-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Jak Żydzi i ekolodzy dewastują dyskurs publiczny w Polsce?

Od dwóch dni w całej sieci nie cichnie oburzenie po śmierci wolontariuszy zastrzelonych przez żołnierzy izraelskich w strefie Gazy. Czytam po kolei oświadczenia polskich polityków i widzę, że poza cienką, czerwoną linię, wyznaczoną dawno temu przez nie wiadomo kogo, nikt nie wyjdzie. Konfederacji nie liczę z wiadomych powodów. Media w Polsce nie wpadają na taki prosty pomysł, jak zaproszenie do studia ambasadora Izraela i przepytanie go na okoliczność tej zbrodni. Ani TVN, ani TVP, ani TV Republika nie wykonują żadnego ruchu w tę stronę, choć widzowie i czytelnicy twittera się tego w najoczywistszy sposób domagają. Tylko Stanowski staje na wysokości zadania i dzwoni do ambasady naszego największego, po USA, sojusznika, by złożyć panu ambasadorowi propozycję nie do odrzucenia. No i on, ten ambasador, pokornie ją przyjmuje i jeszcze chyba tego samego dnia, jest w studio Kanału Zero i rozmawia z Mazurkiem. Jest to druga, po Lejbie Fogelmanie, rozmowa na temat antysemityzmu Polaków, jaka się ukazała w tym kanale. Myślę, że niebawem będzie trzecia, czwarta, piąta i kolejne. Bo z antysemityzmem i Żydami jest jak z wódką, jak raz się zacznie, człowiek nie może się odzwyczaić. Nie wysłuchałem, co mam nadzieję jest zrozumiałe, wywiadu Mazurka z tym ambasadorem. Czytałem tylko reakcję najbardziej bojowych uczestników dyskusji pod nim, w tym samego Stanowskiego. Wszyscy byli zgodni co do tego, że ambasador jest bezczelny, roszczeniowy i ma pretensje do garbatego, że tamten ma proste dzieci. Mazurka zaś oceniano w kategoriach sportowych, tak jak niegdyś polskich bokserów na ringu. To zrobił dobrze, tamto słabiej, tu się wyłożył, tam mógł mocniej docisnąć. Generalnie nie było źle, ale to i owo trzeba poprawić. Rozumie się, że przy kolejnym Żydzie, który wejdzie do tego studia i zacznie opowiadać o tym, jakimi jesteśmy antysemitami? Bo jak inaczej Mazurek mógłby poprawić swój wynik?

Powtórzę – żadna telewizja nie ruszyła tematu, nawet Republika, co w sumie nie jest dziwne, ale ambasador jakby nie było mocarstwa, poleciał w te pędy do jakiegoś Kanału Zero, żeby tam rozmawiać z facetem nazwiskiem Mazurek, który zarzucał mu, że jego kraj nie przeprosił za popełnioną zbrodnię. Niezwykłe. Polacy zaś przywitali ten event z pełnym zrozumieniem, wręcz entuzjazmem. Bo gdzie indziej można jeszcze znaleźć podobne emocje? Jest wręcz tak, że jak nie ma Żyda to nie ma emocji. Sami sobą Polacy emocjonować się nie będą, bo nie ma publiczności. Oni zaś chcieliby przede wszystkim błyszczeć na czyimś tle. Umożliwia im to armia izraelska i ambasador, urodzony w Moskwie, Rosjanin, który łączy wszystkie najlepsze cechy jednego i drugiego narodu. Nie wiem doprawdy co Wam powiedzieć rodacy, uczestniczący w tym przedstawieniu. Może tyle, że od czasów, którymi się tu wszyscy podniecają, czyli od rozbiorów, cały naród Polski znajduje się niby w słoiku i obserwuje sytuację międzynarodową ze środka tego słoika. Co ma swoje konsekwencje, takie same, jak gapienie się w krzywe lustra, ale bez możliwości opuszczenia pomieszczenia. Niektóre przedmioty wydają się małe i grube, a inne potężne i rozłożyste, choć w rzeczywistości pozasłoikowej jest na odwrót. Co jakiś czas ktoś odkręca słoik, żeby wypuścić z niego gazy, które się tam nagromadziły i nasypać paszy tak, by żyjąca wewnątrz populacja miała się czym karmić. O tym, żeby wyjść poza słoik, albo wręcz go stłuc i sprawdzić jak się rzeczy mają naprawdę, nikomu do głowy nie przyjdzie.

Po kolei więc i jeszcze raz – najpierw Lejb Fogelman, teraz pan ambasador, a kto będzie trzeci w tym trwającym ciągle popisie odwagi i bezkompromisowości? Może obstawiać, zupełnie tak samo, jak wielbiciele Kanału Zero, ekscytujący się postawą Mazurka i rzucający obelgi na ambasadora. Choć gołym okiem widać, że ktoś właśnie odkręcił słoik, dosypał suszonych rozwielitek i zakręcił go mocniej.

Dodam jeszcze, że jedynymi politykami, którzy reagują na popełnioną zbrodnię zgodnie z oczekiwaniami ludzi są politycy KO, w tym Kosiniak Kamysz. Nasi milczą, jak zaklęci, albo wiją się używając jakichś eufemizmów. Tak, jak tu wczoraj napisałem, nawet pisarz Żulczyk, który obraził, bez żadnych konsekwencji, prezydenta Dudę, wyjęzyczył się na temat podłości z jaką rząd Izraela skomentował całą sytuację. Mamy w związku z tym pewien dysonans i już nie można tak po prostu demaskować hipokryzji Izraelczyków. A demaskowanie hipokryzji, jest jak wiadomo ulubionym sportem Polaków. Trzeba im to umożliwiać, kiedy tylko się da, wtedy człowiek ma gwarancje, że będzie święty spokój i żadne nieprzewidziane wypadki się nie zdarzą. Najgorzej jest, kiedy Polacy milczą, albo porozumiewają się między sobą szeptem lub formułami nie dającymi się od razu odczytać. Całe szczęście takie sytuacje zdarzają się niezmiernie rzadko. Żadne niebezpieczeństwo nie grozi więc naszemu słoikowi.

Teraz przejdźmy do ekologów. Właśnie uświadomiłem sobie, że kiedy wejdą wszystkie podatki od ogrzewania gazem i węglem, będę musiał zamknąć firmę i pójść gdzieś do pracy. Tylko gdzie? No, ale na razie mniejsza o to. Nie dam rady utrzymać dwóch domów ogrzewanych gazem i jeszcze do tego biura i magazynu. To jest niemożliwe, albowiem moje książki, które nie są narzędziami do demaskowania żydowskiej hipokryzji, jak na przykład książki Stanisława Michalkiewicza, nie będą się sprzedawać w takiej ilości, która umożliwiłaby pokrycie tych kosztów i jeszcze dać jakiś zarobek. No więc powoli musimy się wszyscy oswajać z tą myślą, że nasza przygoda w ciągu niedługiego czasu jednak się skończy. Bo nic nie trwa wiecznie, no chyba, że Żydzi i ich hipokryzja, którą stale trzeba demaskować. Ekolodzy są trochę słabsi do demaskowania i nie wywołują takich emocji, ale ja postanowiłem wziąć się również za nich. Jak to będzie – pomyślałem sobie wczoraj – z tymi hurtowniami książek na Kolejowej i Zwrotniczej w Warszawie? Gdzie oni tam zamontują te panele i pompy ciepła? Jak to wszystko ogrzeją i jak wyjdą przy tym jeszcze na swoje? A hotel Marriot? Co z nim i z innymi hotelami w mieście? Gdzie będzie pompa tłocząca ciepłe powietrze do pokojów i na korytarze? Nie mam pojęcia, bo byłem słaby z zajęć technicznych, ale może ktoś coś umie powiedzieć na ten temat? Nie mówię już o zamku w Stobnicy, którego budowa wbrew ekologom idzie pełną parą i nikt się tam nie przejmuje podatkami, które mają być wprowadzone za trzy lata w związku z Zielonym Ładem, podpisanym przecież także przez naszych, patriotycznych polityków. Nie widzę, żeby ktoś też bardzo się wyrywał do demaskacji hipokryzji ekologów. Wszyscy, co najwyżej, współczuć będą rolnikom, którzy wczoraj okupowali ministerstwo, ale po jakichś głupkowatych obietnicach rozeszli się do domu zostawiając na miejscu Janowskiego i Solidarność Rolników Indywidualnych. Za chwilę pan Janowski znów będzie bohaterem, a przez sieć przeleje się fala oburzenia na Tuska i tych co się mu sprzedali.

Jakie z tego wszystkiego płyną wnioski? Proste. Polakami zarządza się niesłychanie łatwo. Wskazując im wrogów, których nie mogą, nie potrafią, a nawet nie chcą pokonać, albowiem najbardziej by chcieli, żeby ci wrogowie słysząc jak mocne Polacy mają argumenty, wyszli ze swoich nor z rękami podniesionymi do góry i pokajali się przed nimi, mówiąc, że Polacy mają we wszystkim rację. I jeszcze na koniec, by ich poklepali po plecach. Potem oczywiście wspólne śpiewanie czastuszek i można rozpić litra. No, a na koniec wszyscy spać, bo rano trzeba zdążyć do roboty.

Jadę dziś do Wrocławia. Będę miał wykład od 17 do 20. Biorę ze sobą trochę książek i 15 egzemplarzy nowego nawigatora.



tagi: żydzi  media  hipokryzja  dyskusja  ekolodzy 

gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 09:36
118     4018    24 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

BTWSelena @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 10:06

Już w samym tytule pana notki-znajduję odpowiedź i nie potrzebuję sięgać głębiej. Te dwa słowa "żydzi i ekolodzy" są miarą ,którą ludek będzie się zabawiał,gdy jedni i drudzy robią nam koło przysłowiowego pióra.Jedynie "właściwie" i odpowiedzialnie zachowuje się KO jak wczoraj na zlocie wyborczym sam szef Tusku w Krakowie.Zaprezentował panaceum na wszystkie obawy nawet co do ekologów:wyrżnąć pisowców i nastąpi poprawa nawet w ekologi.Więc niepotrzebnie się pan martwi jak utrzymać swoje wydawnictwo.Tłumy klaskały sążniście,a nawet małolaty i rolnicy meldowały gotowość .

Sorry za mój sarkazm,ale "rynce opadajom" Plus za notkę.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 10:06

Piękna metafora z tym słoikiem.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 10:08

Kanał Zero rzeczywiście nie powinien już zapraszać żadnych Żydów, o ile nie chce ich promować, bo tak to się kończy. Ta jedna rozmowa wystarczy, by nauczyć się od nich taktyki prowadzenia dyskusji po swojemu, w swoim interesie i w sumie wygrywania jej tak żeby większość się nie zorientowała. To naprawdę niezły i gorzki instruktarz, jak umiejętnie nie odpowiadać na pytania, mimo że powtarzane są czterokrotnie, powoli i wyraźnie przez prowadzącego. Lekcja dyplomatycznego odwracania kota ogonem i lekcja dyplomatycznego manipulowania drugą stroną. Z komentujących na czacie nie wszyscy byli takimi naiwniakami gratulującymi Mazurkowi, bo wiele osób widziało, jak oddawał pole. Ambasador powinien być odesłany do swojego kraju po tym, jak powiedział, że w Łodzi na co drugiej kamienicy są napisy antysemickie i że przyśle je Mazurkowi, żeby je opublikował. Ktoś na czacie zaproponował, żeby w zamian ambasada opublikowała wszysykie antypolskie wycinki z prasy izraelskiej. No i był moment komiczny, kiedy ambasador spytał, dlaczego Mazurek nie zaprosił kogoś i nie pogada o Hamasie jako ten doświadczony dziennikarz przez tyle lat... I wtedy M mu powiedział, że ten kanał ma... dwa miesiące. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @BeaM 4 kwietnia 2024 10:08
4 kwietnia 2024 10:14

To była typowa, bezczelna do bólu i na rympał, odpowiedź żyda na atak na konwój. To się zbiegło z wyjazdem ruskiego ambasadora z Polski, kiedy dostał wezwanie do tłumaczenia w sprawie niedawnej rakiety.

Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi...

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 10:15

Zbudowałem dom wolnostojący 150m2 w 2017r. Dom jest ogrzewany piecem rakietowym i żwirową pompą ciepła. Ten system grzewczy działa już 6 lat i się sprawdza. Zużycie energii jest poniżej 50 EP na m2.


Piec rakietowy z akumulacją ma sprawność około 90% (https://batchrocket.eu/pl/). Na sezon zimowy potrzebuje około 6-9m3 drewna (w zależności od zimy). Piec rakietowy waży 3 tony i pali się w nim 2,5 godzinny dziennie przy temperaturze powyżej zera. W przypadku mrozu trzeba w nim palić dwa razy dziennie po 2 godziny.
Żwirowa pompa ciepła działa bez prądu ale można uruchomić nawiew zewnętrznym wentylatorem o mocy 24W. Pompa żwirowa zapewnia w zimie wstępne podgrzewanie powietrza wchodzącego z zewnątrz do temperatury co najmniej 8 stopni nawet w czasie dużego mrozu (bez włączania wentylatora). W lato pompa schładza wchodzące powietrze z zewnątrz - nawet przy upale powyżej 30 stopni - do temperatury nie wyższej niż 18 stopni (przy włączonym wentylatorze).


Ponieważ biomasa (pelet, suche drewno) jest ok dla UE, to jest to optymalne i całkowicie niezależne od systemu rozwiązanie dla kilkuset tysięcy Polaków. Przy takim rozwiązaniu Niemcy nie mają szansy na wepchnięcie nam swoich technologii grzewczych.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @rk3745 4 kwietnia 2024 10:15
4 kwietnia 2024 10:20

Piec rakietowy... Ciekawe bardzo. To jeszcze proszę podać jeszcze koszt tej inwestycji.

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @BeaM 4 kwietnia 2024 10:20
4 kwietnia 2024 10:23

Materiały około 6 tys w 2017. Teraz materiały akumulacyjne są droższe około 2,5 raza. Robocizna od 15 do 20 tysięcy w zależności od fachowca (miesiąc pracy)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 4 kwietnia 2024 10:08
4 kwietnia 2024 10:36

No, ale Kanał Zero właśnie do tego jest przeznaczony, żeby zapraszać Żydów, którzy będę pokazywali Mazurkowi gdzie może ich pocałować

zaloguj się by móc komentować




BeaM @gabriel-maciejewski 4 kwietnia 2024 10:36
4 kwietnia 2024 10:53

Na to wychodzi, i też nie mogłam się nadziwić, że żadna z głównych telewizji go nie zaprosiła, może nie ogarnęli na czas tego technicznie (dobry tłumacz konsekutywny), bo gość nie mówi po polsku. Co do hoteli w związku z ładem to będzie tak, że ceny noclegów skoczą dwa albo  razy i wiekszość splajtuje, chyba że zawiąże się jakaś konspira, masowe lewe zaświadczenia energetyczne, a władza przymknie na wszystko oko tak jak to czesciowo robiła z covidowym szaleństwem. Nigdy nie zapomnę fazy jadania za czarną kotarą, w nielegalnie funkcjonujących lokalach. Jak za jakiejś okupacji.

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @gabriel-maciejewski 4 kwietnia 2024 10:38
4 kwietnia 2024 10:53

Z robocizną około 3 tys. Można ją zrobić pod domem albo obok. Głównym kosztem jest żwir płukany. Ja użyłem 9 ton żwiru na swoją pompę.

Tu szczegóły konstrukcyjne:

https://wentylacja.energooszczedny-dom.pl/3-gruntowy-wymiennik-ciepla/34-gwc-samemu.php

zaloguj się by móc komentować

BeaM @rk3745 4 kwietnia 2024 10:53
4 kwietnia 2024 10:56

Temat ciekawy, może niewiele osób o tym wie i może warto o tym zrobić osobną notkę, taką bardziej techniczną, jakieś zdjęcia do tego, wiele osób chętnie udostępni i przy okazji portal się podpromuje :)

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 11:03

Także miałem wrażenie, że to ustawka. Szczególnie biorąc pod uwagę to, jak Mazurek kończył. Ta obrzydliwa uprzejmość Mazurka z drużynami piłkarskimi z Izraela, jaki on ten Mazurek fajny jest i kluby zna i jest pełen podziwu dla kraju..... Z drugiej strony, parę złośliwości Mazurka było fajnych. Ale to tylko wywiad z jakimś kacapem z papierami innego państwa. Tam dzieki, miedzy innymi, naszemu Gromowi pełno takich "mistrzów świata w van-sellingu". Zginął człowiek Damian Soból. Działania armii Izraela bardzo przypominają ruskie metody wojny.  Po tym wywiadzie było spotkanie generała Andrzejczaka i pana Dębskiego, ciekawy program "ground zero". Tam także był mentor. Ja bym to połączył. Miałem wczoraj czego słuchać w aucie.

zaloguj się by móc komentować




rk3745 @BeaM 4 kwietnia 2024 10:56
4 kwietnia 2024 11:11

Tu jest wszystko opisane wraz ze zdjęciami:

https://batchrocket.eu/pl/

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 11:13

Rozmowa Mazurka to było „gadał dziad do obrazu a obraz do niego ani razu” – wiadomo,  że malarz był rosyjski. Rosjanie po to zorganizowali akcję  Most 30 lat temu i zainstalowali agenturę aby teraz mieć z tego profity i mieszać …Metody znamy od czasów Ochrany po Smiersz, KGB i GRU a teraz wykorzystanie farm trolli i mediów społecznościowych Za pomocą Izraela mogą działać globalnie ( lokują się w we wspieraniu tzw. „patriotycznych” ugrupowań ).   Polska ofiara  w Gazie daje teraz możliwość zmontowania nastojów antysemickich aby uruchomić amerykańską „ żymską” agenturę szeptaną i oczywiście finansową do ucha Trumpa . Cel prosty – wycofanie poparcia  dla nas i Ukrainy.  Jednocześnie wykorzystują starą strategię wypychania „żymian” od siebie , którym „przygotowują” nowe tereny w Gazie do osiedlenia – wystarczy nowa akcja „dworzec gdański”.  Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie przypuszcza,  że akcja dworzec była oddolną inicjatywą  bez „konsultacji” z towarzyszami radzieckimi. Anglosasi  trochę się w tym zorientowali i „zmajstrowali”  kacapii  Ukrainę.  „Żymianie” oczywiście uważają ciągle, że rządzą światem ale może się okazać, że niekoniecznie w pełni.  Tymczasem Niemcy właśnie dolali pieniędzy do Polin oczywiście nie przez przypadek.  Strategia wypchnięcia nas z Unii, dyskredytacji nas w USA lub teraz „państwo europejskie” to także elementy aktywizacji „aktywów” bo w tym burdelu różne szatany są czynne.  Bogaci „żymianie” amerykańscy dawno zapomnieli jak to „pomagali” biednym „żymianom” europejskim w czasie II wojny, których się wstydzili.  Dlatego nie powinniśmy dać się sprowokować. Kupować te rakiety samosterujące , szkolić,  ładować na wyrzutnie i usiąść  na brzegu rzeki….

zaloguj się by móc komentować

BeaM @K-Bedryczko 4 kwietnia 2024 11:03
4 kwietnia 2024 11:19

...tak, ta szpila, jak rzucił mu o tej Moskwie, i zaległa na chwilę cisza, a ambasadorek powiedział, że nie podoba mu się takie poczucie humoru. I jeszcze - dlaczego by nie dopuścić, mimo działań  wojennych, innych stron do śledztwa, bo przecież chyba ze strony Palestyńczyków takim gościom nic nie grozi... 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 11:49

wszystko racja ale ja to także odbieram jako udaną próbę odebrania GW monopolu. Zwykle to oni rozprowadzali po swojemu te tematy. Teraz jednak mają kłopot. Spóźnili się lub uznano że z nimi juz nie warto. A to klęska. Może się mylę, ale to ego Stanowskiego spowodowało, że  sytuacja jak to ostatnio się mówi  "jest dynamiczna" i zwarcie z potęgą GW wcale nie musi być przegrane. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @BeaM 4 kwietnia 2024 10:56
4 kwietnia 2024 12:20

To jest wielkie nieporozumienie!

6 m3 drewna i palenie jak za króla ćwieczka.

Do kompletu -

żwirowa pompa ciepła podgrzewająca powietrze do 8 st. C

To chyba lepiej kupić u Turka dobry kożuch, zaopatrzyć się w baranicę, a jak jeszcze dopiszemy do tego rąbanie drewna do paleniska to będzie nam ciepło i może nie potrzebny będzie kożuch.

Dajcie spokój z takimi pomysłami.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @BeaM 4 kwietnia 2024 11:19
4 kwietnia 2024 12:25

Mnie bardo przypadł do gustu opis sądownictwa. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 4 kwietnia 2024 10:08
4 kwietnia 2024 12:38

Moj  ,,telewizor  francuski,,...

...  wczoraj  milczal  jak  ,,zakleNty,,  !!!

 

Nie  ogladalam  tego  ,,wywiadu,,...  ani  wczesniejszego  z  Lejbem  ani  zadnego  nastepnego,  z  jakimkolwiek  innym  Moskiem  NIE  OBEJRZE  za  nic  na  swiecie,...  dlatego,  ze  we  francuskim  telewizorze  mam  wystarczajaco  relacji  z  Izraela  -  gdzie  widze  i  slysze  -  z  jaka  buta  i  chamstwem  wypowiada  sie  sam  Benek  i  inni  dygnitarze  do  kamery...  i  do  swoich  obywateli  tez.

To  ich  ZAWZIECIE  i  KLAMANIE  w  ZYWE  OCZY  to  jest  cos  naprawde  SKANDALICZNIE  NIEBYWALEGO,...  z  nimi  nie  powinno  sie  ani  rozmawiac  ani  dialogowac,...  to  juz  dawno  temu  stwierdzil  ks.  profesor  Chrostowski.

 

Stety,  ale  ten  dety  kanal  to  -  wypisz-wymaluj  -  perspektywa  sloika...  ZENADA.       

zaloguj się by móc komentować

Adriano @szarakomorka 4 kwietnia 2024 12:20
4 kwietnia 2024 12:39

To nie pompa ciepla a raczeju GWC.Domu to nie ogrzeje a wpuści świeże powietrze do oddychania.Palić trzeba.Kto powiedział,że trzeba rąbać drewno samemu.Dziś opał dostarczają firmy- porąbane,wysuszone  i poukładane.Jeśli czytał Pan Jana Słomkę to przecież drzewiej tak bywało,że ludzie cały czas palili drewnem.

Wróci do władzy PiS to i udostępni nam Chrust+ z Lasów Państwowych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @atelin 4 kwietnia 2024 10:14
4 kwietnia 2024 12:41

Dokladnie  tak...

...  po  prostu  BANDZIORY  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 4 kwietnia 2024 10:53
4 kwietnia 2024 12:50

Nie  zartuj,  stp,...

...  redaktUr  Rachon  by  nie  ogarnal  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 4 kwietnia 2024 10:38
4 kwietnia 2024 12:53

Tu nazwa "pompa" wprowadza pewne zamieszanie. Urządzenie to służy w sezonie grzewczym do podgrzewania powietrza, potrzebnego w piecu do spalania drewna. Dzięki niemu zamiast zimnego powietrza z zewnątrz do pieca trafia powietrze podgrzane do 8-10 stopni w tymże żwirowym urządzeniu (bo tam pod ziemią jest znacznie cieplej, niż na powierzchni). Szczególnie cenne jest to przy ujemnych, lub "baaardzo" ujemnych, temperaturach. Wydajność pieca jest wyższa o tę ilość ciepła, którą piec "musiałby" stracić na podgrzanie tego zimnego powietrza. Wchodzą tam też w rachubę oszczędności energetyczne na rzecz wentylacji, kedy to świeżym powietrzem, zasysanym do pomieszczeń jest rownież to powietrze ze "żwirowca". Ten aspekt jest ważny jednak tylko wtedy, gdy w systemie wentylacji brak jest tzw. rekuperacji.

Natomiast poza sezonem grzewczym, kiedy przydaje się (nie zawsze) schładzanie powietrza wewnątrz pomieszczeń (klimatyzacja), to zamiast schładzać "maszynowo" (i kosztownie) świeże, lecz nagrzane powietrze, używane jest zamiast tego chłodne powietrze spod ziemi, więc całkowicie bez potrzeby "maszynowego" schładzania, co najwyżej z użyciem wentylatora o bardzo niewielkim poborze energii.

zaloguj się by móc komentować

Paris @K-Bedryczko 4 kwietnia 2024 11:03
4 kwietnia 2024 12:55

Rusek,  Mosiek,...

...  jedna  i  ta  sama  SWOLOCZ  !!!

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Paris 4 kwietnia 2024 12:50
4 kwietnia 2024 13:04

Czynników mogło być wiele, może Stano wykonał szybciej tel. do amby po prostu i zabukował gościa, może w tv republika takie rzeczy wymagają jakichś narad i zgód, a w młodym i małym kanale to idzie migiem, albo np. Stano miał lepsze pieniądze za tumaczenie i miał dojscie do tłumacza, takich dobrych do akcji na żywo i trudnej tematyki, gdzie każde słowo i zwrot musi być perfekcyjnie przetłumaczone jest garstka a nie każdy chce być kojarzony z jakimś medium typu Republika, bo potem np. straci zlecenia. To są tylko gdybania, ściągnięcie samego ambasadora w tak drażliwym momencie, do kanału, który idzie tylko na Youtubie i teoretycznie jest nieistotny, to jednak spore osiągnięcie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 4 kwietnia 2024 13:04
4 kwietnia 2024 13:15

Wszystko  mozliwe,...

...  a  zero  pewnosci...  czcze  gdybanie  !!!

 

Dla  mnie  to  ustawka  i  prowokacja.  Wolalabym  zeby  to  stary  Guterres  ,,sie  produkowal,,  w  tym  temacie  albo  inny  ,,ambasador  amerykanski,,...  a  moze  nawet  sam  ,,fundator,,  tej  calej  WCK.  

zaloguj się by móc komentować

ArGut @rk3745 4 kwietnia 2024 11:11
4 kwietnia 2024 13:17

A nie pokusiłby się kolega o opisanie własnego rozwiązania pieca rakietowego w kombo ze żwirową pompą ciepła

Jak raz na złość ekologom, żeby się tym Zielonym Ładem udławili ...

PS. Z tym Europejskim Zielonym Ładem to jakiś przekręt jest. Piszą, że miałbyć finansowany z KPO ale pinindzy nie ma ... KPO mie ma ...

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 13:22

Dla temperatur zewnętrznych powyżej plus 5 i do 2-3 pomieszczeń, praktyczny jest klimatyzator w funkcji grzania. Nie zawsze jest możliwość i chęć odpalenia pieca na drewno. Przy temperaturach poniżej 5 jest średnio wydajny ekonomicznie, przy ujemnych lepiej napalić w piecu, bo przechodzi na ogrzewanie elektryczne. Jeśli zima jest lekka, jak ta co była, to tylko 3 tygodnie paliłem w piecu.

Od sierpnia b.r. ma być otworzona giełda energii elektrycznej dla tych, którzy mają liczniki ze zdalnym odczytem. Jeśli koszty dystrybucji energii elektrycznej nie wzrosną istotnie, prawdopodobnie można będzie się załapać na chwilową tańszą energię, jeśli się pojawi w sieci, w sezonie grzewczym.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @szarakomorka 4 kwietnia 2024 12:20
4 kwietnia 2024 13:24

Kompletnie nie zrozumiał Pan nistoty rzeczy i zapomniał o zasadzie: "zanim coś powiesz, to najpierw pomyśl". Wtedy możesz dojść do wniosku, że lepiej nic nie mówić. A propos palenia w piecu przez 2 godziny - to oznacza załadować piec drewnem i podpalić. I praktycznie to jest "finito". Można jeszcze zajrzeć za 10 minut i dorzucić drewna i co nieco "podregulować (zależy jaki piec)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Zdzislaw 4 kwietnia 2024 13:24
4 kwietnia 2024 13:34

Istotą rzeczy jest "ulepszona kurna chata". :-)

 

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @rk3745 4 kwietnia 2024 10:15
4 kwietnia 2024 13:40

Jeżeli ktoś buduje dom, aby w nim palić w piecu dwa razy dziennie, to jest to super rozwiązanie.  Ale ja dziękuję za taką domową aktywność.

Ja mam po prostu dobrze ocieplony dom 70 m2, gdzie jest  zainstalowany piec automatyczny na  ekogroszek (lub pelet), który obsługuje się schodząc do piwnicy raz na tydzień.  Taki piec (piąta klasa)  osiąga sprawność rzędu 90%, gdy tzw. kopciuchy rzędu 30-40%. Piec kiedy podgrzewa czynnik, pracuje optymalnie spalając ekogroszek z wymuszonym przez dmuchawę nawiewem powietrza i dokładnie odmierzanymi dawkami groszku podawanymi przez podajnik ślimakowy z zasobnika.  Zero dymienia i brak jakiegolwiek zapachu. Kiedy czynnik osiągnie zadaną temperaturę, elektroniczny sterownik wprowadza piec w tryb podtrzymania (utrzymuje żar w palenisku), pracują wtedy tylko pompy wody wymuszająca obieg czzynnika w układzie ogrzewania i w bojlerze. I tak na zmianę...

Sześciomiesięczny  sezon grzewczy kosztuje nas obecnie ok. 2.800 zł (1,5t ekogroszku), w tych kosztach  jest także ciepła woda.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Zdzislaw 4 kwietnia 2024 13:24
4 kwietnia 2024 13:42

Mysleć już nie muszę za energię elektryczną płacę rocznie 350 PLN ( ogrzewanie i cele socjalne - kuchnia, oswietlenie). Dom 110m2.  Wcześniej myślałem i taki mam efekt.

 Teraz pozostało mi tylko czekać na odpowiednio tanie akumulatory (kiedy technologicznie będą dopracowane) aby przy braku sieci elektrycznej  (awarie) móc zasilać moje gospodarstwo domowe w systemie off grid).   

Zasady swoje  proszę zostawić dla siebie.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @BeaM 4 kwietnia 2024 13:04
4 kwietnia 2024 13:46

Mama wrażenie, że Stanowski wraz z Mazurkiem dostali fundusze i pozwolenie na formowanie kanału opinii. Robią to z dużą jakością - właśnie miedzy innymi tłumacze są na niebotycznym poziomie. Nie tylko w przypadku tego wywiadu. Program Andrzejczaka i Dębskiego należy do moich ulubionych. Poza tym to jedyny kanał gdzie mogłem usłyszeć o CPK bardzo konkretne fakty. Tak wiec dla mnie to ciekawe źródło informacji. Sądzę, że Amerykanie bardzo przychylnie patrzą na ten kanał.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 13:50

Chciałbym także zwrócic uwagę osobom rozmawiającym o ocieplaniu, że każdy dzieli się swoimi doświadczeniami i to nie jest bieg na 100 metrów z jednymym zwycięzcą. Tak, żeby móc w przyszłości czegoś się dowiedzieć, warto jednak mniej krytykować a bardziej mówić o swoich doświadczeniach. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Maginiu 4 kwietnia 2024 13:40
4 kwietnia 2024 13:54

Bez urazy ale pan wierzy w swoją "elektronikę i automatykę" niczym Polska w gwarancje w '39.

Mój szwagier ma cud techniki pompę ciepła.Już raz walnął w nią piorun i raz się rozszczelniła.Naprawy kosztowne i do tygodnia czasu a przecież w okolicy jest dopiero ok. 10% ogrzewania w ten sposób.Dziękuję postoję.

Dziesiątki tysięcy złotych w zabawki na prąd.A przecież szamotowo gliniany piec  z rozprowadzeniem ciepła kanałami powietrznymi (glina dostępna wszędzie) obejdzie się bez prądu , węgla i gazu  znienawidzonego przez UE."Si vis pacem para bellum" a ja mówię chcesz niezależności szykuj się do tego budując z tego co masz pod ręką i z czego budowali przodkowie.

Cóż ,jak to mówią "Rób jak uważasz albo uważaj jak robisz".

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @szarakomorka 4 kwietnia 2024 13:42
4 kwietnia 2024 13:55

Obawiam się, że dość długo Pan poczeka, bowiem akumulatory na bazie litu i fosforanu żelaza (LFP?), choć tanieją i mają nadal tanieć, raczej nie spełnią jeszcze oczekiwań. A na RTNaS trzeba będzie chyba jeszcze dość długo poczekać. A poza tym to same gratulacje się Panu należą. I nie zapomniał Pan o piecu na pelet? W końcu wielce ekologiczny!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Zdzislaw 4 kwietnia 2024 13:24
4 kwietnia 2024 13:57

Na koniec wyjawię Panu że mam zaistalowaną od 20 lat ziemną pompę cieplną wymiana - bezpośrednia  (żrodlo dolne poziome) i panele fotowoltaiczne odpowiedniej mocy od 4,5lat.

Koszt całości  w cenach na okres instalacji  razem  43tys.PLN. ( już zwrócona inwestycja).    

Uczcie się młodzi. 

Jestem PRLowskim (tak jeden z tutejszych blogerów, którego podejścia do paru spraw nie podzielam) inżynierem-magisterem elektrykiem/energetykiem (dawniej nie było inżynierów bez magisterium tak na marginesie). 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @K-Bedryczko 4 kwietnia 2024 13:46
4 kwietnia 2024 13:57

Nie musieli dostawać funduszy, bo 2 mln to Stano wygenerował od reklamodawców, którzy zapłacili z góry, poza tym on chyba ma jeszcze kasę z tych weszłów :) A co do pozwoleń, to jakie potrzeba mieć żeby dzialać na YT? 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Adriano 4 kwietnia 2024 13:54
4 kwietnia 2024 14:01

Znam inną wersję: "jeśli robisz, co uważasz, to uważaj, co robisz". A w kwestii pieca na drewno, to dołożyłbym tezę, że zamiast udręczeń na siłowni/bieżni to można sobie drewno porąbać, a nawet, sciąć i porżnąć uprzednio. Oczywiście z wiekiem bywa coraz trudniej, ale ... 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @szarakomorka 4 kwietnia 2024 13:57
4 kwietnia 2024 14:05

Byli, byli, proszę Pana, nie tylko na "wieczorówce". U mnie na elektronice PG mój kurs magisterski trwał 5 lat, a inżynierski 3. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @szarakomorka 4 kwietnia 2024 13:57
4 kwietnia 2024 14:10

Odnośnie paneli, to rada jest już spóźniona. Znieśli przecież ten korzystny bardzo system "prosumencki". Teraz to chyba już tylko własny samochód elektryczny zapewni poprawę opłacalności, o ile wreszcie stanieje.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @BeaM 4 kwietnia 2024 13:57
4 kwietnia 2024 14:12

Chodzi o to, że ambasador przyszedł do kanału, który ma 2 miesiące i nie wiedział o tym, czyli, ktoś powiedział mu, że warto. Były głównodowodzący i jedna z wpływowych osób działających w swerze miedzynarodowej robią program u nich. Gwałtowny atak gazety michnika. To wszystko mówi mi, że mają zielone swiatło na formowanie źródła opinii. Dostali bardzo bogatego sponsora. Nic więcej, ale się nie upieram. Poza tym nic do nich nie mam i cieszę sie ich sukcesem.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @szarakomorka 4 kwietnia 2024 13:57
4 kwietnia 2024 14:26

Jestem PRLowskim (tak jeden z tutejszych blogerów, którego podejścia do paru spraw nie podzielam) inżynierem-magisterem elektrykiem/energetykiem (dawniej nie było inżynierów bez magisterium tak na marginesie). 

Były studia inżynierskie, wieczorowe, cztery lata. Dzienne  magisterskie pięć i pół  roku. Tak w każdym razie było np. na PW  na przełomie lat 1960/70.  Więc też nie podzielam pańskiego zdania (w tej kwestii...).

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Zdzislaw 4 kwietnia 2024 14:05
4 kwietnia 2024 14:50

No to młodziak z Pana.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Zdzislaw 4 kwietnia 2024 14:10
4 kwietnia 2024 15:07

W życiu to jest tak, że trzeba starać się wybierać to co jest korzystne ( nie szkodząc innym!) i korzystać z okazji. Wszystko to musi być poparte własną kalkulacją. 

Można oczywiście wykorzystywać w omawianym przypadku proste metody pelet, eko-groszek ( dlaczego eko?? ;-))  ) ale to w dzisiejszych czasach to erzatze energii.

Mogłem zainstalować panele PV wcześniej ale to nie było korzystne. Otworzyła sie furtka  (chyba tylko na niecałe 2 lata) i wtedy zainwestowalem. Teraz mam umowę korzystną - na 15 lat - jeszcze 10 zostało - nie wiem czy dane mi będzie tyle pożyć - zobaczymy..

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Maginiu 4 kwietnia 2024 14:26
4 kwietnia 2024 15:12

No to młodziak z Pana (tak jak Zdzisław).

Za moich czasów na politechnikach nie było studiów inżynierskich.

Dopiero pojawiły się plany zakładania WSI ( Wyższe Szkoły  Inżynierskie).

A później WSI ;-))))

zaloguj się by móc komentować

zkr @Zdzislaw 4 kwietnia 2024 14:01
4 kwietnia 2024 15:20

> Znam inną wersję:

Ja znam jeszcze bardziej brutalna: "Jezeli nie uwazasz jak robisz to pozniej rob jak uwazasz."
Czyli: podjales decyzje a konsekwencje tej decyzji to twoje zmartwienie.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 4 kwietnia 2024 15:12
4 kwietnia 2024 15:20

żeby przyśpieszyć  powstawanie "nowych kadr" powstawały też SN kształcące nauczycieli.

"Tak (jak) hartowała się stal " - Tak budowano socjalizm!!!

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @szarakomorka 4 kwietnia 2024 15:12
4 kwietnia 2024 16:38

No to młodziak z Pana (tak jak Zdzisław).

Za moich czasów na politechnikach nie było studiów inżynierskich.

Bardzo pan miły,  ale obawiam się, że jestem najstarszy na SN. Na PW dostałem się w 1965 roku.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 17:39

To nie rolnicy okupowali ministerstwo rolnictwa, tylko nakrętki od słoika.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 17:41

 nikt się tam nie przejmuje podatkami, które mają być wprowadzone za trzy lata w związku z Zielonym Ładem, podpisanym przecież także przez naszych, patriotycznych polityków. Nie widzę, żeby ktoś też bardzo się wyrywał do demaskacji hipokryzji ekologów.

Biorąc problem na zdrowy chłopski rozum, cały ten Zielony Ład szlag trafi. Przynajmniej w Polsce, a już na pewno ... u mnie w gminie. W mieście, a zwłaszcza stołecznym, byc może nie jest to tak widoczne jak na prowincji. Widzę  gdzie i jak ludzie mieszkają, jak starają się zarobić. I jak przeżyć.  To co proponują ekoeurobiurokraci brzmi  tu jak bełkot pijanego w trupa  kolesia - nikt się tym nie przejmuje i nie bierze poważnie - chyba, że można na tym cokolwiek zarobić (np. dopłaty do węgla).

Weźmy przykład motoryzacji - naród u nas w gminie się zmotoryzował, więc kiedy jedzie się  wzdłuż magistrali kolejowej z Małkini do Warszawy, przy każdej stacji  stoi w dzień roboczy po kilkadziesiąt i więcej samochodów . Wzdłuż wszystkich linii dojazdowych do Warszawy stoi  codziennie kilkanaście tysięcy samochodów. Ale jakoś nie są  to samochody   hybrydowe lub elektryczne, o nie. To są kilkunastoletnie auta po kilka, kilkanaście tysięcy. 

Wiecie ile średnio przybywało  w ostatnich latach w Polsce samochodów? Około miliona. Wiecie ile nowych? Tylko okło 300 tys. , reszta to auta używane z Europy zachodniej. I tu pytanie - w którym kraju w Europie przypada na głowę najwięcej samochodów? Nie uwierzycie, ja też byłem zaskoczony - w Polsce. To idźmy jeszcze dalej - a na świecie?  No  i tu jesteśmy nadal na podium - na pierwszym miejscu jest N. Zelandia, na drugim USA.  To najnowsze dane statystyczne z sieci.

Coż, wiemy, że Polska zmotoryzowała się i dorabia się  jeżdżąc trupiszczami z których zrezygnowały bogate państwa. Ja też, moja żona, córka i syn takimi pojazdami jeżdżą. I  ekokretyn z  UE , zainfekowany  ideą ratowania swiata, zarabiający kilka tysięcy euro miesięcznie,  jeżdżący elektrykiem  za 50 tys. euro, mówi mi, że za kilka lat nie będę mogł pojechać do miasta do lekarza  starym gratem,  bo go nie zarejestruję, a te  tysiące ludzi w promieniu stu kilometrów od Warszawy będą  dojeżdżać na stację kolejową  zimą rowerami? 

Kiedy tak patrzyłem na zapchany samochodami parking przy kościele, kiedy  to ludzie tłumnie przyjechali ze święconkami, zrozumiałem, jak polski świat zupełnie nie przystaje do świata klimatystów i ich  Zielonego Ładu. 

Będzie się działo...

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Maginiu 4 kwietnia 2024 16:38
4 kwietnia 2024 18:06

No to jest Pan młodszy ;-))

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Maginiu 4 kwietnia 2024 17:41
4 kwietnia 2024 18:53

"To co proponują ekoeurobiurokraci brzmi  tu jak bełkot pijanego w trupa  kolesia - nikt się tym nie przejmuje i nie bierze poważnie"

a powinno się brać na śmiertelnie poważnie - ze wskazaniem na  !! śmiertelnie !!

- unia - Niemcy i ich pomagierzy (Holendrzy) się wzięła za nas naprawdę na śmiertelnie poważnie. 

Innym krajom wydaje się, że to nie ich sprawa. Zdziwią się gdy będzie już za późno.

Zielony ład to tylko zasłona dymna/listek figowy, żeby sie nie zorientować co jest szykowane.

Niedługo zaczną żabę podgrzewć mocniej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 18:53

"Co jakiś czas ktoś odkręca słoik, żeby wypuścić z niego gazy, które się tam nagromadziły i nasypać paszy tak, by żyjąca wewnątrz populacja miała się czym karmić. O tym, żeby wyjść poza słoik, albo wręcz go stłuc i sprawdzić jak się rzeczy mają naprawdę, nikomu do głowy nie przyjdzie."

Bo poważni gracze siedzący przy stoliku starannie pilnują żebyśmy z tego słoika się nie wydobyli.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 18:54

" Polakami zarządza się niesłychanie łatwo. Wskazując im wrogów, których nie mogą, nie potrafią, a nawet nie chcą pokonać, albowiem najbardziej by chcieli, żeby ci wrogowie słysząc jak mocne Polacy mają argumenty, wyszli ze swoich nor z rękami podniesionymi do góry i pokajali się przed nimi, mówiąc, że Polacy mają we wszystkim rację. I jeszcze na koniec, by ich poklepali po plecach. Potem oczywiście wspólne śpiewanie czastuszek i można rozpić litra. No, a na koniec wszyscy spać, bo rano trzeba zdążyć do roboty."

To wynika z tego że społeczeństwo jest rozmontowane, jedyne co ważne to żeby tylko emocje były.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maginiu 4 kwietnia 2024 17:41
4 kwietnia 2024 18:59

...  bedzie  bedzie  !!!

 

Tylko  300.000  nowek  ?!?!?!

To  rzeczywiscie  dziadostwo  niesamowite,...  a  tak  ,,sie  rozwijamy,,  podobno.  Sasiada  syn  juz  2  lata  stara  sie  sprzedac  Honde-hybryde,  strasznie  na  niej  ,,umoczyl,,  kase,  ale  wczesniej  sprzedal  4  dzialki  po  1000m2,...  

...  sasiad  nie  moze  przezyc  tego  wybryku  mlodego  syna,...  powiedzial,  ze  ta  ,,bryka,,  kosztowala  go  prawie  2  dzialki,...  i  synus  go  do  grobu  wpedza,  a  ,,pol  wsi,,  -  co  najmniej  -  ma  beke.

Pomimo,  ze  u  mnie  okolica  -  uchodzi  -  za  ,,bogata,,  to  rowniez  -  duzo  wody  w  Wisle  musi  uplynac  -  zeby  moja  okolica  i  gmina  przystala  do  ,,sFiata  klimatystUF,,.   

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @szarakomorka 4 kwietnia 2024 18:06
4 kwietnia 2024 19:01

Tym nie mniej na innych forach mam ksywkę Zgredzik...

Ale powracając do meritum - moja mama pracowała na PW i prowadziła od strony administracyjnej wieczorowe studia inżynierskie na  jednym z wydziałów co najmniej od połowy lat pięćdziesiątych. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 19:15

" Nie dam rady utrzymać dwóch domów ogrzewanych gazem i jeszcze do tego biura i magazynu. To jest niemożliwe, albowiem moje książki, które nie są narzędziami do demaskowania żydowskiej hipokryzji, jak na przykład książki Stanisława Michalkiewicza, nie będą się sprzedawać w takiej ilości, która umożliwiłaby pokrycie tych kosztów i jeszcze dać jakiś zarobek. No więc powoli musimy się wszyscy oswajać z tą myślą, że nasza przygoda w ciągu niedługiego czasu jednak się skończy."

Tutaj muszę się zgodzić z komentarzem @Maginiu z 17:41. Oni straszą nie od dzisiaj, już 10 lat temu miał być zakaz palenia węglem i dalej nie wprowadzili. W dużych miastach oczywiście to pewnie wprowadzą, ale tam i tak większość to są mieszkania osiedlowe zasilane centralnie z jakiś kotłowni, czy junkersami albo deweloperskie osiedla które są przystosowane już do nowych typów ogrzewania.
Nie da się czegoś takiego wprowadzić powszechnie, nie potrafię sobie wyobrazić jak oni chcą wymusić na człowieku mieszkającym w poniemieckim domu w jakiejś wsi pod Wałbrzychem, pracującemu za najniższą krajową, który ledwo wiąże koniec z końcem, żeby przeprowadził modernizację domu kosztującą grube dziesiątki tysięcy złotych(bo dom musi być ocieplony i najlepiej z ogrzewaniem podłogowym żeby opłacało się zamontować pompę ciepła) i wydać jeszcze na samą pompę i jej montaż. Odgórnie tego nie zarządzą, nawet jak będą ładować drakońskie podatki to ludzie będą szukali obejścia jak to @Beam wyżej napisała.

Tu chodzi o to, że teraz cisną palenie peletem, czy pompami bo Niemcom się to bardziej opłaca. Gaz im się przestał opłacać to będą cisnąć pelet i fotowoltaikę. Ludzie wydawali kupę kasy na wymianę piecy węglowych na kotły gazowe 10 lat temu żeby sobie ułatwić życie i co teraz nagle mają przerabiać wszystko na prąd bo się komuś odwidziało? Bez jaj...

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Adriano 4 kwietnia 2024 12:39
4 kwietnia 2024 19:17

"Wróci do władzy PiS to i udostępni nam Chrust+ z Lasów Państwowych."

 

I będzie powrót do przeszłości.

Kiedyś, gdy doniesiono Gomułce że są skargi mieszkańców na nieogrzewane mieszkania, Wiesław mruczał

niezadowolony: "kiedyś chrust z lasu nosili i było dobrze..."

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @szarakomorka 4 kwietnia 2024 18:53
4 kwietnia 2024 19:18

unia - Niemcy i ich pomagierzy (Holendrzy) się wzięła za nas naprawdę na śmiertelnie poważnie. 

Ale unijni urzędnicy wysokiego szczebla i ich pomagierzy mają zero wiedzy na temat Europy wschodniej, a Polski (choćby  ze względu na wielkość) w szczególności, ich kultura polityczna ukształtowała się  na zupełnie innych wartościach. Współpraca nigdy nie trybiła i długo nie zatrybi - w tej  przekładni zęby kół nie pasują do siebie. Dla nas, w odniesieniu do naszych narodowych doświadczeń są politycznymi kretynami, a my dla nich zaściankiem potrzebującym  mocnej ręki.

Pytanie jest, kto się bardziej sparzy...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2024 19:27

A w kwestii jeszcze naszych polityków i Izraela to media donoszą że Jarosław Kaczyński oświadczył że gdyby PiS był u władzy to ambasador Izraela byłby wydalony.

To jest tak jak na tym rysunku satyrycznym który niegdyś widziałem:

pokazany jest premier Tusk wchodzący do budynku szpitala

i komentarz pod spodem:

"premier Tusk odwiedza szpital w którym mógłby się znależć jako pacjent gdyby był ofiarą wypadku samochodowego".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @K-Bedryczko 4 kwietnia 2024 11:03
4 kwietnia 2024 19:42

Mam czas i dopiero teraz zaczęłam odsłuchiwać ten wywiad..." Działania armii Izraela bardzo przypominają ruskie metody wojny". Pełna zgoda ! Zresztą ambasador Izraelski to........ wolę wykropkować ,powinien dostać kopa z Polski....ten język niby dyplomatyczny oraz brak przeprosin - moim zdaniem cały czas uzbrajały bombę zasłużonego antysemityzmu... Mówi się ,że oliwa .... na wierzch wypływa -  owszem wypływała z usteczek pana ambasadora...

zaloguj się by móc komentować

MZ @szarakomorka 4 kwietnia 2024 18:53
4 kwietnia 2024 20:09

Ma Pan rację,"trzeba się bać śmiertelnie",przetestowane zostało już przy covidzie.Jestem z pokolenia PRL-lu,które by sobie nie pozwoliło na tzw "zielony ład",ale nas jest już coraz mniej i nie mamy na nic wpływu,z młodym pokoleniem zrobią wszystko co będą chcieli,nie bedą sie bronić.Społeczeństwo ma przetrącony kręgosłup,obserwująć co sie wkoło dzieje,nie mogę sie nadziwić ,że jest tak bierne.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 4 kwietnia 2024 19:42
4 kwietnia 2024 20:30

...  tak  tak,  ho  hooo,  Pani  Seleno  !!!

 

Wielkimi  krokami  ,,nadHodzi  wiekopomna  HFila,,  zbliza  sie  wielki  czas  ,,pSZepraszania,,.  Wlasnie  ten  PATALACH  Macron  ,,uznaje  wine  Francji,,  w  LUDOBOJSTWIE  w  Rwandzie...  30  lat  temu,,...

...  a  stare  DZIADZISKO  Biden  gada  ,,pSZeS  telefon,,  z  BANDZIOREM  Benkiem  z  Izraela  -  pomimo  40-letniej  NIEZGODY  politycznej  miedzy  USA,  a  Izraelem...

...  ide  na  spacer  z  psem,  bo  ,,aSZ  mi  sie  gorONco,,  zrobilo  ,,z  emocji  i  wraRZenia,,.

 

A  serio,  to  ,,wielcy  tego  sFiata,,  odpier****ja  SZOPY,  ze  glowa  mala,...  a  ,,antysemityzm,,  juz  NIE  ZRE  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Maginiu 4 kwietnia 2024 19:01
4 kwietnia 2024 20:31

Z tymi wiczorowymi to przyznaję, że chyba ma Pan rację -  wtedy to mnie nie interesowało.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Maginiu 4 kwietnia 2024 19:18
4 kwietnia 2024 20:42

"w tej  przekładni zęby kół nie pasują do siebie"

Oni mają to gdzieś gdy idą "na rympał". Wojna, a to jest wojna nie zastanawia się, że coś do czegoś nie pasuje tymbardziej, że im tak naprawdę chodzi o to żeby w naszej przekłdni wszystkie zęby wyłamać. Do tego potrzebny był im rząd tuskoidów i tgo zainstalowali.

Wszyscy w mediach zachłystują się niespełnianiem obietnic wyborczych i ciszą sie jak dzieci, że coś niby wykryli  gdy tu chodzi o to , żęby nic się w Polsce nie "zazębiało", żeby wszystko szło jaknajgorzej, żeby doprowadzić do kompletnego bardaku.

Czy gdyby nie o to chodziło Tusk by tak spokojnie sie przglądał protestom rolników, przeciez to jest mu na rękę. Taka jest jego rola rozwalić co sie da nie swoimi rękami.

Z drugiej strony nie dziwię sie rolnikom, ale sami nic nie zwojują i to jest smutne.

zaloguj się by móc komentować

chlor @MZ 4 kwietnia 2024 20:09
4 kwietnia 2024 20:56

"Jestem z pokolenia PRL-lu,które by sobie nie pozwoliło na tzw "zielony ład".

Pół życia przeżyłem w PRL, więc wiem że ówczesne pokolenia pozwoliłyby na wszystko władzy uzbrojonej w policję. Wszystkie rozruchy ludowe,  antypaństwowe musiały sobie organizować służby. Teraz tak samo pandemia weszła gładko. Różnica jest taka, że wówczas władza to byli obcy w rozumieniu co najmniej 90% ludności. Teraz dla połowy ludu władza jest nasza, więc wszystko idzie szybciej, mniejsze opory.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 4 kwietnia 2024 20:30
4 kwietnia 2024 21:02

No ale ambasador Izraela wcale nie zaczął od przepraszania.Pan Mazurek twierdzi jak wyłączyły się kamery to ten ambasador dostał wścieklizny:wrzeszczał i krzyczał na Mazurka ,więc doszło do tego że Stanowski he,he nazwał go "bucem"... noooo... chyba zacznę odczuwać nić sympati do Stanowskiego? https://www.salon24.pl/newsroom/1370430,mazurek-odslania-kulisy-wywiadu-z-ambasadorem-dyplomata-sie-wsciekl-i-wrzeszczal

zaloguj się by móc komentować

stachu @Maginiu 4 kwietnia 2024 13:40
4 kwietnia 2024 21:16

Czy sprawdzał pan zapach u wylotu z komina, czy tylko tak z rozpędu. Jak coś się spala to muszą być spaliny, a tzw. ekogroszek to nie tylko węgiel, ale i zanieczyszczenia, w ateście może pan sprawdzić jakie.

zaloguj się by móc komentować

klon @szarakomorka 4 kwietnia 2024 20:42
4 kwietnia 2024 22:07

Sami nic nie zwojują....

Ja rolników protesty popieram, ale nie wyszedłem protestować razem z nimi. 

Czy oprócz Solidarności RI jest organizacja której zależy na wzmocnienie siły przekazu"? Ja mieszczuch, nie znam.

Lewica wspiera postępową "pigułę po". 

"Ludowcy" od Kosiniaka milczą. 

PiS przyprowadził lud pod siedzibė TVP ale pod Ministerstwo rolnictwa już nie.

A większość ludków nie kojarzy "o co kaman" w Zielonym bezŁadzie. Czyli....pozamiatane.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 4 kwietnia 2024 21:02
4 kwietnia 2024 22:13

Nie  pisalam,...

...  o  tym  BURAKU,  urodzonym  w  Moskwie,  szumnie  zwanym  ,,ambasdorem,,...  pisalam  jaki  ,,scenariusz,,  dzieje  sie  we  francuskim  telewizorze  !!!

 

Wierchuszka  ,,sFiatowa,,  drazy  etap  ,,pSZepraszania,,  ze  i  ten  slup  rotszyldowy  Macron  MUSIAL  SIE  UKORZYC  za  LUDOBOJSTWO  Frankow  w  Rwandzie.  O  ,,wystepach  artystycznych,,  w  Polsce  -  to  nawet  slowkiem  nie  wspominaja.

 

W  kazdym  badz  razie,  ,,ofEzywa  dyploMATOLSKA,,  dla  idiotow  ,,z  pSZepraszaniem  cywili,,  dopiero  ,,sie  roSkreNca,,.

 

PS.  Ciekawe,  czy  Stanowski  -  jako  cwana  PRESStytutka  -  nagral  tego  BUCA  izraelskiego  z  Moskwy,...  to  by  dopiero  bylo  cos,  a  tak  to  teraz  te  ich  ,,obORZajONce  pierdy,,  sa  tylko  ZALOSNE.   

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 4 kwietnia 2024 21:02
4 kwietnia 2024 22:17

USTAWKA  JEDZIE...

...  NA  ODLEGLOSC,  Pani  Seleno  !!!

 

Tak  samo  jak  USTAWKA  jedzie  z  mojego  francuskiego  telewizora.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2024 01:12

Jakie z tego wszystkiego płyną wnioski? Proste. Polakami zarządza się niesłychanie łatwo. Wskazując im wrogów, których nie mogą, nie potrafią, a nawet nie chcą pokonać, albowiem najbardziej by chcieli, żeby ci wrogowie słysząc jak mocne Polacy mają argumenty, wyszli ze swoich nor z rękami podniesionymi do góry i pokajali się przed nimi, mówiąc, że Polacy mają we wszystkim rację. I jeszcze na koniec, by ich poklepali po plecach. Potem oczywiście wspólne śpiewanie czastuszek i można rozpić litra. No, a na koniec wszyscy spać, bo rano trzeba zdążyć do roboty.

Datego ja już wolę na pustyni w GB. I cieszę się życiem. Mam tylko jedno.

__________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2024 01:58

I dobrze być z Willi Nelsonem, on wie, jak to jest

_________
zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 5 kwietnia 2024 01:12
5 kwietnia 2024 06:32

Pointa czy uogólnienie diagnozy - znakomite. W tle jest niechęć do nauki czy też brak chęci do posiadania systemu edukacj prawdziwej. Także brak woli do systematycznego i długoterminowego realizowania sensownych zamierzeń. Zamierzeń, które trzeba umieć formułować. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @MZ 4 kwietnia 2024 20:09
5 kwietnia 2024 07:20

Moim zdaniem to nie jest kwestia kręgosłupów. Kiedy w drugiej połowie lat 90tych i na początku 2000 wprowadzono liberalny zamordyzm, w sile wieku były przecież pokolenia PRLu i też "byli bierni", żadnego januszexa, czy skorumpowanego urzędnika na taczkach nie wywieźli. Też mógłbym się dziwić nad "ich biernością" i to że pozwolili takiej zarazie się rozrosnąć i przez którą nadal cierpimy, ale wiem też że czasami nawała tępego zła i zniszczenia jest zbyt duża żeby ludzie mogli się jej oprzeć. Napewno gdyby ludzie mieli sztywniejsze kręgosłupy to by nie było tak źle, mam tu pretensje do tych którzy mając lepszą pozycję woleli okopać się na swoich bezpiecznych "gniazdkach" i patrzyli bezczynnie jak ci słabsi umierali, czy to przez pracę w ciężkich warunkach, czy to przez samobójstwo bo nie mogli znaleźć sobie miejsca po masowej likwidacji zakładów.
No, ale czasami po prostu coś jest z góry narzucone i nie do zatrzymania, jak pisał klasyk: "Cóż może człowiek wobec tak rozpasanej nienawiści".

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @K-Bedryczko 4 kwietnia 2024 14:12
5 kwietnia 2024 11:18

Też mam podobne odczucia, że za Kanałem Zero stoją jakieś wyższe czynniki i wyższe cele. Z drugiej strony do TVNu by ambasadora nie zaprosili bo ci nie mogą krytykować rządu a TVP jest już tak rozmontowane, że do niczego się nie nadaje. Mazurek był bardzo słaby i gadał prawie szeptem, nie mogłem tego dłużej słuchać. A najgosze było to, że się żalił iż po programie ambasador na niego wrzeszczał. Zaprosili czekistę do studia i myśleli, że ten będzie się kajał i klepał ich po plecach? Niewiarygodna kokieteria. A co do TVP jeszcze to polecam tą niecałą minutę by wiedzieć do czego to doszło:

https://x.com/Ogladam1930/status/1775886103821922795

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Maginiu 4 kwietnia 2024 17:41
5 kwietnia 2024 11:29

W 1917 roku w Rosji jak Bolszewicy wprowadzali nowe porządki, to także pukano się w czoło, bo to na zdrowy rozum nie miało szans się udać. A jak poszło to wiemy, Piłsudki myślał podobnie mając szansę wyrwania chwasta na początku , oszukał ślących dyplomatów Anglię i Francję, którzy nie rozumieli co on wyprawia i dlaczego czeka . 

Idąc dalej można nawet zrozumieć Jałtę. Chcieliście, to macie to na co sami pozwoliliście.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @onyx 5 kwietnia 2024 11:18
5 kwietnia 2024 11:39

Za kanałem zero stoją wyższe czynniki. Jak przy okrągłym stole, idą takie czasy, że podział należy zasypywać, bo nam nie służy i jak każdy dostanie broń do ręki, to przy takim poziomie nienawiści będzie załatwiał swoje dintojry zamiast kierować złe emocje na jakiegoś kacapa.

Nowe czasy, nowe medium, według mnie spór z Wyborczą jest sztuczny. To taka nowa Wyborcza, która na razie ma nas łączyć, bo interesy wszystkich są zagrożone. A że musimy wyciszyć spory i podziały to jestem za.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Drzazga 5 kwietnia 2024 11:39
5 kwietnia 2024 11:58

Oczywiście, że ten spór z Gazownią jest sztuczny. Jest dużo słabszy niż atak Wielguckiego na Owsiaka. Co do tego zasypywania podziałów to nie wiem. Skoro politycy robią to co robią to KZ by potrzebował z 10 lat żeby jakieś pokolenie "nowomyślące" wychować. A tyle czasu na YT to ciężko utrzymać kanał i zasięgi.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @szarakomorka 4 kwietnia 2024 20:42
5 kwietnia 2024 12:08

Wszyscy w mediach zachłystują się niespełnianiem obietnic wyborczych i ciszą sie jak dzieci, że coś niby wykryli  gdy tu chodzi o to , żęby nic się w Polsce nie "zazębiało", żeby wszystko szło jaknajgorzej, żeby doprowadzić do kompletnego bardaku.

Nie wszystko co "nie trybi" w polskim społeczeństwie będzie bez końca akceptowane. Niespełnienie obietnic wyborczych dla większości jest akceptowalne, bo uważają, że to tylko taka gra - kto kogo bardziej oszuka. Ale kiedy wchodzimy w obszar Zielonego Ładu i konsekwencji z jego wprowadzania - -ooo...., tu już zapalają się czerwone lampkiw głowach ludzi. I nie tylko u rolników, ale u wiekszości użytkowników samochodów, właścicieli prywatnych domów poza dużymi miastami i wszystkich tych, którzy prowadzą jakąkolwiek aktywność związaną  z klimatycznym grzechem.  Europejscy  mandaryni , eko urzędasy  i  ich finansowe przydupasy w Polsce (powiedzmy - w Europie wschodniej)  nawet w najmniejszym stopniu nie rozumieją po czym stąpają.   W każdym aspekcie problemu brakuje im podstawowej wiedzy. Nie kumają, że to nie może się tu udać - a nie może, bo nie jest to świat Europy zachodniej .  To co  my cenimy i jest u nas uważane za normę - na zachodzie nazywane jest szowinizmem kulturowym i tak naprawdę w ogóle nie myślą o  jakimkolwiek partnerstwie z Europą wschodnią. Tyle tylko, że to zaczyna być nie tylko widoczne dla ambitnych polskich europejczyków, ale zaczyna coraz bardziej bezpośrednio dotykać zwykłych szarych ludzi. A ci kierują się nie ambicjami i ideologią, ale planami  przeżycia najblizszego miesiąca, może roku.

To pieprznie, bo... musi.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @onyx 5 kwietnia 2024 11:18
5 kwietnia 2024 12:11

Mnie to przypomina połowę 90 tych. W lokalnej stacji rediowej pracowała dziewczyna założyciela stacji. Czytała wiadomości:" W Ohio i Bufalo" coś tam - jak zobaczyła tak przeczytała. Niczym sie to nie różni poza skalą. Po raz kolejny widzimy, że jakość decyduje o wszystkim. Polska się zmienia, może nie tak szybko jak byśmy chcieli, ale... 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @onyx 5 kwietnia 2024 11:58
5 kwietnia 2024 12:18

Nie moge się z Panem zgozić co do siły ataku. Zaatakowano sponsorów kanału pisząc do nich i dzwoniąc, stawiajac tezy..... Robiono to samo co w przypadku republiki... To nie jest słaby atak. Mnie się wydaje, że idzie zmiana i "stara żona" walczy o pozostanie choćby na warunkach określanych przez koran.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Drzazga 5 kwietnia 2024 11:29
5 kwietnia 2024 12:41

Podobnie jak pewna angielska dama twierdziła,że nawet gdyby Niemcy zdobyli Anglię to szybko by się musieli ewakuować bo przecież nikt by im niczego nie sprzedał.

Przecież dziś zaczadzona tłuszcza sama wyda sąsiada,brata tylko dlatego że nie ogrzewa domu jedynie słusznym rodzejem (aktualnie) opału,energi.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @stachu 4 kwietnia 2024 21:16
5 kwietnia 2024 12:48

Ja mam sąsiadów, z jednej strony  mieszka starsza kobieta w małym starym domku, grzeje się piecem na węgiel tzw. stałopalnym, czyli kopciuchem. Ponieważ chce aby piec zuzywał jak najmniej węgla, a  jedyną regulację jaka ma jest stłumienie dopływu powietrza do popielnika, efektem tego jest, że węgiel spala sie w niedostatku powietrza w zbyt niskiej temperaturze i w zasadzie nie spala się całkowicie, ale smarzy produkując szkodliwy tlenek wegla, sadzę i inne szkodliwe związki ( tlenki azotu (NOx), dwutlenki siarki (SO2) i trójtlenki siarki (SO3).  W zależności od kierunku wiatru, śmierdzący dym wieje czasem tez do nas,  kobieta się denerwuje kiedy jej to mówimy, krzyczy, że nie ma pieniędzy...

Nasz piec ma wymuszony nadmuch powietrza wentylatorem, w związku z tym pracuje z nadmiarem powietrza i następuje w nim tzw. spalanie całkowite, w spalinach nie wystepują żadne składniki palne, nie powstaje tlenek węhla  i sadza (zawierające niewykorzystaną energię), tylko sam dwutlenek węgla. Osiąga sprawność spalania rzędu 90%. Dymu nie ma żadnego, zapachu równierz - choć nie wkładałem nosa do komina.

Ta kobiecina tłumiąc dopływ powietrza - owszem, wydłuża czas spalania - ale obniża sprawność swojego pieca ( do rzędu 30%) i zatruwa środowisko.

Jest jeszcze inny problem techniczny z piecami - węgiel powinien być podawany na palenisko od dołu (taj jak u mnie, podajnikiem slimakowym), a nie od góry (tak jak u niej w piecu stałopalnym, gdzie węgiel zsuwa sie na palenisko grawitacyjnie).

Problem jest wielowątkowy, SN  to nie jest miejsce na jego rozwijanie...

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Maginiu 5 kwietnia 2024 12:48
5 kwietnia 2024 13:18

Dziwne,że pana sąsiadka nie  potrafi palić w piecu (kotle bo to dwie inne rzeczy).Ja pamiętam ogrzewanie domu kozą albo trociniakiem gdzie wegiel  odpalało się "od góry"  a trociniak "od dołu" i z komina szła tylko para wodna. Krzyczy ,że nia ma pieniędzy i się jej nie dziwię.Złożyłem zapytanie ofertowe do firmy.Prosta wymiana kotła plus boiler na ciepłą wodę.Krzykneli sobe 29 tys. zł.Chyba na łeb upadli.Kocioł 12 tys .boiler ok.2 tys. osprzęt 1.8 tys. i robocizna za dniówkę 2 ludzi ponad 13 tys.

zaloguj się by móc komentować

onyx @K-Bedryczko 5 kwietnia 2024 12:18
5 kwietnia 2024 13:51

Zgoda, zaatakowali po staremu bo myśleli, że tyle wystarczy ale się okazało, że Gazownia nie jest już wszechmocna i że to już bezębna starucha a nie dawna metresa rozstawiająca wszystkich po kątach. Z drugiej strony do tego ataku wysłali jakieś kadry z trzeciego szeregu więc to też pokazuje szopkę całego przedsięwzięcia. To takie zaczepki na odczepnego, szanse powodzenia nikłe ale "my musimy". Co ciekawe TVNy się nie czepiają a Kanał Zero raczej w nich uderza chcąc przejąć "magię telewizora" a nie upadające imperium gazetowe. Ciekawe kto za tym wszystkim stoi?

zaloguj się by móc komentować


BeaM @onyx 5 kwietnia 2024 11:58
5 kwietnia 2024 14:38

Sztuczny atak, czyli teatrzyk? Jakby pan jakiejś konkrety przytoczył, kto za tym stoi w takim razie, to byłoby ciekawiej w tej dyskusji. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 5 kwietnia 2024 12:18
5 kwietnia 2024 16:23

Podzielam Pana dobrą opinię o ostatnim programie W KZ gen. Andrzejczaka i pana Dębskiego z zaproszonym gościem. Jeżeli to ma taki poziom to nie głupi ludzie za tym stoją. Polecam wszystkim dyskusję, może pani Paris się przełamie także. 

Co do krytyki Red. Mazurka w sprawie jego wywiadu z ambasadorem Izraela, to jak dla mnie jest zupełnie nieuzasadniona. Ten wywiad, to zlecenie, aby stworzyć zaczyn do wydalenia go z Polski. Widocznie służby amerykańskie, bo naszych nie podejrzewam o taką przenikliwość wiedzą po co tu został przysłany i co ma do zrobienia. 

Zostanie wydalony nie jako agent rosyjski, a za psucie dialogu pomiędzy sojusznikami.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2024 16:31

Szczególnie wypowiedź Mazurka, które opowiedział jak zachował się pan ambasador po zakończonym wywiadzie, o furii i krzykach i udawał, że przecież on nic takiego mu znowu nie zrobił , a jeżeli tak to proszę mu wskazać te błędy, których się dopuścił.

A na to Stanowisko: Co za buc...i że sześć razy w swojej opinii na temat ambasadora nie użył innego słowa jak "buc".

No , plecy panowie mają przeogromne.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Drzazga 5 kwietnia 2024 16:31
5 kwietnia 2024 16:49

Mało tego. Wysłali dwójkę korespondentów do "państwa położonego w Palestynie". Także sądzę, że świat zmienia się na naszych oczach. Ambasador dostał etykietę "onucy" od Mazurka - o to się wściekł. Mnie po prostu przeszkadza to ględzenie o jakiś pięciorzędnych klubach piłkarskich ztamtegokraju podkreslanie, że się miało kumpli wsród rzymian.... To małe jest z mojego punktu widzenia.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 5 kwietnia 2024 16:23
5 kwietnia 2024 16:58

Nie zostanie wydalony. Przestańmy mitologizować tę sytuację

zaloguj się by móc komentować

Adriano @K-Bedryczko 5 kwietnia 2024 16:49
5 kwietnia 2024 17:13

To jest naprawdę wzruszające.Tak samo ja słowa Jarosława Kaczyńskiego ,ze jakby on był przy u władzy to by ambasadora wysiudał.A jak był u władzy to co zrobił gdy opluwano naszego ambasadora Magierowskiego albo lżono i wyzywano od "katolickich suk" Radwańską.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2024 16:58
5 kwietnia 2024 17:46

Tak więc chyba to racja ,bo wiceminister Andrzej Szejna przekazał ambasadorowi notę protestacyjną i stanowisko Polski. Pan ambasador wydusił to przepraszam.A.Szejna gorąco zaprzeczył  że nie ma mowy o tym, żeby Jakow Liwne miał zostać wydalony z Polski, do czego nawoływał Jarosław Kaczyński. - "Mam prośbę do Jarosława Kaczyńskiego, aby znowu nie uprawiał polityki na grobach ludzi, bo my jako dyplomacja mamy uzyskać efekt: to jest, po pierwsze, zadośćuczynienie dla rodzin ofiar i niedopuszczenie do takiego przypadku w przyszłości” – podkreślił wiceszef MSZ."

Ha ! dyplomacja ,pac ,pajaca warty...

Tych parę wojskowych żydków zostało ukaranych naganą ,odwołanych ze swojego stanowiska,no tak w skrócie kurczę może to AI przywalia  w tych modziankow...to jeszcze wyplynie...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Adriano 5 kwietnia 2024 17:13
5 kwietnia 2024 18:26

Pan Jarosław przestał być dla mnie wiarygodny. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2024 16:58
5 kwietnia 2024 19:01

Ale pana ambasadorką zdrowo przeczołgali i musiało być na to zlecenie. A Magierowskiego nikt od buców nie zwyzywał. Dzieje się.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Adriano 5 kwietnia 2024 17:13
5 kwietnia 2024 19:04

Ta katolicka suka to ja bym sobie na koszulce wygrawerowała na jej miejscu grając w Izraelu. Albo sucz, żeby groźniej się kojarzyło.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 5 kwietnia 2024 16:49
5 kwietnia 2024 19:10

Z tymi piłkarskimi klubami to była wyrafinowana szpila nasączona jadem. Mazurek rzucił, zainsynuował, że może być kibicem Spartaka Moskwa ha ha.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 5 kwietnia 2024 19:01
5 kwietnia 2024 19:53

Moim zdaniem nic się nie dzieje

zaloguj się by móc komentować

qwerty @K-Bedryczko 5 kwietnia 2024 18:26
5 kwietnia 2024 20:48

To już postać historyczna i nic poza tym.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2024 19:53
5 kwietnia 2024 21:40

Jednak się dzieje, nawet gdyby to miało przekierować w jakimś stopniu  wzbierającą falę niechęci z Ukraińców na ambasadorka prorosyjskiego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 5 kwietnia 2024 11:39
5 kwietnia 2024 22:09

BINGO,...

...  dokladnie  tak  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 5 kwietnia 2024 16:23
5 kwietnia 2024 22:27

Ze  ten  Mosiek  z  Moskwy...

...  jest  naslany,  to  jest  jasne  jak  slonce  na  niebie  !!!

 

Mazurek  jest  beznadziejny...  CHORAGIEWKA  i  tyle.  O  tym  drugim  drobnym  ,,misiu,,  Stanowskim...  tez  nie  chce  mi  sie  gadac.  Niemniej  jednak  ciekawe  -  dla  mnie  jest  -  co  sie  dzieje  z  jego  dawnym  kolesiem  Borkiem...  z  francuskiej  francy  ,,canal+,,.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 5 kwietnia 2024 16:31
5 kwietnia 2024 22:35

Zachowanie  Mazurka... 

...  i  tego  drugiego  ,,podwykonawcy,,  Stanowskiego  ,,tlOmaczenia,,  po  zakonczonym  wywiadzie  to  zenada  !!!

 

Ale  pewnie  niebawem  dowiemy  sie  po  co  bylo  to  dete  TEATRUM...  i  HUCPA,...  chcieli  byc  jak  ,,Tucker,,.  Pozabijac  ich  tylko  smiechem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 5 kwietnia 2024 17:46
5 kwietnia 2024 22:41

...  ten  LOBUZ  Benek  tez  sie  ,,pokajal,,...

...  gadajac  ,,pSZeS  telefon,,  z  Bidenem  !!!

 

Tylko  zapodali,  ze  nie  ma  jeszcze  ,,konkretUF,,  i  nie  wiadomo  kiedy  beda.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 5 kwietnia 2024 19:01
5 kwietnia 2024 22:43

Tak,...

...  rzna  GLUPA  ile  wlezie  !!!

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @Paris 5 kwietnia 2024 22:35
5 kwietnia 2024 22:57

To, że teatrum odstawili to pewne i może być Pani pewna, że konta zostały zasilone. 

Podobno konwój humanitarny miał w środku przewozić terrorystę i dlatego został zlikwidowany według ambasadora, ale trzeba wszystko sprawdzić, to znaczy oni sobie będą spawdzać, a jak sprawdzą to przekażą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 5 kwietnia 2024 22:57
5 kwietnia 2024 23:47

Tak  tak,...

...  slyszalam,  ze  nawet  kilku  terrorystow  !!!

 

I  po  to  pewnie,  byl  ,,wynajety,,  ten  WCK,  zeby  teraz  wciskac  KIT...  i  ,,Fplywac,,  na  BANDZIORA  Benka,  bo  tak  NACHALNIE,  BEZCZELNIE  i  BEZPRAWNIE  wycina  Palestynczykow  i  nie  tylko  ich,...  no  i  ,,opinia  publiczna  sie  bOZy  i  reaguje,,  w  roznych  telewizorach,  na  calym  ,,sFiecie,,.

Zleceniodawcy  sadzili,  ze  byc  moze  uda  im  sie  wywolac  ,,fale  antysemityzmu,,...  a  tu  ZONK.

A  Benek  nie  dosc,  ze  ,,kosi,,  Palestynczykow  to  jeszcze  anektuje  ich  ziemie,...  mowili  cos  o  700  czy  800  hektarach...  i  to  nie  koniec  na  tym.

 

To  jest  skandaliczna  HUCPA  i  nic  wiecej.    

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @Zdzislaw 4 kwietnia 2024 12:53
6 kwietnia 2024 04:27

Podobno w gruntowym wymienniku ciepła największy problem jest z pojawiającymi się w nim po paru latach grzybami. Jak to u Pana wygląda?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SilentiumUniversi 6 kwietnia 2024 04:27
6 kwietnia 2024 07:26

Grzyby będą na pewno, nie ma się co oszukiwać. W ogóle wszelkie tego typu rozwiązania to w naszym klimacie krew w piach i działania nadmiarowe. Tu wystarczy dobrze zaizolowany budynek z solidnym akumulatorem ciepła wewnątrz, czy to w postaci litej konstrukcji wewnętrznej czy solidnego pieca kaflowego/murowanego komina/itp. położonego w środku domu. Pali się w tym po prostu drewnem/pelletem/czy co tam jest na miejscu i nie wymaga to żadnego wykwintnego pieca, tylko po prostu dobrego dowozu powietrza, bo suche drewno przy odpowiednim dostępie tlenu spala się czysto. Jak zależy nam na sprawności to może być piec zgazowujący. Takie rozwiązanie jest proste, tanie i skuteczne, a latem w domu też jest przyjemnie. Zużycie drewna dla domu 150m2 nie powinno przy takich rozwiązaniach przekraczać 3m3 na cały rok. A CWU poza sezonem grzewczym najtaniej jest grzać po prostu prądem w bojlerze, przynajmniej przy dotychczasowych cenach prądu. Jednak, jak ktoś potrzebuje nowoczesności, to dwa-trzy panele i prosty sterownik wystarczą na lato.

Niechęć do rozwiązań prostych to jednak jeden z objawów schyłkowości naszej cywilizacji, więc będziemy forsować rozwiązania drogie, skomplikowane i najlepiej jeszcze nieskuteczne ;) 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować