-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Gwóźdź do trumny czyli filozofowie w natarciu

Pamiętacie, jak wiosną pisaliśmy tu o konkursie na nową redakcję obrazu Miłosierdzia Bożego według wizji Faustyny Kowalskiej? Na pewno pamiętacie. Oto konkurs ten właśnie został rozstrzygnięty. Kilka osób niezależnie od siebie przesłało mi linki do tej informacji. To, co się pod nimi ukrywało, było jak rosyjski dowcip o tygrysie, którego tu nie zacytuję, bo jest niedziela, dzień święty. Najtragiczniejszym elementem całego zamieszania wokół tego konkursu i samego obrazu, jest całkowite zaimpregnowanie środowiska na krytykę. Do krytykowania bowiem wyznaczone są specjalne osoby i one akurat w tym przypadku przykazane mają, żeby milczeć. Nasza tutaj krytyka czy czyjaś inna dobiegająca z czeluści Internetu nie ma znaczenia. A jeśli nie ma, efekty konkursu muszą być takie oto https://www.facebook.com/photo?fbid=494564422699991&set=pcb.494564602699973 To znaczy, że celem tej imprezy nie było namalowanie pięknego obrazu, ale coś innego. Ja to już napisałem wiosną, ale jeszcze powtórzę, środowisko Teologii Politycznej, bardzo szkodliwej grupy osób mających wpływy wśród hierarchów, usiłuje przejąć rynek wyobrażeń sakralnych. Wespół z krakowskimi artystami dopuszczonymi do tego niby konkursu. W zasadzie należałoby napisać „artystami”, bo to co widać na tych obrazach przechodzi ludzkie pojęcie. Ten tutaj, na przykład, „artysta” nie rozumie wyrazu „proporcje” https://www.facebook.com/photo?fbid=494564556033311&set=pcb.494564602699973 Obraz ten bowiem powinien nosić tytuł „Karzeł wychodzący z kąpieli”

Wszyscy zaś oni, łącznie z całym zespołem Teologii Politycznej nie rozumieją wyrazu „konkurs”. Proszę Państwa, pokazuję i objaśniam, konkurs jest wtedy kiedy napływają dzieła dobre lub wybitne, które można pokazać ludziom bez wstydu. Konkurs jest wtedy kiedy mamy dzieła oryginalne, a pomysł wyzwala jakąś, pardon, za niestosowne słowo, twórczą energię. Tutaj zaś mamy wariacje przedszkolaków na zadany temat. Firmują to dominikanie i biskup. No i Teologia Polityczna, którą uważam za organizację wrogą Kościołowi i Polsce. Składa się ona z filozofów, czyli w praktyce takich ludzi, którzy chcą autorytatywnie orzekać o sprawach będących daleko poza ich percepcjami. Kiedyś, podczas pracy w jednym wydawnictwie, był taki facet, który zaproponował mi robienie korekty tekstu w Excelu. To jest to samo przełożenie. Jasne jest, że pokazana na konkursowej wystawie żenada nie może trafić do kościołów, ale próby umieszczenia jej tam będą podejmowane. I teraz wyobraźcie sobie jeden i drugi obraz, szczególnie ten, na którym Jezus wyobrażony został jako karzeł z krótkimi nogami, wiszący nad Tabernakulum. To jest w ogóle nie do pojęcia. Czy takie kwestie, boleśnie praktyczne i mające związek z odbiorem, w ogóle zaprzątają głowę człowieka, który jest moderatorem tego projektu? Oczywiście, że nie. Dariusz Karłowicz bowiem wypowiada się w różnych nagraniach dotyczących konkursu tak, jakby był co najmniej dyrektorem jakiejś operetki angażującej nowy zespół baletnic. Uśmiecha się tajemniczo, coś obiecuje, poprawia włosy i koncentruje na sobie uwagę. Kłopot w tym, że on nie umie malować i nie rozumie malarstwa. Nie umieją także malować wszyscy uczestnicy konkursu, choć upierają się, że jest odwrotnie.

Żeby ta impreza się utrzymała, potrzebne są gwarancje. I Karłowicz je załatwił. Mamy duchownych, mamy jakieś autorytety z historii sztuki i jedną panią, która mówi, że to Pan Jezus zamówił te obrazy osobiście. No nie, z całą pewnością tak nie było. Te obrazy zamówił Belzebub, żeby drwić z wiary i wiernych. Firmuje zaś jego decyzję Teologia Polityczna. Ludzie, którzy ten zespół tworzą plują tym konkursem w twarz odbiorcy i mówią mu, że jest gamoniem, a jego wrażliwość to szajs. Nie ma ona znaczenia, podobnie jak nie mają znaczenia żadne opinie. Wystarczy załatwić sobie poparcie jednego, dwóch hierarchów, kilku dominikanów i gotowe. Nie trzeba się przejmować niczym. Można pokazywać wszystko. Cała ta afera, bo to jest afera, nie żaden konkurs, jest drugą stroną medalu. Na pierwszej zaś są wszystkie lansowane w kraju bohomazy uznawane przez Andę Rotenberg za wielką sztukę. Karłowiczowi wydawało się, że można zrobić tak samo i jeszcze postawić się w roli ostatecznego arbitra. Któż bowiem, poza nic nie znaczącymi krytykami z Internetu, będzie się temu przeciwstawiał? Nawet malarze, których do tego konkursu nie dopuszczono położą uszy po sobie, bo każdy chciałby jeść i jeździć na wakacje, a nie wiadomo jak to będzie z tymi kościelnymi zleceniami. A nuż Teologii Politycznej uda się – jak deklarują – znów wprowadzić malarstwo do kościołów i będzie więcej zleceń? Po co się szarpać, trzeba poczekać. Proszę Państwa, ludzie mają naturalną wrażliwość. Ci z Teologii Politycznej o tym nie wiedzą, bo są wyszkolonymi propagandystami, których nie interesuje nic poza nimi samymi. I nie mają oni żadnych hamulców, jeśli chodzi o wykonywanie ruchów dewastujących tę wrażliwość. Oto link do materiału z otwarcia wystawy https://teologiapolityczna.pl/milosierdzie-boze-namalowane-na-nowo-relacja-z-otwarcia-wystawy-obrazow-jezusa-milosiernego?fbclid=IwAR1OPjsxrdX6c-FvjAqE4eWiEiwyjaumfmtaNkCJ1PB8gveVJepOaKvfJuo

Tam na dole jest informacja, że każdy kto chce być współwydawcą książki Piotra Skwiecińskiego „Koniec ruskiego miru” może się dorzucić i będzie miał fun. Nie mam słów. Teologia Polityczna uprawia żebraninę, żeby wydać książkę człowieka, który mógłby ją sobie wydać sam, sam wstawić do hurtowni, a potem jeszcze udawać, że wszystko to odbyło się poza nim. Mamy przed sobą ludzi z innej planety. Oni nawet oddychają czymś innym, a nam próbują wmówić, że to mieszanina gazów znana tu na Ziemi.

Teologia polityczna już zapowiada, że to nie koniec. Będą inne konkursy, na inne schematy ikonograficzne. Jestem pewien, że zwolennicy awangard i wyznawcy postępu zabierający głos w sprawach politycznych, gospodarczych społecznych, religijnych, nie puszczą pary z ust na temat tego konkursu i jego efektów. Uznają bowiem, że jest to cudowna okoliczność, która pogrąża ostatecznie malarstwo sakralne. Po czymś takim, po występach Karłowicza i tych niby malarzy, nie trzeba już nawet wbijać gwoździ do trumny. Teologowie polityczni zalepią ją bowiem kitem. I to tak szczelnie, że kropla święconej wody nie dostanie się do środka.

Najgorsze są jednak ograniczenia hierarchów, którzy nie chcą zrozumieć co się dzieje z tą całą sztuką. Ktoś powinien się jednak odezwać. Na kardynała Dziwisza nie ma co liczyć, bo on był na otwarciu. Prymas zapewne uda, że tego nie widzi. No, ale może jakiś odważny biskup coś powie. Czekamy. Na razie pozostaje nam patrzeć spokojnie na zadowoloną i przepełnioną szczęściem twarz redaktora Karłowicza i zastanawiać się, czy nie byłoby dobrym pomysłem zlecenie, któremuś z uczestników konkursu namalowania jego samego w tym schemacie Miłosierdzia Bożego. To chyba dobry pomysł? Tak sądzę, a rozkolportowanie jego efektu w sieci położyłoby ten upiorny, szkodliwy i diabelski w istocie projekty już na zawsze. Czekam na opinie.



tagi: malarstwo  konkurs  dominikanie  miłosierdzie boże  teologia polityczna  hucpa 

gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 08:49
72     4083    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 09:00

Jak to pacykarstwo wejdzie w swieta przestrzen to Bildersturm zaczyna nabierac sensu. Moze o to chodzi, zeby wskrzesic reformacje?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 listopada 2022 09:00
13 listopada 2022 09:11

Chodzi o to, żeby kontrolować przepływ gotówki na takie zlecenie i partycypować w jej podziale

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 09:11
13 listopada 2022 09:15

Gotowka zawsze gdzies plynie, tylko to nie jest argument do tego, zeby robic i promowac szajs. Ten natomiast jest scisle powiazany z tym, ze kase dzieli sie wedlug klucza towarzyskiego i partyjnego. Ta teologia polityczna to jest siostra krytyki politycznej i trzeba byc albo umoczonym, albo nierozgarnietym, zeby tego nie widziec.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 09:15

Wymiociny diabła a nie sztuka. Przykry jest upadek wrażliwości estetycznej wśród duchownych, bo od ich postawy wszystko zależy. A Dziwisz niech u siebie powiesi te szkaradztwa...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 09:18

Zepsułeś mi niedzielę niestety. To są obrazy z koszmarów. One straszą!

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 09:28

tutaj zdjecie goscia, ktorego baniak jest nieproporcjonalnie powiekszony w stosunku do tulowia, ale to moze rownie dobrze byc tak, ze baniak jest normalnych rozmiarow, natomiast klata, bary, plecy to jest zwykla nedza i brak treningu.

Moze artysta z teologii politycznej mial tego typa za modela?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 listopada 2022 09:15
13 listopada 2022 09:29

No tak, oni są w zmowie, to oczywiste

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @mniszysko 13 listopada 2022 09:18
13 listopada 2022 09:30

Jestem mistrzem w psuciu niedziel

zaloguj się by móc komentować


Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 09:33

Ta cała Teologia Polityczna to może takie puszczanie pawiego oka do hierarchów. ;(
Napisałem "pawiego oka"? No i co z tego. Jeśli może być "Teologia Polityczna", "sprawiedliwość socjalistyczna" to może być także "puszczanie pawiego oka".
W związku z tym mam taki postulat, jak się często mawiało za komuny, żeby koleżeństwo SN wpuściło powiew nowoczesnego powietrza i zaczęło używać mojego sformułowania. Ja za to nie będę twierdził, że ono jest moje.
Co oznacza słowo "postulat"? Otóż oznacza to ni mniej ni więcej, że treść postulatu się "ziści" po stu latach, albo że "wadza ludowa" zrealizuje ten postulat w tak krótkim terminie, bo co to jest w stosunku do wieczności trwania "wadzy ludowej".

Odnośnie tego całego konkursu w cudzysłowie.
Coś tam stręczyli w telewizorze, ale nie połączyłem tego z hierarchami. Możliwości są jak zwykle dwie:
1. Hierarchowie nie bardzo orientują się w trendach sztuki (może sztuczki lub "sztuczek") i nie chcą wylać tego co może sie na dobre obróci. Okazali "miłosierdzie" nad tymi "artystami".
2. Może czekają z cierpliwością, az minie ten cały zgiełk, wtedy wszyscy o tym zapomną, a po tym wydarzeniu jakże "kulturalnym" (przecież nikt się pobił) nie zostanie nawet kurz. 
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 13 listopada 2022 09:33
13 listopada 2022 09:36

Tu nie chodzi o orientowanie się. Bo ono nie jest potrzebne, żeby stwierdzić, że te obrazki nadają sie do śmieci. Tu chodzi o akceptację takich numerów. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 09:36
13 listopada 2022 09:44

Ja to wszystko rozumiem. ;((

Trochę sobie poironizowałem.

Z drugiej strony trudno jest hierarchom walczyć z każdym podobnym incydentem.

Z trzeciej strony nie chodzi zapewne nikomu z nas, żeby hieracha bezpośrednio "rękami" zadziałał. Ma od tego "ludzi", którzy powinni takie i inne problemy załatwiać w "białych rękawiczkach". Potem hierarcha może coś powiedzieć, żeby stonować lub nie działania "swoich ludzi" zależnie od tego jak się sytuacja potoczy. 

Może wystarczyłoby powiedzieć, że każdy może sobie w domu coś takiego "powiesić" - jak lubi. :))

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 09:30
13 listopada 2022 09:44

To jest praktyczny kurs ikonoklazmu.

Sama idea konkursu na "nową redakcję obrazu Miłosierdzia Bożego" jest absurdalna, groteskowa. To czysty satanizm, który ma unieważnić obraz Miłosierdzia Bożego i przesłanie z nim związane.

To jest kwestionowanie świętej hierarchii związanej z tym obrazem i z kultem Miłosierdzia Bożego i to w sposób durnowaty. To jest w tym najgorsze. Durnowaty styl unieważnienia. Otwarty atak pełen nienawiści nie odbiera tak godności jak durnowaty sposób. Mdłości człowieka ogarniają.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 10:00

To działanie jest tylko narzędziem wymierzonym w deprecjonowanie kultu Miłosierdzia Bożego. Kult się rozpowszechnia i to w formach o których nawet nie mamy pojęcia. No i mamy podmiany: wizerunku, treści , znaczenia,... a na końcu wyśmiewanie .., no cóż drogi wiodące do zguby są jak autostrady.... więcej gazu i ... adieu

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 10:05

Następne w kolejce będzie Ukrzyżowanie i stacje Drogi Krzyżowej. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 10:05

Następne w kolejce będzie Ukrzyżowanie i stacje Drogi Krzyżowej. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 10:05

Następne w kolejce będzie Ukrzyżowanie i stacje Drogi Krzyżowej. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 10:05

Następne w kolejce będzie Ukrzyżowanie i stacje Drogi Krzyżowej. 

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 09:11
13 listopada 2022 10:10

Ponoć kilka sztuk tych "sztuk" zostało zakupionych... zgroza.

Na youtubie komentowanie wyłączone. Znamienne.

Tam nie ma z kim gadać. Wszyscy won!

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 13 listopada 2022 09:00
13 listopada 2022 10:19

Reformacji nie trzeba wskrzeszać, niestety.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 09:30
13 listopada 2022 10:25

Oni juz doszli, a ja sie nie wybieram. Nawet nie patrze w tamta strone. 

Za kazda decyzja, za kazda akcja zawsze stoja konkretne osoby i sposoby dzialania, ktore ta diabelska nedze organizuja. 

Teologia polityczna to jest komusza jaczejka z aspiracjami i podpieciami do budzetu, ktora dziala na zasadach dywersji i sabotazu. 

Po stronie Kosciola akceptacja tej artystycznej nedzy najczesciej wynika z bezsily i z zaniedbania. Gorzej gdyby sie okazalo, ze to obliczona na szkode akcja. 

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 13 listopada 2022 10:19
13 listopada 2022 10:26

Te pacykarstwo jest do kasacji. Ja ktos to podniszczy to powinien order dostac.

zaloguj się by móc komentować

valser @Tenerka 13 listopada 2022 10:10
13 listopada 2022 10:28

Ja bym to chetnie kupil i od razu zniszczyl. 

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 10:43

Żeby jakiś obraz był obrazem Bożego Miłosierdzia, musi spełniać określone wymagania opisane w Dzienniczku św. Siostry Faustyny. Żaden z 3 obrazów (bo tyle udało mi się zobaczyć na przytoczonych linkach) nie jest Obrazem Miłosierdzia Bożego. Zatem ci, co to robili, to nieuki, albo robili to specjalnie. Nie odnoszę się do poziomu artystycznego wykonania.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 11:03

Tak już na boku w kwestii formalnej - ja w ogóle nie bardzo rozumiem ideę "malowania na nowo" obrazu Jezusa Miłosiernego, skoro już jest obraz zatwierdzony do kultu rozpropagowany na cały świat, to trochę jakby ktoś chciał "na nowo" malować obraz Matki Boskiej Częstochowskiej. No, ale ok, jakby ktoś naprawdę miał jakąś swoją wizję i konwencję, nie jako wariację na temat już istniejącego obrazu, ale jako całkiem nowy obraz to mógłbym się ewentualnie zgodzić.

Teraz już odnośnie samego "konkursu", to nie rozumiem dlaczego nie umieścili w internecie wszystkich prac które wygrały i były odsłaniane na tej konferencji tylko te 2(chyba najgorsze?), tak przynajmniej by było jakieś porównanie.
Cała sytuacja by była niezłym żartem gdyby to nie było na poważnie, trzeba się cieszyć, że tych obrazów w kościele nie powieszą.

Co do hierarchów to mam podobną opinię co pan Andrzej, oni pewnie przybyli na tę konferencję nie wiedząc nawet co ich tam czeka, a potem musieli udawać, że jest ok. Teraz dopiero będą może próbowali z tą aferą coś zrobić, wezwać na dywanik odpowiedzialnych itd.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 11:17

" Jak kontynuował Dariusz Karłowicz: „Siostra Faustyna Kowalska płakała patrząc na obraz Eugeniusza Kazimirowskiego, jednak nie z powodu kunsztu tego dzieła "...

Myślę,że teraz miałaby powód do rozpaczy nad kunsztem tych nowych dzieł. Czy te koszmarki wszystkie kościół zakupi ,lub powiesi w głównych ,czy bocznych ołtarzach?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 13 listopada 2022 09:00
13 listopada 2022 11:21

Raczej ikonoklazm i powyrzucać wszystkie obrazy ze świątyń wraz z kultem świętych. W sumie na to samo wychodzi. 

Zamiast inwestować w malarstwo, bo ono i tak jest niewydarzone, ktoś da zarobić projektantom wnętrz, powiedzmy jakoby sakralnych.

To są naprawdę objawy chorobliwego skąpstwa. 'Idzie armaggedon' dlatego trzeba oszczędzać na proszek do prania. Szkoda kasy na takie fanaberie jak kształcenie dobrych rzemieślników malarstwa, rzeźby i architektury. Przyczyniają się do tego prywatne objawienia z podejrzanych źródeł propagowane przez Łaszewskiego i przez misjonarzy nadających po polsku z Węgier (sic!) https://www.youtube.com/watch?v=qHt_EoyAWGo&t=684s  

Ludzie, przecież ta kasa na nic się nie przyda, zwłaszcza jak spadnie na was ten mityczny 'armaggedon'. To oczywiście apel ogólny.

Na szczęście duchowi synowie św. Maksymiliana nie śpią. O. Chlondowski otrzeźwia: 

https://www.youtube.com/watch?v=9CRLZACYNG8

Tobie mówię w zaufaniu, masz szansę Valeser na dobre wykorzystanie inwestycji w rzeźby.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 11:30

Ha... Na otwarciu tej wystawy w tych kieliszkach to zapewne woda była. Taka przez o z kreską(*). Inaczej tego nie da się odbierać.

(*) To określnie usłyszałem po za pierwszy w kościele jak ksiądz w czasie kazania zapytał dzieci co jest na stole w czasie kolacji wigilijnej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 12:23

ale o so chozi?

W narozniku Placu Defilad w Warszawie powstaje gigantyczne gmaszysko, które ma pomieścic , uwaga, Muzeum Sztukii Nowoczesnej.

Czyms to trzeba zapełnic, tak więc artysci będą mieli w najbliśzych miesiacach "konkursów" po sufit.

Ich środowisko zapewniło sobie niezły paśnik, finansowany przez Bogu ducha winnych podatników.

Czyli, tak  jak jest w tekście notki, nie chodzi, broń Boże, o żaden artyzm, czy dajmy na to sztukę, ale o przejadanie kasy dystrybuowanej, żeby groza była pełna, przez agendy ministerstwa kultury (fizycznej) i sztuki (magicznej).

zaloguj się by móc komentować

agnieszka-slodkowska @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 12:33

Zjawisko zawłaszczania malarstwa religijnego obserwuję od dawna. Wczoraj widziałam te rewelacje, więc dziś moje wzburzenie jest mniejsze. Osobistości, które wzięły udział w owym konkursie, promują jedynie siebie. Zadany "temat" jest rozegrany tak, by widać było po stylu, kto konkretnie malował dany obraz. Zamierzony prymitywizm, który został tu zastosowany, uważam za bluźnierstwo. Brak pokory w tym wszystkim... Pycha i próżna chwała...

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 12:38

Nie wiem do którego z hierarchów "uderzał" Karłowicz, ale czy wiara tego hierarchy nie posunęła mu pytania do Krłowicza: - Chce pan zastąpić Św.Siostrę Faustynę?

Co ten bęcwal Karłowicz ma we łbie?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @valser 13 listopada 2022 10:26
13 listopada 2022 12:46

O,

to wtedy autor może być uznany za męczennika za sztukę i na dodatek Karłowicz będzie wołał "santo subito".

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 12:54

Jak w podtytułach: Namalować katolicyzm od nowa.

Takie tam izmy, nic nowego.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @agnieszka-slodkowska 13 listopada 2022 12:33
13 listopada 2022 13:02

A wiesz, Agnieszko, że jakbyśmy zobaczyłam to dziadostwo to pomyślałam o Tobie i Twoich cudnych obrazach? Ciągle mam św Andrzeja Bobolę przed oczami :) 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @agnieszka-slodkowska 13 listopada 2022 12:33
13 listopada 2022 13:05

Tak, oni chcą podzielić po między siebie zlecenia a może i poszczególne diecezje. To jest grube chamstwo. A tu jakaś pani tłumaczy tym gangsterom, których ceni i poważa jako środowisko, że nie można wymuszać haraczy, bo Pan Bóg może się pogniewać

https://www.gosc.pl/doc/7920179.Po-co-malowac-od-nowa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 13 listopada 2022 12:23
13 listopada 2022 13:08

No to właśnie o tym napisałem

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Magazynier 13 listopada 2022 11:21
13 listopada 2022 13:08

To są prymitywne małpy, komu ty usiłujesz coś tłumaczyć?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 13 listopada 2022 11:17
13 listopada 2022 13:09

Coś na pewno za to malarze dostaną. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 listopada 2022 11:03
13 listopada 2022 13:10

Nie broń hierarchów, bo oni dobrze wiedzą w czym uczestniczą. W szukaniu pretekstu pod pozyskanie nowych pieniędzy. Będą się nimi dzielić z Karłowiczem

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @valser 13 listopada 2022 10:25
13 listopada 2022 13:11

Nie, po stronie Kościoła, wynika to z chciwości

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 13:33

No cóż ....wzięli się teraz za św. Faustynę...( promocja apostazji już ruszyła )  -  idą pieniądze na "postmodernistyczne dopasowanie" ikon katolicyzmu do "współczesności" - nie wierzę w jakieś przypadki w tym zakresie.  To tylko efekt końcowy działania ..."smugi cienia".   Końcowe rozwiązania w Europie środkowej muszą położyć na łopatki Kościół katolicki. Pieniądz wykreowany z powietrza czyli z niczego musi się przekształcić w realną własność także w sferze niematerialnej poprzez przejęcie symboli oraz ich destukcję... Hierarchii nie ma co bronić bo siedzi cicho i kwiczy ( może za wyjątkiem Jędraszewskiego ) - abdykowała w zaciszu pałaców... Oczywiście nie wszystko przebiega tak jak zaplanowano i w tym nadzieja bo procesów o takiej skali nie da się w pełni kontrolować - będzie rozgrywka na punkty...

zaloguj się by móc komentować



Paris @agnieszka-slodkowska 13 listopada 2022 12:33
13 listopada 2022 14:01

...  UPADEK,  po  prostu  !!!

I  narod  w  tym  g*wnie  PARTYCYPOWAL  NIE  BEDZIE...  moze  przyjdzie  chwila,  ze  te  rozne  PASOZYTY  i  NIEROBY  glinskie,  karlowicze  i  im  podobne  ,,kadry,,  zaplaca,  i  to  z  nawiazka  za  te  DEPRAWACJE  NARODOWA,  PRZEWAL  NASZYCH  PIENIEDZY...  i  BOZA  OBRAZE  !!!

 

Bezczelna,  zuchwala  i  pelna  PREMEDYTACJI  CHUCPA,...  nic  wiecej, 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 13:04
13 listopada 2022 14:03

Otoz  to...

...  wypisz-wymaluj  ,,lasota,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 13:05
13 listopada 2022 14:05

Dobra  jest  ta  pani...

...  zabic  ja  pustym  smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 13:09
13 listopada 2022 14:08

Z  cala  pewnoscia...

...  GRANTY  -  z  budzetu  -  na  ten  FAJANS  zostaly  PRZEWALONE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 13:10
13 listopada 2022 14:10

Dokladnie  tak,...

...  caly  czas  ,,boze  byczki,,  doskonale  wiedza  co  robia...  kiedys  tez  dobrze  wiedzieli  !!!

zaloguj się by móc komentować

valser @szarakomorka 13 listopada 2022 12:46
13 listopada 2022 14:11

tak. dzisiaj wszystko jest uznaniowe. No, ale to dobrze dla mnie, bo ja tez moge cos uznac lub uniewaznic i w jednostkowym starciu podeprzec moje zdanie. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 13:10
13 listopada 2022 14:11

To bardzo przykre, nie rozumiem tego ich zaślepienia. Oni nie rozumieją, że sami na siebie przede wszystkim kręcą bicz? Myślałem, że po akcjach z profanowaniem kościołów i atakami na duchownych w ciągu ostatnich dwóch lat zrozumieli powagę sytuacji w jakiej znajduje się Kościół w Polsce...
Szkoda kard. Dziwisza, że go wykorzystują jako parawan, bo on w sumie już ma swoje lata i nie wiele może.


 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 14:46

Skomentuję po raz trzeci.

Cytuję:

Najbardziej dziś znany na świecie obraz Jezusa Miłosiernego pędzla Adolfa Hyły z artystycznego punktu widzenia jest słaby. Lepsze jest bez wątpienia dzieło Kazimirowskiego, choć i tak siostra Faustyna płakała, że nie oddaje piękności Chrystusa, którego widziała. Ważne jest to, co wówczas powiedział jej Jezus: „Nie w piękności farby ani pędzla jest wielkość tego obrazu, ale w łasce Mojej”. Myślę, że to zdanie jest kluczem do zrozumienia popularności obrazu Adolfa Hyły. To nie kościelne nakazy albo zakazy o niej zdecydowały, ale Boży zamysł i oddolny, spontaniczny kult Ludu Bożego.

https://www.gosc.pl/doc/7920179.Po-co-malowac-od-nowa

W konkursie "temat" obrazu został postawiony na głowie.

Czy to dobrze czy źle?

Przecież żyjemy w wolnym kraju. Każdy może sobie namalować co chce. Takie "problemy" nie są pierwsze ani ostatnie. Jak kiedyś "rozwiązywano takie problemy"? Niech za przykład posłuży cytat z historii Gdańska:

Kolejne fale dysput wywołało wprowadzenie papieskich dogmatów o niepokalanym poczęciu Najświętszej Marii Panny oraz o nieomylności papieża. W proteście przeciw dogmatowi o niepokalanym poczęciu porzucił wiarę katolicką i przeszedł na protestantyzm pierwszy biskup od czasów reformacji - Leopold Graf von Sedlnicky. Przeciwko dogmatowi o nieomylności papieża przyjętemu na soborze watykańskim w dniu 18 lipca 1870 (De eccelsia Christi) głosowali wszyscy biskupi niemieccy, nie bez przyczyny upatrując w nim zagrożenie wszechwładzy królewskiej. Po złożeniu negatywnego wotum, demonstracyjnie opuścili Rzym. Społeczny ruch oporu przeciw temu dogmatowi zrodził sektę „starokatolików”, złożoną głównie z intelektualistów, którzy odeszli z niemieckiego Kościoła katolickiego.

Gmina Kościoła niemiecko-katolickiego powstała również w Gdańsku, w roku 1846 .

W maju katolicy gdańscy wydali „otwartą odezwę”, w której wytknęli byłemu księdzu katolickiemu, Janowi Czerskiemu, „sprośne obyczaje”, a dwu byłym klerykom seminarium pelplińskiego „dopuszczenie się grubego dyscyplinarnego występku”. Wszyscy trzej relegowani ze stanu duchownego, „odrzekli się od Rzymu i do apostolsko-katolickiego kościoła przystali”. Protestanci gdańscy bardzo aktywnie wzięli ich w obronę przed „miotanymi obmowami” ortodoksyjnych katolików, o czym świadczy co najmniej pięć wydań niemieckojęzycznych polemicznej broszury i jedno polskie w ciągu 1845 r. Według autora broszury byli oni niewinni, a tylko „rozum od rzymskiej mgły otumanionej” pragnie tu „sprawie reformy zaszkodzić”. Czerski „wyłamał się spod jarzma rzymskiego i uczciwym sposobem żonę pojął”, a obwinianie kleryków jest tylko obelgą. Ilościowy wzrost tej gminy wskazuje na to, że argumentacja obrońców była wystarczająca.

Myslę, że ten pogrubiony fragment to dobre rozwiązanie (nie jedyne) dla "naszych artystów".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 16:12

Już Pan kiedyś napisał taki fantastyczny tekst, w ktorym połącxył Pan estetykę i wrażliwość na piękno z Wiarą. Ma Pan więc odpowiedź - ci hierarchowie albo stracili Wiarę albo mają już zupełnie inną wiarę....

zaloguj się by móc komentować

MZ @peter15k 13 listopada 2022 13:33
13 listopada 2022 16:49

To zakrawa na satanizm...ale początek już był,co/kto? jest na ołtarzu w kościele św.Krzyża w Lublinie,kościół akademicki KUL.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Kuldahrus 13 listopada 2022 14:11
13 listopada 2022 16:53

Myślę że zawsze można dać świadectwo. Na tak, lub na nie. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Maryla-Sztajer 13 listopada 2022 16:53
13 listopada 2022 16:59

Można albo nie można, tego nie wiemy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Kuldahrus 13 listopada 2022 16:59
13 listopada 2022 17:02

Impuls i dodanie odwagi 

zaloguj się by móc komentować


Paris @zkr 13 listopada 2022 17:56
13 listopada 2022 18:01

Najlepiej...

...  to  niech  se  maluja  za  SWOJE  WLASNE  PIENIADZE,  a  od  narodowej  kasy  WARA  IM,  PASOZYTOM  i  ODSZCZEPIENCOM  jednym  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 listopada 2022 18:54

To skandal żeby coś takiego w ogóle wystawiać na widok publiczny.

Najlepszą odtrutką na to są obrazy pani Agnieszki.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 13:08
13 listopada 2022 20:25

Czytelnikom SN. Nie wszyscy rozumieją te niby subtelności.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 13 listopada 2022 13:04
13 listopada 2022 21:09

... w szybkości łączy.

Wypadek miał miejsce trzy dni temu.

Powiązanie kubizmu z rzutnią Monge'a zajęło mi o wiele więcej czasu (bystry jak woda w korycie).

Dziś jest na tacy. O kuchni dalej ciszej.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
14 listopada 2022 00:26

Te obrazy to profesjonalny, zadekretowany  prymitywizm z konotacją iście szatańską. To zwycięstwo lansowanej od lat sztuki /"sztuki"/ i wpychanie jej do Kościoła, przed oblicza wiernych. To niebezpieczna zabawa z zatrutymi owocami. I to ma być "namalowanie katolicyzmu od nowa"... Uzasadnianie tej operacji trwało ponad 4 godziny /konferencja/ przez towarzystwo, siedzące tyłem do ołtarza. 

Ponoć siedem z tych obrazów zostało zakupionych przez księży. Możemy jedynie liczyć na stanowczość wiernych... Oby.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
14 listopada 2022 07:08

Skoro arcb.Grzegorz Ryś, jest od jakiegoś czasu w Watykanie członkiem rady wybierającej kandydatów do sakry biskupiej, to pytaniem tylko pozostaje, ilu takich Rysiów tam jest. Czy już większość, czy jeszcze nie, czy dopiero za chwilę, a jeżeli tak, to jaką? Powoli tak się staje w kolegium kardynalskim, które będzie wybierać kolejnego papieża.

Ten szatański konkurs, gdyż tym był, wydaje się taką nową pop-sztuką sakralną w tej nowej organizacji kościelnej, czym stać się ma Kościół Katolicki. Nic nowego. Od setek lat jest Kościół Anglikański. Będzie Kościół Polski, Kościół Niemiecki, Kościół Francuski, .., tak, jak obecny papież promuje synod o synodalnosci. A skoro Kościół Katolicki zaczyna być już psuty od głowy, to o czym my mówimy? Przykre to ale tak się właśnie dzieje.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 13 listopada 2022 21:09
14 listopada 2022 11:21

Cybergland się obudził.

Przestrzegam panie Marku.

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 14 listopada 2022 07:08
14 listopada 2022 13:40

Stety...

...  Ryba  psuje  sie  od  glowy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @KOSSOBOR 14 listopada 2022 00:26
14 listopada 2022 17:40

Dziękuję za Pani ważyny głos w tej sprawie, za miarodajną opinię dotyczącą wartości estetycznej tych "dzieł"!

Trzeba rozsyłać link do tego wpisu gdzie tylko się da. 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 14 listopada 2022 11:21
14 listopada 2022 21:23

To dobrze. Codziennie dziękujemy.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować