciągania wniosków, że było po prostu wszystkiego za dużo ze strony aparatu PiS, przede wszystkim z arogancją władzy i się to po prostu przejadło. Te największe protesty przeciw władzy nie wzięły sie znikąd. 

"Zgoda buduje – to pierwsze oszustwo, jakiemu Polacy ulegają, albowiem uważają, że polityka to oni i ich szwagrowie, ewentualnie sąsiedzi, z którymi czasem się kłócą."
To jest największa przewaga Tuska i akolitów nad Pis. Donaldinio powie że uprawia politykę miłości, a będzie bezwzględnie walił pałką po grzbiecie. A PiS, zwłaszcza w relacjach Ziobro-sądy Morawiecki-Unia, dużo szczeka, ale nic nie gryzie i każdy wie że podkuli ogon i wymięknie. Ten błąd PiS/prawica powtarza przez wszystkie swoje 3-4 kadencje więc mam wrażenie, że to jest jakiś deficyt charakteru, a nie przypadek. 

"Od dekad najsłabszą grubą społeczną w Polsce są mężczyźni, szczególnie młodzi,[..] w imię równouprawnienia kobiet"
Pamiętam jak jeszcze 3 lata temu taka narracja była zupełną niszą w internecie, nawet na prawicy. A tak na serio: może tak jest, ale PiS nie ma im nic do zaoferowania. Z resztą żadna partia nie ma łącznie z fałszywymi receptami Konfederacji. Bo tak naprawdę trzeba by zaoferować dwie kwestie (a) powszechna obowiązkowa służba wojskowa dla obu płci [co by motywowało kobiety by wypisywać się z równouprawnienia furtką jaką byłoby bycie żoną & matką] (b) bardzo wysokie podatki od mająku, by młodzi (a co za tym idzie na dorobku) nie musieli konkurować z dorobionymi - starszymi. Bo dziś przeciętny młody człowiek nie jest w stanie zarobić na przeciętne mieszkanie.   
PiS zamiast tego napomopował ceny nieruchomości w kosmos i nawet BK2 niewiele tu pomoże (w końcu partia deweloperów) oraz stworzył WOT ale bez niezbędnych przywilejów jak "mieszkanie w Legionowie po 3 latach służby". Osiedla oficerskie to zawsze był standard, czemu tego nie ma dzis w każdym wielkim mieście?

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 11:09

Ludzie potrzebują rozwiązań dla istotnych problemów codziennego życia. Politycy się tym nie zajmują.

Likwidacja bezradności wobec chuligaństwa. Pomoc społeczna powinna być wstrzymana w przypadku gdy odbiorca tej pomocy zachowuje się skandalicznie wobec sąsiadów. Nie może tak być, że osoby płacące podatki muszą znosić chuligańskie lub wyjątkowo uciążliwe zachowania osób otrzymujących pomoc z tych podatków.
Ideologia w szkole. Państwo za podatki rodziców wprowadza w szkole progresywne metody wychowania (np. zero możliwości zdyscyplinowania uczniów). Jeśli 90% rodziców uczniów w danej klasie uważa, że jakiś uczeń uniemożliwia prowadzenie lekcji, to powinni mieć prawo do usunięcia tego ucznia z klasy. Niech ideolodzy się nim zajmą.

Uciążliwość sąsiedzka. Głośna muzyka (powyżej 50dB) na otwartej przestrzeni w terenie zabudowanym może być akceptowana tylko podczas zorganizowanych imprez i uroczystości.
Termin wykonania wielogodzinnych prac powodujących duży hałas (powyżej 90dB, np. spalinowa piła łańcuchowa, wyburzanie ścian) musi być uzgadniany z bezpośrednimi sąsiadami. Takie prace możnaby wykonać bez sąsiedzkiej zgody, jeśli najbliżsi sąsiedzi nie są w stanie zgodzić się na akceptowalny termin prac.

Brak mieszkań? To nie prawda. Przywrócenie praw własności i poprawa sytuacji mieszkaniowej.

Duża grupa właścicieli mieszkań nie wynajmuje ich z powodu aktualnego prawa, które jest przeciwko właścicielowi.  Prawo najmu trzeba zmieć, np. wzorując się na regulacjach austriackich. Liczba mieszkań na wynajem na pewno gwałtownie wzrośnie.
Sprawy spadkowe dotyczące mieszkań i budynków muszą mieć wysoki priorytet. Wieloletnie postępowania spadkowe uniemożliwiają wejście pustostanów na rynek nieruchomości.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 11:20

"nigdy nie przebiją się przez medialny bełkot" ... innymi słowy nigdy nie przerosną tego bełkotu.

Polacy których ja znam, w tym część moich znajomych, wogóle nie słucha publicystyki ani nie czyta. Druga połowa moich znajomych czyta, a nawet jak wiesz są tacy którzy uważnie czytają teksty SN. Ci którzy nie czytają tekstów SN, idzie za patriotycznymi schematami. Większość ludzi znanych mi, nawet wykształconych, jest wyznawcami schematów poznawczych i propagandowych, również patriotycznych. W wierze też idzie za schematami. Niestety ludzie potrzebują schematów. 

Wierzący w Tuska i w demokracje to ucieleśnienie schematyczności. A jest to schemat bezprawia. Prawo to my i to ten, który kieruje naszą wścieklizną. Istotą prawa jest wyrażenie i wylanie swojej agresji na tych, którzy ośmielili się podważych schematy, w które wierzymy, schematyczne obrazy autorytetów podawanych do wierzenia, schematy układów zawodowych i towarzyskich, które dają dojścia do kasy, do szczególnego traktowania przez służbę zdrowia na starość, do wakacji na Mazurach, w górach. Kto w schemacie wstaje, temu schemat daje. Schematy działają, są godne wiary. Wyznawcy schematów nie będą dociekali, czy ktoś nimi zawiaduje. Aż nadejdzie nowy demokratie-jugend, da kopa w zimny dół, w ześlizg po równi żebraczej starości.  

Skąd się wzięły schematy? Z włościaństwa. O schematach włościańskich pisał Koneczny. Zaścianek potrafił wyrwać się ze schematów, bo obywatelskie wici ruszały go. Szlachta kilku i kilukudziesięciowsiowa miała swoje schematy, ale fantazję zawsze trzymała w cenie. Trzymała dopóki nie awansowała nad szklany sufit, gdzie poznawała schematy merkantylności, podawane jej rzecz jasna w okrojonym kształcie, bo dopuszczano ją nad szklany sufit, nie po to żeby dać jej swobodną władzę, ale żeby ograć. Co stanie się w końcu udziałem również Tuskołownysza i jego sierżantów. Mogą liczyć tylko na posadę klawisza.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 11:22

Ceny mieszkań za PiS zawsze w górę:

srednie-ceny-mieszkan

Bo to partia emerytów i rentierów:)

Ludzie potrzebują rozwiązań dla istotnych problemów codziennego życia. Politycy się tym nie zajmują.

Likwidacja bezradności wobec chuligaństwa

Duża grupa właścicieli mieszkań nie wynajmuje ich z powodu aktualnego prawa, które jest przeciwko właścicielowi


To wszystko prawda. I co z tym zrobił rząd? Nasprowadzał nachodźców przebranych w płaszczyk opalonych robotników z kontenerów do jeżdżenia Uberem i rozwożenia jedzenia. No działy gospodarki absolutnie niezbędne :)

Brak mieszkań? To nie prawda. Przywrócenie praw własności i poprawa sytuacji mieszkaniowej.
Nie do końca, bo brakuje w metropoliach, gdzie z resztą też jest za dużo pustostanów, ale ciągle za mało względem popytu. W sensie zmiana jest krokiem w dobrym kierunku. Ale przecież historycznie było tak, że w wojsku służyli posesjonaci. Więc każdy właściciel mieszkania powinien albo sam służyć w wojsku, albo takiego urodzić, albo zapłacić stawkę za żołnierza zawodowego. Za każdą nieruchomość z osobna (w końcu w 1RP też bogatsi musieli wystawiać wieksze poczty). W końcu największym beneficjentem istnienia Polski są właśnie posiadacze nieruchomości oraz urzędnicy i emeryci. 

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @koncereyra 23 grudnia 2023 11:22
23 grudnia 2023 11:30

Miałem na myśli tylko proste przykłady działań władz, które nie wymagają żadnych inwestycji ale dają podmiotowość ludziom. A każdy rozwiązany taki problem daje kilkaset tysięcy wyborców.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @koncereyra 23 grudnia 2023 11:05
23 grudnia 2023 11:50

" Polacy potrzebują takiej partii co wygra wybory "z pewnością tak,ale aby wygrać wybory -trzeba ciutkę społeczeństwo wyedukować,a miałkość narracyjna PiS była rozmiękczona jak bułeczka w wodzie. I tu zgoda..........

Że tak delikatnie ujmę demokracja Tuskowa oznaczała od poczatku ściślejszą kontrolę społeczną,(a tak w ogóle na tym polega w sumie dzisiajsza  demokracja-polityczna )wzmocniona gwiazdkami co spodobało się potencjalnemu wyborcy. PiS zadufał w swoją narrację,więc nie dziwota...

Mamy bardzo,ale to bardzo duży problem z edukacją młodzieży i nie tylko.Od bitych dwóch wieków Polskę najeżdzają,właściwie  brzmi ujeżdzają obce państwa.Od kilku dekad co jeden minister edukacji uchwala,drugi obala(ministra Nowacka zaczyna szaleć na wyrost)...

A co do naszej inteligencji i dobrych edukatorów,to "ujeżdżacze" nam ich wprost wybili,trochę uratowało się emigrując ,a nad resztą tak pracowano,że widzimy takie lewackie dziwo po uniwersytetach,że ....

Oczywiście wykształciła się także nieliczna garstka po której za "niesubordynację ,jeździ się jak po łysej kobyle..... A właśnie w tej garstce należy pokładać teraz nadzieję....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 12:07

Piękny rachunek sumienia. Brak żalu za popełnione grzechy. Rozgrzeszenia nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 12:08

Daj pełnomocnictwo warsztatowi naprawczemu, dostaniesz auto zastępcze na czas naprawy i będziesz mieć wolną głowę od problemu stłuczki.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 12:11

Taka partia istnieje lecz nie ujawnia się. Ot, tutaj można się zapoznać z programami jej członków i sympatyków.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 23 grudnia 2023 11:20
23 grudnia 2023 12:13

A my z cel do karcerów, to widać, słychać i czuć. Na gitludzi też się nie nadajemy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @koncereyra 23 grudnia 2023 11:22
23 grudnia 2023 12:58

Bezradność wobec oszustw procesowych to jest istota patologii RP.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 14:12

„kiedy jedna z drugą ministra nie otrzyma ciosu pięścią w podbródek od zaprzyjaźnionego z nią migranta, który opacznie zrozumie czynione mu awanse i zechce je wyegzekwować według własnych, niezwerbalizowanych założeń”

Jesteśmy jeszcze na szczęście trochę „zacofani”.  Tak więc ku pokrzepieniu serc - wiadomość „z raju” czyli z Kanady. Pracodawca kanadyjski udostępnił informację o starających się u niego pracę „Kanadyjczykach” absolwentach wyższej uczelni, z których większość nie tylko nic nie umie ale nie mówi nawet po angielsku… Oczywiście informacja od razu wyleciała wycięta przez cenzurę ale zostały komentarze. Młodzi Kanadyjczycy piszą:

"Studenci zagraniczni, stale zakłócają zajęcia w szkołach Sheridan i Humber. Kiedy w tym kraju zaczęliśmy „udawać”, że naginanie zasad jest w porządku, właśnie tak się stało. Mamy epidemie bezdomności, problemy narkotykowe, duże oszustwa imigracyjne, podstawowe załamanie systemu, a potem patrzymy w lustro i zastanawiamy się, „jak to się stało"

"Przypadkowo natknąłem się na ten post, ale pracowałem w filii małego prywatnego uniwersytetu. Kampus filialny był przeznaczony specjalnie dla studentów zagranicznych. Było to dosłownie wynajęte biuro w budynku należącym do dużej korporacji, a profesorami byli często ludzie, którzy pracowali dla korporacji bez dyplomu ukończenia studiów".

"Każde CV, które otrzymaliśmy od studentów zagranicznych z Conestogi, było bezpośrednią kopią każdego innego CV, które ktoś inny podrzucił".

"Ktoś robi prawdziwą fortunę na wykorzystywaniu zagranicznych studentów, systemu edukacji, imigracyjnych wiz studenckich i nie tylko.Oszustwo finansowe jest tak poważne, że jeśli wyjaśniono ci to prosto w twarz, nie uwierzyłbyś w to"

(...) Gospodarka Kanady się załamie, wszyscy Hindusi wyjadą i wrócą do domu, tracąc przyniesione przez siebie pieniądze i poczynione inwestycje. Uniwersytety zyskują. Indyjskie banki czerpią korzyści z nabywania gruntów w ramach pożyczek domyślnych, stając się właścicielami gruntów dla wcześniej niezależnych rolników. Kanada czerpie korzyści z wpływów pieniężnych na towary i usługi. Banki w Kanadzie czerpią największe korzyści z kredytów hipotecznych za pośrednictwem papierów wartościowych zabezpieczonych hipoteką. Kiedy gospodarka się odwróci i Hindusi nie będą spłacać nieruchomości w Kanadzie, wrócą do domu, do ojca na farmie. Tata na farmie zostaje następnie niewolnikiem indyjskiego banku.

Tak więc w kanadyjskiej aferze migracyjnej wszystkie ślady prowadzą do ….banków. Czyżby w unijnej też ?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @peter15k 23 grudnia 2023 14:12
23 grudnia 2023 15:15

Też, wystarczy popatrzeć na tych młodzieńców płynących pontonami do Europy.

Niby z buszu a każdy ma wypasionego smartfona, każdy jest dobrze ubrany i odżywiony.

Pytanie, skąd mają pieniądze i na tę wycieczkę i na takielunek?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 23 grudnia 2023 12:58
23 grudnia 2023 15:22

Oszusści mają olbrzymią przewagę.

Jest ich o wiele więcej, i usadowieni są w instytucjach - sądy, urzędy.

Stąd ta bezradność.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 23 grudnia 2023 15:15
23 grudnia 2023 15:24

"Pytanie, skąd mają pieniądze i na tę wycieczkę i na takielunek?"

Są sponsorowani przez ludzi i instytucje które dysponują kasą i mają przeznaczone na to budżety.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 23 grudnia 2023 15:15
23 grudnia 2023 15:57

Od  SOROS`a,...

...  Gates`a...  albo  innej  SZMATY-FUNDACJI  Schwab`a  na  PANSTWOWYCH  DOTACJACH  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 15:24
23 grudnia 2023 16:13

Tak,...

...  z  takich  MASKIROWEK  ,,DEMONkratycznyH,,  demolujaco-uniewazniajaco-unicestwiajacych  miliony  ludzi  i  cale  panstwa,  jaka  w  tej  chwili  od  kilku  dni  ODGRYWANA  jest  w  POLSCE  -  przez  tuska  i  jego  nowy  absolutnie  SKUNDLONY  ZONT  -  MARIONETKE  i  SLUPA  zdychajacej,  zdegenerowanej  i  skorumpowanej  Lunji...

...  i  jeszcze  ,,w  majestacie  prawa,,  !!!

 

Pardon,...

...  ale  ta  ZLODZIEJSKA  SWOLOCZ  -  dajmy  na  to  taki  synus  ,,bigzbig`a,  szumnie  zwany  ,,ambasadorem,,  czy  ta  cala,  deta  Jurova  -  NIE  MA  ZADNEJ  KASY,...  zero  i  nul  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 16:30

Kiedyś napisałeś, że spółdzielnia bez księdza to gang(mafia). Można byłoby napisać, że naród bez wiary w Boga to zbieranina plemion. To właśnie mamy przed oczami, piszesz 'Polacy', ale to jest nad wyraz, bo ludzie których opisujesz nie bardzo myślą w kategoriach dobra narodowego, tylko mówią po polsku.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 15:22
23 grudnia 2023 16:33

Zbrodnie sądowe bynajmniej z prlem nie odeszły. Realia są przerażające.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 16:33

P.S.

Dlatego chyba jednak dobrze, że wybory są ustawiane, bo jakby dać niektórym ludziom władzę wybierania przedstawicieli do rządzenia, to aż strach pomyśleć kogo by wybrali.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 23 grudnia 2023 16:30
23 grudnia 2023 16:48

" ...mówią po polsku."

Niepoprawnie i coraz to mniej zrozumiale.

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 23 grudnia 2023 16:33
23 grudnia 2023 17:02

Ustawiane wybory też podlegają "prawu inflacji". Ktoś nam zapodał Jachirę, Qnia i Chucky.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 17:51

Dziękuję za wywołanie tego ważkiego tematu i jego szczegółowe rozwinięcie.  Mam nadzieję, że dyskusja pod notką będzie równie konstruktywna i nie zgaśnie szybko przez świąteczne przygotowania. 

Partia jakiej potrzebujemy powinna być ideowa, nie jestem jednak pewien czy ten program powinien być w 100% jawny. Obawiam się, że jeśli tak będzie to zewnętrzne wpływy zniszczą ją w zarodku. Myślę, że lepszy rezultat przyniosłaby metoda dużych celów programowych, takich jak w przypadku partii Brexit czy kwestii postawionych w referendum.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 23 grudnia 2023 17:02
23 grudnia 2023 18:13

Dobre !!! -- ustawione wybory też podlegają "prawu inflacji",aż parsknełam kawą na ekran za to zapodanie.Daję plusa...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 23 grudnia 2023 17:02
23 grudnia 2023 18:23

To prawda, ale mimo wszystko są jakoś selekcjonowani przez tych co ich wstawiają, sądzę że obecne "rozdanie personalne" jest po prostu próbą upokorzenia Państwa Polskiego, takie odwinięcie się za to że próbowaliśmy budować państwo, może nie super poważne, ale poważniejsze niż jakaś bananowa republika - "Wy polaczki chcieliście mieć poważne państwo? To my wam teraz pokażemy!".
Wiem, że ciężko sobie wyobrazić kogoś gorszego niż ci wymienieni przez pana w komentarzu, ale jak się posłucha niektórych ludzi to wydaje się, że mogliby wybrać jeszcze gorzej gdyby dać im takie możliwości.

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Kuldahrus 23 grudnia 2023 18:23
23 grudnia 2023 20:25

" ... mogliby wybrać jeszcze gorzej gdyby dać im takie możliwości."

Jak najbardziej. Co gorsza, pewnie  otrzymają  takie właśnie możliwosci.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 23 grudnia 2023 16:33
23 grudnia 2023 20:41

"Zbrodnie sądowe bynajmniej z prlem nie odeszły. Realia są przerażające."

Tak, to jest przerażające.

Sądy kojarzą się osądzaniem zbrodniarzy i wymierzaniem sprawiedliwości.

Jeśli sam sąd jest środowiskiem przestępców i kombinatorów, to znaczy że nie ma czegoś takie go jak państwo polskie.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 21:02

"No, ale świeckie państwo…Nie ma czegoś takiego. Państwo jest albo poświęcone Bogu, albo oddane w pacht szatanowi i odwołań od tej alternatywy nie ma. Ludzie bardzo prymitywni uważają, że owe odwołania jednak istnieją, albowiem ich życie na to wskazuje."

 

Nie wiem czy jestem prymitywny, ale myślę że panśkie stwierdzenie że państwo albo jest poświęcone Bogu albo szatanowi bierze się chyba zakorzenionego w mentalności Polaków [no, przynajmniej

tych którzy głosują na ugrupowania patriotyczne] przekonania że można zbudować na ziemi Królestwo Boże.

Przekaz Pana naszego Jezusa Chrystusa był jasny:

"Królestwo moje nie jest z tego świata."

Pan kiedyś w komentarzu do swojej notki, zadał bardzo ciekawe pytanie:

"na skrzyżowaniu jakich szlaków handlowych leży Japonia czy Anglia?"

Ja to sparafrazuję i zapytam:

"czy Japonia, Anglia, czy choćby Stany Zjednoczone poświęciły swoje państwa Bogu, czy też oddały w pacht szatanowi?"

Zobaczmy gdzie są te państwa, a gdzie my, po ponad 30 latach procedury umownie zwanej transfromacją jesteśmy [że nie sięgnę głebiej w historię, parę wieków wstecz].

Nie będę już kończył gdzie, bo koń jaki jest każdy widzi.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 21:51

Państwo poświęcone Bogu (Objawionemu) Jego przyjmuje za swój początek i podstawę. Prawa stanowione tworzy w oparciu o prawo naturalne, które jest odzwierciedleniem prawa wiecznego (czyli samego Boga) w naturze człowieka (albo, jak mówi ks. prof. Tadeusz Guz, "uczestniczeniem Boga w naturze człowieka"). Prawo naturalne jest zapisane w rozumie duchowym człowieka albo inaczej: jest ciągłym przemawianiem Boga do człowieka w jego sumieniu, by wiedział, jak być dobrym człowiekiem. Prawo naturalne nie zależy od wiary, lecz ma je każdy człowiek od chwili stworzenia każdego człowieka osobiście przez Boga, czyli zawsze. Jest więc dla wszystkich ludzi naturalną podstawą budowania więzi, obyczajów, prawa stanowionego.

Z powyższego jasno wynika, że nie można oderwać prawa naturalnego od Boga i nie można oderwać prawa naturalnego od każdego poszczególnego człowieka i wszystkich ludzi razem wziętych. W prawie naturalnym zawsze na pierwszym miejscu jest dobro Boga a na drugim dobro człowieka. Odzwierciedla to ujęcie prawa naturalnego w postaci nakazów i zakazów, czyli w postaci Dekalogu. Św. Augustyn pisze, że Bóg objawił Dekalog, by pomóc ludziom w ich refleksji nad prawem naturalnym. Dekalog zatem, ponieważ należy do prawa naturalnego, nie jest związany tylko z jakąś jedną czy drugą religią, lecz każdy ma go zapisanego w swoim sercu.

Św. Tomasz z Akwinu w swojej "Sumie teologicznej" pisze, że Stary Testament jest między innymi "wywyższeniem prawa naturalnego", o czym miały świadczyć wyprowadzane z niego szczegółowe przepisy, które na zewnątrz, wobec innych narodów, miały ukazywać Bożą sprawiedliwość.

W Nowym Testamencie jest jeszcze większe wywyższenie prawa naturalnego, gdyż po pierwsze sam Syn Boży stał się człowiekiem i poddał się temu prawu, a po drugie, wypełnienie tego prawa zostało wsparte łaską uświęcającą, czyli zjednoczeniem z Bogiem. Łaska uświęcająca bowiem nie eliminuje Dekalogu, ale go w całej prawdzie przedstawia i czyni podstawą współpracy człowieka z Bogiem (patrz: nauczanie Pana Jezusa nt. Dekalogu).

Władza pochodzi od Boga, więc i rządzący stąd ją mają, poprzez jakiś sposób wyboru ze strony ludzi danego państwa. Prawa wydane przez rządzących na tyle obowiązują obywateli, na ile są zgodne z prawem naturalnym.

Królestwo Boże wzrasta w ludziach poprzez ich wzrost w świętości.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @Trzy-Krainy 23 grudnia 2023 21:51
23 grudnia 2023 21:52

to miało być do: Szczodrocha33 godz. 21:02.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 21:02
23 grudnia 2023 21:56

to taki skrót myslowy

czyli albo w pańsywie buduje sie stosunki społeczno-gospodarcze zgodne z przekazem  Objawienia Bozego (misja Jezusa Mesjasza), albo nie.

Upraszczając, państwo (jako warstwy rządzące takim podmiotem) albo służą planowi Chrystusa, albo mu się sprzeciwiają, tzn.  opcja Antychrysta i nie zostaje miejsca na wiecej możliwości. Na całe szczęście, bo nie istnieje  problem z jednoznacznością.

Teoretycznie, rzecz jasna, bo jak to wyglada  w praktyce, to  wystarczy sie rozejrzeć wokól.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 21:02
23 grudnia 2023 22:13

Państwo oddane w pacht diabłowi odrzuca Boga (Objawionego) jako źródło prawa i człowieka jako podmiot prawa. Z ludzi, z obywateli, czyni tylko przypadłość na rządzących, a ci, co mają władzę, uważają się za twórców "prawa", które ma być zgodne z ich wolą. Jeśli człowiek, obywatel, chciałby coś budować na fundamencie tego "prawa", to mu się nie uda, bo według tego "prawa" jest tylko przypadłością, a nie podmiotem. Podmiotami jawią się ci, co tworzą "prawo", mówiąc krótko, wg powyższego mogą robić, co chcą bezkarnie, bo siebie uważają za źródło "prawa".

Natomiast każdy człowiek, a więc i każdy obywatel, od chwili poczęcia, a nie od chwili narodzenia dopiero, podlega prawu naturalnemu i jemu ma być posłuszny nawet wtedy, gdy łączyłoby się to z nieposłuszeństwem rządzącym, którzy ustanawiają "prawa" sprzeczne z prawem naturalnym, bo tego wymaga samo bycie człowiekiem i prawe sumienie.

Tacy rządzący oddają się w pacht diabłu, gdyż jak pisał św. Tomasz z Akwinu: grzechem jest odwrócenie się od Boga, a zwrócenie się ku stworzeniu.

Sposób powyższy zatem nie jest ani budowaniem Królestwa Bożego (a mamy budować, bo Pan Jezus do tego wzywa), ani drogą zdobywania zasług na niebo.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 23 grudnia 2023 21:56
23 grudnia 2023 22:13

"Teoretycznie, rzecz jasna, bo jak to wyglada  w praktyce, to  wystarczy sie rozejrzeć wokól."

Teoria a praktyka to dwie zupełnie różne rzeczy.

Zresztą, nie mnie to roztrząsać.

Panie Stanisławie, pozdrawiam z całego serca i życzę Spokoojnych Świąt Bożego Narodzenia.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Trzy-Krainy 23 grudnia 2023 22:13
23 grudnia 2023 22:19

"Sposób powyższy zatem nie jest ani budowaniem Królestwa Bożego (a mamy budować, bo Pan Jezus do tego wzywa), ani drogą zdobywania zasług na niebo."

Nie jestem pewien czy Pan Jezus do tego wzywa.

Chrystus przyszedł na świat żeby odkupić świat za grzechy i zbawić człowieka, nie państwa.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 23 grudnia 2023 20:25
23 grudnia 2023 22:22

Nie otrzymają, nie po to się organizuje wybory żeby zostawić je całkiem samopas. Poza tym nikt nie wie ile jest naprawdę ludzi świadomych, a ile pogubionych(czy wierzących w kłamstwa).
Chyba czasami popadamy w nadmierny pesymizm, bo kłamstwo bywa głośniejsze.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 22:19
23 grudnia 2023 22:27

... nie państwa.

Kontenery.

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 23 grudnia 2023 22:22
23 grudnia 2023 22:40

<<<Nie otrzymają, nie po to się organizuje wybory żeby zostawić je całkiem samopas... >>>

Nie jestem takim optymistą. Jedne z pierwszych haseł Machera Chucky było obniżenie wieku uprawnionych do głosowania do lat 16. 

Ten postulat był podnoszony na pewno we Francji i  Niemczech. Nawet nie chce mi się szukać gdzie jeszcze, ale stawiałbym na Kanadę i Australię. 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
23 grudnia 2023 22:41

Z PGR'u sprzed lat

Czy politycy umieją mówić ludzkim głosem – Prawy Górny Róg (prawygornyrog.pl)

 

w wigilię wigilii

...

tak dla pamięci

 

 

P.S.

Chyba żadnej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 23 grudnia 2023 22:27
23 grudnia 2023 22:44

Ale widzi pan, Panie Marku, znowu napalił się pan czegoś zbyt mocnego. A może napił, nie jestem pewien.

Tak czy owak, życzę panu spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.

I radzę, mniej używek w Nowym Roku.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 23 grudnia 2023 22:22
23 grudnia 2023 22:55

miałem na uwadze pikujący w korkociągu poziom edukacji na każdym  szczeblu i  pochodną tego w postaci  moziwości percepcji u tzw. przeciętnego wyborcy.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 22:44
23 grudnia 2023 22:59

Jakość używek mocno spada.

W ciągu ośmiu ostatnich lat bardzo. 

 

Premier Tusk dał przykład.

 

i jeszcze ktoś się dziwi, że zostawił pakiety, które Beata odrazu podpisała.

 

 

P.S.

[...]

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 23 grudnia 2023 22:55
23 grudnia 2023 23:01

& @klon

To nie ma znaczenia.

 

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 22:19
23 grudnia 2023 23:14

Królestwo Boże to porządek łaski uświęcającej, czyli "przylgnięcia do Boga". Zatem nie przeszkadza, ale pomaga do budowania wszelkiego dobra. Państwo też jest dobrem. Każdy ludzki czyn ma wartość moralną, więc staramy się, byśmy robili dobre uczynki, cokolwiek robimy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Trzy-Krainy 23 grudnia 2023 23:14
23 grudnia 2023 23:19

Pozdrawiam pana i życzę z całego serca panu i pańskiej rodzinie Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 23:19
23 grudnia 2023 23:24

opamiętaj się

 

 

P.S.

?

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 23 grudnia 2023 23:01
23 grudnia 2023 23:58

Dla mnie znaczenie mieć powinno. Skoro zaczniemy  akceptować - bo tak zrozumiałem ulgę, że wybory są "regulowane"- fałszowanie idei wolnych wyborów wszystkich uprawnionych do głosowania, dochodzimy do akceptacji życia w fałszu. 

Demokracja nie jako forma organizacji grup społecznych, a jako sposób na zarządzanie nimi. Hmmmm.....takie podejście odbiera podmiotowość. Pozostanę przy oburzeniu z powodu manipulacji w procederze wyboru. :) 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 23 grudnia 2023 23:19
24 grudnia 2023 08:15

Trzy Krainy to zakonnik, dobrze nam tu znany

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 23 grudnia 2023 23:58
24 grudnia 2023 12:23

Z mojej strony to był trochę taki gorzki sarkazm który przyszedł mi do głowy po przeczytaniu tekstu, bo ja znam takich ludzi jak opisani w tekście i pojawiła się taka myśl, że nie chciałbym żeby mieli możliwość decydowania w głosowaniu o tym kto ma rządzić. No, ale to też nie jest tak że się cieszę z ustawiania wyborów, bo tak jak napisałem może ludzi świadomych jednak jest więcej i przez to nie można wybrać dobrych namiestników naszej prowincji w tym globalnym cesarstwie.
 

W skrócie - nie jestem zwolennikiem podejścia, że im gorzej tym lepiej.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 24 grudnia 2023 08:15
24 grudnia 2023 18:07

"Trzy Krainy to zakonnik, dobrze nam tu znany"

Przepraszam, tego nie wiedziałem.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować