-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Eksploratorzy płytkich analogii

Czasem mam wrażenie, że przemawiam do ściany, albo że jak ten Putin siedzę między stewardessami i moja ręka zamiast chwycić mikrofon, przechodzi przezeń bez żadnych przeszkód. Są to wrażenia dziwne, z którymi nie bardzo wiadomo co zrobić, albowiem ścianą i mikrofonem okazują się ludzie, którym naprawdę, ale to naprawdę niczego nie trzeba było do tej pory tłumaczyć. Zachodzi więc podejrzenie, że z premedytacją udają ścianę albo mikrofon, albo iż czynią to powodowani tak głęboką nieświadomością zjawisk i okoliczności iż należy uznać wcześniejsze ich oceny za pomyłkę.

Nie inaczej jest z zależnościami odwrotnymi, to znaczy z ocenami tego, co w SN i na moim blogu było eksploatowane od lat. Oto seria przykładów. Jeden z urażonych moją postawą czytelników zapytał mnie czy teraz będę wydawał ukraińskie książki. W zasadzie mógłbym to zrobić, albowiem mam dwa tytuły, których nawet na Ukrainie nie wydają za często, a oba dotyczą niełatwych relacji pomiędzy Polakami i Ukraińcami. Kolejne pytanie, bardzo złośliwe – a jak pan teraz zrobi tego ukraińskiego nawigatora? Odpowiadam – z wdziękiem prestidigitatora.

Inny zawiedziony mówi tak – ale jak pan pisał o Kompanii Moskiewskiej, to ja myślałem, że ta kompania jest teraz na Ukrainie i że to taka analogia – powtarzam z pamięci. Proszę Państwa, sto razy pisałem, że analogia nie jest dobrym narzędziem poznania, bywa czasem dobrym narzędziem polemicznym, ale nie zawsze. Opieranie wszystkiego na prostych analogiach jest czynem fatalnym w skutkach. Zważywszy na to, że świat nasz nie jest komunikacyjną próżnią i funkcjonują w nim nie tylko opowieści tworzone dla samej przyjemności odkrywania nieznanych obszarów, ale także celowe przeinaczenia i propaganda. W takiej sytuacji analogia jest wręcz pułapką, którą podsuwa się słabym umysłom celowo. Jeśli zaś rzecz dotyczy Ukrainy, z którą wielu Polaków ma emocjonalny kłopot, to w zasadzie jest pozamiatane, albowiem resentyment powoduje, że wśród nielubianych ludzi i w nielubianym kraju można znaleźć wszelkie możliwe analogie. Tak, jak uważny czytelnik Encyklopedii Zdrowia znajduje, w czasie lektury, wszystko możliwe choroby w swoim organizmie.

Nasze tutejsze przyjemności płynące z eksploatowania nieznanych obszarów historii opierają się na trzech zasadniczych filarach: historii XVI wiecznych Węgier, Kompanii Moskiewskiej i herezji katarskiej. Do tego dodać można jeszcze socjalizm. Pisząc II tom Baśni polskiej, ten o upadku Węgier, tłumaczyłem różnym ludziom, że nie można stosować prostych porównań w dziejach obydwu krajów, bo to jest myślenie życzeniowe. Nigdy prawie nie osiągałem sukcesu. – A co pan tam gada – Polak, Węgier, dwa bratanki. Polak i Węgier nie są bratankami już od bardzo dawna, co warto może zauważyć. Dziś nabiera to szczególnego znaczenia. Węgrzy mają, jako naród, wyłącznie cholerne kłopoty, polegające, jak sądzę, na niemożności dokonania wyboru politycznego inaczej, jak tylko wśród agentów Moskwy. Inna sprawa czy ktoś tam cokolwiek z tego rozumie. Mam wrażenie, że nie, albowiem Węgrzy, których znałem, mimo szalonych zupełnie aspiracji, byli ludźmi powierzchownymi i przywiązanymi do pozorów. No, ale może się mylę, w końcu to były tylko jednostkowe przypadki.

Z Kompanią Moskiewską jest jeszcze gorzej, albowiem ludzie, jestem przekonany, że pod wpływem propagandy rosyjskiej, na tle której oceniają każde zjawisko czy to historyczne czy to współczesne, uwierzyli, że ta współczesna Kompania chce zniszczyć Rosję, która ma do spełnienia ważną misję w świecie. Ma nas uratować przed Rotszyldem, który nosi maskę, żeby nie zatruć się gazami z chemitrails i Billem Gatesem, który za dwa lata urządzi nam piekło na ziemi, kolejną zarazą. Przypomnę, że dziś nie buduje się angielskich domów naprzeciwko Kremla, ale całkiem na odwrót – rosyjskie domy naprzeciwko pałacu Buckingham. Nie jest to jednak wynikiem ekspansji ekonomicznej i podboju jak w przypadku Kompanii i XVI wiecznej Moskwy, ale wynikiem ekspansji konsumenckiej rozwydrzonych kacyków pogrążonego w chaosie kraju, okradających własny naród, na tereny, gdzie mogą udawać kogoś innego, gdzie mogą nie być sobą. Jest to tylko częściowo zjawisko ekonomiczno-polityczne, o wiele ważniejsza jest w nim psychologia i aspekty socjologiczne.

W XVI wieku nie było mowy o jakiejkolwiek propagandzie rosyjskiej w Europie. Mity, którymi Moskwa za pośrednictwem kompanii niderlandzkich karmiła przez dwa stulecia Europę dopiero się wykuwały. Dziś zaś mamy całą potężną machinę propagandową, której – bezdurno zupełnie – ulegają ludzie z pretensjami do ilorazu, oficerowie wojska, którzy powinni rozumieć coś więcej niż przeciętny obywatel, wyżsi urzędnicy i biznesmeni. Ulegają, albowiem do polityki i ekonomii propaganda moskiewska dołączyła jeszcze koloryt duszy, psychologię i demonstrację siły. Nawet dziś – o czym jestem przekonany – wielu ludzi wierzy w zwycięstwo Moskwy nad Ukrainą i szczerze go pragnie. Wynika to nie tylko z fascynacji, ale szeregu uwarunkowań lokalnych. Zanim je omówię chciałem rzec jeszcze słowo o analogii. Jeśli chcecie doszukiwać się analogii to dzisiejszą, nachalną i obecną wszędzie rosyjską propagandę porównać możecie do nachalnej, obecnej wszędzie na przełomie XIX i XX wieku propagandy socjalistycznej. Tyle, że celem tamtej okazała się Rosja, a celem tej współczesnej, jest Europa Środkowa i jej narody, które maja być sprowadzone do roli bydła roboczego i rezerwuaru frajd rozmaitych dla tych, co sobie chałupy w Londynie stawiają. W takie rzeczy ludzie oburzeni moją postawą nie wierzą. Dlaczego? Powody są moim zdaniem dwa – autentyczna fascynacja kłamstwami i przeinaczeniami moskiewskiej narracji albo rodzinne uwikłania. Do tego pierwszego obszaru zaliczyłbym, w wielu duszach nie dające się zwalczyć, zafascynowanie siłą. Rosja zaś żyje przede wszystkim z demonstrowania siły. Jeśli nie może tego zrobić zamienia się w podstępnego mordercę. I to oglądamy dzisiaj. Niech mi więc nikt nie pisze o histerycznej narracji wojennej w mediach. Bo to nie media wywołały tę wojnę. Wojna zaś toczy się naprawdę.

Z osobistych uwikłań ludzi oceniających najnowszą historię Polski i obecny konflikt na Ukrainie, wynika ocena polityki rządu. Na twitterze widać to bardzo dobrze. Cały czas ktoś domaga się, by rząd zrobił to czy tamto. Wszyscy, ja także, oburzają się, że Piskorski znalazł się w otoczeniu prezydentowej. Różne zaniechania urastają do rozmiarów monstrualnych i całkowicie wykrzywiają ocenę prac tego rządu. Proszę Państwa, różne irytujące historie, o jakich słyszymy, wynikają z prostego bardzo i szeroko znanego faktu. Nigdy nie uwolniliśmy się z zależności mentalnej od Moskwy. Każda zaś taka próba – w sytuacji, kiedy Moskwa współpracuje przez 30 lat ściśle z Brukselą – traktowana była i jest jako zamach na wolność, nowoczesność w domu i zagrodzie i inne europejskie wartości. Polska jest miejscem, gdzie kariery robią wyłącznie ludzie związani rodzinnie z dawnym aparatem państwa komunistycznego. Nie potrafią oni oderwać się od swoich rodzinnych uwikłań, jedyne co mogą zrobić to udawać kogoś innego. Jak rosyjscy oligarchowie w Londynie. I na naszych oczach czynią to od ponad trzydziestu lat. Część z tych ludzi, mam na myśli pokolenia młodsze, przeszła na żołd niemiecki, albo izraelski, nie zmienia to faktu, że jednym narzędziem poznania i rozpoznania rzeczywistości jest analogia z dawnymi, dobrymi czasami, kiedy dziadunio pracował w ministerstwie transportu i starał się, by Polska rosła w siłę, a ludziom żyło się dostatniej. Tacy ludzie stanowią dziś większą część aparatu urzędniczego i nawet najbardziej przebiegły premier, z najlepiej ustawioną polityczną busolą nie poradzi sobie z tą mierzwą, albowiem oni są wszędzie. Tak, jak to napisałem niedawno – rząd może pracować na dużych klockach poważnych zależności gospodarczych. Wewnętrzna polityka, sprawy doktrynalno propagandowe leżą odłogiem, albowiem jeśli ktoś zacznie się w tym grzebać, okaże się, że nie ma ludzi do roboty, bo wszyscy mają coś za pazurami. Nowych zaś nie można wziąć z ulicy, bo nie rozumieją wszystkich zależności. No i nie są godni zaufania tak, jak tamci. Wszystkie pobożne, idealistyczne życzenia rozbijają się o mur praktyki dnia codziennego. Możemy tego nie rozumieć i wściekać się na Kaczyńskiego czy Morawieckiego, ale musimy być ostrożni, bo w wielu przypadkach ów gniew prowadzi wprost do wiary w to, że Putin jest katechonem. Nie jest. Dugin zaś to oszust ustawiający na bazarku grę w trzy karty.

Rząd to ludzie, którzy mogą – w oparciu o mocarstwa zachodnie – zabezpieczyć nas przed energetycznymi szantażami Rosji. To wszystko. Rząd ten jednak z łatwością wpadnie w pułapkę współpracy z Orbanem, jego przedstawiciele wezmą udział w zjeździe partii prawicowych, gdzie będzie pani Le Pen, wariatka finansowana przez Moskwę. Stanie się tak, albowiem w otoczeniu ważnych polityków znajdują się wyłącznie ludzie rozumiejący płytkie analogie, albo ludzie kupieni przez Moskwę, działający na jej zlecenie. Moskwa zaś, co było do okazania wielokrotnie, ma świetną propagandę. Dziś zaś okazało się, że ma wyłącznie propagandę. Jeśli zaś ktoś w nią nie wierzy, naraża się po prostu na śmierć. Jeśli chcecie więc tłumaczyć mi, że na Ukrainie nie ma wojny, że Rosja chce dobrze, a jej ambicje to coś, co powinniśmy zrozumieć, Ukraińcom zaś słusznie się należy, porzućcie to dla własnego dobrze rozumianego dobra, albowiem stajecie po stronie szatana, czapki Hitlera i fałszywych proroków.

Na koniec chciałem Wam pokazać pewien list, który mógłbym właściwie potraktować jako żart, ale nie zrobię tego, albowiem nie pierwszy już raz ktoś chce mnie koniecznie poznać i koniecznie zobaczyć gdzie mieszkam i pracuję. Tak oto napisał do mnie jeden z czytelników zbulwersowany moim chamstwem i bezceremonialnością.

 

Proszę Pana w związku z tym, że okazało się, iż na przełomie maja i czerwca będę przez dwa tygodnie służbowo w Polsce (Gdańsk, Warszawa, Kraków), i jadę do Polski samochodem ( więc będę miał miejsce w bagażniku), postaram się wygospodarować dzień lub dwa na prywatę i dostarczę Panu te książeczki osobiście do biura. Chętnie poznam tak wybitną osobowość co rozstawia wszystkich po kątach.

Jak przeczytałem na pańskim blogu więcej jest takich zwrotów, więc pragnę wyjaśnić, że w moim przypadku przyczyną nie jest pańska postawa wobec wojny, ale pańskie prostackie odzywki i chamskie zachowanie, które myli pan z byciem obcesowym.

Pozdrowionka i do zobaczonka.

 

Ludziom się wydaje, że wpisanie kilku komentarzy na blogu, kupienie książek w księgarni, upoważnia ich do ingerowania w życie bliźnich, bo ci zachowują się nie tak, jak oni sobie wymarzyli. To jest doprawdy niezwykłe. Jeśli więc ktoś chce mnie przekonywać, że różne moje podejrzenia są bezpodstawne, niech się lepiej wstrzyma, bo były czasy, kiedy pod moim domem parkowali czytelnicy bloga i gapili się na podwórko, chcąc sprawdzić, czy ja rzeczywiście tam mieszkam, czy jestem żywym człowiekiem i czy ten blog nie jest projektem tajnych służb nie rozpoznanego mocarstwa. Dziś też będą tu przyjeżdżać, żeby mnie poznać, choć ani jednym słowem nie wyraziłem takiej chęci.

Tym zaś, którzy wpisują tu lub chcą wpisywać komentarze dotyczące nachalnej propagandy wojennej lub spisku szczepionkowego i terroru sanitarnego, a do tej pory uchodzili za osoby zaufane, chcę napisać jedno – jeśli nie rozumiecie albo nie chcecie zrozumieć co się dzieje, to przynajmniej się powstrzymajcie od demonstracji, bo rozzuchwalacie tym trolli. Ja zaś nie mam czasu na ich wyrzucanie. Rozzuchwalacie nie tylko zwykłych trolli, ale także takich, jak autor tego listu. Kiedy więc sprawy potoczą się w nieprzewidzianym kierunku, wy także będziecie za to odpowiedzialni.

 

Bramka płatności już działa, choć zdarzają się jakieś przestoje. Mimo to promocja trwa

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/relacja-o-panstwie-polonia-i-prowincjach-polaczonych-z-ta-korona-john-peyton-jr/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gimnazjum-i-liceum-wolynskie-w-krzemiencu-w-systemie-oswiaty-wilenskiego-okregu-naukowego-w-latach-1805-1833/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swiety-ludwik-jacques-le-goff/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sacco-di-roma/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pajaki-czarne-bloto/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sebastian-polonus-mistrz-z-abruzzo/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czerwiec-polski/

 

 



tagi: polityka  polska  propaganda  ukraina  rosja  blog  komentarze  trole  analogie 

gabriel-maciejewski
16 marca 2022 06:42
222     7874    31 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Paris @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 07:46

Swietny  wpis,...

...  a  wszystko  to  prawda  !!!

Nie  ma  sie  co  obrazac  -  choc  to  trudna  sztuka,  bo  krytyki  pod  wlasnym  adresem  NIKT  nie  lubi,  ale  daje  sie  z  tym  zyc  -  po  sobie  pisze.  Co  zas  tyczy  tego  "adresata  listowego"  -  to  jego  checi  sa  TYLKO  jego  checiami...  takimi  pozostana  i  musi  z  tym  zyc.

Jesli  to  jest  list  bez  adresu  zwrotnego,  to  prosze  go  wyrzucic  do  kosza,

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 16 marca 2022 07:46
16 marca 2022 08:01

On ma jak najbardziej zwrotny adres, nawet nadawca jest rozpoznawalny

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 08:43

Niestety, masz w 100% rację;- 'życie snem' to jest realność naszego otoczenia

zaloguj się by móc komentować


qwerty @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 08:01
16 marca 2022 08:44

te 'pozdrowionka ..' tłumaczą wszystko 3K i tyle

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 08:49

Jak inaczej dziś patrzy się na tragedię w Smoleńsku. Na atak na Prezydenta w Gruzji.

I na Pana Sthura ze swoimi żartami o Tupolewie...

Pozdrawiam Pana serdecznie Panie Gabrielu. Prosze się trolami nie przejmować. Byli i będą. 

Pisze Pan rewelacyjne teksty ostatnio - zresztą rzadko bywa inaczej.

Ostry jak brzytwa. 

Prosze nadal nie brać jeńców.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 08:49

"Opieranie wszystkiego na prostych analogiach jest czynem fatalnym w skutkach. " - i to widać we wszelkich dyscyplinach życia społecznego, to eliminuje indywidualnośc ocen/analiz/.. jako podstwa do wyciagania wniosków; wyciąganie wniosków? a kto ma na to ochotę? lepiej przywoływać bon moty i 'niby' zasady jako reguły funkcjonowania życia subkultur; wczoraj wspomniałes o gitludziach - całe życie społ-polit w RP jest wzorowane na subkulturze więziennej z regułami git/człowiek vs frajer; no i my robimy za tych frajerów ale cóż każdy ma takiego frajera na jakiego zasługuje [odwrotność znaczeń ?]

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 marca 2022 08:58
16 marca 2022 09:09

Ludzie, ktorzy nie wprowadzaja swoich slow zycie sa jak stara baba poduszkowiec, ktora siedzi w oknie oglada co ma przed nosem, albo w glowie i robi do tego swoje przypisy. Ile to jest warte, to nie trzeba tlumaczyc.

Ale czasami po drugiej stronie jest tak, jak z Adolfem. On w Mein Kampf wylozyl wszystko czarno na bialym jaka jest jego wizja i plan. I potem dolozyl do tego wykonanie. Malo kto jednak traktowal go dekade przed przejeciem wladzy na powaznie.

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @valser 16 marca 2022 09:09
16 marca 2022 09:16

Ciekawe kto mu to "Mein Kampf" napisał?  ;)

Putin też przecież nie kryje się z zamiarami i nie krył. Mamona, którą brano by obracać te zamierzenia w żart też nie śmierdziała.

Szambo wybiło. Okazało się, że wielu umoczonych po szyje a jeszcze wiecej ochlapanych stało w kolejce po żołd.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 09:20

Wydaje mi się, że napad Rosji na Ukrainę nieco tu powywracał. W porównaniu do Gospodarza (inne mamy temperamenty) byłbym łagodniejszy w odnajdywaniu na tym blogu rusofilnych dekonspiracji. Takie też się obnażyły i „ten-tego” im na drogę.

Jak jednak nie patrzeć, w społeczności gromadzącej się wokół tego bloga ujawnił się pewien kryzys motywów tutejszej obecności. Nie widzę kryzysu z blogiem jako takim, lecz w tej gromadzącej się przy nim społeczności. Nie mam zamiaru klasyfikować jej na różne odłamy motywów jej gromadzenia się. Zauważam tylko, że pierwszy raz w tej społeczności ujawnił się rokosz. Z grubsza treść rokoszu zawisła w poczuciu krzywdy, że - według przeważających kierunków pretensji rokoszan - Gospodarz przekracza swoje blogowe uprawnienia i uprawia blogową tyranię.

Trzeba wskazać powyższą syntezę rokoszu, bo dopiero ona pokazuje co się tu naprawdę wydarzyło. Daje też wyjaśnienie oczywistej praworządności stanowiska Gabriela. Sprowadza się to stanowisko do deklaracji potwierdzającej suwerenność jego bloga. To automatycznie likwiduje usprawiedliwienie jakichkolwiek pretensji rokoszan. Niesłychane, jak wielu tego nie chce przyjąć. Swoją drogą, a zważywszy okazję, jakież to ruskie!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 16 marca 2022 08:44
16 marca 2022 09:31

Teraz napisał, że chce tylko książki oddać, a moja odpowiedź demaskuje mnie calkiem...ludzie są naprawdę niezwykli

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 16 marca 2022 08:49
16 marca 2022 09:32

Nie biorę. Stuhr zaraz zacznie puszczać kawały o Putinie i opowiadać, że on zawsze takie sprzedawał

zaloguj się by móc komentować

jacland @ThePazzo 16 marca 2022 08:49
16 marca 2022 09:33

W jakim sensie inaczej się patrzy? Czy coś jest bardziej klarowne dzisiaj niż było te 14 - 12 lat temu?

Jedyna różnica to geograficzna bliskość. Moskiewscy bandyci bez zmian.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 16 marca 2022 08:49
16 marca 2022 09:34

Tak, Bosak ogłosił jakąś antyrządową konfernecję prasową, bo rząd zgodził się ponoć na zatrudnianie Rosjan w Polsce i to jest straszne...zatrudnianie Rosjan!!!!!

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @orjan 16 marca 2022 09:20
16 marca 2022 09:37

Sprawa jest prosta, albo się ze mną zgadzają, bo mamy sytuację nadzwyczajną, albo milczą. I nie ma doprawdy potrzeby dopisywać do tego aneksów. No i okazuje się, że ta alternatywa jest nie do zaakceptowania...mimo iż wielu wcześniej milczało uporczywie. 

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 09:32
16 marca 2022 09:54

o Macieju S. już nawet był reportaż, jak to staje na wysokości potrzeb dziejowych i przyjmuje uchodźców pod swój dach, niedługo będą się licytować który przyjął więcej i bardziej poszkodowanych...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 16 marca 2022 09:54
16 marca 2022 09:56

Sami ich pobiją, żeby lepiej przed kamerą wyglądali, albo do tarcz przywiążą

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 marca 2022 09:39
16 marca 2022 09:59

Syndrom tesciowej. Przy ciastku, kawie i wlaczonym telewizorze da sie wszystko.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser 16 marca 2022 09:09
16 marca 2022 10:01

Putin też wyłożył kawę na ławę w swoim doktoracie na temat wykorzystania węglowodorów, w tym w szczególności gazu ziemnego, jako broni Federacji Rosyjskiej.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 09:37
16 marca 2022 10:02

Oczywiście. Atrakcyjność tego blogu polega między innymi (kto wie, czy nie głównie na tym), że zachęca i pomaga w poszukiwaniach, że tak ujmę, "dyskretniejszych" celów i metod jakimi ten świat porusza się. Przeszukiwanie kątów i lamusów zawsze jest ciekawe. Pewnie dlatego niektórzy okazali się niegotowi na Hannibal'a ante portas, że to powoduje potrzebę ześrodkowania się na pilnych wezwaniach.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 16 marca 2022 10:02
16 marca 2022 10:04

Być może, ale zawsze można po prostu posłuchać co mówię. Czynię to zawsze z życzliwości. Kiedy jestem nieżyczliwy milknę i w ogóle nic nie mówię, od razu wyrzucam

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 16 marca 2022 09:09
16 marca 2022 10:39

Skojarzenie miodzio... Baba poduszkowiec.

A potem ta baba, drugiej babie, albo konspiracyjnie szepta (ale tak żeby tę konspire było widać, by inne baby zainspirować), albo się wydziera demonstracyjnie na całe podwórko.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @orjan 16 marca 2022 09:20
16 marca 2022 10:54

Rokosz powstał z prostego powodu... Prywatnych analogii, wynikające z problemu nierozliczenia się z "zaszłościami historycznymi" (głównie brak przebaczenia i życie przeszłością), w które obracano każdy ważny tekst/sens, używając talentu gospodarza do uprawiania własnej szajby. A że znajdywały się do "dyskusji" (wielkie marudzenie) analogicznie myślące osoby, to dramat się pogłębiał, a cienkie strumyczki połączone w pewnym momencie w jeden nurt (zawsze ten sam obiekt marudzenia) uderzały z siłą wodospadu w tych, którzy tylko chcieli należeć do paczki. Powtórzę to raz jeszcze. Wielu co tu przychodziło (i jeszcze przychodzi), po pierwsze nie czyta ze zrozumieniem, po drugie nie rozumie tego co czyta... Stąd oczywiste, lecz nieuprawnione, pretensje... 

zaloguj się by móc komentować

lombardo @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 11:06

Myślę, że bardzo go boli fakt odejścia tylu ludzi. Nie spodziewał się, że ktoś może mieć swoje zdanie i raczej odejść niż

przyklasnąć głoszonym głupotom i wręcz nachalnej wojennej propagandy, uchodzącej za prawdę objawioną /oczywiście wg. wielkiego profetyka i prestidigitatora w jednym/ .

Będzie jeszcze wiele razy cudował, wymyślał niestworzone rzeczy na temat tych ludzi, którzy przecież nie mogą ustosunkować się

do stawianych zarzutów, jak również niestworzonych wymysłów pod ich kierunkiem.

Nic, trzeba czekać, bo tylko prawda wyzwala!!!

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 11:08

Wszystko to prawda, dodać jednak należy, że proste, czyli prostackie, czyli fałszywe analogie to pułapka, którą nauczeni jesteśmy od lat zastawiać sami na siebie. Ciężko jest się od tego powstrzymać. Analogia to podstawowy element analizy rzeczywistości, znacznie bardziej nachalny niż chęć zdobycia wiedzy. Jako więc, że nasza wiedza w przeważającej części mocno kuleje - to i analogie wychodzą kalekie. To jest oczywiście oczywiste. Chcąc popisać się umiejętnościami łowieckimi zastawiamy wnyki i następnie wstępujemy na miejsce, w którym leży pętla. A potem, tak jak w starym kawale - awanturujemy się, że świat stanął na głowie.

Delikatny zapach "wybraństwa" charakteryzujący "Szkołę Nawigatorów" pogarsza jeszcze sprawę. Każdy (większość) z szanownych czytelników dodaje sobie parę punktów, że tak powiem, za pochodzenie, więc w swojej ocenie ma większe prawo do zestawiania tych klocków Duplo niż inni, zwykli ludzie. Myślę jednak, że to wcale nie jest złe, że tak właśnie powinno być. Jak napisał Orjan - blog Coryllusa zachęca i pomaga w poszukiwaniach dyskretniejszych celów. A dyskretne cele nie są łatwe do namierzenia, ponieważ są dyskretne. I dlatego właśnie opinie w sprawach kluczowych okazują się tak różne. Według mnie fakt, że możemy obserwować "rokosz" na blogu jest znakiem tego, że blog osiąga swoje cele. To nie jest powód do melancholijnych refleksji, ale do satysfakcji. Jesteśmy oto świadkami siniaków wykwitających na naszych  goleniach. Czy nie o to chodziło?

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 11:14

https://twitter.com/Archangeli_org/status/1504006109186695169?t=O3jdziE74e1-xkWM14Y4mg&s=19

 

Podobno Rogozin walnął to na tweeterze po wizycie Kaczyńskiego w Kijowie.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @jacland 16 marca 2022 09:33
16 marca 2022 11:16

No dokładnie tak. A rosja to stan umysłu... Jak to zauważył coryllus, bliższy każdemu z nas niż się wydaje. To odmiana egoizmu po prostu. Chęć dominacji, za wszelką cenę (nawet sprzedania duszy) nad bliźnim. Czy to siłą, czy szantażem, czy płaczem, czy "uwodzicielską" przemową, to bez znaczenia, choć największe sukcesy odnosi ta ostatnia metoda. Rozsmakowania się we własnym mniemaniu, utwierdzonym "oczytaniem" w "klasykach", znajomością bon motów na każdą okazję, dykteryjek towarzyskich i innych "urokliwych" niusów, mających świadczyć o wysokim poziomie kultury, "znajomości tematu"... Długo jednak nie da się w ten sposób grać i udawać kogoś kim się nie jest. W końcu przychodzi moment zderzenia się mniemania z rzeczywistością, i wtedy puszczają nerwy, bo wali się niektórym całe życie. Padają więc różne niepiękne i zaskakujące słowa, oskarżenia, i "zaklęcia", z ostatniej "barykady" przekonań - poczucia wyższości. Bo skoro  ja się mylę, to znaczy że zostałem oszukany.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Czarny 16 marca 2022 11:08
16 marca 2022 11:19

Ze swojej strony powiem że warto było czekać

zaloguj się by móc komentować

betacool @betacool 16 marca 2022 11:14
16 marca 2022 11:19

Przyjedź do Smoleńska, porozmawiamy.

Ciekawe komu u nas się ręce zaczęły pocić.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 09:34
16 marca 2022 11:20

Klasyczny przypadek niewolnika analogii 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 16 marca 2022 11:08
16 marca 2022 11:30

To też i nie snuję melancholijnych refleksji

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 16 marca 2022 11:14
16 marca 2022 11:31

Tak, ale usunął bo się wystraszył. Moim zdniem zaczną zaraz sypać i załatwią Tuska

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 11:31
16 marca 2022 11:38

Może nie samego. Za Polsat news:

Pułkownik słowackiego ministerstwa obrony, członek Słowackiej Służby Informacyjnej (SIS) oraz osoba związaną z nieczynnym, dezinformacyjnym portalem internetowym okazali się rosyjskimi szpiegami - podały władze Słowacji. Tamtejsze MSZ przekazało, że w związku z zatrzymaniami wydala trzech rosyjskich dyplomatów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 16 marca 2022 11:38
16 marca 2022 11:40

Myślę, że wszystkich wystawią, z wyjatkiem tych głęboko zakonspirowanych

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 11:41

>>>Tacy ludzie stanowią dziś większą część aparatu urzędniczego i nawet najbardziej przebiegły premier, z najlepiej ustawioną polityczną busolą nie poradzi sobie z tą mierzwą, albowiem oni są wszędzie. <<<

To jest w zasadzie warunek  wystarczający aby wyjaśnić niemoc wielu instytucji. Jeśli nie wszystkich.  

Młodzi  nie chcą/nie mogą w to uwierzyć, bo precież wielu z pierwej linii jest tak nowoczesnych i europejskich... Ech. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 11:40
16 marca 2022 11:41

Ciekawe co na to Konfederaci.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 11:30
16 marca 2022 11:42

Ale ja snuję, bo żal jakiś...

Jednak trzeba się chyba zgodzić z Odysem, że warto było czekać.

zaloguj się by móc komentować


Nova @betacool 16 marca 2022 11:38
16 marca 2022 11:56

Jeśli Putin będzie zmuszony odejść i zdarzy mu się zejście np. Zawał to ciekawe ilu po nim w Polsce pożegna ten świat? Coś jak "zmiany kadrowe" po Stalinie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 10:54
16 marca 2022 12:06

Nie chcę wchodzić w polemikę na ten temat"rokoszu" Odysie.Bo ja osobiście jestem chyba w tym rokoszu w stosunku do Rosji z "zaszłościami historycznymi",a głównie z powodu braku przebaczenia. Nigdy nie było skruchy,ani wybaczcie,więc powód jest czytelny,nawet dla mnie ,bez doktoratów,że doktryna Rosji nic nie zmieniła się od czasów sowieckich.

Gdyby było inaczej -nie byłoby wojny,która nie powinna mieć miejsca. I chyba dlatego niektórym ciężko się z tym pogodzić.  Okazuje się ,że zakłamania historyczne,nawet te w naszym stuleciu odcisnęły piętno na wszystkich. Szczególnie miejscowym obrażonym trollikom ,produkującym SF swoje urazy.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 16 marca 2022 12:06
16 marca 2022 12:14

Moze jeszcze raz w kwestii przebaczania - przebaczyc mozna tylko tym, ktorzy:

po pierwsze - przyznali sie do winy

po drugie - wyrazili zal i skruche oraz obiecali poprawe

po trzecie - zadoscuczynili stratom i krzywdom, odkupiwszy swoje winy.

Cala reszta niech sie ustawia w kolejce po klapsy. I tyle w tym temacie.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BTWSelena 16 marca 2022 12:06
16 marca 2022 12:16

Nie pisałem o rosji, a o rosyjskim podejściu w relacjach międzyludzkich do których tu dochodziło. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 16 marca 2022 12:14
16 marca 2022 12:21

Oczywiście,lecz ja nie jestem tak łaskawa co do klapsów. Bo idą w zaparte dalej. Niech się wobec tego w piekle smażą ,a tam ponoć naprawdę gorąco.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 16 marca 2022 11:41
16 marca 2022 12:35

Wykonują gwałtowne ruchy, napisałem przecież - Bosak organizuje antyrządową konferencję bo rząd ponoć pozwolił na pracę Rosjan w Polsce i to zalatuje zdradą. Tomek Sommer pisze zaś, że każdy kto bierze pieniądze z zagranicy, w tym z UE jest obcym agentem

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 12:16
16 marca 2022 12:37

To także zauważyłam.Musisz brać pod rozwagę Odysie,że lata indoktrynacji i narracji rosyjskiej zrobiły swoje. Nikt nikomu nie amputował pamięci,coś zawsze zostaje w zakamarkach. W końcu ludzie którzy tutaj piszą ,spędzili młodość w tym wszystkim. I nie trzeba zapominać o tak ważnej "urokliwej"rosyjskości produkowanej z chwilą powstania internetowej komunikacji na wszystkich gadżetach.Tak przekonujący magowie z profesorskimi narracjami etc,etc...Oni nie wynurzyli się bez celu jak Wenus z morskiej piany..W ilu umysłach zasiali odrobinkę ziarenek?...i stąd chyba te relacje...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 12:41

O ludzie!! Rotszyld jest w Moskwie i ma sie tam b. dobrze. O czym swiadczy poblikacja sprzed kilka lat moskiewskiego dyra Rotschild Consulting & Co. Russia, mediolanskiego bankiera, książeczka dla dzieci Artur i jednorożec, wydana od razu po ang. włosku i rosyjsku. Subtelnie streczaca małym Moskalikom merkantylna ezoteryke. Bez cichych obietnic kredytowych rekomendacji dla gangu Putina ze strony Rotschild Consulting wspartych poparciem urzedasow zaglady, Schroedera et alteres, do tej masakry Ukraińców nie doszłoby.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 12:35
16 marca 2022 12:42

Rezydentura działa i ma dobre przygotowanie propagandowe.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 16 marca 2022 12:41
16 marca 2022 12:45

Powiedz to Braunowi i Bosakowi

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 12:45
16 marca 2022 12:53

Jestem gotów wytlumaczyc im to ręcznie. Ziszczę ich marzenia, bedzie jak za sanacji. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 12:56

Wdrapali się na ramiona Giganta, skąd mimo małego wzrostu widać lepiej i dalej i mówią o swojej wielkości. Należy ten bagaż strącić, niech zobaczą, jak wygląda świat z perspektywy kałuży. Będzie lżej iść dalej. Dzięki wielkie. Góra stoi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej4 16 marca 2022 12:56
16 marca 2022 12:58

Sprawa jest dużo prostsza. Wyjaśniłem swoje stanowisko i poprosiłem o dostosowanie się do niego. I tyle. Tego się trzymajmy. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BTWSelena 16 marca 2022 12:37
16 marca 2022 13:02

Ja mam na myśli coś innego... Ale biorę pod uwagę również to o czym Pani mówi, choć to zupełnie inny problem

zaloguj się by móc komentować

Paris @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 11:16
16 marca 2022 13:14

Troche  Pan  konfabuluje  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 13:14

" Polska jest miejscem, gdzie kariery robią wyłącznie ludzie związani rodzinnie z dawnym aparatem państwa komunistycznego. Nie potrafią oni oderwać się od swoich rodzinnych uwikłań, jedyne co mogą zrobić to udawać kogoś innego. Jak rosyjscy oligarchowie w Londynie. I na naszych oczach czynią to od ponad trzydziestu lat."

Zgadza się. Dzieci komunistycznych prominentów "szlifowali się" na wyjazdach organizowanych przez Fundację Fullbrighta przez dziesiątki lat.

No i PRL zostawił przecież solidne zaplecze: parę milionów czlonków PZPR, a co ważniejsze - byłych esbeków, kontrwywiad Polski Ludowej przemieniony w mafię, kadrę LWP, milicję, no i rodziny ich wszystkich.

To tworzy niezłą armię.

Z solidnym budżetem i wpływami.

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 16 marca 2022 12:21
16 marca 2022 13:15

wiecej klapsow z nadzieja na opamietanie, a jak nie to symetrycznie i ekwiewalentnie - do wyczerpania mozliwosci perwazji.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 12:58
16 marca 2022 13:16

Ale co mają zrobić ze swoimi aspiracjami? Tylko się obrazić demonstracyjnie. Żałosne, nie są w stanie pogodzić się z faktem, że nie oni stworzyli ten blog.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @valser 16 marca 2022 12:14
16 marca 2022 13:21

A ile krajów/narodów (nie licząc tych co przegrały wojnę i zostało do tego zmuszonych przez zwycięzców) tak robi ?

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 13:21

Witam. Dziękuję za kolejną notkę. Po napaści Rosji na Ukrainę pojawił się, na sekundę, w przestrzeni publicznej postulat/propozycja rozebrania PKiN w Warszawie. Oczywiście została sekundowo zdyskredytowana i koniec w tym temacie. A ja uważam, że symbole są bardzo ważne i ta rosyjska architektoniczna kupa w samym centrum Warszawy powinna być pierwszym naszym celem w kontekście uwalniania się od rosyjskiej mentalności. Jest to jednak niemożliwe bo, jak pokazuje notka, zbyt wielu ludzi jest umoczonych "rodzinnie," "mentalnie," "finansowo" w rosyjski opis świata działający w Polsce. Komuna odcisnęła trwałą pieczęć przede wszystkim w sferze materialnego ale i mentalnego dziedziczenia w Polsce. Tak więc "ruskij mir" tak konkretnie wprowadzany w tej chwili na Ukrainie w Polsce ma się dobrze, a "mirotworcy," jak Gruzini nazywają Rosjan, nie mają się w Polsce czego obawiać. Jestem sceptyczny co do rozwiązania tego konfliktu w polskiej przestrzeni mentalnej. Póki Pałac Kultury i Nauki nie podlega negocjacjom i nagrobek Bieruta na Powązkach nie są zagrożone póty "mirotworcy" będą się w Polsce czuli świetnie. Dzięki za notkę

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 13:22

Twoja wina, ze wojna wybuchla.

Generalnie mial byc etos frajdy, a tymczasem zewszad na publike, ktora przychodzila tu dla zabawy leca klapsy i jest reakcja, ze "nie tak zesmy sie umawiali". Bezczelnosc tych pacholow przypomina mi wioskowych szefow podwora. Zapowiadaja ci, ze beda sie cisnac do biznesu ze swoimi prywatnymi psychoproblemami, zapominajac, ze biznes to miejsce, gdzie robi sie kapuche, a prywatnie to z takim jelopstwem to nikt nie chce miec do czynienia.

Nic tylko zainwestowac w palke elektryczna, zeby se dziadostwem rak nie brudzic.

zaloguj się by móc komentować

valser @Peiper 16 marca 2022 13:21
16 marca 2022 13:24

Zaden. Co innego przedstwiciele, ktorzy sobie uzurpuja prawo do ich reprezentowania, ale co mnie kraje i narody obchodza, jak tym bardziej idzie wiosna i za chwile bedzie mozna popatrzec na krotkie spodniczki?

zaloguj się by móc komentować

orjan @lombardo 16 marca 2022 11:06
16 marca 2022 13:30

>> Myślę, że bardzo go boli fakt odejścia tylu ludzi. Nie spodziewał się [...] <<

Aż mi serce drgnęło ... To jest język polski jakby z Grodzieńszczyzny. Tak, tj. w trzeciej osobie, zwracała się do mnie, małego dziecka, moja śp. Babcia i tak, wyrażając szacunek lub miłość, zwracają się do siebie postaci z Nad Niemnem E.Orzeszkowej. Miło mi się zrobiło, ale dalszy ciąg wypowiedzi już każe zajrzeć pod owczą skórę:

>> , że ktoś może mieć swoje zdanie i raczej odejść niż przyklasnąć głoszonym głupotom i wręcz nachalnej wojennej propagandy, uchodzącej za prawdę objawioną [itd.] <<

tu, niczym dźwięk łopaty kopiącej grób (pożyczone od Cz.Miłosza), wydobywa się urok języka rosyjskiego. Tfu, na psa urok!

Wracając do tematu, nie należy eksploatować płytkich analogii. Podobnie, w stylu wypowiadania się należy unikać tak zwanego "przesadyzmu", bo daje poetykę polemik prasowych z czasów stalinowskich. Inaczej mówiąc, daje tzw. cymbał brzmiący, czyli powtarzanie tego samego dźwieku w niemocy wydania jakiegokolwiek innego dźwięku.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 11:31
16 marca 2022 13:33

Daj  Boze,...

...  bo  tej  rudej  MENDZIE  -  jak  malo  komu  -  nalezy  sie  "to  sypanie"  za  CALOKSZTALT  !!!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 13:34

Rząd to ludzie, którzy mogą – w oparciu o mocarstwa zachodnie – zabezpieczyć nas przed energetycznymi szantażami Rosji. To wszystko. Rząd ten jednak z łatwością wpadnie w pułapkę współpracy z Orbanem, jego przedstawiciele wezmą udział w zjeździe partii prawicowych, gdzie będzie pani Le Pen, wariatka finansowana przez Moskwę. Stanie się tak, albowiem w otoczeniu ważnych polityków znajdują się wyłącznie ludzie rozumiejący płytkie analogie, albo ludzie kupieni przez Moskwę, działający na jej zlecenie. Moskwa zaś, co było do okazania wielokrotnie, ma świetną propagandę. Dziś zaś okazało się, że ma wyłącznie propagandę.

Nie zapominajmy o tym, że nie tylko w otoczeniu ważnych polityków znajdują się ci rozumiejący płytkie analogie lub kupieni przez Moskwę czy inne obce państwo. To również ważni politycy mogą tacy być. Ci kupieni przez Berlin też przez lata pośredni realizowali interesy Moskwy. Daleko nie szukać przykładów. Dlatego nie jestem pewna, że odstrzelą Tuska i wszystkie osoby w to zamieszane, bo nagle się okaże, że padnie nazwisko z zachodniej strony. Niedzielny samobójca na dużą skalę też nie wchodzi w rachubę, bo najzwyczajniej nie jest potrzebny biorąc pod uwagę poziom świadomości  w Polsce i liczbę fanów postprlu ubranego w piórka lewicy, postępowych liberałów i prawicowców wywalających teraz w memach Gieremka jako bohatera Polski, bo podpisał nasze wejście do NATO. Odstrzelenie całej grupy Tuska (bo to przeciez i Komorowski) oznaczałoby osłabienie jednego frontu w dobrze działającej w Polsce Divide et impera, a chyba nikomu na tym nie zależy.

Nie zapominajmy również, że nie tylko Moskwa ma tu swoją propagandę. I uważam, że Moskwa posiada coś więcej niż propagandę, ma zamordyzm, układy (tak, Pfizer nie wyszedł z Rosji) – Putin ma również czołgi z ludźmi w środku, którzy zabijają teraz niewinne osoby. Ma również swoich popleczników i partnerów w różnych krajach.

Odniosę się jeszcze (więcej nie będę, bo chyba staje się to jasne) do pewnego klimatu, mam nadzieję bezwiednie tworzonego przez komentatorów, którzy ostentacyjnie wyszli z SN po wyrzuceniu toyaha, nie było ich w zasadzie przez kilka lat, a w momencie twojego poparcia rządu wrócili i z zauważalną zawiścią wylewają insynuacje wobec komentatorów, których głębokość myślenia była jasna i ocena wojny też jest jednoznaczna oraz jasna (z małymi wyjątkami może, które odleciały, jak kiedyś atem zamieniony teraz w czerwoną monadę).

Rozumiem, że wszedłeś w tryb zarządzania konfliktem, więc to akceptujesz (?). Wyrażam jedynie swoją opinię, bo sączenie jakiegoś jadu niczego nie buduje drodzy komentatorzy, fani rokoszu a już na pewno nie prawdziwego zjednoczenia, z którego SN było znane. Nie obrażajcie się tylko pomyślcie zanim znowu jakieś insynuacje puścicie. Takie zachowania nic pozytywnego nie dokładają do merytoryki.

Pan Czarny użył nawet sformułowania Delikatny zapach "wybraństwa" charakteryzujący "Szkołę Nawigatorów" pogarsza jeszcze sprawę. Nie rozumiem, co dokładnie ma na myśli i  jak to może pogarszać sprawę, jeśli sam zawsze powtarzałeś, że niestety SN jest niszowy i dla nielicznych, dlatego właśnie jest szkołą nawigatorów, bo nie wszyscy mają czas tudzież doświadczenie/ wiedzę/umiejętności, by w pewne rzeczy wchodzić, by nie wpadać w pułapkę powierzchownych analogii właśnie. Wszyscy mogą mieć swoje opinie, ale nie wszyscy mają doświadczenie/wiedzę nt. poszczególnych kwestii. Dlatego niektórzy mogą się wypowiadać w pewnych obszarach z większą pewnością, właśnie dlatego, że większość życia przerobili w tym się urobili. Ja nie będę dyskutować z doświadczeniem pana Przemsy w kontekście całej gamy branży np. taksówkarskiej - od zachowań ludzi i tego co opowiadają w taksówce, po inne z tym związane sprawy tak jak nie będę wątpić w doświadczenie i to co pisze Greenwatcher, bo sama widząc niektóre dokumenty będące jego dniem powszednim wiem, że to co mówi/pisze ma wielką wagę i głębokość. Nie będę również polemizować z pozycji wiem lepiej, bo mi się tak wydaje, choćby z wojskowym o wysokim stopniu, mającym mega doświadczenie, w tym na Ukrainie, który również zamieszczał tu komentarze. Można byłoby wymieniać, bo zebrało się tu dużo ludzi (również tych tylko czytających) z bardzo ciekawym doświadczeniem, którzy widzieli rzeczy niedostępne dla innych. Nie tylko śp. Zyta Gilowska czytała bloga. Dlatego każdy może mieć swoją opinię, ale tych opierających opinię na realnej wiedzy i doświadczeniu w pewnych tematach jest mniej. I jest to chyba oczywiste.

Rozumiem, jednak że niektórych może irytować to, że na SN pewne osoby lepiej się znają między sobą niż inne i to gdzieś mimochodem wychodzi. Tak, lata spotykania się, targi, konferencje na których byliśmy się wspierać i chłonąć wiedzę, widząc co się robi na co dzień, co mówi poza komentami zacieśniają więzy, pozwalają na pewne poznanie i jest to nie do uniknienia, to również było wykreowane przez Ciebie Gabriel. Jednocześnie każdy mógł nieanonimowo brać udział w tych przedsięwzięciach i bardziej się zaangażować.

Słabe byłoby, gdyby osoby, które akurat teraz zgadzają się z twoją linią, a jutro może nie, naznaczały i tropiły jak mini komisarze rewolucji wrogów nowej klasy panujących w tym środowisku :) Jest wojna, ale żeby inspirować się sowieckim wzorem myślenia? Jednocześnie nie rozpoznają i nie zwracają uwagi/ albo wręcz doceniają (patrz przypadek Tyszki) ewidentnych zadaniowych i trolli. Trolli teraz obecnych z większą siłą. Nie wchodzę na twittera więc nawet nie chcę wiedzieć co tam może się dziać. Ale z drugiej strony właśnie to narzędzie ma tak działać – tak torpedować chorym absurdem, by pozbawiać siły tych, co mogą coś mądrego napisać czy powiedzieć oraz odwrócić ich uwagę od bardziej istotnych kwestii.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tomciob 16 marca 2022 13:21
16 marca 2022 13:41

Niby zgdodzić na rozbiórkę miałby prezydent tego miasta, syn tajnego kapusia, zatrudniający najgorszych jawnych współpracowników i ich dzieci? Dla naiwnych i myślacych, ze jest jakaś zmiana i szansa ma Pan jasną odpowiedź. Jeśli nie będzie przez lata robionej prawdziwej edukacji i propagandy propolskiej nie wyruguje się ani postkomuszego myślenia ani tych potomków z przestrzeni...to będą dzieci, wnuki, potem prawnuki tego systemu.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Magazynier 16 marca 2022 12:42
16 marca 2022 13:44

''W mediach społecznościowych w Polsce obecnie jest aktywnych niemal 10 tys. kont propagujących prorosyjskie dezinformacje – informuje Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych. Od paru dni konta te są znów hiperaktywne. Treści powtarzają osoby trzecie, mające zaufanie do autorów – źródeł dezinformacji – informuje portal Wirtualnemedia.pl. „Prowadzi to bezpośrednio do wzrostu zasięgów” 

Admini, do dzieła wreszcie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 13:46

Kiedy przeczytałem o tym pustym bagażniku to pomyślałem, że wzorem francuskich baronów powinieneś mieć jakiegoś obrzyna w obeściu. Ale te "pozdrowionka" na koniec to już Monty Python ze skeczu z braćmi Vercotti, chcącymi "ochraniać" jednostkę wojskową. Taki misz masz.

W odpowiedzi na wyjazd Kaczyńskiego i Morawieckiego do Kijowa, druga strona wysłała Tuska do Węgier ale coś im mocno nie pykło bo Orban Tuska wyśmiał publicznie. Za to Wikipedia stanęła na wysokości zadania i zmieniła Jobbik na partię demokratyczną i konserwatywną wręcz. Zapis na Wiki wystarczył by ta cała nasza czereda zaczęła pisać to samo przykrywając spotkanie Tuska z kierownikiem partii. Ten Rusek zapraszający Kaczyńskiego do Smoleńska przyznał się do zamachu. Ciekawe czy to emocje czy niezadowolenie z działań Niemców. Podobno Biden ma przylecieć do Polski bo wizyta Kamali okazała się porażką PRową i ludzie zobaczyli że ona ma tyle do powiedzenia w sprawach poważnych co nasza premier Kopacz.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @DYNAQ 16 marca 2022 13:44
16 marca 2022 13:57

Może by tak zamknęli wszystkie młodzierzówki komunistyczne w Polsce i przy okazji syna Nowickiej?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Paris 16 marca 2022 13:14
16 marca 2022 13:58

Pani za to ani trochę (bez wykrzykników)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @onyx 16 marca 2022 13:46
16 marca 2022 14:13

Do niczego się ten rusek nie przyznał... Pojechał po prostu zardzewiałym prętem po zardzewiałej kracie, aż rdza trysnęła wokół, i teraz wszyscy myślą że to krew. Zagrał na nucie którą ma nadzieję uruchomić znane i pożyteczne dla kacapii mechanizmy (głównie strachu i niekończących się "dyskusji")... Zupełnie jak mierzenie, przez niektórych, skali zniewolenia Polaków wielkością pałacu kultury. Żeby nikt nie zauważył jaki rusek siedzi w nim samym.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 marca 2022 14:02
16 marca 2022 14:17

Swiat "polskich europejczykow" w przyspieszonym tempie skorodowal, a od dwoch tygodni ta konstrukcja sie wali i zadna sila juz tej katastrofy nie powstrzyma. Mozna ja tylko zamaskowac. Kazdy u polskojezycznych, ktory mial o Polsce i Polakach podle zdanie, albo byl zapatrzony w volksvagena trojke, jak przedmiot do aspiracji nagle dostale informacja w czerep, ze ktos na Zachodzie ma o Polsce i Polakach dobre zdanie, a on akurat nie ma. No i robi sie dysonans, ktory uruchamia takie narracje.

Jest kategoria ludzi, ktora nie bedzie w stanie wlasciwie zareagowac na zadna informacje i jest niepodatna na argumenty. Beda umacniac i demonstrowac swoje przywiazanie do goovna, a my to wymagamy, zeby oni z goovnem zerwali.

Popatrz na to - w momencie, kiedy te czerwone scierwojady nagrywaly tego spota, Krym juz by zaanektowany, a pierwsze ochotnicze ukrainskie bataliony do odstrzalu kacapii byly formowane. Ten spot to byl kabaret w momencie emisji, a dzisiaj to nie wiadomo jak to nazwac. Te dwie kielbachy po prostu wstydu nie maja.

https://www.youtube.com/watch?v=bhhmuHddPt4

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 16 marca 2022 14:02
16 marca 2022 14:19

To są akurat najprostsze mechanizmy, a z racji ich emocjonalnej manifestacji, łatwe do rozpoznania i rozładowania przez sporą część zwykłych ludzi.

Najgorsze są te które korygują się na "zdrowo rozsądkowe", co tylko czekają by po raz kolejny przypomnieć o Kaczyńskim w Magdalence

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 16 marca 2022 13:34
16 marca 2022 14:21

Nie inspirujemy się sowieckim wzorem myślenia, całkowicie błędnie to interpretujesz. Przemsa zaś nigdzie nie wychodził, był tu cały czas. Poza tym mam zwyczaj nie rozliczania nikogo z absencji, nawet długotrwałych i nie sądzę, by ktokolwiek mógł to czynić. Każdy może tu wchodzić kiedy chce i wychodzić kiedy chce, nie ma żadnego przymusu pozostwania tu i komentowania. Wskazałem tylko jasno, jakie są moje oczekiwania. To kto z kim się zna i ile czasu, nie ma tu nic do rzeczy. Ze Stanisławem Ordą znałem się bardzo długo i bardzo długo ochroniłem go przed atakami troli. Jak się okazało niepotrzebnie. Każdy ma bowiem swoje priorytety. Nie wiem też po co mieszasz w to wszystko toyaha, który tu nie przychodzi od lat, nie licząc sporadycznych komentarzy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 16 marca 2022 13:37
16 marca 2022 14:21

Chyba nie, on jest trochę za słaby

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 16 marca 2022 13:21
16 marca 2022 14:23

Nie ma komu serio podjąć tematu. Musiałby to zrobić prezydent Warszawy, ale jeszcze odpowiedniego nie było

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 marca 2022 13:22
16 marca 2022 14:24

Na razie spróbuję dobrym słowem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 16 marca 2022 13:46
16 marca 2022 14:26

Tym ludziom naprawdę odwala, gość będzie mi się zwalał na łeb, bo ja nie mam tu żadnych zajęć tylko na niego czekam

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 16 marca 2022 14:17
16 marca 2022 14:28

Dlatego właśnie brytole wyszli z UłE.

Ukraińcy pogodzili się z tym że NATO nie jest dla nich, ale wezmą udział w strukturach tego co zamierzają utworzyć Brytyjczycy, do spółki ze Skandynawią, państwami bałtyckimi, i nie pamiętam teraz z kim jeszcze. Czytałem o tym wczoraj i nawet padł skrót dla tego bloku.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 14:21
16 marca 2022 14:33

Przeczytaj może jeszcze raz a zrozumiesz, że toyaha nie mieszam, a określam punkt czasowy i to wcale nie wyjścia Przemsy, bo nigdzie nie napisałam o jakimkolwiek jego wyjściu. I nie chodzi tu o żaden przymus komentowania i rozliczanie z tego a insynuacje puszczane przez niektóre osoby, które wtedy zniknęły. Doskonale to wiesz. Takie insynuacje niczego dobrego nie robią prócz dzielenia a na pewno nie merytorycznego. Nie znałam osobiście p. Stanisława. Wszyscy widzieliśmy pewien obszar zainteresowań/wiedzy. Jeśli określił swój priorytet trudno, to właśnie ciężki czas testuje, również tych co przodują w powierzchownym ocenianiu i wytykaniu w takich sytuacjach. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 14:24
16 marca 2022 14:41

Ja od dobrego slowa zaczynalem swoja skuteczna walkie z obszczymurami. Moze spokojnie uznac, ze ta etap masz juz zasaba i przejsc do etapu drugiego, czyli, ze dobre slowo i spluwa zaprowadza cie dalej niz samo dobre slowo.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 16 marca 2022 14:33
16 marca 2022 14:45

Tym systemem, który proponujesz wszystko można podciągnąć pod insynuację, a potem rozprawiać o tym całe tygodnie na blogu. Ja sam muszę znosić mnóstwo insynuacji, nie mogę się tym przejmować. Nie mam też zamiaru rozliczać nikogo z komentarzy. Uważam wręcz, że wszyscy komentujący są uprzedzajco grzeczni i jeśli powiedzą coś, co wygląda na niestosowność zawsze przepraszają. Można się oczywiście doszukiwać głębszych jakichś niestosowności, ale lepiej tego nie robić, bo to mniejsce zostanie stratowane. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 marca 2022 14:41
16 marca 2022 14:45

Nie jestem aż tak zdecydowany jak ty

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 14:45
16 marca 2022 15:10

Nigdy nie rozprawialiśmy o takich rzeczach przez tygodnie na blogu, bo normalni ludzie nie mają na takie kwestie czasu i to nie jest miejsce na tworzenie sosu sfrustrowanej kliki "tera my". To po pierwsze. Napisałam swoją opinię, między innymi dlatego, że wczorajsza sytuacja nie skończyła się przeprosinami, a oceny były powierzchowne i niestosowne. Dzisiejsze komenty na temat rokoszu to jakieś znaki, że dla niektórych ważniejszy jest szum oraz dzielenie a nie merytoryka. Tyle i tylko tyle. Nie ma sensu kontynuować rozmowy na temat czegoś w co nie wchodzisz głębiej, bo nie masz czasu i ja też.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 16 marca 2022 14:17
16 marca 2022 15:22

Właśnie ciekawa jestem jaką narrację długofalową narzucą do wierzenia polskim europejczykom. Nie zostawią ich osieroconych. Na razie dostałam kilka razy na msngera informacje od takiej jednej europejki co od zesłego roku opanowała z kolegami od Czarzastego obszar PFRNu i NFZ, słowniczki nauki ukraińskiego. To rzucili im na pierwszy front, zamiast być jak europejczyk włożone być jak Ukrainiec, oby tylko nie Polak.

Zobaczymy co dalej wymyślą. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 16 marca 2022 15:10
16 marca 2022 15:26

Oczywiście, że nie ma sensu. Nie ma też sensu ocenianie wszystkich komentarzy z osobna i dopatrywanie się rzeczy nieistniejcych. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 16:29

" Różne zaniechania urastają do rozmiarów monstrualnych i całkowicie wykrzywiają ocenę prac tego rządu. Proszę Państwa, różne irytujące historie, o jakich słyszymy, wynikają z prostego bardzo i szeroko znanego faktu. Nigdy nie uwolniliśmy się z zależności mentalnej od Moskwy. Każda zaś taka próba – w sytuacji, kiedy Moskwa współpracuje przez 30 lat ściśle z Brukselą – traktowana była i jest jako zamach na wolność, nowoczesność w domu i zagrodzie i inne europejskie wartości. Polska jest miejscem, gdzie kariery robią wyłącznie ludzie związani rodzinnie z dawnym aparatem państwa komunistycznego. Nie potrafią oni oderwać się od swoich rodzinnych uwikłań, jedyne co mogą zrobić to udawać kogoś innego. Jak rosyjscy oligarchowie w Londynie. I na naszych oczach czynią to od ponad trzydziestu lat. "

 

Bardzo ciężko jest to ludziom wytłumaczyć.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 marca 2022 16:33

Co do tego "serdecznego liściku" - nie dziwię się teraz, że wiele osób publicznych wynajmuje sobie prywatną ochronę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 09:37
16 marca 2022 16:37

" No i okazuje się, że ta alternatywa jest nie do zaakceptowania...mimo iż wielu wcześniej milczało uporczywie. "

Kiedy SN się osuwało tak, że już rozważałeś zamknięcie portalu, była grobowa cisza. Jak zacząłeś robić porządek żeby podnieść portal to podnosi się krzyk. Dlaczego? - nikt tego nie potrafi wyjaśnić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 marca 2022 16:37
16 marca 2022 16:42

Nie ma sensu się nad tym zastanawiać. Nie mam zamiaru nikogo tu rozliczać z aktywności. Jak czegoś od kogoś chciałem, zawsze pisałem pokorne supliki , nie wydawałem poleceń i nie szarogęsiłem się. Nie zawsze mi odpowiadano, wyznam...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 16:42
16 marca 2022 16:51

Ja też nie chcę nikogo rozliczać, ja sam nie jestem aktywny prawie w ogóle, tylko czytam i daję plusy. Dziwi mnie po prostu to że kiedy była potrzeba do krzyku nikt nie krzyczał, kiedy za to można odetchnąć z ulgą i spokojnie obserwować to zaczyna się ożywienie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 marca 2022 16:51
16 marca 2022 16:53

Dajmy temu spokój. Wydałem dyrektywy i będę je egzekwował. To wszystko. Nie przewiduję dyskusji na ten temat. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @ainolatak 16 marca 2022 13:41
16 marca 2022 18:15

Dokladnie  tak...

...  bez  edukacji  i  wiedzy  plynacej  z  SN  i  KJ  -  NIE  MA  O  CZYM  NAWET  PISAC...  to  jest  podstawa  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 14:19
16 marca 2022 18:39

Pardon,...

...  ale  bez  wzgledu  na  Panska  opinie  -  i  trwajaca  wojne -  NADAL  bede  pamietac  o  spotkaniu  w  Magdalence  i  wszystkich  tam  obecnych...  w  tym  braciach  Kaczynskich  !!!  

Tak  juz  mam,...  desolee,

zaloguj się by móc komentować

BeaM @tomciob 16 marca 2022 13:21
16 marca 2022 19:11

Naprawdę myśli Pan, że zburzenie PKiN-u uwolni od rosyjskiej mentalności? Przeciwnie, propaganda zrobi wszystko, żeby takie działanie ośmieszyć - że Polak siedzi z kupą gruzu w centrum miasta zadowolony i dumy. Ja mam wręcz wrażenie, że nierzdko to właśnie opłaceni ludzie nawołują do tego burzenia, żeby siać zamęt. To po pierwsze. A po drugie - i to jest clue sowieckiej jeszcze agentury - tak wpływać i sterować wszystkim, żeby najważniejsze instytucje i projekty chodziły na jałowym biegu, żeby były bezskuteczne, żeby nic się nie wydarzało. To jest koronkowa robota, najmniej widoczna. 
Symbole są bardzo ważne, pełna zgoda. Dlatego agentura nie dopuszczała przez dziesięciolecia do odbudowy Pałacu Saskiego. A oddtworzenie go jest dużo istotniejsze od burzenia pekinu. Wie Pan dlaczego? Bo burzyć można na różne sposoby, nie tylko za pomocą trotylu. Za pomocą odebrania mu znaczenia, przemianowania. Czy nie wydaje się Panu, że przerobienie budowli kościelnej na hotel, dyskotekę czy kasyno (przykładów pełno w Niemczech, Francji czy Belgii) jest w kategoriach duchowych dużo boleśniejsze niż zburzenie go? Nie wiem jak inni, ale ja jak patrzę na PKiN, to nie mam poczucia, że oto Stalin wiecznie żywy. Już nie dominuje w panoramie miasta. Zaplątał się w stawianych dookoła wieżowcach. A nade wszystko on już jest nośnikiem znaczeń. Zdestalinizował się sam z biegiem czasu. Komunizm trzeba wyplenić z głów, jak pisała ainolataK, to cięższa i o wiele mniej wdzięczna praca niż wywożenie gruzów z miasta. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BeaM 16 marca 2022 19:11
16 marca 2022 19:13

Miało być: A nade wszystko on już NIE jest nośnikiem znaczeń.

zaloguj się by móc komentować

onyx @BeaM 16 marca 2022 19:13
16 marca 2022 19:21

Ale sęk w tym cały, że Polak właśnie od dziesięcioleci siedzi na tej kupie ruskiego gruzu i jest dumny i zadowolony. Chodzi o to żeby centrum odgruzować. Jeśli Pekin jest na 90% pocztówek z Warszawy to jak można mówić że nie jest nośnikiem znaczeń? Taki Chińczyk myślący długofalowo patrzy na Warszawę, widzi Pekin i wie, że nic się nie zmieniło.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @BeaM 16 marca 2022 19:13
16 marca 2022 19:27

Ale wciąż jest symbolem Warszawy, niestety. Najlepiej sprzedają się magnesy, pocztówki i inne gadżety z pekinem właśnie. Czy zburzenie go coś by tu zmieniło? Pewnie tak, po wielu latach. Mnie najbardziej podoba się pomysł przebudowy, choćby przez ustawienie na jego szczycie potężnej figury Pana Jezusa. Były w necie takie projekty, ale w tej chwili nie mogę znaleźć.

zaloguj się by móc komentować

Nova @BeaM 16 marca 2022 19:11
16 marca 2022 19:29

Moim skromnym zdaniem symbolicznym odbiciem się od dna mogło by być na przykład odbudowanie do stanu "nówka nieśmigana" zamku-pałacu Krzyżtopór tak jaki był w XVII w. i urządzenie w nim muzeum wspólnej historii narodów RON. Nie po to by bajać o imperium ale by przywrócić pamięć. I musiało by to być połączone z poważnym projektem propagandowym pod nadzorem państwa.Pozdrawiam serdecznie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 16 marca 2022 19:29
16 marca 2022 19:34

Trzeba by było wymordować wszystkich historyków sztuki i konserwatorów zabytków

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 16 marca 2022 19:29
16 marca 2022 19:39

Oooo,...

...  i  to  jest  bardzo  dobry  pomysl...  i  baaardzo  potrzebny  !!!

zaloguj się by móc komentować

betacool @Nova 16 marca 2022 19:29
16 marca 2022 19:40

Podoba mi się i do tego krzyż i topór na historyków sztuki.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 19:34
16 marca 2022 19:42

W  zblizajacych  sie...

...  "cienkich"  realiach  -  ludze  sie,  ze  sami  sie  pozabijaja  !!!

zaloguj się by móc komentować

BeaM @onyx 16 marca 2022 19:21
16 marca 2022 19:43

Myślę, że jak Chińczyk patrzy na Warszawę, to ma zupełnie inne myśli jednak. :) 
Niech Pan przepyta młode pokolenie, z czym im się kojarzy PKiN, a potem dokończymy rozmowę. 
Jedyne czego jestem prawie pewna, to to, że jak ci, co nawołują do burzenia, zrobią projekt tego, co ma go zastąpić, to wyjdzie coś jeszcze gorszego od pomnika Kaczyńskich w Białej Podlaskiej. Bo odpowiedni ludzie po tej drugiej stronie już o to zadbają. W dziedzinie sztuki współczesnej jest do nadrobienia co najmniej tyle, ile w propolskiej propagandzie. 
 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 16 marca 2022 19:43
16 marca 2022 20:04

.... bo dzieło zniszczenia W dobrej sprawie jest święte Jak dzieło tworzenia.....

Proszę mi tylko pozwolić, a tego kutasa ze środka Warszawy wygumkuję - za darmo.

PS. Mam wiedzę, kompentencje i środki żeby to zrobić.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @maria-ciszewska 16 marca 2022 19:27
16 marca 2022 20:04

A to by dopiero szydera była, jak ze Świebodzinem... Nie wolno narażać Jezusa na takie klątwy. 
Pałac jest na tych magnesach z wielu powodów. Bo był na nich od dziesięcioleci, taka świecka tradycja. Bo jest łatwiejszym znakim graficznym niż jakikolwiek inny budynek choćby Zamek Królewski. Bo jest specyficzną atrakcją dla cudzodziemców (tak tak, nam się to opatrzył i zbrzydł może ale to wciąż świeżynka dla innych). Bo ludzie handlujący pocztowkami idą na łatwiznę i wiedzą co się najlepiej sprzedaje i koło sie zamyka. No nie mamy Wieży Eifla niestety. Ale chyba też mamy ważniejsze problemy. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Paris 16 marca 2022 18:39
16 marca 2022 20:07

Pardon, ale Pani poczucie obowiązku mam akurat tam gdzie pałac kultury

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 16 marca 2022 19:34
16 marca 2022 20:08

Sądzę, że po pozbyciu się konserwatorów zabytków historycy oportunistycznie doszlusowaliby do aktualnej mądrości etapu.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 16 marca 2022 20:04
16 marca 2022 20:09

Zanim Pan wygumkuje, to proszę przedstawić mi projekt tego, co tam stanie. :)

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 16 marca 2022 20:09
16 marca 2022 20:13

Ja jestem od wyburzania, a nie budowania - dla mnie to może tam tam być głęboki dół z błotem, byle ten kutas nie bazcześcił stolicy,

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Nova 16 marca 2022 19:29
16 marca 2022 20:13

No chyba, że gruz z Pałacu Kultury wykorzystać do odbudowy Krzyżtoporu, oj nasz pan budowniczy, co tu dysponuje środkami się ucieszy, hehe

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 16 marca 2022 20:13
16 marca 2022 20:15

Podkładać ładunki to i ja (po trzytygodniowym szkoleniu u Valsera) bym potrafiła

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BeaM 16 marca 2022 20:04
16 marca 2022 20:16

Tak właśnie... Szydera to za mało powiedziane. Tego rodzaju "polemiki" przypominają dyskusję Żydów z Piłatem na temat treści napisu jaki kazał umieścić na krzyżu.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 16 marca 2022 20:15
16 marca 2022 20:17

Nie, nie potrafiła by Pani.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BeaM 16 marca 2022 20:15
16 marca 2022 20:19

Pani raczy żartować :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 16 marca 2022 20:17
16 marca 2022 20:21

Niech mi Pan nie odbiera nadziei. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 20:19
16 marca 2022 20:22

Ano raczę :)
Ale jak tu wejdzie Valser, to nie będzie rzeczy niemożliwych.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 16 marca 2022 20:21
16 marca 2022 20:26

To nie jest kwestia nadziei. Każdy się może tego nauczyć ale z pewnością precyzyjne wyburzenie kutasa po trzymiesięcznym przeszkoleniu jest mało prawdopodbne.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 16 marca 2022 20:26
16 marca 2022 20:28

Nie spirowałam do głównej wyburzającej, tylko ewentualnie do pocztu sztandarowego przy uroczystym podpalaniu lontu

zaloguj się by móc komentować

valser @BeaM 16 marca 2022 20:15
16 marca 2022 20:37

HEHE... na tym to ja sie zupelnie nie znam, ale to inspirujacy temat. Dawno temu, moj kolega podjal sie zadania zamkniecia konkurencyjnej dyskoteki w Katowicach, ktora miala powstac na terenie bylej mleczarni. Podjechal w nocy, wyciagnal z bagaznika sprzet i odpalil pocisk z rgppanca. Po czym wsiadl w auto i odjechal.

Zrobil sie z tego rowniez pozar, straz gasila to do rana, potem oczywiscie dochodzenie, prokurator, itp. Budynek nie zostal od jednego strzala zburzony, ale naruszona zostala konstrukcja, tak, ze trzeba bylo budynek rozebrac. Nic oczywiscie nie sugeruje, tylko tak mi sie przypomnialo.

http://przestepczosc.pl/index.php/kartoteka-kryminalna/poludnie-polski/zbigniew-szczepaniak-simon

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 16 marca 2022 13:46
16 marca 2022 20:38

"Podobno Biden ma przylecieć do Polski bo wizyta Kamali okazała się porażką PRową i ludzie zobaczyli że ona ma tyle do powiedzenia w sprawach poważnych co nasza premier Kopacz."

Bo to jest amerykańska Ewa Kopacz.

Tyle że nasza Kopacz rzadziej się śmieje.

Co nie zmienia faktu że obie panie są przerażliwie głupie.

Harris już miała takie "incydenty"  z chichotaniem podczas wystąpień publicznych w przeszłości.

zaloguj się by móc komentować

bolek @Szczodrocha33 16 marca 2022 20:38
16 marca 2022 20:51

Ciężko nie chichotać po prezydenckim lapsusie...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 16 marca 2022 20:28
16 marca 2022 20:51

Przy takiej kubaturze zrobienie sieci ogniowej raczej nie wchodzi w rachubę. Co najwyżej mogłaby Pani nacisnąć guzik - na co zresztą chętnie bym Pani pozwolił.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Szczodrocha33 16 marca 2022 20:38
16 marca 2022 20:56

Ona w wywiadzie użyła sformułowania „kraj zwany Ukrainą". Bardzo mi to utkwiło w pamięci. 
A teraz Biden, który zamiast ukraiński mówi irakijski. 
Trochę za dużo freudowskich pomyłek jak na jedną ekipę rządzącą. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 16 marca 2022 20:56
16 marca 2022 21:00

A ja tytaj zostałem przez Gospodarza obsztorcowany za tę nieszczęsną mapę...

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @BeaM 16 marca 2022 20:56
16 marca 2022 21:10

Ale za to bez freudowskich pomyłek wysyłają na Ukrainę kilka tys. rakiet ppanc,800 rakiet plot , 20mln szt amunicji i 7 tys broni strzeleckiej.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @aszymanik 16 marca 2022 20:26
16 marca 2022 21:16

No ale tego akurat nie liczy się w miesiącach, tylko w praktycznym wykonaniu "misji bojowych". I czegoś co odróżnia sapera od strzelca. Bo choć każdy saper może być dobrym strzelcem, to w drugą stronę już nie koniecznie. Nieprawdaż? 

zaloguj się by móc komentować

sebom @BeaM 16 marca 2022 19:11
16 marca 2022 21:20

"Przeciwnie, propaganda zrobi wszystko, żeby takie działanie ośmieszyć - że Polak siedzi z kupą gruzu w centrum miasta zadowolony i dumy" - Gruz się wywiezie po budowę dróg np.. Propaganda nie ma dzisiaj nic do gadania. Dzisiaj kacapia zburzyła teatr w Mariupolu i nie pojawiły się komunikaty prasowe o pomyłce, czyli był to normalny, zaplanowany atak. Dlatego to jest najlepszy moment aby pozbyć się tego monumentu z centrum stolicy. Pamiętam jak w szkole podstawowej nauczycielka rosyjskiego zleciła naszej grupie abyśmy zorganizowali jakiś plakat czy zdjęcie związane z kosmosem, a ja miałem jedynie duży, rozkładany, kolorowy plakat na którym Neil Amstrong wbija flagę amerykańską na księżycu, trudno mi opisać jej minę gdy rozłożyłem ten plakat na ścianie i przypinałem pineskami. PKiN jest taką sowiecką flagą na podbitej ziemii i powinno się go jak najszybciej usunąć. 

zaloguj się by móc komentować


BeaM @aszymanik 16 marca 2022 21:00
16 marca 2022 21:21

NIe wiem, co czym mowa... Jaką mapę?

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BeaM 16 marca 2022 20:56
16 marca 2022 21:21

Dostarczają broń i kasę... Mogą gadać co im się podoba. Są też tacy którzy "pięknie" się wzruszają i mówią poprawnie o wojnie W Ukrainie, machają flagami na wiecach i w telewizorze, ale poza tym kompletnie nic... Proszę sobie wybrać :)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @DYNAQ 16 marca 2022 21:10
16 marca 2022 21:23

No właśnie... A tu toczy się dyskusja czy pałac kultury wysadzić w powietrze, czy też może postawić na nim figurę Chrystusa.

Ehhhh

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 16 marca 2022 21:21
16 marca 2022 21:26

Była tu kiedyś taka dyskusja na temat jakiejś mapy Ukrainy na której tle stał Blinkien i patrzył się na nią jak cielę na malowane wrota. Wtedy powiedziałem, że akurat po Amerykanach niewiele więcej można się spodziewać..

zaloguj się by móc komentować



sebom @sebom 16 marca 2022 21:20
16 marca 2022 21:37

A gdy pojawią się oponenci? Niech wyłażo spod ziemii jak glizdy rażone prądem, bedziemy wiedzieć kto jest kto, gdy kur zapieje. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 20:07
16 marca 2022 21:38

I  vice  versa,  ja  Panskie  !!!

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @Paris 16 marca 2022 21:38
16 marca 2022 21:50

Proszę sobie za dużo nie wyobrażać :)

W kosmosie! ✋

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 16 marca 2022 19:21
16 marca 2022 22:25

"Ale sęk w tym cały, że Polak właśnie od dziesięcioleci siedzi na tej kupie ruskiego gruzu i jest dumny i zadowolony. Chodzi o to żeby centrum odgruzować. Jeśli Pekin jest na 90% pocztówek z Warszawy to jak można mówić że nie jest nośnikiem znaczeń? Taki Chińczyk myślący długofalowo patrzy na Warszawę, widzi Pekin i wie, że nic się nie zmieniło."

Zburzenie Pekinu byłoby gestem i symbolem, ale przecież polityka składa się m. innymi z gestów i symboli.

Ja mam do kwestii skasowania Pekinu stosunek ambiwalentny.

To znaczy jestem za tym żeby zburzyć, ale zarazem stwierdzam z żalem że Warszawa jest miastem tak zdewastowanym [m. innymi w sensie architektonicznym i w zakresie zabudowy] 

że usunięcie pałacu i tak w sumie nic by nie zmieniło. W sensie wyglądu stolicy.

Ale byłby to ważny gest.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @sebom 16 marca 2022 21:20
16 marca 2022 22:25

A co z resztą? MDM? Zostawić czy też wysadzać? No bo trzeba chyba konsekwentnie? A nie sądzi pan, że Dom Partii udało się odczarować, bo ktoś wpadł na pomysł żeby tam giełdę wstawić. W symbol betonu wsadzić symbol wolnego rynku. To są bezkosztowe i skuteczne działania, a nie darcie szat, ktore niczego nie zmieni. Najwyżej poprawi samopoczucie paru osobom. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 21:21
16 marca 2022 22:30

Dziękuję, postoję :) są jeszcze inne alternatywy, bo mam swoje zdanie na temat wkładu Ameryki w tę wojnę, ale nie będę się rozwijać... 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 16 marca 2022 21:26
16 marca 2022 22:33

Amerykanie też różni, ja nie jestem fanką obecnego prezydenta, ale skupiam się głównie na tym, jak to się odciśnie na naszym losie. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM 16 marca 2022 22:25
16 marca 2022 22:34

Proponuję iglicę podjąć mi-liczba, a resztę wynieść na lepszą przyszłość.

Lepiej rozebrać, niż burzyć.

 

P.S.

ale to zaburzy...

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bolek 16 marca 2022 20:51
16 marca 2022 22:36

"Ciężko nie chichotać po prezydenckim lapsusie..."

Domyślam się że prezydent Duda coś usiłował mówić po angielsku i stad ten lapsus.

Kiedyś Tusk się popisywał, ku uciesze otoczenia i zażenowaniu Condoleezzy Rice, teraz Duda przy Harris.

Niech już się ograniczą nasi politycy do posługiwania się językem ojczystym i dadzą pracować tłumaczom.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Szczodrocha33 16 marca 2022 22:25
16 marca 2022 22:38

Po wyburzeniu pekinu pozostanie juz tylko jedna ciekawa dla zagraniczniaków atrakcja: gigantyczne korki w zadrzewionych i zwężonych Alejach Jerozolimskich. Natura i kultura w jednym.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM 16 marca 2022 22:38
16 marca 2022 22:40

To tak jest.

Bravo !

:)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BeaM 16 marca 2022 22:25
16 marca 2022 22:46

"A co z resztą? MDM? Zostawić czy też wysadzać? No bo trzeba chyba konsekwentnie? A nie sądzi pan, że Dom Partii udało się odczarować, bo ktoś wpadł na pomysł żeby tam giełdę wstawić. W symbol betonu wsadzić symbol wolnego rynku. To są bezkosztowe i skuteczne działania, a nie darcie szat, ktore niczego nie zmieni. Najwyżej poprawi samopoczucie paru osobom."

Otóż to.

Warszawa została zamordowana pod każdym względem między 1939 a 1945 rokiem.

Potem komunisci wyrównali gruzy i zgliszcza i zabudowali ją bloczyskami typu Ursynów.

Gdy po 90 roku nawsadzano jak zapałek w gówno korporacyjnych wieżowców w tą socrealistyczną zabudowę z Pekinem na czele to aspirujący zaczęli się zachwycać "polskim manhattanem".

No i doszła jeszcze słynna palma na rogu Nowego Światu i Jerozolimskich i giełda w domu partii.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BeaM 16 marca 2022 22:38
16 marca 2022 22:51

"Po wyburzeniu pekinu pozostanie juz tylko jedna ciekawa dla zagraniczniaków atrakcja: gigantyczne korki w zadrzewionych i zwężonych Alejach Jerozolimskich. Natura i kultura w jednym."

Nikt nigdy nie wyburzy pekinu.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Szczodrocha33 16 marca 2022 22:46
16 marca 2022 22:57

Uważam, że gorsze gargamele powstawały w latach 90. kiedy wolność wkroczyła.
Pomimo komuny byli utalentowani ludzie i powstało sporo ciekawych projektów, pawilonów, budyneczków stacyjnych. 
Wiem, że odchodzimy od tematu notki, ale taka natura dygresji... 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BeaM 16 marca 2022 22:57
16 marca 2022 23:05

Tak, ja również nie chciałbym być posądzony o trolowanie, więc jeszcze krótko:

są miejsca, fragmenty dzielnic czy budynki ładnie zaprojektowane i wykonane. ale generalnie Warszawa jako całość jest porażająco

brzydka.

Po zabudowie, a i ludności stolicę zamieszkującej rzekłbym że temu miejscu już dawno odebrano duszę.

zaloguj się by móc komentować

onyx @BeaM 16 marca 2022 22:25
16 marca 2022 23:25

To jest typowa demagogia, nikt nie porusza tematu MDM. Gdyby kacapia zamiast Pekinu zbudowała metro też nikt by nie zawracał sobie tym głowy. Oczywiście jakieś pomniki na szczycie to też bzdury wymyślane w obronie budynku. Tak samo jak będzie stojał Pekin tak samo Powązki będą miejscem spoczynku kacapii i ich potomków. Nie wszystkim to się podoba i tyle.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BeaM 16 marca 2022 22:30
16 marca 2022 23:26

Serio? To może trzeba Zełeńskiemu powiedzieć o tej alternatywie. A może nawet naszym władzom zanim będzie za późno? Putinowi? Bo najwyraźniej jeszcze gorzej zna się na mapie.

Brakuje jeszcze jednej alternatywy i będą cztery... Aż głowa pęka

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Szczodrocha33 16 marca 2022 22:51
16 marca 2022 23:29

Wystarczy plunąć na zachód, a Putin raz dwa przemebluje... Nie tylko Warszawę

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OdysSynLaertesa 16 marca 2022 23:26
16 marca 2022 23:59

Proszę uważać - między strażnikiem a prowokatorem cienka jest granica...

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BeaM 16 marca 2022 23:59
17 marca 2022 00:11

Abusus non tollit usum 

Dobranoc ✋

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Szczodrocha33 16 marca 2022 13:14
17 marca 2022 05:10

Nie oszukujmy się - nie po to Zachód w tych ludzi inwestował, aby w "odrodzonej, niepodległej, demokratycznej Polsce" ci ludzie mieli pracowac fizycznie łopatą. Zrobili nam te elity, to teraz "elitują".

zaloguj się by móc komentować

Peiper @tomciob 16 marca 2022 13:21
17 marca 2022 05:11

Pomysł z rozebraniem PKiN był już na tym portalu omawiany i oceniony jako "mało poważny projekt".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 17 marca 2022 03:48
17 marca 2022 06:29

Ten Panasiuk to jest osobna historia. On się pulta na twitterze, że strach go obleciał, bo jak dostanie zawału to umrze, bo jakiegoś Ukraińca na jego miejsce do szpitala przyjmą. A nazywa się Panasiuk...kto ich struga? I jest posłem czy też był kandydatem na posła Konfederacji

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 17 marca 2022 03:48
17 marca 2022 06:33

"Żadnego lapsusu nie było. To tego samego rodzaju gówno prawda, jak Borubar śp. Lecha Kaczyńskiego wykreowany po to, by lemingi wyły ze śmiechu w poczuciu, że prezydent to znający angielski na poziomie półtuska ćwierćidiota."

Rzecz w tym że podczas takich spotkań jest stosowane tłumaczenie symultaniczne z użyciem elektronicznego sprzętu, jak widać było podczas konferencji prasowej, m. innymi  w postaci używanych przez polityków słuchawek.

Niech pan nie dzieli włosa na czworo i się nie zacietrzewia, chodzi mi tylko o to że językiem ojczystym prezydenta Dudy jest polski, i nie ma potrzeby silić sie na angielski, skoro tłumacze pracują podczas takich wystąpień.

I proszę mnie żle nie zrozumieć, nie zrównuję Dudy z Tuskiem.

Bo wiadomo kim jest Tusk, nie dorasta Dudzie do pięt.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 17 marca 2022 03:48
17 marca 2022 06:34

Miałem się nie odzywać przez cały Wielki Post, ale tu zrobię sobie wyjątek. Przejęzyczenia, przede wszystkim oczywiste pomyłki słowne (nieświadome używanie słów bliskoznacznych lub podobnie brzmiących do zamierzonych) są dosyć powszechne u ludzi bardzo inteligentnych. Nie tylko u nich, oczywiście, bo to generalnie ludzka rzecz, niemniej świadczą raczej o inteligencji, niż jej braku (trzeba dysponować zasobami słów bliskoznacznych i podobnie brzmiących, żeby je popełniać). Stąd nabijanie się z nich, czy choćby jedynie wytykanie jest pewnym znakiem intelektualnego niedorastania do współrozmówcy. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 17 marca 2022 06:33
17 marca 2022 06:39

A sprawa Harris i jej chichotu to jest jeszcze odrębna kwestia,miało to już miejsce nie raz i było podnoszone w amerykańskich mediach.

Może kobieta na coś cierpi, ponoć nadmierna wesołkowatość i podekscytowanie to zapowiedż nadciągającej schizofrenii.

Pani Kamala dla mnie jest na poziomie Ewy Kopacz, jak to już ktoś zauważył.

Tyle że mówi po angielsku.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 17 marca 2022 06:34
17 marca 2022 06:42

Zgadzam się, nie powinna była w tak idiotyczny sposób zareagować.

To tylko żle o niej świadczy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 17 marca 2022 06:39
17 marca 2022 06:45

Przepraszam, oczywiście "nieraz" pisze się razem, nie oddzielnie.

U mnie już póżny wieczór, zmęczony jestem to mi się "wypsło".

zaloguj się by móc komentować

bolek @przemsa 17 marca 2022 03:48
17 marca 2022 06:47

OK. No i wyszedłem na leminga :(

zaloguj się by móc komentować

Peiper @aszymanik 16 marca 2022 20:13
17 marca 2022 06:53

Widzi Pan niszczyć to każdy głupi potrafi, ale mądry człowiek zanim coś zniszczy dokładnie przemyśli, czy jest w stanie w to miejsce stworzyć coś lepszego. Jak nie to nie bierze się za niszczenie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bolek 17 marca 2022 06:47
17 marca 2022 07:08

Proszę się nie martwić, pan Przemysław nie chciał pana obrazić.

Uniósł się po prostu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Peiper 17 marca 2022 05:11
17 marca 2022 07:22

Tak. Ten temat służy do odwracania uwagi od rzeczy ważnych. Tak jak osławiona 'dekomunizacja'. Krucjaty wobec iluzji są prowadzeniem na manowce. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @sebom 16 marca 2022 21:20
17 marca 2022 07:29

Sowiecką flagą na podbitej ziemi jest kilka milionów obywateli RP będących nośnikami wiecznie żywych idei WILenina. 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 17 marca 2022 03:48
17 marca 2022 07:35

mnie interesuja nazwiska typow, ktorzy tego "dicka" wyfabrykowali, a pozniej powielali?

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Peiper 17 marca 2022 06:53
17 marca 2022 08:15

Nie znam nikogo, kto mieszkałby w Warszawie i przeszkadzałby mu PKiN. Tylko jakieś Krakusy mają na tym punkcie obsesję. 
Rozumiem pomniki, ale jakby chciec burzyć, co zbudowali zaborcy, czy inni okupanci, to niewiele by zostało wybudowane przed 45 rokiem, chociaż PRL też be przecież. MDM do rozbiórki?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @SalomonH 17 marca 2022 08:15
17 marca 2022 08:21

Pan nie rozumie. Ten pomnik - to pomik dominacji kultury niewolniczej w Polsce. On działa na cały kraj, na całą Polskę. To jest twór obcy, wrogi, powinien być zniszczony.

zaloguj się by móc komentować

sebom @BeaM 16 marca 2022 22:25
17 marca 2022 08:32

Tak, trzeba konsekwetntnie i zdecydowanie.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @SalomonH 17 marca 2022 08:41
17 marca 2022 08:46

Z Poznania psze Pana, ani słowa o legii

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @SalomonH 17 marca 2022 08:15
17 marca 2022 08:57

Mieszkam w Warszawie. Przeszkadza mi pekin.

zaloguj się by móc komentować


BeaM @qwerty 17 marca 2022 07:29
17 marca 2022 10:13

Próbowałam takiego argumentu, ale zwolennicy burzenia pekinu jakoś ten raczej mocny argument pomijają. Cóż, temat z listy tych, co zawsze wywołują eskalację a potem jałowiznę, jak z kajecika ruskiego prowokatora, więc może faktycznie go zamknąć. :)

zaloguj się by móc komentować


glicek @Szczodrocha33 16 marca 2022 22:46
17 marca 2022 14:02

Potem komunisci wyrównali gruzy i zgliszcza i zabudowali ją bloczyskami typu Ursynów.

Ursynów jest dziś świetnym, przestrzennym osiedlem z pełną infrastrukturą. Podbnie jak Służew n Dolinką ew. Służewiec (gdzie mieszkam) również. W odróżnieniu od wykwitów patodeveloperki np. JW Konstrakszyn w okolicach Metra Wilanowska albo na bliskiej Woli. Tak, to poniżej to nie "Hąkąg", to warszawska Wola choć zdaje się już ma taką ksywę i nie jest to komplement...



 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @przemsa 17 marca 2022 09:19
17 marca 2022 19:30

No teraz znam, co prawda nie osobiscie, panią Marię. 
Nie wiem, jak trzeba być słabym duchem, zeby z powodu jednego bloku czuć się niewolnikiem. Z drugiej zaś strony, może powinienem zazdrościć, bo ja mam większe problemy i chyba trudniej jest je rozwiązać. Ale nie ma się co martwić na zapas, wojna przyjdzie i tutaj i niejedno zostanie zburzone. PKiN też się pewnie załapie. 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @SalomonH 17 marca 2022 19:30
17 marca 2022 20:09

Jeżeli z tym "niewolnikiem" pije Pan do mnie - skąd Pan wie, jak ja się czuję? Nie może też Pan wiedzieć, czy i jakie mam problemy, ale nie będę się z Panem licytowała, bo to nie ma sensu. A nazywanie bardzo dużego i mocno symbolicznego obiektu jakimś "blokiem" to przegięcie.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski
17 marca 2022 20:47

Pan Berdyczko się czuje zniewolony przez ten blok. Dla mnie jedyny obiekt, który kojarzy się z niewolą, to więzienie na Rakowieckiej. Mam osobiste powody, spędziłem tam w Stanie Wojennym kilka miesięcy. Ale nie przyszło by mi do głowy protestować, że zrobiono tam muzeum, zamiast zburzyć, chociaż działka ładna. Psychoza na temat PKiN jest robiona w konkretnym celu. Do działek,  na których stoi są roszczenia, dziś abstrakcyjne, ale gdyby go wyburzyć na koszt państwa (około 10 miliardów złotych, szacunki sprzed 4 lat), to trochę cwaniaków, np Larry Silverstein, zarobiłoby duzo więcej. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @SalomonH 17 marca 2022 20:47
17 marca 2022 22:23

"...ale gdyby go wyburzyć na koszt państwa (około 10 miliardów złotych, szacunki sprzed 4 lat),"

?! Skąd Pan posiada takie absurdalne dane???? Nie robiłem oczywiście szczegółowej wyceny wyburzenia PKiN ale z pewnością zamknęłoby się to (przy założeniu, że materiały porozbiórkowe zostają własnością wykonawcy i nie byłoby jakiś abstarkcyjnych terminów) w maksymalnie kilku, może kilkunastu milionach i to ze sporym zyskiem dla wykonawcy.

Zawsze ojcu mówiłem, że za mało bierzemy za swoją robotę, ehhhh...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @SalomonH 17 marca 2022 20:47
17 marca 2022 22:46

Otóż to, a za 10 miliardów to można by było ten Krzyżtopór tak odrychtować, że hologramy Ossolińskich by gości witały i zapraszały na komnaty!

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 17 marca 2022 22:46
17 marca 2022 22:50

I postawić jeden jeszcze tak na zaś.... Kompletne bzdury.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 17 marca 2022 22:23
17 marca 2022 22:51

To Pan nie wie, że pekin to czubek góry lodowej i drugie tyle pod ziemią?
(takie legendy miejskie krążyły kiedyś hehe)

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 17 marca 2022 22:51
17 marca 2022 22:57

Znam się trochę na tym i wiem, że może nie drugie tyle ale sporo pod ziemią jest (wkalkulowane -wstępnie oczywiście).

PS. A wie Pani ile tam jest stali, miedzi, ile tysięcy ton kruszywa (nie wspominam już o innych rzeczech, które z pocałowaniem ręki można spieniężyć z dużym zyskiem)?

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @SalomonH 17 marca 2022 20:47
17 marca 2022 23:07

Dane mi było kilka razy spacerować po Warszawie.

Od rotundy szedłem w niewiadomym kierunku i znalazłem się na Złotej (sprawdziłem to). Ulica była w remoncie. 

Ja byłem już po lekturze Antoniego Suttona.

To co zobaczyłem w "ogniskowej", czyli zawężającej się Złotej w kierunku zachodnim przeniosło mnie 100 lat wstecz, do Nowego Jorku, na Broadway 120. Do czasów na krótko przed rewolucją bolszewicką. (Lenin był chyba jeszcze w Zurychu)

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 17 marca 2022 22:57
17 marca 2022 23:26

No wiem, psze pana :) Dlatego za kilka milionów to pan może zdemontować pięć kamienic a nie pekin.
Zajmie się pan tym, jak już będzie po trzeciej wojnie, która jest więcej niż pewna. Tylko że ten pekin może być jedynym budynkiem który się ostanie. Taka ironia losu. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
17 marca 2022 23:43

Kamienica to jest koszt kilkudziesięciu tysięcy....

Zresztą wie Pani, ja się nie pytam czym Pani się zawodowo zajmuje, bo nie mieści się to w temacie tej dyskusji ale zdaje mi się, że w tym akurat temacie to z nas dwojga, to ja akurat wiem co mówię, a Pani pływa w swoich wyobrażeniach i domysłach.

PS. Kamienicami raczej się nie zajmuję to za mała robota i rzadko opłacalna.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 17 marca 2022 23:43
18 marca 2022 00:10

Nie wiem, gdzie pan operuje, ale wyburzenie i wywóz trzypokojowego parterowego domku w Łodzi miało kosztować w ubiegłym roku ok. 30 tys. przy powierzchni ok. 90 metrów kwadratowych. A ja, mówiąc kamienica, mam na myśli budynek czteropiętrowy, gdzie jest, powiedzmy, 50 mieszkań  i całościowa powierzchnia ok. 2500 mkw. Czyli prawie 30 razy więcej kubatury. To nie daje czasem około miliona? Jasne, że pan się lepiej na tym zna, ale ja też podstawy liczenia mam opanowane. :)
Może faktycznie Pan za mało bierze. Ja też wliczam podwyżki cen, ktore są i będą jeszcze większe. Myślę perspektywicznie :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BeaM 18 marca 2022 00:10
18 marca 2022 00:11

No i jeszcze przemnóżmy, ile takich kamienic włazi na luzaka w pekin :)

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @BeaM 18 marca 2022 00:10
18 marca 2022 00:30

Po pierwsze to źle Pani liczy - parterowy domek to chłam, który prawie w całości nadaje się do utylizacji, za którą trzeba zapłacić, kamienica to jednak już dużo materiału do odzysku i sprzedaży, kruszywo można sprzedać, można odzyskać cegłę - wiele innych rzeczy. Jest oczywiście dużo śmieci, które trzeba zutylizować, ale technicznie rzecz biorąc wyburzenie tekiej kamienicy nie jest jakimś szczególnie zaawansowanym technologicznie procesem - można to zrobić za kilkadziesiesiąt tysięcy (no powiedzmy przy 4 piętrowej za 150). Po drugie porównanie kutasa do kamienicy w ogóle nie przystaje do istoty problemu, bo jego od fundamentu po iglicę można z dużym zyskiem sprzedać. Po trzecie podwyżki są i są dotkliwe ale trochę działa to w dwie strony, bo materiały, którymi handlujemy także poważnie zdrożały - jak to się będzie bilansować będę wiedział za miesiąc ale chyba nie będzie tak źle.

Powiem tak - jestem teraz na budowie gdzie będziemy wyburzać komin elektrociepłowni o wys. 222m. Ciekaw jestem czy Pani zgadnie ile za tę robotę wezmę?

No nie powiem Pani oczywiście ile, bo to tajemnica handlowa ale przynajmniej powiem czy była Pani blisko. I wiem na pewno, że na tym nie stracę......

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @aszymanik 18 marca 2022 00:30
18 marca 2022 07:37

Szczęść Boże przy pracy :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @aszymanik 18 marca 2022 00:30
18 marca 2022 10:09

Aha, no to teraz więcej rozumiem, w stosunkowo niedużej kwocie za wyburzenie wliczny jest koszt odzysku materiałów. To dlatego się panu oczy świecą na te gigantyczne żyrandole w pekinie :), ile to mosiądzu, a ile marmuru, pan by z 5 razy na jego likwidacji zarobił pewnie hehe. Co do komina, to mam za mało zanych, żeby startowaćw zagadce, zwłaszcza, że i tak nie poznam rozwiązania. Ale i tak cieszę się że poznałam fachowca od tych rzeczy, zawsze można komuś polecić. 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @przemsa 17 marca 2022 08:38
18 marca 2022 14:47

Ten Panasiuk do sejmu kadydował ostatnio...

z ramienia Konfederacji Korony Polskiej Grzegorza Brauna.

https://www.wnp.pl/parlamentarny/osoba/piotr-panasiuk,87959.html

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @BeaM 18 marca 2022 10:09
18 marca 2022 18:32

Powiem więcej czasem trafiają się takie perełki, że warto na robotę wejść nawet nie tyle za darmo co nawet grubo za ten przywilej płacąc.... Za polecenie oczyiście będę niezmiernie wdzięczny:)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować