-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Gestapo w strojach wielkanocnych króliczków

W zasadzie miałbym ochotę ogłaszać codziennie jakieś rewelacje związane z filozofią grecką, ale przecież nie mogę tego robić, albowiem nikt później nie kupi książki, którą właśnie piszę. Muszę więc się powstrzymywać, a najlepiej w ogóle milczeć. Stąd czasem trzeba ogrywać standardy, czyli wspomnieć o tym czym żyje miejscowa ludożerka i czym się karmi.

Oto Niemiecki Instytut Kultury zaprasza na wykład Jana Grabowskiego o współwinie Polaków za Holocaust. W tym samym czasie autorzy podręcznika do polsko-niemieckiej historii denerwują się, bo Czarnek nie zaakceptował ostatniego tomu. Przepraszam, ale jak miał zaakceptować? Niemieccy agenci, którzy tym się różnią od sowieckich, że nie rozpowszechniają rewelacji o UFO, przypuszczają przed wyborami zmasowany atak, na zbiorową pamięć, a Czarnek ma jakieś podręczniki akceptować? Czyście ludzie poszaleli? Widzimy, po wypowiedziach niemieckich polityków, w tym pana ambasadora, że cierpliwość po tamtej stronie się kończy. Oni już długo tłumaczyli, prosili i zabiegali, a teraz będą żądać, a jeśli my żądań nie spełnimy zostaniemy współwinnymi największej zbrodni w ostatnich stuleciach. Niemcy zaś, już z win oczyszczeni, wymierzą nam sprawiedliwość. Do tego wszystko zmierza. Przyjechał tu do mnie wczoraj Tomek, który był gościem Muzeum Getta i opowiadał o swoim komiksie na temat Powstania w tym getcie. Na tym spotkaniu zjawiło się około dwudziestu osób, głównie starszych, którzy chcieli posłuchać czegoś wzruszającego. I to jest zadziwiające, bo instytucja, jakby nie było pisowska i przez ministra Glińskiego finansowana, porywa się na ciekawy i oryginalny projekt, ale zainteresowanie tym projektem jest takie sobie. Mimo świetnie wyglądającej wystawy na Placu Grzybowskim. Na wykład Grabowskiego, osobnika notorycznie mijającego się z prawdą, przyjdą zapewne tłumy, albowiem on tam rozprawi się z polityką rządu – taka będzie motywacja. Z niczym się nie rozprawi, naopowiada tylko kłamstw i sobie pójdzie. No, ale emocje będą rozgrzane do temperatury topnienia stali, a smażone na nich złudzenia dotyczące nie Holocaustu bynajmniej, ale wyborów nabiorą pożądanych rumieńców.

Nie ma mowy o żadnym wspólnym podręczniku polsko-niemieckim, jeśli niemieckie instytucje kultury organizować będą takie spotkania. Powinno być t sklasyfikowane tak, jak atak hybrydowy na polską granicę od strony Białorusi.  

Widzimy bowiem, że żadne gesty i słowa dotyczące pojednania nie mają znaczenia, kiedy w grę wchodzi polityka, a to w przypadku Polski i Niemiec oznacza całkowite podporządkowanie naszego kraju UE, czyli w praktyce Niemcom. Im więcej robi rząd, im więcej instytucji kulturalnych z misją edukacyjną powstaje, tym gorsza i bardziej drastyczna będzie zmiana po ewentualnej klęsce tego rządu. Przez trzydzieści lat przyzwyczailiśmy się do tego, że nasz kraj jest jakimś półbardakiem, w którym tylko część przedsięwzięć się udaje. I nagle widzimy, że udaje się większość. A na dodatek wszystko działa. My zaś przyzwyczajamy się do tego łatwo. No, ale wszystko co obecnie rozgrywa się w Polsce stawia nas na pozycji dominującej i samodzielnej. No i wymusza na nas pewną postawę – chcemy czy nie, musimy tego bronić. Rozwałka bowiem państwa PiS, a do tego dążą Niemcy, będzie operacją, której mogą nie znieść nawet najbardziej nieprzejednani miłośnicy Tuska.

Czym my mamy tego państwa bronić, kiedy jedynym narzędziem propagandowym, które rozumie świat jest Holocaust? Niewiele zostaje, poza intensyfikowaniem ruchu turystycznego. Najgłupszym pomysłem są polemiki z takimi Grabowskimi, albowiem oni tylko na nie czekają. Sprawy te i ich rozgrywanie wyglądają dokładnie tak, jak na podwórkach miejskich i wiejskich w czasach, kiedy nikt nie myślał jeszcze o jakichś Uniach Europejskich. To znaczy koncentrują się na winie i tłumaczeniu z niej. Co da się sprowadzić do formuły – tylko winny się tłumaczy.

Złudzeniem jest i ten cały instytut i profesura Grabowskiego, albowiem sugerują owe gadżety, że można cokolwiek wyjaśnić w cywilizowany sposób. Tymczasem nie można, albowiem chodzi wprost i zawalenie winy i wskazanie, że odpowiedzialność zbiorowa – nie wynikająca z decyzji politycznych całego narodu dokonywanych przy urnach – jednak istnieje.

Nie dysponujemy żadnym narzędziem, które by ten mechanizm rozwaliło. Wszyscy bowiem w dobrej i ślepej wierze przypuszczają, że skoro profesor i skoro instytut, to na pewno stoją za tym szczere intencje. To jest gestapo przebrane za wielkanocne zajączki.

Bardziej ponure od Grabowskiego jest chyba tylko puszczanie w Radiu Kraków słuchowiska na podstawie książki Cezarego Łazarewicza. Wczoraj wszyscy mogli tu przeczytać wypowiedzi Bronisława Wildsteina na jej temat. I na temat świadków przywołanych w tej książce. I co? I jajco, że się tak kulturalnie i salonowo wyrażę. Książka uznana została za dzieło wiele wnoszące do ustalenia prawdy na temat śmierci Stanisława Pyjasa i będzie odtąd funkcjonować w tej niszy - jakże obszernej. I minister Czarnek przeciwko temu nie zaprotestuje. Nie ma na to żadnego wpływu, choć przecież w szkołach jest nowy przedmiot o nazwie HIT – historia i teraźniejszość. Obawiam się, że skoro z serialem o prostytutkach poszło tak łatwo, książka Łazarewicza może się znaleźć na liście lektur do tego przedmiotu.

Powtórzę – nie ma narzędzi propagandowych, którymi można by z tym walczyć. Są tylko decyzje administracyjne. Te zaś nie mogą być podejmowane w każdej podobnej sprawie.

Na naszych oczach, wrogowie Polski, uskrzydleni tym, że tak łatwo idzie ze sprawą Holocaustu i rozmywania winy Niemców za tę zbrodnie, zabierają się za zamianę interpretacji innych momentów w najnowszej historii. Ciekawe jak im pójdzie i jakich wzruszeń dostarczą starszym i młodszym. No i najważniejsza rzecz – ile jeszcze razy my się na ten kant nabierzemy? Ile razy będziemy wysłuchiwać przemądrych profesorów, którzy z zatroskanymi minami, będą nam mówić, że za coś odpowiadamy.  Domagając się jednocześnie od nas wybaczenia i zapomnienia.

Na koniec słowo o tych, co domagają się natychmiastowych działań  rządu ukraińskiego w sprawie Wołynia gdzie – przypomnę – rozpoczęły się ekshumacje. Chcę wskazać, że do porozumień pomiędzy dziećmi polskimi i ukraińskimi nie jest potrzebny żaden przygotowywany przez urzędasów podręcznik. Bo dzieci te siedzą razem w ławkach i razem grają w piłkę. Nasze dzieci też nigdy nie zasiądą w ławkach z dziećmi niemieckimi. Może więc pomyślcie o przyszłości, która wam ponoć leży na sercu. I pomyślcie o pojednaniu przyszłych pokoleń.

O pojednaniu z Niemcami pogadamy, jak Grabowski się wreszcie zamknie.

 

Dziś o 18 odbędzie się mój wieczór autorski w pałacu w Ojrzanowie między Grodziskiem Mazowieckim a Tarczynem. Dojazd z Warszawy jest prosty, z Łodzi tak samo. Wjeżdżamy na S8 i jazda. Dopóki nie zobaczymy drogowskazu z napisem Żelechów. Ojrzanów jest tuż za tym Żelechowem. Parking przy pałacu jest spory, ale w razie czego jest jeszcze parking przy szkole, która jest naprzeciwko.

Pogoda zrobiła się trochę barowa, ale może do wieczora się wypogodzi. Książki z wyjątkiem Bernsteina i kwartalników będą przecenione. W Ojrzanowie można też kupić przetwory i sery z gospodarstwa agroturystycznego, które należy do właściciela pałacu. Bardzo smaczne są szczególnie sery pleśniowe. Jest też ocet jabłkowy, a czasem bywają wędliny. Najlepszy jest schab.

Początek o 18.00. Jeśli ktoś nie zgadza się ze mną w sprawach rudymentarnych, niech lepiej zostanie w domu.

Przypominam też, że 6 czerwca jestem na Targach Książki nad Odrą w Kędzierzynie Koźlu. Imprez trwa jeden dzień – od 10.00 do 19.00



tagi: żydzi  niemcy  polska  propaganda  ukraina  holocaust  pojednanie  getto 

gabriel-maciejewski
25 maja 2023 08:13
37     3544    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 08:27

Niemcom kończy się nie tyle cierpliwość, co puszczają nerwy. Już wczoraj pod notką Piotera a propos Hamburga umieściłem ten oto link

https://stooq.pl/n/?f=1553605

To pogrzebie wszystkue porty niemieckie, a Szczecin będzie drugim Rotterdamem, bo jest najdalej na południe wysuniętym poryem bałtyckim z niesamowicie rozwiniętą infrastrukturą, pamietająca jeszcze czasy "kajzera". O ilosci basenów portowych to już nie będę tu sie rozpisywał i o możliwościach budowania nowych.

Nasi robiąc to muszą mieć już centralnie Niemcow w tyle pleców i taka ostentacja upokarza Niemcìw. M9gą więc co najwyżej nam gadać o naszej "współwinie".

I tak im to nic nie pomoże a jedynie napędzi głosy PiSowi. No ale głupota i pycha tym się właśnie charakteryzują, że zawsze 9bracają się przeciwko głupiemu i pyszałkowatemu. 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 08:54

Wygląda na to, że pan Grabowski zapisał się jakiś czas temu do Jüdischer Ordnungsdienst nowego typu, a z powodu braku getta w starym stylu wali pałką Polaków gdzie popadnie, bo tak mocodawcy każą. Nasi miłościwie panujący mogą ogłosić, że to wszystko co Niemcy wyczyniają obecnie, jest atakiem na praktycznie jedyny poważny kanał zaopatrzeniowy Ukrainy walczącej bohatersko z Moskalami. Niemcy mają w tym interes, bo dzięki surowcom rosyjskim ich gospodarka mogła konkurować na rynku światowym, a obecnie mają pod górkę.  Po wygraniu wojny przez Ukrainę sytuacja w Rosji zmieni się na tyle, że pozycja Niemiec w tym kraju zostanie silnie ograniczona, co będzie miało negatywny wpływ na gospodarkę niemiecką. Odnowiona w ten sposób zostałaby sytuacja walki Polaków na dwa fronty, jak w czasie II WŚ. Na jednym froncie działamy poprzez wysyłanie broni, leczenie rannych, szkolenie żołnierzy, opiekę nad uchodźcami.  Na drugim froncie odpieramy ataki Jüdischer Ordnungsdienst nowego typu, ataki agentów i prawników niemieckich, i innych, w tym lokalnych, poprzez Brukselę, oraz boksujemy się z UE o należne pieniądze.Taki przekaz każdy powinien zrozumieć. Dlaczego takiej figury nie zastosowano jeszcze, nie wiem. Przecież nie musi z tym wystąpić rzecznik rządu, czy minister lub ktoś bezpośrednio kojarzony z władzą. Wystarczy, że wysokoopłacani propagandyści, a ich nie brakuje, bezpośrednio lub pośrednio zaczną to rozpowszechniać po polsku i w innych językach, jako swoje własne oceny sytuacji.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 25 maja 2023 08:27
25 maja 2023 09:02

Ma Pan rację. Pycha kroczy przed upadkiem, ale to nie znaczy, że przeciwnik nie będzie wierzgac. Wierzga i wciąż jest mocny i wciąż może namieszać. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wrotycz1 25 maja 2023 08:54
25 maja 2023 09:08

Bo nikt nie rozumie tych schemtów. Poza tym za patriotów latają dziś ci, co się domagają rozliczenia Ukrainy i opowiadają głośno, jak znów zostaniemy wykiwani, bo Zełenski dogada się z Niemcami

zaloguj się by móc komentować


Zyszko @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 09:22

Jak PIS odpadnie natychmiast nakręcą Wołyń 2, znów za państwową kasę.

Tamten wypuścili dwa lata po ruskiej napaści na Ukrainę, widać przygotowywali grunt pod większą akcję, no ale nie wyszło..

Najgorsze ,ze ogromna część germańskiej propagandy idzie za nasze pieniądze.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 10:18

Z tymi zaproszeniami to stały element niemieckiej gry wobec Polski.

Kiedyś zapraszali Bartoszewskiego, który jeździł po tamtejszych uniewersytetach i wygłaszał wykłady o złych Polakach podczas okupacji.

Teraz zapraszają Grabowskiego. Za chwilę zaproszą panią Barbarę primo voto Boni.

A poza tym w 1972 roku powstała Wspólna Polsko-Niemiecka Komisj Podręcznikowa (niem. Gemeinsame Deutsch-Polnische Schulbuchkommission) – została założona pod patronatem komisji UNESCO w Polsce i Niemczech. Celem, jaki wyznaczyli sobie eksperci z obu państw jest wymiana naukowo-dydaktyczna w obszarze historiigeografii i dydaktyki. Praca komisji opiera się głównie na analizie podręczników szkolnych z obu państw, a wyniki tejże analizy są poddawane konstruktywnej ocenie w czasie konferencji naukowych oraz w seriach wydawniczych pod egidą komisji. Obecnie głównym zadaniem organizacji jest badanie sposobu narracji historycznej w podręcznikach do historii w obu krajach, oraz intensyfikacja dialogu między oboma narodami, tak żeby zoptymalizować przebieg zajęć w obu krajach i stworzyć jeden, wspólny, europejski schemat nauczania. Opiekę nad komisją do roku 2020 sprawowało Centrum Badań Historycznych Polskiej Akademii Nauk w Berlinie ze strony polskiej, od strony niemieckiej odpowiedzialny jest Instytut im. Georga Eckerta ds. Międzynarodowych Badań nad Podręcznikami Szkolnymi w Brunszwiku.

 

Mówiąc krótko Niemcy już dawno temu napisali swoją wizję historii, teraz trwają starania o zaakceptowanie tej wizji przez stronę polską.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 10:22

(…)Na wykład Grabowskiego, osobnika notorycznie mijającego się z prawdą, przyjdą zapewne tłumy(...)

Oburzenie na mijanie się z prawdą nie ma sensu bo to strategia biznesowa. Po to wylansowano postmodernizm aby można było bezkarnie łgać nie tylko w obszarze historii a nawet w sprawie takiego faktu jak płeć biologiczna. To zapewnia pracę czyli klientów dla armii prawników. Jedynymi nie podlegającymi postmodernizmowi faktami są kredyt i holocaust. Właśnie w tym ostatnim obszarze będzie dyskurs bo sprawcami są przecież …„naziści”. Niemcy w ten sposób sugerują, że jak nie pójdziecie z nami to „żymianie” was oskubią do gołej kości jak mrówki trupa w mrowisku. Niestety propozycja niemiecka teraz jako Super Rzesza pod kierownictwem Klausa Schwaba jest kiepska i dekadencka a skończy się kartkami na żywność i brakiem prądu. Prymusem w postmodernizmie historycznym są od dawna Rosjanie na skutek działalności "historyków radzieckich "ale oni teraz są na skompromitowanej pozycji, co prawda z głowicami jądrowym w magazynach ale konsumowani bez pośpiechu przez chińskiego smoka . Przykład ruskiej propagandy na tematy polskie i korelacji narracyjnej z "Germanią" 

https://www.youtube.com/watch?v=e0rFet4zBgA&ab_channel=Andromeda

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ewa-rembikowska 25 maja 2023 10:18
25 maja 2023 10:29

Niemcy swoją wizję polskiej historii zapisali jeszcze dawniej. Niejaki Lölhöffel z polskich dziejów przesunął do działu "baśnie" wszystko, co zbędne z punktu widzenia Rzeszy.

Ta komisja to tylko ciąg dalszy wcześniej podjętych działań.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska 25 maja 2023 10:18
25 maja 2023 10:41

Jak miło niemcowi będzie czytać, że gdyby nie Polacy nie byłoby holokaustu a nawet 2 wojny światowej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 10:59

Że Świetny wpis to malo powiedziane. Praca nad narzędziami propagandowymi jest gigantyczna. Jak wspinanie się na mur niemożności. Ale od czego jest Bóg?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 25 maja 2023 10:22
25 maja 2023 11:21

"Historycy Radzieccy"-to fakt nikt tak nie przedstawia uprawianej propagandy tychże historyków ,jak @Andromeda.Mój rosyjski jest bardzo szkolny i gdyby nie tłumaczenie-absolutnie nie dałabym wiary,że można tak bredzić.!  Co prawda w bredzeniu radzieckich historyków nie ustępuje portal Neon 24.pl .Tam wiara w wyzwalaniu Stalina z niemieckiego nazizmu niektórych "patriotów polskich"-równa się bałwohwalstwu,ile to Polska zawdzięcza Stalinowi i powinna jeszcze zapłacić za to poświęcenie.

Kibicowanie Putinowi,aby wlazł w buty Stalina i wreszcie pokarał te pedalsko-nazistowskie narody ukraińskie,owocuje nawet konstatacją i doniesieniami,że "naziści Ukrainy"składają trupy w zgrabne stosiki ,transplatują organy z tych trupów,a później te trupy  palą po cichu...

Dobrze,że ktoś przytomny wreszcie zauważył,"na h***j  im te trupie organy"... Wszędzie małymi kroczkami Peterze wszczepia się propagandę i zasiewa w sposób prosty i uczony ... a nóż widelec coś tam zostanie zasiane?......

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 25 maja 2023 10:59
25 maja 2023 11:37

Pan Bóg już nie daje rady,szanowny Magazynierze.Pomysłowość propagandystów sięga juz chyba innych galaktyk. A że wpis trafny w samo sedno sprawy -to wiadome. Wszystkie te proste cepy jak i "subtelne",sławiące tak przecież "poczciwą Rosję" i "europejską niewinną niemczyznę" -trzeba na każdym kroku wskazywać jasno i prosto codziennie palcem...inaczej to jak sieć pająka oplata społeczeństwa...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 11:37

Jeśli chodz o Wołyn, to njus z ostatniej chwili

https://stooq.pl/n/?f=1553960

Pewnie teraz ruska agentura zawyje z oburzenia, że tylko wyrazy współczucia.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 11:40

Z tym Grabowskim to jest naprawdę NIESŁYCHANE... I jakie skoordynowane działania idą i na ilu warstwach. Ja tutaj niebawem wrzucę recenzję z pewnego filmu, który ostatnio widziałam o „polskiej skrajnej prawicy".

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 25 maja 2023 11:21
25 maja 2023 12:18

Jest też inny świetny materiał u Andromedy o porównaniu z Polską - i tu jest, jakby powiedzieć, ich problem z nami "Wyprzedziła nas Polska"

https://www.youtube.com/watch?v=Vb3EMkWRzg8&t=422s&ab_channel=Andromeda

Wygląda na to, że Rosja trzyma się na tępej propagandzie i służbach a w przerażenie wpędza ich informacja że "już się nas nie boją".   My mamy niestety inny problem. Stanowimy realne zagrożenie  soft power dla sąsiadów i nie tylko -  także jako jak kraj któremu trzeba rozbić tożsamość.      Zagrożenia są jakby mniej rozpoznawalne bo ponadnarodowe.   Informacja i propaganda bardziej podstępna i rozprzestrzenia się przez elektronikę co ładnie w pigułce podała Meloni ( ciekawa melodyka  włoskiego )

https://www.youtube.com/watch?v=hN0i3iScDB8&ab_channel=TVPInfo

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 25 maja 2023 12:18
25 maja 2023 12:56

Ha ! dooobre ! Dzięki za linki i jak gospodarz pisze " Niemcy zaś, już z win oczyszczeni, wymierzą nam sprawiedliwość. Do tego wszystko zmierza. "  Ja dodałabym jeszcze do Niemców "Niemcy i Rosja",oraz propagandę ponadnarodową.... Każdą propagandę należy tępić z odpowiednim komentarzem.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 25 maja 2023 10:29
25 maja 2023 13:19

Ciekawe, pan Georg Friedrich Lölhöffel że nie ma wyczerpującej biografii na Wikipedii, a przecież mógłby. Pewnie to on zainspirował XIX wiecznych krakowskich profesorów aby napisać "niemiecką" historię polski, gdzie zapomina się o fascynacjach niemieckich władców islamem i próbie zaimplementowania tego na wschód od rzeki Odry.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 25 maja 2023 13:19
25 maja 2023 13:27

Mi chodziło o jego prawnuka posługującego się psudonimem Lelewel

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 25 maja 2023 13:27
25 maja 2023 13:33

Joachim Lelewel ? Lelewel to zawsze mnie się kojarzył z nazwą ulicy.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 25 maja 2023 13:33
25 maja 2023 13:41

Tak. Ten o którym mówią Ojciec polskiej historiografii.

Jakby wcześniej żadne książki o polskiej historii nie powstawały.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 25 maja 2023 13:41
25 maja 2023 14:07

Łał patrz pan, panie kochany jaka ta Wikipedia GŁUPIA . Nie rozpoznaje pradziadka pana Lelewela ani nie jest go w stanie połączyć z dziadkiem pana Lelewela, panem Henryk Loelhoeffel von Lowensprung. Może Wikipedia ma zmiany organiczne w swoich zasobach chmurowych i MUSI gubić pewne powiązania. Pewne niemieckie powiązania.

Noż jak PRL-owscy działacze co to się rodzili i odrazu szli na studia, czy znani celebryci co to też się rodzili i od razu do szkoły aktorskiej czy innej takiej ...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 25 maja 2023 12:56
25 maja 2023 14:08

Niemcy idą drogą "postempu" dlatego nic im się nie stanie. Niemiecki episkopat KRK pokajał się za swoją homofobię i oświadczył,  że przeszedł drogę "uczenia się"  czyli "właściwą drogę" wyrywania różnych  kartek z ewangelii, które "nie przystają" do współczesności. Czyli zmierza do destrukcji i anihilacji" z zamianą świątyń w kręgielnie włącznie.  Niemcy będą więc oczyszczeni z win wszelakich. My niestety do czasu przyjęcia tych samych standardów anihilacyjnych będziemy topieni w przerębli razem z KRK dopóki nie uznamy za normę wszystkiego co jeszcze 20 lat temu było dewiacją. Dlatego właściciele  świata  trochę siedzą okrakiem bo boją się że Niemcom odbije ( w dawnym DDR s może zacząć  ) a my nie jesteśmy jeszcze dostatecznie "postempowi". Postęp jednak postępuje i wpływ KRK maleje szczególnie wśród młodzieży.  

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 14:14

> Niemcy idą drogą "postempu" dlatego nic im się nie stanie.

Chyba PODSTĘPU bo wydaje im się, że są sprytni i fajniejsi co oczywiście jest NIEPRAWDĄ.  Tu mogę polecić ten fragment co mnie kolega nie tak dawno zalinkował z ziemi obiecanej, dla mnie wychodzi, że Ci PODSTĘPNI niemcy to CHAMY ! Oberwało się Maksowi Baumowi ja się oczywiście zgadzam z Morycem Weltem.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 15:58

A tak się reklamują:

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ArGut 25 maja 2023 14:14
25 maja 2023 16:55

Niemcy zachodnie po zjednoczeniu wessały Ossi czyli Niemców z DDR skutkiem czego wschodnie landy się wyludniły i nawet były zachęty ze strony władz niektórych landów aby Polacy się tam osiedlali. No ale Niemcy generalnie prowadzą głupią politykę mającą na celu zachowanie wschodu jako niekonkurencyjnego dodatku do ich koncernów.   Jeżeli sytuacja gospodarcza się pogorszy i nie będą mieli taniej golonki z piwem ,  nowego Audika w zestawie i będą wyłączać im prąd to szczególnie wschodnie landy mogą się zradykalizować oczywiście nie bez pomocy Moskali.  Z tej perspektywy pomysły Unii są jeszcze głupsze i obliczone na destabilizację całego obszaru.  Co do Kanclerza to jeździł do NRD-ówka za nieboszczki komuny a z relacji naszych studentów wynikało , że uciekali często przed "wyzwolonymi Niemkami ( Niemcami )"  a mniej opornych pewnie Stasi filmowało. To wiele tłumaczy z ich zachowania obecnie. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 18:31

Z tego, co usłyszałam, Grabowski ma najwyraźniej wszelkie gwarancje w Niemczech i wielkie wzięcie; dzwoni mianowicie do niemieckich historyków, którzy piszą jakąś prawdę o Polsce i im zwyczajnie grozi! Do tego dochodzi determinacja Herrrenvolku, że pozwalają usłużnemu Polaczkowi grozić sobie. To znaczy kilkorgu przyzwoitym, niemieckim historykom. Strasznie ciśnie kwestia polska ten Herrenvolk... 

Atak na prof. Czarnka trwa od początku jego ministrowania, no bo przeciż... "takie będą Rzeczpospolite, jakie ich młodzieży chowanie". To stara prawda, ale pamiętajmy o tym.

Przykro mi, że spotkanie z Tomaszem miało taką frekwencję /bo to artysta wyśmienity/ - no ale też trzeba zrozumieć, że ludzie mają po czubek głowy tych akurat tematów. Jesteśmy nimi pałowani od samego początku IIIRP.

W 1996 roku była wielka wystawa fotografii w Zachęcie pt.: "I ciągle widzę ich twarze". W narodowej galerii były tłumy współplemieńców, a potem wystawa ruszyła w świat.  https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/56,95080,21497047,i-ciagle-widze-ich-twarze-niezwykla-wystawa-pokazujaca-swiat.html

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
25 maja 2023 19:09

Teraz potrzeba aby rząd odwoływał się do zdrowego rozsądku moim zdaniem. Tak jak napisałeś - propagandowo nie mamy szans tego rozmontowywać i chyba nie ma w tym specjalnego sensu, bo do kogo by pozytywna propaganda miała być kierowana? Propagandą i emocjami walczą wrogowie Polski, bo im zależy na tworzeniu sekciarstwa. Rząd musi się trzymać solidnych faktów i spokojnego budowania zaufania(powiedziałbym że prawie milcząco) z informowaniem o rzeczywistych sukcesach, bo potencjalni wyborcy PiSu w ogóle na nawalanki propagandowe nie zwracają uwagi, bardziej na to czy w miarę dobrze im się żyje, a mogą bardzo się zrazić kiedy ich traktuje się jak idiotów.
Z jednej strony PiS jakoś sobie z tym radzi jeśli chodzi o rząd, ale niestety nie wiemy ile jest kretów i pożytecznych idiotów wśród działaczy i pracowników(chociażby mediów), którzy będą działać tak żeby PiS za bardzo nie wygrał.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 25 maja 2023 11:37
25 maja 2023 19:46

Nie zgadzam się. Pan Bóg inaczej nie potrafi jak tylko dawać sobie radę. To nam gorzej idzie. Ale to jest próba wiary.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 25 maja 2023 19:46
25 maja 2023 21:17

No dobrze...ja pana zdanie cenię w kwestii wiary i Boga. Ale niestety  propagandystów opanował szatan najgorszego gatunku,skoro mogą bez mrugnięcia okiem matolić tak ludzi i wodzić ich na skraj przepaści. I niestety propagandyści nie mają żadnej wiary,ani szacunku do Boga.

To armia ludzi dobrze i sowicie opłacana przez watażków w danym państwie. Mamy m.innymi obecnie dobry przykład,który zbiera tragiczne żniwo śmierci po OBU stronach. A propaganda głosi ,że cały Zachód stoi i osacza Rosję u ich granic. Wróg podstępny wkroczył na Ukrainę i zagraża wraz z nazistami poczciwej Rosji... ja pomijam politykę i zapędy imperialne stron,lecz propaganda wyraźnie liczy na swój efekt i gniew ludu,który kończy się mordowaniem . Tutaj w tej kwestii nie ma nawet próby wiary...

W końcowym rozliczeniu strach przed nieznanym,może co setnego --skłoni do rachunku sumienia... ale już za późno aby naprawić zło...które uczynili...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BTWSelena 25 maja 2023 21:17
26 maja 2023 05:11

Tym to szanowna nie powinna sobie glowy zaprzatac ... Wystarczy sie modlic z wytrwaloscia o pokoj ... i Pan Bog sobie poradzi, On zawsze sobie radzi a ludziska zawsze sa uparte. Jak te Gestapowce w dziwnych strojach czy te profesory kanadyjskie co to po polsku mowic potrafia i nie gardza niemieckimi instytucjami kultury ...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 25 maja 2023 19:09
26 maja 2023 07:51

Dokładnie o to chodzi. Ze skoro juz ten miałby PiS wygrywać, to aby nie na tyle, by mógł "ruszyć" aktualną konstytucję, która jest od początku pomyślana, jako kamień młyński przytroczony do wewneęrznej polityki. Czyli jako rodzaj solidnej kotwicy ratunkowej dla układu magdalenkowego i jego kontynuatorów (spadkobierców). 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 26 maja 2023 05:11
26 maja 2023 09:28

Oj tam ArGutcie --akurat z "TYM",to ja sobie doskonale radzę.Gorzej z innymi ,którzy obracają się o 180 stopni w swoich zmienionych poglądach.I to bez względu na wykształcenie. Takze nieustająco modlę się za nich aby Bozia wróciła im przynajmniej rozum...bo tych profosorów niekoniecznie z Kanady "co mówić potrafią" ,mnoży się jak stado królików co to ciupciają się po swoich norkach...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ArGut 25 maja 2023 14:07
26 maja 2023 14:09

"Najlepsi Niemcy" suflują  cicho ... znaczy się "Czarne Słońce"?

o dynamicznym rodzie nieco:

https://de.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6lh%C3%B6ffel_von_L%C3%B6wensprung

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 26 maja 2023 07:51
26 maja 2023 20:14

Układ magdalenkowy wie, że najlepsze czasy już minęły i próbuje się przyczepić do burty "światowego postępu" i krzyczeć "płyniemy!". Dlatego trzeba się od tego trzymać z daleka, budować tu na miejscu solidne fundamenty, które w końcu zaowocują.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 26 maja 2023 20:14
26 maja 2023 20:52

bynajmniej nie próbuje, tylko traktowany jest jako awangarda tegoż postępu na terenie "moherowo-katolskim". I będzie utrzymywany "na wszelki wypadek", gdyby ktoś z tzw. "prawicy" chciał serio zmnienić  kurs na ten postęp.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować