-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

III wojna światowa na wesoło, czyli kokieteria w służbie sprzedaży

Gdybym miał jednym zdaniem odpowiedzieć na pytanie, co takiego robi Jacek Bartosiak w polskim życiu publicznym, rzekłbym, że robi kampanię prezydencką. W kolejnym zaś przetasowaniu, wystartuje w wyborach z ramienia nieznanej jeszcze partii. Odstawiając oczywiście na boczny tor Zychowicza.

Nie wiem czy wszyscy zauważyli, ale pan prowadzący na YT program Kanał sportowy, ten który mówi grloszki i świerlszczyk, zamiast groszki i świerszczyk, wypracował nowy kanon komunikacyjny. Można by go nazwać – a la Gomułka, albowiem programy na Kanale sportowym trwają po dwie, trzy godziny, zupełnie jak przemówienia pierwszego sekretarza, towarzysza Wiesława. Przyznam, że jestem zaskoczony. Na co to może wskazywać? Myślę, że tylko jedna kwestia wyjaśnia ów fenomen w sposób prawdziwy. Oto zapomniane już przez nas, pięćdziesięciolatków, albo też nigdy nie będące naszym udziałem, nudne jak flaki z olejem, spotkania trzydziestolatków, pracujących w korpo, takich, co to wyrwali się na trzy godziny z domu, od żony i dziecka, stały się modułem komunikacyjnym. W taki też target celuje Jacek Bartosiak, przyszły kandydat na prezydenta RP. Próbowałem obejrzeć wczoraj te trzy godziny nagrania z Zychowiczem, kiedy to obaj panowie promowali książkę o III wojnie światowej, ale nie dałem rady. Kilka kwestii jednak zapamiętałem, choć nie było to łatwe. No i nie poświęciłem na to przecież trzech godzin. Takie luksusy są dla młodych, wykształconych z wielkich miast, których codzienną troską jest wzmaganie sprzedaży maszynek do golenia w północnej części województwa mazowieckiego. Nie dla takiego dziada jak ja, co nie ma czasu na nic, albowiem pracuje dla siebie.

Konwencja programu jest taka, że prowadzący udaje głupka i robi „O”, za każdym razem, kiedy Bartosiak mówi po angielsku, a Zychowicz wymienia jakieś nieznane pracownikom korpo nazwisko, na przykład Yamamoto. Potem obaj uśmiechają się, jak wtajemniczeni w produkcję magicznego napoju druidzi, którzy – po cichu, żeby nikt nie widział – dolali do jego ostatniej porcji trochę kwasu z ogórków. I tak przez trzy i pół godziny.

Wymienię trzy momenty, w których zadrżała mi ręka i miałem to wszystko wyłączyć w cholerę. Najpierw jak Bartosiak porównał Łukaszenkę do Stanisława Augusta, w sensie, że jest tak samo traktowany przez Rosję. W zasadzie nie ma co komentować, albowiem ma to tyle samo sensu, co inne porównania Jacka Bartosiaka i jego spostrzeżenia. Takie jak na przykład to – ponieważ I RP nie wzięła udziału w nowożytnej eksploatacji przestrzeni oceanicznej, mamy dziś wszystkie nasze nieszczęścia i jesteśmy zapóźnieni. No cóż. Pomijając taki drobiazg, jak brak oceanów wokół granic Rzeczpospolitej, warto przypomnieć, że Niemcy, lekceważąc swoje położenie za cieśninami, chciały dwa razy wziąć udział w takiej eksploatacji i wszyscy wiemy, jak to się skończyło. Można jeszcze rzec słowo o takich potęgach, jak Wenecja, ale po co. To nie jest tak, że ja jakoś szczególnie jestem uczulony na powierzchowne sądy. Nikt nie jest od nich przecież wolny. No, ale jeśli już ktoś zaczyna o tej eksploatacji oceanów, w programie trwającym 3 godziny, to może należałoby wspomnieć choć słowem o tym, że I RP podejmowała próby wyjścia na morza zewnętrzne, ale chodziło o Morze Czarne. To zaś wiązało się z polityką antyturecką, antyfrancuską i stałym, choć kłopotliwym sojuszem z Habsburgami, tak w Niemczech, jak i w Hiszpanii. Takie rzeczy jednak są poza horyzontem naszych bohaterów. I nawet jeśli Bartosiak wie o co chodzi, nie wspomni o tym słowem, albowiem publiczność zacznie ziewać i pójdzie do domów. Za nudne i za bardzo niezrozumiałe. Musi być lans na III wojnie światowej, która toczy się już, albo zaraz zacznie, ale nie lękajcie się ludzie, ofiar będzie mało, bo teraz w wojnach już nie chodzi o mordowanie wszystkich jak leci, ale o przejmowanie łańcuchów dostaw i inne, podobne historie. O co chodzi teraz w wojnie, przekonamy się, jak będzie okupacja, nie wcześniej. Wcześniej możemy sobie posprzedawać trochę książek, mówiąc, że w Polsce panują stosunki postfeudalne, przez co – tak jak z tymi oceanami – nie jesteśmy nowocześni. Ja nie wiem kogo Bartosiak miał dokładnie na myśli, mówiąc o tych stosunkach, ale przypuszczam, że był to psztyczek w nos Zychowicza, albowiem jeśli ktoś z uczestników dyskursu publicznego jest przykładem na sukces postfeudalnych stosunków to właśnie on. Łukaszenka jako Stanisław August Poniatowski, brak oceanów jako przyczyna zapóźnienia politycznego i postfeudalne stosunki – to zapamiętałem najbardziej, ale były też inne ciekawostki. Po wielu duchowych udrękach wydusił wreszcie z siebie Bartosiak, że flota jest dziś, tak jak za panowania GB na morzach, czynnikiem decydującym. Tak więc chińska produkcja stali, co jest najwyraźniejszym wskaźnikiem potęgi i gotowości do wojny, ma znaczenie o tyle, o ile Chińczycy wyjdą na morza. Tego zaś nie da się zrobić bez zlikwidowania floty amerykańskiej. Choćby nie wiem ile czasu na analizę złej sytuacji USA i gnicia imperium poświęcali inni mędrcy z YT, w tym Tomasz Wróblewski, wskazując widzom, że to już koniec, teraz tylko Chiny.

Może coś przeoczyłem, ale mam wrażenie, że tym razem obaj powstrzymali się od dyrdymałów na temat demografii w polityce. No, ale o produkcji stali gadali przez długi czas. Przerwali tylko na moment, kiedy przyszło do omawiania roli i sytuacji Izraela. Wtedy ze stali gładko przeszli do atomówek i z uśmiechami na twarzach stwierdzili, że Polska wzorem Izraela, bez względu na cenę powinna postarać się o broń atomową. Myślę, że tak się stanie, ale wtedy kiedy Brytyjczycy na dobre zainstalują się na Ukrainie, a ich próby podbicia całej Moskwy, wbrew USA i Chińczykom, napotkają różne nieprzewidziane trudności. Wtedy sprzedadzą Polsce technologię atomową.

Najlepsze jednak zdarzyło się gdzieś pod koniec drugiej godziny tego gadania. Oto nagle, wspominając Henryka Żeglarza, Jacek Bartosiak, ze cztery razy wymienił nazwę Szkoła nawigatorów. Przysięgam, że nie zapłaciłem za to ani złotówki, zrobił to sam z siebie. To co, że w innym kontekście, wszak dezinformacja jest częścią wojny hybrydowej. Wszyscy to dziś wiedzą, nawet najsłabiej zorientowani kierownicy sprzedaży. Jeśli korpoludki sobie to zapamiętały, a potem wpiszą tę nazwę w gugla, wyskoczy im to, co powinno wyskoczyć. Aha, dla ciekawskich mam jeszcze informację, że znak towarowy i nazwa SN zostały w tym roku opatentowane, tak więc ten teges, sami rozumiecie…

Na przykładzie występu Jacka Bartosiaka i Piotra Zychowicza widzimy wyraźnie, że nie ma co przedłużać spotów promocyjnych i czynić z nich uniwersyteckich wykładów, choćby nie wiem jakie złudzenia mieli na ten temat przedstawiciele handlowi wielkich korporacji działający na niewdzięcznym i płytkim rynku północno-wschodnich województw. Życzę im, a także Jackowi Bartosiakowi i jego koledze owocnej sprzedaży wszystkich produktów, które mają na składzie. Mam też jednak nadzieje, że zanim pan Jacek stanie do wyborów, wszyscy ci ludzie, którzy siedzą dziś ponad trzy godziny przed monitorem z wypiekami na twarzy, słuchając o tym, że III wojna nie będzie taka straszna, trochę wydorośleją.



tagi: zychowicz  usa  chiny  izrael  bartosiak  władysław gomułka  iii wojna światowa  kanał sportowy 

gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 07:19
69     3814    22 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 07:45

Szacun Panie Gabrielu. Od czasu telefonów do żon oficerów białoruskich nikt go nie przebije. Jak to się wszystko na raz składa.... on, poseł o pięknym głosie, polskojęzycze media zagraniczne.... Nie mogę się doczekać co przyniesie nowy dzień.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 19 listopada 2021 07:45
19 listopada 2021 08:14

Same niespodzianki. Ciekaw jestem najbardziej tego, jak wyjaśnią, że 5 brytyjskich żołnierzy powstrzymało inwazję na Ukrainę...wojsko, pojazdy, sprzęt, koncentracja...ciekaw jestem czy ktoś to w ogóle będzie omawiał, czy rozjadą się grzecznie do domów. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 08:14
19 listopada 2021 08:27

Od nas ministwr obrony Zjednoczonego poleciał na inspekcję na Ukrainę. Nasza wazelina wobec usa jest niczym... wszyscy po szwam.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 19 listopada 2021 08:27
19 listopada 2021 08:29

A co, w końcu żartów nie ma. W Kijowie to wiedzą, a w Moskwie dowiedzą się niebawem. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 09:25

Wczoraj próbowałem słuchać tego w samochodzie. Trasa trwała na szczęście pół godziny i daję głowę, że gdybyś nie napisał tego tekstu, to bym nie pamiętał  z tej paplaniny zupełnie nic. 

A od Bartosiaka bije taka aura wtajemniczenia, jak od mojego kolegi z podstawówki, gdy przyniósł do szkoły szwedzkie świerszczyki, więc chętnie bym sobie pooglądał jego minę po prezydenckich wyborach. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 listopada 2021 09:25
19 listopada 2021 09:30

Czekajmy, wszystko przed nami

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 09:46

Nużące są te wszystkie projekce, które każdy tworzy, składając wg sobie tylko znanych kryteriów. Oni mają chyba tablekę, podobną do tych krążących kiedyś sztanc wg których tworzyło się urzędowe pisma. Każdy z nas kiedyś takie coś widział. Tylko oni zamiast wymaganych zwrotów, terminów prawnych i stylistyki rodem z piekła łączą ze sobą różne wydarzenia i terminologię politoligiczną. Na przykład: po wizycie szefa CIA w Moskwie, Waszyngton wprowadził nowe przepisy migracyjne dla obywateli Nicaragui, przez co stacja GRU w Wenezueli została odcięta od funduszy, a co za tym idzie skutecznie uniemożliwiono realizację dostawy 200 mln baryłek ropy dla chińskiej floty na Oceanie Indyjskim.

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 09:53

Dziekuje  za  felieton...

...  i  doceniam  Panskie  poswiecenie  w  opisaniu  tego  "domku  wariatow",...  "naszyH  wariatUF"  niegdys  mocno  lansowanych  u  OSZUSTOW  SMOLENSKICH,  w  republice,  kurwizorze  i  niezaleznej  od  rozumu  !!!

Niestety  "naszych"  bartosiakow,  horubalow,  andruszkiewiczow,  foglow,  kurtykow,  itp.  DZIADOSTWA  i  TLUMOKOW  w  naszej  Ojczyznie  "dostatek"...  miejmy  sie  na  bacznosci  przed  tymi  wszystkimi  PASOZYTAMI  i  DARMOZJADAMI  !!! 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 09:55

W GB stadion Wembley zapełnia koleś, który na serio opowiada o tym, że Królowa Brytyjska jest jaszczurką.

Przy nim Bartosiak i jego słuchacze to tuzowie intelektu ;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @IanThomas 19 listopada 2021 09:50
19 listopada 2021 09:59

Oooo...

...  "wielka  jest  milosc"  sierzanta  Danielsa  !!!

zaloguj się by móc komentować

betacool @ThePazzo 19 listopada 2021 09:55
19 listopada 2021 10:01

Ok. Co nie zmienia faktu, że dla mnie to Paulo Coelho geosrategii (nie poprawiać).

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @Paris 19 listopada 2021 09:59
19 listopada 2021 10:02

Ale czy odwzajemniona?

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 08:29
19 listopada 2021 10:37

Boris Johnson już im to z grubsza wykalkulował:

"Te dwa przypadki są bardzo różne, jak wiadomo, bo Polska ma gwarancje bezpieczeństwa i na mocy Art. 5 (traktatu waszyngtońskiego - przyp.red.) jesteśmy zobowiązani do obrony Polski. Ukraina, niestety, ze względów historycznych nie ma tych samych gwarancji ze strony NATO, nie ma nawet planu działań na rzecz członkostwa. Zatem tym co musimy zrobić, jest zapewnienie, że wszyscy rozumieją iż koszt błędnej kalkulacji na granicach, zarówno Ukrainy, jak i Polski, będzie ogromny. Sądzę, że byłoby tragicznym, tragicznym błędem Kremla, jeśliby uważał, że cokolwiek może zyskać przez wojskowe awanturnictwo"

https://londynek.net/wiadomosci/article?jdnews_id=81593

 

A tu plany WB wobec Ukrainy.

"Więcej szczegółów ujawniła kancelaria Zełenskiego, która w wydanym komunikacie napisała, że rozmowy dotyczyły wykorzystaniu brytyjskiego finansowania do wzmocnienia ukraińskiej marynarki wojennej, poprzez zakup rakiet, budowę okrętów rakietowych i bazy marynarki wojennej na Morzu Azowskim"

https://londynek.net/wiadomosci/Minister+obrony+UK+zapewnia+Ukrain%C4%99+o+poparciu+dla+jej+suwerenno%C5%9Bci+wiadomosci+news,/wiadomosci/article?link_wew=1&jdnews_id=81569

Jeszcze jeden ciekawy cytat:

"W poniedziałek wieczorem o poparciu dla Ukrainy zapewnił też premier Boris Johnson. W szerszym przemówieniu na temat brytyjskiego zaangażowania na świecie wygłoszonym podczas przyjęcia wydanego przez lorda majora gminy City of London, wyraził nadzieję, że inne kraje europejskie zrozumieją, iż "nadchodzi wybór pomiędzy szprycowaniem się coraz większą ilości rosyjskich węglowodorów przez gigantyczne nowe rurociągi, a staniem w obronie Ukrainy i bronieniem sprawy pokoju i stabilności"

zaloguj się by móc komentować


betacool @tadman 19 listopada 2021 10:46
19 listopada 2021 10:55

Po ostatnim arcysrategigcznie rozegranym meczu, spokojnie można zastosować podmiankę Paula na Paula Sousę. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 10:56

Jacek Bartosiak, ze cztery razy wymienił nazwę Szkoła nawigatorów. Przysięgam, że nie zapłaciłem za to ani złotówki, zrobił to sam z siebie.

Dawno mnie nic tak nie rozbawiło. 

Ale to wygląda na jakiś manewr ze strony tego duetu, który ma stonować i spacyfikować Twoje krytyczne uwagi pod adresem samych uwodzicieli i treści, emitowanej przez nich gawiedzi.

Co do odbioru SN, anegdotka:
pracowałem na budowie w Świnoujściu przez 4 miesiące i na jednej z przerw śniadaniowych, w baraku, odpaliłem laptopa, stronę SN i zacząłem czytać...
— Chcesz zostać marynarzem? — zapytał jeden z kolegów zza pleców.
— Ha, ha, ha. — Nie. — Tak się po prostu nazywa blog, który odwiedzam — odpowiedziałem.
Następnym razem czytałem jakiś tekst Stalagmita o wykopaliskach na terenie Iranu, jeśli dobrze zapamiętałem, i szef ekipy, zajmującej się na codzień robotami ziemnymi, patrzył na mnie jak na wariata, nie mógł w to uwierzyć.
Faktem jest, że trochę odstawałem od kolegów ale jakoś mnie zaakceptowali w końcu, nawet zostałem pracownikiem miesiąca. Miałem tam niezły ubaw, ale dobrze wspominam.

zaloguj się by móc komentować

nie-milosierny @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 11:00

Jak się bawić, to się bawić- w konwencji zabawowej :-)

 

 

Motto:

"Przez 10 lat rok w rok ciąłem i rąbałem drewno na opał. Bardzo dziękuję za tę przyjemność."

Przez ostatnie pół roku, w felietonach GM, nazwisko Zychowicz, Bartosiak, Braun, powtarza się ponad 105 razy.

Facet normalnie dostał jakiejś manii czy też innego pierdolca na tle tych panów.

Myślę, że to poniższe zakrawa na masochizm:
"Próbowałem obejrzeć wczoraj te trzy godziny nagrania z Zychowiczem, kiedy to obaj panowie promowali książkę o III wojnie światowej, ale nie dałem rady. Kilka kwestii jednak zapamiętałem, choć nie było to łatwe. No i nie poświęciłem na to przecież trzech godzin."

Nie wiem czy jest to wyleczalne ale wiem, że po pokazaniu przez panterę wywiadu z Bartosiakiem, facio dostał przysłowiowego "herszlaku".

10 lat rąbał drzewo dzień w dzień i dorobił się tylko bidula chałupinki!!!

ps:

Dorobił się pieca gazowego i znowu / po podwyżkach gazu/, będzie zmuszony rąbać

i ciąć drzewo/bidula/. No i najważniejsze "Aha, dla ciekawskich mam jeszcze informację, że znak towarowy i nazwa SN zostały w tym roku opatentowane, tak więc ten teges, sami rozumiecie…"

Ten teges...jprdl

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 11:07

" Mam też jednak nadzieje, że zanim pan Jacek stanie do wyborów, wszyscy ci ludzie, którzy siedzą dziś ponad trzy godziny przed monitorem z wypiekami na twarzy, słuchając o tym, że III wojna nie będzie taka straszna, trochę wydorośleją."

Z moich doświadczeń z tym segmentem społeczeństwa (korpoludki) wnioskuję, że większość z nich nigdy nie wydorośleje. Lata życia i pracy w zakłamaniu, czyli wchodzenia w cudze role wypaczają im gruntownie charakter (psychikę). I instynktownie zaczynają lewoskretnie reagować, niczym koń w kieracie. Aczkolwiek koń w kieracie mógł chodzić także prawoskrętnie. A w każdym razie klacz, która chodziła w kieracie  w gospodarstwie mojego ojca. Czyli korpoludziki mają gorzej niz koń w kieracie, bo narzucono im bezalternatywnie jeden wektor.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 11:12

Mam chwilę, więc trochę szpilek powbijam w te szamańskie popisy.

Przede wszystkim panowie unikają definiowania pojęcia wojny światowej. Porównując obecny stan rzeczywistości do zimnej zimej wojny kwalifikują ją jako konflikt światowy. Gdyby choć część rzeczy, o których mówią odnieść do czasów II WŚ, to ona według ich rozwodnionej teorii powinna się rozpocząć mniej więcej  w Rapallo. 

Jest tam taki moment, gdy Stanowski pyta tych proroków, czy już i gdzie powinien uciekać. Oni oczywiście z uśmiechami sfinksów nic konkretnego nie odpowiadają. On głupio pyta, bo gdyby odpowiedzieli, że trzeba, to by wyszli na durniów wydających książkę , która ma się przecież sprzedać do Świąt, a którą lokują na terytorium, które ta wojna najprawdopodobniej ogarnie.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @nie-milosierny 19 listopada 2021 11:00
19 listopada 2021 11:20

A pan to całą SN ma w excelu? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @umami 19 listopada 2021 10:56
19 listopada 2021 11:22

pośród matematyków i fizyków krazy taka anegdota. Doktorant po matematyce nie mógł znaleźć zadnej sensownej roboty. Powiedzieli mu , żeby zgłosił sie na budowę, tylko niech sie nie przyzna, ze ma wyższe studia, a juz broń Boze, doktorat. No, ale tam w kadrach wiedzieli, że sporo takich "naukowców" pośród kandydatów do pracy stara się maskować, zatem przeprowadzali testy na IQ. Dali mu do rowiązania dosyć banalne zdanie, aby policzył ile to jest 4 x 4. Postawili go nawet przy scianie z dwoma tablicami szkolnymi i kredą, w sali gdzie siedziało jeszcze kilkunastu kandydatów do pracy.  A że on już od dawnana takim poziomie nie  rachował, zapomniał ze stresu tabliczki mnożenia. Ale nie dał znać po sobie i postanowił uzyskać  prawidłowy wynik  stosowanymi zazwyczaj metodami. Zapisał najpierw jedną tablicę zapełniając ją całkami i różniczkami, potem także drugą. Ale jakiś dziwaczny wynik się pojawił. Starł więc, co zapisane i morduje się raz jeszcze. Pod koniec zapisywania drugiej tablicy słyszy podpowiedź od siedzących na sali podpowiedź: "zmień znak trzeciej pochodnej".

zaloguj się by móc komentować

nie-milosierny @ahenobarbus 19 listopada 2021 11:20
19 listopada 2021 11:25

Nie potrzebuję excela, bo dysponuję niezłą pamięcią.

Excel, to dla takich jak orda stasiek. :-)

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 08:14
19 listopada 2021 11:40

Opowiadal mi Ojciec jak to w czasie wojny nasluchiwali BBC (radio bylo zamurowane w piecu ) . Komunikat  -'' W Abisynii armia Jej Krolewskiej Mosci w sile dwoch plutonów wycofała się..."Zbaranieli na taki komunikat-co to za armia w sile dwóch plutonów?! A oni owszem wycofali się ,zatruwając po drodze wszystkie studnie...tak że nie tylko ilość,ale i pomysł się liczy.

zaloguj się by móc komentować

betacool @DYNAQ 19 listopada 2021 11:40
19 listopada 2021 11:51

Wygląda na to, że tych 5 brytyjskich żołnierzy dosypało i u nas jakiś cudowny proszek do wody z polewaczek i towarzystwo się pokornie rozpierzchło.

https://wiadomosci.onet.pl/bialystok/kryzys-na-granicy-z-bialorusia-nato-potepia-rezim-lukaszenki-relacja-na-zywo/spbgblz

To mi wszystko raczej wygląda na "new polish deal". Angielska nazwa została, lecz główny protektor się zmienia z USA na UK.

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @betacool 19 listopada 2021 11:51
19 listopada 2021 12:01

Jak to sie zmienia? Pan minister fiannsów od dawna z City.

zaloguj się by móc komentować

tadman @betacool 19 listopada 2021 11:51
19 listopada 2021 12:02

Na granicy były dwa takie ustrojstwa Scania P450 Tajfun, czyli armatki wodne służące do rozpędzania demonstracji. Do wody można dodawać barwnika (tych pofarbowanych powinno zostawić się w prezencie Łukaszence) lub coś, co enigmatycznie nazwano środkiem drażniącym; dwie armatki, zbiornik na 9000 l wody i zbiorniki po 100 l środka barwiącego i drażniącego. W akcji chyba humanitarnie (wpływ Ochojskiej?) nie opróżniono tych dwóch mniejszych zbiorników.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 13:03

Jak bym był złośliwy to bym zapytał Pana Bartosiaka czy "powstanie" Chmielnickiego przerwało łańcuchy dostaw czy nie? I czy w związku z tym była to krwawa wojna czy nie? Dziękuję za streszczenie 3 godzin audycji. Nie mam siły tyle siedzieć przez YouTube. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 08:14
19 listopada 2021 13:15

Jechałem dzisiaj wczesnym rankiem samochodem i jak zwykle miałem włączone radio - chociaż ostatnio częściej jednak już słucham CD z piosenkami na święta, czyli te w stylu “I'm dreaming about White Christmas”, taki już jestem niepoprawny romantyk :-) - a tam w krótkich bardzo wiadomościach, trwają na tej stacji max.3min co godzinę, jako druga informacja taka, że brytyjscy żołnierze w większej ilości pomogą polskim żołnierzom na granicy z Białorusią. A niedawno kolega Hindus, ku memu zaskoczeniu zaczepił mnie w pracy i zapytał, to Polska będzie wychodzić z Unii Europejskiej?

I zaczynam nie mieć odpowiedzi na takie sytuacje i pytania. Skoro ja nie mam zielonego pojęcia, kim jest Bartosiak, to ja nie wiem nic już. I może niech tak już zostanie. Ku chwale ojczyzny

______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ThePazzo 19 listopada 2021 09:55
19 listopada 2021 13:22

David Icke? Znamy i podziwiamy od tylu już lat :-)

_____

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 13:32

Ten program Stanowskiego to jest maszynka do unieważniania spraw poważnych i zamieniania ich w coś, co młodzież nazywa chyba LOL-kontentem. Jednego dnia Bartosiak, drugiego jakiś podrzędny raper, innego jakaś przebrzmiała gwiazdka z telwizji albo zawodnik MMA. A odsłony i kliki lecą niczym Niagara. Jakiś czas temu był tam chyba też tam ten cały Rożek, któremu nigdyś chyba poświęcił Pan jakiś tekst.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 13:53

"Najpierw jak Bartosiak porównał Łukaszenkę do Stanisława Augusta, w sensie, że jest tak samo traktowany przez Rosję."

To już zakrawa na promocję LGBT. Staś był wszak częstym gościem w alkowie Katarzyny carycy. Niech więc napisze scenariusz o męskiej wrażliwej przyjaźni między Władimirem Władimorowiczem P. a Alaksandrem Ryhorawiczem Ł. Będą oczywiście prześladowani przez hetero-seksistowskie  otoczenie. Ale znajdą zrozumienie i wsparcie u irańskich uchodźców uciekających przed tamtejszym hetero-seksizmem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 13:57

"że w Polsce panują stosunki postfeudalne, przez co – tak jak z tymi oceanami – nie jesteśmy nowocześni. Ja nie wiem kogo Bartosiak miał dokładnie na myśli, mówiąc o tych stosunkach, ale przypuszczam, że był to psztyczek w nos Zychowicza, albowiem jeśli ktoś z uczestników dyskursu publicznego jest przykładem na sukces postfeudalnych stosunków to właśnie on."

Mylisz się i to bardzo. To jest przykład na stosunki feudalne, klientelizm.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Marcin-K 19 listopada 2021 13:32
19 listopada 2021 14:05

Tak, widziałem, ale jajek chyba nie przyniósł

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 19 listopada 2021 13:15
19 listopada 2021 14:06

W trzy minutowych wiadomosciach powiadasz...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 14:07

Bardzo się cieszę, że SN jest opatentowana.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @DYNAQ 19 listopada 2021 11:40
19 listopada 2021 14:09

Tak, pomysł jest najważniejszy. Putin z Łukaszenką już wyrazili zaniepokojenie tym co się dzieje w Polsce. Chyba nawet poważne zaniepokojnie. Myślę, że mają powód, ciekawe jak zaczną się z nimi targować. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 listopada 2021 11:12
19 listopada 2021 14:10

Tak, to jest ten styl narracji - wojna jest, a nie wojny nie ma. Po takim stwierdzeniu można już wszystko

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @umami 19 listopada 2021 10:56
19 listopada 2021 14:11

Zamiast wydawać książki idziesz na budowę...ech...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 19 listopada 2021 10:37
19 listopada 2021 14:12

To bardzo precyzyjne komunikaty, wiele wnoszą do dyskusji, zdaje się, że wszyscy już to zauważyli, bo Tusk zaczyna nawoływać do użycia siły na granicy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 19 listopada 2021 09:55
19 listopada 2021 14:12

U nas by nie wypełnił. Kultura inna.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 19 listopada 2021 09:53
19 listopada 2021 14:13

Fakt, ciągle są na wizji zamiast w robocie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @IanThomas 19 listopada 2021 09:46
19 listopada 2021 14:15

Ruch skrzydeł motyla w Nikaragui wywołał biegunkę u towarzyszy radzieckich na kremlu, znamy, znamy te poetyki

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 14:17

A tu już w pierwszym zdaniu ostrzegają przed Bartosiakiem

 

https://www.facebook.com/forsalpl/posts/10158109947927096

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 14:11
19 listopada 2021 14:44

Chyba straciłeś nadzieję. Niesłusznie. Teraz dopiero, bez stresu i za swoje, będę mógł to zrobić :) Chwilkę trzeba będzie jeszcze poczekać ale nie uprzedzajmy faktów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @nie-milosierny 19 listopada 2021 11:25
19 listopada 2021 14:59

Cierpisz na zespół maniakalny o charakterystyce: paskudzenie wycieraczek pod cudzymi drzwiami.
Być może powinno ci się współczuć, ale w twoim przypadku nie zdołałbym wykrzesać koniecznej do tego dozy sentymentu.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 15:02

"gładko przeszli do atomówek i z uśmiechami na twarzach stwierdzili, że Polska wzorem Izraela, bez względu na cenę powinna postarać się o broń atomową. "

Ciekawe, skąd wiedzą, że Izrael ma broń atomową? Widzieli ją? Mogą wskazać kto widział..?

zaloguj się by móc komentować

Krystian @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 15:14

Aż sobie włączyłem z ciekawości, widzę na ten moment tylko Zychowicza który rzuca bonmotami, porównaniami i teatralnymi opowiastkami, patrząć wprost na reakcje Bartosiaka i potwierdzenie że dobrze gada i zdobył punkt.

Niestety Bartosiak jest niewzruszony i awansu na Starszego Geostratega nie będzie tak szybko.  

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 14:04
19 listopada 2021 16:12

Wszak miałem to na myśli. Klientelizm nie różni się za bardzo od postfeudalnych. Natura "oferty" jest ta sama.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 14:17
19 listopada 2021 16:13

Ale on nie jest żadnym oficerem. Aspiruje najwyżej do agentury wpływu.

zaloguj się by móc komentować

drelikt @maria-ciszewska 19 listopada 2021 14:07
19 listopada 2021 16:22

Ja nie za bardzo! Nie wiem, czy jest Pani wiadome, że obserwujemy bardzo wysoki wskaźnik ilości patentów na mieszkańca – bo opatentowane jest wszystko- nawet głupota/vide głupiec patentowany/. :-)

zaloguj się by móc komentować

drelikt @stanislaw-orda 19 listopada 2021 14:59
19 listopada 2021 16:23

Bez przesady staszku! Dwie wycieraczki! :-)

"Niejakim zaskoczeniem jest dla mnie fakt, które z notek uzyskały największe ilości odsłon." 

Przypomniał mi się toyah, który chwalił się, że ma 3000 unikalnych odsłon dziennie- przy zerowych komentarzach!

Tytuł notki tylko niejako awizuje temat, i chcąc nie chcąc, człowiek wchodzi i albo jeszcze szybciej ucieka lub pozostaje i zaczyna czytać.

Tego autor nie wie. Pozostają komentarze i one, jak już, sa w miarę wiarygodne.

Szkoda tylko, że nie podsumowałeś ilości komentarzy "znikniętych" i zbanowanych komentatorów.

Chyba zapomniałeś lub po prostu ci wstyd!

ps:

Puszkin pisał, Mickiewicz pisał, to i Orda może pisać, a właściwie kopiować z Internetu. :-)

ps1

Co do wydania tych bzdur, to byłbym za :-)

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 14:06
19 listopada 2021 16:27

To taka esencja esencji są te wiadomości. Ale zawsze na koniec podawany jest aktualny kurs dolara i euro oraz wskaźniki giełdy londyńskiej.

I masz, Polska to ważny kraj jest widać już i społeczność brytyjska właśnie się o tym dowiaduje. Ta stacja radiowa jest naprawdę dość dobrze znana każdemu. Nie tylko tym forsiastym “dziadkom”, do których jest przede wszystkim skierowana. Nie raz spotkałem się w rozmowach z młodymi ludźmi, którzy tak niby dla żartu, gadali, że coś ty, takie coś mam słuchać ale doskonale wiedzieli, co to za stacja jest. Jestem przekonany, że tam od czasu do czasu zaglądają. To chyba ostatnia już stacja radiowa, nadająca nie tylko w Internecie, która naprawdę nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie. To radio ogólnokrajowe, słyszalne wszędzie na wyspie.

Ale w Internecie jest też i oczywiście, Global, Global Britain, tym razem z muzyką:

https://www.globalplayer.com/live/classicfm/uk/

A to strona tego radia:

https://www.classicfm.com/

______

zaloguj się by móc komentować

valser @cbrengland 19 listopada 2021 16:27
19 listopada 2021 16:43

BBC1 to jest taki TVN24. 

A dzisiaj kurs franka 4.40PLN. 

Byla dobra zmiana, ale ta co jest teraz mi sie bardziej podoba. 

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
19 listopada 2021 16:48

Tylko Chiny?

No, ciekawe kiedy wypłyną zniknięte analizy geologiczne i hydrograficzne rejonu Tamy Trzech Przełomów. Na razie trwa przygotowanie - wirale i memy pokazujące lichą jakość ichniego budownictwa . 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @cbrengland 19 listopada 2021 13:22
19 listopada 2021 18:58

Tak David. Interesjący człowiek. Ciekaw jestem czyją jest kreacją ;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @IanThomas 19 listopada 2021 10:02
19 listopada 2021 19:29

Zobaczymy...

...  ja  bym  go  pogonila,...  on  i  w  Bialorusi  "byl  zakochany"  w  zeszlym  roku  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @drelikt 19 listopada 2021 16:23
19 listopada 2021 21:51

Żadnych komentarzy, poza twoimi, nie chowałem.

Szkoda jedynie, że nie mogę ci tego wyjaśnić bardziej przystępnie w realu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 14:12
19 listopada 2021 23:47

Tuska już młode wilki rozszarpują na sztuki. On już tylko rezonuje jak reszta, nic tam nie ma.

https://twitter.com/Jupiter300571/status/1461780873179713544?s=20

zaloguj się by móc komentować

tadman @onyx 19 listopada 2021 23:47
20 listopada 2021 00:08

Kiedyś ś.p. Durczok próbował osaczyć Ewę Kopacz ws górnictwa i nie wyszło mu to na zdrowie, ciekawe jak ten młody bystrzak będzie się miał w przyszłości. Tusk nie jest premierem, a Ewa Kopacz była, więc można Tuska osaczać, jak na razie bezkarnie, mimo iż przesłuchiwany mocno sypie się.

zaloguj się by móc komentować

glicek @onyx 19 listopada 2021 10:37
20 listopada 2021 01:39

bazy marynarki wojennej na Morzu Azowskim

Morzu odciętym od Morza Czarnego Cieśniną Kierczeńską i mostem nad nią łączącym Krym z Rosją?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @betacool 19 listopada 2021 11:12
20 listopada 2021 01:45

Stanowski to jajcarz, uroczy jajcarz. Naturalnie,że musiał zapytać czy już trzeba wiać :) Dobrze, że nie zapytał - wobec wojny hybrydowej - czy założyć czapeczkę z folii. No ale jakaś grzeczność gospodarza zobowiązuje. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
20 listopada 2021 05:26

Jak powiedzieli w BBC, to ekskluzywny wywiad pana Łukaszenki dla tej stacji. Nie powiem, mocne i wprost. A brytyjscy żołnierze na polskiej granicy.

Ci Brytyjczycy, ktokolwiek to jest, potrafią. Za każdym razem. Zresztą teraz, już tylko sprzątają to, co sobie wypracowali. Global Britain jest przecież faktem. I z tym faktem Polska teraz już też się musiała pogodzić.

________

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 19 listopada 2021 08:14
22 listopada 2021 00:34

Juz od dawna twierdze ze Bartosiak pomyli sie z powolaniem i zamiast robic doktoraty z  geopolityki powinien je robic z merketingu, bo co by nie bylo wszedzie go pelno ostatnio nawet na kanalach sportowych. Tez nie dalam rady przejsc przez wiecej niz 15 min u Stanowskiego. Klucz do marketingu to balansowanie pomiedzy byciem nachalnym i interesujacym. Coraz bardziej sklaniam sie do pogladu, ze Bartosiak uzywa tego pierwszego do "wyrabiania" swojej marki, zwlaszcza po wysluchaniu jego ostatniego wystapienia u Jaruzelskiej.  P. Monika juz w pierwszych minutach dala wyraznie do zrozumienia ze p. Jacek sam sie prosil/zabiegal o wywiad u niej. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować