-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Hiszpania a sprawa polska, czyli jak skuteczność propagandy zależy od jej nośników

 

Wczoraj przekroczona została, kilka razy w dodatku, w tę i z powrotem, granica propagandowej kompromitacji. Dokonali tego ludzie, na których opierają się istotne narracje propagandowe, którymi urabia się Polaków, by oddawali swoje głosy w wyborach na jedno lub drugie ugrupowanie.

Sprawa pierwsza: Misiek Kamiński, bo trudno mi doprawdy pisać o tym człowieku – Michał, zorganizował konferencję, której uczestnicy zastanawiali się czy CPK będzie budowany dla Polaków, czy przeciw Polakom. Hasłem promującym tę konferencję była formuła: skoro Rosjanie mogą łatwo zbombardować CPK, po co go w ogóle budować? Jakoś Misiek nie zadał sobie samemu pytania – skoro choruję na cukrzycę, co oznacza w perspektywie śmierć, po co się leczyć i wydawać pieniądze? Komentowanie tego idiotyzmu nie ma sensu, albowiem jest to przykład ostatecznej kompromitacji ludzi, którzy działając w strukturach państwa polskiego, robią wszystko, by państwo to zostało skompromitowane i przegrało wszystkie swoje szanse. Czy ludzie zajmujący się wykrywaniem i likwidowaniem zagrożeń dla Polski, nie wiedzieli jaką funkcję pełni Misiek Kamiński? Zapewne wiedzieli. Dlaczego więc nie podjęto żadnych kroków, które by tego człowieka jakoś zatrzymały? Przypuszczam, że powód został tu wyjaśniony już wczoraj. Wszelkie deklaracje dotyczące tak zwanych poglądów są w istocie wrogą Polsce propagandą. Politycy jednak wolą tolerować agentów niż cokolwiek zmienić.

Druga granica kompromitacji została przekroczona przez tygodnik braci Karnowskich, którzy najwyraźniej znajdują jakąś frajdę w ubliżaniu inteligencji Polaków. Opublikowali oni mianowicie artykuł, opatrzony licznymi fotografiami, zatytułowany Walizka Jacka Bartosiaka. Jest on od wczoraj powodem tak zwane beki i całego festiwalu szyderstw na twitterze, a także tu u nas, w Szkole nawigatorów. Oto link, bo trzeba to koniecznie zobaczyć, żaden bowiem opis nie odda tego, co tam się rzeczywiście znajduje. https://twitter.com/aj_kohut/status/1528697507857027073

Czemu służą te dwa wyskoki, bo chyba w takich kategoriach należy je omawiać? Zasłaniają one bezradność i brutalność jednocześnie. Bezradność i brutalność machiny propagandowej Niemiec i bezradność rodzimych propagandystów, próbujących przede wszystkim ocalić certyfikowane nośniki propagandy, takie jak Bartosiak. Po co? Tego właśnie nie wiemy, ale być może wiąże się to z tym, że w Izraelu puszczają ponoć filmy o babci Jacka Bartosiaka, która ratowała Żydów w czasie wojny. W dystrybucji propagandy najbardziej przeszkadza odbiorca, albowiem on – nawet jak jest całkiem ogłupiały – karmi się autentycznością emocji i faktów. W związku z tym powstają całe faktorie gdzie produkuje się emocje prawie autentyczne i fakty prawie dające się połączyć w spójną narrację.

Oto dziś z rana tygodnik Do rzeczy promować zaczął pisarza nazwiskiem Helak, sprzedającego słabe bardzo historie, z życia Polaków na Kresach. Jest w nich to wszystko co było już wcześniej u Odojewskiego, czyli demaskacja oszustw jakich wobec Polski dopuściła się Wielka Trójka i nostalgia za rzekami i lasami Wołynia. Miałem jedną książkę Helaka w ręku i powiem tyle, że nie jest to nawet rozbiegówka. Chodzi zaś o to, by jeszcze raz, tyle, że na grzebieniu tym razem, zagrać tę samą melodię.

Profesor Zybertowicz ogłosił wczoraj, że wszyscy prezydenci Polski po Jaruzelskim byli zarejestrowanymi współpracownikami SB. Wszyscy to wiedzieliśmy wcześniej. Dlaczego patrioci, prawica, PiS, jak zwał tak zwał, nie opracowało jakiegoś programu skutecznej propagandy opartej na wiarygodnych nośnikach, która mogłaby te postaci zmarginalizować? One w końcu zmarginalizowały się same, ale tylko dlatego, że ich zewnętrzne zasilanie osłabło. Zasługa rodzimych speców od PR jest w tym żadna. Oni bowiem muszą utrzymywać na powierzchni projekty tak fatalne i słabe jak Helak i Bartosiak. To jest ich główny cel. Mamy więc przed oczami jakieś zawody niepełnosprawnych intelektualnie w pluciu plasteliną do celu. Nikt w nic nie trafia, ale wszyscy klaszczą, bo liczy się przecież uczestnictwo. Tajni współpracownicy zaś, udający prezydentów, jak byli ekspertami medialnymi od spraw najwyższej wagi, tak są nimi nadal. Jak myślicie czy oni może wychowali jakichś następców? Czy w strukturach, które opuścili dominuje duch braterstwa i solidarności z narodem głosującym na PiS i popierającym politykę rządu? Czy może są tam ludzie, którzy mają nas w głębokiej pogardzie, bo uważają, że można nam – za pomocą kretów usadzonych w strukturach partii, w sejmie i w ministerstwach, w mediach – sprzedać każde badziewie, a my będziemy się tym podniecać i nakręcać wokół tego koniunktury, nie potrafiąc powściągnąć własnych emocji?

W jednej z dyskusji na twitterze pojawiła się wczoraj kwestia Hiszpanii i jej stałej, bardzo celowej i poważnej polityki. Ujęte to zostało w kontekście historycznym, ktoś tam wspomniał, że premier Sanchez zrobił zwrot w kierunku Polski, naśladując politykę Morawieckiego, ja zaś przypomniałem wszystkie fascynujące fakty dotyczące obecności hiszpańskich – kastylijskich i aragońskich agentów w Europie wschodniej i na bliskim wschodzie, a także w Azji Środkowej. Czy w Polsce są jacyś ludzie, którzy zainicjowaliby lub podtrzymali zainteresowanie Hiszpanów naszą częścią Europy i rozpoczęliby dialog na różnych płaszczyznach, który mógłby przerodzić się we współpracę polityczną. Szczerze wątpię, albowiem w Polsce triumfy święci idiotyczna teoria sojuszy egzotycznych wymyślona dawno temu przez Cata Mackiewicza, sprawnego bardzo autora, do którego Helak nie ma startu, ale fatalnego polityka, zapatrzonego w zasadzie nie wiadomo gdzie. Teoria sojuszy egzotycznych w czasach kiedy samolot odrzutowy może w pół godziny oblecieć kulę ziemską nie ma racji bytu, ale ludzie zajmujący się wieszczeniem politycznym w Polsce będą ją hołubić, albowiem ona gwarantuje im pozycję towarzyską.

Uważam, że obecnie kwestia relacji z Hiszpanią, zarówno w Polsce jak i na Ukrainie staje się kwestią istotną. Po czym to poznajemy? Po zaangażowaniu propagandy rosyjskiej na rynku hiszpańskim. Rosjanie nie rozumieją co to są sojusze egzotyczne, a widać to dokładnie było w czasie ostatnich głosowań w ONZ. Każdy sojusz nawet najbardziej egzotyczny jest dobry. Kraj, który jest przedmiotem zainteresowania musi być jednak odpowiednio potraktowany. W przypadku Hiszpanii Rosjanie stosują dość wyrafinowaną propagandę podawaną przez byłych dyplomatów tego kraju na wschodzie. Są to wszystkie ruskie kłamstwa, podrasowane tak, by trafiły do specyficznej, hiszpańskiej mentalności. Czy my mamy czym odpowiedzieć na tą akcję? Nie sądzę. Dla nas – choć pół Polski jeździ na wakacje do Hiszpanii – politycznie kraj ten jest niczym. To wielka szkoda, albowiem powinnyśmy o rynek hiszpański zawalczyć. No, ale kto ma to zrobić? Bartosiak ze swoją walizką? Helak ze swoimi emocjami? Czy może bracia Karnowscy? W czasie kiedy Rosja emituje na odległych rynkach takie oto treści, które w dwie godziny zyskują 100 tysięcy odsłon https://www.youtube.com/watch?v=fQKFa-HNjSc My już świętujemy zwycięstwo. Może się trochę zastanówmy, żebyśmy się nie obudzili z ręką w nocniku. Ukraina pewnie da nam te kontrakty na odbudowę, może się jednak okazać, że zarówno ona, jak i Polska stracą w świecie wszelkie uzasadnienie swojej współpracy. Ta zaś opierać się będzie tylko na dobrej woli Amerykanów i Brytyjczyków. Jak trwałe to będzie? Nie wiem, ale podejrzewam, że znów będzie zależało od ofert jakie złożą Niemcy i Rosjanie. Oni zaś, nauczeni doświadczeniem przegranej lub tylko nie wygranej wojny, będą już znacznie ostrożniejsi i znacznie bardziej skuteczni. Mogą więc zabrać nam wszystko, a zostawić to tylko co najbardziej kochamy – nostalgię za Wołyniem i świadomość, że znów zostaliśmy oszukani, ale to przecież taki polski los. Nie wiem, jak Wy, ale ja się do tego nie dopisuję. Wydałem komiks o Hiszpanii i książkę hiszpańskiego autora. Sam jeden wszystkiego nie zrobię, ale na pewno powrócę do tych tematów. W przygotowaniu jest przecież książka o Ryksie Śląskiej, cesarzowej Hiszpanii. Na dziś to tyle.



tagi: polska  propaganda  ukraina  rosja  hiszpania  agenci wpływu  bieda z nędzą 

gabriel-maciejewski
24 maja 2022 08:12
72     4547    28 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Sas @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 09:26

Nie ma sojuszy egzotycznych. Kolumbia uczestniczy w naradach koalicji antyrosyjskiej w sprawach dozbrajania Ukrainy. Dostarczy broń Ukrainie, a kolumbijscy saperzy przyjadą do Polski szkolić Ukraińców technik rozminowania.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Sas 24 maja 2022 09:26
24 maja 2022 09:27

To jest super informacja, która rozwala narrację ulicznych szatanków i głąbów przemawiających z mównicy sejmowej

zaloguj się by móc komentować

atelin @Sas 24 maja 2022 09:26
24 maja 2022 09:32

Na dodatek na prośbę Bidena.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 09:34

Zapomniałem dodać - spotkanie autorskie u karmelitów we Wrocławiu. Ołbińska 1, 27 maja, początek o 19.00, po mszy świętej

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 09:37

Ja nie jestem w stanie zrozumiec po co te dzieci specjalnej troski jak Bartosiak i Misiek sa lansowane? Ta sa glomby patentowane i jesli cokolwiek ma od nich zalezec, to lepiej sie od razu poddac, bo ich liderowanie sie skonczy dla wszystkich katastrofa.

Misiek jest chory, a chory czlowiek powinien sie leczyc, a nie emitowac chore komunikaty. Cukrzyca to jedno, a elektowstrzasy to on powinien raz w tygodniu profilaktycznie.

Wiadomo, ze CPK to nie beda egipskie piramidy, ktore sie ostoja 4500lat, ale budowac trzeba. Kazdy, kto ma inne zdanie to jest wrog i sabotazysta. Ale jak widac moze tez byc chory lub glupi jak but z lewej nogi. Spieprzyc sie tego tak latwo nie da, bo Niemce budujac Brandenburg Airport postawili poprzeczke naprawde bardzo wysoko. Trzeba ich trzymac od tej budowy daleko.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 09:46

Zawsze myśłałem, że poczucie żenady zanika u ludzi zaburzonych. A teraz wiem, że mogą to być też ludzie, którym ktoś dał gwarancję na wielkość. Oczywiście oba powody mogą zaistnieć jednocześnie, co widać na przykładzie walizki Bartosiaka.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 24 maja 2022 09:46
24 maja 2022 10:18

Tak, on nie odpuści i będzie to ciągnął dalej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 24 maja 2022 09:37
24 maja 2022 10:19

To deprawatorzy, którzy korzystają z tego, że nasi mają słabą ofertę, a publiczność myśli tylko o tym, by podniecać się w grupie jakimś pohukiwaniem

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 11:08

Bartosiak jako nośnik propagandy i walizki... Najwyraźniej bardzo uwierzył w swoją misję, takoż uwierzyli /???/ w tę misję bracia Karnowscy. Możemy tu szydzić i śmiać się, jednak Bartosiak robi konkietę pośród narodu... 

Dobre jest to, że młodzi komentatorzy polityki międzynarodowej nie zgadzają się z tezami Bartosiaka. Oni proponują Bartosiakowi debatę, ale Bartosiak odmawia, lub nie udziela w ogóle odpowiedzi na zaproszenia. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 12:01

U nas Misiek straszy Rosjanami a w Davos Henry ostrzega:

"Były sekretarz stanu USA wezwał Zachód do zaprzestania prób zadania miażdżącej klęski siłom rosyjskim w Ukrainie. Henry Kissinger ostrzegł, że w dłuższej perspektywie miałoby to katastrofalne skutki dla stabilności Europy. Zasugerował też, że Ukraina powinna być gotowa na oddanie części terytorium na rzecz Rosji i do powrotu do granic sprzed wybuchu obecnego konfliktu — podaje "The Telegraph".

Były sekretarz stanu USA i architekt zimnowojennego zbliżenia między USA a Chinami powiedział zgromadzonym w Davos, że byłoby fatalne dla Zachodu, gdyby dał się ponieść nastrojowi chwili i zapomniał o właściwym miejscu Rosji w europejskim układzie sił.

Kissinger powiedział, że nie można pozwolić, by wojna przeciągała się dłużej. Sugerował też, że Zachód powinien wpłynąć na Ukrainę i zachęcić ją do zaakceptowania negocjacji na warunkach, które są bardzo dalekie od jej obecnych celów wojennych.

— Negocjacje muszą się rozpocząć w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, zanim doprowadzą do wstrząsów i napięć, których nie da się łatwo przezwyciężyć. Kontynuowanie wojny po przekroczeniu tego punktu nie będzie dotyczyło wolności Ukrainy, lecz nowej wojny przeciwko samej Rosji — powiedział. Zdaniem Kissingera Rosja i Ukraina powinny wrócić do granic sprzed wybuchu obecnego konfliktu.

Zagraniczne media komentują, że Kissinger wezwał tym samym Ukrainę do ustępstw terytorialnych na rzecz Rosji."

zrodlo: Onet

Telegraph

zaloguj się by móc komentować

valser @zkr 24 maja 2022 12:01
24 maja 2022 12:07

Specjalistow od dysponowania nie swoim terytorium i nie swoim mieniem powinno sie natychmiast skracac o glowe, najlepiej publicznie dla wywolania efektu.

Niech Henry odda kacapom Alaske, ktora jego przodkowie podstepem wyludzili od cara.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 12:09

Ja odnośnie polityki hiszpańskiej od kilku lat zauważyłem z niezwykłym rozmachem i niezwykle skutecznie prowadzoną promocję języka hiszpańskiego. 3/4 dzisiejszego popularnego popu to piosenki hiszpańskojęzyczne. Popularne seriale takie jak Casa del papel, filmy - to jest wzorzec Sevres prowadzenia polityki w sferze propagandy. Co lepsze oni do tego rydwanu zdołali zaprząc kraje latynoskie, które nie w każdym przypadku pałają do nich miłością.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 24 maja 2022 12:07
24 maja 2022 12:11

I Utah, Nevadę, Teksas, Kalifornię i Nowy Meksyk - Meksykowi.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @zkr 24 maja 2022 12:01
24 maja 2022 12:12

Aż zajrzałam do Wiki. Henry ma 98 lat. Pytanie, czy pamięta jak się nazywa???

zaloguj się by móc komentować

valser @aszymanik 24 maja 2022 12:11
24 maja 2022 12:15

Kissinger to niemiecki zyd w amerykanskiej sluzbie. Jak widac, jego serduszko bije w takt "Horst Wessel Lied". On zdaje sobie sprawe, ze jak kacapia padnie i sie rozczlonkuje, to Niemcy sie nie ostoja w jednym kawalku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 24 maja 2022 11:08
24 maja 2022 12:15

On wie, że dialog jest pułapką i go zniszczy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 24 maja 2022 12:01
24 maja 2022 12:16

To jest katastrofa ten facet, powinien się zawinąć razem ze swoim kolegą Andriejem Gromyko. Mam nadzieję, że nikt go nie posłucha. Bo jeśli tak, w bliskiej perspektywie będzie po nas

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 24 maja 2022 12:09
24 maja 2022 12:17

Tak, mój syn biegle włada hiszpańskim, a córka zaraz się go nauczy...to zaraźliwe

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 24 maja 2022 12:15
24 maja 2022 12:21

One i tak z zasady po 45 są rozczłonkowane. Chodzi o to żeby odbudowa pruskiej dominacji, której symbolicznym początkiem było przeniesienie stolicy do Berlina się nie udała.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 12:17
24 maja 2022 12:23

To dobrze, ja sam córkę swoją namówiłem żeby się go uczyła, bo sam już umiem:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 12:16
24 maja 2022 12:42

> Mam nadzieję, że nikt go nie posłucha.

Pytanie tylko, czy jest to jego osobista opinia czy moze ktos poslal przez niego te ostrzezenie?
Jezeli tak, to jak silny jest ten "ktos"?
Ja mam nadzieje, ze to moze jego kumpel ze zdjecia, nikt powazniejszy:

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 09:27
24 maja 2022 12:42

Ja,  przed  chwila...

...  posluchalam  tej  KRETYNKI-PLAGIATORKI  von  der  Layen,  ze  zdychajacej  Lunji,  pSZemawiajacej  do  zgromadzonych  tam  CYMBALOW  i  SLUPOW...

...  tam  dopiero  jest  WYLATOWO  !!! 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 13:00

Lis "odchodzi" z Axel Springera i Newsweeka. Może Bartosiak spakował już walizkę i czeka na telefon?

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 24 maja 2022 09:37
24 maja 2022 13:07

Oooo,  pardon,  Valserku,...

...  jesli  CPK  nie  bedzie  ,,egipskimi  piramidami,,  co  sie  ostoja  4500  lat  to  tym  bardziej  mozna  sobie  go  odpuscic...  albo  zamienic  te  nieszczesna  lokalizacje  na  inna.  To  jest  bardzo  ROLNICZY  teren  z  wysoka  klasa  urodzajnosci  ziemi  -  a  przynajmniej,  jeszcze  niedawno  taki  byl  -  i  dobrze  by  bylo  to  zachowac,...  a  do  tego  o  intensywnej  cywilnej  zabudowie  mieszkaniowej  !!!

We  Francji  proby  budowy  podobnego  MOLOCHA  LOTNICZEGO,  w  odleglosci  okolo  40  km  od  Nantes,  na  wielkim  terenie  rolniczym  sa  podejmowane  -  co  najmniej  -  od   20  ponad  lat  i  do  tej  pory  NIE  MA  ZGODY  na  to  ,,lotnisko,,...  i  nie  bedzie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 24 maja 2022 12:01
24 maja 2022 13:17

Podobnie  wyje...

...  ten  stary  zbok  ,,bunga bunga,,  Silvio  ze  slonecznej  Italii...  jak  nic  obydwa  zdegenerowane  TRUPY  sie  umowili  !!!   I  mysla,  ze  jak  powtorza  te  ich  PIERDY  sFiatowe  merdia  -  to  sFiatowa  opinia  padnie  na  kolana...

...  to  sa  dopiero  DEBILE  !!!

zaloguj się by móc komentować

zkr @Paris 24 maja 2022 13:07
24 maja 2022 13:20

CPK bedzie bardzo waznym lotniskiem dla wojska, to o to chodzi miedzy innymi w tym projekcie.

> nieszczesna  lokalizacje  na  inna

lokalizacja jest bardzo dobra - przy skrzyzowaniu autostrad NS i WE
tam bedzie tez ogromny wezel kolejowy

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 24 maja 2022 12:12
24 maja 2022 13:21

Moze  SOROS`a  tez  ,,poprosili,,  o  jego  ,,opinie,,...

...  1%  s*a  ze  strachu  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 24 maja 2022 12:12
24 maja 2022 13:46

Na drugi rok ,dokładnie 27 maja 2023 kończy setkę.To wyjatkowo twardy ,sorry żydowski łeb. Administracja USA nabita jest jak rodzynkami takimi "talentami".

Rzecznik chińskiego MSZ stwierdził pod koniec kwietnia, że "z zewnątrz może się to wydawać konfliktem między Rosją a Ukrainą, jednak faktycznymi stronami konfliktu są Rosja i Stany Zjednoczone, które są reprezentowane przez NATO " Chyba dlatego umysł Henrego zaciął się na tej mantrze ,że Rosja z Chinami  się dokumentnie zbrata.Zwłaszcza nad ostatnimi rozważaniami Ławrowa , że" jego kraj rozważy propozycję przywrócenia więzi z Zachodem i "czy w ogóle jest to potrzebne", jednocześnie skupiając się na rozwijaniu relacji z Chinami"....

No cóż to taki przeglądzik info co chce ugodowo przewidzieć Henry...A niech Ukraina czym prędzej się podda,bo świat może zapłakać krwawymi łzami. Faktem jest ,ze przed 2014 Henry przestrzegał ,że " Rosja musi przyjąć do wiadomości, że próba uczynienia z Ukrainy państwa satelickiego, a co za tym idzie, ponowne przesunięcie granic Rosji, może ją skazać na powtórkę z historii samonapędzających się cykli wzajemnych nacisków z udziałem Europy i Stanów Zjednoczonych. Zachód musi zrozumieć, że dla Rosji Ukraina nigdy nie będzie po prostu obcym krajem." ( Przeciąganie Ukrainy,gdzie leży sedno sprawy?)

https://www.tygodnikprzeglad.pl/przeciaganie-ukrainy/

 

 

zaloguj się by móc komentować

ajs @valser 24 maja 2022 12:15
24 maja 2022 14:04

Oglądałem (na youtube), ostatnią rozmowę - wywiad ukraińskiego dziennikarza i blogera Roman Tsymbalyuk z rosyjskim pisarzem (obecnie też analityk https://en.wikipedia.org/wiki/Andrey_Piontkovsky).

Piontkowski musiał wyjechać z Rosji - aktualnie przebywa w USA. On w tym wywiadzie powiedział otwartym tekstem, że Kissinger od wielu lat jest agentem wpływu Rosji / Kremla. Mówi, że takich agentów Kremla jest w USA pełno - od wiodących tytułów prasowych, po czołowe uniwersytety. Według Piotkowskiego, obecnie "pod dywanem" w administracji amerykańskiej trwa ostra walka pomiędzy pro-ruskimi a anty-ruskimi. Wynik tej walki zadecyduje o wyniku wojny w Ukrainie.  

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 14:18

Im głośniejsze ujadanie - tym ważniejszy projekt. CPK to ważna rzecz, ponieważ prócz znaczenia strategicznego może przynieść ze sobą wysokonakładowe zyski w morale narodu. Jeśli jednak ujadanie będzie wystarczająco mocne - dojdziemy do jedynego słusznego wniosku, że CPK to ewidentna żenada, a przynajmniej kompromitacja całego rządu i wszystkich pozostałych Polaków.

Zastanawiam się, jak to jest, że brane są pod uwagę tak duże inwestycje przy jednoczesnym pomijaniu (bo tak to chyba trzeba nazwać) kwestii propagandy. Czyżby Prezes powiedział Amerykanom - damy radę! i ci uwierzyli? Może i tak. W takiej sytuacji powinien pamiętać, że nerwy nam napina jak postronki. A jeśli jest tak, jak pisał Gospodarz, tzn. stopień umocowania w naszych strukturach "obcych ludzi" jest tak silny, że nie da się go unieważnić za jednym zamachem, ani nawet za dwoma - to faktycznie pozostaje  (przynajmniej mnie) jedynie się modlić.

Nie wiem też, czy w przypadku projektu M. Kamińskiego można mówić o kompromitacji? Sądzę, że zostanie to potraktowane (przez obywateli) dostatecznie poważnie, by potwierdzić słuszność wydanych pieniędzy na tę inwestycję (czyli zasiew kolejnego, tysięcznego już chyba ziarna wątpliwości dotyczącego jakiegokolwiek działania).

Kłamstwo (czy też po prostu złe działanie) ma, jak wiadomo krótkie nogi a także płaskie czoło. Jesteśmy (obywatele) testowani, jak bardzo głupi przekaz jesteśmy w stanie znieść. Póki co, testującym idzie nieźle. Wybory co prawda przegrali (kategoria: cud), ale odnajdują się coraz lepiej na innych poziomach dna. Dno ma bowiem, o czym przekonujemy się niemal każdego dnia, wiele różnych poziomów. Być może siedem?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ajs 24 maja 2022 14:04
24 maja 2022 14:27

Całe szczęście, że Londyn jest w całości antyruski i antyniemiecki

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 24 maja 2022 14:18
24 maja 2022 14:28

Też się obawiam, że wielu to zaprszenie do "dyskusji" potraktuje serio

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 24 maja 2022 13:00
24 maja 2022 14:29

Na razie ponoć jakiś Ćwiklak ma być po naczelnego

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @zkr 24 maja 2022 12:42
24 maja 2022 14:29

To nie jest ostrzeżenie, ale ujadanie

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Czarny 24 maja 2022 14:18
24 maja 2022 14:40

Mój kolega mawiał, że zdrowo jest czasem upaść na dno i później wypłynąć, niestety, jak mawiał niektórzy zaczynają grzebać w mule, docierają do skały macierzystej i z mozołem ją przwiercają idąc przez wszystkie warstwy - od czwatorzędu do prekambru. Jak już się przez to przegrzebią to na końcu jest chaos, grecka mitologia i walka tytanów.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 14:29
24 maja 2022 14:49

> To nie jest ostrzeżenie, ale ujadanie

Mam nadzieje

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @Sas 24 maja 2022 09:26
24 maja 2022 15:19

"Nie ma sojuszy egzotycznych."

Są.

Podeprę się tu Stanisławem Michalkiewiczem, Który niedawno podał jako przykład sojuszu egzotycznego "związek" Polski ze Stanami Zjednoczonymi.

Pan Stanisław twierdzi, i ja się z nim tu zgadzam, że sojusz egzotyczny ma to do siebie że w razie gdy znika to jedna ze stron wcale nie odczuwa najmniejszej różnicy że ten sojusz w ogóle kiedyś istniał. Natomiast druga strona, w razie rozpuszczenia tego sojuszu znajduje się w czarnej d....

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 14:27
24 maja 2022 15:20

"Całe szczęście, że Londyn jest w całości antyruski i antyniemiecki"

Miejmy nadzieję że taki pozostanie przez bardzo długi czas.

Dla naszego dobra.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 24 maja 2022 15:19
24 maja 2022 15:27

> Podeprę się tu Stanisławem Michalkiewiczem

Tylko pojawia sie pytanie - czy pan Stanislaw martwi sie mozliwoscia zerwania tego sojuszu czy moze faktem jego istnienia??

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 24 maja 2022 15:20
24 maja 2022 15:31

Spokojnie, to i tak jest jedna wielka rodzina. W Davos nie zabraklo prezydenta Ukrainy. To ważna persona tam jest. I to nie od tego roku przeciez. A dla mnie wiadomością dnia jest małpia ospa. Długo nie trwało. Ukraina ale wraca "stary covid" i cały cyrk z tym związany. Tak to zdaje się wygląda. WHO szybko nad tym pracuje właśnie.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @zkr 24 maja 2022 15:27
24 maja 2022 15:34

"Tylko pojawia sie pytanie - czy pan Stanislaw martwi sie mozliwoscia zerwania tego sojuszu czy moze faktem jego istnienia??"

Nie wiem.

Ale moim zdaniem jego definicja jest trafna.

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @zkr 24 maja 2022 12:42
24 maja 2022 15:34

Powinien otrzymać w prezencie ten nowy ukraiński znaczek - Idi na... 

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 12:15
24 maja 2022 15:36

Od razu Nasuwa mi się sytuacja z Cristiady. 

zaloguj się by móc komentować

Barb @ewa-rembikowska 24 maja 2022 12:12
24 maja 2022 16:51

Sam fakt ze po mimo takiego wieku, jest jeszcze zapraszany na takie zloty czarnoksieznikow jak Davos, swiadczy ze jest super mocno umocowany w ktorejs z frakcji amerykanskiego deep state. Jego propozycja dla Rosji kosztem Ukrainy moze tez swiadczyc ze frakcja, ktora reprezentuje po prostu nie zarobi na odbudowie UKR  bo inni pokrzyzowali im szyki.  Poza tym Zelenski i jego otoczenie musieli im mocno pokrzyzowac plany jakie mieli wzgledem UKR i Rosji. Tak to czasami wychodzi a (wlasciwie nie wychodzi) jak elity planuja sobie cos na mapach w gabinetach, a ludzie na placu maja to gdzies.  

zaloguj się by móc komentować

Barb @aszymanik 24 maja 2022 12:09
24 maja 2022 17:32

Ponizej wg mnie ciekawa audycja na temat najnowszej historii Hiszpanii. Trzy rzeczy zwracaja uwage

1) korupcja we wladzach lacznie z krolem Juanem Carlosem seniorem

2) jak sobie Hiszpanie poradzili z tym problemem ( w odroznieniu od nas safanduowatych Polakow) konfiskaty, wyroki, wiezienia. 

3) calkiem scisle kontakty gospodarczo/finansowe ze swiatem arabskim  pomimo wiadomej historii.

Naprawde przyjemnie sie slucha tego reportazu.

https://youtu.be/bbFjKjumO6s

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @zkr 24 maja 2022 12:01
24 maja 2022 17:39

Połowa diaspory po stronie wyznawców szamanizmu. Mam nadzieję, że mniejsza połowa.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 24 maja 2022 13:46
24 maja 2022 18:05

Graja  skur**syny...

...  na  roznych  fortepianach  i  w  roznym  czasie...  i  ewidentnie  sie  w  tym  gubia,  zlodzieje  i  krwiopijcy  !!!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @zkr 24 maja 2022 12:01
24 maja 2022 18:08

Kissinger to przed wszystkim ostrzega. Przed Chinami także. Staruszkowi trzeba pozwolić się wypowiedzieć, eh!

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1219299%2Cusa-henry-kissinger-przestrzega-przed-konfrontacja-z-chinami.html

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 24 maja 2022 13:20
24 maja 2022 18:21

Mnie  sie...

...  ten  ,,projekt,,  nie  podobal  od  samego  poczatku,...  a  im  wiecej  czytam  i  slysze  o  nim  to  tym  bardziej  sie  utwierdzam,  ze  jest  to  ,,projekt  poroniony,,  zwlaszcza  w  dzisiejszej  burdelowo-politycznej  sytuacji,  a  co  gorsza  w  okrutnej,  wojennej  rzeczywistosci...

...  poczekajmy  az  sie  ta  KARYGODNA  WOJNA  skonczy,  bo  narazie  to  ci  ,,wielcy  politycy  i  rzady,,  to  BANKRUCI  i  PUSTAKI  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 14:27
24 maja 2022 18:23

Oooo  tak...

...  szczegolnie  ten  pajac  Nigel  Farage  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 24 maja 2022 14:29
24 maja 2022 18:26

Juz  jest...

...  siostra  wlasnie  zakomunikowala,  ze  NIGDZIE  w  naszej  okolicy  NIE  MA  WEGLA  !!!

Zero  i  nul,

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Szczodrocha33 24 maja 2022 15:19
24 maja 2022 18:47

Wprawił mnie pan w stupor! Pan naprawdę myśli, że los wojny na Ukrainie jest dla USA bez znaczenia, bo tak czy siak będą wygranymi? To po co, to Lend-lease ver. 2,0?

Czy to, że Polska jest hubem wszelakiej pomocy jaka idzie na Ukrainę jest dla USA bez znaczenia, bo w przeciwnym razie będą ja z kosmosu spuszczać? Albo, że dla milionów Ukraińców Polska jest schronieniem i drugim domem, to nie ma wpływu na strategię wojny i pozycję USA w świecie? Naprawdę ?!!? Coś takiego!

Pewnie z obeschniętej choinki się urwałem, eh!

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @mniszysko 24 maja 2022 18:47
24 maja 2022 19:07

Wszystko ma znaczenie, a elity muszą planować na bieżąco. I te plany podlegają całkowitym zmianom. Teraz pojawiła się, np informacja, że Orban ogłosił stan zagrożenia ze względu na wojnę na Ukrainie i szaleńczemu wzrostowi cen. Oczywiście ani słowa o Rosji. Dalej gledzi, że musi dbać o bezpieczeństwo Węgier. Ten dureń sam się zakiwa, bo ja się zastanawiam, co się tam dzieje? Miało być dobrze, ale chyba zadrżała ziemia 

zaloguj się by móc komentować

Nova @Matka-Scypiona 24 maja 2022 19:07
24 maja 2022 19:09

Jak tak dalej wojna będzie zmierzała do klęski Rosji i jej dalszej kompromitacji jako siły militarnej to Orban-spryciarz w swoim mniemaniu-zechce pewnie odwrócić front i ugrać coś od aliantów. Wtedy Putin mu się "odwdzięczy" i będziemy mieli kupę radości.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Nova 24 maja 2022 19:09
24 maja 2022 19:27

Szczerze mówiąc czekam na chwilę, kiedy Orban udławi się swoim kadzeniem 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 24 maja 2022 19:07
24 maja 2022 19:45

Tez  tak  uwazam,  ze...

...  musimy  skupic  sie  na  ,,planowaniu  biezacym,,  tym  bardziej,  ze  SATANISCI  staraja  sie  ZAMIESZAC  w  KOTLE  maxymalnie.  Nie  wiem  czym  sie  kierowal  ten  dety  konus  Orban,  ale  wiem,  ze  nie  jest  to  jego  samodzielna  decyzja...

...  w  kazdym  badz  razie  we  francuskim  telewizorze  -  juz  od  dobrych  kilku  dni  -  gledza  tylko  o  ,,kryzysie  zywnosciowym,,  spowodowanym  -  bien  sur  -  wojna  na  Ukrainie  !!!

Gledza  non-stop,  ze  Europie  grozi  REKORDOWA,   wielomilionowa  i  ,,glodujaca,,  rzesza  uciekinierow  z  calej  Afryki  i  nie  tylko...  i  to  by  sie  moglo  zgodzic  z  wczesniej  wywolanym  -  ,,z  pomoca,,  TERRORYSTOW  WAGNERA  ,,proszonych  o  interwencje,,  przez  samego  ,,zatroskanego,,  slupa  rotszyldowego  Macron`a   SIWEGO  DYMU  na  calym  Sahelu  w  Afryce  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 19:51

No,  ale  NIEBIOSA  maja  inne  plany...

...  wlasnie  -  u  mnie  -  juz  od  godziny  niebo  bardzo  zaciagnelo  sie  ,,na  szaro,,  i  pada  sobie  intensywny,  zyciodajny  deszczyk...  ma  tak  byc  i  jutro,  wiec  moze  Pan  Bog  zlituje  sie  nad  nami  i  pozwoli  nam  na  urodzaj  w  plonach.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Paris 24 maja 2022 19:51
24 maja 2022 19:52

Pardon...

...  mialo  byc  do  Matki  Scypiona,

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Paris 24 maja 2022 19:51
24 maja 2022 20:22

Niech popada. Już gadają o głodzie na Bliskim Wschodzie i Płn Afryce. Czytając komentarze durniow z tamtych rejonów, którzy kochają kacapie i życzą jej zwycięstwa, niech mają to, za czym tęsknią! 

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 20:50

U nas działa taki byt, dość świeżej daty: Katedra Historii i Kultury Krajów Języka Hiszpańskiego

https://www.kul.pl/katedra-historii-i-kultury-krajow-jezyka-hiszpanskiego,art_1257.html

Katedra współpracuje i utrzymuje stałe kontakty z następującymi instytucjami:

  • Instytut Hiszpańsko-Polski w Lublinie
  • Ośrodek Badań nad Tradycją Antyczną UW
  • Towarzystwo Hiszpańsko-Polskie KUL
  • Universidad de la Rioja

Z Katedrą współpracują stale pracownicy Instytutu Historii KUL:

  • Dr Janusz Bień (Instytut Filologii Romańskiej, specjalizacja hiszpańska)
  • Dr Jacek Gołębiowski (Instytut Historii)
  • Dr Bogumił Szady (Instytut Historii)

Kierownik: Prof. dr hab Cezary Taracha

https://pl.wikipedia.org/wiki/Cezary_Taracha

  1. Wybrane publikacje:
    • El marqués de la Ensenada y los servicios secretos españoles en la época de Fernando VI, „Brocar. Cuadernos de Investigación Histórica”, t. 25: 2001, s. 109-122;
    • Hiszpańskie służby wywiadowcze za panowania Ferdynanda VI, [w:] We wspólnej Europie. Polska-Hiszpania, XVI-XX wiek. Referaty wygłoszone podczas sympozjów historyków polskich i hiszpańskich w Lublinie i Logroño, red. C. Taracha, Lublin, Redakcja Wydawnictw KUL, 2001, s. 109-132;
    • W służbie lokalnego Kościoła. Proboszczowie parafii Dąbrowica 1950-2000, Lublin, Werset, 2004;
    • Szpiedzy i dyplomaci. Wywiad hiszpański w XVIII wieku, Lublin, Werset, 2005;
    • Cartas desde Varsovia. Correspondencia privada del conde Pedro de Aranda con Ricardo Wall, 1760-1762, eds. C. González Caizán, C. Taracha, D. Téllez Alarcia, Lublin, Werset, 2005

Próbka prac: https://rcin.org.pl/Content/5005/WA303_4037_KH103-r1996-R103-nr2_Kwartalnik-Historyczny_04_Taracha.pdf

W tej samej Katedrze jest jeszcze Dr Pablo de la Fuente de Pablo

Za tę książkę [link] KUL otrzymał nagrodę od hiszpańskiej Marynarki Wojennej: https://www.kul.pl/nagroda-marynarki-wojennej-hiszpanii-za-ksiazke-historyka-z-kul,art_92832.html

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 24 maja 2022 20:22
24 maja 2022 21:12

Oby...

...  bo  ,,kryzys  zywieniowy,,  w  tamtych  rejonach  rozdmuchiwany  jest  przez  francuski  telewizor  do  granic  niemozebnych  !!!

zaloguj się by móc komentować

Jozef-Bak @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 21:53

Byłbym pewniejszy o postawę USA wobec wojny na Ukrainie, gdyby nie rządzili Demokraci. Niemcy sobie co prawda nagrabili u Amerykanów i mam nadzieję, że zostaną złapani za .... (no mniejsza o to, za co). Nie do końca są chyba jednak Amerykanie przekonani, że powinni postawić na Polskę i Ukrainę. Z drugiej strony, gdyby przyjęli ofertę Niemiec (+Francji) i pozwolili okroić Ukrainę, to jednak jest to prestiżowa porażka, która niemal natychmiast wraca Niemców na stare polityczne tory wypychania USA poza Europę i powrót do relacji z Rosją na zasadzie "business as usual". Dla nas w takiej sytuacji duże kłopoty z nimi i kacapami. Myślę, że politycy ZP wiedzą o co idzie gra; wizyta Dudy na Ukrainie, jego wystąpienia na to wskazują. Zależymy od tego co się dzieje na Ukrainie w stopniu naprawdę dużym. Niestety, 5 kolumna w Polsce jest cholernie duża i z dużą siłą rażenia.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @mniszysko 24 maja 2022 18:08
24 maja 2022 22:11

Japonia poinformowała o wspólnym przelocie rosyjskich i chińskich bombowców strategicznych wzdłóż jej wód terytorialnych.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
24 maja 2022 22:48

Wyrwane:

Zasłaniają one bezradność i brutalność jednocześnie. Bezradność i brutalność machiny propagandowej Niemiec i bezradność rodzimych propagandystów, próbujących przede wszystkim ocalić certyfikowane nośniki propagandy, takie jak Bartosiak. Po co?

 

Nie miałem pojęcia do przeczytania Wstępu i Zakończenia (wydane w 2021 roku), że istnieje coś takiego.

!

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @DYNAQ 24 maja 2022 22:11
24 maja 2022 23:00

Godzillę (Dogzillę) obudzą.

 

zaloguj się by móc komentować

m8 @Alberyk 24 maja 2022 15:36
25 maja 2022 00:33

Trafnie. A mi sytuacja w Azji Mniejszej po I. wojnie swiatowej, gzdie po turcji mialo prawie nie byc sladu. A trzy lata pozniej....

zaloguj się by móc komentować

Christianus @Szczodrocha33 24 maja 2022 15:19
25 maja 2022 01:56

..ten przykład (jak i definicja) jest przez W/W podawany  często, i to od kiedy pamiętam jego wypowiedzi (czytaj: od wielu lat).

Nawiasem, w oryginale mowa jest o niepodległości stron biorących udział w sojuszu (i sytuacji po utracie takowej przez jedną ze stron).

W mojej ocenie - wbrew pozorom wszelakim, definicja wcale nie jest taka dobra jakby się mogło wydawać. W pewnym uproszczeniu sugeruje bowiem, że mogą istnieć sojusze niepotrzebne (dla jednej ze stron). Po cóż zaś taki sojusz byłby zawierany, gdyby był niepotrzebny?

Idąc dalej, podawany przykład nie jest do końca uczciwy. Obecny układ sił w Europie, co wielokrotnie potwierdzały tutejsze dociekania - z grubsza sprowadza się do połączenia sił Niemiec i Moskwy oraz docelowo wypchnięcia US. Utrata zaś tych wpływów oznacza dla Amerykanów w dłuższej perspektywie redukcję ze stanowiska globalnego hegemona (co zresztą ten sam autor potwierdza w swoich wypowiedziach - trochę się nie spina, co nie?).  Wydaje mi się, że jest to pewien rodzaj śmierci politycznej (czy zakończy się utratą niepodległości USA ciężko orzec, gdyż zbyt wiele czynników tutaj może mieć wpływ; a nawet jeśli miałby, to w bardzo długiej perspektywie).

Czy aby na pewno zatem ten sojusz  jest którejś ze stron niepotrzebny, tudzież możliwy do zignorowania? Cytując klasyka: Nie wydaje mi się ;)

Dużo właściwsze jest patrzenie na sytuację pod kątem nietrwałości sojuszy z powodu zmieniającej się sytuacji. Ta jednak jest plastyczna, i nasza w tym głowa aby nadać jej korzystny dla Nas kierunek.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Matka-Scypiona 24 maja 2022 20:22
25 maja 2022 08:33

A w USA brakuje sztucznego mleka dla niemowląt. Tak ponoć twierdzi Cejrowski w Radio Wnet. Ponoć, bo szkoda mi czasu, żeby to odsłuchać.

https://www.youtube.com/watch?v=Ni6Fl0r872k&list=PLyQVWjHjTJigMpdCSLd3CDFsAbKaRLPmZ

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @maria-ciszewska 25 maja 2022 08:33
25 maja 2022 10:04

W social media to się przewija to tu,to tam 

https://9gag.com/gag/aVxdV4M

zaloguj się by móc komentować

m8 @maria-ciszewska 25 maja 2022 08:33
25 maja 2022 14:20

Nasz ulubieniec Rand Paul ma juz sposob by temu zaradzic - cala ustawe ponoc na ten temat wysmarowal.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować