Historia zatoczyła koło
Dawno, dawno temu, kiedy powstawała platforma blogerska salon24, jej właściciele doprosili do udziału w tym przedsięwzięciu ludzi takich jak Kazimiera Szczuka. Pomysł był taki, żeby w salonie24 reprezentowane było możliwie szerokie spektrum poglądów. Okazało się jednak, że blogerzy nie mają żadnego szacunku dla pani Szczuki i wygłaszanych przez nią opinii, w związku z czym osoba ta się obraziła i opuściła salon. Mam nadzieję, że dobrze to zapamiętałem i zinterpretowałem. Od wyrzucenia z salonu lewicowych, domagających się specjalnej atencji i przywilejów publicystów, zaczęła się nasza wielka przygoda. Trwała ona aż do momentu kiedy PiS wygrał wybory, a dziennikarze z tą partią związani uznali, że sukces ten partia zawdzięcza przede wszystkim im. To było i jest nadal kłamstwo. Ma ono jednak swoich zwolenników i wyznawców. Ludzie ci, doprowadzili do czegoś, czego się absolutnie nie można było spodziewać. Mianowicie swoją kunktatorską, kokieteryjną, wręcz idiotyczną postawą, doprowadzili do tego, że Kazimiera Szczuka od jakiegoś czasu znów jest czynna w publicystyce. Pisaliśmy o takich zachowaniach wielokrotnie, chodzi o to, że dziennikarze związani z tak zwaną prawicą, nie mogą ścierpieć, że ktoś proponuje publiczności jakieś słabo przez nich rozumiane czy nawet rozpoznawane formaty. Oni muszą mieć do dyspozycji przestrzeń, gdzie wszystko jest opisane jak w przedszkolu, dlatego z taką łatwością poświęcili przestrzeń blogosfery politycznej i doprowadzili do reaktywacji tego całego szajsu, który w mojej ocenie reprezentuje pani Szczuka. Każdy kto widział jej ostatni wywiad z ministrem Jabłońskim w RMF FM, zorientuje się o co chodzi. O to choćby, że Szczuka, bo trudno w tym momencie użyć wobec niej wyrazu „pani” cały czas tytułowała ministra wiceministrem. To jest rzadki przykład chamstwa w przestrzeni publicznej, zaaranżowany celowo, po to, by cała lewicowa tłuszcza miała pożywkę intelektualną i wzór do naśladowania. Wróciliśmy do czasów, o których należałoby zapomnieć i to jest naprawdę smutne. Tym smutniejsze, że tak zwani „nasi” dziennikarze, otwierają kolejny portal informacyjny, gdzie zamierzają publikować swoje poważne, sążniste i głębokie analizy. Nie rozumiejąc przy tym ni w ząb, że publiczność ma to w nosie, albowiem powaga, w którą usiłują się drapować wszystkich tylko śmieszy. Jest poza tym dla nich poważnym ograniczeniem i zdradza ich wszystkie deficyty. Szczuka nie chce być poważna, chce być agresywna i wie, że może sobie pozwolić na wszystko. I tak też czyni. Nikt jej nie zatrzyma, nikt jej nie zwróci uwagi, albowiem każdy dziennikarz boi się, że ona – jak już dawniej bywało – rzuci się na niego z pięściami. I także nic jej za to nie spotka, nawet cień ostracyzmu. Publiczność zaś, dla której Szczuka występuje, będzie wyła z zachwytu, że tak dokopała pisiorom. W tym czasie pisowscy dziennikarze, ze wszystkich sił będą się starali udawać gwiazdy zachodniej publicystyki, są bowiem środowiskiem zamkniętym, lekceważącym całkowicie swoich odbiorców i aranżującym różne przedstawienia tylko dla siebie nawzajem. To znakomicie widać na twitterze, który stał się kółkiem wzajemnej adoracji prawicowych publicystów, szukających odbicia swoich cnót i zalet w postawach istot takich jak Szczuka.
Efektem tych postaw jest całkowite zubożenie rynku treści, sprowadzenie polemik i publicystyki do poziomu psa. To także widać na twitterze, wystarczy bowiem, że jakaś prowokatorka pokaże cycki i nie ma takiego dziennikarza związanego z prawicą, który nie poczułby przymusu zabrania głosu w tej, jakże istotnej sprawie. Można oczywiście wskazać, że takie postawy służą do integrowania środowiska, ale jeśli postawimy taką hipotezę, przyjdzie nam zaraz stwierdzić, że środowisko integrujące się wokół takich treści i postaw, jest po prostu katastrofą. Treści zaś, którymi usiłuje wabić publiczność służą degradacji tej publiczności. Nie będzie lepiej nawet wtedy, jeśli przyznamy, że takie spłaszczenie przekazu służyć ma zwycięstwu PiS w wyborach. Na pewno temu nie posłuży, bo to Szczuka może bezkarnie nazwać Pawła Jabłońskiego wiceministrem i nikt nawet nie będzie próbował jej powstrzymać. „Nasi” zaś muszą się zachowywać inaczej, tak, by ich własne środowisko nie pomyślało sobie o nich nic złego. Mam nadzieję, że ta postawa nie doprowadzi do klęski w wyborach, choć przyznam, że nadzieja ta we mnie słabnie. Ślepota bowiem, na jaką skazują ludzi media elektroniczne formatowane przez dziennikarzy piszących o sobie dla siebie i swoich kolegów, nie pozwala dostrzec niczego co znajduje się poza tymi mediami. Pewności siebie dodają tym ludziom posunięcia takie, jak to ogłoszone wczoraj, czyli zwolnienie Kurskiego ze stanowiska szefa TVP i mianowanie na to stanowisko Matyszkowicza. Kurski ma iść podobno w ministry i zostać szefem resortu kultury, albo też zająć się kampanią wyborczą. Jeśli będzie ona prowadzona tak, jak prawicowa publicystyka ostatnich lat, to marnie widzę ten sukces. Już wszyscy zaczynają przypominać, że Kurski był nazywany bulterierem Kaczyński. I nikt nie chce sobie przypomnieć, że porównanie to padło po raz pierwszy w wywiadzie, jakiego były prezes TVP udzielił Gazecie Wyborczej. Potem zaś okazało się, że PiS musiał oddać władzę i żaden bulterier nie miał w tej kwestii nic do gadania. W mojej ocenie wyraźnie widać, że cała polityka i publicystyka odchodzi od formatów poważnych, w które wtłoczona została siłą po 10 kwietnia 2010 roku, a powraca do formuł infantylnych, prymitywnych i życzeniowych, a także łatwo czytelnych dla przeciwników, którzy nie mają i nie będą mieli wahań przy rozgrywaniu „naszych” obarczonych różnymi deficytami i najwyraźniej zadowolonych z posiadania tychże deficytów. Na razie mało znaków zapowiada katastrofę, jest telewizja, są publicyści, wszyscy mogą się podniecać swoimi własnymi słowami na twitterze i – jak mówią słowa piosenki – wiadomo, że nikt się nie wyrwie w przód. Takie są bowiem ograniczenia na tej platformie. No, a prawdziwi dziennikarze, jeśli mają dosyć nawalanek na ćwierkaczu, mogą przenieść się na portal i.pl gdzie dla wybranych usługi publicystyczne świadczą inni wybrani, najtęższe umysły prawicowej sceny publicystycznej. Żeby trafić do ich publikacji trzeba niestety także korzystać z twittera, albowiem teksty te są jak flaki z olejem. Nie nadają się do czytania i nikt nie będzie się nimi ekscytował. I stan ten pozostanie nie zmieniony, dopóki PiS nie zaliczy poważnej wpadki, albo obsuwy, a wtedy zacznie się szukanie winnego i próba rozkręcenia publicystyki bardziej autentycznej. Potrzeby jej istnienia na razie nie widzi nikt. Niestety tylko katastrofa może tych ludzi otrzeźwić i przekonać ich, że sami nie znaczą nic, a istnieją tylko dzięki politycznemu zbiegowi okoliczności.
Przypominam, że 11 września w niedzielę jesteśmy na kiermaszu w domu kultury Hugonówka, w Konstancinie. Od 10 do 18.
tagi: publicystyka propaganda media lewica kampania wyborcza ograniczenia
![]() |
gabriel-maciejewski |
6 września 2022 09:25 |
Komentarze:
![]() |
IanThomas @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 09:51 |
Słyszałem fragmenty tego "wywiadu". Bo nie można tego nazwać wywiadem, tak samo jak nie można nazwać Szczuczki dziennikarzem. Ją powinnien Jabłoński tytułować "pani magister", albo wyjść ze studia i oznajmić redaktorowi prowadzącemu program w RMF, żeby następnym razem przefaksował dyplom ukończenia dziennikarstwa prowadzącego, ewentualnie CV potwierdzające pracę na stanowisky dziennikarskim.
Co do nowego prezesaTVP. Ja jego pamiętam z jakiegoś programu w TVP Kultura. Szykowny pajac z aspiracjami. Hipster prawicy. Kolega Wildsteina jr. Jeśli ta zmiana będzie oznaczać, że w TV będzie mniej Zenka a więcej Malejonka to PIS jest w d..... .
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 09:55 |
Tak...
... tylko potezna katastrofa moze przyniesc jakies otrzezwienie dla tych wszystkich ,,naszyH,, tepakow ,,z PiS`u,, !!!
I wcale nie bedzie potrzeby szukania winnych tej katastrofie,... to jest juz wiadome od dawna, bo rownie wiadome jest, ze PiS WYGRAL DZIEKI RM z Torunia,... ale czy tym razem tez tak bedzie to mam wieeelkie obawy.
No tak, Kurski pojdzie w ministry, Szczerski do ONZ`tu, Kwiatkowski od PAD`a w ambasadory... a Sakiewicz pojdzie z jakas dziunia do resto w HM, do Gronkiewiczowej Hani ,,naszy koHanej,, i POpapranej - jak widziala go wchodzacego moja znajoma klientka ze 2 niedziele temu...
... fajnie, ze WIDAC w tych wszystkich ,,poczynaniach,, dbalosc o Polakow i Polske !!!
![]() |
gabriel-maciejewski @IanThomas 6 września 2022 09:51 |
6 września 2022 10:28 |
Tak, prowadził program pod tytułem "Chuligan literacki" i zapraszał tam samych grzecznych misiów
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 6 września 2022 09:55 |
6 września 2022 10:28 |
Nie życzę im tej katastrofy
![]() |
betacool @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 10:32 |
To jest przecież "szczuka autokompromitacji":
https://twitter.com/i/status/1566826446076760071
Ją można zaorać przy pomocy plastikowej łopatki do piaskownicy. Niech robi swoje.
![]() |
gabriel-maciejewski @betacool 6 września 2022 10:32 |
6 września 2022 10:43 |
Kompromitacja nie istnieje, podobnie jak nie istnieje ostracyzm. Ona się obroni i spełni swoją rolę
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 6 września 2022 10:28 |
6 września 2022 10:50 |
Tu wystarczy tylko...
... wnikliwie obserwowac, bo nasze zyczenia nie maja tu nic wspolnego !!!
To jest zwyczajna, bezczelna chamowa i zuchwale defraudowanie panstwowych pieniedzy... i sssakiewiczowy plankton robi to nieustannie od samego poczatku, a zaczelo sie od FARSY wyjasnienia zamachu w Smolensku...
... te wszystkie komisje, te filmy, te animacje powerpoint`owe - to wszystko wola o pomste do nieba...
... po prostu zarlo, zarlo i sie usr*lo !!!
Cala ta deta sssakiewiczowa zgraja - wlacznie z tym calym, detym i zenujacym ,,bulterrierem,, - powinna miec ZAKAZ WSTEPU na Woronicza 17 !!!
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 11:00 |
To jest tak jak to kiedyś opisałeś, że istnieje pewna kasta(towarzystwo), której korzenie sięgają jeszcze PRLu do której nie wpuszcza się ludzi z zewnątrz, dlatego nawet najbardziej skompromitowane osoby są w tym 'towarzystwie' traktowane bardzo polubownie i są promowane, a Ciebie chociażbyś nie wiem co zrobił dla tzw. prawicy oni będą traktowali jak obcego, jako jakiegoś noname'a z ulicy, jesteś z poza "rodzinki", wódki z nimi nie piłeś, nie przeszedłeś procesu wtajemniczenia, nie wkupiłeś się w łaski. To nie dotyczy tylko dziennikarstwa i publicystyki, ale w innych branżach też istnieje, gdzie kiedy pochodzisz np. z rodziny akademickiej będziesz miał większe chody niż ci co przychodzą z ulicy na uniwersytet, chyba że jesteś prawdziwym geniuszem to ci dadzą jakąś fuszkę. Czasami to z zewnątrz wygląda jak na tych gangsterskich filmach gdzie "rodzinka" spotyka się w swoich restauracjach i niby wszyscy uważają, że Tony Łasica jest idiotą i pajacem i nie można go puścić na żaden istotny front, ale jakąś niszę na mieście obstawiać musi bo jest z "rodziny".
Powiedziałbym, że to jest akceptowalne w jakimś zakresie, bo tak to już jest z władzą, że musi mieć jakieś hierarchie, problem w tym, że dobra władza szuka cały czas świeżej krwi, a przygłupich "kuzynów" odstawia na bok albo stawia im warunki "prowadzenia się". Myślę, że to się właśnie stało kiedy dopuszczono blogerów, gdzieś na górze zauważono, że jak się czegoś nie ruszy "w dołach" to nas pociągną na dno, a po drugiej stronie barykady nie będą mieli litości, więc odstawiono "zasłużonych publicystów" i wciągnięto blogerów, nawet chyba spotkania mieliście wtedy gdzieś tam organizowane z Toyahem.
Jest tylko jeden bardzo poważny problem, że ci "zasłużeni publicyści" jak się ich odstawia na boczny tor zaczynają grozić że przejdą do konkurencji(np. zaczną opowiadać że przejrzeli na oczy, są "niezależni" i "PiS i PO jedno zło" albo "generał J. był jednak człowiekiem honoru"), a że mają jakąś rzeszę wyznawców to mogą odciągnąć wyborców i tego pewnie się boją decydenci partyjni. Chociaż jakieś jaskółki poprawy są, bo teraz góra ma jakieś budżety i może zacznie tworzyć naprawdę swoje media, niezależne od "rodzinek"( tak jak pisałeś nie dawno - na wzór króla Prus który wypuszczał swoich lojalnych urzędników na ziemie pruskie żeby wypierali stare hierarchie arystokratyczne). Można to poznać po tym jak niektórzy "prawicowi publicyści" przeszli na pozycje "ukraińskosceptyczne" i uczestniczą w spotkaniach w "małych salkach" z "foliarzami", tzn. że chyba okazało się że nie ma dla nich miejsca już.
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 11:07 |
(...) Mam nadzieję, że ta postawa nie doprowadzi do klęski w wyborach, choć przyznam, że nadzieja ta we mnie słabnie(...)
Być może wyborca nadal uważa, że
"PIS być może kradnie ale przynajmniej się ...dzieli" .
Podczas gdy PO i reszta kradła pod siebie.
Kurski postawił w propagandzie na disco-polo bo na środowiska wielkomiejskie , które można kupić grantami i fundacjami liczyć nie może. Czy to przyniesie efekt - zobaczymy. Na razie mamy temat reparacji, który jest o tyle interesujący, że PIS "podpalił" do tego tematu nowojorskie kancelarie, którym na widok potencjalnego pieniądza zaczyna się pienić w głowie i wypuszczają dym uszami. Ciekawe posunięcie - nasłać Żydów na Niemców, którzy flirtują teraz z ruskimi...
![]() |
ziemski @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 11:52 |
Mam wrażenie, że różnego rodzaju kryzysy międzynarodowe uśpiły czujność "naszych". Tak jakby analizy geopolityczne oraz statystyki makroekonomiczne mogły zmienić cokolwiek bez długoterminowego planu na wygranie wyborów do Sejmu. Kto ma wygrać dla nich te wybory? Józef Orzeł cytujący Marka Budzisza czy może Klub Jagielloński? Co ważniejsze samo obniżanie podatków nie wystarczy, bo nikt tego nie doceni. A opozycja wmówi, że to przecież bardzo źle bo nakręca inflację. Podobnie było z innymi próbami upodmiodmiotowienia (prawo do wycinki, PPK itd.).
A więc muszą myśleć o kampanii wyborczej, ale nie tej tylko następnej. Poza tym zmiana musi być gruntowna, to znaczy dokonać się w sferze języka. Co najważniejsze nie można pójść na skróty i szukać wzorów gdziekolwiek. Nie pomoże czerpanie z Republikanów z USA czy Konserwatystów z GBR. To musi być coś naprawdę naszego i oryginalnego.
Trzeba ludziom uzmysłowić i dać odczuć, że to co robią, ich wybory polityczne mają wpływ na ich życie. I że, złe wybory polityczne mogą się skończyć tragicznie, jak w pocz. XX w.
![]() |
ParysvelParwowski @Paris 6 września 2022 10:50 |
6 września 2022 12:10 |
Proszę coś wyprasować, powinno to Panią uspokoić, ewentualnie ugotować makaron, własnorecznei zrobiony. Jeśli to nie pomoże to jest pani stracona.
![]() |
Paris @peter15k 6 września 2022 11:07 |
6 września 2022 12:32 |
Oh la la,...
... Panie Peter`ze to teraz beda ,,protekcji,, z kancelariami nowojorskimi dochodzic, kiedy Amerykance w `43 sprzedali nas Stalinowi !!! No suuuper !!!
Takie posuniecie to tylko sami swoi na samych swoich moga ,,zaprojektowac,,... a potem kasa wspolnie sie podzielic...
... zeby nam sie, narodowi choc skarpetki na nogach ostaly od tego ,,dochodzenia,, !!!
![]() |
Paris @ParysvelParwowski 6 września 2022 12:10 |
6 września 2022 12:38 |
Zal przez Pana przemawia,...
... a ja prosze, aby sie Pan nie wysilal ze swoimi prosbami !!!
![]() |
stanislaw-orda @IanThomas 6 września 2022 09:51 |
6 września 2022 12:57 |
Problem ma swój punkt krytyczny raczej gdzie indziej. A mianowicie dlaczego p. Paweł jabłoński zgodził się na to, aby wywiad, czy jakąs inną formę dziennikarskiej ekspresji, przeprowadzała z nim p. Szczuka. Nie wiedział kto zacz? To chyba mógł kogoś zapytać.
![]() |
Drzazga @peter15k 6 września 2022 11:07 |
6 września 2022 13:05 |
To będzie katastrofą dla Polski, a jesteśmy za Polską, Pani także.
Nie ma sensu tak jadowicie ich atakować, wystarcza w tej roli popaprancy.
Wiedzieli co ich czeka i nic ich nie ominęło. Odcięcie się delikatne od RM było konieczne. A RM nie jest głupie, w Konfederację nie pójdzie.
![]() |
stanislaw-orda @peter15k 6 września 2022 11:07 |
6 września 2022 13:09 |
Temat "reparacji" jest tematem, który będzie rolowany do najblizszych wyborów. Moment wybrano perfekcyjnie, gdyz piątokolumniarze muszą się opowiedzieć "zerojedynkowo.". Zdaje się, że już nadeszły dla nich instrukcje z Berlina, żeby zbyt ostentacyjnie nie wierzgali, bo utoną z kretesem w nadchodzących wyborach. A jesli uda im się zmienić przy władzy tych obecnych, to i tak tego tematu nie będą przecież ciągnąć dalej.
No i, póki emeryci masowo nie wymra (efekt szczepień), a rząd "w związku z Inflacja" uruchomi we wrzesniu 2023 r. jeszcze wypłate "piętnastki" , to PiS wygra wybory w tzw. cuglach.
Chyba zż Dom Rothschilda postanowił coś serio poprzestawiac na światowej scenie (w mysl złotej mysli
p. Rothschild: gdyby moi synowie nie chcieli, zeby była wojna, to by jej nie było").
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 13:13 |
Czy można "leczyć" dżumę tyfusem?
Można! - ale po co?
Cytuje tylko tytuł ciekawego (?) info:
"Boski Mateusz. Kim jest Mateusz Matyszkowicz, nowy prezes TVP po Kurskim"
https://www.press.pl/magazyn-press/artykul/58346,boski-mateusz
![]() |
betacool @Drzazga 6 września 2022 13:05 |
6 września 2022 13:37 |
Ja uważam, że świetnie, że poszedł. Ona coś o "biliardach" zaczęła bredzić i o milionach milionów. Bezcenne.
![]() |
Pioterrr @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 13:47 |
Szczuka to zwykła prowokatorka. Gdyby nie jej zachowanie nikt by się nie zainteresował tym, że ona teraz tam pracuje. A RMF FM chce być może zrobić z niej drugą Stokrotkę. Przypominam, że Szczuka prowadziła teleturniej Najsłabsze ogniwo, gdzie płacono jej własnie za bycie chamską i gnojenie uczestników. Być może ktoś w RMF FM sobie o tym przypomniał i znowu w tej roli ją zatrudnili.
Równocześnie z TOK FM ma zniknąć Najsztub.
![]() |
Szczodrocha33 @IanThomas 6 września 2022 09:51 |
6 września 2022 14:31 |
"Co do nowego prezesaTVP. Ja jego pamiętam z jakiegoś programu w TVP Kultura. Szykowny pajac z aspiracjami. Hipster prawicy. Kolega Wildsteina jr. Jeśli ta zmiana będzie oznaczać, że w TV będzie mniej Zenka a więcej Malejonka to PIS jest w d..... ."
Zamienił stryjek siekierkę na kijek.
Tak, Matyszkowicz to człowiek z Frondy i Teologii Politycznej.
To tam organizowali spotkania podczas których jakiś gość żywcem wyjęty ubiorem i wyglądem z filmu "Rejs" snuł rozważania o nas - Rzymianach.
I otoczony był przez tą całą kadrę intelektualisto-humanistów w stylu Gawina i Cichockiego.
![]() |
betacool @Szczodrocha33 6 września 2022 14:31 |
6 września 2022 14:40 |
Ja tam jestem bardzo ciekaw mariażu Teologii Politycznej z Wiadomościami. Kupię sobię chyba karafkę "Białego bociana", żeby wiedzieć czemu zawdzięczam jesienny odlot.
![]() |
Szczodrocha33 @betacool 6 września 2022 14:40 |
6 września 2022 14:57 |
Zdejmą z mediów disco polo a wejdą na scenę intelektualiści.
![]() |
DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 15:34 |
Kto do Szczuki chodzi sam sobie szkodzi niestety. Tak samo jak do Olejnikowej.
Każda rozmowa z nimi pokazuje publiczności ze one są ważne.
![]() |
Kuldahrus @betacool 6 września 2022 14:40 |
6 września 2022 15:36 |
"Ja tam jestem bardzo ciekaw mariażu Teologii Politycznej z Wiadomościami."
Fakt, to ciekawe połączenie :-)
|
onyx @Pioterrr 6 września 2022 13:47 |
6 września 2022 15:38 |
Szczuka będzie współprowadzącą razem z Terlikowskim. Wszyscy eskalują "przekaz" więc wzięli rozpoznawalną "szczekaczkę" do programu by podnieść ciśnienie i dynamikę. Szczuka będzie gadać głupoty a Terlikowski będzie udawał głupka. Reklamę już im wszyscy zrobili a jak ruszą z kopyta to Twitter będzie od rana do wieczora rozstrząsał jej gafy i pomyłki ku uciesze ludu pracującego miast i wsi.
https://dorzeczy.pl/kraj/331372/bede-kolezanka-tomasza-terlikowskiego-szczuka-w-rmf-fm.html
![]() |
Paris @stanislaw-orda 6 września 2022 12:57 |
6 września 2022 17:43 |
Kolejny CIAPTAK...
... w ,,naszym,, ZONdzie, jeden z wielu,... pewnie ,,najslabszego ogniwa,, z Kazimiera w roli glownej nie ogladal i zaden z ,,zyczliwych,, kUlegUF mu nie przekazal, ze do takiej LACHUDRY sie nie chodzi i reki nie podaje !!!
![]() |
peter15k @Paris 6 września 2022 12:32 |
6 września 2022 17:46 |
Po owocach poznamy - ale nie powinno się przyjmować z góry założenia, że rządzi nami targowica i zdrajcy... Raczej mamy specyficzną sytuację będącą efektem agresji Rosji, zachowania Niemiec i Francji oraz wysadzania tego układu przez anglosasów z Chinami w tle. PIS lawiruje, ale po owocach poznamy czy dobrze. No niestety nie uzyskałem odpowiedzi z alternatywnej strony jak niby w takich warunkach powinniśmy działać inaczej. Co do kancelarii nowojorskich, to zdarzyło mi się widzieć "w akcji" panów w jarmułkach i jest to ...amok gdy w grę wchodzą duże pieniądze - a tu wchodzą gigantyczne. Jak to zostanie rozegrane to zależy od zręczności i świadowmości na różnych poziomach władzy. Na pewno nie ze strony PO PSL itp. itd
![]() |
Paris @Drzazga 6 września 2022 13:05 |
6 września 2022 17:47 |
Naturalnie, ze jestem za Polska,...
... ale nie za Polska POpaprana ani PiS`owska... o nie !!!
I nie rozumiem, Panie Drzazga, dlaczego pisanie prawdy i nieudawanie nazywa Pan ,,jadem,,... naprawde tego nie rozumiem.
![]() |
peter15k @stanislaw-orda 6 września 2022 13:09 |
6 września 2022 18:09 |
Ciekawe jest komu z Rothschildami nie jest po drodze bo o tym że "tam" jest raczej nerwowo świadczy zawał Benjamina w 2021 roku w wieku 57 lat.
![]() |
Paris @Andrzej-z-Gdanska 6 września 2022 13:13 |
6 września 2022 18:16 |
Eseista Legutko...
... i jego Luczen/stOdEt Matyszkowicz = gorzej niz KATASTROFA !!!
![]() |
Paris @onyx 6 września 2022 15:38 |
6 września 2022 18:22 |
On nie musi udawac glupiego,...
... bo on byl/jest, a teraz bedzie jeszcze glupszy... no, a Kazimiera zawsze byla jego kolezanka z tej samej piaskownicy... ZAWSZE !!!
![]() |
Paris @peter15k 6 września 2022 17:46 |
6 września 2022 18:33 |
Panie Peter`ze, alez...
... takie zalozenie jest jak najbardziej zasadne !!!
Przez ponad 40 ostatnich lat ta ZGRAJA ZAPRZANCOW nic, ale to nic nie zrobila... nawet Arabskiego i Nowaka nie sa w stanie USADZIC, o HGW juz nawet - litosciwie - nie wspominam...
... po prostu - ,,rzadza nami,, ZDRAJCY i TARGOWICA, i im bardziej to sobie uswiadomimy i im mocniej to do nas przylgnie - tym lepiej dla nas, calego narodu.
Dajmy spokoj tym panom w jarmulkach, bo ci panowie z ,,naszymi panami,, wyprowadza nas tylko w pole sr*c...
... pardon za doslownosc, ale inaczej tego nie widze jak kolejnej okazji do MEGA ZLODZIEJSTWA na narodzie !!!
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 6 września 2022 13:09 |
6 września 2022 19:04 |
Emeryci masowo nie wymrą i nawet jak wezmą potencjalnie "piętnastki",to zmęczenie "materiału jest tak duże,że po raz trzeci wątpliwe,że PiS wygra w cuglach.Będą trudności,chyba ,ze Rothschildowie coś namieszają.Ale to dywagacje na dwoje babka wróżyła....Kampania się rozkręca,wraz z poleceniami zza granicy.Temat reparacji,dobry jak każdy inny i nie jest tak tragiczny czas ,aby tego nie ruszyć...
Czasami odnosze wrażenie,że niemiecko-żydowsko-rosyjskie narracje--chętnie uczyniłyby winnych Polaków za holokaust żydowski i całą II wojnę światową... Więc niech zabrzmi wreszcie inny głos,mimo ,że wiadomo nam nasza umiłowana opozycja,gdyby w jakimkolwiek procencie wygrała wybory,natychmiast zamknie buzię... Opinia prof.B.Musiała:
„Niemcy mają podpisane dwustronne umowy reparacyjne ze wszystkimi krajami europejskimi, które w jakiś sposób zostały dotknięte niemieckimi działaniami wojennymi czy też okupacją. Jedynym krajem, który nie ma takiego potwierdzenia jest Polska - czyli państwo, które było najbardziej dotknięte niemiecką okupacją, zarówno pod względem strat demograficznych, jak i zniszczeń. To jest ten paradoks”
I co ciekawe,prof.został odwołany ze stanowiska dyrektora Instytutu Strat Wojennych im. Jana Karskiego Podobno wobec rozbieżnego stanowiska wobec osób rozliczenia strat demograficznych (chodzi jak zwykle o kwestię żydowską(?)
![]() |
Drzazga @Paris 6 września 2022 17:47 |
6 września 2022 19:16 |
Bo to co chcemy to jedno, a grać trzeba kartami jakie mamy.
Lepszych jak na razie nie ma w grze. Czyli według Pani poddajemy mecz valkoverem, czy jednak próbujemy ugrać jak najwięcej dla przyszłych pokoleń. Nikt by Pisowcow nie likwidował w kwietniu 2010 roku gdyby nie stanowili zagrożenia dla planów gotowanych od lat.
![]() |
Drzazga @Drzazga 6 września 2022 19:16 |
6 września 2022 19:21 |
A nawet jak się kiedyś lepsze trafią to sytuacja może być pozamiata a na dziesięciolecia. Pod tych najlepszych przygotowujemy grunt i oni nie powinni być na pierwszej linii, bo diamenty trzyma się w sejfie, a nie wystawia na pierwszą bo linię do odstrzału. I PiS to już wie.
![]() |
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 20:29 |
Podano że prezydent Zelenski otwarł dziś wirtualnym dzwonkiem giełdę nowojorska. Potem zachęcał inwestorów do finansowego wsparcia walki Ukraińców.
![]() |
peter15k @BTWSelena 6 września 2022 19:04 |
6 września 2022 20:44 |
PIS zdobył władzę dzieki poparciu USA, w którym najsilniejszym lobby jest lobby żydowskie....ale część tego lobby pracuje dla Rosjan ( ulokowane pewnie via Izrael w Waszyngtonie za pomocą agentury ulokowanej tam w ramach akcji most przed laty ). Tak więc sytuacja jest skomplikowana bo to lobby jest niejednoznaczne i obstawia jak zwykle wszystko na czym można zarobić plus do tego rosyjska agentura. Chińczycy twierdzą, że USA praktycznie nie istnieje jako państwo bo to jest jedynie walka różnych agentur wpływów. Można przypuszczać, że lobby przemysłu zbrojeniowego jest stosunkowo silne i na nim się opieramy, ale warto zwrócić uwagę na łopoczącą na wietrze w ambasadzie USA flagę LGBT i amb. Brzezińskiego, który na dodatek fotografuje się z naszą sędziowską targowicą. Stąd stawiamy na US Army kupując sprzęt , co czasem okropnie denerwuje Rosjan np poprzez syczącą Zacharową ... Wzmacniamy nasza armię i to jest dobre. Sytuacja jest niełatwa.
![]() |
Paris @Drzazga 6 września 2022 19:16 |
6 września 2022 21:04 |
Sa ciagle madrzy i dobrzy Polacy,... i CIAGLE BEDA,...
... ale nie chca wlazic do tego SZAMBA, ktore obecnie cala ta banda nam zgotowala - i slusznie,... naprawde lepiej ta zgraje i ich poronione PROJEKCJE ,,dla przyszlych pokolen,, obchodzic szerokim lukiem niz sie taplac w tym blocie, ktore jest ich udzialem...
... w mysl powiedzenia - lepiej z madrym zgubic niz z glupim znalezc !!!
![]() |
klon @peter15k 6 września 2022 20:44 |
6 września 2022 21:11 |
>>>(...) Sytuacja jest niełatwa. <<<
Największe zagrożenie w wyborach dla PiS widzę w wysokiej inflacji. Ilu wyborców oprze się pokusie obciążenia rządu pełną odpowiedzialnością za zubożenie gospodarstw domowych? Już słyszałem zapowiedzi NBP o dwucyfrowej inflacji w 2023. Tu nawet - nasta emerytura nie pomoże.
Wstrzymanie funduszy / przez EU / w ramach KPO wdaje się być najmocniejszym udeżeniem że strony Niemiec.
![]() |
Paris @Drzazga 6 września 2022 19:21 |
6 września 2022 21:14 |
Pardon,...
... ale g**no wiedzieli i nadal wiedza, Panie Drzazga,...
... im sie tylko tak wydaje, a swoje chore urojenia chca wmowic narodowi, ze to cymes,...
... no i kogoz ,,oni,, przygotujo, KTO to zrobi, kiedy RYBA popsuta od glowy, az CUCHNIE, ze wytrzymac nie mozna !!!
To sa mrzonki, Panie Drzazga,
![]() |
peter15k @klon 6 września 2022 21:11 |
6 września 2022 21:47 |
Rzeczywiście PIS może potknać się o własne sznurówki. Ostatnio byłem w górach i tam nie rozumieją jak to jest, że w kraju który na węglu stoi nie ma węgla. ( Nie można zrozumieć prostego faktu że bilans energetyczny się na wiatraczkach nie spina plus np rozebranie nowego bloku energetycznego - ktoś taka decyzje wydał przecież ?! No ale z drugiej strony 95 % domów w górach jest nowych i ładnych plus dobre samochody , rzeczywiście widać zamożność. Co do Unii - ja tak szczerze nie wiem kto tam rządzi. Ostatnio zaskoczył mnie Youtube gdzie informacja o tym że Polska to 5 partner gospodarczy Niemiec została uznana za propagandową fikcję. Oznacza to że przeciętny Niemiec nie zdaje sobie sprawy że Rosja to dopiero 14 pozycja w ich handlu a Polska 5. Jaką to stawia ocenę naszemu PR ? A przecież pieniądze na to są. Zwykłe powołanie się na dane niemieckiego GUS wywołuje szok !!! To może też świadczyć o sile rosyjskiego PR ...( Gazprom tam "podlewał" szerokim strumieniem ).
![]() |
Drzazga @Paris 6 września 2022 21:14 |
6 września 2022 22:16 |
Proszę o nazwiska tych dobrych co zrobią lepiej, może coś da się zrobić.
![]() |
Paris @Drzazga 6 września 2022 22:16 |
6 września 2022 22:36 |
To nie ja, Panie Drzazga,...
... jestem od wskazywania nazwisk, od tego jest ta cala ,,nasza,, zgraja, ktora jest obecnie PRZY KORYCIE i ktora bierze CIEZKIE PIENIADZE za to SCIEMNIANIE - chocby taki wlasnie odwolany Kurski, ktory za prawie 6 lat swojej detej ,,pracy dla Polski,, zgarnal ponad 4 miliony zeta,... ewentualnie ,,pracus,, Glapinski czy inny ,,macher,, Obajtus,...
... bo korzystanie z uslug nowojorskich kancelarii = DYSKWALIFIKACJA !!!
Przypomne Panu - jeszcze raz - czym zakonczylo sie slynne ,,wyjasnienie,, katastrofy smolenskiej... m.in. Maciarewicz, Binienda, redaktUr trotyl-Gmyz i cala ta dalsza SZOPKA... bardzo kosztowna szopka !!!
![]() |
klon @peter15k 6 września 2022 21:47 |
6 września 2022 22:37 |
>>> Co do Unii - ja tak szczerze nie wiem kto tam rządzi.<<<
Ja także nier wiem. :)
Przewodniczący CSU i premier Bawarii, Horst Seehofer występując jako gość w audycji satyrycznej całkiem na serio i poważnie powiedział:
“Ci którzy decydują nie są wybierani, a ci co się ich wybiera nie mają nic do decydowania”.
![]() |
klon @peter15k 6 września 2022 21:47 |
6 września 2022 23:02 |
>>>Rzeczywiście PIS może potknać się o własne sznurówki. <<<
W mojej ocenie, problemem PiS jest fakt silnego zakotwiczenia Polski w europejskich strukturach. Utrudnia, jeśli nie wręcz uniemożliwia samodzielne kształtowanie przestrzeni dla tworzenia i działania struktur gospodarczych korzystnych dla państwa polskiego ( patrz: spór o praworządność i KPO). Nie mamy jako państwo siły / np: finansowej/ aby rząd mógł przekonać wiekszość obywateli do korzyści jakie niosło by np. opuszczenie EU, lub choćby probę osłabienia wpływu totalniaków sponsorowanych przez różnorakie fundacje.
Ludziska widzą tylko dobrą stronę "Europy bez granic", nie chcąc przyjąć że są też koszty. I to niemałe. Np; Fit fot 55.
BTW
EU mocno zastanawia się nad dyrektywą nakazującą uwolnienie cen energii dla odbiorców indywidualnych. Czy się odważą?
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
6 września 2022 23:12 |
To taka ( lepsza ) ilustracja koła kolory
Oni byli tak dobrzy dziesięć lat wcześniej.
To tak jak latające nad nami samoloty, a we Francji Pan Hulot
Taki tam Tatiszczew.
:)
|
KOSSOBOR @DrzewoPitagorasa 6 września 2022 15:34 |
6 września 2022 23:19 |
Jedynym facetem, który sobie spokojnie i konkretnie poradził z jadowitą małpą w muszcze /niejaka redaktor Czajkowska Barbara/, był śp. Andrzej Lepper. No ale on miał godność, owszem, chłopka - roztropka, ale Czajkowska osłupiała i Lepper mógł powiedzieć, co rzeczywiście chciał. A nie to, co wymuszała Czajkowska. Lepper w wersal się nie bawił, jak pamiętamy.
![]() |
MarekBielany @MarekBielany 6 września 2022 23:12 |
6 września 2022 23:23 |
Podpowiedź.
Zwródzie uwagę na pokrętła w ostatnich teledysku.
Coś mi przypomina widok znajomy z telewizji.
![]() |
Szczodrocha33 @peter15k 6 września 2022 20:44 |
6 września 2022 23:47 |
"Chińczycy twierdzą, że USA praktycznie nie istnieje jako państwo bo to jest jedynie walka różnych agentur wpływów. "
UsA istnieje jako globalna korporacja.
W każdym państwie i w każdej korporacji jest walka różnych agentur wpływów, ale w USA wszystko trzymają moim zdaniem dwie organizacje:
FED i CIA. Plus wpływy Izraela.
![]() |
atelin @peter15k 6 września 2022 21:47 |
7 września 2022 09:42 |
Ponieważ Niemcy są nie bez powodu w języku polskim, nazywani "niemcami".
"Oznacza to że przeciętny Niemiec nie zdaje sobie sprawy że Rosja to dopiero 14 pozycja w ich handlu a Polska 5. Jaką to stawia ocenę naszemu PR ? A przecież pieniądze na to są. Zwykłe powołanie się na dane niemieckiego GUS wywołuje szok !!! To może też świadczyć o sile rosyjskiego PR ..."
Miałem kiedyś okazję pogadać z zupełnie przeciętną Niemką, właścicielką knajpy wiejskiej z winem. Byłem trochę przerażony, że disco polo to pikuś. Tam leci heimatmelodie i ci, co przejechali 140 km z Frankfurtu n.M. pili scholera i wracali do siebie. Jaka jest ich świadomość, że te winorośla zasadzone przez Rzymian dają im chleb?
![]() |
BTWSelena @klon 6 września 2022 21:11 |
7 września 2022 14:01 |
Uderzenie w ramach KPO już nastąpiło i będzie trwało do okolicy wyborów 2023... to celowe zamierzenie,"kamienie milowe"zostały tak skonstruowane,aby nie ruszyć z miejsca,bo trzeba by sędziów i sądy postawić na czubku najważniejszej "praworządności"... Ciekawa sprawa z tą praworządnością w Unii..
--- bo jak się ma zobowiązanie Polski (obowiązkowe właściwie)do współfinansowania funduszu z którego nie korzysta..???...Dystrybucja jak woda mineralna ,kto,komu koło "pióra"zrobi.Czyli władza Berlina umocowana w KE...
Mamy przecież w składzie rządu ministra wyłącznie odpowiedzialnego za kontakty z KE : Konrad Szymański. 5 marca 2020 Prezydent A.Duda powołał go na stanowisko ministra do spraw Unii Europejskiej.Człowiek o bogatym dorobku ,rzekomo obyty w europejskim światem. Czy ten pan dłubie w nosie,czy drzemkę błogą sobie ucina?...że tak złośliwie zapytam...
![]() |
qwerty @klon 6 września 2022 23:02 |
7 września 2022 14:46 |
PiS o owej samodzielności nie ma zielonego pojęcia. Spór o tzw. praworządność jest de facto bełkotem z obydwu stron. Co to jest praworządność? W obecnej RP gdzie prawo w sensie cywilizacji łacińskiej przestało istnieć to batalie toczą się o to kto będzie miał teczki na sędziów i zdolność do sankcji personalnych. Ale to nie ma nic wspólnego z prawnym państwem. To budowanie bolszewizmu 3.0
![]() |
Paris @BTWSelena 7 września 2022 14:01 |
7 września 2022 18:00 |
Ten pan...
... to jeden z ,,misiow,, dopuszczonych do koryta... po prostu PAD ,,ma gest,, w koncu ze swojej kieszeni nie placi i nic go to nie kosztuje... oprocz pApowania zbednej piany w kurwizorze !!!
Takich ..misiow,, w Brukselce mamy wielu, chocby doktUr Kuzmiuk, profesUr Piotrowski, w koncu sENdzia Wojciechowski - same NIEROBY, bo juz od dawna jakby ,,rozplyneli sie we mgle,, - o profesUrze i ,,eseiscie,, Legutko czy tym drugim Krasnodebskim wcale nie wspominam.
A bodajze przedwczoraj kolejny ,,nasz,, PASOZYT, profesUr Szczerski w IMIENIU POLSKI POPARL REZOLUCJE ZA ABORCJA... swojego czasu czesty gosc w RM, a dzis ZEROWISKU, zwanym ONZ...
... takze obluda i jeszcze raz obluda i ZAKLAMANIE PERFIDNE DZIADZI !!!
![]() |
Paris @qwerty 7 września 2022 14:46 |
7 września 2022 18:03 |
Dokladnie tak !!!
A teraz BELKOT o praworzadnosci zostanie zastapiony przez BELKOT o REPARACJACH !!!
![]() |
BTWSelena @qwerty 7 września 2022 14:46 |
7 września 2022 18:18 |
W rzeczy samej qwerty.Trzeba jednak podkreślić,że ten bełkot zaczęła sama szacowna Unia Europejska pod przewodnictwem Niemiec i Francji zaczęła wojenkę z praworządnością w 2017 r. Z inicjatywy Niemiec pojawił się pomysł łączenia funduszy europejskich z przestrzeganiem wartości UE. Jean-Claude Juncker początkowo odmówił realizacji tego planu, bo uznał, że będzie on trucizną dla Europy.Ha!..wszyscy aktorzy tej niemieckiej sceny......przypieczętowali na szczycie UE w lipcu 2020 r.
" Katalog wartości podstawowych UE jest długi, może być bardzo szeroko interpretowany. Jak ustalono na lipcowym szczycie, wszystkie sporne kwestie między Warszawą a Brukselą mogły być rozwiązywane na podstawie nowej warunkowości funduszy unijnych, poczynając od kwestii reformy sądownictwa, poprzez problem relokacji uchodźców, repolonizację mediów i wpływu rządu na media publiczne, a skończywszy na sporach ideologicznych o zakres praw mniejszości seksualnych i praw kobiet np. do aborcji. "-------sorry naprawdę bełkot,który oprócz rozporządzeń legislacyjnych z sufitu po ulicę jest stosowany...
![]() |
BTWSelena @Paris 7 września 2022 18:03 |
7 września 2022 18:45 |
Szanowna Paris!-dla mnie nie jest to zupełnie bełkot.! Owszem lewica rozdziera buzię na cały regulator,ze to nowa doktryna kampanii wyborczej PiS-u...Może i jest,bo o czym dalej nawijać ?...Wszystko już obiecane i wszystko jasne...ale dla mnie jest takim zwiastunem,że narobi się troszkę szumu w Europie...Proszę zapodaję link z 2017 r...jak ruszona była kwestia o niemieckich reparacjach wojennych
Pewne kwestie reparacyjne uregulowano w umowie poczdamskiej (tzw. formuła poczdamska). Chodziło tam o reparacje pobierane w drodze konfiskat urządzeń przemysłowych i poboru z bieżącej produkcji. Regulacje w stosunku do Polski były od początku niekorzystne, ponieważ pobierała ona należną jej część reparacji z część z puli przysługującej ZSRR. Mocarstwa sprzymierzone stopniowo ograniczały pobieranie reparacji, aż w końcu w 1953 r. trzy mocarstwa zachodnie zawiesiły je do czasu zawarcia „regulacji pokojowej”, a ZSRR zaprzestała ich pobierania. Towarzyszyła temu stosowana decyzja ówczesnego rządu polskiego.
Polska nie była formalnie stroną rokowań nad Traktatem „2+4”. Uczestniczyła w niektórych jej częściach, tych dotyczących statusu granicy polsko-niemieckiej.
Gomułka sondował Brandta i Niemców, czy nie dałoby się tych odszkodowań zamienić na niskooprocentowany, wysoki kredyt dla Polski. Niemcy tego kredytu nie udzielili, natomiast 100 mln marek, które przekazali w 1972 r. rządowi polskiemu dla ofiar eksperymentów pseudomedycznych, rzeczywiście w dużej mierze zostały przez polski rząd rozkradzione. Ofiarom wypłacono tylko część tych pieniędzy. To poważny problem, ale w PRL-u wszystko było możliwe.
![]() |
Paris @BTWSelena 7 września 2022 18:45 |
7 września 2022 20:09 |
I dzis tez, Pani Seleno,...
... wielka juma jest mozliwa !!!
Osobiscie uwazam, ze za tymi ,,reparacjami,, - ewentualnie - bedzie szlo wielkie panstwowo-biurewskie ZLODZIEJSTWO... zreszta zawsze tak bylo i tym razem tez tak bedzie, inaczej caly ten dety ,,projekt,, nie mialby sensu !!!
Polacy zostali okradzeni za PRL`u - jak Pani wspomniala - zostalismy wszyscy razem WYDYMANI w czasach tzw. ,,transformacji ustrojowej,,... potem przez fundacje polsko-niemieckie pojednanie i jeszcze wiele innych ,,projektUF i pomyslUF,,...
... i tym razem bedzie IDENTYCZNIE !!!
![]() |
Paris @Paris 7 września 2022 20:09 |
7 września 2022 20:12 |
Dziekuje za ten...
... wiele mowiacy i wyjasniajacy komentarz,