-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Edukatorzy

Nie wiem w ogóle skąd wziął się ten wyraz, ale zakładam, że istnieje w słowniku i ma jakieś uzasadnienia. Bo w zasadzie dlaczego mówić – edukator, zamiast po prostu nauczyciel? Tekst nie będzie o nauczycielach, ale o pewnej fałszywej idei, która towarzyszy nam stale. Chodzi mi o przekonanie, że nauczanie jest zajęciem szlachetniejszym od rozrywki. I o wszystkie konsekwencje tego przekonania. Zacznijmy właśnie od nich. Podstawowym założeniem edukacji jest, by uczeń przewyższył mistrza. To się nie sprawdza właściwie nigdzie, ale nauczyciele przynajmniej udają, że do tego dążą. Edukatorzy odwrotnie. Ich zadaniem jest pozostawienie edukowanych osób w stanie permanentnego ogłupienia i bezradności, a wszystko po to, by można ich było uczyć bez przerwy. Toyah opisał to kiedyś w książce o listonoszu, na przykładzie szkół języka angielskiego. To jednak nie wyczerpuje tematu. Mamy cały segment edukacji patriotycznej, którzy składa się z różnych gadżetów, pozwalających na porównanie ich z charyzmatami kongijskich kacyków. To znaczy mają one wartość lokalną i tylko lokalną, albowiem ktoś pilnuje, by forma w jakieś są wykonywane i odnawiane zawsze była śmieciowa. Ktoś – sami edukatorzy patriotyczni – pilnuje, by forma ta nigdy zyskała żadnego znaczenia poza bantustanem, w którym została wykonana. Istotną konsekwencją pracy edukatorów jest bowiem ustanowienie tu hierarchii. I nie chce mi się już nawet pisać o tych budżetach na edukację patriotyczną, o których piszę za często, przez co argument ten traci na wadze. Poza tym i tak nie mam wpływu na ich rozdysponowanie, a gdybym miał to co z tego? Przecież niczego by to nie zmieniło. Nie chodzi o budżety, ale o ludzi, którzy się po nie ustawiają i intencję z jaką je wykorzystują. Ta intencja została przeze mnie opisana wyżej – należy utrzymać edukowanych w zgłupieniu, a do tego deprawować coraz to młodszych tymi samymi, silnie zwietrzałymi gawędami. Bez tego – taka jest sugestia edukatorów – państwo nasze się zawali i stanie się łupem zdrajców. Tak nie będzie, bo nie o to chodzi. No, ale żeby to zrozumieć trzeba wyjść poza własne ograniczenia, a edukatorzy składają się wyłącznie z ograniczeń, gdyby było bowiem inaczej, nie byliby edukatorami. Porzućmy więc rozważania o budżetach i zajrzyjmy co tam słychać u mojego nowego znajomego Tukidydesa.

Oto w Wojnie Peloponeskiej spisał on przemowę delegacji korynckiej, wygłoszoną przed zgromadzeniem ludowym w Sparcie. Koryntyjczycy namawiali Lacedemończyków do odważnego wystąpienia przeciwko Atenom. Chcieli, by porzucili oni swoją dotychczasową, zachowawczą politykę wobec dynamicznego bardzo sąsiada i obronili tych, których Ateńczycy są podporządkować. Pozostawiamy na boku kwestię, czy patronat Sparty byłby rzeczywiście tak zbawienny dla Koryntu, jak się to jego delegatom wydawało. Istotne jest dla nas coś innego. Oto w przemowie swojej przedstawiciele Koryntu mówią – Jak w sztuce bowiem, tak i w polityce musi zawsze zwyciężyć nowość.

To jest zdanie, w mojej ocenie powalające i unieważniające większość strategii, jakie obserwujemy. Zarówno w sztuce jak i w polityce. Jest to także przestroga, że każdy kto umie posługiwać się nowością, ten ma wielkie szanse na zwycięstwo. Jeśli prześledzimy przebieg Wojny Peloponeskiej, nie będziemy mogli się nadziwić, jak to się stało, że przeciwnicy Aten, pozbawieni floty i budżetu, pokonali swojego groźnego i zasobnego przeciwnika. Nie wiem czy tak właśnie opisał to Tukidydes, bo czytam Wojnę peloponeską bardzo powoli, ale wychodzi na to, że o zwycięstwie zdecydowała zmiana w doktrynie wojennej Sparty. I to był czynnik przemożny. Nie była nim ani flota, ani pieniądze Ateńczyków, które używane były w sposób standardowy, rozpoznawalny przez wszystkich wokół, a przez to nieskuteczny. Na przestarzałą strategię Aten Tukidydes wskazuje już wcześniej, kiedy opisuje walkę okrętów korynckich z korkiryjskimi, które były wspomagane przez kilka jednostek ateńskich.

Wracajmy jednak do naszych baranów i powtórzmy – jak w sztuce bowiem, tak i w polityce musi zawsze zwyciężyć nowość. Dodam jeszcze, że kiedy opowiedziałem o tym wczoraj reżyserowi Juliuszowi, odpowiedział mi sentencją sformułowaną przez swojego znajomego, która brzmi – najzdrowsza woda pochodzi z najstarszych źródeł.

Nie można więc liczyć na to, że przestarzałe strategie przyniosą nam sukces. One służą temu jedynie, by utrzymać w pionie hierarchie strategów, którzy je promują. I tak nie ma póki co sposobu na to, by przekonać kogokolwiek odpowiedzialnego za dystrybucję treści uznawanych za patriotyczne, że opowiadanie tych samych historii, które zostały – bez efektu – opowiedziane już wcześniej, w dodatku dziesięć razy, nie skończy się żadnym sukcesem. To przekonanie nie jest możliwe, albowiem poprzeczka powieszona jest bardzo nisko. I każda koza może ją przeskoczyć. To znaczy za sukces uważane jest już samo wykonanie przewidywalnego i nudnego produktu. Tym sukcesem jest także odfajkowanie przez stosownego urzędnika pozycji w budżecie. Potem można iść spać.

Pierwszym więc zadaniem w kierunku zmiany strategii byłaby nowa definicja sukcesu. Sformułowanie jej nie jest łatwe, albowiem dziedzina edukacji historycznej jest w Polsce zrównana z edukacją patriotyczną i jej odrostem, który określiłbym jako szyderstwo z komuny. Za sukces zaś należałoby uznać jakiś kolportaż treści produkowanych u nas, gdzieś za granicą. Pisaliśmy o tym sporo, ale musimy do tego powrócić. To jest w zasadzie niemożliwe, albowiem wszędzie działają edukatorzy i ich misja jest taka sama jak w Polsce. No, ale w czasie Wojny Peloponeskiej, wszędzie były okręty ateńskie i ich misja była także znana.

Jeśli jakaś struktura jest niewydolna i karmi się własną niewydolnością, to należy szukać sposobu jej obejścia. To zaś w przypadku naszym oznacza szukanie możliwości dystrybuowania swoich produktów poza Polską. Podjęliśmy taką próbę już dawno temu wydając komiks Święte królestwo w języku angielskim. Ponad połowa nakładu została kupiona przez prywatną osobę mieszkającą w USA. Tak więc był to sukces umiarkowany i lokalny. Czy ten krok był dobry? Na pewno nie przyniósł nam strat. Może też dać do myślenia różnym naśladowcom, którzy chcieliby podjąć takie próby.

Kolejnym elementem na drodze do zmiany definicji sukcesu powinno być oddzielenie edukacji historycznej od edukacji patriotycznej, a także usunięcie całkowicie szyderstw z komuny. Był to bowiem moment groźny i nie należy z tego śmieszkować, zwłaszcza, że spadkobiercy komuny uśmiechają się do nas coraz milej i usiłują zajrzeć nam w oczy bardzo zalotnie. Pierwszy krok na drodze do oddzielenie edukacji historycznej od edukacji patriotycznej zrobił Paweł Zych wydając książkę Dobre czasy, czyli jak zarobić w średniowieczu. Jej największą zaletą jest to, że w przeciwieństwie do naszych memiksów nie jest ona kontrowersyjna. Można ją zaakceptować w całości i bez dyskusji. Powinna być produktem flagowym segmentu państwowej edukacji historycznej. Tak się jednak nie stanie, albowiem edukatorzy, którzy wszyscy jak jeden są frustratami, pisząc i kręcąc te swoje materiały edukacyjne, chcą przede wszystkim podkreślić, że ci wszyscy rycerze, królowie, powstańcy i bohaterscy żołnierze idący do szarży na bagnety, to oni. A jeśli nie oni osobiście, to należy ich właśnie uważać za spadkobierców tych osób. I tu jest właśnie moment najważniejszy. Jeśli ktoś myśli, że przesadzam, niech kiedyś pogada z jednym czy drugim popularyzatorem historii. Niech zobaczy jak on wygląda, jak mówi i ku czemu zmierzają jego myśli, słowa i gesty. Kiedy już się temu przyjrzymy jasne się stanie, że bez poważnych personalnych czystek żadne oddzielenie jakiegoś segmentu treści od innego segmentu treści nie jest możliwe. To zaś z kolei oznacza, że nie ma szans na to, by wprowadzić jakąś nowinkę do naszych strategii. Jakie będą konsekwencje tego faktu napisał już Tukidydes i ja nie będę ich tu streszczał. Przekonałem się jednak, po przeczytaniu tych kilkudziesięciu stron Wojny Peloponeskiej, że ludzie, którzy czytali ją przede mną i omawiali tę treść, czynili to jedynie po to, by upleść sobie z jakichś badyli wieniec, a potem założyć go sobie na swój pusty łeb. Przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale na tym właśnie mechanizmie osadzona jest rodzima strategia promocji treści dla Polski ważnych. Żeby wystawić jakiegoś „myśliciela”, który skupi na sobie uwagę wykonywaniem gestów uznawanych za czarodziejskie. No i będzie, w czasie tego baletu, używał konicznych dla podkreślenia wagi wspomnianych gestów, gadżetów.  Raz będzie to wieniec z badyla udającego laur, a raz konfederacka czapka z krepiny. Na razie nic na to poradzić nie możemy, ale mamy tę satysfakcję, że przynajmniej sprzedajemy dobre produkty, które mieszczą się, poprzez treść i formę w segmencie określonym przez Tukidydesa jako nowość.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/dobre-czasy-jak-zarobic-w-sredniowieczu-autor-pawel-zych/



tagi: patriotyzm  edukacja  historia  dobre czasy  kolportaż  paweł zych  wojna peloponeska  tukidydes 

gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 09:07
89     3353    15 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Paris @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 10:01

BOMBA,...

...  po  prostu  bomba  !!!

 

Tak,  cieszmy  sie,  ze  u  Pana  jest  NAJLEPSZY  i  NAJNOWSZY  towar,  korzystajmy  i  zaczerpujmy  pelnymi  garsciami,...  a  niebawem  takie  BARANY  EDUKATORSKIE  jak  rozne  glinskie,  selliny  czy  czarnki  albo  macherzy  i  zlodzieje  od  detego  ,,narodowego  czytania,,  POJDA  SIE  GONIC  !!!

Czego  z  serca  na  ten  Nowy  Rok  -  tuz,  tuz  -  im  zycze,

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 10:46

Na każde stare słowo powinno przypadać co najmniej jedno, nowe, lepsze słowo. Myślę, że stąd wziął się edukator. W końcu: nowość musi zawsze zwyciężyć!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Czarny 27 grudnia 2022 10:46
27 grudnia 2022 10:55

Proponowałbym określenie: dukator

Do wyboru od: dukanie albo dukaty.

Przy czym jedno nie wyklucza drugiego.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 11:00

Każdy nauczyciel, zwłaszcza kiepski, może być zarazem edukatorem. Lecz tylko nieliczni edukatorzy, choćby nawet wybitni w swoim procederze, nadają się na nauczycieli. Rzecz bowiem w tym, iż celem nauczania wcale nie jest nauczyć w sensie "oprogramowania" człowieka. Sensem nauczania jest dać człowiekowi wolę dalszego uczenia się już samemu w tym celu wyposażając go, niejako "na drogę", w podstawowy zestaw narzędzi. Dalsze narzędzia znajdzie, lub stworzy sobie sam. Takie powinno być zadanie nauczyciela. Natomiast zadaniem edukatora jest właśnie "oprogramować". Najlepiej w skuteczności default.

Z tego wynika, iż po obu jego stronach ciężar edukowania jest znacznie lżejszy, niż ciężar nauczania. Gdy zaś edukowanie ubierze się w łatwe i skoczne wyjaśnienia, to na skutki nie trzeba długo czekać. Zwłaszcza u młodzieży. Ta ma bowiem wiele zainteresowań bieżących, dla których poszerzania chętnie zmniejszy każdy balast. Edukowanie dostarcza zaś łatwe surogaty oferujące rozumienie wszechrzeczy. Byłoby więc fajnie, gdyby nie ta przykrość, że potrzeba uczenia się jest naturalnym wrogiem edukowania i ulega prawu Kopernika-Greshama.

Krótka rada dla młodzeży: chcesz się edukować, proszę bardzo, lecz nie porzucaj uczenia się, bo bez tego edukowanie zaprowadzi cię tylko na manowce. A tak masz szansę.

PS.: Warto zwrócić uwagę na zaimki zwrotne. O ile można uczyć się, to edukować można tylko kogoś; "się" nie można.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 11:38

orjan 

Chciałem sie "powymądrzać", ale najpierw wpisałem słowo "edukować" do wujka GOOgle i szczęka mi opadła":

https://sjp.pwn.pl/slowniki/edukowa%C4%87.html

To jest dopiero nowość i to "najnowsza". :))

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @atelin 27 grudnia 2022 11:45
27 grudnia 2022 11:48

edukować to nauczać (albo np. wyuczać ucznia na czeladnika)

Logicznie nauczać/edukowaćc  mozna tylko kogoś, a nie samego siebie.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 11:48

Nie wiem czy zrozumiałbym Tukidydesa. ;(

Nie wiem czy to nie była "praca zlecona", żeby wykazać prawidłowość funkcjonowania stwierdzenia, cytuję:

Jak w sztuce bowiem, tak i w polityce musi zawsze zwyciężyć nowość.

W wojnie chyba lepsze jest zaskoczenie. Może to jest synonim nowości?

Czy napisał o co chodzi konkretnie z tą "nowością" czy to jest jeszcze przed nami?

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 27 grudnia 2022 11:48
27 grudnia 2022 12:02

To jest cytat dosłowny z tego co mówli posłowie Koryntu na zgromadzeniu w Sparcie. Tam nie ma nic do rozumienia, wszystko jest wyłożone jasno i klarownie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @orjan 27 grudnia 2022 11:00
27 grudnia 2022 12:03

Stąd te wszystkie wyższe uczelnie gotowania na gazie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 27 grudnia 2022 10:46
27 grudnia 2022 12:04

To nie jest nowość tylko stara skorupa wypełniona zgniłą treścią. Nie o tym pisał Tukidydes

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @orjan 27 grudnia 2022 11:00
27 grudnia 2022 12:13

"... chcesz się edukować, proszę bardzo, lecz nie porzucaj uczenia się, bo bez tego edukowanie zaprowadzi cię tylko na manowce. A tak masz szansę."

To prawda, to jest jedna z najgorszych krzywd jaką można dziecku wyrządzić - wrzucić je w pułapkę edukowania zamiast uczenia się. Niestety wielu rodziców z ochotą to robi myśląc przy tym, że to bardzo dobrze, a system edukacji jest tak zbudowany, że jakby bezwiednie wpisuje się w matrycę edukowania, nawet jak nauczyciele chcą uczyć zamiast edukować. Wtedy zamiast pytać dziecka, co potrafi i czy to co się uczy daje mu frajdę odkrywania, sprawdza się tylko, czy jest czerwony pasek na świadectwie, a taki młody człowiek zalicza kolejne stopnie, nomen omen, edukacji nie spodziewając się jaki gorzki los go czeka. Bo na koniec okazuje się, że nie dość, że nic nie potrafi to jeszcze nie wie co tak naprawdę chciałby w życiu robić, bo od dziecka jego jedynym celem życiowym było kucie "na piątki" żeby tylko rodzice byli zadowoleni.

 

Co do nauczycieli to kiedyś taką definicję słyszałem - W trakcie zajęć zły nauczyciel(powiedzielibyśmy edukator) mówi: "Zobaczcie jaki jestem mądry", a dobry nauczyciel mówi: "Zobaczcie jakie to ciekawe i na czym to polega".

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @atelin 27 grudnia 2022 11:45
27 grudnia 2022 12:15

Ale po co? I jaka jest pojęciowa wartość "edukować się" w stosunku do "uczyć się"? Jeśli jest to zaś synonim (zresztą o makaroniarskim zapachu), to po co on komu? Chyba tylko dla zamulenia pojęć.

Uczenie się jest czynnością zakładającą czynny współudział merytoryczny ucznia, który jest jednocześnie przedmiotem i podmiotem uczenia. Natomiast w przypadku edukacji może być co najwyżej jej przedmiotem. Język polski ma rodzime określenie "nauczanie", i czasownik "nauczać". Czy można po polsku "nauczać się"? Jeśli nie, to dlaczego byłoby można "edukować się"."

Stąd "edukować się" pojęciowo jest bliżej jakiegoś oksymoronu, niż rzeczywistej zdatności do słownika chyba, że języka potocznego, gdzie zwrot "edukować się" oznacza poddawać się edukowaniu.

j.w. także do @Andrzeja-z-Gdańska

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Andrzej-z-Gdanska 27 grudnia 2022 11:38
27 grudnia 2022 12:16

Nowość najnowsza :jeszcze lepszy był Lech Falandysz"władza edukowała się dość szybko ,wiedziała jak podchodzić do ludzi ,co przejdzie,a co nie."Lepiej jednak zwracać uwagę na zaimek zwrotny "się"-czyli "uczymy się". No bo rzeczywiście uczymy się całe życie,jak wspomina gospodarz. Zapis słowa edukowanie od tyłu einawokude.
 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 27 grudnia 2022 12:15
27 grudnia 2022 13:41

Odpowiednio określenie  "człowiek wyedukowany" oznacza kogoś kto posiada formalne potwierdzenie odbycia edukacji (dyplomy) stosownych instytucjonalnych placówek edukacyjnych (może się nim wylegitymować). Tam zaś edukowali go inni, a nie sam siebie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 27 grudnia 2022 12:16
27 grudnia 2022 14:04

O  tak,...

...  ony,  ZLODZIEJE  i  PASOZYTY,  tj.  ,,nasza  wadzunia,,  zawsze  szybkie  byli,  a  szczegolnie  w  KROJENIU  z  KASY  NA  ZYWCA  i  CHAMA  calego  narodu  pod  obce  dyktando,...

...  a  teraz  jeszcze  szybciej  bedo  sie  ,,REFORMOWAC,,  absolutnie  NA  RYMPAL...  zeby  tylko  utrzymac  RYJE  PRZY  KORYCIE,  na  ktore  lozy  CALY  NAROD  !!!

zaloguj się by móc komentować

manama1 @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 14:46

Trochę nie na temat, ale dotyczy znamiennego przykładu  - mianowicie  "pewnego rozpoznawalnego znaku polskiej pop kultury" . Oto co jak można "potraktować" nawiązania do  idei Wiedżmina (chociaż nie w Polsce) - komenatrze na Rotten Tomatoes:

The Witcher: Blood Origin: Limited Series - TV Reviews - Rotten Tomatoes.

Aż  oczy bolą czytać. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 27 grudnia 2022 14:04
27 grudnia 2022 15:10

Chyba dobrze pasuje " zapis słowa edukowanie od tyłu einawokude." do tej istotnej teorii. Kto wie czy też nie pasuje ostatnie zdanie pana Stanisława "Tam zaś edukowali go inni, a nie sam siebie ".Co prawda wyjęte z kontekstu,ale prawdziwe.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 27 grudnia 2022 11:00
27 grudnia 2022 16:35

Albo jest się samoukiem albo nieukiem- to jest dobra sentencja

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 27 grudnia 2022 12:16
27 grudnia 2022 16:37

Stąd pojęcie: falandyzacja

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 27 grudnia 2022 15:10
27 grudnia 2022 16:50

Pewnie,  ze  pasuje...

...  i  ostatnie  zdanie  Stanislawa,  takze  jak  najbardziej  pasuje  !!!

Ta  ,,nasza  wadzunia,,  tepa,  zlodziejska  i  beznadziejna  jakby  sie  ,,nie  edukowala,,  na  tych  wszystkich  obcych  ,,LuczelniaH  i  stypEdiaH,,  -  lacznie  z  Szydlo  -  to  o  KORYTKU  mogliby  zapomniec,  a  przeciez  ony  tego  nie  chcieli...  ony  tak  chcieli  sie  o  nas,  czyli  narod  ,,troskac,,  ze  gotowe  PRZECHRZTY  i  Panu  Bogu  swieczke  i  diablu  ogarek  posFieNcic  !!! 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 27 grudnia 2022 16:37
27 grudnia 2022 17:40

Oooo! gwerty bingo!  "ut tensio sic vis – Gdzie naprężenie, tam siła",czyli prawo elastyczności , jedno z podstawowych praw dotyczących badania wytrzymałości materiałów. Prof Lech Falandysz w 1994 obok wielu innych, dowiódł tego w prawie ,jak szanowane jest prawo, gdy używa go do swoich celów ktoś pewien swej siły i bezkarności. Przyszłość pokazuje, że niestety taki będzie/jest przyjęty standard.
 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @orjan 27 grudnia 2022 12:15
27 grudnia 2022 17:59

To jest kluczowe stwierdzenie, cytuję:

Chyba tylko dla zamulenia pojęć.

Ten słownik PWN chyba przestał być szacowny, a stał sie nowoczesny. Ciekawe czy to się stało po przeczytaniu Tukidydesa. :)

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @BTWSelena 27 grudnia 2022 12:16
27 grudnia 2022 18:00

Pan Lech "falandyzował" nie tylko prawo, ale i mowę.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 27 grudnia 2022 17:40
27 grudnia 2022 18:03

Używanie do własnych celów - finałem jest dezynwoltura i pogarda do wszystkiego i wszystkich 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 27 grudnia 2022 18:03
27 grudnia 2022 18:14

I  to  wlasnie  mamy...

...  i  widzimy...  i  w  Polsce  i  w  brukselce,  JAK  NA  DLONI,  wlasciwie  wszedzie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Andrzej-z-Gdanska 27 grudnia 2022 18:00
27 grudnia 2022 18:42

"Pan Lech "falandyzował" nie tylko prawo, ale i mowę."

Stary pijus, wspóltwórca, razem z Wałęsą, "podstaw prawnych" III RP.

Legislacyjny Sat - Okh, ma swoją ulicę w Radzyminie.

A największa aula Uczelni Łazarskiego [czytaj: wyższej szkoły gotowania na gazie] nosi jego imię, jak donosi polska wikipedia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Andrzej-z-Gdanska 27 grudnia 2022 17:59
27 grudnia 2022 18:50

Z przewrotnej ciekawości odwołąłęm sie do wikipedii, a tam:

Edukacja  – ogół procesów i oddziaływań, których celem jest zmienianie ludzi, przede wszystkim dzieci i młodzieży, stosownie do panujących w danym społeczeństwie ideałów i celów wychowawczych.

Kształceniecałość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy oraz rozumienia otaczającego ją świata.

Jest różnica? Nawet wielka. Ale popatrzmy na zdania bezpośrednio następujące:

Edukację tworzą czynności nauczania i czynności uczenia się - to do hasła Edukacja

Kształcenie obejmuje zarówno proces nauczania jak i uczenia się. to do hasła Kształcenie.

No to, w świetle tych zdań drugich,  gdzie jest różnica tak zdecydowanie zakreślona w zdaniach pierwszych tych haseł? Otóż różnica tkwi w celu stosowania.

Ja posunąłbym się dalej, że nie w celu stosowania, lecz w celu ludzi, którzy stosują i już mamy paradoks całkiem jak w przypadku noża, że jest i do chleba i do: W plecy mu! Po gardle go! 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 27 grudnia 2022 18:42
27 grudnia 2022 18:59

Zwróć uwagę, jak wielkie oburzenie publiczne wywołało wtedy wyciągnięcie na światło dzienne tej kierunkowej koncepcji Flandysza. Wcale nie była to jego koncepcja nowa, nie jego wynalazek. Nowością było zorganizowanie oburzenia. Główne skrzypce w orkiestrze oburzonych trzymała, o ile pamiętam, gazeta wyborcza.

Ach, gdzie są niegdysiejsze śniegi?

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2022 19:40

"Jak w sztuce bowiem, tak i w polityce musi zawsze zwyciężyć nowość."

I na to wchodzi nowy prezes TVP cały na biało i wrzuca kolejne 125 odcinków serialu "Korona królów". Jeszcze dobrze nie ucichła wtopa z przebrzmiałą szansonistką, która nie wystąpi na Sylwestra a już wjeżdża nowy kabaret.

https://swiatseriali.interia.pl/newsy/seriale/korona-krolow-1248/news-korona-krolow-jagiellonowie-nowy-serial-tvp-bedzie-liczyl-12,nId,6498091

zaloguj się by móc komentować

chlor @onyx 27 grudnia 2022 19:40
27 grudnia 2022 20:10

Do licha. Jeśli ktoś myslał, że coś rozumie z polityki Jagiellonów, to po tym filmie zostanie mu tylko wiara w wizję TVP.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 27 grudnia 2022 18:59
27 grudnia 2022 20:38

Na ten genialny i twórczy pomysł wpadła pani Ewa Milewicz" Falandyzacja prawa" kombatantka o trudnym życiorysie i od 1989 r związana z GW. Czy profesor nadzwyczajny UW Lech Falandysz, mistrz manipulowania zapisanym prawem był tak sprytny i twórczy sam z siebie, czy też realizował polecenia tych samych, jak w przypadku Wałęsy, mocodawców?

Więc nastąpiła tzw " potężna inflacja prawa; prawa, które coraz mniej ma coś wspólnego ze sprawiedliwością i staje się wyłącznie narzędziem wytworzonej" sędziokracji."Tak jak L.Falandyszowi się udało,tak udało się "edukować" wizerunek autorytetów.

Gdy ktoś, albo coś może zyskać posłuch, być opiniotwórcze, natychmiast przystępują do burzenia tego monolitu, którym jest prawdziwy autorytet. Zniszczyć autorytet najprościej można niszcząc wizerunek i tak to się kręci.............

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 27 grudnia 2022 19:40
27 grudnia 2022 20:49

Dlaczego odmowę występu tej szansonistki określasz jako "wtopa"?

Według informacji prasowych sprawa wyglądać ma w ten sposób, że owa piosenkarka zawarła umowę, co jest raczej pewne, bo nawet przystapiła do jej wykonywania (nagrała jakiś spot promocyjny). Na razie nic publicznie nie wiadomo, czy przyjęła już jakąś część wynagrodzenia, ani czy pociągnęła już jakieś koszty TVP? Dopiero okaże się, czy mamy tu do czynienia z podkręceniem promocji jej występu tu, lub gdzie indziej, bo w Sylwestra sama gdzieś wypłynie. Ze związanych informacji wynika, że tę piosenkarkę powstrzymały informacje, jakoby w Polsce coś nieakceptowalnego działo się jakiejś lgbt, z czego akurat ona pisenkarka zaakceptować nie może.

Ja oczekuję od owej piosenkarki wiadomości, konkretnie od kogo nagle otrzymała owe ściskające ... (gardło) informacje. Nie interesuje mnie treść, ani czy te wiadomości polegają na prawdzie, ale interesuje mnie wyłącznie od kogo one pochodzą i dlaczego, według jakich rekomendacji, owa pisenkarka akurat dostawcę tych wiadomości uznała za miarodajnego informatora o szczególnej nierządnoś ... UPS! ... niepraworządności w Polsce.

Organizatorowi Sylwestra TVP gratis podsuwam tu pomysł, aby w Sylwestra wprost z estrady ogłosić, iż "dana piosenkarka nie wystąpi, bo przyłączyła się do sankcji za krzywdy środowisk lgbt, którym TVP niniejszym wkłada szczególne życzenia noworoczne, piosenkarkę gratis zastąpi Zenek z piosenką "Mała figlarka", a w tym czasie bufet oferuje rabat 3,5%."

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 27 grudnia 2022 20:38
27 grudnia 2022 20:55

No, ale przecież w odróżnieniu od osobiście p. Falandysza falandyzacja dopiero pod władzą sędziokracji jest żywa i zdrowa. Ale gdzie jest tamto oburzenie? Tak pytam.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 27 grudnia 2022 20:38
27 grudnia 2022 21:02

Prawo nie jest od sprawiedliwości- problemy dotyczą bezprawia i  przestępczości procesowej. Wyroki nie zapadają już na salach sądowych lecz poza. Cały system to terror bezprawia a skalę okazuje statystyka kasacji i apelacji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 27 grudnia 2022 20:55
27 grudnia 2022 21:03

A co to jest ta sędziokracja? 

zaloguj się by móc komentować

orjan @chlor 27 grudnia 2022 20:10
27 grudnia 2022 21:05

Zrozumienie polityki Jagiellonów jest dziś sprawą drugorzędną. Ważniejsze jest przekreślenie hagady, że w RON wcale nie wychodziła słoma z butów, ale na występach za granicą polskim koniom odpadały złote podkowy, a RON była pierwszym mocarstwem w Europie. Pokojowym mocarstwem, a królowie RON wybierali władców połowy królestw Europy.

Taka jest stawka edukacyjna, a nie jakieś komplety ze szczegółowej polityki Jagiellonów. Ja chcę taki właśnie serial do kolacji. Po resztę pójdę do książek.

zaloguj się by móc komentować

chlor @orjan 27 grudnia 2022 20:49
27 grudnia 2022 21:07

Acha, czyli to nie o Marylę chodzi. Ona będzie?

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 27 grudnia 2022 21:03
27 grudnia 2022 21:09

Zgłoś się, gdy będziesz miał jakąś sprawę w sądzie. Wtedy Ci tutaj publicznie wytłumaczę na przykładzie z życia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @chlor 27 grudnia 2022 21:07
27 grudnia 2022 21:11

Maryla jest tutejsza i informacje ma własne. Mnie zaś interesują informatorzy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 27 grudnia 2022 21:02
27 grudnia 2022 21:15

W pewnym wyroku SN wypowiedział się, że sprawiedliwość nie jest w Polsce kategorią konstytucyjną. Już ktoś o tym na tym blogu pisał. Ja tylko podtrzymuję pamięć.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 27 grudnia 2022 20:49
27 grudnia 2022 21:18

Postawiłbym u bukmachera na to, że ową rezygnację wymusił wydawca płyt rzeczonej piosenkarki, który, ma się rozumieć, reprezentuje opcję antypisowską, zaś rezygnacja ma na celu przyjemne z pożytecznym. Czyli wznieci rozgłos medialny wokół tej wokalistki (reklama) oraz  uczyni na złość organizatorom imprezy sylwestrowej z "pisowskiej" telewizji.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 27 grudnia 2022 21:18
27 grudnia 2022 21:47

Ichni śwait jest mi zupełnie obcy, ale gdzieś słyszałem, że nawet Keith Richards nie ma prawa swobodnego wyboru koloru apaszki, czy kolczyka w uchu. To taka MelSi miałaby wybór, gdzie i dla kogo wystapi, albo kogo zrobi na szaro? Od tego jest jakiś menedżer. Ale to nie zmienia mojego zainteresowania tożsamością informatora z Polski.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 27 grudnia 2022 21:15
27 grudnia 2022 22:08

>>>W pewnym wyroku SN wypowiedział się, że sprawiedliwość nie jest w Polsce kategorią konstytucyjną..<<<

@all

Czy ktoś pamięta sygnaturę, albo inny wskaże sposób na odnalezienie pełnej treści wspmnianego wyroku?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 27 grudnia 2022 21:05
28 grudnia 2022 08:06

Taki serial jest niemożliwy do zrobienia, bo nie słoma z butów jest w nim stawką. Każda narracja o Jagiellonach, poza Jagiełłą samym, natychmiast się rozjedzie, albowiem jest tam zbyt dużo sprzeczności. Trzeba by wszystko sztukować i wymyślać, czyli kłamać, to zaś spowodowałoby, żeby krytycy takiego serialu rzuciliby się do książek szukać błędów jakie tam popełniono. Przypomnę - Acta Tomiciana nie są przetłumaczone z łaciny, nikt tego nie opracowuje, nikt o tym nie dyskutuje, albowiem to niszczy całkowicie literacką wizję panowania Jagiellonów późnych, która jest wymyślona przez Niemców. Nigdy nie istniała realnie. Spróbuj sobie dziś obejrzeć serial "Królowa Bona". Nikt nie wpadł jeszcze na pomysł, żeby zrobić serial o wojnie 13 letniej? Dlaczego? Przecież zwyciężyliśmy. Ile postaci, ile kolorów, ile zwrotów akcji, ile interpretacji...Taki serial, jaki Ci się marzy, nie jest możliwy jeszcze z jednego powodu - konsekwencją nie był triumf, ale żałosy upadek państwa, jego doktryny i idei. Trzeba wskazać winnego. Ten zaś nie jest poszukiwany za granicą, ale umieszczany w kraju i to całkowicie załatwia taką narrację. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 27 grudnia 2022 21:09
28 grudnia 2022 14:53

Mam za sobą kilkaset postępowań i na biurku kilkadziesiąt, poradź jak żyć 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2022 16:14

"Ten zaś nie jest poszukiwany za granicą, ale umieszczany w kraju i to całkowicie załatwia taką narrację. "

No tak...i mamy co mamy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 27 grudnia 2022 20:49
28 grudnia 2022 17:30

Wtopą było samo jej zaproszenie, reszta to już skutki. Jeśli mi zajmuje pięć minut przeszukanie jej social mediów i znalezienie różnych wykonów wpisujących się w lewackie zadymy to kto wpadł na pomysł, że taka persona musi być u nas na Sylwestra? Teraz odsunęli od imprezy pierwszego męża żony byłego prezesa Kurskiego ale zdementowali jakoby sprawa dotyczyła Melanii. Mamy tą Sarę James, która tu i teraz jest gwiazdą pierwszego formatu, wystarczyło dokooptować jej ze dwie inne młode gwiazdy znane z YT i zrobić z jej występu gwóźdź programu a program podzielić na dwie części "starzy vs młodzi" i mamy coś nowego i wszyscy są zadowoleni. To nie, ktoś nie wiadomo kto podpisuje lipną umowę z jakąś byłą gwiazdą, której młodzi już nie rozpoznają a starzy w ogóle, z gwiazdą, która z występów robi polityczne hucpy i wiadomo, że będzie jakiś zgrzyt. To jest czysty sabotaż. I wszystko czego nasi się tkną tak wygląda. Jak nie przymierzając zawirowania wokół selekcjonera kadry piłkarskiej. Na koniec jest impreza, jest jakiś wynik a wszyscy czują niesmak i zażenowanie. A to są przecież PRowo operacje proste jak cepy, gotowce.

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 28 grudnia 2022 17:30
28 grudnia 2022 18:09

Czysty  sabotaz...

...  i  z  premedytacja   !!!

I  o  to  wlasnie  chodzi  -  jak  nie  oni,  tj.  ,,nasi,,  to  tylko  ZGLISZCZA  i  SIWY  DYM  wokol...   to  jest  KRYMINAL  !!!

 

I  tam  przy  Woronicza,  w  gabinecie  ,,chipstera  prawicy,,  a  dzis  detego  prezia  tvp  juz  powinno  byc  CBS,...  i  wyprowadzic  go  ,,w  obraczkach,,   na  raczkach,...  +  zarzad  komisaryczny  w  tym  ZEROWISKU,

zaloguj się by móc komentować

klon @onyx 28 grudnia 2022 17:30
28 grudnia 2022 18:35

>>> I wszystko czego nasi się tkną tak wygląda. () Na koniec () jest jakiś wynik a wszyscy czują niesmak i zażenowanie. A to są przecież () operacje proste.. . <<<

Nie wierzę w permanentny brak zrozumienia procesów, zależności i wpływów wśród "naszych". Dlatego też przyjmuję, że "nie ma na to czyjejś zgody".  

Ale czy to wersja pocieszająca? Hmmm

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 28 grudnia 2022 17:30
28 grudnia 2022 19:06

Obawiam sie, że masz rację co do "mechanizmu zamówień". Taka wersja rozpoznawcza po prostu sama narzuca się. TVP jest polem ukrytej wojny. Na szczycie uprawiana jest polityka, a dół rządzi się swoimi fobiami. Na wyczucie można obstawiać, że szczególnie zdemoralizowane są szeregi odpowiedzialne za przygotowanie umowne i przygotowanie techniczne tzw. produkcji. Tak je "roboczo" tu określam, bo nie wiem jak się same tam określają lub są nazywane. Wydaje mi się, że w tych szeregach niekoniecznie brakuje potencjału fachowości, ale na pewno brak tam właściwego stosunku do pracy. Ten powinien bowiem celować w dobro widowni. Tymczasem przebija jakiś frustracyjny chichot i jakieś sypanie piasku w tryby. Coś między jeszcze złośliwością a już dywersją. Właśnie to powoduje bylejakość, a nie zarząd. Zarząd i wyższe szczeble kierownicze odpowiadają natomiast za bierność wobec tego zjawiska.

Gdyby chcieć powyższe wykazać przykładami dostępnymi do obserwacji z naszej strony ekranu, to - proponuję - zacznij obserwować w co i jak ubierane są spikerki oraz częstotliwość zainteresowania realizatorów rządzących kamerami grubością makijażu na twarzach tych spikerek. Pewnie chodzi o obserwację efektów pracy makijażystek, czy jak się te za kulisami nazywają. W każdym razie, ja bym z roboty powyrzucał co dziesiątego dla ostrzeżenia reszty. Skoro to, moim zdaniem umyślne partactwo jednak trwa, to winę ponosi zarząd. TVP potrzebny jest nowy Rudy Giuliani, który to najpierw skopał tych, którzy kopali uliczne kosze na śmieci, a dopiero potem kopał wyżej.

W dziale umów najlepiej zamawiać misie ze słomy. Każdy partacz to wie od Barei.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 28 grudnia 2022 19:06
28 grudnia 2022 19:35

Żaden "zarząd" nie poeradzi sobie z tą wielopokoleniową, dziedziczną twierdzą nomenklatury (starej i nowej). A co więcej,  żaden tego nawet nie spróbuje.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2022 20:37

W takim razie kierowanie naszych pretensji do zarządu jest rażąco niesprawiedliwe. Nieważne jest bowiem zobowiązanie kogoś do spełnienia świadczenia niemożliwego. Kiedy rozpoczynamy przeprosiny?

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 28 grudnia 2022 20:37
28 grudnia 2022 20:39

Rety, miało być w odpowiedzi Stanisławowi Orda.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 28 grudnia 2022 17:30
28 grudnia 2022 20:55

Sądzę, że to jest tak jak stanislaw-orda napisał. Tam jest opór na niskich stanowiskach, a zarząd tego nie rusza bo boi się kolejny front otwierać.

Nie zdziwiłbym się jakby to działało podobnie jak na kolei. Rząd dwoi się i troi, tam gdzie ma bezpośredni wpływ(przejazdy mięzymiastowe chociażby) to dużo się poprawia, ale są jeszcze tzw. doły których nikt nie rusza bo jak się skrzykną i zrobią strajk to sparaliżują pół kraju, więc rząd próbuje to rozkruszać po kawałkach. Tylko, że jak obywatel próbuje jakieś patologiczne tematy na kolei ruszyć i dostaje w odpowiedzi "takiego wała jak Polska cała" to pierwsze co oskarży rząd że nic nie robi. Bo taka jest logika "szarego człowieka", skoro kolej jest "państwowa" to wszystko wina rządu, a w szczegóły się nie zagłębia.

 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Kuldahrus 28 grudnia 2022 20:55
28 grudnia 2022 21:14

Przy zastosowaniu odrobiny dobrej woli i sprytu można sobie wyobrazić coś w rodzaju "inspekcji robotniczo-chlopskiej" (czy innych ciał o wysokiej "czujności rewolucyjnej") w celu wytypowania do zwolnienia na początek paru najbardziej "zasłużonych" osobników (niekoniecznie zaraz "co dziesiątego"). Tylko gdzie by tu tę "czujność" na początek zainstalować? Może w NIK-u? Bo i NIK pewnie by ozdrowiał, gdyby "co dziesiątego" wywalić na przysłowiowy zbity pysk.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 28 grudnia 2022 19:06
28 grudnia 2022 21:18

Niestety,...

...  ale  to  sie  nie  skonczy  happyend`em,  bowiem  Ssssakiewiczowe  miernoty  zahamowan  nie  majo...  i  KURWIZJE   MUSOWO  ZAORAC  !!!

Degrengolada  jest  zbyt  duza  zeby  narod  musial  na  to  kur**two  patrzec  i  jeszcze  placic  za  te  SZOPKI  i  DEMORALIZACJE...  te  czasy,  takiego  karygodnego  bezholowia,  przewalu  panstwowej  kasy  koncza  sie  i  czy  im  sie  tej  zdradzieckiej  nomenklaturze  podoba  czy  nie  -  to  oni  wszyscy,  albo  zdecydowana  wiekszosc  zwyczajnie  sa  won  !!!

 

To  tak  po  prawdzie,...

...  a  serio  to  niezle  mnie  rozsmieszyles  tym  ,,uprawianiem  polityki  na  szczycie  w  kurwizji  i  fobiami  na  dole,,...  owszem  kurski  ,,3  zmiana,,  albo  ,,bulterier  prawicy,,  do  tego  ,,eLroosiol,,  tak  uprawial  te  polityke  przez  dziesiatki  lat,  ze  juz  dawno  temu  SZMATLAWIEC  powinien  dostac  DOBREGO  KOPA  W  D*PE,  a  nie  teraz  isc  ,,na  zeslanie,,  do  banku  sFiatowego  za  wstawiennictwem  ,,gubernatora,,  Glapinskiego...

...  tego  cwaniaka,  prezia  NBP,  ,,od  dworek,,  co  to  zgarnialy  po  65.000  kola  pensji  co  miesiac  kilka  lat  temu  !!!  

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 28 grudnia 2022 19:35
28 grudnia 2022 21:28

Przeciez  sami...

...  sobie  to  ZEROWISKO  strugali  ,,w  pocie czola,,  a  ze  przekAbinowali  ZLODZIEJE  i  TARGOWICA  -  to  nie  pierwszy  i  nieostatni  raz  !!!

...  ,,Zaden  ,,zarzad,,  nie  poradzi  sobie...,,   Bo  i  tam  nie  potrzeba  ,,zarzadu,,  -  tam  potrzebny  jest  PROKURATOR  zeby  holote  ,,pogodzic,,    

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zdzislaw 28 grudnia 2022 21:14
28 grudnia 2022 21:35

Wyzdrowiałby (być może),  ale gdyby co dziesiątego pozostawić.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zdzislaw 28 grudnia 2022 21:14
28 grudnia 2022 21:37

Tu sprawa jest bardzo złożona, ale myślę, że jednym z największych problemów jest to że te układy się trzymają ze względu na to, że mają jakieś "zasilanie" zewnętrzne. To niekoniecznie musi być wsparcie bezpośrednie, ale wystarczy świadomość, że im się "krzywda nie stanie" bo zawsze spadną na cztery łapy.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 28 grudnia 2022 20:55
28 grudnia 2022 21:45

Ja tam tak nie sądzę. Wystarczy powołać na takie stanowisko prezesa -chłopa z twardą ręką i jajami,aby skończył ze starymi układami i zatrudnił dobrych ,młodych redaktorów,których nam nie brakuje wśród naszej młodzieży:wykształconych i z językami i z dobrą aparycją. Z zarządem też by sobie poradził ,są na to sposoby... Ten wieczny moloch trzeba zaorać i dać ludziom dobre programy. KADRY !!...rany Julek! i nie puszczać w takiej ilości gadających za przeproszeniem łbów ,bez sensu plotących wkoło Wojtek.

Problem tkwi w tym,że każdy potencjalnie panujący prezes liczy na późniejszą wyższą karierę i stąd taki marazm... Jeżeli  Rządząca po kolei partyjka tego nie zrozumie to publiczna państwowa telewizja spółką zwana ,będzie jak ta publiczna dziewczynka ,która z musu daje.... i tylko dla swoich korzyści...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 28 grudnia 2022 21:37
28 grudnia 2022 21:45

To jest wielopokoleniowe środowiskowo-rodzinne "państwo w państwie".

Mechanizm samozwrotnej patologii.
Nie do poprawienia i nie do naprawienia.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 28 grudnia 2022 21:45
28 grudnia 2022 22:01

" Mechanizm samozwrotnej patologii." - doskonałe określenie,przyznaję. Wystarczy przyjrzeć się wikipedi i "kilometrowej" wykładni etc,etc... Póki tym tworem ,czyli telewizją rzadzą politycy to tak będzie.Ale zawsze jest wyjście z sytuacji... Dobry zarządca obejdzie wszystko."Tertium non datur"

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 28 grudnia 2022 22:01
28 grudnia 2022 22:27

Stalin dawno w grobie.

A nikt mniej "przekonujący" nie dałby sobie  rady.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 28 grudnia 2022 21:45
28 grudnia 2022 22:50

Dokladnie  tak...

...  i  taka  dziunia  Lichocka  albo  inna  Czerwinska...  czy  te  eLroBARANY  powinny  pojac,  ze  jak  im  sie  skonczy  ,,kadencja,,  to  muszo  sobie  poszukac  jakiejs  innej  roboty,  a  nie  PCHAC  SIE  do  ,,wyzszej  kariery,,...

...  bo  ,,takiej  wadzuni,,  jak  oni  sami  to  jest  NA  PECZKI  !!!

 

To  jest  wlasnie  ta  PATOLOGIA,  ,,wadzunia  niedozastapienia,,  ktora  toczy  Polske  wzdluz  i  wszerz,

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 28 grudnia 2022 22:27
28 grudnia 2022 22:56

Oj tam, na szczęście te straszne czasy poza nami.Tam trzeba chłopa z twardym cajones ,a nie taką kurzynę,która ma ambicje złote jaja znosić... Nie da się tylko otworzyć w ......ten tego parasola. Tak nam właśnie pokazała nasza cała Transformacja...,że tylko parasol pozostał prawie w stanie dziewiczym. Reszta da się...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 28 grudnia 2022 22:56
28 grudnia 2022 23:04

No to zamiast Stalina mogłaby być mała bombka neutronowa.

Chociaż mała mogłaby nie wystarczyć.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 28 grudnia 2022 23:04
28 grudnia 2022 23:30

Ależ z pana wojenny chłopak. Ponoć ta bombka w latach 90-tych została wycofana z użycia (?) .. Operacja specjalna też odpada,bo wszystkie telewizyjne dziunie zostałyby pohańbione,więc zostaje chyba dobry chłop z twardą głową na górze i dole.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 28 grudnia 2022 23:30
28 grudnia 2022 23:49

Bodaj  jedną na pewno gdzieś zdołano zakitrać.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 28 grudnia 2022 22:50
29 grudnia 2022 09:40

Jedziesz po tych z PiS-u tak jakby wymordowali Ci połowę  rodziny.

A nie lepiej byłoby pisać np. tak:

Radni Pułtuska dla uhonorowania byłego premiera zgłosili wniosek o zmianę nazwy swojego miasta na Półtoratuska 
(za:  Nowy Pompon;  http://nowypompon.pl/ )

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 28 grudnia 2022 21:18
29 grudnia 2022 10:46

Zaraz mi się przypomina pyton Kaa z Księgi Dżungli Kiplinga, że Ssssakowicz to, czy owo. Owszem, on może i nie ma zahamowań, lecz czy to on się wprasza, czy jest zapraszany? A może ma szczególny przywilej domagać się występowania, albo ma powinność eksperckiego występowania na wezwanie? Tak więc sprawa sprowadza się do tego, kto mu te występy załatwia? On sam sobie ze swojej pozycji nadrzędnej nad TVP, zaproszenia wynikają z nakazu od zarządu TVP, czy załatwiają je w biegu jacyś chichoczący w kułak pracownicy-dywersanci stosunkowo niskiego szczebla od organizacji szczegółowego kontentu? Od odpowiedzi na to pytanie zależy znalezienie tropu do odpowiedzi dlaczego w tej TVP dzieje się jak się dzieje.

Powyższego proszę nie rozumieć, że ja też na tego Sakowicza syczę jak ten Kaa od Kiplinga. Wskazuję tu na niego tylko jak na rekwizyt w dyskusji i nic  ocennego tu nie podejmuję, bo nie w nim osobiście jest problem. On może być skutkiem problemu, ale nie problemem samym w sobie.

Z punktu widzenia ogólnej organizacji i zarządzania dowolnym, ale dużym przedsięwzięciem, efekty produkcyjnego brakoróbstwa, takie jak obserwujemy w TVP, występują tylko w przypadku, gdy Dziad (Zarząd) swoje, a Baba (pracownicy wykonawczy) swoje. Naprawić taką sytuację można tylko przez wymuszenie właściwych postaw u tych pracowników wykonawczych. Zarząd, który tego nie czyni jest do wymiany obojętnie od przyczyny jego bierności wobec zjawiska.

O ile można sobie dyskusyjnie zakładać, iż członkowie zarządu w tej TVP nie mają szczegółowego pojęcia (a my tu mamy?) o technicznej i organizacyjnej stronie produkcji i wydawania obrazu telewizyjnego, to nie ma żadnej szansy, aby wśród bezpośrednich wykonawców tego zadania brakowało w tej TVP fachowców mających szczegółowe pojęcie i nawet doświadczenie. Dlatego jestem skłonny widzieć bezpośrednią przyczynę właśnie na ich szczeblu. Pozostaje do ustalenia, jakie motywacje rządzą na tym szczeblu. Jedno wydaje mi się pewne, że gdyby uprawiali brakoróbstwo bez własnej woli, ale na polecenie zarządu, to ci wieloletni fachowcy znaleźliby sposób poinformowania nas o takich polecniach.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 29 grudnia 2022 09:40
29 grudnia 2022 21:30

Nawet  nie  wiedzialam,  ze...

...  takie  g*wno  istnieje...  pewnie  za  granty,  inaczej  to  niemozliwe  !!!

A  co  do  meritum...

...  moze  jeszcze  nie  wymordowali,  a  czy  wymordujo  to  czas  pokaze,  ale  nic  szczegolnego  dla  mojej  rodziny  i  dla  mnie  samej  NIE  UCZYNILI...  nie  korzystamy  z  500+,   300+   i  innych   soljalistycznych  wynalazkow...  no  moze  z  wyjatkiem  babci,  bo  zalapala  sie  na  13-tkie  emerytalna,  ale  przy  jej  zenujaco  smiesznej  emeryturze  to  i  tak  ZERO  !!!

Wlasciwie  to  mozemy  podziekowac  -  TYLKO  -  dobremu  Panu  Bogu  ZA  ZDROWIE  do  CIEZKIEJ  PRACY  i  Jego  wszelka  opieke.

 

A  poza  tym,  to  chcialabym  zeby  Rodacy  wiecej  jechali  po  tych  polYtycznych  LOBUZACH,  OSZUSTACH  i  ZLODZIEJACH...  napewno  byloby  mniej  tego  wszechobecnego  SYFU  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 28 grudnia 2022 21:45
29 grudnia 2022 21:41

Nie wystarczy. Najpierw taki prezes-chłop musi mieć odpowiedni lewar, a nawet wtedy musi mieć grupę zaufanych ludzi i metodę. Już wielokrotnie tu pisałem, że historia walki Eliota Nessa z mafią Capone'a jest takim dobrym schematem pokazującym z czym mamy do czynienia.

Sprawa jest złożona.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 29 grudnia 2022 10:46
29 grudnia 2022 21:48

Wedlug  mnie  to  on  sie  wprasza...

...  przez  te  wszystkie  lata  mocno  ,,obrosl  w  piorka,,  otoczyl  sie  ,,swoimi,,  i  wydaje  mu  sie,  ze  moze  dyktowac  jakies  warunki,...  a  teraz  to  tylko  ,,pilnuje  koryta,,  zeby  nie  odplynelo,  bo  co  sie  z  nimi  wszystkimi  NIEROBAMI  bedzie  dzialo  jutro  czy  pojutrze,...

...  a  jesli  nawet  -  dajmy  na  to,  ze  go  ,,zapraszaja,,  to  ,,zapraszaja  go  sami  swoi,,...  Ojciec  Dyrektor  go  NIE  ZAPRASZA...  i  nie  wyobrazam  sobie  zeby  go  zaprosil.

 

Jest  pozna  pora,  a  ja  juz  nie  chce  sie  rozpisywac...  KURWIZJA  JEST  DO  ZAORANIA  !!!

I  nie  ma  o  czym  nawet  dyskutowac,...  sa  inne  media,  ktore  spokojnie  sobie  poradza  z  ,,polityczna  narracja,,  tego  co  sie  w  Polsce  i  w  swiecie  dzieje.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 29 grudnia 2022 21:41
29 grudnia 2022 22:37

Ja jednak nie podzielam "nie wystarczy"-szanowny Kuldahrusie. Przychylam się do opinii Ojrana: "Naprawić taką sytuację można tylko przez wymuszenie właściwych postaw u tych pracowników wykonawczych."

Chociaż sytuacja w TV wyglada jak działanie Capone'a ,to tylko podobieństwo. To politycy są ojcami chrzestnymi stanu TV,nie inaczej. 5-6 lat to wystarczający czas,aby wymusić przynajmniej profesjonalizm w programach ,jak trafiłby się mądry człowiek. Dlaczego mamy tolerować Capone'ów nie próbując wymuszenia właściwych postaw?.Czy to ma być nieustającą mrzonką już od kilkunastu lat i kończy się to zawsze narzekaniem tylko?...Tak czy inaczej to My podatnicy( abonamenci też) utrzymujemy ten moloch,bo z rezerw pożytków  majątku państwowego nie jest możliwe pokrycie całego budżetu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 29 grudnia 2022 22:37
29 grudnia 2022 23:09

Prezesów tego molocha z centralą na Woronicza było wielu, a twierdza dziedzicznej nomenklatury ani drgnie.

W cesarskich Chinach funkcja i pozycja mandarynów nie była dziedziczna,  ale w "nowoczesnej, post bolszewickiej  demokracji" może sobie taka własnie  jak najbardziej  funkcjonować.   I nikomu to nie wadzi, rzecz jasna przede wwszystkim współczesnym mandarynom.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 29 grudnia 2022 21:41
29 grudnia 2022 23:16

Eliot Ness nie poradziłby sobie, gdyby wtedy w Chicago były współcześni polscy sędziowie. Zaraz by Eliota zamknęli za nadużywanie uprawnień, a Al C. spokojnie przebywałby na powietrzu. Bo Otua, Otua.

Dzisiejsza praktyka i realny obezwładnione są rodzajem paktu samobójców założonego dla parcia o władzę a polegającego na niszczeniu siatki władzy, której się dla siebie domagają. Nie paktu polegającego na niszczeniu jakiegoś PiS-u (to ściema!), tylko siatki organizacyjnej i moralnej, tj. infrastruktury sprawowania władzy jako takiej oraz na niszczeniu społecznego poczucia potrzeby spolegliwości wobec władzy. Z tym mamy do czynienia i ruchy w tym kierunku są już oddolne.

Jednocześnie jest to pakt głupców, bo jego narzędziem działania i naporu jest promocja nieporządku (sensu largo). Przyzwyczajanie do chaosu, do bałaganu, do prywatyzacji kompetencji władczych jako użytkowych, korzystania z nich woluntarnie i tak dalej. Po ewentualnym zdobyciu władzy staną przed wyborem, czy - a jeśli tak, to jak - zaprowadzać porządek. Mając cokolwiek pod sufitem wiedzieliby, że nieporządek powstaje krok za kroczkiem, pełzająco. Ale powrót do porządku jest niemożliwy w analogicznie bezbolesnym trybie. Trzeba będzie wziąć za mordy lansowane dzisiaj środowiska zaprogramowane na bezkarne wprowadzanie nieporządku i na korzystanie z nieporządku. Jeśli więc platfusiarni dzisiaj wydaje się, że - według podniecających zapowiedzi Tuska - zrobią dla PiS-owców jakąś Sicz Zaporoską, to są w mylnym błędzie. To oni zostaną wzięci pod but. Od razu, lub w drugiej kolejności, ale jeśli będą brani w drugiej kolejności, to będą mieli jeszcze gorzej.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 29 grudnia 2022 21:48
29 grudnia 2022 23:29

Jeśli masz rację, to Ssssakowicz jest superzarządem TVP, albo jawnym przedstawicielem takiego superzarządu funkcjonującego niejawnie jako ten michnikowy "trzeci szereg", z którego niejaki Rywin miał "napierdalać".

Jeśli tak jest, to Kurski jest raczej niewinny według przesłanek egzoneracyjnych*, nieprawdaż?

PS.: Ja też za oboma nie przepadam.

---------

*/ tu wg przesłanek faktycznych uwalniających od odpowiedzialności za szkody / zaniedbania z tytułu ryzyka sprawowania zarządu TVP. Takie przesłanki realizują potrzebę sprawiedliwości.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 29 grudnia 2022 23:09
30 grudnia 2022 00:28

"Edukatorzy"i jak napisał gospodarz " Ich zadaniem jest pozostawienie edukowanych osób w stanie permanentnego ogłupienia i bezradności, a wszystko po to, by można ich było uczyć bez przerwy "

Takie wrażenie,coraz bardziej odbiorcy TVP odczuwają,przy zmieniającej się władzy partyjnej.

Racja, Mandaryni to nie była funkcja dziedziczna. W innych aspektakach nie ma  żadnej tożsamości z mandarynami w cesarskich Chinach,ponieważ, byli to urzędnicy ,którzy cechowali się niezwykłym obyciem, szeroko pojętą wiedzą w dziedzinach matematycznych, ekonomicznych, humanistycznych jak i wszelkiego rodzaju nauk przyrodniczych, w tym botaniką czy astrologią- wymagana była umiejętność projektowania i zarządzania. Mandaryni zarządzali finansami oraz wymierzali kary w sprawach kryminalnych i cywilnych,co nie uchroniło ich od pokus  łapówkarskich .

Reszta taka,w TVP jak zatrudnianie nieprofesjonalnych pociotków,synów,czy córek jest zwyczajnym łapówkarskim procederem .I chyba tylko w tym jest podobieństwo "w nowoczesnej, post bolszewickiej  demokracji". A  Prezesów tego molocha z centralą na Woronicza można w końcu usadzić.Tylko woli nie ma..

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 30 grudnia 2022 00:28
30 grudnia 2022 16:27

Prezes de facto "niczego nie może", poza upchaniem na paru etatach znajomków. I zlecaniu rozmaitym kolesiom (najczęściej z rozdzielnika politycznego) produkcji programów do ramówki telewizyjnej, coby zarobili sobie na kieliszek chleba. Zapewne dostaje "prowizje" od tego, więc żaden nie będzie przewracał stolika do gry.  Poza wszystkim ma obok kilku wiceprezesów, żeby go przypilnowali gdyby miał  podobne  pomysły.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 29 grudnia 2022 23:16
30 grudnia 2022 17:22

" Eliot Ness nie poradziłby sobie, gdyby wtedy w Chicago były współcześni polscy sędziowie. Zaraz by Eliota zamknęli za nadużywanie uprawnień, a Al C. spokojnie przebywałby na powietrzu. Bo Otua, Otua. "

To prawda, dlatego napisałem o lewarze. Parafrazując klasyka: "dajcie mi punkt podparcia i odpowiednio długą dźwignię, a poruszę Ziemię", dla Nessa taką dźwignią był rząd federalny, który za nim stał i naprawdę chciał zrobić porządek z nieformalnymi rządami Capone'a, a i to nie dało Nessowi sukcesu bez odpowiednich ludzi(skład Nietykalnych) i metody, bo cały układ Capone'owski(od dziennikarzy, przez policję, aż po sędziów) był przeciwko nie mu i podgryzali go od każdej strony.
Nasz rząd takiej dźwigni nie ma.

Co do reszty też pełna zgoda.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 29 grudnia 2022 22:37
30 grudnia 2022 17:27

Nie chodziło mi o TV tylko, to jest wszystko połączone, cały układ.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 30 grudnia 2022 17:27
30 grudnia 2022 18:08

Ja to rozumiem,tylko pozostaje moja upartość jako nadzieja.Nie może tak być aby ten układ doskonalił się i szkolił coraz bardziej w swoim krwiobiegu .I myślę ,powodem coraz większych ograniczeń w sferze środków masowego przekazu jest obawa,aby nie zachwiać tym system układów.Info idzie w ciągu kilku sekund z drugiego końca świata i to jest groźne dla tego"krwiobiegu"

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 30 grudnia 2022 16:27
30 grudnia 2022 18:36

Voila,...

...  tam  potrzeba  ,,Herkulesa,,...  i  jest  to  do  zrobienia  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 29 grudnia 2022 23:29
30 grudnia 2022 18:44

I  Kurski  i  Ssssakiewicz...

...  to  jedna  i  ta  sama  swolocz...  czujo  sie  BEZKARNI  -  bo  zapewne  majo  wieeela  CHakUF  na  samych  swoich...  do  tego  uwazajo,  ze  NIC  i  NIKT  nie  jest  w  stanie  ,,zrobic  im  kolo  piora,,...

...  i  to  ich  zgubi  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 30 grudnia 2022 18:36
30 grudnia 2022 20:51

 Problem w tym, iż Herkules to heros mityczny,  nie zaś rzeczywisty.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 30 grudnia 2022 20:51
30 grudnia 2022 22:15

Nic  nie  szkodzi,...

...  wystarczy  tym  pasozytom  i  nierobom  przykrecic  ,,kranik  z  pieniedzmi,,...  naszymi  pieniedzmi...  i  to  DRASTYCZNIE  przykrecic  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować