Groucho Marx a Polska czyli o zasługach
Nie wiem czy pamiętacie, ale w zeszłym roku do Oscara nominowano film Skolimowskiego pod tytułem „IO”. O osiołku, który miał różne przygody. Nie wiem z jakich powodów Skolimowski zrobił ten film, ale zgaduję, że musiały być to powody poważne, czyli – jak sądzę – jakieś finansowe. Film lekko przeszedł różne sita i został nominowany do Oscara, co było jawnym absurdem. Wszyscy to widzieli, ale wszyscy „gorąco kibicowali”. Oczywiście ta durnota przepadła i dziś nikt już nie pamięta żadnego osiołka, ani nie za bardzo kojarzy kim jest ten cały Skolimowski.
Dla każdego, średnio rozgarniętego człowieka, jasne jest że te nominacje, konkursy i ekscytacje to przepływ wielkich pieniędzy i towarzysko-polityczne układy. Nie wiadomo jednak z jakiej przyczyny ludzie podniecają się tym ciągle i ciągle się w to angażują, jakby nie rozumieli o co chodzi.
Oto wczoraj przeczytałem, przyznam, że ze smutkiem, wywiad z reżyserką filmu „Chłopi”, która podpisuje się takim oto nazwiskiem: DK Welchman. Nazywa się zaś Dorota Kobiela Welchman. Wygłosiła ona w kinie Iluzjon przemówienie, które określono jako emocjonalne. Zaraz wyjaśnię dlaczego. Oto okazało się, że film Chłopi nie dostanie nominacji do Oscara, tak jak film „IO” rok temu, choć różnica w jakości jednego i drugiego obrazu jest aż nadto widoczna. I bardzo proszę wszystkich by wstrzymali się tu od uwag i komentarzy dotyczących stylizacji strojów czy muzyki. Przy filmie zatrudniono 200 malarzy, robota była prawdziwym wyzwaniem, a szansa na nominację była duża. A jednak nic z tego nie wyszło. Pani DK Welchman, płacząc niemal, wyjaśniła, że stało się to dlatego, że zadziałali hejterzy. Za takowych uznała ludzi, którzy udzielili głosu dziennikarce GW, autorce tego tekstu
Ponoć oskarża się w nim reżyserkę i producenta, jej męża o wykorzystywanie ludzi do pracy ponad siły. Pani Welchman płacząc, zaprzecza, a potem mówi jeszcze ciekawsze rzeczy. Tuż przed decyzją hejterzy, których nie wymienia z nazwiska dotarli do jurorów w Hollywood, pokazali im ten reportaż, a na dodatek jeszcze zasugerowali, że reżyserka współpracuje w Polsce z partią prawicową. Nie wymieniła ona nazwy tej partii, ale chyba rozumiemy o jaką organizację chodzi. Pani Wlechman zaś wcale z nimi nie współpracuje, a nawet więcej – jak powiedziała – starała się o dziecko a do zapłodnienia miało dojść metodą in vitro. No i domaga się równouprawnienia kobiet w Polsce. I nikt tego nie docenił, w świat zaś poszła plotka i potwarz, a to przekreśliło szanse na Oscara. Nieprawdą też był, jak twierdzi pani Welchman, rzekomy wyzysk malarzy na planie, bo ich wynagrodzenie stanowiło 1/3 budżetu. Umówmy się – nawet gdyby ten wyzysk tam był – to, na którym planie filmu, od samego początku uważanego za wielki, nie dochodzi do nadużyć dotyczących czasu pracy? Jak ktoś się decyduje na taką robotę, niech lepiej nie narzeka, można zawsze zgłosić się do malowania lamperii.
Nie to jest jednak najciekawsze. Przemówienia słuchał człowiek nazwiskiem Dariusz Jabłoński, który jest reżyserem i Prezydentem Polskiej Akademii Filmowej. Wstał wyraźnie poruszony i rzekł, że nie spodziewał się takiego przemówienia, ale doskonale je rozumie. Jako bowiem producent filmu „Pokłosie” sam spotkał się z hejtem.
Tu macie link do całości wywiadu
Ja zaś chciałem zwrócić uwagę właśnie na ten moment. Bo on się już powtarza kolejny raz. Mieliśmy go wczoraj, w wykładzie pani Jolanty Hajdasz, gdzie wskazano w jaki sposób ludzie określonej formacji ideologicznej stawiaj się w roli ofiar. Dziś mamy to po raz drugi, ze wskazaniem, że żaden film o Polsce, który nie dotyczy spraw dobrze tu nam znanych i po wielokroć omawianych, nie ma szans na to, by dostać nominację do Oscara. Może ją dostać film o przygodach osiołka, ale nie dzieło takie jak „Chłopi”. Przypomnę jeszcze, że jedynym polskim filmem, który Oscara dostał była „Ida”. Chłopi zapewne dostaną cały pakiet nagród krajowych, a gdyby zostali nominowani, myślę, że mieli by szansę na tego Oscara. Nie ma jednak mowy, żeby środowiska krajowe do tego dopuściły. Pozostaje mi tylko wyrazić żal, że ci hejterzy, co mieli dostęp do jurorów w Hollywood, nie zostali wymienieni z nazwiska. Bo zapewne nie są to osoby anonimowe i nierozpoznawalne.
I teraz robimy nagły zwrot przez sztag, czego na pewno się nie spodziewacie. Istotą bowiem dzisiejszych rozważań jest nagradzanie, a także zasługa. Nie wiemy jaka była zasługa Jerzego Skolimowskiego, który wyreżyserował film „IO”, na pewno była duża, skoro dostał nominację, ale kto ją oceniał też nie wiemy.
Reżyserce filmu „Chłopi”, który bardzo podobał się młodzieży i starszym, zebrał wiele pochwalnych recenzji, wydawało się, że ma jakąś zasługę i wyraża się ona w aplauzie publiczności. Pomyliła się, bo w Oscarach najważniejsza jest zasługa środowisk. I na tym się skupmy. Podam teraz inny przykład zasługi i inny jej opis, a Wy zdecydujecie, czy dwa dzisiejsze przykłady łączą się ze sobą czy nie.
Oto wczoraj, po raz pierwszy usłyszałem o istnieniu człowieka nazwiskiem Krystian Waksmundzki. Pan ten, dawno, dawno temu wypożyczył ze skarbca na Jasnej Górze szablę Józefa Piłsudskiego a także buławę Rydza Śmigłego. Miał oddać, ale nie oddał, więc Paulini wszczęli postępowanie. W jego wyniku, jak podaje wiki, pan Waksmundzki został skazany na dwa lata w tak zwanych zawiasach. Był początek XXI wieku. Ze względu na zły stan zdrowia odsiedział rok i został ułaskawiony przez prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. W roku zaś 2017 minister Antoni Macierewicz awansował go do stopnia majora w uznaniu zasług dla obronności kraju. W jakiś, nieznany mi, sposób, pan Waksmundzki zaczął zarządzać tak zwanym Domem Józefa Piłsudskiego w Krakowie, gdzie mieściło się Muzeum Czynu Niepodległościowego. W zeszłym roku budynek ten został przejęty – po interwencji policji – przez Muzeum Narodowe, co nastąpiło po decyzji ministra Piotra Glińskiego. Czy odnaleziono tam wypożyczone z Jasnej Góry precjoza? Nie wiadomo.
Wiem wiem, prezydent Duda wręczając medal Sykulskiemu nie wiedział o jego prawdziwym nastawieniu do Moskwy. Nikt w ogóle o niczym nie wiedział i nie wie. Minister Macierewicz awansując pana Waksmundzkiego na majora też nie miał o niczym pojęcia. No, ale ktoś chyba o czymś w tych ministerstwach jakieś pojęcie ma? Bo taki Dariusz Jabłoński, Prezydent Polskiej Akademii Filmowej dokładnie wie, co to znaczy hejt wobec filmu, wszak „Pokłosie” też było hejtowane. Reżyser zaś, Jerzy Skolimowski, świetnie rozumie, że film o osiołku nadaje się na Oscara, a film o chłopach nie, szczególnie, że jest namalowany. Więc ci co podsunęli ministrowi Macierewiczowi nominację pana Waksmundzkiego, też zapewne wiedzieli dokładnie dlaczego to robią i z jakiego powodu nominacja ta jest bardzo ważna. No i na czym polegają zasługi majora Waksmundzkiego dla obronności kraju.
Jak wiemy film „Chłopi” powstał na podstawie trzytomowej powieści Władysława Stanisława Reymonta pod tym samym tytułem. A oto tekst, na podstawie którego powstał, jak przypuszczam, film Skolimowskiego „IO”
https://twitter.com/lalakowska/status/1735354312820171060
Życiorys i przygody Krystiana Waksmundzkiego wciąż czekają na reżysera, który nie boi się zmagać z wielkością. Oto ewentualna podstawa do tworzenia scenariusza https://pl.wikipedia.org/wiki/Krystian_Waksmundzki
Miłego dnia.
Aha. Ponieważ w przyszłym tygodniu przyjeżdża nowy tytuł, a miejsca w magazynie znów ubyło, muszę ogłosić kolejną, trzydniową promocję.
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/walka-urzetu-z-indygo/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sylwetki-zbigniew-sujkowski/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/katastrofa-kaliska-1914/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jan-kapistran-biografia/
Promocja trwa do 1 lutego do godziny 21.00
tagi: hejt patriotyzm polska niepodległość film antoni macierewicz zasługi kraków chłopi oscar krystian waksmundzki
![]() |
gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 08:48 |
Komentarze:
![]() |
Brzoza @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 09:37 |
Na marginesie - oskara też dostał film w formie animacji Tango, 1981rok.
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 09:41 |
Jeśli PiS walczy o przetrwanie i ewentualnie na powrót powinien "zniknąć" Macierewicza na wieki wieków. Jak nie jakiś chłoptaś nadający się do nowej wersji Śmierci w Wenecji, a teraz ten złodziej pułkownik. O komisjii d/s zamachu nie wspomnę bo przed nami cały dzień i nie ma co przeklinać od rana.
![]() |
gabriel-maciejewski @Brzoza 30 stycznia 2024 09:37 |
30 stycznia 2024 09:43 |
Aha
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 30 stycznia 2024 09:41 |
30 stycznia 2024 09:48 |
Robi się dziwnie
![]() |
Brzoza @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 09:51 |
Jak do tego doszło, że ten polski film w tym czasie dostał oskara to nie wiem, ale jeśli dobrze pamiętam Zbigniew Rybczyński, który go zrobił w państwowej firmie, był trochę wolnym duchem. Na gali oskarowej, gdy wszyscy odświętnie, wyszedł w swoich tramkach na fajkę i ochrona go nie wpuściła z powrotem. To swoją wygraną w konkursie oglądał w jakimś barze w tv, jak był wywoływany przed "wszystkimi" po odbiór statuetki.
![]() |
gabriel-maciejewski @Brzoza 30 stycznia 2024 09:51 |
30 stycznia 2024 09:53 |
Wolny duch...ależ z pana żartowniś.
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 09:59 |
Celowo tak piszę: chłopi dostali Nobla przed Tokarczuk.
![]() |
Brzoza @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 10:03 |
Pana się też heheszki trzymają, gdy pisze Pan: życiorys Krystiana czeka na reżysera, który nie boi się zmagać z wielkością. To jest interpretacja light, niż, że został upokorzony specjalnie, albo, że każdy w filmie polskim ma przegniotą duszę do szpiku, inaczej by nie mógł działać w tym środowisku.
![]() |
gabriel-maciejewski @Brzoza 30 stycznia 2024 10:03 |
30 stycznia 2024 10:04 |
W 1981 nie było hejterów? Ciekawe
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 10:16 |
Ekscytacje filmowe i związane z nimi nagrody, konkursy są dla mnie tożsame z ekscytacjami politycznymi i wyborami. I stąd nie rozumiem po co się i jednym i drugim ekscytować?
Waksmundxki dostał zlecenie na wyciagniecie od Paulinów szabel, bo musiał być bardzo spoufalony z jakimś dostojnikiem tego zakonu. Może to i dobrze, że na Jasnej Gorze nie ma tych szabel. Piłsudski się wypisał z KK, a Śmigły nie wiem.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 30 stycznia 2024 10:16 |
30 stycznia 2024 10:17 |
To gdzie są? To nie jest własność Waksmundzkiego
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 10:17 |
30 stycznia 2024 10:25 |
Po dworkach na ścianach i, k...rwa, dla ozdoby.
![]() |
Zdzislaw @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 10:17 |
30 stycznia 2024 10:28 |
Może ktoś trzyma te "becenne" artefakty (niekoniecznie Waksmundzki) na wypadek, gdyby zaszla potrzeba ponownej "nobilitacji" "marszałków" dla jakichś tam "ważnych" celów, nam maluczkim niepojętych.
![]() |
Brzoza @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 10:04 |
30 stycznia 2024 10:41 |
Byli, racja.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 11:00 |
"Dla każdego, średnio rozgarniętego człowieka, jasne jest że te nominacje, konkursy i ekscytacje to przepływ wielkich pieniędzy i towarzysko-polityczne układy " - w zasadzie już samo to zdanie powinno wyjaśnić,wszystkim o co chodzi w sztuce "uznania "w dziedzinie kinematografi,teatru za wybitność.
Sztuka dla sztuki gdzie miernoty zgodnie z trendy światowym wyznaczają kierunek.Wracam uparcie do wybitności zmarłego dramaturga w 2016 Edwarda Albee " Koza albo kim jest Sylwia ?.Lub do wybitności "Zielonej granicy",Pokłosia ,Kler etc,przykładów.A Groucho Marx puścił w świat powiedzonko:
"Gdyby wszyscy politycy(krytycyteż) mówili jedynie o sprawach, na których się znają, byłoby o wiele ciszej na świecie."
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 10:17 |
30 stycznia 2024 11:03 |
w Moskwie.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 11:05 |
Widywałem tych legionistów w budynku sądu, batalia o dom/muzeum na Oleandrach. Na wygraną nie mieli szans.
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 30 stycznia 2024 11:05 |
30 stycznia 2024 11:16 |
A niby dlaczego mieli mieć?
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 30 stycznia 2024 11:03 |
30 stycznia 2024 11:16 |
Możliwe
![]() |
Brzoza @BTWSelena 30 stycznia 2024 11:00 |
30 stycznia 2024 11:17 |
Zdanie wyjaśnić? :-) Sztuce uznania? :-) Coryllus nie jest bogiem, ani prorokiem, aby traktować jego zdania jako przenikające istotę rzeczy we wszechświecie. Jak zwykle nudy sadzisz odtwórcze, zmanierowane i jak w będzki dostajesz, to chowasz się za silniejszym, co kilkukrotnie tu pokazywałaś.
![]() |
gabriel-maciejewski @Brzoza 30 stycznia 2024 11:17 |
30 stycznia 2024 11:22 |
Dlaczego pan obraża Selenę? Ja ją poznałem w przeciwieństwie do pana
![]() |
BTWSelena @Brzoza 30 stycznia 2024 11:17 |
30 stycznia 2024 11:23 |
A tak w ogólności @Brzozo dobrze się czujesz?...a nawiasem mówiąc dla kogo Coryllus jest prorokiem i Bogiem to nie Twoja sprawa.
![]() |
Maginiu @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 11:26 |
Ja może zacznę z innej beczki - czy "Chłopi" to dobry film?
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 11:22 |
30 stycznia 2024 11:26 |
Dziękuję,@Brzoza ma przerwę chyba w swoich wystąpieniach i przykro mi jest,że chce pokazać kto na SN ma większą moc...
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 30 stycznia 2024 11:26 |
30 stycznia 2024 11:36 |
Nie wiem o co mu chodzi. Skąd nagle taki komentarz
![]() |
gabriel-maciejewski @Maginiu 30 stycznia 2024 11:26 |
30 stycznia 2024 11:36 |
Moje dziecko twierdzi, że tak
![]() |
Brzoza @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 11:22 |
30 stycznia 2024 11:41 |
Nie miałem zamiaru babci obrażać.
![]() |
gabriel-maciejewski @Brzoza 30 stycznia 2024 11:41 |
30 stycznia 2024 11:41 |
Zachowuje się pan niestosownie
![]() |
K-Bedryczko @Maginiu 30 stycznia 2024 11:26 |
30 stycznia 2024 11:43 |
Co do filmu. Mój syn mówi, że dobry. Słyszałem także taką panią z Korei, gdzie film jest wyświtlany, mówiła, że się podoba miejscowym.
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 11:51 |
Na yutubie jest "matka Joana od aniołów" i "pożegnania". Nie wiem dlaczego pozwalano kiedyś robić takie piękne historie, a "Chłopi" to jakiś ewenement, wyjątek od reguły.
![]() |
Zdzislaw @K-Bedryczko 30 stycznia 2024 11:43 |
30 stycznia 2024 12:05 |
Podejrzewam, że gdyby nie ten nieszczęsny 37 równoleżnik, który podzielił ten naród na 70 i kilka już lat, to Korea znaczyłaby w świecie znacznie więcej niż obecnie. Nawet przykład Wietnamu, który - choć pozostał po drugiej strony "barykady" - daje przykład, jak likwidacja podziału sprzyja rozwojowi narodu. A a propos "barykady", to Wietnam, znosząc z koniecznosci dziejowej sąsiedztwo Chin, bardzo intensywnie się amerykanizuje. Dla równowagi zapewne. Więc Chiny - w rewanżu - ładują kasę w Laos, Tajlandię nawet i Birmę (Myanmar), jeśli już nie wspominać o innych kierunkach ich inwestowania.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 12:06 |
Super. Może dzięki takim przypadkom rozpadnie się ta filmowa i artystyczna szajka. A mogło być też tak, że kogoś zwyczajnie zazdrość zżarła, bo komuś innemu coś wyszło.
![]() |
BeaM @Maginiu 30 stycznia 2024 11:26 |
30 stycznia 2024 12:12 |
Ten tekst nie jest o tym, czy to dobry film czy nie. Tylko o mechniźmie sprawjającym że, jak pisze Gabriel: „żaden film o Polsce, który nie dotyczy spraw dobrze tu nam znanych i po wielokroć omawianych, nie ma szans na to, by dostać nominację do Oscara". Innymi słowy, gdyby tą malarską techniką zrobić film przemycający jakieś wątki antypolskie, to on by płynął sobie spokojnie w stronę nagród. Przeciętny reżyser polski wie, jakie są wyznaczniki sukcesu i że talent bynajmniej nie wystarcza. Niby nic nas nie dziwi, bo wiemy jak było z Pokłosiami i Idami, ale zawsze jak taka historia utwierdza nas w najgorszych przypuszczeniach, to to robi wrażenie. I po raz kolejny człowieka krewa zalewa.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 11:36 |
30 stycznia 2024 12:12 |
Nie będę juz do tego nigdy wracać,bo jest to małostkowe i niestosowne.W @Brzozie tkwią zaszłości o rzekome moje "smyranie" się z blogerem Stanisławem Ordą,jak to się kiedyś wyraził.Nie jestem sekretarką pana Stanisława,aby informować gdzie on przebywa i nikomu nic do tego.A Ci co czytali nasze dyskusje w "wrażliwym" temacie to wiedzą o co chodzi...
A dyskusje mają sens jeśli rozmówcy mogą się czegoś od siebie nauczyć i uzyskac brakującą wiedzę.. Z pewnością jestem babcią i wcale mnie to nie obraża,ale wydziwy i sięganie po takie prostackie metody obrażania nie powinny mieć tutaj akurat miejsca. Mam nadzieję ,że @Brzoza w końcu to zrozumie.
![]() |
Alfatool @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 12:28 |
Może jest jakieś trzytomowe wydania ale zazwyczaj części są cztery..Cztery pory roku.
![]() |
szarakomorka @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 12:29 |
Nagły zwrot przez rufę jest bardziej efektowny! :-))
Wtedy publika na brzegu może sobie zaśpiewać z wesołą trójką "inki pinki ponki".
Jak zawsze - Miłego dnia.
![]() |
BeaM @BTWSelena 30 stycznia 2024 12:12 |
30 stycznia 2024 12:42 |
Pozostaje życzyć panu Brzozie, żeby został szczęśliwym dziadkiem.
![]() |
BTWSelena @BeaM 30 stycznia 2024 12:42 |
30 stycznia 2024 12:49 |
No cóż...niechaj Bóg go obdarzy tym szczęściem,bo nie każdy doznaje tej łaski.
![]() |
gabriel-maciejewski @Alfatool 30 stycznia 2024 12:28 |
30 stycznia 2024 13:04 |
Dzięki, zapomniałem
![]() |
Maginiu @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 11:36 |
30 stycznia 2024 13:49 |
Jeżeli tak, to jest to pierwszy dobry polski film od czasu nakręcenia w 1960 roku - i także zgłoszonego do rywalizacji o Oskara - filmu "Szatan z sódmej klasy".
Wiadomo - grała tam młodziutka Pola Raksa...
![]() |
Maginiu @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 13:51 |
Dopiszę - reszta filmów zgłoszonych do Oskara to upolitycznione gnioty.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 11:16 |
30 stycznia 2024 14:02 |
Brak podstaw prawnych.
![]() |
qwerty @BTWSelena 30 stycznia 2024 11:00 |
30 stycznia 2024 14:09 |
'Dzieła' obrazy, inne - są także lokowaniem umownych wartości. Idzie o ubezpieczenia, zakupy i sprzedaże i o wrażenie 'ale to bogactwo' jak te blejtramy na kupie położone.
![]() |
Autobus117 @BTWSelena 30 stycznia 2024 12:12 |
30 stycznia 2024 14:45 |
wysoki jak brzoza ......
![]() |
BTWSelena @qwerty 30 stycznia 2024 14:09 |
30 stycznia 2024 15:01 |
Chyba jestem staroświecka, bo takie współczesne dzieła to dla mnie sa nie tyle kontrowersyjne,co własciwie szmirowate.Nie widzę nic artystycznego np w wystawie dzieł Grzegorza Klamana o ludzkich organach w szklannych pojemnikach. Lub też jakieś szczególne rzeźby złożone w kilka wygibasów metalowych.Lub też artystyczny dramat dzieła kinowego o miłości dwóch pedałów uwikłanych w niesprawiedliwą wojnę.
Ale to fakt sprzedają się wtedy ,świetnie i trendy kształtuje gusta,od tego są komisarze od krytyki "artystycznej",aby promować te "wybitności".
![]() |
BTWSelena @Autobus117 30 stycznia 2024 14:45 |
30 stycznia 2024 15:48 |
Hmn... chyba temat zamknięty,ale nic nie przebije wysokości Jurasa Owsiaka i jego biznesu "poczciwości" w szczodrym zbieraniu datków https://wpolityce.pl/kraj/679887-spiewak-wosp-przeistoczyl-sie-w-kampanie-prania-wizerunku Sprawiedliwość pana Bodnara nie ma czasu zająć się tym zjawiskiem,bo pierwsze nie wypada,a po drugie kombinuje jakby to kosmetycznie przywrócić na praworządną drogę coś około 3,5 tysiąca przez siebie powołanych sędziów.....no jak?...trzeba nie tylko robić wała z Prezydenta,ale jeszcze z wyborców... Pan Prezydent od poczatku swojej prezydentury powołał :
" Od początku kadencji Prezydenta Andrzeja Dudy odbyło się 61 uroczystości wręczenia nominacji sędziowskich i asesorskich. Do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego powołanych zostało 3160 osób, a do pełnienia urzędu na stanowisku asesora sądowego powołanych (mianowanych) zostało 849 asesorów sądowych " (strona Prezydenta.pl)
No i jak postąpi geniusz ministra Bodnara? Ile kosmetyczek potrzebuje do obsługi?..To dopiero jest wysokość Bodnarowska.
![]() |
Szczodrocha33 @Maginiu 30 stycznia 2024 11:26 |
30 stycznia 2024 17:10 |
"Ja może zacznę z innej beczki - czy "Chłopi" to dobry film?"
Dla mnie serial Rybkowskiego z 1972 roku jest dobry.
Warto obejrzeć, choćby ze względu na obsadę, Kwiat polskiego aktorstwa.
Kino polskie od kilku dekad, a i amerykańskie oskary ostatnio mają taką klasę i wymiar jak mniej więcej
to zdjęcie zamieszczone poniżej
Więc nie warto się nad tym rozwodzić i podniecać nominacjami.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 17:25 |
" W roku zaś 2017 minister Antoni Macierewicz awansował go do stopnia majora w uznaniu zasług dla obronności kraju."
To było posunięcie Antoniego Macierewicza takiego kalibru jak mianowanie 24-letniego pomocnika aptekarza w Łomiankach asystentem
politycznym ministra i rzecznikiem prasowym MON.
Potem pan Bartłomiej miał kłopoty natury prawnej i zajął się promocją i sprzedażą wódki "Misiewiczówka".
Trzeba by sprawdzić Dolinę Waksmundzką.
Może pan Krystian tam gdzieś piwo sprzedaje.
![]() |
Paris @Szczodrocha33 30 stycznia 2024 17:10 |
30 stycznia 2024 17:27 |
Dokladnie tak,...
... ZAORAC... i budyn posiac !!!
|
KOSSOBOR @Szczodrocha33 30 stycznia 2024 17:10 |
30 stycznia 2024 17:59 |
Ewidentnie brak dźwięku!!! A fortepian sugeruje, że powinna to być Etiuda rewolucyjna Chopina. A nie, Szopena przecież...
Skądinąd to cios w splot słoneczny...
Chamstwo na salonach.
![]() |
Szczodrocha33 @KOSSOBOR 30 stycznia 2024 17:59 |
30 stycznia 2024 18:02 |
Niech będzie krakowskim targiem, Szopina.
![]() |
olekfara @Szczodrocha33 30 stycznia 2024 17:10 |
30 stycznia 2024 18:03 |
Ale oni, jak nie będą takich rzeczy pokazywać, to coż im zostanie, kalesony i pantalony. Tacy to aspiranci.
|
KOSSOBOR @Szczodrocha33 30 stycznia 2024 18:02 |
30 stycznia 2024 18:09 |
Niech będzie :)
|
KOSSOBOR @BeaM 30 stycznia 2024 12:12 |
30 stycznia 2024 18:19 |
Że powrócę na moment do Zachęty: "Pejzaż malarstwa polskiego" Janusza Janowskiego również zaskutkował anihilacją dyrektora. A Czwartosa na Bienale Weneckie uwalili już na chama. /Bo Zachód nie zrozumie naszych polskich traum - jakoś tak to "uzasadniano"./
Polski ma nie być.
A że wagę polskiej kultury dla przetrwania narodu podkreślał często św. Jan Paweł II - to tym bardziej piekła wyją i... skutecznie działają.
![]() |
beczka @gabriel-maciejewski |
30 stycznia 2024 18:21 |
Jeśli to zestawić razem z 1mln PLN dla Roli od Ziobry to powstaje nam ciekawy obraz patriotycznej szkoły realizmu politycznego.
![]() |
gabriel-maciejewski @beczka 30 stycznia 2024 18:21 |
30 stycznia 2024 18:43 |
Tak, a jutro będzie jeszcze ciekawszy
![]() |
BeaM @KOSSOBOR 30 stycznia 2024 18:19 |
30 stycznia 2024 19:08 |
Serio, tak uzasadniono - że Zachód nie zrozumie naszych polskich traum??? To może warto wspomnieć o hucpie właściwej - że Sienkiewicz jako reprezentantów Polski na weneckie Biennale wyznaczył ukraińskich artystów, jakiś kolektyw robiący publicystykę wojenną. Z jakiej racji - ja się pytam. Czy ukraińscy artyści nie mogą występować z ramienia własnego kraju? My nie mamy już własnych? Dlaczego takiego gestu nie wykonali na przykład Niemcy? To są btutalne i bardzo symboliczne zagrywki.
![]() |
Szczodrocha33 @olekfara 30 stycznia 2024 18:03 |
30 stycznia 2024 19:16 |
"Ale oni, jak nie będą takich rzeczy pokazywać, to coż im zostanie, kalesony i pantalony. Tacy to aspiranci."
Aspirujący wdarli się też do instytucji.
Wśród stopni w polskiej policji jest ranga aspiranta.
Z tym że sam aspirant dzieli się.
Na młodszego aspiranta, starszego, i sztabowego.
![]() |
qwerty @KOSSOBOR 30 stycznia 2024 17:59 |
30 stycznia 2024 20:19 |
no cóż, chamy zdobywaja świat a my się dziwimy, że to tak łatwo im przychodzi zapełnianie sceny publicznej.
|
KOSSOBOR @BeaM 30 stycznia 2024 19:08 |
30 stycznia 2024 20:27 |
Pisałam,że wepchnęli ukraińskich wyjców. Znam sparawę z czasu obradowania Rady Programowej /czy jakoś tak/ nad reprezentacją na Bienale. Jeszcze mieli do wyboru dzieło Jerzego Kaliny, no ale lepsze dla antypolskiej barbarii te wyjce ukraińskie zamiast bardzo przecież polskiego Kaliny.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 30 stycznia 2024 18:43 |
30 stycznia 2024 20:28 |
zespół pracy dla Polski to zapewni, musimy wstawać wcześniej. to jak z dowcipu: pyta robotnik stalina towarzyszu co mam robić ciągle mam biedę; Stalin odpowiedzial: trzeba wstawac wcześniej. robotnik wstawal wczesniej ten sam problem i ta sama odpowiedż. No i robotnik wstal o 1 w nocy i patrzy a na ulicach Moskwy ciche tłumy coś noszą, pakują, wymieniają między sobą, zdzierają z budynków, ... i już zrozumial co znaczy wstawać wcześniej, przestał klepać biedę i o nic nie pytał.
|
KOSSOBOR @Szczodrocha33 30 stycznia 2024 19:16 |
30 stycznia 2024 20:30 |
A dzida składa się z zadzidzia, śróddzidzia i przeddzidzia.
Łyżka natomiast z trzonka chwytnego i komory zupnej.
To suchary wojskowe, baaardzo stare, ale tak mię naszło ;)
|
KOSSOBOR @qwerty 30 stycznia 2024 20:19 |
30 stycznia 2024 20:35 |
Chamy są podsuwane nam do wyborów na listach wyborczych. Wałka sami wybraliśmy, ciesząc się, że to nie Mazower...
![]() |
MarekBielany @KOSSOBOR 30 stycznia 2024 20:30 |
30 stycznia 2024 21:00 |
... bojowa dzida ... z ciężarkiem lub bez.
W ostatniej zwrotce chyba marszałek mieszał coś w wodzie.
Pół wieka temu.
![]() |
MarekBielany @MarekBielany 30 stycznia 2024 21:00 |
30 stycznia 2024 21:26 |
zaloguj się by móc komentować
![]() |
MZ @KOSSOBOR 30 stycznia 2024 20:35 |
30 stycznia 2024 21:49 |
Ostatnio dyskusje na SN to kpienie z własnej naiwności,jesteśmy przed murem...
![]() |
qwerty @MZ 30 stycznia 2024 21:49 |
30 stycznia 2024 22:39 |
W zasadzie uświadomienie sobie jak daliśmy się nabrać na wolnà Polskę. Byliśmy, jesteśmy i zostaniemy frajerami-idealistami.
![]() |
MarekBielany @qwerty 30 stycznia 2024 22:39 |
30 stycznia 2024 22:52 |
Idealistami ...
Frajerami z Krakowa !
:)
to jest jeszcze w Dobrej Nocy.
.
![]() |
Maginiu @BeaM 30 stycznia 2024 12:12 |
30 stycznia 2024 22:53 |
Ten tekst nie jest o tym, czy to dobry film czy nie. Tylko o mechniźmie sprawjającym że, jak pisze Gabriel: „żaden film o Polsce, który nie dotyczy spraw dobrze tu nam znanych i po wielokroć omawianych, nie ma szans na to, by dostać nominację do Oscara". Ja dobrze o tym wiem. I tylko oportunistycznie do swoich przekonań chcę się upewnić że odwalony został dobry, a nie zły film.
Zresztą - skoro to jest dobry polski film, to i tak jest to wielki wyczyn i sukces. Doceńmy to.
![]() |
Brzoza @BTWSelena 30 stycznia 2024 12:12 |
30 stycznia 2024 23:33 |
Co? Nigdy nie spotkaliśmy się, mailowaliśmy, a piszesz o jakichś zaszłościach, sekretarkach i informowaniu gdzie przebywa Orda. Na SN kiedyś i teraz drugi raz zwróciłem tobie uwagę, abyś nie pisała tak nudno. Nic nie ma więcej w "naszej" historii. Teraz pewnie będziesz pisała o prześladowaniu rzucając się na podłogę i pokazując siniaki po pobiciu :-)
![]() |
Brzoza @Autobus117 30 stycznia 2024 14:45 |
30 stycznia 2024 23:44 |
a ty co, obrońca "uciśnionych" dam dla łatwego poklasku? Nawaliłeś się jak autobus
![]() |
Autobus117 @Brzoza 30 stycznia 2024 23:44 |
31 stycznia 2024 00:51 |
Ty brzoza z fagasa chcesz się zmienić w salonowego tygrysa? Nie dasz rady. Wracaj na miejsce.
![]() |
Szczodrocha33 @KOSSOBOR 30 stycznia 2024 20:30 |
31 stycznia 2024 06:10 |
"A dzida składa się z zadzidzia, śróddzidzia i przeddzidzia.
Łyżka natomiast z trzonka chwytnego i komory zupnej.
To suchary wojskowe, baaardzo stare, ale tak mię naszło ;) "
Tym razem mnie zatkało.
Odebrałem wieczorem, więc rozlanie porannej kawy nie wchodzi w rachubę.
Suchary są ważne, nie bójmy się sucharów.
Suchary są Polsce potrzebne.
Jakoś tak mnie gibnęło że przerobiłem słowa naszego przywódcy narodowego, który przeskoczył płot w stoczni, wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię.
Ale jemu teraz już nic nie trzeba z wyjątkiem kąpieli w piwie.
![]() |
BTWSelena @Brzoza 30 stycznia 2024 23:33 |
31 stycznia 2024 08:00 |
Temat zamknięty. I nie ja wywołałam do "tablicy" pana Stanisława więc dalej z lubością zwyczajnie kłamiesz i mieszasz.Gdybyś był zwyczajnym trollem to są sposoby na trolli,ale widocznie z lubością chcesz wywalać swoje frustracje,aby pokazać kto tutaj ma .........większego na SN. Gwoli info nie mam problemu jak ktoś ma rację. Ale Ty się wprost warcholisz i wymyślasz metody poniżej poziomu pudelka.
I nie zaczepiaj mnie więcej.
![]() |
BeaM @Maginiu 30 stycznia 2024 22:53 |
31 stycznia 2024 09:30 |
Nie wiem, jaki jest. Widziałam tylko trailer, a na nim rozedrgany, pulsujący obraz. Bałam się, że mogę tego optycznie nie wytrzymać. Wolę Antonioniego :) Ale młodym ludziom się podoba i może w tym należy upatywać także element sukcesu - czytania starych lekur nowoczesnym sposobem.
![]() |
Brzoza @BTWSelena 31 stycznia 2024 08:00 |
31 stycznia 2024 12:38 |
Wymyślasz jakąś nieistniejącą historię relacji, udajesz, że mnie znasz i moje intencje, wciągasz od czapy Stanisława. Skąd ci się urodziło: " Nie jestem sekretarką pana Stanisława,aby informować gdzie on przebywa "? Nigdy nie pytałem ciebie o Stasia.
![]() |
Brzoza @Autobus117 31 stycznia 2024 00:51 |
31 stycznia 2024 12:56 |
Silisz się na kłującą uszczypliwość, bo zabolała babcia? Pewnie jesteś dziadem, który się z tym nie pogodził.
![]() |
ewa-rembikowska @qwerty 30 stycznia 2024 22:39 |
31 stycznia 2024 12:59 |
Mam takie wrażenie, że wolnej Polski nie ma od 1795 roku.
![]() |
BTWSelena @Brzoza 31 stycznia 2024 12:38 |
31 stycznia 2024 13:44 |
Jesteś chyba botem komputerowym.
![]() |
Brzoza @BTWSelena 31 stycznia 2024 13:44 |
31 stycznia 2024 13:54 |
Prawie zawsze nieprzyjemnie się czyta co piszesz. Dlaczego udajesz, że pytam się ciebie o Ordę?
![]() |
Autobus117 @Brzoza 31 stycznia 2024 12:56 |
31 stycznia 2024 15:07 |
pewnie nie jestem dziadkiem, a ty wróć na miejsce. Znasz taką rybkę jak podnawka. To twoja rola.
![]() |
Brzoza @Autobus117 31 stycznia 2024 15:07 |
31 stycznia 2024 15:19 |
Jesteś dziadem, który nie lubi Dzieci?
![]() |
gabriel-maciejewski @Brzoza 31 stycznia 2024 13:54 |
31 stycznia 2024 15:31 |
Bo pana wyrzucę.
![]() |
zkr @ewa-rembikowska 31 stycznia 2024 12:59 |
31 stycznia 2024 15:47 |
> Mam takie wrażenie, że wolnej Polski nie ma od 1795 roku.
Od lat 60 XVIII wieku. Jestesmy w podobnej sytuacji, mysle.
![]() |
Brzoza @gabriel-maciejewski 31 stycznia 2024 15:31 |
31 stycznia 2024 16:26 |
Razem z Atobusem?
![]() |
gabriel-maciejewski @Brzoza 31 stycznia 2024 16:26 |
31 stycznia 2024 16:27 |
Nie, tylko pana
|
KOSSOBOR @Szczodrocha33 31 stycznia 2024 06:10 |
31 stycznia 2024 17:13 |
Z tą dzida ogólnowojskową to było a propos "aspirant dzieli się na..." :)
|
KOSSOBOR @Szczodrocha33 31 stycznia 2024 06:10 |
31 stycznia 2024 17:14 |
W sucharach zasadniczo mogą specjalizować się starsze panie i starsi panowie.
|
KOSSOBOR @ewa-rembikowska 31 stycznia 2024 12:59 |
31 stycznia 2024 17:17 |
Ale tak bardzo chcieliśmy ją mieć, że przez ostatnie osiem lat usiłowaliśmy wybaczać PiSowi różne skuchy.
![]() |
ewa-rembikowska @KOSSOBOR 31 stycznia 2024 17:17 |
31 stycznia 2024 19:59 |
No tak, ale na żadną partię, na żadnego polityka, na żaden rząd nie można patrzeć przez zacudowane okulary i własne chcenie. Wiadomo, że żadna partia nie ma możliwości, by nieustajaco wygrywać wybory. Dlatego trzeba tworzyć zaplecze finansowe, medialne, społeczne. PO takie sobie zbudowało, PiS - niestety przespał.
![]() |
klon @ewa-rembikowska 31 stycznia 2024 19:59 |
31 stycznia 2024 22:24 |
<<<PO takie sobie zbudowało, PiS - niestety przespał.>>
PO nic nie zbudowało lecz kontynuuje dzieło rozpoczęte przez służebne organizacje. Dlatego też dostaje wsparcie od wszystkich, których jedynym celem jest: "aby było tak, jak było".
A PiS? Czy aby na pewno jest po drugiej stronie? Może trochę okrakiem tak? Ich działania kojarzą mi się z nazwą Partii Umiarkowanego Postępu (w Granicach Prawa). Prawa, które zostaje PiS-owi narzucone, a ten się grzecznie słucha.
![]() |
DrzewoPitagorasa @KOSSOBOR 31 stycznia 2024 17:17 |
1 lutego 2024 06:04 |
"Polskę szczególnie umiłowałem, a jeżeli posłuszna będzie woli mojej , wywyższę ją w potędze i świętości. "
Dostaliśmy szansę i ofertę , ale zdaje się jakbyśmy o tym zapominali
Wiecej na ten temat mówi ks. Bliźniak.