-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Jak założyć poczytne pismo lub portal? A w zasadzie, jak tego nie robić

Dziś będzie trochę o czym innym, nie można bowiem tak ciągle o tej wojnie, co ma wybuchnąć, albo o zdrajcach, którzy demontują państwo. Spróbuję napisać coś optymistycznego, a może nawet okaże się to zabawne. Jak założyć i prowadzić poczytne pismo lub portal? Przede wszystkim nie należy oszczędzać. W zasadzie na niczym, choć głównie dotyczy to autorów i technikaliów. Jeśli ktoś zakłada pismo lub portal i zaczyna od oszczędzania, niech lepiej idzie odpocząć, kupi sobie w Żabce bagietkę i jogurt, posiedzi na ławce i popatrzy w niebo. Takie bowiem są jego przeznaczenia. Prócz tej zasady trzeba jeszcze zastosować inną – nie można się oszukiwać. Jeśli ktoś zaczyna od oszczędzania i oszukiwania siebie, wkrótce zacznie oszukiwać zespół, który zatrudnił, a także sponsora. Bez sponsora bowiem nikt dziś, poza mną, nie rozpoczyna działalności wydawniczej. U jej zarania zaś, w wymiarach, o których mówię, leży zamarkowanie szczerych intencji. To znaczy, że każdy lub prawie każdy wydawca zaczyna od oszukiwania siebie. Myśli tak – świata i tak nie zawojuję – wszystko i tak jest w sieci, po co się napinać? Coś poróbmy, a jak wyjdzie to się zobaczy. Nigdy nie zapomnę jak Karnowscy startowali ze swoim tygodnikiem „W sieci”, który potem, w wyniku procesu zamienił się w tygodnik „Sieci”. Miało to być pismo bazujące na autorach z Internetu, czyli – nazywając rzecz po imieniu – z salonu24. O roku ów…Ileż nam dałeś złudzeń…Mówię o sobie i toyahu, albowiem to my dwaj generowaliśmy połowę ruchu w salonie24, a ja, w trzy lata po odejściu z tego miejsca, nie publikując tam ani jednego tekstu, ciągle byłem na piątym miejscu najpopularniejszych autorów. Czy Karnowscy zaprosili nas do współpracy? Rzecz jasna nie, albowiem mieli już inny plan. Nie będę tu wnikał jakie były jego szczegóły, ale powiem słowo o efektach. Zaprosili do współpracy Sowińca. Ubawiliśmy się jak pszczoły widząc ten hetmański gambit. No, a potem okazało się, że jednak ci blogerzy do pisania się nie nadają i trzeba było sięgnąć po zawodowców, czyli po starych kolegów.

Każdy prawicowy wydawca zaczyna swoją przygodę na rynku z intencją nieszczerą, a każdy lewicowy wydawca ze szczerą. I to jest łatwe do udowodnienia. Zacznę od wydawcy lewicowego. Ma on całkowitą gwarancję, że otrzyma budżet i nikt nie piśnie nawet słowa, że robi coś nie tak, jak powinien. Plan jaki rozwija wokół tego budżetu opiewa na zawojowanie całego świata i podporządkowanie sobie jak największej liczby czytelników. To mu się nie udaje, albowiem treści, które lansuje są ludziom wstrętne. Nie przejmuje się on jednak tym wcale, wie, że czas płynie, a świat się zmienia, w dodatku według planów, które przewidują jego istnienie i prosperity. Honoraria dla siebie i zespołu wydawca ten ma zagwarantowane kontraktem.

Wydawca prawicowy zaczyna od zawężenia spektrum opisywanych zjawisk do tego, co zwykle określa się jako konserwatyzm narodowy. Głównie dlatego, żeby mu nikt nie zarzucił, że jest za bardzo lewicowy. Kto miałby to zrobić? Tego właśnie dokładnie nie wiadomo, ja sądzę, być może niesłusznie, że koledzy, którzy chcieliby zostać prawicowymi wydawcami i gotowi są napisać donos do sponsora, że ich kumpel wydawca nie realizuje misji, jak należy, a to znaczy, że zamierza zaprzepaścić budżet. Już na samym początku więc w misję wpisana jest katastrofa. Nie można bowiem zawężać spektrum zainteresowań czytelnika, trzeba je stale i miarowo poszerzać. Tego nie można zrobić, będąc prawicowym wydawcą, albowiem wszyscy oni żywią najgłębszą pogardę dla swojego czytelnika. Nie mają też zamiaru, jak wydawcy lewicowi, podbijać świata. Chcą się po prostu urządzić, bo wiedzą, że ludzie nie lubią lewicowych bzdur, a do nich zawsze chętnie przyjdą poczytać stare i dobrze znane banialuki o bohaterach, bitwach, podstępach i partyzantach niezłomnych. Tego, wobec wzmożenia ogólnego i zmian politycznych, starcza na kilka sezonów. Potem robi się ambaras, a sponsor, wobec ewidentnego uwiądu idei, zaczyna zadawać niewygodne pytania. Robi się klincz, nie można zainteresować czytelnika nowymi tematami, albowiem – nie jest on już istotny, bo przez pogardliwe traktowanie go, zaczęto także pogardliwie traktować autorów, którzy nie chcą już pisać za stare stawki, domagaj się podwyżek, sukcesów, awansów i czego tam jeszcze. Wydawało się im bowiem, że pismo z takim budżetem musi odnieść sukces. Tak się nie stało. Autorzy zaczynają być ciężarem dla projektu. Nie widzą przyszłości, a co za tym idzie przyszłości nie widzi także naczelny. No, ale nie stanie on w prawdzie i nie powie sobie przed lustrem, że to jego wina bo: najpierw oszukał siebie, potem sponsora, następnie czytelników, a na końcu autorów, którzy wyczerpawszy pulę tematów uznawanych za bazę myśli konserwatywnej, chcieliby robić coś innego, ale nie wiedzą co. Powtarzam – nie można poszerzyć spektrum zainteresowań czytelników, bo stojący za plecami naczelnego fałszywi przyjaciele napiszą donos, że zaczyna on zdradzać ciągoty liberalne lub lewicowe, czy jakieś inne, nie ma to znaczenia, i trzeba mu odebrać projekt.

Podczas, gdy wydawca lewicowy z całym spokojem korzysta z nieprzebranych zasobów światowej publicystyki, gdzie ma do dyspozycji całe pakiety twórców, którzy udowadniają różne bzdury naukowo lub tylko publicystycznie, w dodatku domagają się od zatrudniających ich ośrodków, by publikowano ich gdzie się da i godzą się na te publikacje właściwie za darmo, wydawca prawicowy stoi z opuszczonymi do kolan spodniami i nie wie co robić.

W końcu wpada na pomysł genialny – należy ochronić przede wszystkim własną pozycję! Czyli ujmując rzecz dosłownie – dupę. W tym celu wywala wszystkich autorów i zatrudnia na ich miejsce tych kolegów, którzy chcieliby zająć jego miejsce. Cały zaś projekt zamienia w zbiór felietonów, które powstają w taki oto sposób – ich autorzy podglądają kogo też drukuje lub publikuje w sieci wydawca lewicowy i odnoszą się do tych samych treści, ale z inaczej ustawionym wektorem. Tam, gdzie oni się zachwycają, ci prawicowi lamentują. W miejscu gdzie tamci wołają o pomstę, nasi zaczynają tańczyć. I tak w koło Wojtek. W takim układzie nikt mu nie zarzuci, że jest za bardzo lewicowy i nikt, przy odpowiednim dozowaniu honorariów, nie napisze na niego donosu. Tematy z rodzimej puli patriotyczno-narodowej już się co prawda wypsztykały, ale ma przecież znane nazwiska, samych wybitnych autorów, swobodnie poruszających się w świecie myśli i pism proroczych. I kiedy już ten projekt zostaje uklepany, czytelnik zaczyna odpływać. Przestaje go interesować projekt, gdzie jacyś ludzie emitują znane już od dawna komunikaty, a każdy z tekstów opatrzony jest wizerunkiem twarzy autora, co zwykle nie podnosi jego jakości, przeciwnie, człowiek czuje się, jak w rzeźni u ludożerców, którzy prezentują mu swoje najnowsze zdobycze. Już po odcięciu im głów rzecz jasna, i pytają – a tego pan znałeś?

Dokąd udaje się czytelnik, a dziś w zasadzie widz, bo ludzie coraz mniej czytają, a coraz więcej oglądają? Do Internetu rzecz jasna, by tam poszukać tematów, których do tej pory nikt jeszcze nie poruszał lub nowych redakcji starych, dobrych ramot, ale opowiedzianych nieco inaczej. Jest oczywiście spora grupa ludzi, którzy lubią te piosenki, które już znają, ale nie muszą ich słuchać klikając w prawicowe portale i kupując prawicowe pisma. Mogą się za tym towarem rozejrzeć po twitterze czy gdzie tam jeszcze. Zawsze jest pod ręką grupka popularyzatorów, ekscytująca się wydarzeniami i postaciami dobrze wszystkim znanymi.

I tak, zwycięska lewica zostaje na placu, prawicowi czytelnicy rozchodzą się, autorzy z ambicjami idą na poniewierkę, a grupka wypróbowanych towarzyszy piszących felietony tylko po to, by utrzymać w kupie własne środowisko, rozgląda się niepewnie i wypycha jednego przed szereg, by poszedł i skołował jakiś budżet na kolejne sezony nawalanki. No i wszyscy czekają na wojnę, która da im przecież chleb. Nie zabije, nie zniszczy im życia, nie pozbawi godności, nie zrujnuje, ale da im chleb. Bo oni są przecież poza jej prawami, te dotyczą wszak tylko tych durniów, którym należy opowiadać różne banialuki, żeby pozyskać sponsora i reklamy, czyli czytelników i widzów.

Na dziś to tyle, miłego dnia.



tagi: media  czytelnicy  widzowie  projekty  redakcje  naczelni  sponsorzy 

gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 08:43
104     3017    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Alfatool @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 09:53

Ty wiesz, że to już dziesięć lat pisma a Ty nie śwętujesz!

Na szczęście czytelnicy doceniają.

https://allegrolokalnie.pl/oferta/szkola-nawigatorow-numer-drugi-marzec-2014

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 10:07

Nie tylko czytelnicy - ja świętuję znowu prowadząc tu blog.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alfatool 10 lutego 2024 09:53
10 lutego 2024 10:08

Mieliśmy rok przerwy, ale i tak jest to sukces. Imprezy nie zrobię, czas nie jest po temu dobry, ale jakoś to trzeba będzie uczcić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 10 lutego 2024 10:07
10 lutego 2024 10:09

A ty nie jesteś czytelnikiem? 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @kpiotrzk 10 lutego 2024 10:09
10 lutego 2024 10:14

Ale tu nie ma hierarchii, w której się awansuje na autora, a potem starszego autora. Ochłoń może

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 10:14
10 lutego 2024 10:16

napij się zimnej wody i przeczytaj jeszcze raz co napisałem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 10 lutego 2024 10:16
10 lutego 2024 10:18

Boson prowadź sobie tego bloga, przyciągaj czytelników i żyj jak umiesz, okay...? Jeśli jednak nie masz bardzo silnego przymusu, powstrzymaj się od komentowania pod moimi tekstami

zaloguj się by móc komentować


Gotoxy76 @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 10:29

Tyle lat na rynku i to bez kroplówki sponsora. Gratuluję. Jest co świętować.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Gotoxy76 10 lutego 2024 10:29
10 lutego 2024 10:31

Powstrzymajmy się od entuzjazmu

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 10:41

Problemem dla wszystkich marzycieli o wpływach, kasie, rzeszach czytelników/miłośników jest proza codzienności i formułowanie celów: krótko, średnio i długoterminowych. Jak stawiamy pytanie: po co to ma być robione? To zawsze jest: bo prawda/patriotyzm/prawo/.... itp. bzdury. W tle jest budowanie bytu do zassania kasy pośrednio lub bezpośrednio z budżetów cudzych. Za swoje patriotą nikt nie ma ochoty zostać. Ryzyka rynkowego za swoje nikt z konserwatystów nie zaryzykuje. Frajerzy mają wierzyć, że to dla Polski. Odbiorcy tych inicjatyw i tak mają przekonanie, że to dla kasy i ciemny lud to kupi. Ale to przecież nasi. I oni Polskę ratują, ale za mało zarabiają i dlatego im nie wychodzi-nic.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Gotoxy76 10 lutego 2024 10:29
10 lutego 2024 10:42

Porą na prawdziwe świętowanie nadejdzie niespodziewanie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 10 lutego 2024 10:41
10 lutego 2024 10:43

Lud to ciągle kupuje. Bo chce, żeby wreszcie było, tak jak oni opowiadają

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alfatool 10 lutego 2024 09:53
10 lutego 2024 10:49

MISTRZOSTWO  SWIATA   !!!   !!!   !!!

 

Najserdeczniejsze  gratulacje  dla  Pana  Gabriela  i  wszystkich  AUTOROW  piszacych  w  tym  GENIALNYM  KWARTALNIKU,...

...  zycze  kolejnych,  rownie  udanych  lat  istnienia,  tego  NAJLEPSZEGO  w  Polsce  czasopisma  historycznego.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 10:43
10 lutego 2024 10:50

Przecież nawet po wypitej flaszce wiadomo, że to tylko sen, mara. 

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 10 lutego 2024 10:50
10 lutego 2024 11:11

Jednak pragnienie spełnienia marzeń jest trwałe wbudowane w ludzką psyche.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 10:08
10 lutego 2024 11:14

Wypadaloby,  Panie  Gabrielu,...

...  chociaz  malenki,  jubileuszowy  wpis  -  nt.  jak  to  sie  zaczelo  albo  cos  w  podobie  -  w  pierwszym  kwartalniku  SN  `24  !!!

 

A  dzisiejszy  wpis  GENIALNY,...

...  tak,  te  wszystkie  ,,nasze  i  nienasze,,  DARMOZJADY,  NIEROBY  PASOZYTY  i  ZLODZIEJE  NA  DOTACJACH  tylko  czekaja  i  ,,robia  te  deta  wojne,,  -  dla  siebie  i  dla  tych  wszystkich  PAJACOW,  szumnie  zwanych  ,,polYtykami  i  naszymi  -  o  ZGROZO  !!!  -  pSZeTstawicielami  wadzy,,,  bo  to  jest  CEL  i  WYZWANIE  dla  ich  istnienia,...  a  wlasciwie  PASOZYTOWANIA  i  ZEROWANIA  na  narodzie.

Bo  WOJNA  DA  IM  CHLEB  -  nie  zabije,  nie  zniszczy  im  zycia,  nie  pozbawi  godnosci,  nie  zrujnuje,...  bo  ONI  SA  POZA  JEJ  PRAWAMI,  te  zas  dotycza  TYLKO  i  WYLACZNIE  nas,  narodu,  czyli  widzow,  czytelnikow  i  sluchaczy,  ktorych  mozna  BEZKARNIE  prowokowac  i  sadzic  te  wszystkie  dete  farmazony  BEZ  OPAMIETANIA...

 

...  wezykiem  i  wyryc  w  marmurze  DLA  POTOMNOSCI   !!!

 

Zdrowia,  wszelkiej  pomyslnosci  i  opieki  Bozej  zycze  Panu,  Panskiej  Rodzinie  i  wszystkim  Pana  Wspolpracownikom,...  szczesc  Boze  na  dlugie  lata  i  ku  chwale  Pana  Boga  i  Ojczyzny,  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 11:15

To jest piękne pidsumowanie - lewicowiec nie oszukuje siebie, a praeicowiec - tak.

Mnie w tym wszystkim jednak zastanawia, że lewicy latwiej jest znaleźć sponsora, a prawicy bardzo trudno. W czym rzecz? Że ci, co mają kasę chcą mieć coraz głupszych lub coraz prościej sformatowany "personel usługowy"? Takie żywe roboty?

A może wiedzą lub domyślają się, że ten cały podział na prawicę i lewicę jest udawany, zaaranżowany? 

I to jest ciekawie połączone, że w filmach czy książkach zło prawie zawsze na końcu przegrywa z dobrem (choćby w 4678654089988 odcinku), a w życiu polityczno-społecznym prawie zawsze na końcu wygrywa. 

W fikcji zostają zaspokojone potrzeby emocjonalne ludzi, a w realnych warunkach zaspokajane są potrzeby materialne nadludzi.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 11:29

Nabyłem drogą zakupu książkę z wydawnictwa Andegavenum. Znajduję tam informację, że publikacja ukazała się dzięki społecznemu projektowi o wartości ~ 883 000 zł wspartemu przez Ministra Edukacji i Nauki w roku 2021 kworą 800 000 zł. 

Szacun za utrzymanie się na powierzchni w takich warunkach  wydawniczego "biotopu".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 10 lutego 2024 11:29
10 lutego 2024 11:35

Dziękuję za zrozumienie. Za 800 tysięcy wydałbym chyba 80 książek, no dobra - 50. Nie mam słów. Złożyłem w tym roku podanie o stypendium, ale władza się zmieniła i mi je odrzucono. Pomyślałem, że dobrze, w dupie z tymi dotacjami, służącymi do pasienia świń w istocie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 11:15
10 lutego 2024 11:35

Tak, najpierw trzeba uznać siebie za nadczłowieka, a potem złożyć podanie o dotacje

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 10:43
10 lutego 2024 11:43

Owszem,  ale...

...  to  juz  nie  jest  ten  SZAL  co  kiedys...  i  to  se  ne  vrati  !!!

 

Wczoraj  wieczorem  obejrzalam  sobie  ten  dety,  a  ,,slynny,,  wywiad  tego  calego  Tucker`a  -  niesamowitego  BURAKA  dziennikarskiego,  wielce  pewnego  siebie  i  rzacego  smiechem,  jak  stara  kobyla  z  odpowiedzi  maxymalnie  wybotoksowanego  i  smiesznego  Putin`a.  Rozmowa  dotyczyla  spraw  wojennych  na  Ukrainie,  ale  intelektualne  tepoty  zahaczyli  takze  o  sprawy  polskie.

Jednym  slowem  ten  wywiad  to  KURIOZUM,...  udowodnilo  tylko,  ze  ten  caly  Tucker  z  Putinem  nie  znaja  i  nie  maja  zielonego  pojecia  o  czym  rozmawiaja,  i  tyle,... 

...  co  w  sumie  stwierdzila  takze  analityczka  ukrainska,  bedaca  w  studio...  i  nie  chciala  sie  nawet  do  tych  zenujacych  pierdow  odnosic.  Rowniez  pozostali,  stali  ,,analYtycy,,  we  francuskim  telewizorze,  byli  skonsternowani  i  nie  bardzo  wiedzieli  ,,co  gadac,,.

 

Strasznie  kiepsko  ,,ta  wojna  zre,,...  oprocz  SZMACIARSTWA  POLITYCZNEGO  i  ,,zapSZyjaznionej,,  z  nimi  -  od  zawsze  -  MERDIALNI,  nie  widac  ,,HeNtnyH  do  wojowania,,  !!!      

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 11:45

"Spróbuję napisać coś optymistycznego, a może nawet okaże się to zabawne."

Fakt, ubaw miałem.  Pan jednak, zdaje się, pisząc tę notkę jeszcze większy. Plus.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 11:45

"Każdy prawicowy wydawca zaczyna swoją przygodę na rynku z intencją nieszczerą, a każdy lewicowy wydawca ze szczerą."

Litość nie masz za grosz. Bo jeśli prawicowy zmierza do katastrofy, to jak może być szczery. Jako prawicowy może być tylko kreacją lewicowych w celu podkładanie im się. Jak już się wyłoży kilka razy, można go wymienić. Chłopiec do bicia długo nie pożyje. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 10 lutego 2024 11:45
10 lutego 2024 11:53

On sie cieszy, że dostaje pieniądze i opowiada o bohaterach...O których już wcześniej i dokładnie opowiedział Chlebowski

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Paris 10 lutego 2024 11:43
10 lutego 2024 11:53

To prezentacja bardziej niż wywiad

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 10 lutego 2024 11:29
10 lutego 2024 11:54

Też kupiłem kilka książek z tego wydawnictwa. I w każdej książce była identyczna notka, co dowodzi, że ta kwota 883.000 obejmuje jakąś - nie znaną mi - liczbę tytułów, które to wydawnictwo ma zamiar wydać w ramach tej dotacji. Na razie naliczyłem 4 tytuły. Ile ich będzię? Nie wiemy. No ale nie zmienia to faktu, że utrzymują się dzięki tej doracji, a nie dzięki swoim zdolnościom marketingowym. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 11:53
10 lutego 2024 12:07

To  bylo  KURIOZUM,  Panie  Gabrielu,...

...  jakos  dluzsza  chwile  nie  moglam  sie  otrzasnac,...  formula  tego  ,,wystepu,,  FATALNA  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 12:13

(...) Mówię o sobie i toyahu, albowiem to my dwaj generowaliśmy połowę ruchu w salonie24, a ja, w trzy lata po odejściu z tego miejsca, nie publikując tam ani jednego tekstu, ciągle byłem na piątym miejscu najpopularniejszych autorów. Czy Karnowscy zaprosili nas do współpracy?(...)

No i proszę… Jest treść, jest czytelnik i …Widocznie treści, które Panowie publikowali nie mieściły się w paradygmacie disco polo połączonym z „bezpiecznym patriotyzmem” tzn. patriotyzmem grup rekonstrukcyjnych... Kto by pomyślał? Czy to tylko zawiść czy coś więcej bowiem autorzy tzw. oficjalnego "prawicowego nurtu” czekają na tekst Wyborczej, żeby pryncypialnie się z nim nie zgodzić. I tak wszystko jest pod kontrolą… Nie należy się jednak dziwić bo w ostatnich dniach mamy sytuację, w której dokumenty sprzed 370 lat biorą czynny udział jako argument w bieżącej polityce międzynarodowej jako uzasadnienie roszczeń terytorialnych albo mogą odciąć budżet zbrojeniowy.  

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 11:53
10 lutego 2024 12:22

Też usiłowałem się zapoznać z tymi "mądrościami", w formie tekstowej, po rosyjsku, u "krynicy" tychże "mądrości", jako że ze słuchaniem, to u mnie coraz gorzej. Nie dałem rady dojść nawet do połowy. Te jego (Putina) argumenty funta kłaków nawet nie warte. Polska wywołała WWII, bo nie chciała "zwrócić" Hitlerowi korytarza pomorskiego i zabrała sobie Zaolzie do "spółki" z Hitlerem. A zrusyfikowani Ukraińcy, to oczywiście "Rosjanie" i on musi ich bronić. No i ten Krym, "odwiecznie" rosyjski.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 10 lutego 2024 12:13
10 lutego 2024 12:25

Niech ktoś wreszcie pokaże zdjęcie tej tabliczki w Dunkierce, gdzie Francja dziękuję kozakom Chmielnickiego i Sirki za zdobycie Dunkierki i zniszczenie tamtejszej, hiszpańskiej eskadry. Jeden obraz wart jest tysiąca słów. Skończą im się argumenty

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zdzislaw 10 lutego 2024 12:22
10 lutego 2024 12:26

Krym jest przecież genueński

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zdzislaw 10 lutego 2024 12:22
10 lutego 2024 12:42

To  jest  KOMPROMITACJA,...

...  i  SKANDAL,...  zeby  takich  CWOKOW  pokazywac  i  jeszcze  sie  ,,do  tego  ich  g*wna  odnosic,,...  ponizej  godnosci  to  jest  !!!  

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 12:59

Z okazji jubileuszu muszę coś kupić.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 12:25
10 lutego 2024 13:14

Kacapia niestety jest sprytna. Chodzi o decydentów amerykańskich, senatorów,  którym będzie lobbować o "odwiecznej" rosyjskiej Ukrainie i Moskwie, do której zwrócił się Chmielnicki o pomoc przed polskim terrorem. Poziom kadr amerykańskich wydaje się tragiczny bo oni nawet mają problem z obsadzeniem placówek dyplomatycznych i nie ma się co dziwić bo uniwersytety zajmują się głównie genderem. Harvard szczyci się absolwentami - celebrytami i politykami. Teraz będzie narracja, że Polska zaatakowała Hitlera i jest generalnie problemem... Historie tam piszą na nowo "żymianie" a kto ma inną opinie wylatuje - o czym nawet przekonał się przed laty Norman Davies... 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 12:26
10 lutego 2024 13:16

Tatarzy, z którymi rozmawiałem upierają się, że Krym należy do nich. 

Karaimów w Bachczisaraju nie spotkałem, ale chodzą słuchy, że ich krewniacy chcieliby obecnie zająć ich miejsce. 

Polacy chyba nie aspirują....? :)) 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 13:37

Trochę przy okazji o M. Jaruzelskiej wspomnę.

Czy jej kanał jest jej indywidualnym pomysłem, czy przynależy do większego projektu, nie wiem. Wiem za to, że jest coraz częściej jest wskazywana mi przez znanych mi ludzi określanych w notce jako prawicowi. Ja zaliczam ich do grona osób, które nie godzą się na formaty i przekaz, zarówno TVN jak i TVPiS (kiedyś). 

Towarzyszka wskazywana jest mi jako źródło informacji podawanych w sposób spokojny, rozważny, kulturalny. 

Przypominam sobie w takiej chwili myśl Gospodarza, że może nadejść czas, iż "prawdziwy patriotyzm" odnaleźć będzie można na lewicy.  Coś w ten deseń to szło.... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 10 lutego 2024 13:37
10 lutego 2024 13:48

Monika jest częścią większego projektu

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 11:54
10 lutego 2024 13:55

Po kupnie książki przez sieć, YT podesłał mi link do kanału Instytutu Andegavenum, gdzie wrzucane są wykłady polskich profesorów, "specjalistów w dziedzinie humanistyki" . Pewnie omawiane są tematy związane z oferowanymi książkami. Pomysł Gospodarza ktoś wykorzystuje. I jakąś stronkę też można znaleźć. 

Większy projekt został uruchomiony  jak widać. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 12:25
10 lutego 2024 14:02

> Niech ktoś wreszcie pokaże zdjęcie tej tabliczki

To o to chodzi?

" Burmistrz Dunkierki podkreślił znaczenie ochrony pamięci i historii. Podziękował stronie ukraińskiej za tablicę pamiątkową w hołdzie Kozakom, którzy zawsze będą pamiętać o ważnym wydarzeniu w historii Dunkierki."

https://france.mfa.gov.ua/fr/news/58060-17-chervnya-cr-u-m-dyunkerk-u-prisutnosti-mera-mista-pvergrijeta-posla-ukrajini-oshamshura-predstavnikiv-municipalitetu-miscevoji-ukrajinsykoji-gromadi-i-delegacijiukrajinsykogo-gromads

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 10 lutego 2024 14:02
10 lutego 2024 14:13

Tak, a wcześniej de Gaulle był na sowieckiej Ukrainie i składał dziękczynienia. Zdobycie Dunkierki i zniszczenie eksadry dunkierskiej było gwoździem do trumny hiszpańskiej dominacji w Niderlandach

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 10 lutego 2024 13:14
10 lutego 2024 14:20

Trzeba przyznać,ze Kacapia jest sprytna.Nie po to pilnowała ćwoków  WSI-owych przez Luksemburg do założenia stacji TVN,aby zasypiać gruszki w popiele. Jednym słowem dwa w jednym,a już ten guru koncernu Discovery, amerykański Żyd David Zaslav,pilnuje interesu o najnowszej historii: nie Niemcy już ,tylko  naziści i mogą być obywatelami dowolnego kraju, w tym oczywiście Niemiec, Austrii, ale przede wszystkim   Polski. I tak to się kręci ze wszystkich stron.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 10:14
10 lutego 2024 14:30

Tutaj jest hierarchia i niestety wykoślawiona. Pewnie to taki sznyt z dawnego Zaboru moskiewskiego. Np aby uzyskać Tu równe podstawowe prawa, należy osobiście pana poznać. Autobus mi nawymyślał i przez pana wyszło, że bezkarnie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 14:13
10 lutego 2024 14:31

Nie znalem tematu wczesniej. Zaczalem wlasnie szukac.
Na niemieckiej wiki na temat oblezenia Dunkierki pisza:

" W skład sił oblężniczych wchodziło także 3000 piechoty polskiej i 2000 kozaków ukraińskich pod dowództwem Bogdana Chmielnickiego. Był to pierwszy raz, kiedy polscy żołnierze weszli do służby francuskiej."

https://de.wikipedia.org/wiki/Belagerung_von_D%C3%BCnkirchen_(1646)

zaloguj się by móc komentować

klon @BTWSelena 10 lutego 2024 14:20
10 lutego 2024 14:49

"Naziści" wystepują także na Ukrainie. Z nimi to walczy Putin.
Jednocześnie "polscy naziści" walczą z Putinem i z "nazistami z Ukrainy".
Trudno to wszystko ogarnąć....:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brzoza 10 lutego 2024 14:30
10 lutego 2024 14:51

Oczywiście, że tak. Dlaczego pan się czepił Seleny. Ja tu rządzę, ja decyduję i koniec. Ja także ustalam i zmieniam zasady. Nie podoba się panu, niech pan idzie na inny portal, gdzie jest prawdziwa wolność i prawdziwa dyskusja, niewykrzywiona

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 10 lutego 2024 14:31
10 lutego 2024 14:53

Chmielnicki wyprowadził ludzi bez zgody króla i sejmu, co było złamaniem prawa. Ci Polacy zaś, już nie pamiętam czy wyszli za zgodą, ale to byli ludzie Leszczyńskiego, przywódcy protestantów

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 14:53
10 lutego 2024 15:10

Z przymusu: "Ani Bohdan Chmielnicki, ani inni Zaporożcy (Iwan Sirko, Iwan Zołtarenko) nie uczestniczyli także w walkach we Francji w 1646 r. przy oblężeniu Dunkierki. Wspominało o tym wielu historyków rosyjskich, radzieckich, a także piszących na Za­chodzie, lecz całą sprawę wyjaśnił Zbigniew Wójcik, opierając się na ar­chiwaliach francuskich."

Z. W ó j c i k, Czy Kozacy zaporoscy byli na służbie Mazarina?, „Przegląd Historyczny” 1973, t. LXIV, z. 3, s. 575-585. Ustalenia te poparł historyk francuski J. V e r h u m, Les Cosaques d ’Ukraine ent-ils pris part au siege de Dunkerque en 1646, „Les Amis du Vieux Dunkierque” 1980, nr 11-12.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 13:48
10 lutego 2024 15:44

Podejrzewam, że w tej "grupie kapitałowej" będzie Otoka - Frąckiewicz ( Pitu-pitu) i Radosław Pogada (Pogodne szorty). 

A skoro u Towarzyszki swoją książkę promował Jaok, gość komentujący warszawskie manify na pyta.pl, widać, że grono "prawych lewaków" rośnie w siłę. By żyło się nam dostatniej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 10 lutego 2024 15:10
10 lutego 2024 16:08

Już mi się nie chce z tobą dyskutować boson, ten Wójcik niczego nie wyjaśnił.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 10 lutego 2024 15:44
10 lutego 2024 16:09

To jest standardowy numer, że agentów i lewicę przebiera się za konserwatystów i prawicę, po zmarginalizowaniu lub wybiciu tych pierwszych

zaloguj się by móc komentować

zkr @kpiotrzk 10 lutego 2024 15:10
10 lutego 2024 16:11

> lecz całą sprawę wyjaśnił Zbigniew Wójcik, opierając się na ar­chiwaliach francuskich

Niby wyjasnil ale nie ma 100% pewnosci w tym temacie:

"Ten stan rzeczy upoważnia do postawienia sprawy udziału Kozaków Zaporoskich znajdujących się rzekomo na służbie francuskiej, w kampanii flandryjskiej 1645 i 1646 r. pod znakiem zapytania. Jesteśmy przekonani, że w obecnym stanie badań twierdzenia niektórych historyków, iż sprawa ta nie ulega wątpliwości, nie są dostatecznie udokumentowane, nie mogą być przeto przyjęte jako pewnik. Nie pozwalają na to przytoczone dokumenty, argumenty i opinie."

"54 sądzę, że można wysunąć jeszcze jedną hipotezę: jeżeli rzeczywiście znajdują się gdzieś
w źródłach francuskich wzmianki o Kozakach pod Dunkierką (poza oczywiście Chevalierem)
to być może chodziło tu o formacje kozackie w oddziałach polskich, które rzeczywiście przybyły do Francji i brały udział w kampanii flandryjsikiej i w oblężeniu Dunkierki w 1646 r.
Z drugiej strony zbadane przez nas i przytoczone teksty umów między Brègy a oficerami
polskimi nie potwierdzają tej hipotezy."

A tu caly tekst z "Przegladu Historycznego":

Czy Kozacy Zaporoscy byli na służbie Mazarina

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 10 lutego 2024 10:41
10 lutego 2024 16:21

"Ale to przecież nasi. I oni Polskę ratują, ale za mało zarabiają i dlatego im nie wychodzi-nic."

Wystarczy włączyć na pięć minut telewizję republika i posłuchać Sobali czy Holeckiej żeby wyłączyć i pryskać w podskokach na świeże powietrze.

Naszyzm u mnie wywołuje odruchy wymiotne.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 10 lutego 2024 14:49
10 lutego 2024 16:29

W rzeczy samej .Definicja nazizmu jest rzucana rozmyślnie,przez jednych bez znajomości tematu np u młodzieży,która musi wystukać w smartfonie co to jest,natomiast Mr.Putę zawsze znajdzie sobie nazistów z naziątkami,bo wojna ojczyźniana musi być...no i granice odpowiednie.Ostatnio to nawet pogroził paluszkiem,jakby co ...Polska chciałaby napaść na biedną FR ,to...ani chybi znajdzie nazistów i pokarze,odpowiednio.Tak,że ten.... tego.... trudno to wszystko ogarnąć.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 16:08
10 lutego 2024 16:36

Zgadza się.  Niczego nie wyjaśnił. Wystarczy przeczytać ale do końca.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @zkr 10 lutego 2024 16:11
10 lutego 2024 16:38

On się zamotał we własne uczelniane sznurówki zrobione z liny okrętowej .

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alfatool 10 lutego 2024 16:36
10 lutego 2024 16:39

No, ale boson przyszedł tu, jak zwykle po to, by powiedzieć wszystkim iż jest ostatnią instancją w każdym sporze

zaloguj się by móc komentować

zkr @Alfatool 10 lutego 2024 16:36
10 lutego 2024 16:40

> Wystarczy przeczytać ale do końca.

Trzeba czytac zrodla a nie interpretacje zrodel.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 10 lutego 2024 13:14
10 lutego 2024 16:43

undefined

Claudine Gay, była prezydent, czy jak kto woli, główna zarządzająca tym przybytkiem zwanym Harvard University.

Ponoć usunęli ją konserwatyści za antysemickie wypowiedzi.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 14:13
10 lutego 2024 16:48

"Tak, a wcześniej de Gaulle był na sowieckiej Ukrainie i składał dziękczynienia. Zdobycie Dunkierki i zniszczenie eksadry dunkierskiej było gwoździem do trumny hiszpańskiej dominacji w Niderlandach"

A w 1967 przyjechał do Polski i powiedział:

"Ziabzie ziawsie było polskie"

Ponoć ku zachwycie Gomułki.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Szczodrocha33 10 lutego 2024 16:48
10 lutego 2024 17:39

No nie, bez przesady. Co do Zabrza, to znam tylko relacje (niech zije polskie Zabzie) , lecz co do Gdańska, to osobiście slyszalem, gdy krzyknąl: Niech zije polski dansk. Było to na lotnisku wojskowym w Pruszczu Gdańskim, a nasze technikum (Conradinum) wozili zawsze na takie spędy - same chłopaki, prawie dorosłe i w marynarsko-oficerskich mundurach z białymi pokrowcami na czapkach. Nic tylko pokazywać!! Na koniec śmignął tylko przed "frontem" naszej szkoly w jakimś aucie.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @zkr 10 lutego 2024 14:02
10 lutego 2024 17:49

"Że" - co prawda - "ne parl franse", ale poza "le riss ę pe pli mal l'angle", "troszki rozumiju ukrainsku mowu", więc poczytawszy ukraińską wersje tej informacji stwierdziłem, ze to takie żałosne i na siłę robione. Zeny koniecznie jakiś "nius" z tego zrobić.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 18:03

Idealne streszczenie tzw. "prawicowego rynku treści". Lepiej nie dało się tego opisać.

To co opisałeś teraz najbardziej się uwidacznia i niestety przenosi się też na niektórych polityków prawicy.
Obecnie pojawiają się w eterze tematy-samograje, wystarczy brać, opisywać i zyskiwać poparcie, np. budowa CPK, czy inne ważne projekty, a "nasi" zmiast punktować i poszerzać zasięgi to utwardzają beton z tego właśnie powodu który w tekście podałeś. Żeby nie było - coś tam się wypowiadają w tych tematach-samograjach, ale oprócz tego muszą wyraźnie zaznaczyć "prawicowość" i "konserwatyzm".
Przez to lewica zyskuje bo oni się nie ograniczają i to jest najgorsze że naprawdę w paru ważnych tematach, muszę przyznać, że lewica bardziej sensownie się wypowiada niż "nasi". Dokładnie tak jak napisałeś.
Teraz jest ogromny potencjał w ludziach do zagospodarowania, a oni go marnują.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 11:53
10 lutego 2024 18:28

Zauważ, że z Tuckera Carlsona zrobili tutaj nadczłowieka nasi /? - może i nie nasi, ale ja ich nie słucham/ dziennikarze. Ileż to było cmokania na temat , jakie poruszenie, że faceta wylano z mediów.

A jaki był zamięsz wokół wizyty Carlsona u Putina! A tu... mokry kapiszon się okazał w całej kompromitacji /dziennikarskiej/. Putin był oczywiście doskonale przygotowany do swojej prezentacji "historycznej". Subtelnie też wspomniał, że Carlson aspirował do CIA :), co dziennikarza nieco zatkało. Naprawdę, zaczynanie z podpułkownikiem KGB marnie się kończy. 

Skutek tego wywiadu - "historyczna" narracja Putina poszła w świat. Fatalnie...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @KOSSOBOR 10 lutego 2024 18:28
10 lutego 2024 19:23

To cmokanie na temat Tuckera Carlsona jest zbyt mocno przesadzone we świecie. Zarówno Putin jak i Tucker wyszli w nim na pajaców. Putin opowiadał swoje fobie i pokazywał swój straszliwy polski kompleks. Jestem przekonana ,ze to tylko część wywiadu została udostępniona...."subtelność" Putina bykami stoi we świecie ,kim jest Carlson ,więc to jakaś część operacji psychologicznej...jakiej?,   jeszcze nie wiadomo,zobaczymy...

A poza tym zastanówmy się ,czy świat ma aż tyle poziom analfabety,aby myśleć fobiami Putina i jego przekazem historycznym...?... I zgadzam się Kossobor w pełni :spotkanie z pułkownikiem KGB zawsze marnie się dla ludzi kończyło...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 10 lutego 2024 16:43
10 lutego 2024 19:40

Nawet gej musi uważać na to, co mówi...:). Czyli w USA jest równość...:)

zaloguj się by móc komentować

klon @KOSSOBOR 10 lutego 2024 18:28
10 lutego 2024 19:43

"Fatalność" wywiadu polega na tym, że jest w wersji video. Same reści są zaktualizowaną wersją dwóch artykułów autorstwa Putina opublikowanych pod jego nazwiskiem w 2021 w zachodniej prasie. Wtedy niewielu w PL zauważyło ww.  artykuły. 

Biorąc pod uwagę, że rząd w Wawie nie ma mocy sprawczych, należy się modlić, aby wywiad był inspirowany przez Rosjan, a nie przez Waszyngton lub Berlin.

Czym innym jest składanie oferty przez Putina ( po raz drugi) a czym innym, jeśli Waszyngton szuka pretekstu do wdrożenia wcześniejszych ustaleń. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 19:44

Boson nie dość, że chce być ostatnią instancją, to jeszcze nie ma poczucia humoru i to jest najgorsze. Może gdyby Chmielnicki zapukał do jego drzwi i krzyknął "Dawaj swój komputer!", to może by coś ponogło.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 10 lutego 2024 19:23
10 lutego 2024 19:47

Tak,...

...  ta  tepa  holota  merdialna  zrobila  z  tego  calego  Tucker`a  ,,drugiego  po  Bogu,,  wzgledem  ,,waRZnosci  i  blyskotliwosci,,  a  to  po  prostu  i  zwyczajnie  jest  intelektualny  KOLEK,  co  w  przedmiotowej  ,,prezEtacji,,  sie  okazalo  !!!

Smiem  twierdzic,  ze  wiekszosc  amerykanskich  ,,YntelektOalYstUF  czy  JelYt,,  reprezentuje  bardzo  zblizony  tzw.  poziom.

 

Smutne  to  -  i  dla  Amerykanow  i  dla  nas  -  ale  prawdziwe,...  i  trzeba  to  zawsze  brac  pod  uwage.  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Zdzislaw 10 lutego 2024 17:39
10 lutego 2024 20:04

Poniżej świadectwo ukończenia niemieckiej szkoły podstawowej wydane w 1914 roku w ....Zabrzu - warto zwrócić uwagę na pieczątkę - Zabrze.  Nazwa miasta została zmieniona dopiero w 1915 roku na Hindenburg.

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 10 lutego 2024 19:23
10 lutego 2024 20:54

A czy nie jest tak,że ten Carlson to jest wysłannikiem Waszyngtonu do Putina.

zaloguj się by móc komentować

zkr @MZ 10 lutego 2024 20:54
10 lutego 2024 21:06

Prosze rzucic okiem na moj komentarz - jak pisze Fox jest to jedna z mozliwych interpretacji.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Alfatool 10 lutego 2024 09:53
10 lutego 2024 21:09

A ja już zapomniałem, jak trafiłem.

 

P.S.

Gospodarz dobrze określa inflację z dziesięć do szesnastu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 11:36
10 lutego 2024 21:15

Mam naturę archiwisty i twórcy skorowidzów. Przypomnę, że zważywszy etapy SalON24.pl -> CORYLLUS.pl -> BAŚNjakNIEDZWIEDZ.pl -> SZKOLAnawigatorów.PL to gdzieś w okolicach maja-czerwca powinno stuknąć 15 lat.

Liczę na notkę rocznicową z ilością pozycji wydanych przez KLINIKĘ JĘZYKA. Swoją drogą działalność kolegi MUSI boleć i być jak angielski zwrot – „pain in the ass” dla wielu dotowanych wydawnictw, stowarzyszeń i fundacji jak również „pilotów boeningów” polskiej publicystyki …

Sukcesów, samych dobrych pomysłów i na tyle szalonych i „zwariowanych” współpracowników, żeby trwało to przynajmniej 2 razy tyle. Nie będę się oszczędzał, mam szansę dożyć 50 lecia …

Życzę też, żeby Gabriel Maciejewski JR wprowadził wydawnictwo na globalne rynki. A kolega BOSON zaczął WRESZCIE pisać o bozonach, statystyce Bosego-Einsteina, „piątym stanie skupienia” materii i był w tym tak dobry i zabawny jak pan Krzysztof Meissner i pan Andrzej Dragan razem wzięci.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Paris 10 lutego 2024 19:47
10 lutego 2024 21:16

Nie tak do końca szanowna Paris,że przeciętny Amerkanin to tępota.Taki wywiad moim oczywiście zdaniem wykazał wyjątkową tępotę historyczną wychowanka KGB i jego krwiożerczą manię wielkości FR. Może i są  wierzący w ''spisek Zachodu'' przeciw Rosji, może są wierzący Putinowi ,że czyści Ukrainę z "nazistów ",może dlatego Carlson dał temu "geniuszowi"  pole do popisu przeprowadzając z nim wywiad.A tymczasem  Putę dał bełkotliwe i ewidentne  kłamsta historyczne Amerykaninowi, który ma na nie programowo wywalone....

Jedynie całkowity analfabeta  dowierzać może ''gwarancjom pokojowym'' Mr Putę, który nie potrafi nawet rozeznać się we własnych kłamstwach...

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ArGut 10 lutego 2024 21:15
10 lutego 2024 21:19

bosego w sandałach.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 10 lutego 2024 20:54
10 lutego 2024 21:20

Tak chciałam napisać ,ale być może moja babska logika za dużo główkowała?...Bo znamy przeciez życiorys Carlsona i moim zdaniem był idealny do tej roli...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 10 lutego 2024 21:15
10 lutego 2024 21:34

Otóż to. Zwłaszcza, że "ulubieniec" bosona, czyli Mickiewicz, studiował też matematykę i fizykę (o czym sam pisał w swoich notkach).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 10 lutego 2024 21:15
10 lutego 2024 21:55

15 lat będzie 2 sierpnia. Blog urodził się pod znakiem lwa ;-)

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 21:34
10 lutego 2024 22:09

Czyli nie jestem sam w tym oczekiwaniu na notki kolegi BOSONA ... Kolega BOSON jak to pisze GOSPODARZ z urokiem i zręcznością prestidigitatora przejdzie płynnie od tego jak to było z mat-fizem wieszcza Adama i skąd to się wzięło, że za połowę a może nawet większą połowę naszego materialnego świata odpowiada Satyendra Nath Bose. Gdzie w wikipedii jest jak byk napisane, że to był jakieś dziecko z wielodzietnej hinduskiej wiejskiej rodziny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 10 lutego 2024 21:16
10 lutego 2024 22:44

...  czas  pokaze,  Pani  Seleno,...

...  co  ,,wyjdzie  z  tej  Ostawionej  prezEtacji,,  !!!

 

Bo,  ze  wszelkie  inne  merdialnie  ,,sFiatowe,,  temat  beda  grzac  i  pApowac  to  jest  pewne,  ale  ,,sFiat,,  jeszcze  tak  nie  zglupial  jak  to  sie  wydaje  ,,tucker`om,  putin`om  i  ich  spAsorom,,  ze  uwierzy  we  wszystko  co  tylko  oni  se  wymysla...

...  takze,  pozyjemy  zobaczymy.

 

Tak  czy  owak,  ta  ,,prezEtacja,,  wielkiego  dziennikarza  z  ,,carem,,  Rosji  =  a  moze  i  pol  swiata  -  Putin`em  to  dla  mnie  KUR-IO-ZUM,...  i  jeden  i  drugi  ZAORALI  SIE  kompletnie  w  tej  zenujacej  ,,OstaFce,,.

Swiadczy  to  tylko  o  wyjatkowej  pogardzie  do  ludzi...  braniu  ich  za  IDIOTOW.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 22:44

Na Mokotowie.

Dziś idąc ulicą zwycięską, minąłem dwie osoby i usłyszałem dobrze, że m [...] powiedzia [...] .

 

P.S.

wróć do nepomuka

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 10 lutego 2024 21:20
10 lutego 2024 22:48

...  of  course  !!!

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 10 lutego 2024 22:44
10 lutego 2024 23:12

To jest te pięć lat, których brakuje.

 

Jak miałem lat pięć ...

 

 

i tak dalej

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @BTWSelena 10 lutego 2024 21:16
10 lutego 2024 23:21

W tym wywiadzie Putin nie wyglądał na oryginał, nie ta mimika,nie ta mowa ciała ,no i kształt ucha , to raczej był dubler.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 19:40
10 lutego 2024 23:26

"Nawet gej musi uważać na to, co mówi...:). Czyli w USA jest równość...:)"

Tak.

Tam nierówno traktują tylko pacjentów w szpitalach.

Pod względem naliczania rachunków.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
10 lutego 2024 23:28

Wystarczy nie pytać.

 

To dziwne, ale od lutego dwa tysiące dwunastego.

 

P.S.

 od czegoś trzeba zacząć.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @DYNAQ 10 lutego 2024 23:21
10 lutego 2024 23:41

> W tym wywiadzie Putin nie wyglądał na oryginał

No to znowu Fox:

" Tymczasem wszyscy się podniecają wywiadem udzielonym przez "Putina" Tuckerowi Carlsonowi. Zarówno "Putin" (czy raczej jego sobowtór mający problem z powstrzymaniem drżenia nogi) jak i Tucker wyszli w nim na pajaców. "Putin" gadał straszne kocopały i pokazywał swój straszliwy polski kompleks (mało brakowało, a oskarżyłby Polaków o stworzenie świata). Rzucił nawet na stół teczkę z kopiami listów Chmielnickiego do cara z prośbą o wzięcie Kozaków "w opiekę" przed strasznymi Polakami. Tucker nie potrafił mu zadać żadnego konkretnego pytania. Według Generała SWR wyemitowano tylko co mniej głupie fragmenty wywiadu - ponad połowę wycinając. Wszyscy oczywiście potępiają "onucowca" Carlsona. Ale on nie jest żadnym onucowcem. On jest kolesiem zadaniowanym przez amerykańskie służby."

link

zaloguj się by móc komentować

klon @DYNAQ 10 lutego 2024 23:21
10 lutego 2024 23:42

<<< to raczej był dubler.>>>

A ma to jakiś wpływ na wypowiedziane treści? 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 10 lutego 2024 23:28
10 lutego 2024 23:51

od zwycięskiej ?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 10 lutego 2024 19:23
10 lutego 2024 23:55

Fobie i polski kompleks - żenione światu z uporem maniaka. Obawiam się, że nie może to być jedynie przypadek na okoliczność uatrakcyjnienia wywiadu...

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @klon 10 lutego 2024 19:43
10 lutego 2024 23:56

LKażda z tych opcji musi być brana pod uwagę. I mieć konsekwencje w naszym Kraju.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @DYNAQ 10 lutego 2024 23:21
11 lutego 2024 00:41

I jakiś tłuściutki ten Putę był...hmn... za dużo chyba mięska armatniego...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @KOSSOBOR 10 lutego 2024 23:55
11 lutego 2024 00:55

Jak tam komentowane  jest  powyżej szanowna Kossobor na temat tej randki FR/USA niby nie oficjalnej ,to jeden pajac wart drugiego pajaca.Mam wrażenie ,że oryginał KGB-eowski Putina nie sadziłby takich głupot historycznych,a tak w ogóle -randka była niewłaściwa. I fakt faktem z uporem maniaka światu sadzi się takie duby smolone.

Jak nie "polski holokaust" to ruski poszuka nazistów. Tam w tych rosyjskich wywiadach ,to wszystko jest możliwe, nawet majtki zakłada się koparką...

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 21:55
11 lutego 2024 09:15

To data urodzin mojego taty. Mnie się śpieszyło i urodziny mam. 30 lipca.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @klon 10 lutego 2024 23:42
11 lutego 2024 11:49

Ano ni ma.Cały ten wywiad wyglądał na szyderstwo mające przykryć fakt że Wołdia w istocie nie ma nic do powiedzenia na swoją obronę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @DYNAQ 11 lutego 2024 11:49
11 lutego 2024 13:28

Wołodia dubler,czy oryginał żyje w dalszym ciągu w świecie nieustającej sowieckiej propagandzie.Deczko od czasu KGB nazwa ZSRR zmieniona ,natomiast historyczny przekaz ni cholery...Jest taki artykuł wyjaśnia, wypowiedzi Putina i nienawiść ukraińską do Polakow, która była dziełem sowietów.

Bardzo nie lubię przytaczać notek z Neonu,którego uważam obecnie ubezwładnionego przez piewców Putina ,ale jakimś dobrym trafem przebiła się @AgnieszkaS (przy pomocy jednego admina)--posiadająca ,cytuję " artykułu opublikowanego w języku angielskim w USA ( w październiku, 1939 roku - po napaści Rosji na Polskę) w The Communist International? Ja mam oryginał tego czasopisma i kopie w formie jpg. Autorka to polska Żydówka, Zofia Dzierżyńska, urodzona w Warszawie, a będąca żoną Dzierżyńskiego - obywatelka ZSRR z wyboru i wróg przedwojennej Polski."

Artykuł ten w swojej propagandzie jest obezwładniajacy,pełen tak kompletnego bredzenia i jest dokładnym odzwierciedleniem dzisiejszej FR i słów wodzusia Putina, która ponoć pozbyła się komunizmu:

https://agnieszkas.neon24.net/post/175188,the-communist-international-october-1939

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 10 lutego 2024 11:53
11 lutego 2024 16:09

Tucker jeszcze przed pandemią był naprawdę znakomitym dziennikarzem i autorem. Niestety COVID go kompletnie wykończył w ten sposób, że uznał go za światowy spisek. Ze wszystkimi tego szaleństwa konsekwencjami. Nie on zresztą jeden. Moim zdaniem, on od wielu naszych prawicowych komentatorów, takich jak Warzecha, Lisicki, czy Ziemkiewicz, różni się tylko tym że może sobie pozwolić na więcej.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
11 lutego 2024 20:05

Mam ostatnio takie poczucie że dobrze by było oderwać się od tego schematu prawica-lewica. Przynajmniej na swój własny użytek tak zrobię. Szczególnie drażni mnie w prawicy liberalizm. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
16 lutego 2024 23:29

A jakie to proste !

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować