-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Filozofia bez polityki jest jedynie próbą uwiedzenia nieletnich

Jak wszyscy dobrze wiedzą na kartach pism filozofów greckich, Platona szczególnie, kwestii uwodzenia nieletnich poświęcono sporo miejsca. Nikt jednak nie policzył dokładnie ile, albowiem wszyscy udają, że tego nie widzą. Wszak to Platon. Nie można doń podchodzić z jakimiś barbarzyńskimi intencjami, trzeba się odpowiednio nastawić, nastroić wewnętrznie, żeby zrozumieć dokładnie założenia jego filozofii. Taka metoda jest udziałem prawie wszystkich, a na pewno jest udziałem wszystkich tłumaczy Platona. Jest to właściwie maniera, bez której w ogóle nie można sobie wyobrazić czytania dzieł tego autora. Platon ma charakter relikwii i w zasadzie nikt nie czyta go ze zrozumieniem, albowiem wszyscy przykładają do tej treści skonstruowaną nie wiadomo kiedy i gdzie miarę, to znaczy podkreślają czysto spekulatywny charakter tych rozważań. I to mimo, że jest tam aż gęsto od treści całkiem nie spekulatywnych. No, ale nie to jest najważniejsze. Jak to wczoraj zostało ustalone najstarszy i najbardziej obszerny zbiór tekstów Platona datowany jest na IX wiek po Chrystusie. Czyli od śmierci Platona minęło około 1300 lat, a przez ten czas był on kopiowanych przez niezliczoną ilość skrybów, działających na czyjeś zlecenie i samodzielnie. Współczesnym zaś interpretatorom wydaje się, że wszyscy ci ludzie działali w poczuciu takiej samej misji, jak oni – czyli udawali starożytnych Greków z epoki klasycznej - nie patrzyli lecz spoglądali, nie chodzili lecz kroczyli, nie zastanawiali się, ale popadali w zamyślenie. Wszystko zaś po to, by dociec prawdy samym tylko umysłem. Żaden inny tekst nie jest chyba traktowany w sposób tak infantylny i głupkowaty, no i bezkrytyczny rzecz jasna. Tylko Platon, albowiem on jest jedną z koron filozoficznych wtajemniczeń. Jednymi z kolejnych są Kant i Hegel. Jak mogliśmy sprawdzić wczoraj tłumaczenie, jakie pozostawił po sobie stary mason Witwicki polegało na przemienieniu Platona w antyklerykała i usunięciu z omawianego tu fragmentu bardzo istotnego zdania mówiącego o tym, że istniały organizacje, które potrafiły – że się tak wyrażę – przerobić ideologicznie, a to znaczy, że także politycznie całe miasta. To są sprawy, o których się Witwickiemu nie śniło, on bowiem zabrał się za Platona, jak przypuszczam, z dwóch powodów – żeby się przypodobać komunistom i żeby poderwać jakieś koleżanki intelektualistki. Nie sądzę, żeby towarzyszyły temu jeszcze jakieś dodatkowe ekscytacje.

No, ale zadajmy wreszcie to pytanie – czy Platon to Platon? Nie wiemy i nie dowiemy się nigdy. Mamy tekst z IX wieku, z czasów kiedy Arabowie próbowali ingerować w życie świata chrześcijańskiego bardzo ostro. Nie znamy okoliczności pozyskania tego tekstu, nie wiemy gdzie się znajduje, ani nie wiemy czy tłumacze Platona w ogóle widzieli go na oczy. Prawdopodobnie nie, albowiem wymóg korzystania ze źródeł, stawiany jest zwykle innym, tym mniej wtajemniczonym, żeby nie posunęli się czasem gdzieś za daleko, tylko ugrzęźli na początku i zaplątali się w sznurówki własnej dociekliwości. Użyjmy więc logiki i zastanówmy się, czy to, co uznawane jest za tekst Platona jest nim w istocie? Trzeba przyznać, że dociec tego nie umiemy. Możemy to bowiem jedynie porównać z późniejszymi tekstami. My tutaj nie wiemy, z którego roku pochodzi kolejna wersja i z czyim nazwiskiem jest związana. To są okoliczności aż proszące się o jakieś solidne śledztwo. Takich rzeczy jednak nikt nie przeprowadzi, albowiem dzieje ksiąg Platona nie interesują – jak zgaduję – badaczy. Ich ciekawi jedynie to, co Platon napisał oraz jak tę treść można przerobić na użyteczne dla siebie memy, udające tłumaczenie, a także stanowiące wstęp do jakichś rytualnych, filologicznych dyskusji. Nie wiemy kiedy i gdzie interpretatorzy tego co uważane jest za Platona organizowali uczty na wzór platoński i zapraszali nań nieletnich w celach seksualnych. Możemy jednak przypuszczać, że tak było, albowiem człowiek rzadko kiedy jest w stanie wyzwolić się od pokusy.

Zakładamy jednak, że mamy do czynienia z prawdziwym Platonem i ma to potwierdzenie w jakichś późniejszych, niezależnych opracowaniach, przyczynkach i wspominkach o charakterze analiz. Widzimy jednak, że możliwe są liczne nadużycia interpretacyjne tego tekstu, z których najważniejszym w naszym języku jest nadużycie Witwickiego. Nikt tego tak oczywiście nie nazywa, a stary satanista Nowicki, teść posłanki Nowickiej i dziadek tego nadającego z kibla komunisty, co się teraz zwąchuje z moskiewską prawicą, określił to słowami bardzo uwodzicielskimi. Powiedział, że to jest jakaś interpretacja doskonała pod względem psychologicznego realizmu. Niech więc może jacyś filozofowie praktycy wyjaśnią nam tutaj za pomocą metody spekulatywnej, cóż to jest ten psychologiczny realizm?

Pisałem tu niedawno o takim fragmencie dzieła prof. Giovanniego Reale, w którym autor pisze wprost, że to należy oczyścić filozofię z różnych naleciałości, żeby odnaleźć jej klasyczną formę. Cóż to dokładnie znaczy? No chyba tyle, że należy dokonać takich manipulacji, żeby wreszcie uzasadnić to, co było przedmiotem fascynacji różnych XIX wiecznych oszustów podających się za filozofów, filologów, znawców antyku itp., itd.

Innego wyjaśnienia tej formuły nie widzę. Badania filologiczne bez badań historycznych mają tyle samo sensu, co ocenianie Szekspira poprzez jego sztuki, a Gomułki poprzez jego referaty. Czyli w ogóle nie mają sensu. Stoją tu u mnie na półce – a propos Szekspira – niemożliwie pretensjonalne dzieła Stanisława Helsztyńskiego. Jedno nosi tytuł Człowiek ze Stradfordu, a drugie Moje szekspiriana. One stanowią wręcz idealny przykład oczyszczenia Szekspira z wszelkich naleciałości, bo zostało w nich tylko to, co było autorowi potrzebne do robienia akademickiej kariery w komunistycznym państwie. Nie wiem czy pamiętacie, ale na konferencji w Wąsowie, dowiedzieliśmy się od prof. Tyrjanowskiego, że Szekspir był zawołanym sokolnikiem, pozostawił po sobie uznawany za wybitny traktat na ten temat. To jednak badaczy humanistów nie interesuje, albowiem coś takiego jak sokolnictwo nie pasuje do ich wyobrażenia o autorze wielkich dramatów. To są jakieś niegodne artysty i filozofa paprochy, którymi nie wolno się kalać. Tak mniej więcej wygląda mechanizm tej manipulacji, której jesteśmy poddawani stale w trakcie studiów uniwersyteckich i później. Oszuści i agenci bez jasnej przeszłości, albo wręcz z przeszłością zszarganą stroją sobie skronie w laury i manipulują istotną dla całego systemu treścią tak, by usunąć z niej wszystko, co ma choćby pozór prawdy. Zostawiają zaś tylko spekulację, w sensie dosłownym. Ten proceder trwa bez przerwy i jest doskonalony, albowiem ludzie są bezradni wobec metody. Ta zaś polega na ich pozornym wyróżnieniu i wtajemniczeniu. W jaki sposób? Nie wiem. Na ucztach składkowych u Platona, polegało – pardon – na dymaniu małolatów. Co tam się robi teraz, nie mam pojęcia. Najciekawsze jest to, że w format ten wprasowano dziś także naukę Kościoła, a księża i ludzie świeccy, którzy szukają prawdy w postawa i pismach jakichś oszustów, są wobec niego bezradni. Oto przykłady:

https://www.youtube.com/watch?v=X0OhH6PbfkQ&t=1667s

 

https://poland-a.prod.fsspx.org/pl/news-events/calendar/xiv-konferencja-edukacji-klasycznej-79095

 

Czarnoksiężnik Lisicki z udziałem duchownych oraz oszalałych wyznawców rozprawia się z błędami w nauce Benedykta XVI. I miesza do tego jeszcze – wprost w charakterze gwaranta i uwodzicielskiego charyzmatu – św. Tomasza z Akwinu. Tłuszcza zaś wyje ze szczęścia. Misteria eleuzyjskie po prostu.

Na dziś to tyle.



tagi: polityka  uniwersytet  oszustwa  filozofia  tłumaczenie  platon  nadużycia 

gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 08:34
46     2846    15 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

cbrengland @gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 08:59

Kiedyś spotkałem się z taką informacją, że w Grecji starożytnej, kontakty homoseksualne między mężczyznami to było to, dla przyjemności, z kobietą, tylko prokreacja. Dzisiaj mamy tak samo. Albo jeszcze gorzej. Ale to nie jest wina starożytnej Grecji.

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 9 lutego 2023 08:59
9 lutego 2023 09:11

Ciekawe, że chodzimy po tych samych ścieżkach jednak nieco. Ale już osobno

https://cbrengland.wordpress.com/2023/02/09/teczowy-smrod-kaplanskich-skarpetek/

__________

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @cbrengland 9 lutego 2023 08:59
9 lutego 2023 10:06

Hmn...  jak to było w starożytnej Grecji z tym homoseksualnymi kontaktami?..oj działo się o czym wdzięcznie opisuje miłośniczka zafascynowana starożytnym Rzymem :

  https://lente-magazyn.com/homoseksualizm-w-starozytnej-grecji-kilka-faktow-ktore-warto-znac/

Dzisiaj to jeszcze doszło ponoć "naukowo" udowodnione z piędziesiąt kilka płci...dlatego występuje różnica...bez winy starożytnej Grecji?

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 10:41

Z twoich tekstów "o greckich filozofach", wyłania się obraz który niby jest znany, ale całkowicie niezgłębiony. Tzn., że filozofia klasyczna jest środkiem stosowanym przez siły pogańskie i ciągle są próby tworzenia z niej podbudówki(tworzenia etyki, prawodawstwa itd. pogańskiego) pod uniwersalną "religię" pogańską, w opozycji do cywilizacji tworzonej przez Kościół.
Wielcy teologowie i filozofowie kościelni(jak np. św. Tomasz z Akwinu) zajmowali się rozbrajaniem tzw. filozofii klasycznej, żeby nie niszczyła cywilizacji, a nawet służyła jej. Niestety w Kościele pojawiają się co jakiś czas nurty, które forsują stwierdzenie, że filozofia klasyczna jest jakimś fundamentem cywilizacji, bez której cywilizacji nie ma i niweczą tym samym osiągnięcia wielkich teologów.

Moim zdaniem wprowadzanie filozofii klasycznej jako jakiegoś rudymentarnego składnika teologii ma za zadanie ciche i niezauważalne zepchnięcie Ewangelii gdzieś na bok tak jak miało to miejsce w trakcie renesansu.
To znaczy - istotą Ewangelii jest to, że Bóg kocha człowieka i jest blisko niego w każdej chwili jego życia i tak naprawdę to się liczy przy jej głoszeniu. Kiedy zaczynamy wchodzić w jakieś niuanse teoretyczno-filozoficzne zaczyna się spychanie Ewangelii na bok, na rzecz jakieś dalekiej "etyki", moralizatorstwa i wtajemniczania w tajniki, a co za tym idzie tworzenia podziału między duchowieństwem a wiernymi. Z tym walczyli właśnie wielcy teologowie o czym niektórzy zapominają.
Właściwie widać to bardzo wyraźnie wszystko podczas wystąpienia św. Pawła na aeropagu, kiedy dochodzi, w swojej mowie, do śmierci Pana Jezusa na krzyżu i Zmartwychwstania większość przestaje go słuchać.

Sądzę, że św. Jan Paweł II to wszystko wyraźnie widział, dlatego też nadał św. Teresie z Lisieux tytuł doktora Kościoła. Jej myśl teologiczno-filozoficzna była młotem na te oddzielone od życia jałowe filozofowanie.

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 10:50

Pomyślałem sobie, że wszystko o czym tu mowa jest hermeneutyką. Zarówno interpretacja owoców Soboru Watykańskiego II jako źródeł podziału na kościół stary i nowy (choć przecież nie istnieje nic takiego jak kościół stary i nowy); jak również interpretacja (no bo przecież nie tłumaczenie) Platona w wykonaniu Witwickiego.

Wszędzie też tryumfuje psychologiczny realizm, czyli prawda obita pod kątem. Czyli uwodzenie nieletnich.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 11:18

Tak. Lisickiego ktos strasznie lansuje w środowisku tradycji katolickiej (tak jak Brauna). Podejrzewam tu działanie jakiejś małej a wpływowej na kapłanów Bractwa grupki wiernych - majacych ambicje i pretensje do tego, aby nadawać ton dyskusjom. Czyli właściwie je ukierunkowywać. Smutne to, że kapłani jeszcze tego nie zauważyli, ale skoro Sykulski jest polecany przez Radio Maryja, a i inni kaplani też nie wiedzą co myśleć o tych wiernych-aktywistach, to widać że jest taki trend - tzn. zmasowsna manipulacja skierowana na kapłanow katolickich wszelkich pogladów. Kazdy odcinek musi być obsadzony i kontrolowany. 

Ja mogę mówić, ostrzegać, ale to jak grochem o sciane. Kazdy iwaza ze posuadł już dostateczny rozum, aby się ustrzec od manipulacji. Czekam kiefy przyjdzie otrzeźwienie. Chyba dopiero wtedy gdy Lisicki zacznie ciepło mówić o tzw. księżach patriotach. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 11:56

A jednak było jeszcze coś co ekscytowalo Wtwickiego, zasługa dla bractwa wolnego ducha. Być może zlecenie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 9 lutego 2023 09:23
9 lutego 2023 12:32

Jak to czyja? Kapłanów i wróżbitów. Witwicki nam to wyjaśnił. 

Ciekawa sprawa z tym sokolnictwem. To wygląda na wyższy stopień wtajemniczenia. Trzeba sobie wyobrazić ten proces oswajania sokoła i posługiwania się nim. Przywilej oficera prowadzącego. Przy okazji praca na świeżym powietrzu, odpoczynek, relaks, umiarkowana ilość ćwiczeń fizycznych, w sam raz coś dla alchemika/ezoteryka pracującego na codzień w zamkniętym pomieszczeniu. Kurz, smród, toksyczne odczyny, słabe oświetlenie. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Magazynier 9 lutego 2023 11:56
9 lutego 2023 12:34

To tacy sami komuniści jak reszta

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 9 lutego 2023 11:18
9 lutego 2023 12:36

Do tego jeszcze dodaje się kilka "zafascynowanych" wariatek i leci

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 9 lutego 2023 10:50
9 lutego 2023 12:36

Ja na szczęście nie wiem co to jest hermeneutyka

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 9 lutego 2023 10:41
9 lutego 2023 12:37

I jest ona ciągle wymyślana na nowo. W każdym w zasadzie stuleciu

zaloguj się by móc komentować

Brasil @OjciecDyrektor 9 lutego 2023 11:18
9 lutego 2023 12:37

"Czekam kiefy przyjdzie otrzeźwienie" 

NIGDY.... Jak to było... 100 minut prawdy na 500-lecie zakłamania. Osuchowa zadba o swoich ( podgrzewane wagony ) pomachają im razem na pożegnanie Lisicki z Braunem. Takie łajzy wypowiadają się na temat Benedykta, a przygłup z prawej co nie kuma kim jest Dragan uśmiecha się debilnie pod nosem. Ja bym go na misje do Afryki wysłał, albo Polinezje, są tam chyba ludożercy jeszcze.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 9 lutego 2023 11:18
9 lutego 2023 12:39

Sykulski nie jest polecany przez RM. Jego audycja została odwołana po twicie Żaryna. W RM selekcją prelegentów zajmują się świeccy czuli na memologię albo księża zajmujący się no codzień rzemiosłem kapłańskim. Rynek treści postrzegają tak jak większość, naiwnie.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 9 lutego 2023 12:34
9 lutego 2023 12:40

W tym sęk że nie tacy sami. Wtajemniczeni. Nawet kremlowski CK nie miał takiego wtajemniczenia. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 9 lutego 2023 11:18
9 lutego 2023 13:30

Osoby duchowne to przecież takze ofiary tych samych reform oświatowych co i reszta populacji.

To skąd mieliby mieć nawyk krytycznego myślenia, a i jakąś podstawę ku temu.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 13:36

Po tych wszystkich wpisach, które ukazały się do tej pory, zdjęłam z nosa różowe okulary przez które patrzyłam na mity greckie i poserfowalam po wiki. Niewiarygodne, ale tam jest czarno na białym, kim byli ci wszyscy bogowie w rzeczywistości. Straszne jest to, że NIKT z akademików nie zwraca na to uwagi. Np taki Tyfon. Wiki pisze tak o nim:  Gdy zaatakował Niebo, wszyscy bogowie rzucili się w panice do ucieczki. Uciekali aż do Egiptu i tam ukryli się na pustyni, a niektórzy przemienili się w zwierzęta, by nie dać się rozpoznać. Apollo zamienił się w kanięHermes w ibisaAres w rybę, Dionizos w kozła, Hefajstos w byka. Tylko Zeus pozostał w swojej postaci i rozpoczął walkę z potworem. Najpierw z daleka Zeus ciskał w niego błyskawicami, a gdy doszło do walki wręcz, przewrócił go z pomocą swojego stalowego sierpa. Ale Tyfon był tylko ranny – odebrał Zeusowi sierp i przeciął mu nim mięśnie nóg i ramion. Zeus był bezbronny.

Ktoś w pewnym momencie sprytnie zmitologizowal tych ludzi, zrobił z tych historyjek religię na pewno celem trzymania tłumu za twarz. To są po prostu jaja. A filozofowie z Platonem na czele, myślę, że to były kreatury na miarę tych Olimpijczyków, którzy pożerali swoje dzieci, żeby wejść do tajemnego kręgu, jak to napisał Pioterr. Masakra. Kiedyś Chesterton pomstował na tę całą kulturę grecką, ale akurat poruszył stronę wyglądu zewnętrznego człowieka. Paranoidalny kult ciała i wiecznej młodości stoi w totalnej sprzeczności wobec nauczania Kościoła. Osoby postrzegające ludzkie życie wg nauki Kościoła, to zacofane średniowieczne gamonie. Rozpusta, te wszystkie płcie to jest starożytna Grecja. Ten cały moralny syf, który zalał Europę to właśnie jedyne dziedzictwo Grecji. To trzeba wypalać prądem a nie naśladować. To kultura pełna sprośności i obrzydliwosci. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Matka-Scypiona 9 lutego 2023 13:36
9 lutego 2023 13:53

Dziękuję za ten  komentarz...Kiedyś zachwycałam się rzekomym pięknem i snuciem mitologich baśni bahaterów i herosów...kultem ,piękna  ciała....etc,etc .Ale jak sięgnąć okiem starożytna Grecja wtykała młodzieży i następnym pokoleniom  najgorsze wyuzdane rozpusty i orgietki,które do dzisiaj budzą zgrozę. Jaka szkoda ,ze nie mogę postawić następnego plusa..

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 9 lutego 2023 12:36
9 lutego 2023 14:11

Rzecz jasna, nikt tego nie wie. Chodzi po prostu o drugi link, który Pan podał.

"XIV Konferencja Edukacji Klasycznej

Kolejna Konferencja będzie poświęcona reformom soborowym i posoborowym. Czy hermeneutyka ciągłości Benedykta XVI jest adekwatnym wyjaśnieniem posoborowych zmian w Kościele?"

Po prostu Benedykt stworzył takie sformułowanie: "hermeneutyka ciągłości", którym próbował wytłumaczyć Sobór Watykański II. Sam fakt, że Papież musi się tłumaczyć wskazuje, jak mocne są siły odśrodkowe w Kościele. Na przedmiotowej konferencji mamy tego przykład.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 9 lutego 2023 14:11
9 lutego 2023 14:16

Tak Lisicki będzie namiestnikiem Boga na ziemi, delegatem na kraj priwisliński

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @BTWSelena 9 lutego 2023 13:53
9 lutego 2023 14:17

Dziękuję, ale trzeba podziękować Gospodarzowi, który to wszystko zainicjował. Naprawdę miałam dzisiaj ubaw czytając, jak to bogom można było podcinać ścięgna, wywalić ich z Olimpu, uczynić bezbronnymi. Czarno na białym, a do tej pory tego nie widziałam. Bez różowych okularów w tych mitach nic się nie klei. Z jednej strony opisuje się jakąś postać jako szkaradnego potwora łbem zgarniajacego gwiazdy, a tu nagle misiu zostaje tatusiem. A jego dzieweczka normalna. Te mity zawierają kawał dobrej historii, ale bez różowych okularów. Np herakles odwiedził scytie (po co?), stwierdził, że jest bezludna, ale mimo tego kazał tam pójść jednemu ze swoich synów spłodzonych z Echidna, która od połowy była wężem (gdzie narząd rozrodczy?) i żarła ludzkie mięso i ten syn, Skytes, został pierwszym królem. Na bezludziu??? Wojny, wyprawy, pełno wtajemniczonych agentów i ktoś to wszystko musiał ogarnąć. Jak najbardziej mogli to być Fenicjanie. 

Przepraszam Gospodarza za strolowanie tekstu o filozofach. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 9 lutego 2023 13:36
9 lutego 2023 14:18

Jest jeszcze jeden aspekt, całkiem lekceważony. Większość z nich to byli ludzie obeznani z bronią i zabijaniem. Nie trwożyło ich wypruwanie bebechów. Do tego byli przyzwyczajeni do życia w koszarach. To musiało rzutować na wszystko, myślę o filozofach. Nam się ich przedstawia jako mądrych dziadków siedzący na przyzbie i coś mruszących pod nosem

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 9 lutego 2023 14:18
9 lutego 2023 14:38

O tak. Nam tylko Spartę przedstawia się jako kraj, gdzie panował militaryzm i zamordyzm, ale wcale nie musi tak być. Ci wszyscy bogowie, polbogiwie, herosi byli praktycznie wszędzie. Może przyszedł moment na zmianę sposobu zarządzania i wymyślono filozofów, czyli takich greckich trubadurow, którzy potrafili całkiem sprawnie poderżnąć gardło. Może to był ten moment, kiedy to całe towarzystwo z Olimpu trzeba było zmitologizowac, bo taka była potrzeba chwili a ludziom podsunąć innych cwaniakow, którzy też żarli, chlali i pławili się w rozpuście. No i wypełniali swoimi pogadankami jakieś deficyty u słuchaczy, jednocześnie realizując te same zadania, co ich poprzednicy z Olimpu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 9 lutego 2023 14:38
9 lutego 2023 14:43

Za bardzo nie możemy upraszaczać, ale trzeba będzie ich po kolei opisać

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 9 lutego 2023 14:38
9 lutego 2023 14:48

Tak w zasadzie to usunięcie Olimpijczyków z Hellady było związane ich przeniesieniem na północ - do ludów nordyckich. W mitologii nordyckiej wystepują dokładnie takie same zależności i w miarę podobne historie, a do tego Walhalla idealnie wpisuje się w opisy Olimpu.

Moim zdaniem przenieśli się do Norwegii czy Islandii dlatego, że była potrzeba pilnowania szlaku handlowego z Grenlandią - miejscem występowania rodzimego żelaza w skałach, bo do tej pory ludy basenu Morza Śródziemnego mogły korzystać prawie wyłącznie z żelaza meteorytowego.

Tereny Islandii były znane starożytnym, o czym mamy przekonujące świadectwa, wspomniane choćby tu: http://pioter.szkolanawigatorow.pl/pytiasza-wyprawa-od-gades-do-tanais

A skoro Olimpijczyków zabrakło w Helladzie, ich miesce zajęli Filozofowie.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @BTWSelena 9 lutego 2023 10:06
9 lutego 2023 14:50

Chesterton też oskarżył Greków o zlajdaczenie Rzymian

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioter 9 lutego 2023 14:48
9 lutego 2023 15:00

To też prawda. Te wszystkie np prace Heraklesa to albo filtrowanie nowego obszaru pod przyszłe "inwestycje", tak jak wizyta w "bezludnej" Scytii albo niszczenie okolicznych ośrodków gospodarczych, np uprowadzenie wołów Geriona. Zastanawiają mnie złote jabłka Hesperyd, które pilnował smok. Smoki nie pilnują kilku jabłek, nawet ze złota. No chyba, że jest ich tyle jak skarb Smauga. Te mity to zakamuflowany opis szeroko pojętego handlu i rozmieszczenia bogactw. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 9 lutego 2023 15:00
9 lutego 2023 15:05

Smok to po prostu miejscowy biznesmen powiązany z organizacją Uroboros, która posługiwała się symbolem węża.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 9 lutego 2023 14:18
9 lutego 2023 15:11

" Nie trwożyło ich wypruwanie bebechów " mogli więc tworzyć dla niepokornych legendy.A filozofowie każdym stuleciu powielali za złoto herosów. Czasami to jest ochota spędzić na wielki stadion ,otoczyć drutem kolczastym o chlebie i wodzie potrzymać co najmniej pół toku -tych współczesnych filozofów....Niech się pan nie krępuje i przejedzie biczykiem po grzbiecikach,bo te "dziadki" już dawno zlekceważyli naszą egzystencję i pogrążają młodzież w dewiacjach.

zaloguj się by móc komentować

klon @Brasil 9 lutego 2023 12:37
9 lutego 2023 17:23

O. T.

>>>przygłup z prawej co nie kuma kim jest Dragan <<<

Przygłup to ktoś, kto nie zna Dragana? 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
9 lutego 2023 19:20

Tu już nawet nie o Dragana chodzi, który ignorancją w innych niż fizyka obszarach popisał się w swojej książce " Kwantechizm" str.55 bredząc o chrześcijańskich dostojnikach, dygnitarzach skazujących na spalenie żywcem biednego Galileusza. Wysłałem mu wtedy ten tekst tekst. 

http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/a-jednak-sie-kreci

Jemu ktoś krzywdę zrobił formatując go antychrześcijańsko, może wychowankowie Krzeczkowskiego chodzili z nim na huśtawki, nie wiem. Nic tak nie razi jak ksiądz, dający się wykorzystywać tego typu propagandzie i nie o Dragana tu chodzi za którego modlić się trzeba. Ten cykl filozoficzny uświadomił mi jednak że przyjście Jezusa było konieczne, skala zepsucia potworna, ofiary z ludzi i  zakłamanie coś potwornego.

"W takim ujęciu plan boży związany z misją Jezusa Mesjasza nie mógł zostać trafniej osadzony w czasie, aby sekwencja zdarzeń wywołanych przez Jego misję, doprowadziła najpierw do upadku Świątyni Jerozolimskiej (jako warunku oderwania się przekazu ewangelicznego od Judei), a w konsekwencji również i upadku pogańskiego Rzymu"

http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/jezus-mesjasz-i-sanhedryn

Boson to by chłopa sponiewirał, pięknie o fizyce pisał w szkole nawigatorów. EHHHH

 

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @Pioter 9 lutego 2023 14:48
9 lutego 2023 19:21

Przypominam, że w jednym z zaginionych (co za pech) dzieł Demokryta miał on opisywać biegun.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ahenobarbus 9 lutego 2023 19:21
9 lutego 2023 20:23

Ja się zaś zaczynam zastanawiać kto wynalazł proch, bo przydomek Gromowładny u Zeusa, Peruna czy Thora nie wziął się przecież z ich umiejętności władania pogodą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 9 lutego 2023 20:23
9 lutego 2023 20:25

Za cwhilę nazwą nas szurami, ale może się obronimy cytując współczesne dzieła dociekliwych filozofów

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Brasil 9 lutego 2023 19:20
9 lutego 2023 21:00

Mi wysyarcxyło obejrzeć Dragana z jego tatuażami. Kyoś kto tak się nosi od razu zdradza potężne deficyty. Ma problemy z samoakceptacją no i potem podlizuje się i naśladuje tych, od których oczekuje uznania. On tłumaczy kwantówkę tak, jakby nic nie wiedział o fraktalach. A moim zdsniem to są naczynia połączone. No ale to off topic i nie ma co spamować. 

Dyskusja o bogach i filozofach wchodzi na coraz wyższy bieg....:). Ciekawe gdzie zajedziemy, ale na pewno nie do Wariatkowa...:)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 9 lutego 2023 14:48
9 lutego 2023 21:04

Ale w nordyckiej pojawił się nowy element, Yggdrasil. Mityczne drzewo. Jak dla mnie to synteza handlowych i politycznych układów tej epoki:

(wiki) Pień tego drzewa opiera się na trzech korzeniach, z których jeden przechodzi przez Asgard, drugi przez Midgard, a trzeci przez Helheim. Pod korzeniem asgardzkim znajduje się święta Studnia Urd, nad którą mieszkały trzy Norny (Nornor), nad którymi mocy nie mieli nawet bogowie, i które każdego dnia podlewały drzewo wodą z pradawnego źródła, aby jego gałęzie mogły się zielenić; natomiast pod korzeniem midgardzkim leży źródło (lub studnia) Mimira.

Po drzewie (a więc między światami) porusza się przenoszący wieści posłaniec, którym jest wiewiórka o imieniu Ratatosk. Na szczycie drzewa siedział ogromny orzeł (na którego czole usadowił się jastrząb), który podmuchem swoich skrzydeł powodował powstawanie wiatrów nad światami. Korzenie Yggdrasil przechodzące przez Niflheim były podgryzane przez smoka Níðhöggra. Żyjąca również na szczycie drzewa Yggdrasil koza Heidrun zjadała jego liście. Cztery jelenie, wśród nich Dvalin, żywiły się korą drzewa.

Koniec cytatu. Mamy tu nordycką mandalę albo kabałę, syntezę spraw najważniejszych. Przy czym Nidhhöggr, "Kąsający Lęk", skrzydlaty smok wysysający krew zmarłych, jest, być może mylę się, ale mam takie przeczucie, to Kościół względnie sam Najwyższy, władca życia i śmierci, nawet pogan wikingów. Dlaczego? Bo na szczycie jest koza/kozioł/Pan/demon. Czyli odwrócona hierarchia bytów. Zaś cały układ, niechrześcijański, rośnie/rozwija się w tym właśnie kierunku. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 9 lutego 2023 14:48
9 lutego 2023 21:16

Asgard - Skania, Midgard - Okcytania i Kalifaty, Helheim - Konstantynopol, 

Dlaczego Kalifaty bo pod Midgardem znajduje się studnia Mimira, jego historia nasuwa mi skojarzenia z przechwyceniem przez kalifów ezoteryki perskiej. Cytat: Po wojnie Asów z Wanami Mimir został wraz z Hönirem oddany do Wanów jako zakładnik. Za rady udzielane Hönirowi został przez Wanów ścięty. Potraktowana odpowiednimi ziołami i zaklęciami głowa Mimira objęła funkcję strażnika magicznej studni mądrości pod korzeniami Yggdrasil[1]. Aby zdobyć mądrość Mimira, a więc za pozwolenie na napicie się wody z tego źródła Odyn oddał jedno swoje oko.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ahenobarbus 9 lutego 2023 19:21
9 lutego 2023 21:46

Zaginionych... Pewnie leży w jakimś sejfie... 

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 9 lutego 2023 21:00
9 lutego 2023 21:47

> Kyoś kto tak się nosi od razu zdradza potężne deficyty.
> Ma problemy z samoakceptacją no i potem podlizuje się i naśladuje tych, od których oczekuje uznania.

Chociaz sie nie zgadzamy w paru kwestiach :) to musze dac "+" za komentarz - bardzo zwiezle ujeta przyczyna "dziarania" sie.
Ostatnio spotkalem lekarza, mnostwo publikacji ale i tez swietny praktyk, kapitalne podejscie do pacjentow. Mialem problem w pierwszej chwili bo pierwsze wrazenie zepsuly wlasnie tautaze.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioter 9 lutego 2023 20:23
9 lutego 2023 21:51

Ciekawe spostrzeżenie. Pominę opisy w Ramajanie i Mahabharacie. Tam strzelają takimi rzeczami, że 3 światowa to chyba była 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Czarny 9 lutego 2023 14:11
9 lutego 2023 23:04

Przed paroma dniami wyemitowane zostały rewelacyjne wykłady a właściwie rekolekcje ks. Jerzego Szymika na temat nauczania Benedykta XVI-go pod wspólnym tytułem "Mozarteum"

https://www.youtube.com/watch?v=KJDrsahV8WE&t=29s

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 9 lutego 2023 21:04
10 lutego 2023 04:22

Też się temu przyjrzę, ale  chyba trzeba będzie zacząć od Babilonu, bo moim zdaniem tam lub w Egipcie należy szukać początków Urobosa.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 9 lutego 2023 21:51
10 lutego 2023 04:34

Tak. Niektórzy odczytują ten epos jako opisy wojny atomowej. Ale nie o to mi chodzi. Proch jest w miarę łatwo uzyskać,  rozszczepienie atomu zaś znacznie trudniej.

Wiemy o wykorzystaniu elektryczności przez Babilończyków (bateria z Bagdadu) i Egipcjan (relief z Dendery). Znamy możliwości greckiego przemysłu wojennego (Archimedes i spalenie rzymskiej floty systemem luster). Używany przez Bizancjum ogień grecki do dziś jest tajemnicą, choć napalm chyba najbardziej mu odpowiada. Wydaje mi się mało prawdopodobnym, aby przynajmniej Olimpijczycy nie wiedzili zupełnie nic o prochu. I wcale nie musieli mieć żadnych karabinów czy muszkietów - wystraczał sam huk i gęsty dym.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Perseidy 9 lutego 2023 23:04
10 lutego 2023 08:28

Dziękuję. Przyznam, że nie znałem tego Szymanika. Ale znalazłem już parę jego tekstów i czytam.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować