-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Facet co dobrze gada i ten co nie boi się walić prawdy prosto w oczy

Są to bez wątpienia dwa najgorsze kataklizmy, jakie przewalają się przez rodzime życie publicystyczne. Co jakiś czas, zwykle jest to kilka lat, kiedy publiczność już na dobre się znudzi mieleniem tych samych tematów, a trudniejsze kwestie odrzuci, jako niestrawne i nudne, pojawia się na publicystycznej scenie facet, który dobrze gada. On może w ogóle nie gadać, może w zasadzie tylko pokazywać tak zwanego wała, a i tak wielu powie – o, pan Marek dobrze gada. Co takiego kryje się za „dobrym gadaniem”? Trzy kwestie – nowa aranżacja starych gawęd, ich uproszczenie, albo magiczny klucz, który powoduje uaktywnienie się nowych grup ludzi, takich co dotychczas milczeli. Teraz zaś, słysząc gościa, co dobrze gada, sami zaczynają gadać, a co za tym idzie zaczynają zwracać na siebie uwagę i, o ile są liczni, stają się obiektem zainteresowania mediów. I pewnie nie tylko mediów.

Spośród wymienionych przeze mnie cech dobrego gadania, najważniejsze jest jego uproszczenie. Kiedy to nastąpi, a to oznacza, że powstały nowe, lepsze narzędzia do opisu rzeczywistości, pojawia się facet, który nie boi się walić prawdy prosto w oczy. Ja niemal codziennie dostaję linki do tekstów ludzi, którzy zaczynają swoją opowieść od słów – za to, co teraz powiem, może mi się naprawdę oberwać, ale nie boję się….itp, itd. Potem następuje litania standardowych, znany już z setek innych podobnych pism, bredni. Nasz kłopot polega na tym, że ludzie nie obawiający się mówić prawdy prosto w oczy, występują na naszym terenie w masie i stymulują się nawzajem. Jakakolwiek więc próba przeciwstawienia się ich metodzie, która jest w całości kokieterią, powoduje, że z miejsca mamy gromadę wrogów. W dodatku nieprzejednanych. Jeśli ludzie ci mają jeszcze do dyspozycji jakiś budżet, zaczynają dziać się rzeczy naprawdę dziwne. Oto dziś na przykład, w kinie Luna, w Warszawie zaplanowano premierę filmu 1984. Totalitaryzm 2.0. W filmie tym występują wyłącznie ludzie, którzy dobrze gadają, albo tacy, co nie boją się walić prawdę w oczy. Żeby nie było zbyt wielkiego obciachu, to znaczy, żeby ktoś, kto jednak potrafi opanować emocje i zająć spokojniejsze stanowisko w różnych kwestiach, nie zarzucił im czegoś niestosownego, nazwano tych ludzi specjalistami. Bóg jeden raczy wiedzieć w czym się oni specjalizują, poza tym, że dobrze gadają i nie boją się mówić prawdy w oczy. Pozostaje to zagadką. Ja szczerze i serdecznie zachęcam wszystkich do odwiedzenia dziś kina Luna i obejrzenia tego wstrząsającego filmu. Po nim na pewno zorientujecie się już jakie są dokładnie plany globalistów i czego można się po nich spodziewać. Poznacie także metody, które po zastosowaniu, pozwolą Wam zachować lub uzyskać prawdziwą wolność, co oczywiście dokona się kosztem pozornego bezpieczeństwa, które proponują globaliści. No, ale coś za coś, nikt nie obiecywał, że będzie lekko. Oto proszę, maci tu link do tekstu reklamującego film.

 

https://dorzeczy.pl/kultura/232861/rok-1984-totalitaryzm-20-obnaza-plany-globalistow.html

 

Zwracam uwagę na dwa zdania. Pierwsze - Dokąd doprowadzi nas stawianie pozornego bezpieczeństwa ponad wolność i bezmyślne słuchanie wszystkiego, co mówią media?

Ja nie wiem dokąd prowadzi i nie będę nawet próbował zgadywać. Chcę tylko zwrócić uwagę, że występujący w tym filmie eksperci, są jeden w drugiego ludźmi mediów, którzy marzą o tym tylko, by zatrudniły ich jeszcze jakieś dodatkowe media. Oto Rafał Aleksander Ziemkiewicz, osiągnie niebawem ten sukces i będzie miał swój autorski, a raczej współautorski program w telewizji Polsat. Będzie to coś na kształt Szkła kontaktowego, które prowadził on będzie wraz z Moniką Jaruzelską. To jest doprawdy niezwykłe. I globaliści na to pozwolą? Bo rozumiem, że w tym programie nie będzie nawet cienia pozornego bezpieczeństwa, które media próbują nam wcisnąć zamiast prawdziwej wolności? Inny ekspert Witold Gadowski nie raz i nie dwa domagał się, by zatrudniono go w mediach na stanowisku znacznie bardziej eksponowanym niż dyrektor programowy (jeśli pan Witold chciał być tylko mediaworkerem, to bardzo go przepraszam). Czy ci ludzie nie rozumieją, że wszystkie media kontrolowane są przez globalistów, którzy proponują nam pozorne bezpieczeństwo w zamian za prawdziwą wolność, którą musimy oddać? A może ufają, że ich pojawienie się w tych mediach zmieni wszystko i bezpieczeństwo przestanie być pozorne? O czym ja gadam! Przecież nie o bezpieczeństwo chodzi, tylko o wolność. Niech szlag trafi bezpieczeństwo, pozorne, prawdziwe czy jakieś inne...Wolność się tylko liczy i to ona jest najważniejsza. Wszyscy zaś dobrze wiedzą, co czyni człowieka wolnym – praca! Oczywiście praca w mediach, inaczej być nie może, jakakolwiek inna praca nie wchodzi w grę. Tak więc oto przed naszymi oczami niezauważanie zupełnie wyłoniły się prawdziwe przyczyny nakręcenia tego filmu. Chodzi o to, by pojawiający się tam eksperci znaleźli pracę w mediach. Jak myślicie, czy znajdą? Ja sądzę, że bez problemu. Paweł Lisicki wręcz ją już miał i nie musiał się przejmować, Ziemkiewicz zaraz będzie miał dodatkową, a Karoń z Gadowskim też wkrótce jakieś propozycje dostaną. Co będzie z widzami tego filmu, którzy w nabożnym skupieniu obejrzą obraz i wysłuchają wypowiadających się tam specjalistów? Czy oni też dostaną jakieś propozycje z mediów? Rzecz jasna nie. Dla nich zarezerwowano skarb największy – prawdziwą wolność. Już nawet nie pytam czym ta prawdziwa różni się od zwyczajnej wolności, bo jeszcze ktoś mnie tu posądzi o to, że czytałem Orwella uważniej niż eksperci z filmu. A to przecież nieprawda…

Drugie zdanie brzmi tak - Zespół PCh24 chce wybudzić polskie społeczeństwo z letargu pozornego bezpieczeństwa.

 

Pozorne bezpieczeństwo, to takie, którego nie ma. Wszyscy to rozumieją. A czy ono kiedyś było? Nie przypuszczam. Nie znam też nikogo, poza oczywiście pracownikami mediów, kto wierzyłby dziś w jakiekolwiek bezpieczeństwo i pokładał w nim nadzieję. Przeciwnie, wszyscy albo się boją i noszą maseczki, albo nie wychodzą z domu, żeby nie uczestniczyć w przymusie zakładania maseczek. Wyjątkami są tylko pracownicy mediów, którzy pokazują się bez masek, demonstrują oni całkowity spokój, a to chyba znaczy, że czują się bezpiecznie. Jeśli tak, a bezpieczeństwo, jak uczy nas ten film jest tylko pozorne, tak jak wolność jest tylko prawdziwa, to mamy odpowiedź na pytanie – dla kogo został zrobiony ten film. Dla pracowników mediów, albowiem to oni roztaczają wokół atmosferę pozornego bezpieczeństwa. Pracownicy mediów zaś, to eksperci występujący w tym filmie. I teraz dopiero mamy jasność, wszystko zostało wyklarowane. Czy to dobrze czy źle, że pracownicy mediów robią filmy sami dla siebie? Nie wiem. Są o wiele dziwniejsze inicjatywy, których doprawdy nie sposób ocenić. No chyba, że za kryterium weźmiemy szczerą wiarę, która odrzuca wszelkie ograniczenia i karmi się tylko ufnością. Przypadkiem zupełnie znalazłem się w posiadaniu linka do pogadanki Jakuba Wozinskiego, którego książkę na ostatnich targach, podczas przepychania się z ochroną i wyjaśniania policji czym jest interwencja poselska, reklamował Grzegorz Braun. Wysłuchajcie tych zaznaczonych fragmentów, albowiem na pewno je rozpoznacie. No, a każdy – jak wiadomo – najbardziej lubi słuchać tego co już kiedyś raz słyszał. Dlaczego ja piszę, że za tym stoi wiara? Bo ilość odsłon pod tą pogadanką jest żenująco niska. Wiara zaś dotyczy mocy promocyjnych posła Brauna, które są silnie przereklamowane. Umieszczam ten link w nadziei, że trochę pomogę panu Wozinskiemu i jego kanał zyska nowych subskrybentów. Chcę też pokazać po raz kolejny, że nie da się sztukować sprzedaży książek, nawet bardzo wartościowych dorywczymi akcjami z udziałem osób kontrowersyjnych, takich co dobrze gadają i nie boją się mówić prawdy prosto w oczy. To jest dziecinne złudzenie. A tu, proszę, link.

 

https://www.youtube.com/watch?v=z4k7Ka7UtyA&t=1057s

 

Przypominam, że od jutra do niedzieli jestem na targach książki we Wrocławiu. Przypominam też, że jeśli ktoś chce kupić jakiś prezent w naszej księgarni powinien to zrobić teraz, bo potem zrobi się zastój w wysyłce, wydarzy się coś nieprzewidzianego i będzie kłopot.



tagi: sprzedaż  promocja  prawda  wolność  reklama  totalitaryzm  bezpieczeństwo 

gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 10:17
82     3590    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 10:42

Po okrucieństwach wojny ludziom "puszczają" jakieś "hamulce" moralne.

Widzę, że "plandemia" też ma swoje "zasługi". Ludziom (PCh24 i inni) też puszczają jakieś hamulce. Nawet nie wiem jak to nazwać. Dostaję teraz prawie codziennie emaila od PCh24 o wsparcie kolejnej sprawy/sprawki. To jest conajmniej żenujące. :((

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 10:46

Nie boją się mówić prawdy.

Ale przeciez nie powiedzą, gdzie i u  kogo sie  w nią zaopatrują.

Ergo wciskają klientom  towar drugiej świeżości.

 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 10:48

Facet co dobrze gada ujawnił, że " W odpowiedzi na liczne pytania, wyjaśniam, że doniesienia medialne, iż mam prowadzić nowy program w Polsat News, nie polegają na prawdzie. Nie chodzi o program satyryczny, tylko o formę z gatunku "infotainment". Przesubtelna pani co stroi  minki pełne zrozumienia i ironii chyba jeszcze nic nie zapowiedziała. Moim zdaniem zanosi się na permutacje aktualnych sloganów w atmosferze smutnych imienin u cioci.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wrotycz1 1 grudnia 2021 10:48
1 grudnia 2021 10:51

Nic pan nie zrozumiał, chodzi o pozorne bezpieczeństwo i prawdziwą wolność

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 1 grudnia 2021 10:46
1 grudnia 2021 10:51

W hurtowni prawdy, normalnie jak każdy...

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 10:51

Trzeci kataklizm jest konkretny. Nazywa sie Migalski. Albo Toyah. Mozna se wybrac, bo w sumie nie ma roznicy.

U Aliny Antczak na FB, pod udostepnionym poslem Migalskiego o takiej tresci:

Marek Migalski : ,,Nie upominajcie baranów chodzących po galeriach czy jeżdżących tramwajami bez maseczek. Kaszlcie na nich. Ja tak robię. Działa natychmiastowo. Nagle im rurka mięknie. Miły widok.

Toyah napisal: Tez tak robię. Działa. Potwierdzam.

 

Ja mam w zwiazku z tym techniczne pytanie - jesli Toyah uwaza, ze maseczka dziala jako bariera, to przeciez sam na siebie kaszle, a nie na innych. Jesli natomiast mysli, ze w ten sposob kaszle na innych, to maszeczka oczywiscie nie dziala, ale wtedy trzeba zadac pytanie - jesli nie dziala, to po co ja nosic?

Osiejuk zglupial na starosc i zdziwaczal. To jest przestroga, zeby sie w taki sposob nie zestarzec.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 1 grudnia 2021 10:51
1 grudnia 2021 10:53

Nie, on chyba nabija się z Migalskiego

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 10:55

Ziemkiewicz,  Monia,...

...  i  cala  ta  zgraja  z  POLSZMATY,  kurwizora,  czy  odnajmujacy  pomieszczenia  dla  tv  republika  OSZUSTOW  SMOLENSKICH  -  oni  wszyscy  sa  PASTUCHAMI  GLOBALISTOW...  to  dzieki  nim  mamy  to  co  mamy,  czyli  SYF,  DNO  i  6  METROW  MULU...

...  i  dlatego  oni,  te  ich  wszystkie  dete  PIERDY  i  ich  "goscie"  sa  WON...  i  jeszcze  raz  WON  !!!

 

A  ta  cala  deta  "polonia  chrystiana"  to  juz  dawno  temu  sie  zaorali...  moze  by  sprobowali  tego  "misia"  od  Reuters'a  i  rady  Pfizer'a  zaprosic  -  co  go  Valser  wczoraj  opisal,  ale  PASTUCHOM  MENDIALNYM  strach  na  to  NIE  POZWOLI...

...  wiec  pozostaje  tylko  ZABIC  ICH  PUSTYM,  PERLISTYM  SMIECHEM...  nic  wiecej  !!! 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 10:53
1 grudnia 2021 10:59

Przesledziwszy to co napisal do Aliny, to raczej nie sadze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 1 grudnia 2021 10:42
1 grudnia 2021 11:00

Pieknie...

...  zlodziejom  i  hipokrytom  brakuje  kasy  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 11:17

Czy to dobrze czy źle, że pracownicy mediów robią filmy sami dla siebie? 

Nie wiem, ale zawsze to robili. Teraz robią filmy, bo taka jest mądrość etapu a kiedyś powszechna była lżejsza forma, czyli imieniny na wizji, gdzie solenizant oraz zaproszeni goście dobrze się bawili w studio, potem otrzymywali honorarium pochodzące między innymi z abonamentu RTV, a widz sobie siedział po drugiej stronie ekranu i być może mu się wydawało, że też jest zaproszony.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 11:24

Doktor filozofii, libertarianin, dzienikarz (n.czas.)... Pożywił się treścią II i III tomu Baśni jak niedźwiedź, tudzież innych książek Kliniki Języka, nie przyznając się do tego słowem. Ale to co wydalił, pomijając przypomniane dawno przez Coryllusa fakty na temat powiązań gospodarczych, politycznych i religijnych elit epoki Jagiellonów, grzecznie powiela nienaruszalną w mainstreamie narrację o złej szlachcie, co do upadku Rzeczypospolitej doprowadziła, bo nie rozumiała, że miasta to podstawa! Czyli facet kiepsko gada.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 11:24
1 grudnia 2021 11:29

Dla mnie w jego wystąpieniu najważniejsze są moce promocyjne. Zaangażowano posła, zorganizowano interwencje, były dwa patrole policji i wezwanie do opuszczenia targów, a także durgie do jednoczenia się prawicy wokół zagrożeń. I co? Tylko 77 odsłon? To jest demaskacja. Godzinę temu wrzuciłem na YT pogadankę o Andrzeju Boboli i już ma ponad 50. To co oni prezentują, to jest wampiryzm. Nic nie możemy, ale zjednoczcie się z nami to wyssiemy z was wszystko, a potem będziecie już wolni...

zaloguj się by móc komentować


Czarny @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 11:30

Pani Paris tego dziś nie umieściła, więc ja umieszczę: Genialne.

Czytam, czytam, a tu kolega zza biurka mówi: Co tak rechoczesz? Przecież pada deszcz...

Ja wiem, że sprawa jest poważna, bo zagrożone są pozory i pada deszcz, ale nie mogłem się powstrzymać.

Mam też jedną uwagę. Zdanie-pytanie: " Dokąd doprowadzi nas stawianie pozornego bezpieczeństwa ponad wolność i bezmyślne słuchanie wszystkiego, co mówią media? " - jest dziwne. Jak je czytać? Możliwość pierwsza: "dokąd prowadzi nas stawianie pozornego bezpieczeństwa ponad wolność [i dokąd prowadzi nas] bezmyślne słuchanie tego, co mówią media." Możliwość druga: "dokąd prowadzi nas stawianie pozornego bezpieczeństwa ponad wolność i [ponad] bezmyślne słuchanie wszystkiego, co mówią media." Druga możliwość jest w mojej ocenie bardziej przerażająca, ponieważ absolutnie nie dam sobie postawić nic ponad bezmyślne słuchanie czegokolwiek.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Paris 1 grudnia 2021 10:55
1 grudnia 2021 11:30

Niech może sobie jednak zostaną w tymi kinie Luna...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 1 grudnia 2021 11:30
1 grudnia 2021 11:31

Najgorsze jest założenie, pewność wręcz, że jesteśmy bezmyślni

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 11:24
1 grudnia 2021 11:37

Jeszcze jedno, prof. Nowak udzielał wywiadu w radio Wnet i mówił o Peytonie, ale słowem nie wspomniał, że jest polskie wydanie i kto to wydał. Niech nikt już nie liczy na żadne fory z mojej strony, na jakieś poparcie, czy coś, albo dobre słowo. Koniec z tym. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 11:30
1 grudnia 2021 11:48

Do przesledzenia, chociaz w sumie... bez znaczenia.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=6379274238811211&set=a.841971752541515

Sie tak juz porobilo, ze najwiekszym marzeniem piewcow wolnosci jest jakas budzetowa posada, a prawicowi publicysci, rowniez jak najbardziej wolnosciowi marza, zeby wszystkich chwycic za morde. Roznica jest tylko taka, czy to ma sie odbyc z prezesem czy bez prezesa?

Na efekty obecnej sytuacji trzeba bedzie jeszcze poczekac, ale analogie do sytuacji z 1905 roku i strajku szkolnego sa dla mnie oczywiste. W calej Europie rosnie stado baranow hodowane metoda home office. To nie jest tak, ze jak nie ma porzadnej szkoly, to glowa jest pusta. Ona sie zapelnia jakims szajsem z netfiksa i netu. Za dziesiec lat bedzie cala generacja miesa armatniego, ktore bedzie gotowe ruszyc bryle z posad. Taka obserwacja z podworka, ktore obejmuje wlasnym wzrokiem.

Dodatkowo ta masa w ramach wolnego czasu, ma limitowany dostep do wczesniej ogolnie dostepnych aktywnosci, rozrywek i wypoczynku. Efekt jest taki, ze i tak sie spotyka z ekipa, ale zamiast robic cos z sensem, to albo siedzi w domu, albo wciaga jakies substancje, ktorych podaz i spozycie sie drastycznie w ostatnich dwoch latach zwiekszylo.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 11:29
1 grudnia 2021 11:53

Poza wyrobionymi dystrybutorami treści (brr...), nikt, włącznie za mną, bez Twoich wyjaśnień nie potraktował wystąpienia Brauna jako promocji książki. Stąd (na szczęście!) marna ilość odsłon pod autopromocją JW. Gdyby nie dyskusja z Umami mało kto, nawet na SN,  zapamiętałby nazwiska Danilczuk/Woziński. W dobie pandemicznej obłudy ludzie szukają wsparcia dla swoich działań/poglądów i nie zwracają uwagi na "reklamy towarzyszące'. Ale może to właśnie one wyjaśniają słabość i nieskuteczność działań tych, co mają biura prawne oraz immunitety? Dlaczego bowiem nikt z nich przed Targami nie nagłośnił nielegalności wymagań organizatorów wobec wystawców? Dlaczego nie próbowano na drodze prawnej zakwestionować sprzecznych ponoć z RODO i wcześniejszymi wypowiedziami rzecznika UODO warunków regulaminu, dotyczących choćby pytania o szprycę i stan zdrowia?   https://www.cyberdefence24.pl/organizator-wydarzenia-zapyta-o-szczepienie-uodo-nie-ma-obowiazku-okazania-dowodu

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 12:09

>>>Nie znam też nikogo, poza oczywiście pracownikami mediów, kto wierzyłby dziś w jakiekolwiek bezpieczeństwo<<<

I tam budzi się świadomość niepewności, aczkolwiek zaklinania jest rzeczywistość magią wolności słowa. Vide Gazownia. :) 

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 11:30
1 grudnia 2021 12:45

Niezly  pomysl,...

...  szkoda  tylko,  ze  Moni  nie  doprosili,  byloby  weselej,  a  tak  to  jak  na  stypie  to  wyglada.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 11:53
1 grudnia 2021 13:21

o pardon, a ja?

vide: mój comment z 27 listopada 2021; 08:07

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 13:26

"Wszyscy walczą o pokój aż się leje krew" jak to sto lat temu grał i śpiewał Dezerter. Nasi muszą się śpieszyć bo samym dobrym gadaniem świata nie zdobędą. Tu zobacz jaki biznesik:

https://outride.rs/pl/o-nas/

Żeby wejść w tą bańkę informacyjną trzeba zapłacić 9,99zł na miesiąc ale jak już wejdziesz to masz prawdę całą dobę wysublimowaną z otoczenia przez specjalistów z całego świata. Nawet filmy będą kręcić. Pierwszy o tycm dlaczego Polska musi odejść od węgla. Braun rozmienił swój talent na makulaturę, której za rok dwa nikt nawet kijem nie ruszy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 1 grudnia 2021 13:26
1 grudnia 2021 13:32

Pomagają zrozumieć za 9,99 na miesiąc, to jest lepsze niż Gryguć....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 1 grudnia 2021 12:09
1 grudnia 2021 13:33

Jeszcze gotowi Solidarność reaktywować, z Wałęsą na czele

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 11:53
1 grudnia 2021 13:34

No właśnie, dlaczego? Wszyscy grzecznie podpisali. Był przecież czas na to, umowy przysłano już w sierpniu

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @valser 1 grudnia 2021 10:51
1 grudnia 2021 13:40

Przykro się to czyta,gdy się jest starszy dobrych parę lat od Osiejuka. Byłoby miło gdybyś Pan zamienił tego bejsbola na jakies subtelniejsze narzędzie, co przecież nie powinno sprawić Panu żadnego kłopotu. Zawsze podziwiam, tym razem ...

zaloguj się by móc komentować

rac @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 11:24
1 grudnia 2021 13:43

Tak, to się od razu rzuca w oczy. Przestałem oglądać przy Jakubie Fuggerze, bo się przestraszyłem, że dalej wychyną mu z ust francuscy baronowie, przeleci przez Ludwika... A jedyną syntetyczną myślą tego wywodu jest: do 1 poł. XV w. było fantasycznie, potem przyszła szlachta, pogoniła mieszczan i zaczeła rozpijać pańszyźnianych chlopów. A, no i wszyscy władcy robili prywatę. Kropka, załatwiamy te tematy. 

Zadziwiający jest sam sposób, w jaki opowiada o własnej książce, w filmie, który sam nakręcił na własny kanał. 

zaloguj się by móc komentować

rac @onyx 1 grudnia 2021 13:26
1 grudnia 2021 14:06

"Outriders (...) . Robimy to sami. Czasem we współpracy z innymi.

WSPOMÓŻ"

Uśmiałem się. A kim jest pan tej "straży/eskorty"?

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @onyx 1 grudnia 2021 13:26
1 grudnia 2021 14:18

Outrider to taki kowboj co - jak sama nazwa wskazuje - jeździ po obrzeżach pastwisk, żeby krowy ze stada gdzieś za daleko nie odlazły.

Potocznie to również (czasem zbrojna) eskorta i pewnie w to znaczenie biznesik celuje, ale warto pomyśleć o znaczeniu pierwotnym.

zaloguj się by móc komentować

valser @Zdzislaw 1 grudnia 2021 13:40
1 grudnia 2021 14:33

Pluc nie mam zamiaru. Pozostane jednak przy bejbolu i podkutych butach. Jak juz napisalem, nie chce sie zestarzec w taki sposob.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 16:07

Najnowszą książkę pana Wozinskiego kupiłam w przedsprzedaży, jeszcze przed targami. Zdecydował tytuł – skojarzył mi się oczywiście ze znakomitą Okrainą Królestwa Polskiego pod redakcją dr Rafała Czerniaka. Nawet podeszłam na targach do pana Toboły-Pertkiewicza i zapytałam, czy książka pana Jakuba jakoś nawiązuje do Okrainy, na co ten zwrócił mi uwagę na ramy czasowe omawianej książki – do 1572 roku. Dobra, czekamy na drugi tom. Dodam jeszcze, że wcześniejszych książek pana Wozinskiego nie czytałam.

Wysłuchałam również pogadanki autora na YT. Dowiedziałam się z niej m.in., że „książka zawiera bardzo dużo różnego rodzaju map” - w tym miejscu autor zaprezentował jakieś szaro-szare plamy. Rzuciłam się do książki – wszystkie mapy wyglądają podobnie. Wybaczcie Panowie, zostałam przyzwyczajona do innych standardów.

W filmie jest mowa m.in. o „handlu wołami” „przepędach” itp. Natomiast nie ma mowy o czerwcu polskim. Co jest o tyle zrozumiałe, że można było zamieścić w bibliografii dane do wydania książki profesora Baszanowskiego z 1977 roku, oczywiście od dawna nieosiągalnego, ale co tam. Natomiast stare wydanie książki Jakubskiego z 1934 jest nieosiągalne nawet nawet w cyfrze, i tu już nie dałoby się tak łatwo zignorować Kliniki języka. Dodatkowo pan Wozinski pomniejsza znaczenie czerwca dla polskiej gospodarki.

Niestereotypowe podejście do historii pan Jakub pieczętuje ubolewaniem nad oparciem polskiego handlu o eksport żywności. Spróbowałby jeden z drugim nie jeść przez parę dni.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 16:31

Oni od razu powinni zacząć grać w serialach a ci z serialów, powinni zostać dziennikarzami.
Przez moment mogłoby być nawet zabawnie.

Braun po prostu reklamuje te książki ciągle w ten sam sposób. Tę wczorajszą tak samo jak Wozinskiego a wcześniej Sida Patlewicza. Kiedyś już to pisałem, że on próbuje znaleźć kogoś takiego jak Ty, kto mógłby jakieś życie tchnąć a zarazem można się było z nim afiszować. Albo to jakieś zobowiązania reklamowe.

Czytałem parę dni temu wstęp do tego tomu Wozinskiego. Cytuje, rzecz jasna, Bartosiaka. Ciśnienia już dodatkowo nie chciałem podnosić. Przy okazji zerknę gdzieś, czy jesteś wymieniany. Braun zastrzegł sobie laudację do tej książki. Podobnie było z Sidem.

zaloguj się by móc komentować

umami @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 11:53
1 grudnia 2021 16:37

Myślę, ze najlepiej wysłuchać tego, co powiedział sam wydawca, Toboła-Pertkiewicz, na ten temat. Można znaleźć na youtubie. Audycja zawiera lokowanie 3 produktów autorów, którzy mieli być gośćmi na Targach. 

zaloguj się by móc komentować


umami @maria-ciszewska 1 grudnia 2021 16:07
1 grudnia 2021 16:40

A Gospodarz jest wymieniany?

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 16:37
1 grudnia 2021 16:40

Tak przezwałem kiedyś Patlewicza.

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 10:53
1 grudnia 2021 16:46

Nie, Toyah nie nabija się z takich rzeczy, on od początku "zarazy" traktuje bliźnich jak potencjalnych morderców, bo zdaje sobie sprawę, że każda infekcja przy jego tuszy i nawykach może być dla niego ostatnią.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 17:22

Ja osobiście jestem bezradny wobec ludzi którzy poważnie traktują gadki tych co "dobrze gadają", kiedy się opierają to jakoś nie potrafię wyprowadzić ich z błędu.
Wtedy stwierdzam po prostu, że jak nie chcą dać sobie czegoś wytłumaczyć to muszą najwyraźniej sami dojść do tego metodą prób i właśnie błędów.

zaloguj się by móc komentować

tomaszlubelski @SalomonH 1 grudnia 2021 16:46
1 grudnia 2021 17:59

czyli roznosiciel zarazy nie jest mordercą. mordercą jest tusza i nawyki. zabicie kogoś kto ma tuszę i nawyki nie jest morderstwem (?). wszyscy powinni ćwiczyć karate, jeździć na łyżwach i najlepiej wyjechać do Szwajcarii, bo inaczej sami siebie mordują. pozdrawiam Wszystkich. 

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 18:26

Schipper w książkowej biiografii też wydania przedwojenne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomaszlubelski 1 grudnia 2021 17:59
1 grudnia 2021 19:09

Niech pan nie troluje notki, dobrze

zaloguj się by móc komentować

valser @tomaszlubelski 1 grudnia 2021 17:59
1 grudnia 2021 19:11

Taka rada na szybko - kompres na czolko i trzydziesci pompek lekarz zaleca.

O czym ty facet chrzanisz? Jakis dwoch borokow kaszle w miejscach publicznych na ludzi, zeby sobie zrobic dobrze, bo im przeszkadza, ze ktos maski nie nosi? Jeden wariat, a drugi chory.

Jak ktos zdrowy moze kogos zarazic i czym? Ja rozumiem, ze odpowiedz jest, ze moze byc chory bezobjawowo, ale takie odpowiedzi leza juz w domenie inteligencji bezobjawowej. Ludzie sa juz ta cala historia zahipnotyzowani, albo jak Toyah - ciezko przestraszeni.

Kazdy ma jakies deficyty, ulomnosci i daleki jest od perfekcji. Ale czy zaraz trzeba nimi obarczac innych ludzi? Nie mozna wziac za nie odpowiedzialnosci i doprowadzic sie do stanu uzywalnosci? Nie mozna? Trzeba wykaszlec swoja sume wyborow, zaniechan, szans wykorzystanych i niewykorzystanych i obarczyc tymi deficytami innych?

Dlatego napisalem, ze nie chce sie w taki sposob zestarzec, bo to jest wstyd i sromota.

Nie rozumiem dlaczego mam ponosic skutki wyborow innych ludzi, ktorzy na starcie mieli podobne szanse jak ja? Bo milosierdzie chrzescijanskie? Czy moze solidarnosc grupowa w wersji PiS i Niedzielski? A tymczasem dwoch baranow pluje na ludzi w miejscach publicznych, zeby rzekomo ich przywolac do sanitarnego porzadku. Ja mam nadzieje, ze to nigdy na mnie nie trafi, bo Migalski po takiej akcji bedzie kaszlal swoimi zebami.

Ja nikogo do niczego nie naklaniam. Mozna lezec na sofie, zrec fast fooda i zalewac sie tanim trunkiem, a jedyny sport uprawiac siedzac na klozecie w pozycji dojazdowej Malysza. Kazdy jest suma wlasnych wyborow i powinien wziac za to odpowiedzialnosc. Toyaha nikt do Katowic nie zeslal.

zaloguj się by móc komentować


chlor @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 19:22

U mnie w Technikum było popularne powiedzonko: "dobrze gada - dać mu wódki!". Cytat z jakiejś lektury szkolnej, czy z filmu. Dotyczyło sytuacji gdy ktoś z wielką swadą pieprzył coś bez sensu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 11:37
1 grudnia 2021 19:43

Żerują na kim się da...,a Pan sie kryguje ze zbiórką Mikołajową.

zaloguj się by móc komentować



jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 1 grudnia 2021 11:37
1 grudnia 2021 19:57

Gorzej: cytował Peytona, nie podając źródła! Jakby na każdej półce księgarskiej leżało jego polskie tłumaczenie.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @umami 1 grudnia 2021 16:37
1 grudnia 2021 20:02

Poszukam. Tylko nie rozumiem, dlaczego nikt tego skandalicznego regulaminu wcześniej nie nagłośnił i nie próbował sadownie zakwestionować, powołując się choćby na cytowaną przeze mnie wypowiedź rzecznika UODO? Gdzie te poselskie biura prawne?

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @rac 1 grudnia 2021 13:43
1 grudnia 2021 20:06

To jest obrzydliwe pasożytnictwo! Zero przyzwoitości, ale oczywiście twarda prawica. Tak się obrzydza ludziom wszelkie zasady i pcha w objęcia lewicy, która cynizm i brak zasad głosi otwarcie.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @stanislaw-orda 1 grudnia 2021 13:21
1 grudnia 2021 20:13

O, przepraszam! W takim razie jedno z dwojga: albo wyrobiony dystrybutor treści, albo wyjątek, potwierdzający regułę;-))

zaloguj się by móc komentować

umami @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 20:02
1 grudnia 2021 20:27

Regulamin a to oświadczenie przed wejściem to dwie różne rzeczy. Regulamin wypełnia tylko wystawca a to oświadczenie składa każdy, kto wchodzi na teren Targów - i wystawca i czytelnik odwiedzający Targi. I o tym wprost, w regulaminie, nie ma ani słowa. Tak to wszystko rozumiem. Gospodarz musiałby to potwierdzić.

Link podaję: https://www.youtube.com/watch?v=eu0kldSwErA, proszę się tylko nie przerażać, bo prowadzący ma taki styl, gimbaza.

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 19:57
1 grudnia 2021 20:34

Dziwny jest ten rodzaj omerty profesorskiej. Nikt na profesorze raczej egzekucji nie wykona, jesli poda zrodlo. Udzialow w konkurencyjnych wydawnictwach tez raczej profesor nie ma wiec konflikt interesow nie wchodzi w gre.

Ludzikom nie miesci sie w glowie, ze ktos kto nie bierze udzialu w profesorsko-akademickiej bitwie o wskazniki ma rezultaty ciekawsze niz belwederski profesor. To jest tak slabe i zenujace, a na dodatek bewstydne, ze nie wiadomo co powiedziec.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 1 grudnia 2021 19:43
1 grudnia 2021 20:43

No, a co mam robić? Napisać, jak tamci, że wytłumaczę w co się gra na świecie? Każdy wytłumaczy

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 19:57
1 grudnia 2021 20:43

Dobrze,  ze...

...  o  "psowaniu  dziewek"  nie  bredzil  ten  prezydEcki  PASOZYT  !!!

Swoja  droga  ta  sama  SWOLOCZA  obstawil  sie  ten  caly  "nasz"  PAD,  az  przykro  patrzec  i  sluchac,  ze  to  taka  CHOLOTA  "akademicka"  !!!

ProfesUr  Nowak,  profesUr  Zybertowicz,...  profesUr  Glapinski,  czy  Legutko...  same  -sUry  z  koziej  wolki  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 20:06
1 grudnia 2021 20:55

Samo  "prawo  i  sprawiedliwosc"...

...  i  jeszcze  ten  caly  dety  "majestat"  zwyklych,  zaprzedanych  CYMBALOW,  a  potem  "zatrFoZony"  OSZUST  SMOLENSKI  pierdzi  BANKSTEREM  Morawieckim,  ze  "czarne  HmOry  sie  zbierajo  nad  Polsko  i  Pribaltyko",...

...  a  dokladniej  wczoraj  na  tym  KRETYNSKIM  albinosie  !!!

Nie  wiedzo  BIDULE  jak  te  "kropeczki"  so  polaczone  od  tych  roznych  detych,  zlodziejskich  ustawek...  kto  to  robi  i  skad  ma  kase,  bo  przeciez  samo  sie  nie  robi  !!! 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @tomaszlubelski 1 grudnia 2021 17:59
1 grudnia 2021 21:16

Oczywiście że tusza jest mordercą, ludzie otyli żyją statystycznie kilkanaście lat krócej. Podobnie jest z nadużywaniem alkoholu. Ja osobiście na łyżwach nie jeżdżę raczej, chociaż potrafię, nie uprawiam żadnych sportów walki, tak po prawdzie, to żadnych sportów nie uprawiam, co nie oznacza, że stronię od aktywności fizycznej. W Szwajcarii mi się nie podoba, ludzie są nudni i mówią po niemiecku. Co do zarazy, to nie zauważyłem żadnej, chociaż już przez prawie dwa lata media mówią, że jest. Ludzie zawsze chorowali i każdy, kto się urodził, z całą pewnością umrze, nie zmienią tego ani maseczki, ani szczepienia.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @umami 1 grudnia 2021 20:27
1 grudnia 2021 21:27

Bardzo dziękuję. Zaraz obejrzę.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 21:27

Prawda prosto w oczy :) 

"Zapalono świece chanukowe w Pałacu Prezydenckim. Duda: To jest Polin, to miejsce dla wszystkich"

https://dorzeczy.pl/opinie/233932/andrzej-duda-kontynuuje-tradycje-lecha-kaczynskiego.html

--------------------------

Wstęp do Luny darmo. Pch24 zaprasza na spotkanie z Karoniem? hahah

 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @valser 1 grudnia 2021 20:34
1 grudnia 2021 21:28

Udziałów w konkurencyjnych wydawnictwach chyba nie, ale zobowiązania, zwłaszcza wobec takiej gali... Kto wie?

 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Paris 1 grudnia 2021 20:55
1 grudnia 2021 21:30

Bo to są wyznawcy geometrii nieeuklidesowej.

zaloguj się by móc komentować

valser @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 21:28
1 grudnia 2021 21:37

Taaaa... to sa raczej uwiklania, a nie zobowiazania. Straszne to jest.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 11:24
1 grudnia 2021 21:39

W takich zbliżeniach twarzy do kamery nie jestem w stanie oglądać czegokolwiek. Oraz słuchać. No ale, jak piszesz: ślachta zła, ślachta bajdzo, bajdzo zła. Zatem nie słucham, bo mnie od tego mdli. 

Co takiego siedzi w tej polskiej inteligencji, że jak za panią matką /kto to, zgadnij koteczku.../ kopią zatwardziale w tę warstwę, w końcu podstawę narodu? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @valser 1 grudnia 2021 11:48
1 grudnia 2021 21:51

Jak się zdaje, by być mięsem armatnim, to jednak trzeba jakiejs tężyzny fizycznej i rozwinietej klaty, a tu mentalne strachulce są hodowane i bladaszki z zapadnietą klatą od siedzenia przed kompem. /Już spotykałam nastolatki zamaskowane z rodzicami niezamaskowanymi nad morzem, piękną wiosną. Ci rodzice byli bezradni wobec strachu swoich dzieci, gdy sugerowałam, by przynajmniej nad morzem dzieci oddychały pełną piersią, a nie truły sie własnym CO2. Zza maseczek te nastolatki patrzyły na mnie jak na mordercę.../

No chyba, że chodzi Ci o mięso armatnie dla Krytyki Politycznej. Tacy Jasiowe Kapele :)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @KOSSOBOR 1 grudnia 2021 21:39
1 grudnia 2021 21:54

Właściwie szkoda czasu na oglądanie, bo my te treści znamy znacznie lepiej podane;-)). A co do stadnego kopania szlachty, to chyba zaczęło się już w XIX w. od masochistycznego samobiczowania, zwłaszcza po powstaniu styczniowym, kiedy ze zdeklasowanego ziemiaństwa rodziła się lewicowa inteligencja.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @KOSSOBOR 1 grudnia 2021 21:51
1 grudnia 2021 22:27

Wśród wystraszonych zamaskowanych wyróżniają się dwie grupy. Jedna, to część seniorów, którzy dużo chyba czasu spędzają przed telewizorem. Druga, to właśnie młodzi. I przyszło mi ostatnio do głowy, że to są ci sami młodzi, którzy parę lat temu zaczęli po mieście chodzić w maseczkach "smogowych" i był to sposób na wyróżnienie się, te noszone przez nich maseczki były zazwyczaj drogie i wyszukane, stanowiąc symbol statusu. Nie da się wykluczyć, że to był projekt liczony na lata.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @jolanta-gancarz 1 grudnia 2021 21:54
1 grudnia 2021 22:52

To masochistyczne samobiczowanie się zdeklasowanej szlachty/ziemiaństwa - tak na zdrowy rozum - musiało mieć inne nieco podstway, a nie tylko ideologiczne. Proste żale, zawiść i zazdrość, że niektórym rodzinom/majątkom się powiodło, a innym  - akurat ichnim - nie. Te oczywiste uczucia należało /pewnie z ulgą i modą/ przykryć ideologią. 

Taki spektakularny przykład: Ludwik Krzywicki, pochodzący ze zdeklasowanej szlachty, ekscytował młodzież uniwersytecką w konspiracyjnych kółkach do wyżynania ziemian - po prostu. Ale, gdy jeden z jego synów, biznesmen z sukcesem, zakupił majątek ziemski Dębe Wielkie /historyczny, a więc "trofiejny"/, Krzywicki oświadczył z satysfakcją: "Krzywiccy wrócili do ziemi". 

Zatem uporczywe gaworzenie polskiej inteligencji o okropnej szlachcie wszystkiemu winnej - jest już, po tylu latach dość swobodnego dostępu do wiedzy/źródeł - dowodem zdziecinnienia ideologicznego, jeśli nie wręcz zidiocenia takiegoż. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
1 grudnia 2021 23:06

Trochę ciężko słucha się tego pana dr Wozińskiego. Może nie ma daru wymowy. Albo raczej nie wydaje się zafascynowany  tym państwem i tymi czasami tylko uporczywie dąży do wykazania, że RON "popełniła fundamentalny błąd", który "doprowadził ją do katastrofy". Czyli jak zwykle "sami sobie byliśmy winni" a konkretnie to owa okropna szlachta. Co nie chciała w XV i XVI wieku "handlować na kierunku północno zachodnim" o ile dobrze rozumiem.  Jak na wyznawcę libertarianizmu to ma dziwne pretensje do "centrali" czyli do dynastii Jagiellonów, która szczęśliwie (bez klęsk głodu przez jakieś 2-3 stulecia, co było fenomenem europejskim) zarządzała obszarem 1 mln kwadratnych kilometrów.  I te pretensje, że "Polska głównie eksportowała żywność".  A niby dlaczego nie miała eksportować żywności na Zachód, skoro znaczną część XIV i XV wieku  trwała wojna stuletnia, dzięki której na liście klęsk głodu przez wieki występują notorycznie klęski głodu na zmianę we Francji i w Angli. Wojny i głód cały czas pojawiają się w Italii.  W wieku XVI pojawia się Luter i w między krajami niemieckimi zaczynają się wojny bez końca (plus powstania chłopskie utopione we krwi).  Trzeba było nakarmić walczące armie i głodującą ludność. A żarcie czyli zboże i woły z RON były transportowane tam, gdzie był popyt. A tu jest a raczej był spichlerz Europy.

Natomiast utyskiwanie, że nie było tego "kierunku północno zachodniego", to ciekawa sprawa, bo  w tzw. Niderlandach i Danii do czasu wyrwania szlaków handlowych do Indyj od Portugalczyków nie było w Niderlandach ani bogactwa, ani zbyt dużej populacji. A w Danii  i Skandynawii to chyba do XVIII cienko przędli.

Co tu dużo mówić, jeśli to co mówi autor jest w książce, to wygląda na to, że  to są treści  znane nam wszystkim ze znanych nam źródeł, tyle że przeżute na pulpę z dodanymi "plusami ujemnymi" zwłaszcza wedle tej 'szlachty", co to szkodziła krótkowzrocznie:)))  Nie wiem, komu zależało, żeby po raz kolejny wdrukować czytelnikom przekonanie, że "oczywiście byliśmy ociężali umysłowo i nic nam nie wychodziło, bo podejmowaliśmy złe decyzje". Nie tak jak inne mądrzejsze państwa/dynastie.
Nie chcę z grzecznści snuć podejrzeń tak daleko idących jak waleczna Jolanta Gancarz :))) ale coś jest na rzeczy.

 

zaloguj się by móc komentować

umami @valser 1 grudnia 2021 20:34
1 grudnia 2021 23:28

Tu o nic innego nie chodzi, tylko o te ambicje i zawiść o to, że Maciejewski coś lepiej od nich zrozumiał a nie ma odpowiedniego dyplomu. Miałby prof. historii przed nazwiskiem, to jeszcze by może, czasami, coś wspomnieli. A tak, nie dość, że nie ma, nie dość, że wie lepiej, to jeszcze nie etatysta a swój własny wydawca. Musieli by osobie powiedzieć: jesteśmy nieudacznikami na cieplej posadce.

Wozinskiego na napisanie tych cegieł namawiał Braun (tak jak Patlewicza, zapewne) ale to autor odpowiada za swoją książkę i podanie źródeł, nie on.

zaloguj się by móc komentować

zkr @pink-panther 1 grudnia 2021 23:06
1 grudnia 2021 23:42

Pare lat temu kupowalem NCz! Produkowal sie tam Wozinski. Katowal ludzi artykulami o libertarianizmie etc. Nie moglem sie oprzec wrazeniu, ze te jego artykuly sa po prostu slabe.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 1 grudnia 2021 10:51
1 grudnia 2021 23:47

"Osiejuk zglupial na starosc i zdziwaczal. To jest przestroga, zeby sie w taki sposob nie zestarzec."

Zgadzam się całkowicie.

Ja to określam słowem "stetryczał".

I ta odwieczna belferskość, chęć rozstawiania ludzi po kątach.

Nadaje ze stacji "posłuchaj to do siebie".

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @pink-panther 1 grudnia 2021 23:06
2 grudnia 2021 00:25

No cienko przędli :) Jak Duny urządziły przyjęcie dziękczynne dla polskiego wojska i podali m.in. kaszanki na stole, to IMĆ panem Paskiem aż zatrzęsło: że mianowicie "u nas psi takich nie jedzą!" 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @zkr 1 grudnia 2021 23:42
2 grudnia 2021 00:35

Kiedyś czytywałam NCz pasjami. Ale mijają lata a wciąż mam w oczach "guru Korwina Mikke" i te ich mądrości o "totalnie wolnym rynku", który widać  najlepiej w Niemczech (Nord Stream 2) i w USA (dopłaty do rolnictwa od lat i wymuszanie GMO). I znudziło mi się.  To jest problem, kiedy ludzie, którzy nigdy realnie w gospodarce nie działali mają strasznie mądre teorie na jej temat. Ja mam za sobą 20 lat w przemyśle tzw. wielkoskalowym, z eksportem i importem na codzień a teraz od kilku lat dokształcam się tutaj w historii gospodarczej w najlepszym towarzystwie. Coraz bardziej nabieram przekonania, że te wszystkie "teorie ekonomii" to jest ściema dla ubogich. Kiedy Genueńczycy zakładali bank to nikt nie wymagał od pracowników magisterki z ekonomii finansów:)))  Nie mówiąc o królach portugalskich, którzy wysyłali armady do Indyj i uzyskiwali kilkukrotne (albo i kilkudziesięciokrotne) przebitki z inwestycji. Tu się nie buduje niczego w przemyśle od 30 lat. W drodze wyjątku kilku zapaleńców ma jakieś małe biznesy typu "kosmetyki" czy przetwórstwo owocowo-warzywne a za cały przemysł robi to, czego nie zatłukli pałkami w słodkich latach 90-tych.

Tymczasem w okresie XIII -XVII Królestwo Polskie i RON to był kraj tętniący życiem gospodarczym na taką skalę, że nawet gminy żydowskie mogły nie płacić podatków i nikt tego nie zauważał albo to lekceważył. 

Mam przed sobą książkę Ignacego Baranowskiego "Przemysł polski w XVI wieku" i widać tam gałęzie przemysłu znacznie lepiej rozwinięte wówczas niż teraz: ceramiczny, huty i hamernie, huty szkła, produkcja ceramiki, garbarnie, cegielnie, złotnictwo (po kilkudziesięciu mistrzów w większych miastach),przemysł sukienniczy. Nie mówiąc o młynarstwie i przemyśle drzewnym.  To teraz  jest bida z nędzą a nie za Jagiellonów. No ale komunistyczna szkoła historyczna poprzedzona "socjalistyczną krytyką szlachty" za zaborów i w II RP - dała świetne podwaliny do obecnego szaleństwa. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @KOSSOBOR 2 grudnia 2021 00:25
2 grudnia 2021 01:07

Proszę zwrócić uwagę, że dział takich jak pana Paska pamiętniki  czyli klasyka w każdym normalnym państwie, winny być przynajmniej co 10 lat wydawane w popularnej serii i stać w widocznym  miejscu w bibliotece publicznej. A w III RP nie wydaje się klasyków polskich. Nie ma ich w bibliotekach publicznych, gdzie królują skandynawskie czarne kryminały. To nie jest przypadek.

PS. W każdej księgarni anglojęzycznej na całym świecie, nawet  w niechętnym Paryżu  jest dział klasycznej literatury angielskiej i cały czas są uzupełniane tytuły i autorzy. W Polsce nie ma klasyków polskich - w tzw. polskich księgarniach. Gdzie ja żyję?

zaloguj się by móc komentować

valser @umami 1 grudnia 2021 23:28
2 grudnia 2021 07:58

Nie znajduje na to innego slowa niz skundlenie i to takie, ktore udaje rasowosc. Facio goni swoich studentow i doktorantow, zeby indeksowali w swoich pracach co drugie zdanie przytaczajac skad pochodza z podaniem nazwiska, tytulu, wydania, oraz miejsca w ksiazce, ale sam juz do swoich "procedur" sie juz nie stosuje. 

Jaka piekna schizofrenia. 

Tak w praktyce wyglada pilnowanie posad i budowanie wlasnego wizerunku. To nie jest przypadek, to nie jest pierwszy raz. To sposob dzialania, ktory kwalifikuje typa do grupy tych co madrze mowia. 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować