-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Fetyszyzm i zabawa konwencjami

Po obejrzeniu filmu „Lokatorka” mam podejrzenie graniczące z pewnością, że sprawa Jolanty Brzeskiej nigdy nie zostanie rozwiązana. Żeby to wyjaśnić zacznę od wyłożenia czym – w sensie istotnym – polskie kino różni się od amerykańskiego. Tam filmy zwane wielkimi i tak określani reżyserzy, realizują politykę państwa, a czynią to w konwencjach zaskakujących, nacechowanych silnym indywidualizmem. Kiedy sytuacja jest naprawdę groźna i cały demokratyczny system jest przeżerany przez robactwo agentury, puszcza się sześć części Rambo jedna po drugiej. Emocje tłumu się prostują i znów można eksperymentować. Idiotom w Europie zdaje się, że kino amerykańskie służy stymulowaniu emocji widza, tak jak jakieś francuskie produkcje z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Jest inaczej, to element machiny państwowej, która nie obawia się eksperymentu. Stąd mamy takie filmy, jak „Odyseja kosmiczna 2001”, którymi podniecają się potem trzy pokolenia bęcwałów uważających się za krytyków. Podstawą sukcesu kina amerykańskiego jest jego przemysłowy charakter i olbrzymie budżety.

Kino polskie jest zaprzeczeniem tych założeń. Jest to obszar, gdzie za pomocą taniochy, która ma stymulować emocje, wyciąga się państwowe dotacje. Pod to zaś pisze się uzasadnienia, że film jest społecznie ważny, patriotyczny czy jakiś jeszcze. W każdym razie, zawsze gówniany. Widz zaś za pomocą ludzi, których się w tym filmie pokazuje w roli bohaterów, lub ich dzieci, albo potomków, przekonywany jest o wielkości filmu. To znaczy ludzie, których losy stały się kanwą opowieści, mówią jak im się podobało i jak super, że film powstał. Potrafią też, i to jest najgorsze, zabierać głos w sprawach warsztatu. I tak było wczoraj, po filmie „Lokatorka”. Wszyscy zebrani na debatę w studio, z wyjątkiem córki Jolanty Brzeskiej, byli niezwykle podekscytowani tym filmem, jego zaletami i charakterem postaci. Jak ja oceniam ten obraz? Była to tak zwana zabawa konwencjami. Niestety nie robiona celowo i z rozmysłem, ale wymuszona. Nie wiem przez kogo, ale film był tak słaby, że nie potrafię tego wyjaśnić inaczej. Tak się składa, że najczęściej wykorzystywaną przez polskich filmowców konwencją jest gra w durnia, a także – jeśli ta się znudzi – inna, znana pod nazwą „Historyczny upadek Japonii”. Trzeba sobie odczytać pierwsze litery tych wyrazów i wyjdzie nam o co chodzi. I tu, w filmie „Lokatorka” mieliśmy połączenie tych dwóch konwencji. Najpierw pokazywali nam lokatorów prześladowanych przez ucharakteryzowanego na lisa chytrusa aktora Sapryka i jakiegoś jego cyngla. W tle rozgrywały się tak zwane interesy. Jakiś alfons udający adwokata, poszedł do sędziego, który podpisał papiery przejęcia kamienicy, przez spadkobierców mającego 104 lata Żyda. Cynicznie się przy tym uśmiechał i grał konwencją, że aż oczy bolały patrzeć. Sędzią był Krzysztof Tyniec znany niektórym z programu „Fasola”. Potem okazało się, że ten alfons jest tylko figurantem, podobnie jak Sapryk, który w ogóle nic nie znaczył. Najważniejszy był bowiem Jan Frycz, aktor z Krakowa, który był emerytowanym pułkownikiem SB, trzymającym w szachu stołeczną policję. To wszystko, co zwykle rozumiemy pod słowem „ratusz”, w tym obrazie nie istniało. Byli tylko zawieszeni w próżni esbecy, deklarujący przywiązanie do tradycyjnych wartości, którym gangsterzy – niezwykle prymitywni – wleźli w szkodę. Bo chodziło o to, że to pułkownik Jan Frycz miał prywatyzować kamienicę głównej bohaterki, ale sędzia, z nim zakumplowany, przekazał to alfonsowi udającemu adwokata i gangsterowi. Oczywiście za pieniądze. No i pułkownik najpierw poinstruował sędziego, co ma robić i gdzie popełnił błąd. Na to nałożona jest historia młodej policjantki z Opatowa, którzy rozpoczyna służbę w Warszawie. Poddają ją jakimś szykanom, ale w  sumie jest okay. To ona widzi, jak prześladują lokatorów, a kiedy główną bohaterkę znajdują spaloną w lesie, ona jest najbardziej zaangażowana w śledztwo. To jest konwencja – pierwszej naiwnej. Nigdy w polskim kinie nikt nie wpadnie na pomysł, że można by to rozegrać inaczej. Do tego bowiem potrzebne jest kino autorskie, takie jakie robi Clint Eastwood. To jest kino wpisujące się w politykę USA, oszczędne i oparte na jednym człowieku. U nas niemożliwe do zrealizowania, albowiem wymienione konwencje: dureń, h.u.j., oraz pierwsza naiwna są dominujące i zasłaniają nicość reżysera i aktorów. Poza tym służą do komunikacji z krytykami, udającymi widzów, którzy drżą z niepokoju, czy prawdziwy widz, aby na pewno wszystko z takiego filmu zrozumie.

Żeby nie było nudno młoda policjantka ma młodego kolegę, a tytułowa lokatorka ma córkę i niepełnosprawnego wnuka. Ma także męża, ale już na początku, kiedy Supryk za pomocą tego gościa z brodą, co zawsze gra sanitariuszy, rozwierca zamki, mąż ten schodzi na zawał.  W policji jest dwóch komendantów, z których jeden wysługuje się gangsterom, a drugi pułkownikowi SB. Jest też niezależny chyba dziennikarz, nie wiadomo kto. Spotyka się z policjantką na statku stojącym na Wiśle i opowiada jej jak działa mafia, a także skąd się wzięła. Otóż wzięła się z dawnych ubeckich układów, które ochraniały przemyt dzieł sztuki na zachód, za które kupowano tam złoto. W tej bandzie, jak mówi informator policjantki, byli arystokraci i księża. I to jest wątek ciekawy, bo w przemyt dzieł sztuki zaangażowano księży, arystokratów, ale zapomniano o historykach sztuki. Duch rewolucji wiecznie żywy, jak widzimy.

W policji jest jeszcze jeden agent mafii, całkiem jawny. Potem zaś okazuje się, że ten młody przyjaciel głównej bohaterki, też jest z mafii, ale się maskował. No i kiedy ona zaczyna podejrzewać, kto za tym może stać – a pracuje w młodym dynamicznym zespole – obaj agenci mafii co służą w policji aresztują córkę zamordowanej i chcą wrobić ją w morderstwo matki. Oczywiście stawiają warunek – jak młoda naiwna przestanie drążyć, to ta córka zostanie wypuszczona. No i oczywiście wszystko się układa po myśli gangsterów. W międzyczasie Frycz, który gra pułkownika, zasiewa ziarno niezgody pomiędzy alfonsem, a gangusem, którzy weszli na jego teren. Pokazuje alfonsowi udającemu adwokata zdjęcia jego żony w towarzystwie wspólnika gangusa. Ona jest w halce, a on w siatkowym podkoszulku i gaciach. To robi na alfonsie tak wielkie wrażenie, że zaczyna się on cały trząść, pułkownik w tym czasie cynicznie się uśmiecha i odchodzi.

Do gry dołącza także stara prokurator Dorota Kobus, która jest koleżanką pułkownika i prowadzi całą sprawę tak, by nic się nie wyjaśniło. Na końcu pułkownik prostuje gangusa. Mówi mu, że w jego samochodzie jest pornografia dziecięca. Gangus wycofuje się na Mokotów, a dom lokatorki przechodzi w ręce pułkownika.

W międzyczasie reżyser serwuje nam trzy zagrania konwencją. Mamy po kolei takie sceny – najpierw do lasu wjeżdża samochód z leżącą na tylnym siedzeniu lokatorką, całkiem nieprzytomną, i siedzącymi z przodu Suprykiem i tym co grał zawsze sanitariuszy złodziei. Potem, w miarę jak śledztwo postępuje mamy tę samą scenę, ale z przodu siedzą policjanci kupieni przez mafię, a na koniec jeszcze raz ta sama scena, ale z ludźmi pułkownika. My zaś mamy czas do namysłu, musimy się zdecydować i rozważyć w swoim umyśle – kto naprawdę zabił lokatorkę. Myślę, że całą polską kinematografię powinniśmy wydzierżawić Czechom. Na pewno nie byłoby gorzej, a z całą pewnością gra konwencją byłaby lepsza. Prócz durnia i tego drugiego, Czesi dołączyliby jeszcze motywy z mariasza i skata. Czuję się zmęczony i oszukany.

Jeszcze prośba mojego kolegi

Polski Związek Niewidomych Okręg Lubelski Koło w Rykach zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe na rzecz Koła.

 

Polski Związek Niewidomych w Rykach zrzesza osoby niepełnosprawne z dysfunkcją narządu wzroku, które z racji swojego inwalidztwa często żyją w izolacji. Organizujemy szkolenia, wycieczki, spotkania, które integrują osoby niewidome i słabowidzące w celu ich społecznej integracji, wyrównywania szans w dostępie do informacji, edukacji, zatrudnienia i szeroko pojętej aktywności społecznej a także w celu ochrony ich praw obywatelskich.

Efektem spotkań są min. oddziaływania psychologiczne, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, akceptacja niepełnosprawności, które mają ogromne znaczenie w przypadku osób niewidomych.

Dzięki przyjaznej dłoni ludzi dobrej woli możliwa jest realizacja naszych celów i zamierzeń. W imieniu naszego stowarzyszenia oraz jego członków wyrażamy głęboką wdzięczność za ofiarowaną pomoc i życzliwość.

Jeśli nie masz innej możliwości – można nam pomóc w działaniu przeznaczając 1,5 % podatku na PZN w naszym powiecie.

Krajowy Rejestr Sądowy - nr KRS: 0000007330

z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

Jeśli chcesz pomóc indywidualnie poniżej podajemy link do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Lubelski i numeru konta:

https://pzn.lublin.pl/podziekowanie-specjalne/

także z dopiskiem na cel: Koło w Rykach

 



tagi: publicystyka  kino  tvp  jolanta brzeska  konwencja  fetyszyzm  lokatorka 

gabriel-maciejewski
8 marca 2023 07:59
59     3273    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 08:27

Ze też się chce Panu oglądać polskie filmy. Przecież to masochizm najwyższego stopnia. Mi wystarczą same zajawki reklamy tych "filmów". Od razu chce mi się iść do kibla. A jak mnie taka zajawka zaskoczy w trakcie jedzenia, to odkładam posiłek, bo tracę apetyt. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 8 marca 2023 08:27
8 marca 2023 08:29

Człowiek jest jednak naiwny, w mojej ocenie sprawa Jolanty Brzeskiej jest kluczem do układu warszawskiego. I sądziłem, że ktoś to potraktuje serio, a zobaczyłem film "Smoleńsk 2", tylko gorszy

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 08:34

Oficjalnie oczywiście, że sprawa Jolanty Brzeskiej nigdy nie zostanie rozwiązana, bo jej wyjaśnienie wiązałoby się z pokazaniem skali patologii struktur władzy i ksobnej mentalności urzędniczej.

Nieoficjalnie, ci co mają wiedzieć, to mniej więcej wiedzą. Na przykład dla dziennikarki a zarazem ofiary dzikiej  reprywatyzacji Ewy Adruszkiewicz miało być to ostrzeżenie, by nie wpychać nosa, gdzie nie potrzeba a dla drugiej strony wejście w kolejny wkrąg wtajemniczenia.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 08:34

Ten  GNIOT...

...  to  tylko  PRZEWAL  NASZYCH  PIENIEDZY,...  nic  wiecej  !!!

Dzieki  za  wyjasnienia  i  recenzje...  o  debacie  -  dla  idiotUF  -  nie  wspominam,  bo  to  tak  jakby  jej  nie  bylo  wcale...

...  zwyczajnie  GNIOT  nad  GNIOTY  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 8 marca 2023 08:34
8 marca 2023 08:46

Spodziewałem się czegoś więcej

zaloguj się by móc komentować


Czarny @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 08:46

Biorąc pod uwagę Pana opis możemy przyjąć, że temat jest już zagipsowany i rzeczywiście nikt go nigdy nie rozgipsuje. Jakby się tak na chłodno zastanowić, to jest to przerażające...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 08:46
8 marca 2023 08:56

Ani  sie  spodziewalam...

...  ani  -  tym  bardziej  -  nie  liczylam  na  ,,cos  wiecej,,...  w  stanie  obecnie  istniejacego  w  Polsce  ,,prawa  i  sprawiedliwosci,,  jest  to  niemozliwe,  bo  to  jest  tylko  WIELKA  GRA  i  jeszcze  wieksze  UDAWANIE...

...  no  i  ZLODZIEJSTWO  nieprawdopodobne  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 08:46
8 marca 2023 08:58

Nie tylko Pan...

Temat nośny, więc ktoś chciał się polansować i zarobić na szyneczkę do bułeczki a nie wyjaśniać sprawę układu warszawskiego, co z natury rzeczy jest niebezpieczne.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 08:46
8 marca 2023 09:55

Czego niby wiecej mozna sie spodziewac?

Odwaznych nie ma, a bez tego nic nie da sie zrobic, oprocz jakiejs slabizny za budzetowe pieniadze. Jest oczywiste, ze kazdy kto bedzie rzeczywiscie drazyl ten temat ryzykuje zyciem. Ci, ktorzy niby chca cos wyjasnic w tej zabawie, albo szukaja sprawiedliwosci, to albo oszusci, albo tchorze. Nie ma nikogo, kto postawilby zycie na szali, a jedyna, ktora sie nie bala to pani Brzeska, ktora zostala w widowiskowy sposob pozbawiona zycia.

Jedyny sensowny ruch jaki tu mozna wykonac, to zrobic liste typkow i zrobic drive-by po po tych wszystkich kancelariach i urzedach, i siec dopoki lufa kalacha sie nie zagrzeje. No, ale do tego trzeba ludzi z misja w rodzaju zolnierzy wykletych, trzeba zejsc do podziemia i  wyciac towarzystwo w pien. Po dekadzie widac efekty, ze komitety obrony, fajansiarstwo w garniturach i przed mikrofonem niczego tu ani nie wyjasnia, ani nic nie zdzialaja.

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 10:13

Czy to sponsorował minister od "dziewictwa" narodowego, którego już nie ma (tego dziewictwa)?

 Polski Instytut Sztuki Filmowej (współfinansowanie)
 Telewizja Polska (koprodukcja)

Jak zabetonowano wyjaśnienie sprawy, tak też i zabetonowano pokazanie tego w filmie, czyli beton do kwadratu. :((.

Fragment recenzji:

"Lokatorka" jest przykładem filmu, którego największą zaletą jest fakt, że powstał. Michał Otłowski podjął niezwykle palący problem społeczny i wytłumaczył go w przystępny sposób, jednocześnie obrazując polityczno-finansowe mechanizmy, które wciąż działają i niszczą obywateli. Niestety, za dobrymi intencjami nie podążyła jakość.
Podczas seansu w oczy kłuje niewykorzystany potencjał. Bo sprawa mafijnej reprywatyzacji, tym bardziej rozpatrywana przez pryzmat historii Jolanty Brzeskiej, to opowieść niezwykle filmowa, operująca ogromnym potencjałem dramaturgicznym. Jest tu wszystko: zastraszenie, nękanie, morderstwa, podejrzane typy, korupcja elit, agentura, źli i dobrzy policjanci, a także wiele słusznego gniewu społecznego. Takie filmy jak "Lokatorka" powinny wgniatać w ziemię, przerażać, oburzać, budzić lęk i trwogę, inspirować do działania oraz uwierać sumienia – jak niegdyś "Dług" Krzysztofa Krauzego. Tymczasem w wersji Otłowskiego zamiast oburzenia mamy znużenie, gniew rozmywa się w nieudolności, a lęk zamienia w politowanie.
Twórcy najwyraźniej przedłożyli funkcję edukacyjną ponad fabularną i z wstrząsającej historii postanowili zrobić nieskładną i irytującą czytankę, której jedyną zaletą jest, że tłumaczy, czym jest mafia reprywatyzacyjna. A jedyną prawdziwie szokującą zbrodnią jest ta, którą twórcy dokonali na potencjale tej historii.

Michał Piepiórka

Na temat filmy wypowiedziała się krytyk/krytyczka  Karolina Korwin Piotrowska:
 
pomysł na zrobienie filmu o mafii reprywatyzacyjnej świetny, znacznie gorzej z jego realizacją.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 8 marca 2023 09:55
8 marca 2023 10:26

Milcząco przyznam Ci rację

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 8 marca 2023 10:13
8 marca 2023 10:27

Największą zaletą jest to, że powstał? Takie zdanie kojarzy mi się z pytaniem pielęgniarki do pacjenta - szósta rano oddzial wewnętrzny - stolec był? Najważniejsze, że powstał

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 8 marca 2023 08:58
8 marca 2023 10:28

Ten uśmiechy po filmie w tej niby debacie były nie do zniesienia

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 10:27
8 marca 2023 10:32

:)

Wszyscy dmuchają w jedną trąbkę. "Dzięki" temu filmowi dowiadujemy się, że układ warszawski rozpościera się na inne obszary.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 10:26
8 marca 2023 10:57

Troche juz chodzimy po tym swiecie i sokratejskie zludzenia typu prawda, dobro, piekno powinny nas juz dawno opuscic.

Jaka plynie nauka np. z historii Hipolita Milewskiego?

Nic mu przeciez nie brakowalo - glowa na karku, jezyki, wyksztalcenie, zmysl biznesowy, dobre rozeznanie w sytuacji, a jednak tragiczny koniec w zapomnieniu.

Malo kto chce przyjac do wiadomosci, ze jak sie nie jest w stanie obronic swojego domu, to po prostu na niego sie nie zasluguje. I nie mowie o tym, zeby stac z maczuga w progu. Czasami wystarczy dzialajacy wymiar sprawiedliwosci, policja i prokuratura. Na nich niestety liczyc nie mozna. Samych siebie ludzie pomijaja w rachubach i dlatego licza na to, ze komitety obrony, dziennikarze i filmy zalatwia sprawe. Nie zalatwia.

Ja co jakis czas mysle o wycieczce do Poznania z pila lancuchowa, zeby polozyc to drzewo, ktore stoi przy grobie Hipolita. Wiem, ze to bylby konkretny krok naprzod. Bus z paka, dwie pily, kliny, zolte kamizeli, kaski, pacholki, krotkofalowki i wjazd na "oficjalne wyciecie" z dokementem i pieczatka z kartofla. Pomysl jest, brakuje mi tylko troche odwagi. No, ale moze temat jest do zalatwienia w przyplywie dobrego humoru, w stylu "potrzymaj mi piwo i pacz". Dawno nic dla draki nie robiem, a ten numer jest gruby, no i jest jakas misja.

Wracajac do stolycy, trzeba trzymac w pamiecie co to za towarzystwo - w 1921 roku warszawska spoldzielnie mieszkaniowa  zakladali towarzysze z PPS i tow. Boleslaw Bierut i przyjac do wiadomosci, ze palka tutaj nie pomoze. Zeby sie dowiedziec cos w sprawie ukladu z Warszawy to najlepiej byloby zwinac jakiegos bulbasa, ktory maczal w tym palce, potrzymac go tydzien w piwnicy na diecie, a potem kamerka i "wywiad rzeka". W tydzien daloby sie wiecej wyjasnic niz w kilkanascie lat. To w sadzie bylby slaby material, no, ale nikt kto ma w glowie dwie nieskonfliktowane szare komorki nie bedzie szukal w sadzie sprawiedliwosci.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 11:29

Fetyszyzm kojarzy się z faszyzmem. Towarzystwo złotej kaczki zabezpiecza się przed epitetami, np. za pomocą tego myku z trzema wersjami morderstwa, takie niby kino myślące inaczej. Scenarzysta też chce żyć, a napisać coś musi. 

W sumie to podobny film do Układu zamkniętego. Najważniejsze bandziory muszą być wyeksoponowane jako nieprzeciętne osobowości. Ergo na nich głosujcie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 8 marca 2023 10:57
8 marca 2023 11:34

Na razie prowadzimy dialogi z diabłem i walczymy o wartości

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 8 marca 2023 11:29
8 marca 2023 11:34

Tak, koniecznie muszą być osobowościami

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 11:34
8 marca 2023 11:45

Od dawna nie musze siebie samego przekonywac, ze metody Bruce'a Lee dzialaja najlepiej. 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 12:45

Miałem napisać, że chyba nie spodziewałeś się po polskiej kinematografii niczego lepszego, ale widzę, że już wszyscy przede mną to zrobili.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 08:29
8 marca 2023 12:46

Klucz do układu warszawskiego został zamknięty w specjalnej szafie i nic oprócz patologi ,która trwa nie zobaczymy,w filmach tak jak i w filmie Smoleńsk.Już wszystkie wdowy zostały wytępione,łącznie z szafami,aby kupczyć,bo szambo jest gorsze,niż nadzieja którą zawsze mamy....Wczoraj szły równoległe trzy powtórki TVP,TVinfo,oraz TVN o JP2,o nieszczęsnym dzieciaku,który odebrał sobie życie i w zasadzie układ został zamknięty,a błazenada patologi ,będzie miała finał w słabych serialach- nigdy zaś w Sądach...

System jest tak przeżarty,że właściwie działa tylko recepta Valsera,aby tak chamską i bezwzlędną patologię wytępić... "tydzień w piwnicy na specjalnej diecie",a zaczęli by bez Śpiewaka śpiewać. Bo Śpiewak jest im potrzebny,że coś się robi w tej kwestii,a wyroki w jego sprawie mobilizują wszystkie Sądy do błyskawicznego  działania...w jego problemach...ech...

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 11:34
8 marca 2023 13:02

Bo muszą. Kwaśniewski zaś musi do NATO. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 8 marca 2023 11:45
8 marca 2023 13:03

Niestety nie działają. Kończą się nieprzewidzianymi konsekwencjami. Coma ... te sprawy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 8 marca 2023 11:45
8 marca 2023 13:05

Działa tylko metodologia św. Maksymiliana i bł. Wyszyńskiego. 

zaloguj się by móc komentować

Vester @Andrzej-z-Gdanska 8 marca 2023 10:13
8 marca 2023 13:11

Ten sam PISF wyłożył kaskę na "Pokolenie Ikea", najnowszy hit o tym, jak przelecieć nastolatkę i się nie namęczyć. PISF to syf.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 8 marca 2023 13:05
8 marca 2023 13:13

Owszem działa,ale dla tych patologicznych błaznów nie ma nic świętego.I do nich się dobierają...zawsze znajdzie się jakaś teczka spreparowana,chociaż wdowy już na wymarciu i szafy wytrząśnięte...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 8 marca 2023 10:27
8 marca 2023 13:31

Tak...

...  i  ze  Michal  Otlowski  ,,pSZytulil  pare  groszy,,  z  tej  PATOLOGII  !!!

Ci  ,,recEzeNci,,  z  koziej  d*py  to  sa  zwykle  NIEROBY,  PASOZYTY...  i  TWORKI...  kpina  z  ludzi  i  nic  wiecej,  toto  NIGDY  nie  powinno  sie  wypowiadac  na  zaden  temat  !!!  

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 8 marca 2023 13:05
8 marca 2023 13:33

Jak to dziala to ten film pokazal. Wyniszczeni, wywlaszczeni, spaleni i pochowani tak, ze drzewo grob rozsadza.

Lepiej sprawy sprowadzic na ziemie. Krolestwa Bozego sie nie zrobi, ale porzadek w tym burdelu - da sie jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 8 marca 2023 12:46
8 marca 2023 13:38

Ja nawet nie chce myslec, co by bylo jakby w Polsce byla wojna tak jak na Ukrainie. To bylaby taka bonanza, ze filmow juz nie trzeba produkowac, tylko wystarczy krecic na zywca.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 8 marca 2023 10:57
8 marca 2023 14:14

Warszawę  zamordowano w 1944 r.  Zapomniano tylko o zdjęciu szyldu z nazwą miasta.
A to co widzimy obecnie, to jakaś kiepsko zrobiona podróbka.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @valser 8 marca 2023 13:33
8 marca 2023 14:20

Problem w tym, że porządki w burdelu należy zwykle zacząć od wymiany (grzecznie mówiąc) "personelu" na zdrowszy i ładniejszy. My - siedząc dalej w tym porównaniu - ciągle pudrujemy od 30 lat te same zatryplone stare lampucery.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 8 marca 2023 13:38
8 marca 2023 15:05

To prawda Valserze. Wystarczy już jak ogarnie się wzrokiem niektóre portale,które prowadzą krucjatę chwały  Rosjii i "czarcich pomiotów" na Ukrainie...Tam nawet jest abolicja w sprawie Katynia,bo staliniątka były wypadkiem przy pracy. A z ludzi mądrych i inteligentnych ,którzy tam wejdą robią nieuków. Nie daj Bóg dopuścić ich do władzy....

zaloguj się by móc komentować

DrWall @valser 8 marca 2023 10:57
8 marca 2023 15:28

Masz 100% racji. To o czym napisałeś, to jest jedyne, które może przynieśc efekt. Cała reszta to tylko pic na wodę i fotomontaż.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 8 marca 2023 13:33
8 marca 2023 15:59

Tak działa metoda Burce'a. Metoda Wyszyńskie to budowanie na własnego podwórka. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 16:01

Idiotom w Europie zdaje się, że kino amerykańskie służy stymulowaniu emocji widza, tak jak jakieś francuskie produkcje z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Jest inaczej, to element machiny państwowej, która nie obawia się eksperymentu.

Ok, dobrze, że to widać z Polski. To, co ja widzę z oddali, to taka droga przez mękę, by powiedzieć łagodnie. Gdzie Instytuty Polskie, gdzie ta polska kultura w każdej formie? Dlaczego w Polsce nie może być tak samo, jak w USA?

Gdyż właśnie, nie może. Polska zniknęła z map świata po rozbiorach. Na mapie jest od stu lat. Ale tak, jabkby jej nie było. Ja w każdym razie "nie mam się czego złapać" w Polsce, mieszkając za granicą. To jest straszne, po prostu. Sam zacząłem pisać, po polsku, aby Polski nie stracić. Niech to bedzie odpowiedzią na pytanie, ile jest Polski w Polsce dzisiaj.

 _____

zaloguj się by móc komentować

valser @DrWall 8 marca 2023 15:28
8 marca 2023 16:22

Powiem tak - wole nic nie robic, niz robic jakies pozorne i nic nie znaczace ruchy. One maja znaczenie terapeutyczne, ze sumienie jest nakarmione i sie nie rzuca. O efektach nikt nie chce mowic, ani tym bardziej brac za nie odpowiedzialnosc.

Wycinka tego drzewa w Poznaniu to jedyny sensowny ruch. Wycinka, a nie skladanie prosb o wycinke. To jest akcja na pol godziny, a jak sie juz drzewo podetnie, to jest nie do uratowania. No, ale taka "nielegalna wycinka", to sa takie kary w piniondzu, a byc moze jeszcze jakies sankcje w kierunku pozbawienia wolnosci, bo "narazenie zycia i zdrowia" tez mozna przyszyc. Konsekwencje sa powazne, a nie da sie zrobic moim zdaniem tego tak, ze bedzie info "nieznani sprawcy dzisiejszej nocy dokonali"...

Plus takiej akcji bylby taki, ze to jednak by sie medialnie dalo rozkrecic i zrobic troche szumu. W kazdym razie prawdziwym "obroncom wolnosci", ktorzy sa w stanie pol miasta zdemolowac zadne sankcje tego typu nie groza.

A jesli chodzi o Jolante Brzeska, to ja nalezaloby normalnie pomscic. Zrobic liste ludzi zaangazowanych w proceder i wytluc mlotkiem jak wszawice.

Ogladalem wczoraj wywiad z jednym z dowodcow ukrainskich, ktory jest na froncie w tej chwili. Zapytany o opinie co mysla zolnierze, o tym video sprzed dwoch dni, gdzie kacapy rozstrzeliwuja ukrainskiego zolnierza bedacego bez broni, on odpowiedzial, ze nie wie i ze to trudna sprawa. W kazdym razie on sie spodziewa, ze w najblizszym czasie mniej kacapow bedzie trafialo do niewoli.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
8 marca 2023 18:01

"Najważniejszy był bowiem Jan Frycz, aktor z Krakowa, który był emerytowanym pułkownikiem SB, trzymającym w szachu stołeczną policję. To wszystko, co zwykle rozumiemy pod słowem „ratusz”, w tym obrazie nie istniało. Byli tylko zawieszeni w próżni esbecy, deklarujący przywiązanie do tradycyjnych wartości, którym gangsterzy – niezwykle prymitywni – wleźli w szkodę. "

A przecież na ratuszu się cała sprawa zasadza.

Jolanta Brzeska została zamordowana w 2011 roku, kiedy szambo warszawskie tryskało pod najwyższym ciśnieniem, a w ratuszu panowała Hanna Walc.

Proszę pomyśleć, znając polskie realia, co by było gdyby w filmie reżyser do obsady włączył postać Hanny Gronkiewicz.

Proces sądowy, sprawa o zniesławienie, pomówienia itp. I potężne odszkodowanie dla Gronkiewicz za straty moralne i uszkodzenie wizerunku.

I sprawa sądowa byłaby przeprowadzona sprawnie i błyskawicznie, w przeciwieństwie do śledztwa w sprawie zamordowania Jolanty Brzeskiej, które się już toczy ponad 10 lat.

I jeszcze kolejne 10 lat będzie się toczyć, po to żeby władze stwierdziły "wiemy że nic nie wiemy".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 8 marca 2023 13:38
8 marca 2023 18:06

"Ja nawet nie chce myslec, co by bylo jakby w Polsce byla wojna tak jak na Ukrainie. To bylaby taka bonanza, ze filmow juz nie trzeba produkowac, tylko wystarczy krecic na zywca."

Fakt, bonanza nie z tej ziemi.

Polskie życie publiczne i władze są nasączone ludżmi pokroju poszkodowanego komendanta Szymczyka jak kawał waty alkoholem.

zaloguj się by móc komentować

Nova @BTWSelena 8 marca 2023 12:46
8 marca 2023 18:19

To co Pan Valser zasugerował pottwierdza twarda praktyka. Mussolini który chciał mieć pewność ,że nikt jego władzy nie rozsadzi od środka tamiki metodami rozwalił (do czasu) mafię sycylijską). Porwania członków rodzin , pozorowane egzekucje, ratowanie życia przez sypanie kumpli, nielegalna konfiskata majątku ruchomego i jego sprzedaż, tortury itp. MAfiosi wrócili dopiero na amerykańskich czołgach.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Nova 8 marca 2023 18:19
8 marca 2023 19:18

To prawda,tak było,chociaż ciężko brać wzorce z Mussoliniego.Valser jednak ma rację ! I tego strupa mafijnego ,nigdy się nie pozbędziemy bez radykalnych działań. Ta struktura staje się coraz bardziej perfekcyjna w nowych otoczkach i sprawdzonych działaniach.Moje życie już dobiega mety,ale czasem ogarnia mnie bezsilna rozpacz,że nasze dzieci i wnuki nie zrzucą jeszcze tej uzdy ,która paraliżuje wszelkie inicjatywy... Bo te mafie idą z duchem coraz nowszych technologi i się szkolą... pozdrawiam...

zaloguj się by móc komentować

MZ @Szczodrocha33 8 marca 2023 18:01
8 marca 2023 19:37

Moja  przyjaciółka twierdzi,że pani " od ducha"-ciekawe jakiego-uwłaszczyła się na przedwojennej nieruchomości jej ojca .Podobno jest tam ekskluzywna restauracja.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 8 marca 2023 09:55
8 marca 2023 20:45

Odważnych nie ma i nie będzie, zderzenia z prawdą o państwie nikt nie chce.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 8 marca 2023 12:46
8 marca 2023 20:48

Zacząć trzeba od 'resocjalizacji' sędziów po pół roku będzie normalny kraj

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 8 marca 2023 20:45
8 marca 2023 20:57

Z  cala  pewnoscia,  Qwerty,...

...  najbardziej  owego  zderzenia  nie  chce  ,,nasza  wadzunia,,  i  PRESStytucja,  bowiem  pozostalby  po  nich  tylko  KURZ  i  PYL,...

...  ale  owe  zdrzenie  MUSI  MIEC  MIEJSCE...  to  jest  NIEUNIKNIONE  !!!

 

Bez  niego  wszystko  szlag  trafi,...  taka  jest  po  prostu  LOGICZNA  KOLEJ  RZECZY,  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MZ 8 marca 2023 19:37
8 marca 2023 21:05

"Moja  przyjaciółka twierdzi,że pani " od ducha"-ciekawe jakiego-uwłaszczyła się na przedwojennej nieruchomości jej ojca .Podobno jest tam ekskluzywna restauracja."

W normalnym kraju Gronkiewicz by odsiadywała wyrok albo co najmniej odeszła z życia publicznego i polityki.

W Polsce po "zmianie warty", gdy zaczął wiać wiatr prawa i sprawiedliwości, stała sobie spokojnie na trybunie obok prezydenta Dudy podczas obchodów Święta Niepodległości.

A obecnie walczy z emisją dwutlenku węgla z ramienia Unii Europejskiej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 8 marca 2023 20:48
8 marca 2023 21:14

"Zacząć trzeba od 'resocjalizacji' sędziów po pół roku będzie normalny kraj."

To klucz do rozwiązania problemu i uzdrowienia kraju.

I wprowadzić przed resocjalizacją specjalny kurs wychowawczy:

ścisła dieta, ostra praca fizyczna, dyscyplina itp.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 8 marca 2023 20:57
8 marca 2023 21:20

Nie ma kadr zdolnych doprowadzić do zderzenia i rozegrać finał. Władzę należy rozumieć jako instytucjonalne otoczenie o określonych zasobach ludzkich i doktrynach środowiskowych. Premierem można zrobić geniusza i tak g... z tego będzie. Bełkot i kanalie to jest to otoczenie. Casus Jolanty Brzeskiej jest opisywany płyciutko bo pokazanie realnego funkcjonowania aparatu bezprawia przekracza 'przyzwolenia' medialne. To jest tak jak mitologizuje się hasło 'system' w celu ogłupiania publiki. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 8 marca 2023 21:14
8 marca 2023 21:24

I za naruszenie kanonów won z zawodu bez prawa do emerytury. No i najważniejsze to danie narzędzi prawnych ofiarom do szybkiej retorsji. Max 6 m-cy. Wystarczy rozbić otoczenie poprzez szybkość riposty niezależnej od 'niezawisłości' sędziowskiej. I to da się zrobić. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @qwerty 8 marca 2023 21:20
8 marca 2023 21:32

Oczywiste,  ze...

...  masz  racje  w  tym,  ze  ,,belkot  i  kanalie,,  to  otoczenie  ,,naszej  wadzuni,,  !!!

Kanalie  wybrali  sobie  kanalie,  a  ci  ,,dokooptowani,,  stali  sie  kanaliami  i  inaczej  nie  bedzie...  tak  jest  we  Francji,  w  Niemcach  i  w  USA.  

Trzeba  nam  budowac  cos  absolutnie  NOWEGO,  bez  udzialu  KANALII...  to  jest  bardzo  trudne,  ale  sie  da,...  a  ,,wadzunie,,  PRESStytucje  starac  sie  omijac  SZEROKIM  LUKIEM  zeby  sie  tylko  nie  ubrudzic  !!!

Co  do  mitologizowania  ,,systemu,,  -  tez  masz  racje  absolutna...  ten  dety  ,,system,,  -  to  sa  tylko  ludzie...  ludzie  KANALIE,  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 8 marca 2023 08:27
8 marca 2023 21:59

"Ze też się chce Panu oglądać polskie filmy. Przecież to masochizm najwyższego stopnia. Mi wystarczą same zajawki reklamy tych "filmów". Od razu chce mi się iść do kibla. A jak mnie taka zajawka zaskoczy w trakcie jedzenia, to odkładam posiłek, bo tracę apetyt."

Fakt, obejrzałem króciutki fragment fimu "Filip", tylko parę minut i miałem dość.

Mamałyga straszna, wzbiera człowieka na wymioty.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @valser 8 marca 2023 16:22
8 marca 2023 22:01

Valseru, nie ma sensu tak napinać się bez sensu :) Otóż robi się to tak /już o tym pisałam, gdy wypłynął problem z nagrobkiem Korwin - Milewskiego/: duża ilość soli /np. przemysłowej, takiej do posypywania ulic/, rozpuszczonej w kanistrach. I podlewamy drzewo. Ludzie stosowali też bodaj ropę naftową do podlewania. A to są doświadczenia sąsiedzkie z Żoliborza, gdzie ogromne drzewa, kruche i stare,oraz "nie do ruszenia" stale zagrażały ludziom, domom i posesjom. Potem przyjeżdża Zieleń Miejska, wyposażona w to wszystko, co opisałeś i sprząta kwestię. Ty w tym czasie skromnie kontemplujesz niedaleki nagrobek... 

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 8 marca 2023 21:14
8 marca 2023 22:31

skutecznosc resocjalizacji jest taka, ze nie warto sie w to bawic. To jest - jakies 2% materialu zakazonego nawraca sie na "normalne" zycie. Tak mowia statystyki zakladow karnych. Caly kierunek studiow zwany resocjlizacja jest bez sensu. To tak jakby w szkole uczyc marketingu i biznesu i tylko 2% ludzi odnosiloby sukces w branzy. To jest strata czasu.

Moze postawie inaczej kwestie. Wyobraz sobie, ze Jolanta Brzeska to twoja mama. Ze ktos ja zywcem spalil i wyrzucil w parku. Co robisz?

Bo ustalenie na podstawie dokumentow, kto stal za sprawa, kto mial z tego korzysc, to jest prosta sprawa.

zaloguj się by móc komentować

valser @KOSSOBOR 8 marca 2023 22:01
8 marca 2023 22:56

Generalnie to wszystko jest bez sensu i trzeba sie w tym nonsensie odnalezc. Bo jaki jest sens tego, ze jakas przerosnieta samosiejka niszczy grob i nie mozna tego z sensem zmienic, tylko trzeba kombinowac? Te same efekty mozna osiagnac dzialajac spektakularnie i na dzika, albo po cichu i cierpliwie. Ale nie o to chodzi.

Nie mam juz tyle czasu, zeby czekac, az kropla wydrazy skale, bo za stary jestem. Zla wiadomosc jest taka, ze mam swiadomosc, ze wiekszosc zycia juz przezylem i to tak, ze nie mam czego zalowac, nie przezywam frustracji i niespelnienia. A to wystarczy, zeby nie miec rozterek jak trzeba bedzie trwale sie pozegnac.

Tyle przynajmniej wynika z historii zolnierza AK Jaka Krysta "Alana".

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/jan-kryst-alan-i-zamach-w-adrii-22-maja-1943-jak-przebiegla-akcja-ak/mzss6e4

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 8 marca 2023 22:31
8 marca 2023 23:39

"Moze postawie inaczej kwestie. Wyobraz sobie, ze Jolanta Brzeska to twoja mama. Ze ktos ja zywcem spalil i wyrzucil w parku. Co robisz?"

 

Chyba bym zapomniał na pewien czas że jestem chrześcijaninem i zaopatrzył się w narzędzia którymi posłużył się Anthony Hopkins w filmie Ridleya Scotta "Hannibal" [2001].

Jest to w sumie dość prosta operacja:

https://www.youtube.com/watch?v=udMLOGZf5d4

Warszawski Ratusz na pewno ustępuje miejsca zabytkom Florencji, ale na pewno ma jakiś balkonik na który można wyjść.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 8 marca 2023 21:24
8 marca 2023 23:42

"I za naruszenie kanonów won z zawodu bez prawa do emerytury. No i najważniejsze to danie narzędzi prawnych ofiarom do szybkiej retorsji. Max 6 m-cy. Wystarczy rozbić otoczenie poprzez szybkość riposty niezależnej od 'niezawisłości' sędziowskiej. I to da się zrobić."

 

Moja mama, prosta i niewykształcona kobieta zawsze mawiała i mawia:

"brak kary".

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 8 marca 2023 20:48
9 marca 2023 08:20

100% racji.!!! qwerty ,krótko i celnie.Lecz "resocjalizacja"powinna przebiegać w/g metody,która została już omówiona. Inaczej nie ma takiej siły,która ruszyła by sędziów. Na dodatek sprzyja im prawo,które rośnie jak ciasto drożdżowe coraz durniejszymi przepisami w prawie karnym,administracyjnym i międzynarodowym. Na dodatek można takie prawo interpretować i naciągać jak gumę do żucia.Wyroki w Trybunałach wydają nie na podstawie sprawiedliwego sądu,lecz "sympatii" politycznych kierując się wprost mafijnymi układami.Niestety u nas w Polsce czerwona linia jest dawno przekroczona,a "seryjny"sobotni wciąż może bezkarnie wydawać swoje wyroki,przy kurzej ślepocie Sędziów.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
11 marca 2023 00:34

Był też film pod tytułem Lokator.

To będzie, że prawie półwieku temu.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować