-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Jak "Palacz" negocjował z żydowskimi kosmitami ekshumacje na księżycu

Wiele osób pamięta jeszcze serial „Z archiwum X”, w którym dzielni agenci Mulder i Scully demaskowali podstępy kosmitów. Występował tam też facet o ksywie „Palacz”. Gość nie wyjmował papierosa z ust i był mocno już posunięty w latach. Teoretycznie był zwierzchnikiem głównych bohaterów, ale kim był w istocie, nie wyjaśniono. Palacz przeszedł pewnego dnia na emeryturę i wtedy w jego głowie zaświtał pomysł następujący – trzeba pisać opowiadania do wysokonakładowych tygodników, bo przez to piony administracyjne, które palacz reprezentował będą miały wpływ na masy, a na dodatek wpadnie parę groszy i jeszcze człowiek sobie podniesie samoocenę, bo zostanie przecież pisarzem. No, a któż może być lepszym pisarzem niż taki palacz, co normalnie sam jeden negocjował z Marsjanami problem ekshumacji marsjańskich grobów na zajętym przez ziemian księżycu? Nikt. Palacz zaczął pisać swoje opowiadania, ale redaktorzy z kolorowych pism poświęconych fantastyce wyszydzili go bez litości, albowiem uznali, że nie ma talentu, nie rozumie czytelnika, a historie o tych marsjanach pochowanych na księżycu, a wcześniej zamordowanych orczykami przez złych, pochodzących z Siemiatycz, chłopów, to są jakieś rzewne jaja. Palacz się zdziwił, bo on wiedział, że to przecież szczera prawda, sam tych chłopów z Siemiatycz na księżyc dowoził i sam im orczyki do rąk wciskał. No, ale, jak to mówią, prawda czasu, prawda ekranu….Palacz nie został pisarzem i musiał przejść do zajęć nudniejszych, czyli do tych prawdziwych negocjacji, które wcale łatwe nie były, bo kosmici są niezwykle ciężkim partnerem i stawiają warunki w zasadzie nie do przyjęcia. Ostatnio na przykład zażądali dostawy 20 tysięcy ton sera „Ramzes” z mleczarni w Rykach, w terminie uniemożliwiającym realizację. I co zrobić z takim fantem? Palacz myśli, a my się też musimy zastanowić, czy on jest sam jeden czy może ma jakichś zastępców. Wygląda na to, że ma albowiem – tego się na pewno nie spodziewaliście – patriotyczny miesięcznik „Magna Polonia” opublikował na swoich łamach fragmenty prozy Szczepana Twardocha. Jeszcze nie dostarczono mi linka, ale informuję wszystkich zawczasu. To może oznaczać tylko jedno – ludzie palacza nie odpuszczają i widząc, że treści bliskie ich sercom nie mogą wejść do normalnego obiegu treści – puszczają je kanałami zarezerwowanymi do tej pory dla husarii i rotmistrza Pileckiego. Magna Polonia drukuje Twardocha… to jest naprawdę niezwykłe...no, ale przypomnieć musimy w tym miejscu koniecznie, że były takie czasy kiedy Grzegorz Braun cisnął go ludziom na siłę, niczym palacz te swoje ekshumacje księżycowe miesięcznikowi „Nowa fantastyka”. Może się okazać, że coś przeoczyliśmy i od jutra – bo akurat znalazł się budżet – Szczepan zostanie najważniejszym pisarzem patriotycznym globu. Bo dlaczego w zasadzie nie?

Wiara w to, że uda się dokonać ekshumacji na księżycu rozszerza się, co mnie trochę zaskakuje, w tempie dość szybkim i nawet u Karnowskich pojawiły się jakieś deklaracje dotyczące wyprawy na Morze Spokoju, gdzie tych kosmitów leży najwięcej. To może oznaczać tylko jedno – jesteśmy w pułapce, której mechanizmu na razie nie rozumiemy, a kiedy go zrozumiemy, będzie za późno. Na wszelki wypadek więc piszę – wsadźcie sobie w de...swoje ekshumacje i ekscytacje, a potem dołóżcie do tego Szczepcia Twardocha i Szymka Hołownię. Będzie to w sam raz tak wiarygodne, żeby mógł się pod tym podpisać naczelny „Magna Polonia” wraz całym zespołem.

Zastanawia mnie jedno w tym wszystkim, kiedy oni zrozumieją, że w tej piaskownicy zwanej rynkiem treści wyglądają jak najgrzeczniejszy i najlepiej ubrany chłopiec, którego z daleka pilnuje, starsza i dystyngowana bona. Przez to właśnie, wszystkie siedzące w środku dzieci uważają ich za gamoni, dupków żołędnych i szpicli. I nikt się nie chce z nimi bawić. Im bardziej próbują się upodobnić do innych dzieci, przekrzywiając czapeczkę na bakier i brudząc podkolanówki, tym jest gorzej. Być może chodzi o to, byśmy wszyscy opuścili piaskownicę i zostawili ją dla nich? To jest nawet prawdopodobne. Wtedy wszystkie kolportowane na terenie naszego ogródka jordanowskiego treści będą dotyczyły kosmitów. I to jest chyba najważniejsze. Nie istotne co się mówi, ważne żeby było o kosmitach. A do tego tylko o nich. Ludzie się chętnie na to zgodzą, albowiem upajanie się grozą położenia to jeden z najsilniejszych narkotyków i mowy nie ma, by ktoś go odstawił dobrowolnie. Wielokrotnie to ćwiczyłem. Wielokrotnie próbowałem zwracać uwagę osób postronnych na kwiatki, pszczółki, drzewa i mówić im jakieś ciekawe rzeczy na ich temat. Kończyło się to zawsze tak samo – co ty mi tu pieprzysz o pszczółkach, kwiatkach i drzewach? Ty wiesz co będzie jak przylecą Marsjanie? I w tym momencie mojemu interlokutorowi względnie interlokutorce łzy napływały do oczu. Spieszę więc donieść, że Marsjanie są tu już od dawna. Oni nie przylecą wielkimi statkami, które zaczną walić z laserów wprost w najwyższe budynki. Oni wejdą od zaplecza, bo muszą się zorientować gdzie leży klucz do spiżarki. Potem muszą zorganizować tu jakieś zarządzanie, czyli zrobić tak, by wszyscy o nich mówili, nie widząc ich rzeczywistej obecności. To się da zrobić, jak ktoś uważnie oglądał serial „Z archiwum X” ten doskonale wie jak. Powiem tylko, że wobec realnej obecności Marsjan, dziwne wydaje się namnażanie się ludzi okazujących im jawną wrogość. W dodatku bez lęku. To, zważywszy na nadzwyczajne możliwości kosmitów, nie powinno przebiegać w ten sposób, to znaczy liczba jawnych i ostro najeżonych wrogów Marsa, powinna systematycznie maleć. No, ale ona rośnie. Marsjanie zaś nadal mają się dobrze. Szczepan zaś Twardoch czołowy ziemski ideolog marsjanizmu leninizmu, publikuje w najbardziej prawicowym i niezależnym od nikogo piśmie patriotycznym. Ludziom zaś, którzy wierzą w bohaterstwo antykosmicznych deklaracji szklą się już oczy. O tak...już niedługo nadejdzie wyzwolenie, a na księżycu przeprowadzimy wreszcie te cholerne ekshumacje i udowodnimy, że to nie chłopi z Siemiatycz zamordowali orczykami niewinnych Marsjan, ale górale z Czarnego Dunajca. Zaświta jutrzenka swobody, a ogłosi się nam Szymon Hołownia, prawdziwy katolik, mąż jednej żony i ojciec dzieciom...Aha, nie wiem czy słyszeliście, ale podobno ta żona jest wojskowym pilotem, czy coś podobnego? To aby prawda? Bo ze Szczepanem i „Magną Polonią” na pewno….Niezwykłe. Może ona też latała na księżyc z palaczem?



tagi: żydzi  ekshumacje  marsjanie  chłopi z siemiatycz  szczepan twardoch  magna polonia 

gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 09:18
105     5105    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 09:27

Czyli ustwka na ustawce i ustawką pogania.

No i co, że "Magna Polonia łapie się Twardocha?

Tylko czekać jak  złapie się za Jachyrę.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 09:31

Może nazwy pomyliłeś. Może to jakis nowy periodyk "Magma Kolonia"

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 09:34

Piszą, że pani Hołownia jest porucznikiem - pilotem myśliwca MiG-29 i pracuje w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. 

To my jeszcze MiGi mamy? W NATO? 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 9 grudnia 2019 09:27
9 grudnia 2019 09:36

Może Braun uważa, że w ten sposób sprzedaż podniesie, albo dotrze ze swoimi treściami do targetu Twardocha?

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 09:37

A ci górale to nie są przypadkiem z pod góry Synaj ?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 9 grudnia 2019 09:27
9 grudnia 2019 09:40

Następnego geniusza wyznaczą rozkazem dziennym. I jeszcze ten rozkaz opublikują w Magna Polonia, jako żywy dowód talenty tego gościa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 9 grudnia 2019 09:31
9 grudnia 2019 09:41

Chciałem coś zrymować, ale same brzydkie rzeczy przychodzą mi do głowy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 09:34
9 grudnia 2019 09:42

Właściwe pytanie brzmi - od kiedy obowiązywać będzie cenzura? Dla dobra Polski rzecz jasna

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 9 grudnia 2019 09:37
9 grudnia 2019 09:42

To stary kawał, z długą brodą

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 09:43

Jak już te ekshumacje na księżycu się dokonaja to nadejdzie raczej zbawienie niż wyzwolenie. Jak już to zbawienie nadejdzie to będziemy żyli w kraju samych aniołów i a mleko i miód płynac będą takimi struminiami jak Ob i Jenisiej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ikony58 9 grudnia 2019 09:45
9 grudnia 2019 09:47

Nie, to akurat do Magna Polonia

zaloguj się by móc komentować


tadman @ArGut 9 grudnia 2019 09:37
9 grudnia 2019 09:55

Argucie.,idę sobie a przede mną matka z dzieckiem trzymanym za rączkę, chcę ich wymjnąć i omal nie wpadam na malca, który niespodziewanie zatrzymał się i wskazując palcem na chodnik  powiedział - o kupa! 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 9 grudnia 2019 09:42
9 grudnia 2019 10:03

Co ja zrobię,że same suchary znam i nie śledzę rynku dowcipów. Co się zaś tyczy chłopców z Siemiatycz co to ich PALACZ przywiózł to pewnie też po to by szukać Adamantium. Widziałem amerykański film gdzie niemieccy faszyści znaleźli to seminarium na księżycu. Na jego ciemnej stronie. Mulder też był zainteresowany adamantium.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 10:49

Szymon Hołownia to nie tylko prezenter i pisarz, a także hamletyzujący aktor, bo decyzję o swoim starcie w nadchodzących wyborach prezydenckich podał na deskach Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku. :) 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 11:23

jacy górale spod góry Synaj ?? ja słyszałem o śpiących rycerzach Śmiałego... ale chyba się pospali po ciężkim piciu kiedy okazało się, że Śmiały został rozszyfrowany przez Coryllusa ;-)

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 11:24

"Spieszę więc donieść, że Marsjanie są tu już od dawna. Oni nie przylecą wielkimi statkami, które zaczną walić z laserów wprost w najwyższe budynki."

Według najnowszczego tryndu to nie Marsjanie, tylko reptilarianie. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 11:26

A palacz jest tylko symbolem, kto tu rządzi.

zaloguj się by móc komentować

McGregor @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 09:34
9 grudnia 2019 11:38

Mamy ich podobno jeszcze 28 sztuk. To bardzo dobre samoloty ale już mocno wysłużone i paliwożerne.
 Właśnie zdecydowano o przedłużeniu ich eksploatacji ale po gruntownych remontach

https://www.defence24.pl/mig-i-wracaja-i-co-dalej-analiza

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 11:38

Betacool ostatnio napisał świetną notkę: http://betacool.szkolanawigatorow.pl/o-trudnosciach-w-aczeniu-pierwiastkow-czyli-watpliwe-wdzieki-obnazonej-alchemii#153028

Tam jest obraz Matejki z piramidami. W komentarzu zwróciłem uwagę na krokodyla. Czy Matejko wiedział coś o reptilianach?

Żartujemy sobie.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @atelin 9 grudnia 2019 11:24
9 grudnia 2019 11:52

Nie ważne jak zwał. Corylus ma rację. ;)Wytłumaczcie dlaczego, skoro nikt oficjalnie nie wierzy w istnienie kosmitów, takich tabliczek wisi mnóstwo? Jedyne wytłumaczenie, to te, że Oni już od dawna żyją w naszym świecie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 11:54

Muszę przyznać się do błędu. Taki list dostałem od kolegi, który wyśledził Szczepana. Nie zrozumieliśmy się do końca

 

Na stronie Magna Polonii - sklepu była wystawiona książka Twardocha za 29 zł. Ale link zniknął i nie mogę go powtórnie znależć.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @tadman 9 grudnia 2019 09:55
9 grudnia 2019 12:02

Dzieci to mają SZÓSTY ZMYSŁ jak marsjanie.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 12:15

>>>Wielokrotnie próbowałem zwracać uwagę osób postronnych na kwiatki, pszczółki, drzewa i mówić im jakieś ciekawe rzeczy na ich temat. <<<

O ile to coś zmienia - mnie Pan przekonał. :-)

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 12:27

Jakieś przetasowania musowo się szykują, Twardych w Magmie, a Sommer otwartym tekstem oskarża Sumlińskiego o plagiat, wygląda to jakby się podpierał Coryllusem i komentarzami na blogu

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 13:02

A "jak to się robi w Chicago", można zobaczyć w dzisiejszych gazetach tego tutaj królestwa. Wybory zdaje się w ten czwartek, więc tam gdzie trzeba, "walneło się w łeb" kogo trzeba. Mr.Corbyn z Partii Pracy jeszcze w ubiegły piątek zupełnie na poważnie był prawie nowym premierem, dzisiaj ociera łzy. Nie potrzeba Marsjan. Tutaj można przy otwartej kurtynie już. A Mr.Borys Johnson to za chwilę będzie mężem stanu, jak Mrs.Thatcher, która sprowadziła do parteru górników, a Mr.Borys zrobi to z "czerwoną zarazą" w tych stanach Zjednoczonego Królestwa, które jej bastionen są, a we czwartek zobaczymy, czy były. W każdym razie, tak ma być.

Global Britain. Żadnych ale.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @McGregor 9 grudnia 2019 11:38
9 grudnia 2019 13:11

Mig 29 to dobry samolot. Ma świetne właściwości aerodynamiczne. Zważywszy że mamy kupić 32 szt F35, nowe samoloty pojawia się nieprędko. A więc trzeba lubić to co się ma. Najciekawsze w tym przywracaniu jest dla mnie odnowienie uprawnień do latania które utracili piloci w związku z długim przestojem. Będą je sobie przywracać sami. Jeden drugiemu i vice versa. Z nowych zakupów możemy jedynie wróżyć zakup szkolno-bojowej wersji M-346 Masters. I byłoby to ciekawe w tym aspekcie, że to jest produkt włoski. W każdym razie na poważnie to mamy teraz jedynie F16 i owe Migi 29, które z mozołem będą przywracane. A więc podsumowując: z czym na Marsa, albo chociaż na Księżyc?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 09:36
9 grudnia 2019 13:25

w kolejce już czeka noblistka Olga

zaloguj się by móc komentować

umami @ikony58 9 grudnia 2019 12:39
9 grudnia 2019 15:02

To dobre:
Paranoik psychiatryczny sądzi, że cały świat spiskuje przeciwko niemu, paranoik społeczny zaś uważa, że prześladowania ze strony tajemnych mocy wymierzone są w jego grupę, w jego naród, w jego religię.
Paranoik społeczny – powiedziałbym – jest bardziej niebezpieczny od paranoika psychiatrycznego, ponieważ widzi, że jego obsesje podzielają miliony innych ludzi, i odnosi wrażenie, że działa przeciw spiskom w sposób bezinteresowny.


W ten kanał zapędza się tę korwinowo–konfederacyjną młódź.

zaloguj się by móc komentować


Caine @tomciob 9 grudnia 2019 13:11
9 grudnia 2019 16:52

W ostanich dwóch latach rozbiły się trzy MiGi, z jedną ofiarą śmiertelną.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 09:34
9 grudnia 2019 16:55

To podobno żona pana Szymka, pani Urszula Brzezińska-Hołownia. A MIG-29 to dobry samolot. Problem jest właśnie tego typu, że my teraz w NATO i nie ma się jak dogadać z Rosją czy Ukrainą na obsługę techniczną, licencyjną, dostęp do technologii by utrzymać operacyjność MIG-29. 

Dygresyjnie to prędzej uwierzę, że zbombardują Polskę F35 niż jakieś SU-35. Choćby z tego powodu, że operacyjnych F35 jest z 20 razy tyle co operacyjnych SU-35.

 

 

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @tomciob 9 grudnia 2019 13:11
9 grudnia 2019 16:59

Pomijając fakt wartości bojowych, to samoloty te na pewno potrzebują części zamiennych i innych gadżetów, dostępnych tylko u Rosjan, więc w razie jakiegokolwiek konfliktu, będą latać póki nie okaże się, że nie ma jakiejś części, czy podzespołu.

Tak naprawdę, to my w tej chwili po prostu nie mamy lotnictwa.

Kiedyś w Kołobrzegu była jakaś jednostka MiGów, teraz chyba już nie ma. W Mińsku jest kilka Migów

Obecnie w Powidzu jest więcej żołnierzy amerykańskich jak polskich, co nie specjalnie przekłada się na samoloty.  Ameryknie zwieźli dużo sprzętu, typu ciężarówki, naczepy, transportety, gaziki, elektronikę (radary), a nawet psy (owczarki malinois). Przebudowywują bazę, utwardzają nawierzchnię, ale na lotnisku ruchu nie widać. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ArGut 9 grudnia 2019 16:55
9 grudnia 2019 17:19

Problem jest pogrzebany w kosztach uzytkowania.. Np. Czesi iWęgrzy wyleasingowali  szwedzkie Grippeny (odpowiednik operacyjny F-35). Obliczenia wykazują , że koszty pięcioletniego  użytkowania jednej sztuki ww. sprzętu (wspomaganie logistyczne z ziemi, wymiana szybko zużywających się elementów, przeglądy, remonty, paliwo, smary, systemy cybernetycznego zabezpieczenia i oprogramowania, itd, itp., dorównują kosztom zakupu 1 egzemplarza takiego samolotu.. To są cholerycznie drogie zabawki.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 16:59
9 grudnia 2019 17:25

Popatrz na drugi film, długi ale ma sporo zbliżeń na kabinę i elementy avioniki (pani Urszula Brzezińska-Hołownia też występuje) - to są inne elementy niż w latach 90 ubiegłego stulecia. F16, które też są w Polsce to też zupełnie inne samoloty niż F16 z lat 70 ubiegłego stulecia. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @stanislaw-orda 9 grudnia 2019 17:19
9 grudnia 2019 17:55

Super ! Podaj nam, proszę, kolego nawigatorze informacje o tym ile kosztuje godzina lotu MIG-29, F-16, JAS_39_Gripen no i F-35. A i jak dziś ustalimy, że lotnicy mają latać Gripenami to oni w poniedziałek, następny już bedą pruć chmury ? A jak nie możesz podać kosztów to choć LINKI.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 18:01

"Wiara w to, że uda się dokonać ekshumacji na księżycu rozszerza się, co mnie trochę zaskakuje, w tempie dość szybkim i nawet u Karnowskich pojawiły się jakieś deklaracje dotyczące wyprawy na Morze Spokoju, gdzie tych kosmitów leży najwięcej."

Mnie też, bo przecież Talmud, przynajmnie wg niektórych szkół marsjańskich, pardąs, rabinackich wypowiada się negatywnie na temat ekshumacji zwłaszcza Marsjan zakatowanych przez słowiańskich orczyków, pardąs, orków. Stąd te plany wyprawy na groby morsko-spokojne, żeby inne zostawić w spokoju. 

zaloguj się by móc komentować

umami @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 16:59
9 grudnia 2019 18:21

Mieszkam blisko wrocławskiego lotniska i czasami słyszę odrzutowce a czasami widuję a to jakieś wojskowe śmigłowce, które niemal zaglądają mi w okna, kiedy piloci z fantazją przelatują nad moim osiedlem, a to jakieś transportowce. Nie znam się na tym i nie odróżniam, co to takiego, ale pasażerskich samolotów tak nie słychać.
To nie to samo co za PRL-u. Bo jak wtedy leciały radzieckie MiG-i to przez dłuższą chwilę nic nie było słychać i wszystko się trzęsło. Wtedy, na szczęście, tak blisko lotniska nie mieszkałem ale bywałem często na Oporowie, a nad tą dzielnicą przebiega jedna ze ścieżek samolotów do lotniska.
Teraz na wrocławskim lotnisku planowana jest amerykańska baza transportowa:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/baza-transportowa-sil-powietrznych-usa-powstanie-przy-lotnisku-wroclaw-strachowice

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Pioter 9 grudnia 2019 11:52
9 grudnia 2019 18:27

a czego się spodziewać ... po tym wszystkim?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @umami 9 grudnia 2019 18:21
9 grudnia 2019 18:38

Ciekawe, że Amerykanie obejmują jakoś tak obiekty na linii zachodniej - Powidz, Krzesiny, teraz Wrocław

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 18:43

Cholercia... A jest może w tym maglu kolonia coś o piramidach na Marsie? I kiedy w tej gazecie znajdzie się choć jedna strona dla strefy Trojanowskiego? 

Sprawa jest poważna, bo chodzi o

https://tech.wp.pl/lowcy-ufo-zauwazyli-obiekt-na-marsie-twierdza-ze-to-kula-armatnia-6196181067761281a

Mam prawo wiedzieć czy marsjanie się zbroją.

Wylatowo, kraina grzybów i hektolitry ektoplazmy... Jak żyć?

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 18:43

Zobaczymy, wystarczy trochę pożyć, już tam Władza Ludowa pokarała "sprawców", a nowa Władza Demokratyczna zakazała kopać  (IPN dokopał się do łusek z niemieckiej broni wojskowej) I rzecz nie dzieje się na Marsie, tylko na Podlasiu, doceniam figurę, ale trochę się autorowi nie udała, a właściwie całkiem.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Pioter 9 grudnia 2019 11:52
9 grudnia 2019 18:44

Nie wierzę że są wśród nas... Bo to co się wyrabia 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 18:45

Zobaczymy, wystarczy trochę pożyć, już tam Władza Ludowa pokarała "sprawców", a nowa Władza Demokratyczna zakazała kopać  (IPN dokopał się do łusek z niemieckiej broni wojskowej) I rzecz nie dzieje się na Marsie, tylko na Podlasiu, doceniam figurę, ale trochę się autorowi nie udała, a właściwie całkiem.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 9 grudnia 2019 18:44
9 grudnia 2019 18:47

W głowach ludzi uchodzących za inteligentnych/uzdolnionych przekracza daleko zdolności poznawcze tej wyższej od ludzi rasy... A ONI, choćby z racji tego jak szybko podróżują, cenią sobie czas.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 18:47

Panie, a wiesz pan że na portalu niezalezna.pl reklamują "monologi waginy"? Zgroza.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @porfirogeneta 9 grudnia 2019 18:45
9 grudnia 2019 18:49

Udała się bardzo... Wystarczy odstawić emocje i czytać Pismo Święte... Codziennie... zamiast maglu kolonia i innych gazetek dla młodzieży 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @umami 9 grudnia 2019 18:21
9 grudnia 2019 18:57

Nie tylko radzieckie, ale i PRL-owskie myśliwce robiły każdego dnia takie głębokie "Buum" (odgłos przy przekraczaniu bariery dzwięku). Ja myślę że to dobrze że już tego nie słyszymy. Komuś innemu teraz prężą muskuły, nad głową.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @porfirogeneta 9 grudnia 2019 18:57
9 grudnia 2019 19:02

Teraz bum robią amerykańskie myśliwce... Wystarczy mieszkać na terenach nad którymi latają co jakiś czas.

Fakt faktem jest to innego rodzaju bum bo to sojusznik w końcu :)

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @OdysSynLaertesa 9 grudnia 2019 19:02
9 grudnia 2019 19:06

W małopolsce widać nie stacjonują, za co chwała Bogu.

zaloguj się by móc komentować

Caine @porfirogeneta 9 grudnia 2019 16:59
9 grudnia 2019 19:14

3 samoloty z puli 28 polskich, to jednak znacząca statystyka. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 19:27

 W Bydgoszczy  jest zakład remontowy; połowa F-16 nie lata, mają po 40 lat, no i co dalej?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 19:31

To było do Caine.

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 9 grudnia 2019 12:27
9 grudnia 2019 19:38

I slusznie...

... a czym on moze sie podpierac - przeciez nie tymi kretynami od Sakiewicza czy Karnolami.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Pioter 9 grudnia 2019 11:52
9 grudnia 2019 19:46

Otóż bardzo prosto; na każdym polskim chlewie, oborze, stajni, kurniku, kaczniku, gęśniku od pewnego czasu musi wisieć taka tabliczka, względnie "niezatrunionym", nic nie zmyślam, "urzędnik wam to mówi".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 16:59
9 grudnia 2019 19:57

Mamy lotnictwo do celów ćwiczebnych. Wyłącznie. Nie sądzę, żeby jakakolwiek doktryna bojowa przewidywała operowanie lotnictwa bojowego z naszych lotnisk, ale posiadanie w NATO pilotów przeszkolonych na rosyjskim sprzęcie może być zaletą. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 9 grudnia 2019 19:57
9 grudnia 2019 20:08

Mamy "lotnictwo" do takich celów jak polskie niszczyciele, czy okręty podwodne w 1939, z całej Floty tylko stawiacz min "Gryf" został na wybrzeżu i Luftwaffe go utopiło 3ciego czy 4wartego Września. Z "Holsteinem" nie miał kto walczyć. Dzięki temu mamy Piękne Wiersze, co za radość.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 9 grudnia 2019 19:57
9 grudnia 2019 20:08

Mamy "lotnictwo" do takich celów jak polskie niszczyciele, czy okręty podwodne w 1939, z całej Floty tylko stawiacz min "Gryf" został na wybrzeżu i Luftwaffe go utopiło 3ciego czy 4wartego Września. Z "Holsteinem" nie miał kto walczyć. Dzięki temu mamy Piękne Wiersze, co za radość.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 9 grudnia 2019 18:43
9 grudnia 2019 20:14

 kula armatnia, co to ją baron Munchausen zostawił

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 9 grudnia 2019 19:57
9 grudnia 2019 20:29

Na pewno. Zastanawiam się, ilu absolwentow wypuszcza Wojskowa AKademia Lotnicza w Dęblinie i co oni potem robią?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 20:29
9 grudnia 2019 20:40

Robią, ZZzziii albowiem nie mają na czym latać, Migi wracają, teraz sa takie ładne patriotyczne z bohaterami Dywizjonu 303 na statecznikach; https://www.youtube.com/watch?v=5QLfX5GJ1ag

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 20:29
9 grudnia 2019 20:52

Tak nawiasem mówiąc te "MiGi" to zaczęli panowie Mikojan i  Guriewicz robić w takim OKB (popatrz, w w polskiej wikipedii już nie wypatrzysz takiego skrutu), czyli takie biuro konstrukcujne za kratą, z tego co wiem tylko OKB Iliuszyna projektowało "przed kratą" 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @porfirogeneta 9 grudnia 2019 20:52
9 grudnia 2019 20:55

Czy możesz przestać trolować notkę? Takie krótkie pytanie...

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
9 grudnia 2019 21:46

hmmm...troszku pan nie zorientowany w temacie... rzeczywiście Gryf i Wicher zostały zatopione przez luftwaffe w ciagu bodajże pół godziny... zaś z pancernikami równorędną walkę nawiązała bateria im. Laskowskiego na Helu bronionym przez śp. Adirała Józefa Unruga... jak kiedyś przypomniałem jego dokonania oraz to, że wydał rozkaz ewakuacji większości okrętów i statków do Anglii (operacja Pekin) to tutejsze yntelygenty obsobaczyły mnie, że śp. Unrug wysła do angoli zamiast zostawć na miejscu... tiaaaa luftwaffe ze złomowanie tego wszystkiego zajęłby może dzień/dwa dni... a tak część tych okrętów i statków  przetrwała wojnę i wróciła do kraju... niestety część skończyła na służbie zsrr (motorowiec Chrobry jak mnie pamięć nie myli)... nadal uważam, że adm. Unrug miał rację, przypuszczalnie zdawał sobie sprawę z faktu, iż w starciu z luftwaffe okręty polskie na wybrzeżu bez osłony powietrznej były bez szans...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @porfirogeneta 9 grudnia 2019 16:30
9 grudnia 2019 21:46

Tak ogólnie, to gdybym się uparł (a mam tak coraz częściej), to ja naprawdę mogę nic nie wiedzieć, co się wokół dzieje i da się żyć. Wystarczy, że nie otwieram laptopa, czy innych tego typu sprzętów internetowych. Po prostu nuda. Tutaj to już kompletna. A w Polsce zaczyna być to samo, czyli kierunek w ten kosmos właściwy już, demokratycznego państwa prawa, pardon, prawa i sprawiedliwości. Normalnie koń by się uśmiał. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @tadman 9 grudnia 2019 10:49
9 grudnia 2019 21:58

I od razu z ostał tam ogarnięty przez Jacka Cichockiego... Zatem syćko pod kontrolą ścisłą.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
10 grudnia 2019 05:17

"Palacz myśli, a my się też musimy zastanowić, czy on jest sam jeden czy może ma jakichś zastępców. Wygląda na to, że ma albowiem – tego się na pewno nie spodziewaliście – patriotyczny miesięcznik „Magna Polonia” opublikował na swoich łamach fragmenty prozy Szczepana Twardocha."

W naszej piaskownicy polskiej nic sie nie dzieje naprawde. To takie przestawianie klockow.

Wiec nawet jesli skonstruowali polskiego palacza w osobie Szczepana Twardocha, to musimy pamietac ze Szczepan Twardoch pali, ale sie nie zaciaga.

Jesli wolno mi pojechac jezykiem pana Ewarysta.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 9 grudnia 2019 20:08
10 grudnia 2019 06:30

Nie. Dzięki temu w IIWŚ po stronie aliantów walczyło mnóstwo wyszkolonych polskich marynarzy (pilotów, żołnierzy). 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 20:29
10 grudnia 2019 06:31

Ano właśnie. Ale kto by się zastanawiał nad takimi banałami, skoro Marsjanie atakują. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gorylisko 9 grudnia 2019 21:46
10 grudnia 2019 06:39

My jesteśmy do rozjechania w tydzień. I w zasadzie w dowolnym momencie historii, przynajmniej odkąd istnieje współczesne uzbrojenie byliśmy. Ktokolwiek nawołuje do zbrojnego oporu na środku wielkiej, płaskiej łąki jest albo idiotą, albo szkodnikiem. 

W sensie czysto militarnym nasze istnienie jako samodzielnego bytu państwowego nie ma najmniejszego sensu. Ergo, istniejemy wyłącznie w sojuszu z kimś, kto mógłby w innym wypadku nas (i naszych sąsiadów) najechać. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @KOSSOBOR 9 grudnia 2019 21:58
10 grudnia 2019 07:25

Szymon H. powinien pamiętać, że w Gdańsku prezydentom deski i sprawowana funkcja nie sprzyjają. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @porfirogeneta 9 grudnia 2019 16:59
10 grudnia 2019 08:38

Ile lata F16 (w godzinach lotu) a ile reszty złomu?

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 9 grudnia 2019 17:19
10 grudnia 2019 08:40

Grippen odpowiednikiem F-35? Nie pomyliłeś typów?

zaloguj się by móc komentować

bendix @porfirogeneta 9 grudnia 2019 19:27
10 grudnia 2019 08:47

Polskie F-16 mają po 40 lat? Co ja czytam.

zaloguj się by móc komentować

bendix @porfirogeneta 9 grudnia 2019 20:08
10 grudnia 2019 08:50

Oczywiście o ORP "Wicher" zapomniałeś.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 10 grudnia 2019 06:31
10 grudnia 2019 16:14

Zapewne...

... "pracuja"  dla  "terrorystow"  za prawdziwe pieniadze... im przekazuja swoja wiedze  !!!...

... albo inne temu podobne "zadania"...  USTAWKI... czy dete  FALSE  FLAG... sadze jednak, ze na "brak zajecia po szkole" chlopaki  nie narzekaja.

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 10 grudnia 2019 07:25
10 grudnia 2019 16:19

Jemu...

... tej struganej z kartofla marionetce, czy innemu detemu SLUPOWI  te "artystyczne gdanskie wystepy" tez  chwaly ani sukcesu nie przyniosa...

... ale co sie ten  BLAZEN i  platny  najmita  nagra to jego...  po prostu  GRA  ROLE  ZYCIOWO  !!! 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @bendix 10 grudnia 2019 08:47
10 grudnia 2019 17:51

Byłu kupione jako 16 letnie, doprowadzone do standartu "Block-B" a to już było chwilkę temu.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @bendix 10 grudnia 2019 08:50
10 grudnia 2019 17:55

No zapomniałem, ale "Gryf" był największy, "Wicher" też oczywiście na dno poszedł. 3 ciego, zdaje się.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski 9 grudnia 2019 20:55
10 grudnia 2019 17:57

Nie troluję, nie wiem czemu mi wrzuca wpis po dwa razy, a że mam czasem inne zdanie to chyba wolno? Czy nie?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @bendix 10 grudnia 2019 08:38
10 grudnia 2019 18:00

Tego nie wiem, z tego co wiem ciągle bardzo mało tego co może unosić się w powietrzu i zrobić przeciwnikowi "kuku".

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 10 grudnia 2019 06:30
10 grudnia 2019 18:06

No i co z tego? Maczek czy Sosabowski jak skończyli? Polska coś z tego miała, poza stratami i kosztami? Jeszcze sobie "Alianci" swoje "koszty" z polskiego złota pokryli, za każdy nabój i każdy guzik od munduru.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 10 grudnia 2019 06:39
10 grudnia 2019 18:17

Holendrzy powinni w tym momencie się nad sobą poważnie zastanowić, a o Węgrzech czy Izraelu już nie wspomnę. Sens ma tylko UK (bo na wyspie) Szwecja z Norwegią (bo na półwyspie) Hiszpania (bo za Pirenejami) względnie Włochy (też półwysep), Któreś "sensowne" państwo pominąłem? 

Sojusz z Rosją? Czy z Niemcami?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 10 grudnia 2019 18:06
10 grudnia 2019 18:54

Nie chodzi o to, czy coś z tego miała, tylko czy miała wybór. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
10 grudnia 2019 19:27

Zawsze jest wybór, ten dokonany nie był moim skromnym zdaniem najkorzystniejszy. I nie mówię że trzeba było z Hitlerem na Moskwę.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @bendix 10 grudnia 2019 08:40
10 grudnia 2019 20:22

Masz ze mną jakiś problem?

To śmiało, tylko konkretnie.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 10 grudnia 2019 19:27
10 grudnia 2019 22:05

Tylko z żabiej perspektywy zawsze jest wybór. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 10 grudnia 2019 22:05
11 grudnia 2019 21:46

Rozumie że pan jesteś wizjonerem na miarę Becka czy Śmigłego-Rydza? I marksowskich bredni o nieuchronności procesów historycznych?

To ja już sobie wolę pozostać przy swojej szuwarowej perspektywce.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @stanislaw-orda 10 grudnia 2019 20:16
11 grudnia 2019 21:47

Rozmawiałem z urzytkownikiem Grzeralts, jak ci się chce to sobie śledź.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 11 grudnia 2019 21:46
11 grudnia 2019 22:05

Nie. Po prostu wiem, że liczba widocznych stopni swobody drastycznie maleje, im wyżej się siedzi. A nawet na samym dole głupie zapalenie trzustki daje szybki wgląd w ich rzeczywistą liczbę.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 11 grudnia 2019 22:05
11 grudnia 2019 22:16

Ło jakiś Aryjski/Hebrajski Overlord się nam objawił i na diabetologi się zna, no no. I tak nas prowadzą Kaczyńscy, Piłsudscy i inni tacy "od zwycięstwa do zwycięstwa" a potem robią mądrą minę i mówią "trzeba było". Dziękuję idę w szuwary.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 11 grudnia 2019 22:05
11 grudnia 2019 22:19

Zwycięstwa są oczywiście "moralne".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 11 grudnia 2019 22:16
12 grudnia 2019 09:22

Po prostu jesteśmy terytorium zależnym. Od jakichś 300 lat z pewnością, a może i wcześniej. Delegowanie głupców do zarządzania takim terytorium niekoniecznie ułatwia imperium realizowanie swoich celów. Więc zazwyczaj pozwala się na to jedynie przed planowaną dekonstrukcją. 

Wiara, że oto znajdzie się, jednak jakiś mędrzec czystej krwi, prosto z ludu, niezbrukany powiązaniami z lokalnymi skorumpowanymi elitami ani z elitami imperium, który poprowadzi kraj ku wolności i świetlanej przyszłości jest ... nieuprawniona. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 12 grudnia 2019 09:22
12 grudnia 2019 17:02

Czyli nie ma Kaczyńskiego co słuchać i trzeba się zająć swoimi sprawami.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 12 grudnia 2019 09:22
12 grudnia 2019 17:10

Teza też jes głupia "jesteśmy terytorium zależnym" takich ekscesów nie urządza się w terytoriach zależnych.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 12 grudnia 2019 17:02
12 grudnia 2019 17:34

Oczywiscie, że zająć się swoimi sprawami. I raz na 4 lata wziąć udział w plebiscycie, wybierając najsensowniejszą z przedstawianych do wyboru opcji. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 12 grudnia 2019 17:10
12 grudnia 2019 17:36

Tu nie ma żadnych ekscesów. Igrzyska dla ludu są, bo tego chce. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 12 grudnia 2019 17:34
12 grudnia 2019 20:41

Wybierać jakąś opcje? Po co? 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @porfirogeneta 12 grudnia 2019 20:41
12 grudnia 2019 20:45

Bo tylko wtedy Twoje zdanie ma jakiekolwiek znaczenie.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Grzeralts 12 grudnia 2019 20:45
13 grudnia 2019 19:42

Nieprawda. Jak będę nauczał na rynkach, albo na tubce to mój głos będzie ważył więcej niż taka kartka raz na cztery lata. "Gdyby wybory mogły coś zmienić, już dawno byłyby zakazane", dlatego pyszczę, póki co, mi wolno, Cara al sol, że tak powiem.

zaloguj się by móc komentować


porfirogeneta @ewa-rembikowska 9 grudnia 2019 09:36
13 grudnia 2019 20:06

Braun już "jedzie z koksem" w Sejmie.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @stanislaw-orda 10 grudnia 2019 20:16
13 grudnia 2019 20:59

Jeśli się jest wolnym. To ma się wybór? Kurde jak moja praca maturalna, ale tak jest czy, nie?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować