-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Jak Rosja ukradła prawicową narrację

Była kiedyś taka książka, lubiana przez wielu studentów historii sztuki: „Jak Nowy Jork ukradł idee sztuki nowoczesnej”. Nigdy jej nie przeczytałem, ale pomyślałem, że dobrze będzie wykorzystać tytuł.

Nie wiem czy wiecie, ale ostatnia parada równości czy też miłości, nie istotne, odbyła się w Niemczech w roku 2010. Ludzie stratowali się wtedy, a impreza nie została więcej powtórzona. Ponoć na być reaktywowana w tym roku, po dwunastu latach. Oczywiście małpujące wszystko środowiska warszawskie urządzały swoje parady do czasu pandemii, a więc do roku 2019. Dlaczego to piszę? Otóż jeszcze za rządów Tuska jeden z kolegów mieszkających w ścisłym Śródmieściu Warszawy zadzwonił do mnie wieczorem i powiedział, że pod jego oknami, a było to w listopadzie, zaraz po marszu niepodległości, defiluje parę tysięcy gejów ochranianych przez policję. Była noc, ludzie ci byli zebrani na chybcika i prowadzeni na plac Zbawiciela. Wszyscy pamiętamy ekscesy na tym placu, najpierw wystawienie tęczy, a potem jej spalenie w przytomności funkcjonariuszy policji. Ponieważ dziś na twitterze wielu ludzi umieszcza zdjęcia Tuska z Putinem, Radka Sikorskiego opowiadającego o swojej przyjaźni z Janukowyczem, a także innych ancymonów, pomyślałem, że nie od biedy będzie wskazać tę okoliczność, czyli systemową mobilizację określonych środowisk ochranianą przez aparat policyjny.

Pamiętamy ile było w związku z tym głosów oburzenia, ile tekstów powstało, ile żartów i jak wszyscy się tym ekscytowali skąd inąd słusznie uważając, że Plac Zbawiciela został sprofanowany. Ile osób wówczas odkryło swoje przeznaczenie i przyłączyło się do publicystycznej i politycznej prawicy, chcąc wyrazić oburzenie słowem przynajmniej.

Mamy naturalną skłonność do uproszczeń, podnoszenia znaczenia własnych emocji i brania ich za rzeczywistość. Tak jest zawsze. I zawsze też ktoś próbuje to wykorzystać. Nie mogę dziś zliczyć ile razy próbowano mnie zainspirować jakimś świętym oburzeniem na coś, co się gdzieś wydarzyło i należało natychmiast zareagować. No i musiał to zrobić ktoś rozpoznawalny. Całe szczęście ja byłem rozpoznawalny tylko w sieci, a nie na ulicy. No, a w ustawkach politycznych to ulica decyduje. Dlatego też parady równości odbywały się na ulicach, żeby ludzie mogli dokładnie wszystko sobie obejrzeć i dostać od tego szału.

Kiedy już grunt był przygotowany rozpoczęło się kreowanie liderów. Jak pamiętamy dokonywało się ono także na ulicach. Grzegorz Braun o coś zapytał policjantów, ci go pobili, a następnie toczył się przez sześć lat proces, który był ponoć rejestrowany kamerą. Zapytałem kiedyś Grzegorza Brauna dlaczego nie puszcza tych nagrań w sieci? Skoro nie było zakazu rejestracji, to nie ma też chyba zakazu emisji? Popatrzył na mnie, jak na martwego ptaszka i powiedział – nie wiem. Od tamtego momentu mój entuzjazm dla głoszonych przez niego prawd znacznie osłabł, a chwilę potem wygasł całkowicie. Proces zakończył się, jak pamiętamy jakąś śmieszną grzywną, a policjanci, którzy w międzyczasie przestali być policjantami, wyjechali gdzieś do Stanów czy dalej i tam rozpoczęli nowe życie. To jest swoją drogą ciekawe, bo ja mam z własnych doświadczeń, dość przykładów wskazujących na to, że szeregowi funkcjonariusze policji bywali kimś zupełnie innym niż to można było wnioskować na pierwszy rzut oka.

W propagandzie jak wiadomo najważniejsza jest komunikacja i charyzmat. One nie mogą być płaskie i mało wiarygodne, dlatego ważne jest kto i co mówi i jak na to reaguje tłum. Kiedy sprawy nie są naglące na czele pochodów i marszów prawicy może kroczyć nawet ktoś tak nijaki jak poseł Zawisza i nikomu to nie przeszkadza. Kiedy jednak trzeba prowadzić intensywny werbunek i zmieniać paradygmaty potrzebni są ludzie o wyrazistych osobowościach. Na przykład tacy, jak poseł Mikke, który wskazuje pryszczatym młodzieńcom drogę do seksualnych sukcesów. Trzeba się ubrać w muszkę, garnitur w kratkę i w czasie randki załadować wybrankę z liścia, a potem przewrócić na tapczan. Później idzie już z górki. Można też w wersji łagodniejszej, dla tych co nie lubią przemocy, od razu rozpiąć spodnie.

Ponieważ nie wszystko w życiu rozgrywa się w sferze instynktów, a poseł Mikke był już dziesięć lat temu lekko starawy, narracje muszą być jednak stale pogłębiane. Przede wszystkim muszą mieć jednak cel i wyraźnie wskazywać wroga. Nie wiem, jak to się stało, że nie zauważyliśmy iż głównym wrogiem prawicowych charyzmatyków stał się w pewnym momencie nie Tusk i nie Jaruzelski, ale Kaczyński. Przestawienie to dokonało się niejako naturalnie i bez bólu, a ja uznałem, że jest to wynik obłędu i chęci panowania nad innymi, tak charakterystycznych dla prawicowych charyzmatyków.

Nagle okazało się, że wszystko co robi PiS, jest złe. Potem przyszła pandemia i sprawy jeszcze się wyostrzyły. I teraz ważna rzecz. Ponieważ nie sposób komunikować się w polityce bez uproszczeń, albowiem wyborcy niczego nie zrozumieją, PiS i wszystko co wokół niej,  uważa siebie za prawicę, żeby odróżnić się od lewicy, która od stu ponad lat podnosi nieśmiertelne idee Marksa i Lenina i usiłuje z nich żyć. Nie może być inaczej, albowiem ludzie stracą całkiem orientację. Do tego dochodzą jeszcze kwestie religijne, które muszą być prawicowe. No, ale ekspansywne i myślące o podboju organizacje nie mogą inwestować w martwe idee, które służą dziś do opisu ekscesów obyczajowych. One mogą z tych idei zrobić tło i na tym tle sprowokować kolejny spór ideologiczny, który z ulicznych przepychanek, sporów o doktrynę i liturgię, przekształci się w prawdziwą domową wojnę. Ktoś naiwny może powiedzieć – nie, to niemożliwe, przecież chodzi o wartości i ludzie, którzy ich bronią są poza wszelkimi podejrzeniami. U nas być może tak, to znaczy trudno ich podejrzewać o udział w nocnym życiu gejów, u nas ludzie broniący wartości są prostymi degeneratami, pijakami albo narkomanami, erotomanami gawędziarzami, albo przemocowcami. I to jest akceptowane. No, ale już na Węgrzech, gdzie Kościół nie ma tak silnej i motywującej pozycji sprawy mają się inaczej. Czego dowiodła praktyka.

I naprawdę nie tłumaczcie mi, że Moskwa nie inspirowała ruchów gejowskich, albowiem Putin to macho, a także, że nie czyniła tego po to, by nagonić frajerów w zastawione wcześniej siatki. Machismo Putina jest tak samo autentyczne jak mądrość posła Rokity podkreślona siwą brodą.

Wczoraj na twitterze Tomasz Łysiak ze zdziwieniem napisał, że tak zwana twarda prawica we Włoszech, w tym wysokiej rangi emerytowani oficerowie popierają Putina. No cóż, nie miałem nigdy dobrego zdania o inteligencji oficerów, nawet wysokich, szczególnie zaś pochodzących z krajów takich jak Francja i Włochy. Ludzie ci, postawieni wobec rozregulowanej obyczajowości i nie posiadający na nią żadnego wpływu, a także po części na pewno uczestniczący w wielu patologiach – nawet mi nie próbujcie tłumaczyć, że jest inaczej – musieli szukać kogoś lub czegoś, kto im zastąpi opis okoliczności, towarzyszących im skutków i przyczyn. No i dostali gotową receptę. Nie wiemy jakie dziś są relacje pomiędzy wywiadem amerykańskim a służbami w krajach takich jak Italia, napisałem jednak Tomaszowi Łysiakowi, że czas na nową operację Gladio.

No tak, łatwo powiedzieć, ale do tego nie wystarczy sprawny aparat i podstępy. Zmienił się paradygmat, albowiem Moskwa ukradła idee prawicy, zdegenerowała je, sprowadziła do bełkotu Korwina i coraz słabszych bon motów Brauna, nie posiadających już nawet cienia pokrycia w faktach. Już nawet ględzenie o powszechnym dostępie do broni się nie sprawdza. Nie zmienia to jednak faktu, że nie ma narracji, która mogłaby się przeciwstawić propagandzie Moskwy. Widzimy bowiem wyraźnie, że choć trwa wojna, radykalne rozwiązania narracyjne wskazujące wroga nie wchodzą w grę. Wszystkie bowiem zostały ukradzione, łącznie z covidem. Jeśli tego nie widzicie, nic nie mogę dla Was zrobić. Nie ma też nikogo, kto mógłby stać się charyzmatycznym nośnikiem antymoskiewskich idei. Może będzie nim ten bezimienny tłum matek z dziećmi który stoi na polskiej granicy. Do takich rozwiązań jednak polskie życie polityczne nie jest przyzwyczajone.

Jeśli zaś chodzi o charyzmatyków, którzy wskazują innym drogę, dobrze pamiętamy w jaki sposób próbowano demontować pamięć o Janie Pawle II i kto to czynił. Naprawdę wydaje się komuś, że odbywało się to w imię czystości doktryny? I pogłębienia wiary? Dziś też wydaje się wielu ludziom, że krytykując papieża doprowadzą do zmiany w Kościele. Nie, doprowadzą tylko do rozbicia jedności chrześcijan i wskazania im innych, fałszywych charyzmatyków. Duch bowiem wieje kędy chce.

Żeby przeciwstawić się propagandzie i nie pozwolić jej na sukcesy nie wystarczy wskazywanie zła. Znajdzie się bowiem wielu, którzy usprawiedliwią każde zło. Choćby tym, że trzeba wreszcie skończyć z zepsuciem obyczajów (ostania parada w Niemczech – 2010) . Pretekstów zresztą znajdzie się bardzo wiele, nie tylko wyrazistych i trwałych, jak powyższy, ale także doraźnych – bo nas zdradzą, jak w 1939. I będzie ich przybywać, tak, jak przybywało ich na zachodzie Europy w latach siedemdziesiątych, kiedy ZSRR słabł i jasne dla każdego stawało się, że system ten jest niewydolny i zbrodniczy. Nie chcę się upierać, że jest to tendencja trwała – im słabsze imperium zła tym bardziej kuszącą i łatwą do zaakceptowania propagandę produkuje. Uważam jednak, że korelacja ta jest widoczna. Obnażenie słabości Rosji spowoduje nasilenie się propagandy. Tylko, że tym razem nie zakończy się to wybraniem Karola Wojtyły na stolicę Piotrową. Okoliczność ta nie rokuje dobrze. Nie rokuje dobrze naprawdę, a nie na niby, tak jak podniecający wszystkich do białości udział polskich samolotów w operacji na Ukrainie czy dwa miliony nowych obywateli z polskimi peselami. Nie ma nikogo, kto by wskazał drogę. A co ważne nie można już wskazać tej samej drogi, którą tu przyszliśmy. Wielu z nas bowiem się jej sprzeniewierzyło.



tagi: kościół  niemcy  propaganda  rosja  prawica  komunikacja  lewica  papież  braun  werbunek  mikke  parada równości 

gabriel-maciejewski
7 marca 2022 06:58
154     6542    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Czarny @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 07:34

Tekst bardzo dobry. To wszystko, co Pan mówi jest spójne i logiczne. Zastanawia mnie jednak, jak to się stało, że Moskwie udało się w tak mocnym stopniu przejąć przekaz? Wychodzi na to, że są tam, w tej Moskwie, ludzie dobrze, świetnie wręcz, znający się na rzeczy. I to pewnie wcale nie w Moskwie, tylko gdzieś indziej. No i  ok, to nie powinno nikogo dziwić. Ale w jaki sposób doszło do tego, że ta cudzysłowiowa "druga strona" nie potrafi się temu przeciwstawić? Tego nie potrafię zrozumieć, być może dlatego, że noszę w głowie utopijną wiarę w równowagę sił, cokolwiek to znaczy.

I tu wpada ważne wg mnie zdanie " nie wystarczy wskazywanie zła". To trochę tak, jakby nawet możliwość wyboru została nam odebrana.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Czarny 7 marca 2022 07:34
7 marca 2022 07:38

Sugeruję 1 część gwiezdnych wojen....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 7 marca 2022 07:34
7 marca 2022 07:41

Tak, możliwość wyboru zosała częściowo odbebrana poprzez terror środowiskowy. No, a bezpieczeństwo polityczne, jakże złudne powoduje, że nie kształtujemy swojego przekazu gładząc brzuchy. Reagujemy w kryzysach, a oni wtedy wysuwają swoich chryzmatyków, których mają na pęczki, w różnych ligach. Od Płaczka do Brauna, z Terlikowskim włącznie. Część z nich to idioci nie rozumiejący co się dzieje, ale większość nie. Poza tym struktura odpowiedzialna za przekaz to same lukratywne posady. Kto ma je zająć? Wiadomo, że najwłaściwsi ludzie. Ci zaś są bezradni wobec propagandy moskiewskiej. Sakiewicz na twitterze zaleca, żeby podczas demonstracji wołać - raz sierpem, raz młotem kremlowską hołotę. Tamci mogą tylko wzruszyć ramionami i udać się do swoich zajęć. 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 07:47

Na tzw. Zachodzie nie ma jednolitej drugiej strony - vide Brexit i przypadek Trumpa, a skuteczność Putina to efekt długofalowej polityki państwa całkowicie sterowanego przez KGB. Obecny model zarządzania Rosją ma wiele z chińskiego - ponoć już odcinają całkowicie swój internet.

zaloguj się by móc komentować


Czarny @K-Bedryczko 7 marca 2022 07:38
7 marca 2022 07:55

He he, ja nawet nie wiem, która to jest pierwsza część... Jak dla mnie, to pierwszą częścią jest część czwarta. Niemniej, odpowiedź zrozumiałem. Niemniej, to tylko głupkowaty film, który mówi o tym, że kiedyś przyjdzie wyzwoliciel - człowiek.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Czarny 7 marca 2022 07:55
7 marca 2022 08:06

w 1 części jest sugestia nie w 4. Wszysko jest w popie, proszę nie zapominać.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 07:41
7 marca 2022 08:11

Czyli wygląda to wszystko na bitwę pod Cajamarcą. I tym razem to my jesteśmy Indianami.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 08:20

Trochę inny jest obieg narracji lewicowych. One obecnie (czyli od drugiej wojny) są tworzone w Moskwie, a potem przejmowane na Zachodzie przez dobrze dogadane i skorumpowane kręgi polityczne,  skąd rozłażą się już wszędzie jako idee "czysto zachodnie", nowoczesne i postępowe. Bez śladu sowieckiego pochodzenia. To widać najbardziej po różnych "zielonych", ruchach antyatomowych, antyprzemysłowych.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 7 marca 2022 08:20
7 marca 2022 08:28

Centrum dystrybucji jest w Niemczech

zaloguj się by móc komentować

BeaM @chlor 7 marca 2022 08:20
7 marca 2022 08:34

Zgadzam się, tak właśnie przebiega ta trasa... Do tego dochodzą duże pieniądze, ktorymi zachodnie korpo dysponują. Opisywałam to w innym miejscu, komentując niejakiego pana Tyszkę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 7 marca 2022 08:34
7 marca 2022 08:38

Naprawdę uważasz, że tyszka jest tu jakimś problemem?

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 08:28
7 marca 2022 08:42

Tak, to miało być połączone z dystrybucją ruskiego gazu przez Niemcy. Oby ten pomysł szlag trafił.

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @chlor 7 marca 2022 08:20
7 marca 2022 08:47

Ja pamietam teksty myśliceli i innych szumowiny w 18 wieku piszących listy do carycy, w zachwycie nad zniszczeniem RON. Ludzie nic się nie zmieniają tylko gadżet są nowe.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 08:38
7 marca 2022 08:53

Nie wiem czy pan Tyszka jest problemem, raczej przykładem na to, jak łatwo przeoczyć stygmatyzację pewnych środowisk (niejednorodnych zresztą, ale to inna sprawa) , do której się wykorzystuje też tę wojnę. Tak zwane dwie pieczenie się pieką...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 7 marca 2022 08:53
7 marca 2022 08:54

Moim zdaniem niepotrzebnie wikłasz proste sprawy. Skup się na promocji swojej książki, okay...tak będzie lepiej. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 7 marca 2022 08:42
7 marca 2022 09:18

Amen,...

...  te  rurke,  te  "dystrubucje",  a  przede  wszystkim  jej  "wielkiH  tFUrcUF  sFiatowyH"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 09:23

A ja myśle, że racje miał J. Mackiewicz, który bodsjże w "Watykan w cieniu czerwonej  gwiazdy" albo w "W cieniu krzyża" delikatn8e eugerowal (na przykładzie) że idee lewicowe wymyślaja w Italii, w Moskwie jest produkcja, a w Niemczech dystrybucja (obecnie, bo np. w XIXw dystrybucja znajdowała się w Anglii). Taki trojkat posrodku, ktorego Polska. I wszystkie te trzy osrodki sa dla wielu bardzo atrakcyjne. Stąd krążymy w kółecxku jak g*****no w przerębli.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 09:23

A ja myśle, że racje miał J. Mackiewicz, który bodsjże w "Watykan w cieniu czerwonej  gwiazdy" albo w "W cieniu krzyża" delikatn8e eugerowal (na przykładzie) że idee lewicowe wymyślaja w Italii, w Moskwie jest produkcja, a w Niemczech dystrybucja (obecnie, bo np. w XIXw dystrybucja znajdowała się w Anglii). Taki trojkat posrodku, ktorego Polska. I wszystkie te trzy osrodki sa dla wielu bardzo atrakcyjne. Stąd krążymy w kółecxku jak g*****no w przerębli.

zaloguj się by móc komentować

chlor @BeaM 7 marca 2022 08:34
7 marca 2022 09:38

Właściwie my wszyscy próbujemy tłumaczyć (najpierw sobie) skomplikowane procesy w możliwie prosty sposób. Gdy potem chcemy przekazać wnioski innym -  zbyt chętnie upraszczamy problem jeszcze bardziej. Trudno tego uniknąć bo pełny opis byłby grubą księgą zrozumiałą tylko dla speców. Czyli trzeba upraszczać, ale uważać by nie przesadzić.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 09:49

A czy nie jest tak, ze panuje powszechne przekonanie - nic od nas nie zalezy i nie mamy realnego wyboru?

Nato wiedziało przeciez o tej inwazji. Bo jeśli nie to zgroza nawet myśleć, że to niespodzianka.

Okazało się przecież, że GB USA Izrael i Niemcy zostali ograni jak dzieci.

Sankcje? Co im po sankcjach jak z Chinol kupi od Rosji wszystko co warto kupic i jeszcze moze im wszystko dostarczyć?

Stawiam, że 3-5 mln nowych obywateli mamy jak w banku. 

Siatka agentów wpływu jest obecna wszedzie - patrze na to jak na ewolucje systemu. On przecież też ma coraz ciekawsze narzedzia a jednak jak słuszne Pan zauważa nie tak trudno wyśmiać tę farsę. Działają dzięki kontroli przekazu i statystyce. Taki Braun zanim dostał się do Sejmu to była nisza nisz. Ledwo rozpoznawalny.

Propaganda długofalowa jest skuteczna nie mniej od tej terapii wstrząsowej "kryzysowej" 

Być może skandal rzeczywiście już sie zdewaluował a poziom emocji, który trzeba wywołać dla niektórych jest poza skalą tolerancji.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 09:50

Wyglada na to, ze marksisci mieli i maja racje. Chodzi mi o ten watek, ktory u nich mowi o bazie i nadbudowie. Zeby narracja propagandowa, czyli wszyscie tresci nadbudowane, byly skuteczne, trzeba miec jakas baze. Inaczej mowiac, nie ma nadbudowy bez bazy, co jest logiczne i oczywiste. Tymczasem wiekszosc internetowych wieszczy nie ma zadnej bazy i emituje tresci w nadbudowie w oderwaniu od rzeczy rzeczywistych, a przez to prawdziwych. Mowiac wprost swiszczy jakies teksty w oblokach w oderwaniu od wszystkiego, dlatego tez te bluki mozna do wszystkiego dokleic. I nie jest wazne, czy to sa tresci prawicowe czy lewicowe. Ich wspolna cecha jest odklejenie od spraw rzeczywistych. Dlatego tutaj wszystko do wszystkiego pasuje.

Spora grupa odbiorcow tych tresci uwaza, ze jak ma telewizor na raty i w pakiecie dostep do internetu, to ma taka baze, ze mysli o podboju kosmosu staja sie realne i oczywiste do tego stopnia, ze oni po prostu szybuja juz w przestrzeni i komentuja wszystko dokladnie z lotu ptaka, jak kamera zainstalowana na tureckim dronie nad ukrainskim niebem.

Latwosc produkcji tresci w nadbudowie w oderwaniu od bazy jest legendarna. Zeby to szybko zweryfikowac trzeba zejsc na ziemie i zdac sobie sprawe, ze Ukraincy w tej chwili walcza o baze, ktora jest przez kacapow rujnowana w sposob barbarzynski, jak to u nich jest w kacapsko-bolszewickim zwyczaju.

Bez bazy nie ma nadbudowy.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @ThePazzo 7 marca 2022 09:49
7 marca 2022 09:51

Pan jeszcze nie w holandii?? Czy już stamtąd Pan nadaje?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @K-Bedryczko 7 marca 2022 09:51
7 marca 2022 09:55

Zaobserwował Pan ruchy wojsk Federacji Rosyjskiej w granicach Polski?

Ja na szczęście nie.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 7 marca 2022 09:51
7 marca 2022 09:57

Amerykanie pokazują drugą twarz - Blinken domaga się naszych mig-29...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @ThePazzo 7 marca 2022 09:55
7 marca 2022 09:57

ja tam bym nie czekał.... uuuuu.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @K-Bedryczko 7 marca 2022 09:57
7 marca 2022 10:04

Uprawia Pan czarnowidzctwo. 

Prosze wierzyc w rzad i sojuszników no i najwazniejsze w naszych walecznych obywateli.

Ja wierze, że Federacja Rosyjska Polski jako kraju Nato nie zaatakuje. I mam nadzieje, że Nato tez nie wpadnie na ten głupi pomysł.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @ThePazzo 7 marca 2022 10:04
7 marca 2022 10:10

Mnie napawa optmizmem Pański awatar. Reszta to didaskalia.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @chlor 7 marca 2022 08:42
7 marca 2022 10:14

Lewica zawsze - jak świat światem - przyklejona była do pieniędzy. Siłą rzeczy - bo przecież jako ideologiczna, nieproduktywna siła, potrzebuje zewnętrznego podtrzymania. Dopóki takie mechanizmy, jak płynący strumień środków z Moskwy do Niemiec nie zostanie odcięty, szanse Europy  nie tylko na pokonanie zagrożeń, ale nawet tylko na ich rozpoznanie są znikome. To właśnie do tych 200 mld euro zainwestowanych w Rosję, jest przyklejona niemiecka lewica. I promieniuje - przy pomocy reaktora Unii Europejskiej - na całą Europę.  Zamknięcie tego strumienia, pozbawiłby lewicę podstawowego źródła życia.  Szlag by jej może nie trafił, ale wegetowałaby na politycznym marginesie.

Ale ja to czarno widzę. Bo te 200 mld... To duży pieniądz jest...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ThePazzo 7 marca 2022 10:04
7 marca 2022 10:16

Uważam ,że pan Bedryczko nie uprawia czarnowidztwa.Ja też wierzyłam,że Putin nie zaatakuje Ukrainy,mając takie super geszefy z Zachodem i dalsze dochody...Nadzieję,owszem zawsze trzeba mieć,ale próg ostrożności trzeba założyć.Teraz oczywistych gwarancji nie ma ,nawet dla "walecznych" Obywateli.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 10:16

po prostu nie rozumiem tego (niebezpiecznego wg mnie) posunięcia i liczyłem że ktoś mnie oświeci

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 7 marca 2022 10:16
7 marca 2022 10:18

Nie wiadomo jak będzie. Na Ukrainie mówią, że dostanie w zamian F16 tki. Ale za wceśnie mówić. Nic nie wiadomo na pewno

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @BTWSelena 7 marca 2022 10:16
7 marca 2022 10:21

Zwłaszcza że ma tyle terenu do zagospodarowania 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @BTWSelena 7 marca 2022 10:16
7 marca 2022 10:27

W cos trzeba wierzyć. Na razie nie widze powodów do paniki. Trzymamy kcuki za Ukraine ;)

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 10:36

Obawiam się, że już zmienia się narracja.


1. Francja przebąkuje, (FR MSZ: Jean-Yves le Drian) że wierzy w zwycięstow UA, ale ostrzega przed zniszczeniami i ofirami w ludności cywilnej (za: PAP). Szkoda, że nie podał kogo ostrzega, żeby jaśniej dać do zrozumienia, kto jest wskazywany na moralnego sprawcę, o czym była już mowa. Szantaż.


2. Najpierw były śmieszki z niemców, ze wysłali hełmy, a niedawno, na śmieszkowym portalu 9gag był zalew postów/memów o zbrojeniu się niemców właśnie. Memy sugerowały, że zbrojenie się służy pomocy UA. Strasznie debilna propaganda, bo mowa była o zwiększeniu budżetu na ten czy tam przyszły rok, ale można to wskazać jako przykład pieczenia swoich politycznych gołąbków na cudzej krzywdzie.  Poza tym poszdł przekaz : "pomagamy".   


3. na tym samym portalu w weekend wysyp filmików z "gnębionymi" ruskimi w st. petersburgu i moskwie. Jak dla mnie część to fejki ichnich jutuberów mających ich wybielić (w skali mikro), na resztę jest jak nie zlecenie to przyzwolenie. W skali makro posłużą to zdjęcia sankcji - które przecież tak bardzo krzywdzą "zwykłych ludzi". Nie dziś oczywiście, ale za miesiąc, dwa...  


Gwoli wyjaśnienia 9gag to portal z memaki, filmikami z interetu i innym głupotami, ale można tam obczaić również newsy. Co by o nim nie mówić, to pierwszej jaskółki zwistujące wyjście USA z Afganistanu czytałem tam właśnie. Więc jako barometr (nastrojów i propagandy) nawet się sprawdza.  

Za wiki: w 2012 roku najwięcej odbiorców pochodziło ze Stanów Zjednoczonych, choć odpowiadała tylko za 12% całkowitego ruchu sieciowego[2].

W 2017 roku ruch sieciowy zmienił się i pozycję lidera uzyskały Niemcy z 11,03%, a za nimi Stany Zjednoczone z 5,55% ruchu, a na ostatnim miejscu podium uplasowała się Francja z 4,40%

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 10:42

Ludzie nie mogą zrozumieć, że korzystając z form komunikacji używanych przez pewne środowiska automatycznie są unieważniani i będą łączeni z tymi środowiskami.

Przykładowo - nie da się walczyć z przymusem szczepień używając formy antyszczepionkowców bo z automatu będziemy unieważnieni, a potem z tymi antyszczepionkowcami łączeni, nawet jeśli mamy najbardziej szlachetne intencje.


Trzeba mieć wykształcone własne formy komunikacji.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 7 marca 2022 10:42
7 marca 2022 10:45

Na końcu okaże się że tylko my jesteśmy nie zaszczepieni a wszyscy antyszczepionkowcy a i owszem 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Kuldahrus 7 marca 2022 10:58
7 marca 2022 10:59

W wielu przypadkach tak jest 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 10:59
7 marca 2022 11:01

Przypomniało mi to jeden film Sci-fi - Surogaci
Był w tym filmie taki motyw.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 11:03

Jedna uwaga jeszcze do tekstu:

Parada Miłości(Love Parade) to nie jest parada równości(LGBT), to tylko zbieżność nazw.
Love Parade to był festiwal muzyki elektronicznej.

zaloguj się by móc komentować



OdysSynLaertesa @Czarny 7 marca 2022 07:34
7 marca 2022 11:25

W bardzo prosty sposób Moskwie się udało... Bo tu od początku świata chodzi o postawienie siebie (wobec innych) na piedestale, o posadzenie na drugim końcu przydługiego stołu, oraz wmówienie że na tym polega wolność, i wielkość człowieka.

Równowagi żadnej nie ma i nie będzie... Albo Panu albo mamonowi

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Czarny 7 marca 2022 07:34
7 marca 2022 11:37

Bo poniekąd została... Chodzi o pogodzenie się z faktem że albo wybierasz życie/błogosławieństwo, albo śmierć/przekleństwo. Niby wybór jest oczywisty (bo każdy chce tego pierwszego), ale okazuje się że można wybrać to drugie, z premedytacją, będąc przekonanym (po osobistym doznaniu przyjemności/satysfakcji) że żyje się pełną piersią/wybrało dobrze. 

A wybiera się bezustannie. Można np z pogardą spojrzeć na własną matkę która prosi kolejny raz o wyniesienie śmieci, w całkowitym przekonaniu że zrobiło się dobrze, bo właśnie prowadzimy wzniosłą dysputę w internecie o tym czy się klęka czy stoi do komunii.

We wczorajszej liturgii słowa diabeł nie kusi Jezusa do złych rzeczy przecież. Chce tylko żeby Jezus zaczął się wreszcie zachowywać jak Bóg. Zaspokoił naturalną porządliwość siebie i ludzi, ratując wszystkich (w tym siebie) od zupełnie niepotrzebnej męki/trudu... Wystarczy tylko pokłonić się uzurpatorowi tego świata - tendencji która drzemie w każdym człowieku.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BeaM 7 marca 2022 08:34
7 marca 2022 11:49

A my jesteśmy tylko niczego nieświadomymi konsumentami "promocji"... Wszystkie trasy biegną tak, jak wygląda zapotrzebowanie konsumentów. Ostatnia dekada wskazuje na Chiny i Rosję (przynajmniej jeśli chodzi o Europę). Tanie towary i nośniki energii do ich produkcji, to pokusa trudna do zwalczania... Czasy pokazują do czego prowadzi uzależnienie się od takich "promocji"

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @K-Bedryczko 7 marca 2022 10:18
7 marca 2022 11:49

Ja nie rozumiem tego klangoru wokół samolotów Mig-29, które ma dostarczyć Polska Ukrainie w zamian za amerykańskie F-16. Ściśle rzecz biorąc, to Amerykanie dostarczają Ukrainie samoloty Mig-29, bo Polska (i słusznie) nie zrobi tego ruchu bez F-16 w miejsce odstępowanych Ukrainie. To raz.

Dwa. I co się stanie? Moskwa jak ma w nas uderzyć to i tak uderzy i zawsze jakiś pretekst znajdzie. Zachód jak ma uznać pretekst Moskwy, to go uzna z samolotami czy bez.

Proszę mi wybaczyć, ale to jest takie "sranie na wyprzódki". Zamiast siwieć z powodu zastanawiania się, czy Moskwa zniesie czy nie zniesie samoloty, które oddamy Ukrainie w zamian za lepsze F-16 lepiej zajmijmy się godnym przyjmowaniem prawdziwych uchodźców wojennych. Chcę zwrócić uwagę, że "super zorganizowani" Niemcy (ale dowcip!) już polegli w tej materii ...

https://www.tvp.info/58902417/rosja-wywolala-wojne-niemcy-przeciazone-naplywem-uchodzcow-z-ukrainy-berlin-na-granicy-mozliwosci-wladze-stawiaja-warunek-migrantom

To byłoby tyle widziane z zakrystii w zapydziałym świętokrzyskim.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 7 marca 2022 11:49
7 marca 2022 11:53

Tak to jest stanie na wyprzódki 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @mniszysko 7 marca 2022 11:49
7 marca 2022 11:53

Ja ma czasem wrażenie, że Ojciec myli mnie z kimś innym. Ja dokładnie myslę w tym temacie tak samo jak Ojciec i to napisałem.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @K-Bedryczko 7 marca 2022 11:53
7 marca 2022 11:56

Ja po prostu odniosłem się to wątku, tutaj podniesionego a pan był ostatnim, który też do tego wątku się odniósł. Tylko tyle. Proszę tego nie brać osobiście do siebie.

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @mniszysko 7 marca 2022 11:56
7 marca 2022 11:58

I do tej całej histerii jaka jest w internecie z tego powodu, co z kolei egzemplifikuje tekst Coryllusa.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @chlor 7 marca 2022 08:42
7 marca 2022 12:01

To był plan niewoli babilońskiej dla całej Europy... To niesamowite że trzeba było wojny żeby wszyscy to zobaczyli

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 12:01
7 marca 2022 12:05

Co do UE nie mam złudzeń. Oni widzieli to już wcześniej, tylko liczyli na klauzulę uprzywilejowania w stosunkach z Moskwą. Teraz zwyczajnie nie mogą udawać, że car jest ubrany w szatę, kiedy jest nagi i chce nas ... wszyscy, wiedzą, co chce. To byłoby tyle.

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 12:06

Jak by co to prenumerata opłacona.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 11:49
7 marca 2022 12:06

Chodzi tylko o to że o tym MA zadecydować NATO, a nie Polska.

Poza tym, o takich rzeczach nie mówi się (nie chwali), nawet jeśli "wszyscy dobrze wiedzą". Polacy obywatele mają prawo wiedzieć że to nie jest nasza decyzja, i że nikt w Polsce nie ma zamiaru dawać Rosji nawet teoretycznego pretekstu

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OjciecDyrektor 7 marca 2022 09:23
7 marca 2022 12:08

Te idee są międzynarodowe i ponadczasowe... A diabeł jest największym humanistą

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 12:06
7 marca 2022 12:09

Proszę pana, dla Moskwy samo istnienie Polski jest pretekstem i to nie teoretycznym ale realnym. Między Moskwą a Niemcami nie może być nic. Tego właśnie i przede wszystkim tego dowodzi i demonstruje w huku bomb i rozstrzeliwań wojna na Ukrainie.
Myślałem że na portalu SN to jest jasne. A teraz to powinno być przeraźliwie i oślepiająco jasne!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 12:05
7 marca 2022 12:16

Widzieli tylko zyski, a nie chcieli widzieć kosztów.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 12:09
7 marca 2022 12:17

Ukraina to nie Polska szanowny ojcze... I to właśnie teraz widać. Jasno!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 12:18

No proszę mamy już "solidnego" mediatora w sprawie rozmów pokojowych." szef chińskiego MSZ Wang Yi. Wyraził poparcie dla rozmów pokojowych Rosja-Ukraina " Oczywiście Chiny nie potępiły agresji FR,ale są gotowi udzielić pomocy humanitarnej,bo agresja FR miała  "skomplikowane przyczyny". Co "koronkowa" dyplomacja...

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Szef-chinskiego-MSZ-przyjazn-chinsko-rosyjska-jest-solidna-jak-skala-8292820.html

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 12:17
7 marca 2022 12:20

Rzecz jasna, nasza w tym zasługa o tyle o ile NATO ma w tym interes. Gdyby nie miało to rzeczywiście już by na nas spadały bomby i rakiety. Szczególnie na nas. A niebo byłoby czarne od bombowców... Myślę że warto to zauważyć 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 7 marca 2022 12:09
7 marca 2022 12:21

Jak widać  jest sporo wytrychów do tej prawdy 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 12:21
7 marca 2022 12:25

Ale niektórymi bez potrzeby się wymachuje... Robi to też prezydent Ukrainy. No ale on jest pod coraz większym stresem. Wszyscy to rozumieją

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BTWSelena 7 marca 2022 12:18
7 marca 2022 12:27

Po wojnie Chiny będą pierwsze do pomagania wszystkim wokoło... Putin robi teraz grunt dla tej "pomocy"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 12:27
7 marca 2022 12:34

Coś mi utknęło w gardle Odysie od czasu pierwszego łomotu FR i nie chce puszczać. Nie mogłam w to uwierzyć. A powinnam mieć czujność po tym jak w 2006 mecenasy orzekły w Moskwie,że mordy Stalina nie noszą cech ludobójstwa.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 12:21
7 marca 2022 12:49

Jeden z tych wytrychow jest taki.

https://www.watson.ch/international/schweiz/917230091-schweizer-journalist-in-ukraine-von-russischem-kommando-ueberfallen

Kacapy ostrzelaly oznakowany samochod, ranily szwajcarskiego dziennikarza, a po zatrzymaniu tradycyjnie go okradli. Majo teraz trofiejny szwajcarski paszport, trzy kola euro w gotowce, jakies rzeczy osobiste, laptop i materialy fotograficzne.

Informacje uwazam za niewiarygodna, albo conajmniej niepelna, gdyz brakuje mi w niej stwierdzenia, ze ukradli mu zegarek. Obstawiam ze rodzimej, czyli szwajcarskiej produkcji. Tego mi w informacji brakuje. Dziwi mnie tylko, ze go nie zabili.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BTWSelena 7 marca 2022 12:34
7 marca 2022 12:50

To był komunikat do wewnątrz, i kość rzucona dla podniety maluczkich... Zupełnie jak dyskusje w ichnich gadzinówkach o tym jak najechać Polskę, które tak namiętnie analizowali różni geostratedzy. To wszystko wcale nie musiało oznaczać wojny. Decyzje o tak poważnym kalibrze potrzebują bowiem czegoś zupełnie innego, o czym nikt (autentycznie władny) publicznie dyskutował nie będzie... Ale kiedy takie zapadają, to wszyscy myślą że to z powodu tamtych wrzutek, i mają z tego powodu wielką satysfakcję. Chwalą się potem swoją przenikliwością, i w pewien sposób zyskują na wiarygodności oraz rozgłosie... Chyba nie muszę mówić do czego tacy ludzie służą

 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @valser 7 marca 2022 12:49
7 marca 2022 13:02

Widzę, że szwajcarskie gryzipióry są jak te ruskie sołdaty. Nie wiedzą dokąd jadą i sobie identyfikator prasowy po arabsku zapisany zakładają, zamiast w cyrylicy. Jestem zawiedziona poziomem propagandy...

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 7 marca 2022 13:02
7 marca 2022 13:10

od dziennikarzy nie mozna za wiele wymagac. To wynajete klawiatury. Kamizelke pewnie ma z poprzedniej misji. To jest wszystko po taniosci. No, ale laskawe te kacapy. Kamizelki nie zabrali. Tylko helm.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 7 marca 2022 12:49
7 marca 2022 13:19

To jeszcze nie ten czas. Poczekaj z tydzień

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 13:24

Napiszę tutaj jasno, bo mam wrażenie, że nie wszyscy chwytają o co biega i "filozofujom" jak to się u mnie w domu mówiło. Teraz stukam o naszym polskim podwórku, bo wojna ma wiele wymiarów.

Wojna na Ukrainie toczy się o to, czy w Polsce na długie dziesięciolecia utrwali się układ polityczny, gdzie po decyzje dotyczące Polski w zależności od mądrości etapu raz się będzie jechać do gejowskich barów w Berlinie (lewica) a innym razem do moskiewskich burdeli (prawica).

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 12:50
7 marca 2022 13:32

Jest wiele teorii i przyczyn takiego stanu rzeczy jak wojna. Bo to nie jest zwykły ot taki sobie najazd.Nie mnie to rozwiązywać i wychodziło mi z rachunku,że jej teraz nie rozpętają.Ktoś tam przełożył nie tylko wajchę,ale pośpieszył.Mam nadzieję ,że nie dożyję czasów ,jak pisze Ojciec Mniszysko między Moskwą i Berlinem ma nie być nic. Przeliczą się na pewno! I niech się w piekle posmażą sowiety,bo tam jest gorąco ponoć.

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 7 marca 2022 13:24
7 marca 2022 13:33

Wszystko zalezy oferty i od tego, kogo wyznaczy kahal na Brooklynie.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 12:20
7 marca 2022 13:43

Nie wiem, czy pan widzi, jaka jest od początku tej wojny po naszej stronie ścieżka decyzji a ona jest bardzo wyraźna. Decyzje zapadają między USA i Wielką Brytanią a krajami Europy Środkowej (przede wszystkim Polska i Rumunia). NATO a potem UE (z wielkim ociąganiem) to przyklepują. Do osławionej "jedności Zachodu wobec Moskwy" Francja i Niemcy zostały zmuszone i postawione przed faktem dokonanym, bo jednak pewne pozory muszą być jeszcze zachowane.

Z tymi samolotami jest podobna sprawa:
https://www.tvp.info/58895960/panstwa-nato-dostarcza-samoloty-ukrainie-sekretarz-stanu-usa-antony-blinken-stany-zjednoczone-daly-zielone-swiatlo

Widać wyraźnie, że Francja i Niemcy nie chcą podejmować inicjatywy i że główne inspiracje wychodzą z Waszyngtonu i Londynu:
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1104518%2Cboris-johnson-bedzie-rozmawial-o-ukrainie-z-premierami-grupy-v4.html

https://wpolityce.pl/swiat/588599-macron-odradza-firmom-z-francji-opuszczanie-rosji

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 7 marca 2022 13:33
7 marca 2022 13:47

Kahal na Brooklynie chyba nie doszedł do ładu z tym kahalem w Tel Aviv. Oni chyba są bardzo niezdecydowani na kogo ostatecznie postawić, dlatego mam przekonanie, że teraz dużo zależy od nas. Nam się otwarło okienko. Okoliczność nie są może radosne, ale na okoliczności nie należy się obrażać. Tylko głupi to robi.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 13:24
7 marca 2022 13:47

To o czym ojciec pisze, było "na dobrej drodze" i do osiągnięcia bez wojny. Za to unieważnia ona to, w co do tej pory drapowała się oś Berlin-Moskwa, jako "czysto biznesowe przedsięwzięcie", z perspektywą "dobrobytu dla wszystkich". Czy Niemcy byli wtajemniczeni w to co Putin zamierza zrobić, a ich zaszokowanie to tylko teatrzyk, i czy autentycznie zawrócą z tej drogi to czas (decyzje o ns1) pokaże.

Tymczasem wojna może przyspieszyć, i otworzyć oczy na to, że po te decyzje będzie się jeździć dużo dalej. 

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 13:47
7 marca 2022 13:52

Proszę pana, ja żywię przekonanie, że często gęsto sprawdza się porzekadło, że im kot dalej tym dla myszy lepiej.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 13:43
7 marca 2022 13:57

Proszę dokładniej przejrzeć komunikaty PAPu, nie tylko odnośnie samolotów. Nasi wydali jednoznaczne oświadczenie (NATO czyli USA i inne kraje). To jest gra w której Rosja uważa się za wielce cwaną, a tak naprawdę dała możliwość innym do podobnej "czystości intencji". No więc nikt nie ma zamiaru zaniedbać tego języka, jaki Rosja uważa za wiążący.

Nie tylko Europa się ociąga, choć ona to robi z zupełnie innych powodów. Na to też można w PAP ach znaleźć stosowne cytaty

Tylko tyle i aż tyle.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 13:52
7 marca 2022 14:02

Z całą pewnością... Ja nie mam nic przeciwko temu, żeby w końcu to nie Polska była strefą zgniotu a Rosja.

No i jak tylko "się zaczęło" patrzyłem z niecierpliwością kiedy te "niemieckie chełmy" wreszcie wyjadą. Nawet poskarżyli się publicznie że nie nikt im nie podał adresu w Ukrainie. Degradacja

zaloguj się by móc komentować


qwerty @chlor 7 marca 2022 08:20
7 marca 2022 14:22

aktualnie zieloni nie protestują, że wybuchy pociskow armatnich zanieczyszczają środowisko i ślad węglowy jest większy?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 14:22

A tu coś dla tych, którzy (ewentualnie) uważają że f35 to ekstrawagancja, a przy okazji że grozi nam scenariusz z 39

https://defence24.pl/geopolityka/brytyjskie-f-35-nad-polska

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 7 marca 2022 14:22
7 marca 2022 14:23

Zieloni szukają śladów rasizmu na polskiej granicy z Ukrainą.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @kpiotrzk 7 marca 2022 10:16
7 marca 2022 14:26

właśnie zostałeś oświecony poprzez stawianie takich 'zagadnień'

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 14:22
7 marca 2022 14:27

Tak i przebudowa struktury etnicznej jeszcze. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 14:27
7 marca 2022 14:30

Co Pan zrobisz! Niektórym z nich już tylko to zostało... Ostatni blef w trzęsącej się ręce

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 12:17
7 marca 2022 14:30

obyś sie nie mylił aby

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 14:30
7 marca 2022 14:34

Nie będzie litości dla tych bredni

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 13:57
7 marca 2022 14:37

Odpowiem panu Aleksandrem Gorczakowem:

„Nie wierzę w niezdementowane informacje.“

Właśnie w przypadku samolotów i nie tylko sprawdza się wręcz modelowo.

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 7 marca 2022 14:30
7 marca 2022 14:41

Żeby było jasne... Ja nie wiem jak to się wszystko skończy. I czy w końcu nie będzie tak że już oficjalnie, każdy kto tego teraz nie rozumie, będzie się mógł chwalić ile migów (z Polski a nie "tylko" z NATO) wyleciało z polskich lotnisk, bo Putin stwierdzi że nie ma już co udawać że NATO to nie Polska. 

Ale NATO tu jest. Fizycznie. Ze wszystkim co jest potrzebne do odparcia tego czego Putin nie używa na Ukrainie. A i nie tylko do odparcia.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 14:22
7 marca 2022 14:42

F-35 to samoloty służące - użyję tutaj oficjalnych wyrażeń - do głębokiej penetracji wrogiej przestrzeni. Sapienti sat!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 14:37
7 marca 2022 14:44

Ten bon mont jest tak głupi, że nie mam zamiaru nawet tego tłumaczyć :)

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 14:22
7 marca 2022 14:44

... że grozi nam scenariusz z 39

No tak...  ale czy nie grozi Polsce scenariusz z 45 ? tym razem z zamianą stron ?

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 14:42
7 marca 2022 14:45

To jest wielozadaniowiec gdzie walory ofensywne to "tylko" taka wisienka na torcie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @z-daleka 7 marca 2022 14:44
7 marca 2022 14:47

A jakąś inną datę pan zna? Data pańskich urodzin się nie liczy

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @z-daleka 7 marca 2022 14:44
7 marca 2022 14:48

Panie kochany... Jeszcze się nie zaczęło a Pan chcesz żebym wiedział jak się skończy?

Powiem tyle że Rosja może się nam jeszcze kiedyś przydać... Oby była to zupełnie inna Rosja. A my do tego czasu stali o własnych siłach. Historia pokaże. Bóg nagrodzi męstwo

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @mniszysko 7 marca 2022 14:46
7 marca 2022 14:50

Zapytam wprost. Czego ojciec ode mnie oczekuje żeby zakończyć te podjazdy :) Spełnię bez wachania jak mi Bóg miły 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 14:56

A tymczasem YT zaproponował mi do zapoznania się z wywiadem Gadowskiego udzielonym dla PChtv24 i opatrzonym tytułem (pisownia prosto ze źródła): GADOWSKI ujawnia PRAWDĘ O WOJNIE. Jak widać nie ma co oczekiwać jakiegokolwiek otrzeźwienia wśró nazych prawicowych Danikenów...

Oczywiście nawet już tego nie tknąłem. Zastanawia mnie tylko czemu akurat słowo "ujawnia" dali małymi literami...

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @qwerty 7 marca 2022 14:26
7 marca 2022 15:00

W sumie jestem trochę zaskoczony, a z nieco innej beczki - "Prof. Musiał: Merkel i Schroeder mają krew na rękach. Oni kształtowali politykę Europy wobec Putina."

Dobrze, że mamy tego Musiała.

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @Marcin-K 7 marca 2022 14:56
7 marca 2022 15:07

No jak to dlaczego... Z tego samego powodu, z jakim kojarzymy wszystkie inne "małym drukiem"

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 14:47
7 marca 2022 15:10

Dziękuję za atest inteligencji....   jestem jednak przekonany że Pańskie irytacje dotyczące moich nielicznych komentarzy są  nieuzasadnione. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 14:23
7 marca 2022 15:42

Już nie szukają, dawno znaleźli.

Czy przyjmowanie uchodźców z Ukrainy to rasizm? Absurdalne oskarżenia zachodniej lewicy

Pojawia się tu i ówdzie podświadomy zarzut, że Ukraińcy niejako „kradną” status uchodźcy zarezerwowany od lat dla przybyszy z Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji. Heba Gowayed, socjolog z Boston University, twierdzi, że „Ukraińcy wkraczają w świat, w którym nasze systemy uchodźcze są skonstruowane w oparciu o założenie, że osoba ubiegająca się o azyl jest Czarnym, Arabem, Afrykańczykiem lub Azjatą”. Według Fanélie Carrey-Conte z Cimade ich masowy napływ zakłóci obraz, jaki w oczach większości Europejczyków kojarzy się w ostatnich latach ze słowem „uchodźca”.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 7 marca 2022 14:48
7 marca 2022 16:10

Arktyka też nam się przyda, po ociepleniu będziemy park jurajski eksploatować 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @kpiotrzk 7 marca 2022 15:00
7 marca 2022 16:14

Nie jestem przekonany że ten Musiał to dobro dla kogokolwiek, on krwi na rękach nie ma? Biedak polityki nie kształtował to może się załapie na to kształtowanie 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @qwerty 7 marca 2022 16:14
7 marca 2022 16:23

Niemcom nie można odpuszczać ani na chwilę - masz coś do tego Musiała?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @kpiotrzk 7 marca 2022 16:23
7 marca 2022 16:26

To im nie odpuszczaj i pokaż jak to robić, a Musiał ot Mędrek medialny na widok KGB isty to o rękach by zaczął perorowac; ruki w wierch 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @qwerty 7 marca 2022 16:26
7 marca 2022 16:36

Musiał jest dobry na front niemiecki, a ja mam swoje do zrobienia gdzie indziej. Adieu.

zaloguj się by móc komentować

Nova @mniszysko 7 marca 2022 13:47
7 marca 2022 16:41

Ciekawa będzie reakcja Amerykanów jak kahał z Tel Avivu wybierze interesy z Putinem.Szczęść Boże.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 7 marca 2022 16:41
7 marca 2022 16:47

Już przecież wybrał. Nie śledzi Pan wiadomości? 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 16:47
7 marca 2022 17:07

Tak, tak śledzę :). Zastanawia mnie prostu jak bardzo mogą się rozejść ( czy w ogóle) drogi polotyczne USA i Izraela.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 7 marca 2022 17:07
7 marca 2022 17:09

Okazuje się, że mogą. Żydzi sprzedają właśnie pierworództwo za miskę soczewicy. Nafutruja Moskwę i będą wierzyć, że ruskie tego nie rozkradną....

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Nova 7 marca 2022 17:07
7 marca 2022 17:24

Iran już przebiera nogami na perspektywę uwolnienia spod sankcji programu nuklearnego, a i liczy na zastąpienie Rosji w Europie pod kątem węglowodorów... USA może to szybko załatwić (to drugie umożliwia zwłaszcza polski gazoport)

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 11:07
7 marca 2022 17:43

Może i niewiele zmienia, ale parady lgbt+-/* w Berlinie odbywały się regularnie do 2019 (tu link: https://wiadomosci.onet.pl/swiat/marsz-rownosci-w-berlinie-solidarny-z-bialymstokiem/w5hryme), więc nie można twierdzić, że sodomici zawiesili swoją działalność po nieszczęsnym wybuchu paniki na love parade w 2010 roku. 

W 2022 roku Berlin również szykuje paradę, ale, czy znajdą się na nią fundusze? Oto jest pytanie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Starybelf 7 marca 2022 17:43
7 marca 2022 17:44

To już Kuldahrus wyjaśnił...nie zauważył pan?

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 17:09
7 marca 2022 17:46

Pan myśli, że USA odwróci się od Izraela? Nie, raczej Netaniahu powróci.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 17:47

Zauważyłem, tylko, że jak o podobie napisałem przedwczoraj, to kazał mi się pan zamknąć.

zaloguj się by móc komentować


Starybelf @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 17:55
7 marca 2022 18:04

Nic, tylko coraz bardziej zaczyna pan wchodzić w buty tego faceta co miał nick Free Your Mind. 

zaloguj się by móc komentować



Starybelf @kpiotrzk 7 marca 2022 16:23
7 marca 2022 18:19

Ma Pan całkowitą rację. Tym bardziej teraz.

zaloguj się by móc komentować

KiszonaKapusta @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 18:38

Ostatnio często jest Pan na Tweeterze 

Co Pan sądzi o tym gagatku?

https://mobile.twitter.com/JkmMikke/status/1500874119168110595

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @kpiotrzk 7 marca 2022 16:36
7 marca 2022 19:24

ja niestety także tam i gdzie indziej też - taka służba [pss]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Starybelf 7 marca 2022 18:04
7 marca 2022 19:25

błąd; FYM to nie ta kategoria i ....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @KiszonaKapusta 7 marca 2022 18:38
7 marca 2022 19:27

ojej, nie czytam i nie słucham ale to musi być straszne no i ten JkmMikke - toć to geniusz i jakie ma osiągnięcia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KiszonaKapusta 7 marca 2022 18:38
7 marca 2022 19:29

Skoro mnie pan czyta na twitterze to pan wie co sądzę

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @qwerty 7 marca 2022 19:24
7 marca 2022 19:32

wiem [psss], to dzięki tym warcabom z majorem kgb, nicht wahr?

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 7 marca 2022 10:42
7 marca 2022 19:50

Ma pan na myśli komunikowanie się np. na VK, rosyjskiej wersji FB? Masa osób tam wylądowała, tylko dlatego, że na fejsowni zaprowadzono terror cenzorski i nie dało się nic nieprawilnego zamieścić. Mało kto się zastanawiał, czy wypada w putinlandzie zostawiać swój nr tel czy nie. A tutaj taki zonk przyszedł...
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 7 marca 2022 19:50
7 marca 2022 19:52

Mam cię wyrzucić czy sama z siebie przestaniesz o tym gadać?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @kpiotrzk 7 marca 2022 19:32
7 marca 2022 20:44

i nie tylko, za kilkanaście tygodni zobaczysz i posłuchasz - .....

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 19:52
7 marca 2022 20:52

Wszystko ma swoje dobre strony, także wkurzanie się na mnie, więc to Ty się zastanów, czy chcesz mnie wyrzucać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 7 marca 2022 20:52
7 marca 2022 20:59

już się zastanowiłem. Nie chcę tu dyskusji o covidzie

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @mniszysko 7 marca 2022 11:49
7 marca 2022 21:03

Nie wiem czy Niemcy polegli, ale wiem od kolegi, który 2 dni przepracował  charytatywnie  w lubelskim Caritasie, że co druga paczka, która przeszła przez jego ręce jako pomoc  dla uchodźców była właśnie z Niemiec. Takie są fakty. Rząd niemiecki może i  nie pomaga, ale sami Niemcy owszem.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 20:59
7 marca 2022 21:12

ok, rozumiem, grunt to jasny przekaz :)

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @OjciecDyrektor 7 marca 2022 21:03
7 marca 2022 21:19

Niemcy jako mocarstwo solidarne!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 7 marca 2022 21:12
7 marca 2022 21:27

Myśle, że chodzi o to, aby nie upodabniac tego portalu do innych. Coryllus - tak mysle - chcial wyrazic, że takie rzeczy jak c8vid trzeba ignorowac, bo sa specjalnie grzane aby sprowokować  lub zdenerwowac. Jak temu ulegniemy, to po nas. Cała siła to pokazac, że nas to nie rusza. Robic swoje. Reaguja słabi - bo  nie moga już  wytrzymac. 

I tak postepujmy dopóty możemy. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Starybelf 7 marca 2022 21:19
7 marca 2022 21:29

Info z ostatniej chwili. Żelenski jest już w Londynie. Jutro ma przemówienie w Izbie Gmin.

I nie wiem czy zdąży wrócic do Kijowa....chyba, że to taka zgrabna ewakuacja.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 7 marca 2022 21:29
7 marca 2022 21:32

A sorry. Dementi. Przemówienie bedzie zdalne....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 7 marca 2022 21:27
7 marca 2022 21:32

Ale nie ma doprawdy potrzeby tego tłumaczyć Pani Beacie. Ona wszystko doskonale rozumie

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 7 marca 2022 21:27
7 marca 2022 21:41

Nie zaglądałam tu dawno, miałam dużo pracy, nie znam wytycznych. Myślę, że ten portal niepodobny jest do innych, nawet jeśli dyskusja toczy się o >>> :)
Ciężko znoszę wszelką cenzurę, ale z drugiej strony każdy właściciel ma prawo rządzić w swoim biznesie. Selawi...
Obawiam się, że ten temat szybko się nie skończy na świecie, a ja też staram się robić swoje. Miłego wieczoru wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 7 marca 2022 19:50
7 marca 2022 22:24

Nie, mam na myśli formę komunikowania się w bardzo ogólnym znaczeniu. Dyskusja o szczepionkach była tu tylko przykładem.
Taki przykład już na dużym poziomie ogólności: kiedy używamy gestu, który w sferze skojarzeń(przekazu) łączy się z konkretną grupą, to potem nie możemy się dziwić, że z łatwością ktoś przyczepi nam łatkę członka tej grupy.

Gabriel właściwie ciągle pisze o tym, że trzeba szukać własnych form komunikacji, nie być reaktywnym, nie używać czegoś co jest nam podsuwane nie wiadomo skąd, a ustawia nas na starcie na przegranej pozycji i jest pułapką, choć wydaje się świetnym wytrychem(w emocjach, bez zastanowienia łatwo chwyta się takie wytrychy).

Nie potrafię tego dokładniej wytłumaczyć, w komentarzu pod wczorajszym tekstem próbowałem to wyjaśnić na innym przykładzie.

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @mniszysko 7 marca 2022 13:24
7 marca 2022 23:01

Najcelniejszy i najbardziej zwięzły komentarz ostatnich dni.

Dziękuję Ojcze Mniszysko

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
8 marca 2022 08:19

nie tyle miałem na myśli kokieterię Ernesta F. (ile on tych koszul naniszczył?), co raczej ten jego "marketing polityczny" - jechanie po najniższych instynktach przerywane gęsto owym rwaniem koszuli na piersi

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować