-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Francuski łącznik i węgierski syndrom

Dziś z rana pojawiła się informacja, że prezydent Francji Macron uważa za możliwe powstanie Europy od Lizbony po Władywostok. Jego zdaniem bowiem Rosja na pewno się ucywilizuje i będzie nadal ważnym partnerem nie tylko dla Francji, ale dla całego Zachodu. Nie ma tu za bardzo nad czym deliberować. Oto okazało się, że w niektórych krajach rosyjska agentura i rosyjska degeneracja są tak głęboko wżarte we wszystkie struktury, że nie można jej usunąć inaczej, jak tylko z tymi krajami w pakiecie. Wielokrotnie wieszczyłem tu podział Francji i jak ostatni dureń biadałem nad tym. Jak wszyscy ludzie na tym świecie miałem i mam przecież jakieś sentymenty, coś mi się podoba, a coś nie, coś lubię, a coś innego lubię mniej. Dziś nadszedł czas, by wszystkie te głupstwa odrzucić od siebie jak najdalej. Francja jest krajem skorumpowanych, złych do kości i sprzedajnych gnomów. Wybory we Francji są fikcją, bo wybiera się pomiędzy jednym sprzedajmy rosyjskim agentem, a innym, jeszcze bardziej sprzedajnym. Problemy wokół których krążą myśli francuskich wyborców są problemami z Marsa. Francja jest krainą powierzchownych ocen, lenistwa, usystematyzowanej, akademickiej głupoty, zdrady wobec wartości, a do tego pogardy dla pojedynczego człowieka. Dla mieszkańców Paryża, w tym polityków, Francja poza wielkimi miastami nie istnieje. Balzak napisał kiedyś, że największą i najbardziej zaskakującą egzotyką dla mieszkańca Paryża jest właśnie Francja. Zrobił to zanim kraj został pocięty liniami kolejowymi i ludzie z wielkich miast mogli pojechać na prowincję, żeby ją docenić. Dziś wszystko to znów straciło na znaczeniu, a politycy francuscy orzekają autorytarnie o sprawach, które w ich głowach i sercach sklasyfikowane są jako śmieci bez znaczenia. Nie ma żadnej wątpliwości, że politycy francuscy nie będą kierować się żadną wyższą racją, nawet racją stanu Francji, bo nie mają o tej racji pojęcia. Politycy francuscy będą kierować się racją stanu swojego sponsora, w tym wypadku Rosji i będą to czynić tak długo, jak długo będą widoki na dalsze finansowanie ich przez tegoż sponsora. Żeby zmienić nastawienie polityków francuskich, trzeba maksymalnie osłabić Putina, nie oznacza to jednak, że oni cokolwiek zrozumieją. Przyjmą pierwszą lepszą ofertę jaka się pojawi, albowiem takie zachowanie kojarzy im się z poważną polityką. Dokładnie to samo obserwować możemy w kraju, wśród gwiazd Konfederacji, ludzie ci, z całkowitym spokojem okłamują swoich wyborców, odrywają swoje role, albowiem są przekonani, że w ten sposób zachowuje się prawdziwy polityk.  Naśladują wzorce najbardziej zdeprawowane, a zgromadzona wokół nich publiczność przyklaskuje, albowiem sama chce w końcu awansować na polityka i także mieć możliwość oszukiwania i wykorzystywania innych, w imię jakiejś mitycznej racji stanu, która w ich wydaniu jest zbiorem źle opowiedzianych anegdot bez pointy. Wkrótce przekonacie się, że ten podwórkowy makiawelizm wyląduje na śmietniku, podobnie jak pomysły Macrona. Jeśli tak się nie stanie, jasne będzie, że każdy kto się do owej makiawelicznej tendencji tłumaczenia zjawisk i snucia planów przyłączy, podpisuje po prostu pakt z diabłem. Nie ma w zachodniej Europie żadnych wartości europejskich. One są u nas. Widziałem to wczoraj spacerując Traktem Królewskim, widziałem to wczoraj słuchając – pierwszy raz w życiu – koncertu w Filharmonii Narodowej. Przy okazji okazało się, że na sali jest trzech moich czytelników. Jeden na widowni, a dwóch w orkiestrze. Warszawa wczoraj była miastem takim, o jakim wielu marzyło przez dziesięciolecie, a ja już zapomniałem, że ona taka jest. Jeśli ktoś będzie teraz porównywał miasta zachodniej Europy, gdzie policja tłucze ludzi bez opamiętania, istnieją zamknięte getta dla gangów prowadzących nielegalną, ale zgodną zapewne z interesami partii politycznych dystrybucję różnych dóbr, z miastami na wschodzie, jeśli ktoś będzie mówił, że Rosja się ucywilizuje i w Rosji będzie dostrzegał jakieś wartości, ten chce naszej śmierci - po prostu. My zaś nie chcemy umrzeć, dlatego powinniśmy udzielić temu człowiekowi odpowiedniej reprymendy, jak prawdziwi Europejczycy.

Na Węgrzech wybrano nowego prezydenta, a raczej nową prezydent. Jest to jakaś pani o cygańskiej urodzie. Jej expose czy jak się tam nazywa ten wstęp do działalności politycznej od razu zdemaskował plany węgierskich elit, które zmierzają bawić się z krajami zagrożonymi przez Rosję w złego i dobrego policjanta. Orban mówi bez przerwy o pokoju i uważa, że przyłączenie się Węgier do sankcji zdewastuje gospodarkę jego kraju. Można zadać pytanie – kiedy ostatnio Orban był na Węgrzech, to znaczy poza Budapesztem? Bo, Macron we Francji nie był chyba nigdy. Dyrdymały o pokoju za wszelką cenę doprowadziły do wybuchu II wojny światowej i z perspektywy czasu wydają się takim idiotyzmem, że wszyscy tu podejrzewamy, że doszło do jakiejś globalnej ustawki. Dziś Węgrzy mówią o pokoju i twierdzą, że pomagają uchodźcom. Jednocześnie nie chcą oderwać się od rosyjskich surowców, choć mogliby to zrobić łatwo, przyłączając się do naszego systemu dystrybucji gazu, a także do systemu bułgarskiego. Nie czynią tego jednak, a fakt ten ma podłoże polityczne – Węgry chcą być tym państwem, które korzystać będzie na konflikcie Rosja-USA, ale zdaje się, że nikt tam nie rozumie, że zarówno dla jednego, jak i drugiego gracza znaczą tyle samo co Honduras, a może nawet mniej. Węgry, żeby odrodzić się politycznie powinny ściśle współpracować z krajami regionu, w tym z Polską. Tymczasem Węgrzy w masie i pojedynczo uważają Polaków za rozmazanych frajerów, a siebie za wielkich spryciarzy, nadających się do poważnych rozgrywek. Poza tym zorganizowani są w gangi, gdzie omerta działa znacznie silniej niż w organizacji Cosa Nostra. Jedyne co my Polacy możemy teraz zrobić dla Węgrów, to przestać ich kokietować, najlepiej zaś przestać z nimi rozmawiać i traktować ich jak partnerów, tylko wtedy bowiem może coś dotrze do tych pustych łbów. Jeśli Orban myślał, że dzięki Rosji unieważni skutki traktatu w Trianon, to jest współwinny wojny i powinien się z tego wytłumaczyć, a także prosić Boga o wybaczenie, że miał zamiar stanąć w jednym szeregu ze zbrodniarzami wojennymi.

To jest, jak sądzę język właściwy do komunikowania swoich planów i zamierzeń wobec państw i elit, które życzą nam jawnie wszystkiego najgorszego, sądząc przy tym, że ich intencje nie są widoczne pod tanią i dawano zdewaluowaną retoryką, którą próbują jej zasłonić. Miłej niedzieli życzę wszystkim. Idźcie na koncert do Filharmonii Narodowej, jeśli możecie, na jakikolwiek. Spotkacie tam ludzi myślących podobnie jak Wy, zobaczycie muzyków i śpiewaków, czyli istoty potrafiące zrobić coś naprawdę – na przykład zagrać sprawnie skomplikowany i trudny utwór. Nie ma tam idiotycznych emocji, które wylewają się z ekranu w kinie, nie ma tam szantaży i podstępów. Jest tylko moc. Spróbujcie.



tagi: węgry  francja  orban  filharmonia narodowa  makiawellizm  zbrodnie wojenne  podstępy  oszustwa polityczne  macron  prezydent węgier 

gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:01
116     5103    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Magazynier @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:11

Kurna wykrakałem: 

Moskwa w oczach dziewiętnasto- i dwudziesto-wiecznych Francuzów, ale także dzisiejszych, oznacza żer dla ich marketingu. Nieustający, wdzięczny żer … Francuzi nigdy nie zrezygnują z interesów w Moskowii. Podobnie Niemcy. ... Są albowiem nałogowcami wykorzystywania moskiewskiego kompleksu niższości, moskiewskiej pustki. Od wieków."

http://magazynier.szkolanawigatorow.pl/co-to-jest-moskwa-czyli-okcytania-merkantylnosc-i-gen-suchomlinow-na-riwierze

Na szczęście pomyliłem się co do Węgrów. Johnson albo Biden, albo razem wzięci, mieli argument dla Fidesza. Orban w odstawkę. Jego miejsce zajęła Katalina Novak. Zwrót o 180 stopni. 

Należy się nam mała limoniada. Odbijam kapsla.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 15 maja 2022 11:11
15 maja 2022 11:13

Francuzi i Niemcy nie mają dziś dla nikogo żadnej oferty poza przerobem surowców. Nie robią niczego fajnego

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:16

Piekne,...

...  a  tego  CHOREGO  Macron`a  i  masonsko-satanska  spolke  omijajmy  jak  najszerszym  lukiem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:17

W necie pojawiły się opinie, że jednak Węgry nie popierają Putina, bo nowa prezydent skierowała ciepłe słowa do Prezydenta Dudy i wybiera się do Warszawy. Oby nasi zachowali zimną krew w trakcie tych rozmów, bo przyjeżdża modliszka. Ciekawam, czy Orbanescu powiedział Węgrom, że gaz można brać od kogoś innego? A zresztą, wtedy by się bali reakcji Moskwy a i szansa na odzyskanie ziem by zniknęła. Bo o takowej propozycji od Putina dla Orbana już mówi się w necie oficjalnie.         

Francja to już jest dawno dno i niech upadnie. Ma Pan rację. To towarzystwo nigdzie nie było poza swoimi stolicami. Tak jak nasza opozycja. Gdy trafi do małego miasteczka, to wychodzi w spotkaniach z mieszkańcami na durniow i prawdziwych kosmitów. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Magazynier 15 maja 2022 11:11
15 maja 2022 11:19

No nie wiem czy w odstawkę. Gangi chcą gwarancji dla swoich interesów 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:21

Właśnie...

Francja, która sprawuje obecnie prezydencję w Radzie UE, nieoczekiwanie zwołała na piątek wieczorem spotkanie grupy roboczej unijnych dyplomatów, poświęcone płaceniu w rublach za rosyjski gaz.

Francja, Niemcy, Węgry, Włochy przez KE zaproponowały instrukcję jak ominąć sankcję tejże KE nałożone na Rosję.  Tak więc instrukcja proponuje założenie konta w euro lub dolarach w Gazprombanku przez firmy importujące gaz z Rosji, bo to sankcji nie łamie.

Normalni talmudyści.

Słów brakuje, by ich odpowiednio nazwać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:23

Należy babę postawić do pionu już na samym początku. Obawiam się jednak, że nasi zastosują tradycyjną, polską gościnność, a Węgrzy zinterpretują to jak zwykle

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:24

"Francja jest krainą powierzchownych ocen, lenistwa, usystematyzowanej, akademickiej głupoty, zdrady wobec wartości, a do tego pogardy dla pojedynczego człowieka."

Wymażony partner kacapii. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 15 maja 2022 11:21
15 maja 2022 11:25

To jest drugi traktat monachijski. Ten jakiś republikanin blikuje 40 baniek pomocy dla Ukrainy, a ci nakładają sankcje, a potem deliberują jak je ominąć. Potem sie wszyscy dziwią dlaczego też ten papież w średniowieczu, krucjaty przeciwko herezji ogłaszał. Wszyscy widzą dlaczego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 15 maja 2022 11:24
15 maja 2022 11:26

No, ale oni nic nie mają. Ani nowej literatury, ani alkoholu, ani dobrego jedzenia, to wszystko przeszłość. Nawet dziwki na Pigalu to transwestyci

zaloguj się by móc komentować


Autobus117 @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:36

"Macron uważa za możliwe powstanie Europy od Lizbony po Władywostok." ten mydłek zakłada , że stolicą tego czegoś będzie Paryż. Idiota nawet się nie domyśla się że to bedzie Moskwa z jej długimi stołami dla płazów jego typu.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 11:40

Dziś w "Der Onet" jest artykuł Jurasza o tym jak polska polityka zagraniczna jst do bani, bo jstesmy niewiarygodni we wskazywaniu rosyjskiego zagrożenia. A jsteśmy niewiarygodni, bo nie prowazimy real politik, czyli nie mamy żanego wpływu na to co zrobi Rosja w odróżnieniu od takiej Francji czy Niemiec, ktore oczywiście wpływ przemożny mają.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 15 maja 2022 11:36
15 maja 2022 11:41

Paryż nie będzie już żadną stolicą niczego. Za chwilę coś tam wybuchnie albo się zapali

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 15 maja 2022 11:40
15 maja 2022 11:42

Nasz problem polega na tym, że idioci dziedziczą stanowiska i funkcje i pozycję towarzyską po ojcach cwaniakach podwieszonych pod PZPR

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Matka-Scypiona 15 maja 2022 11:17
15 maja 2022 11:44

Podjeżdża kierowca polskiego tira do stacji Moll na Węgrzech i chce zatankować po cenie, która wyświetlana jest przy wjeździe . Wcześniej zaopatrzony w kasę przez szefa na taki świetny biznes, nagle podjeżdża policja i informuje, że zanim zatankuje musi udać się do kasy. Zdezorientowany kierowca myśli sobie, czyżby się bali że nie zapłacę? W kasie dowiaduje się, że ceny, które widzi są tylko dla Węgrów, dla pozostałych ceny są inne ( więcej niż w Polsce, żaden biznes). A tak na marginesie, najwięcej mandatów na trasach " łańcuchów dostaw" polscy kierowcy tirów dostają od policji węgierskiej.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 12:03

Bardzo dużo rzeczy wskazuje na to, że Orban jest agentem Putina. Proszę obejrzeć od 9 do 13 minuty informacje o Węgrzech. Węgry są krajem, które najszybciej, jeśli chodzi o ropę mogą się przestawić na inną. Ponieważ ich rafineria jest do tego zdolna i ma infrastrukturalne możliwości czerpania z innych źródeł.

Zapodaję link: https://youtu.be/_y9mOuI-b3I?t=547

Gadanie Orbana, o bombie spuszczonej na ich gospodarkę, to włączanie u innych trybu głupola. Nie wiem, jak nasz rząd zareaguje, ale myślę, że jest świadomy rozgrywek Węgier, skoro rządowy Ośrodek Studiów Wschodnich jest nadzwyczaj tych faktów świadomy.

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 12:03

To wyjście do filharmonii naprawdę Cię zrelaksowało ;-)

Również miłej niedzieli.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bolek 15 maja 2022 12:03
15 maja 2022 12:06

Było to dla mnie coś najdzwyczajnie egzotycznego...Tak zrelaksowałem się naprawdę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 15 maja 2022 12:03
15 maja 2022 12:11

Tak, to agent, czekajmy aż powie, że uwielbia Dostojewskiego

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 11:26
15 maja 2022 12:27

No właśnie. Mają turystykę erotyczną 'płci obojga' a nawet wszystkich 60-ciu. No i rivierę. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 15 maja 2022 12:27
15 maja 2022 12:32

To wszystko nie ma znaczenia, albowiem sprzedawane tam gadżety nie bawią już młodych pokoleń. Belomondo umarł, Bardot ma 100 lat, a Delon jest zwolennikiem eutanazji. Idą nowe czasy

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 11:41
15 maja 2022 12:42

Obstawiam, że niedługo będzie powtórka z "zamieszek" kolorowej migracji w całym  kraju plus niezadowolonych białych z ogólnej sytuacji po wyborch prezydenckich. Microm będzie musiał zająć się gaszeniem pozarów i na nic innego nie będzie miał czasu.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @ewa-rembikowska 15 maja 2022 11:21
15 maja 2022 12:44

To mechanizm WModzelwskiego jak twórcy ustawy o VAT, za kasę doradzał jak kiwać ustawę 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 12:11
15 maja 2022 12:46

Nie wiem, co Orban ale pani prezydent w swoim wystąpieniu inauguracyjnym zwyczajnie grozi.

Mówi, że jak się podejdzie do ściany i nie można w niej znaleźć drzwi a w drzwiach zamek i klucz to trzeba użyć tarana. Zaraz potem dodaje, że Węgry są na tyle silne, by tego tarana użyć.

Dla zainteresowanych całe wystąpienie:

https://wpolityce.pl/swiat/598552-tylko-u-nas-cale-przemowienie-nowej-prezydent-wegier

Szczerze powiedziawszy, nie wiem, z jakiego powodu Magazynier cieszy się z tego wystąpienia pani prezydent. Ono jest twarde aż do bólu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 12:32
15 maja 2022 12:49

Zgadza się. Już nadeszły. Organizacja ukraińska i jej sukces jest ich namacalnym znakiem. Daj Boże, żeby polska antymoskiewska organizacja nauczyła się od nich sprawności medialnej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 15 maja 2022 12:46
15 maja 2022 12:51

Cieszę się z przeniesienie Orbana w strefę cienia i z deklaracji p. Novak. Jej przemówienie dopiero przeczytam. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 15 maja 2022 12:46
15 maja 2022 12:57

Tą metaforę z drzwiami i taranem rozumiem jako gotowość dobijania się własnych praw i własnej kasy w UE. Kontynuacja polityki Orbana wobec niej.

Cieszę z deklaracji wsparcia sankcji na Moskwę.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 11:42
15 maja 2022 13:10

Tak. Jurasz to klasyka w tej kategorii. Złapał trochę oglady w swiecie, ale musi stale uzasadniać wybory ojca. Wyborem tym zaś byla po prostu nienawiść do Polski i wszystkiego o polskie. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 13:17

Francja ma i mieć będzie po wieki wieków, nawet jak spalą całą Katedrę Notre Dame, Joannę d'Arc i Lourdes. To miejsce Objawień Najświętszej Marii Panny pod Pirenejemi, to jest to drugie miejsce pod względem ilości odwiedzających Francję, po Paryżu. Przynajmniej tak było 15 lat temu.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @cbrengland 15 maja 2022 13:17
15 maja 2022 13:25

Pozostaje mieć nadzieję, że Najświętsza Panna zechce zdyscyplinować Francuzów

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 15 maja 2022 13:17
15 maja 2022 13:27

Aha i będzie Roland Garros, gdzie Iga pewno wygra w tym roku po raz drugi. Na razie właśnie demoluje kolejną tenisistke w Rzymie.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 13:25
15 maja 2022 13:28

To jest oczywistym. Zresztą, nie tylko Francuzów ☺

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 13:33

Rozsadek podpowiada, zeby nie traktowac wszystkich slow i deklaracji politykow na powaznie. Oni codziennie, na porzadku dziennym, co innego mowia i co innego robia. Nie ma sensu sie pompowac ich slowami, zwlaszcza gdy za slowami nie ida czyny.

Powazni ludzie to tacy, ktory mowia, a potem robia to co powiedzieli. Macaron do nich nie nalezy. To ofiara pedofilii. Jego cale zycie uplynelo w cieniu kobiety, ktora moglaby byc jego mama.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 maja 2022 13:33
15 maja 2022 13:41

No tak, ale swoich przydupasów z kancelarii wysyłał na ulicę, żeby pałowali ludzi

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 13:41
15 maja 2022 13:52

No, ale ta Europa do Wladywostoku to nawet nie jest science fiction. To jest sen wariata. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 maja 2022 13:52
15 maja 2022 14:00

On nie chce tej Europy, tylko tak gada. On chce uratować Putina i jego gang. Nie wiemy czy francuskie służby nie wystawią Zełenskiego na przykład? To są bezwzględne sukinkoty. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 14:04

Wielokrotnie wieszczyłem tu podział Francji i jak ostatni dureń biadałem nad tym.

Może te spękania już się zaczęły tylko na razie są mało widoczne? Nie wiem, czy ktoś odnotował, że we wczorajszej Eurowizji wystąpił duet on + trzy one z Bretanii śpiewający - wierzę na słowo - w swoim lokalnym bretońskim. Niestety zajęli przedostatnią lokatę, a szkoda.

----------------------------------------------------------------------

Eurowizja 2022. Alvan & Ahez. Kim są reprezentanci Francji?

Jak czytamy na oficjalnej stronie Eurowizji, Alvan jest multiinstrumentalistą i artystą electro, który pochodzi z francuskiej Bretanii. Z tego samego regionu wywodzi się również towarzysząca mu grupa wokalna Ahez. Jako artysta, Alvan uwielbia mieszać różne gatunki, choć jego brzmienia w większości mają korzenie w elektronice. W swoich kompozycjach już nieraz wykorzystywał motywy tradycyjnych pieśni. Z kolei zespół Ahez, który tworzą Marine, Sterenn i Stereen, jest tradycyjną grupą wokalną, która chce prezentować przed całym światem dziedzictwo ojczyzny. Dlatego też formacja śpiewa swoje utwory w języku bretońskim i często nawiązuje w nich do starożytnych mitów Bretanii.

----------------------------------------------------------------------

Może i robi tu za Donatana, ale to moim zdaniem wyższy poziom. Ciekawe kto ich dopuścił do uczestnictwa w Eurowizji i dlaczego zajęli dopiero przedostatnie miejsce. Tuż przed Niemcami zresztą.

----------------------------------------------------------------------

Warszawa wczoraj była miastem takim, o jakim wielu marzyło przez dziesięciolecie, a ja już zapomniałem, że ona taka jest. Jeśli ktoś będzie teraz porównywał miasta zachodniej Europy, gdzie policja tłucze ludzi bez opamiętania, istnieją zamknięte getta dla gangów prowadzących nielegalną, ale zgodną zapewne z interesami partii politycznych dystrybucję różnych dóbr, z miastami na wschodzie,

Na jutubce jest mnóstwo filmów kręconych przez obcokrajowców, którzy wybrali Warszawę albo inne miasta polskie na miejsce do życia. Jednym z powodów jest jest to, że jest bezpiecznie, czysto, ładnie, zadbanie, jest czysto i sprawna komunikacja miejska a wieczorem, nocą można właściwie bezpiecznie wyjść na miasto, do knajpy. Jest to dla nich nieporównywalne z podstawowym poziomem życia na zachodzie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 14:16

Bardzo fajna piosenka, ja słuchałem długo różnych bretońskich kawałków, tych gawotów i całej reszty. To jest gotowy materiał na ekspansję kulturową. Tyle, że na razie są marketingowo za słabi, bo a Eurowizja to jednak polityka. Moim zdaniem dadzą radę. Poza tym - za wszystkimi niepokojami we Francji stoją zawsze Anglicy. Jeśli się za to wezmą i trochę Bretończykom pomogą, będzie sukces

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 14:00
15 maja 2022 14:26

Kierownictwo na Ukrainie ma ich wszystkich przeczytanych. Odrobili lekcje, w ciemie nie sa bici, nie dramatyzuja i nie maja strachu przed kacapami. Macaron sie zakolegowal z Wladymirem i ma z nim ten sam problem co ze swoja stara. Nie ma charakteru, zeby sie postawic. Dlatego chrzani trzy po trzy. 

Lawrow powiedzial, ze spodziewali sie sankcji, ale sa zaskoczeni "skala rusofobii". On tez nie bardzo jarzy. Nie ma fobii przed kacapami, nikt sie ich nie boi. Natomiast faktem jest, ze nikt ich nie szanuje i nie akceptuje ich kacapskich akcji. 

Kacapy tej wojny na Ukrainie nie wygraja. Czeka ich rozpad, taki jak po Afganistanie, albo i wiekszy. 

 

zaloguj się by móc komentować


zkr @zkr 15 maja 2022 14:40
15 maja 2022 15:03

ale prawdopodobnie pilnie czyta/slucha Putę:

Putin: unia od Lizbony po Władywostok

"Stworzenie "harmonijnej wspólnoty gospodarczej od Lizbony po Władywostok" zaproponował premier Rosji Władimir Putin w artykule opublikowanym na łamach niemieckiego dziennika "Sueddeutsche Zeitung".

tu oryginal:

Von Lissabon bis Wladiwostok

zaloguj się by móc komentować


valser @zkr 15 maja 2022 14:40
15 maja 2022 15:07

Nie podejrzewalbym Macarona, ze on taka koncepcje wymysli. Za glupi jest. Zostalo powtarzanie idiotyzmow.

Chcialem niesmialo zuwazyc, ze z Lizbony do Pekinu (przez Moskwe) jest 1600km blizej niz do Wladywostoku. Moze sie autorzy koncepcji wypowiedza, co z nimi? Chiny i Mongolia tez do Europy?

Te durenstwa wymyslaja ci sami towarzysze, co wpadli na pomysl nawodnienia pustyni woda z Syr-Darji i Amudarji, budowali kanal Bialomorski i kolej transsyberyjska. To sa wszystko ich "zdobycze cywilizacji". Na papierze to wyglada, jak jest w praktyce to z grubsza wiadomo. Sporo miejsca na postep.

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 11:13
15 maja 2022 15:31

Dokladnie  tak  !!!

Oni  juz  od  bardzo  dawna  ZADNEJ  OFERTY  NIE  MIELI,  NIE  MAJA  i  MIEC  NIE  BEDA...  ani  dla  Europy  ani  nawet  dla  Afryki,  ktora  w  tej  chwili  tak  straszliwie  DRENUJA,  robiac  SIWY  DYM  gdzie  sie  da.  

A  co  do  tego  ,,pacjenta  do  pokoju  bez  klamek,,  Macron`a  i  jego  ,,promotorUF,,  to  tylko  BEZWZGLEDNA  IZOLACJA  i  WYKLUCZENIE  bedzie  skuteczne  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 11:41
15 maja 2022 15:51

Dalby  Bog  jak  najszybciej...

...  za  ten  caly  SYF  w  Europie,...  a  takze  za  SYF  i  NEDZE  w  Sahelu  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 15 maja 2022 12:44
15 maja 2022 16:03

Tak...

...  to  zapewne  te  ,,luki  prawne,,  i  zapewne  calkiem  ,,pSZypaTkowe  i  niezamieZone,,  co  to  pozwalaja  w  majestacie  prawa  DYMAC  wszystkich  i  wszystko  dookola...

...  zeby  ,,rotszyld  mUK  zarobic,,...  ci  sami  i  sami  swoi  od  wiekow  !!!

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 11:25
15 maja 2022 16:26

> Ten jakiś republikanin blikuje 40 baniek pomocy dla Ukrainy

To synalek Rona Paula, guru libertarian. Tu mamy probke tego co pisza o Ukrainie:

http://www.ronpaulinstitute.org/

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 14:16
15 maja 2022 16:28

Mnie  tez...

...  ta  piosenka  sie  podoba,  ona  moze  zrobic  sukces  w  Bretanii.  Pare  lat  temu  bylam  na  takim  wielkim  koncercie  muzyki  bretonskiej/celtyckiej,  na  stadionie  w  Rennes.  Trwal  on  kilka  godzin...  no  i  coby  nie  pisac  -  zapominajac  o  tych  ich  mitach  i  legendach  -  to  koncert  byl  rewelacyjny,  w  porywach  podobny  do  koncertow  Jean-Michel  Jarre`a...  przyszlo  ponad  40.000  ludzi  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 15 maja 2022 11:21
15 maja 2022 16:39

To jest niesamowita bezczelność.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Drzazga 15 maja 2022 11:44
15 maja 2022 17:15

Banda świń, zatem. Dziękuję za informację. Przekażę dalej, żeby nie jechać na Węgry, zwłaszcza samochodem. 

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 13:24
15 maja 2022 17:34

Zaś mój kolega próbował prowadzić z Juraszem swego rodzaju polemikę, grę, uzanjąc, że jest to ktoś - co prawa o innej prowieniencji - ale na jakimś poziomie. Ja zaś twierdziłem, że to zwykly komuch z odrobią ogłady, sprawiający pozory otwartości. Takich egzemplarzy jest pełno w naszej przestzeni publcznej. Kiedy zostaną odpaleni to zależy od sytuacji. Moja klasyfikacja jest taka, ze Jurasz jest przedostatni ostatni chyba będzie Ziemkiewicz albo bracia Karnowscy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 15 maja 2022 16:28
15 maja 2022 17:42

Oni zdaje się mają dosyć republikańskich rządów i ich pomysłów

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @zkr 15 maja 2022 16:26
15 maja 2022 17:44

Nie chce mi się tam nawet zaglądać. To złodzieje

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @JK 15 maja 2022 11:40
15 maja 2022 19:23

Jurasz powtarza ściemy Jana Hartmana, tuż z przed wojny jeszcze.

Np. nie-beda-umierac-za-bialystok : 

"Spieprzyliśmy wszystko, co się dało. Polska nie ma już polityki obronnej, nie ma dyplomacji, nie ma żadnego prestiżu i znaczenia międzynarodowego. Jest takim sobie, zdanym na siebie, dalekim i obcym kulturowo krajem. Nasza sytuacja nie różni się tak bardzo od sytuacji Ukrainy." 

"Ukraina nie obchodzi świata. To nie Tajwan, który jest częścią demokratycznego Zachodu"

zaloguj się by móc komentować

valser @Zawierucha 15 maja 2022 19:23
15 maja 2022 19:39

Hartman ma racje. Oni rzeczywiscie spieprzyli wszystko co sie dalo. On Hartman, jego strary, Juraszowie i cala reszta tych bolszewickich przybledow. Pojda na kompost razem z kacapami. Pomnikow im nikt stawiac nie bedzie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zawierucha 15 maja 2022 19:23
15 maja 2022 19:44

I oni śmią jeszcze dziś zabierać głos w jakiejkolwiek sprawie? 

zaloguj się by móc komentować

zkr @JK 15 maja 2022 11:40
15 maja 2022 19:45

"Der Onet" mnie nie zaskoczyl. Ale to, ze PCh24 gra w tej samej druzynie troche mnie rozczarowalo. Przyklad - wywiad z Jackiem H.:

Ile czołgów naprawdę oddaliśmy Ukrainie? Mamy czym walczyć? || Jaka jest prawda?

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @valser 15 maja 2022 19:39
15 maja 2022 19:52

:-) no rzeczywiście ONI.

Choć "Janek" w tym wypadku obrzuca blotem PIS i w ogóle Polaków - że wynieśli pisiorów do władzy.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 19:44
15 maja 2022 19:55

A jakże - nieraz Pan nam wykładał na czym ta ich bezczelność się opiera.

zaloguj się by móc komentować

valser @Zawierucha 15 maja 2022 19:52
15 maja 2022 19:57

Jemu predzej czy pozniej ktos w szmaty nakopie. Taki bedzie final i podsumowanie jego publicystyki. To jest o po prostu zenada, ze ten paproch jest profesorem na uniwersytecie.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
15 maja 2022 20:01

Przeglądam prasę wieczorową porą i proszę:

JEDEN MILLION

NIE MAJĄCY MIARY NARODOWY ŻAL

Tak skamle dzisiejszy "New York Times", pisząc dalej wzruszający tekst o matkach i ojcach, siostrach i braciach, córkach i synach … o ofiarach pandemii  Covid.

Karawana jedzie dalej, nawet, jak na Ukrainie jest, jak jest. Ostatnio zamknięto kraj Korea Północna, Covid.

A Europa to nawet będzie po drugiej stronie Pacyfiku w Ameryce Północnej. Taki jeden duży kraj tam, Kanada, już dawno ma swojego Macrona. Za chwilę, pani Harris albo inna Merkel lub Clinton, zastąpi dziadka Joe, jak wyląduje w szpitalu jakimś, jak przeżyje.

Przypomnę, że Polska już od kilku lat ma swojego Macrona  w osobie premiera (proszę "nie strzelać" ☺)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 15 maja 2022 19:45
15 maja 2022 20:28

Powiem tak, wywiady z Jackiem H, mają średnio rozpoznawalny sens. O obronności Jacek wie tyle ile może wiedzieć myśliwy, który zamiast normalnej strzelby obstalował sobie ją w kształcie kałasznikowa

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 17:42
15 maja 2022 20:29

Z  cala  pewnoscia...

...  te  republikanskie  rzady  czerwonych,  masonskich  i  wykolejonych  bolszewikow   skoncza  sie  dla  Francji  TRAGICZNIE...  taka  jest  nieublagana  logika,...  a  zjazd  w  przepasc  juz  sie  tam  dzieje,...

 ...  tym  SATANISTOM  i  BANKRUTOM  we  Francji  nie  pomoze  nawet  swiecona  woda...  z  nimi  trzeba  dac  sobie  spokoj  i  trzymac  sie  na  odleglosc  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zawierucha 15 maja 2022 19:55
15 maja 2022 20:29

Bartosiak teraz występuje z Komornickim. Oni się zaczynają zachowywać jak oficerowie białej gwardii na emigracji w Paryżu. Tylko patrzeć jak zaczną srać do fortepianów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 15 maja 2022 20:29
15 maja 2022 20:30

Czekam aż Boris albo następca Elżbiety zgłoszą roszczenia terytorialne

zaloguj się by móc komentować

valser @cbrengland 15 maja 2022 20:01
15 maja 2022 20:35

To bzdury sa z tymi zgonami. We wszystkich krajach zgony byly w obszarach promilli w stosunku do zachorowan, to sie niewiele od grypy roznilo. Cale szczescie, ze dali temu nonsensowi spokoj, na jak dlugo to sie zobaczy. 

Ja trzy razy bylem na corona party, zeby sie zarazic. Jak w koncu marca nareszcie bylem pozytywny, to mialem temperature przez 20 godzin, ktora zbilem herbata z miodem i cytryna, i chlebem z czosnkiem.

Wojna w Europie stanowi o wiele wieksze zagrozenie smiercia niz covid. Przynajmniej dla nas. Szwajcaria jest proukrainska i widac to na kazdym kroku. O covidzie juz nikt nie gada. Nie ma obowiazku szczepien, noszenia masek i certyfikatow.

Od trzech miesiecy w kosciele jest woda swiecona.

Glowa do gory i cala naprzod.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 19:44
15 maja 2022 20:37

Ba,...

...  zeby  tylko  oni  !!!

Wczoraj  w  polszmacie  zebrali  sie  w  jednym  studio  i  stary  zdziadzialy  pawlak,  i  bUl-komorowski,  i  miller,  i  JK  bielecki...  i  tylko  rzygac  sie  chcialo  na  te  ,,ich  dyploMATOLSKIE  rady.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 20:30
15 maja 2022 20:47

Sadze,  ze...

...  wielu  Bretonczykow  byloby  zadowolonych.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Paris 15 maja 2022 20:47
15 maja 2022 21:00

mam kumpla Bretończyka, on i jego rodzina nigdy się z francuską okupacją /cytat/ nie zgodzili. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @JK 15 maja 2022 11:40
15 maja 2022 21:54

https://www.youtube.com/watch?v=iqmR0HbtCao

Wydaje się jednak, że mamy ogromny wpływ na Rosję. Tylko jeszcze do niektórych nie dotarło jak wielki. Ukraińcy, Rosjanie i Białorusini to akurat rozumieją. Podobno w Moskwie zaczęto dokładnie studiować dawne mapy Rzeczpospolitej wraz z jej lennami, a Naddniestrze straszy się możliwą polską interwencją w Mołdawii (nie rumuńską).

zaloguj się by móc komentować

Paris @Autobus117 15 maja 2022 21:00
15 maja 2022 21:57

To  prawda,  ze...

...  tam  w  tej  Bretanii  jest  wciaz  bardzo  wielu  Bretonczykow,  ktorzy  pamietaja  i  kultywuja  tamta  historie  i  nadal  nia  zyja...  chociaz  Francja  zabronila  im  nauki  jezyka  bretonskiego.

Jedyna  wymierna  korzysc  z  tej  okupacji  to  ciagle  jeszcze  bezplatne  autostrady  w  Bretanii.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 20:28
15 maja 2022 22:09

co do mysliwych to bym uwazal :)

Jak pisal Kochanski(*):

"Celem broni wojskowej jest pozbawienie przeciwnika zdolnosci stawiania oporu, ale bez pozbawiania go zycia. Natomiast celem broni mysliwskiej jest zawsze pozbawienie zycia trafionego zwierzecia i to jak w najkrotszym czasie"

(*)  Kochanski, Stanislaw, "Automatyczna bron strzelcka", Sigma NOT, Warszawa 1991

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @valser 15 maja 2022 19:57
15 maja 2022 22:35

Jest i nawet ma ambicje zgasić na Filozofii na UJ światło jako ostatni. Bo niby po co temu ludowi takie głupoty - do łopaty i kopać rowy. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Drzazga 15 maja 2022 22:35
15 maja 2022 22:44

Potwierdzam. Lepiej kopac rowy niz wpasc na jakies seminarium z Hartmanem. Jesli chodzi o gaszenie, to ja chetnie Janka bym zgasil. Hartmana wyceniam na siedem sekund. Ktos tylko potem musi przyjsc gruz posprzatac.

Krakow jednak to dziwne miejsce. Hartman w Bytomiu na dzielni dlugo by nie pokozaczyl. Mysle, ze jeden dzien i jest z niego zostal kawal zlamanego bobka.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 15 maja 2022 22:09
15 maja 2022 22:46

Kompetencje pana Jacka biorą się z tego, że jest on sprzedawcą w sklepie z bronią u Metnzena i należy do koła łowieckiego

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 15 maja 2022 13:33
15 maja 2022 22:50

Macaron do nich nie nalezy. To ofiara pedofilii. Jego cale zycie uplynelo w cieniu kobiety, ktora moglaby byc jego mama.

Ale nie musimy się zastanawiać, jak się żyje człowiekowi (rocznik 1977), którego 1 pasierb to rocznik 1975 a 2 pasierb jest jego rówieśnikiem (1977).

zaloguj się by móc komentować


valser @zkr 15 maja 2022 22:09
15 maja 2022 22:50

Goascie snuja teorie, a jakby wyszli w teren ze swoimi madrosciami i chcieli je skonfrontowac z tym co ich spotka, to by braklo pampersow dla doroslych. To jest masakra co gosc gaworzy.

zaloguj się by móc komentować

sannis @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 14:16
15 maja 2022 22:50

Najnowsze francuskie produkcje z netflixa jak np. Arsen Lupin z ichnią gwiazdą w roli głównej, czyli Omarem Sy, traktują bez żadnych niedomówień północ Francji jako kraj ciemnoty, zacofania, rasitów itp. Ostatnia produkcja Nieprzewidywalni, traktuje o dwóch  paryskich policjantach: czarnym w tej roli Omar Sy, i białym z burżuazyjnej rodziny, który w pierwszej scenie prezentuje upodobanie do podstarzałych pań. Następnie jadą ratować, tym razem jakiś górski podupadły kurort, przed białymi nazistami. Wymowa jest taka, że gdyby nie Paryż to ho ho... 

Z podróży w interesach po Francji, ze wschodu przez centrum do La Rochelle, zapamiętałem, że Vandea i dalej w kierunku Rennes to najczystsze, najspokojniejsze i typowo francuskie regiony. Ten rozdźwięk między prowincją francuską a dużymi miastami odzwierciedlają EURO UEFA w 2016r.  Jak  Euro wchodziło w decydującą fazę, to rozkręcał się Tour de France, który miał większe zainteresowanie i oglądalność, prócz wielkich miast, niż Euro.        

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @sannis 15 maja 2022 22:50
15 maja 2022 22:53

Ten Arsen Lupin to wyjątkowe gówno, a sytuacja we Francji wróciła do czasów sprzed wynalezienia kolei

zaloguj się by móc komentować

valser @glicek 15 maja 2022 22:50
15 maja 2022 22:54

Poswiecanie atencji na debili powoduje taki efekt, ze z czasem czlowiek tez moze stac sie debilem. Ciezko sie przed tym obronic. Makarona ciezko zrozumiec, bo to jest czlowiek zbudowany z traumy, a wmowiono mu, ze to jest lamanie konwenansow i ogolnie taka nowoczesnosc.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 15 maja 2022 22:50
15 maja 2022 22:57

Jacek H. czy Kochanski?

zaloguj się by móc komentować

sannis @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 22:53
15 maja 2022 22:58

Nieprzewidywalni, to jest wzorzec gówna - z Sevres... 

zaloguj się by móc komentować

sannis @sannis 15 maja 2022 22:58
15 maja 2022 23:02

Nieobliczalni 2, tak to nazwali. 

zaloguj się by móc komentować

valser @zkr 15 maja 2022 22:57
15 maja 2022 23:05

ten szpenio od definicji.

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 15 maja 2022 22:54
16 maja 2022 00:10

Makarona ciezko zrozumiec, bo to jest czlowiek zbudowany z traumy, a wmowiono mu, ze to jest lamanie konwenansow i ogolnie taka nowoczesnosc.

Dlatego tylko on mógł dać sobie zrobić i opublikować takie zdjęcie, właściwie serię zdjęć. W jego oczach można zobaczyć nawet napis "W tym trójkącie to jestem samcem beta"...

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 15 maja 2022 23:05
16 maja 2022 06:30

No, akurat Kochanski wie o czym pisze. Zajmowal sie projektowaniem broni, uczen Piotra Wilniewczyca.

Druga sprawa - mysliwy powinien zalatwic sprawe jednym strzalem. Dlatego moga uzywac pociskow grzybkujacych czy dum-dum a w wojsku sa one zakazane:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hollow-point_bullet#Legislation

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @zkr 15 maja 2022 22:09
16 maja 2022 07:26

... a wynika to z siły obalającej danej amunicji. Ta sama książka/

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 12:32
16 maja 2022 07:41

(...) Delon jest zwolennikiem eutanazji.

Alan? Ten, który deklaruje uwielbienie dla Najświętszej Marii Panny? Jak on to łączy?

BTW, Jeżeli będzie Pan znowu spacerował Traktem Królewskim, proszę nas odwiedzić na naszym Jarmarku koło kościoła świętej Anny.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @maria-ciszewska 16 maja 2022 07:41
16 maja 2022 07:42

Oczywiście zapraszam wszystkich Nawigatorów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 16 maja 2022 07:41
16 maja 2022 07:48

Byliśmy późno w niedzielę. Delon chce się poddać eutanazji, tak ponoć powiedział

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @glicek 15 maja 2022 14:04
16 maja 2022 07:54

I pomyśleć, że jakieś 15 lat temu zaczepiali mnie na ulicy obcokrajowcy pytając, gdzie tu można napić się herbaty, a ja nie wiedziałam, co im odpowiedzieć :-)

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 07:48
16 maja 2022 07:55

My tam jesteśmy do 20.00. Na razie opd 11.00, ale wkrótce zaczniemy otwierać o 10.00.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 15 maja 2022 15:07
16 maja 2022 08:21

 

Zatrzymał się pociąg w szczerym polu na transsyberyjskiej, i stoi. Pasażerowie pytają maszynisty - czemu stoimy - Parawoz mieniajem - na nowyj? - Niet, na spirt.

Kacapishe wirtschaft.

zaloguj się by móc komentować

valser @ParysvelParwowski 16 maja 2022 07:26
16 maja 2022 08:26

"Celem broni wojskowej jest pozbawienie przeciwnika zdolnosci stawiania oporu, ale bez pozbawiania go zycia".

Na wojnie w sumie nie zabija sie ludzi, tylko "niszczy cele", albo "wykonuje zadania taktyczno-operacyjne". Definicje sa pelne tego typu eufemizmow - "dzialania w teatrze wojennym". No kunszt bojowy i sztuka militarna, to jest jasne. 

Wystarczy zmienic amunicje i zmienia sie wszystko. Barrett M82 strzela rowniez amunicja przeciwpancerna, albo burzaca. To wszystko niby jest tak skonstruowane, ze smierc ludzi jest tylko produktem ubocznym podstawowej dzialalnosci polegajacej na pomniejszaniu "zdolnosci bojowej" przeciwnika. Nie chodzi o to, zeby zabic, alez skad. Ostatnio to dosc dobrze widac po dzialaniach kacapow w Azowstali.

Inny przyklad - miotacze ognia. To, ze pacjent bedzie poparzony zdychal trzy dni w szpitalu to przeciez o to chodzi, zeby go nie pozbawiac zycia, tylko pozbawic zdolnosci do stawiania oporu.

Poza tym, dobry kacapski soldat strzeli w plecy, albo w kolano i przyjdzie z nozem wydlubac oko, zwlaszcza jak bedzie widzial, ze ofiara nie ma broni. Pociski grybkujace odbieraja tutaj jednak przyjemnosc wydlubywania oka, jak pacjent juz nie zyje.

Dobry mysliwy, to znaczy taki, ktory nie strzela dla tzw. przyjemnosci, strzeli ze sztucera w oko, zeby ze zwierza zdjac nieuszkodzone futro.

Te definicje o zdolnosci stawiania oporu, do tego co sie dzieje jeden do jeden w akcji maja byc "humanitarne" z zalozenia. Jak to wychodzi w rzeczywistosci, to z grubsza wiadomo. Nie wiem na ile umiejetnosci konstruowania broni pomagaja w tym jak bron jest stosowana i czemu ostatecznie sluzy?

 

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 16 maja 2022 08:21
16 maja 2022 08:29

Mахнём? Kонечно mахнём!

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Drzazga 15 maja 2022 11:44
16 maja 2022 08:29

To jak w Sowieckim Sojuzie drzewiej - goście z zagranicznym paszportem płacili za hotel wielokrotnie więcej, niż tubylcy. I obowiązkowo dolarami.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 16 maja 2022 08:26
16 maja 2022 09:04

> Definicje sa pelne tego typu eufemizmow

> Te definicje o zdolnosci stawiania oporu, do tego co sie dzieje jeden do jeden w akcji maja byc "humanitarne" z zalozenia.

Zapewne jest to wynik tych wszystkich konwencji, deklaracji.

W policji nie maja takich dylematow.

A cytat wrzucilem bo chodzilo mi o cos innego - ze mysliwi, tak jak Pan napisal, nie strzelaja dla zabawy tylko aby zabic.

I tu musze uzupelnic cytat z Kochanskiego. Dalej pisze:
"(...) najskuteczniejszym sposobem pozbawienia przeciwnika moznosci stawiania oporu zawsze bedzie pozbawienie go zycia."

zaloguj się by móc komentować

valser @zkr 16 maja 2022 09:04
16 maja 2022 09:20

I to ma sens. Cala reszta to humanitarna propaganda.

Mysliwy strzela rzeczywiscie, zeby "sztuke polozyc".

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 16 maja 2022 08:29
16 maja 2022 09:33

Oj lubisz tę cyrylicę, Valserku :D)))

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 16 maja 2022 09:33
16 maja 2022 09:37

Nicht ganz, aber mehr als ein Umlaut - üöä.

zaloguj się by móc komentować

glicek @maria-ciszewska 16 maja 2022 07:41
16 maja 2022 09:56

Alan? Ten, który deklaruje uwielbienie dla Najświętszej Marii Panny? Jak on to łączy?

Może staremu coś wyrwało? Młodszy zaprzecza.

https://rozrywka.radiozet.pl/Filmy/Alain-Delon-jednak-nie-chce-poddac-sie-eutanazji-Mlodszy-syn-aktora-ostro-dementuje-doniesienia

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 20:30
16 maja 2022 10:03

Ciekawe, kiedy Wandea się obudzi.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 16 maja 2022 09:37
16 maja 2022 10:13

Jak Ci ta niemczyzna już całkiem obrzydnie, wracaj do Polski.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 16 maja 2022 08:26
16 maja 2022 10:34

Nie chodzi o to, zeby zabic (...)

To nie jest żaden humanitaryzm. Ranny/chory przyczynia wrogowi więcej problemów i kosztów, niż martwy.

zaloguj się by móc komentować


Zawierucha @gabriel-maciejewski 15 maja 2022 20:29
16 maja 2022 11:34

Komornicki z Bartosiakiem - nawet biało/czerwona stara gwardia po 2 sowieckich akademiach wojskowych o renomie wykazanej ostatnio w boju - Blabla-gienierały.

....bla-bla-bla Armia nowego zworu atrybutem naszej wiarygodności , i to stwarza grunt dla podstawy, ale o tym później bla-bla-bla...

Nie da się słuchać i już chyba nikt tego nie robi , bo pod spodem firmowy zestaw letnich pochwalno-zachęcających komentarzy.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @glicek 15 maja 2022 22:50
16 maja 2022 12:18

;-) jeśli myślisz, że masz skomplikowane życie - pomyśl o Macronie, gość je st najmłodszym członkiem swojej własnej rodziny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 maja 2022 07:48
16 maja 2022 19:20

To  juz  jest  przyklepane,...

...  rodzina  obdzielona  jest  juz  spadkiem,...  teraz  lazi  ta  STARA,  OBLESNA  DZIADYGA  po  merdiach  i  oglasza  te  swojo  ,,decyzje,,...  i  czeka  tylko  na  stosowny  moment.  Ten  dziad  ma  raka  i  nie  chce  cierpiec.

Te  jego  ,,wystepy  eutanazyjne,,  sa  naprawde  zenujace...  DZIADYGA  nie  Lumi  zejsc  ze  sceny  z  godnoscia,  i  tyle.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
16 maja 2022 21:55

Proszę Państwa, ta "Europa od Atlantyku po Ural" to jest tzw. Gaullizm:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Gaullizm

„Europa ojczyzn” i „Europa od Atlantyku po Ural”

Dalekowzroczna wizja przyszłych kontaktów międzynarodowych w Europie określana była mianem „Europy ojczyzn” i „Europy od Atlantyku po Ural”. Odnosiło się to do przezwyciężenia zimnowojennego podziału kontynentu przegrodzonego „żelazną kurtyną” i preferowanego przez de Gaulle’a modelu współpracy i integracji europejskiej z zachowaniem wyraźnej tożsamości uczestniczących w niej podmiotów. Obecnie, po ponad trzech dekadach, koncepcje te są przeciwstawiane modelowi integracji prowadzącej do stworzenia „Stanów Zjednoczonych Europy”, czy też „Europy Regionów”.

A teraz św. Jan Paweł II

Lwów 27 czerwca 2001

«Życzę wam — powiedział Jan Paweł II — aby Ukraina mogła stać się pełnoprawną częścią Europy, która obejmować będzie cały kontynent od Atlantyku po Ural. (...) Jedność i zgoda! Oto tajemnica pokoju i warunek prawdziwego, stabilnego rozwoju społecznego».

św. Jan Paweł II, Kijów 24 czerwca 2001

«Tutaj odbył się chrzest Rusi. Z Kijowa wziął początek rozkwit życia chrześcijańskiego, które Ewangelia wzbudziła najpierw na starych ziemiach ówczesnej Rusi, potem na obszarze wschodniej Europy, a później za Uralem, na terytoriach Azji. Kijów odegrał zatem w pewnym sensie rolę «poprzednika Pana» wśród licznych ludów, do których orędzie zbawienia dotarło właśnie stąd».

Św. Jan Paweł II też musiał być w pewnym sensie Gaulistą...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Globalny 16 maja 2022 21:55
16 maja 2022 22:18

Od Atlantyku po Ural to nie to samo co od Lizbony po Władywostok. Ostatnio ksiądz Isakowicz-Zaleski lansował szczerego katolika De Gaulle'a na twitterze. To pewna ekstrawagancja

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować