Gdyby nie było rozbiorów - pogadanka
https://www.youtube.com/watch?v=K1roaaAwz4A
tagi: polacy rozbiory jacek drobny
![]() |
gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2025 13:47 |
Komentarze:
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2025 14:22 |
Chyba jest jeszcze gorzej, bo politycy i usłużni dziennikarze prowadzą od lat narrację w kierunku konfrontacyjnego spolarowania dwóch plemion - silnych razem kontra pisowców.
Ta przepaść jest coraz głębsza i dotyka zwykłych ludzi, którzy z polityką nie mają nic do czynienia i na tę politykę żadnego w sumie wpływu, poza pójściem raz na cztery lata na wybory.
Jeśli kryterium wyboru noclegu na wczasach staje się to, na kogo głosowali właściciele łóżek, to już jest kompletna aberracja.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
6 stycznia 2025 14:41 |
Za tę pogadankę dałbym Ci order Odrodzenia Polski..:).
Mam wrażenie, że większość Polaków, w tym nawet nawigatorów, chce jeszcze czegoś bardziej kuriozalnego, niż "albo Niemcy albo Rosja". Chce by wszystko za nas zrobili inni - zwłaszcza Amerykanie - bo "my już dość razy byliśmy oszukiwani i teraz nic nie zrobimy, co najwyżej możemy sie przyłączyc jako ostatni, bo to nam da największe profity". Czy zyski tak, ryzyko nie. Ja to nazywam deprawacją, bo taką mentalnościa zarażeni są politycy i owi mędrcy.
Najgłupsze w tej postawie jest to, że Ukraińcy, Białorusini (nie wiem czy etnicxni Litwini) patrzą na nas, na to co my robimy. I wedle tego co widzą, tak postępują. Jeśli Ukraińcy w Polsce, znający język polski, czytają co się wypisuje w necie o nich, o wojnie która jest u nich, to naturalnie mogą i musza się u nich pojawić myśli, czy my naprawdę chcemy z nimi zawierać porozumienie polityczne przeciw Rosji i Niemcom.
Ja już nie mam złudzeń co do tego, czy my jako Polacy wyjdxiemy z tej wtniczności. Nie wyjdziemy. Ale mam nadzieję, że globalnym organizacjom, które organizują szlaki handlowe i zapewniają im bezpieczeństwo, koniecznie będzie potrzebny taki twór politycxny złożony z Polski, Ukrainy i Białorusi oraz Litwy i Łotwy. I to one wymuszą na nas owe porozumienie.
Śmieszne i smutne zarazem.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 6 stycznia 2025 14:22 |
6 stycznia 2025 14:41 |
Tak, ale jedni i drudzy są przekonani, że zaraz zwyciężą. To jest aberracja.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 6 stycznia 2025 14:41 |
6 stycznia 2025 14:43 |
Śmieszne, jeśli uświadomimy sobie, co w Polsce znaczy wyraz "kariera". I na co mogą liczyć propagatorzy nacjonalizmu. Na miskę ryżu co najwyżej
![]() |
Kuldahrus @ewa-rembikowska 6 stycznia 2025 14:22 |
6 stycznia 2025 17:08 |
No nie do końca.
Rzeczywiście tzw. prawicowi publicyści chcą wytworzyć u swojego "targetu" wspomniany w pogadance kompleks hołoty, ale na szczęście ludzie na to nie idą. Ludzie głosujący na PiS chcą po prostu żyć na dobrym poziomie i nie bardzo ich obchodzi reszta, w dodatku sami śmieją się z tych wszystkich "prawych kochanych" co to są zafiksowani na tym żeby "zaorywać lewaków".
Za to po drugiej stronie jest to co o czym pani napisała, czyli zafiksowanie przechodzące u niektórych w sekciarstwo.
Gdyby PiS robił to co teraz koalicja 13 grudnia to by momentalnie stracił poparcie swoich wyborców.
Więc tu nie ma żadnej symetrii, polaryzacji i podziału na plemiona. Jest jedno plemię które pod wpływem wrogiej Polsce propagandy, odłącza się od Polski na własne życzenie.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 6 stycznia 2025 14:41 |
6 stycznia 2025 17:28 |
Dobrze, ze...
... to tylko takie Panskie wrazenie !!!
Pardon, ale caly ten Panski komentarz nie jest dla mnie ani smutny ani smieszny,... bo jest zwyczajnie glupi. Ja zas mam nadzieje, ze, przynajmniej czesc tych globalnych korpo, ktore tak strasznie ,,sie posFieNcajO i organizOjO nam szlaki CHandlowe,, zwyczajnie, da Bog, ze SZLAG TRAFI,...
... czego im i sobie, KRWIOPIJCOM i ZLODZIEJOM, z serca zycze.
![]() |
ewa-rembikowska @Kuldahrus 6 stycznia 2025 17:08 |
6 stycznia 2025 18:01 |
Pytanie, po co tak szczwany lis jak Tomasz Sakiewicz uruchomił akcję "Nie daję Owsiakowi, wspieram Republikę"?
Jeśli nie jest to chęć do polryzacji, to co to jest? Ile osób da się złapać na ten haczyk?
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 6 stycznia 2025 18:01 |
6 stycznia 2025 18:25 |
Zeby mu ,,przewalaczowi cudzej kasy,,...
... ,,narUT,, znowu dal kasiory, bo to co mu na ,,sylwestra,, dali to KROPLA w MORZU ZLODZIEJSKICH ,,poCZeP,, !!!
![]() |
zkr @ewa-rembikowska 6 stycznia 2025 18:01 |
6 stycznia 2025 18:32 |
> Jeśli nie jest to chęć do polryzacji, to co to jest? Ile osób da się złapać na ten haczyk?
To nawet Kurak, ktory z Jurkiem sie kilkanascie lat procesowal ostro skrytykowal Sakiewicza.
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2025 14:43 |
6 stycznia 2025 18:33 |
Ale tu się o kaszę opiera.
![]() |
Kuldahrus @ewa-rembikowska 6 stycznia 2025 18:01 |
6 stycznia 2025 18:58 |
Tak, to jest chęć polaryzacji żeby ludzie zajęli się nawalanką którą potem będzie można spieniężyć, zamiast poważnymi rzeczami.
Właśnie o tym napisałem, że znikoma liczba osób da się złapać na ten haczyk, mało tego, spotka się zapewne z potępieniem, bo zwolennicy PiSu używają rozumu i nie dadzą z siebie robić stada baranów. Co wielokrotnie już udowadniali zresztą.
To, że tzw. prawicowe media chcą wychować sobie swoje stado baranów to inna sprawa, ale zwolennicy PiSu nie chcą aby ich tak traktować, a tym bardziej to nie dotknie ich codziennych kontaktów z drugim człowiekiem.
Po drugiej stronie tego nie ma, więc nie ma tu symetrii w oddziaływaniu, czy jakiegoś tworzenia "dwóch plemion".
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 6 stycznia 2025 14:41 |
7 stycznia 2025 22:29 |
Ale ten twór będzie można szatkować dalej wedle upodobania na Galicję, Śląsk, Księstwo Mazowieckie, Wielkopolsko-Brandenburskie, Wileńsko-Białostockie, Wołyńsko-Smoleńskie, Pomorsko-Holsztyńskie, itp. Organizatorom szlaków zależy na nieistnieniu narodu politycznego. Dzielenie i pączkowanie w podobie bakterii gwarantuje przyrost taniej siły roboczej i tanią obsługę transportu.
![]() |
Adriano @OjciecDyrektor 6 stycznia 2025 14:41 |
7 stycznia 2025 23:13 |
Człowieku uważasz innych za idiotów bądż złośliwców a sam nie potrafisz,nie chcesz ,nie umiesz napisać tekstu bez tych wnerwiajacych braków,błędów np.nie wiem czy etnicxni Litwini.Pośpiech?Dobry przy łapaniu pcheł.
![]() |
Szczodrocha33 @Adriano 7 stycznia 2025 23:13 |
8 stycznia 2025 15:09 |
Ojciec Dyrektor, jak się domyślam, używa pisząc komentarze telefonu, ale z wyjątkowo chyba złośliwą i psotną klawiaturą.
Momentami te jego teksty są tak powykręcane, że prawie chińszczyzna.
![]() |
OjciecDyrektor @Adriano 7 stycznia 2025 23:13 |
8 stycznia 2025 16:06 |
Piszę ze smartfona. Moje literówki to taki test na czytanie "ze zrozumieniem"...;).
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 7 stycznia 2025 22:29 |
8 stycznia 2025 16:17 |
Jeśli ktoś teaktywuje szlak, to chce bezpieczeństwa szlaku. Jak najtaniej zapewnić bezpieczeństwo szlaku? Stworzenie patriotycznego formatu i wykreowanie narodu. Kreacja narodu jest i trudna i łatwa. Łatwa, bo można odpowiednio manipulować, naświetlać historię a także zachęcać korzyściami ekonomicznymi do zjednoczenis. Trudna, bo trzeba się do tego zabrać z głową i mieć na uwadze wysiłki wrogiej organizacji w celu uniemożliwienia powstania narodu - tu dobrym przykładem jest tworzenie narodu mongolskiego za czasow Czyngis-Chana. Genua (narzędzie Olimpijczyków) finansowała i pomagsła niejskiemu Dżamudze. To był sabotażysta wysiłków Temudżyna i wańka-wstańka. Strasznie i długo się z nim męczył Temudżyn. Dopóki go nie zabił, nie mógł stworzyć narodu mongolskiego.
Jak się osiągnie wzmożenie patriotycxne, to koszty bezpieczeństwa szlaku spadają drastycznie, bo ludzie broniąc do upadłego swego terytorium tym samym bronią szlaku, przebiegającego przez to terytorium.
Rozbicie dzielnicowe, szatkowanie terenu oznacza, że teren ten ma służyć nie łańcuchom dostaw, ale eksploatacji ekonomicznej. Na szczęście są dwie globalne organizacje i każda z nichbl popełnia czasem błędy strategiczne.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
8 stycznia 2025 17:41 |
A jednak teraz rozbicie dzielnicowe nie jest przeszkodą w tranzycie. Zarządza się strefę wolnego handlu czy jakiś inny szengen i już. Pan pisze o atrapie narodu. Naród polityczny zawsze jest przeszkodą bo ma swoje interesy. Zamoyski był częścią polskiej organizacji politycznej, krolewieta, i złożył ofertę Anglikom w postaci włączenia duzego kawałka ziemi nad Narwa do swojej ordynacji. I kilku bezpośrednich propozycji w Relacji o panstwie Polonia na temat ochrony tranzytu dnieprzanskiego. Olali go. Nie ufali mu bo był za ambitny. Narod polityczny zawsze ma swoje cele. Doktryna.
Być może to byla odpłata za uwalenie kandydatury Filipa Sydneya do polskiej elekcji.
Faktyczne dojrzałe organizacje są zawadą.
![]() |
Magazynier @OjciecDyrektor 8 stycznia 2025 16:06 |
8 stycznia 2025 17:42 |
:)) Dobre ...
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
8 stycznia 2025 20:26 |
po prostu kaszanka.
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 8 stycznia 2025 17:41 |
8 stycznia 2025 22:00 |
A Amerykanie, a Anglicy? To on8 też są zawadą dla globalnych organizacji? A może ich prymat w handlu bierze się właśnie z tego, co napisałem? W końcu globalne organizacjevl handlowe nie lubią ryzyka i starają się je ograniczać. A naibardziej ryzykowne jest postawienie na nieudolnych ludzi - obojętne, czy będących na świeczniku, czy będących w cieniu.
Strefy wolnego handlu są właśnie atrapami. Są formą wymuszoną, bo trzeba się z kimś układać, kim się gardzi lub kogo się nie lubi. Strefy wolnego handlu to nie ekspansja, a klincz. Tymczasowy lub trwały. Europa jest w klinczu. Na nic nie ekspqndowała Unia. To tylko nam Polakom tak się wydaje, bo przyjęliśmy postawę pariasa. Anglicy wyszli z Unii, bo mirli dość klinczu. Teraz są wolni. Teraz mogą dokonać ekspansji. Być może wcześniej nie mogli i dlatego - jak niedysponowany chwilowo bokser - dążyący do szybkiego klinczu, aby odpocząć nieco - wstąpili do Unii.
To samo zresztą jest z NAFTA i innymi podobnymi. USA jest uwiązane przez NAFTA. Oni zyskują być może triszeczkę, ale czas dzuała na ich niekorzyść. Kanada i Meksyk OTACZAJĄ Amerykanów od północy i południa i to jest fakt. Amerykanów ratują wolne dwa oceany. Trumo grozi cłami, ale już ostatnio rura mu trochę zmiękła i mówi się, że te cła bie będą tak wysokie i nie na tyle towarów, co pierwotnie. Gdyby Amerykanie byli NAPRAWDĘ silny i pewni siebie, to nie tworzyliby NAFTY. Dzień, w ktorym USA wyjdzie z NAFTY będzie poczatkiem amerykańskiej hrgemonii. Póki co Amerykanie kręcą wię niespokojnie, bojąc się czy ktoś ich nie kopnie niespodziewanie w d***ę. Póki co daleko im jeszcze do hegemonii, jaką miała Amglia w XIXw.
![]() |
OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 8 stycznia 2025 22:00 |
8 stycznia 2025 22:03 |
Myślę, że literówki nie są zbyt trudne do rozszyfrowania ..:)
![]() |
OjciecDyrektor @Magazynier 8 stycznia 2025 17:42 |
9 stycznia 2025 05:43 |
A najtańszą formą zapewnienia sobie bezpieczeństwa szlaków hamlndlowych jest zorganizowanie ludzi na bazie herezji. Przypomina to tworzenie narodu, ale jest tańsze (bo nie trzeba stosować całej gamy środków propagandowych). A ja nawet bym powiedział, że zastępowało to to naród, bo co to był maród w średniowieczu czy starożytności? Wedle jakiego kryterium się odróżniał od innych? Zwyczajami i obyczyjami? W Helladzie było wielu Fenicjsn i Scytów, którzy z tego punktu widzenia byli czystymi Grekami (a może na odwrót - to Grecy przyjęli zwyczaje fenickie). Moim zdaniem najważniejszym kryterium była religia. I to ona określała naród. U samych podstaw tworzenia każdego państwa jest religia. Pojawienie się Jezusa Chrystusa odebrało monopol organizacjom handlowym na tworzenie narodów w sposób dowolny, wedle swojej woli. Od tej pory globalne organizacje handlowe czują i wiedzą, że są ograniczone. I to je denerwuje. I dlatego zwalczają Kościół lub chcą go przejąć.