-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Hipolit Milewski powrócił. Komplet po 60 zł

Ponieważ dostawałem wiele listów w tej sprawie, postanowiłem wznowić wspomnienia Hipolita Milewskiego. W dodatku tak wszystko ułożyć, żeby były one możliwie tanie. I to się udało. Mam nadzieję, że wszyscy ci, którzy domagali się ode mnie tego wznowienia naprawdę kupią tę książkę. 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/hipolit-korwin-milewski-wspomnienia-tom-i/

Przez najbliższe dni będę trochę zajęty sprawami organizacyjnymi, proszę mi więc wybaczyć, jeśli nie będę się udzielał na blogu



tagi: wspomnienia  hipolit korwin milewski 

gabriel-maciejewski
15 stycznia 2024 11:22
23     1697    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
15 stycznia 2024 11:43

Ostatnio wróciłem do tej książki. Jest genialna.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
15 stycznia 2024 12:30

Wygląda na to, że prof. Łętowska czytuje tutaj, bo na wp.pl przekazują jej analizę stanu sprawy Kamińskiego i Wąsika, gdzie rozszyfrowuje postępowanie ułaskawieniowe ta samo jak ja dwa dni temu tutaj.

Albo też fachowa strona zagadnienia jest aż tak oczywista, że Bodnar tkwi w pułapce na swoje własne życzenie. W takim razie, kiedy skończy się to wypieranie faktu pułapki?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @orjan 15 stycznia 2024 12:30
15 stycznia 2024 13:03

Może Bodnar uważa, że za kilka dni zdymisjonuje obecnego prezydenta, SOP wyprowadzi go z pałacu a wprowadzi Trzskowskiego, który natychmiast zastosuje akt łaski wobec zleceniodawcy, chroniąc go przed odpowiedzialnością karną za złamanie Konstytucji.

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 15 stycznia 2024 12:30
15 stycznia 2024 16:56

Wypieranie skończy się gdy skończy się koalicja tuskoidów. 

BTW 

Oceny prawne na SN rządzą. :) 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 15 stycznia 2024 12:30
15 stycznia 2024 17:31

Zdziwiony  ?!?!?!

Bo  ja  wcale,...  tak  to  pieknie,  logicznie  i  przyswajalnie  tlumaczysz,  ze  ciezko  bedzie  im  -  i  tej  calej  Letowskiej  -  znalezc  kogos  kompetentniejszego  od  Ciebie  +  wymiana  komentarzy  w  temacie...

...  no  i  niebagatelnie  rzecz  ujmujac  ,,za  friko,,  !!!   

Poza  tym,  to  jest  dla  tych  wszystkich  PRZEPLACONYCH  i  ZAWISTNYCH  baranow  prawniczych  -  AWYKONALNE.

 

Simply,  You  are  with  SN  the  best,... 

...  a  BARANY  prawnicze  z  roznych  detych  ZEROWISK  niech  sie  chowaja,  wstydu  oszczedza...  i  spadaja  na  szczaw.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 stycznia 2024 13:03
15 stycznia 2024 17:33

Tak,...

...  wprowadzi  go  jako  -  p.o.  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 15 stycznia 2024 17:31
15 stycznia 2024 18:16

Przecież oni wiedzą jak jest prawidłowo, ale dla doraźnych swoich celów będą kłamać i manipulować oraz robić logiczne fikołki, jebaćpisy tego potrzebują. Ten pan z wąsikiem wprowadzał myśl narodowo socjalistyczną przy pomocy bojówek, tak samo Stalin, więc nie ma się co dziwić.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 stycznia 2024 18:16
15 stycznia 2024 18:56

Tak,...

...  szczegolnie  w  Niemcach  wiedza  !!!

zaloguj się by móc komentować

olekfara @orjan 15 stycznia 2024 12:30
15 stycznia 2024 20:31

Nie skończy się. W pułapce jesteśmy my (nie mogę mówić za wszystkich, więc niech będzie, że tylko ja). Tusk dostał plenipotencje władzy absolutnej i bezwzględnej.  I dzieje się coś dziwnego, wszelkie działania naszych (ale nie moich), jemu sprzyjają. TVP nie mogli przejąć, przejeli, Wąsik z Kaminskim mieli nie siedzieć, siedzą.  Prokurator krajowy nie może być p.o., ależ może. Glapińskiego nie można postawić przed trbunałem stanu, ale już można, bo szanowna pani Łętowska wyrzuca bezwzględną większość w głosowaniu w sejmie nad postawienie Glapińskiego przed trybunałem. To już nie są przypadki , to jest reguła. I także jest regułą, żę teraz proszą unię o pomoc, tę samą, na którą przecież tak psioczyli. Nie dysonans to? Oznacza jedno, oni wszyscy są w zmowie. A Tuska nie można lekceważyć, stał się prawdziwym wilkiem, stworzył też prawdziwą watahę. Zaś z wilkami może poradzić sobie tylko kandal, ale u nas takich nie ma, są tylko pokojowe pieski, jak warkniesz to siedzą cicho, choć zazwyczaj piszczą.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 15 stycznia 2024 18:16
15 stycznia 2024 21:27

Hola, hola! Ten z wąsikiem dochodząc do władzy już miał zorganizowane i wytrenowane bojówki. Bolszewicy stworzyli bojówki tez przedtem, aby zdobyc władzę. Tusk zdobywając władzę ich nie ma, dopiero musi tworzyć. To kwestia kolejności czynności.

To samo jest z gospodarką. Kolejnośc zdarzeń. Ten wąsik miał gospodarkę leżącą i tak samo, a jeszcze gorzej mieli bolszewicy. Oba zas ichnie społeczeństwa były zbiedniałe, gwałtownie biedniejące i wyglądały ratunku od biedy. Tymczasem Tusk doszedł do władzy przy gospodarce sprawnej rosnącej i przy społeczeństwie na pewno nie biedniejącym, a już na pewno nie gwałtownie. Dlatego Tusk będzie oceniany według utrzymania, albo skopania wzrostu gospodarczego; stopa inflacji, koszt kredytu, itd.

Za dwa tygodnie zobaczymy dane styczeń do stycznia. One moim zdaniem jeszcze będą wykazywać inercję po poprzednich okresach. Wszystko powinno wyjaśniać się później. Możliwe, że w czasie wyborów europejskich i samorządowych nastąpi perigeum. Teraz jest to zgadywanka. Jedna rzecz już decyduje, a mianowicie plany personalne Koalicji rzadzącej powstawiania w gospodarce swoich na miejsce pisiorów. Planów tych nie można poniechać, bo się Donaldu Tusku koalicja rozpadnie. My bowiem patrzymy, że koalicja rządowa jest od nich zależna, ale z ich punktu widzenia są w tej koalicji, żeby na platfusiarni wieźć się. Względem platfusiarni to są kanibale.

Choćby Tusk miał długą ławkę kadr świetnych w zarządzaniu gospodarką (a niby skąd?), to wymiana władz w podmiotach gospodarczych zawsze wywołuje w nich reorganizacje zmieniające, przynajmniej okresowo efektywność w górę, w dół, ale zawsze. Reorganizacje same w sobie, bez przyczyny gospodarczej (gdy jest tylko przyczyna kadrowa), to tylko tworzenie pozorów postępu w czasie. Dokonywane w niewielu pojedynczych miejscach nie są zbyt szkodliwe, ale w wielu miejscach naraz, to co innego.

A jeszcze dochodzi koniunktura zagraniczna ... Wydaje mi się, że nawet wypłacenie naraz wszystkich pieniędzy należnych z Brukseli nie wystarczy, aby te czynniki załatać. A przeciez wygląda na to, że Bruksela nie ma ochoty wypłacać. Będzie ciurkać.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 15 stycznia 2024 21:27
15 stycznia 2024 21:47

Zapomniałem dodać, że Tusk po raz pierwszy oświadczył, że jego celem jest terror:

... dla mnie "terror praworządności", to jedna z najważniejszych zasad — przekazał Donald Tusk.

źródło: https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/donald-tusk-zajmiemy-sie-dostepem-do-antykoncepcji/xbetqb0,79cfc278

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @olekfara 15 stycznia 2024 20:31
15 stycznia 2024 22:18

Nie sądzę, aby poczucie beznadziei mogło w czymkolwiek pomóc.

zaloguj się by móc komentować

deszcznocity @olekfara 15 stycznia 2024 20:31
15 stycznia 2024 22:40

Czy chodzi o kangala?:

"Kangal – charakter

Owczarki anatolijskie – więc także kangal - są psami obdarzonymi niezwykłym wręcz instynktem stróżowana. Nieznajomych traktują zawsze jak intruzów i są bardzo terytorialne.
Kangal jest psem bardzo niezależnym, pewnym siebie i samodzielnie podejmującym decyzję. Bardzo trudnym w szkoleniu – trudno z niego uczynić psa obronnego podczas szkoleń, bo nigdy nie atakuje „na niby”. Robi to wyłącznie wtedy, kiedy poczuje rzeczywiste zagrożenie. "

https://fera.pl/kangal-turecki-pies-pasterski-najwazniejsze-informacje-o-rasie.-encyklopedia-psow.html

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @orjan 15 stycznia 2024 21:47
15 stycznia 2024 23:09

Cnota jest sprawnością, która czyni człowieka dobrym i sprawia, że jego czyny są dobre (św. Tomasz z Akwinu).

Z tego wynika, że wada jest tą samą sprawnością, która, stosowana przeciw naturze, czyni człowieka złym i sprawia, że jego uczynki są złe.

Dobre jest to, co jest zgodne z naturą (tutaj: zgodne z rozumną naturą człowieka i, co więcej, naturą oświeconą łaską uświęcającą); grzech jest to działanie niezgodne z naturą.

Każda rzecz jest dobra, ale, jak się potocznie mówi, można jej używać zgodnie z jej przeznaczeniem i wtedy mamy dobre uczynki; albo niezgodnie z przeznaczeniem i wtedy mamy grzechy.

Dlatego tak ważne jest słuchać tego, co ktoś mówi, i zrozumieć prawdę o tych słowach, niż słuchać tak, by nie zrozumieć, słuchać życzeniowo, "jechać na emocjach" itp., bo zawsze ze słów wynikają uczynki, a emocje tylko towarzyszą.

Z tym także wiąże się sprawa taka, że ludziom bardzo trudno się spotkać. Spotkanie bowiem odbywa się w prawdzie i miłości. Dużo ludzi "spotykających się" nie spotyka się wcale, bo zamiast prawdy kierują się kłamstwem, może i kolorowym, a temu towarzyszą emocje nazywane dla zmyłki miłością.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 15 stycznia 2024 21:27
15 stycznia 2024 23:28

Bo  Bruksela...

...  jest  GOLA  i  WESOLA  !!!

Choc  to  drugie  jest  kompletnie  NIEADEKWATNE  do  tego  pierwszego  przymiotnika.

 

Ale  coraz  bardziej  jestem  zachwycona  Twoja  umiejetnoscia  tlumaczenia  naszego  nieszczesliwego  polozenia,...  a  to  zdanie  -  ...,,Wzgledem  platfusiarni  to  sa  kanibale,,  /o  koalicji  tuskowej/  -  jest  GENIALNE  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 15 stycznia 2024 21:47
15 stycznia 2024 23:35

To ja dodam deczko : przede wszystkim to terror prawa,bo u Tuska sprawiedliwość ma nieodwracalną impotencję... A starsza pani, profesor nauk prawnych przychodzi z odsieczą Tuskowi : https://wiadomosci.wp.pl/ewa-letowska-prezydent-chce-pokazac-ze-to-on-jest-dobry-a-bodnar-i-sady-paskudne-6983998745868800a Nie tak dawno prowadzali dziadusia Strzembosza chyba dobrze po 90-siątce,więc ...no cóz...kogo jeszcze w zapasie z wybitnych mamy?...przecież to gorzej niż piaskownica prawna....

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 15 stycznia 2024 23:35
16 stycznia 2024 01:15

Nie mam pojęcia jaka ona jest w praktyce działania. W swoich analizach prawniczych rzadko kieruje się etyką. W wywodach społecznych z reguły opiewa tzw. zaradność, spryt, wykorzystywanie przewagi dla tworzenia dalszej przewagi zamiast dla rozwiązywania spraw. Nie wiem, czy jej to imponuje, taki rodzaj demoralizacji, czy tylko defetystycznie opowiada jak jest. To znaczy, jak ona odbiera to co jest. Raczej co jej wydaje się, że jest. Mnie taka postawa nie podoba się

W takim razie, mnie nie dziwią jej emocjonalne afiliacje przy Tusku, bo przy nieprównywalnie wyższym poziomie umysłowym emocjonalnie zdaje się być bardzo podobna. Pewne postawy imponują jej i wtedy podziwia determinację (zamiast sprawności) i oznaki powodzenia, lecz rzadko zastanawia sie nad skutkami tego, co podziwia. Ktoś lubiący stereotypy (ja nie) mógłby powiedzieć, że jest w tym kobieca.

Te wypowiedzi pod linkiem są takim usłużnym popisywaniem się. Jednak poprzetykane są całkiem przytomnymi uwagami jak na przykład ta zgodna z moimi domysłami: Prezydent otworzył procedurę ułaskawieniową. Jej "gospodarzem" jest jednak prokurator generalny Adam Bodnar. Tu jest pewna pułapka. Bo to teraz Prokurator Generalny musi wyrazić swoją opinię, a może także żądać opinii orzekających sądów obu instancji, które panów Wąsika i Kamińskiego skazały. Te opinie zresztą nie muszą być pozytywne.

Prawdziwe jest zdanie trzecie. Natomiast prawdziwość pierwszego i drugiego zależy od  rodzaju postępowania o czym w trzech ostatnich akapitach tu niżej. Reszta jest w ogóle nieprawdziwa (wewnętrznie sprzeczna) i można się dziwić, że została wypowiedziana. Jeśli bowiem - jej zdaniem - Prokurator Generalny jest "gospodarzem" postępowania, to nie może być jednocześnie opiniodawcą w sprawie merytorycznej. Nic takiego zresztą nie wynika z przepisów. Może przekazać stanowisko rządowe, ale nie opinię merytoryczną w sprawie.

Rzecz jednak w tym, iż ona nie zauważyła (może celowo dla potrzeb propagandowego wsparcia Tuska), że przewidziane są dwa rodzaje postępowania ułskawieniowego z inicjatywy Prezydenta. Jeden rodzaj jest taki, że Prezydent poleca Prokuratorowi Generalnemu wszczęcie postępowania. Jednak, skoro PAD parokrotnie wyraźnie powtórzył, że to on sam wszczyna postępowanie ułaskawieniowe, to raczej mamy do czynienia z drugim rodzajem, w którym Bodnar żadnym gospodarzem nie jest, a raczej jest tylko "służącym" i jego opinie a także opinie sądów nie są potrzebne. Bodnar ma przedstawić akta takie jakie ma w chwili wezwania go o to i już.

Żeby być pewnym z którym spośród dwóch rodzajów mamy do czynienia, to trzeba zdobyć informację, której w mediach nie ma. Łętowska powinna wiedzieć o jaką informację chodzi, ale zamilczała. Rzecz w tym, że dla tego drugiego rodzaju (gdzie Bodnar "służącym") potrzebne jest postanowienie Prezydenta, czyli formalny akt jego władzy, że PAD wszczyna postępowanie ułaskawieniowe. Ale musi to być dokument w postaci postanowienia. W kodeksie postępowania karnego o takim postanowieniu mowy oczywiście nie ma i być nie może, bo nie jest to postanowienie procesowe, a jest ono umocowane wprost w Konstytucji RP. Konstytucjonalistka autorytetowa powinna wiedzieć po czym można poznać, czy Bodnar jest "gospodarzem", albo "służącym". My zaś dowiemy się obserwując dalszą akcję.

Sumując, prawidłowo zidentfikowała pułapkę zastawioną przez PAD, lecz dalej "skąpo dysponowała prawdą", aby tylko podnosić na duchu wielbicieli Tuska i Bodnara.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 16 stycznia 2024 01:15
16 stycznia 2024 01:54

Jest już późna pora,dzięki za komentarz...a jednak prof nauk prawnych w stanie spoczynku i w tym wieku nie powinien się tak zachować ,pomijam sprawę jej sympatii. Z goryczą zauważam,ze ludzie którzy coś osiągnęli przecież, reagują jak te psy Pawłowa,sorry za przyrównanie...

Dalsza akcja,a własciwie eskalacja jest i będzie do czerwonej granicy. Moje obawy co do jutrzejszego,upst dzisiejszego spotkania i posiedzenia w Sejmie zaowocują niezbyt "dostojnie"... Nie wygląda to na tzw ustawkę....juz...

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @orjan 15 stycznia 2024 21:27
16 stycznia 2024 08:26

Dla mnie Tusk jest tylko twarzą i figurką, za którą stoją potomkowie leninistów, stalinistów, bierutowców, bergmanowców i wszystkich czerwonych rewolucjonistów oraz stworzone przez nich służby a zwłaszcza WSI, które bodajże zostały rozwiązane jako ostatnia z komunistycznych służb.

Oni nie zapadli się pod ziemię. Są. Jedni poszli w nadbudowę, inni w bazę:  w prawników i teraz piszą uzasadnienia, inni w biznes, który dostarcza kasy.

A bojówki? Kto tworzył i organizował firmy ochroniarskie i kogo popierają wierchuszki tych firm? 

Kogo popiera wierchuszka armii, policji, służb, KAS?

Czy Prezydent w tym momencie ma skuteczną ochronę? SOP zdradził. Czy szef NBP oraz sędziowie TK mają skuteczną, fizyczną ochronę? 

To są kolejne instytucje, które będą atakowane. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 16 stycznia 2024 08:26
16 stycznia 2024 09:25

Zerknąłem na wp.pl i tam jest dzisiejsza politgramota powołujaca się na tego dziwnego Bodnara. Wygląda z niej, że on rozumie swoją rolę w obecnym postępowaniu ułaskawieniowym jako rolę "służącego".

To powinno prowadzić do wniosku, że dla Tuska i kamandy wsadzenie Kamińskiego i Wąsika nie miało i nie ma nic wspólnego z kwestiami praworządności a było zamierzona wyłacznie w celu tzw. pokazuchy.

Osobiste nienawiści Tuska też mogły mieć znaczenie od czasu jego poprzedniego premierowania, gdy Kamiński zachowywał się zbyt niezależnie w CBA.

Tak, czy inaczej coraz bardziej pewne jest, że napędem tej sprawy są niskie instynkty czołowych plat-fałszystów w zbiegu z ogólnieszym pragnieniem dyktatury.

zaloguj się by móc komentować

stachu @deszcznocity 15 stycznia 2024 22:40
16 stycznia 2024 11:57

To tylko taka propaganda hodowców, żeby podnieść cenę. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @olekfara 15 stycznia 2024 20:31
16 stycznia 2024 13:21

"Oni wszyscy są w zmowie"

Nie. To jest pływanie po stawie i wyciąganie wniosków płytkich, które pływają na jego powierzchni.

Byłe służby bezpieczeństwa, stare kadry wojskowe też są w zmowie z PiSem?

Nienawidzą PiSu i  zaorzą wszystko, aby już nikt im nie zagroził. Nawet jak z zaciśniętymi zębami współpracowali z nimi, bo do zabezpieczeń ambasad nie wynajmuje się ludzi z zewnątrz, to na każdym innym polu szkodzili PiSowi. To była taka pogardą z jaką nigdy się nie spotkałem. Pogardzają nimi bo nie znają reguł gry, a Tusk je zna.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować