Hobby horse czyli polityka PiS
Pewnie wiecie na czym polega hobby horse? Na pewno wiecie. Oto dorośli ludzie kupują sobie patyk z głową konia i udają, że na nim jadą, podskakując śmiesznie i pokonując przeszkody. Jest to wykonywane z całą powagą. Do tego są sędziowie oceniający jakość tej jazdy i publiczność, która klaszcze. No i oczywiście stajnie.
Teraz opowiem Wam, o czym traktują wpisu ludzi zaangażowanych politycznie na portalu iks i z czym oraz z kim ludzie ci wiążą nadzieje. Mam na myśli tych, którzy popierają PiS. Uważają oni, że za mało jest patriotycznych treści w przestrzeni publicznej. No, a żeby te treści się tam znalazły, należy kolportować historie takie jak opowieść o inżynierze Jacku Karpińskim, słynnym wynalazcy osobistego komputera. No i koniecznie piękną, choć kontrowersyjną gawędę o polskim Indianinie Stanisławie Supłatowiczu. Jak ludzie się tego nasłuchają, będzie patriotyzm jak ta lala. Kiedy wskazuję, że mam gotowy produkt, do kolportowania takich treści, czyli wznowioną właśnie Baśń tom I, udają że tego nie widzą. Bo ten produkt psuje zabawę, tak jak obecność prawdziwego konia i prawdziwego jeźdźca psuje zawody hobby horse. Oczywiście w I tomie Baśni nie ma historii Supłatowicza, jest ona w innej książce, a ta jest szydercza, bo Supłatowicz był oszustem i wariatem, a nie żadnym Indianinem. Na, ale to jeszcze gorzej dla koni i jeźdźców. Tych bowiem należy usunąć całkiem z pola widzenia publiczności, aby nie psuli frajdy.
I teraz ważne kwestie związane z wymienionymi panami, które mogłyby nas doprowadzić do prawdziwej stajni i prawdziwych koni. Jedna personalna, a druga metodologiczna. Otóż, na wykładzie, który niedawno odbył się w Muzeum Powstania Warszawskiego, pan prowadzący, którego macierzystą redakcją jest gazownia, opowiadał o inżynierze Jacku Karpińskim. I powiedział w pewnym momencie, że w zespole Jacka Karpińskiego znajdowali się rodzice najwybitniejszego współczesnego pisarza – jeśli oczywiście nie liczyć Myśliwskiego, który żył do niedawna – czyli Rafała Aleksandra Ziemkiewicza. Nie do wiary, prawda? A jednak. Pewne rzeczy leżą po prostu na wierzchu. Nie można się jednak po nie schylić, ani ich wskazać, bo ludzie i tak nie uwierzą. I teraz płynnie przejdziemy do kwestii drugiej, metodologicznej. Jeśli ktoś zapozna się z całą historią Supłatowicza, która została wymyślona jeszcze w ZSRR, a to znaczy, że maczało w niej ręce KGB, jeśli ktoś obejrzy komiks o jego przygodach, wydany w języku rosyjskim, a potem prześledzi całą karierę „polskiego Indianina”, nie uwierzy, że to są kłamstwa, bo skala tej manipulacji i obłędu są przerażające. I nie porzuci myśli o tym, że może tam być choć część prawdy, albowiem nie przyjmie do wiadomości tej straszliwej pogardy z jaką go potraktowano. I zacznie szukać jakiegoś ratunku. I wtedy na pomoc przyjdzie mu Dariusz Rosiak, ze swoją książką o Supłatowiczu, w której bardzo przebiegle wskazał, że Staszek co prawda łgał, ale w końcu sam w to uwierzył, więc nie jest to takie znowu straszne. I dzięki temu można znów pisać o polskim Indianinie, z dopiskiem że jego historia była kontrowersyjna, ale to nic nie szkodzi, bo i tak uczy patriotyzmu. Czyli stary, ruski montaż zyskuje nowe życie. I trwa dalej, jako część polskiej tradycji patriotycznej, która – jak wyraźnie widzimy – niejedno ma imię.
Powróćmy więc teraz do kwestii poprzedniej – sprawy Jacka Karpińskiego. Dlaczego człowiek, który miał pośredni wgląd w jego pracę, poprzez rodziców, nie wykorzystuje w swojej twórczości tego niesamowitego materiału? Dlaczego osoba obdarzona takim talentem i swadą, jak Rafał Ziemkiewicz, nie promuje patriotyzmu korzystając z dokonań Karpińskiego? Odpowiedź jest moim zdaniem bardzo prosta – bo dziedziczy on tradycję swoich rodziców, a nie tradycję Jacka Karpińskiego. To zaś z kolei wskazuje nam, że takie historie, jak ta o Karpińskim i ta o Supłatowiczu muszą być obecne w przestrzeni publicznej, żeby Polacy, wyborcy, naród, jak zwał, tak zwał, mógł uprawiać sobie hobby horse. No i nie przeszkadzać ludziom zajmującym się poważnymi sprawami. Stąd też bierze się obojętność dla formatów, takich jak moje, zrealizowanych dawno temu, w czasach kiedy nie mieliśmy pojęcia co jest grane i jak wygląda komunikacja w polskiej przestrzeni publicznej. Słowem – można mówić i pisać o Karpińskim i Supłatowiczu, ale nie można się łudzić, że ma to walor wychowawczy. Taka wiara jest dla frajerów. Myśmy tutaj się zorientowali, że tak jest w przypadku Supłatowicza, ale nie zorientowaliśmy się, że tak samo jest w przypadku Karpińskiego. Dziś zaś ludzie, którzy domagają się, by karmić ich historiami młodzież, chcą nas przekonać o swojej niewinności i szlachetności. Nie możemy się na to złapać. Oni są albo głupi, albo złośliwi.
I teraz płynnie przechodzimy do premiera Mateusza Morawieckiego, który założył swoje stowarzyszenie – Rozwój plus. Jego zwolennicy zaś i on sam promują tę inicjatywę używając w przestrzeni publicznej słów takich jak: rozwój, centrum, konkret, przyszłość. Cóż to jest za język? Otóż to jest język Indian Shawnee, tak, jak go sobie wyobrażał Supłatowicz, przekonując ludzi, że pochodzi z tego właśnie plemienia. I wielu ludzi w to wierzy, albowiem nie są gotowi na przyjęcie prawdy. Nie są na nią także gotowi ci, co montują ten nowy projekt z premierem Morawieckim. No, ale to już jest ich sprawa. Jeśli bowiem ktoś po dwóch niemal dekadach od Smoleńska chce się porozumiewać z narodem za pomocą języka Shawnee, bo uważa że to jest komunikacja przyszłości, temu nie można pomóc.
Co na to robią ludzie, którzy nie zamierzają opuszczać prezesa? Grożą Morawieckiemu wykluczeniem z rady starszych plemienia, a jego ludziom odebraniem prawa do nazywania się Szawanezami. Tak zrobił wczoraj pan Bochenek na zwołanej ekspresowo konferencji prasowej. Ludzie oczywiście wołali, że to tylko taki montaż, żeby szerzej zagarnąć i pójść do wyborów z większą pewnością co do zwycięstwa. No, ale…mamy te dwie historie w pamięci i rozumiemy, że za pomocą języka, którymi zostały opowiedziane nie uzyska się niczego. Można zapełnić salę w średnim mieście nastolatkami, zafascynowanymi życiem Indian, albo początkami komputeryzacji w Polsce, a także ich tragicznym końcem, ale to wszystko. Mityczne centrum nie istnieje. Jest tak samo prawdziwe jak wędrówka Indian Shawnee znad rzeki Ohio do lasów północnej Kanady. Nie da się nigdzie dojechać na takim schemacie, no chyba że jacyś towarzysze zaprawieni w montażach się w to włączą. No, ale miejmy nadzieję, że do tego akurat nie dojdzie.
Zawody hobby horse trwają więc w najlepsze, a wczoraj wieczorem okazało się, że my wszyscy tutaj, jesteśmy ludźmi Tuska, albowiem skrytykowaliśmy członka Rady Nowych Mediów - Svinarskiego. On zaś nagrał na szybko podcast, w którym ogłosił, że zawsze miał szczere intencje i nigdy nie kolportował rosyjskiej dezinformacji. To zupełnie jak Staszek Supłatowicz, on też niczego takiego nigdy nie kolportował, opowiadał jedynie o życiu Indian na dalekiej północy. A to nie jest nic złego, prawda? Jeśli zastanawialiście się, jak to w ogóle się stało, że ktoś taki znalazł się w tej radzie, odpowiedź jest gotowa i dostępna – w jednym z podcastów pan Svinarski bardzo histerycznie skrytykował Tuska, wręcz go zwymyślał. To w zasadzie wystarczy, by zdobyć zaufanie członków PiS, żadne inne uwiarygodnienia nie są potrzebne. Dziś co prawda szef BBN Sławomir Cenckiewicz się obudził i zaczął sprawę odkręcać, ale jest już cokolwiek za późno. I teraz popatrzcie, jak to dobrze, że Staszek odszedł do krainy wiecznych łowów, bo gdyby coś nagadał na Tuska i jego gotowi byliby przyjąć do tej rady. Wszak na występach w mediach znał się jak mało kto. Na szczęście w Radzie Nowych Mediów znalazł się najwybitniejszy współczesny pisarz i autor bestsellerów Rafał Ziemkiewicz, którego rodzice, jak twierdzą dziennikarze gazowni, pracowali w zespole Jacka Karpińskiego, więc wszystko jest okay i żadnych już niebezpieczeństw ze strony Rady nie powinniśmy się spodziewać.
Popatrzyłem sobie na podcast tego Svinarskiego, a tam prawie milion trzysta tysięcy subskrybentów. Policzcie szybko ile to wychodzi subskrypcji na godzinę, ile na dobę, a ile na rok. A przecież pan Svinarski nie wrzucał swoich podcastów codziennie, jak niektórzy wrzucają swoje teksty, prawda? O czym on więc tam opowiadał, że tylu ludzi przyciągnął? No, jak to? O rozwoju, o przyszłości, o centrum, o rozsądku i zrównoważonych inwestycjach. Mówił językiem Indian Shawnee jednym słowem, tak, jak sobie ten język wyobrażał Staszek Supłatowicz. No i całkiem podobnym do tego, którego dziś używają zwolennicy Mateusza Morawieckiego. Stąd pewnie ludzie z kancelarii prezydenta domyślili się, że jak się zaangażuje tego Svinarksiego, to prawica – PiS, czy co tam chcecie – zyska z miejsca milion trzysta nowych głosów. Rzecz, przyznacie, nie do pogardzenia. No, ale wtedy okazało się, że język Indian Shawnee stał się niezrozumiały dla wielu zwolenników PiS. Jak do tego doszło? Może ktoś zaczął czytać inne jeszcze teksty, prócz rzewnych gawęd o czasach przemian i heroizmu? Sam nie wiem. Nie wiem też, jak to zrobić, żeby osiągnąć taki wynik jak Svinarski. Może zacznę pisać o rozwoju, centrum i zrównoważonych inwestycjach? No i Svinarski ma jedną przewagę nade mną – on nie sprzedaje książek, które są tylko obciążeniem. On sprzedaje wizję. Ta zaś, im mniej ma szans na realizację, tym bardziej jest pociągająca.
I teraz płynnie przechodzimy do pieniędzy. Te bowiem były clou wystąpienia prezesa, który poprosił nas wszystkich o składki, żeby wygrać wybory w przyszłym roku. Kiedy zaś to mówił, na ekranie pojawił się kod QR do pisowskiej zrzutki. No, ale rzecz była transmitowana w TV Republika, więc zaraz obok pojawił się – trzy razy większy – kod QR do zrzutki Sakiewicza. I znów okazało się, że ludzie nie rozumieją języka Schawnee. W sieci zawrzało. Ludzie podnieśli wrzask, jakby ich to rzeczywiście interesowało na kogo płacą. Przecież i Kaczyński i Sakiewicz grają w jednej drużynie, prawda? Tak, jak Karpiński i Supłatowicz, należą do tego samego zbioru historii, w które – chcąc nie chcąc – musimy wierzyć. Bo nic innego nie mamy? Czy rzeczywiście nie mamy? Ja bym polemizował. W końcu Karpińskiego umieściłem w I tomie Baśni, a Stacha w zbiorze szyderczych opowiadań o czasach późnego PRL-U. No, ale ja nie mam miliona trzystu odsłon pod swoimi wpisami, wydaję książki, których nikt nie chce, bo nie są napisane w języku Shawnee, a kawę sprzedaję droższą niż najwybitniejszy polski pisarz doby obecnej – Rafał Aleksander Ziemkiewicz. U mnie porządny kubek kosztuje – 50 złotych, a u niego tylko 35. Wybór jest więc prosty, tam wybitny pisarz, a tu nie wiadomo kto, w dodatku obciążony książkami. Jasne jest więc, gdzie pójdą ludzie. Szczególnie, że pan Ziemkiewicz jest w Radzie Nowych Mediów.
No i język, którym się posługujemy jest znacznie trudniejszy niż to, co ma do zaproponowania pan Morawiecki. No i przede wszystkim nieprzydatny w komunikacji publicznej dzisiaj. Po co bowiem – wobec konieczności opanowania centrum, rozwoju, konkretów – pisać o jakichś dawno zapomnianych sprawach? No cóż…spróbuję to ująć jednym zdaniem, takim w dodatku, które zrozumieją tylko bardzo wtajemniczeni. No, może dwoma zdaniami. Może trzema…?
Wszystko, jak rzekłem, jest widoczne i leży przed naszymi oczami. Oto miasto Montpellier na południu Francji, jest tam sławny uniwersytet, który kończył, między innymi Nostradamus. Pisałem o tym mieście kilkakrotnie w obydwu tomach Kredytu i wojny. No, ale podobnie jak Wy, nigdy nie zastanawiałem się co to znaczy – Montpellier? Wczoraj zdradził mi to nasz kolega Ahenobarbus, który tu kolportuje różne ciężkie wtajemniczenia. Otóż – nigdy nie uwierzycie – Montpellier to Urzetowa Góra, a nazwy tej używa się od X wieku. I z tym Was zostawiam. Ci, którzy nie rozumieją o co chodzi, niech odejdą. Tak będzie najlepiej. I tak niczego nie kupują. Kawa nie będzie u mnie tańsza niż u Ziemkiewicza, bo on w nic Was nie wtajemniczy, nawet w tajniki pracy inżyniera Karpińskiego, a ja owszem. I to jest w tym wszystkim najważniejsze.
Mam dziś oto takie książki na składzie.
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/patologia-transformacji-witold-kiezun/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/36185/
Bardzo proszę, by ci, którzy chcą i mogą, wsparli Saszę, bo on w przeciwieństwie do tego co pokazują w TV Republika jest bezapelacyjnie autentyczny i sam wychowuje 13 letnią córkę, a do tego musi pracować. Ja mu już nie pomagam, bo wszystkie pieniądze, za która prawica mogłaby u mnie kupić książki i kawę, poszły na Sakiewicza, a to co zostało w skarpecie, pójdzie niebawem na PiS, żeby wybory były wygrane.
https://zrzutka.pl/438wfv?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification
tagi: morawiecki patriotyzm prawica pis wybory narracje stanisław supłatowicz rozwój hobby horse konkrety jacek karpiński
|
|
gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 09:13 |
Komentarze:
|
|
Henry @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 09:44 |
Znałem Jacka Karpińskiego! Raz zadałem mu zagadkę po której rozwiązaniu mi się kłaniał ;-)
|
|
gabriel-maciejewski @Henry 17 kwietnia 2026 09:44 |
| 17 kwietnia 2026 09:48 |
Też mógłbyś coś napisać
|
jacland @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 09:57 |
"więc wszystko jest okay i żadnych już niebezpieczeństw ze strony Rady nie powinniśmy się spodziewać"
chyba że na serio zaczną doradzać i wtedy można tylko dopisać zakończenie wczorajszego tytułu Pańskiego wpisu
|
|
Henry @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 09:48 |
| 17 kwietnia 2026 09:59 |
On nie był wynalazcą komputera osobistego ale konstruktorem dość dużego minikomputera K-202 ;-)
|
|
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:02 |
Nawalanka o pierdoły,a w tle takie coś. Żaden polityk i tym nie mówi. Skąd u Niemców taki pomysł? Przyszedł czas na przejęcie?
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:05 |
Ludzie chcą wtajemniczeń tajemniczych. A Ty im mówisz o "kolorowych kredkach"...:). I zauważ, że im kto bardziej tajemniczo wygląda (dziwne ciuchy), tym wiecej ludzi przyciaga, a zatem wyborców. I stąd Ty nie masz żadnych szans. Ja jeszcze bym miał, gdybym oszalał i został wariatem. No ale nie zamierzam wariować i trzymać się będe z dala od polityki.
Mam jednak taką dla tych wariatów radę - jeśli chcą ocalić swoje miliony czy miliardy na kontach, to niech zaczną pilnie i szybko czytać twoje książki. Wtedy jest szansa, że zrozumieją, że z Urzetową Górą żartów nie ma
|
Tobiasz11 @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:06 |
Jestem prostym Kaszubem i nie umiem jak Pan, w tak piekny sposob z nich szydzic.
Powiem wprost- niech spierdalaja, cala ta pseudoprawica.
|
aszymanik @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:07 |
Z tymi rodzicami Ziemkiewicza to chyba ściema. Jakoś tak pamiętam, że on sam kiedyś mówił, że jego ojciec zajmował się budownictwem wodnym.
|
|
atelin @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:07 |
Ja mam taką dziwną nadzieję, że Prezydent Nawrocki zrobił spęd idiotów aby ich unicestwić.
|
aszymanik @Tobiasz11 17 kwietnia 2026 10:06 |
| 17 kwietnia 2026 10:09 |
Nawet nie trzeba w sposób nachalny ich do tego nakłaniać. Właśnie na naszych oczach Morawiecki popełnia widowiskowe polityczne harakiri.
|
jacland @atelin 17 kwietnia 2026 10:07 |
| 17 kwietnia 2026 10:10 |
sądze że wątpię, skoro podpisał ustawe wiatrakową to nie ma wielkiej nadziei, bo jak napisał ktoś wczoraj, został otorbiony przez pewne kręgi określonych kół jak to mawiają
|
|
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:11 |
Od dawna upieram się , że najlepszy slogan wyborczy powinien brzmieć:
"Lepsze jutro i jeszcze lepsze pojutrze".
|
|
atelin @jacland 17 kwietnia 2026 10:10 |
| 17 kwietnia 2026 10:13 |
Osaczenie i oszukiwanie UE?
|
Paris @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:14 |
GENIALNE !!!
PiS + Sakiewicz... + ,,pSZetFoZony BANKSTER,, - WON. Uporczywe - wbrew rozsadkowi - trzymanie sie tej BANDY i ZARAZY bedzie ,,katastrofO,,.
|
|
Henry @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:17 |
Gazownia łże jak kaszubski kundel ;-)
Otóż, na wykładzie, który niedawno odbył się w Muzeum Powstania Warszawskiego, pan prowadzący, którego macierzystą redakcją jest gazownia, opowiadał o inżynierze Jacku Karpińskim. I powiedział w pewnym momencie, że w zespole Jacka Karpińskiego znajdowali się rodzice najwybitniejszego współczesnego pisarza – jeśli oczywiście nie liczyć Myśliwskiego, który żył do niedawna – czyli Rafała Aleksandra Ziemkiewicza.
Współpracowniczka inż, Karpińskiego inżynier Elżbieta Jezierska-Ziemkiewicz z ziemniakiem Rafałkiem nie miała nic wspólnego ;-)
|
|
OjciecDyrektor @aszymanik 17 kwietnia 2026 10:09 |
| 17 kwietnia 2026 10:19 |
Morawiecki ucieka z tonącego okrętu. To nie harakiri. Harakiri popełnia co tydzień Kaczyński i jego ekipa
|
Paris @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2026 10:05 |
| 17 kwietnia 2026 10:20 |
Wola Pan...
... do gluchych na pustyni !!!
|
|
gabriel-maciejewski @aszymanik 17 kwietnia 2026 10:07 |
| 17 kwietnia 2026 10:21 |
Tak, budownictwem wodnym, a wcześniej był pilotem w pułku lotnictwa bombowego, skąd go wyrzucili za noszenie medalika z Matką Bożą. Tak było, nic nie ściemniam
|
Paris @Tobiasz11 17 kwietnia 2026 10:06 |
| 17 kwietnia 2026 10:22 |
Dokladnie,...
... a mowic wprost jest najlepiej !!!
|
|
gabriel-maciejewski @atelin 17 kwietnia 2026 10:07 |
| 17 kwietnia 2026 10:22 |
Oczywiście, ciosem wibrującej pięści, jak Bruce Lee
|
|
gabriel-maciejewski @Henry 17 kwietnia 2026 10:17 |
| 17 kwietnia 2026 10:23 |
W takim razie wycofuję się i bardzo przepraszam najwybitniejszego polskiego pisarza doby obecnej. Jeszcze raz człowiek się przekonał, że nie można wierzyć autorom z gazowni
|
Paris @aszymanik 17 kwietnia 2026 10:09 |
| 17 kwietnia 2026 10:24 |
Tak,...
... czlowiek strzela, ale Pan Bog kule nosi !!!
|
|
Henry @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 10:25 |
Gazownia łże jak kaszubski kundel ;-)
Otóż, na wykładzie, który niedawno odbył się w Muzeum Powstania Warszawskiego, pan prowadzący, którego macierzystą redakcją jest gazownia, opowiadał o inżynierze Jacku Karpińskim. I powiedział w pewnym momencie, że w zespole Jacka Karpińskiego znajdowali się rodzice najwybitniejszego współczesnego pisarza – jeśli oczywiście nie liczyć Myśliwskiego, który żył do niedawna – czyli Rafała Aleksandra Ziemkiewicza.
Współpracowniczka inż, Karpińskiego inżynier Elżbieta Jezierska-Ziemkiewicz z ziemniakiem Rafałkiem nie miała nic wspólnego ;-)
|
Paris @Henry 17 kwietnia 2026 10:17 |
| 17 kwietnia 2026 10:28 |
Zawsze lgala...
... i lgac bedzie do swojego zdechniecia !!!
|
Paris @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2026 10:19 |
| 17 kwietnia 2026 10:31 |
Nic mu to nie pomoze,...
... SPRZEDAWCZYKOWI i ZDRAJCY,... POpapranemu !!!
|
|
OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 17 kwietnia 2026 10:02 |
| 17 kwietnia 2026 10:38 |
Na stooq.pl też było info o tym.
Nie wiem po co to Niemcy puścili.
|
Paris @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 10:21 |
| 17 kwietnia 2026 10:38 |
Napisze, ze...
... ani ten BURAK RAZ ani jego rodzina nie interesowaly mnie nigdy !!!
Ale wyjasnienie nazwy Montpellier przez @Ahenobarbus`a jest genialne. Slowo ,,mont,, to wiadomo co oznacza, ale ze ,,pellier,, - to urzet - to jest naprawde genialne.
Ciesze sie bardzo, ze na SN pisze taki mlody, zdolny i bystry czlowiek jak Pan Filip.
|
|
Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2026 10:38 |
| 17 kwietnia 2026 10:50 |
Oswajanie lokalsow. A potem już tylko wspólna granica z Rosją. Niestety,ale wielu z tutejszych przyklasnie temu projektowi. Nikt nie zaoponował, to o czym my mówimy...
|
BTWSelena @Matka-Scypiona 17 kwietnia 2026 10:02 |
| 17 kwietnia 2026 11:02 |
Przedwczesny pogrzeb pisowców,gdy diabeł dzwoni w kościele jest wynikiem słusznego oburzenia. Są pisowskie osoby do odstrzału,że aż się prosi.To takie osoby niby nietykalne jak pan J.Siewiera nóżka w prawo,nózka w lewo ze specjalizacją wojskową i reanimacją,aby robić deal destrukcji. Gospodarz wypunktował dobrze praktycznie wszystkich .I słusznie.!
Cyrk jaki odstawiają pasuje wszystkim zadaniowym,którzy licza jeszcze na karierę władzy.Słusznie kiedyś Valser stwierdził,że" "W Polsce kazda proba prowadzenia jakiejs niezaleznej polityki konczy sie jakim zahaczeniem o brzoze, albo na sznurze w piwnicy z depresji."
PiS ma już za sobą takie doświadczenia,ale działaczy zżera ambicja dalej ,zamiast się skupić ,aby takich pomysłów nie było jak ten artykuł. Towarzysz Czarzasty nie na darmo awansował do II osoby w Państwie i jest realna groźba,że chętnie bedzie prezydencił.Pozdrawiam.
|
|
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 17 kwietnia 2026 10:02 |
| 17 kwietnia 2026 11:09 |
Nikt też nie mówi o tym, że burmistrz w Gryficach zamierza budować wiatraki uniemożliwiające loty F-35. Po co to komu, jakieś wiatraki w Gryficach, jak tu rozwój i konkrety są ważne
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2026 10:05 |
| 17 kwietnia 2026 11:09 |
Niczego nie zrozumieją
|
|
gabriel-maciejewski @Tobiasz11 17 kwietnia 2026 10:06 |
| 17 kwietnia 2026 11:10 |
Amen
|
|
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 17 kwietnia 2026 10:11 |
| 17 kwietnia 2026 11:10 |
A lato Muminków
|
|
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 11:09 |
| 17 kwietnia 2026 11:34 |
Bo uwierzyli, że ta scena z Frankiem Dolasem, gdy jechał w pociągu razem z Serbami i opowiadal im o swoich bohaterskich czynach i potem ci Serbowie uniesieni patriotycxnym duchem zdemolowali fasadę ambasady niemieckiej, to na serio. Oni by chcieli, aby po ich opowiadaniach też wszyscy reagowali tak, jak ci filmowi Serbowie.
|
|
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2026 11:34 |
| 17 kwietnia 2026 11:38 |
Tak, nawet abonament sobie wykupili na to, a dziś w sejmie latali z plakatami, gdzie było widać Tuska z Kamilą, tą od psa, i był tam napis - tylko nie mów nikomu
|
qwerty @atelin 17 kwietnia 2026 10:07 |
| 17 kwietnia 2026 12:06 |
Raczej nie.
|
BTWSelena @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 11:38 |
| 17 kwietnia 2026 12:06 |
Pewnie i tak,ale jakiś Mefistofeles to,to zapoczątkował jak w Pani Twardowskiej Mickiewicza: Nagnała cię w nasze sieci;ta karczma Rzym się nazywa,kładę areszt na waszeci.”.
Ta karczma to Sejm się nazywa w/g obecnych czasów.Oprócz tego w telewizjach celebryci się wdzięczą i jak piszą tam,tamy wczoraj w TVP pani Holland pojechała językiem miłości o Orbanie,mówiąc "ten knur".
No cóż prowadząca Wysocka-Schnepf, twierdziła ,że takie jest zapotrzebowanie społeczne i tak trzeba...
|
qwerty @Henry 17 kwietnia 2026 09:59 |
| 17 kwietnia 2026 12:10 |
Komunikacja czytnikiem tasiemki papierowej. To były podstawy rozwoju informatyki. Pracowałem na K-202. Potem na Odrach i póżniej na pececie co z USA przywiozł prywatnie prof. Orkisz. Cyber to już inna pieśń.
|
qwerty @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2026 10:05 |
| 17 kwietnia 2026 12:11 |
Bo tajemnicza prawda tych ludzi wyzwoli.
|
|
bolek @aszymanik 17 kwietnia 2026 10:09 |
| 17 kwietnia 2026 12:35 |
"harakiri"
A nawet harari ;-)
|
|
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 12:46 |
I dalej nikt nie policzył ile czasu trzeba, żeby zebrać milion trzystu subskrybentów pod tekstami o rozwoju, konkretach i przyszłości
|
|
Henry @qwerty 17 kwietnia 2026 12:10 |
| 17 kwietnia 2026 12:55 |
Pierwszym dużym projektem inż. Karpińskiego był komputer KAR-65 powstały w Pracowni Komputerów Instytutu Fizyki Doświadczalnej Uniwersytetu Warszawskiego, której był kierownikiem. Budowa była sfinansowana (tak zwany wkład dewizowy) z grantu z CERNu dzięki prof. Stefanowi Pieńkowskiemu. Komputer służył głównie do analizy zdjęć z komór pęcherzykowych z CERNu.
|
|
Pioter @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 12:46 |
| 17 kwietnia 2026 13:42 |
O ile naprawdę coś zbierał. Bo być może to tylko boty są.
Tu masz opisany pewien mechanizm: https://cyfrowa.rp.pl/technologie/art42639071-boty-falszywe-zespoly-i-gigantyczne-straty-nowy-przekret-na-spotify
|
|
gabriel-maciejewski @Pioter 17 kwietnia 2026 13:42 |
| 17 kwietnia 2026 13:55 |
No wiem przecież. Czas nie jest z gumy, chciałem to wykazać. No, ale dla urzędników wyłaniających komisję najwyraźniej nie ma to znaczenia.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 15:16 |
"I teraz płynnie przechodzimy do premiera Mateusza Morawieckiego, który założył swoje stowarzyszenie – Rozwój plus. Jego zwolennicy zaś i on sam promują tę inicjatywę używając w przestrzeni publicznej słów takich jak: rozwój, centrum, konkret, przyszłość. Cóż to jest za język?"
To jest ten sam język którym posługuje się Donald Tusk.
W swoim czasie, chyba jeszcze za pierwszego premierowania, rzucił hasło "innowacje".
Trochę to gdzieś pokrążyło, pierdnęło, i zgasło, nikt nawet nie zwrócił na to uwagi, bo uwagę ludu przyciągnęło jakieś inne.
Emminencje i bałłabancje.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 15:19 |
"Dlaczego człowiek, który miał pośredni wgląd w jego pracę, poprzez rodziców, nie wykorzystuje w swojej twórczości tego niesamowitego materiału? Dlaczego osoba obdarzona takim talentem i swadą, jak Rafał Ziemkiewicz, nie promuje patriotyzmu korzystając z dokonań Karpińskiego? Odpowiedź jest moim zdaniem bardzo prosta – bo dziedziczy on tradycję swoich rodziców, a nie tradycję Jacka Karpińskiego."
No ale mówił pan niedawno że ojciec Ziemkiewicza to trep.
Czy to może być żeby trep obracał się przy Karpińskim?
|
Szczodrocha33 @Tobiasz11 17 kwietnia 2026 10:06 |
| 17 kwietnia 2026 15:32 |
"Powiem wprost- niech spierdalaja, cala ta pseudoprawica."
Jak pan może?
Czy nie wzruszył pana apel Naczelnika?
Jeszcze jedna składka dla biednego dziadka i będzie dobrze.
|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 17 kwietnia 2026 15:19 |
| 17 kwietnia 2026 15:35 |
To byłoby nawet pewne. No, ale okazało się, że dziennikarz, który to napisał w książce o Karpińskim mija się z prawdą.
|
|
valser @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 15:47 |
Internety do dzisiaj wspominaja przygody Slawka Borewicza, a sceniariusz do tego "kultowego" serialu napisal Michal Komar, syn koszernego komucha-bandyty Mendel Kossoja. Nie byloby zdziwka, gdyby Michal Komar tez byl w tej radzie mediow.
|
|
gabriel-maciejewski @valser 17 kwietnia 2026 15:47 |
| 17 kwietnia 2026 16:05 |
Na razie Cenckiewicz się obudził, więc chyba go nie zaproszą
|
qwerty @Szczodrocha33 17 kwietnia 2026 15:32 |
| 17 kwietnia 2026 16:13 |
A jest źle bo za mało płacimy. Ot, problem.
|
qwerty @Szczodrocha33 17 kwietnia 2026 15:19 |
| 17 kwietnia 2026 16:14 |
Służbowo dla dobra socjalizmu.
|
zkr @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 16:37 |
Na konferencji prasowej dziennikarz Polsat News Marcin Fijołek zapytał Jarosława Kaczyńskiego o wczorajsze prezydium Komitetu Politycznego PiS, dotyczące Stowarzyszenia Rozwój Plus utworzonego przez byłego premiera Mateusza Morawieckiego.
"Dla nich miejsc na naszych listach nie będzie"
Otóż to jest decyzja stwierdzająca, że przypomina się statut, który wyraźnie zakazuje działalności w innych organizacjach politycznych, a w naszej ocenie to co zostało powołane, ta organizacja ma właśnie taki charakter, no już zaczyna budować struktury lokalne
- wyjaśnił Jarosław Kaczyński.
Jasno mówię, że dla ludzi, którzy by się w to angażowali, miejsc na naszych listach nie będzie. No i będą wyciągane także inne wnioski wynikające ze statutu związane z tego rodzaju aktywnością
- powiedział prezes PiS.
|
Paris @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2026 10:38 |
| 17 kwietnia 2026 18:22 |
Dla przypomnienia !!!
Juz raz zlozyl hold brukselski, ten OSZUST - dzisiaj ,,stowaZyszony,, - jak ,,walczyl,, o kpo, ponad 4 lata temu, w grudniu po poludniu. Dzisiaj jeszcze raz podpisze TYLKO stosowne dokumenty w stosownym czasie, jak kiedys ZDRAJCA Poniatowski.
,,Wirtualny debil,, tez pierdzial o tym w ubieglym tygodniu,... tylko ,,zatroskana czereda warcholow parlaMENTarnyH,, i PRESStytucja RZNIE GLUPA, ze o niczym ,,nie wi,,.
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 18:22 |
Są w tym wszystkim poztywy, na przykład taki, że kiedyś byłbyś jedynym któremu to się nie podoba, a reszta by patrzyła na ciebie jak na kosmitę bez głowy i mówiła "co ten Coryllus znowu się czepia", a teraz jest sporo osób które zauważają te absurdy i zastanawiają się, czy oni tam się czegoś nawciągali, czy im czymś grozili, że zachowują się jakby oszaleli.
Co do Morawieckiego to uważam trochę inaczej. To PiS obecnie uruchomił procedurę autodestrukcji, a ten po prostu chwycił byka za rogi i w obliczu przejścia Prezesa na emeryturę chce być liderem na prawicy. Masz rację, że po taniości i po najmniejszej linii oporu, ale co zrobić jak wygląda na to, że w PiSie nie ma nikogo kto by chciał tę rękawicę podjąć.
|
zkr @Kuldahrus 17 kwietnia 2026 18:22 |
| 17 kwietnia 2026 18:26 |
A co Pan sadzi o Boguckim?
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 18:26 |
P.S.
Z tym hobby horse to genialne porównanie. Właśnie tak to wygląda. My przychodzimy na zawody w jeździe konnej, a tam z boksu wylatuje gościu z kijem i głową konia i rży przy tym, a widownia patrzy się na siebie i mówi WTF?!
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 17 kwietnia 2026 18:22 |
| 17 kwietnia 2026 18:26 |
No, ale prezes wyznaczył Czarnka...
|
Paris @Matka-Scypiona 17 kwietnia 2026 10:50 |
| 17 kwietnia 2026 18:29 |
... beda oponowac, jak im KORYTO odplynie i beda wtedy spier**lac jak szczury z tonacego okretu !!!
Co wlasnie sie dzieje, a co jest szumnie zwane ,,tFoZeniem nowej jakosci sily polTtycznej,,... z tych SAMYCH ZDEGENEROWANYCH WARCHOLOW.
|
Paris @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 11:09 |
| 17 kwietnia 2026 18:31 |
A co ma nie budowac,...
... jak, podobno, Nawrot ustawe wiatrakowa podpisal !!!
|
|
Kuldahrus @zkr 17 kwietnia 2026 18:26 |
| 17 kwietnia 2026 18:40 |
Moim zdaniem wydaje się w porządku, ale nie sprawdził się jeszcze w boju, więc ciężko powiedzieć coś pewnego.
No, ale skoro już Pan ten temat poruszył, to sądzę, że rzeczywiście powinnien się pojawić ktoś młodszy, sensowny i ten nowy-PiS założyć i rozkręcać, a nie Morawiecki który co by nie robił to będzie się kojarzył i tak ze starym PiSem.
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 18:26 |
| 17 kwietnia 2026 18:41 |
No chyba właśnie w celu ogarnięcia masy upadłościowej, bo nie wiadomo po co.
|
|
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 17 kwietnia 2026 18:41 |
| 17 kwietnia 2026 18:53 |
Jakiej znowu masy upadłościowej? Ja myślałem, że oni się mobilizują do ostatecznej rozprawy z Tuskiem i wcześniejszych wyborów, które muszą być, bo jest za dużo afer
|
|
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 18:53 |
| 17 kwietnia 2026 19:10 |
:-)
|
|
KOSSOBOR @Matka-Scypiona 17 kwietnia 2026 10:50 |
| 17 kwietnia 2026 20:01 |
Euroregiony - podpisane przez agenta dwu służb, polskiej i niemieckiej, uroczego profesora w muszce, Skubiszewskiego. Pana o preferencjach odwrotnych od normalnych.
To były te "nareszcie inteligenckie twarze" po mordach funków - komunistów.
|
|
KOSSOBOR @Tobiasz11 17 kwietnia 2026 10:06 |
| 17 kwietnia 2026 20:03 |
No dobra. O co dalej?
|
|
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 20:13 |
Ja tylko widziałem dzieci z taką zabawką z patykiem.
Też byłem dzieckiem, ale brak słów.
|
|
KOSSOBOR @KOSSOBOR 17 kwietnia 2026 20:03 |
| 17 kwietnia 2026 20:14 |
I co dalej - miało być.
|
|
KOSSOBOR @MarekBielany 17 kwietnia 2026 20:13 |
| 17 kwietnia 2026 20:19 |
Namalowałam ongi serię obrazów "Les Gilles". Takie smutasy, a każdy z patykiem z głową konia. Absolutny smutek i bezradność... Niemożność... Bezsens... To wielkie obrazy są.
|
|
MarekBielany @KOSSOBOR 17 kwietnia 2026 20:19 |
| 17 kwietnia 2026 20:29 |
No tak, coś nie jest tak. Pomijając pierwsze skojarzenie z gilotyną spróbowałem googltłumacza i wyszło tylko, że gill to skrzele.
Obrazów nie znam, ale czy zamiast twarzy mieli maski/maskowanie ?
|
Paris @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 18:53 |
| 17 kwietnia 2026 20:33 |
To jest, chyba, najwazniejsza TERAZ sprawa,...
... te PRZEDWCZESNIEJSZE wybory !!!
Ta ZARAZA ,,od kAkretUF i rozwoju,, a takze TUSK szybko by sie uspokoili... bo AFER jest rzeczywiscie za duzo.
|
|
KOSSOBOR @MarekBielany 17 kwietnia 2026 20:29 |
| 17 kwietnia 2026 20:49 |
Gille to takie smutasy teatralne /commedia dell'arte/, pierroty, w białych szatkach i z pomalowaną na biało twarzą, często z czerwonym bąblem na nosach.
|
|
gabriel-maciejewski @Paris 17 kwietnia 2026 20:33 |
| 17 kwietnia 2026 20:51 |
Nie będzie żadnych przedwczesnych wyborów
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 10:21 |
| 17 kwietnia 2026 20:53 |
"Tak, budownictwem wodnym, a wcześniej był pilotem w pułku lotnictwa bombowego, skąd go wyrzucili za noszenie medalika z Matką Bożą. "
I może jeszcze miał na palcu pierścionek z orłem w koronie.
|
|
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
| 17 kwietnia 2026 20:53 |
ale tyle w jednym miejscu i czasie !?
Dobre są jak szczury.
Dziwię się, że to coś ze skrzelem ?
|
Szczodrocha33 @valser 17 kwietnia 2026 15:47 |
| 17 kwietnia 2026 20:58 |
"Internety do dzisiaj wspominaja przygody Slawka Borewicza, a sceniariusz do tego "kultowego" serialu napisal Michal Komar, syn koszernego komucha-bandyty Mendel Kossoja."
Porucznik jak umarł to tłumy go żegnały.
W nieutulonym żalu.
A Sejm uczcił jego pamięć minutą ciszy.
Odchody zamiast mózgu.
|
|
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 17 kwietnia 2026 20:53 |
| 17 kwietnia 2026 20:58 |
Wszystko jest możliwe na tym najlepszym ze światów
|
|
MarekBielany @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 20:51 |
| 17 kwietnia 2026 21:00 |
nawet szczur nie tknie.
włala ?
MSW
SW
...
itamtakie eur agd.
|
|
Magazynier @Kuldahrus 17 kwietnia 2026 18:40 |
| 17 kwietnia 2026 21:01 |
Nowy PiS nie może być. Trzeba nowego szyldu i trzeba na to czasu.
|
Szczodrocha33 @KOSSOBOR 17 kwietnia 2026 20:01 |
| 17 kwietnia 2026 21:02 |
"Euroregiony - podpisane przez agenta dwu służb, polskiej i niemieckiej, uroczego profesora w muszce, Skubiszewskiego. Pana o preferencjach odwrotnych od normalnych."
To Skubi nie dość że agent, to jeszcze homo?
Pedał undercover.
|
Paris @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 20:51 |
| 17 kwietnia 2026 21:03 |
Tak myslalam,...
... ,,Fszyscy zatroskani i zainteresowani,, ZAPLULI BY SIE z ,,obOZenia,, !!!
Wiem, ze beda sie tak jeszcze BUJAC do przyszlego roku. Coz, daj nam Panie cierpliwosc i dobre zdrowie zeby te DEGRENGOLADE zniesc.
|
|
Magazynier @Kuldahrus 17 kwietnia 2026 18:41 |
| 17 kwietnia 2026 21:11 |
Do zasłonięcia negocjacji w sprawie miejsca w sejmie dla aktywu PiS i miejsca w mediach dla Republiki. Niestety Ziobro i Romanowski to nieuniknione koszty negocjacji.
|
|
MarekBielany @Magazynier 17 kwietnia 2026 21:11 |
| 17 kwietnia 2026 21:16 |
koszty ?
daj im zboże.
Nawet motyki w ręku nie miał.
isn't ?
|
BTWSelena @KOSSOBOR 17 kwietnia 2026 20:03 |
| 17 kwietnia 2026 21:33 |
Co dalej?...ano Tusku z pewnością nie spierdoli (sory),robię wyjątek w słownictwie. Tuskowi jest na rękę silny Morawiecki, który rozbija PiS od środka. Mam wrażenie ,że taka jest próba,a już fakt.Z kolei Morawieckiemu jest na rękę osłabienie prawicy, by mógł przejąć jej niedobitki-to były bankowiec,bez trudu dogada się z Europą i z kim trzeba.Nawet sprawia mi wrażenie,ze przełknie SAFE jak go pocisną siły....(?).
Już na początku rzadów PO-pisałam ,że wszelkie działania PO,będą szły w kierunku delegalizacji PiS za wszelka cenę,przy czyszczeniu i zamiataniu wszystkich peowskich afer.Pycha i zadufanie w swoje "patriotryczne" śpiewki,tak się kończą.
|
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 17 kwietnia 2026 20:58 |
| 17 kwietnia 2026 21:36 |
Mentalność wielu ludzi w Polsce [bardzo wielu] można zobrazować pewnym przykładem.
Przygodą jaka się przydarzyła Jackowi Kaczmarskiemu gdy dawał koncert w Australii.
Na jego widok jakaś zwapniała przedstawicielka australijskiej polonii rozłożyła ramiona i zawołała:
"panie Kocoń, ja pana uwielbiam!"
Jakoś tak to szło.
|
|
MarekBielany @BTWSelena 17 kwietnia 2026 21:33 |
| 17 kwietnia 2026 21:40 |
adres Kłobucka 5.
i wylądował w Radomiu ?
|
|
MarekBielany @MarekBielany 17 kwietnia 2026 21:40 |
| 17 kwietnia 2026 21:40 |
patologia ?
|
BTWSelena @MarekBielany 17 kwietnia 2026 21:40 |
| 17 kwietnia 2026 23:19 |
Patologia Marku . I żadna ze stron nie jest niewinna." Rozdziobią nas kruki, wrony…"-ktoś to napisał już ponad 100 lat temu i tytuł pasuje.
|
|
Kuldahrus @Magazynier 17 kwietnia 2026 21:11 |
| 18 kwietnia 2026 22:31 |
Wolałbym żeby tego miejsca w mediach nie było dla Republiki.
|
|
Kuldahrus @Magazynier 17 kwietnia 2026 21:01 |
| 18 kwietnia 2026 22:32 |
Tak właśnie mi się wydaje, że to co robi Morawiecki to tylko faza przejściowa.
|
|
MarekBielany @BTWSelena 17 kwietnia 2026 23:19 |
| 18 kwietnia 2026 22:39 |
Wina czy winna ?
spytam.
Wino w wodę ?
???
|
Paris @Kuldahrus 18 kwietnia 2026 22:32 |
| 19 kwietnia 2026 10:34 |
O tak, to jest tylko i wylacznie...
... faza ,,pSZejsciowa,, !!!
Jakby Pan posluchal wczorajszej rozmowy z Marusiem Jakubasem w ,,Punkcie widzenia,, w Trwam`ie to dopiero ,,oczy i LOszy,, zrobilby Pan ze zdziwienia. Zwyczajnie - to juz tylko jedna banda PASOZYTOW, OSZUSTOW i ZLODZIEJI,... a w tle tylko ,,zatroskanie... uCZymanie stada wyborcUF,, no, i ta ,,arytmetyka sejmowa,, do ktorej zdaloby sie, tak, jeszcze ze 3 ,,stowaZyszen,, typu BANKSTERA.
Takie to ,,zatroskanie krUlOje FsrUT PiS`owskiego wysokiego szczebla wadzOni,,.
|
|
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
| 19 kwietnia 2026 22:53 |
W roku 1974 otarłem się o ...
Jako piętnastolatek piszę tak: ma w otoczeniu zawsze dwie osoby.
P.S.
Przeżył powstanie i mój tata też. w tym 1974 roku opowiedział ... o ... ,a tata powtórzył o gps. Wujek Stach to wyśmiał.
ile to lat temu ?